Lethalis schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:57:
[...]
Haha
1. Of stoelen lekker zitten is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur en ook lichaamsbouw. Ik ben bijvoorbeeld aan de magere kant en voor mij zitten harde stoelen dus minder prettig. Ben je juist zwaarder, dan kan ik mij voorstellen dat je aan een zachte stoel te weinig steun hebt en liever op een hardere stoel zit.
Dat is heel persoonlijk. Ik geef het ook alleen maar aan als aandachtspunt, niet als kritiek op Toyota.
2. Sinds ik mijn Auris gekocht heb, heb ik erg veel verschillende reviews over de Toyota Auris bekeken en gelezen. En het 2014 model krijgt vaker als kritiek dat hij op sommige punten eigenlijk te hard afgeveerd is. Een puntje dat in de 2015 facelift bovendien door Toyota is opgelost.
3. Ik hoop het

Dit is namelijk voor mij 1 van de hoofdredenen geweest om een Toyota te kopen. Was / ben namelijk best bang dat ik een serieus bedrag voor een tweedehands auto neertel en dat die er dan na een paar jaar mee kapt.
Het eerste dat ik deed toen ik een andere auto wou kopen, is via de ANWB site controleren welke merken en modellen het beste scoren qua betrouwbaarheid...
Naast de Auris station uit 2014 heb ik proefgereden in de Peugeot 308 SW 120PK Bleu HDI (Euro 6 diesel met SCR). De keuze is lastig (luxeprobleem).
Sterke punten Toyota: betrouwbaarheid, verwachte onderhoudskosten, soepele automaat, innovatieve aandrijving, rustige motor in de stad, soepel onderstel.. Mindere punten: hoge aanschafprijs, rumoer bij optrekken en algemeen geluid op snelwegen, weinig hoofdruimte achterin, interieur degelijk, niet echt smaakvol.
Sterke punten Peugeot: Uiterlijk interieur en exterieur (smaak), goedkoop in aanschaf, enorm soepele stille motor, soepel onderstel. Zwakke punten Peugeot: betrouwbaarheid, onderhoudskosten, geen automaat, hoge wegenbelasting, ondanks Euro 6 hogere roet en NOX uitstoot.
De Toyota is een auto voor het hoofd, Peugeot voor het hart. Lastig.