Crazy D schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:45:
[...]
Gevoel inderdaad. Heb niet echt de indruk dat de performance er echt door aangepast wordt. Ik vind vooral de sportstand erg zenuwachtig, het gaspedaal reageert dan wat sneller maar naar mijn smaak iets te snel. Maar aangezien ik niet de indruk heb dat het weinig anders doet dan wanneer je gewoon in eco mode even goed gas geeft gebruik ik die stand nooit...
De power / eco knop doen niks met het maximaal beschikbare vermogen, alleen hoe snel het vermogen vrij komt bij de bediening van het gaspedaal. In de eco stand demp je de reactie, zoals je al beschrijft, waar in de power stand de reactie direct is, met een nerveuzer gevoel op het gas (persoonlijk hou ik daar ook niet van). Door het dempen ben je dus wel trager, maar dat ligt niet aan het vermogen van de aandrijving maar aan de snelheid van vrijgave er van.
Verder zie ik het nut van snel weg zijn bij het stoplicht ook niet meer zo. De mensen die dat doen, staan vaak voor het volgende stoplicht weer te wachten, omdat ze de groene golf voorbij rijden. Ben je wat langzamer weg, dan blijf je óf beter in de groene golf, óf de stoplicht sprinters activeren de detectielussen, zodat ik lekker door kan rijden.