Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 43 ... 167 Laatste
Acties:
  • 921.159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb alleen in een CT200 gezeten, is wat stiller zeggen ze en wat netter afgewerkt zo te zien. De achterwiel ophanging is ook wat hipper.
De Auris bevalt mij goed, ik heb de Aspiration uitvoering dat was de minst dure hybride maar alles zat er op wat ik nodig vond, geen navigatie, dat was mij de 1000 euro niet waard. Tomtom op de telefoon doet het ook prima. USB ingang in het dashboard, voor de muziekjes. Airco, cruise-control heel handig, automaat, zuinig, hangt van de rijstijl af maar dan toch. Ik heb er nu drie jaar een en er is nog helemaal niets stuk.
Drie onderhoudsbeurten tot nu toe 140, 257 en 145 euro (incl. leenauto)

Ik denk dat de tweedehands prijzen van de CT200 wel wat gaan zakken als ze uit de lease komen:
In 2011 zijn er 2405 verkocht in 2012 3593, vorig jaar 1011 en dit jaar 195 waarbij de IS populairder is met 221.

Lexus houd de tweedehands prijzen vrij hoog in Nederland, ik zie de IS 300h vanaf 25000 euro in Engeland hier begint het bij 39000 :?

[ Voor 21% gewijzigd door bouwfraude op 02-06-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Phuncz schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:38:
Wat ik persoonlijk graag had gezien:
- andere velgen (slechts één model 15" en 17", afhankelijk van pack)
Er zijn meerdere velgen uit te kiezen hoor (standaard uit het boekje), ik geloof 3 verschillende 17" velgen in 2 kleuren (antraciet en antraciet gepolijst). Ook nog een mooie 18" velg uit te kiezen als dealeroptie (sinds kort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Hmm meen me niet te herinneren dat dat mogelijk was voor de HSD, zal eens kijken als ik een boekje vind, thx alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10 20:24
Phuncz schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:54:
Hmm meen me niet te herinneren dat dat mogelijk was voor de HSD, zal eens kijken als ik een boekje vind, thx alvast !
Je kan ook online kijken wat er te krijgen is op http://accessoires.toyota.nl/ :)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ah ja daar ben ik wat mee. Heb de Belgische ook gevonden: http://nl.toyota.be/cars/...rochures_accessoires.tmex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Vergeet niet dat de lexus de meest gestolen auto is. Hou daar rekening mee

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:47
http://www.autoweek.nl/au...so-15-16v-vvt-i-linea-sol

Geweldig :D Een Yaris Verso met +450k op de teller _o- Degelijk spul :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik dacht, niet zo heel spannend, maar toen zag ik dat een VVTI was :D.
Wel tweede motor, dus een beetje valsspelen is het wel 8).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
Er zijn al Yarissen (in Amerika) die al een half miljoen miles erop hebben. Dus 750.000 km :) Met eerste motor.

http://www.yarisworld.com/forums/showthread.php?t=39523

[ Voor 23% gewijzigd door !null op 07-06-2014 13:33 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Vandaag eindelijk even in de Auris hybride gezeten. Een executive model bouwjaar 2010. Prachtig ding..maar die achterbak. Ik ben bezorgd. Kan iemand hier met kids mij zijn kofferbak ervaring delen? Zonder reservewiel nog redelijk te doen? Spulletjes voor een dagje strand? Een flinke buggie / kinderwagen

Echt jammer, de auto zelf is echt super compleet. Ik zou zelfs naar een dynamic kunnen kikken geloof ik. Verschild niet zo heel veel met de executive dacht ik.

En als dit hem dan niet wordt, welke opties heb ik dan nog meer ala auris? (Geen prius)

[ Voor 10% gewijzigd door RoyK op 07-06-2014 14:04 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Als aanstaande vader en bezitter van een "gewone" Auris (1.6) lijkt mij de kofferbak die daarin zit eigenlijk wel het minimum. De Hybride kofferbak is nog wat kleiner en volgens mij kom je dan al snel klem te zitten met de ruimte, maar ik heb dus (nog :P) geen hands on ervaringen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

!null schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:32:
Er zijn al Yarissen (in Amerika) die al een half miljoen miles erop hebben. Dus 750.000 km :) Met eerste motor.

http://www.yarisworld.com/forums/showthread.php?t=39523
Sowieso iedereen gediskwalificeerd die een motorswap heeft gedaan ;) .
I have the highest overall mileage(485,000mi), but my motor was swapped at about 300,000 because it was cheaper.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:04
RoyK schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:57:
Vandaag eindelijk even in de Auris hybride gezeten. Een executive model bouwjaar 2010. Prachtig ding..maar die achterbak. Ik ben bezorgd.
[...]
En als dit hem dan niet wordt, welke opties heb ik dan nog meer ala auris? (Geen prius)
De eerstvolgend ruimere Toyota-type hybrides boven de Auris hatchback zijn (heel klein stapje qua ruimte) de Lexus CT200h, de Auris TS, dan de beide Prii; hatchback en wagon en vervolgens weer een rij, inmiddels erg kostbare, Lexussen: (nieuwe) IS300h, RX450h, GS450h, LS600h.
Door de Prius af te schrijven (omdat ie Prius heet?), maak je het jezelf wel lastig om voor een nette prijs een iets ruimere hybride auto te vinden. Zeker de Prius-III is echt een fijne wagen.

Als het Honda-type hybride ook goed genoeg is voor je, kun je zien of je een Civic sedan kunt vinden, die valt ergens tussen een Prius hatchback en wagon in en heeft imho iig van buiten een hele sjieke uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Mijn Corolla (2002, E12, 2 liter 90pk) is naar de schadehersteller en heb nu (als leenauto) een Peugeot 208 van twee jaar oud. 1.3 benzineuitvoering. Wat een verschil zeg.

De Corolla is hiermee vergeleken kaal, deze heeft climate control, cruisecontol, ESP ingebouwde navigatie, privacy class enzo. Maar toch zou ik deze auto niet willen ruilen met de corolla.

Ding is heel zuinig afgesteld, als je uitrolt en nog zo'n 5 km/h rijdt moet je terug naar zn 1. Als je met deze snelheid hem in zn twee laat staan en gas geeft gaat ie bokken, de navigatie is onduidelijk (kaart) en de cruisecontrolpook zit precies achter een stijl van het stuur waardoor je nooit kunt zien wat je doet. De buitenspiegels zitten heel dicht op je, minder overzicht hierdoor. En als je de deur dichtgooit is het net alsof je een blikje laat vallen :p. Misschien moet het wat eleganter overkomen, waar de corolla misschien meer een tractor is, is dit een fragiel oud frans dametje die zich focust op haar borduursel.

De corolla is misschien 12 jaar uit, meer echt wel méér auto.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
[b][message=42357010,noline]En als dit hem dan niet wordt, welke opties heb ik dan nog meer ala auris? (Geen prius)
Een niet hybride of een nieuw type.. van de eerste generatie Auris HSD zat de accu in de achterbak en dat koste enorm ruimte.(ik had er ook 1) de achterbak van onze huidige Yaris HSD is nog groter xD

De accu's zitten tegenwoordig onder de achterbank, dus nemen geen ruimte in de kofferbak meer in.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
RoyK schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:57:
Vandaag eindelijk even in de Auris hybride gezeten. Een executive model bouwjaar 2010. Prachtig ding..maar die achterbak. Ik ben bezorgd. Kan iemand hier met kids mij zijn kofferbak ervaring delen? Zonder reservewiel nog redelijk te doen? Spulletjes voor een dagje strand? Een flinke buggie / kinderwagen
De ruimte voor het reserve wiel zonder wiel is gevuld met piepschuimen inleg waarin een compressor, de krik een busje opvulsmurrie, lampensetje gevarendriehoek en wat losse dingen passen.
In de kofferbak zit een kuil, daarin past een boodschappenkrat en een tas, dan past er geen krat bier meer naast omdat de 12 vlot accu een onhandig hobbeltje is. Het bier past op de achterbank. Ze klappen ook makkelijk neer dan kan er best wel een hoop mee met de hoedenplank achter de voorstoelen.

Ik heb geen kinderen maar verbaas me altijd over het feit dat aanstaande ouders de meest lompe kinderwagen kopen en dan gaan zeuren over de kofferruimte. Het aanmerkelijk voordeliger om een kleiner wagentje te kopen en ze hebben beentjes.

Er passen wel zes (25 liter/15kg) zakken houtkorrel voor de kattenbak in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Bacchus schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 15:28:
[...]

De eerstvolgend ruimere Toyota-type hybrides boven de Auris hatchback zijn (heel klein stapje qua ruimte) de Lexus CT200h, de Auris TS, dan de beide Prii; hatchback en wagon en vervolgens weer een rij, inmiddels erg kostbare, Lexussen: (nieuwe) IS300h, RX450h, GS450h, LS600h.
Door de Prius af te schrijven (omdat ie Prius heet?), maak je het jezelf wel lastig om voor een nette prijs een iets ruimere hybride auto te vinden. Zeker de Prius-III is echt een fijne wagen.

Als het Honda-type hybride ook goed genoeg is voor je, kun je zien of je een Civic sedan kunt vinden, die valt ergens tussen een Prius hatchback en wagon in en heeft imho iig van buiten een hele sjieke uitstraling.
Ik moet eerlijk bekennen, de Prius heeft van mij automatisch een nee gekregen. Maar de Prius 3 dynamic of executive met 17" velgen is een hele andere verschijning. Het console / dashboardzal enorm wennen zijn. Deze week toch maar eens op onderzoek uit.
bouwfraude schreef op zondag 08 juni 2014 @ 05:52:
[....]

Ik heb geen kinderen maar verbaas me altijd over het feit dat aanstaande ouders de meest lompe kinderwagen kopen en dan gaan zeuren over de kofferruimte. Het aanmerkelijk voordeliger om een kleiner wagentje te kopen en ze hebben beentjes.
Haha dit klinkt idd als iemand zonder kinderen :) (no offence)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

RoyK schreef op zondag 08 juni 2014 @ 09:18:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen, de Prius heeft van mij automatisch een nee gekregen. Maar de Prius 3 dynamic of executive met 17" velgen is een hele andere verschijning. Het console / dashboardzal enorm wennen zijn. Deze week toch maar eens op onderzoek uit.
De Prius is nog steeds de beste auto die ik tot nu toe heb gereden. Enorme kofferbak, comfortabel en toch zeer krachtig. Mijn motto is, je zit toch 99% van de tijd IN de auto. Ik vind het uiterlijk echter ook niet lelijk hoor.

Helaas veel duurder qua maandelijkse lasten tov m'n huidige yaris hsd, dus privé toch maar voorlopig geen Prius. (Niet onnodig duurder kopen is ook een onderdeel van Financiële onafhankelijkheid)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Love my Prius III, wel zijn ze bij Toyota behoorlijk aan de prijs voor een grote onderhoudsbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Denk dat de prius niet niet veel verschilt in kosten met mij. Corolla uit 2003. En ik denk dat ik de kids helemaal electrisch naar school kan brengen. Zie al executive modellen voor 13k staan. Het is wel goed opletten want de prius 3 heet niet 'prius 3', helaas. Bouwjaar vanaf 2009 toch?

De orius heeft nog meer ruimte in de kofferbak dan mn corolla haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

RoyK schreef op zondag 08 juni 2014 @ 16:18:
Denk dat de prius niet niet veel verschilt in kosten met mij. Corolla uit 2003. En ik denk dat ik de kids helemaal electrisch naar school kan brengen. Zie al executive modellen voor 13k staan. Het is wel goed opletten want de prius 3 heet niet 'prius 3', helaas. Bouwjaar vanaf 2009 toch?

Je ziet het snel genoeg, kijk maar naar de achterlichten en waar de pook zit ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus

Inderdaad vanaf '09. Als je eenmaal weet waar je op moet letten, haal je ze niet makkelijk meer door elkaar:
De III heeft een 1.8-motor met een 136pk gecombineerd vermogen en 180 km/u topsnelheid.
De II moet het met een 1.5-motor van 111pk gecombineerd vermogen en 170 km/u top doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 11:11:
Love my Prius III, wel zijn ze bij Toyota behoorlijk aan de prijs voor een grote onderhoudsbeurt.
tja.. je moet toch ergens geld van verdienen, als een Prius na 1 miljoen kilometer alleen een kapot lampje krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

"helemaal elektrisch" betekent niet altijd het zuinigst, behalve als je een plugin prius heeft.

Voor korte eindjes (minder dan 2km als je zegt helemaal elektrisch te gaan) is zelfs een prius niet zo zuinig in gebruik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Thanks voor de tips!

Betreft elektrisch.. School is hier een paar km vandaan en rij ik vaak niet harder dan 40 ivm verkeer. Ik kan me goed voorstellen dat de auto dit elektrisch haalt. Wat is daar niet zuinig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

RoyK schreef op zondag 08 juni 2014 @ 18:41:
Thanks voor de tips!

Betreft elektrisch.. School is hier een paar km vandaan en rij ik vaak niet harder dan 40 ivm verkeer. Ik kan me goed voorstellen dat de auto dit elektrisch haalt. Wat is daar niet zuinig aan?
Ingewikkeld verhaal. De hybride kiest het meest efficiënte manier van voortbewegen en je zal deze daarom zijn werk moeten laten doen en niet elektrisch forceren.
Als de school een paar km van je vandaan is, dan zal de benzinemotor nooit goed opgewarmd worden. En de prius is toch meer voor langere afstanden bedoeld.

Mijn Yaris HSD is juist bedoeld voor stadsverkeer (en kan t/m 70km elektrisch rijden), maar zelfs daarmee is het verbruik van woon/werkverkeer van 3km nog steeds maar 5,5-6 l/100km. (daarentegen, toen ik dezelfde afstand een tijde met een ford focus diesel moest afleggen, was het verbruik 10-11 l/100km.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

kmf schreef op zondag 08 juni 2014 @ 18:34:
[...]

tja.. je moet toch ergens geld van verdienen, als een Prius na 1 miljoen kilometer alleen een kapot lampje krijgt...
Ik lees n nulletje minder hoor ;-). Er staat toch echt 100.000.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
EWK schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 14:35:
[...]

Sowieso iedereen gediskwalificeerd die een motorswap heeft gedaan ;) .

[...]
Ja maar er zitten wel een paar tussen met 750.000km+ met originele motor, iig eentje al op pagina 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

EWK schreef op zondag 08 juni 2014 @ 19:07:
[...]

Ik lees n nulletje minder hoor ;-). Er staat toch echt 100.000.
Ach verkeerde link in artikel gepakt http://www.kooijman-autog...miljoen-kilometer-gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

kmf schreef op zondag 08 juni 2014 @ 19:06:
[...]

Ingewikkeld verhaal. De hybride kiest het meest efficiënte manier van voortbewegen en je zal deze daarom zijn werk moeten laten doen en niet elektrisch forceren.
Als de school een paar km van je vandaan is, dan zal de benzinemotor nooit goed opgewarmd worden. En de prius is toch meer voor langere afstanden bedoeld.

Mijn Yaris HSD is juist bedoeld voor stadsverkeer (en kan t/m 70km elektrisch rijden), maar zelfs daarmee is het verbruik van woon/werkverkeer van 3km nog steeds maar 5,5-6 l/100km. (daarentegen, toen ik dezelfde afstand een tijde met een ford focus diesel moest afleggen, was het verbruik 10-11 l/100km.)
Hmm.. zo had ik dat nog niet eerder bekeken. Ik zat te denkel: press EV mode en rijden maar.. geen opgewarmde motor nodig. Zal mijn onkunde vast zijn 8)7 Ik ga er vanuit dat hoe dan ook, de Prius zuiniger is dan mijn Corolla uit 2003 met null "rij zuinig" instellingen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:51
RoyK schreef op zondag 08 juni 2014 @ 18:41:
Thanks voor de tips!

De elektriciteit moet ergens vandaan komen.
Bij een plugin model is het erg zuinig als je puur elektrisch rijdt. Maar bij de andere modellen komt ook de elektriciteit van je benzinemotor.

De efficiëntie komt doordat je benzinemotor altijd op het optimale toerental kan draaien.
Levert dat teveel energie op, dan gaat die energie naar de accu's. Te weinig? dan springt de elektromotor bij (in werkelijkheid iets ingewikkelder).
Daar komt nog bij dat je remenergie kan terugwinnen en je motor nooit stationair zal draaien.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Duidelijk verhaal. Ik ga morgen even kijken of de dealer om de hoek toevallig open is.. en dan even langs wippen om er eens in te gaan zitten. Mijn vrouw is nog niet overtuigt. De looks zitten haar dwars. Het kontje is ook niet super fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

RoyK schreef op zondag 08 juni 2014 @ 22:45:
Duidelijk verhaal. Ik ga morgen even kijken of de dealer om de hoek toevallig open is.. en dan even langs wippen om er eens in te gaan zitten. Mijn vrouw is nog niet overtuigt. De looks zitten haar dwars. Het kontje is ook niet super fraai.
Moet je haar vragen of ze van plan is om constant met een fiets achter de auto te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Moet je haar vragen wat ze van d'r eigen k.. wat kmf zegt.

Overigens vind ik de Prius 2 prima doch lichtelijk saai, maar de Prius 3 is toch wel een strakke moderne wagen.
Maar de kleur doet ook veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 11:11:
Ik ga naar een Vetos garage (de vereniging van Toyota specialisten) tot zover bevalt dat wel.
http://www.vetos.nl/files...erhoud-2012-webversie.pdf
Prijzen kloppen aardig, krijg een leenauto mee voor 15ct per kilometer en hoef niet af te tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Niet heel goedkoop, de prijzen die daar staan rekent de dealer ook ongeveer. Zeker kleine beurt is vaak onnodig duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ThinkPadd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 20:52:
Niet heel goedkoop, de prijzen die daar staan rekent de dealer ook ongeveer. Zeker kleine beurt is vaak onnodig duur.
Een kleine beurt kun je bij een gewone garage inderdaad voor de helft laten doen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:12
Bij beurten bij Toyota dealer krijg je ook bij de prijs in een jaar Europa pechhulp. Da's ook wat waard.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 21:31
JeroenH schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 21:24:
Bij beurten bij Toyota dealer krijg je ook bij de prijs in een jaar Europa pechhulp. Da's ook wat waard.
Bij een Toyota? Neuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Zelfs een toyota kan een lekke band krijgen welke niet met zo'n bandenreparatieset gefixed kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ach kan altijd wat gebeuren of kapot. Koppeling die gaat of weet ik het wat. :P Maar als een band scheurt heb je weinig aan je setje. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Zelfs voor een gaatje moet je zo'n schuimsetje als allerlaatste optie zien. Bel gewoon een pechdienst en laat die het lekker oplossen. En daarmee vind ik Toyota's Europese pechhulp inderdaad wel een meerwaarde voor iedereen die niet al een andere pechhulp heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Joopieboy schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 11:59:
Ach kan altijd wat gebeuren of kapot. Koppeling die gaat of weet ik het wat. :P Maar als een band scheurt heb je weinig aan je setje. :D
Bij dat die van mij een reservewiel heeft. Ik stond na 2000km al op de vluchtstrook en van mijn band was weinig meer over. Ventiel had het waarschijnlijk begeven.

Sindsdien vind ik het toch een veel prettiger gevoel om een thuiskomertje in de achterbak te hebben liggen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Niet vergeten om de reserveband ook periodiek eens op spanning te brengen.

Thuiskomertje wat in de kofferbak van m'n Yaris ligt kon nog minstens een bar bij in.
Gaat overigens belachelijk veel in zo'n bandje, bijna 4,5 bar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
De rechter koplamp van mijn 2006 Prius II is kapot. Met de info die in het instructieboekje staat krijg ik hem wel zelf vervangen (ik vervang ze gelijk maar allebei), maar ik moet nog even nieuwe lampen kopen.

Zit er nou nog verschil in merken/typen/kleuren lampen? Of is een cheapie H4 Philips prima?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
JeroenH schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:02:
De rechter koplamp van mijn 2006 Prius II is kapot. Met de info die in het instructieboekje staat krijg ik hem wel zelf vervangen (ik vervang ze gelijk maar allebei), maar ik moet nog even nieuwe lampen kopen.

Zit er nou nog verschil in merken/typen/kleuren lampen? Of is een cheapie H4 Philips prima?
Het is maar een lampje. Maakt volgens mij weinig uit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bacchus schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:37:
Zelfs voor een gaatje moet je zo'n schuimsetje als allerlaatste optie zien. Bel gewoon een pechdienst en laat die het lekker oplossen. En daarmee vind ik Toyota's Europese pechhulp inderdaad wel een meerwaarde voor iedereen die niet al een andere pechhulp heeft.
Sowieso is het de meest grote rotzooi om die boel uit de velg te bikken. :X

Feli btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 07:19

Tripl3 D

Brother in Arms

Hebben jullie dat ook?

Display bij mijn Auris gaf het verbruik structureel te positief weer (1 op 23 terwijl ik rond de 1 op 22 reed), maar de laatste keer gaf hij 1 op 24,3 als gemiddeld gebruik en kwam ik bij de pomp op 1 op 24,39 uit.

Moet hij wennen aan de gebruiker (heb hem sinds februari) of is dit een toevalstreffer geweest?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Tripl3 D schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:25:
Hebben jullie dat ook?

Display bij mijn Auris gaf het verbruik structureel te positief weer (1 op 23 terwijl ik rond de 1 op 22 reed), maar de laatste keer gaf hij 1 op 24,3 als gemiddeld gebruik en kwam ik bij de pomp op 1 op 24,39 uit.

Moet hij wennen aan de gebruiker (heb hem sinds februari) of is dit een toevalstreffer geweest?
Bij mijn yaris meet hij het verbruik adhv de dagteller. Misschien die eens resetten?
Al geeft hij dan in het begin weer metingen die nergens op slaan.
Nu is jouw auris waarschijnlijk wel een jaartje 10 jonger en is de boordcomputer misschien wat nauwkeuriger.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

RocketKoen schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:32:
[...]

Bij mijn yaris meet hij het verbruik adhv de dagteller. Misschien die eens resetten?
Al geeft hij dan in het begin weer metingen die nergens op slaan.
Nu is jouw auris waarschijnlijk wel een jaartje 10 jonger en is de boordcomputer misschien wat nauwkeuriger.
'Dagteller' reset ik bij elke tankbeurt, dus dat zou het niet moeten zijn.

Mijn Auris is overigens uit 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad

Lampjes in NL zijn duuuuur ;) Kijk eens op eBay, heb in het verleden bij een shop uit de UK wel eens setjes lampen gekocht (Philips) voor een prijs waar je hier in NL net één lamp voor hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kijk dan naar Osram, die gaan veel langer mee. :P Osram Nightbreaker. Zit veel verschil in lampjes hoor. Aan de goedkopere heb je eigenlijk weinig tot niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zie op internet bij de Prius 2 versies schermen. 1 die mooi ingebouwd zit met veel knopjes, en een wat minder mooie die achteraf erin gezet lijkt te zijn. Waarom doet Toyota dit en zijn deze later ingezette schermen met navigatie beter dan de ingebouwde versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Toyota doet dit zelf niet maar eerder de dealer vermoed ik. Die "aftermarket" look GPS is een meer universeel model wat ze in meerdere Toyota's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 22:52

johnwoo

3S-GTE

Klopt, dat zal een importeur- of dealeroptie zijn, geen fabrieksoptie. Even kijken of die "aftermarket" GPS ook als configureerbare optie op toyota.nl staat, dan zal het een importeur-optie zijn, zo niet, dan zal het een dealeroptie zijn (al worden vaak beiden dealeroptie genoemd).

En ons zuunige Hollanders Afbeeldingslocatie: http://icons.iconarchive.com/icons/klukeart/medical/16/heart-icon.png dealeropties, omdat ze niet (zoals fabrieksopties) onder de netto catalogusprijs vallen, en dus niet meetellen voor de bijtelling en BPM ;)

Toyota heeft een aardige geschiedenis met dealeropties en -acties en laat hun dealers behoorlijk vrij hierin. Sommige dingen kon je zelfs maar bij een (of enkele) dealer(s) krijgen en zijn nu "collectors items". Op oudere Toyota's zijn er bijv. bepaalde pinstripings als dealeroptie geweest die heel zeldzaam zijn, vaak denken mensen dan dat een vorige eigenaar dat zelf heeft gedaan.

[ Voor 26% gewijzigd door johnwoo op 17-06-2014 10:09 ]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Toeval waarschijnlijk, net niet vol getankt, of halverwege de tank nog een keer op nul gedrukt.
Als ik de boordcomputer waarden middel met het gemiddelde van aan de pomp dan scheelt dat 1,1 - 1,2 km/liter. Voorbeeldje: 1:17,8 aan de pomp is 1:19 volgens board computer.
Daar zit al drie jaar weinig variatie in.

Dealer opties waren leuk voor de BPM maar de Prius had al niet veel BPM en tegenwoordig gaat dat alleen maar over de CO2 uitstoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
bouwfraude schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:24:
Dealer opties waren leuk voor de BPM maar de Prius had al niet veel BPM en tegenwoordig gaat dat alleen maar over de CO2 uitstoot.
Mwah, 14% (tegenwoordig 20%) bijtelling op een navigatiesysteem van ~2000eu (tegenwoordig 1200eu) kan je toch ook nog een paar tientjes in de maand schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

bouwfraude schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:24:
[...]

Toeval waarschijnlijk, net niet vol getankt, of halverwege de tank nog een keer op nul gedrukt.
Als ik de boordcomputer waarden middel met het gemiddelde van aan de pomp dan scheelt dat 1,1 - 1,2 km/liter. Voorbeeldje: 1:17,8 aan de pomp is 1:19 volgens board computer.
Daar zit al drie jaar weinig variatie in.
Oké, bedankt voor je reactie. Ik zal het verder nog effe in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Bacchus schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:46:
[...]

Mwah, 14% (tegenwoordig 20%) bijtelling op een navigatiesysteem van ~2000eu (tegenwoordig 1200eu) kan je toch ook nog een paar tientjes in de maand schelen.
Maar aftermarket spul inbouwen in een lease-auto doe je ook niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:19

Metalfreak

Hoije woh!

RocketKoen schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:31:
[...]

Ach, als je het ook maar weer ongedaan kan maken, waarom niet? Ik had ook een andere radio in mijn leasebak omdat ik de standaardradio echt bagger vond klinken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
RocketKoen schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:31:
Jawel hoor, het navigatiesysteem van mijn lease-Corolla was een dealer-optie, dus buiten de bijtelling. Op mijn CT heb ik serieus overwogen lederen bekleding en getint glas door de dealer te laten doen. (Uiteindelijk het leer niet gedaan en het getint glas af-fabriek.)
Ik heb collega's die hele privé-aangeschafte audio-installaties in hun lease-auto's hebben laten inbouwen, uiteraard met voorafgaande toestemming van de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 07-10 17:28
Hebben jullie dat ook?

In de zomer verbruikt de Auris minder omdat er minder energie verloren gaat aan oa het opwarmen van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 07-10 17:28

Die lampjes is het enige aan de Prius 2 dat wel eens stuk gaat.
Altijd Philips lampen gebruikt maar nu alweer een half jaar goed licht met een setje van de Action dat een fractie van de Philips prijs koste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Leader98 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:17:
[...]

In de zomer verbruikt de Auris minder omdat er minder energie verloren gaat aan oa het opwarmen van de motor.
Maar dat zou het verschil met het display toch niet moeten verklaren? Of wel?

Zou raar zijn als het display alleen in de zomer de waarheid spreekt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tripl3 D schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 06:51:
[...]

Maar dat zou het verschil met het display toch niet moeten verklaren? Of wel?

Zou raar zijn als het display alleen in de zomer de waarheid spreekt.....
In de zomer zet de brandstof uit na het tanken, in de winter krimpt je brandstof een beetje (aangenomen dat de levertemperatuur gelijk is omdat de ondergrondse tank een gelijke temperatuur heeft). Dat zou ongeveer de helft van het het verschil tussen de interne meter , en wat je tankt verklaren.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59

Griffin

Is mythical

Mijn Auris TS is alweer bijna 1 jaar (kreeg een 'Gefeliciteerd' email van de dealer waarin staat dat 1x per jaar een onderhoudsbeurt nodig is voor garantie). Ach Auris heeft al 15k beurt gehad en binnenkort de 30k beurt. Rijd nog steeds heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 07:46:
Mijn Auris TS is alweer bijna 1 jaar (kreeg een 'Gefeliciteerd' email van de dealer waarin staat dat 1x per jaar een onderhoudsbeurt nodig is voor garantie).
Klopt, maar hoeft niet bij de toyota dealer. Mag ook bij elke andere bovag garage, als het maar volgens de richtlijnen van toyota gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-09 18:46
Leader98 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:21:
[...]

Die lampjes is het enige aan de Prius 2 dat wel eens stuk gaat.
Altijd Philips lampen gebruikt maar nu alweer een half jaar goed licht met een setje van de Action dat een fractie van de Philips prijs koste.
Als ''ex-'' Autotechnicus wil ik graag wel vermelden dat de Action lampen bijna altijd een slecht of verblindend lichtbeeld geven.
Het gaat dan om de lampjes in een blisterverpakking.

Dit is bij de APK een afkeur omdat het lichtbeeld een grote ''blur'' is als je de auto voor een muur zet en het beeld vergelijkt met een lamp van Osram of Philips dan is het soms ook goed te zien :p

Een goed beeld moet een rechte scheidingslijn hebben die evt schuin naar rechtsboven een stukje loopt en zo richting de berm schijnt.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

Zo, net weer terug van een tripje naar Spanje. Die Auris van ons heeft weer wat te verduren gekregen dit jaar! Onverharde paden, zeer steile wegen (de Yaris zou problemen hebben gehad) en vooral heel veel bochten.... 6600km extra op de teller, dus hij komt nu bijna op de ton.

Ik heb wel twee hele dunne krasjes op de zijkant erbij gekregen, gratis en voor niets... Achteruit rijden op een redelijk steil bochtig onverhard pad is nog niet zo heel makkelijk (ik raakte wat takken....)!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik leer vandaag dat de Prius erg in trek qua diefstal (Hybride in zijn algemeen) en is zelfs een straat achter ons een paar maanden geleden een Prius van de aardbodem verdwenen. De track en trace leerde dat de auto middels al in Bulgarije was na een paar dagen. Ik ben hier even verder in gedoken en de berichtgeving liegt er niet om. Zeker de keyless entry is niet zonder gevaar. Toyota adviseert de keyless sleutel te deactiveren. En een extern stuurslot wordt aanbevolen. Hoe zijn jullie ervaringen hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Stef87 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 01:23:
[...]

Als ''ex-'' Autotechnicus wil ik graag wel vermelden dat de Action lampen bijna altijd een slecht of verblindend lichtbeeld geven.
Het gaat dan om de lampjes in een blisterverpakking.

Dit is bij de APK een afkeur omdat het lichtbeeld een grote ''blur'' is als je de auto voor een muur zet en het beeld vergelijkt met een lamp van Osram of Philips dan is het soms ook goed te zien :p

Een goed beeld moet een rechte scheidingslijn hebben die evt schuin naar rechtsboven een stukje loopt en zo richting de berm schijnt.
Klopt idd, gloeidraadje zit niet helemaal goed gecentreerd wat hiervoor zorgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb beide h4 lampen van mijn Prius 2 vorige week vervangen. Echt geen leuk klusje als je het nog nooit gedaan hebt. De handleiding is summier en zegt bv. niets over die metalen haakjes die de lampen op hun plek houden.

Maar na goed kijken met een spiegeltje en wat beleid is het gelukt. Dat hoeft als het goed is voorlopig niet nog een keer te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

RoyK schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:37:
Ik leer vandaag dat de Prius erg in trek qua diefstal (Hybride in zijn algemeen) en is zelfs een straat achter ons een paar maanden geleden een Prius van de aardbodem verdwenen. De track en trace leerde dat de auto middels al in Bulgarije was na een paar dagen. Ik ben hier even verder in gedoken en de berichtgeving liegt er niet om. Zeker de keyless entry is niet zonder gevaar. Toyota adviseert de keyless sleutel te deactiveren. En een extern stuurslot wordt aanbevolen. Hoe zijn jullie ervaringen hierin?
Gaan ze nog iets concreets aanbieden als oplossing of moet je het maar doen met je kleine sleuteltje en een onhandig groot stuurslot ? Dat hoort toch echt niet bij wagens van 30.000€ en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

RoyK schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:37:
Heb je links naar de berichtgeving? Want wat er op het nieuws was, was vooral de lexus welke in trek was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

als je "Prius stelen" googled komen de berichten van alle bekende kranten en media al naar voren. Er was een aantal maanden geleden een golf van diefstallen omdat deze bendes blijkbaar in fases handelen. Ze zijn even hier.. en stelen er meteen een hele berg en zijn ze weer weg. Daar ze dus ook de auto van mijn overbuurman bij, wat mij een ongemakkelijk gevoel geef. Het is normaal een ver van je bed show (naïef).

Ik zit liever ook niet met een dom stuurslot. Maar staat op het punt om een prius uit ongeveer 2011 te scoren. Als mn verzekering straks ook nog gaat eisen dat er een alarm van een bepaalde klasse in moet waar ik mijn portemonnee weer voor ondersteboven mag trekken.. dan laat ik deze auto wel aan mij voorbij gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door RoyK op 29-06-2014 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat kan je altijd navragen he, laat je een verzekering uitrekenen voor een auto die je denkt te kopen, dan komen die dingen wel naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Die berichten zijn van 2012, 2013. Tegenwoordig is het de lexus hybride die gestolen wordt. http://www.groen7.nl/hybr...tolen-auto-op-dit-moment/

En dan nog, er rijden zat prius rond. Hier in de straat zijn de 4 priusen nog steeds op hun plekje.

Ook wel handig voor toyota/lexus. Ze hoeven enkel het model te vervangen en exact dezelfde tekst publiceren zodat mensen toch over een alarmsysteem nadenken.

http://blog.toyota.nl/hyb...kun-je-doen/#.U6_JOdoayK0
http://blog.lexus.nl/nieu...kun-je-doen/#.U6_JLtoayK0

[ Voor 37% gewijzigd door kmf op 29-06-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Tja, het kan bij alle auto's gebeuren. Van mij is ook een keer een VW Polo (van het werk) gestolen voor mijn deur. Hetzelfde is gebeurd bij een collega (zelfde type Polo, zelfs op hetzelfde moment besteld) Geen braaksporen te vinden en beide sleutels waren nog in mijn bezit.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bij die auto's moet je bij de OBD stekker wat omsolderen en een verborgen schakelaar ertussen maken, bekend probleem bij die wagens en veel merken maar ook Volkswagen schijnt er niks aan te (willen) doen. Zelfde met die alarmsystemen dat doet ook gewoon helemaal niks. Is misschien leuk voor de verzekering maar dat is dan alles. Zijn gewoon plenty manieren voor om een auto zo weg te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Metalfreak schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:19:
*knip* Hetzelfde is gebeurd bij een collega (zelfde type Polo, zelfs op hetzelfde moment besteld) Geen braaksporen te vinden en beide sleutels waren nog in mijn bezit.
Hmm volgens mij heb ik deze inbraak opgelost, de auto van je collega is weg, geen braaksporen en jij had zijn sleutels? smells fishy!

Sorry, offtopic, moest even :P

Ontopic trouwens, gisteren even bij het internationale Toyota meeting @ Louwman & Parqui geweest. Er waren echt super veel mooie en bijzondere Toyota's te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Hoie kan ik de prius het beste verzekeren? Het worde een auto van ongeveer 14 in aanschaf. Ik twijfel nog moet ik eerlijk bekennen. Vind het een mooie wagen, alles zit erop en er aan.. hij is veilig, zuinig.. maar ik ben toch een beetje ongerust over die stormloop op het stelen van hybrides. Wat is nu de beste vorm om een auto als deze te verzekeren? WA +casco en meer? Wat hebben jullie en wat betaal je daar dan voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dezelfde manier als dat je een normale auto gaat verzekeren? Stormloop op stelen blijf ik overdreven vinden.
Een VW Golf is/was ook heel popu onder stelers, maar of er mensen zijn die dat meenmenen met de verzekeringskeuze?

Anders neem je gewoon WA+ beperkt casco als je niet volledig casco wilt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb mijn Prius uit 2006 onder beperkt casco verzekerd bij de Univé. Dat kost mij € 700 per jaar doordat ik nul schadevrije jaren heb (tien jaar geen auto gehad). Volgens mij krijg ik ook nog een beetje extra pakketkorting omdat we ook onze woningverzekeringen bij de Univé hebben.

Ik maak me niet zo'n zorgen dat hij gestolen zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Uiteindelijk worden er minder dan 0,2% van de auto's gestolen dus als je daarvan wakker ligt, kan je best een antidiefstalverzekering nemen (geen idee hoe dat in NL heet). Met zo'n cijfers kan je moeilijk over stormloop praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Het is een pikzwarte Prius uit 2010 geworden. Een dynamic met die mooie 17" lichtmetalen velgen. Hij verkeerd in een nieuw staat.. echt een prachtig ding. 70k kilometer op de teller. Daar ga ik de komende jaren nog veel plezier aan beleven (hoop ik) en met 2 kindjes achterin is deze Prius ook future proof als er nog een 3e erbij mag komen. Genoeg ruimte! Zaterdag haal ik hem op. Spannend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
RoyK schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:26:
Het is een pikzwarte Prius uit 2010 geworden. Een dynamic met die mooie 17" lichtmetalen velgen. Hij verkeerd in een nieuw staat.. echt een prachtig ding. 70k kilometer op de teller. Daar ga ik de komende jaren nog veel plezier aan beleven (hoop ik) en met 2 kindjes achterin is deze Prius ook future proof als er nog een 3e erbij mag komen. Genoeg ruimte! Zaterdag haal ik hem op. Spannend :D
Gratz! zijn heerlijke auto's :) heb ik afgelopen 6 maanden ook in mogen rijden vanuit de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

RoyK schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:26:
Mijn ingeleverde prius was ook de beste auto die ik ooit gereden had. Moet wel flink wennen aan de breedte :/

Het is alleen jammer dat de 2010 versie geen bluetooth streaming kon doen. dat is met mijn huidige yaris wel heel wat handiger (nog nooit de ingebouwde cd-speler gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
kmf schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:10:
Het is alleen jammer dat de 2010 versie geen bluetooth streaming kon doen. dat is met mijn huidige yaris wel heel wat handiger (nog nooit de ingebouwde cd-speler gebruikt).
Ja, dat is het enige echte minpuntje aan mijn Prius. Ik heb een basismodel (geen idee hoe dat dan heet) en ik heb dus geen USB-in, AUX-in of bluetooth, en dat is ook niet toe te voegen vanuit Toyota. (Ook geen navigatie, maar dat maakt me dan weer niet uit omdat ik toch altijd google maps gebruik).

Ik overweeg zo'n kastje van GROM audio, maar heb hem nog niet gekocht omdat ik zo weinig rijd. Misschien als we meer gaan rijden en kinderliedjes moeten gaan afspelen dat ik de investering wel doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

JeroenH schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:08:
[...]

Ja, dat is het enige echte minpuntje aan mijn Prius. Ik heb een basismodel (geen idee hoe dat dan heet) en ik heb dus geen USB-in, AUX-in of bluetooth, en dat is ook niet toe te voegen vanuit Toyota. (Ook geen navigatie, maar dat maakt me dan weer niet uit omdat ik toch altijd google maps gebruik).

Ik overweeg zo'n kastje van GROM audio, maar heb hem nog niet gekocht omdat ik zo weinig rijd. Misschien als we meer gaan rijden en kinderliedjes moeten gaan afspelen dat ik de investering wel doe.
Die Auris van ons heeft ook geetn USB, AUX en bluetooth (ja, voor de telefoon, maar niet voor muziek :P)

Dus wij hebben dit gekocht:

http://motrade.nl/index.p...20000097&aid=1449&lang=nl

Sluit je aan op de CD wisselaar...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Wailing_Banshee schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:20:
[...]

Die Auris van ons heeft ook geetn USB, AUX en bluetooth (ja, voor de telefoon, maar niet voor muziek :P)

Dus wij hebben dit gekocht:

http://motrade.nl/index.p...20000097&aid=1449&lang=nl

Sluit je aan op de CD wisselaar...
Die heb ik in mijn IS200 ook ja, werkt over het algemeen prima, maar soms heeft 'ie wel eens vastlopers die pas gereset worden als je de sleutel uit het contact haalt (wat dus irritant is als je een lang stuk op de snelweg aan het rijden bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik heb bij de toyota garage gewoon zo'n ipod aansluiting laten inbouwen.
Is wel makkelijk, gewoon een ipod in het dashboard kastje en geen omkijken naar.
Laad de ipod op en gaat verder waar hij was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

chucky666 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:30:
Ik heb bij de toyota garage gewoon zo'n ipod aansluiting laten inbouwen.
Is wel makkelijk, gewoon een ipod in het dashboard kastje en geen omkijken naar.
Laad de ipod op en gaat verder waar hij was gebleven.
Maar dan zou ik ook nog zo'n appel ding erbij moeten kopen... Ik heb nu gewoon een paar oude SD kaartjes in de auto liggen, veel makkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
"Gewoon zo'n Ipod aansluiting inbouwen" kan alleen als je een luxer model Prius hebt die de benodigde interface al heeft. Bij de kalere modellen heeft het audiosysteem simpelweg geen ingang voor audio waar zo'n kabel op aangesloten kan worden, en de firmware snapt er ook niets van. In die modellen moet je de autoradio een beetje voor de gek houden met zo'n GROM kastje of zo'n ding van Wailing_Banshee.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenH op 03-07-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

JeroenH schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:38:
"Gewoon zo'n Ipod aansluiting inbouwen" kan alleen als je een luxer model Prius hebt die de benodigde interface al heeft. Bij de kalere modellen heeft het audiosysteem simpelweg geen ingang voor audio waar zo'n kabel op aangesloten kan worden, en de firmware snapt er ook niets van. In die modellen moet je de autoradio een beetje voor de gek houden met zo'n GROM kastje of zo'n ding van Wailing_Banshee.
Nee hoor. Ik heb er 1 uit 2007 en het is de simpele uitvoering van de prius dus er staat ook geen mp3 op de radio.
De oudere hebben wel gewoon een aansluiting voor een cd wisselaar waar het dus op wordt aangesloten.
De firmware denkt dan ook dat er een wisselaar aan zit.
Je hebt alleen een wisselaar waar je meer dan 6 "cd's" kan kiezen.
En tja ipod kopen, heb er 1 op marktplaats gehaald voor 45 euro want had er zelf ook geen 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

chucky666 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:04:
[...]
En tja ipod kopen, heb er 1 op marktplaats gehaald voor 45 euro want had er zelf ook geen 1.
Ik ben de kasten afgelopen voor oude SD kaartjes (2Gb en 4Gb). Ik kan er een usb stick in doen, sd kaartjes of mijn telefoon aan hangen.

En volgens mij heb je geen Spotify voor de ipod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Wailing_Banshee schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:16:
[...]

Ik ben de kasten afgelopen voor oude SD kaartjes (2Gb en 4Gb). Ik kan er een usb stick in doen, sd kaartjes of mijn telefoon aan hangen.

En volgens mij heb je geen Spotify voor de ipod...
Mja heb geen spotify nodig, heb 240GB aan eigen cd's bij me.
Maar het ging er dus om dat je meerdere keuzes hebt om iets aan te sluiten in de prius ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ach, hier gebruik ik nog zo'n cassettebandje line-in :P
Ooit nog eens modden want dat cassettedeck maakt meer lawaai dan mijn motor.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

chucky666 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:04:
[...]

Nee hoor. Ik heb er 1 uit 2007 en het is de simpele uitvoering van de prius dus er staat ook geen mp3 op de radio.
De oudere hebben wel gewoon een aansluiting voor een cd wisselaar waar het dus op wordt aangesloten.
De firmware denkt dan ook dat er een wisselaar aan zit.
Je hebt alleen een wisselaar waar je meer dan 6 "cd's" kan kiezen.
Werkt dat wel makkelijk qua bediening ? Ik dacht dat dergelijke oplossingen altijd serieuze beperkingen hadden (6 playlists met elk max 99 nummers), beperkte info op het scherm wegens te groot lettertype en/of gewoon geen aansturing van de iPod tenzij AUX.

Uiteindelijk heb ik lang zoeken een Alpine headunit gevonden die rechtstreeks een iPod kon aanspreken en met een scrollwiel (grote ring) toelaat om ALLES te beluisteren maar ook om alles vlot te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Werkt goed hoor. Ik heb 12 playlist op de ipod staan en ik kan ze gewoon allemaal selecteren.
Ieder heeft tussen de 90 en 150 nummers en hij speelt ze allemaal af.
Enigste nadeel is als je wil zien wat je afspeeld moet je iedere keer als je gaat rijden eerst op het middenscherm kiezen voor muziek en dan title. Dan laat ie de title zien.
Maar van mij hoeft dat niet en staat dan ook meestal gewoon op het scherm van me verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik weet dat de auto wel bluetooth bezit maar of je ook de muziek van je telefoon kan streamen weet ik niet. Dat ga ik even uitdokteren :D Misschien omdat het een Dynamic versie is en het hiermee op de business een luxe versie is.. heb ik misschien geluk? :)

[edit]
so far ik kan inzien, zou het met mijn toekomstige prius moeten kunnen (fingers crossed)

[ Voor 16% gewijzigd door RoyK op 03-07-2014 17:25 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 167 Laatste