Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:53:
Ik rij nu bijna acht jaar een Paseo uit '96 met veel plezier maar ik ga denk ik toch op zoek naar een nieuwere auto.
De laatste Celica lijkt mij wel wat, vanaf 2001 ongeveer. Ik denk dat ik de normale 140pk versie wil, de T-Sport is nogal duur in aanschaf.
Daarnaast zijn er zat tuning onderdelen te vinden voor deze auto, TRD heeft vet spul bijvoorbeeld.
Heeft iemand hier een Celica T23, en zijn er bekende problemen met dit model?
Ik rij zelf al weer een flink aantal jaren Celica. Ik kwam ook uit een Toyota Paseo en ben toen overgestapt op een Celica uit juli 2000. Deze heb ik een aantal jaren gehad en ben vervolgens overgestapt op een Celica uit april 2005 die ik alweer bijna 5 jaar heb. Ik heb bij beide modellen geen olieverbruik gehad en hoef(de) tussen de beurten door dan ook nooit olie bij te vullen. Toen ik een opvolger voor mijn 2000 Celica zocht wilde ik eigenlijk een T-Sport alleen zijn facelift T-Sport modellen uit 2005 helemaal schaars.
Er zitten een aantal verschillen tussen het facelift en pre-facelift model, zoals:
Voorbumper, achterlichten, kleur interieur/dashbord, bekleding achterbank, spiegels in zonneklep, dakbekleding, digitale meters dashboard, kleur dashboardverlichting bedieningselementen/klok, grotere voorremmen (zelfde maat als t-sport), constructie schokdempers, tandheugelsysteem van besturing en oliekeerringen in de motor.
Vooral de kleur van het dashboard bij de facelift vind ik een hele verbetering.
Zo ziet de mijne er uit: