Het grote Lexus-topic

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 12:36
bouwfraude schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:50:
[...]

Valt reuze mee, zeker vergeleken bij een B en C segmenter.
Voor een hybride is dat niet slecht inderdaad, maar wat is je punt? Dan neem je de Kia Optima diesel als je grotere kofferbak ruimte wil. Of de nieuwe SW. Bij zowel de optima als de IS300h is de kofferbak toch niet echt praktisch doordat het geen hatchback is en je van die draagarmen in de weg hebt zitten als je echt vol wil proppen.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geen punt maar vind alleen de kofferbak van een IS erg meevallen qua ruimte, zeker vergeleken met mijn vorige auto :) BMW 3 sedan en de Jaguar XE doen ongeveer het zelfde kofferbak, Optima is 60 liter meer maar voorwiel aandrijving en diesel (dubbele MRB) minder vermogen en de BMW is een 1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Lijkt erop dat Lexus / Toyota nu ook eindelijk overstag is wat betreft Carplay ondersteuning. De nieuwe UX is de eerste Lexus die het krijgt: https://9to5mac.com/2018/03/26/honda-lexus-carplay/?pushup=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:07
Heren,

Sinds ruim een maand in bezit van een IS300h (2013).
Nu heeft deze voorruit verwarming, klinkt erg cool (of hot?) maar ik heb niet het idee dat het veel doet.
Vannochtend was de voorruit bevroren. Ik heb de verwarming enkele minuten aangehad maar ik zag geen verschil optreden.

Wat kan ik van deze verwarming verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Frontysco schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:17:
Heren,

Nu heeft deze voorruit verwarming, klinkt erg cool (of hot?) maar ik heb niet het idee dat het veel doet.
Vannochtend was de voorruit bevroren. Ik heb de verwarming enkele minuten aangehad maar ik zag geen verschil optreden.

Hmm, ik kan me niet herinneren dat dit op mijn 2013 IS300h zat en ook niet op mijn huidige 2017 model. Zover ik weet heeft de IS verwarmde ruitenwissers maar geen voorruit verwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Toch wel :-)
https://instructieboekjes...anuals/IS-Handleiding.pdf

Pagina 511. Ik heb diezelfde knop in de wagen zitten.
kazuka schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:11:
[...]

Hmm, ik kan me niet herinneren dat dit op mijn 2013 IS300h zat en ook niet op mijn huidige 2017 model. Zover ik weet heeft de IS verwarmde ruitenwissers maar geen voorruit verwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Frontysco schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:32:
Toch wel :-)
https://instructieboekjes...anuals/IS-Handleiding.pdf

Pagina 511. Ik heb diezelfde knop in de wagen zitten.

[...]
Yep, die knop heb ik ook maar is bij Lexus meer bedoeld om de ruitenwissers te verwarmen dan je hele voorruit. Bij Lexus lopen de verwarmingsdraden geloof ik ook alleen onder de ruitenwissers en langs de randen. Het is geen full fledged voorruitverwarming zoals je bij bijv. Ford regelmatig ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Wat een scam haha!
Ze verkopen het, en documenteren het als zijnde maar functioneerde dus niet op die manier.

Vond het ook al vreemd dat het niets deed. Gezien jij er ervaring mee hebt, waarom zou ik alleen Mn wissers willen verwarmen. Zo hard worden ze toch ook weer niet in de vrieskou
kazuka schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:14:
[...]

Yep, die knop heb ik ook maar is bij Lexus meer bedoeld om de ruitenwissers te verwarmen dan je hele voorruit. Bij Lexus lopen de verwarmingsdraden geloof ik ook alleen onder de ruitenwissers en langs de randen. Het is geen full fledged voorruitverwarming zoals je bij bijv. Ford regelmatig ziet.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:38

Metalfreak

Hoije woh!

Verwarmde ruitenwissers werken wel beter op koude ruiten hoor ;)

Verder is dat systeem van Ford volgens mij gepatenteerd en alleen door Ford (of onder dure licentie) te gebruiken.

Afgelopen zondag overigens ook al eens in een preproductiemodel van de UX gezeten. Toch ook wel een erg prettige auto. Ben eigenlijk wel eens benieuwd wat die qua prijs gaat doen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Heren,

Met koude motor, met uitgeschakelde motor, al rijdend?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Frontysco
Koude motor, stationair.
PcDealer schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:09:
[...]

Met koude motor, met uitgeschakelde motor, al rijdend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Metalfreak schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:18:

Afgelopen zondag overigens ook al eens in een preproductiemodel van de UX gezeten. Toch ook wel een erg prettige auto. Ben eigenlijk wel eens benieuwd wat die qua prijs gaat doen.
De prijzen stonden pas nog op Autoweek. Hij wordt een stuk duurder dan ik vooraf had gedacht. Ik dacht dat Lexus het model tussen de CT en IS wilde plaatsen en het op den duur de CT zou gaan vervangen. Maar hij begint pas bij 44.500 EUR, wat nog duurder is dan de IS instapper.

https://www.autoweek.nl/a...prijskaartje-aan-ux-250h/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

kazuka schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 07:46:
[...]

De prijzen stonden pas nog op Autoweek. Hij wordt een stuk duurder dan ik vooraf had gedacht. Ik dacht dat Lexus het model tussen de CT en IS wilde plaatsen en het op den duur de CT zou gaan vervangen. Maar hij begint pas bij 44.500 EUR, wat nog duurder is dan de IS instapper.

https://www.autoweek.nl/a...prijskaartje-aan-ux-250h/
Oeh, da's wel pittig ja. Ik was in Duitsland zondag en daar zijn de prijzen toch een stuk aantrekkelijker... Daar begint ie bij 35.900 EUR zie ik nu.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06 13:49
Ik vind hem inderdaad behoorlijk aan de prijs. Erg duur auto die naar verwachting niet zo praktisch zal zijn qua grootte?

Leuk om te zien dat Lexus overstag gaat met de car play. De auto's zijn mooi van buiten, maar binnen vind ik het echt antieke rommel wat betreft de besturing en het besturingssysteem.

Nu het 's nachts vriest heb ik weer standaard last van de standaard beslagen ruiten aan de binnenzijde. Elke winter is het weer een experiment om de ruiten schoon genoeg te krijgen, alle vocht uit de auto te krijgen en telkens hopen dat ik dit keer niet de auto eerst 3-5 minuten moet laten draaien om van de beslagen ruiten af te komen. Heeft iemand hier misschien de gouden grootmoeders tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Divak schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:42:
Ik vind hem inderdaad behoorlijk aan de prijs. Erg duur auto die naar verwachting niet zo praktisch zal zijn qua grootte?
Nou ja, het is in Nederland qua grootte in verband met parkeerplaatsen wel praktischer dan een RX of NX. ;) Ik snap nooit zo waarom mensen zo'n ontzettend grote auto's nodig menen te hebben. De auto's nu zijn vele malen groter dan de auto's vroeger en toen werden ze veel meer gebruikt als pakezels heb ik het idee altijd.
Leuk om te zien dat Lexus overstag gaat met de car play. De auto's zijn mooi van buiten, maar binnen vind ik het echt antieke rommel wat betreft de besturing en het besturingssysteem.

Nu het 's nachts vriest heb ik weer standaard last van de standaard beslagen ruiten aan de binnenzijde. Elke winter is het weer een experiment om de ruiten schoon genoeg te krijgen, alle vocht uit de auto te krijgen en telkens hopen dat ik dit keer niet de auto eerst 3-5 minuten moet laten draaien om van de beslagen ruiten af te komen. Heeft iemand hier misschien de gouden grootmoeders tip?
Mijn IS200 had hier ook altijd heel veel last van, dus toen heb ik zo'n luchtontvochtigers als deze: https://www.conrad.nl/p/t...o-camper-antracie-1286072 in de auto geplaatst onder de stoelen. Het helpt wel iets, maar niet alles. Dat is het nadeel van de goede afwerking en het afsluiten van de naden door Lexus. Nu in de IS350 heb ik die nog steeds liggen en daar heb ik geen problemen meer met vocht. Je moet ze alleen af en toe weer goed drogen op de verwarming als ze verzadigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Divak schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:42:

Ik maak mijn 2001 Volvo S60 open, pak de krabber, krab de ruiten schoon en ook de verlichtingunits. Daarna start ik de motor, zet de achterruitverwarming aan, de blower in airco stand en draai de verwarming van standje heet naar half en ik rij weg. Als ik de verwarming op heet laat staan, krijg ik beslagen ruiten. Vermoedelijk omdat warme lucht meer vocht vasthoudt.
Met koude motor stationair draaien is stom. Extra vermogen vragen trekt niet alleen de accu mogelijk leeg, het kan zijn dat het benodigd vermogen voor de achterruitverwarming niet wordt geleverd en verder helpt het niet met het verwarmen van de auto

Stationair draaien met koude motor is stom en helpt niet met het verwarmen van de auto. Ik denk dat de motor ook nog te weinig elektrisch vermogen afgeeft.

Wat staat erover in de handleiding?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Ik weet dat het voor het verwarmen van de auto niet veel zal helpen.
Echter is mijn stoel en stuur dan wel warm zodra ik instap :9

Ik heb mijn antwoord al gekregen van @kazuka. Blijkbaar word alleen de wisser verwarmd.
Handleiding zegt alleen dat de knop voor voorruit verwarming is, verder totaal geen instructies oid.
PcDealer schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:34:
[...]

Ik maak mijn 2001 Volvo S60 open, pak de krabber, krab de ruiten schoon en ook de verlichtingunits. Daarna start ik de motor, zet de achterruitverwarming aan, de blower in airco stand en draai de verwarming van standje heet naar half en ik rij weg. Als ik de verwarming op heet laat staan, krijg ik beslagen ruiten. Vermoedelijk omdat warme lucht meer vocht vasthoudt.

[...]

Met koude motor stationair draaien is stom. Extra vermogen vragen trekt niet alleen de accu mogelijk leeg, het kan zijn dat het benodigd vermogen voor de achterruitverwarming niet wordt geleverd en verder helpt het niet met het verwarmen van de auto

Stationair draaien met koude motor is stom en helpt niet met het verwarmen van de auto. Ik denk dat de motor ook nog te weinig elektrisch vermogen afgeeft.

Wat staat erover in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Frontysco schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:24:
Vond het ook al vreemd dat het niets deed. Gezien jij er ervaring mee hebt, waarom zou ik alleen Mn wissers willen verwarmen. Zo hard worden ze toch ook weer niet in de vrieskou
[...]
Zonder voorruit verwarming gaan de wissers vaak vastzitten als je moet krabben.
Ik dacht inderdaad ook dat het de hele voorruit deed zoals bij Ford nu vind ik het niet zo heel erg dat
de optie er niet op zit :)
Met een krabbertje een een flesje de-icer van de action ofzo lukt het allemaal wel.
Alleen zijn die na een zomer in de auto liggen altijd leeg.

@pcdealer heb je ergens lekkage in de auto? Dat er onderin de kofferbak vocht blijft staan ofzo?
Ik start 's winters eerste de auto en ga daarna krabben, dan is het een beetje op temperatuur
als je weg kan rijden. Lexus heeft een warmteterugwinunit in de uitlaat zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door bouwfraude op 16-12-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deethan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

deethan

the best is yet to come

Heren,

Bij mij gaat, als ik de knop indruk, de verwarming op volautomatisch en gaat de airco aan, vocht op de binnenkant van de voorruit is dan binnen no-time weg.
IJs aan de buitenkant wegkrijgen duurt natuurlijk wat langer na een koude start.

"Push now for a Golden Age"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deethan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

deethan

the best is yet to come

PcDealer schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:34:
[...]

Je moet je verwarming niet op recirculeren laten staan, maar op lucht van buitenaf zetten.

"Push now for a Golden Age"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ze hebben net de LM gepresenteerd.
Een hele luxe auto voor als je niet zelf wilt rijden en wel nog ouderwets een chauffeur wilt.

[YouTube: Introducing the Lexus LM]

Indrukwekkend. Maar ben bang dat hij niet naar Europa komt. Hij komt met de 3.5L V6 hybride, of de 2.5L motor van lexus.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-06 14:15
Nee volgens mij is het andersom dus de 3.5 v6, of 2.5 + hybrid.

Het is overigens een nog luxere Toyota Alphard.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Amped
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-05 10:57
https://i.ibb.co/kqC5Qnn/out1.jpg

https://i.ibb.co/QMrGSDz/out2.jpg

https://i.ibb.co/GM25nxH/out3.jpg

https://i.ibb.co/wNwr5cJ/in1.jpg

https://i.ibb.co/PrVHVzc/In2.jpg

Deze verschrikkelijk mooie IS300h F-Sport uit 2014 opgehaald voor een zacht prijsje. Gekocht met 57k op de teller en in top conditie!

Zijn er andere IS300h rijders die een niet-lineaire rem ervaring ondergaan bij hard remmen op lage snelheid (50-60kph)? Het voelt niet als kromme remschrijven maar de auto komt niet rustig tot stilstand maar komt bijna met golven tot stilstand. Morgen langs de dealer voor advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Amped schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:00:
https://i.ibb.co/kqC5Qnn/out1.jpg

https://i.ibb.co/QMrGSDz/out2.jpg

https://i.ibb.co/GM25nxH/out3.jpg

https://i.ibb.co/wNwr5cJ/in1.jpg

https://i.ibb.co/PrVHVzc/In2.jpg

Deze verschrikkelijk mooie IS300h F-Sport uit 2014 opgehaald voor een zacht prijsje. Gekocht met 57k op de teller en in top conditie!

Zijn er andere IS300h rijders die een niet-lineaire rem ervaring ondergaan bij hard remmen op lage snelheid (50-60kph)? Het voelt niet als kromme remschrijven maar de auto komt niet rustig tot stilstand maar komt bijna met golven tot stilstand. Morgen langs de dealer voor advies.
Ben ik toch benieuwd wat een zacht prijsje is, daar heb ik namelijk geen kaas van gegeten... :-)

Hele mooie wagen overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amped
Erg bedankt! Het betreft een relatief unieke uitvoering namelijk de F-sport met wat opties uit het luxury line pakket met o.a. stoelventilatie/stoelverwarming, premium navi met parkeercamera en het 835w 15 speaker Mark Levinson audio systeem. Stond bij Louwman te koop voor 28.9k en met inruil van een '14 Mini Cooper kon ik 'm ophalen voor 17.6k. Voor een auto in deze uitvoering met dat rode interieur kon ik dat niet aan mij voorbij laten gaan. :D

Mijn vermoeden is dat hybride de komende 5 jaar zal stijgen in populariteit zal stijgen doordat diesel wordt uitgefaseerd en een hybride een gunstiger verbruik geeft dan een reguliere benzine motor.

Edit; vermoedelijk had het niet-lineaire remgevoel te maken met dat de ABS ingreep. Het gebeurde tot nu toe enkel met flinke regenval, oude (harde) banden en glad asfalt.

[ Voor 12% gewijzigd door Amped op 06-09-2019 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Amped schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:39:
Erg bedankt! Het betreft een relatief unieke uitvoering namelijk de F-sport met wat opties uit het luxury line pakket met o.a. stoelventilatie/stoelverwarming, premium navi met parkeercamera en het 835w 15 speaker Mark Levinson audio systeem. Stond bij Louwman te koop voor 28.9k en met inruil van een '14 Mini Cooper kon ik 'm ophalen voor 17.6k. Voor een auto in deze uitvoering met dat rode interieur kon ik dat niet aan mij voorbij laten gaan. :D

Mijn vermoeden is dat hybride de komende 5 jaar zal stijgen in populariteit zal stijgen doordat diesel wordt uitgefaseerd en een hybride een gunstiger verbruik geeft dan een reguliere benzine motor.

Edit; vermoedelijk had het niet-lineaire remgevoel te maken met dat de ABS ingreep. Het gebeurde tot nu toe enkel met flinke regenval, oude (harde) banden en glad asfalt.
Heeft dat remmen ook niet te maken met het hybride systeem? Als je daar namelijk zacht mee remt, gebruikt de auto de remschijven niet en wordt er energie teruggegenereerd naar het hybride systeem (zie het als een soort dynamo) Maar slechte banden (ik weet niet welk merk eronder ligt) kan ook zeker een oorzaak zijn. Daar bespaar ik nooit op.

Mooie auto trouwens, zeker in de F-sport uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amped
Erg bedankt Metalfreak! Tot nu toe enkel lovende reacties gekregen van bekenden en onbekenden. Niet de reden dat ik hem heb gekozen maar wel een leuke bonus.

Je opmerking over het hybride systeem klopt totaal. Het zou kunnen dat de auto op dat moment niet goed wist wat te doen en schakelde wellicht tussen de remschijven en het 'regeneration'-systeem. Een mogelijke andere oorzaak zou wellicht de transmissie zijn die op dat moment 'terug schakelt' (is een CVT dus de gear-ratio wordt dan aangepast).

De banden die er op zitten zijn nog vanuit de fabriek. Bridgestone Turanza T001. Het rubber is inmiddels oud en vrij hard geworden dus deze banden zullen zo snel mogelijk vervangen worden.

Morgen ben ik sowieso bij de dealer voor iets anders en dan zal ik vragen of ik een rit kan maken in een andere IS300 om de remmen te vergelijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mooie uitvoering! Het model is intussen uit 2013 maar van buiten vind ik hem nog steeds erg fraai en modern ogen. Binnenin begint het nu wel wat gedateerd te ogen naar mijn mening. Ik heb zelf het 10.3" scherm in mijn 2017 IS300h wat het dashboard nog iets moderner laat ogen maar qua interface en bediening houdt het allemaal niet over, zeker niet vergeleken met de concurrentie.

Ik hoop dat Lexus in 2020 toch wel de 4e generatie IS gaat onthullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amped
Hey Kazuka, heel erg bedankt! Ik ben het met je eens dat de auto nog steeds er erg modern uit ziet.
Wat vindt jij van de 'remote touch' muis besturing? Ik heb er erg weinig problemen mee en vind het prettiger werken dan een BMW iDrive systeem.
En welke banden gebruik jij op je IS300h? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

@Amped Ik heb er ook niet zoveel moeite mee. Het is niet super maar vraagt wat gewenning, iets waar auto journalisten meestal niet aan toe komen. Maar ik vind wat de concurrenten (Audi, Volvo, BMW en Mercedes) aanbieden toch echt beter. Niet alleen de besturing maar ook de software is daar stukken vlotter en moderner.

Dit is toch altijd een minder sterk punt geweest bij Toyota en Lexus en iets waar ze echt flink moeten verbeteren willen ze serieus concurreren met andere merken. CarPlay ondersteuning is alvast een goede eerste stap. Desalniettemin weegt dat voor mij niet op tegen de voordelen die Lexus heeft. Ik vind de aandrijflijn heerlijk, echt ontzettend soepel en genoeg vermogen. Zou nu echt niet meer terug willen naar een conventionele automaat, DSG of handbak. Het komt denk ik het dichtst in de buurt van volledig elektrisch rijden. Ook het comfort en de rust aan boord zijn onovertroffen.

Ik heb er overigens Yokohama's onder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 22:18
Wat mij opvalt is dat de meeste journalisten de controller op de verkeerde manier gebruiken. Ze houden hem met hun hele hand vast terwijl het de bedoeling is dat je je handpalm op de steun laat rusten en de controller met je vingers bedient. Maar ja, het moet allemaal snel snel snel dus de nuances van een auto leren (of zelfs maar de handleiding vluchtig doornemen) is er niet meer bij.

Ik ben het er wel mee eens dat het infotainment zwaar verouderd is. Ik heb een GS 450h uit 2012 en de graphics zitten nog net niet in het 486 tijdperk...

[ Voor 16% gewijzigd door Kurgan op 08-09-2019 21:25 ]

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Gisteren voor het eerst een keer gekeken hoe de auto snelheid zich tot GPS verhoud. Ik moest zeggen dat ik best schrok van het verschil. Is dat bij jullie ook zo veel?

Als ik 100+km per uur rijdt is de afwijking van de teller tov de GPS (Google maps) tussen de 10 en 13km per uur. Wordt groter naarmate de snelheid groter wordt. Dus toen ik 150 op de teller had gaf google maps gps aan dat ik 137 reed.

Natuurlijk geen probleem want zo rijdt je eigenlijk altijd binnen de marges van de snelheid (als je een beetje aan de vmax houdt natuurlijk). Had echter niet verwacht dat dit verschil zo groot zou zijn.
Wellicht komt dit ook door grotere velgen?

Lexus ct200h Fsport met 17inch (ipv standaard 16inch)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Dat heb ik ook ooit eens gemerkt toen ik in een Toyota Auris hybride reed, dat was een ongeveer vergelijkbare afwijking.
Ik denk persoonlijk dat men het zo heeft gedaan om een lager verbruik te realiseren.
Als je een lagere snelheid aanhoudt is vrijwel elke auto zuiniger, dus dit is ook een goede reden om het verbruik te drukken.
De Auris was helemaal standaard overigens.

Mijn IS250 (non-hybride dus) heeft een tellerafwijking van ongeveer 5 km/h. 125 Op de teller is 120 km/h op GPS. Dit is met originele velgen en bandenmaat.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Volgens mij heeft dit ook met Europese regelgeving te maken. Ik heb namelijk een USDM Lexus en die heeft vrijwel 0 afwijking sinds het juiste formaat banden eronder ligt. De vorige banden waren een kleinere (verkeerde) maat en daar had ik wel een afwijking van 5% ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arbitrator
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-04 07:42
Kurgan schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:22:
Wat mij opvalt is dat de meeste journalisten de controller op de verkeerde manier gebruiken. Ze houden hem met hun hele hand vast terwijl het de bedoeling is dat je je handpalm op de steun laat rusten en de controller met je vingers bedient. Maar ja, het moet allemaal snel snel snel dus de nuances van een auto leren (of zelfs maar de handleiding vluchtig doornemen) is er niet meer bij.

Ik ben het er wel mee eens dat het infotainment zwaar verouderd is. Ik heb een GS 450h uit 2012 en de graphics zitten nog net niet in het 486 tijdperk...
Ik ben het met je eens.
Sinds een paar weken heb ik een GS450h uit 2017 met de controller/magnetische muisje.
Ergens een tip gelezen dat je de 'gevoeligheid' wat lager moet zetten. En ik moet zeggen dat de trefzekerheid nu op ongeveer 90% ligt. Alleen slaat hij wel eens een icoontje over dat net op de grens van het splitscreen zit.
Het touchscreen/knoppen-combinatiesysteem van m'n oude GS450h uit 2006 vond ik prettiger werken, maar nu ik aan de muis gewend ben, kan ik er aardig mee uit de voeten.
Het grootste nadeel vind ik de hoeveelheid ruimte die de controller inneemt en dat daardoor de bekerhouders op een iets minder ergonomische plek zitten.

Ik vind persoonlijk dit systeem prettiger werken dan het nieuwe systeem met de 'trackpad' aangezien je nu niet met je vinger over het trackpad schiet wanneer je over een hobbel rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 22:18
Het grootste ergonomische gebrek van de GS 450h vind ik persoonlijk het ontbreken van een opbergplek voor een zonnebril. Zelfs in de Auris die ik vroeger had zat een keurig vakje in het dak dus hoe dat in een Lexus kan ontbreken is mij een raadsel.

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arbitrator
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-04 07:42
Kurgan schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:10:
Het grootste ergonomische gebrek van de GS 450h vind ik persoonlijk het ontbreken van een opbergplek voor een zonnebril. Zelfs in de Auris die ik vroeger had zat een keurig vakje in het dak dus hoe dat in een Lexus kan ontbreken is mij een raadsel.
Inderdaad, een bekend probleem van de GS-serie. Je zou zeggen dat op een auto van >80k wel een zonnebrilvakje zou zitten. Uitgebreid bediscussieerd op het Lexus Forum: https://forum.lexusforum....waar-laat-je-de-zonnebril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Kurgan schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:10:
Hmm, apart ja, in mijn IS zit er gewoon een handig vakje in het dak. In de oude IS had ik de zonnebril gewoon in de middenconsole liggen.

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Metalfreak schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:59:
[...]

Hmm, apart ja, in mijn IS zit er gewoon een handig vakje in het dak. In de oude IS had ik de zonnebril gewoon in de middenconsole liggen.
Jouw IS heeft dat omdat het een auto uit de VS is, in Europa heeft er nooit standaard een brillenhouder in gezeten.
De brillenhouder is helaas ook niet mogelijk omdat de bewegingssensor van het standaard alarmsysteem achter het kapje zit waar bij de brillenhouder zit.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

SpongeRob schreef op woensdag 11 september 2019 @ 07:39:
[...]

Jouw IS heeft dat omdat het een auto uit de VS is, in Europa heeft er nooit standaard een brillenhouder in gezeten.
De brillenhouder is helaas ook niet mogelijk omdat de bewegingssensor van het standaard alarmsysteem achter het kapje zit waar bij de brillenhouder zit.
Is dat zo? Hmm, dacht dat dat gewoon standaard bij elke IS was, ook de Europese versies. die van mij heeft wel een schuifdak, wellicht dat dat nog verschil uitmaakt? Ik heb overigens ook gewoon een alarmsysteem. Het brillenvakje is vrijwel hetzelfde als bij de CT200h van mijn vriendin.

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Ik heb ooit eens gelezen op een aantal fora dat in Europa de bewegingssensor standaard is en er dus geen ruimte is voor de brillenhouder.
In Amerika hebben ze kennelijk nooit die bewegingssensor gebruikt voor het alarm, misschien is dat geen vereiste om het alarmsysteem goedgekeurd te krijgen?

Met een schuifdak zou ik juist eerder verwachten dat er geen plek is voor de brillenhouder omdat de motor ook ergens geplaatst moet worden.
Op mijn auto zit gelukkig geen schuifdak, ik zit nu al bijna tegen de hemel aan met m'n hoofd. B)

[ Voor 29% gewijzigd door SpongeRob op 11-09-2019 14:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38
@kazuka,

Als vervolg op Paprika in "Lexus CT200H"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W8zl3dP.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qwj4QO6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fCm88hK.png

[ Voor 35% gewijzigd door Paprika op 27-09-2019 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ontzettend gave bak hoor. Eentje die je ook zelden ziet rijden en opvalt tussen alle grijze lease Audi's en Volvo's ;)

Ben ook fan van de kleurencombinatie buiten en binnen. Rijd zelf een IS300h (2017 model) met Morello Red aan de buitenkant en Sandstone bekleding binnen. Er staan wat foto's van de mijne in deze thread een paar pagina's terug.

Ik geloof dat jouw RC ook exact dezelfde aandrijflijn en motor heeft (223pk, 2.5L 4-cilinder). Hoe ervaar je de E-CVT t.o.v. je vorige CT200h?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
kazuka schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:06:
Ontzettend gave bak hoor. Eentje die je ook zelden ziet rijden en opvalt tussen alle grijze lease Audi's en Volvo's ;)
Precies mijn motivatie ;) en geen kinderen, dus na lang twijfelen toch een keer een coupe rijden leek me wel gaaf.
Ben ook fan van de kleurencombinatie buiten en binnen. Rijd zelf een IS300h (2017 model) met Morello Red aan de buitenkant en Sandstone bekleding binnen. Er staan wat foto's van de mijne in deze thread een paar pagina's terug.
Aaaah, je hebt een post facelift model. Netjes! Ook een leuke kleur die luxe uitstraalt (mooie lak ook) en ook nog eens opvalt.
Ik geloof dat jouw RC ook exact dezelfde aandrijflijn en motor heeft (223pk, 2.5L 4-cilinder). Hoe ervaar je de E-CVT t.o.v. je vorige CT200h?
Correct. Ik vind het een prima motor. De auto in z'n geheel rijdt 'luxer' en 'rustiger', maar als we het sportieve onderstel even daarlaten is de basis ook hetzelfde als de IS. Dat is met lange ritten echt wel zo fijn. Door de sierpijpen is het een beetje een schaap in wolfskleren, maar het is wel een nekkendraaier door de kleur en het onbekende ontwerp voor de meesten. :9

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 27-09-2019 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amped
Geweldig mooie auto Vipeax! Zeer goede keuze!

[ Voor 117% gewijzigd door Amped op 09-04-2020 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Amped schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:19:
Geweldig mooie auto Vipeax! Zeer goede keuze!
Eigenlijk clonflicteert dit natuurlijk met je laatste zin uit je eerste alinea ;), maar ik begrijp heel goed wat je zegt. Echter kan ik nu nog zonder gevolgen 'n coupé rijden, dus die kans wil ik toch even nemen. Van achteren lijkt het een beetje op die Volvo V40s met de D2 motor (periode vóór de komst van de D4) gecombineerd met een R-design pakket. Gelukkig kan ik die ook echt achter me laten bij 't stoplicht. :+
Net als jij heb ik ook in de RC-F van Louwman Utrecht gereden die ik een dagje mocht lenen:
[Afbeelding]
Dat geluid was zo verslavend ... :9~
:D

[ Voor 15% gewijzigd door Paprika op 29-09-2019 23:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-06 16:03
Sinds gisteren ben ik de eigenaar van een CT200h F-Sport uit 2014 in de kleur Mecury Grey.
Ik heb deze gekocht bij Louwman in Eindhoven.

Erg tevreden over de gang van zaken en de aflevering. Prima uitleg, nemen de tijd om alles door te nemen en alle vragen te beantwoorden.
De auto heeft nog een ozon behandeling gekregen om de rooklucht eruit te krijgen, en dat is heel goed gelukt! Ik twijfelde er wel over, ''eerst ruiken dan geloven'' ;)

Nu nog een beetje met de instellingen spelen (door lock settings zoeken), maar de eerste kilometers zijn goed bevallen.

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
Kun je zelf instellen dat de spiegels inklappen bij het sluiten van de auto of is dit een dealer instelling?
Ik kan het in het voertuigmenu niet vinden. Alleen het automatisch sluiten van de deur etc.

[ Voor 30% gewijzigd door -MVR- op 03-01-2020 10:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:09
-MVR- schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:01:
Kun je zelf instellen dat de spiegels inklappen bij het sluiten van de auto of is dit een dealer instelling?
Ik kan het in het voertuigmenu niet vinden. Alleen het automatisch sluiten van de deur etc.
Links van het stuur, naast de bediening voor de elektrische spiegelverstelling, zit een knopje waarmee je kunt instellen wat de spiegels moeten doen. Schakelaar naar boven is altijd uitgeklapt, midden is automatisch inklappen bij vergrendelen portieren en naar beneden is altijd ingeklapt.

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
Ralfie165 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:55:
[...]

Links van het stuur, naast de bediening voor de elektrische spiegelverstelling, zit een knopje waarmee je kunt instellen wat de spiegels moeten doen. Schakelaar naar boven is altijd uitgeklapt, midden is automatisch inklappen bij vergrendelen portieren en naar beneden is altijd ingeklapt.
Thanks.
Zo te zien zijn er twee soorten knoppen:

- De schakelaar die jij beschrijft (type B )
- Het knopje wat ik heb, type A (handmatig in-en uitklappen)

Ik ga nog eens zoeken of ik met type A ook iets kan automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Ik ben aan het kijken naar een update van mijn navigatie.
Nu heb ik een site gevonden waar ik de updates kan kopen voor 85 dollar.

Alleen, hoe weet ik welk type navigatie ik heb?

Zij geven aan dat dit een GEN7 11HDD is. Als ik op Lexusmapupdates.eu kijk ga ik twijfelen. De layout van 13MM ziet er ook gelijkend uit.

Het gaat om een IS300H 2013 25th edition.
Ik heb een 'muis' en een SD kaart slot (met lexus micro SD kaart)

Iemand een idee hoe ik er zeker achter kom?

Nvm, is al bekend. Mocht iemand hulp nodig hebben met het update van de navigatie van een IS300h met 13mm nav, lemma know!

[ Voor 19% gewijzigd door Frontysco op 14-03-2020 17:04 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Amped
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VOYxNh_YM3kffzd1urOvgiN76A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8ColLHfgTwZS4DjqwJCuEXw.jpg?f=fotoalbum_large
Geruchten dat in 2021 Lexus met de 4e generatie IS zal komen.
Deze zal mogelijk uitgerust worden met een Mazda/Toyota 3.0L 6-in-lijn motor, compleet met een mild hybride systeem en een supercharger. Vermoedelijk rond de 300pk! :D
Foto van vandaag, zomaar een ritje.

[ Voor 16% gewijzigd door Amped op 09-04-2020 05:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Amped schreef op donderdag 9 april 2020 @ 04:58:
[Afbeelding]
Geruchten dat in 2021 Lexus met de 4e generatie IS zal komen.
Deze zal mogelijk uitgerust worden met een Mazda/Toyota 3.0L 6-in-lijn motor, compleet met een mild hybride systeem en een supercharger. Vermoedelijk rond de 300pk! :D
Foto van vandaag, zomaar een ritje.
De IS is echt een prachtige auto maar Toyota/Lexus moeten echt wat doen aan dat infotainment systeem, het is gewoon echt niet meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amped
Mee eens. Het infotainment krijgt een UI refresh net zoals de huidige RX, inclusief Apple carplay en Android auto, in 2021.

[ Voor 73% gewijzigd door Amped op 01-05-2020 01:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De nieuwe Lexus IS komt niet naar Nederland :'(

https://www.autoweek.nl/a...exus-is-niet-voor-europa/
Lexus-liefhebbers lazen gisteren ongetwijfeld likkebaardend het artikel waarin een volledig nieuwe vierde generatie IS werd aangekondigd. Vandaag helaas slecht nieuws voor wie niet kan wachten op de komst van die nieuwe sportsedan. Naar Nederland komt hij namelijk niet. De Nederlandse importeur bevestigt aan AutoWeek dat Lexus Europe besloten heeft om de nieuwe IS niet op de Europese markt te introduceren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Cmhi7tiJvnHRs04szXBjqiRKVU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Or4OzyTBQOOIb6APQ44H8Q0a.jpg?f=user_large

Heel erg jammer. Rijd zelf intussen alweer bijna 7 jaar in de 3e generatie IS en keek reikhalzend uit naar de nieuwe. Zo wordt de keuze voor 'iets anders' in het D segment alweer kleiner in Nederland en wordt het waarschijnlijk een Duitser als opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 13:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zou Toyota de concurrentie met de Camry niet willen?
(ook interessant dat de IS een D-klasse is en de Corolla een C-klasse, terwijl die maar 5 cm korter is. Eigenlijk ook een concurrent voor de IS).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

kazuka schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:13:

https://www.autoweek.nl/a...exus-is-niet-voor-europa/

[...]

[Afbeelding]

Heel erg jammer. Rijd zelf intussen alweer bijna 7 jaar in de 3e generatie IS en keek reikhalzend uit naar de nieuwe. Zo wordt de keuze voor 'iets anders' in het D segment alweer kleiner in Nederland en wordt het waarschijnlijk een Duitser als opvolger.
Balen :( , maar ja, Nederland is blijkbaar allergisch voor sedans, terwijl ik die toch echt vele malen mooier vind dan zo'n überburgerlijke stationwagen of SUV. Van sedans blijft er dus alleen de ES (en LS?) over? Dat vind ik nu niet bepaald een waardige IS-opvolger (nog even los gezien van de veel hogere prijs), wellicht als ik 65+ ben :P

Laatst tijdens een beurt een NX300h met alle opties mee gehad. Leuke auto, rijdt heerlijk, maar ik vind het gewoon te groot. Ik heb nog niet de leeftijd bereikt dat ik behoefte heb aan een hogere instap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:37:
(ook interessant dat de IS een D-klasse is en de Corolla een C-klasse, terwijl die maar 5 cm korter is. Eigenlijk ook een concurrent voor de IS).
Ik denk dat Lexus de aantallen te gering vindt, heel jammer. Voor Europa doet het gemis van station modellen zich voelen; de Sportcross is de laatste geweest. Ik had wel in de markt geweest voor een GS voor de fam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Maasluip schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:37:
Wel een goed punt. De Camry is nieuw in Nederland geloof ik en lijkt nu de IS af te lossen. Zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse en delen meen ik ook het onderstel? De Camry is echter wel wat ruimer en qua uiterlijk toch wat safer dan de meer sportief gelijnde IS. Ook het interieur is een beetje hit-and-miss.

Ik had het gevoel dat de IS wel de best verkopende sedan in Lexus' gamma was in Nederland. Ik zie ze vaker rijden dan een GS, ES of LS. Maar wellicht waren de aantallen toch te laag. Ik herinner me nog bij de introductie van de 3e generatie in 2013 dat ze echt de strijd wilden aan gaan met de gevestigde orde. Dat leek me toen al een vrijwel onmogelijke opgave maar had toch gehoopt dat ze het zouden doorzetten met de 4e generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

kazuka schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:03:
[...]

Wel een goed punt. De Camry is nieuw in Nederland geloof ik en lijkt nu de IS af te lossen. Zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse en delen meen ik ook het onderstel? De Camry is echter wel wat ruimer en qua uiterlijk toch wat safer dan de meer sportief gelijnde IS. Ook het interieur is een beetje hit-and-miss.
Maar de nieuwe Camry heeft toch geen achterwielaandrijving? Dat vond ik toch wel een heerlijk punt van de IS.
Ik had het gevoel dat de IS wel de best verkopende sedan in Lexus' gamma was in Nederland. Ik zie ze vaker rijden dan een GS, ES of LS. Maar wellicht waren de aantallen toch te laag. Ik herinner me nog bij de introductie van de 3e generatie in 2013 dat ze echt de strijd wilden aan gaan met de gevestigde orde. Dat leek me toen al een vrijwel onmogelijke opgave maar had toch gehoopt dat ze het zouden doorzetten met de 4e generatie.
Zou het misschien ook te maken hebben met geruchten dat ze de IS wat meer sportiviteit wilden geven en wellicht niet eens gaan leveren met de hybride aandrijflijn? (er waren geruchten over een nieuwe IS F) In de VS kijken ze nog steeds heel raar op van een Lexus met een hybride aandrijflijn. En hier in Europa (zeker in Nederland) willen ze juist alleen de hybride modellen promoten (waarschijnlijk ook vanwege belastingen), toen de RC F nog niet leverbaar was, was hun unique selling in Nederland zelfs dat alle modellen hybride waren. In Duitsland zijn sommige modellen ook nog als niet-hybride leverbaar (de IS200t bijvoorbeeld), maar het lijkt dat ze daar nu ook vanaf willen.

Ik had ook gehoopt op een 4e generatie IS hier. Dan maar grijze import vanuit de VS :+ Daar komt mijn IS350 ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De nieuwe Camry heeft inderdaad geen achterwielaandrijving. Ik weet echter niet of de nieuwe IS het wel weer krijgt, de ES heeft het ook niet. Als de insteek echter sportiviteit is lijkt het me dat er wel achterwielaandrijving komt.

Ik zou inderdaad ook bijna overwegen om over te stappen op de eigen auto regeling van de zaak en de nieuwe IS te importeren. Dan rijd je wel iets heel unieks in Nederland :P Ben echter bang wat dat zal gaan kosten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:29
He, een Lexus topic! En ik ben altijd maar in het toyota topic blijven posten.

Ik rijd zelf sinds 2 jaar een IS250.

Ik kom van Toyota, en mijn Starlet heb ik vanaf mijn 19e gereden tot 2 jaar terug (ik word 37 dit jaar, zegt genoeg).
Ik wilde graag Toyota blijven rijden maar daar zat op dat moment binnen mijn budget niets tussen wat me aantrok.

Zodoende op een IS250 Business terecht gekomen, en nog geen seconde spijt.

Afgezien dat de moderne snufjes ontbreken (navi, multimedia) vind ik dat hij zich qua comfort, interieur en materiaal met menig hedendaagse auto kan meten die je nieuw uit de showroom rijdt. En die zie en rijd ik veel, namelijk lease autos van collega's.

Ook vind ik hem nog steeds fijner dan de nieuwe CT's die ik van Louwman als leenwagen meekrijg bij onderhoud.

De huidige IS vind ik ook prachtig, maar de automaat icm de V6 van de 250 vind ik persoonlijk fijner dan de CVT hybrides.

Kortom,

als deze het zo goed gaat doen als de Starlet (en ik heb geen reden daaraan te twijfelen) happy camper here!

Fotootje:

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/lex2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
kazuka schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:13:
Jammer, SUV's vind ik niet mooi. Er gaan zelfs geruchten dat ze de V8 er weer erin willen zetten.
Volledig onbetaalbaar in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wel jammer dat ze de sedan in zn geheel niet meer naar Europa halen, dan kan je ook niet gemakkelijk een jong gebruikte uit DLD halen. Als je ziet hoeveel 3series en a4's er rond rijden in Nederland.

Misschien zouden ze een stationwagen moet proberen van IS?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-06 13:43
Vandaag een lexus NX300h F sport (bj2014, km55K) op de kop getikt bij de dealer. Mijn eerste lexus ben benieuwd. We gaan er in november mee richting London.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1ONIYBqiUK9fFC7ogC_3p2RiX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SonG0RjGDX7I8pjeuJ2uXxcc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-05 00:06
Hoge prijs dealer voor het starten van de Lexus...

Ik zit met een probleem, en wil jullie advies. Ik heb afgelopen woensdag een Lexus dealer onderhouden Lexus Hybrid uit 2014 particulier gekocht. Na een lege accu en verkeerd opstarten (accukabels verkeerd om aansluiten) waarna startproblemen en foutcodes de dealer gebeld, gevraagd naar de werkplaats en de monteur zei gelijk al dat de hoofdzekering er waarschijnlijk uit ligt, en omdat die vastgeschroefd zit het bij de dealer vervangen moet worden. Het was namelijk zo dat tijdens het schoonmaken van de auto met de radio ea aan, de accu niet meer genoeg was om hem te starten. Ze hebben al een kleine accu las ik al op de forum. Dus ik sloot hem aan met accukabels aan een andere auto. De accu van de Lexus ligt in de bagageruimte, ik sloot hem gewoon op de plus en min kant, maar er kwam een vonk waarna ik zag dat dit niet pluis was. In de boeken gekeken en daar stond dat hij moet opgestart worden via de motorruimte via een pool in de zekeringkast. Dus eigenlijk mijn fout. Het transportbedrijf die hem kwam ophalen keek nog en zij dat inderdaad de hoofdzekering (120 ampère) stuk is, dat konden we duidelijk zien. Nog samen geprobeerd om de zekering en kast los te halen maar lukte niet. De zekering zat dus aan de onderkant met 2 schroeven vast. Daarom moest hij wel naar de dealer.

Rond 15u belde de dealer dat de zekering bestelt wordt (€12,50). Donderdag rond 16u belde de monteur/chef weer dat ze tussendoor naar mijn auto gaan kijken maar dat het nog niet binnen is en uit de magazijn in België moet komen, vrijdag rond 8-9u zou het binnen zijn. Toen ik vrijdag rond 14u niet gebeld werd en ik mijn ‘nieuwe’ auto al 2 dagen heb gemist belde ik en hij zei dat het lunchpauze was en mij zou bellen. Ik kreeg rond 16u een belletje dat de zekering binnen is maar de zekeringkast niet los kwam omdat de koplamp in de weg stond en daardoor ook de bumper los moet, wat mij totaal rond €500 zou kosten. Ik schrok hier best wel van omdat ik zoveel niet had verwacht. Hij zei dat de diagnose kosten nu al rond €200 zijn. Ik zei dat ik dat ook best veel vond omdat de diagnose eigenlijk al bekend was en zij ook zeiden dat de zekering vervangen moest worden. Ik weet natuurlijk dat hij verder uitgelezen moet worden en er vast meer mee is gedaan maar ik vind het veel. Ik zei dat de totale kosten €500 voor een zekering vervangen en het weer kunnen starten ik wel duur vond en hierover wilde nadenken en het mogelijk ergens anders wil laten doen. Hij zei dat dat kan maar de auto verder nog afgebouwd moet worden waar ze ook minimaal 45 minuten voor nodig zouden hebben en dat de uurloon €140 is en dan kan ik hem dus voor rond €300 ophalen. Maandag als ze weer open gaan kon ik het ze doorgeven wat het wordt.

Ik kan hem laten ophalen en ergens anders veel goedkoper laten vervangen maar zit met de zorgen dat de vele foutcodes die er nu opzitten door de verkeerde start niet weggaan en ik toch weer terug naar de dealer moet en ik toch uiteindelijk rond €500 kom te zitten.

Na dit gesprek wilde ik dit toch kwijt omdat ik dit duur vind en wilde de manager spreken. Omdat hij eigenlijk bij de lexus dealer in een andere stad was onderhouden en nu bij een andere lexus dealer is gebracht omdat dat veel dichterbij was, belde ik de eigen dealer weer op om advies, maar omdat zij niet opnamen kreeg ik lexus Nederland klantenservice aan de lijn. Die zeiden dat ze dit zouden bespreken met de vestiging en manager om een oplossing te zoeken. Ik had voor ik lexus belde de manager van de dealer waar hij staat al gemaild. Even later werd ik gebeld door de manager en hij legde mij uit dat dit standaard procedures zijn en de kosten eigenlijk normaal zijn, maar hij zei dat hij het maandag met de monteur/afdeling gaat bespreken. Ik vermoed wel dat hij gaat zeggen dat er niks anders gedaan kan worden, en ik hem daar kan laten maken en rond €500 moet betalen.

Ik zit er toch nog mee en denk erover na om eigenlijk de auto op te laten halen en niet door hun voor zo een hoge bedrag laat maken. Wat denken jullie, kan ik nog iets bereiken door bijvoorbeeld een ´klacht´ te sturen of met de importeur (Louwman Toyota Lexus Mercedes ea) contact op te nemen en aangeven dat €500 voor een zekering vervangen en te starten en de auto daardoor al bijna een week bij de dealer blijft. Ik denk dat als ik hem laat ophalen en laat maken door een universele of service monteur ik rond €250 kan besparen, maar het gaat mij meer om het principe en vind het gewoon een te hoge bedrag. Of bereik ik hier niets mee? Kan ik nog verder iets doen? Graag jullie advies, alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door mennoza op 17-10-2020 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

mennoza schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:22:

Ik zit met een probleem. En wil jullie advies. Ik heb afgelopen woensdag een Lexus dealer onderhouden Lexus Hybrid uit 2014 particulier gekocht. Na een lege accu en verkeerd opstarten (accukabels verkeerd om aansluiten) waarop startproblemen en foutcode met de dealer gebeld en de monteur zei dat de hoofdzekering er waarschijnlijk uit ligt, en omdat die vastgeschroefd zit het bij de dealer vervangen moet worden. Het was namelijk zo dat tijdens het schoonmaken van de auto met de radio ea aan de accu niet meer genoeg was om hem te starten. Ze hebben een kleine accu las ik al op de forum. Dus ik sloot hem aan met accukabels aan een andere auto. De accu van de Lexus ligt dus in de bagage ruimte, en ik sloot hem gewoon op de plus en min kant, maar er kwam een vonk waarna ik zag dat dit niet pluis was. In de boeken gekeken en daar stond dat hij moet opgestart worden via de motorruimte via een pool in de zekeringkast. Dus eigenlijk mijn fout. Het transport bedrijf die hem kwam ophalen keek nog en zij dat inderdaad de hoofdzekering (120 ampère) stuk is, dat konden we duidelijk zien. Nog geprobeerd om hem los te halen maar de kast moest toch los omdat wat ons ook niet lukte. De zekering zat dus aan de onderkant met 2 schroeven vast. Dus hij moest wel naar de dealer.

Hij werd opgehaald door de dealer en rond 15u kwam hij aan bij de dealer toen ze mij belden en de hoofdzekering zouden bestellen (€12,50). Donderdag rond 16u belden de monteur/chef weer ze tussendoor naar mijn auto kunnen kijken en dat het net nog niet binnen is en uit België magazijn moet komen, vrijdag rond 8-9u zou het binnen zijn. Toen ik rond 14u niet gebeld werd en ik mijn ‘nieuwe’ auto nu al 2 dagen mis belde ik en ze zeiden dat het lunchpauze was en mij zouden bellen. Ik kreeg vrijdag rond 16u een belletje dat de zekering binnen is maar de zekeringkast niet los kwam omdat de koplamp in de weg stond en daardoor ook de bumper los moet, wat mij totaal rond €500 zou kosten. Ik schrok hier best wel van en niet had verwacht. Hij zei dat de diagnose kosten nu al rond €200 zijn. Ik zei dat ik dat best veel vond omdat de diagnose eigenlijk al bekend was en de zekering vervangen moest worden. Ik weet dat hij verder uitgelezen moet worden en er vast meer mee is gedaan maar ik vind het veel. Ik zei dat de totale kosten €500 voor een zekering vervangen en het weer kunnen starten wel erg duur vond en erover wilde nadenken en mogelijk ergens anders wil laten doen. Hij zei dat dat kan maar de auto verder nog afgebouwd moet worden waar ze oon minimaal 45 minuten voor nidig hebben en dat de uurloon €140 is en dan kan ik hem dus voor rond €300 ophalen. Maandag als ze weer open gaan kon ik het ze doorgeven wat het wordt.

Ik kan hem laten ophalen en ergens anders veel goedkoper laten vervangen maar zit met de zorgen dat de vele foutcodes die er nu opzitten na de verkeerde start niet weggaan en ik toch weer terug naar de dealer moet en ik toch uiteindelijk rond €500 kom te zitten.

Ik wilde toch kwijt dat ik dit erg duur vond en wilde de manager spreken. Omdat hij eigenlijk bij de lexus dealer in een andere stad was onderhouden en nu bij een andere lexus dealer is gebracht om dat veel dichterbij was, belde ik de eigen dealer weer op om advies, maar omdat zij niet opnamen kreeg ik lexus Nederland klantenservice aan de lijn. Die zij dat ze dit zouden bespreken met de vestiging en manager om een oplossing te zoeken. Ik had voor ik lexus belde de manager al gemaild. Even later werd ik gebeld door de manager en hij legde mij uit dat dit standaard procedures zijn en de kosten eigenlijk normaal zijn, maar hij zei dat hij het maandag gaat met de monteur/afdeling gaat bespreken. Ik vermoed wel dat hij gaat zeggen dat er niks anders gedaan kan worden, en ik hem daar kan laten maken en rond €500 moet betalen.

Ik zit er toch nog mee en denk er over na om eigenlijk de auto op te laten halen en niet door hun voor zo een hoge bedrag laat maken. Wat denken jullie, kan ik nog iets bereiken door bijvoorbeeld een ´klacht´te sturen of de importeur (Louwman Toyota Lexus Mercedes ea) contact op te nemen en aangeven dat €500 voor een zekering vervangen en te starten en de auto daardoor bijna een week bij de dealer blijft. Ik denk dat als ik hem laat ophalen en laat maken door een universele of service monteur ik rond €250 kan besparen, maar het gaat mij meer om het principe en vind het gewoon een te hoge bedrag. Of bereik ik hier niets mee? Kan ik nog verder iets doen? Graag jullie advies, alvast bedankt!
Principes zijn nu eenmaal duur.

Ik zou het zien als duur lesgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
Je zou zeggen dat ze bij de dealer weten, dat als de hoofdzekering vervangen moet worden, dat de koplampunit en bumper los gemaakt moet worden. Dus dat het duurder wordt dan 12,50 euro.
Je daarover vooraf infomeren was wel netjes geweest.

Persoonlijk zou ik 'm nu laten maken bij dealer en het verlies nemen, je hebt ook garantie op de werkzaamheden.
Het volgende onderhoud kun je dan alsnog ergens anders uit laten voeren.

Mijn CT mag volgende week naar de dealer voor de 105.000 km beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Louwman is gewoon duur. Dashboard van de mijne zat een rammeltje in, bekend kwaaltje van de 1e generatie IS250.

500 euro om te fixen. Fix: Dashboard uit elkaar en wat vilt ertussen. :P

Aan de andere kant, de service is altijd prima (red carpet, leenauto's, gratis batterijen afstandsbediening, gratis lampen bij defect etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07

DaWaN

'r you wicked ??

Wat denken jullie, kan ik nog iets bereiken door bijvoorbeeld een ´klacht´te sturen of de importeur (Louwman Toyota Lexus Mercedes ea) contact op te nemen en aangeven dat €500 voor een zekering vervangen en te starten en de auto daardoor bijna een week bij de dealer blijft. Ik denk dat als ik hem laat ophalen en laat maken door een universele of service monteur ik rond €250 kan besparen, maar het gaat mij meer om het principe en vind het gewoon een te hoge bedrag. Of bereik ik hier niets mee? Kan ik nog verder iets doen? Graag jullie advies, alvast bedankt!
Dat zijn nu eenmaal de prijzen van een Lexus dealer. Ik rij zelf ook een oude Lexus en voor mijn onderdelen shop ik liever bij sloperijen in Engeland. Ik denk ook niet dat je überhaupt nog naar de dealer wilt gaan met een Lexus die uit de garantie is. Die hoofdzekering is ook een stomme eigen fout, daar hoef je ook niet op coulance te rekenen. Als je dit soort rekeningen voortaan wilt voorkomen dan kun je beter direct naar een universele garage gaan of zelf gaan sleutelen.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 10-06 13:46
Ha een Lexus topic :) Ik rij al vier jaar een GS450H, briljante auto met een debiele infotainment systeem. In die vier jaar behalve onderhoud en banden niets uitgegeven aan de auto.
Hadden ze maar een sterke EV line-up :(

Wat betreft Louwman, inderdaad best duur. Vóór de naamsverandering van van Dorst naar Louwman waren de prijzen daar redelijker

[ Voor 22% gewijzigd door mister_S op 17-10-2020 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:20
mister_S schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:52:
Ha een Lexus topic :) Ik rij al vier jaar een GS450H, briljante auto met een debiele infotainment systeem. In die vier jaar behalve onderhoud en banden niets uitgegeven aan de auto.
Hadden ze maar een sterke EV line-up :(

Wat betreft Louwman, inderdaad best duur. Vóór de naamsverandering van van Dorst naar Louwman waren de prijzen daar redelijker
Eén van de beste auto's die je kunt kopen, überhaupt. Premium in alles, maar dan zonder peperduur onderhoud. Is ie van voor 2012 of van 2012/erna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
2013, de laatste generatie van deze prachtige auto dus. Ze hebben het nu vervangen door de ES, maar die kan niet op tegen de GS helaas. Ik rijd al bijna acht jaar Toyota (~3.5, nu bij mijn ouders) en Lexus (4 jaar), enorm betrouwbaar. Jammer dus dat ze maar niet met een goede EV line-up komen. Ik hoop binnen een jaar of twee een luxe tweedehands EV te kopen, Lexus verlaten zal pijn doen. En dan te bedenken dat ik niets heb met merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
mister_S schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:52:
Ha een Lexus topic :) Ik rij al vier jaar een GS450H, briljante auto met een debiele infotainment systeem.
Ook echt iedereen denkt hetzelfde hierover, zo grappig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Dat zie ik inderdaad ja. Ik had de auto bijna laten staan door het systeem, maar ik was er al aan gewend tijdens mijn Prius periode. Je stapt in de auto, alles ziet er zeer goed uit inclusief die grote scherm. Dan start je de auto op en de eerste gedachte als je naar die mooie scherm kijkt is "dit kan toch niet waar zijn?". Hehe, maar goed na die initiele shock deed ik mijn proefrit en was ik verkocht.

Tegenwoordig kijk ik ook naar het infotainment als ik auto reviews lees/kijk. Vroeger deed ik dat amper. Werkt prima in de Lexus hoor, maar ik word soms wel een beetje jaloers als ik een audi of een bmw zie met dezelfde bouwjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17:07

Ik zit met een probleem, en wil jullie advies. Ik heb afgelopen woensdag een Lexus dealer onderhouden Lexus Hybrid uit 2014 particulier gekocht. Na een lege accu en verkeerd opstarten (accukabels verkeerd om aansluiten) waarna startproblemen en foutcodes de dealer gebeld, gevraagd naar de werkplaats en de monteur zei gelijk al dat de hoofdzekering er waarschijnlijk uit ligt, en omdat die vastgeschroefd zit het bij de dealer vervangen moet worden. Het was namelijk zo dat tijdens het schoonmaken van de auto met de radio ea aan, de accu niet meer genoeg was om hem te starten. Ze hebben al een kleine accu las ik al op de forum. Dus ik sloot hem aan met accukabels aan een andere auto. De accu van de Lexus ligt in de bagageruimte, ik sloot hem gewoon op de plus en min kant, maar er kwam een vonk waarna ik zag dat dit niet pluis was. In de boeken gekeken en daar stond dat hij moet opgestart worden via de motorruimte via een pool in de zekeringkast. Dus eigenlijk mijn fout. Het transportbedrijf die hem kwam ophalen keek nog en zij dat inderdaad de hoofdzekering (120 ampère) stuk is, dat konden we duidelijk zien. Nog samen geprobeerd om de zekering en kast los te halen maar lukte niet. De zekering zat dus aan de onderkant met 2 schroeven vast. Daarom moest hij wel naar de dealer.

Rond 15u belde de dealer dat de zekering bestelt wordt (€12,50). Donderdag rond 16u belde de monteur/chef weer dat ze tussendoor naar mijn auto gaan kijken maar dat het nog niet binnen is en uit de magazijn in België moet komen, vrijdag rond 8-9u zou het binnen zijn. Toen ik vrijdag rond 14u niet gebeld werd en ik mijn ‘nieuwe’ auto al 2 dagen heb gemist belde ik en hij zei dat het lunchpauze was en mij zou bellen. Ik kreeg rond 16u een belletje dat de zekering binnen is maar de zekeringkast niet los kwam omdat de koplamp in de weg stond en daardoor ook de bumper los moet, wat mij totaal rond €500 zou kosten. Ik schrok hier best wel van omdat ik zoveel niet had verwacht. Hij zei dat de diagnose kosten nu al rond €200 zijn. Ik zei dat ik dat ook best veel vond omdat de diagnose eigenlijk al bekend was en zij ook zeiden dat de zekering vervangen moest worden. Ik weet natuurlijk dat hij verder uitgelezen moet worden en er vast meer mee is gedaan maar ik vind het veel. Ik zei dat de totale kosten €500 voor een zekering vervangen en het weer kunnen starten ik wel duur vond en hierover wilde nadenken en het mogelijk ergens anders wil laten doen. Hij zei dat dat kan maar de auto verder nog afgebouwd moet worden waar ze ook minimaal 45 minuten voor nodig zouden hebben en dat de uurloon €140 is en dan kan ik hem dus voor rond €300 ophalen. Maandag als ze weer open gaan kon ik het ze doorgeven wat het wordt.

Ik kan hem laten ophalen en ergens anders veel goedkoper laten vervangen maar zit met de zorgen dat de vele foutcodes die er nu opzitten door de verkeerde start niet weggaan en ik toch weer terug naar de dealer moet en ik toch uiteindelijk rond €500 kom te zitten.

Na dit gesprek wilde ik dit toch kwijt omdat ik dit duur vind en wilde de manager spreken. Omdat hij eigenlijk bij de lexus dealer in een andere stad was onderhouden en nu bij een andere lexus dealer is gebracht omdat dat veel dichterbij was, belde ik de eigen dealer weer op om advies, maar omdat zij niet opnamen kreeg ik lexus Nederland klantenservice aan de lijn. Die zeiden dat ze dit zouden bespreken met de vestiging en manager om een oplossing te zoeken. Ik had voor ik lexus belde de manager van de dealer waar hij staat al gemaild. Even later werd ik gebeld door de manager en hij legde mij uit dat dit standaard procedures zijn en de kosten eigenlijk normaal zijn, maar hij zei dat hij het maandag met de monteur/afdeling gaat bespreken. Ik vermoed wel dat hij gaat zeggen dat er niks anders gedaan kan worden, en ik hem daar kan laten maken en rond €500 moet betalen.

Ik zit er toch nog mee en denk erover na om eigenlijk de auto op te laten halen en niet door hun voor zo een hoge bedrag laat maken. Wat denken jullie, kan ik nog iets bereiken door bijvoorbeeld een ´klacht´ te sturen of met de importeur (Louwman Toyota Lexus Mercedes ea) contact op te nemen en aangeven dat €500 voor een zekering vervangen en te starten en de auto daardoor al bijna een week bij de dealer blijft. Ik denk dat als ik hem laat ophalen en laat maken door een universele of service monteur ik rond €250 kan besparen, maar het gaat mij meer om het principe en vind het gewoon een te hoge bedrag. Of bereik ik hier niets mee? Kan ik nog verder iets doen? Graag jullie advies, alvast bedankt!
Tja, ze moeten ergens op verdienen. Lexus en Toyota gaat niet zovaak stuk maar de kachel moet ook branden daar.

Ik vind het wel schandalig dat je van te voren niet geïnformeerd bent wat de kosten zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

DaWaN schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:54:
[...]

Dat zijn nu eenmaal de prijzen van een Lexus dealer. Ik rij zelf ook een oude Lexus en voor mijn onderdelen shop ik liever bij sloperijen in Engeland. Ik denk ook niet dat je überhaupt nog naar de dealer wilt gaan met een Lexus die uit de garantie is. Die hoofdzekering is ook een stomme eigen fout, daar hoef je ook niet op coulance te rekenen. Als je dit soort rekeningen voortaan wilt voorkomen dan kun je beter direct naar een universele garage gaan of zelf gaan sleutelen.
Nou ja, de prijzen voor standaard onderhoud vind ik juist zeer redelijk. Zeker als je ziet wat je daarvoor krijgt: gratis jaar pechhulp, je auto wordt grondig gewassen, gratis zeer luxe leenauto die je niet eens hoeft vol te tanken bij het terugbrengen... Prijzen zijn niet hoger dan bij de Toyota specialist waar mijn IS200 toen naartoe ging en daar had ik geen pechhulp, werd de auto niet gewassen en kreeg je een zesdehands Yaris of Aygo mee als leenwagen.

MAAR: alles buiten standaard onderhoud is wel peperduur ja. De monteur gaf aan dat mijn radiateur en condensor kapot/slecht waren, voor vervanging wilden ze 1000 euro ex. BTW zien (waarom ik prijzen ex. BTW krijg als particulier is me nog steeds een vraagteken) en ik weet nog steeds niet waar hun conclusie op gebaseerd is. Radiateur ziet er nog prima uit voor zijn leeftijd, ik verlies geen koelvloeistof (ja, paar druppels, maar dat ligt aan het rubbertje in de dop heb ik al gezien), temperatuur blijft constant, ook met 40 graden. Zelfde geldt voor de condensor van de airco, werkt feilloos, ook bij 40 graden. Vorig jaar liet hij me eens zien dat er wat opgedroogde druppels koelvloeistof te zien waren, dat die net zo goed van het vervangen van de waterpomp afkomstig waren waarbij ik best wat koelvloeistof heb geknoeid heb ik maar niet gezegd... En ik heb een kleine olielekkage, maar dat is een bekend euvel van de IS350 uit 2006, er is ergens in de motor een ringetje van verkeerd materiaal gebruikt, om dat te fixen moet de hele motor eruit en uit elkaar, kosten: minstens 2000 euro ex. BTW :o In een jaar tijd moet ik nog geen liter bijvullen en er heeft nog nooit een druppel olie op de oprit gelegen, dus zo erg is die lekkage niet. (Amerikaanse forums geven ook aan dat het alleen wat irritant is, maar geen schade oplevert)

[ Voor 4% gewijzigd door Metalfreak op 18-10-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Metalfreak schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:26:
[...]

Nou ja, de prijzen voor standaard onderhoud vind ik juist zeer redelijk. Zeker als je ziet wat je daarvoor krijgt: gratis jaar pechhulp, je auto wordt grondig gewassen, gratis zeer luxe leenauto die je niet eens hoeft vol te tanken bij het terugbrengen... Prijzen zijn niet hoger dan bij de Toyota specialist waar mijn IS200 toen naartoe ging en daar had ik geen pechhulp, werd de auto niet gewassen en kreeg je een zesdehands Yaris of Aygo mee als leenwagen.

MAAR: alles buiten standaard onderhoud is wel peperduur ja. De monteur gaf aan dat mijn radiateur en condensor kapot/slecht waren, voor vervanging wilden ze 1000 euro ex. BTW zien (waarom ik prijzen ex. BTW krijg als particulier is me nog steeds een vraagteken) en ik weet nog steeds niet waar hun conclusie op gebaseerd is. Radiateur ziet er nog prima uit voor zijn leeftijd, ik verlies geen koelvloeistof (ja, paar druppels, maar dat ligt aan het rubbertje in de dop heb ik al gezien), temperatuur blijft constant, ook met 40 graden. Zelfde geldt voor de condensor van de airco, werkt feilloos, ook bij 40 graden. Vorig jaar liet hij me eens zien dat er wat opgedroogde druppels koelvloeistof te zien waren, dat die net zo goed van het vervangen van de waterpomp afkomstig waren waarbij ik best wat koelvloeistof heb geknoeid heb ik maar niet gezegd... En ik heb een kleine olielekkage, maar dat is een bekend euvel van de IS350 uit 2006, er is ergens in de motor een ringetje van verkeerd materiaal gebruikt, om dat te fixen moet de hele motor eruit en uit elkaar, kosten: minstens 2000 euro ex. BTW :o In een jaar tijd moet ik nog geen liter bijvullen en er heeft nog nooit een druppel olie op de oprit gelegen, dus zo erg is die lekkage niet. (Amerikaanse forums geven ook aan dat het alleen wat irritant is, maar geen schade oplevert)
IS350, zou ik ook heel graag willen, maar niet te vinden die krengen. Niet geleverd in NL ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

KnoxNL schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:33:
[...]

IS350, zou ik ook heel graag willen, maar niet te vinden die krengen. Niet geleverd in NL ofzo?
Nope, is oorspronkelijk geleverd bij een Lexus dealer in Miami. Die zul je echt via import moeten vinden via de VS of Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:15
poestoe schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:51:
Vandaag een lexus NX300h F sport (bj2014, km55K) op de kop getikt bij de dealer. Mijn eerste lexus ben benieuwd. We gaan er in november mee richting London.

[Afbeelding]
Begin deze maand een stukje in de BEV variant gereden op circuit Zandvoort. Fijn sturende auto.
De BEV variant is niet een hele snelle versie met maar 204pk en 300nm koppel. Wel is het vermogen bij elke snelheid volop aanwezig uiteraard.
Mooie afgewerkte auto vond ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mennoza

Update. Dealer belde en vroeg wat ik wilde doen. Ik zei dat ik de manager had gesproken en dat hij het zou bespreken en mij zou terugbellen. Hij zei dat de manager er niet was en wel heeft doorgegeven dat ik gebeld moest worden voor een oplossing. Hij zei dat de diagnosekosten vooraf met mij besproken moest worden en dat daar een communicatie fout was, en dat daarom er van de €200 €100 af kon, de totale prijs eigenlijk ~€560 is, maar dat ze totaal voor €350 de zekering willen vervangen. De foutcodes kwamen niet meer terug, en er waren verder geen storingen /problemen gevonden zeiden ze toen ze me weer belden dat hij opgehaald kon worden. Na 7 dagen heb ik weer mijn auto terug. Hij is nu weer goed gelukkig.. bedankt voor jullie reacties en adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
-MVR- schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:31:
Mijn CT mag volgende week naar de dealer voor de 105.000 km beurt.
Vanmiddag bij Louwman Eindhoven geweest voor de 105.000 km beurt.
Keurig ontvangen, werkplek gekregen en twee keer koffie met wat lekkers.

Binnen 75 minuten was de beurt uitgevoerd (+ hybride health check) en kon ik weer vertrekken.
Tussendoor nog even een rondje gemaakt in de showroom, toch wel mooi allemaal :9~
Hoefde niet meteen te betalen, de factuur wordt opgestuurd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
-MVR- schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:39:
[...]

Binnen 75 minuten was de beurt uitgevoerd (+ hybride health check) en kon ik weer vertrekken.
Tussendoor nog even een rondje gemaakt in de showroom, toch wel mooi allemaal :9~
Heerlijk, he? Dit is ook exact mijn ervaring bij Louwman Amsterdam. Eerst met onze CT, later onze IS 300h.

Helaas gaan we nu bij Lexus weg en ga ik de IS ook echt missen, maar we wilden om meerdere redenen elektrisch gaan rijden en ik heb heel erg mijn best gedaan de UX 300e te overwegen, de UX 250h vind ik ook een erg fijne auto, maar uiteindelijk kon ik het (als particulier) niet verantwoorden om zoveel in te leveren: de basis UX 300e zou nog nét te betalen zijn, maar een leuk uitgeruste versie klimt snel tussen de 60 en 70k. Wachten op tweedehands is dan pas over 2-3 jaar een optie.
Ook is het gebruik van ChadeMo in de tijd van CCS niet goed te praten, zeker i.c.m. 50 kW laden én was de kofferbak toch wel erg beperkt. Bij de hybride had ik er een dakkoffer op gegooid, maar dat is elektrisch funest voor de toch al niet zeer riante range en daarmee ongeschikt voor vakanties.

Wellicht over een jaar of 5-10 als Lexus ook genoeg vol elektrische auto's heeft dat we nog eens teruggaan, maar voor nu is het een Kia e-Niro geworden. Op bepaalde punten leveren we echt in t.o.v. de IS 300h, maar bizar genoeg lijken ze ook weer heel erg op elkaar en gaat de e-Niro me gigantisch in de maandlasten schelen, precies waar ik naar op zoek was gezien het steeds meer thuiswerken. Een premium IS 300h was niet meer te verantwoorden helaas.

Wat ik verder nog kwijt wil: in mijn 5 jaar Lexus (na nog veel langer Toyota te hebben gereden) zijn zowel de CT als IS 300h 100% perfect geweest. Meer dan onderhoud en banden was er niet nodig, de Lexus red carpet treatment was altijd fijn en ook leuk dat ik van alles meegekregen heb als leenauto: van een nieuwere CT tot aan een letterlijk splinternieuwe ES 300h F-Sport Premium, alleen de RC/LC modellen enerzijds en de LS/RX modellen anderzijds heb ik nooit meegehad, maar dat mag je ook niet verwachten natuurlijk. :P
Voor degenen die dit lezen vanuit het oogpunt een Lexus op het oog te hebben: ik ben destijds overtuigd door een weekend-lange proefrit in een IS 300h F-Sport Line, niet het exacte model wat ik op het oog had, maar zonder problemen heb ik daar een weekend van mogen genieten. Ik weet niet of ze dat nog steeds aanbieden, maar het moet gezegd: de service van Lexus ga ik echt missen.

Rationeel bekeken: de Lexus kost mij zo'n € 450 per maand en door elektrisch te gaan halveer ik dat, voor dat verschil kunnen we een Aygo of Yaris ernaast private leasen (die hebben we al, een Aygo, gekocht, maar ter illustratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
mennoza schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

Update. Dealer belde en vroeg wat ik wilde doen. Ik zei dat ik de manager had gesproken en dat hij het zou bespreken en mij zou terugbellen. Hij zei dat de manager er niet was en wel heeft doorgegeven dat ik gebeld moest worden voor een oplossing. Hij zei dat de diagnosekosten vooraf met mij besproken moest worden en dat daar een communicatie fout was, en dat daarom er van de €200 €100 af kon, de totale prijs eigenlijk ~€560 is, maar dat ze totaal voor €350 de zekering willen vervangen. De foutcodes kwamen niet meer terug, en er waren verder geen storingen /problemen gevonden zeiden ze toen ze me weer belden dat hij opgehaald kon worden. Na 7 dagen heb ik weer mijn auto terug. Hij is nu weer goed gelukkig.. bedankt voor jullie reacties en adviezen!
Maar voortaan dus eerst de boeken lezen :)
Maar we hebben nu een andere auto kunnen kopen die ik lang zocht, dus deze is300h mag daarom de deur uit. Ik zie ze staan voor vanaf 16500€.

Wel vreemd dat de start accu zo snel leeg ging toen ik bezig was hem schoon te maken, hebben deze autos kleinere accus ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door mennoza op 25-10-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
-MVR- schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:39:
[...]

Herkenbaar.

In Eindhoven hebben ze wel altijd die hostess die overdreven geforceerd beleefd is, maar ze doet haar best (zal geen namen noemen, dat is niet netjes :P).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
mennoza schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:40:
[...]
Wel vreemd dat de start accu zo snel leeg ging toen ik bezig was hem schoon te maken, hebben deze autos kleinere accus ofzo?
Ja, de 12Volt accu stelt niet zoveel voor, is alleen voor verlichting, elektronica, fannetjes en stroomvreters als de achterruit- en stoelverwarming. Deze wordt niet gebruikt voor een startmotor, wel voor een relais wat het hybride systeem activeert.
Daarom het contact aanzetten dan wordt deze bijgeladen uit de 230V accu en als die leger wordt start de motor vanzelf.

Als er een VETOS garage in de buurt is kan je daar eens kijken, wat gunstigere tarieven dan Louwman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
[...]

Maar we hebben nu een andere auto kunnen kopen die ik lang zocht, dus deze is300h 2014 mag daarom de deur uit. Ik zie ze staan voor vanaf 16500€, maar onze heeft rond 239dkm gelopen en we willen er daarom 13k voor. Hij is al op mp gezet.

Dus een week geleden een Lexus gekocht. Zekering gesloopt, week ruzie gemaakt met dealer en nu weer marktplaats op? Bijzonder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
[...]

Maar we hebben nu een andere auto kunnen kopen die ik lang zocht, dus deze is300h 2014 mag daarom de deur uit. Ik zie ze staan voor vanaf 16500€, maar onze heeft rond 239dkm gelopen en we willen er daarom 13k voor. Hij is al op mp gezet.

Ik zou ook qua inruil toch even kijken/rondvragen wat je ervoor kan krijgen. Ik heb mijn IS 300h First Edition met lederen bekleding uit 2013 met 192.000 km ingeruild voor 12k. Als je een iets luxere uitvoering hebt (Luxury/F-Sport) dan krijg je er zeker meer voor! Bij een Business Line denk ik dat je aardig goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
KnoxNL schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:58:
[...]
In Eindhoven hebben ze wel altijd die hostess die overdreven geforceerd beleefd is, maar ze doet haar best (zal geen namen noemen, dat is niet netjes :P).
Haha, dat klopt. Voor mij hoeft dat allemaal niet zo maar misschien dat anderen daar meer waarde aan hechten.
Factuur is ook binnen via de post. Deze zal ik de volgende keer meteen betalen, scheelt weer blaadje, envelop en postzegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:40
Hoeveel betaal je bij louwman voor een kleine beurt? Ik ben onlangs bij de (belgische) dealer geweest en moest zo'n 400 euro betalen. Dit vond ik wel erg veel voor een hybdrid health check, vervangwagen ''inbegrepen'' en olieverversing + oliefilter, met wat klein materiaal (dichtingsringen, ruitenvloeistof).

Volgende onderhoud wordt een grote beurt (+- op 100 000 a 110 000km dan). Dit zal ook geen goedkope beurt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Sparco schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:11:
Hoeveel betaal je bij louwman voor een kleine beurt? Ik ben onlangs bij de (belgische) dealer geweest en moest zo'n 400 euro betalen. Dit vond ik wel erg veel voor een hybdrid health check, vervangwagen ''inbegrepen'' en olieverversing + oliefilter, met wat klein materiaal (dichtingsringen, ruitenvloeistof).

Volgende onderhoud wordt een grote beurt (+- op 100 000 a 110 000km dan). Dit zal ook geen goedkope beurt worden...
Dat kan je zo terughalen op de site. Prijzen voor onderhoud staan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online

Nederland is vergelijkbaar. Mijn IS 300h zit er iets onder voor een kleine beurt (360 uit mijn hoofd, maar dan zonder hybrid health check), maar vergeet niet dat t.o.v. veel andere merken je ook een aantal zaken standaard krijgt: leenauto, red carpet treatment bij grote beurten, kleine materialen zijn altijd inbegrepen, kapotte lamp wordt gratis vervangen, vloeistoffen worden gratis vervangen en Europese pechhulp zit er ook bij in.

Dat laatste kost voor ons (ANWB) al snel € 160 per jaar. Sinds ik Toyota/Lexus rijdt hoef ik dat niet meer te betalen. En natuurlijk zijn de zaken die je "gratis" krijgt niet echt gratis, daar betaal je voor, maar ik vind het een erg prettige manier en gewoon transparant. Beter dan een Audi/BMW waar je € 250 voor een beurt betaalt standaard, maar afhankelijk van km-stand en leeftijd er dan van alles en nog wat bijkomt en je alsnog op €400-500 uitkomt.

Had met mijn vorige CT een lampje in het interieur wat het niet meer deed, gebeld en kon wanneer ik ook wou langskomen en het zou ter plekke vervangen worden. Dat soort kleine dingen maken ze gewoon even 5-10 min de tijd voor, registreren het in hun systeem en je kan weer verder zonder enige extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

MooDyBLueS schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:49:
[...]

Nederland is vergelijkbaar. Mijn IS 300h zit er iets onder voor een kleine beurt (360 uit mijn hoofd, maar dan zonder hybrid health check), maar vergeet niet dat t.o.v. veel andere merken je ook een aantal zaken standaard krijgt: leenauto, red carpet treatment bij grote beurten, kleine materialen zijn altijd inbegrepen, kapotte lamp wordt gratis vervangen, vloeistoffen worden gratis vervangen en Europese pechhulp zit er ook bij in.

Dat laatste kost voor ons (ANWB) al snel € 160 per jaar. Sinds ik Toyota/Lexus rijdt hoef ik dat niet meer te betalen. En natuurlijk zijn de zaken die je "gratis" krijgt niet echt gratis, daar betaal je voor, maar ik vind het een erg prettige manier en gewoon transparant. Beter dan een Audi/BMW waar je € 250 voor een beurt betaalt standaard, maar afhankelijk van km-stand en leeftijd er dan van alles en nog wat bijkomt en je alsnog op €400-500 uitkomt.

Had met mijn vorige CT een lampje in het interieur wat het niet meer deed, gebeld en kon wanneer ik ook wou langskomen en het zou ter plekke vervangen worden. Dat soort kleine dingen maken ze gewoon even 5-10 min de tijd voor, registreren het in hun systeem en je kan weer verder zonder enige extra kosten.
Het is alleen jammer dat het Lexus-dealernetwerk niet zo fijnmazig is als andere merken. Leuk, dat gratis vervangen van een lampje, maar ik moet er eerst 31,5km voor rijden enkele reis. Dan wordt dat een erg duur "gratis" lampje. Voor de beurten ga ik er wel naartoe, maar iets als een lampje doe ik toch liever zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Metalfreak schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Het is alleen jammer dat het Lexus-dealernetwerk niet zo fijnmazig is als andere merken. Leuk, dat gratis vervangen van een lampje, maar ik moet er eerst 31,5km voor rijden enkele reis. Dan wordt dat een erg duur "gratis" lampje. Voor de beurten ga ik er wel naartoe, maar iets als een lampje doe ik toch liever zelf.
Tja, je kan ook vragen of je bij de lokale Toyota dealer langs mag. Louwman=Louwman in ieder geval.

Uiteraard: zelf lampje vervangen is vaak prima te doen, maar ook die moet je mogelijk eerst ergens kopen. Interieurlampje is nog wel op te wachten als je die online besteld, maar een kapot koplamp bijv. zou ik niet langer dan de broodnodige rit mee willen rondrijden, zeker nu de winter aanbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

MooDyBLueS schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:46:
[...]

Tja, je kan ook vragen of je bij de lokale Toyota dealer langs mag. Louwman=Louwman in ieder geval.
Helaas valt die niet onder de Louwman groep. Want die ligt wel dichtbij inderdaad. De Lexus dealer waar ik ga ook niet trouwens..
Uiteraard: zelf lampje vervangen is vaak prima te doen, maar ook die moet je mogelijk eerst ergens kopen. Interieurlampje is nog wel op te wachten als je die online besteld, maar een kapot koplamp bijv. zou ik niet langer dan de broodnodige rit mee willen rondrijden, zeker nu de winter aanbreekt.
Tja, dan is de lokale automaterialenzaak toch echt een heel stuk dichterbij. Desnoods op de parkeerplaats nog vervangen, in het verleden met andere auto's nog wel eens gedaan. Nu heb ik xenon als koplamp, dus dat vervang je sowieso niet zelf even, maar vind je ook niet bij de automaterialenzaak, gaat aan de andere kant ook weer niet snel kapot. Bij kapotte lampjes vind ik het ritje naar de garage/automaterialenzaak eigenlijk al te lang, dus ik heb/had altijd reservelampjes op voorraad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-

Ik was afgelopen week 280 euro kwijt voor de 105.000 km beurt.
Olie+filters+plug, Brandstofsysteemreiniging en hybrid health check.

Geen vervangend vervoer want ik heb in de showroom gewerkt rondgekeken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
Zijn er mensen die Apple Carplay gebruiken via bijvoorbeeld GROM VLINE?
Ik heb een 2014 CT, met het ''kleine'' scherm en ik ben benieuwd naar ervaringen als die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Heb daar helaas geen ervaring mee. De IS was de deur uit voordat ik ook maar op zoiets over kon gaan. Onze huidige UX krijgt binnenkort de Apple CarPlay retrofit uitgevoerd, maar die was er dus al hardwarematig op voorbereid, wat het een totaal ander verhaal maakt.

[ Voor 22% gewijzigd door MooDyBLueS op 07-02-2021 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baromaro
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-05-2022
Ik overweeg om een CT200h als eerste auto te kopen. Echter ben ik er nog niet overuit welke uitvoer/bj/kmstand ik voor ga..

Ik lees namelijk verhalen over problemen met de EGR bij de uitvoering 2011-2013. Na 2014 zou dit probleem verholpen moeten zijn. Reparatie van dit probleem zou redelijk hoog kunnen uitvallen 2-4k, aldus verschillende fora.

Nu heb ik even een lijstje gemaakt met verschillende modellen/uitvoeringenbouwjaren. Mij gaat het vooral om de afschrijving. Verwachting is dat ik de auto 2 jaar ga gebruiken. Hoe is jullie ervaring met de CT? Slimmer om voor een wat nieuwer model te gaan, maar wat hogere aanschaf of voor de wat oudere met een lagere aanschaf..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJBAh8tv6JNRK7lLIdqAOH2IfX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4sOJyytGGNJUAie4s9zuXGg4.jpg?f=fotoalbum_large
(4de kolom de prijs)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
baromaro schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:47:
Ik overweeg om een CT200h als eerste auto te kopen. Echter ben ik er nog niet overuit welke uitvoer/bj/kmstand ik voor ga..

Ik lees namelijk verhalen over problemen met de EGR bij de uitvoering 2011-2013. Na 2014 zou dit probleem verholpen moeten zijn. Reparatie van dit probleem zou redelijk hoog kunnen uitvallen 2-4k, aldus verschillende fora.

Nu heb ik even een lijstje gemaakt met verschillende modellen/uitvoeringenbouwjaren. Mij gaat het vooral om de afschrijving. Verwachting is dat ik de auto 2 jaar ga gebruiken. Hoe is jullie ervaring met de CT? Slimmer om voor een wat nieuwer model te gaan, maar wat hogere aanschaf of voor de wat oudere met een lagere aanschaf..

[Afbeelding]
(4de kolom de prijs)
Ik zou de business line doen. Leer is fijn. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan BL pro en luxury line. Luxe in deze auto hoort erbij. Stoelverwarming en LED verlichting zijn hele fijne opties. Vooral LED. De stereo upgrade is ook fijn (de standaard stereo is zozo). De ML stereo is helemaal je van het.

Hoge kilometerstand is geen probleem bij normaal gebruik en onderhoud. Verbruikt geen olie.

De versies vanaf 2014 men ik zijn wat stiller en zachter geveerd. Voor mij is 16inch de sweetspot tussen looks en comfort. Zorg wel voor goede banden, daar is ie gevoelig voor qua geluid. De standaard Yokogawas zijn troep.

Heb overigens zelf de 2011 BL pro (125k) en 25th edition (100k) als lease gehad en nu de 2014 LL in eigendom (55k gereden, stand is 85k). Geen enkele klachten gehad.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste