Toon posts:

Het grote Lexus-topic

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:48
Omdat er nog niet eens een topic is voor het beste automerk dat er bestaat....

Het comfort van een Mercedes, uiterlijk van een BMW, met de degelijkheid van een Toyota. Dat is Lexus 8)

Zijn er hier nog meer Lexus rijders? En dan heb ik het over een ECHTE Lexus en niet over de CT200H leasesloebers natuurlijk :> (die hebben een eigen topic)

Ik heb even geen eigen foto bij de hand, maar heb zelf een Lexus LS 400 uit 1995.

[Voor 17% gewijzigd door YoshiBignose op 28-04-2013 19:25]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:49
YoshiBignose schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:23:
Zijn er hier nog meer Lexus rijders? En dan heb ik het over een ECHTE Lexus en niet over de CT200H leasesloebers natuurlijk :> (die hebben een eigen topic)
Moeten we 20j oude barrels dan ook niet naar een barrel-topic doorverwijzen? ;)

Serieus: Lexus stond al sinds mijn eerste Corolla (E10) op mijn verlanglijstje maar van de oudere Lexi is zelfs een bescheiden IS200 al een zuiplap. Wat dat betreft is de introductie van hybrids een meesterzet geweest: Geniaal comfort gecombineerd met prima prestaties zowel qua vermogen als verbruik.

(Hier dus uiteraard een CT200h-rijder)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:44

-tom-562

Oliesjeik

Ik denk dat de gemiddelde Lexus koper niet extreme veel op het verbruik let ;)

Helaas geen Lexus-owner, maar wel een ontzettende Lexus-fan. Ik heb serieus gekeken naar een IS200 en wat proefritten gedaan, maar het was een beetje een afknapper. De auto is vrij krap van binnen, en ik vond hem vrij stug en nerveus rijden met die 2 liter 6-cilinder. Als dat ding dan ook een beetje vermogen produceerde, dan had ik 'm genomen, maar 155 hoogtoerige PK's is niet de beste keus voor zo'n relatief zware auto.
Nouja, mss volgend jaar voor een IS300 kijken, of een GS.
Heb ook zitten twijfelen aan een LS400, maar die is mij net wat te prijzig om dagelijks in te rijden (verbruik i.c.m. gewicht), maatje van me heeft een tijdje een LS400 gehad, dat was denk ik de beste/lekkerste auto waar ik ooit in heb gereden

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:21

Metalfreak

Hoije woh!

BeF-Bacchus schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:32:
[...]
maar van de oudere Lexi is zelfs een bescheiden IS200 al een zuiplap.
Check! :*)

Maar ach, als ik collega's hoor met van die übersaaie familiehokken, rijden die ook 1 op 10 (terwijl ze volgens fabrieksopgave veel zuiniger zouden moeten zijn), dat doet mijn IS200 ook en dan met achterwielaandrijving en een heerlijk weggedrag. Dan is de keuze snel gemaakt. (daarnaast is Duitsland heel dichtbij om even te tanken)
-tom-562 schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:46:

Helaas geen Lexus-owner, maar wel een ontzettende Lexus-fan. Ik heb serieus gekeken naar een IS200 en wat proefritten gedaan, maar het was een beetje een afknapper. De auto is vrij krap van binnen, en ik vond hem vrij stug en nerveus rijden met die 2 liter 6-cilinder. Als dat ding dan ook een beetje vermogen produceerde, dan had ik 'm genomen, maar 155 hoogtoerige PK's is niet de beste keus voor zo'n relatief zware auto.
Nouja, mss volgend jaar voor een IS300 kijken, of een GS.
Heb ook zitten twijfelen aan een LS400, maar die is mij net wat te prijzig om dagelijks in te rijden (verbruik i.c.m. gewicht), maatje van me heeft een tijdje een LS400 gehad, dat was denk ik de beste/lekkerste auto waar ik ooit in heb gereden
Ik vind dat motorblok juist heerlijk, maar ik hou ook wel van die hoogtoerige blokjes. Heb helemaal niets met motorblokken die je nooit boven de 3 a 4000rpm hoeft te trekken. Je krijgt een heerlijke schop in de rug bij 4500rpm door de VVTi en dat zorgt toch altijd wel voor een glimlach op mijn gezicht :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hoogtoerig is an sich niet erg, als het daarna ook maar echt snel is :P (nu is de Volvo die ik nu heb wel het tegenovergestelde, 2,3 turbo benzine, die zn max koppel +250 Nm al bij 2500 rpm levert :P).

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Vlassie1980
  • Laatst online: 15:46
Ik vind een IS200 een erg mooie bak. Wel eens zitten kijken voor de lol naar wat het kost maar verbruik valt idd wel wat tegen. En de occasion prijzen zijn ook best hoog, maar dat zie je ook met Toyota.

Als je kijk naar reviews dan zie je dat die heel erg lovend zijn over een IS200. Vind de station ook wel mooi, we hebben immers wel een familiebak nodig :+

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Vlassie1980 schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:48:
Ik vind een IS200 een erg mooie bak. Wel eens zitten kijken voor de lol naar wat het kost maar verbruik valt idd wel wat tegen. En de occasion prijzen zijn ook best hoog, maar dat zie je ook met Toyota.
Ik vond de occassionprijzen juist heel erg meevallen, vandaar dat er ook een IS200 is gekomen. Ik dacht echt dat die toen buiten mijn bereik zou liggen, maar dat viel reuze mee. Verder heb ik er eigenlijk buiten regulier onderhoud nog geen onverwachte kosten aan gehad. (op een defecte accu van 70 euro na dan)
Als je kijk naar reviews dan zie je dat die heel erg lovend zijn over een IS200. Vind de station ook wel mooi, we hebben immers wel een familiebak nodig :+
Tja, je merkt gewoon aan alles dat er wat meer aandacht besteed is aan het in elkaar zetten van de auto. Ook na 14 jaar ziet de auto van binnen er nog als nieuw uit en is er op een trillende versnellingspook in de 6e versnelling (typisch kwaaltje, kan 'ie heel oud mee worden) niets te merken van die leeftijd. Mijn ouders reden laatst ook nog eens met me mee en waren nog steeds verbaasd over hoe stil de auto nog was. Ze rijden zelf een Toyota Verso uit 2008 en die was in het begin ook stil, maar toch slijt ook de geluidsisolatie wel een beetje, in mijn Lexus eigenlijk totaal geen last van.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• YoshiBignose
BeF-Bacchus schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:32:
[...]

Moeten we 20j oude barrels dan ook niet naar een barrel-topic doorverwijzen? ;)

Serieus: Lexus stond al sinds mijn eerste Corolla (E10) op mijn verlanglijstje maar van de oudere Lexi is zelfs een bescheiden IS200 al een zuiplap. Wat dat betreft is de introductie van hybrids een meesterzet geweest: Geniaal comfort gecombineerd met prima prestaties zowel qua vermogen als verbruik.

(Hier dus uiteraard een CT200h-rijder)
Tja, de LS600H is ook een hybrid, maar ga je echt geen mooie verbruikscijfers mee halen. En als je naar de aankoopprijs kijkt, is dat ook niet echt boeiend. Ongetwijfeld zal je met de CT200H ook wel het Lexus gevoel hebben, maar het is gewoon een heel andere doelgroep dan de andere Lexussen (Lexi?).

En m'n LS400 is geen barrel :( ook al ziet hij er misschien een beetje zo uit, spiegelkap afgebroken, paar plekjes. Laatst een stuk van de auto gepolijst en dan glimt ie echt weer heel mooi blauw.
-tom-562 schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:46:

Ja voor dagelijks gebruik zou ik het ook niet doen. €80 wegenbelasting per maand en 1 op 8 gemiddeld. Het is echt ongelooflijk hoe lekker die auto rijdt ja vooral als je het dan vergelijkt met auto's die 18 jaar nieuwer zijn. Op internet zijn filmpjes te vinden van een munt op z'n zijde en dan de V8 motor starten en revven naar 4000 rpm 8) geniaal natuurlijk. Lukt bij mijn V8 niet meer waarschijnlijk (wel stationair), maar als je de auto parkeert en je schakelt de motor uit, merk je gewoon geen verschil :9

• Bacchus
Alles is relatief natuurlijk. Daarom zeg ik ook dat Lexus' hybrids een mooie combinatie scoren. Als je puur zo min mogelijk benzine verbanden wil, moet je de fiets (of, als je prijs stelt op comfort: een velomobiel ;)) pakken. Iemand die een nieuwe CT overweegt zal inderdaad nooit dé klassieke Lexus (want dat is de LS400) kiezen maar een nieuwe hybride IS zou me niet verbazen.

Vanuit Europees perspectief heeft Lexus trouwens al sinds jaar en dag een gek gamma. Om de één of andere reden vragen de klanten van het Duitse trio hier hoofdzakelijk om hatchbacks en entry-level-stations, bij voorkeur met veel keuze (dus weinig standaard, dus een lage instapprijs) op het gebied van uitrusting en motorisering. Lexus, dat zich veel meer op de VS lijkt te richten, biedt eigenlijk vooral sedans, in enkele (riante) standaard uitrustingen en met vrijwel geen keuze in de motorisering. (niet kinderachtig maar genoeg is genoeg en diesel is voor tractors, toch?)
Lexus was daardoor voor die "Duitse klanten" altijd een te grote stap en dat is met de introductie van de CT duidelijk (gezien de verkopen) minder geworden. Nu nog een nette IS-station en de wereld overtuigen dat diesel inderdaad stinkt. (want dat doet het.)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:19

t_captain

Moderator General Chat
Lol, een 600h :)

Op heel spritmonitor is er slechts 1 te vinden en die verbruikt 14.85 l/100km t.o.v. een normverbruik van 9.3 --> +60%. Ik mag hopen dat deze bestuurder niet representatief is.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

t_captain schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:24:
Lol, een 600h :)

Op heel spritmonitor is er slechts 1 te vinden en die verbruikt 14.85 l/100km t.o.v. een normverbruik van 9.3 --> +60%. Ik mag hopen dat deze bestuurder niet representatief is.
Ach, bij ons op het werk loopt er ook ergens eentje rond die een Volvo plugin hybrid geleased heeft die volgens fabrieksopgave 1 op 40 zou moeten lopen en omdat het een plugin hybride is, volledig is vrijgesteld van bijtelling. In de praktijk doet het ding het echter niet beter dan 1 op 12... :/ En dan ook nog opladen op de zaak, dus kosten doet het hem helemaal niets. Tja, als je directeur bent, kun je zo'n dingen makkelijk maken natuurlijk.

• YoshiBignose
Ach ik ben blij als ik de 1 op 8 haal ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YoshiBignose
Hmmm klote, m'n vering rechtsachter hoor ik af en toe kraken. Voornamelijk als je net de auto start en wegrijdt, alsof ie beetje oppompt (is luchtvering) en dan is het na een tijdje weg. Alhoewel het in de binnenstad op klinkers soms ook terug komt. Volgens mij is de luchtvering sowieso niet helemaal goed meer, op de snelweg merk ik ook dat ie beetje zwabbert bij hoge snelheden en heb het gevoel bij hobbels dat ie een beetje scheef stuitert (alsof 1 hoek minder mee veert zeg maar).

Nieuwe luchtvering inzetten is onbetaalbaar, dus als ie het echt gaat begeven dan maar normale veren erin ;(

Of maar meteen zo :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vind het wel grappig dat je het topic min of meer begint met een flame richting de CT200h (dat is toch waar het gros van de Lexus-rijders hier op het forum in rijdt), zelf in een LS400 rijdt en dan beweert dat die er als een BMW uitziet, terwijl zelfs Lexus toegeeft dat het afgekeken was van Mercedes 8)7

Voor de duidelijkheid: ik vind het prachtige auto's, vooral de IS heb ik door de jaren heen zien evolueren van een al niet bepaald lelijke auto tot een prachtige moderne sportsedan. De GS is ook steeds mooier geworden, alleen de LS vond ik tot op het laatste model een te lomp ding. De koplampen van het vorige model kloppen niet, het nieuwe 2013-model vind ik dan wel weer mooi geworden.

Dat maakt de oudere modellen overigens niet minder degelijk, betrouwbaar, comfortabel en luxe :)

Edit: n.a.v. de post hieronder: Ja, de LFA is natuurlijk helemaal ge-wel-dig :9 Dat geluid alleen al :)

[Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 06-05-2013 13:35]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:02
Ik moet nog steeds eens bij onze buren in Breda binnenlopen en die LF-A eens van dichtbij bekijken... achter glas is het al een brute wagen...

Zelf ooit eens naar een IS200 gekeken, prijzen vallen idd best mee, aanbod is ook best goed, uiteindelijk niet geworden ivm redelijk hoge kosten om alleen dat ding te kunnen rijden. Maar blijf het wel een mooi merk vinden (op een paar miskleunen na...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YoshiBignose
Grrrrrene schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:50:
Ik vind het wel grappig dat je het topic min of meer begint met een flame richting de CT200h (dat is toch waar het gros van de Lexus-rijders hier op het forum in rijdt), zelf in een LS400 rijdt en dan beweert dat die er als een BMW uitziet, terwijl zelfs Lexus toegeeft dat het afgekeken was van Mercedes 8)7
Klopt, maar ik had mercedes al genoemd en ik vind de Lexus mooier dan Mercedessen maar goed dat is meer smaak. Was inderdaad gebasseerd op een Merc natuurlijk. Ik doelde ook niet per se op de LS400, maar Lexus in het algemeen. :P

De meeste zullen inderdaad in de CT200h rijden vandaar ook de opmerking, maar dat is gewoon geen echte Lexus. Ik denk dat 99% daarin rijdt vanwege de fiscale voordelen. Ook vind ik het meer een Toyota dan een Lexus maar goed dat is waarschijnlijk meer een kwestie van smaak. Het is gewoon een totaal andere auto dan de IS,GS,LS en bovendien hebben ze al een eigen topic :P
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:55:
Ik moet nog steeds eens bij onze buren in Breda binnenlopen en die LF-A eens van dichtbij bekijken... achter glas is het al een brute wagen...

Zelf ooit eens naar een IS200 gekeken, prijzen vallen idd best mee, aanbod is ook best goed, uiteindelijk niet geworden ivm redelijk hoge kosten om alleen dat ding te kunnen rijden. Maar blijf het wel een mooi merk vinden (op een paar miskleunen na...)
Je doelt zeker op de paar types met die rare ronde achterlichten en koplampen. Ik vind de IS ook erg mooi, maar het eerste type niet.

[Voor 24% gewijzigd door YoshiBignose op 06-05-2013 15:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

YoshiBignose schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:06:
[...]

[...]

Je doelt zeker op de paar types met die rare ronde achterlichten en koplampen. Ik vind de IS ook erg mooi, maar het eerste type niet.
Ik rijd zelf zo'n eerste generatie IS en vind het juist een hele mooie wagen. Al vanaf het moment dat die uitkwam wilde ik er al één hebben en nu heb ik wer inmiddels zelf één :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik vind de vorm en voorkant ook wel mooi alleen ik ben helaas allergisch geworden voor die achterlichten. Namelijk veel BMW gereden en af en toe zie je die lexus achterlichten ook weleens erop. Echt walgelijk is dat :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Setje rode achterlichtunits er in, is dat ook weer gefixed.
De 1e generatie IS is IMO 1 van de mooiste modellen van Lexus, erg tijdloos. Ik vind het erg jammer dat de IS200 eigenlijk redelijk underpowered is, en er maar weinig IS300 modellen zijn (en als ze er zijn, zijn het voornamelijk die SportCross modellen). Mss in het najaar toch maar eens beginnen met de zoektocht naar een IS300 sedan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:33
Vooral de 'chronograaf' pal voor je in het dashboard van die eerste IS200 vind ik helemaal te gek :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:53
Kunnen we dit topic hernoemen naar Het Grote 'Een LS 400 IS VEUUULL BETER DAN EEN CT 200H'-topic? Bij een elitaire TS hoort een matchende titel natuurlijk :)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 20:57
_eXistenZ_ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:39:
Kunnen we dit topic hernoemen naar Het Grote 'Een LS 400 IS VEUUULL BETER DAN EEN CT 200H'-topic? Bij een elitaire TS hoort een matchende titel natuurlijk :)
'Beter een eigen LS400 dan een gehuurde CT200H'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YoshiBignose
Abbadon schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:34:
Vooral de 'chronograaf' pal voor je in het dashboard van die eerste IS200 vind ik helemaal te gek :P
Inderdaad een mooie dash.

Van de LFA is ook tof 8)

_eXistenZ_ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:39:
Of we veranderen het meteen naar het grote whine topic pffff 8)7 Waar zijn de echte Lexus rijders?!

[Voor 43% gewijzigd door YoshiBignose op 06-05-2013 19:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-05 21:09

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik heb ook een CT200h. Ik rij er alleen in vanweg 14% bijtelling. Verbruik is belachelijk. CVT maakt teveel lawaai door de veel te hoge toeren bij een beetje sportief optrekken. De bagageruimte is veel te klein en achterin kun je vanwege mijn lengte alleen fatsoenlijk zitten als ik de onderbeentjes van de kinderen amputeer.

Maar toch. Het is wel heerlijk luxe. Ikzelf zit als een vorst en de audio is erg goed. Als je het motorlawaai buiten beschouwing laat zijn de prestaties ook behoorlijk (alleen de topsnelheid niet, optrekken en tussensprints wel).

Optelsom: nah. doe mij maar een diesel hybride als die belastingtechnisch nog steeds voordelig is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zo, die heeft aardig lopen stampen als hij met een kwart tank benzine maar 36 km kan rijden :D

Ik heb 1x in een IS gezeten en ik vond hem inderdaad wat aan de krappe kant. Voorin ging het nog wel, daar paste ik eigenlijk gewoon prima in, maar dan alleen omdat de stoel tegen de achterbank aan stond :D En inderdaad, dat dashboard lijkt wel een Breitling chronograaf :9

[Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 07-05-2013 11:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bacchus
sopsop schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:49:
Ik heb ook een CT200h. Ik rij er alleen in vanweg 14% bijtelling. Verbruik is belachelijk. CVT maakt teveel lawaai door de veel te hoge toeren bij een beetje sportief optrekken. De bagageruimte is veel te klein en achterin kun je vanwege mijn lengte alleen fatsoenlijk zitten als ik de onderbeentjes van de kinderen amputeer.

Maar toch. Het is wel heerlijk luxe. Ikzelf zit als een vorst en de audio is erg goed. Als je het motorlawaai buiten beschouwing laat zijn de prestaties ook behoorlijk (alleen de topsnelheid niet, optrekken en tussensprints wel).

Optelsom: nah. doe mij maar een diesel hybride als die belastingtechnisch nog steeds voordelig is.
Jaja: Hap-hap

Kies dan ook gewoon een Ibiza 1.2-TDI, Megane 1.5-DCI of Focus 1.6 TDCi. Op het verbruik na ("Belachelijk" bedoel je toch negatief?) had je al deze punten al in de showroom of op je eerste proefrit moeten opmerken. Dikke troll imho.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:02
YoshiBignose schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:06:
[...]
Nop, niks mis met 'Lexus' lichten, naam komt er niet voor niks vandaan, is ook enige merk waar ze op thuis horen ;)

Bedoelde meer de SC

En een hybride is geen sportauto, het is een auto om zuinig te rijden, niet voor snel optrekken, flink doorstampen en tussensprintjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 21:48

Aight!

'A toy robot...'

Grrrrrene schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:25:
[...]

Zo, die heeft aardig lopen stampen als hij met een kwart tank benzine maar 36 km kan rijden :D
Was het niet zo dat bij Top Gear, dat Jeremy Clarkson die sportauto had en dat het grootste nadeel was dat hij maar een relatief kleine bezine tank had?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YoshiBignose
sopsop schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:49:

Ik heb zelf een Toyota iQ met CVT en ik vind het wel lekker. Je kan zo hele stukken afleggen met max. 2000 rpm en dan hoor je nauwelijks geluid met m'n 3 cilinder. Zal met die Lexus nog wel heel wat stiller moeten zijn lijkt me. Tja, verbruik volgens de specificaties van fabrikant zijn altijd belachelijk, maar hangt nou eenmaal vooral af van je rijstijl. Zo lang de auto wel de Lexus luxe heeft is het nog wel wat waard, verder is het gewoon een Toyota en dat is een beetje jammer, maar ook begrijpelijk nu bijna elk automerk met steeds kleinere auto's aan komt schijten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Voordeel van de CVT is dat de motor praktisch stationair draait bij t cruisen op de snelweg. Als je hem enkel op zn staart trapt dan heb je de verkeerde auto gekocht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Aight! schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:19:
[...]

Was het niet zo dat bij Top Gear, dat Jeremy Clarkson die sportauto had en dat het grootste nadeel was dat hij maar een relatief kleine bezine tank had?
Nu je het zegt: dat klopt. Hun tocht door de VS volgens mij. Hij vond het wel de beste auto waar hij ooit in had gereden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 24-05 21:09

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Als je gewoon met een constante snelheid 140 op de teller rijdt ( op gps is dat bij mij 130) dan haalt hij de 1:16 niet op de verbruiksmeter (dus niet het gemiddelde). Als ik met een constante snelheid 80 op de teller rij, dan haal ik ~1:28, ga ik gps 80 rijden is het 1:20.

Ik doe verder niet hap-hap. Ik geef mijn oordeel over de CT. Ben het gewoon wel eens met de startpost. Die CT200h vind ik niet echt passen bij de rest van de modellenreeks. 't Hangt een beetje tussen Toyota & Lexus in.

Ik ben er ook eerlijk over: ik rij die bak omdat het lekker goedkoop is. Het verbruik zal me verder aan mijn reet roesten aangezien ik een tankpas heb en mijn baas er blijkbaar geen problemen mee heeft. Privé had ik 'm nooit gekocht. En zakelijk zijn er nu veel interessantere opties (508 Diesel Hybrid / Mitsubishi Outlander Hybrid).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
En wat denk je dat een Outlander hybrid doet met 130 op de gps? 1 op 8 ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YoshiBignose
Nee maar die zijn fiscaal wel gunstig, vooral als ondernemer.

Ik hoor trouwens nu gebrom en getril als ik m'n stuur beweeg (vooral bij lage snelheden zoals parkeren). Wat kan dit zijn en waar moet ik naar kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De nieuwe IS300H

Holy shit :9~ :9~ :9~ :9~

Wat een ontzettend mooie bak:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YoshiBignose
Aparte achterkant, die lijnen doen me een beetje denken aan de nieuwe Auris. Alleen is dit natuurlijk 10x dikker :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Deze is ook slagje groter, wielbasis van 2,80. Ruimer dan de huidige IS en geen haaievin meer :) Volgens de dealer eind Juli te bezichtigen.

filmpje van de GS 450h

[Voor 31% gewijzigd door bouwfraude op 20-05-2013 18:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YoshiBignose
Tof filmpje :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Nieuwe IS ziet er goed uit! Ik hoop dat het wel iets meer een rijdersauto wordt dan de vorige.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:00:
Nieuwe IS ziet er goed uit! Ik hoop dat het wel iets meer een rijdersauto wordt dan de vorige.
Ze beweren van wel, maar ja hier wat reclame filmpjes:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Lijkt een beetje op een Honda Accord :P Wel een tof ding (net zoals de Honda Accord ;))

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-05 11:34

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Nee, ik kan die enorme overdreven grilles niet mooi vinden. En de oplopende lijn naar achteren doet in mijn ogen erg kunstmatig aan. Smaken verschillen gelukkig :)
Ik rijd zelf een eerste generatie IS200. Zuinig is ie niet maar ik maak ook niet veel kilometers per jaar. We hebben bij een garagebezoek wel eens een IS250 te leen gehad. Hoewel ik die uiterlijk erg mooi vind, mooier dan mijn eigen wagen, vond ik het rijgedrag van mijn "oudje" beter. Alleen de motor en de automatisch bak in de 250 zijn duidelijk een klasse beter.

Leuke lamp, overigens !!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 20:28
Nog iemand ervaring met een LS 4XX op gas?

[Voor 1% gewijzigd door MrFX op 14-09-2013 14:38. Reden: spatie]

Money and sex, storage and bandwidth: Only too much is ever enough.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Toekomstige IS300h berijder meldt zich :)

Vandaag de bestelling geplaatst bij de lease maatschappij. Het is een voorraad auto ook nog, dus vermoedelijk dit jaar nog rijden.

Twijfelde tussen weer een A3 (nieuwe model dan weliswaar) of toch eens iets anders. Na een lange proefrit in de IS was ik snel overtuigd. De rust, stilte en comfort aan boord in combinatie met hele nette prestaties spraken me heel erg aan.

Ik moet zeggen dat ik niet direct merk dat er 223pk onder de motorkap zit maar in de sportstand wil ie toch best voorruit. En, vergeleken met de CT200 is de CVT niet zo nadrukkelijk aanwezig maar blijft behoorlijk netjes op de achtergrond. Of de isolatie is gewoon een stuk beter voor elkaar ;)

Bovendien redelijk gunstig in de lease wegens 20% bijtelling en lage CO2 uitstoot (99 gram).

• The Eagle
  • Laatst online: 14:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat doet zo'n ding nou in de lease? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dat hangt denk ik een beetje af van hoe je lease regeling is. Mijn werkgever schaft de auto's aan en laat Alphabet het hele lease traject afhandelen en na afloop lease contract weer verkopen.. Bij ons zit de IS300h Business Line op dezelfde lease prijs als een Audi A3 1.4 TFSI Proline S.

Hij is in elk geval bij ons een stuk goedkoper in de lease dan een gemiddelde BMW 3-serie of Audi A4.

Het is zoals ie hier staat maar dan in donkergrijs:

[Voor 32% gewijzigd door kazuka op 25-10-2013 21:12]

• The Eagle
  • Laatst online: 14:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hm, dat kon voor mij dus wel eens interessant zijn. Binnenkort maar eens even contact opnemen met wagenparkbeheer en/of de leasemij, kijken wat ze er van zeggen. Want een A3 1.4 zit wel in het budget. Bij mij en ik mag per feb een zelf uitgezochte wagen gaan rijden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bacchus
kazuka schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:05:
Dat hangt denk ik een beetje af van hoe je lease regeling is. Mijn werkgever schaft de auto's aan en laat Alphabet het hele lease traject afhandelen en na afloop lease contract weer verkopen.. Bij ons zit de IS300h Business Line op dezelfde lease prijs als een Audi A3 1.4 TFSI Proline S.
Wow, als je die keuze krijgt, dan is het wel makkelijk, ja. Tenzij je (of je werkgever) er op staat een dertien-in-en-dozijn-auto te rijden. Gefeliciteerd met je ongetwijfeld prachtige wagen!

• Screamer2003
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2019
aan de topic-starter.

mooie keuze om een LS400 te nemen. forse wagen met een soepel V8.
leuk feature voor die tijd is de Digital Dashboard. zelfde dat mijn Mercury Grand Marquis ook heeft.

hoewel de LS400 ruim is en groter als de gemiddelde europese auto, trok deze toch niet mijn aandacht om voor de LS400 te gaan.

vergelijking van diverse modellen uit die tijd gezien kwam ik op de amerikaanse Motorweek uit.
daar werd de Crown-Victoria / Grand Marquis vergeleken met een Chevrolet Caprice en om on-topic te gaan... de LS400

Juist om deze redenen ben ik voor de huidige auto gegaan, mijn Grand Marquis '96

Filmpje van de link:
[YouTube: http://youtu.be/74ZbLFDz5nk]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Naar mijn idee is een LS400 gewoon een klasse apart (een stuk hoger), en niet te vergelijken met die Amerikanen :P

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nog meer Lexus liefhebbers die ook zo blij worden van die nieuwe LC 500h ? Wat een prachtig apparaat!

Ook hun nieuw ontwikkelde hybride systeem klinkt interessant. Ik hoop dat ze deze ook in toekomstige nieuwe modellen zoals de volgende CT en IS gaan verwerken:
The Multi Stage Hybrid System was developed with opposing goals in mind: to create a hybrid with a more sporting and engaging driving experience by closely aligning engine speed with throttle inputs, and to achieve the best possible balance of power and fuel consumption.

The new Multi Stage Hybrid System marries the elements of a traditional full hybrid powertrain―including a 3.5 litre V6 petrol engine, a powerful electric motor and a lithium-ion battery pack―to a 4-speed automatic gearbox mounted at the rear of the hybrid transmission.

The electric motor generates better acceleration feel than a conventional engine, and adding physical gears more closely aligns engine rpm with the driver's inputs. The result is a much more direct connection between the accelerator pedal and vehicle acceleration, and 0-100 km/h times well into the sub-5 second range.

The Lexus Multi Stage Hybrid System also features 'M' Mode―the first driver-initiated gear shifts offered on a Lexus full hybrid powertrain. 'M' Mode gives drivers the ability to initiate direct and responsive gear shifts for the most sporting and engaging drive yet from a Lexus hybrid.

A new lightweight and compact electric motor and a lithium-ion battery offset the weight of the added automatic transmission, and so the Multi Stage Hybrid System weighs the same as the current hybrid powertrain―an amazing feat of engineering

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het is een prachtige wagen! :9

39

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
die grill kan alleen echt niet.. misschien moet het even groeien

• Accident
  • Laatst online: 30-05 18:58

Accident

's Happen

zo'n grill heb ik ook (IS300h F-sport) en in het echt valt het mee* (zit natuurlijk ook nog een nummerplaat in..)

* is het eigenlijk best mooi, maar dat is mijn mening :)

[Voor 21% gewijzigd door Accident op 19-02-2016 19:48]

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vandaag zowel een NX300h als een IS300h gereden, omdat mijn eigen naar de dealer moest (CT200h).
De NX is een prachtig apparaat, bomvol deze, incl. dakraam, PDC+Radar, Xenon/Led, Leder, etc. Helaas moest die vroeg weer terug ;w. Vervangen door een IS300h die ik al eerder had gereden. Prachtauto ook. Ik moet zeggen dat de nieuwe modellen de entertainment stukken beter voor elkaar hebben. Ook eindelijk zaken als regensensor, en comfort-blinking.

Binnenkort een nieuwe lease uitzoeken, toch maar eens vragen of de IS in het budget valt :+

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Subtiele facelift voor de IS. Andere lichtunits voor (LED bij de duurdere uitvoeringen) en achter (nu 3 ipv 2 LED strips), andere grille en aan de binnenkant een nieuw infotainment systeem met een 10" display ipv 7"

Ook 2 nieuwe kleuren en wat subtiele aanpassingen rond de middenconsole.

Motoren aanbod blijft ongewijzigd.

[Voor 12% gewijzigd door kazuka op 25-04-2016 15:27]

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ziet er bruut uit. Grotere scherm is ook mooi. Is dit de F-sport of de gewone editie? Zou het wel tof vinden als de grotere grill op standaard editie zou komen. Heb namelijk vandaag net mijn wens doorgegeven aan het management voor de IS300h, áls dat in het budget valt zal het namelijk een standaard editie worden (of Businessline oid).

Is er al bekend wanneer de launch is en de prijs? Google levert nog weinig op mbt de Europese markt.

[Voor 29% gewijzigd door Kecin op 25-04-2016 22:50]

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De reveal was gisteren op een Chinese autobeurs, dus heb ook nog niet veel details kunnen vinden. Afbeeldingen zijn denk ik ook van de Amerikaanse modellen, gezien de oranje knipperlichten aan de voorkant en de dubbele uitlaat geeft al weg dat het om de IS 350 of 200T gaat. Benieuwd hoe de hybride variant eruit komt te zien.

De nav update is wel fijn ja en ook wel broodnodig. Het basissyteem in mijn IS300H loopt zwaar achter qua performance en interface met wat de concurrentie al tijden aanbiedt.

• Accident

Accident

's Happen

Dubbele uitlaat heeft mijn 300h ook

dus dit zou zomaar ook op de facelift F-sport zo kunnen zijn :)

• Arbitrator
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-05 13:58
Heeft iemand advies voor de "beste" geluidssettings (hoog/mid/bass) op de Mark Levinson van mijn GS450h uit 2006?

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Vriendinlief is helemaal weg van Lexus en stiekem is de IS300H (2013 - 2017) en de IS250 (2007-2011) een prachtig kar.

IS300H is voor mij onbetaalbaar, maar dat brengt mij op de vraag: Wat zijn de gemiddelde onderhoudskosten voor een IS250?
Qua brandstofverbruik vind ik het wel raar: De eerste gen Mazda3 MPS (2,3 L - Turbo - 260 PK) lust zelfs iets minder met een bak meer vermogen. (214 vs 260).

Verder vind ik een 2,000 CC in een V6 zware onzin.. maarja, iets met de VS (idioot grote motorblokken, weinig vermogen.. slijt amper)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Accident

Accident

's Happen

Naast het standaard onderhoud had ik met mijn IS250 de waterpomp bij 155k kaduuk ging

vd rest geen gekke dingen in de 2j dat ik hem/haar had :-)

• D_Jeff
  • Nu online
Accident schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:01:
Naast het standaard onderhoud had ik met mijn IS250 de waterpomp bij 155k kaduuk ging

vd rest geen gekke dingen in de 2j dat ik hem/haar had :-)
Klinkt als een Ras Jap: Wordt eerder weggevreten door roest dan dat er duur onderhoud is.

Zelfde verhaal als met mijn huidige Mazda3 (accu na 11 jaar - was de fabrieksaccu nog, setje banden, setje remschijven en stabilisatorstang in 3 jaar. 3 jaar clean sheet met APK )

• Accident

Accident

's Happen

nou ja het vervangen vd pomp koste bij de dealer wel 600,- ;)

gebruik was trouwens +/- 1 op 10 dus das ook te overzien

• D_Jeff
  • Nu online
Zelfs bij de lowbudget merken is die pomp een duur geintje.
Hoe denk je over een IS250 en 185k op de teller? Gaat dat goed of is veel repareren?

Dank voor je reacties :)

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
D_Jeff schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:52:
Verder vind ik een 2,000 CC in een V6 zware onzin.. maarja, iets met de VS (idioot grote motorblokken, weinig vermogen.. slijt amper)
Wat vond je van het rijden? Een zespitter heeft een meer gelijkmatige loop, kan lager stationair (of even hoog met minder vliegwiel), en als je hem in lijn of boxer opstelling bouwt heb je geen balansassen nodig.

Vanuit comfort-oogpunt te prefereren. Om die reden heeft BMW ook 20 jaar lang de tweeliters als zes-in-lijn gebouwd.

• Accident

Accident

's Happen

dat aantal km moet m.i. geen probleem zijn

om de 90k km heb je wel een dure beurt (ivm vervangen bougies) normaal onderhoud is om de 15k km trouwens!

maar als dat netjes is gedaan zijn er verder weinig problemen mee zover ik weet, ok brandstof, banden en remmen gaan wat sneller dan zeg een Golf of Focus :-)

• Py.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:54
D_Jeff schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:37:
Zelfs bij de lowbudget merken is die pomp een duur geintje.
Hoe denk je over een IS250 en 185k op de teller? Gaat dat goed of is veel repareren?

Dank voor je reacties :)
Ik rij nu anderhalf jaar in een '08, gekocht met 180k als Lexus select en daarbij meteen de dure 180k beurt en wat extra korting bedongen. Voordeel is dat de auto dealer onderhouden en full options (inclusief ML audio) is met als risico dat je iets meer betaalt voor de zekerheid. Ondertussen staat de teller op 214k zonder problemen, interieur is nog prima en alle electronica werkt nog naar behoren. Mijn verwachting was om 15-20k/jaar te rijden, daar zit ik wat overheen. Verbruik valt mee: boordcomputer geeft gemiddeld 7.4l/100 aan waarbij ik relatief veel auto/snelweg rij - de 9000 aero die ik hiervoor reed zat op de 9.5l/100 dus dat is een redelijke verademing, nog los van het onderhoud van een oudere auto. In sportmode kun je gerust 1l/100 erbij optellen en bij meer file (het is rustig hier in het noorden) en meer stedelijk gebied zal het verbruik uiteraard ook hoger liggen. Ik heb overigens een automaat, de handbak vond ik minder fijn rijden ondanks dat ik een voorkeur voor zelf schakelen heb - dat kan alsnog met de flippers.

De 2e generatie is qua ontwerp nog steeds een fraaie en unieke verschijning en ziet er voor zijn leeftijd nog prima uit.

Enige minpunten die ik zo kan bedenken:
- geen neerklapbare achterbank... alleen een skiluikje
- koplamp (M11) vervangen is zeer vervelend. Rechts moet je het luchtfilterhuis loshalen om uberhaupt het klepje te openen, rechts is te doen maar priegelwerk
- monteurs bij de dealer zijn in uurloon serieus duur vergeleken bij Saab, onderdelen vermoedelijk ook. Nog geen directe ervaring mee gezien ik alleen het reguliere 15k onderhoud nodig heb gehad waar vaste prijzen voor staan. Je krijgt wel RCT en de Lexus card zolang je je onderhoud bij de dealer laat doen, scheelt weer in ANWB kosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:07

PcDealer

HP ftw \o/

Heeft iemand dit gezien? Lexus Kinetic Seat Concept: https://www.lexus.nl/lexu...etic-seat-concept/#Footer

[Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 15-05-2017 00:05]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ben groot fan van Lexus, rond 2010 ook een LS400 1989 voor een jaar gereden, maar toen begon toch weer oude vierkante Volvo bakken gevoel te kriebelen.

Ik hou uberhaupt van Japanse wagens tot eind jaren 90, die degelijkheid is nooit meer geevenaard. Mn moeder rijdt al 25 jaar een Starlet probleemloos.

En de japanners maken de beste automaten (Aisin Wagner), of dat nu op een moderne V70n is, een BMW 5 serie uit 1995 of een Volvo 740 uit 1990, die automaten schakelen als boter en niet kapot te krijgen. Spreek uit ervaring, heb namelijk alle 3 met AW automaat haha. Een wagen zit 10k van de 5ton vandaan. Iedere 20k moet ik een scheutje atf erbij doen, that it.

Krijg zo snel geen foto gevonden van mn wagen, was LS400 van 1989 in zwart. Vond interieur altijd wat minder dan een BMW/Mercedes/Volvo uit hetzelfde tijdperk. Ze probeerde er een beetje mengelmoes van te maken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lexus_LS#/media/File:Lexus_LS400_cabin.jpg

Dat is toch genieten zo iets. Japans met Amerikaanse looks van de jaren 80. En als bonus kreeg je de wegligging van een Japanner ipv een Amerikaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik ben fan van efficiëntie (= hybride) en van premiumgevoel. Kom je gauw bij Lexus uit. Buurman had een IS200, mooie bak hoor.

Dit is een magische reclamecampagne:

[Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 15-05-2017 09:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik geloof dat de Lexus UX (compacte cross-over prototype) die Kinetic Seats ook heeft, of in elk geval een variant erop. Hoop dat er over dat model binnenkort wat meer info komt, lijkt me op zich wel een leuke opvolger voor mijn. huidige IS300h.

Vrees alleen dat ze er dezelfde motorisering in gooien als de Toyota C-HR or Prius :/

[Voor 6% gewijzigd door kazuka op 15-05-2017 13:16]

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
verplaatst naar het CT200h topic :)

[Voor 94% gewijzigd door gise op 31-10-2017 16:22]

• Screamer2003
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2019
gise schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:17:
Oud topic, maar ik zag volgens mij geen nieuwer topic.

Ikzelf rijdt een Lexus CT200h als leasewagen, en heb al twee keer gehad dat als ik de wasstraat in rijd, de auto in Neutraal zet (N, pookje naar links) en vervolgens pakt de rails m'n auto op om door de wasstraat te trekken, maar vervolgens schiet de auto vanzelf in de vooruit versnelling en gaat hij rijden. hierdoor al twee keer een noodstop van de gehele wasstraat veroorzaakt.

Ik weet zeker dat de auto in neutraal staat als ik aan het begin sta, want ik sta ook gewoon stil. Iemand een zelfde ervaring en is er iets wat ik fout doe?
wat ik mij afvraag. is de hendel vanuit interieur mechanisch of electrisch? bedoel de bediening van de automaat. kan zijn dat deze te strak staat afgesteld. wat je de volgende keer kan doen. automaat in N en motor gewoon uit. meest simpele oplossing ;)

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Screamer2003 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:25:
[...]

wat ik mij afvraag. is de hendel vanuit interieur mechanisch of electrisch? bedoel de bediening van de automaat. kan zijn dat deze te strak staat afgesteld. wat je de volgende keer kan doen. automaat in N en motor gewoon uit. meest simpele oplossing ;)
Nee dat werkt niet want dan gaat hij op de parkeerrem ;)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

kazuka schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:58:
Toekomstige IS300h berijder meldt zich :)

Vandaag de bestelling geplaatst bij de lease maatschappij. Het is een voorraad auto ook nog, dus vermoedelijk dit jaar nog rijden.

Twijfelde tussen weer een A3 (nieuwe model dan weliswaar) of toch eens iets anders. Na een lange proefrit in de IS was ik snel overtuigd. De rust, stilte en comfort aan boord in combinatie met hele nette prestaties spraken me heel erg aan.

Ik moet zeggen dat ik niet direct merk dat er 223pk onder de motorkap zit maar in de sportstand wil ie toch best voorruit. En, vergeleken met de CT200 is de CVT niet zo nadrukkelijk aanwezig maar blijft behoorlijk netjes op de achtergrond. Of de isolatie is gewoon een stuk beter voor elkaar ;)

Bovendien redelijk gunstig in de lease wegens 20% bijtelling en lage CO2 uitstoot (99 gram).
Leuk om mezelf te quoten na 4 jaar maar 14 november mag ik mijn huidige IS300h inruilen voor een nieuwe, jawel, IS300h :P

Zal wat fotootjes plaatsen na levering, moeten dit topic toch een beetje actief zie te houden ;) Een LC500h viel helaas net buiten budget, anders had ik het wel geweten :+

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kazuka schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 17:13:
[...]

knip

Zal wat fotootjes plaatsen na levering, moeten dit topic toch een beetje actief zie te houden ;) Een LC500h viel helaas net buiten budget, anders had ik het wel geweten :+
Graag, leuk. De nieuwe modellen zien er heel goed uit.

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 22:40
Ik neem aan dat jullie ook zeer benieuwd zijn of de nieuwe 3,5 twin turbo v6 in de lc komt liggen als LC-F? Lexus schijnt weer een superdikke sportauto te willen gaan bouwen. Ik rijd nu nog een Toyota Starlet, maar na de studie zal het wel een lexus worden.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Nee, niet echt aangezien het ver buiten budget valt :)

• bouwfraude
  • Niet online
daanb14 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:55:
Ik neem aan dat jullie ook zeer benieuwd zijn of de nieuwe 3,5 twin turbo v6 in de lc komt liggen als LC-F?
Nee, waarschijnlijk niet. Er is een LC500 met de V8 (uit de F) en een LC500h
prijzen beginnen bij $93,000 voor de V8 en $97,500 voor de hybride behalve in Nederland dan...

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als beloofd (crosspost uit het grote lease-auto topic ;) ) :

Gisteren eindelijk mijn IS 300h mogen ophalen. Zeer blij met de kleurencombinatie! Daarnaast hebben ze model 2017 op een aantal punten echt netjes verbeterd, zowel qua rijgedrag als ex -en interieur.

Specs:

Lexus IS 300h Business Line
223pk (2.5 liter benzine motor + elektro motor)

Gekozen opties:

Morello Red exterieur / Sandstone interieur
10.3" Navigatiesysteem
Quad LED koplampen

Catalogusprijs kwam uit op 46.665 EUR

Plaaikes! :D

• bouwfraude
  • Niet online
Nice, mooi kleurtje ook. Wat is er verbeterd aan de rijgedrag? De haaievin ziet er niet uit als verbetering :)

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ben niet zo van van lichte kleuren interieurs, maar die rode kleur van de buitenkant vind ik prachtig. Mooie auto hoor.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bouwfraude schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:16:
Nice, mooi kleurtje ook. Wat is er verbeterd aan de rijgedrag? De haaievin ziet er niet uit als verbetering :)
Ze hebben e.e.a. verbeterd aan de wielophanging en het stuurgedrag. Ik merkte het ook direct toen ik er mee weg reed bij de dealer. Hij gaat wat lekkerder door de bochten en voelt ietsje dynamischer aan, voor zover je van dynamisch kan spreken met deze aandrijflijn ;) Het is bij lange na geen BMW 3-serie maar de 2013 IS voelde wat zompiger en zwaarlijviger aan.

http://newsroom.lexus.eu/lexus-is-2017---press-kit/ voor een uitgebreid overzicht van alle wijzingen in de facelift.

De haaievin weet ik ook nog niet helemaal of dat nou een verbetering is :P op mijn vorige IS zat er helemaal geen.

• bouwfraude
  • Niet online
kazuka schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:28:
[...]
De haaievin weet ik ook nog niet helemaal of dat nou een verbetering is :P op mijn vorige IS zat er helemaal geen.
Daar is de antenne in de achterruit verwerkt.

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:24
Zelf al enige tijd in het bezit van een CT200H luxury line. Persoonlijk ontzettend tevreden over, zeker ook over de service die Lexus richting hun klanten aanhoud. Kwam zelf van een VW Scirocco af (natuurlijk gigantisch verschil kwa type auto) waar ik niets dan problemen mee heb gehad op motorisch vlak, om nog maar te zwijgen over de service en afhandeling.
Nu heeft de CT juist de 90K beurt gehad en is de Lexus Euro Assistance (24 uur pechhulp) weer voor een jaar verlengd. Nu heb ik het afgelopen jaar nog een losse pechhulp verzekering gehad voor binnen & buitenland (stamde nog van de VW tijd, waar ik er veelvuldig gebruik van heb moeten maken helaas). Als ik echter kijk naar de voorwaarden van de Lexus assistance lijkt het mij niet nodig ook nog een losse verzekering af te sluiten. Houden jullie wel een losse verzekering aan of vertrouwen jullie op de Lexus Assistance?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Slomy Waarom zou je je dubbel verzekeren als de voorwaarden gelijk of beter zijn?

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Lexus Assistance is toch gewoon een pechhulpverzekering? Dus inderdaad, waarom dubbel verzekeren? En als ik het goed heb, komt gewoon de ANWB als je in Nederland pech krijgt (hoogst onwaarschijnlijk met een Lexus overigens...)

• YoshiBignose
Zijn er hier ook mensen met een Lexus LS? :)

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Slomy schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:10:
Zelf al enige tijd in het bezit van een CT200H luxury line. Persoonlijk ontzettend tevreden over, zeker ook over de service die Lexus richting hun klanten aanhoud. Kwam zelf van een VW Scirocco af (natuurlijk gigantisch verschil kwa type auto) waar ik niets dan problemen mee heb gehad op motorisch vlak, om nog maar te zwijgen over de service en afhandeling.
Nu heeft de CT juist de 90K beurt gehad en is de Lexus Euro Assistance (24 uur pechhulp) weer voor een jaar verlengd. Nu heb ik het afgelopen jaar nog een losse pechhulp verzekering gehad voor binnen & buitenland (stamde nog van de VW tijd, waar ik er veelvuldig gebruik van heb moeten maken helaas). Als ik echter kijk naar de voorwaarden van de Lexus assistance lijkt het mij niet nodig ook nog een losse verzekering af te sluiten. Houden jullie wel een losse verzekering aan of vertrouwen jullie op de Lexus Assistance?
Als de volkswagen naar de dealer ging voor onderhoud krijg je daar ook pechhulp. Hier staat de CT200h al over de 150k km heen en heeft ons nog nooit in de steek gelaten en er is nog nooit door dealer wat vervangen los van ruitenwissers en vloeistoffen.. De kwaliteit is echt bizar

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

YoshiBignose schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:21:
Zijn er hier ook mensen met een Lexus LS? :)
Helaas niet, heb wel op het punt gestaan om er 1 te kopen (LS400), is er uiteindelijk niet van gekomen (kwam een mooie Volvo S80 op m'n pad :P). Maatje van me heeft er wel 1 gehad, met luchtvering. De eerste serie LS400 begint alweer in waarde te stijgen valt mij op (af en toe kijk ik er nog wel eens naar, maar met het aantal kilometers dat ik rij is is het geen doen om zo'n wagen te rijden :+ binnenkort komt er een CT200h voor de deur te staan)

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:11
Goedkoop alternatief is de Lexus SC400. Erg goedkoop uit Engeland, zelfde blok.
Zelfde auto als Toyota Soarer.

Ampera-e (60kWh)

• YoshiBignose
-tom-562 schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:55:
[...]

Helaas niet, heb wel op het punt gestaan om er 1 te kopen (LS400), is er uiteindelijk niet van gekomen (kwam een mooie Volvo S80 op m'n pad :P). Maatje van me heeft er wel 1 gehad, met luchtvering. De eerste serie LS400 begint alweer in waarde te stijgen valt mij op (af en toe kijk ik er nog wel eens naar, maar met het aantal kilometers dat ik rij is is het geen doen om zo'n wagen te rijden :+ binnenkort komt er een CT200h voor de deur te staan)
Ja ik heb ook een tijdje een LS400 gereden. Voor nog geen €2000 op de kop getikt en deed het prima. Meer dan prima zelfs, zelfs nu ik in veel nieuwere auto's rijd zijn sommige dingen ongeëvenaard. Na een tijdje begon de luchtvering problemen te geven en 1 op 8 was ook niet echt efficient dus maar weggedaan. Als ik ooit het geld heb dan koop ik zeker weer een LS.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, die maat van me had er 1 gekocht voor 1800 euro. 350k op de teller o.i.d., luchtvering was even spannend toen we het de eerste keer gingen proberen, maar dat werkte (en bleef werken :P). Wel wat kleine probleempjes gehad. Ding liep op 7 pitten, bleek van 1 bougie dat porselein gedeelte los te zijn gekomen van de rest van de bougie 8)7 Voor de rest standaard Lexus kwaaltjes (tellers die niet meer verlicht waren, LCD display wat niet meer werkte), maar dat had hij toen zelf kunnen fixen.
Verder was dat nog een aparte uitvoering die ik maar enkele keren in Nederland heb gezien, met mistlampen/verstralers naast de normale koplampen (dus de koplampunits waren mega groot). Fijnste auto waar ik ooit eens mee gereden heb, en hij heeft nog steeds spijt dat hij dat ding verkocht heeft :X (rijdt nu in een IS250).
Mocht ik minder kilometers gaan maken dan komt er ook een LS400/LS430 voor de deur (desnoods als 2e auto :+)

• YoshiBignose
-tom-562 schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:12:
Ja, die maat van me had er 1 gekocht voor 1800 euro. 350k op de teller o.i.d., luchtvering was even spannend toen we het de eerste keer gingen proberen, maar dat werkte (en bleef werken :P). Wel wat kleine probleempjes gehad. Ding liep op 7 pitten, bleek van 1 bougie dat porselein gedeelte los te zijn gekomen van de rest van de bougie 8)7 Voor de rest standaard Lexus kwaaltjes (tellers die niet meer verlicht waren, LCD display wat niet meer werkte), maar dat had hij toen zelf kunnen fixen.
250k op de teller ongeveer. Bij mij werkte echt alles knopjes en lampjes. Leken verdacht veel op de Toyota Picnic van m'n ouders maar oke, zo'n auto koop je niet vanwege het design. Motor liep als een zonnetje. Maar doordat luchtvering stuk ging reed je echt in een boot. Nou ja het was al een boot, maar nu met extra hoge golven zeg maar :') misselijkmakend bijna. In de winter een stuk gereden, auto geparkeerd, kwam na een uur ofzo terug en het was nog warm. Nog nooit met een auto meegemaakt. Volgens mij had ie dubbelglas.

Heb een aantal jaar later nog proefrit gemaakt in LS430. Ook een goede auto, meer van hetzelfde eigenlijk. Design hebben ze zowaar nog saaier gekregen, leek echt een toyota maar dan huge. De LS460 wordt steeds betaalbaarder EN is wel erg mooi....

Trouwens ook bijna een IS300h overwogen maar vond het toch heel wat geld. Reed uiteraard erg soepel, maar qua vermogen merkte je weinig. Auto was verder ook wat krap. Ben toen voor een Kia Optima gegaan... voor dezelfde prijs meer opties en meer ruimte.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@YoshiBignose de Optima heeft toch nauwelijks een kofferbak?

• YoshiBignose
PcDealer schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:39:
@YoshiBignose de Optima heeft toch nauwelijks een kofferbak?
Kofferbak interesseert me vrij weinig. Volgens mij valt het wel mee hoor, alleen hij gaat niet praktisch open en je kan de stoelen niet inklappen.

http://images.autowereld.com/high/31315532965_1.jpg

Als je het te weinig vindt dan haal je maar de SW :P

[Voor 11% gewijzigd door YoshiBignose op 30-01-2018 08:32]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

YoshiBignose schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:31:
[...]

Kofferbak interesseert me vrij weinig. Volgens mij valt het wel mee hoor, alleen hij gaat niet praktisch open en je kan de stoelen niet inklappen.

[afbeelding]

Als je het te weinig vindt dan haal je maar de SW :P
Achterin plek zat, maar door het accupakket geen ruimte in de kofferbak. Er zijn genoeg hybrid sedans met meer ruimte.

• YoshiBignose
PcDealer schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:21:
[...]

Achterin plek zat, maar door het accupakket geen ruimte in de kofferbak. Er zijn genoeg hybrid sedans met meer ruimte.
Klopt, maar ik geef meer om beenruimte op de achterbank dan kofferbak ruimte. Dat is een afweging die je moet maken. Bovendien maakte ik de vergelijking met de IS300h, die heeft ook geen grote kofferbak.

• bouwfraude
  • Niet online
YoshiBignose schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:36:
[...]
Bovendien maakte ik de vergelijking met de IS300h, die heeft ook geen grote kofferbak.
Valt reuze mee, zeker vergeleken bij een B en C segmenter.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee