Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 86 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.939 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purrel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 11:50
Wij hebben nu een Corolla uit 2003 die het (natuurlijk) nog perfect doet. We willen hem alleen wel binnenkort vervangen door een 2e hands auto. Een van de prospects is natuurlijk een Auris.

Voor ons budget (ongeveer 10 a 12000 euro hangt ook beetje af van de inruilwaarde) kom ik vooral het oudere model tegen. Voornaamste voorwaarde is dat het een automaat moet zijn in verband met knie slijtage. Moet ik nog ergens rekening mee houden bij de Auris? Moet het batterypack bijvorbeeld nog een keer vervangen gaan worden?

En rijdt een hybride nou heel anders eigenlijk? We rijden veel in de stad of net buiten de stad (stukje 80km weg bijv). En af en toe langere afstanden over de snelweg.

En is ex-lease eventueel ook een optie of worden die nog steeds mishandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De HV accu hoeft niet vervangen te worden. Ja, ze gaan wel eens stuk, maar dat is zeldzaam en geen reden om een hybride Toyota te laten staan. Qua rijden moet je geen loden voet hebben want dan ga je je zeker ergeren aan de toeren die hij draait, maar als je normaal met het verkeer mee rijdt is het een hele prettige wagen. Op de autosnelweg rij je ook liever met een constante snelheid dan op de linkerstrook met het remmen en optrekken mee te doen. Kan wel, maar dan zul je merken dat hij graag toeren draait.
In de stad heb je veel nut van vooruitkijkend rijden: op tijd gas los en vroeg beginnen met remmen omdat je dan regeneratief remt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
@Purrel Ik had als vorige lease een Auris (eerste model) en heb deze altijd prima behandeld. Batterijslijtage is niet echt een probleem bij de hybrides van Toyota.

Het grootste voordeel van elektrisch/hybride is dat de auto iets directer op het gaspedaal reageert, echter als je de benzinemotor opeens nodig hebt heb je toch een klein momentje dat het kost om die te starten voordat je volledig vermogen hebt.

Eco modus zorgt ervoor dat de bediening iets gezapiger is, sportmodus zet de benzinemotor wat vaker aan en houdt de batterijspanning wat hoger zodat je meer power beschikbaar hebt op ieder moment.

Ervaring met hypermilen in de Auris is dat deze zoals elke auto het zuinigst is als je zo veel mogelijk uitrolt zonder te remmen, tweede beste optie is zodanig te remmen dat je de schijfremmen niet gebruikt (duidelijk aangegeven in de "toerenteller"/power-meter). Zelfs met wat pittiger rijden is de Auris echter bijzonder zuinig.

Op sneeuw en moeilijker terrein is de koppel van de electromotor en de mogelijkheid heel gedoseerd weg te rijden ontzettend fijn. Qua wegligging merk je vooral in bochten dat de Auris een wat zwaardere kont heeft en bij krappe bochten op snelheid toch graag met z'n achterkant wat helt met de bocht mee.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

Maasluip schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:17:
De HV accu hoeft niet vervangen te worden. Ja, ze gaan wel eens stuk, maar dat is zeldzaam en geen reden om een hybride Toyota te laten staan.
Wat de Lexus-dealer aangaf: ze gaan eigenlijk alleen écht kapot als ze voor lange tijd (een jaar of meer) stilstaan. Zij hadden het tot nu toe slechts 2x meegemaakt dat ze het accupack moesten vervangen sinds ze in 2011 met de CT200h begonnen, waarbij een auto dus drie jaar stil had gestaan.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 13:12
Ik ben ook van plan om als opvolger van mijn Avensis Verso een Prius Wagon aan te schaffen, maar dan moet die Avensis Verso eerst van ellende in elkaar storten en dat doet hij voorlopig nog lang niet :P

Wel jammer dat Toyota niet meer zo rijk in de MPV's zit, ze hadden eerst de Corolla Verso, Avensis Verso en de Previa. Ik heb 3 kids en kwam uiteindelijk bij de Avensis Verso uit, vond een Previa net te veel slagschip eigenschappen hebben. De Prius Wagon is echter weer een fractie kleiner als de Avensis Verso en je mag er volgens mij ook niks mee trekken? Het verbruik van gemiddeld 1:18 is echter een dikke plus ten opzichte van de 1:11 die de Avensis Verso doet :)

Van de zomer op vakantie naar Frankrijk, denk niet dat ik me zorgen hoef te maken over hoe de auto in te laden.

[ Voor 9% gewijzigd door Vlassie1980 op 04-05-2018 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:18

Crazy D

I think we should take a look.

Purrel schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:54:
Wij hebben nu een Corolla uit 2003 die het (natuurlijk) nog perfect doet. We willen hem alleen wel binnenkort vervangen door een 2e hands auto. Een van de prospects is natuurlijk een Auris.

Voor ons budget (ongeveer 10 a 12000 euro hangt ook beetje af van de inruilwaarde) kom ik vooral het oudere model tegen. Voornaamste voorwaarde is dat het een automaat moet zijn in verband met knie slijtage. Moet ik nog ergens rekening mee houden bij de Auris? Moet het batterypack bijvorbeeld nog een keer vervangen gaan worden?
Garage waar ik net een Yaris hybride heb gekocht voor mijn vrouw zegt dat ze ook amper de accu's hoeven te vervangen, een enkeling maar dan bij de Prius uit 2001 oid. Die zooi gaat echt lang mee...
En rijdt een hybride nou heel anders eigenlijk? We rijden veel in de stad of net buiten de stad (stukje 80km weg bijv). En af en toe langere afstanden over de snelweg.
Stuur, rem, gaspedaal. Het lijkt net een gewone auto 8) Wat ik vooral fijn vind is dat de CVT zo soepel rijdt, als je daarna een keer in een normale automaat rijdt voelt het weer echt als geklungel tijdens de 1e rijles met schakelen....
Voor mijzelf ga ik eind dit jaar een Auris kopen, graag ex-lease hoewel die meestal net iets hoger in de prijs zitten. Maar die dingen worden altijd goed onderhouden, en het is geen type auto waarin je rondscheurt. Het is geen Golfje zeg maar... Voor mijn vrouw vond ik dat iets minder relevant, die gaat de 5000 per jaar nog niet eens aantikken. En hoewel je best snel weg kunt zijn omdat de electro motor snel reageert, is het niet echt een snelle auto dus "racen" betekend hooguit zo hard als je durft door een bocht, plankgas met koude motor de wijk uit scheuren is niet echt scheuren te noemen :o
(maar echt superfijne auto om in te rijden)

(rij nu overigens 8 jaar Auris verdeelt over 2 lease termijnen, 35000 km per jaar)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Metalfreak schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:23:
[...]

Wat de Lexus-dealer aangaf: ze gaan eigenlijk alleen écht kapot als ze voor lange tijd (een jaar of meer) stilstaan. Zij hadden het tot nu toe slechts 2x meegemaakt dat ze het accupack moesten vervangen sinds ze in 2011 met de CT200h begonnen, waarbij een auto dus drie jaar stil had gestaan.
Hier 150.000km vanaf nieuw gereden met een CT200h, eerste generatie, in die 5 jaar en een beetje dat we hem hadden is er niks substantieels vervangen. Als ik zo door de vervangende lijst kijk zit ik vloeistoffen en filters staan en het lampje van de makup spiegel van de bijrijder. Voor de rest is er niks vervangen aan de auto. Zelfs de banden niet omdat er een zomer en winterset was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purrel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 11:50
Cool, dank voor alle antwoorden :-) De corolla bevalt ons ook erg goed dus zeker met deze verhalen erbij heb ik ook een goed gevoel bij de Auris.

Dus nu nog even een kwestie van nog even bij elkaar sparen en een mooie uitkiezen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:02

Videopac

Rommelt wat aan.

Purrel schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:54:

Voor dat geld moet het echt wel lukken om een nieuw model Auris te vinden. Je ziet ze wel veel met veel km. Maar niet alleen maar, een voorbeeld: http://www.autotrader.nl/...ybrid-aut-aspiration-5drs

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 19:35
Het is voor de HV-batterij juist niet goed als de auto langere tijd stil staat, heb ik me laten vertellen. Een wat hogere kilometer stand kan vanuit dat oogpunt misschien, voor de batterij, wel beter zijn dan een (erg) lage stand. Er zijn ook hybrides met een erg hoge kilometer stand, die hun originele HV-batterij nog hebben.
Zie bijvoorbeeld dit artikel.
Mijn Toyota hybride heb ik ook met ruim 110k kilometer gekocht, bijna een jaar geleden. Zeker als je voor een Prius 3 of een Auris gen2 gaat (zelfde aandrijflijn) zou ik me niet zoveel zorgen maken. Dit is de derde versie van de Toyota hybride aandrijving. Grootste kinderziektes zijn er dan wel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat ik ervan heb gelezen is een kapotte HV batterij in werkelijkheid helemaal niet zo kapot als je zou denken: meestal hebben 1 of 2 cellen het begeven en kun je die vervangen door een gebruikt exemplaar en worden de cellen opnieuw gebalanceerd. Mensen praten elkaar volgens mij vooral horrorverhalen aan omdat zo'n compleet batterijpakket een duur onderdeel van de auto is. Echter gaat die nooit als geheel in 1 klap kapot en kan de conditie prima gemeten worden, zodat je (als je defecte cellen gaat vervangen) ook een paar twijfelachtige exemplaren kunt meenemen.

Maar nogmaals: als er netjes mee gereden is, is dat niet echt een zorg lijkt me. Als die accupakketten aan de lopende band zouden falen, zou dat al lang door de media zijn opgepikt. Daarentegen lees je juist veel succesverhalen zoals van die taxi hierboven. Honderdduizenden kilometers zonder problemen, menig benzineauto is dan al lang versleten.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:08
Hier een eigenaar van een 12 jaar oude Prius met ± 150000km op de teller, geen enkel probleem met de accu (sowieso nauwelijks problemen met de gehele auto). Hij komt bij zijn jaarlijkse beurt door de conditietest, en ook als ik zelf kijk (met een OBD2 adapter en de Torque app) zie ik niets wat er op wijst dat de accu ook maar iets versleten zou zijn.

Ik zou me er geen zorgen om maken.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Grrrrrene schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:58:
Wat ik ervan heb gelezen is een kapotte HV batterij in werkelijkheid helemaal niet zo kapot als je zou denken: meestal hebben 1 of 2 cellen het begeven en kun je die vervangen door een gebruikt exemplaar en worden de cellen opnieuw gebalanceerd. Mensen praten elkaar volgens mij vooral horrorverhalen aan omdat zo'n compleet batterijpakket een duur onderdeel van de auto is. Echter gaat die nooit als geheel in 1 klap kapot en kan de conditie prima gemeten worden, zodat je (als je defecte cellen gaat vervangen) ook een paar twijfelachtige exemplaren kunt meenemen.

Maar nogmaals: als er netjes mee gereden is, is dat niet echt een zorg lijkt me. Als die accupakketten aan de lopende band zouden falen, zou dat al lang door de media zijn opgepikt. Daarentegen lees je juist veel succesverhalen zoals van die taxi hierboven. Honderdduizenden kilometers zonder problemen, menig benzineauto is dan al lang versleten.
Mensen praten elkaar na: eens, maar dan vooral de anti-vooruitgang types. Stel je eens voor dat er iets beter wordt in de wereld of, nog erger: je je gedrag zou moeten aanpassen: alles liever dan dat en dan dus maar onzin blijven roeptoeteren.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

agravain schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:14:
Het is voor de HV-batterij juist niet goed als de auto langere tijd stil staat, heb ik me laten vertellen. Een wat hogere kilometer stand kan vanuit dat oogpunt misschien, voor de batterij, wel beter zijn dan een (erg) lage stand. Er zijn ook hybrides met een erg hoge kilometer stand, die hun originele HV-batterij nog hebben.
Zie bijvoorbeeld dit artikel.
Mijn Toyota hybride heb ik ook met ruim 110k kilometer gekocht, bijna een jaar geleden. Zeker als je voor een Prius 3 of een Auris gen2 gaat (zelfde aandrijflijn) zou ik me niet zoveel zorgen maken. Dit is de derde versie van de Toyota hybride aandrijving. Grootste kinderziektes zijn er dan wel uit.
Dit. De genoemde auto's zijn de betrouwbaarste modellen van het betrouwbaarste merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

JeroenH schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:19:
Hier een eigenaar van een 12 jaar oude Prius met ± 150000km op de teller, geen enkel probleem met de accu (sowieso nauwelijks problemen met de gehele auto). Hij komt bij zijn jaarlijkse beurt door de conditietest, en ook als ik zelf kijk (met een OBD2 adapter en de Torque app) zie ik niets wat er op wijst dat de accu ook maar iets versleten zou zijn.

Ik zou me er geen zorgen om maken.
Heb je nog dure reparaties gehad? Ik "maak me zorgen" (groot woord... maar kan het niet goed inschatten) voor een 2e hands met 120k+ op de teller, want de vorige Auris leverde ik in rond die km stand, m'n huidige zal iets meer zijn eind dit jaar. Plus, beiden lease dus rekeningen voor onderhoud zie ik niet voorbij komen. Geen idee dus over wat normale slijtage onderdelen zijn en wat de kosten zijn. Zal voor een Prius niet veel anders zijn dan een Auris. Ga nu gewoon elke 15k voor een beurt en de ene keer kan ik 2 kopjes koffie drinken in de tijd dat het duurt en andere keer 3 :o

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agravain
Dat klopt. Echter, als je naar de Toyota dealer gaat, komt er een nieuwe HV-batterij in.
Wel zijn er bedrijven die inderdaad de HV-batterij demonteren en de defecte cellen gaan vervangen. Ook bieden zij wel gereviseerde HV-batterijen aan, die flink goedkoper zijn dan een nieuwe.
En als je handig bent kom je met Youtube en E-Bay ook een heel eind.
Crazy D schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:00:
[...]

Heb je nog dure reparaties gehad? Ik "maak me zorgen" (groot woord... maar kan het niet goed inschatten) voor een 2e hands met 120k+ op de teller, want de vorige Auris leverde ik in rond die km stand, m'n huidige zal iets meer zijn eind dit jaar. Plus, beiden lease dus rekeningen voor onderhoud zie ik niet voorbij komen.
Mijn auto is ook ex-lease, maar is nog beslist niet op. Tot nu toe nog maar twee onderhoudsbeurten gehad, maar buiten een setje ruitenwissers nog niks vervangen. Tellerstand is inmiddels al weer de 150K gepasseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:55
Ik heb dan wel geen hybride, maar mijn 16 jaar oude yaris met 220k op de teller rijdt ook probleemloos en is van de week ook weer zonder op- of aanmerkingen door de keuring gerold... Heerlijk auto'tje :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 14:08
Heb je nog dure reparaties gehad?
Eentje: wiellager linksvoor, beetje een "freak reparatie" die zelden voorkomt bij deze km-standen. Verder een uitlaat, maar dat mag vind ik, en daarnaast alleen maar regulier onderhoud.

Ik ga 1x per jaar voor een beurt bij Toyota, dat komt in mijn geval op ongeveer 22k km, ik vind elke 15k een beetje gortig.

-edit-

Ik heb de aanschaf van mijn Prius destijds in 2012 (toen was-ie 6 jaar oud, met zo'n 80k op de teller) ook goed overdacht, maar er totaal geen spijt van. Beste en betrouwbaarste auto die ik ooit gehad heb.

[ Voor 19% gewijzigd door JeroenH op 05-05-2018 14:48 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat ik ervan heb gelezen is een kapotte HV batterij in werkelijkheid helemaal niet zo kapot als je zou denken: meestal hebben 1 of 2 cellen het begeven en kun je die vervangen door een gebruikt exemplaar en worden de cellen opnieuw gebalanceerd.
Of zelfs een draadje dat kapot is. Probleem is dat de Toyota garage je een nieuwe accu zal aansmeren, die gaan echt geen onderzoek doen naar wat er exact kapot is. Er zijn wel mensen die dat doen.
[...]

Heb je nog dure reparaties gehad? Ik "maak me zorgen" (groot woord... maar kan het niet goed inschatten) voor een 2e hands met 120k+ op de teller, want de vorige Auris leverde ik in rond die km stand, m'n huidige zal iets meer zijn eind dit jaar.
Ik heb goed 4 jaar geleden een ex-lease Prius uit 2011 gekocht, 104.000 km op de teller. Nu 171.000 op de teller en afgezien van regulier onderhoud geen enkele reparatie gehad. Alleen een batterijtje voor de afstandbediening. Meest probleemloze auto die ik gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]
Geen idee dus over wat normale slijtage onderdelen zijn en wat de kosten zijn. Zal voor een Prius niet veel anders zijn dan een Auris.
De prijzen voor standaard beurten staan bij Toyota en VETOS op de website.
VETOS is qua uurtarief wat minder duur dan de merk dealer.
In de zes jaar Auris zijn ze daar niet veel vanaf geweken. Wel het advies gekregen om wat vaker hard te remmen, de voorste remschijven roesten anders teveel.

De prijzen voor de jaarlijkse beurt lagen in ieder geval lager dan wat ik gewend was bij tweedehandsjes van diverse Europese merken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:45
Purrel schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 07:57:
Cool, dank voor alle antwoorden :-) De corolla bevalt ons ook erg goed dus zeker met deze verhalen erbij heb ik ook een goed gevoel bij de Auris.

Dus nu nog even een kwestie van nog even bij elkaar sparen en een mooie uitkiezen :-)
Ik rij sinds 3 weken ook een Auris TS, Hybrid Lease Plus uitvoering. Is ook een lease auto geweest. Keurig onderhouden, even de historie opgevraagd. 145k kilometer maar rijdt wat mij betreft als nieuw(en ik durf te stellen dat ik veel verstand heb van auto's en hun techniek).

Man wat een opties en wat een luxe. Sensoren voor en achter, camera, navi, panoramadak, automatisch inparkeren, noem het maar...

Eerste tank, en dan ben ik geen hypermiler, 1 op 21... Vanavond tanken en de 2e berekenen.

Ff anders rijden dan gebruikelijk, maar heel simpel en lekker. Grappig, ik had me vantevoren weken lang ingelezen op de auto, en het grootste pijnpunt waar iedereen het over heeft, de loeiende cvt, ervaar ik totaal niet. Je moet dan ook niet volgas planken, maar normaal en vlotjes optrekken. Op de snelweg hoor je de motor niet erg met 100 of 120.

Voor het rijden vooral de "pulse and gilde" methode hanteren. Dus normaal optrekken tot bijvoorbeeld 50, dat doe je met beide motoren, da's gas los en rustig gas geven, dan schakelt de brandstof motor uit en rijd je volledig electrisch.

Vragen? Stel ze gerust!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fBLwZtJb4eoqYUjrPU6CtRqQ/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

bouwfraude schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 17:51:
[...]De prijzen voor standaard beurten staan bij Toyota en VETOS op de website.
VETOS is qua uurtarief wat minder duur dan de merk dealer.
Ik zit bij een vakgarage die ook gespecialiseerd is in Toyota, maar geen VETOS lid is.
Daar zit ik nu al ruim 15 jaar.
Heb een Verso uit 2002, 1.6 liter, hand geschakeld. Km stand ca 240.000 km bij de beurt van 2016.
Prijzen aardig vergelijkbaar als bij VETOS. Het scheelt behoorlijk tov de dealer.
Heb hem bij die garage ook gekocht.

@pixels66
Mooie bak... 145k maar hoe oud is ie dan?
De rij stijl tips gelden ook voor non-e cars... Als ik met mijn Verso rustig rijd haal ik op de lange afstand ruim 1 op 18, bijna 1 op 19... Trap ik hem flink op zijn staart, wat ik zelden doe, dan mag ik met 1 op 13 blij zijn...
Rustig naar mijn werk ruim 21 km enkele reis met een stukje A50 met geregeld oponthoud, in winter net onder de 1 op 15 en in de zomer bijna 1 op 16.

Voor mij is een auto om van A naar B te komen, en de auto moet zo weinig mogelijk problemen geven, vandaar de merk keuze wrs net als jullie, heel veel luxe kan me gestolen worden. Het voordeel van heel veel zaken juist niet automatisch te doen, zoals inparkeren, is dat je die vaardigheden juist heel goed onderhoudt en veel reactiever bent in het rijden. Voor het ontzien van mijn piriformis (zenuw afknelling agv statisch voet op gaspedaal) heb ik wel een cruise control in laten bouwen. Dat bleek helaas noodzaak anders ging het niet goed. Een voordeel: het rijdt nog iets zuiniger.... (maar bijna 600 euro terug verdienen, dat duur lang... ;) )

Hoeveel zou een nieuwe auto wel goedkoper EN lichter kunnen worden en dus zuiniger als men heel veel luxe weglaat? Ik zou absoluut geïnteresseerd zijn in een basic model van de huidige autos als de mijne het voor gezien houdt.... Eigenlijk verwacht ik (hopen is nl "angst"... ;) ) dat mijn Verso nog jaren mee kan en dat er dan betaalbare full e-cars ook van Toyota zijn.... 8)
Zonnepanelen heb ik inmiddels al 3 jaar.

[ Voor 62% gewijzigd door route99 op 10-05-2018 08:31 . Reden: cruse moet zijn: cruise ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
route99 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 07:45:
[...]

@pixels66
Mooie bak... 145k maar hoe oud is ie dan?
Auto is van 2014, dus is gemiddeld 35k per jaar mee gedaan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik snap al dat commentaar op de CVT ook niet. Heb zelf een Auris van 2013 en het bevalt best goed. Inderdaad: als je snel optrekt op bijvoorbeeld een oplopende invoegstrook is hij lawaaiig maar de geluidsbeleving vind ik een stuk natuurlijker dan in de nieuwe VW DSG7 die mijn vrouw sinds kort heeft. Ik vind die erg onrustig: continu schakelen, continu wisselende toerentallen en dus toonhoogte van het geluid, brommend als je stil staat en de motor niet afslaat en minder stil als je weinig of niets van de motor vraagt.

Oftewel: ik blijf de Auris rijden totdat elektrisch voor mij betaalbaar wordt. Rijd ik hem voor die tijd in de prak dan koop ik een IS300h.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pixels66
Videopac schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 09:58:
Ik snap al dat commentaar op de CVT ook niet. Heb zelf een Auris van 2013 en het bevalt best goed. Inderdaad: als je snel optrekt op bijvoorbeeld een oplopende invoegstrook is hij lawaaiig maar de geluidsbeleving vind ik een stuk natuurlijker dan in de nieuwe VW DSG7 die mijn vrouw sinds kort heeft. Ik vind die erg onrustig: continu schakelen, continu wisselende toerentallen en dus toonhoogte van het geluid, brommend als je stil staat en de motor niet afslaat en minder stil als je weinig of niets van de motor vraagt.

Oftewel: ik blijf de Auris rijden totdat elektrisch voor mij betaalbaar wordt. Rijd ik hem voor die tijd in de prak dan koop ik een IS300h.
Het grappig is dat er geen verschil zit in volgas, of iets minder gas, je trekt even hard op. Met andere woorden, volgas is dus niet nodig. Ik vind een CVT ook lekkerder rijden dan een DSG of andere automaatbakken. Bovendien betrouwbaarder ook.

Ik blijf ook hybride rijden, en hopelijk deze specifieke auto zelfs jaren. Normaliter wissel ik na 2 jaar, dat ben ik nu eigenlijk niet meer van plan.. Sterker nog, voor mijn vriendin wil ik er eigenlijk een 2e hybride bij..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Heb je nog dure reparaties gehad? Ik "maak me zorgen" (groot woord... maar kan het niet goed inschatten) voor een 2e hands met 120k+ op de teller, want de vorige Auris leverde ik in rond die km stand, m'n huidige zal iets meer zijn eind dit jaar. Plus, beiden lease dus rekeningen voor onderhoud zie ik niet voorbij komen. Geen idee dus over wat normale slijtage onderdelen zijn en wat de kosten zijn. Zal voor een Prius niet veel anders zijn dan een Auris. Ga nu gewoon elke 15k voor een beurt en de ene keer kan ik 2 kopjes koffie drinken in de tijd dat het duurt en andere keer 3 :o
Wordt 120k tegenwoordig al als "veel kilometers" gezien? Die is net ingereden man ;)

Bij het dubbele moet je misschien eens gaan kijken of er niet wat kwaaltjes zijn, maar een Toyota met 120k op de teller zou ik bijna blind durven te kopen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

Sinds kort ben ik ook onder de Toyota rijders beland. Mijn Honda Civic Type-R ingeruild voor een Toyota GT86. En nog geen moment spijt gehad. Elke dag met een smile achter het stuur.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/n7K7Fd/20171130_135818.jpg

Dus zal voortaan ook hier met een schuin oog kijken.

Enige dingetje wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is dat de info van Spotify niet altijd netjes word door gegeven. Heel random zie je wel de nummer info op scherm en dan weer niet als de telefoon met bluetooth is verbonden. Nog niet achter kunnen komen waar dat aan ligt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

DutchDevil79 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:14:
Sinds kort ben ik ook onder de Toyota rijders beland. Mijn Honda Civic Type-R ingeruild voor een Toyota GT86. En nog geen moment spijt gehad. Elke dag met een smile achter het stuur.

[afbeelding]

Dus zal voortaan ook hier met een schuin oog kijken.

Enige dingetje wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is dat de info van Spotify niet altijd netjes word door gegeven. Heel random zie je wel de nummer info op scherm en dan weer niet als de telefoon met bluetooth is verbonden. Nog niet achter kunnen komen waar dat aan ligt.
Heeft die ook dat touch & go 2 systeem? Want in dat geval moet je de pairing opzetten vanuit het systeem en dan altijd door het systeem laten pairen en niet vanaf de telefoon.

Mooie bak!

Toen we een Prius gingen aanschaffen kon de verkoper er maar niet over ophouden dat het logo van de nieuwe prius lager zit dan bij de GT86 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

Geen idee welk systeem het is. Zal is kijken. Hij paired altijd automatisch vanaf systeem volgens mij. Maar zal het anders nog een keer instellen. Kijken of dat het verhelpt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:12
Hmmm jammer dat de tns300 navigatie niet verder dan 2012 up te daten is.
Misschien toch eens sparen voor een android radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:33
Jammer dat de nieuwe Auris pas in 2019 komt. Wij moeten in oktober 2018 een nieuwe leaseauto.. Anders was die nieuwe Auris hybride wellicht wel een optie geweest. :(

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Metalfreak schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:00:

een Toyota met 120k op de teller zou ik bijna blind durven te kopen.
Als je er maar niet mee gaat rijden dan, want daar komen ongelukken van! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:23
Dag allemaal!

Sinds afgelopen dinsdag in het bezit van een Toyota Auris hybride als lease auto.

Ik hoef er niet heel lang mee (paar maanden volgens mij) en zou hem zelf nooit uitgezocht hebben maar het rijdt toch wel prima allemaal.

Het enige wat ik minder vind is het geluidssysteem.
Ik heb een 2014 model en daar zit geen subwoofer meer in, ik heb dus de dubbele bodem in de kofferbak.
Het lijkt echter alsof ze zijn vergeten de LFE filter uit te zetten o.i.d. want de bas klinkt best aardig maar zodra het echt laag wordt hoor je niet dat de speakers er moeite mee krijgen maar het valt gewoon compleet weg.

Iemand hier meer ervaring mee en een oplossing voor?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:53

Destruction

(ex-)Automonteur

Misschien moet ik me ook maar weer eens melden in dit topic.

Ik heb vorige week deze Starlet gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m1hVPlqUhDJxgXwtHfw74wDR/full.jpg
Met de 2E-E motor, 1.3 12v uit 1996.

Je leest het goed, 336.738km. Met tot nu toe een minimale olielekkage en een lichterlijk tikkende homokineet rechts als eigenlijk enige echte "gebreken".

Veel TLC gaat-ie overigens niet krijgen (dat is althans niet waarschijnlijk). Ik heb hem aangeboden gekregen voor weinig geld, voor mij is het een tussen oplossing tussen mijn huidige auto (citroen berlingo 2.0hdi) die eruit moet vanwege het milieubeleid mbt (oudere) diesels en een geschikte opvolger daarvan. Als die opvolger er is gaat de Starlet weer de verkoop in :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Mijn monteur zat juist een beetje te klagen dat mijn oude Toyota niet lekt of zweet want de carter was wel erg droog. :P

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:06
Destruction schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 00:37:
Misschien moet ik me ook maar weer eens melden in dit topic.

Ik heb vorige week deze Starlet gekocht:
[afbeelding]
Met de 2E-E motor, 1.3 12v uit 1996.

Je leest het goed, 336.738km. Met tot nu toe een minimale olielekkage en een lichterlijk tikkende homokineet rechts als eigenlijk enige echte "gebreken".

Veel TLC gaat-ie overigens niet krijgen (dat is althans niet waarschijnlijk). Ik heb hem aangeboden gekregen voor weinig geld, voor mij is het een tussen oplossing tussen mijn huidige auto (citroen berlingo 2.0hdi) die eruit moet vanwege het milieubeleid mbt (oudere) diesels en een geschikte opvolger daarvan. Als die opvolger er is gaat de Starlet weer de verkoop in :)
Ga je veel plezier van hebben. Ik heb 14 jaar in soortgelijk model gereden tot 6 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb een tijdje terug een Prius (2009) gekocht en ben nu aan het kijken of ik hem bij Vetos of Toyota zelf in onderhoud wil doen. Ik dacht dat Vetos een stuk goedkoper zou zijn, maar een beurt bij Toyota zelf zou 304 euro zijn voor de meest complete onderhoudsbeurt (inclusief pechhulp). Bij Vetos zou die 331 euro kosten (voor 2016 model want het 2010 model staat niet in de prijslijst).

Heeft iemand advies wat te doen? Is Vetos misschien veel goedkoper bij onderdelen of manuren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

!null schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 07:42:
Mijn monteur zat juist een beetje te klagen dat mijn oude Toyota niet lekt of zweet want de carter was wel erg droog. :P
Bij die Starlet P8 modellen is het wel grappig. Zijn ze volledig droog, dan rot de carterpan door. Als ze olie zweten, dan blijft de carterpan goed :p

Overigens tikt mijn Corolla E11 met 1.6 4AFE motor vandaag denk ik de 335k aan. Gisteravond wat spulletjes besteld voor een beurtje. Blijft toch grappig, voor nog geen 40 euro ben je gewoon klaar (filters incl. interieur en setje bougies) :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 00:04
KappuhH schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:47:
Ik heb een tijdje terug een Prius (2009) gekocht en ben nu aan het kijken of ik hem bij Vetos of Toyota zelf in onderhoud wil doen. Ik dacht dat Vetos een stuk goedkoper zou zijn, maar een beurt bij Toyota zelf zou 304 euro zijn voor de meest complete onderhoudsbeurt (inclusief pechhulp). Bij Vetos zou die 331 euro kosten (voor 2016 model want het 2010 model staat niet in de prijslijst).

Heeft iemand advies wat te doen? Is Vetos misschien veel goedkoper bij onderdelen of manuren?
Als de Vetos 30 euro duurder is dan is hij niet goedkoper bij onderdelen of manuren lijkt mij, anders ben je niet duurder uit.
Sowieso zou ik gewoon naar de Toyota dealer gaan voor de pechhulp alleen al. Ik heb laatst de Cruiser ook een kleine beurt gegeven bij de dealer, weer een jaartje 'gratis' pechhulp ook. Je weet nooit wanneer die van pas komt.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:12
Ik weet niet zeker of ik het juiste topic te pakken heb, maar volgens mij wel:
Afgelopen zaterdag mijn eerste blikschade ervaren, door een aanrijding van achteren. Ik stond stil voor een rood stoplicht, dus aansprakelijkheid zal (zou..) bij de tegenpartij moeten komen te liggen.

Nu gaat het om mijn toyota yaris uit 2003, en wat ik me afvraag is of er nog sprake kan zijn van waardevermindering vanwege schadeherstel aan de auto. En zo ja, of dit dan nog te claimen is, naast de herstelkosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

JeyJey schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:00:
Ik weet niet zeker of ik het juiste topic te pakken heb, maar volgens mij wel:
Afgelopen zaterdag mijn eerste blikschade ervaren, door een aanrijding van achteren. Ik stond stil voor een rood stoplicht, dus aansprakelijkheid zal (zou..) bij de tegenpartij moeten komen te liggen.

Nu gaat het om mijn toyota yaris uit 2003, en wat ik me afvraag is of er nog sprake kan zijn van waardevermindering vanwege schadeherstel aan de auto. En zo ja, of dit dan nog te claimen is, naast de herstelkosten?
Bij goed schadeherstel door een gecertificeerde schadehersteller is er geen sprake van waardevermindering. En verzekeraars werken alleen met gecertificeerde schadeherstellers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:41

dragonhaertt

@_'.'

Deze week ga ik voor het eerst met mijn Toyota Corolla langs de dealer. Tijd voor zomerbandjes op nieuwe velgen (belasting-geld binnen, dus het kan er nu eindelijk van af).
Tevens gevraagd of ze wat onderhoud willen doen, en ook of ze het glas van mijn rechter-mistlicht kunnen vervangen. Nu blijkt dit onderdeel niet in de 'database' te staan.

Is er iemand met een idee waar ik zo'n onderdeel kan vinden?
Het betreft een mistlicht voor een Toyota Corolla, GTsi uit 1997, 1.6L.
Toyota Corolla Front

Verder leuk autootje, nu bijna een jaar in mijn bezit. Heb er nieuwe winterbanden op gezet, remmen vóór vervangen, nieuwe uitlaat, en wat kleine interieur reparaties. Alleen jammer dat er wat roest bij de ruitenwissen achter zit. Ik heb hem gekocht met 162.000 en zit nu op 182.000

:w Hallo mede toyota-rijders :D

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

dragonhaertt schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:00:
Is er iemand met een idee waar ik zo'n onderdeel kan vinden?
Het betreft een mistlicht voor een Toyota Corolla, GTsi uit 1997, 1.6L.
Op de sloop? Het is niet zo'n exotische auto dat het onmogelijk zou moeten zijn om dat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
-tom-562 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:25:
[...]

Bij die Starlet P8 modellen is het wel grappig. Zijn ze volledig droog, dan rot de carterpan door. Als ze olie zweten, dan blijft de carterpan goed :p

Overigens tikt mijn Corolla E11 met 1.6 4AFE motor vandaag denk ik de 335k aan. Gisteravond wat spulletjes besteld voor een beurtje. Blijft toch grappig, voor nog geen 40 euro ben je gewoon klaar (filters incl. interieur en setje bougies) :+
Dat blok is zo ongeveer het meeste indestructible motorblok wat je maar kunt hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:12
Videopac schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:57:
[...]

Bij goed schadeherstel door een gecertificeerde schadehersteller is er geen sprake van waardevermindering. En verzekeraars werken alleen met gecertificeerde schadeherstellers.
Nu laat ik mijn auto waarschijnlijk bij een garage om de hoek repareren, wat geen deel uitmaakt van het selecte groepje dealers en schadeherstelbedrijven dat via de verzekeraar is te vinden. Maar dit zou ook prima moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
JeyJey schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:31:
[...]

Nu laat ik mijn auto waarschijnlijk bij een garage om de hoek repareren, wat geen deel uitmaakt van het selecte groepje dealers en schadeherstelbedrijven dat via de verzekeraar is te vinden. Maar dit zou ook prima moeten zijn toch?
Is het wel een officieel schadeherstel bedrijf? Of gewoon een garage die nergens bij aangesloten is? Verzekerraars (ook de tegen partij) wil nog weleens dat je hem bij een specifieke club laat maken volgens mij. Buiten dat, geen idee wat echt de schade is. Maar als onderdelen gespoten moeten worden enzo zou ik dat wel bij een schadehersteller laten doen, niet elke garage heeft een spuitcabine. Je wil niet dat ze met busjes verf aan de gang gaan haha, dan daalt je waarde natuurlijk wel :)

Ik weet dat bij mijn verzekering er ook een hele groep garages / schadeherstellers is aangesloten. Dan betaal je b.v. geen no claim (als je zelf fout zit dan) als je hem daar laat fixen.
dragonhaertt schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:00:
Verder leuk autootje, nu bijna een jaar in mijn bezit. Heb er nieuwe winterbanden op gezet, remmen vóór vervangen, nieuwe uitlaat, en wat kleine interieur reparaties. Alleen jammer dat er wat roest bij de ruitenwissen achter zit. Ik heb hem gekocht met 162.000 en zit nu op 182.000

:w Hallo mede toyota-rijders :D
Ik mag hopen dat je nu met 25+ graden niet op winterbanden rond rijd.:) dat is gewoon domweg gevaarlijk, dat rubber is daar helemaal niet voor bedoeld. Buiten dat je banden slijten als sneeuw voor de zon..

[ Voor 23% gewijzigd door TgR_KILLER op 04-06-2018 23:11 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
TgR_KILLER schreef op maandag 4 juni 2018 @ 23:09:

Ik mag hopen dat je nu met 25+ graden niet op winterbanden rond rijd.:) dat is gewoon domweg gevaarlijk, dat rubber is daar helemaal niet voor bedoeld. Buiten dat je banden slijten als sneeuw voor de zon..
Daar geloof ik echt totaal niet in, het gevaar van winterbanden in de zomer.. Er is ons veel wijs gemaakt uit commercieel belang.. Niks gevaarlijks aan met een normale rijstijl.. De compound bestaat uit wat meer zachter rubber, en daar is prima mee te remmen. Het is natuurlijk ook afhankelijk van het wegdek, ik denk dat je meer risico loopt met de diverse soorten asfalt dan de diverse soorten band..

Slijten ze sneller? Ja.
Werken ze in de winter beter dan zomerbanden? Ja.
Zijn ze dan ineens gevaarlijk in de zomer? Nee. Andersom wel, dat geeft wat meer risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

TgR_KILLER schreef op maandag 4 juni 2018 @ 23:09:
Ja wel dus, gelukkig maar twee keer gereden met de hitte, alleen nog geen geld en tijd gevonden om zomerbanden er op te zetten. Banden en velgen zijn niet goedkoop.

Ze slijten inderdaad snel, maar veel minder grip is lichtelijk overdreven. Ze hebben een normale bandmaat (185-60-14) dus zijn niet heel smal. Qua veiligheid zal het wel meevallen. De remweg wordt wat langer aangezien het rubbert te zacht kan worden.

Maar ben blij dat er nu nieuwe sloffen onder komen. Van de zomer naar duitland en wil wel wat snelheid kunnen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Had even gegoogled voor ik dat zei.. bij 50 km/u was je remweg al 30% langer, ik vind dat behoorlijk :) maar ieder zijn ding natuurlijk ;)

Wat je zelf zegt, banden en velgen zijn niet goedkoop, juist daarom zou ik bij 30+ graden niet met winterbanden gaan rijden.

Ik zou persoonlijk voor 1 set zomerbanden zijn gegaan, met onze Nederlandse winters performen die andersom volgens mij toch echt beter dan winterbanden in de zomer :P. maar daar doe je nu weinig meer aan natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ja, want N=1 :P hoe is d ie 30% gemeten?

Ohja, dikke bummer vandaag. Ik heb een flinke ster in mijn voorruit van de Corolla (paar balken gekocht bij de bouwmarkt die toch net niet helemaal bleken te passen in de auto :')).
Iemand nog een goedkoop adres voor een andere voorruit? Auto is alleen WA verzekerd, dus ff 'gratiesch' naar carglass zit er niet in.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

TgR_KILLER schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:35:
Ik zou persoonlijk voor 1 set zomerbanden zijn gegaan, met onze Nederlandse winters performen die andersom volgens mij toch echt beter dan winterbanden in de zomer :P. maar daar doe je nu weinig meer aan natuurlijk :).
Maar als grEnschedeër zijn winterbanden toch handig. In duitsland zijn winterbanden verplicht. Ik kocht de auto met 2 goede en 2 slechte winterbanden. Heb 2 nieuwe winterbanden erbij gekocht in oktober en nu dus 4 goede winterbander er onder.
Morgen zitter er als het goed is 4 goede zomerbanden onder *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Met de Auris die ik vorig jaar gekocht heb, ga ik de winterbanden-gekte gewoon skippen. Voor die twee dagen per jaar dat het sneeuwt tijdens een werkdag zal ik wel trager rijden, ik hoef toch geen 100km woon-werkverkeer. Als Duitsland beslist dat ik 500-1000€ moet kwijt zijn voor winterbanden (want ik koop geen wegwerpzooi) die ik twee keer per jaar mag (laten) omzetten om hun land binnen te mogen, dan zal mijn portemonnee ook niet open gaan in hun land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
In Duitsland zijn winterbanden verplicht bij winterse omstandigheden. Of iig, anders ben je uit mijn hoofd automatisch schuldig bij een ongeval. Maar als het gewoon zonnig weer is in Maart hoef je echt geen winterbanden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Doen ze niet al moeilijk als het regent in het winterseizoen zonder dat het (bijna) vriest ? Mij hebben ze in het verleden eens aan de kant gezet hiervoor, maar ik was in orde met de winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
pixels66 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:09:
[...]

Daar geloof ik echt totaal niet in, het gevaar van winterbanden in de zomer.. Er is ons veel wijs gemaakt uit commercieel belang.. Niks gevaarlijks aan met een normale rijstijl.. De compound bestaat uit wat meer zachter rubber, en daar is prima mee te remmen. Het is natuurlijk ook afhankelijk van het wegdek, ik denk dat je meer risico loopt met de diverse soorten asfalt dan de diverse soorten band..

Slijten ze sneller? Ja.
Werken ze in de winter beter dan zomerbanden? Ja.
Zijn ze dan ineens gevaarlijk in de zomer? Nee. Andersom wel, dat geeft wat meer risico.
Je remweg is bij 100km/h zomaar 10 meter langer tov een zomerband. Mijns inziens kan je beter in de winter met je zomerbanden rijden dan andersom. Het is immers vaker droog dan dat het sneeuwt/vriest in NL, en dat zijn de enige momenten dat je voordeel hebt van winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Knul schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:22:
Je remweg is bij 100km/h zomaar 10 meter langer tov een zomerband. Mijns inziens kan je beter in de winter met je zomerbanden rijden dan andersom. Het is immers vaker droog dan dat het sneeuwt/vriest in NL, en dat zijn de enige momenten dat je voordeel hebt van winterbanden.
En bij een paar graden boven 0 kan het verschil oplopen tot 50% in het voordeel van je winterband. De discussie is natuurlijk al zat gevoerd, en zal ook afhangen van hoe vaak je de auto "moet" pakken in de winter. Als je dagelijks een aardig stuk moet rijden vind ik het vooral erg egoïstisch om geen winterbanden te gebruiken. Stop ik netjes op tijd met mijn winterbanden, knal jij er nog vol achterop omdat "zomerbanden onnodig zijn. (niet letterlijk "jij" trouwens). Kun je de auto gewoon laten staan als het weer te slecht is, vind ik het een twijfelgeval. En daarnaast, of je nu in 3 jaar je zomerbanden oprijdt of in 6 jaar een setje zomer en winterbanden, op zich is dat redelijk om het even natuurlijk.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Ik kan nergens degelijke testresultaten vinden van winter vs zomerbanden. Ik vraag me af of die verschillen bij warm weer zo groot zijn, en of deze ook groter zijn dan dure vs goedkope banden.

Het zou me niks verbazen dat goede winterbanden een kortere remweg hebben bij 25°C dan goedkope zomerbandjes. Het zal ook heel erg afhangen van de exacte bandenmaat.

Helaas kan ik zo snel nergens kwantificeerbare testresultaten vinden. Is er iemand met een bron? (aangezien er zo hard met exacte getallen gegooid word)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Crazy D schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:41:
[...]

En bij een paar graden boven 0 kan het verschil oplopen tot 50% in het voordeel van je winterband. De discussie is natuurlijk al zat gevoerd, en zal ook afhangen van hoe vaak je de auto "moet" pakken in de winter. Als je dagelijks een aardig stuk moet rijden vind ik het vooral erg egoïstisch om geen winterbanden te gebruiken. Stop ik netjes op tijd met mijn winterbanden, knal jij er nog vol achterop omdat "zomerbanden onnodig zijn. (niet letterlijk "jij" trouwens). Kun je de auto gewoon laten staan als het weer te slecht is, vind ik het een twijfelgeval. En daarnaast, of je nu in 3 jaar je zomerbanden oprijdt of in 6 jaar een setje zomer en winterbanden, op zich is dat redelijk om het even natuurlijk.
Er is nergens aangetoond dat winterbanden daadwerkelijk beter zijn bij temperaturen boven de 0 graden (correct me if I'm wrong). Pas bij sneeuw/ijzel worden ze daadwerkelijk beter dan zomerbanden. Ook bij regen zijn zomerbanden in het voordeel; door de bouw van zomerbanden (lengtegroeven) kunnen ze simpelweg meer water afvoeren dan winterbanden. Ik kan helaas de winterbandentest van de AW en AutoBild niet delen vanwege auteursrechten, maar mocht je er €1,50 voor over hebben, hier kan je het vinden.

Overigens rij ik zelf keurig netjes op winterbanden in de winter, maar als ik ze niet had ging ik lekker het hele jaar door op zomerbanden. Als ze af zijn schaf ik ook geen nieuwe meer aan.

Het argument dat het niets extra kost, gaat ook niet op. Je hebt een extra setje velgen nodig, of je moet de banden steeds van de velg laten halen. Daarnaast moet je de banden nog ergens laten stallen (of je moet thuis ruimte hebben) en je moet ze twee keer per seizoen wisselen. Ik heb m'n vorige zomerbandenset ook weggedaan met nog 4 mm profiel omdat ze droogtescheurtjes gingen vertonen. Als je weinig rijdt en je hebt twee bandensets kan dit ook voorkomen.

@dragonhaertt

Helaas specifiëren ze nooit welke zomerband ze gebruiken bij dit soort tests. Ik kan het bij m'n eigen auto wel merken: heb goede zomerbanden (Hankook Ventus Prime 3's) en redelijk winterbanden (Vredestein Snowtrac 3's) en bij de laatstgenoemde grijpt het ABS veel eerder in.

[ Voor 6% gewijzigd door Knul op 06-06-2018 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Wel typisch dat je dit soort krentenkakkerij vrijwel nooit ziet in de andere fabrikanten topics. Ik sta er heel simpel in: ik knal met 120km/h over de snelweg en het enige wat mij op de weg houdt zijn 4 hele kleine stukjes rubber, daar wil ik dan in ieder geval de goede stukjes rubber onderhebben die zijn aangepast aan de omstandigheden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Arfman schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:14:
Wel typisch dat je dit soort krentenkakkerij vrijwel nooit ziet in de andere fabrikanten topics. Ik sta er heel simpel in: ik knal met 120km/h over de snelweg en het enige wat mij op de weg houdt zijn 4 hele kleine stukjes rubber, daar wil ik dan in ieder geval de goede stukjes rubber onderhebben die zijn aangepast aan de omstandigheden.
En daarom is het juist handig om te weten of die winterband van 185 breed ook werkelijk slechter presteert dan de zomerband van 175?
Marketing praat is altijd leuk, maar ik geef dan liever geld uit aan nieuwe remmen dan aan nieuwe banden als het verschil miniem blijkt te zijn, of variabel onder omstandigheden. Daarnaast wilde ik graag weten of de dure winterband mogelijk beter presteert dan de goedkope zomerband. Ook dat kan een afweging zijn.

Niemand heeft oneindig budget, en veel uitgaven zullen de auto veiliger maken. De vraag is welke uitgave het meest efficient is.
puur hypothetisch, ik ga er al zomerbanden onder zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Sorry, maar een discussie of winterbanden in de zomer slechter presteren is compleet onzinnig. Google even en begin op pagina 2 als je de grote onderzoeken niet wilt geloven, ga ik mijn tijd niet aan spenderen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Voor mijn Avensis Verso ben ik op zoek naar een goedkope oplossing zodat ik via Bluetooth op mijn telefoon Spotify af kan laten spelen.

Zit gewoon een standaard Toyo radio in:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/ZIaAGS-kBnQ/maxresdefault.jpg

Iemand tips hoe ik dat kan bewerkstelligen zonder dat ik honderden euro's uit moet geven voor een nieuwe radio? Gaat me er dus puur om dat ik via Bluetooth connectie kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-09 19:45
@Vlassie1980 Ik heb een AUX ingang, die zet ik op de iPhone uitgang. Is geen bluetooth, maar zo kan ik wel makkelijk en goedkoop spotify over de carstereo krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Eddye op 06-06-2018 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:09

WCA

Vlassie1980 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:21:
Voor mijn Avensis Verso ben ik op zoek naar een goedkope oplossing zodat ik via Bluetooth op mijn telefoon Spotify af kan laten spelen.

[afbeelding]

Iemand tips hoe ik dat kan bewerkstelligen zonder dat ik honderden euro's uit moet geven voor een nieuwe radio? Gaat me er dus puur om dat ik via Bluetooth connectie kan maken :)
Ik denk dat je zoiets als dit zoekt. Die radio heeft gewoon een AUX ingang toch?

https://www.blitzwolf.com...X-Audio-Adapter-p-95.html

Zo niet, dan is dit ook een prima oplossing:

https://www.bol.com/nl/p/...-xiaomi/9200000081336469/

[ Voor 9% gewijzigd door WCA op 06-06-2018 16:40 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Phuncz schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:13:
Met de Auris die ik vorig jaar gekocht heb, ga ik de winterbanden-gekte gewoon skippen. Voor die twee dagen per jaar dat het sneeuwt tijdens een werkdag zal ik wel trager rijden, ik hoef toch geen 100km woon-werkverkeer. Als Duitsland beslist dat ik 500-1000€ moet kwijt zijn voor winterbanden (want ik koop geen wegwerpzooi) die ik twee keer per jaar mag (laten) omzetten om hun land binnen te mogen, dan zal mijn portemonnee ook niet open gaan in hun land.
Het is ondertussen een jaartje of 5 geleden geloof ik, maar toen hebben we toch een paar maanden gehad dat achtereen de sneeuw en ijs lekker bleef liggen... Mijn Opel Corsa op te brede zomerbandjes is destijds gewoon een paar maanden niet van zijn plek gekomen, maar als je de auto soms wel nodig hebt dan had je toen in ieder geval eigenlijk gewoon echt winterbanden nodig.
Tuurlijk, meeste Nederlandse winters zijn zo erg niet en als je dichter bij de zee woont zal het ook wat minder zijn dan hier in het uiterste zuid-oosten, maar het komt toch echt wel eens voor.

Die roidmi bluetooth FM transmitter doet het bij mij trouwens uitstekend, al heb ik geloof ik een iets oudere versie. Erg fijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Vlassie1980 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:21:

[afbeelding]

Ik heb een Dension Gateway. Gaat in de CD wisselaar aansluiting en zo heb je gelijk telefoneren en muziek via Bluetooth. Download even Bluetooth connect and play uit de play store en je hoeft helemaal niks meer te doen als je instapt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibow28
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:21
Ik rij sinds 2014 in een Corolla Verso 1.8 uit 2006. Deze auto heb ik ingeruild op de zelfde auto maar dan uit 2004. De eerste auto bleek olie te verbruiken waar ik achter kwam onderweg naar Turkije. Toevallig bij een benzine station ff olie checken en stokje was bijna helemaal droog. Sta je dan wel ff van te kijken. Anders had ik vermoedelijk de motor aan gort gereden want er Was tot op dat moment geen lampje gaan branden. Olieverbruik was rond de 1 liter voor 1000km.

Terug in Nederland een goed gesprek gehad met de dealer. Uiteindelijk kon ik ruilen tegen mijn huidige auto waarmee ik ook naar Turkije ben geweest. Voor de zekerheid maar twee liter olie meegenomen maar tot op de dag van vandaag niet nodig gehad.

Ben verder tevreden met de auto. Doet wat hij moet doen en bied voldoende ruimte aan een gezin met drie jonge kinderen. Auto heeft ons wel twee keer laten staan de afgelopen jaren. De eerste keer was het de startmotor die het begaf en de tweede keer brak de aandrijfas bij het optrekken op een drukke kruispunt. De dealer vertelde beide keren dat het “bekende” problemen waren van het model. Dus maar ff gevraagd of er nog andere “bekende” problemen bekend zijn maar die waren er niet werd mij verzekerd. Vertrouwen liep een deuk op maar goed we rijden weer verder.

Ben af en toe met een schuine oog naar een Prius Wagon aan het kijken. Lijkt mij een mooie opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:32

vhal

ಠ_ಠ

Nou ben ik eens aan het kijken naar een Auris hybride, mogelijk ter vervanging van de huidige auto (Renault Megane Estate). Nou is een station niet echt een must meer maar de mogelijkheid tot het trekken van een kleine aanhanger is wel fijn. Nou lees ik dat alleen de TS touring zo'n 345KG kan trekken en laat ik nou ook geïnteresseerd zijn in de kleinere HB waar ik dit zo 1-2-3 niet terug kan vinden. Is het echt zo karig met het trekgewicht en hybrides bij Toyota?

Daarnaast was ik even aan het kijken op carnext.com, die tent van leaseplan. Je kan daar de onderhoudhistorie terugkijken van de ex-leasewagens maar het viel mij op dat er regelmatig accu's zijn vervangen (https://www.carnext.com/n...ta/auris/4s4sm-vwbk-7dnk/). Of het moeten andere accu's zijn maar dit verbaasde mij een beetje, ondanks dat slechte cellen altijd wel voor kunnen komen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft niets te maken met hybrides en Toyota maar puur met hybrides. Ze kunnen wel meer trekken maar mogen het niet vanwege de uitstoot. Dat probleem heeft elke hybride ongeacht het merk.

De nieuwe Rav4 2.0 mag 1500 trekken. De hybrideversie met een 2.5ltr maar 800kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 08:04
vhal schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:19:
Nou ben ik eens aan het kijken naar een Auris hybride, mogelijk ter vervanging van de huidige auto (Renault Megane Estate). Nou is een station niet echt een must meer maar de mogelijkheid tot het trekken van een kleine aanhanger is wel fijn. Nou lees ik dat alleen de TS touring zo'n 345KG kan trekken en laat ik nou ook geïnteresseerd zijn in de kleinere HB waar ik dit zo 1-2-3 niet terug kan vinden. Is het echt zo karig met het trekgewicht en hybrides bij Toyota?

Daarnaast was ik even aan het kijken op carnext.com, die tent van leaseplan. Je kan daar de onderhoudhistorie terugkijken van de ex-leasewagens maar het viel mij op dat er regelmatig accu's zijn vervangen (https://www.carnext.com/n...ta/auris/4s4sm-vwbk-7dnk/). Of het moeten andere accu's zijn maar dit verbaasde mij een beetje, ondanks dat slechte cellen altijd wel voor kunnen komen.
En alleen het >2015 model met de shark antenne mag dat het oudere model mag niets trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:32:
Dat heeft niets te maken met hybrides en Toyota maar puur met hybrides. Ze kunnen wel meer trekken maar mogen het niet vanwege de uitstoot. Dat probleem heeft elke hybride ongeacht het merk.
Heeft niks met uitstoot te maken. Als dat een punt was dan mocht geen enkele auto wat trekken.
Toyota was er gewoon niet in geïnteresseerd om te testen of het kon en vond misschien dat de 1.8 hybride niet krachtig genoeg was om in alle omstandigheden iets te trekken.

Dat het niets te maken heeft met hybrides of Toyota: Audi A6 2.0 TFSI Hybrid (2012) mag 1500 kg trekken, Mercedes C 300 h (2014) 1600 kg, Lexus (in feite Toyota) GS en RX vanaf 2008 zelfs 2000 kg.
Dit zijn wel auto's die allemaal al een flinke benzinemotor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hebben dus allemaal een hogere uitstoot en betalen zodoende meer bpm.

Het is maar waar een fabrikant voor kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

vhal schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:19:
Maar gaat het dan om de hybride accu of de gewone startaccu? Die laatste is heel normaal om na zo'n km-stand te vervangen. De hybride accu zal niet snel vervangen hoeven te worden namelijk.

Even verder gekeken: aangezien die bij die auto al twee keer vervangen is, ga ik er wel vanuit dat het om de 12V startaccu gaat. Dat stelt verder niets voor.

[ Voor 10% gewijzigd door Metalfreak op 09-06-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 14:36:
En hebben dus allemaal een hogere uitstoot en betalen zodoende meer bpm.

Het is maar waar een fabrikant voor kiest.
:? De uitstootnormen kijken toch niet naar aanhangergewichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

wortelsoft schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:24:
[...]

En alleen het >2015 model met de shark antenne mag dat het oudere model mag niets trekken.
Dat is dan een gemis/beperking, het gaat slechts om een klein bagagekarretje voor de kampeertent

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 14:57:
[...]

:? De uitstootnormen kijken toch niet naar aanhangergewichten?
Dat lijkt dus soms wel zo te zijn. Er zwerven wat teksten op het internet rond, onder andere van caravan, aanhanger en trekhaak specialisten, waaruit dat blijkt.

Uiteraard zijn er ook andere redenen op te noemen. Wat jij al aanhaalt, alhoewel dat wel erg lui zou zijn van een fabrikant. Er ligt notabene een grotere motor in en op de electromotor na zijn de auto's identiek. Maar ook het bereik van de accu's loopt terug natuurlijk.

Als je dan dit verhaal meeneemt,

Zuinigheid ten opzichte van hele klasse
Elke nieuwe generatie auto's is zuiniger en schoner. Het energielabel geeft echter de zuinigheid van een auto aan, ten opzichte van de gemiddelde zuinigheid in de hele klasse. Die gemiddelde zuinigheid kan jaarlijks verbeteren, omdat ook de auto's met de nieuwste technieken steeds meetellen.
Als de zuinigheid van een bepaald model niet is veranderd ten opzichte van de uitgave van vorig jaar, terwijl andere modellen sterk zijn verbeterd, dan is het gemiddelde verbeterd en krijgt het model een lager energielabel dan het jaar ervoor.

Dan valt er iets voor te zeggen om een bepaalde auto uit dezelfde klasse een lagere uitstoot mee te geven om te zorgen dat het gemiddelde van de hele serie omlaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ben niet overtuigd. Het enige wat ik me kan indenken is dat door bepaalde constructies die je moet doen voor een trekhaak die gewicht kan trekken op andere vlakken iets moet aanpassen waardoor je misschien iets minder zuinig bent.
Maar dat lijkt me allemaal maar marginaal. Vooral gezien het feit dat met in Amerika gewoon rondrijdt met Priussen met aanhangers.
Het verbruik wordt vastgesteld zonder aanhanger dus dat kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Laatst online: 14:35

dj_dysaster

Stoom \o/

wortelsoft schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:24:
[...]

Mijn 2013 Auris hybrid TS heeft 345KG op het kenteken staan (bij aanschaf specifiek op gelet, lang niet allemaal hebben ze dat). Ik heb er bij aankoop dan ook een trekhaak onder laten bouwen voor een fietsendragen of een klein aanhangertje. Rijd prima overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hace
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-12-2023
Hoi allemaal,

Zag laatst dat er bij mijn Toyota een bandenspanningsmeter is bijgeleverd.

Wie gebruikt dit om banden op te pompen? Bij de benzinepomp is toch makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 08:04
dj_dysaster schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:23:
[...]

Mijn 2013 Auris hybrid TS heeft 345KG op het kenteken staan (bij aanschaf specifiek op gelet, lang niet allemaal hebben ze dat). Ik heb er bij aankoop dan ook een trekhaak onder laten bouwen voor een fietsendragen of een klein aanhangertje. Rijd prima overigens :)
Dan is het schijnbaar heel goed opletten of dat dit wel of niet zo is. Ik weet dat in 2014 of begin 2015 er niet bij stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hace schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:15:
Hoi allemaal,

Wie gebruikt dit om banden op te pompen? Bij de benzinepomp is toch makkelijker?
Heb je een reserveband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Hoi allemaal,

Ik ga er vanuit dat je de 'reparatieset' bedoelt.
Heb ik zelf ook in mijn onwetendheid ooit gebruikt om daarna tot de conclusie te komen dat de 'gerepareerde' band helemaal vol zit met vieze prut, waardoor hij niet meer kan worden geplakt, dus je verplicht een nieuwe band moet kopen.
Verder kun je de compressor volgens mij niet los gebruiken zonder een patroon lekdichtvloeistof erin te stoppen.
Waarschijnlijk niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk007 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:49:
[...]

Heb ik zelf ook in mijn onwetendheid ooit gebruikt om daarna tot de conclusie te komen dat de 'gerepareerde' band helemaal vol zit me vieze prut, waardoor hij niet meer kan worden geplakt, dus je verplicht een nieuwe band moet kopen.
Verder kun je de compressor volgens mij niet los gebruiken zonder een patroon lekdichtvloeistof erin te stoppen.

[...]

Waarschijnlijk niet dus.
Dat snap ik maar ik was benieuwd of hij dat ook wist. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:54

OgWok

U.N.C.L.E.

[...]

....

Heb ik zelf ook in mijn onwetendheid ooit gebruikt om daarna tot de conclusie te komen dat de 'gerepareerde' band helemaal vol zit me vieze prut, waardoor hij niet meer kan worden geplakt, dus je verplicht een nieuwe band moet kopen.
.....
Vaak worden lekken gerepareerd met een plug, dus dan is er niets aan de hand :)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hace
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-12-2023
[...]

[...]

Waarschijnlijk niet dus.
Nee geen extra band dus idd, en inderdaad zie ik in de handleiding dat de compressor voor gebruik met reparatieset is. Wel jammer als die niet ook gewoon als bandenpomp te gebruiken is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

dj_dysaster schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:23:
[...]

Dat is ook beetje de willekeur nadat ik diverse exemplaren heb opgezocht via rdw, de ene Auris rond dat bouwjaar '13-1'4 mag wel 345 KG trekken en de andere weer niet... 8)7

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 21-09 21:18
Hoi allemaal,

Mijn ervaring is dat bij een hoop benzinepompen de druk die wordt aangegeven niet klopt. Meeste losse drukmeters doen dat een stuk beter. Scheelt je ook even naar de pomp rijden om je spanning te checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Freezerator schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:12:
[...]

Mijn ervaring is dat bij een hoop benzinepompen de druk die wordt aangegeven niet klopt. Meeste losse drukmeters doen dat een stuk beter. Scheelt je ook even naar de pomp rijden om je spanning te checken :)
Vind het zelf met een goede voetpomp ook veel handiger... Heb ik in de auto liggen, past prima achter een van de stoelen (achterbank in mijn yaris is permanent naar voren geschoven, daar zit toch nooit iemand). Zo'n stevige met dubbele zuiger heeft een band ook zo vol, en het voordeel is dat als je een lekke band hebt je er ook altijd even wat bij kunt pompen als je niet op een plek staat waar je gelijk het wiel kunt wisselen (of als je dus geen wiel hebt, of die band blijkt niet meer helemaal goed op spanning).
Vroeger ook veel te vaak gehad dat de luchtpomp bij een tankstation weer kapot was of dat je er voor moest betalen of zo, neuh een losse voetpomp is echt veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het is vooral een gemak, zoals een temperatuursensor. Natuurlijk kan je tijdens het rijden je thermometer buiten het raam houden, maar het is de 21ste eeuw en de techniek gaat vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Maasluip schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:37:
[...]

Heeft niks met uitstoot te maken. Als dat een punt was dan mocht geen enkele auto wat trekken.
Toyota was er gewoon niet in geïnteresseerd om te testen of het kon en vond misschien dat de 1.8 hybride niet krachtig genoeg was om in alle omstandigheden iets te trekken.

Dat het niets te maken heeft met hybrides of Toyota: Audi A6 2.0 TFSI Hybrid (2012) mag 1500 kg trekken, Mercedes C 300 h (2014) 1600 kg, Lexus (in feite Toyota) GS en RX vanaf 2008 zelfs 2000 kg.
Dit zijn wel auto's die allemaal al een flinke benzinemotor hebben.
Heeft afaik met de cvt te maken en de software die niet overweg kan met een extra last achter de auto. De nieuwe Prius mag 750kg trekken dus ze zijn er wel mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@Brilsmurfffje Geloof ik ook niks van. Dat de auto, versnellingsbak of software er niet mee overweg kan klopt gewoon niet want in Amerika doen ze het ook gewoon. De auto kan het, ze hebben het alleen nooit officieel willen testen en goedkeuren.
Daarbij zijn Japanse autofabrikanten sowieso niet zo happig op trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoi allemaal,

Bij de Auris zat een compressortje met drukmeter gebruikte ik altijd bij de winter- en zomerbanden wissel om de boel op druk te brengen. Bij de Lexus zit de lekke bandenprut er aan vast en heb je er niks aan.
Oppompen bij het tankstation kost tegenwoordig 50 cent maar die geeft wel 15 cent korting per liter.
Ik lees de TPMS sensoren uit om de druk en temperatuur te weten, zou handig zijn als de
boardcomputer ze ook zou laten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Maasluip schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:54:
@Brilsmurfffje Geloof ik ook niks van. Dat de auto, versnellingsbak of software er niet mee overweg kan klopt gewoon niet want in Amerika doen ze het ook gewoon. De auto kan het, ze hebben het alleen nooit officieel willen testen en goedkeuren.
Daarbij zijn Japanse autofabrikanten sowieso niet zo happig op trekken.
Mijn Avensis (automaat) mag anders 1800kg trekken....
De RAV4 doet het met 2000kg ook niet slecht.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Bullet NL schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:25:
[...]

Mijn Avensis (automaat) mag anders 1800kg trekken....
De RAV4 doet het met 2000kg ook niet slecht.
De strekking was eerder de hybrides. Dat de non-hybrides het eea kunnen trekken lijkt mij vanzelfsprekend

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
RAV4 hybride mag wat minder dan de normale RAV4, maar zit toch op 1650kg. Genoeg voor een leuke caravan lijkt me.

[ Voor 21% gewijzigd door agravain op 12-06-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
RAV4 heeft ook wel een andere aandrijving en is een totaal andere auto dan b.v. een Prius. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe motoren gaan vallen en of de nieuwe Auris met de nieuwe hybrides wel meer mag trekken dan de huidige generatie.

Mijn auto mag 2800 KG trekken, maar ik heb (nog) geen E dus ik hou het voorlopig op te zware 750kg aanhangers :P merkt ie helemaal niks van.

Afgelopen vrijdag APK gehad, na paar weken terug al een kleine beurt te hebben laten uitvoeren wist ik wel dat er niks aan de hand kon zijn maar dat was ook weer bewezen. Na 11 jaar helemaal niks aan het handje, en een compliment over de staat van de auto erbij van de monteur die hem keurde :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009

Niellie41

[object Object]

Sinds woensdag zijn we eigenaar van een Toyota Auris uit 2013. We wilden een nieuwe auto in verband met een kleine op komst.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3XkJsYv.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hvgUpCL.jpg

Ik wilde graag een kleur want er zijn al zo veel zwarte, witte, en grijze auto's op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
Niellie41 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 17:04:
Sinds woensdag zijn we eigenaar van een Toyota Auris uit 2013. We wilden een nieuwe auto in verband met een kleine op komst.

Ik wilde graag een kleur want er zijn al zo veel zwarte, witte, en grijze auto's op de weg.
Hele mooie auto, echt een vette kleur. Je gaat genieten van de wagen, heb er zelf ook 1 sinds kort, dan wel een witte omdat ik dat specifiek het mooiste vond.

Rijdt heerlijk, ik doe inmiddels 1 op 22.8 met de auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:33
agravain schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:01:
RAV4 hybride mag wat minder dan de normale RAV4, maar zit toch op 1650kg. Genoeg voor een leuke caravan lijkt me.
De nieuwe RAV4 voor 2019 met eindelijk weer een beetje de “Jeep Looks” krijgt naar verluid sterkere motoren.
Er wordt gesproken over 2.0 en 2.5 liter (Hybride) bezine modellen welke rond de 15% meer vermogen gaan leveren dan de huidige RAV4.4 Deze zit rond de max. 175pk wat bij de RAV4.5 dan rond de 200pk zou moeten komen.

Maximaal toegestaan trekgewicht van de RAV4.5 is in de V.S. op ‘verwacht’ 3500 pounds / ca. 1600kg gezet maar in Nederland ligt dit maximaal togestaan gewicht hoger en zou daardoor rond de 2000 tot 2500kg uit kunnen komen.
Het is allemaal nog een beetje koffiedik kijken tot de RAV4.5 einde jaar op de markt komt want tot die tijd laat Toyota Janpan volgens zeggen weinig los over de motorspecificafies. Laat staan voor de Nederlandse markt want die hobbelt altijd achteraan.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:09

WCA

De nieuwe Aygo heeft Apple Carplay en Android Auto, dat is echt zeer nice zeg. Heb wel mirrorlink in de mijne, maar dat werkt voor geen meter.

Blijft een leuk wagentje

Share and Enjoy!

Pagina: 1 ... 86 ... 166 Laatste