Morgen kan ik de Pruis III gaan afhalen, eerste km zitten er bijna aan te komen.
Heeft de corolla '02 ook.!null schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:16:
Mooi, die koplampen worden zo dof van die Yaris.
Ben trouwens niet kapot van die achterkant van die Auris, maar verder vind ik het een erg geslaagde wagen. En inderdaad, het vult een gat op wat er heel lang is gelaten. Dat snap ik echt niet, dat dat niet eerder is gebeurd.
De tip van de wax is inmiddels te laat.
Nouja, zo lang ie nog door de keuring komt...
Hoi!
De meeste plastic kappen worden dof. In de lente haal ik de excentrische polijstmachine nog eens boven voor de kappen op mijn MR2 ZZW30 want die kunnen ook wel een beurtje gebruiken.
Pas wel op, want na het polijsten is de coating die erop zit ook weg, dus die lampen zijn zo weer verweerd.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Als de bedoeling van die coating was om het mat worden van de lens tegen te gaan, dan heeft de coating toch gefaald
Tsja jarenlang de zon, kijk naar uni kleur lakken hoe die verkleuren.
De voornaamste reden dat ik twee nieuwe glazen heb gekocht is dat ik één oude en één nieuwe lampunit heb. Dat is ronduit lelijk, aangezien er dus aanzienlijk kleurverschil tussen zit. Vandaag eraan geknutseld trouwens:

Hier zie je goed de kleurverschillen tussen beide koplampen en het kapotte mistlicht. Wonder boven wonder, ik heb anderhalf jaar zo rondgereden op zoek naar een nieuwe set, werkt dit stukke mistlicht nog steeds.

Van de spiegel en het glas is echt niets meer over.

Montagemanier was echt absurd trouwens. Bedenk dat deze lampen in Nederland door de importeur ingebouwd werden.
Spot de kit.

Close-upje van de schroef en de kit. Die schroef zat er voor-jan-met-de-korte-achternaam in, de kit hield 'm daar vast. En waarom die tie-wrap daar zit? Echt geen idee.
Aan de koplampen zijn we niet meer toegekomen. Het begon te sneeuwen en ik had er even geen rekening mee gehouden dat die dingen afgekit zijn. Daarvoor moet ik dus binnenkort nog een keer gaan knutselen. Even de oven opstoken en dan komt die kit wel los.

Hier zie je goed de kleurverschillen tussen beide koplampen en het kapotte mistlicht. Wonder boven wonder, ik heb anderhalf jaar zo rondgereden op zoek naar een nieuwe set, werkt dit stukke mistlicht nog steeds.

Van de spiegel en het glas is echt niets meer over.

Montagemanier was echt absurd trouwens. Bedenk dat deze lampen in Nederland door de importeur ingebouwd werden.

Close-upje van de schroef en de kit. Die schroef zat er voor-jan-met-de-korte-achternaam in, de kit hield 'm daar vast. En waarom die tie-wrap daar zit? Echt geen idee.
Aan de koplampen zijn we niet meer toegekomen. Het begon te sneeuwen en ik had er even geen rekening mee gehouden dat die dingen afgekit zijn. Daarvoor moet ik dus binnenkort nog een keer gaan knutselen. Even de oven opstoken en dan komt die kit wel los.
[ Voor 4% gewijzigd door AtleX op 08-02-2013 18:47 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Aja dat zei je idd, en slechte montage zeg, nondejuu. 
Ben je trouwens niet bang dat de spiegel van de oude lamp ook slechter is

Ben je trouwens niet bang dat de spiegel van de oude lamp ook slechter is
Jawel, maar ik neem de gok maar even. Nieuwe units kosten namelijk 260 ex. BTW per stuk en dat vind ik echt te gek. Als het enorm tegenvalt en de spiegel is ook behoorlijk verkleurd dan koop ik twee tweedehands originele units en zet daar de nieuwe glazen op. Dan heb ik iig nieuwe glazen en gelijk verkleurde spiegels.
Ziet er uit als een reparatie, heeft de bumper nooit een tik gehad in het verleden?AtleX schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:41:
Montagemanier was echt absurd trouwens. Bedenk dat deze lampen in Nederland door de importeur ingebouwd werden.Spot de kit.
Goede opmerking en nu je het zegt, die bumper is pas een jaar oud want vorig jaar heeft iemand op een parkeerplaats mijn front in de puinpoeier gereden. Knap broddelwerk van de schade hersteller dan.
:x De andere kant zat trouwens precies zo. Die was wel makkelijker te vervangen, want het beugeltje aan de onderkant van het kapotte mistlicht was ook wat krom. Om dan het gat daarin precies uit te lijnen met het gat in de bumper en twee weerbarstige stukken keienvanger en wielkastbeschermer en dan ook nog blind een schroef erin draaien was een mooie aanleiding voor wat scheldwoorden.
Is redelijk wat geld, en op ebay kijken voor een origineel setje? Heb je trouwens geen korting bij de dealer?AtleX schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:08:
Jawel, maar ik neem de gok maar even. Nieuwe units kosten namelijk 260 ex. BTW per stuk en dat vind ik echt te gek. Als het enorm tegenvalt en de spiegel is ook behoorlijk verkleurd dan koop ik twee tweedehands originele units en zet daar de nieuwe glazen op. Dan heb ik iig nieuwe glazen en gelijk verkleurde spiegels.
Prijzen vallen naar mijn inzien best wel mee, ik en 690 euro ex btw kwijt voor een xenon koplamp.
Korting? Ja, dat heb ik wel. Inclusief btw was ik minder kwijt voor die koplampglazen en mistlichten dan alleen de mistlichten al exclusief btw kosten. Alleen een echt mooie prijs voor die complete koplampen was gewoon niet te regelen, de schoorsteen moet daar immers ook gewoon blijven roken.
Verwijderd
Eerste ritjes met de Pruis Hybrid III zitten erop, rijdt super, ben hem vlug gewoon geraakt, op de snelweg zoeft ie aan 140 in stilte, met een MP3 cd erin dien je het volume niet eens aan te passen, mooi zo.
Moet nog verschillende modi uit proberen, maar in D is ie best vlot, heb nog de Power mode & een Eco stand, denk dat dit karretje best een tijdje zal blijven.
Navigation system dient wel geupdate te worden, hoe doen jullie dat, of moet ie naar de dealer daarvoor.
Moet nog verschillende modi uit proberen, maar in D is ie best vlot, heb nog de Power mode & een Eco stand, denk dat dit karretje best een tijdje zal blijven.
Navigation system dient wel geupdate te worden, hoe doen jullie dat, of moet ie naar de dealer daarvoor.
Als het een nieuwe wagen is, zou ik de laatste update eisen van de dealer en als die niet meewerkt, van de importeur. Als het een tweedehands is, wordt het moeilijker en zou je al moeten zien dat de software niet up-to-date was toen hij naar de eerste eigenaar ging.
Voor meer zal je toch moeten hopen vrees ik.
Voor meer zal je toch moeten hopen vrees ik.
In de praktijk is die 1.8-HSD één van de vlottere ("snel" is inderdaad niet echt het goede woord) aandrijvingen die je tegenkomt, vooral omdat je bij elke snelheid die enorme bak koppel van MG2 direct kunt inzetten. En dan nog (of juìst?) kun je er ontzettend ontspannen èn zuinig mee rijden.Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:46:
[...]
Volgens mij brengt Toyota éénmaal per jaar een kaartupdate uit, je kan in je navigatiesysteem opzoeken welke versie je nu hebt. Als die op het moment van levering (nieuw of tweedehands via de dealer) meer dan een jaar oud was, kun je bij de dealer vast wel iets regelen.
Wil je zelf een update doen, dan kun je hem hier voor rond de 100 à 150 euro zelf bestellen:
http://www.toyota-mapupdates.eu/
Verwijderd
De navi in mijn prius kan je blijkbaar niet zelf updaten, daarvoor is een mini firewire aansluiting aanwezig, daar moet de dealer iets mee doen.
http://priuschat.com/thre...next-to-my-cd-slot.68475/
http://priuschat.com/thre...s-super-expensive.109824/
http://priuschat.com/thre...next-to-my-cd-slot.68475/
http://priuschat.com/thre...s-super-expensive.109824/
Mooie suup! Ben jaloers op je verbruik, ik kom maar tot de 1:7,5 met BP ultimateDisfigured schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:34:
Ik rij inderdaad zo'n 1:10 á 1:11 met de Suup. Zelfde als m'n MR2'tje.225 pk is inderdaad niet bijster veel (mijn Supra weegt 1.483 kg) maar hij heeft wel aardig wat koppel en komt aardig van z'n plek. 't Is geen twin turbo maar rap is hij wel!
[afbeelding]
Alle vloeistoffen, alsmede de distributie-riem zijn vervangen trouwens. Ding rijdt echt ontzettend smooth.

Je je wil niet weten hoe vaak er een petje naast me staat bij het stoplicht als ik met de suup op stap ben, en me dan probeerd uit te dagen. Ik laat ze maar gaan, ik weet toch dat ze me niet bij houden als ik echt launch.AtleX schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:03:
Ik doe niet aan sprinten en racen. Als mensen willen bewijzen dat ze sneller zijn met dan mijn auto moeten ze dat vooral doen. Ik lig er geen seconde wakker van dat ik gewoon lekker relaxed rij en normaal bij het stoplicht kan vertrekken.
Het is veel leuker om een sprintje te trekken me een Porche turbo en dan gewoon winnen met je 25 jaar oude toyota
[ Voor 33% gewijzigd door SnowDude op 11-02-2013 10:58 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik ken wel een aantal petjes met VAG auto's die je met een celica niet bij gaat houden
SnowDude rijdt een Supra.
Ik heb zo'n 500 pk onder de kap, en in tegenstelling tot die petjes achterwiel aandrijvingKappeNou schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:01:
Ik ken wel een aantal petjes met VAG auto's die je met een celica niet bij gaat houden
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Nope, ik heb een Mk3 geen Mk2 die van mij heet geen Celica meer.
[ Voor 37% gewijzigd door SnowDude op 11-02-2013 12:13 ]
Er rijdt hier een golfje R32 Turbo met 550+ PK. Dat op 1450kg.. Niet veel auto's winnen dat bij het stoplichtSnowDude schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:10:
[...]
Ik heb zo'n 500 pk onder de kap, en in tegenstelling tot die petjes achterwiel aandrijving
Ik had van een kennis er zelf bijna 1 met een 460pk kit gekocht. Leuk speelgoed, maar toen bedacht ik dat de motor op het moment ook wel voldoende was. Komt ooit wel. Supra met 1000WHP
Er rijden hier ook een aantal vagjes met zulke blokken met FWD. Dat is niet zo goed op de weg te krijgen
[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 11-02-2013 12:18 ]
Er zullen altijd snellere auto's zijn, en dat zal me aan me reet roesten, want ik heb die auto voor mezelf, en omdat ik het leuk vind om aan auto's te sleutelen. Ik heb hem niet om aan anderen te laten zien hoe snel ik wel niet ben, daarom zal je mij ook niet vaak betrappen op een stoplicht sprintje.
Het enige waar ik echt trots op ben is niet het resultaat wat ik nu uit het blok trek, maar alles wat ik onder weg hebt geleerd: 10 jaar geleden was ik een nerd die echt weinig van auto's afwist, ik kon net een wiel vervangen. Maar nu trek ik blind een auto helemaal uit elkaar en weet waar ik dingen moet aanpassen om het geheel te verbeteren. Als ik terug denk aan hoe mijn auto er 10 jaar geleden uitzag en hoe hij toen reed en dat vergelijk met nu, heb ik een compleet andere auto staan.
Maar goed, als ik echt een sprint wil winnen dan pak ik de suup van mijn broertje wel, die heeft nog eens ruim 100 pk extra en een super strak traction control systeem.
Maar goed, we zitten hier om te praten over Toyota's niet om een wedstrijd ver pissen te houden.
Het enige waar ik echt trots op ben is niet het resultaat wat ik nu uit het blok trek, maar alles wat ik onder weg hebt geleerd: 10 jaar geleden was ik een nerd die echt weinig van auto's afwist, ik kon net een wiel vervangen. Maar nu trek ik blind een auto helemaal uit elkaar en weet waar ik dingen moet aanpassen om het geheel te verbeteren. Als ik terug denk aan hoe mijn auto er 10 jaar geleden uitzag en hoe hij toen reed en dat vergelijk met nu, heb ik een compleet andere auto staan.
Maar goed, als ik echt een sprint wil winnen dan pak ik de suup van mijn broertje wel, die heeft nog eens ruim 100 pk extra en een super strak traction control systeem.
Maar goed, we zitten hier om te praten over Toyota's niet om een wedstrijd ver pissen te houden.
Reken je nou maar niet rijk, de eerste 1000whp supra die op normale benzine rijd moet nog geboren worden. En die gene die het wel halen op race benzine hebben voor minimaal 70.000 dollar alleen al aan motor tuning in de auto zitten.
[ Voor 15% gewijzigd door SnowDude op 11-02-2013 12:34 ]
Die heeft zeker een stand alone systeem erin zitten met wat opties waardoor die ook launch control heeft? Want hij heeft een model na jouw toch?
Had die Gas Motorsports Supra niet 1400 RWHP op E85? Maar die zal zelfs aan $70K niet genoeg gehad hebben voor dat blok.SnowDude schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:31:
[...]
Reken je nou maar niet rijk, de eerste 1000whp supra die op normale benzine rijd moet nog geboren worden. En die gene die het wel halen op race benzine hebben voor minimaal 70.000 dollar alleen al aan motor tuning in de auto zitten.
800WHP is ook genoeg 
Maar de opbouw is zeker wel het leukste! De PK race ben ik met de jaren ook wel vergeten.
Maar de opbouw is zeker wel het leukste! De PK race ben ik met de jaren ook wel vergeten.
* Falcon komt met zijn zwarte Prius Wagon Aspiration (leer, 17inch velgen en navi) binnengereden en zwaait even.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Mijn broer heeft inderdaad het model na mij. Maar we rijden beiden met een AEM EMS stand alone systeem, het is exact de zelfde unit, we kunnen ze gewoon wisselen en dan onze eigen mapping laden. Deze beschikt echter niet over een echt Traction control systeem, je kan wel in stellen dat als de toeren te snel op lopen dat hij dat beschouwd als traction loss, maar dat is geen garantie. Hij heeft een Racelogic TC systeem er in zitten, dat is het zelfde syteem dat bijvoorbeeld door Aston Martin en Gumpert standaard in hun auto's wordt geleverd.Joopieboy schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:13:
Die heeft zeker een stand alone systeem erin zitten met wat opties waardoor die ook launch control heeft? Want hij heeft een model na jouw toch?
Ik geloof het wel, maar ik noem E85 nog geen standaard brandstof, daarvoor kan ik het te slecht krijgen, als ik heen en weer rij naar de dichts bij zijnde pomp die het heeft is mijn tank al leeg.AtleX schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:27:
[...]
Had die Gas Motorsports Supra niet 1400 RWHP op E85? Maar die zal zelfs aan $70K niet genoeg gehad hebben voor dat blok.
Groter dan een 68mm turbo zou ik niet op een 2JZ willen hebben, althans niet zonder een tweede turbo of een compressor, de lag wordt anders te groot om prettig te kunnen rijden, ook worden koppelingen vaak te lomp voor dagelijks gebruik, mijn broer rijdt met een carbon koppeling, maar die is hij liever kwijt dan rijk.
Dit is de vermogens grafiek van 68mm met "maar" 1,25 bar turbo druk:

[ Voor 4% gewijzigd door SnowDude op 11-02-2013 14:36 ]
Dat zijn de bekendere systemen idd, mooi spul. Hebben jullie trouwens ook iets van project logs waar dingen in te volgen zijn. Dat is wel leuk altijd.
Hier staat een verslag van de laatste rebuild en upgrade van het blok van mijn broer: http://www.deweerd.biz/in...gine-rebuild-1-blok-eruitJoopieboy schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:30:
Dat zijn de bekendere systemen idd, mooi spul. Hebben jullie trouwens ook iets van project logs waar dingen in te volgen zijn. Dat is wel leuk altijd.
Leuke site! Die is van jullie samen zeker? Staat gaaf leesvoer op.SnowDude schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:36:
[...]
Hier staat een verslag van de laatste rebuild en upgrade van het blok van mijn broer: http://www.deweerd.biz/in...gine-rebuild-1-blok-eruit
Oef, da's hele andere koek dan mijn Supra. Heel tof om te lezen!
Nee de turbo druk is nog niet omhoog, De belangrijkste reden zijn momenteel grip en de uitlaat, ondanks de banden van 275 breed heeft hij zelfs in de derde versnelling nog af en toe wheelspin op droog asfalt. De uitlaat is aangepast met een kat en een extra demper, maar daardoor loopt de druk wat te veel op, hierdoor over boost de auto waardoor de boostlevels nog niet goed zijn af te stellen. Deze maand gaan we eerst de uitlaat aanpakken en dan kan in het najaar de tuner nog een keer langs het blok lopen.Saturnus schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:32:
Je broer heeft niet meer op DM gereageerd. Is de turbodruk nog omhoog gegaan?
Ja die site is van ons beiden, we sleutelen eigenlijk altijd samen, maar ik moet hem weer eens een beetje bijwerken want die van mij is ook behoorlijk uit elkaar geweestJoopieboy schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:02:
[...]
Leuke site! Die is van jullie samen zeker? Staat gaaf leesvoer op.
Dank je wel.Disfigured schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:14:
Oef, da's hele andere koek dan mijn Supra. Heel tof om te lezen!
Ik zie het idd, staat nog bij dat je gaat beginnen aan een project dus dat zal nu wel anders zijn. 
Wel respect dat jullie de motor van je broer zo goed hebben aangepakt, ziet er super netjes uit en resultaat is ook wel heel erg goed.
Wel respect dat jullie de motor van je broer zo goed hebben aangepakt, ziet er super netjes uit en resultaat is ook wel heel erg goed.
Ik heb net een 1.8 benzine Avensis 2003 gekocht. Ben erg tevreden met de auto tot zo ver. Het enige dat me op valt is dat de auto wat zwaar stuurt. Maar dat merk ik alleen met kleine stuur correcties. Net alsof er een zwaar punt in zit (is niet zo) maar zo voelt het wel. Een scherpe bocht maken is geen enkel probleem, dan voelt alles wel goed. In een flauwe bocht lijkt het ook net alsof het stuur lichtjes trilt, niet hoog frequent maar kleine stootjes zeg maar .. nou ja... lastig uit te leggen haha
Wat denken jullie... snel naar de garage of stel ik me aan?
Is het een T22 eerste generatie of een T25 tweede generatie Avensis?ocdaan schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:12:
Ik heb net een 1.8 benzine Avensis 2003 gekocht. Ben erg tevreden met de auto tot zo ver. Het enige dat me op valt is dat de auto wat zwaar stuurt. Maar dat merk ik alleen met kleine stuur correcties. Net alsof er een zwaar punt in zit (is niet zo) maar zo voelt het wel. Een scherpe bocht maken is geen enkel probleem, dan voelt alles wel goed. In een flauwe bocht lijkt het ook net alsof het stuur lichtjes trilt, niet hoog frequent maar kleine stootjes zeg maar .. nou ja... lastig uit te leggen haha
De T22 heeft soms als kwaaltje dat je de stuurkolom nogal eens hoort piepen en dat hij licht aanloopt, die van mij doet dat ook maar ik heb er ook amper last van.
Weet verder ook niet waar je hem gekocht hebt en hoeveel km erop staat etc... Verder gefeliciteerd met je aankoop. Avensis power!
haha thanx 
Het is een T25, net een ton gelopen.
Het is een T25, net een ton gelopen.
T25 vind ik nog steeds een mooie auto en potentiele opvolger voor mijn T22, maar ja, die T22 doet het nog prima en kachelt lekker door
Ik vind het ook een gave bak. Omdat het Toyota is maar ook ook zeker om het uiterlijk. Het is schrikbarend wat ze vragen voor een 2e hands T25. Zo rond de 7 a 8 duizend euro voor een 10 jaar oude auto. Maarja, ik heb gelukkig een betere deal kunnen vinden
Heb je een sedan, hatchback of station? En wat voor uitvoering?ocdaan schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:58:
Ik vind het ook een gave bak. Omdat het Toyota is maar ook ook zeker om het uiterlijk. Het is schrikbarend wat ze vragen voor een 2e hands T25. Zo rond de 7 a 8 duizend euro voor een 10 jaar oude auto. Maarja, ik heb gelukkig een betere deal kunnen vinden
Enne... Pics or it didn't happen
Die Avensis vind ik toch wel de stoerste Toyota van zijn tijd. Ingetogen maar toch een echt eigen gezicht.
Foto's van de geupdate TS030 staan online: http://www.toyotahybridracing.com/fan-corner/photo-gallery-fancorner/?album=1&gallery=100.
Je ziet duidelijk een paar voor de hand liggende wijzigingen. Dat wordt leuk.
Je ziet duidelijk een paar voor de hand liggende wijzigingen. Dat wordt leuk.
Eens, ik wil er later ook zo een maar dan wel een station voor mijn gezin. Mijn manager heeft de nieuwste Avensis in het zwart maar hij moet wel bekennen dat hij de versie van 2003-2008 mooier vindtBeF-Bacchus schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:52:
Die Avensis vind ik toch wel de stoerste Toyota van zijn tijd. Ingetogen maar toch een echt eigen gezicht.
Verwijderd
HYBRID SUPERPOWER CAR, klaar voor 2013
http://www.autosport.be/n...de-ts030-hybrid-voor.html
Smullen,
http://www.autosport.be/n...de-ts030-hybrid-voor.html
Smullen,
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2013 17:21 ]
Verwijderd
He, hé, betrouwbaar
http://www.whatcar.com/ca...bility-survey-2012/263555
http://editorial.autos.ms...44-4b24-86f1-d6e01ecceb39
Doet altijd plezier het te vernemen, de Prius >2009 heeft een betrouwbaarheid van 98.9 %
http://www.whatcar.com/ca...bility-survey-2012/263555
http://editorial.autos.ms...44-4b24-86f1-d6e01ecceb39
Doet altijd plezier het te vernemen, de Prius >2009 heeft een betrouwbaarheid van 98.9 %
Is het gelukt?SnowDude schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 01:05:
[...]
Nee de turbo druk is nog niet omhoog, De belangrijkste reden zijn momenteel grip en de uitlaat, ondanks de banden van 275 breed heeft hij zelfs in de derde versnelling nog af en toe wheelspin op droog asfalt. De uitlaat is aangepast met een kat en een extra demper, maar daardoor loopt de druk wat te veel op, hierdoor over boost de auto waardoor de boostlevels nog niet goed zijn af te stellen. Deze maand gaan we eerst de uitlaat aanpakken en dan kan in het najaar de tuner nog een keer langs het blok lopen.
Toyota heeft vandaag alle twee wagens op pole gezet voor de 6 uur van Silverstone morgen. Live 13:00 op http://live.fiawec.com.
Twee weken geleden met de Corolla in Apeldoorn geweest voor keuring en opnames voor klokje rond van de Autoweek. Was echt super tof om eens mee te maken, begin mei lig ik waarschijnlijk in de winkels!
Was bij de kwikfit in Apeldoorn met mijn corolla E12 uit 2002, zelf hebben ze niets te maken met kwik-fit, behalve dat ze gebruik maken van de koffie en de brug. Ik kwam binnen, stond er in eens 5 man op met camera's en fototoestellen (twee fotografen, cameraman, die monteur van TUV en presentator).
Keuring kwam hij goed door, enige onverwachts was dat de bijrijdersstoel los zat. Er zat een bout los. Verder weet ik dat hij wat olie lekt en dat hij wat vandalisme-schade heeft. Gelukkig kwam er dus weinig verrassends uit
. De monteur was verbaasd dat hij nog originele koppelingsplaten had. I
In het keuringsrapport stond: cataloguswaarde: €22k, handelswaarde: €361
.
Inmiddels de 586.000km op de teller gezet.
Was bij de kwikfit in Apeldoorn met mijn corolla E12 uit 2002, zelf hebben ze niets te maken met kwik-fit, behalve dat ze gebruik maken van de koffie en de brug. Ik kwam binnen, stond er in eens 5 man op met camera's en fototoestellen (twee fotografen, cameraman, die monteur van TUV en presentator).
Keuring kwam hij goed door, enige onverwachts was dat de bijrijdersstoel los zat. Er zat een bout los. Verder weet ik dat hij wat olie lekt en dat hij wat vandalisme-schade heeft. Gelukkig kwam er dus weinig verrassends uit
In het keuringsrapport stond: cataloguswaarde: €22k, handelswaarde: €361
Inmiddels de 586.000km op de teller gezet.
Hoi!
361, daar zou ik hem niet voor verkopen 
Nette stand, op naar de 1 mil?
Nette stand, op naar de 1 mil?
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Nee, ik ga hem ook absoluut niet verkopen. Daar krijg ik geen auto met airco, dakraampje, stuurbekrachtiging etc voor terug ;-).
1 mil weet ik niet of ik dat met deze auto ga halen. Maar zo lang er geen 'vreemde vervanging' bij zit houd ik hem zeker. Tot nu toe is het alleen normaal onderhoud, remmen, dynamo, startmotor, distributieriem.
Allemaal logische zaken. Maar als de turbo er mee op houdt (wat een keer kan, maar wel enorm duur is) of een ander zeer duur onderdeel, dan is het klaar
.
1 mil weet ik niet of ik dat met deze auto ga halen. Maar zo lang er geen 'vreemde vervanging' bij zit houd ik hem zeker. Tot nu toe is het alleen normaal onderhoud, remmen, dynamo, startmotor, distributieriem.
Allemaal logische zaken. Maar als de turbo er mee op houdt (wat een keer kan, maar wel enorm duur is) of een ander zeer duur onderdeel, dan is het klaar
[ Voor 4% gewijzigd door EWK op 15-04-2013 11:23 ]
Hoi!
Nice, echt goeie km stand voor zo'n rubriek. Wanneer komt deze "klokje rond" op de site van autoweek? Ben benieuwd.
Als het je turbo is kun je kijken voor revisie of andere alternatieven (tweedehands?) om het goedkoper te maken. Draait hij nog steeds op de originele turbo?
Als het je turbo is kun je kijken voor revisie of andere alternatieven (tweedehands?) om het goedkoper te maken. Draait hij nog steeds op de originele turbo?
[ Voor 49% gewijzigd door !null op 15-04-2013 11:27 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Leuk EWK!
Vorige week de Yaris (2002) voor de APK en kleine beurt gehad. Mankeerde uiteraard niets aan, APK glansrijk doorstaan. Nieuwe olie erin, filtertjes en 1 voorrem weer gangbaar gemaakt (bleef een beetje 'plakken' soms, dus toch iets wat kapot was
). 150 euro verder was ik weer klaar, prima
Vorige week de Yaris (2002) voor de APK en kleine beurt gehad. Mankeerde uiteraard niets aan, APK glansrijk doorstaan. Nieuwe olie erin, filtertjes en 1 voorrem weer gangbaar gemaakt (bleef een beetje 'plakken' soms, dus toch iets wat kapot was
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Mag ik me met een Lexus IS 200 hier ook melden?
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Leuk jullie reacties te lezen, ik denk hij bij publicatie van het blad ook op de site komt te staan.
Het was nog onbekend wanneer hij er in kwam, ze hadden een drie weken buffer maar keken ook naar de samenstelling van het blad. Als er bijvoorbeeld al een grote autotest met een toyota in stond, kwam er niet nog een toyota in klokje rond, maar een ander. Makes sense. Nu X+2, dus met een week of 2-3 zal ie er in staan.
Ik krijg bericht als ie gepubliceerd gaat worden. Als ie online staat zal ik wel een link plaatsen.
@null! Ja, hij draait nog steeds op de originele turbo.
Het was nog onbekend wanneer hij er in kwam, ze hadden een drie weken buffer maar keken ook naar de samenstelling van het blad. Als er bijvoorbeeld al een grote autotest met een toyota in stond, kwam er niet nog een toyota in klokje rond, maar een ander. Makes sense. Nu X+2, dus met een week of 2-3 zal ie er in staan.
Ik krijg bericht als ie gepubliceerd gaat worden. Als ie online staat zal ik wel een link plaatsen.
@null! Ja, hij draait nog steeds op de originele turbo.
[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 15-04-2013 11:33 ]
Hoi!
En als metalfreak mag, mag ik dan ook me melden met mijn IS 200?Metalfreak schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:28:
Mag ik me met een Lexus IS 200 hier ook melden?
I have no special talent. I am only passionately curious.
Welkom!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Kennis van me is bezig met een 1UZ VVTI (Lexus V8) in een IS
Als jij betaalt, doe ik dat met liefde
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ik heb een 1UZ-FE in m'n LS 400, geniaal blok. Oke, wat je op youtube ziet dat iemand met een muntje op de zijkant de motor kan starten en revven lukt niet meer bij 280.000 km, maar gewoon stationair wel 
Preventief wel even de distr.riem vervangen, maar als je dat zag... heb riemen gezien die smaller dan de helft waren. Lees ook op forums dat deze riem nog minder vaak knapt dan sommige kettingen haha. Maar goed na 150.000 km en onbekend qua onderhoudshistorie ga ik die gok niet wagen
Preventief wel even de distr.riem vervangen, maar als je dat zag... heb riemen gezien die smaller dan de helft waren. Lees ook op forums dat deze riem nog minder vaak knapt dan sommige kettingen haha. Maar goed na 150.000 km en onbekend qua onderhoudshistorie ga ik die gok niet wagen
Facts don't care about your feelings
Sinds enige weken de trotse eigenaar van een Toyota Avensis d4d 2.2 177 pk station uit 2005. Wat een geweldige auto!
Ah, een leuke vlotte versie. Gefeliciteerd.
Verwijderd
Vraag me ook wel eens af of het mogelijk zou zijn om bijv de 6-bak uit de Yaris (1.3l) in de Aygo te krijgen
Dat is wel zo'n fijne bak en die zesde versnelling zou best handig zijn op de snelweg
Alles kan.
Heb je tijd en geld over?
Audi S8 (AHC) 4,2L V8 32V + AW11 (zit normaal een 1.6, 4 cil 16klepper in) =

Heb je tijd en geld over?
Audi S8 (AHC) 4,2L V8 32V + AW11 (zit normaal een 1.6, 4 cil 16klepper in) =

[ Voor 105% gewijzigd door NeutraleTeun op 16-04-2013 12:00 ]
Pfoeh, ik weet het niet hoor, zo een duivelsmotor met te veel massa en te veel vermogen in een roadstertje. Hang er dan een VVTLi (2ZZ-GE) in ofzo.
@Neo: Je zal (meestal?) de motor uit je auto moeten lepelen om de bak te vervangen. Als dat je lukt dan krijg je het resultaat ook wel weer op zijn plaats, denk ik zo. Al is de motorruimte van een Aygo natuurlijk wel nog iets krapper dan die van een Yaris. Dat je een extra versnelling hebt, wil trouwens niet direct zeggen dat die versnelling ook (veel) langer is dan je huidige "5". Ik weet van mn de Corolla E11 dat de G6-uitvoering "short ratio" was.
@Neo: Je zal (meestal?) de motor uit je auto moeten lepelen om de bak te vervangen. Als dat je lukt dan krijg je het resultaat ook wel weer op zijn plaats, denk ik zo. Al is de motorruimte van een Aygo natuurlijk wel nog iets krapper dan die van een Yaris. Dat je een extra versnelling hebt, wil trouwens niet direct zeggen dat die versnelling ook (veel) langer is dan je huidige "5". Ik weet van mn de Corolla E11 dat de G6-uitvoering "short ratio" was.
[ Voor 60% gewijzigd door Bacchus op 16-04-2013 21:28 ]
Bij m'n Lexus is de 6 ook niet bepaald een cruiseversnelling. Ook dan draait 'ie zo'n 3 a 4000 toeren met 120km/h.BeF-Bacchus schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:58:
Pfoeh, ik weet het niet hoor, zo een duivelsmotor met te veel massa en te veel vermogen in een roadstertje. Hang er dan een VVTLi (2ZZ-GE) in ofzo.
Mijn Lexus heeft een 4-bak
maar dat merk je ook verder niet aangezien ie altijd rond de 1500 toeren bromt. Dat waren Aisin versnellingsbakken toch toen? Onverwoestbaar....
MR2 ZZW30 draait op 3.100rpm in de 6-bak van het refreshmodel in de 6de versnelling tegen 120km/u (GPS). Het pre-refresh model doet daar 3.500-3.600rpm geloof ik, dankzij het gebrek aan die overdrive.
Mijn 30 jaar oude Landcruiser heeft ook een 4-bak, en ik kan je vertellen, het is een klereherrie bij 120 km/u
[ Voor 6% gewijzigd door !null op 17-04-2013 22:28 ]
Mijn 30 jaar oude 7-serie ook
en dat was toen een stille wagen. Komt voornamelijk door de rubbers enzo die verrot zijn, want hoor veel windgeruis. Ook de motor hoor je bij 120 km/u, maakt dan ook zo'n 3400 toeren 
Zijn er hier mensen met een Toyota iQ?
Verwijderd
De Toyota bB gaat vervangen worden, dit keer niet door een andere import, maar een degelijke Toyota Auris Touring Sports. Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een (project) bB laat me het dan even weten.
Pfff, lease auto ergens in februari besteld, verwachte leverdatum... medio september. Leuk hoor een nieuwe nog niet te leveren auto bestellen --> Auris Sports Tourer.
Geduld is een schone zaak maar zo word het wel op de proef gesteld
Full Hybrid?
This footer is intentionally left blank
Ik heb een hele tijd een iQ overwogen, maar uiteindelijk toch voor de Yaris 2012 gegaan.YoshiBignose schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:12:
Mijn 30 jaar oude 7-serie ooken dat was toen een stille wagen. Komt voornamelijk door de rubbers enzo die verrot zijn, want hoor veel windgeruis. Ook de motor hoor je bij 120 km/u, maakt dan ook zo'n 3400 toeren
iQ is een heel lief

En niet geheel onbelangrijk, over een x aantal jaar verwacht ik dat deze Yaris beter door te kunnen verkopen dan een iQ.
Lijkt me een goede opvolger voor alle Starlet-moeders
Ik vind de iQ ook geweldig maar het is inderdaad een te dure wagen. 10% goedkoper en het ding zou zeker verkopen. Spijtig want ik zie Toyota zichzelf vaak de markt uit prijzen. Aan de andere kant, ze zijn ook wel degelijk, als ik zie wat mensen rondom mij problemen hebben met niet-Japanners, OMFG.
Toyota iQ duur? Dan maar niet kijken naar de Toyota Scion iQ.
Of de Aston Martin Cygnet, dan heb je gewoon een lichtelijk aangepaste iQ met Aston Martin logo.
Of de Aston Martin Cygnet, dan heb je gewoon een lichtelijk aangepaste iQ met Aston Martin logo.
Duh, de Cygnet koopt niemand. De Scion iQ is niet bedoeld voor de Europese markt.
Zag een Cygnet hier laatst in A'dam rijden. Kenteken: 53-tfd-5. In geen 47793 jaar dat ik zo'n ding zou kopen.Phuncz schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:56:
Duh, de Cygnet koopt niemand. De Scion iQ is niet bedoeld voor de Europese markt.
Die zal een eigenaar van meerdere Aston Martins wel als "geschenk" hebben gehad van de CEO, niemand die gek genoeg is om 53.000€ aan een iQ te geven.
Verwijderd
Damn, heb hem van de week ook besteld maar nog geen leverdatum gehoord van mijn collega. Dit voorspelt dus niet veel goedsGriffin schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:52:
Pfff, lease auto ergens in februari besteld, verwachte leverdatum... medio september. Leuk hoor een nieuwe nog niet te leveren auto bestellen --> Auris Sports Tourer.
Bedoel je plugin hybrid? Want dat is het niet, het is een Hybrid + 1.6l benzine motor.ajhaverkamp schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:53:
Full Hybrid?
Ik heb nog contact gehad met de dealer en het is zo dat in juni pas de modellen richting de dealers gaan. Dan vanaf juli ongeveer start de uitlevering in Nederland (zover ik te horen heb gekregen).Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:45:
[...]
Damn, heb hem van de week ook besteld maar nog geen leverdatum gehoord van mijn collega. Dit voorspelt dus niet veel goeds
Hij melde ook nog dat het een ruimte indicatie is want het kan ook zo Augustus zijn.
* Griffin wacht tot eind juni en gaat dan nog maar een keer bellen
Hmm ik dacht dat ze de 1.8L hadden gehouden.Griffin schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:22:
Bedoel je plugin hybrid? Want dat is het niet, het is een Hybrid + 1.6l benzine motor.
Je hebt helemaal gelijk, ik weet niet hoe ik bij de 1.6L kwam.Phuncz schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:06:
[...]
Hmm ik dacht dat ze de 1.8L hadden gehouden.

Ik denk dat de gewone benzine-varianten geleverd worden in 1.33L en 1.6L, daarmee misschien
Verwijderd
Net horen gekregen dat de mijne officieel besteld is met een verwachte levertijd van augustus / september.Griffin schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:22:
Ik heb nog contact gehad met de dealer en het is zo dat in juni pas de modellen richting de dealers gaan. Dan vanaf juli ongeveer start de uitlevering in Nederland (zover ik te horen heb gekregen).
Hij melde ook nog dat het een ruimte indicatie is want het kan ook zo Augustus zijn.
* Griffin wacht tot eind juni en gaat dan nog maar een keer bellen
Ben benieuwd.
Leveringstijden kunnen nogal verschillen naargelang de uitvoering, motorisatie en opties.
Hmmm, bizar. Mijn Yaris, heet Yaris Full Hybrid. De Auris heet inderdaad gewoon Auris Hybrid. Terwijl ze allebei volgens hetzelfde principe werken.Griffin schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:09:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, ik weet niet hoe ik bij de 1.6L kwam.
Vanochtend de winterbanden weer laten omruilen voor de zomerbanden. Nog even tervergeefs gekeken of ze de Touring Sports al hadden staan.
[ Voor 17% gewijzigd door ajhaverkamp op 25-04-2013 17:48 ]
Ik denk dat Toyota toen de verwarring wou vermijden met de "mild hybrids", wat een zeer klein effect heeft. Maar die marketing gimmicks lijken te zijn verdwenen toen de menigte het door had.
YoshiBignose heeft nu ook een Lexus topic gestart
Verwijderd
Ik rij nu bijna acht jaar een Paseo uit '96 met veel plezier maar ik ga denk ik toch op zoek naar een nieuwere auto.
De laatste Celica lijkt mij wel wat, vanaf 2001 ongeveer. Ik denk dat ik de normale 140pk versie wil, de T-Sport is nogal duur in aanschaf.
Daarnaast zijn er zat tuning onderdelen te vinden voor deze auto, TRD heeft vet spul bijvoorbeeld.
Heeft iemand hier een Celica T23, en zijn er bekende problemen met dit model?
De laatste Celica lijkt mij wel wat, vanaf 2001 ongeveer. Ik denk dat ik de normale 140pk versie wil, de T-Sport is nogal duur in aanschaf.
Daarnaast zijn er zat tuning onderdelen te vinden voor deze auto, TRD heeft vet spul bijvoorbeeld.
Op zich een prima auto, alleen de eerste 140pk versies geproduceerd in 1999 en 2000 kunnen een productiefout hebben.Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:53:
Ik rij nu bijna acht jaar een Paseo uit '96 met veel plezier maar ik ga denk ik toch op zoek naar een nieuwere auto.
Bij veel auto's is dit gecorrigeerd via de dealer/importeur, maar bij veel auto's ook niet. De motoren gaan niet persee kapot, maar ze verbruiken veel olie wat verbrandt wordt, waardoor je weer de dure katalysator moet vervangen. En in het algemeen is er een risico op motorschade bij auto's die veel olieverbruiken.
Modellen met registratie op 2001 of 2002 kunnen er nog steeds last van hebben omdat ze gewoon later zijn verkocht dan ze zijn gemaakt. Als ze erg goedkoop zijn dan is het wel verdacht.
Goed door vragen dus op olieverbruik. En je wil er ook geen een kopen met motorlampje aan.
T-sport versie had hier geen last van overigens.
Hier een Celica rijder met helaas het zelfde probleem. Ik heb vorig jaar zomer een Celica aangeschaft bouwjaar 2000 (1.8 VVTI 143 PK) 130.000 km op de teller. Ik wist zelf van dit probleem af bij deze types en heb daarom een auto bij onze lokale Toyota Dealer gekocht. Netjes aangekleed nauwelijks schade aan het plaatwerk. Had 6 maanden BOVAG op deze auto gehad.
In de eerste week trok ik de oliestok eruit en was tot mijn grote verbazing de stok droog. Ik terug naar de dealer en bijgevuld en 2 weken aangekeken hoe het verbruik was. Gemiddeld 1 liter op 1000 km met uitschieters naar 1 liter op 500 km.
De zelfde maand hebben ze het hele blok uit elkaar gehad de kop gereviseerd en de zuigerveren vervangen. Cilinders opgepoetst etc. Ik ben daarna weer gaan rijden met de auto. En het verbruik was inderdaad een stuk minder. Ik ben de maand erop voor mijn werk naar Australië vertrokken. Toen ik 3 maanden later terug kwam voor 9 dagen heb ik met die auto gereden en draaide het blok in elkaar. Er waren 2 krukas lagers uit en bleek er een olie pomp niet goed gewerkt te hebben of een olie kanaal dicht gezeten te hebben.
Er is een nieuwe motor in gekomen van een revisie bedrijf (Ik was weer naar Australië vertrokken). Dit blok verbruikt evenveel dan niet meer olie als het oude blok. Met weer uitschieters van 1.25 liter op 200/300 km.
Hier kwam ik achter tijdens een break in Nederland. Auto is terug geweest naar het bedrijf waar hij gereviseerd was. Ze zijden dat er nieuwe kleprubbers in gegaan zouden zijn en dat het nu verholpen zou zijn. Nu ben ik afgelopen 2 weken weer thuis geweest en heb met de auto gereden. Olie verbruik is nog steeds hopeloos en hij gebruikt nu ook ongeveer de zelfde hoeveelheid koelvloeistof als olie.
Inmiddels ben ik weer terug naar Australië en gaat de auto weer terug naar de garage, en word er een nieuw blok gemonteerd. Ik ben het behoorlijk beu nu. De garage doet echt zijn best om het op te lossen maar het is nu een verzekerings questie geworden voor hem en zit ik er tussen. Ik heb het enige voordeel (en ook nadeel) dat ik 80% van het jaar op reis ben maar ik hoop dat het opgelost word. Tot nu valt alles in de garantie ook al is die periode over.
Ik vind het voor de rest een fanatische auto om in te rijden. Ligt zeer goed op de weg je kan er relatief zuinig meer rijden (1:13/14) (snelweg en redelijk sportieve rijstijl) maar je kan er ook heerlijk mee boenderen.
Ik heb er nu over na zitten denken om hem van de hand te doen en een mooie 2e hands BMW 3 voor te kopen. (2006 Diesel)
In de eerste week trok ik de oliestok eruit en was tot mijn grote verbazing de stok droog. Ik terug naar de dealer en bijgevuld en 2 weken aangekeken hoe het verbruik was. Gemiddeld 1 liter op 1000 km met uitschieters naar 1 liter op 500 km.
De zelfde maand hebben ze het hele blok uit elkaar gehad de kop gereviseerd en de zuigerveren vervangen. Cilinders opgepoetst etc. Ik ben daarna weer gaan rijden met de auto. En het verbruik was inderdaad een stuk minder. Ik ben de maand erop voor mijn werk naar Australië vertrokken. Toen ik 3 maanden later terug kwam voor 9 dagen heb ik met die auto gereden en draaide het blok in elkaar. Er waren 2 krukas lagers uit en bleek er een olie pomp niet goed gewerkt te hebben of een olie kanaal dicht gezeten te hebben.
Er is een nieuwe motor in gekomen van een revisie bedrijf (Ik was weer naar Australië vertrokken). Dit blok verbruikt evenveel dan niet meer olie als het oude blok. Met weer uitschieters van 1.25 liter op 200/300 km.
Hier kwam ik achter tijdens een break in Nederland. Auto is terug geweest naar het bedrijf waar hij gereviseerd was. Ze zijden dat er nieuwe kleprubbers in gegaan zouden zijn en dat het nu verholpen zou zijn. Nu ben ik afgelopen 2 weken weer thuis geweest en heb met de auto gereden. Olie verbruik is nog steeds hopeloos en hij gebruikt nu ook ongeveer de zelfde hoeveelheid koelvloeistof als olie.
Inmiddels ben ik weer terug naar Australië en gaat de auto weer terug naar de garage, en word er een nieuw blok gemonteerd. Ik ben het behoorlijk beu nu. De garage doet echt zijn best om het op te lossen maar het is nu een verzekerings questie geworden voor hem en zit ik er tussen. Ik heb het enige voordeel (en ook nadeel) dat ik 80% van het jaar op reis ben maar ik hoop dat het opgelost word. Tot nu valt alles in de garantie ook al is die periode over.
Ik vind het voor de rest een fanatische auto om in te rijden. Ligt zeer goed op de weg je kan er relatief zuinig meer rijden (1:13/14) (snelweg en redelijk sportieve rijstijl) maar je kan er ook heerlijk mee boenderen.
Ik heb er nu over na zitten denken om hem van de hand te doen en een mooie 2e hands BMW 3 voor te kopen. (2006 Diesel)

Dat zijn de horrorverhalen die je niet wil horen bij een Japanner. Heb zelf met MR2 SW20 ook het probleem gehad dat bij de aankoop het blok 1L olie op 1000km verbruikte. Dealer vond dat ook niet grappig, dus blok werd gereviseerd en heb daarna er ook geen last meer van gehad. Maar je hebt blijkbaar nog een aantal slechte blokken gehad.
Eerlijk gezegd zou ik niet kiezen voor een Europeaan als je de auto voor grote delen van een jaar op stal laat. De Japanners zijn gekend voor hun betrouwbaarheid, ook al heb je met één auto nu al drie keer op een rij pech gehad. Maar ik vrees ervoor dat de Duitser daar geen beter antwoord op is. Dat je de auto wilt wegdoen begrijp ik volledig maar dan zou ik eerder kiezen voor eentje van Japanse makelij (letterlijk en figuurlijk).
Dat verschil merkte ik met mijn Corolla Sedan 2008 die van Japan kwam (althans toen) en de Auris 2008 van mijn ouders die in Turkije gemaakt werd. In mijn auto was alles goed afgewerkt, hun auto heeft redelijk wat krakende en slechtzittende panelen op de middenconsole. Een bocht nemen betekent krakende geluiden bij hun.
Maar vrij van blamen is een echte Japanner ook nooit, ze doen echter wel hun best om het te minimaliseren.
Eerlijk gezegd zou ik niet kiezen voor een Europeaan als je de auto voor grote delen van een jaar op stal laat. De Japanners zijn gekend voor hun betrouwbaarheid, ook al heb je met één auto nu al drie keer op een rij pech gehad. Maar ik vrees ervoor dat de Duitser daar geen beter antwoord op is. Dat je de auto wilt wegdoen begrijp ik volledig maar dan zou ik eerder kiezen voor eentje van Japanse makelij (letterlijk en figuurlijk).
Dat verschil merkte ik met mijn Corolla Sedan 2008 die van Japan kwam (althans toen) en de Auris 2008 van mijn ouders die in Turkije gemaakt werd. In mijn auto was alles goed afgewerkt, hun auto heeft redelijk wat krakende en slechtzittende panelen op de middenconsole. Een bocht nemen betekent krakende geluiden bij hun.
Maar vrij van blamen is een echte Japanner ook nooit, ze doen echter wel hun best om het te minimaliseren.
Onze familie rijd al trouw ruim 25 jaar trouw Toyota (12 nieuwe Toyota's gekocht bij de dealer).
Het probleem van die Celica blokken is dat deze allemaal verpest zijn. Ik heb zelf op internet een aantal redenen kunnen vinden van het hoge olie verbruik.
1) Aluminium blok. Bij snel warm rijden en afkoelen gaan cilinders ovaal staan waardoor olie langs de veren gaat en in de verbranding terecht komt.
2) Te weinig spoelgaten tussen de zuiger veren hierdoor worden de zuigers te warm krijgen niet genoeg koeling en smering. Daardoor gaat er een koolafzetting op de veren zitten waardoor deze niet meer meebewegen met de uitzetting van de cilinder.
De enige oplossing waar ik zelf vertrouwen in zou hebben zou een nieuw Shortblok van Toyota zelf zijn (compleet nieuw onderblok met modificaties ICM krukas + lagers / waterpomp / oliepomp.
De reden dat ik afstap van een Toyota is omdat ik diesel wil gaan rijden icm eventueel automaat. Op de nieuwste toyota's zitten mooie mooie CVT automaatjes. maar op de wat oudere D-Cat motoren zijn deze niet te vinden. Ook zijn deze D-cat motoren niet zo efficiënt en hebben ze nogal wat problemen bij lage kilometerstanden (te weinig km in te veel jaren). Mijn vader heeft zelf een D4-D D-Cat 177 PK Avensis gehad en ik moet zeggen dat ik het koppel en vermogen van die auto echt heerlijk was. Nu hebben we thuis het laatste type Avensis (Facelift 150 Pk diesel + automaat Executive business mid 2012 ) en nu moet ik eerlijk bekennen dat ik voor dat geld eigenlijk niet helemaal waard vind. Afwerking is nog steeds erg plastic en het dashbord is niet mooi en automaat is niet fijn rijden.
Ik heb gekeken naar een Auris van 2006 tot 2008 177 PK D4-D D-Cat wat ik zeker wel een mooie auto vind. Maar voor de rest zit er niet veel spannends in de Toyota range.
Vanaf september ga ik weer pendelen van midden Brabant naar Rotterdam iedere dag. Dan staat hij zeker niet meer stil en is diesel zeker geen overbodige luxe. Ik moet nog even goed researchen wat ik graag zou willen.
Het probleem van die Celica blokken is dat deze allemaal verpest zijn. Ik heb zelf op internet een aantal redenen kunnen vinden van het hoge olie verbruik.
1) Aluminium blok. Bij snel warm rijden en afkoelen gaan cilinders ovaal staan waardoor olie langs de veren gaat en in de verbranding terecht komt.
2) Te weinig spoelgaten tussen de zuiger veren hierdoor worden de zuigers te warm krijgen niet genoeg koeling en smering. Daardoor gaat er een koolafzetting op de veren zitten waardoor deze niet meer meebewegen met de uitzetting van de cilinder.
De enige oplossing waar ik zelf vertrouwen in zou hebben zou een nieuw Shortblok van Toyota zelf zijn (compleet nieuw onderblok met modificaties ICM krukas + lagers / waterpomp / oliepomp.
De reden dat ik afstap van een Toyota is omdat ik diesel wil gaan rijden icm eventueel automaat. Op de nieuwste toyota's zitten mooie mooie CVT automaatjes. maar op de wat oudere D-Cat motoren zijn deze niet te vinden. Ook zijn deze D-cat motoren niet zo efficiënt en hebben ze nogal wat problemen bij lage kilometerstanden (te weinig km in te veel jaren). Mijn vader heeft zelf een D4-D D-Cat 177 PK Avensis gehad en ik moet zeggen dat ik het koppel en vermogen van die auto echt heerlijk was. Nu hebben we thuis het laatste type Avensis (Facelift 150 Pk diesel + automaat Executive business mid 2012 ) en nu moet ik eerlijk bekennen dat ik voor dat geld eigenlijk niet helemaal waard vind. Afwerking is nog steeds erg plastic en het dashbord is niet mooi en automaat is niet fijn rijden.
Ik heb gekeken naar een Auris van 2006 tot 2008 177 PK D4-D D-Cat wat ik zeker wel een mooie auto vind. Maar voor de rest zit er niet veel spannends in de Toyota range.
Vanaf september ga ik weer pendelen van midden Brabant naar Rotterdam iedere dag. Dan staat hij zeker niet meer stil en is diesel zeker geen overbodige luxe. Ik moet nog even goed researchen wat ik graag zou willen.