Het grote Lexus-topic

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:54
Auto komt uit Duitsland oorspronkelijk.
Sport Line of edition bestaat wel als uitvoering: https://www.autoweek.nl/a...us-is-300h-sport-edition/
misschien benoemde ik het verkeerd.

De Sport edition heeft zwarte wielen en spiegelkappen. Maar verder geen F-Sport emblemen etc.

Het is geen F Sport inderdaad.

[ Voor 32% gewijzigd door JipJapGoedje op 10-03-2025 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@JipJapGoedje Gefeliciteerd met je aankoop! Mooie uitvoering hoor. Ben zelf niet zo van de zwarte velgen, maar deze staan hem goed icm de lakkleur. ;)

De uitvoering bestaat gewoon in Nederland en de Sport Edition heeft net als de F-Sport uitvoeringen inderdaad 255 banden achter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyTMLwq7g4andstOtpJ7_5PriW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2QOsqIo0Zh07t0WsmNw4hpIk.png?f=fotoalbum_large

Dus je kan er gerust vanuit gaan dat dit gewoon een originele uitvoering is in alle opzichten, ongeacht of ie nu uit Duitsland of waar dan ook vandaan komt. Gelukkig wordt Lexus in Europa door eigenaren niet zo aan het spuuglelijke customizen onderworpen als in de VS het geval is. Heb een tijdje de Reddit r/Lexus gevolgd maar daar hebben wij Europeanen gewoon niks te zoeken. :P

Daar is elke post die niet over aanschaf van een nieuwe (normale) Lexus gaat wel een die iets te 'pronken' heeft zoals o.a. dit of dit of dit:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/amazing-day-posted-up-at-southrnfresh-v0-szfrnuywykne1.jpg?width=1778&format=pjpg&auto=webp&s=29986c4eb5d26213b0f84b9a019dd95186ad5595

Gelukkig zit er een stukje water tussen onze continenten zodat wij niet zo snel besmet zullen worden met dit soort fratsen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D43m0n
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 22:15
Volgens mij is het een Sport Edition, dat is althans de benaming van de Nederlandse uitvoering. Volgens de folder uit 2018 komt het (mooie) interieur overeen met die uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Oh Nice, die folder direct even opgeslagen ook.
Leuk om te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:40:
Daar is elke post die niet over aanschaf van een nieuwe (normale) Lexus gaat wel een die iets te 'pronken' heeft...
Vooral het niveau van de vragen op Reddit is droevig... zoals 'waar is dit knopje voor'... Lees dan de handleiding of zoek in dit subreddit de 5 eerdere antwoorden op dezelfde vraag! En dan in de tegenreactie met droge ogen stellen 'de vraag hier stellen kost me minder moeite' 🤯

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Boeryepes schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:10:
[...]

Vooral het niveau van de vragen op Reddit is droevig... zoals 'waar is dit knopje voor'... Lees dan de handleiding of zoek in dit subreddit de 5 eerdere antwoorden op dezelfde vraag! En dan in de tegenreactie met droge ogen stellen 'de vraag hier stellen kost me minder moeite' 🤯
Dat is standaard op Reddit zo.

Als een lampje op het dashboard brandt bij (insert merk/model) is de vraag. 'What is this light?' RTFM!!! hahaah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malmostoso
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-06 17:06
De nieuwe Lexus RZ Is vandaag aangekondigd:

https://newsroom.lexus.eu...exus-rz-all-electric-suv/

Blijkbaar met 15 jaar of 1000000km garantie op de batterij!

https://www.autoweek.nl/a...in-lexus-rz-550e-f-sport/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@malmostoso Ik zag de video van de ANWB voorbijkomen met ook de Toyota C-HR+, vernieuwde bZ4X en de reeds aangekondigde Urban Cruiser.

Wat ik voornamelijk goed vind is de vergroting van de accu van 64 kWh netto / 71 kWh bruto naar 77 kWh en de zuinigere elektromotoren. Ik heb zelf alleen nergens kunnen vinden of die 77 kWh bruto of netto is. Want 6 kWh erbij (als het bruto is) is niet heel veel, nog geen 10%.

Maar kijkend naar de WLTP cijfers hebben ze het over "up to 100 km additional range" tov de oude. Dat zal vast de RZ 300e zijn, die had 480 km WLTP en volgens EVDB 365 km real range. Als die uitvoering naar 580 km WLTP gaat en we trekken er eenzelfde 24% vanaf dan kom je op 440 km real range uit. Dat zijn cijfers waar je wat mee kan.

Ik heb de uitgaande RZ namelijk eens proefgereden, weliswaar in 450e uitvoering die 440 km WLTP of 350 km "real range" had, maar in de herfst kwam ik niet tot beter dan 22 kWh/100 km met een snelwegrit en dat met 64 kWh netto is 290 km als je helemaal tot 0 rijdt, gewoon te weinig. Ik rijd 1-2x per week 130-160 km enkele rit en dat wil ik gewoon heen+terug zonder (snel)laden halen.

100 km erbij voor de RZ 300e van 480 naar 580 km is 20% meer, dat komt meer overeen met 64 kWh naar 77 kWh netto. Dat zou dus erg mooi zijn en voor mij reden om te gaan kijken naar een uitvoering met die geweldige yoke (die itt Tesla's yoke wel steer-by-wire is en dus werkt zoals het hoort).

Ik rijd op dit moment in een prima Kia EV6 AWD GT-Line, maar ik mis Lexus toch wel hoor. Tegelijkertijd wil ik het elektrisch rijden niet opgeven, dus het was altijd een compromis. Tot binnenkort hopelijk, al ga ik wel de bekende reviews later dit jaar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:25
Ik dacht dat de meest luxe uitvoering van de huidige RZ ook compleet drive by wire was. Vreemd dat ze dat nu als nieuw en 1 van de speerpunten benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ze hebben het bij de eerste RZ al aangegeven als optie ja, maar wel met de disclaimer "volgt later" en dat blijkt nu dus bij de bijgewerkte versie te zijn.

Ook nu is het alleen de meest luxe uitvoering volgens de info die ik kon vinden. Ik weet niet of de RZ 300e in zeg President Line uitvoering ermee uitgevoerd zal zijn, maar zoals ik begreep wel zowel de RZ 500e (in meest luxe uitvoering) als RZ 550e F-Sport. Die laatste is weer de enige waarop het nepschakelen erbij zit of kan zitten. Had ik ook op mijn IS 300h, 3x uitgeprobeerd en nooit meer aangeraakt. :P

[ Voor 4% gewijzigd door MooDyBLueS op 13-03-2025 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 17:55
MooDyBLueS schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:23:
(...) maar zoals ik begreep wel zowel de RZ 500e (in meest luxe uitvoering) als RZ 550e F-Sport. Die laatste is weer de enige waarop het nepschakelen erbij zit of kan zitten. Had ik ook op mijn IS 300h, 3x uitgeprobeerd en nooit meer aangeraakt. :P
Ik ben heel benieuwd naar dat nepschakelen, want Hyundai heeft met de Ioniq 5 N bewezen dat het wel echt iets kan toevoegen. Ik ben met je eens dat Lexus' poging met 'nepschakelen' in de IS 300h een behoorlijke aanfluiting was - hopelijk hebben ze bij Hyundai afgekeken hoe het wél moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malmostoso
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-06 17:06
[b]MooDyBLueS schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:52:
Maar kijkend naar de WLTP cijfers hebben ze het over "up to 100 km additional range" tov de oude. Dat zal vast de RZ 300e zijn, die had 480 km WLTP en volgens EVDB 365 km real range. Als die uitvoering naar 580 km WLTP gaat en we trekken er eenzelfde 24% vanaf dan kom je op 440 km real range uit. Dat zijn cijfers waar je wat mee kan.
Ik rij nu in een NX 300h, en om eerlijk te zijn gebruik ik de auto niet genoeg om echt problemen met de range te hebben (10000km/jaar, kinderen kunnen niet meer dan een uur rijden zonder ruzie :D).

Ik zou super blij zijn met een "core versie" zoals in de EX30 met één motor en een LFP pack. Helaas gaat dat niet gebeuren, maar als de 15 jaar garantie op de pack echt is dan is dat wel geruststellend.

Ik kijk uit naar een proefrit dit najaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
roel-online schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:57:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar dat nepschakelen, want Hyundai heeft met de Ioniq 5 N bewezen dat het wel echt iets kan toevoegen. Ik ben met je eens dat Lexus' poging met 'nepschakelen' in de IS 300h een behoorlijke aanfluiting was - hopelijk hebben ze bij Hyundai afgekeken hoe het wél moet.
Ah kijk, ik wist niet dat de Ioniq 5 N daar een goede implementatie voor had.

IS 300h was inderdaad wel een soort van het omhoog/omlaag horen gaan van de toeren, maar verre van hoe je zou verwachten in een schakelauto of een DSG-achtige automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
malmostoso schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:29:
[...]

Ik rij nu in een NX 300h, en om eerlijk te zijn gebruik ik de auto niet genoeg om echt problemen met de range te hebben (10000km/jaar, kinderen kunnen niet meer dan een uur rijden zonder ruzie :D).

Ik zou super blij zijn met een "core versie" zoals in de EX30 met één motor en een LFP pack. Helaas gaat dat niet gebeuren, maar als de 15 jaar garantie op de pack echt is dan is dat wel geruststellend.

Ik kijk uit naar een proefrit dit najaar!
Dat is dan de RZ 300e, die heeft één motor sowieso. Bij Toyota komen er voor de C-HR+ en bZ4X refresh 2 accupakketten beschikbaar: de 77 kWh en een 57,5 kWh. Ik heb alleen nog niet gezien of die kleinere ook in de RZ komt.

Kijkend naar het formaat is er overigens grote kans dat het in het geval van de 57,5 kWh versie gaat om een LFP accu is die bij BYD wordt ingekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:44

Metalfreak

Hoije woh!

MooDyBLueS schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:40:
Dus je kan er gerust vanuit gaan dat dit gewoon een originele uitvoering is in alle opzichten, ongeacht of ie nu uit Duitsland of waar dan ook vandaan komt. Gelukkig wordt Lexus in Europa door eigenaren niet zo aan het spuuglelijke customizen onderworpen als in de VS het geval is. Heb een tijdje de Reddit r/Lexus gevolgd maar daar hebben wij Europeanen gewoon niks te zoeken. :P

Daar is elke post die niet over aanschaf van een nieuwe (normale) Lexus gaat wel een die iets te 'pronken' heeft zoals o.a. dit of dit of dit:
[Afbeelding]

Gelukkig zit er een stukje water tussen onze continenten zodat wij niet zo snel besmet zullen worden met dit soort fratsen. ;)
Ow, ik vind het juist soms best jammer dat er niet zo'n grote Lexus community is hier incl. customizing. Maar ik ben dan ook niet heel representatief voor de gemiddelde Lexus rijder geloof ik met een schroefsetje en een 19" breedset onder de auto :P Ik heb ook nog wat weinig grijze haren vergeleken met de gemiddelde Lexus rijder in Nederland geloof ik ;) Overigens vind ik die LS ook spuuglelijk zo hoor, maar die gelinkte IS-en mag je meteen op mijn oprit zetten zo hoor. Ik vind het nog altijd heel jammer dat die generatie IS niet naar Europa is gekomen.

Wat mij in die subreddit wel altijd opvalt is dat er in de VS zoveel jongeren zijn die gewoon een nieuwe IS als eerste auto aanschaffen en dan zeggen dat ze gewoon een compacte auto wilden rijden... |:(

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Metalfreak Smaken verschillen dus. ;)

VS is niet representatief voor Europa met hoe ze daar naar auto's en 'aanschaf' ervan kijken. Daar word 95% gefinancierd en omdat dat met praktisch alles daar zo gaat hebben ze vaak 2% leningen die je hier onmogelijk krijgt los van je hypotheek als je in een goede periode hebt afgelosten.

Er is daar dan ook niet echt een vergelijking te maken zoals je hier kan kiezen uit nieuwe aanschaf of tweedehands en dan PL of financieren of uit spaargeld. Hier kan een PL ook financieel aantrekkelijker zijn dan aanschaf, maar dan wel als je nieuw met nieuw vergelijkt.

En de autocategorie is daar ook totaal anders. Ik was een paar jaar geleden naar de VS voor werk en heb daar een "small SUV" gehuurd. Wat kreeg ik? Een Toyota Highlander. :X Daarentegen was het geen enkel probleem om die op welke parkeerplek dan ook kwijt te kunnen en comfortabel uit te stappen. Dat hoef je hier niet te proberen. Ik ken Amsterdamse parkeergarages waar je met een IS al een uitdaging hebt. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door MooDyBLueS op 14-03-2025 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:58:

VS is niet representatief voor Europa met hoe ze daar naar auto's en 'aanschaf' ervan kijken.
...
Voeg toe: de kosten van bezit en gebruik zijn substantieel lager

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

MooDyBLueS schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:58:

VS is niet representatief voor Europa met hoe ze daar naar auto's en 'aanschaf' ervan kijken. Daar word 95% gefinancierd en omdat dat met praktisch alles daar zo gaat hebben ze vaak 2% leningen die je hier onmogelijk krijgt los van je hypotheek als je in een goede periode hebt afgelosten.

Er is daar dan ook niet echt een vergelijking te maken zoals je hier kan kiezen uit nieuwe aanschaf of tweedehands en dan PL of financieren of uit spaargeld. Hier kan een PL ook financieel aantrekkelijker zijn dan aanschaf, maar dan wel als je nieuw met nieuw vergelijkt.

En de autocategorie is daar ook totaal anders. Ik was een paar jaar geleden naar de VS voor werk en heb daar een "small SUV" gehuurd. Wat kreeg ik? Een Toyota Highlander. :X Daarentegen was het geen enkel probleem om die op welke parkeerplek dan ook kwijt te kunnen en comfortabel uit te stappen. Dat hoef je hier niet te proberen. Ik ken Amsterdamse parkeergarages waar je met een IS al een uitdaging hebt. ;)
En vergeet de credit score niet. Hoe meer je leent, hoe meer je kunt lenen. 8)7

Je zou daar eens aan moeten komen met een Toyota Aygo, dan denken ze dat je een rugzak om hebt.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Metalfreak Klopt, daar wordt een CT gezien als "heel klein" terwijl het hier een compacte gezinsauto is en er bij concerngenoot Toyota nog 3 modellen kleiner zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:06
Metalfreak schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:34:
[...]

Ow, ik vind het juist soms best jammer dat er niet zo'n grote Lexus community is hier incl. customizing. Maar ik ben dan ook niet heel representatief voor de gemiddelde Lexus rijder geloof ik met een schroefsetje en een 19" breedset onder de auto :P Ik heb ook nog wat weinig grijze haren vergeleken met de gemiddelde Lexus rijder in Nederland geloof ik ;) Overigens vind ik die LS ook spuuglelijk zo hoor, maar die gelinkte IS-en mag je meteen op mijn oprit zetten zo hoor. Ik vind het nog altijd heel jammer dat die generatie IS niet naar Europa is gekomen.

Wat mij in die subreddit wel altijd opvalt is dat er in de VS zoveel jongeren zijn die gewoon een nieuwe IS als eerste auto aanschaffen en dan zeggen dat ze gewoon een compacte auto wilden rijden... |:(
Je kan rustig het eea importeren hoor.
Je betaalt wat bij de grens maar juist omdat de Lexus USA zo groot is kun je nog best veel krijgen.
Het is alleen duurder als dingen voor je Duitse of 'Franse' auto.

Maar er is niet zoveel te tunen, motor wil je niet aankomen want dan raak je je zuinigheid kwijt, 'versnellingsbak' / CVT kan over het algemeen weinig hebben dus daar win je niets mee.

En met de elektrische auto's is al helemaal niets aan te doen anders dan body kits en spoilers. En dat is het betere plak en schoefwerk en prima te doen. Maar wordt een auto niet meer waard van. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KnoxNL
ik kwam vandaag deze tegen, ik kende dit specifieke model helemaal niet.

Als ik een garage had en 75.000 euro was het een no-brainer :+

https://www.autowereld.nl...ary-40738559/details.html

240 gemaakt wereldwijd, V8, 477PK, full options, en man..... wat mooi! :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/lexusrcf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
RC F!

Staat er ook 1 bij Louwman. Hele dikke wagens!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Alleen jammer dat de RC als geheel nooit een eigen platform is geweest maar een verbouwde IS en daarmee het gewicht erg hoog is voor wat het is en bijbehorende rij-eigenschappen ook best tegenvallen.

Voor 80k koop je ook een V8 LC 500, dat is dan geen "F", maar dat is deels slechts een badge. Ze hebben allebei exact dezelfde 477 pk V8 motor namelijk. Voor wat het waard is, is de LC ook nog eens 0,1 sec sneller naar de 100: in 4,4 ipv 4,5 sec.

En ja, de LC is zwaarder, maar die is als zodanig ontworpen terwijl de RC toch altijd een compromis is geweest en het onderstel voelt alsof het het allemaal maar net aan kan terwijl de LC het fluitend doet.

Voor 70-80k budget zou ik het wel weten. En als je geen V8 hoeft kan je voor 70k al een V6 hybrid LC 500h vinden, meerdere zelfs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

MooDyBLueS schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:54:
Voor 70-80k budget zou ik het wel weten. En als je geen V8 hoeft kan je voor 70k al een V6 hybrid LC 500h vinden, meerdere zelfs.
Ik ook, bovenstaande RC! :9~

De LC heb ik nooit zo boeiend gevonden op de een of andere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:57

DaWaN

'r you wicked ??

Toen ik mijn IS200 nog had ging ik wel eens naar Lexus meetings, heb daar wel een paar keer een RC F gezien en ook een keer een LFA.

Mis die IS200 nog wel, die reed voortreffelijk. Jammer dat de dorpels compleet weggerot waren.

Als ik zou moeten kiezen tussen de RC-F of een LC500 dan zou ik 100% zeker voor de LC gaan.
Eigenlijk vind ik de LC de spirituele opvolger van de Toyota Supra. De door Magna Steyr gebouwde BMW Supra vind ik geen echte Toyota. De LC is volledig in Japan ontwikkeld en wordt ook gebouwd in de Motomachi fabriek. Eigenlijk alles van de LC staat op een hoger niveau dan de RC. Reden waarom de LC500 waarschijnlijk iets sneller is dan de RC is waarschijnlijk de nieuwere 10 versnellingen automaat.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

DaWaN schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:16:
Mis die IS200 nog wel, die reed voortreffelijk. Jammer dat de dorpels compleet weggerot waren.
Dit heb ik ook wel eens gehad, die IS200 reed ergens toch ook wel heel erg lekker. En was gedurende de 5,5 jaar dat ik 'm gereden heb echt volledig probleemloos. Veel minder problemen mee ervaren dan met de IS350 die ik nu heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik vind de LC ook schitterend hoor, begrijp me niet verkeerd. Wellicht zou ik die ook boven de RC verkiezen.

Maar het ging mij meer om de onbekendheid van mij met dit specifieke model icm de gelimiteerde oplage.
Later zag ik ook nog de track versie met o.a. keramische remmen, maar dat lijkt me eerder een moneypit icm het genoemde zware onderstel.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste