Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 37 ... 167 Laatste
Acties:
  • 920.741 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar heb je wel heel erg veel pech mee gehad. En wat een slecht revisie bedrijf dan als je zulke problemen krijgt na een revisie. Maar goed dat is dan mijn mening imho.

Mijn vader heeft een 2001 model maar ook die verbruikt ietwat olie, volgens mij 1 op 5000. Wel wat meer dan mijn diesel maar nog niet echt heel erg spannend geloof ik. Maar het is er wel...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:38

Meneer aard

Porsche rulez!

Jetsker schreef op zondag 12 mei 2013 @ 09:55:
Onze familie rijd al trouw ruim 25 jaar trouw Toyota (12 nieuwe Toyota's gekocht bij de dealer).

Het probleem van die Celica blokken is dat deze allemaal verpest zijn. Ik heb zelf op internet een aantal redenen kunnen vinden van het hoge olie verbruik.

1) Aluminium blok. Bij snel warm rijden en afkoelen gaan cilinders ovaal staan waardoor olie langs de veren gaat en in de verbranding terecht komt.

2) Te weinig spoelgaten tussen de zuiger veren hierdoor worden de zuigers te warm krijgen niet genoeg koeling en smering. Daardoor gaat er een koolafzetting op de veren zitten waardoor deze niet meer meebewegen met de uitzetting van de cilinder.

De enige oplossing waar ik zelf vertrouwen in zou hebben zou een nieuw Shortblok van Toyota zelf zijn (compleet nieuw onderblok met modificaties ICM krukas + lagers / waterpomp / oliepomp.

De reden dat ik afstap van een Toyota is omdat ik diesel wil gaan rijden icm eventueel automaat. Op de nieuwste toyota's zitten mooie mooie CVT automaatjes. maar op de wat oudere D-Cat motoren zijn deze niet te vinden. Ook zijn deze D-cat motoren niet zo efficiënt en hebben ze nogal wat problemen bij lage kilometerstanden (te weinig km in te veel jaren). Mijn vader heeft zelf een D4-D D-Cat 177 PK Avensis gehad en ik moet zeggen dat ik het koppel en vermogen van die auto echt heerlijk was. Nu hebben we thuis het laatste type Avensis (Facelift 150 Pk diesel + automaat Executive business mid 2012 ) en nu moet ik eerlijk bekennen dat ik voor dat geld eigenlijk niet helemaal waard vind. Afwerking is nog steeds erg plastic en het dashbord is niet mooi en automaat is niet fijn rijden.

Ik heb gekeken naar een Auris van 2006 tot 2008 177 PK D4-D D-Cat wat ik zeker wel een mooie auto vind. Maar voor de rest zit er niet veel spannends in de Toyota range.

Vanaf september ga ik weer pendelen van midden Brabant naar Rotterdam iedere dag. Dan staat hij zeker niet meer stil en is diesel zeker geen overbodige luxe. Ik moet nog even goed researchen wat ik graag zou willen.
Die Turbo`s willen nog wel eens in elkaar draaien van die C-Cat types. Dat is het enigste probleem wat ik weet van die versies.
En het is een algemeen bekend iets dat eerdere VVTI blokken olie zuipen als een ketter. Vaak werd het onderblok onder garantie vervangen door een nieuwe. Je moet echt geluk hebben, je kunt beter een VVTI blok kopen uit 2004 of later toen waren de problemen minder.

Zelf rijd ik nog steeds naar volle tevredenheid een camry van 99. Ding loopt nog steeds als een klok en nog geen rammel of kraakje in het interieur. Onderhoud is niet echt duur/goedkoop maar er gaat naast slijtage materiaal niet meer dan dat kapot tot nu toe. Klep seals worden wel slechter, met goed warm weer wil die nog een pluimpje geven met starten maar dat is een bekend gegeven van die Gen 4 2.2 blokken..Die draaien warmer wat die klepseals niet helemala tegen kunnen. Denk dat ik die nog eens ga vervangen, prognose is om nog 2 jaar door te rijden. Inmiddels 230k op de klok.
Onderhoud gebeurd enkel bij de toyota dealer..

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 17:05
Jetsker schreef op zondag 12 mei 2013 @ 03:05:
Ik heb er nu over na zitten denken om hem van de hand te doen en een mooie 2e hands BMW 3 voor te kopen. (2006 Diesel)
Waarom diesel als je er 80% van het jaar niet mee kunt rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jetsker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-06-2024
Het Fantoom schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:08:
[...]

Waarom diesel als je er 80% van het jaar niet mee kunt rijden?
Volgend jaar ga ik weer pendelen tussen midden Brabant en Rotterdam/Schiedam.
Overigens wist ik niet eens toen ik de Toyota kocht dat ik voor een jaar naar het buitenland gestuurd werd. Anders had ik nog een mooi jaar uitgezeten met mijn Ibiza uit 1996..
Meneer aard schreef op zondag 12 mei 2013 @ 11:25:
[...]
*knip*
Je moet echt geluk hebben, je kunt beter een VVTI blok kopen uit 2004 of later toen waren de problemen minder.
*knip*
Die zijn best moeilijk te verkrijgen. Zeker van de facelifts zijn er maar heel weinig verkocht. Volgens de autoweek tabel zijn er rond de 90 verkocht...

http://www.autoweek.nl/ve...=toyota&modelserie=Celica

[ Voor 68% gewijzigd door Jetsker op 13-05-2013 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik een Celica wil kopen kan ik het beste een T-Sport of het normale model vanaf 2004 (facelift) nemen om zeker te zijn.
Daar zijn er inderdaad niet veel van maar er staat een mooie knalgele op marktplaats met zwart leer interieur. :P

Ik zit ook te kijken naar MR2's vanaf 2003 (Ook vanwege motor problemen, vooral bij het spruitstuk met de pre-cat).

Die gasten bij Toyota hebben toch wel dikke fouten met die VVTi blokken gemaakt zeg. -O-

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik denk dat je in België meer succes hebt voor het facelift model, hier zie ik ze af en toe rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Waarschijnlijk ga ik binnen nu en een paar maandjes ook Toyota rijden. Ik rij nu een lease Lexus CT200h, maar die gaat de deur uit omdat ik een andere baan heb gevonden, waarbij een leaseauto niet tot de mogelijkheden behoort.

Nu is na veel vijven en zessen ons oog gevallen op een Toyota Avensis Wagon 2.2 D-4D D-Cat, bouwjaar 2009+ (het vorige model dus, met de doorlopende koplampjes). We hebben ook nog gekeken naar BMW 3, Volvo V50/V70, Opel Insigna, waarbij in vergelijking de afschrijving van Toyota in positieve zin opviel. Daarnaast waren de 3-serie en de V50 veel te krap bemeten achter de voorstoelen (en overigens ook de kofferbak), De Insignia was wel een kanshebber maar gaf minder beleving.

De Avensis reed als een zonnetje en ik vind hem -in tegenstelling tot vele reviews- er stoer uitzien. Zeker in een donkere kleur icm privacy glas. Hij is vrij ingetogen, maar dat maakt ook dat het model er nog steeds niet gedateerd uitziet. Wij hebben in een 150PK versie gereden (eigenlijk niets te klagen over het vermogen en koppel), maar ook de 177PK behoort tot de mogelijkheden.

Nog tips hier m.b.t. het afstellen van de zoekparameters? Ik neig naar een goedkopere tweedehands met wat meer km's ~175.000 km . Mijn vriendin denkt meer aan ~125.000 km, daar zit nu 3-5k in euro's tussen en na 4 jaar met het aantal km's per jaar dat wij gaan rijden in gedachten is dat nog maar 1-1,5k.

Jammer dat ik nog even moet wachten totdat mijn nieuwe contract ingaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 12:11
Grappig om te zien inderdaad hoe de "dure" merken hun modellen een klasse groter inzetten dan dat ze werkelijk zijn: Voor de ruimte van een Avensis of Insignia zul je bij BMW en Volvo naar de 5 en de V70 moeten kijken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:13:

Die gasten bij Toyota hebben toch wel dikke fouten met die VVTi blokken gemaakt zeg. -O-
Toch apart dat ze het dan voor een Lexus wel voor elkaar kregen in hetzelfde jaartal. In mijn IS200 ligt ook een VVTi motorblok (1G-FE), maar die kent die problemen allemaal niet. Ik heb er in elk geval voor dit model nog nooit van gehoord.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:49
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:53:
Ik rij nu bijna acht jaar een Paseo uit '96 met veel plezier maar ik ga denk ik toch op zoek naar een nieuwere auto.
De laatste Celica lijkt mij wel wat, vanaf 2001 ongeveer. Ik denk dat ik de normale 140pk versie wil, de T-Sport is nogal duur in aanschaf.
Daarnaast zijn er zat tuning onderdelen te vinden voor deze auto, TRD heeft vet spul bijvoorbeeld.

Heeft iemand hier een Celica T23, en zijn er bekende problemen met dit model?
Ik rij zelf al weer een flink aantal jaren Celica. Ik kwam ook uit een Toyota Paseo en ben toen overgestapt op een Celica uit juli 2000. Deze heb ik een aantal jaren gehad en ben vervolgens overgestapt op een Celica uit april 2005 die ik alweer bijna 5 jaar heb. Ik heb bij beide modellen geen olieverbruik gehad en hoef(de) tussen de beurten door dan ook nooit olie bij te vullen. Toen ik een opvolger voor mijn 2000 Celica zocht wilde ik eigenlijk een T-Sport alleen zijn facelift T-Sport modellen uit 2005 helemaal schaars.

Er zitten een aantal verschillen tussen het facelift en pre-facelift model, zoals:

Voorbumper, achterlichten, kleur interieur/dashbord, bekleding achterbank, spiegels in zonneklep, dakbekleding, digitale meters dashboard, kleur dashboardverlichting bedieningselementen/klok, grotere voorremmen (zelfde maat als t-sport), constructie schokdempers, tandheugelsysteem van besturing en oliekeerringen in de motor.

Vooral de kleur van het dashboard bij de facelift vind ik een hele verbetering.

Zo ziet de mijne er uit:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/1zgbwl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

sopsop schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:17:
Waarschijnlijk ga ik binnen nu en een paar maandjes ook Toyota rijden. Ik rij nu een lease Lexus CT200h, maar die gaat de deur uit omdat ik een andere baan heb gevonden, waarbij een leaseauto niet tot de mogelijkheden behoort.

Nu is na veel vijven en zessen ons oog gevallen op een Toyota Avensis Wagon 2.2 D-4D D-Cat, bouwjaar 2009+ (het vorige model dus, met de doorlopende koplampjes). We hebben ook nog gekeken naar BMW 3, Volvo V50/V70, Opel Insigna, waarbij in vergelijking de afschrijving van Toyota in positieve zin opviel. Daarnaast waren de 3-serie en de V50 veel te krap bemeten achter de voorstoelen (en overigens ook de kofferbak), De Insignia was wel een kanshebber maar gaf minder beleving.

De Avensis reed als een zonnetje en ik vind hem -in tegenstelling tot vele reviews- er stoer uitzien. Zeker in een donkere kleur icm privacy glas. Hij is vrij ingetogen, maar dat maakt ook dat het model er nog steeds niet gedateerd uitziet. Wij hebben in een 150PK versie gereden (eigenlijk niets te klagen over het vermogen en koppel), maar ook de 177PK behoort tot de mogelijkheden.

Nog tips hier m.b.t. het afstellen van de zoekparameters? Ik neig naar een goedkopere tweedehands met wat meer km's ~175.000 km . Mijn vriendin denkt meer aan ~125.000 km, daar zit nu 3-5k in euro's tussen en na 4 jaar met het aantal km's per jaar dat wij gaan rijden in gedachten is dat nog maar 1-1,5k.

Jammer dat ik nog even moet wachten totdat mijn nieuwe contract ingaat...
Ik rijd met een wat ouder D4D-blok uit 2002 (corolla, 2 liter, van 90 naar 120pk gechiped) , wat dus misschien niet geheel te vergelijken is, maar ik rij voor de zomervakantie de 600.000km op het blok.
Correct me if im wrong, maar volgens mij zijn kilometers tegenwoordig een stuk minder boeiend dat twintig jaar geleden.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 17:05
BeF-Bacchus schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:43:
Grappig om te zien inderdaad hoe de "dure" merken hun modellen een klasse groter inzetten dan dat ze werkelijk zijn: Voor de ruimte van een Avensis of Insignia zul je bij BMW en Volvo naar de 5 en de V70 moeten kijken namelijk.
Qua buitenafmetingen is een 5-serie net zo groot als een Insignia, alleen iets lager, langere wielbasis en meer spoorbreedte. Verder ligt bij BMW de nadruk op het rijgedrag, rwd zorgt sowieso al voor minder ruimte achterin. BMW koop je niet voor de ruimte, dus totaal niet vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

EWK schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:11:
[...]

Ik rijd met een wat ouder D4D-blok uit 2002 (corolla, 2 liter, van 90 naar 120pk gechiped) , wat dus misschien niet geheel te vergelijken is, maar ik rij voor de zomervakantie de 600.000km op het blok.
Is dat niet een gewone diesel, zonder turbo ?
EDIT: ah nee toch met turbo, maar blijkbaar was de 2.0 al reeds eentje met 115-120pk ? 90pk was voor de 1.4 liter.
Correct me if im wrong, maar volgens mij zijn kilometers tegenwoordig een stuk minder boeiend dat twintig jaar geleden.
Dat ligt er maar aan wat voor auto en wat voor rijgedrag. Met mijn MR2 verwacht ik niet dat ik 200.000km haal zonder serieuze kosten te maken. Ik doe ook bijna nooit snelweg en ik kijk af en toe wel eens of de motor zijn redline nog steeds bij 7.000rpm heeft.

Maar als je elke dag 100+km op de snelweg doet zonder gek te doen met een stevige Toyota, ja waarom niet ?

[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 14-05-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
EWK schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:11:
[...]

Wanneer komt ie nou op autoweek met klokje rond? :)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Phuncz schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:47:
[...]

Is dat niet een gewone diesel, zonder turbo ?
EDIT: ah nee toch met turbo, maar blijkbaar was de 2.0 al reeds eentje met 115-120pk ? 90pk was voor de 1.4 liter.
Eerst was er de 2 liter tubordiesel met 90 pk
Daarna kwam een 2liter 110pk (met turbo en intercooler) en een 1.4 met 90pk.

Ik heb dus de eerste.
!null schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:27:
[...]

Wanneer komt ie nou op autoweek met klokje rond? :)
Ik zal de redacteur eens een mail sturen :).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Nu online
Ja dat is gelukt staat nu 549pk/667nm op de wielen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.deweerd.biz/supra/Mk4/dynosheets/Marcel_dyno_ludwig.jpg

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is geen straf zeg! Maar wordt de AFR niet wat laag, zo rond de 11,5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Netjes :)
400 pk was natuurlijk ook wel een beetje weinig :P nu kan je tenminste weer een beetje mee komen met het verkeer.

[ Voor 33% gewijzigd door !null op 21-05-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Joopieboy schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:15:
Precies goed voor zulke turbomotoren, afaik. :) Het laatste wat je wilt is detonatie natuurlijk.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Nu online
!null schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:41:
Netjes :)
400 pk was natuurlijk ook wel een beetje weinig :P nu kan je tenminste weer een beetje mee komen met het verkeer.
Die 400 pk is mijn auto, en hoewel daar ook nog wel 50 extra paardjes in het blok verstopt zitten, is deze dyno sheet niet van mij maar van de supra van mijn broertje. Dit blok heeft onder andere een halve liter meer en een grotere turbo.
Joopieboy schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:15:
Voor een turbo blok op straat is dit percies wat je wilt. Zeker als je zoals in dit geval 1,55 bar overdruk hebt. Je ziet dat de afr hoog is onder in de toeren, hier is nog geen turbo druk en dit is beter voor de fuel economy (deze auto verbruikt op de snelweg zo'n 1:11 a 1:12) , daarma zie je hem iets terug lopen dat bevorderd het opspoelen van de turbo, en daarna richting de 11,5 om de detonatie zolang mogenlijk uit te stellen.

Ik ben met je eens dat in theorie normaal gesproken 12.5 je target zou moeten zijn, maar door hem wat rijker te zetten kan je de onsteking wat aggressiever zetten waar door je vaak netto meer vermogen over houd.

[ Voor 61% gewijzigd door SnowDude op 21-05-2013 22:37 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aah ok, dank voor de uitleg. :) Stond mij idd iets bij van 1 punt hoger maar de kennis van turbo motoren ontbreekt in mij geval voor een deel. :P Verbruik valt mij niks tegen dan ook nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
SnowDude schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:39:
[...]

Ja dat is gelukt staat nu 549pk/667nm op de wielen _/-\o_

[afbeelding]
Dus ongeveer 15 erbij. Maar dat is zonder turbodruk verhoging?

Is de engine output ook weer gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Nu online
Saturnus schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:36:
[...]

Dus ongeveer 15 erbij. Maar dat is zonder turbodruk verhoging?

Is de engine output ook weer gemeten?
Met druk verhoging, maar op een compleet andere dyno bank en ook met een 10 kilo zwaardere koppeling, dat vreet wel wat extre vermogen weg.

Aan de krukas meten kan alleen op een engine dyno, de zogenaame verlies metingen zijn vaak totaal niet realistisch omdat, ten eerste, de kracht verkeerd om door de versnellings bak gaat (van differentieel naar de koppeling toe) en ten tweede om dat de verliezen zijn tijdens het uitlopen kompleet anders zijn dan op het moment dat er 600 + pk doorheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week een Auris gekocht uit 2008. Een 1.6 Terra en daar zat helaas geen cc op. Na wat zoeken bleek dat een aantal modellen wel voorzien waren van cc maar alleen de bediening aan de stuurkolom misten. Je hoefde alleen het hendeltje met de kabel te installeren en klaar was je. Dit was niet mogelijk voor modellen met een bepaald motornummer. Daar stond die van mij niet tussen.
Later bleek dat er ook wat modellen waren die niet de juiste bekabeling hadden van de ecu naar de stuurkolom. Dat is in mijn geval dus zo. Helaas geen cc voor mij dus.

Wel heb ik nu de hendel en het kabeltje over. Mocht iemand daar interesse in hebben kan je mij altijd een DM sturen.

Meer info over het installeren in de link hieronder.

http://www.toyotaownerscl...nstallation-instructions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Iemand hier ervaring met het laten lopen van een Auris uit 2007, 1.6 VVT-i op LPG? Vriendin gaat binnenkort waarschijnlijk een stuk verder weg werken (70 km per dag) dus misschien is LPG een optie, maar natuurlijk alleen als dat kan met deze motor. Er staat nu ongeveer 50K KM op de klok, mocht dat invloed hebben.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
SnowDude schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:50:
[...]

Met druk verhoging, maar op een compleet andere dyno bank en ook met een 10 kilo zwaardere koppeling, dat vreet wel wat extre vermogen weg.
Ah. Wat schat je dan dat de winst is?
Aan de krukas meten kan alleen op een engine dyno, de zogenaame verlies metingen zijn vaak totaal niet realistisch omdat, ten eerste, de kracht verkeerd om door de versnellings bak gaat (van differentieel naar de koppeling toe) en ten tweede om dat de verliezen zijn tijdens het uitlopen kompleet anders zijn dan op het moment dat er 600 + pk doorheen gaat.
Dit snap ik niet helemaal, maar dat komt omdat ik de werking van dyno's nog niet opgezocht heb. (Queued @ todo list. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Nu online
Saturnus schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:43:
[...]

Ah. Wat schat je dan dat de winst is?
Dit is de winst de outputs liegen niet. :D

Alleen twee verschillende banken zijn niet zomaar te vergelijken. Sterker nog twee verschillende runs op de zelfde bank zijn ook niet altijd 100% vergelijkbaar de temperatuur speelt namelijk ook nog een hele grote rol.
[...]

Dit snap ik niet helemaal, maar dat komt omdat ik de werking van dyno's nog niet opgezocht heb. (Queued @ todo list. :) )
Als je meet op de wielen, kan je nooit met 100% zekerheid zeggen wat er op de krukas wordt geleverd. De verliezen in een versnellingsbak verschillen niet alleen per bak maar ook per versnelling en zelfs per toerental. Als je echt de krukas pk's wil weten, moet je de motor er uithalen en dan dus ook aan de krukas meten.

Maar de krukas pk's zijn alleen belangrijk voor als je op wil scheppen met hogere vermogens, wiel pk's is dat gene wat door je banden wordt overgebracht op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 15:02
Ik was m'n Supra N/A automaat weer zat dus ik ging maar op zoek naar wat turbo geweld. Aanvankelijk wilde ik een twin turbo Supra kopen, maar toen ik deze zag staan voor weinig meteen de knoop doorgehakt.. 't Is een Celica GT-FOUR uit 1994, WRC model (zijn er maar 2500 van):

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3738/8754513019_32e02ea01d_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2809/8754513015_db22ef266b_b.jpg

Helaas blijkt de koppeling op, dus volgende week gaat er een nieuwe in (OEM). Ook heb ik nieuwe gegroefde remschijven binnen, die we zondag gaan monteren samen met nieuwe Stoptech blokken.. :) En dan rustig aan de auto netjes en strak maken (interieurdelen zijn bijvoorbeeld wit gespoten, alle panelen ga ik vervangen voor originele).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Hm, prachtig ding, mede ook door Toyota's rallysuccessen (vanuit technisch oogpunt mag je het turborestrictor-schandaal ook wel een succes noemen, denk ik. ;) ) die erop afstralen.
Zie ik het trouwens goed dat deze zijn stuur rechts heeft zitten? JDM-import dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Heb je de Supra alweer verkocht? Kon je die snel kwijt?
Dit is een Britse RHD neem ik aan, hoeveel km staat er op? Hopelijk is hij technisch in orde. Koppeling is niet zo'n probleem het is belangrijker dat de rest ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Nu online
BeF-Bacchus schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:10:
Hm, prachtig ding, mede ook door Toyota's rallysuccessen (vanuit technisch oogpunt mag je het turborestrictor-schandaal ook wel een succes noemen, denk ik. ;) ) die erop afstralen.
Zie ik het trouwens goed dat deze zijn stuur rechts heeft zitten? JDM-import dus?
Van de 2500 WRC homologatie modellen zijn er 2100 verkocht in Japan, 300 in europa en 77 in Australie en de rest verspreid over de wereld. De kans dat je een Europesche vind is erg klein.

Maar erg mooie bak _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mijn MR2 uit '85 maar weer eens uit de schuur getrokken na 3,5 jaar stilstaan. Hij loopt nog mooier dan toen hij erin ging :) Nieuwe remmen erop gedaan en remvloeistof, fusee/stuurkogel rubbertjes vervangen etc. Dat zou het dan moeten zijn. Behalve dan dat er bij de uitloop van de dorpel naar achterwielen toe toch iets niet helemaal lekker zit en er even gelast moet worden. Maar daarna gaat hij weer rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Disfigured schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 00:28:
Ik was m'n Supra N/A automaat weer zat dus ik ging maar op zoek naar wat turbo geweld. Aanvankelijk wilde ik een twin turbo Supra kopen, maar toen ik deze zag staan voor weinig meteen de knoop doorgehakt.. 't Is een Celica GT-FOUR uit 1994, WRC model (zijn er maar 2500 van):

[afbeelding]

[afbeelding]

Helaas blijkt de koppeling op, dus volgende week gaat er een nieuwe in (OEM). Ook heb ik nieuwe gegroefde remschijven binnen, die we zondag gaan monteren samen met nieuwe Stoptech blokken.. :) En dan rustig aan de auto netjes en strak maken (interieurdelen zijn bijvoorbeeld wit gespoten, alle panelen ga ik vervangen voor originele).
Hmm, ik ken iemand die zo eentje ook heeft gehad en uit Engeland geïmporteerd heeft. In de buurt van Roermond gekocht toevallig? Alhoewel ik betwijfel of die een interieur wit zou maken...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Klein vraagje in het grote topic.
M'n schoonvader heeft een Avensis Wagon uit 2009. Nu werkt de spiegelverwarming nog wel, maar het stellen van de spiegels werkt al een tijd niet meer. Weet iemand toevallig welke zekering dit kan zijn en waar deze zit? Een tijdje geleden is er ook een trekhaak geplaatst en ik heb zelf het idee dat daar iets niet goed is gegaan, maar ik sluit het liefst eerst even de zekeringen uit. Alle zekeringen met een tekst op het deksel die enigszins leek op iets met spiegels heb ik bekeken, maar die zijn nog allemaal in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Ik sta op pagina 29, 30 en 31 in de Autoweek met de Corolla.
Leuk artikel geworden!

http://www.autoweek.nl/magazineartikel.php?ID=15574

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:06

Nakebod

Nope.

Als je geld teveel hebt, kan je altijd nog voor een 900 PK Supra gaan :D
http://www.autoblog.com/2...00-hp-toyota-supra-build/

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
EWK schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:41:
Ik sta op pagina 29, 30 en 31 in de Autoweek met de Corolla.
Leuk artikel geworden!

http://www.autoweek.nl/magazineartikel.php?ID=15574
En het filmpje: http://www.autoweek.nl/video/3466/klokje-rond-toyota-corolla

Erg leuk. Zo na 584.000 km op de teller mag een beetje olie lekkage best :p
Al is het wel prettig om te weten waar het vandaan komt, en te verhelpen. Dan gaat hij vast nog lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Dealer heeft nieuwe update gegeven van de levering van mijn Auris Sports Tourer. Namelijk rond 17-7 van de vrachtwagen af bij de dealer en dan ongeveer 1 (tot 1,5e) week later kan hij theoretisch gezien geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Waarom 7-10 dagen later pas klaar bij de dealer ? Is dat niet meestal iets van een dag of twee voor algemene checkup ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ligt aan de hoeveelheid dealeropties denk ik. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Dat is wat de dealer zei. Dit ivm hele auto klaar maken voor aflevering (helemaal oppoetsen oid). Verder geen dealeropties maar daar hebben we het niet over gehad en waarschijnlijk nam hij dit wel in overweging toen hij mij de '1 / 1.5 week' schatting gaf. Ook is het een leaseauto en moet er dus wat dingen kenbaar gemaakt worden bij de leasemaatschappij.

En ach... wat is 1 werkweek wachten op een totale wachttijd van ongeveer 5 tot 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Auris Touring Sports is ook uitgesteld, naar september... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:44:
Mijn Auris Touring Sports is ook uitgesteld, naar september... :'(
Ik had die van mij besteld in Februari en stond eerst gepland voor eind augustus en toen was het september. En opeens ging het heel snel en staat de verwachte leveringsdatum dus op mid juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Phuncz schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:30:
Waarom 7-10 dagen later pas klaar bij de dealer ? Is dat niet meestal iets van een dag of twee voor algemene checkup ?
Ze moeten die dingen ook inplannen, een week of wat geeft ze ruimte om te schuiven en als er een hele vrachtwagen gelost wordt zijn ze ook weer even zoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
WOEST :(

Stapte m'n iQ uit en hoor een sissend geluid, dus ff luisteren, kwam ergens van m'n radiateur. Bleek dat er dus een steentje ofzo tegen m'n airco condensator is aangekomen en toen scheurtje erin. En inderdaad, airco deed het daarna niet meer.

Toyota gebeld... onderdeel kost €420 ex. montage :') en dan moet de airco dus ook nog bijgevuld worden enzo. Belachelijk. Rij ik een jap of een Bentley gvd :(

Wat is de kans trouwens dat zo'n steentje je condensator sloopt???

[ Voor 7% gewijzigd door YoshiBignose op 28-06-2013 21:20 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Vrij groot blijkbaar, m'n vader had vorig jaar exact hetzelfde met z'n Verso. Dure reparatie inderdaad.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
€133 immitatie, €60 bijvullen hier in de buurt en een monteurvriend die het erin zit. Klaar is de Bignose. Wat een belachelijke prijzen zeg, doe ik niet aan mee.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik had met mijn MR2 ook de pech dat er een O²-sensor kapot ging (één van de drie) juist buiten de garantie, de garage zei me ook dat dat 330€ excl. montage was en begreep dat ik dat buiten garantie voor een bijna-non-issue niet wou uitgeven.

Dus heb ik online er drie gekocht voor 70€ incl. verzending. Wel geen Sanyo Denki met Toyota embleem, maar het werkt ook. Sanyo Denki zonder Mr. T logo was iets van de 60€/st.

[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 29-06-2013 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Radiateurs, condensors, intercoolers zitten allemaal volop in de rijwind en hebben dus ook een dikke kans om steenslag te vangen en daar uiteindelijk ook aan kapot te gaan. Goede keuze om dat niet door de dealer te laten maken.
Toyota's originele reserve-onderdelen zijn in Europa inderdaad erg duur en passende imitatie is vaak slecht te vinden. Dat laatste is een van de weinige punten waar een merk als Volkswagen hier beter op scoort, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinzinneke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:37
Ik volg dit topic al een tijdje en aangezien ik al aan mijn derde Toyota zit, vond ik het tijd om mij eens te moeien...

Begin dit jaar ben ik veranderd van:
Afbeeldingslocatie: http://i1366.photobucket.com/albums/r774/zinzinneke/Cars/C_zpsd0fe2dfa.png
Corolla 1998 5D 2.0 diesel

naar:
Afbeeldingslocatie: http://i1366.photobucket.com/albums/r774/zinzinneke/Cars/Auris_zps864cd6c4.png
Auris 2013 Hybrid Lounge Deep Titanium

Zoek de 10 verschillen >:)

De Corolla gekocht aan 4 jaar oud en 64000 km, overgelaten aan de garage met 186000 km, zonder ooit andere kosten dan onderhoud gehad te hebben. Gekocht ook in een tijd dat ik nogal wat meer kilometers moest doen voor te gaan werken, vandaar de diesel :)
Heel wat minder nu: de Auris zit amper aan 3500 op de teller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nette wagen ! Ik vind de nieuwe Auris best leuk uitzien, heel wat meer bij de tijd en eindelijk krijgt Toyota zijn eigen gezicht ipv. bijeenraapsels van matige designs. Iemand in de familie heeft ook een Auris Hybrid en dat is toch wel leuk rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinzinneke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:37
In de vorige herfst had ik al foto's gezien van de nieuwe Auris op het internet en ik vond het wel wat hebben. En na "live" te zien, toegehapt ;)
Halverwege december besteld en op 2 januari al een telefoontje van de garage, dat de auto toegekomen was. De garage was zelf ook verwonderd dat het zo snel gegaan was... Ze hadden eerst 4-6 weken levertermijn geschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Ik rij ook een corolla! :D Uit 1998 mijn eerste auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Gister voor het eerst de Auris TS (witte) zien rijden in Tiel. Kan niet wachten tot ik (hopelijk) ergens volgende week of de week erna mijn Deep Titanium Auris TS full options mag gaan ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

LootBoxSurvivor schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 00:58:
Ik rij ook een corolla! :D Uit 1998 mijn eerste auto.
Veel plezier ermee. :) Mijn Corolla is van 1996, rijd deze vanaf 2003, 2e hands gekocht dus. Wel op gelet dat het een luxe uitvoering was, met airco, electrische ramen, centrale vergrendeling (nu ook met afstandsbediening) en natuurlijk lpg-g3, dus een volle tank voor 20 euro, bij 3 keer tanken per jaar de meerprijs belasting lpg=g3 t.o.v. benzine al terugverdiend. Sinds een aantal jaren ook een autoradio met bluetooth, voor handsfree bellen en navigatie op mijn smartphone. Voor die tijd reed ik altijd in lease-auto's van de zaak, nu ben ik sinds 2004 eigen baas (ZZP'er), gebruik hem zowel prive als zakelijk. Hij begint nu trouwens wel een beetje te roesten, kost best duur om dit te laten verhelpen, ben nog even aan het overwegen waar ik dat laat doen, maar ben zeker niet van plan iets nieuws te kopen. Heb dit wel even overwogen, maar ga ik niet doen, vind dit model best mooi, je ziet ze steeds minder. Verder is lpg-g3 minder geschikt voor nieuwe Toyota's. Ook de afschrijving van een nieuwe is gigantisch in vergelijking met mijn auto van 18 jaar oud. :P

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Zijn leuke wagens, die E11's; bijna on-Toyotas eigenwijs gezicht met die kikkerogen, helemaal als je hem in "Lipstick Red" had durven bestellen. Zijn over de wereld ook technisch best wat leuke uitvoeringen van gebouwd: het Europese WRC-homologatie-model G6R of de JDM-uitvoeringen met de extreem-hoogtoerige vijf-kleppers bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

De Corolla 1.6 hatchback zijn leuke dingen, zeker om mee te beginnen. Veel mensen vinden de koplampen lelijk etc, ik vind ze geweldig! En als je ze nu nog ziet rijden, heb ik niet het idee dat het model alweer zo oud is.

Had zelf een tweedehands uit 98, met airco. Jaren met veel plezier in gereden. Helaas wel een keer nieuwe koppelingsplaten erin. Duur geintje.. Maar dat is eigenlijk ook het enige grote onderhoud dat nodig was.
Als ik nu om wat voor een reden mijn Yaris zou moeten inruilen voor iets goedkoops en betrouwbaars, zou ik er zo weer 1 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Zinzinneke schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:58:
Auris 2013 Hybrid Lounge Deep Titanium
Wat voor kleur is dat Deep Titanium? Op de website en foto kan ik het niet goed zien, lijkt het op heel donkergroen of blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik neig meer naar de donker blauwe kant, richting het zwarte zelfs. Op de site niet echt zeer duidelijk te zien idd. Bij titanium denk ik toch meer aan een grijstint eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

bouwfraude schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:33:
[...]

Wat voor kleur is dat Deep Titanium? Op de website en foto kan ik het niet goed zien, lijkt het op heel donkergroen of blauw?
Nakebod schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:05:
Ik neig meer naar de donker blauwe kant, richting het zwarte zelfs. Op de site niet echt zeer duidelijk te zien idd. Bij titanium denk ik toch meer aan een grijstint eigenlijk :)
Het is een beetje een rare mix van meerdere kleuren.
Antraciet grijzig meets donkerblauw met een hint van groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Helaas gaat de LandCruiser toch de verkoop in :(

Afbeeldingslocatie: http://www.lovetheworld.nl/cms/img/98235468mini-DSC_0511.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.lovetheworld.nl/cms/img/1269528721mini-DSC_0179.JPG

http://www.autoscout24.nl...aspx?id=235453551&asrc=st

[ Voor 19% gewijzigd door !null op 15-07-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

O+

Waar is hij allemaal geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Afrika en Azië :)

Wij zijn ermee naar Nepal gereden en terug, dus via Turkije, Iran, Pakistan en India.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

!null schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:29:
Afrika en Azië :)

Wij zijn ermee naar Nepal gereden en terug, dus via Turkije, Iran, Pakistan en India.
Das best een gruwelijke afstand! Wel mooi z'n oude Cruiser. Komt er nog iets voor terug (nieuwere versie oid).

Hier net een aflever datum, volgende week donderdag (25-7) rond 10:00. * Griffin wilt niet meer wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zou in de toekomst wel eens een 100 serie Landcruiser met benzine V8 (al dan niet supercharged) willen hebben, maar nu eerst even andere prioriteiten.

Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2272/2187415716_47ef58eb99.jpg

Maar zou ook wel eens een FJ Cruiser kunnen zijn. Het zal echter nog wel even duren.
En wellicht kan ik beter een leuke Subare Forester kopen ofzo, is misschien iets betaalbaarder, zeker als je hem ook nog dagelijks gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik heb eeb Avensis D4D (diesel wagon) uit 2003. Sinds enige tijd hoor ik een soort getik achter het dashboardkastje / handschoenenkastje komen. Zitten daar relais, of zou het iets met de airbag te maken hebben die daar ergens zal zitten?
Als ik de sleutel in stand 0 zet is het getik wel weg.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Airbags tikken niet die zeggen alleen maar plof :) Meestal zit de ventilator van de verwarming en het interieur filter achter het dashboard kastje. Bij de Auris is dat heel simpel te verwijderen. (zijn ook filmpjes van op youtube)
Of het de ventilator is kan je ook testen door hem eerst even uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 13:47
Ik heb ook vaak met mijn Avensis uit 2000 dat de ventilatie soms aanloopt, is nu alweer een tijdje geleden maar volgens mij is het een Avensis kwaaltje. Ik doe bewust ook het handschoenenkastje met beleid dicht, volgens mij komt het daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

@ bouwfraude
@ Vlassie 1980

Bedankt voor de tip, ik zal dat eens uitproberen. Ik heb al wel eens geprobeerd om de ventilator sneller of langzamer te zetten, maar dat veranderde niets aan de frequentie van het getik. Het lastige is dat het niet altijd is....

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:34
In een RAV4 over onverharde Costa Ricaanse weggetjes scheuren. Dat is nog eens Pura Vida. Valt me op hoe stabiel zo'n Jap wel niet is itt Europese auto's.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Hm, had ik niet verwacht van de RAV4, die maakt op mij toch een beetje indruk van een SUF. Èchte mannen ruilen de RAV4 trouwens natuurlijk om voor !null's BJ45 van een paar posts terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:39
Ik ben in de markt voor een Auris TS (goedkoop + veel ruimte). Maar begrijp niet helemaal het verschil tussen de Touch & Go Plus navigatie en de Full Map Touch & Go navigatie. Iemand een idee wat het verschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Toyota heeft standaard Touch (dat is dus radio), het Go gedeelte is de navigatie. Zo werkt het wel in mijn Yaris FH. Bij het samenstellen zie je inderdaad 2 verschillende namen tussen de Lease en de niet-Lease uitvoeringen. Het lijkt mij echter gewoon 2x dezelfde optie te zijn. De dealer kan je vast meer vertellen. Goede keuze trouwens! Gewoon doen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
ajhaverkamp schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:46:
Toyota heeft standaard Touch (dat is dus radio), het Go gedeelte is de navigatie. Zo werkt het wel in mijn Yaris FH. Bij het samenstellen zie je inderdaad 2 verschillende namen tussen de Lease en de niet-Lease uitvoeringen. Het lijkt mij echter gewoon 2x dezelfde optie te zijn. De dealer kan je vast meer vertellen. Goede keuze trouwens! Gewoon doen.
Ik ben er al achter wat het verschil is tussen Touch & Go en Touch & Go Plus. http://www.toyota.nl/innovation/toyota-touch.tmex

Nu de Full Map-variant nog, dat staat niet op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik heb vandaag mijn Auris TS Hybrid Pro-Lease in kleur Deep Titanium opgehaald bij de dealer. Zie nu alleen opeens op de rechter A stijl aan de binnenkant een vet kloddertje zitten en dit zat ook al vlak bij het ventilatorrooster bij het raam. Dinsdag maar even terug, morgen eerst ermee naar Schiphol lang parkeren voor weekend weg.

Ik heb al een whopping 50km gereden en rijd echt goed. Je moet even leren omgaan met de CVT maar eenmaal onder de knie rijd het goed. Merk nu al dat het een wedstrijd met jezelf word om het verbruik o laag mogelijk te houden en zo goed mogelijk te anticiperen zdat je langer uit kan rijden en dus in EV mode de batterij kan opladen.

* Griffin is happy ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Nice!

CVT is op zich een eitje: gewoon niet planken als het niet hoeft maar ook weer niet bang zijn om het wel te doen als het nodig is. Voor het beste verbruik laat je je auto trouwens zoveel mogelijk uitrollen zonder de accu op te laden. Dat doe je door een heel klein beetje gas te geven, zoveel dat net alle energiestromen doodvallen. Nog een stapje verder is pulse & glide, online vind je vrij makkelijk alle technieken. Afstand houden, anticiperen, weinig remmen en een matige kruissnelheid zijn de basics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
RAV4 is gewoon een fijne 4WD, geliefd bij verhuurmaatschappijen vanwege de luxe, ruimte en toch hoge betrouwbaarheid. Helaas zitten er niet veel leuke functies op zoals sportmodus, het blijft natuurlijk een huurwagen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Sportmodus in een RAV4? Het is geen Bowler Wildcat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 10:31

sopsop

[v] [;,,;] [v]

sopsop schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:17:
Waarschijnlijk ga ik binnen nu en een paar maandjes ook Toyota rijden. [..]
Hij is inmiddels gearriveerd... Een Avensis 2.2 D4-D 150PK Dynamic. We hebben hem gekocht via het garagebedrijf die wij al jaren kennen, hij is voor ons de beste uit gaan zoeken. Hij is oud-Toyota monteur en heeft van zijn hobby zijn beroep gemaakt: hij zit nu in de rallysport. In zijn garage wordt voornamelijk het onderhoud gedaan op de consumentenversies van de rallybakken (EVO, Impreza, etc).

Hij heeft de auto ook helemaal strak getrokken (vrijwel alle gebruikschade, kleine deukjes en krasjes zijn foetsie) en de ramen voorzien van profi privacy folie. Dat laatste is echt de kers op de taart.

Dit is 'm:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/68704927/avensis.jpg

Hij rijdt echt als een zonnetje, alleen zit er nog een rammel in de kofferklep, maar dat schijnt een fabricagefout te zijn die onder garantie gerepareerd gaat worden. We zijn er in ieder geval superblij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super Bolide, ga je alvast veel rijplezier mee hebben :)

Ondertussen ben ik met Prius 3 stilaan aan zijn eerste onderhoud toe, de voorbije 10.000 km zijn voorbij gevlogen, perfecte ervaring tot nu toe.

Ik vraag me af de overstap te maken op topkwaliteit full synthetische olie, is dit aan te raden voor de prius 3, of zijn er tgenstanders van, tot nu draaide hij op semi-synth olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@pgm5700, ik neem aan dat de dealer hier wel iets voorschrijft? Anders gewoon erin gooien wat in het boekje staat. Ik bedoel, als het werkt, waarom zou je die overstap maken? Is mijn inziens alleen maar risico. Motor is gemaakt voor een bepaalde olie zoals in het boekje staat, dat moet je erin gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Moet je Prius da elke 10.000 een beurt?
Mijn Yaris FH moet zijn 15.000 beurt nog krijgen en staat inmiddels op bijna 19.00 km. De laatse vakantietrip kwam even tussendoor. Maar volgende week donderdag krijgt hij z'n eerste beurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dealer heeft niets voor te schrijven, dat doet de fabriek, echter die geven enkel de minimun normen op waaraan de olie moet voldoen, dus mijn inziens kan je voor hoger en nog betere kwaliteit gaan zolang deze de fabrieks opgave overtreft.

http://john1701a.com/priu...ntenance_Changing-Oil.pdf

Deze zegt via google:

Keep your Prius in tip-top shape mechanically. Fresh plugs, fuel filters and correct valve adjustments all help to keep the engine in your Prius healthy and happy, which in turn helps the motor return maximum fuel mileage. Toyota recommends 5W-30 weight oil for the Prius, which can be either real oil or synthetic oil. Be sure to use the proper oil, since heavier weight oil will reduce the mpg of your Prius. The oil and filter should be changed every 5,000 miles on the HSD Prius and every 5,000 to 7,500 miles on the Classic Prius. Some Prius owners have reported a slight mpg improvement with synthetic oil

Read more: http://www.ehow.com/how_5...-prius.html#ixzz2a9000CLe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mocht afgelopen vrijdag mijn Auris TS ophalen:

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/glpjl7vd7/IMG_20130727_092754.jpg

Na mijn Glanza, Trueno en bB de 4e Toyota op rij en een ongelofelijk verschil. We wisten op voorhand al dat alles een beetje zou tegenvallen qua ruimte ten opzichte van de bB. Dus het is echt even wennen. Voor de rest gewoon een mooie en complete auto, rijd goed, vind het sportiever optrekken alleen erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hij ziet er wel erg leuk uit in het wit ! Wat voor motorisatie is het ? Want met de diesels kun je idd. sportief optrekken vergeten. Met de Full Hybrid ook natuurlijk, CVT is niet voor de gearheads. Maar als je weer een "speelgoedje" zoekt, dan zal je, jouw kennende, wel iets leuks vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Oeps. Toen leek het alsof de remmen vastzaten terwijl we een heuvel op reden. Net aan bovenaan kunnen parkeren. Behoorlijke rookontwikkeling, blijkbaar dus de koppeling van de RAV4 naar de klote gereden. Gelukkig een huurbak dus de monteur kwam aanrijden in een nieuwe en nam de kapotte weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Phuncz schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:47:
Want met de diesels kun je idd. sportief optrekken vergeten. Met de Full Hybrid ook natuurlijk, CVT is niet voor de gearheads.
Knappe jongen die in een vergelijkbare conventioneel aangedreven auto een Prius III eruittrekt, hoor. Afhankelijk van wat een gearhead moet zijn, kan ik me trouwens best voorstellen dat die de HSD-techniek wel waarderen kan. Bij een meest letterlijke interpretatie (iemand die kickt op tandwielen?) heb je echter ongetwijfeld gelijk: De HSD bevat iets van een kwart van de tandwielen van een conventionele versnellingsbak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Je bedoelt een andere 1.8 Full Hybrid van het formaat Prius ? Well duh... Zo kan je wel veel stellingen maken met die beperkingen, maar het blijft een feit dat het geen wagen is om sportief op te trekken en CVT niet leuk is voor mensen die graag de rauwe feel van het autorijden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Laat ik het dan zo zeggen: als je een Prius III, Auris (Touring) of CT200h rijdt, hoef je weinig automobilisten sneller weg te laten zijn bij het stoplicht en ook inhalen op de snelweg gaat rapper dan gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 13:47
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:39:
Ik mocht afgelopen vrijdag mijn Auris TS ophalen:

[afbeelding]

Na mijn Glanza, Trueno en bB de 4e Toyota op rij en een ongelofelijk verschil. We wisten op voorhand al dat alles een beetje zou tegenvallen qua ruimte ten opzichte van de bB. Dus het is echt even wennen. Voor de rest gewoon een mooie en complete auto, rijd goed, vind het sportiever optrekken alleen erg lastig.
Die Auris TS vind ik als station erg geslaagd. Jammer dat Toyota voor de eerste Auris geen station heeft uitgebracht, want er is blijkbaar heel veel vraag naar een station variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Prius 3, in Power modus, d.w.z met de tractie batterijen goed opgeladen gaat heel aardig van de plek hoor.

Je hebt dan het volle vermogen van de benzinemotor en de batterij ter beschikking, en niet onbelangrijk veel koppel, ook in PWR mode is de mapping anders om meer kracht te leveren.

Niet onaardig dus, en je kiest met een druk op de knop welke rijmodus je wenst.

Op deze manier gaf ik een Audi A4 mooi het nakijken, zag de bestuurder met open mond gapen wat hem overkwam, :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:13

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik kan dit alleen maar beamen. In mijn Prius Wagon is het ook altijd weer genieten bij het wegrijden.

Maar de wegligging in bochten en de stuurinrichting mag van mij stukken beter.

Veel plezier met Auris TS!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
0-100 in de CT is 10.3 seconden dacht ik. De Auris is iets groter en dus wat langzamer. 11.3 dacht ik gelezen te hebben.

Het is niet heel snel, maar ook niet langzaam. Voor mij is het prima. Ik ga zo goed als zeker begin september de Auris TS bestellen. Hoop alleen dat ze nog wat doen aan de bijtelling. De Aspiration variant is 14%, ook nog na 2014. De Lease Pro variant is 20% bijtelling bij levering in 2014. Dit schijnt alleen te liggen aan de velgen. Dealer zei dat die verwachte dat Toyota de optie ging creeren om andere velgen te kiezen zodat je ook na 2014 nog 14% bijtelling hebt bij de luxere varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 21:46
Heb van de week 2 dagen in een Auris hatchback hybride mogen rijden.
Wat rijdt dat zuinig zeg! Zat eigenlijk continue rond de 3.0/km bij 85km, natuurlijk snap ik dat
het altijd rooskleurig wordt weergegeven maar toch.

Ook binnen de bebouwde kom, geruisloos rondrijden is echt apart.
Wel moest ik ontzettend wennen aan het enigszins indirect reageren van het gaspedaal.

Toch leuk om de volgende generatie toyota's te mogen ervaren.

Geschiedenis-> Starlet>Avensis>Corolla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is er eigenlijk niet de plaats voor, maar iemand nog interesse in een Carina E 2.0GTSi?
Zou hem het liefst aan een liefhebber verkopen, want anders staat ie volgende maand in Sudan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Blik1984 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:08:
0-100 in de CT is 10.3 seconden dacht ik. De Auris is iets groter en dus wat langzamer. 11.3 dacht ik gelezen te hebben. Het is niet heel snel, maar ook niet langzaam.
Het verschil zit ook vooral in de praktijk. Geadverteerde 0-100-tijden hebben daar namelijk niet veel mee te maken maar met een HSD is dat verschil kleiner dan bij een handbak:
In een handgeschakelde auto rijdt eigenlijk niemand 50 in de 1, terwijl je dat (naja, het equivalent ervan dan) bij optrekken met een HSD veel makkelijker doet. Om je handbak voor een maximale 100-130-acceleratie vlot terug te leggen van 5 of 6 in de 3, zul je heel&toe, dubbeldeclutched terug moeten schakelen en hoeveel mensen kunnen (laat staan doen) dat nou in het dagelijks verkeer? Zelfs de gewone DSG (die in de Golf GTI is wat slimmer) verslikt zich hier regelmatig. Voor een HSD is het echter appeltje-eitje, perfect vloeiend maar ja, met de nodige herrie. (Nog niets in verhouding tot met een heel&toe op je gezicht gaan met die snelheid trouwens ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel van de hybride's is het hoge gewicht, en de wegligging en besturing lijdt daar wat onder, vooral er is veel gewicht op de vooras, de toekomst zal verbetering brengen, de techniek gaat met stappen vooruit.

Ook het remgevoel is niet optimaal, maar remmen op zich is o.k.

En Toyota werkt aan de http://nl.toyota.be/innov...gy/engines/fuel_cell.tmex, wordt verwacht voor 2015.

http://www.toyota.nl/inno...pt_cars/fine_s/index.tmex
http://www.mobimix.be/node/3284

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tripje gemaakt naar Luxemburg en Keulen met de Auris (1.6). Zoals verwacht 0,0 problemen en een gemiddeld verbruik van 1:12,3. Netjes voor hele stukken Autobahn en de bergen in Luxemburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mijn Lupo 3L (diesel) was neuszwaar. Dat gevoel heb ik bij mijn Yaris FH totaal niet. Die is dan ook best hard geveerd. Accu onder de achterbank, dat verdeeld het gewicht ook wat beter. Ik vind dat ding echt als een blok op de weg liggen. Gewicht is nog geen 1100 kg, dat valt ook wel mee. Polo 1.2 TSI DSG weegt 34 kg minder.
Remgevoel is inderdaad bij normaal afremmen prima, echter bij onverwachts hard moeten remmen schrik ik ook van de manier van remmen. Normaal is gas loslaten en eventueel een klein beetje bijremmen voor nog wat meer regeneratief remmen voldoende. Echt mechanisch remmen doe je weinig. Dat kan dus wel funest voor je remschijven zijn omdat er gaten in roesten. Daar heb ik al meer problemen over gelezen.
Ook heeft de Yaris FH de bijzondere eigenschap dat je achtervelgen smeriger worden van remstof dan je voorvelgen. Dit is bij andere Toyota familieleden ook nog niet waargenomen.

Zeker bij de eerste generatie Lupo 3L (die met de accu voorin en de magnesium achterklep) was de gewichtsbesparing zo doorgeslagen dat die echt neuszwaar was. Ter compensatie had die dus een paar stalen broodjes verstopt achter de achterbumper zitten. Mijn 2000-model 3L had de accu achterin. Nog latere modellen hadden zelfs de stalen achterklep weer. Gewicht achterin besparen is niet zo moeilijk, voorin wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:37:
Op deze manier gaf ik een Audi A4 mooi het nakijken, zag de bestuurder met open mond gapen wat hem overkwam, :9
Zo heb ik met mijn MR2 SW20 N/A ook meermaals dezelfde Porsche 911 4S stof gegeven, dat zegt toch niets hoor, want iemand met een gechipte Clio 1.5dCi deed dat ook. En dan zijn er nog de Audi A4's van de laagste tot de hoogste motorisatie.

Ik ga akkoord dat de Full Hybrids vlot optrekken, maar patsen over stoplichtsprints zou ik er toch niet mee doen.
Pagina: 1 ... 37 ... 167 Laatste