Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 42 ... 167 Laatste
Acties:
  • 921.147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
Tja, als het je niet uit maakt dat een auto 1 op 8 of 1 op 12 loopt, waarom koop je dan geen LandCruiser? Ook probleemloze auto's met ruimte zat. Tja, wat overkill voor je caravan, maar boeiend.
Maar FYI, met een Prius Wagon kun je ook gewoon 1 op 20 rijden, dus dat scheelt je genoeg geld. Tenzij je maar 5000km in een jaar doet ofzo.

Dus het maakt niet uit dat de auto onzuinig loopt, maar hij mag ook weer niet te groot zijn?

Overigens heeft Toyota wel modellen die aan jouw wensen voldoen, ze worden alleen simpelweg niet geimporteerd.

[ Voor 11% gewijzigd door !null op 02-04-2014 15:59 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 07:19

Tripl3 D

Brother in Arms

!null schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:21:
Ja daar zit wel een verschil in, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen hoeveel. Je dashboard geeft namelijk per rit het gemiddelde verbruik aan. En je tank met je gereden kilometers uitrekenen is natuurlijk over meerdere ritten heen, waar ik ook wel eens een onzuiniger ritje tussen heb zitten. Dus dan kom ik alsnog uit op 1 op 19, uitgerekend aan de hand van tanken. Maar goed, ik rij ook als een oma. Ik zou eigenlijk de 1.3 willen hebben omdat ik denk dat je daar zuiniger mee kan rijden als je echt je best doet. De 1.0 maakt met snelweg rijden toch iets te veel toeren.
Bij mijn Auris geeft hij juist niet het gemiddelde per rit, maar het gemiddelde sinds de laatste reset (doe ik dus altijd als ik moet tanken).

Laatste keer met het tanken gaf het display 21.7 aan en na het terug gerekend te hebben kwam ik zelf op 1 op 20,6 uit. Helaas dus veel te rooskleurig. Heb het liever andersom. Reed vroeger met mijn Passat 1 op 18,2 (5.5 had dan in het display moeten staan), maar hij gaf dan 5.7 overall aan (1 op 17,5).

Verder nog steeds jammer dat ik de geadverteerde 1 op 25 niet haal. En dat terwijl ik steeds meer als een oud omaatje ga rijden om de kosten te drukken. 8)7

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dat moet opzich te doen zijn, met de Prius kan dat ook en het is dezelfde techniek. Moet je inderdaad langzamer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
De NEDC is prima te verslaan als je concessies durft te doen, zeker met een hybride. Met een Prius III kun je 1/50 rijden, mits je daar 100% voor gaat. Sommige efficiënte technieken in een hybride gaan overigens tegen je gevoel. Mocht je het echt belangrijk vinden: zoek de hypermilers op en lees hun spul.

Ik rijd met mijn hybride CT200h 90% snelweg, trek bovengemiddeld vlot op maar houd me strikt aan de limiet. Mijn auto heeft bovendien veel te grote wielen en toch haal ik over de afgelopen (toegegeven milde) wintermaanden nog rond de 5,3 l/100km (een kleine 1/19).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hybryde systeem op mijn Prius is bij de dealer getest en op alle punten ok bevonden, als toemaatje een verlenging van de garantie bekomen tot 10 jaar na aankoop, knap van Toyota zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

van de week gaan we waarschijnlijk maar een Toyota Yaris Hybride bestellen.
Tijd lang een Prius gereden, en die is eigenlijk de best rijdende auto die ik ooit gereden heb. Comfortabel, stil, etc.

Nou ben ik leaseauto-af, dus voor privé een Toyota Yaris Hybride. Moet nog een proefrit gaan regelen, en kijken hoeveel korting we kunnen krijgen.
Ik twijfelde nog naar een Auris Hybride, maar ik denk dat we zo'n formaat gewoon 99,9% niet nodig hebben.

Voor die momenten dat we toch wat meer ruimte nodig hebben, koop ik wel een dakkoffer.

Plan:
Dynamic
-panoramadak (handig tegen vogelpoep) met privacyglas
-spatlappen voor
-beschermingspakket
-bumperbeschermers
-misschien parkeersensoren voor.

[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 06-04-2014 17:12 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik heb ook een Dynamic (Summerred) met panoramadak. Heerlijk dat dak, in de zomer moet soms het gordijn dicht ivm de felle zon.
Tevens heb ik de navigatieoptie genomen. Echter gebruik ik normaal gewoon mijn TomTom en had ik achteraf beter dat geld in mijn zak kunnen houden.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ingebouwde navigatie is vooral handig als je het veel nodig hebt, niet zichtbaar wilt laten staan en telkens opnieuw plaatsen. Voor sommigen die zelden buiten de vaak gereden weg komen is het niet de moeite waard maar voor de mensen die het meermaals per week of per maand gebruiken kan het wel een gemak zijn.

Alhoewel ik eerder uitkijk naar de integratie van de smartphone, zodat ik dat toestel het werk kan laten doen en aan betere prijzen kaarten navigatie kan updaten evenals de multimedia toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:19
Phuncz schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:02:
Ingebouwde navigatie is vooral handig als je het veel nodig hebt, niet zichtbaar wilt laten staan en telkens opnieuw plaatsen. Voor sommigen die zelden buiten de vaak gereden weg komen is het niet de moeite waard maar voor de mensen die het meermaals per week of per maand gebruiken kan het wel een gemak zijn.

Alhoewel ik eerder uitkijk naar de integratie van de smartphone, zodat ik dat toestel het werk kan laten doen en aan betere prijzen kaarten navigatie kan updaten evenals de multimedia toepassingen.
1 Smartphone/tablet houder.
Bouw daar een draadloze lader in die je aansluit op de 12V van je auto (moet je telefoon dat natuurlijk wel ondersteunen).
BT koppeling met de auto radio.

Eventueel een OBD2 plug met BT als je ook informatie over je auto wilt kunnen uitlezen of loggen met je telefoon of tablet.

De rest kan al met (gratis) apps.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Of torque 'lenen' van iemand. ;) Werkt ideaal, alleen jammer dat die geen olietemp kan meten.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

Phuncz schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:02:
Ja, hij zat bij onze tweedehands Auris inbegrepen. Persoonlijk zou ik er nooit voor kiezen als ik een nieuwe auto zou kopen. Hij staat 99% van de tijd uit en alleen als we ook TomTom meenemen, gaat hij aan (vaak ver uitgezoomed voor het overzicht)

En als we TomTom zijn vergeten, heb ik altijd m'n Nokia met Drive+ nog...

(nu hebben wij een Auris uit 2007, dus het is nog zo'n "ouderwetse" met DVD....)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:55

Metalfreak

Hoije woh!

En het leuke met die ingebouwde navigaties is ook dat die na een jaar of 5 niet meer bijgewerkt worden door de fabrikant. Zit je dan, met je navigatiesysteem van 1500 euro met kaarten die al jaren niet meer kloppen, terwijl die TomTom van 100 euro overal feilloos de weg weet. Kun je beter zoiets hebben als Ford als optie op de Focus heeft, een TomTom houder voor in de A-stijl.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 22:10

MBV

Of zoals Renault, waar je kaarten rechtstreeks van Tomtom krijgt op het moment dat ze ook voor de draagbare tomtoms uitkomen (en in feite de aangepaste Go 750 of Android software in je auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De ingebouwde navi meldt wel constant flitspalen (die hij kent en dus vaak ook niet meer klopppen). Dus ik hoor regelmatig een dong dong geluidje. En dat terwijl je de navi dan niet eens gebruikt. Ik gebruik hem regelmatig als aanvulling op de TomTom door hem lekker uitgezoomd te zetten met het noorden naar boven. Dan kun je in het buitenland een beetje de omgeving meepikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ajhaverkamp schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:31:
De ingebouwde navi meldt wel constant flitspalen (die hij kent en dus vaak ook niet meer klopppen). Dus ik hoor regelmatig een dong dong geluidje. En dat terwijl je de navi dan niet eens gebruikt. Ik gebruik hem regelmatig als aanvulling op de TomTom door hem lekker uitgezoomd te zetten met het noorden naar boven. Dan kun je in het buitenland een beetje de omgeving meepikken.
Hetzelfde. Maar ik gebruik hem soms ook om te kijken of er ergens files zijn op de grote routes...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:42
Mijn basis-Prius heeft geen navigatie. Ik gebruik altijd Google maps op mijn smartphone en dat bevalt me eigenlijk prima. De text-to-speech is waardeloos maar grafisch vind ik het prima duidelijk. Het is gratis (als je 'betalen-met-je-privacy' even buiten beschouwing laat) en altijd bijgewerkte kaarten. Ik vind het ook handig dat je makkelijk vanuit je agenda (als er een lokatie aan de afspraak hangt) of naar mensen uit je contactenlijst kunt navigeren.

[ Voor 20% gewijzigd door JeroenH op 07-04-2014 12:02 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

ajhaverkamp schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:18:
Ik heb ook een Dynamic (Summerred) met panoramadak. Heerlijk dat dak, in de zomer moet soms het gordijn dicht ivm de felle zon.
Tevens heb ik de navigatieoptie genomen. Echter gebruik ik normaal gewoon mijn TomTom en had ik achteraf beter dat geld in mijn zak kunnen houden.
Ik heb vandaag een proefrit gedaan. En het dak valt me wat tegen. Als bestuurder zie ik er niks van. En achter werd het niet gewaardeerd. Steek ik dat geld maar in parelmoer-kleur. Scheelt wellicht wat in airco-verbruik :+

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik kijk door het dak naar de verkeerslichten als ik vooraan sta en er komt een lekkere bak licht door naar binnen. Smaken verschillen gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

ajhaverkamp schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:36:
Ik kijk door het dak naar de verkeerslichten als ik vooraan sta en er komt een lekkere bak licht door naar binnen. Smaken verschillen gelukkig :)
Zit je zeker heel achter. Als ik omhoog kijk zie ik alleen zonnescherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:36:
En ik stootte gruwelijk mijn hoofd, tegen het verlaagde binnendak.(bij zonneklep)
Dus de dynamic versie is meteen bij de proefrit afgeserveerd, het is de asparation geworden.
Wel met carbon look dak.

Ik vind wel dat de accubak onder de achterbank ver naar voren zit, zelfs kinderen kunnen er maar net tussen met de voeten.

Verder een goede sportief smoelende auto, we zijn er dik tevreden over.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

kmf schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:40:
[...]
Zit je zeker heel achter. Als ik omhoog kijk zie ik alleen zonnescherm :)
Ja, want ik ben nogal lang. Dus mijn stoel staat ver naar achteren (ik zit nooit op de achterbank, 99,99% van de tijd zit ik er alleen in) :) Nog een beetje meer met het hoofd naar achteren leunen en ik kijk door het glazen dag naar de verkeerslichten.
Qua hoofdruimte gaat het, maar het houdt niet over. De stoel staat al op de laagste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds deze week eindelijk APK op m'n MR2 die ik eind 2012 kochtte.
Na 3 maanden aankloten is het me gelukt de stationair CO omlaag te krijgen.

- replaced TPS (gave an error code)
- replaced MAP (gave an error code)
- replaced spark plugs (cracked insulators)
- replaced downpipe + all gaskets (leaky flex and broken bolt where the lambda is bolted onto the downpipe)
- cleaned the throttle body thoroughly

Meeste tijd is gaan zitten in troubleshooten, onderdelen zoeken en ze hier krijgen voor normale bedragen.

Dus nu eindelijk legaal rijden en verder gaan met verbeteren van met name het weggedrag voor als ik in de toekomst weer het circuit op wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tripl3 D schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:48:
[...]
Bij mijn Auris geeft hij juist niet het gemiddelde per rit, maar het gemiddelde sinds de laatste reset (doe ik dus altijd als ik moet tanken).
Als ik hem uitzet geeft mijn Auris een grafiekje van het verbruik van de rit.
Het gemiddelde van de boordcomputer per tankbeurt is bij mij 1,1 tot 1,2 km per liter hoger dan het gemiddelde aan de pomp. (dat is over een heel jaar)

Zonnedakjes, ik hou er zelf niet van vanwege het gebrek aan hoofdruimte en andere ervaringen. Ik had er een waar regenwater ging staan in het plastic bakje waar het knopje en lampje zat. Bij de eerste scherpe bocht kwam dat precies in het kruis. Op een gegeven moment heb ik het maar dichtgekit want het rubber schoonmaken hielp ook maar even. Geef de voorkeur aan een airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik ben een paar weken terug weer begonnen met mijn moestuintje. Dit jaar op wat beperktere schaal vanwege de kinderen die op komst zijn, maar een paar van de makkelijkste lekkertjes kweek ik ook dit jaar weer op: radijsjes, paar kerstomaatjes, rucola, bonen, bosui, prei en wortelen. Daarnaast ook flink wat kruiden, dille, peterselie, basilicum, rozemarijn, etc.

Jammer wel dat er dit jaar veel slakken lijken te zijn, misschien door de uiterst zachte winter? Twee flesjes met bier ingegraven, en te zien aan de inhoud zijn ze gek op Hertog-Jan, maar toch zijn er al wat prille worteltjes verdwenen. Smeerlappen :(

Verkeerde topic, excuus.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plant je ook Toyota's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Toyota worteltjes ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Zal dan eerder Nissan Leaf zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 18:28:
Ik ben een paar weken terug weer begonnen met mijn moestuintje. Dit jaar op wat beperktere schaal vanwege de kinderen die op komst zijn, maar een paar van de makkelijkste lekkertjes kweek ik ook dit jaar weer op: radijsjes, paar kerstomaatjes, rucola, bonen, bosui, prei en wortelen. Daarnaast ook flink wat kruiden, dille, peterselie, basilicum, rozemarijn, etc.
Weet je zeker dat het voor die kruiden nu wel de beste tijd van het yar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Nee, ik heb er nu één en die is al volgroeid. Ik hoop dat de slakken hem niet opeten.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:25:
Oh jawel hoor, veel van de kruiden staan binnen op de vensterbank, en een ander gedeelte staat in mijn kleine kasje.

-edit-

Eh, woeps. :$ Verkeerde topic, ik snap het nu pas.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenH op 11-04-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:25:
[...]

_/-\o_

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Haha die had ik pas door bij de tweede keer lezen, ik dacht al wat een rare typfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images-2.drive.com.au/2011/09/21/2639952/1_Toyota_test_track_1_1024-600x400.jpg

Tijd voor een prikkel, en planten maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Nu online
Heh, niet erg uitnodigend. Maar waarschijnlijk zit Toyota dan ook niet echt op pottenkijkers te wachten op hun Arizona track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dubbel voor Toyota op de 6 uur van Silverstone: http://www.fiawec.com/en/...rstone-thriller_1907.html
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TOPPIE, Audi & Porsche het nakijken geven met de Hybryd Sportscar, helemaal goed .

Pos Cl Drivers Team/Car Time/Gap
1. P1 Davidson/Lapierre/Buemi Toyota 5h22m42.296s
2. P1 Wurz/Sarrazin/Nakajima Toyota +1 lap
3. P1 Bernhard/Webber/Hartley Porsche +2 laps
4. P1 Prost/Heidfeld/Beche Rebellion Lola-Toyota +8 laps
5. P2 Rusinov/Pla/Canal OAK Morgan-Nissan +13 laps
6. P2 Howson/Bradley/Matsuda KCMG ORECA-Nissan +15 laps
7. GTE P Holzer/Makowiecki/Lietz Manthey Porsche +20 laps
8. GTE P Pilet/Bergmeister/Tandy Manthey Porsche +20 laps
9. GTE P Turner/Mucke Aston Martin +20 laps
10. GTE P Bruni/Vilander AF Ferrari +20 laps
11. GTE P Rigon/Calado AF Ferrari +21 laps
12. GTE A Griffin/Parente Ram Ferrari +21 laps
13. P2 Zlobin/Minassian/Mediani SMP ORECA-Nissan +22 laps
14. GTE P MacDowall/O'Young/Rees Bamboo Aston Martin +23 laps
15. GTE A Poulsen/Hansson/Thiim Aston Martin +23 laps
16. GTE A Dalla Lana/Lamy/Nygaard Aston Martin +23 laps
17. GTE A Wyatt/Rugolo/Bird AF Ferrari +24 laps
18. GTE A Ried/Bachler/Al Qubaisi Proton Porsche +25 laps
19. GTE P Mowlem/Patterson/Collins Ram Ferrari +26 laps
20. GTE A Companc/Cioci/Venturi AF Ferrari +26 laps

Retirements:

GTE A Potolicchio/Roda/Ruberti 8Star Ferrari 118 laps
P1 Fassler/Lotterer/Treluyer Audi 94 laps
GTE A Perrodo/Collard/Vaxiviere Prospeed Porsche 83 laps
P2 Ladygin/Shaitar/Ladygin SMP ORECA-Nissan 65 laps
P1 Dumas/Jani/Lieb Porsche 30 laps
P1 Kraihamer/Belicchi/Leimer Rebellion Lola-Toyota 24 laps
P1 Di Grassi/Duval/Kristensen Audi 24 laps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Iemand ervaring met een aanhanger trekken met een Yaris P1 (1.3)? Wil morgen even naar de IKEA om een nieuw bed op te halen. Ik heb zo'n afneembare trekhaak (klik voor foto)

Ga er geen reusachtige tandemasser ofzo achter hangen, gewoon zo'n standaard (volgens mij geremde) aanhanger van een kennis, net als deze: https://www.boedelbak.nl/typen-en-prijzen/aanhangwagen-typeC

Volgens RDW gegevens mag de auto 400kg ongeremd, en 900kg geremd trekken. Wat weegt zo'n aanhanger leeg eigenlijk :?

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 29-04-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ThinkPadd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:21:
Iemand ervaring met een aanhanger trekken met een Yaris P1 (1.3)? Wil morgen even naar de IKEA om een nieuw bed op te halen. Ik heb zo'n afneembare trekhaak (klik voor foto)

Ga er geen reusachtige tandemasser ofzo achter hangen, gewoon zo'n standaard (volgens mij geremde) aanhanger van een kennis, net als deze: https://www.boedelbak.nl/typen-en-prijzen/aanhangwagen-typeC

Volgens RDW gegevens mag de auto 400kg ongeremd, en 900kg geremd trekken. Wat weegt zo'n aanhanger leeg eigenlijk :?
Je vraag is beantwoord in je eigen link..
Massa 400kg
Maximaal gewicht 750kg
en hij is geremd.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dus ik mag 500kg op die aanhanger gooien, duidelijk :) Dat weegt een IKEA bed niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54
ThinkPadd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:05:
Dus ik mag 500kg op die aanhanger gooien, duidelijk :) Dat weegt een IKEA bed niet :p
Het ding heeft geen eigen kenteken dus je mag niet meer laden dan tot 750 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Uiteindelijk heb ik dan toch een Toyta Yaris Hybride met panoramadak genomen. Geen nieuwe besteld, maar een occasion die toevallig alles wat ik wil in zich heeft. Behalve de <10km-stand natuurlijk.

Nu wachten tot alle modspullen binnen komen druppelen zodat we kunnen customizen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wceend schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:15:
[...]

Het ding heeft geen eigen kenteken dus je mag niet meer laden dan tot 750 kg.
Wat zou betekenen dat ik 350kg erop mag laden toch? Dat weegt een bed ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10 20:24
ThinkPadd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:29:
[...]

Wat zou betekenen dat ik 350kg erop mag laden toch? Dat weegt een bed ook niet :)
Correct :)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
http://www.fiawec.com/en/...6-hours-of-spa-_2000.html

1 en 3 deze keer met de TS040's op Spa. Gaat lekker. Le Mans (14 juni) wordt wel heel spannend dit jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:24:
.

Nu wachten tot alle modspullen binnen komen druppelen zodat we kunnen customizen ;)
Op eBay is wel wat te vinden, en bij musketier. com
Niets schokkends overigens.

[ Voor 18% gewijzigd door Supertip op 03-05-2014 23:41 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

ThinkPadd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:29:
[...]

Klopt. Laatst een babykamer verhuist met een P1 1.3, geen centje pijn. Topauto zo'n Yaris ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Vandaag ga ik met de Yaris P1 op stap met 4,5 mensen erin (4 volwassenen + maxicosi) en een kinderwagen :) Zijn idd zeer praktische auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

!null schreef op zondag 04 mei 2014 @ 10:51:
Vandaag ga ik met de Yaris P1 op stap met 4,5 mensen erin (4 volwassenen + maxicosi) en een kinderwagen :) Zijn idd zeer praktische auto's.
Het is wel jammer dat de middelste plek niet gebruikt kan worden voor kinderstoeltjes. Aan de zijkanten neemt het best wat plek in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Mijn yaris P1 heeft afgelopen weekend wraak genomen omdat ik hem deze winter niet genoeg aandacht heb gegeven. Hij wilde niet meer starten.
Accu spanning zat op 8,8 Volt.

Na een jumpstart heb ik hem maar uitgelaten naar de andere kant van het land en nu vindt hij me weer lief. Voortaan misschien toch niet zo vaak de fiets naar het werk pakken

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 18:59
Mijn Starlet uit 1994 met 230.000 op de teller gaat zo weer voor APK + grote beurt.

Verwacht niet veel eigenlijk buiten een bandje wat ik lek gereden heb vorige week. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

KnoxNL schreef op maandag 05 mei 2014 @ 07:14:
Mijn Starlet uit 1994 met 230.000 op de teller gaat zo weer voor APK + grote beurt.

Verwacht niet veel eigenlijk buiten een bandje wat ik lek gereden heb vorige week. O+
Die van ons (1991, 250+K) ging dit jaar ook vlekkeloos door de APK + beurt. Maar we zoeken nu toch wel een wat nieuwere versie (1997 ofzo). Er beginnen zich wat roestplekjes te vormen op het carrosserie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Dat is ook netjes hoor!! Maar wat roestplekjes hoeft niet erg te zijn, ik heb ook wat kleine plekjes maar dat kan nog jaren mee voordat het een probleem wordt.

Schoon zal ik de mijne ook nooit meer krijgen, ben niet zo poetserig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

KnoxNL schreef op maandag 05 mei 2014 @ 07:45:
Dat is ook netjes hoor!! Maar wat roestplekjes hoeft niet erg te zijn, ik heb ook wat kleine plekjes maar dat kan nog jaren mee voordat het een probleem wordt.

Schoon zal ik de mijne ook nooit meer krijgen, ben niet zo poetserig :+
Klopt, het hangt er een beetje vanaf waar. En we hebben ook nog geen nieuwe op het oog, maar we zijn wel aan het rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik heb laatst nog eens op autotrader rondgekeken, ze zijn er nog hoor, nette starlets met onder de 150.000 op de teller. Nogmaals, ik verwacht niks geks (heb m net weggebracht) maar als er gekke dingen zijn ga ik vandaag nog een nieuwe halen! :P

EDIT: 2 nieuwe achterbandjes (verwacht), radiateur was een beetje lek :+ (€95,- ex btw en inbouwen), rotor/verdeelkapdinges versleten (de contactpunten) en apk + grote beurt.

€ Zevenhonderdeneenbeetje.... Doe ik toch, aagezien vorig jaar remschijven en blokken en banden voor gedaan zijn is het ding dan weer als nieuw :)

[ Voor 39% gewijzigd door KnoxNL op 05-05-2014 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zou dan toch overstappen op de Yaris. Starlets zijn geweldig, maar de Yaris is zowaar beter. Nog minder onderhoud, en nog een stuk zuiniger. Vergelijkbare MRB klasses. Als het goed is ook minder snel last van roest.
kmf schreef op zondag 04 mei 2014 @ 19:23:
[...]

Het is wel jammer dat de middelste plek niet gebruikt kan worden voor kinderstoeltjes. Aan de zijkanten neemt het best wat plek in beslag.
Ja maar er kunnen nog steeds 2 volwassenen naast zitten, tenzij je het over twee kerels van twee meter hebt.

Ik heb nu de kinderwagen (Joolz), het onderstel + de bak achterin gekregen met de hoedeplank nog netjes naar beneden zoals ie hoort :+

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 05-05-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Een Yaris kreeg ik altijd mee als leenauto, maar die zijn toch wel een stukkie kleiner hoor.... Dat vind ik wel een nadeel. En teveel elektronika naar mijn zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

KnoxNL schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:32:
Een Yaris kreeg ik altijd mee als leenauto, maar die zijn toch wel een stukkie kleiner hoor.... Dat vind ik wel een nadeel. En teveel elektronika naar mijn zin :)
En het is nou juist die electronica die je bij onderhoud op kosten jaagt.

Ben zelf een gadget freak en ook met auto's, maar het kost een aardige duit.

Dan weer je elektrische ramen, dan weer je achteruitrijsensoren en ga zo maar door.

Heb het wel weer gedaan (voorheen een Passat nu een 3,5 jaar oude Auris), maar het kost gewoon meer in je onderhoud tov van zo'n gadgetloos bakkie als een Starlet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Heb hier ook een Starlet uit 1998, is mijn eerste auto toen ik 18 werd (ben nu 21). Rijd niet zo super veel woon-werk is 2 minuten fietsen á 1KM. Gekocht met een ton op de teller en nu iets over de 120.000. Nog nooit geen problemen gehad / en heel weinig onderhoud, en komt altijd netjes door de APK.

Vriendinlief (20) heeft ook een Starlet uit 1999, en is er vanaf haar 18e ook erg tevreden mee, volgens heeft die rond de 160.000 op de teller.

Is weer eens wat anders als al die verlaagde Polo's / Golfjes.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
KnoxNL schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:32:
De maten zijn anders, maar ik weet niet of ze kleiner zijn. Plus, dat je de Yaris gewoon in 5 deurs kan kopen en het daarmee toch echt veel praktischer wordt. De latere starlets zijn alleen in 5 deurs geleverd, en dat is ook zeldzaam.

Teveel elektronica snap ik niet helemaal. Je kunt ze zo kaal kopen als je wil (dus ook met remslingers en geen CV), verder is de motor hartstikke betrouwbaar. Bij mijn Yaris, die nu 14 jaar oud is, zijn er door de vorige eigenaar twee lambda sensoren vervangen. Wel een dure grap, maar een Starlet heeft ook een paar van dat soort dure sensoren, misschien eentje minder. Maar ik vermoed dat dat het enige is wat op al die leeftijd gedaan is.

Maar goed, kijk zelf maar. Een Yaris kopen is op de long run echt wel goedkoper dan een Starlet, vanwege minder onderhoud (doorgaans ook wel wat jonger natuurlijk) en zuiniger rijden. Afschrijving valt ook reuze mee, voor zover dat een issue is als je een auto voor 2000 euro koopt.

Ik vind Starlets geweldig, maar als je toch iets nieuwers wil uitzoeken zou ik wel direct naar de nieuwe Starlet gaan => de Yaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Tripl3 D schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:37:
[...]

Dan weer je elektrische ramen, dan weer je achteruitrijsensoren en ga zo maar door.

Heb het wel weer gedaan (voorheen een Passat nu een 3,5 jaar oude Auris), maar het kost gewoon meer in je onderhoud tov van zo'n gadgetloos bakkie als een Starlet.
Tegenwoordig heb je natuurlijk in alle auto's wel electronica. Ik heb echter voor Toyota gekozen omdat mijn vorige leasebak (Prius) 4 jaar lang geen enkel probleempje had.
(ik heb daarom juist gekozen voor een hybride. Geen distributieriem of startmotor die defect/vervangen moeten worden. Remmen die veel langer meegaan)

En tegenwoordig, als ze eenmaal goed werken (garantie) dan blijven ze wel goed werken.

[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 05-05-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja klopt. Maar iedere Toyota vanaf '99 heeft een distributieketting ipv een riem ;)
(dat bedoelde ik ook met lagere onderhoudskosten van een Yaris ten opzichte van een Starlet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

!null schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:18:
Ik zou dan toch overstappen op de Yaris. Starlets zijn geweldig, maar de Yaris is zowaar beter. Nog minder onderhoud, en nog een stuk zuiniger. Vergelijkbare MRB klasses. Als het goed is ook minder snel last van roest.
Ik zou zo weer een Yaris kopen hoor! Mij hoef je daarvoor niet te overtuigen :D Maar mijn Yaris is omgeruild voor een Auris en zijn Starlet is ondertussen wel langzaamaan aan vervanging toe...

En het was wel handig dat we die Starlet hadden, want we hadden op een gegeven moment wat problemen met de aanhanger. De boordcomputer van de Yaris was daardoor volledig op hol geslagen (knipperlichten deden grootlicht aan, geen achterlicht met dimlicht, maar wel met mistlichten, dat soort dingen). Maar achter de Starlet kon hij zonder problemen aangezien dat ding geen boordcomputer heeft :D (de bedrading en aansluiting van de aanhanger is naderhand helemaal vernieuwd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 07-10 10:52
!null schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:38:
Ja klopt. Maar iedere Toyota vanaf '99 heeft een distributieketting ipv een riem ;)
(dat bedoelde ik ook met lagere onderhoudskosten van een Yaris ten opzichte van een Starlet)
Mijn Avensis T22 uit 2000 heeft toch echt nog een distributieriem hoor ;)

Heb die wagen trouwens al 5 jaar en heb er net zelf een ton op gezet, kilometerstand bij aanschaf was 85.000 en ik zit nu op 185.000

Zit nu een beetje verder te kijken naar een opvolger maar heb een budgetplafond van 5000 ongeveer. Daar kun je wel een nieuwere Avensis voor kopen maar ik vind ze wel erg duur als occasion. Er zijn zat andere stations uit bouwjaren 2003-2006 die veel minder moeten kosten, maar dan zit je vaak met Franse / Italiaanse meuk waarvan ik de merknamen geeneens ga noemen, ik wil natuurlijk wel een probleemloze auto :)

Deze Avensis heeft me maar 2 keer laten staan:
- Net na aanschaf: Hij had heel lang buiten stil gestaan, zat wel een nieuwe accu in maar de dynamo was kapot. Uiteraard onder garantie vervangen.
- Na 5 jaar in bezit wou hij niet meer starten omdat de accu leeg was, kan je de auto niet echt aanrekenen en het is vrij normaal dat een accu binnen een x aantal jaar vervangen moet worden.

Vind bijvoorbeeld deze Avensis als opvolger wel mooi, hopelijk krijg ik nog een net bedragje terug voor mijn T22 want er zitten toch wat schades op. Maar dan ga ik bij deze toch twijfelen vanwege de kilometerstand :X
http://www.autowereld.nl/...ea-luna-7396071/foto.html

Slagje kleiner sta ik in principe ook wel voor open, heb 2 kids achterin zitten en moet ook de kinderwagen nog fatsoenlijk kunnen transporteren :)

http://www.autokopen.nl/t...a-wagon-16-vvti-linea-sol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
!null schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:38:
Je bedoeld vast dat toen de VVTI motoren kwamen en die een ketting hebben? Die motoren waren er natuurlijk niet in 1 klap in alle modellen :P

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nee dat is waar, maar wel heel veel tegelijkin 1999.
- Yaris
- Celica
- MR2
- Corolla
- Landcruiser en Hilux (benzine versies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Zo'n Hilux willen we wel hebben... Helemaal niet nodig, natuurlijk, maar we vinden het beiden een prachtige auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Tripl3 D schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:37:

Inderdaad, dat mis ik ook allemaal niet met mijn MR2 van 2005. Lekker veel mechanisch ipv. electrisch. En op zich is Toyota er nog goed in, niet teveel bezuinigen op zaken als (relatief) goede kabel en dergelijke. Maar als het kan vermijd ik het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 22:55

Metalfreak

Hoije woh!

TgR_KILLER schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:58:
[...]

Je bedoeld vast dat toen de VVTI motoren kwamen en die een ketting hebben? Die motoren waren er natuurlijk niet in 1 klap in alle modellen :P
Mijn Lexus heeft ook een VVTi motor en is uit '99, maar heeft toch echt een riem. Gelukkig heb ik 'm vorig jaar bij een goedkoop adresje kunnen laten vervangen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Metalfreak schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:01:
[...]
Mijn Lexus heeft ook een VVTi motor en is uit '99, maar heeft toch echt een riem. Gelukkig heb ik 'm vorig jaar bij een goedkoop adresje kunnen laten vervangen.
Lexus motoren zijn niet 1 op 1 Toyota motoren he ;) volgens mij is het niet zo dat als je VVT hebt je automatisch een ketting hebt... geen idee hoe andere merken dat doen.. sowieso geen idee hoe het werkt :D ben geen techneut. ik weet alleen dat rond 99 de nieuwe motoren uit kwamen haha. in Corolla van 97 tot 99 lag nog de oude generatie motoren. Met de facelift van 99 kwamen de eerste generatie VVT motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Grappig, ik dacht dat dat tegelijk kwam, maar er zijn dus wat uitzonderingen.

Overigens zijn veel Lexus motoren wel degelijk 1 op 1 Toyota motoren, worden (of werden iig) continue uitgewisseld. Zijn een paar uitzonderingen, zoals de grote hybride motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Iemand hier die wat ervaringen kan delen met een 2000/2002 MR2? Heb al op het mr2 forum gekeken maar ja das allemaal redelijk haleluja uiteraard. Vooral de eventuele problemen met de precats oid.

Zit te twijfelen tussen een mx-5 of een MR2, die laatste heeft mijn voorkeur maar heb een hekel aan motroblokken met fratsen, heb licht last van hypochondria motoria, dus bij ieder onbekend rammeltje denk ik meteen dat ie uit elkaar sodemietert (ietwat gechergeerd uiteraard).

De mx-5 is redelijk hufterproof, maar ja die MR2... :9~

MR2 van 2003 of nieuwer zijn me te veel geld voor een beetje fun tussendoor.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Nu online
Volgens mij is de motor van de MR2 de 1.8 VVTi, een versie ervan die verder niet heel breed is ingezet. Als ik het goed lees, is de belangrijkste afwijking dat hij lichtgewicht zuigerstangen gebruikt en overigens vergelijkbaar is met de alom bekende 1.8 uit versies van de Corolla, Avensis, Celica en Lotus Elise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zou van 2001 of 2002 kijken. In principe is het hetzelfde motorblok wat in de Celica ook nog al wat productiefouten kende in 1999 en volgens mij ook 2000. Dan zijn het oliezuipers al kunnen ze dan nog prima rijden. Dus je wil van die oude weten of ze gereviseerd zijn, en in 2001 is het volgens mij sowieso opgelost.

Verder is het gewoon een Corolla blokje en is het allemaal niet zo spannend. Het zijn leuke scheurijzertjes die wel wat kunnen hebben. Mijn 30 jaar oude MR2 kan ik ook nog steeds afraggen op het circuit, vind ie allemaal prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Vanochtend ontdekt waarom 1 van mijn schokbrekers lawaai maakte. Is een stabilisator afgebroken...
Helaas kwam ik daar achter bij de APK, dus nu is mijn yaris na 14 jaar voor het eerst afgekeurd ;(

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
schokbreker is niet stabilisator?
Zo'n stangetje valt wel mee en zit er zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
!null schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:39:
schokbreker is niet stabilisator?
Zo'n stangetje valt wel mee en zit er zo op.
Ik hoorde de afgelopen paar ritten een flinke "tik" elke keer als het rechtervoorwiel door een kuiltje ging of bij een scherpe bocht. Dat was het volgens de keurmeester.
Ik had het zelf niet gevonden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja snap ik, stabilisator stang komt vaker voor, of de rubbers waar hij in hangt. Is een goedkoop onderdeel en bovendien snel vervangen. Dus echt geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

!null schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:38:
Ik zou van 2001 of 2002 kijken. In principe is het hetzelfde motorblok wat in de Celica ook nog al wat productiefouten kende in 1999 en volgens mij ook 2000. Dan zijn het oliezuipers al kunnen ze dan nog prima rijden. Dus je wil van die oude weten of ze gereviseerd zijn, en in 2001 is het volgens mij sowieso opgelost.

Verder is het gewoon een Corolla blokje en is het allemaal niet zo spannend. Het zijn leuke scheurijzertjes die wel wat kunnen hebben. Mijn 30 jaar oude MR2 kan ik ook nog steeds afraggen op het circuit, vind ie allemaal prima :P
Zat idd naar een 2002 model te kijken, probleem is dat ik eerst mijn motor verkocht moet hebben. :)

Nou ja probleem, ik heb nu de tijd om rustig te gaan onderzoeken en afwegen ipv "Hey die is leuk, verkocht!" om vervolgens een dikke :F te doen. :)

Wat wel een probleem is dat ik maar blijf twijfelen tussen mx5 en mr2, met uitstapjes naar Alpha spiders (FWD en valt dus af) en porsche boxsters (boven budget eigenlijk), rx8 durf ik niet, en aangezien er geen monteur in de kofferbak van een MGF past wordt dat 'm ook niet. :)

de kop of munt truc valt altijd in het voordeel van de MR2, dus dat zal hem denk ik wel gaan worden... tenzij ik tegen een eerlijke (lees: niet teruggedraaide) 1.8 6 bak mx-5 aan loop.

Heerlijke luxeproblemen eigenlijk. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Nu online
Flagg schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:28:
Wat wel een probleem is dat ik maar blijf twijfelen tussen mx5 en mr2, met uitstapjes naar Alpha spiders (FWD en valt dus af) en porsche boxsters (boven budget eigenlijk), rx8 durf ik niet, en aangezien er geen monteur in de kofferbak van een MGF past wordt dat 'm ook niet. :)
Dat je twijfelt tussen MX-5 en MR2 snap ik enigszins maar de Alfa is m.i. een ander soort wagen, die zou ik lekker laten staan. De Boxster deelt een aantal goede eigenschappen met de Japanners maar is, zoals je zelf zegt, wel duurder en daarbij zwaarder, sterker en luxer.
De RX-8 is een prachtige unieke wagen maar toch echt een GT ipv een roadster. Verwacht daar niet dat de BOVAG-garage op de hoek het onderhoud voor je kan doen. Van de andere kant heb ik niet van veel problemen met de Renesis gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:52
Bacchus schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:45:
[...]

Van de andere kant heb ik niet van veel problemen met de Renesis gehoord.
Als ik dit zo lees dan zijn er toch wel wat mogelijke probleempjes:

http://www.rotaryrevs.com/content/rx-8-common-faults

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Flagg, MR2 is er ook met 6 bak, maar dan iets latere model jaren wat dus ook weer duur is. Ik denk vanaf 2003 met 6 bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:13
Ik rij een Toyota Yaris 2012 en daar kun je dus d.m.v Bluteooth handsfree bellen, alleen...weet iemand waar die microfoon zit in de Yaris? Handleiding en Google zeggen er niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

!null schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:46:
@Flagg, MR2 is er ook met 6 bak, maar dan iets latere model jaren wat dus ook weer duur is. Ik denk vanaf 2003 met 6 bak.
Klopt vanaf 2003 zijn ze met 6 bak, maar dan gaan de prijzen ook direct met 2000 euro omhoog ongeveer. :)

Een 2002 van rond de 5500/6000 euro is de max.

Inmiddels al wat wijzer ivm de precats, 2000 en 2001 hebben ovale zuigerveren waardoor het olieverbruik omhoog gaat waardoor de precats gaaan afbrokkelen en dat zorgt er dan weer voor dat er troep de motor in gezogen wordt...

Het kan dus ook gebeuren met 2002 modellen, maar zolang ze geen olie gaan verbruiken zou het goed moeten gaan en die kans is aanzienlijk kleiner doordat er betere/goede/normale zuigerveren gebruikt zijn, ik ga ws wel eerst controleren na aankoop of de precats verwijderd zijn of op zijn minst leeggemaakt zodat het probleem niet bij mij gaat opspelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 20-05-2014 19:52 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Correct me if I'm wrong maar ik dacht dat als ze olie gaan verbruiken, de schade al gebeurd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nope other way around, door het hoge(re) olieverbruik gaan de precats kapot en komt er troep terug in te motor. Daarom is er bij 2000 en 2001 modellen een hogere kans (bijna zekerheid) dat het gaat gebeuren door de ovale zuigerveren.

Daarna krijg je nog meer olieverbruik volgens mij, dat dan weer wel. :)

Dat is tenminste wat ik gelezen heb als uiteindelijke conclusie, maar ja het blijft de interwebs, maar klinkt leest mij ook wel logisch in de oren ogen. Zeker gezien het feit dat de verie met ovale veren er meer en eerder last van hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Flagg op 20-05-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Weet iemand waar ik een draad met snelheidspuls kan vinden? Ik dacht in connector radio, maar weet niet welke ik moet hebben.

Gaat om een Yaris 2001 waar ik cruise control wil inbouwen.

Gevonden, zit op de ECU onder dashboard passagierszijde. Zie topic op yarisclub forum.

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 27-05-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

vinom schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:22:
Ik rij een Toyota Yaris 2012 en daar kun je dus d.m.v Bluteooth handsfree bellen, alleen...weet iemand waar die microfoon zit in de Yaris? Handleiding en Google zeggen er niks over.
Links naast de aircoregelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dit weekend heb ik een paar dagen kunnen rijden met de Auris HSD van dit jaar. Mijn vader had zijn wagen binnen voor een herstelling, hiervan heb ik gebruik gemaakt om het full-hybrid verhaal eens zelf te beoordelen.

Leuk:
- continu koppel bij accelereren tot je de gewenste snelheid hebt bereikt
- vloeiende overgang electrisch naar hybride en vice-versa
- comfortabel rijden zonder zompig te zijn
- kraakjesloos interieur met degelijke afwerking en duidelijk design
- goede zitpositie met goed steunende stoelen
- goed geluid en handige touchscreen radio, zelfs voor de non-Premium uitvoeringen

Niet leuk:
- geluidsisolatie van de benzinemotor kan veel beter
- achteruitrijcamera had hoger moeten zitten (onduidelijk overzicht)
- weinig opties/keuzes (typisch Toyota)

Al bij al een positieve ervaring. Ik zal er niet snel eentje kopen, maar ik kan het zeker appreciëren. Zo zou ik eerder geïnteresseerd zijn in een roadster of coupe zoals de BMW i8, maar dan betaalbaar voor de normale stervelingen onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Er was trouwens wel een leuke concept car van een Toyota engineer in vrije tijd (of speelruimte in de baas z'n tijd) die ze wat mij betreft direct uit mogen brengen:

http://www.autoweek.nl/ni...tijd-toyota-te-spyder-800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Nu online
Phuncz schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:26:
Leuk:
[...]
- goede zitpositie met goed steunende stoelen
[...]
Al bij al een positieve ervaring. Ik zal er niet snel eentje kopen, maar ik kan het zeker appreciëren. Zo zou ik eerder geïnteresseerd zijn in een roadster of coupe zoals de BMW i8, maar dan betaalbaar voor de normale stervelingen onder ons.
Fijn dat er (eindelijk dan) goeie stoelen inzitten! In de tijd van de eerste Auris HSD had ik hem eens (op verzoek als een soort proefrit) als leenauto mee maar op de naar mijn smaak beroerde stoelen viel hij toen snel af.

Ik snap het inderdaad ook niet waarom er zo weinig aanbod is aan betaalbare (<30.000€), lichte (<1.000kg), zuinige (<6,0l/100km NEDC) coupé'tjes. Hij hoeft niet heel snel (0-100 <10s is prima) of keihard geveerd te zijn maar mag wel leuk zijn om te rijden. Voorwielaandrijving is prima wmb.
Qua ruimte hoeft hij niet meer dan twee mensen en een paar weekendtassen te kunnen vervoeren.Als het niet botst met de eerdere eisen, mag hij ook nog wel de ruimte of optie hebben om voor twee mensen de uitrusting voor een ski- of fiets-uitje mee te nemen.

Voor zover ik weet is er maar één auto te koop die in de buurt komt, de CR-Z, al valt er ook wat voor de Megane en de Scirocco te zeggen. Ze zijn echter allemaal veel te zwaar. (En ik wil een Toyota, verdomme ;) Eigenlijk dus gewoon een doorontwikkeling van die gouwe ouwe Celica)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Tja dat zijn meer hatchbacks die ze dan coupe noemen. Maar je hebt bijvoorbeeld ook meer de echte roadsters. Dan heb je de laatste MR2 (dus niet nieuw) waar je dat verbruik zou kunnen halen, maar dan gebruik je de capaciteiten van de auto niet :P
Maar de nieuwe Mazda MX5 komen toch ook met die sky-active blokken? Dat is toch leuk rijden en met zuinige technologie. Dan heb je tenminste niet zo'n FWD hatchback maar een echt sportwagentje.

Die CR-Z doet opzich wel gemiddeld 6l/100km volgens spritmonitor. Aan de ene kant wel goed, aan de andere kant niet erg goed voor een kleine hybride auto.

[ Voor 15% gewijzigd door !null op 27-05-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Met de Auris HSD heb ik in een "zuinige" maar vlotte rit (altijd tegen snelheidslimiet, niet onnodig beunen) 4,5L/100km gehaald als gemiddelde, heen en terug van 40 minuten elk. Met 3 volwassenen, veel bergop en -af, stadsverkeer en provinciale wegen. Er is dus makkelijk zuinig mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Phuncz schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:26:

Niet leuk:
- weinig opties/keuzes (typisch Toyota)
Ehm.. wat voor opties/keuzes zal je eigenlijk willen hebben. De hybrides zijn allemaal al heel goed uitgerust natuurlijk. Of bedoel je meer interieurkleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wat ik persoonlijk graag had gezien:
- Solar Roof (zonnepanelen die batterijen laden en airco inschakelen bij stilstand)
- stoelafwerking (nu één zeer druk patroon bij "half-leder")
- andere velgen (slechts één model 15" en 17", afhankelijk van pack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Nu online
Andere stoelbekledingen en wielen ligt een beetje aan je dealer maar vaak kan die een heleboel voor je regelen, desnoods bij derde partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De meeste dealers kijken niet voorbij de catalogus dus dan wordt het moeilijk. Sowieso zijn goede stoffeerders moeilijk te vinden en zeker als dezelfde afwerking en slijtvastheid gegarandeerd moet kunnen worden. Het is ook niet evident om een mooie velg te vinden die past bij het design van de auto en de juiste maten heeft.

Dan nog moet de dealer bereid zijn daar 5 jaar garantie uit eigen zak voor te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Phuncz schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:38:
Wat ik persoonlijk graag had gezien:
- Solar Roof (zonnepanelen die batterijen laden en airco inschakelen bij stilstand)
zelfs de solar roof van de prius gooit alleen de ventilatie aan. Die laadt geen accu's op en zwengelt zeker geen airco aan. Dus wat dat betreft zal dat niet echt nuttig zijn als optie op auris of yaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:43
!null schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:06:
Er was trouwens wel een leuke concept car van een Toyota engineer in vrije tijd (of speelruimte in de baas z'n tijd) die ze wat mij betreft direct uit mogen brengen:

http://www.autoweek.nl/ni...tijd-toyota-te-spyder-800
"Soortgelijk" iets
http://link.marktplaats.nl/m811980701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

kmf schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:31:
[...]

zelfs de solar roof van de prius gooit alleen de ventilatie aan. Die laadt geen accu's op en zwengelt zeker geen airco aan. Dus wat dat betreft zal dat niet echt nuttig zijn als optie op auris of yaris.
Dan heb ik de werking mis verstaan, ik meende gelezen te hebben in het verleden dat deze optie ook de airco kon aansturen en de batterijen (lichtjes) laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het ging me meer om de 1.5 hybride techniek in een betaalbaar sportwagentje.

Had die MR2 idd al gezien, best grappige ombouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Deze week een proefrit doen met een Auris hybride uit 2011. Ik rij nu een corolla uit 2003 en ben / was in de race voor een ct 200h maar de prijs begint me tegen te staan. Je zit zo aan de 19000 euro. Een leuke Auris met 100k op de teller zie ik voor 12 a 13 staan. Het is een enorme stap voorruit ten opzichte van mijn corolla zonder cruise control en andere leuke gadgets. Wat dat betreft rij ik nu echt in een hele kale wagen. Is het een enorme stap achteruit vs de Lexus qua beleving?

[ Voor 7% gewijzigd door RoyK op 01-06-2014 19:19 ]

Mijn portfolio op Instagram

Pagina: 1 ... 42 ... 167 Laatste