AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Toch is dit niet de eerste auto waar ik dat in merk... Misschien dat ik het me in beeld, al lijkt me dat persoonlijk sterk (maar dat is altijd zo natuurlijkVerwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:51:
[...]
Mja, dat klopt niet helemaal. Met koude lucht kan een auto meer vermogen hebben. Met warme lucht kan een auto minder vermogen hebben. Andersom komt niet (vaak) voor.
Ik heb overigens bijzonder weinig verstand van auto's hoor, ga puur af op wat ik merk en mijn boerenverstand, maar ik sluit absoluut niet uit dat ik er echt helemaal niks van snap
edit: hmm zelf al een site gevonden die wat andere redenen aangeeft, https://www.fueleconomy.gov/feg/coldweather.shtml
Interessant... geen idee dan of ik het me inderdaad inbeeld dat mijn auto'tje weer beter trok toen het warmer werd, zou het vvti systeem daar nog iets mee te maken kunnen hebben?
[ Voor 13% gewijzigd door Finraziel op 03-04-2018 22:50 ]
Gamertag: FinrazielNL
Oke ;-) Ik bedoel natuurlijk ook geen minderwaardige onderdelen, maar gewoon replacements van Bosch of een ander A-merk. En dat kan een normale garage natuurlijk ook gewoon monteren. Met een Toyota-stickertje erop heb ik altijd het gevoel 20% duurder uit te zijn.TgR_KILLER schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:36:
Ik zou altijd gaan voor origineel Toyota / Toyota Optifit.
Ja het zijn 'gewone slijtageonderdelen' maar het zijn wel je remmen..
Blijken allebei mn koplampen ineens niet meer te werken. Alleen groot licht (geen optie ivm tegenliggers en mensen voor me) en stadslicht en dan over een donker stuk 3km naar huis moeten rijden.
Demmit dan was echt donker.
Beetje gevaarlijk natuurlijk dus wel voorzichtig gereden. Morgen maar eens kijken wat aan de hand is. Zekering stuk of allebei de lampen. Niks op voorraad natuurlijk. Avensis T25 overigens.
Kan iemand vertellen hoe dan?
stand 1 eenmaal wissen
stand 2 Auto
Stand 3 interval
Stand 4 Normaal
Stand 5 snel.
Ik zie geen stand off.
Als iemand mij dit kan vertellen ben ik blij
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Cyclonist schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:50:
[...]
Oke ;-) Ik bedoel natuurlijk ook geen minderwaardige onderdelen, maar gewoon replacements van Bosch of een ander A-merk. En dat kan een normale garage natuurlijk ook gewoon monteren. Met een Toyota-stickertje erop heb ik altijd het gevoel 20% duurder uit te zijn.
Je hoeft echt geen Toyota onderdelen te gebruiken voor zoiets relatief simpels als de remmen. Ik heb het vorig jaar nog zelf gedaan (voorkant), was voor twee nieuwe remschijven en 4 blokjes rond de €75 aan materiaal kwijt (merk 'Blueprint'). En ik kan ook prima van 140 km/h naar 0 km/h afremmen in een paar secondenTgR_KILLER schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:36:
Ik zou altijd gaan voor origineel Toyota / Toyota Optifit.
Ja het zijn 'gewone slijtageonderdelen' maar het zijn wel je remmen..
Kun je prima uitbesteden aan een universele garage.
Kijk, zaken zoals een distributieketting vervangen (mocht dat ooit nodig zijn bij een Toyota
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 04-04-2018 08:55 ]
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Als je nog garantie hebt op je auto dan ligt het anders, in mijn geval gaat het om een auto uit 2006Uthog schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:02:
Let wel.dat Toyota dan heen garantie meer afgeeft. Dus mochten je remmen het begeven tjah eigen risico. Maar ik heb nog niet gehoord dat a merk remmen het zomaar begeven. Dus het kan niet veel kwaad:)
Toyota schijnt vrij lang coulance garantie te geven op de autos. Tenminste de dealers heb ik van horen zeggen.ThinkPadd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:10:
[...]
Als je nog garantie hebt op je auto dan ligt het anders, in mijn geval gaat het om een auto uit 2006
En de terugroep acties wat kosteloos gedaan word zolang het toyota onderdelen zijn
Uthog schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:02:
Let wel.dat Toyota dan heen garantie meer afgeeft. Dus mochten je remmen het begeven tjah eigen risico. Maar ik heb nog niet gehoord dat a merk remmen het zomaar begeven. Dus het kan niet veel kwaad:)
Tsja, allemaal bangmakerij.......Uthog schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:11:
[...]
Toyota schijnt vrij lang coulance garantie te geven op de autos. Tenminste de dealers heb ik van horen zeggen.
En de terugroep acties wat kosteloos gedaan word zolang het toyota onderdelen zijn
[ Voor 30% gewijzigd door OgWok op 04-04-2018 09:27 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Kan, maar het zal je maar gebeuren en dan? Laten we wel wezen het zijn Toyotas die gaan niet zomaar stuk dus echt heel bang hoef je ook weer niet te wezen en zolang je het goed gebeurd en niet door een beun de haas is er niks aan de hand.
Als die beun zelfs remmen niet kan monteren, dan denk ik niet dat zijn garage langer dan een week kan bestaan. Het is echt geen rocket science, heb het zelf ook wel eens gedaan zonder ervaring en alleen door wat Youtube filmpjes te kijken. Stelt echt geen reet voor hoor, sommige mensen denken echt te moeilijk over auto'sUthog schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:31:
[...]
Kan, maar het zal je maar gebeuren en dan? Laten we wel wezen het zijn Toyotas die gaan niet zomaar stuk dus echt heel bang hoef je ook weer niet te wezen en zolang je het goed gebeurd en niet door een beun de haas is er niks aan de hand.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Inderdaad ik ben een oen.Joopieboy schreef op woensdag 4 april 2018 @ 05:41:
Meen je dit? Je hebt ook stand 0...
excuses voor het lastigvallen en bedankt voor je reactie
[ Voor 18% gewijzigd door MatMich op 04-04-2018 13:23 ]
Ik heb een Auris (2018)Uthog schreef op woensdag 4 april 2018 @ 06:49:
Stand 0 zit bij mijn yaris 2017 tussen de 1 keer wissen en de auto. Dat zal bij jouw avensis ook wel zo zijn.
En inderdaad je hebt helemaal gelijk.
Bedankt
[ Voor 8% gewijzigd door MatMich op 04-04-2018 13:24 ]
Remmen zijn geen rocketscience hoor, ook originele Toyota remmen zijn niet magisch ofzoUthog schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:31:
[...]
Vaak bu'j te bang!
Misschien is stand off het contact uitzetten?MatMich schreef op woensdag 4 april 2018 @ 02:38:
De handleiding van Toyota Auris 2018 zegt dat bij vervanging van de ruitenwisserbladen of in de wasstraat de hendel in de stand off geplaatst moet worden.
Kan iemand vertellen hoe dan?
stand 1 eenmaal wissen
stand 2 Auto
Stand 3 interval
Stand 4 Normaal
Stand 5 snel.
Ik zie geen stand off.
Als iemand mij dit kan vertellen ben ik blij
Ik was lichterlijk verbaasd, soms is het te simpel of liggen dingen voor je neus.MatMich schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:17:
[...]
Inderdaad ik ben een oen.
excuses voor het lastigvallen en bedankt voor je reactie
Ik zou zekering gokken, dat beide lampen tegelijk gaan lijkt mij erg stug!vosss schreef op woensdag 4 april 2018 @ 00:28:
Ook leuk, om 23:00 uur klaar zijn met werken, auto instappen, lichten aandraaien, hey kut, geen licht.
Blijken allebei mn koplampen ineens niet meer te werken. Alleen groot licht (geen optie ivm tegenliggers en mensen voor me) en stadslicht en dan over een donker stuk 3km naar huis moeten rijden.
Demmit dan was echt donker.
Beetje gevaarlijk natuurlijk dus wel voorzichtig gereden. Morgen maar eens kijken wat aan de hand is. Zekering stuk of allebei de lampen. Niks op voorraad natuurlijk. Avensis T25 overigens.
Ik heb daarom altijd een setje lampen en zekeringen in de auto liggen..
Overigens had ik gewoon met groot licht naar huis gereden, fuck it, dat is nog altijd veiliger dan geen licht. Kom overdag genoeg van die mensen tegen die met groot licht aan rijden (of ze t nou weten of niet) dus jammer dan.
Ben wel benieuwd wat het geweest is?
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lamda toch maar even vervangen.
Kan weer een jaartje tuffen.
Dat hangt er wel nogal vanaf waar je rijdt... Over een weg met tegenliggers rijden met groot licht lijkt me bijzonder onveilig, de kans is dan zeker aanwezig dat je tegenligger niet goed meer ziet waar hij moet rijden en frontaal op jou knalt (of van de weg raakt).TgR_KILLER schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:48:
Overigens had ik gewoon met groot licht naar huis gereden, fuck it, dat is nog altijd veiliger dan geen licht. Kom overdag genoeg van die mensen tegen die met groot licht aan rijden (of ze t nou weten of niet) dus jammer dan.
Ik had alarmlichten er bij aangezet, met het stadslicht, dan val je in ieder geval op. Zelf kun je je er dan op instellen dat je extra goed moet kijken en je snelheid aanpassen. Dat kun je niet van je tegenliggers gaan verwachten.
Gamertag: FinrazielNL
Had nog 1 H7 lampje liggen. Die erin gezet vandaag om te testen; die deed het meteen gewoon goed.TgR_KILLER schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:48:
[...]
Ik zou zekering gokken, dat beide lampen tegelijk gaan lijkt mij erg stug!
Ik heb daarom altijd een setje lampen en zekeringen in de auto liggen..
Ben wel benieuwd wat het geweest is?
Dus heb nu een setje H7 besteld. Geel. Omdat ik dat vroeger ook eens gehad heb in een auto en in het donker met regenweer en/of sneeuw gewoon echt veel prettiger rijdt en ook veel rustiger voor de ogen is en ik vaak in het donker de weg op moet en destijds was me dat goed bevallen.
Meteen ook een setje H1 mee besteld voor het groot licht. Beide van Nokya; Hyper Yellow 2500K. Dat is min of meer het vroegere Franse gele koplamp effect. Een hoop mensen gruwelen ervan en willen per se zo blauw/wit mogelijk met xenon en alles, maar dat zijn imo mensen die nooit met slecht weer en 's nachts met gele lampen gereden hebben. Dat rijdt echt zoveel prettiger
Veilig was het niet en groot licht was inderdaad geen optie; maargoed, ik ben veilig thuis gekomen, dus laten we het daar maar bij houden.Finraziel schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:18:
[...]
Dat hangt er wel nogal vanaf waar je rijdt... Over een weg met tegenliggers rijden met groot licht lijkt me bijzonder onveilig, de kans is dan zeker aanwezig dat je tegenligger niet goed meer ziet waar hij moet rijden en frontaal op jou knalt (of van de weg raakt).
Ik had alarmlichten er bij aangezet, met het stadslicht, dan val je in ieder geval op. Zelf kun je je er dan op instellen dat je extra goed moet kijken en je snelheid aanpassen. Dat kun je niet van je tegenliggers gaan verwachten.
Je moet toch iets. En het was maar 3km over een rechte weg met niet heel veel verkeer.
Ik moet toegeven ik had de auto 1 dag en na 20 jaar Volkswagen heb ik nog wat vreemd dna in mijn bloed.Joopieboy schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:33:
[...]
Ik was lichterlijk verbaasd, soms is het te simpel of liggen dingen voor je neus.
Ik vond het ook al bizar dat ik een van de meest betrouwbare auto’s (op papier) heb aangeschaft en dan na een dag al de regensensor stuk
[ Voor 0% gewijzigd door MatMich op 05-04-2018 01:31 . Reden: taaldingetje ]
Bijrijderskant was een drama. Ik weet niet of ik het verkeerd heb gedaan, maar dat kapje van het dimlicht kon ik wel losklikken, maar kreeg ik met geen mogelijkheid aan de kant. Duwde tegen het reservoir van de ruitensproeier aan. Heb uiteindelijk de halve voorbumper eraf moeten halen.
WTF man, dat moet toch makkelijker kunnen
Iemand een T25 toevallig die zelf eens het dimlicht aan de bijrijderskant vervangen heeft? Heb ik het veel te omslachtig aangepakt; of is dit echt zo compleet ruk gebouwd?
=edit=Groot licht ging wel makkelijk aan de bijrijderskant, daar kon ik prima bij. Man man man wat een gekut. Wie verzint zoiets
[ Voor 8% gewijzigd door vosss op 06-04-2018 12:59 ]
Komt doordat auto's steeds meer worden uitgerust met extra's zodat de hele motorruimte vol zit. Bij de Fiat Stilo van mijn schoonvader moest het voorwiel eraf, anders kon je er niet bijvosss schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:58:
Lampen van mn Avensis T25 zijn vervangen. Bestuurderskant ging prima, kapje eraf, lampje eruit, nieuwe erin, kapje erop; idem met groot licht, rubber los, lampje eruit, nieuwe erin, rubber vast.
Bijrijderskant was een drama. Ik weet niet of ik het verkeerd heb gedaan, maar dat kapje van het dimlicht kon ik wel losklikken, maar kreeg ik met geen mogelijkheid aan de kant. Duwde tegen het reservoir van de ruitensproeier aan. Heb uiteindelijk de halve voorbumper eraf moeten halen.
Iemand een T25 toevallig die zelf eens het dimlicht aan de bijrijderskant vervangen heeft? Heb ik het veel te omslachtig aangepakt; of is dit echt zo compleet ruk gebouwd?
=edit=Groot licht ging wel makkelijk aan de bijrijderskant, daar kon ik prima bij. Man man man wat een gekut. Wie verzint zoiets
ik heb 3 vraagjes betreffende mijn touch and go 2 plus in mijn Auris van 2018
1 heeft iemand mirrorlink werkende met een Samsung Galaxy S7?
scherm Samsung wordt keurig zwart ik ga naar toyota connectivity maar er gebeurt niets
2 Sommige adressen uit mijn telefoonboek kan ik naar navigeren andere niet.
lijkt random dacht eerst dat het iets met postcode te maken had maar dat lijkt toch niet het geval
wat is de conventie van invoeren op de S7 zodat touch and go het begrijpt?
overigens werkt het voornaam/achternaam principe ook vaak niet erg elegant, of eigenlijk niet dus, het blijft achternaam/voornaam
3 Email, laadt wel maar staat volkomen random zonder datum
welke map wotdt gelezen?
helaas kan je over dit soort zaken weinig tot niets vinden bij Toyota online, maar ja het systeem is ook in 2018 nog steeds met een aansluiting voor een Ipod? (wat overigens een doodnormale aux is)
oh ja bluetooth speelt ook geen mappen vanaf de smartphone, behalve dan 1 nummer en dan moet je het op de S7 blijven bedienen maar dat wordt tenminste nog vermeld in de handleiding.
USB (stickje) doet het prima
[ Voor 12% gewijzigd door MatMich op 10-04-2018 02:21 . Reden: taalfoutjes leesbaarheid etc ]
Heb je mirrorlink al eens eerder gebruikt, en wil je dat nu weer, of is dit je eerste ervaring? Indien je alleen maar aan het klooien bent kan ik je aanraden om er vooral geen moeite in te steken namelijk, het is een zeer beperkt ondersteund systeem, je kan er praktisch niets mee helaas.MatMich schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:52:
ik heb 3 vraagjes betreffende mijn touch and go 2 plus in mijn Auris van 2018
1 heeft iemand mirrorlink werkende met een Samsung Galaxy S7?
scherm Samsung wordt keurig zwart ik ga naar toyota connectivity maar er gebeurt niets
Share and Enjoy!
Ik ken mirrorlink en heb het mn gebruikt op mijn tv thuis.GreNade schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:10:
[...]
Heb je mirrorlink al eens eerder gebruikt, en wil je dat nu weer, of is dit je eerste ervaring? Indien je alleen maar aan het klooien bent kan ik je aanraden om er vooral geen moeite in te steken namelijk, het is een zeer beperkt ondersteund systeem, je kan er praktisch niets mee helaas.
het leek mij handig in het geval mijn vaste navigatie in de auto niet up to date is om met Google maps te navigeren aangezien deze over het algemeen meer actueel is.
ik heb dit vaker gedaan maar om dan met een klemmetje je telefoon op een roostertje plakken wat er weer afvalt en gluren op een klein schermpje vind ik niet perse handig dus als ik het kan aansluiten met een kabeltje en verder dat ding weer in mijn zak en verder op mijn screen van de auto zou dat welkomer zijn.
wellicht ten overvloede, ik vind afgezien van de actuele gegevens navigeren met een vast systeem in de auto ontelbare malen prettiger dan met een smartphone.
ik doe dit al sinds de eerste Beckers jaren geleden en wil echt niet anders.
dus nee, ik ben niet aan het “klooien”
Dus nogmaals de vraag.
[ Voor 11% gewijzigd door MatMich op 06-04-2018 16:15 ]
Vertel mij wat.vosss schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:58:
Lampen van mn Avensis T25 zijn vervangen. Bestuurderskant ging prima, kapje eraf, lampje eruit, nieuwe erin, kapje erop; idem met groot licht, rubber los, lampje eruit, nieuwe erin, rubber vast.
Maar het werkt wel.
Na veel gepruts kon ik ineens de draai maken zodat de deksel er tussen door kon.
Het terug plaatsen net zo.
Drukken draaien met de deksel en ineens plop de goede positie.
Slaat nergens op we schieten dingen naar mars maar kunnen niks verzinnen om een lamp makkelijk te vervangen.
Je zou maar ergens aan de weg een lamp moeten vervangen.
Mirrorlink op de tv thuis? Bedoel je wellicht chromecast screen mirroring? Mirrorlink is specifiek voor auto's, en werkt alleen met hele specifieke (goedgekeurde) apps. Google maps is daar volgens mij niet een vanMatMich schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:11:
[...]
Ik ken mirrorlink en heb het mn gebruikt op mijn tv thuis.
het leek mij handig in het geval mijn vaste navigatie in de auto niet up to date is om met Google maps te navigeren aangezien deze over het algemeen meer actueel is.
ik heb dit vaker gedaan maar om dan met een klemmetje je telefoon op een roostertje plakken wat er weer afvalt en gluren op een klein schermpje vind ik niet perse handig dus als ik het kan aansluiten met een kabeltje en verder dat ding weer in mijn zak en verder op mijn screen van de auto zou dat welkomer zijn.
wellicht ten overvloede, ik vind afgezien van de actuele gegevens navigeren met een vast systeem in de auto ontelbare malen prettiger dan met een smartphone.
ik doe dit al sinds de eerste Beckers jaren geleden en wil echt niet anders.
dus nee, ik ben niet aan het “klooien”
Dus nogmaals de vraag.
Share and Enjoy!
Het is een ouwe bak van 2005.Vlassie1980 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:09:
[...]
Komt doordat auto's steeds meer worden uitgerust met extra's zodat de hele motorruimte vol zit. Bij de Fiat Stilo van mijn schoonvader moest het voorwiel eraf, anders kon je er niet bij
Wiel eraf is sneller dan een bumper demonteren lijkt me. Ik wou dat ik vanmorgen gewoon mn wiel eraf moest halen; dat is zo gepiept, want dat is bij elke auto hetzelfde. En dus hoef je niet te zoeken en te kloten en YouTube erbij te pakken welk schroeffje nou los moet en welk pinnetje je moet losklikken en waar je vervolgens moet trekken om niet al die klikdingen kapot te trekkken.
Gewoon de krik eronder, krikken, 4 (of 5) bouten losdraaien en ju. Dat is binnen 2 minuten gepiept.
Ik moest hem vanmorgen ook opkrikken omdat ik bij weer monteren van de bumper compleet niet kon zien waar ik moest zijn en op gevoel lukte het ook niet.
Dus doe mij maar een wiel demonteren ipv een bumper.
[ Voor 12% gewijzigd door vosss op 06-04-2018 23:59 ]
Ja dat bedoel ik inderdaad, maar het effect is in principe toch hetzelfde?GreNade schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:47:
[...]
Mirrorlink op de tv thuis? Bedoel je wellicht chromecast screen mirroring? Mirrorlink is specifiek voor auto's, en werkt alleen met hele specifieke (goedgekeurde) apps. Google maps is daar volgens mij niet een van
je mirrored je screen naar een ander (groter in dit geval) screen en bediend de functies van daar uit.
maar ik begrijp dus dat het in de auto anders werkt
kan iemand mij dit uitleggen?
[ Voor 17% gewijzigd door MatMich op 07-04-2018 00:04 ]
Ook een Avensis T25?tafmaf schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:31:
[...]
Vertel mij wat.
Maar het werkt wel.
Na veel gepruts kon ik ineens de draai maken zodat de deksel er tussen door kon.
Het terug plaatsen net zo.
Drukken draaien met de deksel en ineens plop de goede positie.
Slaat nergens op we schieten dingen naar mars maar kunnen niks verzinnen om een lamp makkelijk te vervangen.
Je zou maar ergens aan de weg een lamp moeten vervangen.
Ik heb echt 20 minuten zitten proberen en prutsen en ik kreeg dat kapje met geen mogelijkheid eruit. Ook niet als ik de bumper aan de bovenkant alleen loshaalde zodat ik de koplamp iets naar voren kon duwen en het pijpje van het ruitensproeierreservoir iets naar achteren. Dat kapje kon prrima los, maar ging vervolgens nergens heen. Heel mn handen zijn naar de klote, want het is ook nog allemaal vlijmscherp daar.
Erg lekker met dat droge weer van de afgelopen tijd met droge handen van heb ik jou daar. Doet overal zeer nu. Volgende keer dat een lamp stuk is ga ik wel naar de garage; bespaard me een hoop ergernis en gevloek een kapotte handen.
PS: komt misschien ook gewoon omdat ik niet zo heel handig ben. Ieder zijn vak zullen we maar zeggen. Volgende keer zet ik er vakmensen aan en betaal ik er lachend een paar tientjes voor.
Mirrorlink werkt wanneer je een ondersteunde app hebt inderdaad ongeveer hetzelfde. Het werkt helaas maar met een heel beperkt aantal apps (deze moeten goedgekeurd worden)MatMich schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:58:
[...]
Ja dat bedoel ik inderdaad, maar het effect is in principe toch hetzelfde?
je mirrored je screen naar een ander (groter in dit geval) screen en bediend de functies van daar uit.
maar ik begrijp dus dat het in de auto anders werkt
kan iemand mij dit uitleggen?
De enige navigatie app die goedgekeurd is is volgens mij een speciale versie van Sygic, en je hebt wat muziekapps die werken. Door de komst van android auto is het aanbod keihard ingezakt helaas. Bij een niet goedgekeurde app krijg je een zwart scherm. Daarnaast werkt het ook gewoon slecht, het werkt dmv vnc over een usb verbinding, gaat de helft van de tijd mis. Resolutie van je autoscherm mismatcht met je telefoon, dus het ziet er lelijk uit, etc etc
[ Voor 11% gewijzigd door WCA op 07-04-2018 11:39 ]
Share and Enjoy!
Ligt niet aan jou, bijrijderskant is superkut (understatement) met dat kapje. Kapje kreeg ik idd ook los geklikt, maar je moet op een bepaalde manier draaien wil die er tussen uit kunnen, en dat is haast niet te doen.vosss schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 00:03:
[...]
Ook een Avensis T25?
Ik heb echt 20 minuten zitten proberen en prutsen en ik kreeg dat kapje met geen mogelijkheid eruit. Ook niet als ik de bumper aan de bovenkant alleen loshaalde zodat ik de koplamp iets naar voren kon duwen en het pijpje van het ruitensproeierreservoir iets naar achteren. Dat kapje kon prrima los, maar ging vervolgens nergens heen. Heel mn handen zijn naar de klote, want het is ook nog allemaal vlijmscherp daar.
Erg lekker met dat droge weer van de afgelopen tijd met droge handen van heb ik jou daar. Doet overal zeer nu. Volgende keer dat een lamp stuk is ga ik wel naar de garage; bespaard me een hoop ergernis en gevloek een kapotte handen.
PS: komt misschien ook gewoon omdat ik niet zo heel handig ben. Ieder zijn vak zullen we maar zeggen. Volgende keer zet ik er vakmensen aan en betaal ik er lachend een paar tientjes voor.
Vaak bu'j te bang!
Gelukkig ligt het niet aan mij dan-tom-562 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:01:
[...]
Ligt niet aan jou, bijrijderskant is superkut (understatement) met dat kapje. Kapje kreeg ik idd ook los geklikt, maar je moet op een bepaalde manier draaien wil die er tussen uit kunnen, en dat is haast niet te doen.
Collega heeft precies dezelfde, alleen dan zwart interieur, en die gaf ook al aan dat het grof kut was.
Overigens ook mooi dat je eerst de halve ochtend bezig bent met een fucking lampje vervangen, heel je handen (omdat die al kurkdroog waren van het weer afgelopen tijd) open haalt met dat geklooi en dat je dan als alles klaar is de verpakking van je nieuwe lampjes leest dat high performance parts een kortere lifespan hebben dan stock parts en dat er slechts 1 jaar garantie op zit.
Hopelijk houden ze het wat langer vol dan dat
Wel mooi licht overigens. Lekker rustig voor de ogen en groot licht had ik ook meteen mee gepakt, dus dat is helemaal goed.
Heb jij ooit de mistlampjes vervangen? Is dat eenvoudig of moet ik dan weer heel die bumper eraf trekken?
Die moeten eigenlijk natuurlijk ook nog geel worden.
Vaak bu'j te bang!
Setje Lumileds erin doen danvosss schreef op zondag 8 april 2018 @ 01:29:
[...]
Gelukkig ligt het niet aan mij dan
Collega heeft precies dezelfde, alleen dan zwart interieur, en die gaf ook al aan dat het grof kut was.
Overigens ook mooi dat je eerst de halve ochtend bezig bent met een fucking lampje vervangen, heel je handen (omdat die al kurkdroog waren van het weer afgelopen tijd) open haalt met dat geklooi en dat je dan als alles klaar is de verpakking van je nieuwe lampjes leest dat high performance parts een kortere lifespan hebben dan stock parts en dat er slechts 1 jaar garantie op zit.
Hopelijk houden ze het wat langer vol dan dat
Wel mooi licht overigens. Lekker rustig voor de ogen en groot licht had ik ook meteen mee gepakt, dus dat is helemaal goed.
Heb jij ooit de mistlampjes vervangen? Is dat eenvoudig of moet ik dan weer heel die bumper eraf trekken?
Die moeten eigenlijk natuurlijk ook nog geel worden.
Nooit van gehoord. Wat is het en wat doet het?Joopieboy schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:45:
[...]
Setje Lumileds erin doen danBen je van heel het gedoe af
Philips LEDs, geen gezeur met grote ballasten of warmte en een slecht lichtbeeld zoals met xenon maar een hele mooie manier om op een goeie en betaalbare manier meer licht te krijgen. Deze set heb ik zelf en bij meerderen al ingebouwd:
https://m.ebay.com/itm/G7...s-Luxeon-ZES/122867329484
Paar foto's:

Ok thx,GreNade schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:37:
[...]
Mirrorlink werkt wanneer je een ondersteunde app hebt inderdaad ongeveer hetzelfde. Het werkt helaas maar met een heel beperkt aantal apps (deze moeten goedgekeurd worden)
De enige navigatie app die goedgekeurd is is volgens mij een speciale versie van Sygic, en je hebt wat muziekapps die werken. Door de komst van android auto is het aanbod keihard ingezakt helaas. Bij een niet goedgekeurde app krijg je een zwart scherm. Daarnaast werkt het ook gewoon slecht, het werkt dmv vnc over een usb verbinding, gaat de helft van de tijd mis. Resolutie van je autoscherm mismatcht met je telefoon, dus het ziet er lelijk uit, etc etc
Nou dan weet ik genoeg, overigens zijn die Toyota apps verder nu ook niet echt 2018 om het maar vriendelijk te zeggen.
Verder hele fijne auto hoor ben vandaag van Nieuwe Schans naar Haarlem gereden en toch een keurig 1 op 24 gehaald.
Of de nieuwe lamda niet goed of weer 1 stuk
Van het weekend maar weer eens uit laten lezen.
Om wat voor een Toyota gaat het, en met welk blok?tafmaf schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:06:
Lekker dan na een week weer een brandend motor management lampje.
Of de nieuwe lamda niet goed of weer 1 stuk
Van het weekend maar weer eens uit laten lezen.
Soms helpt een nieuwe lambdasonde niet meer, dan moet je er mee leren leven. Of voor heel veel geld een nieuwe katalysator monteren, en dan nóg heb je kans dat je een foutmelding krijgt.
Ik heb voor het eerste gekozen, ermee leren leven, de auto loopt er niet minder om
Vaak bu'j te bang!
Bij mijn Auris kun je het pijpje van het ruitensproeierreservoir makkelijk losdraaien en verwijderen.vosss schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 00:03:
[...]
Ook een Avensis T25?
Is dat niet ook mogelijk bij de Avensis?
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Ik had dat gisteren ook nadat de auto moeite had met starten vanwege een lege accu en ik de starthulp gebruikte. Gaf foutmelding op beide lambdasondes.-tom-562 schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:23:
[...]
Om wat voor een Toyota gaat het, en met welk blok?
Soms helpt een nieuwe lambdasonde niet meer, dan moet je er mee leren leven. Of voor heel veel geld een nieuwe katalysator monteren, en dan nóg heb je kans dat je een foutmelding krijgt.
Ik heb voor het eerste gekozen, ermee leren leven, de auto loopt er niet minder om
Heb standaard een bluetooth OBD2 dongle erin zitten, even Torque opstarten op de telefoon, foutmeldingen bekijken of er niet écht iets mis is en vervolgens gewoon wissen. Ben je er ook meteen vanaf
Met de verkoop heb ik het ook eerlijk vermeld, je merkt er verder ook niks van, en met de APK is het ook geen probleem. Voor de koper was het geen probleem.
Staat nu ook een hele dikke LS430 te koop op marktplaats met (wss) hetzelfde euvel, foutmelding op de lambdasonde. Ding is best cheap (alleen jammer dat ze een miljoen kg wegen
Vaak bu'j te bang!
Die eerste LS van Lexus de neten wat een bak was dat, nog nooit ervaren dat je een auto parkeert, later terug komt en de auto is nog warm van binnen.-tom-562 schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:19:
Ja, ik wiste de meldingen 1x in de maand ofzo met Torque, soms ging het ook spontaan vanzelf weg.
Met de verkoop heb ik het ook eerlijk vermeld, je merkt er verder ook niks van, en met de APK is het ook geen probleem. Voor de koper was het geen probleem.
Staat nu ook een hele dikke LS430 te koop op marktplaats met (wss) hetzelfde euvel, foutmelding op de lambdasonde. Ding is best cheap (alleen jammer dat ze een miljoen kg wegen)
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Ah, wen er maar aantafmaf schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 06:02:
Hmmm zou ik toch jammer vinden.
Het is een 2005 2.0 liter t25
Internet staat er vol mee, google maar eens op 'Toyota P0420 P0430'
[ Voor 14% gewijzigd door -tom-562 op 10-04-2018 07:37 ]
Vaak bu'j te bang!
Geldt overigens ook voor Lexus, maar da's logisch-tom-562 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:36:
[...]
Ah, wen er maar aan
Internet staat er vol mee, google maar eens op 'Toyota P0420 P0430'
ik heb nu nog 2 vraagjes betreffende mijn touch and go 2 plus in mijn Auris van 2018
1 Sommige adressen uit mijn telefoonboek kan ik naar navigeren andere niet.
lijkt random dacht eerst dat het iets met postcode te maken had maar dat lijkt toch niet het geval
wat is de conventie van invoeren op de S7 zodat touch and go het begrijpt?
overigens werkt het voornaam/achternaam principe ook vaak niet erg elegant, of eigenlijk niet dus, het blijft achternaam/voornaam
2 Email, laadt wel maar staat volkomen random zonder datum
welke map wordt gelezen?
helaas kan je over dit soort zaken weinig tot niets vinden bij Toyota online, maar ja het systeem is ook in 2018 nog steeds met een aansluiting voor een Ipod? (wat overigens een doodnormale aux is)
oh ja bluetooth speelt ook geen mappen vanaf de smartphone, behalve dan 1 nummer en dan moet je het op de S7 blijven bedienen maar dat wordt tenminste nog vermeld in de handleiding.
USB (stickje) doet het prima
Ik ben bang dat Toyota dit ook niet gaat weten.Eddye schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:56:
Ik heb helaas geen antwoorden voor je, maar het lijkt me dat je met zo'n nieuwe auto bij de dealer terecht kan. Ook al weten zij ook niet alle antwoorden, ze kunnen het wel bij Toyota neerleggen.
De verkoper ging mij het een en ander uitleggen bij mijn nieuw op te halen auto en vervolgens hoorde ik wel erg vaak "he, dat hebben ze zeker veranderd"
Ik denk ook niet dat ik de eerste ben met deze vraagjes.
Helaas is het maar al te vaak zo dat de stelling 'het werkt we of het werkt niet' hier ook opgaat.
Of je stelt iets verkeerd in of het doet het gewoonweg niet.
Toyota is erg ouderwets op het gebied multimedia.
Nogmaals alleen een ipod noemen die al tig jaar toch echt niet meer meedoet en geen apple car of android implementeren, of mirrorlink tot de Samsung S3 is echt niet meer van deze tijd.
Verder als auto prima.
Na 15 jaar trouwe dienst gaat mijn Toyota Starlet uit 1994 met 280.000 km op de teller met pensioen.. Mijn eerste auto. Met pijn in het hart.
Daarvoor in de plaats komt een Lexus IS 250 uit 2006 met 101.000 km op de teller. Volgende week zaterdag ophalen.
Ik post hier ook nog regelmatig terwijl ik een IS350 hebKnoxNL schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:38:
Ook al heb ik hier maar weinig gepost, ik ga het Toyota topic verlaten.
Na 15 jaar trouwe dienst gaat mijn Toyota Starlet uit 1994 met 280.000 km op de teller met pensioen.. Mijn eerste auto. Met pijn in het hart.
Daarvoor in de plaats komt een Lexus IS 250 uit 2006 met 101.000 km op de teller. Volgende week zaterdag ophalen.
Ik ga het zien met over twee weken met de grote beurtKnoxNL schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:47:
Dank, ik ben er ook erg blij mee! Als je er goed voor zorgt schijnt de IS serie zeer onderhoudsarm en redelijk onverwoestbaar te zijn.
Maar hiervoor 5,5 jaar een IS200 gehad en eigenlijk 0,0 problemen mee gehad. Die auto wordt nu nog af en toe door de nieuwe eigenaar flink misbruikt voor drift en racedagen zonder enige problemen.
Ben benieuwd naar het resultaat, al is een 250 net zo min een 350 als N 1 isMetalfreak schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:51:
[...]
Ik ga het zien met over twee weken met de grote beurt
Maar hiervoor 5,5 jaar een IS200 gehad en eigenlijk 0,0 problemen mee gehad. Die auto wordt nu nog af en toe door de nieuwe eigenaar flink misbruikt voor drift en racedagen zonder enige problemen.
1: de verbinding komt prima tot stand, ik kan bellen, het internet op, en de portal gewoon bereiken, Tom tom diensten Google POI’s etc allemaal geen probleem.
het probleem zit hem in het uitlezen van de gegevens vanaf mijn Samsung Galaxy S7.
Audio kan wel afgespeeld worden via bluetooth maar alleen door bediening vanaf mijn telefoon.
pauzeren gaat dan wel op de touch 2 go maar inlezen van nummers, nope.
Navigeren vanaf telefoonboek
Sommige adressen leest de navigatie wel om naartoe te navigeren en andere niet, het lijkt volkomen random
Als ik vervolgens op mijn telefoon de verschillen zoek bij een contactpersoon kan ik die niet vinden.
Waarom is die Samsung zo ontoegankelijk voor de Touch 2 Go. wat is de syntax voor adressen herkennen?
Kan nu helemaal niemand dit uitleggen?
Het zou zo handig zijn dat hij gewoon naar alle ingelezen adressen uit het telefoonboek kan navigeren.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Welke dongle heb jij?Metalfreak schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:07:
[...]
Ik had dat gisteren ook nadat de auto moeite had met starten vanwege een lege accu en ik de starthulp gebruikte. Gaf foutmelding op beide lambdasondes.
Heb standaard een bluetooth OBD2 dongle erin zitten, even Torque opstarten op de telefoon, foutmeldingen bekijken of er niet écht iets mis is en vervolgens gewoon wissen. Ben je er ook meteen vanaf
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Volgens mij is het gewoon deze: https://www.banggood.com/...nner-Android-p-75121.html
Of de goedkoopste variant hiervan op AliExpress.
Het is in ieder geval iets rustgevender als meer mensen dit soort rare zaken ervaren zodat ik niet de hele tijd het gevoel heb dat ik iets fout doeOgWok schreef op woensdag 18 april 2018 @ 07:37:
Als ik kijk naar mijn ervaringen met BlueTooth de afgelopen jaren, dan kijk ik daar niet van op. Sommige apparaten prima, andere een regelrecht drama. Vraag me niet waarom, maar het is zo brak als wat.
Als ik mijn navigatie wil opstarten in mijn toyota aygo (xplay), krijg ik een simkaart te zien. Ook als ik gebruik wil maken van de navigatie van mijn telefoon. Na 5 seconden veranderd dit weer naar het menu en dus niet een map of iets dergelijks om gebruik te kunnen maken van de navigatie.
Ik heb het boekje en internet afgezocht maar kan niet vinden wat dit inhoud, zijn hier misschien mensen die mij kunnen helpen?
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Naar de dealer rijden. Mogelijk is er een probleem.met de simkaart aanboord. En heb je een multimedia systeem met nav of enkel de.nav?Desutoroiya schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:49:
Hey allen, kleine vraag.
Als ik mijn navigatie wil opstarten in mijn toyota aygo (xplay), krijg ik een simkaart te zien. Ook als ik gebruik wil maken van de navigatie van mijn telefoon. Na 5 seconden veranderd dit weer naar het menu en dus niet een map of iets dergelijks om gebruik te kunnen maken van de navigatie.
Ik heb het boekje en internet afgezocht maar kan niet vinden wat dit inhoud, zijn hier misschien mensen die mij kunnen helpen?
Multimedia met nav. Ik zal vandaag even langs rijden.Uthog schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:52:
[...]
Naar de dealer rijden. Mogelijk is er een probleem.met de simkaart aanboord. En heb je een multimedia systeem met nav of enkel de.nav?
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Ik zou volgens mij blij moeten zijn met mijn nieuwe wagen, en dat komt vast ook nog, maar nu voelt het vooral verrot.... Mijn arme vriend van 14 jaar...
Mooi maar niet bijzonder hoor.Phuncz schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:54:
Met mijn Auris HSD model 2013 heb ik recent 4,0 L/100km gehaald, zonder obscene dingen te moeten doen. Dit over een 20 km lang traject met gemengd 50km/u tot 90km/u wegen waar ik me ook aan die snelheid hield. Dit was zelfs met de ramen open (meer luchtweerstand) en zonder een vooropgewarmde motor (meer dan een uur uit). Zeker met dit weer en zonder airco zolang het aangenaam warm is en met trajecten waar je regelmatig elektrisch kan rijden (dus <70km/u) kan je behoorlijk zuinig rijden met de Auris HSD zonder veel moeite.
Auris is gewoon heel erg zuinig.
Ik heb laatst een rit gemaakt van 38 km met een gemiddelde van 28.5 km\l
Ken je gevoel wel een beetje, maar dan eigenlijk ook wel weer anders.KnoxNL schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 09:25:
Nou, D-Day.... Dadelijk vanuit brabant de laatste rit met de Starlet naar Heerenveen, om vervolgens met de IS250 weer naar brabant te rijden.
Ik zou volgens mij blij moeten zijn met mijn nieuwe wagen, en dat komt vast ook nog, maar nu voelt het vooral verrot.... Mijn arme vriend van 14 jaar...
Jaar geleden vanuit Brabant naar noord Groningen gereden in een auto van net 1.5 jaar oud om er met 1 van ruim 9 terug te komen xD voelde ook wel even raar
Heel herkenbaar. Toen ik mijn Renault inruilde voor een Prius had ik ook wat moeite om em achter te laten. Na 10 jaar is het toch een deel van de familie geworden ofzo.KnoxNL schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 09:25:
Nou, D-Day.... Dadelijk vanuit brabant de laatste rit met de Starlet naar Heerenveen, om vervolgens met de IS250 weer naar brabant te rijden.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Het is toch een fijne stap vooruit qua comfortKnoxNL schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 09:25:
En ik moet zeggen, het was niet leuk maar het valt me minder zwaar dan gedacht, de IS 250 blijkt gewoon die geweldig fijne auto te zijn die ik verwacht had. Wat rijdt het heerlijk zeg.
Ik ruilde mijn '92 corolla in na 11 jaar, voor een '05 avensis. Ik mis mijn corolla nog regelmatig...... Ook kunnen vaak veel nieuwere aygo's en yaris-en niet tippen aan het geluidniveau op de rijksweg van mijn oude corollaKnoxNL schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:56:
Leuk om te zien dat het herkenbaar is voor mensen
En ik moet zeggen, het was niet leuk maar het valt me minder zwaar dan gedacht, de IS 250 blijkt gewoon die geweldig fijne auto te zijn die ik verwacht had. Wat rijdt het heerlijk zeg.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Was jouw "aankoop" direct te downloaden? Ik heb de kaartupdate gekocht (via de 3 jaar updates die ik heb), maar de download knop verschijnt niet.MatMich schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:35:
nav update 6.11 WH beschikbaar 1Q-2018
Aanvankelijk deed hij het bij mij ook niet.Freezerator schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:07:
[...]
Was jouw "aankoop" direct te downloaden? Ik heb de kaartupdate gekocht (via de 3 jaar updates die ik heb), maar de download knop verschijnt niet.
Maar gisteren kreeg ik inneens een factuur per mail dat mijn aankoop geslaagd was en verscheen de downloadknop.
alles geinstalleerd nu en eindelijk de verlegde A9 bij Badhoevedorp plus een iets beter touchscreen qua aanraken
ook de parkeer app werkt niet meer na de update 6.11
en de stembegeleiding van de nav is uit als de muziek heel zacht staat.
Je kan hem dan wel via de algemene instellingen luider zetten maar als je je muziek dan weer “normaal” speelt schreeuwt de dame je de auto uit.
jammer Toyota heeft met de touch en go hier en daar wel wat laten liggen om maar niet te spreken van een groot nav scherm waar je moet zoeken naar een miniscuul blauw lijntje waar je rijdt terwijl er omheen een enorm gebied met straten zichtbaar is wat je helemaal niet hoeft te zien.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ook niet deze?

Ik kan mijn telefoon trouwens gewoon voor het scherm van de navigatie zetten. Die blijft daar netjes staan.
YMMV, hangt natuurlijk ook af van hoe glad je telefoon aan de achterkant is, die van mij heeft een beetje anti-slip achterkant.
Signatures zijn voor boomers.
Voor de navi vind ik persoonlijk niet zo'n succes, een beetje enthousiast bochtje en je telefoon klettert door de auto
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Maar zelfs met mijn extra torsiestang achter heb ik de telefoon er nog niet af gekregen. Ik begrijp de zorg wel.
Bij Brodit hebben ze nog twee andere oplossingen, geen idee of hun ventilatiehouder van betere kwaliteit als de Action is.
Maasluip schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:01:
Enthousiast bochtje? Je rijdt in een Prius man!
Eens even rondneuzenMaar zelfs met mijn extra torsiestang achter heb ik de telefoon er nog niet af gekregen. Ik begrijp de zorg wel.
Bij Brodit hebben ze nog twee andere oplossingen, geen idee of hun ventilatiehouder van betere kwaliteit als de Action is.
Ik heb een HU gekocht afgelopen zomer met Android auto.. gebruik Google maps via de telefoon op de radio.
je kan toch inzoomen? Althans op de yaris hybrid 2015 van mijn vriendin welMatMich schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:02:
helaas een 128 Gb usb stickje is een no go voor de touch and go
ook de parkeer app werkt niet meer na de update 6.11
en de stembegeleiding van de nav is uit als de muziek heel zacht staat.
Je kan hem dan wel via de algemene instellingen luider zetten maar als je je muziek dan weer “normaal” speelt schreeuwt de dame je de auto uit.
jammer Toyota heeft met de touch en go hier en daar wel wat laten liggen om maar niet te spreken van een groot nav scherm waar je moet zoeken naar een miniscuul blauw lijntje waar je rijdt terwijl er omheen een enorm gebied met straten zichtbaar is wat je helemaal niet hoeft te zien.
Uiteraard en dat moet ook wel want na max. inzoomen heb je dus dat zgn miniscule lijntje.vosss schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 13:43:
[...]
je kan toch inzoomen? Althans op de yaris hybrid 2015 van mijn vriendin wel
Ik heb daar geen enkele last van. Gewoon hetzelfde beeld als elke navigatie. Althans in mijn beleving.MatMich schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 14:13:
[...]
Uiteraard en dat moet ook wel want na max. inzoomen heb je dus dat zgn miniscule lijntje.
Mijn nieuwe auto op de 4e dag meteen een joekel van een schroef in de band. Gelukkig was de band nog half zacht toen ik het ontdekte, dus hop naar tankstation, een Bar of wat erbij en door naar de bandenboer.
5 minuten later en €17,50 verder kon ik weer door.
Ik had nog nooit van het fenomeen propje in je band zetten gehoord, de banden voor de Starlet waren zo goedkoop dat ik altijd gewoon mijn wiel verwisselde (want volwaardig reservewiel in the back) en een nieuwe band op de andere velg liet leggen.
VW RNS-310 zoomt gewoon in bij kruisingen ed. Toyota touch & go 2 niet.vosss schreef op zondag 29 april 2018 @ 08:49:
[...]
Ik heb daar geen enkele last van. Gewoon hetzelfde beeld als elke navigatie. Althans in mijn beleving.
Ik gebruik op mijn telefoon OSMAnd en daarvoor heb ik jaren geleden al eens een ticket ingelegd voor een automatische zoom naar je volgende beslispunt. Nope, niet geïnteresseerd. Komt misschien in een versie 10.54 of zo.