Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 87 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.929 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 19:35
@Niellie41 en @pixels66: Het zijn inderdaad geweldige wagens. Heb de mijne nu een jaar (parelmoer wit) en ben er erg tevreden over. Eerst had ik wel twijfels bij een witte, maar dit was een van de weinige Aurissen die een jaar geleden binnen mijn budget zat in de uitvoering die ik wilde. Alternatieven waren goedkopere uitvoeringen en hadden ook hogere kilometrages. Verder waren die vooral bronskleurig, wat ik echt niet mooi vind.
Momenteel zit ik gemiddeld op 1 op 22 sinds de aanschaf (zelf berekend en niet de geflatteerde cijfers van de BC). Dit is nu weer aan het verbeteren met het mooie weer.

@Theo74: is die 2 liter hybride dezelfde als in de Auris 4 komt volgend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:58
agravain schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 07:44:
@Niellie41 en @pixels66: Het zijn inderdaad geweldige wagens. Heb de mijne nu een jaar (parelmoer wit) en ben er erg tevreden over. Eerst had ik wel twijfels bij een witte, maar dit was een van de weinige Aurissen die een jaar geleden binnen mijn budget zat in de uitvoering die ik wilde. Alternatieven waren goedkopere uitvoeringen en hadden ook hogere kilometrages. Verder waren die vooral bronskleurig, wat ik echt niet mooi vind.
Momenteel zit ik gemiddeld op 1 op 22 sinds de aanschaf (zelf berekend en niet de geflatteerde cijfers van de BC). Dit is nu weer aan het verbeteren met het mooie weer.

Inderdaad, de zomer maakt enorm verschil bij deze auto. Ik heb ook dat verbruik, zelf berekend, laatste keer rop 22.8. Ik heb ook een witte maar dan geen parelmoer. Inderdaad een van de weinige in een hybrid lease plus uitvoering, want ik dacht, als ik nu zoveel geld er aan uit geef moet het een van de meest luxe versies zijn, en dat is het ook!

Verder kan ik nieuwe Auris rijders aanraden om de hybrid check even te laten doen bij de dealer voor 60 euro (losse prijs zonder beurt), heb je toch een jaar garantie en een stukje zekerheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:13

Crazy D

I think we should take a look.

pixels66 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:00:
Rijdt heerlijk, ik doe inmiddels 1 op 22.8 met de auto!
1:22 ??!! :o Ik rij gemiddeld 1:18... misschien moet ik toch iets aan mijn rijstijl gaan doen...op zich "race" ik niet maar gewoon direct goed gas geven als het stoplicht groen is vind ik wel weer erg leuk :D

iemand trouwens ervaring met zowel een recente Auris Hybrid als een recente Avensis (automaat)? Hoeveel verschil is er in rijbeleving? Ja kan natuurlijk proefrit maken maar wellicht heeft iemand dat net gedaan.... Ik zou graag net even de extra ruimte willen die een Avensis biedt (hoewel ik me afvraag hoeveel het in de praktijk echt ruimer is, en het is een luxe probleem, in principe is de Auris ruim zat) maar het rijgedrag van de Auris is voor mij precies goed (rij niet voor niets nu 8e jaar Auris).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:06
Rijd dat nu nog een beetje leuk, met die aantal km per liter? Het moet toch ten koste gaan van iets zou je zeggen.

Mijn Starlet was niet bepaald zuinig (rond de 1 op 13) maar dat was wel een heerlijk gooi en smijt autootje, en de IS250 doet als ik geluk heb rond de 1 op 12 (langer op snelweg 1 op 14) maar dat is dan ook echt leuk autorijden.

Dat is toch ook belangrijk, naast alle opties en luxe etc.

Hoe ervaren jullie dat als je 1 op 22 rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je de vraag zo verpakt weet je al hoe biased je bent en dat geen enkel antwoord 'jouw' antwoord gaat zijn. ;)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Nee ik snap dat het geen racemonsters zijn, en ik heb wel zelf een bewuste keuze gemaakt maar ben niet biased in die zin.

De hagelnieuwe skoda octavia lease auto van mijn collega is namelijk heel zuinig, terwijl het maar een heel klein blok is. Dat hij toch lekker rijdt en meekomt met het verkeer is te danken aan de VAG DSG bak, dus ik vroeg me oprecht af hoe dat bij Toyota zit. :) Die Skoda heeft me positief verrast, en rijdt bijvoorbeeld lekkerder dan de Tiguan van mijn baas (1.4 benzine met handbak).

[ Voor 13% gewijzigd door KnoxNL op 16-06-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:04
De stoplicht sprintjes zijn erg leuk met een auris hybrid >:)

1 op 21,1 volgens de tank kaart

[ Voor 26% gewijzigd door wortelsoft op 16-06-2018 11:16 . Reden: oeps foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 21:58
Crazy D schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:13:

iemand trouwens ervaring met zowel een recente Auris Hybrid als een recente Avensis (automaat)? Hoeveel verschil is er in rijbeleving? Ja kan natuurlijk proefrit maken maar wellicht heeft iemand dat net gedaan.... Ik zou graag net even de extra ruimte willen die een Avensis biedt (hoewel ik me afvraag hoeveel het in de praktijk echt ruimer is, en het is een luxe probleem, in principe is de Auris ruim zat) maar het rijgedrag van de Auris is voor mij precies goed (rij niet voor niets nu 8e jaar Auris).
De Auris is net zoals vele auto's tegenwoordig zwaar elektrisch bekrachtigt. Alles voelt dan lekker ligt aan, maar er zit wel duidelijk minder communicatief gevoel in dan bij de Avensis die minder bekrachtigt is. Voor mijn gevoel stuurt de Auris direct maar ook afstandelijk terwijl mijn Avensis zwaarder maar meer communicatief stuurt.

Daarnaast: de Auris is een lichte auto en dat voel je ook. De Avensis voelt aan alsof het een bakbeest is. De auto heeft bij ons dan ook de bijnaam: "de tank". Dat zie je ook terug in het brandstofverbruik: als je gemiddeld zuiniger wilt rijden dan 1 op 13 moet je heel goed je best doen. Als je voornamelijk stadskilometers maakt, hoe dan rekening met 1 op 10 à 11. Rij je voornamelijk provinciale wegen op de cruise control: dan kom je wel op 1 op 15 uit.

Qua ruimte: in absolute interieurruimte zit er niet veel verschil in, Alles wat je in de Avensis meekrijgt, krijg je ook mee in de Auris. Maar de Avensis is wel overal net een paar centimeter groter, en dat merk je duidelijk. Je hebt in de Avensis absoluut meer "bewegingsruimte" voorin en op de achterbank.

Het voordeel van "een bakbeest" en de extra bewegingsruimte is wel dat er heel veel rust aan boord is. Ik vind de Avensis een ideale kilometervreter. Dat is voor mij dan ook de reden waarom ik mijn Avensis niet meer in wil ruilen voor een kleinere auto. Niet vanwege de prestaties, luxe of comfort. Maar wel vanwege de rust. Een tripje naar (bijvoorbeeld) oost Duitsland voelt voor mij hetzelfde aan als een tripje naar familie in het volgende dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:55
KnoxNL schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:35:
Rijd dat nu nog een beetje leuk, met die aantal km per liter? Het moet toch ten koste gaan van iets zou je zeggen.

Mijn Starlet was niet bepaald zuinig (rond de 1 op 13) maar dat was wel een heerlijk gooi en smijt autootje, en de IS250 doet als ik geluk heb rond de 1 op 12 (langer op snelweg 1 op 14) maar dat is dan ook echt leuk autorijden.

Dat is toch ook belangrijk, naast alle opties en luxe etc.

Hoe ervaren jullie dat als je 1 op 22 rijdt?
Ik weet niet wat voor starlet dat was, maar volgens mij moet je dan toch ook een nogal zware voet hebben? Of een uitvoering met zwaardere motor of zo... Zelf geen ervaring met starlets, maar mijn 2002 yaris haalt bijna 1 op 19 op lange stukken, 1 op 16 met meer korte ritjes en harder doortrekken. Ok, het is een 1.0 maar naar mijn ervaring heeft hij nog flink pit. Ook met mijn jaren 90 corsa's haalde ik vrij makkelijk 1 op 16.
wortelsoft schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:51:
De stoplicht sprintjes zijn erg leuk met een auris hybrid >:)

21.1/100 volgens de tank kaart
Eh, 1 op 21,1 hoop ik dat je bedoelt :p
21,1 liter op 100 km zou niet heel erg goed zijn, om het zachtjes uit te drukken :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Finraziel schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:13:
[...]

Ik weet niet wat voor starlet dat was, maar volgens mij moet je dan toch ook een nogal zware voet hebben? Of een uitvoering met zwaardere motor of zo... Zelf geen ervaring met starlets, maar mijn 2002 yaris haalt bijna 1 op 19 op lange stukken, 1 op 16 met meer korte ritjes en harder doortrekken. Ok, het is een 1.0 maar naar mijn ervaring heeft hij nog flink pit. Ook met mijn jaren 90 corsa's haalde ik vrij makkelijk 1 op 16.

[...]

Eh, 1 op 21,1 hoop ik dat je bedoelt :p
21,1 liter op 100 km zou niet heel erg goed zijn, om het zachtjes uit te drukken :+
Oeps inderdaad 1op 21,1 gerekend over 103000 kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ja die Yarissen zijn best gaaf! Heeft ook op de keuzelijst gestaan. Wat kunnen ze toch veel uit zo'n motor halen tegenwoordig. En een Auris Hybrid heeft natuurlijk profijt van zijn elektromotor, daar had ik even niet aan gedacht. Dat zal wel leuk rijden dan ja! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Yup.... Ik heb wat ervaring met een Autist Hybrid en Avensis 2.0 CVT Wagon.
De Auris is een stuk kleiner qua interieur ruimte. Daarnaast vind ik de Avensis veel volwasser (als een klasse hoger) rijden. Als voorbeeld; op de snelweg veel meer rust.
Het grootste nadeel van de Avensis 2.0 t.o.v. Auris Hybrid is het brandstof verbruik, 1 op 11 a 1 op 12 bij een normale rijstijl. Ga je wat vlotter dan merk je dat de 2 liter gevuld moet worden....

Ben overigens helemaal niet bezig met zuinig rijden, gas op de lolly.... Vmax van a naar b ;)

Maar goed, qua rijbeleving is de CVT automaat uit de Avenis een stuk fijner dan het planetaire tandwielstel in de Auris….

[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 16-06-2018 12:52 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 15:09
agravain schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 07:44:

Omdat Toyota Japan nog niet veel details los laat over de motoren van de nieuwe RAV4.5 is dat lastig te voorspellen. Je kunt op het net hier en daar wat info en eerste reviews n.a.v. de Amerikaanse autobeurs terugvinden, ook via Youtube. Ik gok dat er in het laatste kwartaal van 2018 meer duidelijkheid zal komen als de nieuwe RAV4 als eerste in Amerika in de showrooms komt. Al moet je ook dan weer afwachten of er geen Europese model varianten zijn vanwege de andere regels voor uitstoot etc.
In Amerika heb je bijvoorbeeld vaak langere RAV4 modellen en zwaardere benzine mtoren (V6) welke in Nederland niet op de markt komen. Zo heel af en toe zie je ze hier wel als import modellen voorbij rijden.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
KnoxNL schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:35:
Zelf rijd ik niet hard en zelden Vmax. Op de tijden dat ik normaal gesproken op de weg zit (de spits) is dat ook niet haalbaar. Ben er al jaren geleden achter gekomen dat achter een vrachtwagen hangen: a) erg zuinig is b) veel relaxter rijdt en c) slechts weinig extra tijd kost.
Eigenlijk is een hybride niet bedoeld voor snelweg, want als ik binnendoor routes rijd (geen woon-werk verkeer) dan zie ik de BC cijfers zakken naar waarden die ik door de weeks nooit zie.
Dus ja het gaat ten koste van iets, maar ik vind het geen probleem. Dat is uiteraard voor iedereen anders. En ja, het is af en toe ook leuk om de powerknop in te drukken en te planken.
[...]1:22 ??!! :o Ik rij gemiddeld 1:18... misschien moet ik toch iets aan mijn rijstijl gaan doen...op zich "race" ik niet maar gewoon direct goed gas geven als het stoplicht groen is vind ik wel weer erg leuk :D
Eerder gas los laten en zo weinig mogelijk proberen te remmen kan al helpen. Goed vooruit kijken dus. En bij remmen moet je in je achterhoofd houden dat je wel energie terugwint (dus dat is al winst ten opzichte van een gewone auto), maar ook bij regeneratief remmen gaat er energie verloren door de omzetting. Bij uitrollen heb je dit verlies niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
agravain schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:13:
[...]

Zelf rijd ik niet hard en zelden Vmax. Op de tijden dat ik normaal gesproken op de weg zit (de spits) is dat ook niet haalbaar. Ben er al jaren geleden achter gekomen dat achter een vrachtwagen hangen: a) erg zuinig is b) veel relaxter rijdt en c) slechts weinig extra tijd kost.
Eigenlijk is een hybride niet bedoeld voor snelweg,
Laten we oppassen met van die statements die ervoor zorgen dat er weer mythes de wereld in geholpen worden dat hybrides onzuinig op snelwegen zijn ;). Natuurlijk, veruit het grootste voordeel tov een niet-hybride haal je in de stad (en in de file), maar het is niet alsof hij ineens benzine gaat slurpen vergeleken met andere autos in hetzelfde segment als je op de snelweg rijdt.

Ik rijd zelf niet veel, dus maak me ook niet heel druk om het verbruik. Aan de ene kant wil ik wel 'sportief' optrekken bij de oprit de snelweg op, en dat is niet heel handig voor je verbruikcijfers, aan andere kant wordt het ook een sport om zoveel mogelijk elektrisch te rijden en remmen in de stad (en daar moet je dan opletten dat je wel gewoon met verkeer meerijdt, want naar 50 optrekken op de elektromotor is imo bij mijn Auris hybrid alleen te doen als je of achter een vrachtwagen zit, of als er niemand achter je zit, anders ben je gewoon mede weggebruikers tot overlast).
Maar toevallig paar dagen geleden gezien wat ik over een rit van ruim 100km had gedaan: Was 's avonds en dus geen airco nodig, veruit merendeel snelweg kilometers, en dan rijd ik gewoon Vmax (iets erboven op de teller, ervan uitgaande dat ik dan op GPS wel ruwweg op Vmax zit), ook als het 130km/u is. Uiteindelijk aangekomen met 1 op 19.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Eigenlijk is een hybride niet bedoeld voor snelweg, want als ik binnendoor routes rijd (geen woon-werk verkeer) dan zie ik de BC cijfers zakken naar waarden die ik door de weeks nooit zie.
Mwa, dat heb ik ook hoor, met die 16 jaar oude niet hybride yaris... Althans, ik rij heel weinig stadsverkeer, maar laatst wat in Friesland rond gereden over allemaal 60 en 80 weggetjes en zag toen ook erg leuke cijfertjes. Vanaf de 50 kan ik prima in de 5 rijden en dan is harder rijden alleen maar minder zuinig.
Een hybride zal uiteraard wel meer helpen als je vaker moet remmen en optrekken, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
Finraziel schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:53:
[...] Vanaf de 50 kan ik prima in de 5 rijden en dan is harder rijden alleen maar minder zuinig.
Dat doe ik met de Yaris van mijn vrouw ook. Geeft ook mooie cijfers, maar is wel een veel lichtere wagen dan mijn Auris.
Sissors schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:24:
[...] maar het is niet alsof hij ineens benzine gaat slurpen vergeleken met andere autos in hetzelfde segment als je op de snelweg rijdt.
Dat is inderdaad niet zo, jij verwoordt het beter. Ook op de snelweg zie ik de elektromotor de gewone motor assisteren, met name als de HV accu vol zit en zijn overtollige energie kwijt moet.
Sissors schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:24:[...]gewoon Vmax (iets erboven op de teller, ervan uitgaande dat ik dan op GPS wel ruwweg op Vmax zit), ook als het 130km/u is. Uiteindelijk aangekomen met 1 op 19.6.
En dat zie ik een niet-hybride benzine auto van ruim 1300 kilo inderdaad niet presteren.
[...] Ik rijd zelf niet veel, dus maak me ook niet heel druk om het verbruik.
Ik maak wel veel kilometers en lease niet, dus hoe zuiniger ik rijd hoe beter het is.
[...] want naar 50 optrekken op de elektromotor is imo bij mijn Auris hybrid alleen te doen als je of achter een vrachtwagen zit, of als er niemand achter je zit, anders ben je gewoon mede weggebruikers tot overlast).
Kun je inderdaad beter niet doen. Het versnellen met de ICE en eenmaal op snelheid dit vasthouden met de elektromotor.

[ Voor 9% gewijzigd door agravain op 16-06-2018 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

GertjanO schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:01:
Qua ruimte: in absolute interieurruimte zit er niet veel verschil in, Alles wat je in de Avensis meekrijgt, krijg je ook mee in de Auris. Maar de Avensis is wel overal net een paar centimeter groter, en dat merk je duidelijk. Je hebt in de Avensis absoluut meer "bewegingsruimte" voorin en op de achterbank.
Het zou mij vooral voor de ruimte in de achterbak zijn maar die is dus niet zoveel ruimer, het is vooral meer ruimte in het leef-gedeelte van de auto.
En als het verbruik zoveel slechter is....
Bullet NL schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:51:
Het grootste nadeel van de Avensis 2.0 t.o.v. Auris Hybrid is het brandstof verbruik, 1 op 11 a 1 op 12 bij een normale rijstijl. Ga je wat vlotter dan merk je dat de 2 liter gevuld moet worden....

Ben overigens helemaal niet bezig met zuinig rijden, gas op de lolly.... Vmax van a naar b ;)

Maar goed, qua rijbeleving is de CVT automaat uit de Avenis een stuk fijner dan het planetaire tandwielstel in de Auris….
Ik ben ook niet heel bewust bezig met zuinig rijden maar brandstof is duur, en eind dit jaar zijn de benzine bonnen geen zakelijke kosten meer (ga privé rijden en 19ct/km rekenen) dus voel ik het direct in mijn portemonnee. Een beetje zuinig is dan wel fijn.

Maar misschien toch even een echt goede proefrit maken van een paar uur... Als zzp'er wisselen mijn opdrachten van 10 minuten rijden tot anderhalf uur enkele reis. En hoewel ik de Auris wel prettig vind rijden, hoe fitter je aankomt na een rit hoe fijner dat is.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb me nog niet onfit gevoeld na het uitstappen uit een lange rit in mijn Auris. Neem dan ook wel niet de bodemprijs editie maar een Lounge/Business/Executive versie met (half) lederen interieur, zetelverwarming, climate control met airco, achteruitrijcamera/sensoren, panoramisch dak (lekker veel licht binnen), navigatie (met Bluetooth) en natuurlijk een hybride. Dan rijd je zuinig en kom je comfortabel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Ik meld me even op dit forum.

Mijn 12 jaar oude Megane station diesel staat op de nominatie om vervangen te worden. De Auris Touring Sports Hybride staat op de shortlist en ik heb al in een "Lease" uitvoering gereden.

Ik was onder de indruk van de aandrijflijn, de betrouwbaarheid en energiezuinigheid staan bij mij wel vast. Ik herken het "geloei" bij fors accelereren wel, maar vind ik niet echt storend. Heel anders bij een diesel, die blijft gewoon wat rustiger.

Verschillende modellen uit 2014 staan te koop, ca €15K voor een exemplaar met ongeveer 100.000 km. De Toyota betrouwbaarheid geloof ik wel in, zijn er desondanks nog belangrijke punten waar ik echt op moet letten? Of kan je ze redelijk blind kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Volgens mij redelijk blind. Let wel even op de standaard dingen zoals zijn alle naden recht, sluiten alle deuren goed, geen water in de kofferbak, etc. De techniek is redelijk bulletproof.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Eerder gas los laten en zo weinig mogelijk proberen te remmen kan al helpen. Goed vooruit kijken dus. En bij remmen moet je in je achterhoofd houden dat je wel energie terugwint (dus dat is al winst ten opzichte van een gewone auto), maar ook bij regeneratief remmen gaat er energie verloren door de omzetting. Bij uitrollen heb je dit verlies niet.
Dat doe ik ook wel, soms schakel ik ook even naar de B-mode als ik toch even wat meer op de motor wil afremmen (enkel gas los rolt ie echt pokkelang door :o ). Denk dat mijn verlies vooral zit in zo snel mogelijk de snelheid rijden als het stoplicht groen wordt, of bij invoegen op de snelweg. Maar veel uitrollen deed ik sowieso ook in alle andere auto's, ik ben er op zich niet bewust mee bezig. Ga alleen rustiger rijden als het halen van een tankstation wellicht kritiek wordt (vorige week 2 op de weg terug uit Frankrijk dat ik bij een station aankwam met nog 40km te gaan volgens de computer, dat vind ik net ff te krap om lekker ontspannen te blijven rijden).
Phuncz schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:04:
Ik heb me nog niet onfit gevoeld na het uitstappen uit een lange rit in mijn Auris. Neem dan ook wel niet de bodemprijs editie maar een Lounge/Business/Executive versie met (half) lederen interieur, zetelverwarming, climate control met airco, achteruitrijcamera/sensoren, panoramisch dak (lekker veel licht binnen), navigatie (met Bluetooth) en natuurlijk een hybride. Dan rijd je zuinig en kom je comfortabel aan.
Ik heb nu een redelijk aangeklede (zo ongeveer alle opties aangevinkt..) Auris uit 2014 (op kenteken gezet 30 of 31 december, hoi 14% :+ ). Ik voel me ok niet onfit, maar fitter mag altijd :D

Wat ik eigenlijk hoop(te) met de Avensis is dat ik mijn racefiets achterin kan leggen zonder voorwiel, dat dan 1 deel van de achterbank overeind kan blijven. Dat kan beiden met de Auris, dus de "en": en dat er dan nog voldoende plek is voor tassen. En dat kan net niet in de Auris.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

agravain schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:15:
[...]
Kun je inderdaad beter niet doen. Het versnellen met de ICE en eenmaal op snelheid dit vasthouden met de elektromotor.
Hoe versnel je met de In Car Entertainment :?

En juj, Toyota heeft gewonnen in Le Mans *O*

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 11:04
Metalfreak schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:56:
[...]

Hoe versnel je met de In Car Entertainment :?

En juj, Toyota heeft gewonnen in Le Mans *O*
ICE als in 'Internal Combustion Engine' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
Crazy D schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:48:
[...] naar de B-mode als ik toch even wat meer op de motor wil afremmen
Je weet dat de B-mode bedoeld is als motorrem en je hybride daarmee niet regeneratief afremt? Dan kun je beter gebruik maken van je rempedaal en in het regeneratief gebied blijven.
Bij de Plugin Prius werkt de B-mode, geloof ik, wel regeneratief, maar die heeft een veel grotere accu om terug gewonnen energie in op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
agravain schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:02:
[...]

Je weet dat de B-mode bedoeld is als motorrem en je hybride daarmee niet regeneratief afremt? Dan kun je beter gebruik maken van je rempedaal en in het regeneratief gebied blijven.
Bij de Plugin Prius werkt de B-mode, geloof ik, wel regeneratief, maar die heeft een veel grotere accu om terug gewonnen energie in op te slaan.
Ik gebruik de B modus ook voor afremmen op de motor als er niet meer te anticiperen is op de situatie. De rem gebruiken om af te remmen zorgt alleen maar voor files als het niet nodig is en zo opgelost kan worden. Aangezien ik mij erger aan onnodige remmers op de snelweg doe ik het zelf ook niet.

Met cruise aan in D (in B kan die geeneens aan) schakelt ie trouwens zelf naar de motorrem in de bergen. (Blijft wel in D staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Laatst online: 21-09 22:38
Bij de Prius 2 werkt het regeneratief afremmen in de B wel. Ik gebruik het ook wel eens om de accu wat sneller op te laden als ie wat aan de lage kant staat.

[ Voor 45% gewijzigd door roches op 17-06-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Ik dacht ook dat de B stand werkte om regeneratief af te remmen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Vorkie schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:11:
[...]

Ik gebruik de B modus ook voor afremmen op de motor als er niet meer te anticiperen is op de situatie. De rem gebruiken om af te remmen zorgt alleen maar voor files als het niet nodig is en zo opgelost kan worden. Aangezien ik mij erger aan onnodige remmers op de snelweg doe ik het zelf ook niet.
De B-stand vertraagt wel relatief hard vind ik om geen remsignaal te geven. Zeker als je achterligger erop rekent dat redelijk fors vertragen wel eenremsignaal geeft.

Sowieso kan je met de Auris HSD licht remmen zonder het remlicht te activeren. Meer vergelijkbaar qua vertraging met motorrem dan met de andere wagens waarmee ik gereden heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 18-06-2018 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

...want naar 50 optrekken op de elektromotor is imo bij mijn Auris hybrid alleen te doen als je of achter een vrachtwagen zit, of als er niemand achter je zit, anders ben je gewoon mede weggebruikers tot overlast).
Als ik hem in volledig EV stand zet dan trekt hij anders best lekker op. De auto zelf laten bepalen wanneer hij wel/niet elektrisch rijdt, zorgt dat je niet veel kan met je hoeveelheid toeren. Met volledig EV kun je al weer heel veel meer toeren maken voordat hij op de ICE overgaat.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

pixels66 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:10:
Ik dacht ook dat de B stand werkte om regeneratief af te remmen..
Nee, de regeneratie wordt wel wat hoger, maar dat wordt allemaal gebruikt om de motor te laten draaien. Per saldo (in de niet-PIP Prius 3 tenminste) gaat er minder naar de HV battery.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Shivan_20 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:59:
[...]

Dat snap ik, duh, maar ICE in combinatie met auto's is voor mij toch echt de gangbare term voor In Car Entertainment, al jaren. Ik vraag me altijd af of het hier op Tweakers stoer is om maar zoveel mogelijk afkortingen te gebruiken. Die mensen moeten toch echt zeeën van tijd over hebben door die mate van efficiëntie, of niet :?

Het heeft voor mij vooral een heel hoog "kijk mij eens stoer zijn" gehalte.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een Toyota heeft geen in car entertainment. Dat is voor Civicjes en Golfjes. bij een Toyota hybride is ICE altijd internal combustion engine :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:02

timovd

Voorsprong door techniek

Eclipse (Fujitsu Ten) en TomTom hebben voor de beter aangeklede Toyota's een In Car Entertainment gebouwd

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tripl3 D schreef op maandag 18 juni 2018 @ 07:53:
[...]

Als ik hem in volledig EV stand zet dan trekt hij anders best lekker op. De auto zelf laten bepalen wanneer hij wel/niet elektrisch rijdt, zorgt dat je niet veel kan met je hoeveelheid toeren. Met volledig EV kun je al weer heel veel meer toeren maken voordat hij op de ICE overgaat.
Toevallig was ik daar afgelopen zaterdag beetje mee aan het spelen, en dat viel mij toen ook op inderdaad. Wel logisch in principe dat hij op tijd zijn ICE wil inschakelen, maar puur elektrisch kan hij wel behoorlijk meer optrekken, moet nog eens kijken waar het limiet zit. Zo ben ik er na een 3000km nu pas achter dat in reguliere modus hij precies halverwege zijn power meter de ICE inschakelt :P.

Moet ik wel zeggen wat betreft EV stand: Aan ene kant leuk om op die manier wat meer elektrisch te kunnen rijden, aan andere kant weet ik niet of het nou heel verstandig is om daar teveel op te focussen in het verkeer.

Overigens ICE heb ik vooral van elektrisch rijden topic :P. En toch weer minder tekens dan steeds verbrandingsmotor schrijven ;).

[ Voor 18% gewijzigd door Sissors op 18-06-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Sissors schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:08:
Toevallig was ik daar afgelopen zaterdag beetje mee aan het spelen, en dat viel mij toen ook op inderdaad. Wel logisch in principe dat hij op tijd zijn ICE wil inschakelen, maar puur elektrisch kan hij wel behoorlijk meer optrekken, moet nog eens kijken waar het limiet zit. Zo ben ik er na een 3000km nu pas achter dat in reguliere modus hij precies halverwege zijn power meter de ICE inschakelt :P.
Even mijn ervaringen met mijn Auris hybride uit 2010 met een plaatje ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cG0YgtJCmbd6zug9uQ6k2cqx/medium.jpg

Onderste deel van de 'toerenteller' laadt hij op, 2e deel rijdt hij zo veel mogelijk electrisch in Eco, PWR, en normaal, 3e deel pakt hij (als je niet te veel accelereert en de batterij voldoende vol zit) ook volledig elektrisch in EV (andere standen niet) en soms tik ik zelfs het 4e stuk aan in volledig EV.
[b][message=55565003,noline]Moet ik wel zeggen wat betreft EV stand: Aan ene kant leuk om op die manier wat meer elektrisch te kunnen rijden, aan andere kant weet ik niet of het nou heel verstandig is om daar teveel op te focussen in het verkeer.
Daarom zet ik hem vaak in EV-stand als ik stil sta bij een verkeerslicht, maar ik ben het wel met je eens dat het me wel eens wat afleidt. Nieuwere Aurissen schijnen ook langer (bij hogere snelheid) de electromotor te gebruiken dan dat mijn model Auris dat doet.

Ik moet zeggen dat ik toch steeds meer naar volledig elektrisch aan het kijken ben (gemiste kans Toyota!!!), dus dan valt er weer een stukje afleiding weg, zodra het zo ver is.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Tripl3 D schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:45:
Daarom zet ik hem vaak in EV-stand als ik stil sta bij een verkeerslicht, maar ik ben het wel met je eens dat het me wel eens wat afleidt. Nieuwere Aurissen schijnen ook langer (bij hogere snelheid) de electromotor te gebruiken dan dat mijn model Auris dat doet.
Volgens mij staat er in het boekje dat je eigenlijk lekker met je tengels van de EV knop moet afblijven. Ik heb er geloof ik ook 1 x op gedrukt "ja hij doet het, mooi". Als je rustig rijdt springt ie zelf wel naar electrisch. Mijn 2014'er rijdt ook regelmatig bij 60 op de teller even volledig EV, en volgens mij heb ik dat ook weleens op een 80km weg gehad (twijfel even) maar wellicht was dat net een momentje dat ik keek want dat ding bedenkt zelf wel wanneer hij wat meer of minder EV erbij moet proppen dus wellicht dat ie dat op de 80km weg toevallig net even een klein stukje EV deed (misschien lichte afdaling), door de stad met 50-60 op de teller doet ie dat sowieso vaker.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:02

Videopac

Rommelt wat aan.

Shivan_20 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:59:
[...]

Dank. Gewoon verbrandingsmotor dus. Wel zo duidelijk op een Nederlandstalig forum.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
bert74 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:22:
Verschillende modellen uit 2014 staan te koop, ca €15K voor een exemplaar met ongeveer 100.000 km. De Toyota betrouwbaarheid geloof ik wel in, zijn er desondanks nog belangrijke punten waar ik echt op moet letten? Of kan je ze redelijk blind kopen?
Als je vanuit een Franse auto in een Toyota stapt, zal je denk ik aan 2 dingen moeten wennen:
1. De stoelen zitten harder.
2. De auto is harder afgeveerd, dus je voelt wat meer van de weg.

Ik heb bijna 10 jaar lang Renault gereden en sinds ik een Toyota Auris uit 2014 heb, valt dit eigenlijk het meeste op.

Daarnaast hebben ze in de facelift van 2015 wat dingetjes opgelost (o.a. met de vering). Dus eigenlijk raad ik je sowieso aan om die te kopen.

Maar goed, het zijn geen onoverkomelijke dingen.

Mijn Auris is tot nu toe gewoon betrouwbaar en doet wat hij moet doen...

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:09

WCA

Lethalis schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:29:
[...]

Als je vanuit een Franse auto in een Toyota stapt, zal je denk ik aan 2 dingen moeten wennen:

Ik heb bijna 10 jaar lang Renault gereden en sinds ik een Toyota Auris uit 2014 heb, valt dit eigenlijk het meeste op.

Daarnaast hebben ze in de facelift van 2015 wat dingetjes opgelost (o.a. met de vering). Dus eigenlijk raad ik je sowieso aan om die te kopen.

Maar goed, het zijn geen onoverkomelijke dingen.

Mijn Auris is tot nu toe gewoon betrouwbaar en doet wat hij moet doen...
Nog een ding waar je aan zult wennen: niet elke 3 maanden koplampen vervangen of andere elektronische problemen :+

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
GreNade schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:37:
[...]
Nog een ding waar je aan zult wennen: niet elke 3 maanden koplampen vervangen of andere elektronische problemen :+
De koplampen van mijn Renault deden het anders prima :P

Maar goed, ik had er wel andere issues mee. Voornamelijk de airco ging elke keer stuk en voordat ik hem inruilde gingen er spontaan lampjes branden op het dashboard en de dealer kon niet vinden waarom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:04
Sissors schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:08:
Moet ik wel zeggen wat betreft EV stand: Aan ene kant leuk om op die manier wat meer elektrisch te kunnen rijden, aan andere kant weet ik niet of het nou heel verstandig is om daar teveel op te focussen in het verkeer.
Ik zit er eigenlijk zelden aan, behalve in de volgende situaties:
  • We zitten al in de auto, heb hem al gestart, en mijn vrouw moet tóch nog even wat pakken binnen. Dan kan ik vast navigatie programmeren e.d. zonder dat de ICE loopt.
  • Als ik de auto een klein stukje moet verplaatsen, bv. omdraaien op de oprit of zoiets.
  • Héél soms wil de ICE niet meteen afslaan bij een rood stoplicht. Het hybridesysteem zit dan net even in een verkeerde fase of zoiets denk ik, misschien katalysator-temp te laag. Dat irriteert me, en dan zet ik de ICE uit met EV-knop. Maar bij groen zet ik het meteen weer uit.
Maar tijdens normaal rijden gebruik ik hem nooit, het systeem weet bijna altijd zelf het beste wanneer de ICE uit kan. In de hypermiler-forums lees je dat ook; de EV-knop tijdens het rijden gebruiken zorgt niet voor een lager verbruik.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Lethalis schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:29:
[...]

Je bedoelt:
1. De stoelen zitten lekkerder.
2. Je hebt geen compleet gevoelloze zwabberbak.
3. De betrouwbaarheid, je ziet je dealer niet zo vaak.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Metalfreak schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:24:
[...]
Je bedoelt:
1. De stoelen zitten lekkerder.
2. Je hebt geen compleet gevoelloze zwabberbak.
3. De betrouwbaarheid, je ziet je dealer niet zo vaak.

;)
Haha :P

1. Of stoelen lekker zitten is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur en ook lichaamsbouw. Ik ben bijvoorbeeld aan de magere kant en voor mij zitten harde stoelen dus minder prettig. Ben je juist zwaarder, dan kan ik mij voorstellen dat je aan een zachte stoel te weinig steun hebt en liever op een hardere stoel zit.

Dat is heel persoonlijk. Ik geef het ook alleen maar aan als aandachtspunt, niet als kritiek op Toyota.

2. Sinds ik mijn Auris gekocht heb, heb ik erg veel verschillende reviews over de Toyota Auris bekeken en gelezen. En het 2014 model krijgt vaker als kritiek dat hij op sommige punten eigenlijk te hard afgeveerd is. Een puntje dat in de 2015 facelift bovendien door Toyota is opgelost.

3. Ik hoop het :) Dit is namelijk voor mij 1 van de hoofdredenen geweest om een Toyota te kopen. Was / ben namelijk best bang dat ik een serieus bedrag voor een tweedehands auto neertel en dat die er dan na een paar jaar mee kapt.

Het eerste dat ik deed toen ik een andere auto wou kopen, is via de ANWB site controleren welke merken en modellen het beste scoren qua betrouwbaarheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Eerlijk gezegd is mijn Toyota de eerste ooit die onder mijn hoede de dealer gezien heeft, maar dat komt omdat Toyota een erg mooi APK prijsje heeft en ik er vlak bij woon. En juist omdat ik vertrouwen in de auto heb durf ik dat aan zonder bang te zijn dat er van alles gerepareerd moet worden tegen hoge prijzen waar ik hem liever voor naar Beun de Haas breng :P (wel een hele goede Haas overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Nou, met +-55k per jaar zie ik ze elke 15k voor een servicebeurt :p

Verder kan je, in de Prius+, op gewone stand en met de juiste manier (optrekken tot 70 en dan gas los en dan rustig aan gas geven) met 72Km/h elektrisch rijden. Alles daaronder is wat makkelijker.
EV modus kan je voorbij de helft van je vermogens vraag tot 50Km/h elektrisch rijden. Daarboven zal de motor inschakelen.

En nog terugkomende op de B stand, regeneratie vindt dan ook plaats, samen met de motor.

[ Voor 10% gewijzigd door Vorkie op 18-06-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Vorkie schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:46:
En nog terugkomende op de B stand, regeneratie vindt dan ook plaats, samen met de motor.
Maar, wat ik zo lees, er wordt in de B-stand niet meer geregenereerd naar de accu dan in de D-stand. Het is alleen zo dat de ICE in een hoge versnelling als luchtpomp wordt bijgeschakeld om op de motor te remmen.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
JeroenH schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:51:
[...]

Maar, wat ik zo lees, er wordt in de B-stand niet meer geregenereerd naar de accu dan in de D-stand. Het is alleen zo dat de ICE in een hoge versnelling als luchtpomp wordt bijgeschakeld om op de motor te remmen.
Nee, maar meer kan ook eigenlijk niet lijkt mij, je ziet bij mijn auto dan de witte streepjes op maximaal staan (indicatie voor regeneratie), zelfde als bij het remmen (welke naar mate de snelheid afneemt logischerwijs minder wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Vorkie schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:55:
Nee, maar meer kan ook eigenlijk niet lijkt mij, je ziet bij mijn auto dan de witte streepjes op maximaal staan (indicatie voor regeneratie), zelfde als bij het remmen (welke naar mate de snelheid afneemt logischerwijs minder wordt)
Dat klopt helemaal, maar als je door de diverse Prius/hybride forums heen bladert dan leeft dat misverstand wel enigszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Laatst online: 19-09 09:00
Lethalis schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:57:
[...]

Haha :P

1. Of stoelen lekker zitten is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur en ook lichaamsbouw. Ik ben bijvoorbeeld aan de magere kant en voor mij zitten harde stoelen dus minder prettig. Ben je juist zwaarder, dan kan ik mij voorstellen dat je aan een zachte stoel te weinig steun hebt en liever op een hardere stoel zit.

Dat is heel persoonlijk. Ik geef het ook alleen maar aan als aandachtspunt, niet als kritiek op Toyota.

2. Sinds ik mijn Auris gekocht heb, heb ik erg veel verschillende reviews over de Toyota Auris bekeken en gelezen. En het 2014 model krijgt vaker als kritiek dat hij op sommige punten eigenlijk te hard afgeveerd is. Een puntje dat in de 2015 facelift bovendien door Toyota is opgelost.

3. Ik hoop het :) Dit is namelijk voor mij 1 van de hoofdredenen geweest om een Toyota te kopen. Was / ben namelijk best bang dat ik een serieus bedrag voor een tweedehands auto neertel en dat die er dan na een paar jaar mee kapt.

Het eerste dat ik deed toen ik een andere auto wou kopen, is via de ANWB site controleren welke merken en modellen het beste scoren qua betrouwbaarheid...
Naast de Auris station uit 2014 heb ik proefgereden in de Peugeot 308 SW 120PK Bleu HDI (Euro 6 diesel met SCR). De keuze is lastig (luxeprobleem).

Sterke punten Toyota: betrouwbaarheid, verwachte onderhoudskosten, soepele automaat, innovatieve aandrijving, rustige motor in de stad, soepel onderstel.. Mindere punten: hoge aanschafprijs, rumoer bij optrekken en algemeen geluid op snelwegen, weinig hoofdruimte achterin, interieur degelijk, niet echt smaakvol.

Sterke punten Peugeot: Uiterlijk interieur en exterieur (smaak), goedkoop in aanschaf, enorm soepele stille motor, soepel onderstel. Zwakke punten Peugeot: betrouwbaarheid, onderhoudskosten, geen automaat, hoge wegenbelasting, ondanks Euro 6 hogere roet en NOX uitstoot.

De Toyota is een auto voor het hoofd, Peugeot voor het hart. Lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 18-09 11:15
bert74 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:00:
[...]

Naast de Auris station uit 2014 heb ik proefgereden in de Peugeot 308 SW 120PK Bleu HDI (Euro 6 diesel met SCR). De keuze is lastig (luxeprobleem).

Sterke punten Toyota: betrouwbaarheid, verwachte onderhoudskosten, soepele automaat, innovatieve aandrijving, rustige motor in de stad, soepel onderstel.. Mindere punten: hoge aanschafprijs, rumoer bij optrekken en algemeen geluid op snelwegen, weinig hoofdruimte achterin, interieur degelijk, niet echt smaakvol.

Sterke punten Peugeot: Uiterlijk interieur en exterieur (smaak), goedkoop in aanschaf, enorm soepele stille motor, soepel onderstel. Zwakke punten Peugeot: betrouwbaarheid, onderhoudskosten, geen automaat, hoge wegenbelasting, ondanks Euro 6 hogere roet en NOX uitstoot.

Toyota dus 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
En een Peugeot een auto voor het hart noemen gaat ook wat ver, dan kun je maar beter niet in BMW of Porsche gaan testrijden :D

[ Voor 5% gewijzigd door Sethro op 19-06-2018 15:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pixels66
Elke auto die ik koop is er een voor het hart. Ik heb 7 jaar probleemloos diverse Citroëns gereden, waaronder GTI's en VTS'en, maar daarna ook diverse Opels, een Kia en nu Auris. Allemaal gekocht omdat ik ze mooi vond, lekker vond rijden of omdat ze iets hebben wat me aantrekt.
De Auris heeft betrouwbaarheid als dikke bonus. Ik vind het interieur niet saai, en vind de motor geen herrie maken simpelweg omdat ik net onder "plankgas" blijf waarmee je overigens net zo snel optrekt.

Koop wat je wilt, mooi vind, of lekker vind rijden, daarbij voel je je het prettigst. Het is echt niet zo dat iedere Franse auto kut is of kapot gaat(al vind ik het grapje "garage is een Frans woord" nog steeds geniaal).

Kijk maar naar Volkswagen, rete populair en onder VW rijders bestempeld als betrouwbaar, maar een echte kenner weet dat juist VW's ook echt serieuze problemen kent waar je niet op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Sethro schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:00:
En een Peugeot een auto voor het hart noemen gaat ook wat ver, dan kun je maar beter niet in BMW of Porsche gaan testrijden :D
Had laatst voor 3 weken een hagelnieuwe Mini Cooper met alles erop en eraan van de zaak, was stiekem erg leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
DigitalError schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:18:
[...]

Had laatst voor 3 weken een hagelnieuwe Mini Cooper met alles erop en eraan van de zaak, was stiekem erg leuk :P
Kan ik wel inkomen, helemaal de S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nog bedankt voor je tip!
Heb inmiddels de Roidmi 3S en hij werkt prima, en dat voor maar 25 euries :)

Enige irritante is dat piep-geluid wanneer je het contact aan zet, is daar nog een oplossing voor?
Aan het begin stoorde hij ook de andere radiozenders maar dit heb ik opgelost door hem op de frequentie 87.5 te zetten en nu werken de normale zenders ook weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Sethro schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:00:
En al helemaal een stationwagon, een Peugeot stationwagon associeer ik echt met mannen met te korte broeken met daaronder witte sokken in sandalen. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Avensis verdwijnt in 2019, de Camry komt terug !

http://www.motortrend.com...-camry-returns-to-europe/
The Camry has long been the best-selling passenger car in the U.S., but it isn't such a staple in many other parts of the world. Take Europe for example, which stopped selling the model in 2004 due to slow sales. Now, Toyota has decided to bring the Camry back to the continent where it will replace the Avensis.

The Toyota Camry will come with one powertrain option: a 2.5-liter gas engine with an electric motor. With the addition of the Camry, Toyota will now have eight hybrid electric models in its European lineup. Sales will begin in Western Europe in the first quarter of 2019.

Camrys for Europe will be imported from Japan. If it's anything like the Japanese car, or the one sold in the U.S. for that matter, it will produce 175 hp and come equipped with a CVT. Speaking with Automotive News Europe, a Toyota spokesman said the Camry's "main purpose is for fleet customers." That makes sense because cars that produce low carbon dioxide emissions can draw in reduced company car tax in many countries in Europe.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 21-06-2018 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]
De Peugeot is ook met automaat leverbaar wat is het prijsverschil dan? Handmatig schakelen is zo 1970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

[..]De Toyota is een auto voor het hoofd, Peugeot voor het hart. Lastig.
Dan maak je er toch van:
De Toyota is een auto voor het hoofd, Peugeot voor het hart, maar ook slecht voor de portemonnee. Niet lastig: Toyota heeft meer hart voor mij dan verwacht....
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik voel anders wel een dolk in mijn hart als ik met mijn wagen bij de garage moet staan voor problemen. Ik denk dat de meesten wel hier zijn omdat ze een betrouwbare auto willen, evenals bij Honda, Mazda, Hyundai en Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 00:04
Ik heb vandaag even mijn interieurfilter en luchtfilter eens schoongemaakt.. was ook wel nodig xD doet iemand anders dat ook weleens? Of wachten jullie tot ze dat met een beurt doen?

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Iemand hier toevallig enig idee of je op een makkelijke en goede manier een cruise control systeem in kan bouwen in een Yaris uit 2002?
Ik heb zelf eens gegoogled maar vind alleen maar van die universele die volgens mij met een kabeltje en een motor werken. Gezien het digitale dashboard en de boordcomputer en zo heb ik het idee dat dat beter moet kunnen (als zo'n kabeltje al kan op een Yaris). Weet ook niet goed hoe je op een bepaald model Yaris moet zoeken, overal staan alleen maar jaartallen maar dat googlet niet goed (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Corsa A/B/C of de Golf 3/4/5 om maar wat te noemen).

edit: Ik zie nou wel dat het geloof ik geen optie was op de Yaris uit dat jaar, wat zou verklaren dat alle mooie pookjes voor de Yaris die ik vind alleen maar voor nieuwere modellen zouden zijn...

[ Voor 13% gewijzigd door Finraziel op 23-06-2018 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Jawel, cruise control was een (heel prijzige) optie. Je kreeg dan een electrisch gasklephuis en dus ook geen gaskabel meer. Ik geloof dat de audioupgrade en airco samen goedkoper waren dan cruise control dus dat is geen populaire optie geweest. Even opgezocht, in 2000 stond cruise control voor€593,09 op de optielijst. Dat valt mee. Maar, Yaris was vooral een auto erbij en dan is optieshoppen niet iets wat vaak gedaan wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door AtleX op 24-06-2018 08:25 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:26

-tom-562

Oliesjeik

Even kijken of je een elektronisch gasklephuis hebt, of een 'ouderwetse' met gaskabel. Indien dat laatste zou ik zo'n universeel setje bij Conrad kopen, die zijn goedkoop en goed.
Bij een elektronisch gasklephuis zit je al meer richting de John Gold achtige cruise controls, en die kosten honderden euro's vaak.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

TgR_KILLER schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:42:
Ik heb vandaag even mijn interieurfilter en luchtfilter eens schoongemaakt.. was ook wel nodig xD doet iemand anders dat ook weleens? Of wachten jullie tot ze dat met een beurt doen?
Standaard als ik een andere auto koop, ik wil niet in de rans van een ander rondrijden. Verder eens per 2 jaar ofzo. Bij een dealer/garage wordt het vaak overgeslagen, toch makkelijk een paar tientjes uitbespaard denkt men dan. Ook bij mijn Prius (die te koop stond voor ruim 17K) was het teveel moeite blijkbaar.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Arfman schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:56:
[...]

Standaard als ik een andere auto koop, ik wil niet in de rans van een ander rondrijden. Verder eens per 2 jaar ofzo. Bij een dealer/garage wordt het vaak overgeslagen, toch makkelijk een paar tientjes uitbespaard denkt men dan. Ook bij mijn Prius (die te koop stond voor ruim 17K) was het teveel moeite blijkbaar.
Bij de laatste beurt zijn ze hem bij mij ook vergeten, uiteraard wel aangetekend op het vinken lijstje. Ik vervang het filter vaak ook nog tussendoor. Rij veel in de stad en dan wordt deze goed vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:42:
Garage neemt ze mee bij onderhoud, ik heb er wel eens een koolstof filter (voor weinig van het internet) ingezet om te ruiken of dat scheelt in de luchtjes van buitenaf maar die was inderdaad weer vervangen.
Qua draaiuren valt het wel mee in een auto 20000 km/j / 60 km/u = 333 uur op jaarbasis dat is twee weken continue draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Mijn laatste beurt was een kleine beurt, dan en worden volgens de TSM vinklijst beide niet gechecked, enkel met een grote beurt. Dus heb ze zelf even gecontroleerd.
Heb wel het idee dat ze er beide niet zo lang in zaten, zo ranzig waren ze echt nog niet.
Overigens staat op de vinklijst volgens mij enkel een controle (en dat vinken ze dan ook af) en niet standaard om de 2 jaar vervangen. maar dat is even uit mijn hoofd.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
@Finraziel Ik heb goede ervaringen met de Waeco MS50 set in onze vorige Yaris (een P1 uit 2001 met 1.3 motor).

Je moet er wel wat handig voor zijn om in te bouwen. Het is niet heel erg moeilijk, maar omdat het een universeel setje is moet je wat creatief zijn hoe je de set het beste kunt inbouwen. De magneetjes op de aandrijfas voor de snelheid heb je niet nodig, je kunt de snelheid aftappen van een bepaalde draad, veel netter.
Indien je interesse hebt kan ik wel even voor je opzoeken welke draad dat was, heb het wel eens ergens genoteerd meen ik.

De set werkt met een vacuümservo. Op je gasklephuis moet je een tweede kabel (vanaf de vacuümservo) monteren.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 26-06-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
ThinkPadd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:39:
@Finraziel Ik heb goede ervaringen met de Waeco MS50 set in onze vorige Yaris (een P1 uit 2001 met 1.3 motor).

Je moet er wel wat handig voor zijn om in te bouwen. Het is niet heel erg moeilijk, maar omdat het een universeel setje is moet je wat creatief zijn hoe je de set het beste kunt inbouwen. De magneetjes voor de snelheid heb je niet nodig, je kunt de snelheid aftappen van een bepaalde draad. Indien je interesse hebt wil ik dat wel even voor je opzoeken, heb het wel eens ergens genoteerd meen ik.
Ik overleg het binnenkort ook eens met een bevriende monteur, wellicht heeft hij ook al ervaring met dat soort setjes... Mocht het nodig zijn dan kom ik er op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb alvast even gezocht en zie dat ik verwees naar het topic op Yarisclub.com. Maar die hele website (en het forum) is offline :X Ik kan het dus niet meer terugvinden (volgende keer zal ik het ook op Tweakers noteren).

Ik weet nog dat de ECU op voethoogte aan de bijrijderskant zit. Daar zit een draad aan die de snelheidspuls bevat. Volgens mij kun je die of bij de ECU of ergens in de connector van de radio aftappen. Ik zie hier een handleiding over inbouwen van navigatie. Hier wordt die pin ook benoemd, zoek op 'SPD'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
De stuurpomp van mijn Avensis Verso is waarschijnlijk lek. Tijdje terug een gaar geluid wanneer de auto stil stond en ik het stuur draaide. Bleek het reservoir voor de stuurbekrachtiging olie droog te staan :O

Even naar de garage gereden en die hebben het bijgevuld, lekt nu heel langzaam dus er zit ergens een klein lek. Hij gaat binnenkort voor een beurt dus hopelijk kunnen ze het dan ook gelijk fiksen en valt de schade mee.

Volgende maand op vakantie naar la France dus dan wil ik dat gewoon goed opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Mijn Tomtom is aan vervanging toe. Ik vind het niet fijn om mijn telefoon als Tomtom te gebruiken, dus ik wil weer - of een PNA of een nieuwe radio.
Nu las ik dat Tomtom zijn Pna's meestal in september tijdens de IFA aankondigt en de 5200 is inmiddels bijna 2 jaar oud. Als het een Pna wordt, wacht ik septembe af.

Maar nu zie ik op Aliexpress ook enorm veel goede reviews over een vervangende inbouwautoradio.
Er zit al android 8 op, als je wilt een 1,6GHz octacor (for whats it worth) 4GB RAM en 32 GB rom (evt dab+, maar dan heb je wel een extra antenne nodig) etc. De stuurwielbediening schijnt dan niet meer te werken, maar dat vind ik niet zo'n ramp.

Overwegingen:
Ik ben van plan nog wel een jaar of 3-5 met deze auto door te rijden.
Een andere Tomtom zou een jaar of 5 mee moeten gaan en kan ik meeverhuizen naar een andere auto.
Zo'n inbouwunit ziet er wel erg strak uit :)

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/UTB8H4b0x3QydeJk43PUq6AyQpXai.jpg

Iemand ervaring met zoiets of overwegingen waarom ik dit wel/niet zou willen?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb ze voor de Prius ook gezien en op priuschat wordt er wat over gepraat maar afgezien van de installatie geen enkel slecht woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Zelf ook geen ervaring mee, maar ik zou eigenlijk vooral bang zijn dat de versterker er in teleur zou gaan stellen... Ik dacht vroeger toch niet zo'n audiofiel te zijn, maar heb een keer een goedkope autoradio van de Aldi meegenomen, ingebouwd, uitgebouwd en weer heel snel terug gebracht want dat klonk verschrikkelijk. Bij van die Chinese Android radio's heb ik toch mijn bedenkingen of dat tegen een beetje Pioneer op kan qua geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Bedankt voor jullie input! En @ThinkPad , dat topic had ik nog niet gezien. Ga me daar eens even inlezen :).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:26

-tom-562

Oliesjeik

Finraziel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:06:
Zelf ook geen ervaring mee, maar ik zou eigenlijk vooral bang zijn dat de versterker er in teleur zou gaan stellen... Ik dacht vroeger toch niet zo'n audiofiel te zijn, maar heb een keer een goedkope autoradio van de Aldi meegenomen, ingebouwd, uitgebouwd en weer heel snel terug gebracht want dat klonk verschrikkelijk. Bij van die Chinese Android radio's heb ik toch mijn bedenkingen of dat tegen een beetje Pioneer op kan qua geluidskwaliteit.
Ik heb zo'n android radio in mijn Avensis T25 gehad, en die klonk beter dan de originele Toyota radio. Plus er zitten legio instelmogelijkheden op qua audio.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik heb er over nagedacht voor mijn auto maar kon weinig vinden wat paste.. en vertrouwde het toch niet helemaal..

Uiteindelijk heb ik een 2din Kenwood HU gekocht, ik gebruik via Android auto Google maps en dat werkt best lekker, ook schakelen naar muziek of telefoon, allemaal geen issue. Kost alleen wel wat meer :P

Truth be told, had met mijn Kenwood eerst wel problemen though, reboote echt super random en was mega irritant, is terug geweest naar Kenwood en ook al was het officiële bericht dat ze niks konden vinden. Het probleem is wel opgelost en werkt ie perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:02

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb er nog een liggen voor mijn Auris 2013, maar geen tijd/puf om hem in te bouwen, plus ik moet het aansluitende frontje nog regelen. Is zo’n standaard Chineze 2DIN ding (die dus niet geen 2DIN is). Voor de Auris is geen specifiek maatwerk model te vinden, volgens mij.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-09 19:45
Ik heb zelf een Alpine H.U. geplaatst. Dat viel eigenlijk heel erg mee om te doen. Ik denk bij elkaar ongeveer 4 uurtjes bezig geweest.

Ik ben niet zo van het tussendoor foto's maken, maar ik heb er nu een paar gemaakt

Nieuwe headunit aangesloten voor test:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0NU8WsCku1oeBjKmuhehr7Su/thumb.jpg

Kijken of alles netjes past:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6qwjbU0hVzNk961i62idrgN4/thumb.jpg

Stuurwiel interface en kabelboom wat netter gemaakt, waardoor het wat handelbaar wordt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/66hjGLKnRneLyHGB4wvTiNOr/thumb.jpg

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BAVzBFmTZnmci55SpxlyhUj7/thumb.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:53

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zaterdag was er in Raamsdonkveer bij Louwman & Parqui een Toyota meeting. Vele Toyota clubs daar en ben daar gezellig naar toe gereden met de GT86. Erg leuke dag gehad. Waarbij we ook het museum daar hebben mogen bezoeken. Veel mooie Toyota's gezien die dag. Erg leuk om zo ook beetje de historie van Toyota te zien. Zeker aan te raden daar eens een keer te gaan kijken.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2vta8uh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/20r0hma.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2vl9s94.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/xlffkk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/ay7jmh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/25zgy06.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door DutchDevil79 op 03-07-2018 14:40 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
DutchDevil79 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:32:
Veel mooie Toyota's gezien die dag. Erg leuk om zo ook beetje de historie van Toyota te zien. Zeker aan te raden daar eens een keer te gaan kijken.
*knip*
Heb je auto zien staan :) altijd leuk zon collectie GT86's bij elkaar.. Vond die 6 Yaris GRMN ook wel leuk naast elkaar staan :P.
Overigens is het Louwman's Toyota World zeker de moeite waard om eens te bezoeken, wel even rekening houden dat deze enkel tijdens dagen als de Internationale Toyota Meeting (doorgaans laatste weekend in juni) open is :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Lees ik de nieuwsbrief van Toyota over dat je een adventure challenge kan doen en een roadtrip kan winnen. Beetje jammer dat ik dit lees in Oezbekistan waar we al met onze eigen Toyota naar toe zijn gereden :+

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBosman
  • Laatst online: 17-11-2022
Ik heb net een yaris voor de deur staan uit 2017 met TOYOTA TOUCH2
Dit is mij toutchscreen multimediasysteem.
Hier zit echter nog NIET op: Navigatie, screenmirror, DAP+ ed.
Maar zijn wel versies van dit systeem die dat wel hebben (veelal de hybride versies)
Zou blijkbaar een unit zijn die je via de achterkant bij kan prikken.
Iemand idee of ervaring of dit universele items zijn die in china kan bestellen ed?
Of echt alleen dealerwerk? Begreep van mn dealer dat dit heel duur is via die weg.
Mijn grote hoop is dat er iets is voor SCREENMIRROR te doen slagen.
Mijn telefoon kan ik er tenslotte op aansluiten, maar de VGA optie staat niet in het systeem om dit mogelijk te maken. Iemand een idee waar dit aan ligt en of dit te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 17:50
Hela, wetende dat hier de echte experts zitten (misschien niet geheel objectief ;). ), Toch ook hier even melden. Ben in de markt voor een nieuwe (gebruikte) auto, en hecht nogal aan betrouwbaarheid. Eerste merk waar je dan aan denkt: Toyota! Gezien mijn budget (en wens wat ruimte te hebben), valt mijn oog op een gebruikte Avensis, rond 2004. Thing is: de meeste auto's in mijn prijsklasse (5000 euro) zitten over de 200.000 km (benzine). Nou de vraag: mits goed onderhouden, is dit nog de moeite waard?

Als jullie denken: doe maar niet, hoor ik 't ook graag!

(Diesel leek leuk, maar i.v.m. milieuzones toch niet zo handig, denk ik)

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Unigo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:13:
Hela, wetende dat hier de echte experts zitten (misschien niet geheel objectief ;). ), Toch ook hier even melden. Ben in de markt voor een nieuwe (gebruikte) auto, en hecht nogal aan betrouwbaarheid. Eerste merk waar je dan aan denkt: Toyota! Gezien mijn budget (en wens wat ruimte te hebben), valt mijn oog op een gebruikte Avensis, rond 2004. Thing is: de meeste auto's in mijn prijsklasse (5000 euro) zitten over de 200.000 km (benzine). Nou de vraag: mits goed onderhouden, is dit nog de moeite waard?

Als jullie denken: doe maar niet, hoor ik 't ook graag!

(Diesel leek leuk, maar i.v.m. milieuzones toch niet zo handig, denk ik)
Die kilometerstanden kunnen ze prima hebben, mits ze goed onderhouden zijn.
Staat je dus niet al te blind op de kilometerstand. Beter een Avensis die veel snelweg km's heeft gelopen dan een boodschappenkar die veel minder heeft gelopen :)

Verder kunnen sommige blokken last hebben van overmatig olieverbruik, ik heb een Mazda met olieverbruik gehad en daar werd ik niet vrolijk van (katalysator en lambdasondes gaan op den duur kapot en dat is prijzig)
Check dat dus ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 17:50
Vlassie1980 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Die kilometerstanden kunnen ze prima hebben, mits ze goed onderhouden zijn.
Staat je dus niet al te blind op de kilometerstand. Beter een Avensis die veel snelweg km's heeft gelopen dan een boodschappenkar die veel minder heeft gelopen :)

Verder kunnen sommige blokken last hebben van overmatig olieverbruik, ik heb een Mazda met olieverbruik gehad en daar werd ik niet vrolijk van (katalysator en lambdasondes gaan op den duur kapot en dat is prijzig)
Check dat dus ook even.
Thanks! Las het al, vooral de 1.8 toch? Volgens mij heeft Toyota uit coulance de onderblokken vervangen, dat zou 't moeten verhelpen, toch?

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Unigo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:26:
[...]

Thanks! Las het al, vooral de 1.8 toch? Volgens mij heeft Toyota uit coulance de onderblokken vervangen, dat zou 't moeten verhelpen, toch?
Probeer als het kan voor een 2.0 te gaan, deze blokken zijn net wat soepeler, verbruik en prestatie zijn zo goed als het zelfde met de 1.8. Maar i.v.m. een net iets hoger kopel ook luier te rijden (is zuiniger)

Verder prima auto, heb zelf een 2006-er gehad, welke bij 180.000k weg is gegaan. (ronde de 180 a 200k heb je wat kosten, kijk even bij de aankoop van een handbank hoeveel slip de koppeling heeft. Labdasonde is een puntje waar ze vroeg of laat allemaal last van krijgen (vervuiling) dat is of de foutmelding weg laten resetten of op de duur een nieuwe er in laten schoeven.

Overigens, kijk ook eens naar het T27 model, iets duurder, maar ook iets luxer en de CVT uitvoering is helemaal een aanrader.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik heb in mijn Avensis Verso een 2.0 liggen, is volgens mij hetzelfde blok als de Avensis Station T25. Rijdt erg lekker en altijd voldoende power. Verbruik ligt wel rond de 1:11,5 maar dat komt vooral door het gewicht van 1400kg en de mindere aerodynamica denk ik.

Zoals hierboven aangegeven kunnen ze wel eens lambdasonde meldingen geven want er zitten er 4 in. Ik heb dat ook gehad en er een nieuwe in laten zetten. Vanuit coulance kostte dit slechts €265 maar alsnog een fiks bedrag voor een sensor :')

Voortaan vraag ik wel bij mijn eigen lokale garage of ze iets van de sloop kunnen trekken :)
Hiervoor heb ik een Avensis T22 station gehad met 1.6 motor. Dat ding was helemaal onverwoestbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Zo ga je naar de garage om de airco te laten ontluchten... kom je thuis met een offerte voor een mooie RAV4 :X :D Kleine proefrit gemaakt (weinig tijd), is wel echt een tanker vergeleken met de Auris maar toch wel een uitermate interessante bak... 2016 model. Yolo :+ Gelukkig dacht mijn vrouw mee en ruilen we haar niet zo lang geleden aangeschafte Yaris in en rijdt zijn mijn Auris de rest van het jaar om het leasecontract uit te zingen....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:11
Ha ha ha.

Ik ken het. Afgelopen dinsdag mijn RAV4 Hybrid opgehaald, de Auris TS er op ingeruild.
Auto is wel "ietsje" groter, wel ff iets om rekening mee te houden.

Maar stuurt wel erg lekker hoor :). Ik ben er helemaal blij mee.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Crazy D schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:03:
Zo ga je naar de garage om de airco te laten ontluchten... kom je thuis met een offerte voor een mooie RAV4 :X :D Kleine proefrit gemaakt (weinig tijd), is wel echt een tanker vergeleken met de Auris maar toch wel een uitermate interessante bak... 2016 model. Yolo :+ Gelukkig dacht mijn vrouw mee en ruilen we haar niet zo lang geleden aangeschafte Yaris in en rijdt zijn mijn Auris de rest van het jaar om het leasecontract uit te zingen....
Gratz! Was het een nieuwe Yaris?
Ik heb een jaar geleden een 2015 Yaris ingeruild op een Land Cruiser... over tanker gesproken :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:11
Damn,
Een Land Cruiser is nog wel weer even een slag groter.
Dat is inderdaad een serieuse Tank :)

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

TgR_KILLER schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:54:
Gratz! Was het een nieuwe Yaris?
Ik heb een jaar geleden een 2015 Yaris ingeruild op een Land Cruiser... over tanker gesproken :9
Nee, 2015 oid, maar 2 maanden geleden gekocht :X Moet nog even een nachtje over slapen hoor maar vind t idee wel erg aantrekkelijk. Was eerst aan het kijken voor een andere Auris TS, eigenlijk dezelfde die ik nu heb, rijdt verder prima maar het idee van een hoge instap begint wel steeds aantrekkelijker te worden (wordt ook een dagje ouder). En de Yaris is ook echt een fijn stadsautootje dus zij is er op zich erg happy mee maar vind t ook niet erg om een paar maanden de Auris te rijden, en eind van het jaar kijken wat zij daarna dan wil.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Soepie schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:21:
Ha ha ha................ mijn RAV4 Hybrid opgehaald, ......"ietsje" groter, Ik ben er helemaal blij mee..............
Wat let je.... vul het rijtje aan... ;)
Nikon D600 | 24-70/f2.8 | 70-200/f2.8 | 50/f1.8 | Panasonic DMC-GM1 | 12-32/f3.5-5.6 | iMac 27" | MacBook Pro 15"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Laatst online: 20-09 20:32
De nieuwe RAV4 is ook een heel stuk groter, ik denk bijna net zo groot als de kleinere Land Cruisers.
V8 Landcruisers of de Lexus varianten daar gelaten.

[ Voor 20% gewijzigd door !null op 15-07-2018 11:21 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
!null schreef op zondag 15 juli 2018 @ 11:20:
De nieuwe RAV4 is ook een heel stuk groter, ik denk bijna net zo groot als de kleinere Land Cruisers.
V8 Landcruisers of de Lexus varianten daar gelaten.
Dan heb je ze duidelijk niet vaak naast elkaar gezien ;) een RAV is nog steeds echt een stukje kleiner hoor.
En Lexus is juist weer niet zo groot als het lijkt.. Een RX is beetje dezelfde maat als een Land Cruiser 120/150 Het enige wat echt groot is dat is de 200 serie Land Cruisers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19
Gisteren mijn Starlet ingeruild voor, jawel, een Yaris Verso. Was al een tijdje op zoek en de meeste die ik vondt en bekeken heb waren mishandeld, maar deze 15 jaar oude dame (met nog geen ton op de teller) zag er nog prima uit en reed ook goed.

Ik wil eens kijken of ik hier een soort minicampertje van kan maken. Je koopt zo’n Yaris Verso immers voor het gemak, niet de looks. Het is namelijk een reuze praktische auto waarbij een zee van ruimte achterin ontstaat als je de stoelen achter in de bodem laat verdwijnen. Ik kan ook bijna rechtop staan in de auto als ik ik dat gat sta waar de stoelen in verdwijnen. Vreemd dat Toyota dit soort mini ruimtewonders niet meer maakt, want ook met de Verso-S zijn ze gestopt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Pagina: 1 ... 87 ... 166 Laatste