Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 88 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.903 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
TgR_KILLER schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:36:
[...]

Dan heb je ze duidelijk niet vaak naast elkaar gezien ;) een RAV is nog steeds echt een stukje kleiner hoor.
En Lexus is juist weer niet zo groot als het lijkt.. Een RX is beetje dezelfde maat als een Land Cruiser 120/150 Het enige wat echt groot is dat is de 200 serie Land Cruisers
Eh je kent duidelijk de LX serie niet. Zijn nog indrukwekkender.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:04
!null schreef op zondag 15 juli 2018 @ 17:01:
[...]

Eh je kent duidelijk de LX serie niet. Zijn nog indrukwekkender.
Ik reken alleen degene die in Nederland geleverd worden ;). Anders kan je bezig blijven met andere types aan voeren die we hier niet hebben. De RAV4 zal ongeveer even groot zijn als een FJ Cruiser als je dan toch andere types erbij haalt :p en een Land Cruiser is net als een 4runner weer een slagje groter dan beide..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

sorry...verkeerd topoic

[ Voor 147% gewijzigd door route99 op 15-07-2018 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

rimave schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:58:
Vreemd dat Toyota dit soort mini ruimtewonders niet meer maakt, want ook met de Verso-S zijn ze gestopt.
Tsja, er zijn gewoon niet genoeg bejaarden om zo'n auto tot een succes te maken ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Gebasseerd op de iQ trouwens :) Naar het schijnt zou de wagen standaard genoeg ruimte hebben voor de 1.6L benzine toendertijd, standaard werd de wagen geleverd met een 1.0L of 1.33L benzine (97pk) of 1.4L diesel. Op zich was de wagen al vrij breed voor zijn formaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Phuncz op 16-07-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Meer mensen hier de ervaring met het premium systeem van JBL dat de achterpassagiers geen geluid hebben?

In een nieuwe Prius met het JBL systeem spelen de achter speakers zo zachtjes mee dat je enkel het geluid van voren hoort komen als je achterin zit. Helaas zegt de dealer dat, hoewel vreemd, dit zo hoort :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Brilsmurfffje schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:02:
Meer mensen hier de ervaring met het premium systeem van JBL dat de achterpassagiers geen geluid hebben?

In een nieuwe Prius met het JBL systeem spelen de achter speakers zo zachtjes mee dat je enkel het geluid van voren hoort komen als je achterin zit. Helaas zegt de dealer dat, hoewel vreemd, dit zo hoort :?
Heeft dat niet met de geluidsbalans te maken die gewoon teveel naar voren staat? In m'n Auris kan ik dat instellen (hoewel ik niet de JBL set heb).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Crazy D schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:31:
[...]

Heeft dat niet met de geluidsbalans te maken die gewoon teveel naar voren staat? In m'n Auris kan ik dat instellen (hoewel ik niet de JBL set heb).
Nee ik kan het daarmee wel corrigeren maar dan klinkt het voor weer gewoon ruk, ga er mee terug naar de dealer en dan zelf wel een versterker tussen de achterspeakers en de versterker monteren. De dealer kan er verder ook niks aan instellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
Voor een toyota auris welke kant is de luchtstroom voor het interieurfilter beneden naar boven of boven naar beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
wortelsoft schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:35:
Voor een toyota auris welke kant is de luchtstroom voor het interieurfilter beneden naar boven of boven naar beneden?
Geen idee, maar staat het niet in het boekje?
Anders het filter even eruit halen, is dan snel gezien welke kant de lucht heen gaat :)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
TgR_KILLER schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:24:
[...]

Geen idee, maar staat het niet in het boekje?
Anders het filter even eruit halen, is dan snel gezien welke kant de lucht heen gaat :)
Na wat zoeken op internet was het hoe ik het dacht van boven naar beneden. Het lastige is dat er een verschil is in de pijlen op de filters. Somige zeggen up andere gaan uit van de richting van de luchtstroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Bij mijn Yaris 2006 is het van boven naar beneden meen ik. Maar als je het oude filter eruit haalt kun je zo zien welke kant het smerigste is. Dat is dan de ingaande kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Ik had ook gekeken naar het vuil, maar begon te twijfelen toen die pijlen. omgedraaid stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:16

Metalfreak

Hoije woh!

TgR_KILLER schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:36:
[...]

Dan heb je ze duidelijk niet vaak naast elkaar gezien ;) een RAV is nog steeds echt een stukje kleiner hoor.
En Lexus is juist weer niet zo groot als het lijkt.. Een RX is beetje dezelfde maat als een Land Cruiser 120/150 Het enige wat echt groot is dat is de 200 serie Land Cruisers
Ik weet niet of je ooit in een RX gezeten hebt, maar dat is echt wel een auto van formaat hoor en daar heb je ook nog een extra lange versie van. Menig parkeerplaats in Nederland is te klein voor die auto. Had laatst een NX300h mee als leenauto, fijne auto om te rijden, maar ik vond die eigenlijk ook al te groot voor het dagelijkse verkeer in NL.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:02:

Hoi,

Niet met de JBL-versie maar je verhaal klinkt bekend. :)
Ik heb een Prius Wagon en daarvan zijn de achterspeakers zeer matig. Als je de balans op centraal hebt staan hoor je ze überhaupt niet. De voorspeakers en dashspeakers vind ik nog wel okee.

Het helpt om de balans naar achteren te zetten in de Setup en het volume vervolgens op te schroeven.

Ik ga zelf uiteindelijk denk ik wel een eindversterker (laten) monteren onder de passagiersstoel, moet nog uitzoeken wat het beste is om te doen. Alleen een tweeweg eindversterker voor (nieuwe) achterspeakers, of een vierweg voor vier nieuwe speakers, voor en achter. Een vijfweg eindversterker met een basbuis wordt m niet voor mij, hoewel je daar spectaculaire resultaten mee kunt krijgen volgens Priuschat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Metalfreak schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:10:
[...]

Ik weet niet of je ooit in een RX gezeten hebt, maar dat is echt wel een auto van formaat hoor en daar heb je ook nog een extra lange versie van. Menig parkeerplaats in Nederland is te klein voor die auto. Had laatst een NX300h mee als leenauto, fijne auto om te rijden, maar ik vond die eigenlijk ook al te groot voor het dagelijkse verkeer in NL.
Yep ik heb weleens in een RX gezeten. Ik zeg ook niet dat het een kleine auto is, daarom vergelijk ik hem met de Land Cruiser en niet met een RAV ;). Maar zolang je niet in een volgepropte stad komt is het best te doen met een grotere auto hoor, ik rijd ook Land Cruiser en heb nergens last van. behalve sommige steden die steeds lagere parkeergarages gaan bouwen :P maar gelukkig zijn er meestal wel garages te vinden van 2m+.
wortelsoft schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:05:
Ik had ook gekeken naar het vuil, maar begon te twijfelen toen die pijlen. omgedraaid stonden.
De pijl geeft volgens mij aan welke kant boven moet, niet wat de luchtstroom is.

[ Voor 0% gewijzigd door TgR_KILLER op 19-07-2018 14:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Bij een orginele toyota wijst deze naar boven. Bij een vervanger of naar boven of een pijl met "airflow"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
wortelsoft schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:28:
Bij een orginele toyota wijst deze naar boven. Bij een vervanger of naar boven of een pijl met "airflow"
Ik heb enkel nog OEM Toyota luchtfilters gehad.. Een pijl naar boven lijkt mij ook wel het makkelijkste, anders moet je eerst uit gaan zoeken hoe de airflow zit haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Crazy D schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:03:
Zo ga je naar de garage om de airco te laten ontluchten... kom je thuis met een offerte voor een mooie RAV4 :X :D Kleine proefrit gemaakt (weinig tijd), is wel echt een tanker vergeleken met de Auris maar toch wel een uitermate interessante bak... 2016 model. Yolo :+ Gelukkig dacht mijn vrouw mee en ruilen we haar niet zo lang geleden aangeschafte Yaris in en rijdt zijn mijn Auris de rest van het jaar om het leasecontract uit te zingen....
Iets te lang over getwijfeld of we dit moeten doen, degene die we op het oog hadden is verkocht. Nog even verder kijken en nog een serieuze proefrit (90+ minuten) doen om een goede vergelijking te kunnen maken.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 18-09 11:15
Krijgen jullie ook zo veel van die plastic kaartjes tussen je ruit van auto opkopers?
Met mijn vorige Avensis had ik al iets van 6 kaartjes gehad en met mijn huidige Avensis Verso vanmorgen ook weer de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 21:12
Ja hoor daar zul je aan moeten gaan wennen. :P
Zet hem maar eens op marktplaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Vlassie1980 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:51:
Krijgen jullie ook zo veel van die plastic kaartjes tussen je ruit van auto opkopers?
Met mijn vorige Avensis had ik al iets van 6 kaartjes gehad en met mijn huidige Avensis Verso vanmorgen ook weer de eerste.
Yup, bij mijn oude Corolla verschillende gehad, zelfs al een keer 1 op de Land Cruiser. Die man had volgens mij niet echt goed geslapen ofzo :+

Toyota's zijn altijd geliefd bij opkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Hij moet voorlopig gewoon blijven, prima waggie. Enige echte nadeel is dat hij veel zuipt... ongeveer 1 op 11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Metalfreak schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:10:
[...]

Toyota's kunnen niet te groot zijn..... Het liefst brengen ze een station opbasis van de nieuwe 2018/2019 Camry uit...... Natuurlijk met een flinke benzine motor!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50
TgR_KILLER schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:41:
[...]

Ik reken alleen degene die in Nederland geleverd worden ;). Anders kan je bezig blijven met andere types aan voeren die we hier niet hebben. De RAV4 zal ongeveer even groot zijn als een FJ Cruiser als je dan toch andere types erbij haalt :p en een Land Cruiser is net als een 4runner weer een slagje groter dan beide..
De FJ cruiser is toch best stuk groter dan de eerdere modellen RAV4, is ook een stuk robuuster en stoerder om te zien, al in 2009 enkele in buitenland zien rijden, geprobeerd er zelf eentje te importeren, hetgeen nogal in de centen ging lopen, helaas hier niet officieel te krijgen, blijft jammer en gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Vlassie1980 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:51:
Bij mijn Avensis heb ik er in een jaar tijd zo'n 3 gehad. Bij een Mazda 626 (uit '98, met airco, belangrijk voor exportboeren :P) die ik van 2010 tot 2012 heb gereden, heb ik er serieus misschien wel 20 gehad :X 8)7 Die heb ik uiteindelijk ook verkocht via een exportboer, prima prijs gekregen en meteen cash + vrijwaring aan de deur (ding ging naar Libië toe :+)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
dinandus schreef op zondag 29 juli 2018 @ 16:33:
[...]

De FJ cruiser is toch best stuk groter dan de eerdere modellen RAV4, is ook een stuk robuuster en stoerder om te zien, al in 2009 enkele in buitenland zien rijden, geprobeerd er zelf eentje te importeren, hetgeen nogal in de centen ging lopen, helaas hier niet officieel te krijgen, blijft jammer en gemiste kans.
De FJ bestaat sinds 2007 als ik het goed heb, er rijden er enkele in NL ik zie er af en toe 1. maar ik denk niet zo zeer een gemiste kans hoor, met de Nederlandse belasting maatregelen gaat de FJ echt een afzet vinden vrees ik.. Als ze er een paar zouden verkopen is het al veel.
En ja hij is groter dan de eerdere modellen dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:49

SideShow

Administrator

Ik heb nu een nieuwe toyota auris hybrid van 't werk. Eerste indruk is dat het zeer 'smooth' rijdt in de stad en op secundaire wegen, maar aan hogere snelheden (snelweg) mis ik toch wat 'punch' om bijvoorbeeld in een vlotte beweging in te halen. Wellicht moet ik er ook nog aan wennen dat het 'normaal' is dat de motor naar een hoog toerental gaat. Mn vorige auto was een volvo v40.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:43
SideShow schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:35:
Ik heb nu een nieuwe toyota auris hybrid van 't werk. Eerste indruk is dat het zeer 'smooth' rijdt in de stad en op secundaire wegen, maar aan hogere snelheden (snelweg) mis ik toch wat 'punch' om bijvoorbeeld in een vlotte beweging in te halen. Wellicht moet ik er ook nog aan wennen dat het 'normaal' is dat de motor naar een hoog toerental gaat. Mn vorige auto was een volvo v40.
Toyota Prius/Auris/Yaris hybrid beloont een rustige rijstijl met rust in de cabine en een laag brandstofverbruik. Kijk ver vooruit, laat hem uitrollen bij afritten en stoplichten, niet snel willen wisselen van snelheid, rijd voor de gein ook eens wat minder hard (zoveel tijd scheelt het allemaal niet) en ik verwacht dat je deze auto na een tijdje de meest relaxte auto die je ooit gehad hebt zult vinden.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Inderdaad, de sterktes en zwaktes omarmen van de complete aandrijflijn doet al veel. Het is geen forced induction zoals zoveel wagens (turbo) dus het piekerig koppel is er niet. Inhalen doe je met anticiperen en timen wanneer je gas geeft, ipv. aan te sluiten bij elke auto en dan een hoop koppel ertegenaan gooien om in te halen.

Het laat ook zien hoe weinig mensen bezig zijn met rijden, in het verkeer. Ondertussen herken ik ook de road warriors die op auto-pilot iedereen inhalen (ongeacht de snelheid) om zo te vermijden dat ze je juist inhalen wanneer jij een voorligger zou voorbijsteken om niet op de rem te moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Momenteel ben ik aan het kijken voor een Lexus CT200H of een Toyota Auris Hybrid. De Lexus heb ik gisteren bekeken en hier weet ik inmiddels veel van. Moet ik bij een Toyota Auris Hybrid ook nog ergens specifiek op letten?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jumpman schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:03:
Momenteel ben ik aan het kijken voor een Lexus CT200H of een Toyota Auris Hybrid. De Lexus heb ik gisteren bekeken en hier weet ik inmiddels veel van. Moet ik bij een Toyota Auris Hybrid ook nog ergens specifiek op letten?
Was laatst nog een Autoweek film over, alleen dan van de Prius. https://www.autoweek.nl/v...s-occasion-aankoopadvies/

Volgens mij is de Auris net zo bulletproof als de Prius, zelfde aandrijvingslijn e.d.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
SideShow schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:35:
Ik kan me goed voorstellen dat een Auris op de snelweg wat sloom voelt, hij heeft namelijk belangrijk minder vermogen dan zelfs de instap-V40 (T3) Mijn ervaring is dat de Auris in vergelijking met auto's met dezelfde gewicht-vermogens-verhouding in de praktijk eerder aan de rappe kant is en vrij sloom voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De instap V40 is een T2 met minder vermogen, maar wel iets sneller van 0-100. En door die HSD voelt een Auris of Prius altijd wel wat sloom ja. Komt ook door hoe de elektromotor en de verbrandingsmotor samenwerken. Je moet al echt serieus hard op het gas gaan wil de elektromotor meehelpen met de acceleratie door vermogen te leveren. Als je nog enigszins normaal optrekt (3000 toeren) dan helpt de elektromotor niet hard mee en heb je dus maar een 99 pk brandstofmotor die iets doet.
Het zijn echt meer cruisers, geen linkerbaanraketten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Bacchus schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:52:
Ik kan me goed voorstellen dat een Auris op de snelweg wat sloom voelt, hij heeft namelijk belangrijk minder vermogen dan zelfs de instap-V40 (T3) Mijn ervaring is dat de Auris in vergelijking met auto's met dezelfde gewicht-vermogens-verhouding in de praktijk eerder aan de rappe kant is en vrij sloom voelt.
Op zich is de Auris vrij sloom als je weinig gas geeft. Als je meer gas geeft is ie wel wat rapper, maar het is geen sprinter. 130 cruisen gaat prima, maar je moet niet verwachten dat je even een high-speed inhaal actie doet. Hoewel hij zeker wel snel genoeg is voor normaal gebruik, maar kan me voorstellen dat wanneer je een auto met iets met pk's vanuit de benzine motor gewend bent, juist even een tussensprint wat trager aanvoelt.

ik vind het vooral een fijne auto omdat ie op geen enkele manier aanspoort om te scheuren, gewoon lekker met 100 of 130 op de cc en relaxt rijden maar. Ik vind m ook veel minder dan de BWM 1 die ik hiervoor had, uitnodigen om "even gauw" er nog voorbij te moeten. Hij kan t wel, maar het hoeft niet zo nodig. Dat geeft mij rust :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
Maasluip schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:41:
Je moet al echt serieus hard op het gas gaan wil de elektromotor meehelpen met de acceleratie door vermogen te leveren. Als je nog enigszins normaal optrekt (3000 toeren) dan helpt de elektromotor niet hard mee en heb je dus maar een 99 pk brandstofmotor die iets doet.
Uhh, is er wat mis met jouw Auris? Mijn elektromotor werkt bij het normale optrekken ook al gauw mee hoor..

Erg sloom vind ik 'm verder niet, het acceleren vanaf stilstand doet ie aardig hard, alleen inhalen op de snelweg is gewoon flink bijtrappen anders wordt het niks. Maar goed, ik geef er niet meer zo om, de tijd van dikke subs, brede Borbets en laten zien hoe stoer je bent met je auto is wel voorbij. Comfort, luxe en betrouwbaarheid zijn voor mij echt sleutelwoorden geworden. Oja, en ruimte, nou dan zit je met de station wel dik gebeiteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier ook een Toyota Auris Hybrid Business gekocht. Het sloom optrekken bij een stoplicht vond ik meevallen. Op hoge snelheid iemand inhalen is wat anders, maar dit komt ook door de andere manier van autorijden. Ik kom van een Honda Civic 1.8 Sport, die juist boven de 4000 toeren extra power heeft, het zal wel even wennen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De hybride aandrijving doet het juist heel goed bij optrekken vanaf stilstand. En natuurlijk, je gaat geen racemonster eruit trekken, maar combinatie van elektromotor en een automaat zorgt ervoor dat je 95% van de mensen eruit kan trekken bij het stoplicht.

Als je al 100 gaat, en snel naar 130 wil accelereren, dan gaat hij geen indrukwekkende getallen neerzetten. Je moet niet bang zijn om toeren te maken, maar ook dan blijft het niet heel indrukwekkend. Bij die snelheden heeft de elektromotor relatief minder toe te voegen qua koppel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Crazy D schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:35:
[...]

Op zich is de Auris vrij sloom als je weinig gas geeft.
Daarom is het ook een zuinige auto met een ECO stand. Als je een wat vlotter gevoel wil is er de normaal- of sportstand. Als je snel weg wil zijn bij het verkeerslicht gewoon het pedaal tot op de bodem induwen. Wat slechter voor het gemiddelde verbruik maar het gros van de handgeschakelde auto's houdt je niet bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:36
10,9 sec naar 100 is niet 95% van de mensen eruit trekken bij het stoplicht imho.. Misschien tot aan de overkant van het kruispunt, maar dan houdt het wel op :p

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
decipherer schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 00:44:
10,9 sec naar 100 is niet 95% van de mensen eruit trekken bij het stoplicht imho.. Misschien tot aan de overkant van het kruispunt, maar dan houdt het wel op :p
In de stad met legale snelheden is er vrij weinig wat sneller is, de petjes komen je daarna gefrustreerd met 80 voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:53
95% van de mensen probeert het om te beginnen al niet schat ik... Mijn 1.0 2002 Yaris trekt 95% er uit om die reden.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

bouwfraude schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:48:
[...]

Daarom is het ook een zuinige auto met een ECO stand. Als je een wat vlotter gevoel wil is er de normaal- of sportstand.
Gevoel inderdaad. Heb niet echt de indruk dat de performance er echt door aangepast wordt. Ik vind vooral de sportstand erg zenuwachtig, het gaspedaal reageert dan wat sneller maar naar mijn smaak iets te snel. Maar aangezien ik niet de indruk heb dat het weinig anders doet dan wanneer je gewoon in eco mode even goed gas geeft gebruik ik die stand nooit...
Als je snel weg wil zijn bij het verkeerslicht gewoon het pedaal tot op de bodem induwen. Wat slechter voor het gemiddelde verbruik maar het gros van de handgeschakelde auto's houdt je niet bij.
Klopt maar dat vertekend nogal. Bij stoplichten rij je 75% van de mensen er al uit door gewoon gas te geven direct als het groen is. Tot de 50-70 pak je daarna een groot deel nog mee omdat je geen schakelverlies hebt. Als je iemand naast je hebt die ook/wel oplet wordt je weer volledig zoekgereden. (maar goed, als je stoplicht sprintjes wilt winnen koop je denk ik sowieso geen hybride...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:35
Crazy D schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:45:
[...]

Gevoel inderdaad. Heb niet echt de indruk dat de performance er echt door aangepast wordt. Ik vind vooral de sportstand erg zenuwachtig, het gaspedaal reageert dan wat sneller maar naar mijn smaak iets te snel. Maar aangezien ik niet de indruk heb dat het weinig anders doet dan wanneer je gewoon in eco mode even goed gas geeft gebruik ik die stand nooit...
De power / eco knop doen niks met het maximaal beschikbare vermogen, alleen hoe snel het vermogen vrij komt bij de bediening van het gaspedaal. In de eco stand demp je de reactie, zoals je al beschrijft, waar in de power stand de reactie direct is, met een nerveuzer gevoel op het gas (persoonlijk hou ik daar ook niet van). Door het dempen ben je dus wel trager, maar dat ligt niet aan het vermogen van de aandrijving maar aan de snelheid van vrijgave er van.
Verder zie ik het nut van snel weg zijn bij het stoplicht ook niet meer zo. De mensen die dat doen, staan vaak voor het volgende stoplicht weer te wachten, omdat ze de groene golf voorbij rijden. Ben je wat langzamer weg, dan blijf je óf beter in de groene golf, óf de stoplicht sprinters activeren de detectielussen, zodat ik lekker door kan rijden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja maar bij elk verloren sprintje gaat er 0,5cm van je piemel af!!!1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
agravain schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:36:
[...]

De power / eco knop doen niks met het maximaal beschikbare vermogen, alleen hoe snel het vermogen vrij komt bij de bediening van het gaspedaal. In de eco stand demp je de reactie, zoals je al beschrijft, waar in de power stand de reactie direct is, met een nerveuzer gevoel op het gas (persoonlijk hou ik daar ook niet van). Door het dempen ben je dus wel trager, maar dat ligt niet aan het vermogen van de aandrijving maar aan de snelheid van vrijgave er van.
Verder zie ik het nut van snel weg zijn bij het stoplicht ook niet meer zo. De mensen die dat doen, staan vaak voor het volgende stoplicht weer te wachten, omdat ze de groene golf voorbij rijden. Ben je wat langzamer weg, dan blijf je óf beter in de groene golf, óf de stoplicht sprinters activeren de detectielussen, zodat ik lekker door kan rijden.
Dat hangt natuurlijk ook weer helemaal van de situatie af... Vaak genoeg dat ik hier de snelweg op rij en mensen zijn suf op aan het trekken vanaf het stoplicht er voor waardoor ze met 70 a 80 aankomen als ze in kunnen gaan voegen. Dan is het toch wel fijn om gewoon in een keer naar 100 te trekken (dat is de limiet hier)... Maar goed, daar heb je niet veel power voor nodig, alleen als je geen power hebt moet je zelf iets alerter zijn (als je handmatig schakelt, met zo'n automaat dus puur een kwestie van gaspedaal in trappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Met de CT (zelfde aandrijving) pakte ik (tot aan de 50 km/u) altijd makkelijk een lengte ten opzichte van normale auto's met enthousiaste bestuurders. Ik durf de uitdaging best aan dat buiten de GTI-klas de CT in de praktijk, binnen de kaders van de wet, de snelste hatchback binnen de stad is. De Auris doet enkel in het bochtenwerk onder voor de CT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Bacchus schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:05:
Met de CT (zelfde aandrijving) pakte ik (tot aan de 50 km/u) altijd makkelijk een lengte ten opzichte van normale auto's met enthousiaste bestuurders. Ik durf de uitdaging best aan dat buiten de GTI-klas de CT in de praktijk, binnen de kaders van de wet, de snelste hatchback binnen de stad is. De Auris doet enkel in het bochtenwerk onder voor de CT.
Ja maar de normale auto's die dan overblijven zijn ook de hokken die van 0-100 in 10+ doen... Die rij je met iedere auto eruit als je direct reageert op groen licht.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:43
Hoe dan ook lijkt het fenomeen stoplichtsprintje mij nou niet primair het aspect waar je een Toyota hybride voor koopt ;)

Overigens een onvermoede kwaliteit van de Prius, waar ik op Youtube per toeval over struikelde. Hij doet blijkbaar prima als camper! Sommige mensen wonen zelfs een tijdje in hun Prius, en parkeren dan ergens in een hoekje van een groot Walmart-parkeerterrein oid om te overnachten. Het zou me zelf niet zo trekken, maar volgens de mensen die het doen werkt het erg goed.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

JeroenH schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:20:
Overigens een onvermoede kwaliteit van de Prius, waar ik op Youtube per toeval over struikelde. Hij doet blijkbaar prima als camper! Sommige mensen wonen zelfs een tijdje in hun Prius, en parkeren dan ergens in een hoekje van een groot Walmart-parkeerterrein oid om te overnachten. Het zou me zelf niet zo trekken, maar volgens de mensen die het doen werkt het erg goed.
:o

Zaterdag wel even in een Volvo XC90 gezeten. Die kan ik me als camper prima voorstellen. Kan de schuur en 1 kamer wel gaan verhuren als ik die zou kopen sjezus wat een vrachtwagen, maar een Prius? Zou me toch een beetje claustrofobisch voelen...

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
Toch maar een keer hier melden.

Afgelopen februari m'n eerste Toyota aangeschaft, tevens mijn eerste (zelf gekochte) auto.
Een celica uit het jaar 2000 met nu 148DKM op de teller.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a3tSn6x.jpg

Rijd echt super. hiervoor veel in een Avensis gereden (bj 2002) en een ford ka.
Niet te vergelijken.

Wel ben ik nog opzoek naar de showroomplaten van de celica, om nog beter foto's te kunnen maken, heb al verschillende dealers geprobeerd maar die hebben ze uiteraard niet meer. :+

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Noenie schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:39:

Afgelopen februari m'n eerste Toyota aangeschaft, tevens mijn eerste (zelf gekochte) auto.

[afbeelding]

Rijd echt super. hiervoor veel in een Avensis gereden (bj 2002) en een ford ka.
Niet te vergelijken.

Wel ben ik nog opzoek naar de showroomplaten van de celica, om nog beter foto's te kunnen maken, heb al verschillende dealers geprobeerd maar die hebben ze uiteraard niet meer. :+
Nu nog showroom platen vinden voor een Toyota Celica bij een dealer zal een lastige missie worden. De meeste dealers bewaren ze zelf, of ze zijn de afgelopen 16 jaar al gekaapt door een andere liefhebber. Ik denk dat je meer geluk zult hebben bij een liefhebber die ze weg wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
Jumpman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:09:
[...]

Nu nog showroom platen vinden voor een Toyota Celica bij een dealer zal een lastige missie worden. De meeste dealers bewaren ze zelf, of ze zijn de afgelopen 16 jaar al gekaapt door een andere liefhebber. Ik denk dat je meer geluk zult hebben bij een liefhebber die ze weg wilt doen.
Zit er dik in.
Ik zou het ook niet erg vinden om ze te laten namaken, maar dan heb ik wel het juiste lettertype en kleurcombo nodig (wit op zwart, of andersom)

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Noenie schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:31:
[...]

Zit er dik in.
Ik zou het ook niet erg vinden om ze te laten namaken, maar dan heb ik wel het juiste lettertype en kleurcombo nodig (wit op zwart, of andersom)
Voor het lettertype kan je eens polsen bij Toyota Nederland op FB / Twitter / welk kanaal je wil, mogelijk kunnen die je verder helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus

[afbeelding]
Geniaal wagentje. Nog altijd een fijn ontwerp en met dat lage gewicht ook genoeg vermogen om een beetje plezier mee te maken. Jammer dat hij niet meer nieuw verkocht wordt maar het hele segment "lichtgewicht coupé" bestaat gewoon niet meer. (En al helemaal niet meer tegen een betaalbare prijs.)

[ Voor 4% gewijzigd door Bacchus op 07-08-2018 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De GT86 valt daar toch onder met 1200kg (zelfde gewicht als Celica), met een de prijs is meegegroeid met die van de Auris in dat geval. Dat ie €60K kost (link) is vooral een probleem in NL, bv. in België kost ie €32K (link) en in Duitsland zelfs maar €30K (link).

[ Voor 13% gewijzigd door Phuncz op 07-08-2018 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noenie
Phuncz schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:27:
De GT86 valt daar toch onder met 1200kg (zelfde gewicht als Celica).
Beetje mierenneuken van mijn kant af. maar 130 kilo is toch niet hetzelfde.
Massa leeg: 1075(Celica) vs 1205(GT86)

Ik heb nog geen proefrit gemaakt in de GT86, maar dat komt nog wel, volgends de dealer is het een heerlijke auto om te rijden. Bij de aankomende APK maar eens vragen wanneer ze een 2de handse binnen krijgen voor een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De T200 weegt 1070kg, de T230 (die van de afbeelding hierboven, die @Bacchus quote, weegt 1200kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noenie
Phuncz schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:47:
De T200 weegt 1070kg, de T230 (die van de afbeelding hierboven, die @Bacchus quote, weegt 1200kg.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7TaChQw.jpg

Maar het zal wel aan mij liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Inderdaad, appels met appels vergelijken: Celica leeg = 1.075, rijklaar = 1.175, GT86 leeg = 1.205, rijklaar = 1.305. En de GT86 is dan nog een uitzonderlijk lichte auto in de huidige markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
Finraziel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 07:45:
[...]

95% van de mensen probeert het om te beginnen al niet schat ik... Mijn 1.0 2002 Yaris trekt 95% er uit om die reden.
Ook al weet de tegenpartij niet dat jullie aan het racen zijn.. is het nog steeds een race zeggen ze wel eens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Noenie schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:55:
[...]

[afbeelding]

Maar het zal wel aan mij liggen :+
Bizar, ik heb de "curb weights" van al deze auto's vergeleken en dat zijn de gegevens die ik kreeg.

[ Voor 52% gewijzigd door Phuncz op 07-08-2018 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
T20 is alleen de 1.8 zo licht als de T23 maar lang niet zo vlot. De 2.0 is dan veel vlotter en vergelijkbaarder maar die is ook al minimaal 1200 kilo. Wel "meer auto" dan T23 naar mijn gevoel.

De T23 was gewoon vrij licht. Nog mooier is de MR2, die maar 950 kilo woog.

Gt86 is natuurlijk moderner en veiliger dus zwaarder, maar tevens ook achterwielaandrijving en 200pk. Ik heb veel Celica gereden maar ik zou zo een Celica op een GT86 inruilen.

[ Voor 24% gewijzigd door !null op 07-08-2018 12:11 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023

Wauw 2000... Als ik ze zie rijden op de weg dan geef ik ze echt niet dat ze al rond de 18 jaar oud zijn. Tijd vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Zo..... Mijn Avensis Wagon heeft zich weer uitstekend gehouden in de vakantie, in 3 week tijd zo'n 4000km, waardoor hij nu net 83k heeft gelopen.

Ik blijf er bij, de CVT is een heerlijk ding ;-) ik snap werkelijk waar niet dat mensen het een gierend ding vinden. Alleen wanneer ik de sportknop gebruik (in de bergen) zorgt hij er voor dat de motor bewust in toeren omhoog gaat. Maar verder... ideaal...

Dit jaar hebben we het gered met alleen de Avensis als pakezel, maar aangezien de kinderen groter worden zal er voor volgend jaar wel een dakkoffer of towbox (v2) moeten komen. En ik zit aan een stel hulp veren te denken. Ben alleen nieuwsgierig wat voor invloed dat heeft op het weggedrag leeg. Baal eigenlijk nog steeds wel een beetje dat de Avensis Wagon niet direct een opvolger krijgt. De Camry die de Avensis hier gaat opvolgen als station zou toch machtig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Bullet NL schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:09:
Ik blijf er bij, de CVT is een heerlijk ding ;-) ik snap werkelijk waar niet dat mensen het een gierend ding vinden. Alleen wanneer ik de sportknop gebruik (in de bergen) zorgt hij er voor dat de motor bewust in toeren omhoog gaat. Maar verder... ideaal...
Ik snap het wel: Dat zijn automobilisten die het nieuwe rijden proberen toe te passen. Dus laat schakelen en (bijna) plankgas geven. Dat werkt dan ook prima voor een turbo(-diesel) met een handbak. Daarnaast zijn ze gewend aan geluid van de geschakelde motor. Dan associeer je de constante toon van een CVT met een bromfiets (of motorboot, sportvliegtuig ofzo).
Van de andere kant ben ik het met je eens: Als je eenmaal door hebt hoe de motor reageert op je gaspedaal, rijdt het een stuk relaxter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Bacchus schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:04:
[...]

Ik snap het wel: Dat zijn automobilisten die het nieuwe rijden proberen toe te passen. Dus laat schakelen en (bijna) plankgas geven. Dat werkt dan ook prima voor een turbo(-diesel) met een handbak. Daarnaast zijn ze gewend aan geluid van de geschakelde motor. Dan associeer je de constante toon van een CVT met een bromfiets (of motorboot, sportvliegtuig ofzo).
Van de andere kant ben ik het met je eens: Als je eenmaal door hebt hoe de motor reageert op je gaspedaal, rijdt het een stuk relaxter.
Welk nieuwe rijden is dat? :S
Volgens mij predikt 'het nieuwe rijden' juist niet plankgas geven en ook niet hoog in de toeren rijden (laat schakelen)...
http://hetnieuwerijden.nl/rijtips/
Om zuinig te rijden dient u dus laag in de toeren te rijden, ook als de motor nog niet is opgewarmd.
Trek langzaam op. Door rustig op te trekken bespaart u brandstof en tegelijkertijd bespaart u op onderhoud en slijtage.
Overigens wel grappig dat het nog steeds 'het nieuwe rijden' is, volgens mij begonnen ze daar zo'n 18 jaar geleden mee :P (ja is natuurlijk een ingeburgerde term, maar nieuw is het niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Als je hetzelfde vermogen wil krijgen als je motor langzamer draait, zul je toch wel degelijk meer gas moeten geven. Maar ok, misschien is plankgas overdreven.

Dat laatste punt verdient trouwens ook de nodige nuance voor een hybride. Die hebben meer dan conventionele auto's een voorkeur voor vlot optrekken. (nee, niet klinkers-uit-de-straat maar wel meer dan "langzaam")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik merk wel regelmatig dat mensen die een wagen met CVT kopen niet altijd de uitleg van de dealer krijgen hoe het werkt. Als ze dan geen testrit maken en kritisch testen (het gebeurt toch vaak denk ik) hebben de meesten niet door hoe het werkt en denken ze dat er iets scheelt. Zo heb ik afgelopen maand nog iemand dit moeten uitleggen omdat ze dacht dat de motor ging opblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het is inderdaad anders rijden met een automaat op CVT. Bij een handbak zet je hem in een versnelling en (als je tenminste geen 300+ pk hebt) geef je zo'n beetje vol gas tot je weer schakelt. Bij een automaat of CVT kun je dat maar beter niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCMG
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-08-2024
inderdaad bij eerste proefrit met een hybride liet ik me ook ff gaan en dacht dat er een serieuze slip op de bak zat bij bruusk gasgeven. Eenmaal je de rijstijl onder controle hebt doet ie amper nog toeren en dit toch bij vlotte rijstijl. Stoplichtsprintjes zijn ook plezieriger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 09:56
Ik heb een Prius+ met een trekhaak. Alleen heeft die trekhaak de standaardvorm van een bol, maar er zit een extra strip boven op gelast.

Nu wil ik graag een fietsdrager kopen. Wat is dan de meest handige optie?

Een standaard fietsdrager past (neem ik aan) niet op die trekhaak? En er bestaat ook een een speciaal ontwikkelde montagesteun voor de fietsendrager, maar die moet dan in plaats van de trekhaak?

Hoe hebben jullie dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:19
kun je bij coolblue makkelijk zien, goed kijken of de drager geschikt is voor een 'Brink RMC' kogel (zijn de meeste tegenwoordig wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

zeeg schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:06:
Ik heb een Prius+ met een trekhaak. Alleen heeft die trekhaak de standaardvorm van een bol, maar er zit een extra strip boven op gelast.

Nu wil ik graag een fietsdrager kopen. Wat is dan de meest handige optie?

Een standaard fietsdrager past (neem ik aan) niet op die trekhaak? En er bestaat ook een een speciaal ontwikkelde montagesteun voor de fietsendrager, maar die moet dan in plaats van de trekhaak?

Hoe hebben jullie dit gedaan?
De fietsdragers die klemmen om de kogel passen allemaal, kan je een drager van Thule van harte aanbevelen, staan de fietsen mooi stabiel op en de drager geeft een solide indruk als je hem om de kogel koppelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@zeeg Ik gebruik altijd de fietsdrager van mijn pa. Die heeft een standaard kogel en ik heb ook zo'n kogel met een streep en nooit over nagedacht of er bij stil gestaan dat je hier een speciale fietsdrager voor zou moeten hebben.
Fietsdrager van mijn pa heeft een bout op de kop van de kogel om hem vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
Ah, dank @kieskes @Brilsmurfffje @Maasluip , dan was ik op het verkeerde been gezet.

Bij nadere inspectie stond op de trekhaak al 'Thule' (plus een bijbehorend slot en sleutel), hebben we een 13-polige aansluiting. Kan ik verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
-tom-562 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 17:56:
[...]

Bij mijn Avensis heb ik er in een jaar tijd zo'n 3 gehad. Bij een Mazda 626 (uit '98, met airco, belangrijk voor exportboeren :P) die ik van 2010 tot 2012 heb gereden, heb ik er serieus misschien wel 20 gehad :X 8)7 Die heb ik uiteindelijk ook verkocht via een exportboer, prima prijs gekregen en meteen cash + vrijwaring aan de deur (ding ging naar Libië toe :+)
Hah, beetje off-topic maar dit heb ik met m’n Nissan Primera Wagon ook gehad. Uiteindelijk dezelfde keus gemaakt als jij. Export en zonder problemen de vraagprijs betalen. Zag hem later nog te koop staan op hun site voor het 3 dubbele bedrag.

On-topic; mijn interesse is gewekt door de avensis. Mooie gezien uit 2007 met 148DKM op de teller. Na de vakantie maar eens in gaan verdiepen.

[ Voor 9% gewijzigd door Clavis op 11-08-2018 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Mensen hier ervaring met hulpveren? Heb het allereerste nadeel aan de Auris Station ontdekt.. met 4 man en bagage achterin is het geheid drempels raken...

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Ik probeer mijn schoonvader te helpen met navigatie in zijn 'nieuwe' Auris uit 2012. Het betreft een touch and go systeem en op het moment dat hij op de MapNav knop drukt krijgt hij een melding dat het 'Systeem niet geinstalleerd' is. Conclusie is dus eenvoudig dat navigatie nooit als optie is aangevinkt toen de auto origineel gekocht is.

Ik kan echter zo 1-2-3 niet online vinden of dit nog mogelijk als achteraf optie te plaatsen is en wat daarvan dan de kosten zijn en wat er nog verder ingeschakeld moet worden. Kunnen jullie mij wellicht helpen met de juiste zoektermen/informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Clavis schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 20:48:
[...]

Hah, beetje off-topic maar dit heb ik met m’n Nissan Primera Wagon ook gehad. Uiteindelijk dezelfde keus gemaakt als jij. Export en zonder problemen de vraagprijs betalen. Zag hem later nog te koop staan op hun site voor het 3 dubbele bedrag.

On-topic; mijn interesse is gewekt door de avensis. Mooie gezien uit 2007 met 148DKM op de teller. Na de vakantie maar eens in gaan verdiepen.
Avensis is een hele fijne / betrouwbare wagen.
En 148k op de teller is pas net ingereden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@la_fusion

Kan achteraf geplaatst worden maar zal zo'n 800+ euro gaan kosten. Een houder voor z'n GSM is goedkoper + gratis continu updates. (Betaalde updates van Toyota kosten zo'n 150+ euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

pixels66 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 01:28:
Mensen hier ervaring met hulpveren? Heb het allereerste nadeel aan de Auris Station ontdekt.. met 4 man en bagage achterin is het geheid drempels raken...
Ik heb het zelfde probleem met de Avensis, vakantie bepakking + een stoeprand met soort van heuvel in de weg was vastrijden op de trekhaak...

Ook maar eens kijken naar een paar hulpveren dus. De Auris heeft al een grote overhang, maar de Avensis doet daar niet voor onder ;-)

Vraag me alleen af hoe hulpveren het weg gedrag "leeg" beinvloeden, begrijp dat de auto achter dan hoger staat, maar goed... wat merk je er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:36:
@la_fusion

Kan achteraf geplaatst worden maar zal zo'n 800+ euro gaan kosten. Een houder voor z'n GSM is goedkoper + gratis continu updates. (Betaalde updates van Toyota kosten zo'n 150+ euro)
Maar heb je ook meer informatie behalve dat het achteraf geplaatst kan worden? Dan kan ik ook uitzoeken wat er geplaatst moet worden, alleen een module of ook antennes bijvoorbeeld, en of dat wellicht uit een andere auto danwel of via marktplaats te halen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het navigatiedeel zit in een apart kastje wat aan de T&G gekoppeld moet worden. Uiteraard zal er dan ook een GPS antenne gemonteerd worden als die er nog niet in zit.

Stap naar een Toyota dealer en die kan je zo vertellen wat de totale kosten zullen zijn. Uit een andere auto halen zal kunnen als je die ergens weet te vinden.

Je kunt ook het hele huidige systeem vervangen door een Android multimediasysteem maar dan zul je mogelijk functies op het stuur en achteruitrijcamera moeten missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Bullet NL schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:38:
[...]

Ik heb het zelfde probleem met de Avensis, vakantie bepakking + een stoeprand met soort van heuvel in de weg was vastrijden op de trekhaak...

Ook maar eens kijken naar een paar hulpveren dus. De Auris heeft al een grote overhang, maar de Avensis doet daar niet voor onder ;-)

Vraag me alleen af hoe hulpveren het weg gedrag "leeg" beinvloeden, begrijp dat de auto achter dan hoger staat, maar goed... wat merk je er van?
Ik heb ze inmiddels binnen en zal ze er vandeweek ff onder trappen.. Veel over gelezen, het lijkt er op dat zonder belading de veren simpelweg niet mee doen aan je onderstel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-09 20:15
hallo mijn rechter auto raam viel gisteren naar beneden en nu heb ik de deur open geschroefd en nu zie ik dat de zwarte dingen zijn afgebroken weet iemand hier de naam van en waar ik het kan bestellen
de auto is een toyota yaris uit 2005 3drs
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tPEq60L.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mhDK5Sh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:06
Ik zou proberen ze bij een sloop vandaan te halen, dat moet wel mogelijk zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-09 20:15
KnoxNL schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:20:
Ik zou proberen ze bij een sloop vandaan te halen, dat moet wel mogelijk zijn, toch?
Weet je hoe zo'n ding heet ?
Want dan kan ik het makkelijker vragen via de telefoon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pixels66
Formula one schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:26:
[...]

Weet je hoe zo'n ding heet ?
Want dan kan ik het makkelijker vragen via de telefoon
Ho ho, niet op de sloop halen, die zijn net zo poreus en breken af.

https://www.ebay.co.uk/it...3411ad:g:YfkAAOSwtlpanxeg

Of ff verder zoeken op Yaris window clip. Kwaaltje... Zijn niet zo duur zoals je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
[...]

Tot nu toe hebben al mijn Toyotas dit probleem wel gehad.
Dus ook die ik nu heb avensis 2.0 wagon uit 2005.
Elke keer denk ik zodra ik een andere auto koop laat ik er direct hulpveren op zetten.
Maar ook bij deze is dit niet gelukt en nu denk ik elke vakantie zal ik het doen of niet en dan ben ik terug gaat het van ach heb me gered en ebt het gevoel weer weg.

Weer een vakantie van ruim 4000 kilometer achter de rug met een vouwwagen.
Wat een heerlijke motor is die 2.0 toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[...]

Als de auto achter dan hoger staat, dus verder uit de veren dan kunnen de wielen in de bocht eerder het contact met de weg verliezen, de gevolgen hiervan kunnen in een bocht bijvoorbeeld zijn dat de auto achterstevoren komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

tafmaf schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:58:
[...]

Tot nu toe hebben al mijn Toyotas dit probleem wel gehad.
Dus ook die ik nu heb avensis 2.0 wagon uit 2005.
Elke keer denk ik zodra ik een andere auto koop laat ik er direct hulpveren op zetten.
Maar ook bij deze is dit niet gelukt en nu denk ik elke vakantie zal ik het doen of niet en dan ben ik terug gaat het van ach heb me gered en ebt het gevoel weer weg.

Weer een vakantie van ruim 4000 kilometer achter de rug met een vouwwagen.
Wat een heerlijke motor is die 2.0 toch.
Wacht maar tot dat je ooit met de T27 met 2.0 CVT gaat rijden ;) >:)
De 2.0 uit de T25 is prima, begrijp me niet verkeerd.
Ik vindt het verschil tussen de 1.8 en 2.0 ondanks de hand vol PK's meer echt aanzienlijk, de 2.0 is ook veel stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:15:
[...]

Als de auto achter dan hoger staat, dus verder uit de veren dan kunnen de wielen in de bocht eerder het contact met de weg verliezen, de gevolgen hiervan kunnen in een bocht bijvoorbeeld zijn dat de auto achterstevoren komt te staan.
Que? waarom zou hij eerder het contact met de weg verliezen? ruim voor dat hij het contact met de weg verliest grijpt het ESP in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bullet NL schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:25:
[...]

Que? waarom zou hij eerder het contact met de weg verliezen? ruim voor dat hij het contact met de weg verliest grijpt het ESP in.
Er is ook minder druk op de achteras, vergelijk het met een onbeladen vw caddy, die heeft straffe veren aan de achterkant omdat er honderden kilo's achterin mogen. Rijd je deze auto onbeladen hard over een klaverblad met een oneffenheid dan loop je een groot risico dat de achterkant begint te stuiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Bullet NL schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:23:
[...]

Wacht maar tot dat je ooit met de T27 met 2.0 CVT gaat rijden ;) >:)
De 2.0 uit de T25 is prima, begrijp me niet verkeerd.
Ik vindt het verschil tussen de 1.8 en 2.0 ondanks de hand vol PK's meer echt aanzienlijk, de 2.0 is ook veel stiller.
Die hoop ik over te slagen. ;)
De vorige hebben we met de leeftijd van ruim 20 jaar weggedaan. ;)
En dan zijn de kinderen wel de deur uit en kunnen we kleiner rijden.
Of de elektrisch is zo ver uitontwikkeld dat ik met gemak mijn vouwwagentje mag trekken.

• pixels66
Ik zou nog even terugkomen op het hulpveren verhaal. Ik heb ze vorige week besteld en binnengekregen, en vandaag had ik de tijd ze even te monteren. Best een klusje, je hebt gewoon echt een brug nodig en die heb ik gelukkig tot mijn beschikking.. onderste schokbreker bouten los, en dan is het flink werk om de hulpveren in de gewone veren te draaien, ff klooien en de handigheid krijgen. Dan de onderste en bovenste steun erin, en de schokbrekers weer vast zetten.

De auto is 2 cm hoger op de poten komen te staan, maar dat zakt na een paar maanden vast nog wat in. Het valt ook amper op. De auto is nu wat stugger en nu is het gewoon zeer goed drempels rijden. Echt een aanrader dus!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cYj6Et9rigiWaT4ksfO6kCly/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iOBxsLPXY0mMWa0E0DzVxmtM/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OTZas4AKLwDWpr72N3SAQAOl/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9w6Q94Y94QE9I5MYV8GUbDQc/full.jpg

• Arfman

Arfman

Drome!

Zijn dat nu winterbanden of lijkt dat maar zo :?

• pixels66
Dat zijn inderdaad winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
Ik heb 2 jaar geleden een tweede hands Prius + (2012) gekocht.
Sindsdien laat ik het onderhoud doen door de lokale Louwman-dealer.

Na een behoorlijke prijzige 180.000km beurt plus wat extra zaken, vroeg ik me af of het onderhoud hier laten doen echt meerwaarde heeft tov een goedkopere reguliere garage. Nadeel is dat ik geen pechhulp meer heb en dat ik waarschijnlijk geen officiële rapporten krijg van het hybride-systeem en wat minder service. Voordeel is dat het een stuk goedkoper is.

Ben ik compleet in mijn voor/nadelen? Wat is jullie afweging hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De 180.000 km beurt is prijzig omdat (als het goed is) de bougies zijn vervangen (elke 90.000 km). Die zijn duur en het is arbeidsintensief. Dat heeft mijn garage mij geflikt bij 140.000 km.

Ik wist niet dat je pechhulp hebt als je bij de dealer laat onderhouden, ik heb toch al ANWB (ook voor mijn oldtimer) dus dat is voor mij geen punt. De laatste APK+beurt heb ik bij Profile laten doen en ik zie niet in waarom de dealer beter is met een oliewissel dan de Profile. Daarbij heb ik tot nu toe elke 2 jaar (ongeveer 30.000 km) een beurt laten doen omdat ik nog APK om de 2 jaar had. Ik zie het nut niet van elke 15.000 km een oliewissel als diesels al intervallen van 35.000 km hebben en de motor in mijn Prius het echt een stuk rustiger heeft.
Die gegevens van die officiële hybride rapporten kun je ook zien met een OBDII dongle en een app.

Pagina: 1 ... 88 ... 166 Laatste