Het grote Lexus-topic

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:25
Lekker hoor, en bij deze schijnt het infotainment wel op orde te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
baromaro schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:47:
Ik overweeg om een CT200h als eerste auto te kopen. Echter ben ik er nog niet overuit welke uitvoer/bj/kmstand ik voor ga..

Ik lees namelijk verhalen over problemen met de EGR bij de uitvoering 2011-2013. Na 2014 zou dit probleem verholpen moeten zijn. Reparatie van dit probleem zou redelijk hoog kunnen uitvallen 2-4k, aldus verschillende fora.

Nu heb ik even een lijstje gemaakt met verschillende modellen/uitvoeringenbouwjaren. Mij gaat het vooral om de afschrijving. Verwachting is dat ik de auto 2 jaar ga gebruiken. Hoe is jullie ervaring met de CT? Slimmer om voor een wat nieuwer model te gaan, maar wat hogere aanschaf of voor de wat oudere met een lagere aanschaf..

[Afbeelding]
(4de kolom de prijs)
Ik heb 2 jaar lang een CT 200h uit 2012 gehad, een pearl white Business Line Pro. Enige reden dat die weg moest is omdat hij na een ongeluk buiten mijn schuld om fiscaal total loss verklaard werd. De CT facelift was toen relatief zo duur dat ik voor 2k meer een IS 300h van een jaartje ouder (2013 vs 2014) kon kopen en heb dat ook gedaan. Niks met de CT te maken dus.

Anyway, wat ik zelf heb ervaren is dat de Business Line Pro een erg fijne uitvoering was en vrijwel alle basis die je erop wilt hebben erop zit. Belangrijkste vind ik persoonlijk de premium navi en auto, niet vanwege de navi want die gebruikte ik nooit, maar vanwege de premium (Panasonic) audio en speakers die er dan inzitten. Lexus biedt altijd 3 opties: standaard, premium en Mark Levinson. De standaard vind ik slechter dan de JBL die in Toyota zit, dus als je muziek enigszins belangrijk vindt, zou ik altijd voor de premium optie op z'n minst gaan.

Verder heb je gelijk met de EGR klep, maar... dat is ook gelijk het enige wat er bij een beperkte hoeveelheid CT's mis kan gaan, voor de rest zijn ze rock solid. Let vooral op onderhoud en algehele staat en vermijd de allergoedkoopste die er te koop staan, hoeft niet per se bij een dealer, ik kocht ze toevallig 3x bij Carnext of Athlon Car Outlet als ex-lease. Als ik een CT zie staan met 200.000 km is dat voor mij niet per se een no-go, maar dan verwacht ik wel dat hij netjes Lexus/Toyota dealer onderhouden is geweest elke 15.000 km, hij op goede banden staat (Michelin, Bridgestone bijv) en er optisch goed uitziet. Dus geen gekke deukjes of rare plekken bij de onderkant met name. Verder kan je altijd een aankoopkeuring bij een Lexus dealer uit laten voeren om hem technisch door te laten lichten.

Kortom: of je voor nieuwer met hogere aanschaf gaat, maakt op zich niet uit, maar pas wel met name op met de 2011/2012 modellen die nu allemaal als allergoedkoopste te koop staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Lexus IS er net op tijd bij (pun intended). Als Trump het klimaatakkoord niet als een kleuter in de prullenbak had gegooid maar zoals Biden het serieus had genomen, dan waren dikke V8's daar ook al min of meer uit den boze geweest net als in heel Europa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

MooDyBLueS schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:07:
[...]

Lexus IS er net op tijd bij (pun intended). Als Trump het klimaatakkoord niet als een kleuter in de prullenbak had gegooid maar zoals Biden het serieus had genomen, dan waren dikke V8's daar ook al min of meer uit den boze geweest net als in heel Europa.
Tja, heerlijke auto en je mag hem liever gisteren dan vandaag op de oprit komen zetten, groot fan van dit concept, maar ergens vraag ik me ook een beetje af of Lexus niet een beetje in een identiteitscrisis zit. Eerst waren ze in Europa bezig met een enorme opmars van hybrides en hun focus op milieuviendelijkheid, op een gegeven moment waren alleen nog maar hybrides verkrijgbaar hier. Vervolgens hebben ze een opvolger van de IS waarvoor een prima hybride aandrijflijn beschikbaar was, die ze niet met die aandrijflijn maken en daardoor ook nooit in Europa gaan leveren. Inmiddels hebben ze nog maar een handjevol modellen beschikbaar voor de Europese markt (GS is geschrapt, IS is geschrapt, CT zal worden geschrapt, de RC zie ik ook niet vernieuwd terugkomen eerlijk gezegd) en komen ze ineens met een hardcore muscle car uit die eigenlijk alleen nog een plaats heeft in (een gedeelte van) de VS.

Wat willen ze nu precies?

Ik vind het echt een geweldige auto en zou mijn IS350 er graag op inruilen (als het budget het zou toelaten dan :P) , maar de nieuwe IS met hybride zou ook een geweldig alternatief zijn voor veel Duitse troep, helaas word je dan richting ES gestuurd, maar dat is helemaal niet mijn type auto.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ben het grotendeels met je eens, maar je schiet wel tekort met het benoemen van de geschrapte modellen. Er zijn namelijk ook nieuwe modellen bijgekomen.

Eerste de eenvoudigste: de UX vervangt de CT. Qua prijs niet, want de UX is significant duurder, maar ik heb eens gelezen dat Lexus sowieso meer afstand van Toyota wilt nemen en de CT werd ook in Europa heel veel gekocht als maar iets duurder alternatief voor de Auris/Corolla. Dus een model weg, een ander ervoor in de plaats.

Dan komen we bij de geschrapte GS en IS. De IS had (en heeft) zeker zijn plek in Europa, de auto verkocht aardig en was ook een zeer fijne auto, maar was ook achterwiel aangedreven. Je merkt dat de trend toch weg aan het gaan is van achterwiel aandrijving, ook bij andere merken. BMW, ooit groot geworden met alleen maar achterwiel aangedreven auto's, heeft steeds meer modellen die niet achterwiel aangedreven zijn.

De GS verkocht voor geen meter, ik heb zelf ook nooit ingezien wat die hier te zoeken had. Ik kon toen ik jaren geleden op het punt stond een 2013 IS 300h te kopen ook een 2014 GS 300h kopen voor bijna hetzelfde geld. Iets meer mrb/verzekering dus waarom niet zou je zeggen? Heel eerlijk: ik vond het een oude lullen bak, het interieur was niet om aan te zien vergeleken met de IS en ergonomie was ook ver te zoeken. Verder leek de GS gewoon een uit de kluiten gewassen IS maar reed er niet beter door, integendeel. De IS is een strak sturende, goed op de weg liggende sportief getinte sedan en al deze kenmerken kan je de GS niet meegeven. Dat is een zware, log aanvoelende, comfortabele sedan. Logisch dat de verkopen meestal op twee handen te tellen waren in Nederland.

Daar komt bij dat Lexus al een nieuwe ES had ontwikkeld voor Amerikaanse en Aziatische markt, voorwiel aangedreven en qua formaat tussen IS en GS in. Met vergelijkbare motor en eerder genoemde feitjes gecombineerd, was dit op zich een hele logische stap.

Laten we wel wezen: ik ben en blijf een enorm groot liefhebber van de IS, heb nu een 2019 UX na de 2013 IS gehad te hebben, maar de nieuwe IS (modeljaar 2021) is feitelijk niks meer dan een ingrijpende facelift. Tuurlijk zijn onderstel, interieur, infotainment en dergelijke aangepakt, maar in de basis blijft het die auto die in 2013 geïntroduceerd is. Het zal mij dan ook niks verbazen als dit gewoon een laatste vaarwel is voor de IS, ook in Amerika en Azië.

Als laatste: ik ben het helemaal met je eens dat de ES een compleet ander type auto is, maar als we heel eerlijk zijn: eigenlijk is de IS de meest niet-Lexus auto van alle Lexus auto's. Alle Lexus modellen zijn heel erg op comfort, rust, stilte en luxe gericht. De IS was amper luxer dan een CT (ik heb ze beide gehad) en moest het echt van zijn wegligging hebben gecombineerd met de fantastische aandrijflijnen en het feit dat het een prachtige sedan is om te zien. Verder leek het weinig op de rest van het gamma. Ook een ES heeft veel meer weg van de LS, UX, NX en RX dan van de IS. Daarmee is de IS toch een vreemde eend in de bijt. Een hele goede, dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
De nieuwe Lexus IS met V8 is gewoon hergebruik van off-the-shelf componenten, en dan brengen ze hem ook maar op 1 markt uit. Dat lijkt vreemd, maar dat maakt het goedkoper om hem uit te brengen natuurlijk. Het is verder gewoon een image-builder.

En ik vind dat hij niet afwijkt van de huidige weg van Lexus. Bij de hogere modellen is het sowieso al vaak dat je of de hybride kan kiezen of een dikke V8 zonder turbo's, dit is niet anders. Een CT200h deed het hier leuk, maar is eigenlijk veel minder logisch in het grotere geheel.

Wel is Europa een beetje het ondergeschoven kindje. Sowieso al jaren geen stations en diesels, want ja die kan je alleen maar hier verkopen. Maar ook met de hybrides lijken ze niet enorm hun best te doen.

Ik snap alleen niet dat ze die IS 500 niet gewoon IS F hebben genoemd zoals de oude.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

MooDyBLueS schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:56:
Ben het grotendeels met je eens, maar je schiet wel tekort met het benoemen van de geschrapte modellen. Er zijn namelijk ook nieuwe modellen bijgekomen.

Eerste de eenvoudigste: de UX vervangt de CT. Qua prijs niet, want de UX is significant duurder, maar ik heb eens gelezen dat Lexus sowieso meer afstand van Toyota wilt nemen en de CT werd ook in Europa heel veel gekocht als maar iets duurder alternatief voor de Auris/Corolla. Dus een model weg, een ander ervoor in de plaats.
En ik betwijfel of dat zo'n slimme zet is. Er zijn ook veel mensen met Lexus in aanraking gekomen juist door de CT. Ze waren wel geïnteresseerd in de hybridetechniek van de Prius, maar wilden toch iets anders dan het geitenwollensokkenimago van de Prius. Die mensen is het vaak zo goed bevallen dat ze nu overtsappen naar een UX, een IS of nog wel hoger indien de financiële middelen dat toelaten. Mijn ex heeft ook een CT, maar ze vindt een UX maar een bejaardenbak vanwege de hogere instap, maar ze ziet een IS wel als waardige opvolger.
Dan komen we bij de geschrapte GS en IS. De IS had (en heeft) zeker zijn plek in Europa, de auto verkocht aardig en was ook een zeer fijne auto, maar was ook achterwiel aangedreven. Je merkt dat de trend toch weg aan het gaan is van achterwiel aandrijving, ook bij andere merken. BMW, ooit groot geworden met alleen maar achterwiel aangedreven auto's, heeft steeds meer modellen die niet achterwiel aangedreven zijn.

De GS verkocht voor geen meter, ik heb zelf ook nooit ingezien wat die hier te zoeken had. Ik kon toen ik jaren geleden op het punt stond een 2013 IS 300h te kopen ook een 2014 GS 300h kopen voor bijna hetzelfde geld. Iets meer mrb/verzekering dus waarom niet zou je zeggen? Heel eerlijk: ik vond het een oude lullen bak, het interieur was niet om aan te zien vergeleken met de IS en ergonomie was ook ver te zoeken. Verder leek de GS gewoon een uit de kluiten gewassen IS maar reed er niet beter door, integendeel. De IS is een strak sturende, goed op de weg liggende sportief getinte sedan en al deze kenmerken kan je de GS niet meegeven. Dat is een zware, log aanvoelende, comfortabele sedan. Logisch dat de verkopen meestal op twee handen te tellen waren in Nederland.
Tja, wat wil je met de wegenbelastingregeling zoals we die in Nederland kennen? mensen willen een zo licht mogelijke auto, waardoor je een heel saai wagenpark krijgt in ons landje. Een GS past absoluut niet in dat plaatje. Zelf heb ik die nooit gereden, maar ik vond het best een mooie auto. Alleen denk ik dat de doelgroep dan meer richting stationcars ging kijken. In Amerika verkocht de GS volgens mij helemaal niet zo slecht.

De BMW's zonder achterwielaandrijving zijn nu ook niet de spannendste modellen die je meteen koopt vanwege hun wegligging. Het trekt gewoon weer een ander publiek aan waarvan je hoopt dat ze merktrouw blijven.
Daar komt bij dat Lexus al een nieuwe ES had ontwikkeld voor Amerikaanse en Aziatische markt, voorwiel aangedreven en qua formaat tussen IS en GS in. Met vergelijkbare motor en eerder genoemde feitjes gecombineerd, was dit op zich een hele logische stap.
Als ik het goed heb staat de ES op hetzelfde platform als een Toyota Camry en eigenlijk zou ik bij de keuze tussen die twee niet helemaal begrijpen waarom je voor de ES zou kiezen. De Camry is ook al luxer dan de gemiddelde Toyota en daarbij ook een tandje sportiever. De ES vind ik juist echt een enorme oude lullenbak.
Laten we wel wezen: ik ben en blijf een enorm groot liefhebber van de IS, heb nu een 2019 UX na de 2013 IS gehad te hebben, maar de nieuwe IS (modeljaar 2021) is feitelijk niks meer dan een ingrijpende facelift. Tuurlijk zijn onderstel, interieur, infotainment en dergelijke aangepakt, maar in de basis blijft het die auto die in 2013 geïntroduceerd is. Het zal mij dan ook niks verbazen als dit gewoon een laatste vaarwel is voor de IS, ook in Amerika en Azië.

Als laatste: ik ben het helemaal met je eens dat de ES een compleet ander type auto is, maar als we heel eerlijk zijn: eigenlijk is de IS de meest niet-Lexus auto van alle Lexus auto's. Alle Lexus modellen zijn heel erg op comfort, rust, stilte en luxe gericht. De IS was amper luxer dan een CT (ik heb ze beide gehad) en moest het echt van zijn wegligging hebben gecombineerd met de fantastische aandrijflijnen en het feit dat het een prachtige sedan is om te zien. Verder leek het weinig op de rest van het gamma. Ook een ES heeft veel meer weg van de LS, UX, NX en RX dan van de IS. Daarmee is de IS toch een vreemde eend in de bijt. Een hele goede, dat wel.
De IS is toch niet zo'n vreemde eend in de bijt? Vergeet je de RC en de LC? Dat zijn ook de sportievere modellen. Mijn ex had een CT, dus de vergelijking heb ik ook wel eens kunnen maken, maar ik vond de IS toch echt een stapje hoger. In de VS noemen ze de IS een "compact saloon" terwijl je hier meestal de grootste auto van de parkeerplaats hebt. Maar in de basis is het nog steeds gewoon een luxe sedan met daarbij een grote betrouwbaarheid (iets dat bij de Duitse merken nog wel eens achter wil blijven). Ik vond de IS juist prima in het gamma passen. Niet iedereen legt er een TEIN coilover setje onder zoals ik dat doe :P

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
ging wat fout met posten

[ Voor 100% gewijzigd door MooDyBLueS op 23-02-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
!null schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:55:
De nieuwe Lexus IS met V8 is gewoon hergebruik van off-the-shelf componenten, en dan brengen ze hem ook maar op 1 markt uit. Dat lijkt vreemd, maar dat maakt het goedkoper om hem uit te brengen natuurlijk. Het is verder gewoon een image-builder.
Niet alleen image-builder, het was hét antwoord op de BMW 3-serie als je het Lexus zelf vraagt.
En ik vind dat hij niet afwijkt van de huidige weg van Lexus.
Op welk gebied dan?
Bij de hogere modellen is het sowieso al vaak dat je of de hybride kan kiezen of een dikke V8 zonder turbo's, dit is niet anders.
Dit is niet waar. Dit is alleen mogelijk bij de LC en RC, wat extreem dure sportcoupés zijn*. Verder zijn de CT, IS, ES, LS, UX, NX en RX alleen maar hybride (en de UX elektrisch).
* De RC is feitelijk een 2-deurs sportcoupé variant van de IS, ze delen 95% van de onderliggende techniek. Desondanks is de V8 (RC 500) minstens € 144.000 hier. Daar kan je 3 IS-en van kopen.
Een CT200h deed het hier leuk, maar is eigenlijk veel minder logisch in het grotere geheel.
Klopt, het was feitelijk een veel te goede Toyota en daarom zijn ze er ook mee gestopt. Teveel druk op Lexus dealers met cheap skates (met alle respect, heb er zelf ook aan meegedaan) die met een tweedehands CT 200h rondrijden en aan wie dezelfde service gegeven moet worden aan iemand met z'n RX 450h. Want daar maken ze geen onderscheid in. Ik was best geschokt toen ik met mijn tweedehands CT van 14k zonder er extra voor te hoeven betalen een red carpet treatment kreeg en daar doodleuk een splinternieuwe IS 300h F-Sport Premium bij meekreeg als leenauto, die ik het weekend heb 'moeten' houden omdat een onderdeel van de CT niet meer op voorraad was. Ik vroeg nog: moet ik de IS niet inleveren dan? Medewerker was verbaasd van mijn vraag en zei: nee hoor, we geven de auto's ook vaak voor een 48-uurs proefrit mee, geen enkel probleem.
Wel is Europa een beetje het ondergeschoven kindje. Sowieso al jaren geen stations en diesels, want ja die kan je alleen maar hier verkopen. Maar ook met de hybrides lijken ze niet enorm hun best te doen.
Wat bedoel je nu precies te zeggen? Lexus (en Toyota) hebben geen diesels meer, alles is hybride op een enkele benzine na. En inderdaad, een Lexus koop je niet voor het praktisch gemak (station), als je dat nodig hebt kan je bij Toyota terecht of natuurlijk een NX/UX die als SUV aardig met een station kunnen meten maar een compleet ander concept hebben. Lexus koop je echter in de eerste plaats voor luxe, comfort, afwerking, etc. Mijn UX is verre van praktisch, heeft een (voor zijn segment) erg kleine kofferbak, ik had zelfs beter een C-HR 2.0 kunnen nemen als het me om praktisch gemak gaat en idealiter natuurlijk een Corolla 2.0 TS, maar daar gaat het dus niet om, dus ik snap je opmerking niet helemaal?
Ik snap alleen niet dat ze die IS 500 niet gewoon IS F hebben genoemd zoals de oude.
Yup, geen flauw idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
@MooDyBLueS Je moet veel breder kijken. Wat ik bedoel is dat dergelijke grote merken (die niet in Europa zitten) voor wereldwijde markt ontworpen, en niet voor Europa.
Zelfs het wel Europees gebaseerde BMW heeft aangegeven dat nieuwe design taal meer is gericht op Amerika en Azie. Toch zijn de merken niet groot genoeg om allerlei varianten op de markt te brengen voor Europa, zoals een Toyota dat wel doet.
Daarom was Lexus en diesels en/of stations gewoon een niet bestaand ding op een verdwaalde IS diesel na. Terwijl je bij de Duitse merken wel grote luxe diesel stations kan krijgen. Dat is een voorbeeld. Dit zet natuurlijk door in de modellen, zoals genoemde CT een beetje vreemd was.

En inderdaad, in Europa kan je bijna alleen maar hybrides tegen omdat het geen zin heeft om de niet-hybride te verkopen vanwege CO2 taks. En daar gaan ze ook niet veel moeite voor doen.
Als je dan buiten Europa kijkt, dan zie je dat het heel normaal is om een Lexus met V8 te hebben. Dat is zelfs waar ze mee begonnen zijn. Tegenwoordig is dat vaker de 3.5 V6.

Hoe dan ook, Lexus aanbod is al jaren hybride of een grote ongeblazen benzine motor, meestal V8 als het een van de grotere modellen is.
In die zin zou je kunnen stellen dat een Lexus IS al een beetje vreemd is. Zeker de eerste en dan instap versie, leuke auto hoor, maar beaamde niet het Lexus gevoel. Maar goed, de IS is niet vreemd, hij is er al heel lang, en moet inderdaad het antwoord zijn op de 3 serie. Of de M3, de 2x dat ze een V8 hebben gestopt in een IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Metalfreak schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:34:
En ik betwijfel of dat zo'n slimme zet is. Er zijn ook veel mensen met Lexus in aanraking gekomen juist door de CT. Ze waren wel geïnteresseerd in de hybridetechniek van de Prius, maar wilden toch iets anders dan het geitenwollensokkenimago van de Prius. Die mensen is het vaak zo goed bevallen dat ze nu overtsappen naar een UX, een IS of nog wel hoger indien de financiële middelen dat toelaten. Mijn ex heeft ook een CT, maar ze vindt een UX maar een bejaardenbak vanwege de hogere instap, maar ze ziet een IS wel als waardige opvolger.
Haha, de UX een bejaardenbak vanwege de hogere instap. _O-
De C-HR en de UX zijn juist auto's die door de styling en concept bij jongere kopers erg in trek zijn. Heel eerlijk: als ik hier in de buurt rondkijk naar de crossovers en SUV's die hier rondrijden, zie ik er maar bar weinig oudere mensen in rondrijden. Buren paar deuren verder wel, maar die rijden dan ook een Opel Grandland X, dat is pas een bejaardenbak. Maar goed, buiten dat blijft het natuurlijk persoonlijk. Ik heb crossovers ook lang niks gevonden, tot ik de C-HR en UX een paar keer uitgeprobeerd heb. Mijn huidige UX rijdt strakker dan de CT kan ik je vertellen.
Tja, wat wil je met de wegenbelastingregeling zoals we die in Nederland kennen? mensen willen een zo licht mogelijke auto, waardoor je een heel saai wagenpark krijgt in ons landje. Een GS past absoluut niet in dat plaatje. Zelf heb ik die nooit gereden, maar ik vond het best een mooie auto. Alleen denk ik dat de doelgroep dan meer richting stationcars ging kijken. In Amerika verkocht de GS volgens mij helemaal niet zo slecht.
Dat is erg kortzichtig, maar in mijn ogen is de gemiddelde Nederlander dat ook, dus wie weet heb je gelijk. Als ik echter kijk wat ik bespaar met 2 tientjes MRB meer aan brandstof t.o.v. een vergelijkbare BMW of Mercedes bijvoorbeeld, dan is die iets hogere MRB echt niets.

Het enige segment waarin ik dit op vind gaan zijn de allerkleinste auto's die als 2e auto voor de deur staan en gewoon in alle opzichten zo goedkoop mogelijk moeten zijn. Het Aygo/Yaris segment dus.
De BMW's zonder achterwielaandrijving zijn nu ook niet de spannendste modellen die je meteen koopt vanwege hun wegligging. Het trekt gewoon weer een ander publiek aan waarvan je hoopt dat ze merktrouw blijven.
Hoe je het ook wend of keert, de puristen worden steeds minder. Tot een paar jaar geleden zweerde half autoliefhebbend Nederland ook nog bij een schakelbak, tegenwoordig scheppen ze op over de dual-clutch 8-bak die ze in hun VW/BMW leasebak hebben zitten. Daarnaast is een achterwiel aangedreven auto in veel opzichten duurder en complexer, dus de cost-driven weg die ingeslagen wordt past dat steeds minder in.
Als ik het goed heb staat de ES op hetzelfde platform als een Toyota Camry en eigenlijk zou ik bij de keuze tussen die twee niet helemaal begrijpen waarom je voor de ES zou kiezen. De Camry is ook al luxer dan de gemiddelde Toyota en daarbij ook een tandje sportiever. De ES vind ik juist echt een enorme oude lullenbak.
Sorry hoor, maar als je dat zegt in het Lexus topic, mag je van mij naar het Toyota topic verhuizen en nooit meer terugkomen. :P 8)7
Op die voet kan je je ook afvragen waarom je ex een CT rijdt en niet een Auris.
De IS is toch niet zo'n vreemde eend in de bijt? Vergeet je de RC en de LC? Dat zijn ook de sportievere modellen. Mijn ex had een CT, dus de vergelijking heb ik ook wel eens kunnen maken, maar ik vond de IS toch echt een stapje hoger. In de VS noemen ze de IS een "compact saloon" terwijl je hier meestal de grootste auto van de parkeerplaats hebt. Maar in de basis is het nog steeds gewoon een luxe sedan met daarbij een grote betrouwbaarheid (iets dat bij de Duitse merken nog wel eens achter wil blijven). Ik vond de IS juist prima in het gamma passen. Niet iedereen legt er een TEIN coilover setje onder zoals ik dat doe :P
Grootste auto op de parkeerplaats? Nou nee hoor, het is gelijk aan een BMW 3-serie. En dus is een 5-serie en 7-serie een grotere auto, evenals de diverse SUV modellen bij zowel Lexus als BMW. De NX is ook een grotere auto. Ja, hij is langer dan alle hatchbacks, maar dat geldt voor elke sedan: Audi A4, VW Passat, Toyota Corolla sedan, etc.
En zoals ik hierboven al zei, de RC en LC zijn sportcoupés, geen auto's voor het normale gebruik, die zijn niet met de IS te vergelijken. De RC deelt wel 90-95% met de IS, maar is een 2-deurs coupé, dus iemand die een IS/ES/CT overweegt zal nooit de RC overwegen, die 2 zitten elkaar niet in de weg, totaal ander publiek. En de LS is qua prijskaartje natuurlijk een compleet ander verhaal, dat is een alternatief (op een hele andere voet, dat wel) voor een Porsche 911 of Mercedes AMG GT bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
De IS is in die zin wel een echte Lexus, hij is niet gekopieerd en als Toyota verkocht. Ja de eerste wel, de Altezza, maar dat was denk ik een probeerseel. Het is al jaren zijn eigen lijn.
Waar een SC een Soarer was, een GS een Aristo. Maar dat is allemaal ook gestopt en is het zijn eigen lijn.
De LS was altijd zichzelf, maar zou je pas recentelijk kunnen linken aan een Toyota, namelijk de Century. Die is van een V12 afgestapt naar een V8 hybrid uit de Lexus LS600h.
ES is inderdaad Camry platform en voorwielaandrijving.

Qua SUVs wordt er altijd al veel meer gedeeld met Toyota, en hebben technisch gezien minder hun eigen identiteit. Wat geen probleem hoeft te zijn. Maar je koopt soms gewoon een luxere Landcruiser/RAV4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baromaro
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-05-2022
Boeryepes schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:13:
[...]

Ik zou de business line doen. Leer is fijn. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan BL pro en luxury line. Luxe in deze auto hoort erbij. Stoelverwarming en LED verlichting zijn hele fijne opties. Vooral LED. De stereo upgrade is ook fijn (de standaard stereo is zozo). De ML stereo is helemaal je van het.

Hoge kilometerstand is geen probleem bij normaal gebruik en onderhoud. Verbruikt geen olie.

De versies vanaf 2014 men ik zijn wat stiller en zachter geveerd. Voor mij is 16inch de sweetspot tussen looks en comfort. Zorg wel voor goede banden, daar is ie gevoelig voor qua geluid. De standaard Yokogawas zijn troep.

Heb overigens zelf de 2011 BL pro (125k) en 25th edition (100k) als lease gehad en nu de 2014 LL in eigendom (55k gereden, stand is 85k). Geen enkele klachten gehad.
Bedankt voor je reply. Helaas was de BL toch geen leder, stond verkeerd geadverteerd.. Ben er nog steeds niet helemaal uit al neig ik wel steeds meer naar een CT met bouwjaar 2014+, echter is de afschrijving daar meestal wel nog iets hoger.
MooDyBLueS schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:29:
[...]

Ik heb 2 jaar lang een CT 200h uit 2012 gehad, een pearl white Business Line Pro. Enige reden dat die weg moest is omdat hij na een ongeluk buiten mijn schuld om fiscaal total loss verklaard werd. De CT facelift was toen relatief zo duur dat ik voor 2k meer een IS 300h van een jaartje ouder (2013 vs 2014) kon kopen en heb dat ook gedaan. Niks met de CT te maken dus.

Anyway, wat ik zelf heb ervaren is dat de Business Line Pro een erg fijne uitvoering was en vrijwel alle basis die je erop wilt hebben erop zit. Belangrijkste vind ik persoonlijk de premium navi en auto, niet vanwege de navi want die gebruikte ik nooit, maar vanwege de premium (Panasonic) audio en speakers die er dan inzitten. Lexus biedt altijd 3 opties: standaard, premium en Mark Levinson. De standaard vind ik slechter dan de JBL die in Toyota zit, dus als je muziek enigszins belangrijk vindt, zou ik altijd voor de premium optie op z'n minst gaan.

Verder heb je gelijk met de EGR klep, maar... dat is ook gelijk het enige wat er bij een beperkte hoeveelheid CT's mis kan gaan, voor de rest zijn ze rock solid. Let vooral op onderhoud en algehele staat en vermijd de allergoedkoopste die er te koop staan, hoeft niet per se bij een dealer, ik kocht ze toevallig 3x bij Carnext of Athlon Car Outlet als ex-lease. Als ik een CT zie staan met 200.000 km is dat voor mij niet per se een no-go, maar dan verwacht ik wel dat hij netjes Lexus/Toyota dealer onderhouden is geweest elke 15.000 km, hij op goede banden staat (Michelin, Bridgestone bijv) en er optisch goed uitziet. Dus geen gekke deukjes of rare plekken bij de onderkant met name. Verder kan je altijd een aankoopkeuring bij een Lexus dealer uit laten voeren om hem technisch door te laten lichten.

Kortom: of je voor nieuwer met hogere aanschaf gaat, maakt op zich niet uit, maar pas wel met name op met de 2011/2012 modellen die nu allemaal als allergoedkoopste te koop staan.
Bedankt voor je reactie. Betreft die EGR klep, geloof ik ook wel dat het niet zo vaak voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

MooDyBLueS schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:58:
[...]

Haha, de UX een bejaardenbak vanwege de hogere instap. _O-
De C-HR en de UX zijn juist auto's die door de styling en concept bij jongere kopers erg in trek zijn. Heel eerlijk: als ik hier in de buurt rondkijk naar de crossovers en SUV's die hier rondrijden, zie ik er maar bar weinig oudere mensen in rondrijden. Buren paar deuren verder wel, maar die rijden dan ook een Opel Grandland X, dat is pas een bejaardenbak. Maar goed, buiten dat blijft het natuurlijk persoonlijk. Ik heb crossovers ook lang niks gevonden, tot ik de C-HR en UX een paar keer uitgeprobeerd heb. Mijn huidige UX rijdt strakker dan de CT kan ik je vertellen.
Hey, het zijn niet mijn woorden he. Maar goed, voor een auto met hogere instap voel ik mij ook nog te jong :P Dat hoor ik altijd als eis van ouderen. Maar goed, de bejaarden hier tegenover hebben een Suzuki Wagon R+, tja... Ik vind de styling van de UX en de C-HR ook niet verkeerd hoor, maar ik heb zelf geen behoefte aan zo'n auto.
[...]

Dat is erg kortzichtig, maar in mijn ogen is de gemiddelde Nederlander dat ook, dus wie weet heb je gelijk. Als ik echter kijk wat ik bespaar met 2 tientjes MRB meer aan brandstof t.o.v. een vergelijkbare BMW of Mercedes bijvoorbeeld, dan is die iets hogere MRB echt niets.

Het enige segment waarin ik dit op vind gaan zijn de allerkleinste auto's die als 2e auto voor de deur staan en gewoon in alle opzichten zo goedkoop mogelijk moeten zijn. Het Aygo/Yaris segment dus.
Ik heb niet het idee dat mensen zover kijken. Plus Lexus is onbekend, onbekend maakt onbemind. De diehard BMW en Mercedes rijders overtuig je toch niet snel helaas, die houden niet van betrouwbare auto's of zo ;)
[...]

Hoe je het ook wend of keert, de puristen worden steeds minder. Tot een paar jaar geleden zweerde half autoliefhebbend Nederland ook nog bij een schakelbak, tegenwoordig scheppen ze op over de dual-clutch 8-bak die ze in hun VW/BMW leasebak hebben zitten. Daarnaast is een achterwiel aangedreven auto in veel opzichten duurder en complexer, dus de cost-driven weg die ingeslagen wordt past dat steeds minder in.
Dan mag ik het toch alsnog jammer vinden? Tja, ik rij ook een Lexus die nooit in Europa leverbaar is geweest, een IS350, maar wat mij betreft is dat een ultieme sleeper. Bloedsnel, maar toch luxe en beschaafd qua uiterlijk. Maar als ik de Facebook-groepen van de IS een beetje volg is dat in Amerika maar een middle of the road standaardautootje die sommigen daar gewoon als eerste auto rijden...
[...]

Sorry hoor, maar als je dat zegt in het Lexus topic, mag je van mij naar het Toyota topic verhuizen en nooit meer terugkomen. :P 8)7
Op die voet kan je je ook afvragen waarom je ex een CT rijdt en niet een Auris.
Tja, ik vind de huidige styling van Toyota gewoon de goeie kant op gaan. Ik vind een Corolla ook leuk uitzien en een hele vooruitgang ten opzichte van een Auris. Ook qua bouwkwaliteit gaan ze er de jaren flink op vooruit. Ik vind een Camry er persoonlijk wat leuker uitzien dan een ES op het moment. Een CT zag er toch heel wat leuker uit dan de Autis op dat moment en was ook een heel stuk luxer, maar eerlijk gezegd: op dit moment weet ik niet of ik een CT zou verkiezen boven een Corolla. Die laatste is dan ook nog eens met de betere 2.0 hybride aandrijflijn te krijgen.
[...]

Grootste auto op de parkeerplaats? Nou nee hoor, het is gelijk aan een BMW 3-serie. En dus is een 5-serie en 7-serie een grotere auto, evenals de diverse SUV modellen bij zowel Lexus als BMW. De NX is ook een grotere auto. Ja, hij is langer dan alle hatchbacks, maar dat geldt voor elke sedan: Audi A4, VW Passat, Toyota Corolla sedan, etc.
En zoals ik hierboven al zei, de RC en LC zijn sportcoupés, geen auto's voor het normale gebruik, die zijn niet met de IS te vergelijken. De RC deelt wel 90-95% met de IS, maar is een 2-deurs coupé, dus iemand die een IS/ES/CT overweegt zal nooit de RC overwegen, die 2 zitten elkaar niet in de weg, totaal ander publiek. En de LS is qua prijskaartje natuurlijk een compleet ander verhaal, dat is een alternatief (op een hele andere voet, dat wel) voor een Porsche 911 of Mercedes AMG GT bijv.
Tja, voor de gemiddelde Nederlander is een BMW 3-serie of een Audi A4 al een grote auto. Als ik hier in de buurt kijk tenminste. Een BMW 5-serie is echt een uitzondering en kan me de laatste keer dat ik een recente 7-serie in het wild heb gezien niet meer herinneren (nu kom ik met corona ook niet ver, dus de wereld wordt wat kleiner). De gemiddelde auto is tegenwoordig van het type Focus, Golf of zelfs kleiner Polo, Ibiza, Fiesta, dat soort dingen. Overburen hebben een Renault Kadjar, maar dat is ook niet echt een grote auto bijvoorbeeld.

Ben ik dan zo gek dat ik wel een IS of RC zou overwegen? Als ik kon kiezen zou het een RC worden, maar qua prijs is de IS wat aantrekkelijker. Maar een RC is ook een prima auto voor dagelijks verkeer als je toch geen kinderen hebt :*) Een RC F heeft in Nederland vanwege de CO2 boetes niet echt iets te zoeken. Je moet wel heel masochistisch zijn als je vrijwillig zoveel belasting betaalt. Dat zou met deze IS 500 overigens ook zo zijn, maar waarom er geen hybride variant van de IS is omdat verder alles er toch al ligt is me een raadsel.
!null schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:44:
De IS is in die zin wel een echte Lexus, hij is niet gekopieerd en als Toyota verkocht. Ja de eerste wel, de Altezza, maar dat was denk ik een probeerseel. Het is al jaren zijn eigen lijn.
Waar een SC een Soarer was, een GS een Aristo. Maar dat is allemaal ook gestopt en is het zijn eigen lijn.
De LS was altijd zichzelf, maar zou je pas recentelijk kunnen linken aan een Toyota, namelijk de Century. Die is van een V12 afgestapt naar een V8 hybrid uit de Lexus LS600h.
ES is inderdaad Camry platform en voorwielaandrijving.

Qua SUVs wordt er altijd al veel meer gedeeld met Toyota, en hebben technisch gezien minder hun eigen identiteit. Wat geen probleem hoeft te zijn. Maar je koopt soms gewoon een luxere Landcruiser/RAV4.
Vergeet ook de RX niet die in Azië bijvoorbeeld als Toyota Harrier rondreed. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Rond rijdt! Heb ze inderdaad gezien met Harrier embleem erop. Meeste nog in Mongolie, maar ook wel wat in Rusland, allemaal Japanse export.

Toyota heeft daar trouwens ook gewoon grote sportieve hybrides rondrijden. Geen puur soortwagenwerk maar wel leuk, zoals de Toyota Crown Hybrid. Aandrijflijn van een Lexus GS450h dus zal wel hard gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door !null op 23-02-2021 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Metalfreak schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:14:
[...]

Hey, het zijn niet mijn woorden he. Maar goed, voor een auto met hogere instap voel ik mij ook nog te jong :P Dat hoor ik altijd als eis van ouderen. Maar goed, de bejaarden hier tegenover hebben een Suzuki Wagon R+, tja... Ik vind de styling van de UX en de C-HR ook niet verkeerd hoor, maar ik heb zelf geen behoefte aan zo'n auto.
No hard feelings hoor. ;) Het is heel persoonlijk inderdaad. Denk dat het totaalplaatje ook moet kloppen. Als je mij vraagt om een pre-2019 RAV4 of een ±2012 RX te gaan rijden, had ik ook keihard nee gezegd, maar dat zijn ook geen mooie auto's (imho). De nieuwste versies van die twee daarentegen...
Ik heb niet het idee dat mensen zover kijken. Plus Lexus is onbekend, onbekend maakt onbemind. De diehard BMW en Mercedes rijders overtuig je toch niet snel helaas, die houden niet van betrouwbare auto's of zo ;)
Denk dat je daar de spijker op z'n kop slaat en dat juist een Lexus rijder (samen met nog een paar groepen) iets verder kijkt dan alleen maar een BMW/Mercedes logo op de neus.
Dan mag ik het toch alsnog jammer vinden? Tja, ik rij ook een Lexus die nooit in Europa leverbaar is geweest, een IS350, maar wat mij betreft is dat een ultieme sleeper. Bloedsnel, maar toch luxe en beschaafd qua uiterlijk. Maar als ik de Facebook-groepen van de IS een beetje volg is dat in Amerika maar een middle of the road standaardautootje die sommigen daar gewoon als eerste auto rijden...
Nee, dat mag niet. :P Snap je punt helemaal hoor en de IS is sowieso een hele gave auto, een IS 350 met z'n V6 nog meer ja. Is dat dan een 2e of 3e generatie? Bij mij in de buurt rijdt een 2e generatie IS JDM import maar heb eigenlijk nooit gekeken wat voor motor daar in zit.
Tja, ik vind de huidige styling van Toyota gewoon de goeie kant op gaan. Ik vind een Corolla ook leuk uitzien en een hele vooruitgang ten opzichte van een Auris. Ook qua bouwkwaliteit gaan ze er de jaren flink op vooruit. Ik vind een Camry er persoonlijk wat leuker uitzien dan een ES op het moment. Een CT zag er toch heel wat leuker uit dan de Autis op dat moment en was ook een heel stuk luxer, maar eerlijk gezegd: op dit moment weet ik niet of ik een CT zou verkiezen boven een Corolla. Die laatste is dan ook nog eens met de betere 2.0 hybride aandrijflijn te krijgen.
Dat ben ik absoluut met je eens, al moet je styling en bouwkwaliteit enerzijds wel los van zaken als afwerkingsniveau en isolatie zien. De Corolla is een hele gave auto om te zien en rijdt heel goed vind ik zelf, maar is toch bovengemiddeld luidruchtig, teveel windgeruis en bandengeluid wat het interieur inkomt.

De Camry heb ik nog nooit gereden, maar de ES is echt een stap hoger dan de IS op dat gebied al en gezien de rest van het Toyota gamma, verwacht ik niet dat de Camry ook maar in de buurt komt van de rust die een Lexus biedt, wat dus met afwerking en isolatie te maken heeft. Dat maakt Lexus premium, want als ze dit niet zouden hebben en het alleen het andere uiterlijk zou zijn, dan zou ik nooit Lexus zijn gaan rijden.
Tja, voor de gemiddelde Nederlander is een BMW 3-serie of een Audi A4 al een grote auto. Als ik hier in de buurt kijk tenminste. Een BMW 5-serie is echt een uitzondering en kan me de laatste keer dat ik een recente 7-serie in het wild heb gezien niet meer herinneren (nu kom ik met corona ook niet ver, dus de wereld wordt wat kleiner). De gemiddelde auto is tegenwoordig van het type Focus, Golf of zelfs kleiner Polo, Ibiza, Fiesta, dat soort dingen. Overburen hebben een Renault Kadjar, maar dat is ook niet echt een grote auto bijvoorbeeld.
De Kadjar en de IS schelen niet zoveel hoor. Kijk hier maar eens:
https://www.automobiledimension.com/car-comparison.php
Verder heb je wel gelijk, ik zie hier ook veel B-segment, maar daarnaast ook gewoon veel C-klasse, 3-serie, Model 3 en dergelijke. Mijn punt was puur dat je de IS de grootste auto op de parkeerplaats noemde, wat ik wat overdreven vond.
Ben ik dan zo gek dat ik wel een IS of RC zou overwegen? Als ik kon kiezen zou het een RC worden, maar qua prijs is de IS wat aantrekkelijker. Maar een RC is ook een prima auto voor dagelijks verkeer als je toch geen kinderen hebt :*) Een RC F heeft in Nederland vanwege de CO2 boetes niet echt iets te zoeken. Je moet wel heel masochistisch zijn als je vrijwillig zoveel belasting betaalt. Dat zou met deze IS 500 overigens ook zo zijn, maar waarom er geen hybride variant van de IS is omdat verder alles er toch al ligt is me een raadsel.
Nee hoor, zeker niet gek, maar de RC is zeker geen alledaagse auto. Het kan wel, zo ken ik iemand met een C-klasse coupé wat een 2-deurs bijna 2+2 auto is, niet veel anders dan een RC in dat opzicht. Die heeft 2 kinderen en het gaat net, houdt niet over en in- en uitstappen is lastig, maar hij heeft het er graag voor over. Betekent echter niet dat het een warmloper is, daarvoor moet je in dat geval bij de gewone C of CLA zijn.

Over de IS 500: dat heb ik hierboven al uitgelegd en heeft ermee te maken dat ervoor gekozen is nog maar één sedan in dat bredere segment in Europa te leveren: de ES. Autoverkopen gaan sowieso steeds meer naar crossover/SUV en een wereldwijd (op Japan en de VS na) relatief klein merk als Lexus heeft dan heel veel overhead om een IS, ES én GS in het gamma te houden. Daarom de IS en GS de deur uit, de ES erin. En heel eerlijk: ik ben nu voor een UX gegaan omdat die extreem scherp aangeboden worden nu, maar anders zou de ES voor mij een fantastische optie zijn geweest. Die zet qua platform en interieur, afwerking en opties toch echt een paar stappen meer vooruit dan de zwaar gefacelifte IS. Ook al zou ik een 2021 IS 300h voor dezelfde prijs als een 2019 ES 300h kunnen kopen, zou ik toch voor de ES gegaan zijn. De IS is nu gewoon te oud aan het worden. Ja, hij is van buiten nog verreweg het mooiste en gaafste Lexus model, maar op alle andere punten is het verreweg de oudste (behoudens de CT). Dus hoewel je natuurlijk altijd kan discussiëren of ze de IS of ES hadden moeten kiezen, snap ik de keuze vanuit dit oogpunt wel.
Goed punt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen45
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 16:09
Metalfreak schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:14:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Oeh. Als je ooit die 350 weg doet laat mij het even weten. Ik heb gister een IS250 gekocht uit 2008 met 159.000 op de teller. Prachtige wagen! Ik heb mijn Aygo uit 2009 ervoor ingeruild. Nu 2 weken wachten tot ik ervan mag genieten.

Overigens mijn 2de auto, die IS 250.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Koen45 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:15:
[...]

Oeh. Als je ooit die 350 weg doet laat mij het even weten. Ik heb gister een IS250 gekocht uit 2008 met 159.000 op de teller. Prachtige wagen! Ik heb mijn Aygo uit 2009 ervoor ingeruild. Nu 2 weken wachten tot ik ervan mag genieten.
Je bent geloof ik al de 10e die me dat vraagt :P

Maar goeie vooruitgang, van een Aygo naar een IS250 :D Dat is een wereld van verschil zeg.

• Koen45
Metalfreak schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:17:
[...]

Je bent geloof ik al de 10e die me dat vraagt :P

Maar goeie vooruitgang, van een Aygo naar een IS250 :D Dat is een wereld van verschil zeg.
Dat wordt een mooie bidding war dan. Naja als dat zo is, spaar ik nog wel even voor de ISF. Met deze auto kan ik toch nog wel minimaal 6 jaar door.

Ja ik verlangde toch echt wel naar een degelijke auto met een degelijk geluidssysteem en wilde wat sneller van 0 naar 100 dan de 6 dagen die de Aygo erover deed. Heb gewoon de business versie zonder Mark Levinson gekocht. Wel ledere stoelen en stoelverwarming. Airco en goed geluid waren de voornaamste redenen om te upgraden. Het enige voordeel van die Aygo was dat het geen drol koste in de maand. 150 voor alles incl benzine. Dat betaal ik nu voor WB en verzekering alleen al waarschijnlijk. Daarentegen rijd ik straks vol trots en behoor ik toch tot een van de verstandigste automerk keuze rijders van dit land. Beetje elitair, maar dat mag wel met zo'n auto :P.

Ben wel van plan een smalle spoiler erop te gaan plakken. Iemand hier nog wat garages in regio Gelderland of nabij die zich bekommeren over deze auto's en eventueel gespecialiseerd zijn voor zulke upgrades?

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Koen45 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:26:
[...]

Dat wordt een mooie bidding war dan. Naja als dat zo is, spaar ik nog wel even voor de ISF. Met deze auto kan ik toch nog wel minimaal 6 jaar door.

Ja ik verlangde toch echt wel naar een degelijke auto met een degelijk geluidssysteem en wilde wat sneller van 0 naar 100 dan de 6 dagen die de Aygo erover deed. Heb gewoon de business versie zonder Mark Levinson gekocht. Wel ledere stoelen en stoelverwarming. Airco en goed geluid waren de voornaamste redenen om te upgraden. Het enige voordeel van die Aygo was dat het geen drol koste in de maand. 150 voor alles incl benzine. Dat betaal ik nu voor WB en verzekering alleen al waarschijnlijk. Daarentegen rijd ik straks vol trots en behoor ik toch tot een van de verstandigste automerk keuze rijders van dit land. Beetje elitair, maar dat mag wel met zo'n auto :P.

Ben wel van plan een smalle spoiler erop te gaan plakken. Iemand hier nog wat garages in regio Gelderland of nabij die zich bekommeren over deze auto's en eventueel gespecialiseerd zijn voor zulke upgrades?
Als je naar een goed geluidssysteem verlangde, waarom dan een versie zonder Mark Levinson? Da's toch een stapje beter (heb ik ook, vorige eigenaar had nog een extra subwoofer in de kofferbak geplaatst, maar die heb ik eruit gehaald en het reservewiel teruggeplaatst, vond ik overbodig) Met wat geluk heb je ook stoelkoeling, dat is in de zomer ook een zeer welkome upgrade kan ik zeggen.

Ja, die 150 euro ben je alleen al kwijt aan verzekering en MRB, maar is het in mijn niet onbevooroordeelde opzicht wel waard.

Voor wat betreft spoilers: vaak kun je wel eens bij de schadebedrijfjes aankloppen voor het spuit/montagewerk als je het monteren niet zelf wil doen. Voor de spoiler zelf zou ik eens gaan informeren bij Showoff Imports (hun site is na al die jaren nog altijd kut trouwens) of kijk zelf wat rond op internet. Ik heb zelf nieuwe spiegelkappen bij zo'n schadebedrijfje hier in de buurt laten spuiten, zelf zie ik geen kleurverschil terwijl ik echt alleen maar de kleurcode heb doorgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen45
Metalfreak schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:36:
[...]

Als je naar een goed geluidssysteem verlangde, waarom dan een versie zonder Mark Levinson? Da's toch een stapje beter (heb ik ook, vorige eigenaar had nog een extra subwoofer in de kofferbak geplaatst, maar die heb ik eruit gehaald en het reservewiel teruggeplaatst, vond ik overbodig) Met wat geluk heb je ook stoelkoeling, dat is in de zomer ook een zeer welkome upgrade kan ik zeggen.

Ja, die 150 euro ben je alleen al kwijt aan verzekering en MRB, maar is het in mijn niet onbevooroordeelde opzicht wel waard.

Voor wat betreft spoilers: vaak kun je wel eens bij de schadebedrijfjes aankloppen voor het spuit/montagewerk als je het monteren niet zelf wil doen. Voor de spoiler zelf zou ik eens gaan informeren bij Showoff Imports (hun site is na al die jaren nog altijd kut trouwens) of kijk zelf wat rond op internet. Ik heb zelf nieuwe spiegelkappen bij zo'n schadebedrijfje hier in de buurt laten spuiten, zelf zie ik geen kleurverschil terwijl ik echt alleen maar de kleurcode heb doorgegeven.
Heb de markt al zo'n 4 maanden in de gaten gehouden, maar telkens deugde het onderhoud niet of waren er andere problemen. Wilde perse een IS 250 vanaf 2008 ivm bepaalde upgrades zoals smeltende dashboards van de eerste gen. Deze auto was gewoon goed onderhouden tot aan verkoop en voor mij heel belangrijk: ook de automatische transmissie olie was verwisseld bij de 150k. Was het gewoon zat en wilde een goed onderhouden auto. Tbh hoor ik niet zo'n heel groot verschil en ik ga het verschil ook niet opzoeken voordat ik spijt krijg :P. Heb de dag ervoor een met ML getest en ben niet zo'n audiofiel. Hoorde niet zo'n verschil. Anderzijds kan ik altijd nog aftermarket audio erin laten zetten. Ja stoelverwarming met verkoeling zou nice zijn geweest, maar ik kan de auto sowieso onder mijn carport zetten voor nu, dus sowieso niet echt nodig.

Thanks. Ik zal eens gaan kijken. Ik heb Morello Red als kleur, dus wel wat lastiger om aan te komen als ik zo 123 heb gezien op google. Daardoor kwam ik hoor hier uit :P.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Koen45 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:47:
[...]

Wilde perse een IS 250 vanaf 2008 ivm bepaalde upgrades zoals smeltende dashboards van de eerste gen.
Verstandig, die van mij heeft dat dus wel. Dashboard geeft gauw vlekken en is plakkerig als het heet is, dus je moet voorzichtig zijn in bepaalde omstandigheden. Maar erger: sinds kort ook een haarscheurtje van voorruit tot ventilatierooster in het midden :( In de VS is er een terugroepactie geweest voor het vervangen van die dashboards, helaas zijn de auto's hiervoor in Europa nooit teruggeroepen en ondanks dat mijn auto oorspronkelijk in de VS is geleverd, geldt dat voor die van mij dus ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Koen45 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:47:
[...]

Heb de markt al zo'n 4 maanden in de gaten gehouden, maar telkens deugde het onderhoud niet of waren er andere problemen. Wilde perse een IS 250 vanaf 2008 ivm bepaalde upgrades zoals smeltende dashboards van de eerste gen. Deze auto was gewoon goed onderhouden tot aan verkoop en voor mij heel belangrijk: ook de automatische transmissie olie was verwisseld bij de 150k. Was het gewoon zat en wilde een goed onderhouden auto. Tbh hoor ik niet zo'n heel groot verschil en ik ga het verschil ook niet opzoeken voordat ik spijt krijg :P. Heb de dag ervoor een met ML getest en ben niet zo'n audiofiel. Hoorde niet zo'n verschil. Anderzijds kan ik altijd nog aftermarket audio erin laten zetten. Ja stoelverwarming met verkoeling zou nice zijn geweest, maar ik kan de auto sowieso onder mijn carport zetten voor nu, dus sowieso niet echt nodig.

Thanks. Ik zal eens gaan kijken. Ik heb Morello Red als kleur, dus wel wat lastiger om aan te komen als ik zo 123 heb gezien op google. Daardoor kwam ik hoor hier uit :P.
Welkom bij de IS250 club :P

Fijne auto, ga je veel plezier van beleven. PERSOONLIJK vind ik hem heel mooi zoals ie is en zou ik er nooit een spoiler op zetten (zeker niet met 208 PK wat dat ding effectief nutteloos, onzuiniger en langzamer maakt) maar smaken verschillen natuurlijk :)

• Koen45
Metalfreak schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:51:
[...]

Verstandig, die van mij heeft dat dus wel. Dashboard geeft gauw vlekken en is plakkerig als het heet is, dus je moet voorzichtig zijn in bepaalde omstandigheden. Maar erger: sinds kort ook een haarscheurtje van voorruit tot ventilatierooster in het midden :( In de VS is er een terugroepactie geweest voor het vervangen van die dashboards, helaas zijn de auto's hiervoor in Europa nooit teruggeroepen en ondanks dat mijn auto oorspronkelijk in de VS is geleverd, geldt dat voor die van mij dus ook niet.
Ik zag ook dat je suede op je dashboard kan plakken. Ziet er niet uit, maar wellicht iets voor jou? Ah ook niks kunnen regelen met je locale lexus dealer of is dat gewoon pech?
KnoxNL schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:52:
[...]

Welkom bij de IS250 club :P

Fijne auto, ga je veel plezier van beleven. PERSOONLIJK vind ik hem heel mooi zoals ie is en zou ik er nooit een spoiler op zetten (zeker niet met 208 PK wat dat ding effectief nutteloos, onzuiniger en langzamer maakt) maar smaken verschillen natuurlijk :)
Thanks! Ja ik zit erover na te denken. Beetje impuls hoor. Geld heb er nu toch niet voor, dus beslis het later wel.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Koen45 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:58:
[...]

Ik zag ook dat je suede op je dashboard kan plakken. Ziet er niet uit, maar wellicht iets voor jou? Ah ook niks kunnen regelen met je locale lexus dealer of is dat gewoon pech?
Na ja, dat vind ik dan weer heel lelijk en meer iets voor foute taxi's in Azië. Nee, Lexus dealer zal er hier niets aan doen verder, dat is gewoon pech hebben. Mijn lokale Lexus dealer verdient buiten de reguliere beurten verder ook niets aan me, dus ik denk niet dat hij harder voor mij gaat rennen. Ze proberen wel al jaren op rij wat extra onderhoud aan te smeren wat in mijn ogen nog echt niet nodig is, maar goed.

Automaatolie vernieuwen is wel nog iets wat ik wil doen, ook al zegt Lexus dat dat gedurende de levensduur van de auto niet nodig is. Maar zodra corona het toelaat moet ik dat eens even met een collega gaan regelen. Hij heeft de spullen daarvoor, maar woont in Duitsland en met avondklok en zo is het niet zo handig.
[...]

Thanks! Ja ik zit erover na te denken. Beetje impuls hoor. Geld heb er nu toch niet voor, dus beslis het later wel.
Een subtiel spoilertje vind ik persoonlijk wel mooi bij een 2nd generation IS. Op mijn IS200 had ik ook zo'n klein lipje, maakte het net wat sportiever in mijn ogen.

• Koen45
Metalfreak schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:03:
[...]

Na ja, dat vind ik dan weer heel lelijk en meer iets voor foute taxi's in Azië. Nee, Lexus dealer zal er hier niets aan doen verder, dat is gewoon pech hebben. Mijn lokale Lexus dealer verdient buiten de reguliere beurten verder ook niets aan me, dus ik denk niet dat hij harder voor mij gaat rennen. Ze proberen wel al jaren op rij wat extra onderhoud aan te smeren wat in mijn ogen nog echt niet nodig is, maar goed.

Automaatolie vernieuwen is wel nog iets wat ik wil doen, ook al zegt Lexus dat dat gedurende de levensduur van de auto niet nodig is. Maar zodra corona het toelaat moet ik dat eens even met een collega gaan regelen. Hij heeft de spullen daarvoor, maar woont in Duitsland en met avondklok en zo is het niet zo handig.

[...]

Een subtiel spoilertje vind ik persoonlijk wel mooi bij een 2nd generation IS. Op mijn IS200 had ik ook zo'n klein lipje, maakte het net wat sportiever in mijn ogen.
Ja kijk maar eens naar Scotty Kilmer op youtube (lexus fan). Onzin dat het lifetime is. Gewoon vervangen. Wel oppassen als het te lang niet vervangen is. Schijnt juist beschadigend te zijn om de olie te vervangen. Flushen schijnt al helemaal beschadigend te zijn, maar een van de weinige opties voor onze auto ivm dat wanneer je het vaatje open zet, er maar 1l van de 7l uitkomt.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Koen45 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:18:
[...]

Ja kijk maar eens naar Scotty Kilmer op youtube (lexus fan). Onzin dat het lifetime is. Gewoon vervangen. Wel oppassen als het te lang niet vervangen is. Schijnt juist beschadigend te zijn om de olie te vervangen. Flushen schijnt al helemaal beschadigend te zijn, maar een van de weinige opties voor onze auto ivm dat wanneer je het vaatje open zet, er maar 1l van de 7l uitkomt.
Bij mij staat er nu 102.000 miles op de teller, dus iets meer dan 160.000 kilometer. Dan is het best een goed moment lijkt me.

Edit: en waarom die Scotty Kilmer, wat een verschrikkelijke schreeuwerige Amerikaan is dat, heb je en samenvatting?

[ Voor 8% gewijzigd door Metalfreak op 25-02-2021 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48

Videopac

Rommelt wat aan.

Metalfreak schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:34:
[...]

[...]
Ik zal wel de enige zijn, maar een beter rijdende, stillere, beter afgewerkte en luxere Lexus versie van de Prius IV had wel een aanvulling geweest kunnen zijn. Als je geen zin hebt in zo'n opgehoogd geval moet je bij Lexus meteen door naar de ES en dat is, voor Europese begrippen, nogal een sloep.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Videopac schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:12:
[...]

Ik zal wel de enige zijn, maar een beter rijdende, stillere, beter afgewerkte en luxere Lexus versie van de Prius IV had wel een aanvulling geweest kunnen zijn. Als je geen zin hebt in zo'n opgehoogd geval moet je bij Lexus meteen door naar de ES en dat is, voor Europese begrippen, nogal een sloep.
Je slaat de spijker op z'n kop, want dat was ook gelijk het euvel: de CT is eigenlijk ten onder gegaan aan zijn eigen succes. Te succesvol voor een Lexus wat tweeledig werkt: enerzijds de enorme toegenomen drukte bij de Lexus dealers voor onderhoud aan iets wat technisch 100% een Toyota is, maar waar wel de red carpet treatment en dergelijke voor in stand gehouden moest worden. Daar hebben ze van geleerd en de nieuwe Corolla is natuurlijk geen Lexus, maar als je de uitgaande Auris, de CT en de Corolla op een rijtje zet, dan zit de Corolla duidelijk tussen de Auris en CT in. De Corolla heeft eindelijk leuke looks, een goed onderstel en een betere afwerking en interieur. Het is geen Lexus, maar het zorgt er wel voor dat mensen die nu hun CT in gaan ruilen eerder naar een Corolla gaan kijken, terwijl ze de Auris waarschijnlijk nooit zouden overwegen. Dat je bij Lexus vervolgens naar de UX of ES moet gaan, is dus een bewuste zet van Toyota/Lexus. Daarom is de UX ook voorzien van zeer hoogwaardige interieur wat in de ES debuteerde. Echt een stap hoger dan de CT of zelfs IS. Meer differentiatie tussen beide merken, dat is het in het kort.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Amped
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-08 21:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTMHGToiwwgV0O0YCMMC2tu_l64=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zlklmqhLvWmuludGm3V2KZGo.webp?f=fotoalbum_large

Reeds 18 maanden in het bezit van deze IS300h F-Sport (inc. Dark Rose leer en ML). Naar alle waarschijnlijkheid hou ik deze auto tot mijn dood aangezien de 4e generatie (facelift) in de States in mijn optiek op alle fronten er minder goed uit ziet.
Los daarvan wel aan het loeren naar een RC-F voor in de weekenden. >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Amped op 07-05-2021 17:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 06:33
Mooie wagen, een RC-F is toch wel heel gaaf zeg.. Net even mobile.de afgestruind... kwijl kwijl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:21
Amped schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:37:
[Afbeelding]

Reeds 18 maanden in het bezit van deze IS300h F-Sport (inc. Dark Rose leer en ML). Naar alle waarschijnlijkheid hou ik deze auto tot mijn dood aangezien de 4e generatie (facelift) in de States in mijn optiek op alle fronten er minder goed uit ziet.
Los daarvan wel aan het loeren naar een RC-F voor in de weekenden. >:)
Prachtige wagen :9~ Atomic Silver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amped
eltweako schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:13:
[...]
Prachtige wagen :9~ Atomic Silver?
Yep :) vroeger geen fan van zilver maar deze kleur popt geweldig in de zon!

Jammer dat de RC-300h zo intens traag is anders had ik liever dat model gehad. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Amped schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:58:
[...]

Jammer dat de RC-300h zo intens traag is anders had ik liever dat model gehad. :-(
Ik dacht dat die tegenwoordig allemaal dezelfde (hybride) aandrijflijn hadden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Videopac schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:12:
[...]

Die generatie prius heeft wel echt een significant beter onderstel dan de Lexus CT. Want die laatste was redelijk afstandelijk en onderstuurde snel in bochten, daar waar de Prius gewoon de hoek omgaat. Ook voelde de Prius een stuk vlotter aan op het gaspedaal.

Het is alleen jammer dat het Toyota nooit lukt om echt mooi interieurs te maken. Zelf het interieur van de huidige corolla ziet er niet uit. Zo een lelijk compleet outdated infotainment scherm, lelijke blauwe verlichting en matige materialen. Als je dat vergelijkt met het Mazda 3 interieur van de vorige generatie dan ziet dat er een heel stuk mooier uit. En het nieuwe model Mazda 3 staat helemaal lichtjaren voorop.

Dus de japanners kunnen het wel alleen niet bij Toyota..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Amped schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:58:
[...]

De RC300h heeft toch exact dezelfde aandrijflijn als de IS300h?

Ik ben toch een beetje met een scheef oog naar een RC300h F sport aan het kijken als opvolger van de IS350, ja, het is langzamer, maar ook een stuk zuiniger natuurlijk en laten we eerlijk zijn, wanneer heb je dat vermogen echt nodig? :P Of een RC200t importeren, maar dan krijg je weer dat gezeik van BPM boetes en zo... Maar vooralsnog vind ik de prijzen nog wat aan de hoge kant, dus dat zal nog echt wel een hele tijd duren.

Heeft een RC200t overigens ook een CVT automaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:02:
[...]

Die generatie prius heeft wel echt een significant beter onderstel dan de Lexus CT. Want die laatste was redelijk afstandelijk en onderstuurde snel in bochten, daar waar de Prius gewoon de hoek omgaat. Ook voelde de Prius een stuk vlotter aan op het gaspedaal.

Het is alleen jammer dat het Toyota nooit lukt om echt mooi interieurs te maken. Zelf het interieur van de huidige corolla ziet er niet uit. Zo'n lelijk compleet outdated infotainment scherm, lelijke blauwe verlichting en matige materialen. Als je dat vergelijkt met het Mazda 3 interieur van de vorige generatie dan ziet dat er een heel stuk mooier uit. En het nieuwe model Mazda 3 staat helemaal lichtjaren voorop.

Dus de japanners kunnen het wel alleen niet bij Toyota..
Eens hoor: de interieurs van Mazda's zijn prachtig. En de infotainment is bij Toyota zo'n beetje het slechtst van alle merken. Als ik een Prius IV zou kopen zou dat het eerste zijn dat ik zou vervangen. Maar: Mazda's zijn ook niet perfect: zo is de roestbescherming bij Mazda best matig. Zie bijvoorbeeld de klokje-rond video op Autoweek van een ND MX-5.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Metalfreak schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:21:
[...]

Ik ben toch een beetje met een scheef oog naar een RC300h F sport aan het kijken als opvolger van de IS350, ja, het is langzamer, maar ook een stuk zuiniger natuurlijk en laten we eerlijk zijn, wanneer heb je dat vermogen echt nodig? :P Of een RC200t importeren, maar dan krijg je weer dat gezeik van BPM boetes en zo... Maar vooralsnog vind ik de prijzen nog wat aan de hoge kant, dus dat zal nog echt wel een hele tijd duren.

Het liefste zou ik de nieuwe IS300 uit de US importeren. Maar ja, dan zit je met dure importkosten en hoge wegenbelasting en bezinekosten vanwege de V6. Dat staat ook een beetje haaks op de zuinige 300h die ik nu al 8 jaar rijdt. Zo jammer dat de IS niet meer in Europa wordt geleverd. In oktober loopt het leascontract af en dan gan ik toch echt verder kijken, een Model 3 staat hoog op het verlanglijstje maar als Lexus met een volledig elektrische sedan zou komen dan wist ik het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
[...]

Mocht de 350 er uit gaan kunnen we even contact hebben, afhankelijk vaan staat/km's kan dat interessant zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amped
KnoxNL schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:03:
[...]

Ik dacht dat die tegenwoordig allemaal dezelfde (hybride) aandrijflijn hadden?
[...]

Klopt helemaal! Zelfde aandrijflijn maar desondanks langzamer naar de 100 (paar tienden maar) en 10kmpu lagere vmax (190 ipv 200 op papier). Eigenlijk geen flauw idee behalve dat het gewicht hoger is. Maar daarentegen wel lager/meer aerodynamisch :S
Het is meer het ding dat die wagen er veel sneller uit ziet dan dat 'ie is. En dat is gewoon erg jammer...
RC350 zou geweldig zijn! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
-

[ Voor 99% gewijzigd door Thijskoman op 21-02-2022 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Die heeft een 8-versnellingsautomaat.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
Thijskoman schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:54:
[...]

En hoe bevalt het tot nu toe? Ik rij momenteel een Daihatsu Sirion 2, ben erg gecharmeerd van Lexus en ook al meermaals bedacht om een IS250 aan te schaffen. Zal in alle opzichten een wereld van verschil zijn. Bij Louwman stond maandenlang een zwarte F-sport te koop, nu bieden ze onderstaande te koop aan. In mijn ogen de mooiste kleur, als ik hem zo zie toch balen dat ik vorige maand een huis heb gekocht 8)7

https://www.louwman.nl/aa..._f-sport_line/2012/86szj5
Een (goede) IS250 zul je niet snel spijt van krijgen, ik hebbum zelluf ook :+

Mijn 2e auto na een Toyota Starlet. Geen seconde spijt gehad in 3 jaar nu.

Hoewel de F sport die je linkt mooi is, vind ik hem veel te duur voor een 2008-er en die km stand. Onder de motorkap heeft hij "gewoon" de ongeblazen V6 met 210 pk, net als het reguliere model.

Het is wel verstandig om voor een 2nd gen te gaan indien mogelijk, de eerste gen lust geen E10 dus ik tank uitsluitend Vpower. Ik heb hier 0 moeite mee trouwens maar het is iets om op te letten.

Ter illustratie: Ik heb mijn 2006 model 3 jaar geleden met 101.000 km gekocht voor € 9000,-

Was het business model, dus iets kariger uitgerust, maar:

Wat moet ik met een 10+ jaar oud navigatiesysteem, mijn stoel verstel ik niet want ik alleen rijd er in dus elektrisch niet interessant, stoelverwarming vind ik smerig (zeker 2e hands in een 10+ jaar oude auto). De belangrijke dingen heef hij gewoon.

[ Voor 11% gewijzigd door KnoxNL op 08-05-2021 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R_Lee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:38
KnoxNL schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:15:
[...]

stoelverwarming vind ik smerig (zeker 2e hands in een 10+ jaar oude auto)
Waarom vind je dat? Dat kan ik niet helemaal plaatsen. Stoel is stoel toch? En als het smerig is, keer met een extractor (laten) reinigen? :)

Heb zelf een IS300H F-Sport van 2015. Na altijd Toyota, is dit m'n eerste Lexus.
Érruhg tevreden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R_Lee
  • Laatst online: 14:38
!null schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:44:
Waar een SC een Soarer was, een GS een Aristo.
Leuk weetje: De eerste jaren dat Lexus bestond (vanaf 1989) en ook enkele jaren later toen de IS nog een nieuwe lijn was, werd het merk Lexus in Japan zelf nog niet gevoerd.
Lexus werd pas in 2005(!) op de Japanse markt geïntroduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
R_Lee schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:58:
[...]

Waarom vind je dat? Dat kan ik niet helemaal plaatsen. Stoel is stoel toch? En als het smerig is, keer met een extractor (laten) reinigen? :)

Heb zelf een IS300H F-Sport van 2015. Na altijd Toyota, is dit m'n eerste Lexus.
Érruhg tevreden mee.
Erg fijne bak is dat zeg! Ik heb er ook een gehad, maar dan een 2013 First Edition, een F-Sport was toen veel duurder. Was in de tijd dat de eerste 2013/2014 modellen voor rond de 20-22k op de markt kwamen en een F-Sport was toen zomaar 28-30k. Heb ooit van de dealer een 2017 zwarte F-Sport met rood leder meegekregen, dat was bijna alsof je weer een in totaal andere auto reed tov de 2013 (pre-facelift) in wat meer standaard uitvoering.

En inderdaad: ik heb het leer laten reinigen/detailen destijds. Hij deed erg goed werk, kostte geloof ik net geen € 200, maar ik had er een met beige leder en de auto had al 140.000 km ervaring toen ik hem kocht, dus het beige leder was her en der zwart/blauwig geworden door jeans en dergelijke, na de reiniging was het bijna als nieuw. Leder was sowieso wel volledig intact, geen scheuren of droogteplekken, Lexus gebruikt erg goed spul daarvoor.
R_Lee schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:34:
[...]

Leuk weetje: De eerste jaren dat Lexus bestond (vanaf 1989) en ook enkele jaren later toen de IS nog een nieuwe lijn was, werd het merk Lexus in Japan zelf nog niet gevoerd.
Lexus werd pas in 2005(!) op de Japanse markt geïntroduceerd.
Weet je toevallig ook waar Lexus voor staat? Als je dat weet, verklapt dat eigenlijk al deels jouw weetje. ;) Luxury EXport US.

[ Voor 14% gewijzigd door MooDyBLueS op 01-06-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb laatst overigens eens in de UX300e mogen rijden. Ik moet zeggen dat dat toch ook wel erg prettig rijdt, zo volledig elektrisch mét de luxe van Lexus om je heen. Ik moest toch wachten op de beurt en APK en de directeur/verkoper bood me aan om eens te ervaren hoe het elektrisch rijden is, daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Oh cool! Ik heb nu een UX 250h, maar als ik op welk moment dan ook deze in kan ruilen voor een UX 300e voor zeg 5k bijbetalen, dan doe ik dat direct. :P

Zodra ik eind dit jaar aan de 2e beurt toe ben (eerste grote), dan vraag ik ook wel een UX 300e mee. Heb wel Kia e-Niro, Tesla Model 3, BMW i3 en Nissan Leaf gereden, maar nog niet de Lexus.

Dat is ook wel het leuke van Lexus: bij Toyota krijg je standaard een Aygo of hoogstens een Yaris mee (waar je los voor moet betalen), zelfs als je een RAV4 rijdt. Hoger kan wel, maar betekent extra betalen. Lexus doet daar totaal niet moeilijk over. Meestal accepteer ik gewoon wat ze me geven, uit mijn hoofd zijn dat naast de CT een IS 300h F-Sport geweest, een ES 300h F-Sport Premium, een UX 250h en een NX 300h. Eigenlijk alleen een RX of LS dus niet mee gehad (en de sport modellen), maar dat hoeft ook niet, zou teveel van het goede zijn natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telefooncal
  • Laatst online: 18:56

Telefooncal

Tring tring!

Inmiddels rijden mijn vrouw en ik al weer bijna anderhalf jaar in onze IS300h uit 2013. Nu zijn wij onlangs verhuisd naar het buitengebied waar steenmarters voorkomen. Zijn er mensen die ervaring hebben of verhalen van mensen die dan wel marterschade hebben opgelopen in hun Lexus, of door de dealer bijvoorbeeld een marterverklikker hebben laten installeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Nederlandse review van de gefacelifte 2021 Lexus ES 300h President Line met buitenspiegelcamera's.

Deze kerel review relatief vaak Toyota en Lexus modellen en benoemt ook heel vaak details die ik zelden in andere (internationale) videos voorbij hoor komen. Gezien de views nog een niet breed ontdekt kanaal, wat mij betreft dus onterecht, al zijn de videos aan de lange kant, dus je moet er wel de tijd voor hebben/nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door MooDyBLueS op 03-06-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:47
Ik heb een Lexus NX300H uit 2017 en heb daar vanwege de verzekering een alarm in laten zetten, een Vodafone automotive Cobra. Het werkt simpel gezegd volkomen ruk, alarm gaat af als je de kofferbak opent, je zou niet op de knop van de drivercard moeten hoeven drukken, realiteit is dat je dat bijna altijd wel moet doen omdat anders het alarm af gaat.

Tot overmaat van ramp duurt het dan ook nog even voordat je de motor kan starten, irritant tijdens normaal gebruik maar helemaal bij reanimatie oproepen.

Heeft iemand ervaring met andere alarmen voor dit type auto wat wel goed werkt? Ik ben in staat om het eruit te laten trekken en dan maar niet verzekerd te zijn tegen diefstal, maar ideaal is dat natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Heeft de NX 300h niet standaard een alarmsysteem dan? Volgens mij zou dat wel het geval moeten zijn. Ik heb een IS 300h uit 2013 gehad, een vrij mid-range uitvoering (First Edition) en die had dat af-fabriek erop zitten incl. diverse sensoren. Mijn huidige UX 250h Luxury Line heeft dat ook.

Het verbaast me daarom dat de NX dat niet heeft, dat is namelijk dezelfde generatie en klasse (min of meer) auto als de IS 300h. Misschien even bij Lexus zelf navraag doen of daar een retrofit voor is? Want zoals je het nu uitlegt zou ik dat ook verschrikkelijk vinden.

Edit: even de brochure erbij gepakt (uit 2018) en daar staat onder het kopje "Standaarduitrusting":
Alarmsysteem met startonderbreker, interieursensor en hellingshoeksensor

Precies wat mijn IS 300h uit 2013 dus ook had.

[ Voor 16% gewijzigd door MooDyBLueS op 03-06-2021 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MooDyBLueS schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:09:
Nederlandse review van de gefacelifte 2021 Lexus ES 300h President Line met buitenspiegelcamera's.

Deze kerel review relatief vaak Toyota en Lexus modellen en benoemt ook heel vaak details die ik zelden in andere (internationale) videos voorbij hoor komen. Gezien de views nog een niet breed ontdekt kanaal, wat mij betreft dus onterecht, al zijn de videos aan de lange kant, dus je moet er wel de tijd voor hebben/nemen.

[YouTube: Review | Lexus ES300h President Line | Het zit 'm in de details]
Mooie lofzang over hoe goed het hybride systeem van Toyota/Lexus is (toen hij er eindelijk aan toe kwam). Het is ook gewoon zo goed.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Ja, er zit standaard inderdaad een alarm in, maar tegenwoordig moet je een 2e factor hebben, in dit geval de drivercard. Dat is ook het vervelende, ik had het liefst een alarm gehad zonder weer een extra ding aan mijn sleutelbos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

moppentappers schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:38:
Ja, er zit standaard inderdaad een alarm in, maar tegenwoordig moet je een 2e factor hebben, in dit geval de drivercard. Dat is ook het vervelende, ik had het liefst een alarm gehad zonder weer een extra ding aan mijn sleutelbos.
Dan zou ik eerder op zoek gaan naar een andere verzekering. Waarom vereisen ze dat? Ik heb daar bij Centraal Beheer nooit een eis voor gezien. Wel standaard af-fabriek alarm op mijn IS, maar daar heb ik geen certificaat van. Volledig all-risk verzekerd en geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
moppentappers schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:38:
Wat bedoel je precies met die 2e factor?
Naar mijn weten was zowel mijn IS als nu de UX verzekerd tegen diefstal vanwege het alarm wat er nu inzit. Verschilt dat per verzekeraar wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Metalfreak schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:42:
[...]

Dan zou ik eerder op zoek gaan naar een andere verzekering. Waarom vereisen ze dat? Ik heb daar bij Centraal Beheer nooit een eis voor gezien. Wel standaard af-fabriek alarm op mijn IS, maar daar heb ik geen certificaat van. Volledig all-risk verzekerd en geen enkel probleem.
Ja precies, dat is dus wat ik bij ANWB nu ook heb, de IS was toevallig ook bij Centraal Beheer verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

MooDyBLueS schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Weet je toevallig ook waar Lexus voor staat? Als je dat weet, verklapt dat eigenlijk al deels jouw weetje. ;) Luxury EXport US.
Volgens mij zijn de meningen hier over verdeeld. Ik dacht ook altijd dat het daar voor stond maar blijkbaar is het niet echt een acroniem voor iets:
The brand Lexus combines the Latin “luxus” and the French “luxe” as symbols of elegance and sumptuousness, together with the Greek “lexicon” meaning language. Many people believe Lexus stands for “Luxury Export To The United States”, or a similar variation – fitting as Lexus was first released to the USA market in 1989.

However, this theory has been discredited by the Japanese Lexus advertising division Team One. According to Team One interviews, the brand name has no specific meaning and simply denotes a luxurious and technological image.
Ik zou overigens graag nog eens in een LC500h willen rijden. Die zijn helemaal zeldzaam hier in NL volgens mij. Prachtige wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
MooDyBLueS schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:44:
[...]

Wat bedoel je precies met die 2e factor?
Naar mijn weten was zowel mijn IS als nu de UX verzekerd tegen diefstal vanwege het alarm wat er nu inzit. Verschilt dat per verzekeraar wellicht?
Je moet bij auto's uit een bepaald bouwjaar naast de sleutel van de auto zelf nog iets extra's hebben omdat tegenwoordig dat signaal voor keyless entry versterkt kan worden door dieven om op die manier de auto te stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Metalfreak schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:42:
[...]

Centraal beheer is de enige die dat niet eist, verder eisen alle verzekeraars het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
moppentappers schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:23:
[...]

Centraal beheer is de enige die dat niet eist, verder eisen alle verzekeraars het.
ANWB ook niet. Heb het er bewust nog bij opgezocht, omdat ik natuurlijk niet in die situatie terecht wil komen (dat er niet uitgekeerd wordt).

Daarnaast zie ik vrijwel elke bron die ik raadpleeg enkel praten over klasses (1 t/m 5) en geen enkele klasse zegt iets over een 2e factor waar jij het over hebt.

Wel zie ik voor de NX een optie in de prijslijst staan om voor € 192 een alarmsysteem SCM klasse 3 incl. certificerings- en modificatiekosten aan te brengen. Is dat geen optie voor je dan? Evt. icm andere verzekeraar die geen 2e factor eist?

[ Voor 26% gewijzigd door MooDyBLueS op 03-06-2021 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
kazuka schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:59:
[...]

Ik zou overigens graag nog eens in een LC500h willen rijden. Die zijn helemaal zeldzaam hier in NL volgens mij. Prachtige wagen.
Die zie je maar weinig inderdaad en ben er net zo verliefd op als jij.
Louwman heeft er gemiddeld wel 1-2 occasions voor staan en ik heb hem in mijn regio 1 keer in het wild gespot.

Ik wil dan trouwens niet de H variant testen maar gewoon die met de dikke V8 :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Er staat een hele mooie in Breda momenteel in het rood met creme interieur, precies zoals ik hem zou willen hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbYhOU6DwYZlA97qlZMlImdkVUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Upf2NuFXCjURmhHMgLCuKsB1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zosgGiPhhqTLtmbBHXjZdlmXnbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dkzm045ajSDCZlzI0aAFk0Gd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHYDPWL8oJAHWzOSa-mm96EAww0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UecAT5JpjBfVqspWyIZTLWZf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x57WTNw66WbJm1SrnHWc-uIqCcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1evlnZ2hKO0wZGYnmzEwdsP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

kazuka schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:42:
Er staat een hele mooie in Breda momenteel in het rood met creme interieur, precies zoals ik hem zou willen hebben:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ow, ik heb juist haat aan alle interieurs die niet zwart zijn :P Ik krijg er altijd zo'n jaren '90 pooier gevoel bij :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Metalfreak schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:57:
[...]

Ow, ik heb juist haat aan alle interieurs die niet zwart zijn :P Ik krijg er altijd zo'n jaren '90 pooier gevoel bij :D
Blasphemy! :P

Ik vind zwart juist zo saai en het maakt het binnen altijd zo donker en somber. Dit creme interieur geeft het voor mij echt een hoogwaardiger en chique gevoel.

Ach ja, smaken enzo he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik vind creme interieur ook schitterend. Enige wat nog mooier zou zijn is donkerder rood :)

Maar ik ben dan ook een 90's pimp :+

Stiekum 80's, ik wordt oud ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
kazuka schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:59:
[...]

Een buurman die een straat verder woont (ken hem verder niet) heeft een zilveren LC500h én een gele LC500 cabrio. Vond de zilveren LC500h al om te kwijlen, maar toen de cabrio erbij kwam... alleen geel is niet mijn kleur, maar ik zou er ook geen nee tegen zeggen. ;)

Elke keer als ik in mijn UX stap (en voorheen IS) zie ik die LC's staan en denk ik: wat doe ik toch verkeerd? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 10:37
moppentappers schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:09:
[...]

Je moet bij auto's uit een bepaald bouwjaar naast de sleutel van de auto zelf nog iets extra's hebben omdat tegenwoordig dat signaal voor keyless entry versterkt kan worden door dieven om op die manier de auto te stelen.
Ik heb zelf in mijn NX (was er al toen ik hem kocht) een ingebouwd slot bij mijn versnellingsbak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrLETvIUKslWCZ6kj_OuPHjBoOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5t4Et0lW4jICCA6QXnSlZeX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRj0BKIGjfieMGR8R2tHHFIG30w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JqH83djPTdHW3JzfSQbGPCaE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4T8_Hnt2gqiqvPqtC4x6xD7fwno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxt0v8K4DMhiSaHDjjNsAUo8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

poestoe schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:25:
[...]

Ik heb zelf in mijn NX (was er al toen ik hem kocht) een ingebouwd slot bij mijn versnellingsbak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
"hey, ik heb handige keyless entry en kan starten met een startknop"

*duikt heel onhandig tussen de benen van zijn eerste date en kan dan pas starten... :+

Dan is toch het hele handige van keyless weg, of denk ik nu zo raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Lijkt mij ook, ik zie het in ieder geval niet als alternatieve oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 10:37
@Metalfreak Haha ik moet je eerlijk bekennen, ik heb het ook nog nooit gebruikt (het zat er al in toen ik de auto kocht). Ik zet wel altijd standaard signaal van mijn key fob uit. Maar dat is ook meer macht der gewoonte dan dat ik echt bang ben dat de auto wordt gestolen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Metalfreak schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:29:
[...]

"hey, ik heb handige keyless entry en kan starten met een startknop"

*duikt heel onhandig tussen de benen van zijn eerste date en kan dan pas starten... :+

Dan is toch het hele handige van keyless weg, of denk ik nu zo raar?
Dat niet alleen, deze positie (correct me if I'm wrong) lijkt op de meest waardeloos bedenkbare plek te zitten: bij de linkerknie van de passagier.

Lekker dan in je Lexus NX in de zomer in korte broek/jurk als passagier plaatsnemen om je knie open te halen bij de eerste de beste drempel of kuil. Maar zelfs met jeans aan, kan ik me niet voorstellen dat het fijn is om je knie tegen zo'n sleutel/plek te moeten leunen.

Ik heb in het verleden een lease auto ingeruild omdat ik (als bestuurder) continu tegen het keiharde plastic van de middenconsole aan zat te schuren/tikken en er was geen andere optie dan mijn rechterbeen krampachtig van de middenconsole af houden, wat je ook geen 10 min vol hield behalve als je op de snelweg op cruise control reed en je je been echt weg kon halen. En met 180cm ben ik zo lang niet eens en dat was dus gewoon de normale middenconsole, zonder er iets aan toegevoegd. Fabrikant had er alleen niet aan gedacht om wat Lexus dus wel doet een zacht stuk stof/leer daar te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:07
MooDyBLueS schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:35:
[...]

Dat niet alleen, deze positie (correct me if I'm wrong) lijkt op de meest waardeloos bedenkbare plek te zitten: bij de linkerknie van de passagier.

Lekker dan in je Lexus NX in de zomer in korte broek/jurk als passagier plaatsnemen om je knie open te halen bij de eerste de beste drempel of kuil. Maar zelfs met jeans aan, kan ik me niet voorstellen dat het fijn is om je knie tegen zo'n sleutel/plek te moeten leunen.

Ik heb in het verleden een lease auto ingeruild omdat ik (als bestuurder) continu tegen het keiharde plastic van de middenconsole aan zat te schuren/tikken en er was geen andere optie dan mijn rechterbeen krampachtig van de middenconsole af houden, wat je ook geen 10 min vol hield behalve als je op de snelweg op cruise control reed en je je been echt weg kon halen. En met 180cm ben ik zo lang niet eens en dat was dus gewoon de normale middenconsole, zonder er iets aan toegevoegd. Fabrikant had er alleen niet aan gedacht om wat Lexus dus wel doet een zacht stuk stof/leer daar te plaatsen.
Het zal wel meevallen, het is een van de weinige systemen die door verzekeraars geaccepteerd worden en werken. Google maar eens Bearlock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Zo... Gisteren mijn Abarth voor een dagje omgeruild met een Lexus CT200h van een collega (basis uitvoering).
Moet zeggen dat het erg lekker rijdt en dat de auto vlot genoeg is (ja de mijne is duidelijk sneller, maar benzineverbruik is ook sneller bij de 0 :p).

Nu zit ik er over na te denken om mijn Abarth te verkopen/ruilen op de Lexus CT200h.

Ik weet dat er in andere landen een luxere versie is met betere speakers (ben hier veen de naam van kwijt). Zijn deze ook in Nederland geleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik weet dat er in andere landen een luxere versie is met betere speakers (ben hier veen de naam van kwijt). Zijn deze ook in Nederland geleverd?
Speakers van Mark Levinson zitten in de Luxury Line. Klinken erg goed, zijn wat mij betreft meerprijs waard.

Marktplaas link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Knamix Ik heb een UX met Mark Levinson audio, als je van goede audio houdt, is dit een 100% no-brainer. Uitmuntende kwaliteit. Zeker de meerprijs waard wat hierboven ook gezegd wordt.

En is inderdaad gewoon in NL geleverd, al sinds de 2011 CT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
En hoe zit het met betrouwbaarheid? Want Lexus = luxere Toyota (in mijn ogen), maar met een budget van rond de 11k zijn ze allemaal rond de 2 ton..

Die van mijn collega heeft 214k, maar reed nog meer dan prima.

Is misschien ook iets tussen mijn oren (boven 2 ton afgeschreven), maar weet niet hoe dat zit met bijv accu pakket / 1.8 blok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
desmond schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Speakers van Mark Levinson zitten in de Luxury Line. Klinken erg goed, zijn wat mij betreft meerprijs waard.

Marktplaas link
Zit dit standaard bij de Luxury Line of is het nog een optie wat bij de dealer aangevinkt moet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:30
Knamix schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:18:
[...]

Zit dit standaard bij de Luxury Line of is het nog een optie wat bij de dealer aangevinkt moet worden?
Bij IS modellen vaak een optie. Is wel een aanrader trouwens. Heb het in de 300h ook. Geniaal geluid!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Knamix schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:16:
En hoe zit het met betrouwbaarheid? Want Lexus = luxere Toyota (in mijn ogen), maar met een budget van rond de 11k zijn ze allemaal rond de 2 ton..

Is misschien ook iets tussen mijn oren (boven 2 ton afgeschreven), maar weet niet hoe dat zit met bijv accu pakket / 1.8 blok
Ik geef even een schaamteloze link naar een post van mijzelf in het Toyota topic:
MooDyBLueS in "Het grote Toyota-topic"

Daar zit ook een video van Autoblog in over de CT 200h, een aankoop advies video. Ik heb zelf een White Pearl metallic CT 200h uit 2012 gehad in Business Line Pro uitvoering, gekocht met 145.000 km op de teller en hoewel die het niet lang heeft uitgehouden (1,5 jaar slechts) was dat niet vanwege de kwaliteit van de auto. Prijs/kwaliteitsverhouding was het nog altijd de beste auto die ik ooit heb gehad. Net even nagekeken en in die 1,5 jaar heb ik er 33.517 km mee gereden voordat een ongeluk hem fiscaal total loss verklaarde en ik er een Lexus IS 300h voor terugkocht.

Nu dus een UX 250h, omdat het budget het toeliet, maar ik zou anders ook zo weer een CT 200h ervoor in de plaats rijden. En het is inderdaad wat je zegt feitelijk gewoon een luxe Toyota, een C-HR in dit geval. En de CT is een luxe Auris/Corolla. Als je de 2.0 Hybrid pakt van de Toyota, dan is ie technisch 99% identiek aan de Lexus UX. Zo ook met de 1.8 motor in de Lexus CT en anderzijds Toyota Auris, Corolla, Prius 3 en C-HR. Met wat kleine aanpassingen gedurende de jaren is het vandaag nog steeds dat onverwoestbare hybride blok.

Hoge km-standen hoeven ook echt geen probleem te zijn, wel zou ik waken voor de allergoedkoopste die er te koop staan, die zijn vaak echt uitgeleefd, want de CT is al jaren een mooi betaalbare auto die ook relatief laag in maandelijkse lasten is. Let vooral op de standaardzaken: koop een premium kentekenrapport van Finnik om het schadeverleden (WOK meldingen) in te zien te krijgen (kost je maar €3,99, hoef je natuurlijk pas te doen als je zeker weet die auto te willen kopen), check hoe het onderhoud is gebeurd, is dat wel netjes elke 15.000 km bij Lexus/Toyota gebeurd? Bel desnoods met een dealer om dit te verifiëren.

En als je dan nog twijfelt, dan biedt Lexus voor (uit mijn hoofd) €79 een aankoopkeuring aan met hybridecheck. Natuurlijk overbodig als je hem bij een Toyota/Lexus dealer koopt, maar als je hem bij een andere merkdealer koopt of een algemene garage dan kan het het overwegen waard zijn en menig verkoper zal daar ook niet moeilijk over doen.

Nog heel even over de hybrides: ik ervaarde destijds in de CT al dat je best vaak in EV mode rijdt en dat zorgt ervoor dat het 1.8 blok ook minder te verduren krijgt, stel dat je 20% van de tijd elektrisch rijdt, al is het maar met uitrijden en in de wijk steeds, dan betekent dat dus bij 200.000 km wel dat het 1.8 blok zelf heel zwart/wit genomen geen 200.000 km gedraaid heeft. Daarnaast draaien vrijwel alle Lexus/Toyota hybrides op de Atkinson cycle, wat een hele luie cyclus is en in combinatie met de elektromotor zorgt dat er dus o.a. voor dat deze blok extreem betrouwbaar zijn. Ze worden immers nooit tot hun uiterste uitgeperst (in tegenstelling tot een Ford 1.0 EcoBoost 3-cilinder turbo, om maar even een voorbeeld te noemen). Desondanks: ook Toyota en Lexus hebben onderhoud en enigszins normaal gebruik nodig om ze lang goed te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
[...]

Welke jaartallen kijk je naar? Ik heb nog aardig wat pdf'jes van de 2011-2014 uitvoering aangezien ik die zelf heb gehad en ook nog wat van de facelift erna.

Waaronder een prijslijst van februari 2011 en daar zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6DXRa1hnEZEcQUoLY4qbYALbik=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FyHZqkPYMvwbP13WfCFtKgVi.png?f=fotoalbum_large

Dus op de CT 2011-2014 was Mark Levinson audio een standaardoptie van de Luxury Line. Let wel even op: dat geldt voor de Nederlandse versies, als je een import ziet (check kenteken even) dan kan het anders zijn.

Buiten de speakers zelf met het ML logo, kan je dit bij de CT het makkelijkst (op foto's) herkennen aan het logo rechtsboven of midden op de middenconsole, net onder de climate control bediening. Als voorbeeld deze die bij Louwman te koop staat:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.autotrack.nl/cdn-cgi/image/width=1024/51300967/0-a6463ab8-0f8b-4d7d-b16b-70f73c5ba828.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:44
Knamix schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:16:

Mijn oude Prius met zijn 1.8 blok doet nog trouw dienst bij mijn ouders, is al bijna 9 jaar in de familie. Meer dan jaarlijks onderhoud en normale slijtage niets aan laten maken. Ik rij zelf al ruim 4 jaar in een GS450h, zelfde verhaal als de Prius. Zusje rijdt inmiddels een jaar of drie een CT200h, ook hetzelfde verhaal als de Prius. Behalve onderhoud is er niets uitgegeven aan de auto's. Enorm betrouwbaar.

Als Lexus een goede EV had gemaakt was de GS hier al ingeruild, erg jammer vind ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Ik dacht standaard in de Luxury Line en misschien als optie in andere uitvoeringen (weet ik niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb ooit eens proefgereden in een CT200h zonder ML-audio, maar met de geüpgrade audio, die je krijgt als je navigatie hebt (o.a. ook te herkennen aan de subwoofer in de kofferbak), dat klonk ook al niet verkeerd.
ML-audio zal nog wel beter klinken, maar dat zie je niet zoveel in Nederland.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

mister_S schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:27:
[...]

Als Lexus een goede EV had gemaakt was de GS hier al ingeruild, erg jammer vind ik dat.
Jammer inderdaad dat het bereik van de elektrische UX niet overhoudt. Ik heb 8 jaar met veel plezier in een 300h gereden (origineel en 2017 facelift model) maar per 1 November komt er een Model 3 voor in de plaats.
Als Lexus een EV had met een bereik van 400-500km zou ik die zeker ook overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
Persoonlijk staat bereik niet in de top 3 in mijn EV prioriteitenlijst, zelfs 300km is genoeg, ik vind de UX gewoon een mislukte poging. Van Toyota/Lexus had ik wel een knaller verwacht, een EV die echt als EV is bedacht en gemaakt. Misschien rijd ik over een jaar of 10 weer een mooie Lexus (ik ben van plan binnen twee jaar een EV te kopen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:48:
Ik heb ooit eens proefgereden in een CT200h zonder ML-audio, maar met de geüpgrade audio, die je krijgt als je navigatie hebt (o.a. ook te herkennen aan de subwoofer in de kofferbak), dat klonk ook al niet verkeerd.
ML-audio zal nog wel beter klinken, maar dat zie je niet zoveel in Nederland.
Klopt, mijn CT 200h en IS 300h hadden de audio upgrade maar geen ML en dat klonk gewoon heel goed. Ik heb echter eens een ES 300h meegehad voor een heel wekend in F-Sport Premium uitvoering met ML en was toen verkocht, niet zozeer de ES, maar de ML audio.

Mijn UX 250h heeft het nu ook en helaas moet je tweedehands toch wel rekenen op zo'n 2k extra bovenop uitvoeringen die het niet hebben. Komt omdat je vrijwel altijd - of we het nu over een CT of RX hebben - al in de basis een Luxury/Executive uitvoering moet hebben of F-Sport Premium en daar zit tegenwoordig niet eens meer altijd ML bij, dus dat komt er nog eens bovenop. Nieuw is dat een flinke duit, tweedehands minder, maar toch iets om rekening mee te houden.

Ik vind het echter heerlijk dat ik zowel op laag volume loepzuivere audio heb als op hoog volume zonder enig kraakje of vervorming heerlijk naar alle genres muziek kan luisteren en ze allemaal fantastisch klinken. Oh en tip: mocht je Apple Music gebruiker zijn: tegenwoordig heb je gratis een Lossless upgrade voor 80-90% van de muziek en dat hoor je gelijk! Hier merk je dat de ML audio nog niet aan z'n limiet zaten met de normale AAC streams van Apple Music (of Spotify for that matter).

Maar wel even een dikke disclaimer voor iedereen, maar zeker nu voor @Knamix : als je van plan bent om via BT je telefoon te verbinden en gewoon niet met USB wilt verbinden, bespaar je dan maar de ML upgrade. BT is zo bagger in verhouding met USB aangesloten audio waarbij de DAC in de auto gebruikt wordt (de Clari-Fi DAC in het geval van ML), als je het type persoon bent die gewoon met telefoon in de broekzak in wilt stappen en via BT muziek luistert, dan is het ontzettend zonde om die upgrade te doen.

Het kan ook zo zijn dat je zelf geen/weinig verschil hoort tussen BT en USB, dan is een ML upgrade al helemaal zonde. Iedereen is gewoon anders en dus is het een goed idee om eens in een auto met ML systeem te testen via BT, USB en dan idealiter ook Lossless aanzetten (desnoods via een gratis maand Apple Music of Tidal). Het is dan heel simpel: hoor je geen of amper verschil? Neem dan de niet-ML. En als je het wel hoort, kan je voor jezelf overwegen of het de prijs waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
mister_S schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:04:
Persoonlijk staat bereik niet in de top 3 in mijn EV prioriteitenlijst, zelfs 300km is genoeg, ik vind de UX gewoon een mislukte poging. Van Toyota/Lexus had ik wel een knaller verwacht, een EV die echt als EV is bedacht en gemaakt. Misschien rijd ik over een jaar of 10 weer een mooie Lexus (ik ben van plan binnen twee jaar een EV te kopen).
Hier ben ik het niet mee eens. Wat is een mislukte poging van de UX 300e t.o.v. de UX 250h? Het enige wat ik bedenken is de ChaDeMo lader met 50 kW snellader max. En daarnaast hoogstens de 300 km WLTP range. Of het moet als laatste de hoge prijs zijn. Maar iets anders kan ik niet bedenken hoor.

Je zegt "een EV die echt als EV is bedacht en gemaakt", maar dat is deze ook. Niet als pure EV, maar wel vanaf het begin als hybride, benzine én EV bedacht, net als de C-HR die in andere delen van de wereld als EV rondrijdt.

En laten we even eerlijk zijn: het rijtje échte EV's is echt niet zo heel groot op de Tesla's, Polestar, Zoe, Leaf, i3, Mustang, ID3/ID4 enzo na. Het wordt wel steeds meer, maar toch ook delen die auto's vaak hun modulaire platform met andere auto's. Dus wat is dan nog een échte EV?
Komt bij dat een deel van de meest populaire EV's zoals de Kia e-Niro, Hyundai Kona/Ioniq, Mini Electric en de Opel/Peugeot/Citroën drieling gewoon extreem goede EV's zijn maar ondertussen wel hun platform met hun benzine en/of hybride broertjes delen. De Kia e-Niro is wel het meest sprekende voorbeeld: die wordt al sinds 2019 door veel reviews als een van de beste EV's gezien en zelfs vandaag de dag is het nog altijd geen miskoop, hij is zuinig en zit gewoon erg goed in elkaar.

Dus het hele "echte EV" punt is wat mij betreft een non-argument. Ok, Tesla doet qua superchargers en het EV stuk zelf heel erg goed, maar qua auto zelf valt er toch ook wel een en ander aan af te dingen. Dus of een puur EV platform nou zo'n walhalla is als sommigen het doen overkomen? Nee, niet per definitie. Zoals alles gaat het gewoon om de uitvoering ervan.

En dat gezegd hebbende is de UX 300e toch een sublieme auto hoor, ontzettend goed afgewerkt, zit gewoon op het niveau van de duurdere ES en NX (al is dat niet specifiek voor de 300e). Goede geluidsisolatie, waar het bij een Model 3 onwijs aan schort om maar een voorbeeld te noemen. En omdat het een EV is krijg je zelfs een grotere kofferbak dan de hybride én hebben ze meer geluidsisolatie toegepast op bepaalde plekken omdat ze inzien dat als het zo stil is, je niet continu de banden wilt horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
@MooDyBLueS het is uiteraard een mislukte EV voor mij persoonlijk, ik ben niet degene die objectief bepaald wat wel en wat niet een goede EV/auto is. Laden, accu capaciteit (range), omgebouwde/shared platform, geen vier-wiel aandrijving, ruimte binnen klein voor de omvang van de auto, te duur voor wat je krijgt. Ik had gewoon veel hogere verwachtingen van Toyota/Lexus.
Ieder zijn ding. De model 3 is bijvoorbeeld ook geen auto voor mij. Goed als tech, slecht als auto.

[ Voor 7% gewijzigd door mister_S op 02-07-2021 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Qua EV rijden vind ik de Model 3 echt geweldig en de standaard waartegen andere EV's zich nog altijd meten. Het ding heeft 440pk, AWD en ligt als een kart op de weg. Ook het interieur is in de laatste refresh stukken beter geworden. Geen Audi/BMW niveau maar gewoon degelijk. Staat tegenover dat de service abominabel slecht is, zeker vergeleken met bijvoorbeeld de uitstekende Lexus service en zaken als geluidsisolatie kunnen ook beter, iets waar Lexus ook in uitblinkt. Met de aandrijflijn in o.a. de IS 300h komt het wat mij betreft nog het meest in de buurt van volledig EV rijden.

Ik zou echter ook graag zien dat Lexus met een EV komt die echt puur als EV is ontwikkeld en geen hybride of ICE variant krijgen. Hyundai/Kia bijvoorbeeld lijken nu ook ineens sterk voor de dag te komen met hun nieuwe Ioniq 5 en EV6. Toyota/Lexus moet die boot niet missen, want ze kunnen wel voortborduren op hun (overigens uitstekende) hybride aandrijflijn en blijven expirimenteren met hun waterstof auto (Mirai) maar ik vrees dat de nabije toekomst tocht echt pure EV's worden en daar heeft Totoya/Lexus gewoon nog nauwelijks aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
mister_S schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:45:
@MooDyBLueS het is uiteraard een mislukte EV voor mij persoonlijk, ik ben niet degene die objectief bepaald wat wel en wat niet een goede EV/auto is.
Uiteraard mag je dat voor jezelf vinden, maar mijn mening is juist dat je zwaar overdrijft met veel van je punten.
Laden,
Goed punt, ChaDeMo (50 kW) is niet meer van deze tijd. Kan voor sommigen genoeg zijn, maar het houd inderdaad niet over.
accu capaciteit (range)
Eerder zei je nog dat range geen issue was en 300 km genoeg was en nu is het wel ineens onderdeel van "een mislukte EV"? Opmerkelijk.

Of 300 km voor iemand genoeg is, kan alleen die persoon zelf bepalen, maar je spreekt jezelf in het tijdsbestek van 2 posts tegen. Daarnaast heeft 300 km range an sich niks met een stempel van mislukte EV te maken, de MX-30 van Mazda heeft slechts 170 km range en toch kijken wij ernaar als 2e auto. Zal niet voor iedereen weggelegd zijn, maar dat maakt het dus nog geen mislukte EV.
omgebouwde/shared platform
Non-argument. Ik hoor je ook niet zeggen wat hier dan zo slecht aan is, een loos statement dus.

En wat ik al aanhaalde: een shared platform, ik heb nog nooit een goede beargumentatie gelezen waarom dat slecht is voor een EV. Neem zoals ik al aangaf de Kia e-Niro of Hyundai Ioniq, is een shared platform voor nog veel meer auto's, deze specifieke auto's zijn er als hybride, plug-in hybride en EV, de EV powertrain en accu wordt ook over diverse modellen gedeeld, maar toch zijn het iconische en zeer goede EV's die menig test hebben gewonnen, vaak zelfs van een Model 3 (de e-Niro). In welk opzicht kan je dan het shared platform als een negatief iets wegzetten? Welk nadeel kleeft er dan concreet aan?
geen vier-wiel aandrijving
Deze is, zeker in NL, compleet ridicuul als argument. Ja ik weet dat er EV's zijn die dat hebben, maar je hebt er geen bal aan. Sterker nog, je kan zelfs beargumenteren dat het een EV slechter maakt als EV, want AWD/4WD gaat altijd ten koste van range. Niet enorm veel, maar het gebeurt wel.
ruimte binnen klein voor de omvang van de auto
Is dat zo? Het is gewoon een C-segmenter van formaat en wij zitten er met het hele gezin met 2 kinderen meer dan comfortabel in. De kofferbak is wat kleiner dan gemiddeld, maar heeft wel een enorm diepe dubbele laadvloer die in de officiële metingen niet meegenomen wordt. En de EV heeft zelfs flink meer liters dan de hybride.
te duur voor wat je krijgt.
Waarom dan? De UX 300e is maar 5k duurder dan de UX 250h, dat is een scherpe prijs, veel andere merken zit je al snel op 10-15k meer voor dezelfde auto. Zeker bij de zogenaamde premiummerken als BMW of Audi.
Ik had gewoon veel hogere verwachtingen van Toyota/Lexus.
Dat kan en ik vind het ook zeker niet een van de betere EV's, maar ook zeker niet slecht. Het is alleen een auto/EV die net bij je moet passen, het is geen allemansvriend zoals een Model 3 of e-Niro dat meer is. Die hebben hele sterke eigenschappen en dat mist de Lexus UX 300e behalve dat het een Lexus is.
Ieder zijn ding. De model 3 is bijvoorbeeld ook geen auto voor mij. Goed als tech, slecht als auto.
Dit kan ik volledig beamen. Sluiten we toch nog met een overeenstemming af. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
Ik vind het een vreemde discussie, het gaat om wat ik een mislukte EV vind, dus veel valt er niet te bediscussiëren. Het is mijn mening. Ik zal toch kort op je punten ingaan om duidelijker te maken waarom de UX300e voor MIJ een mislukte poging is.
- ik zei nergens dat range me niet boeit, er zijn wel belangrijkere dingen aan een auto voor me. Je noemt de WLTP range steeds, dat is een nutteloos getal. Korte range + sloom laden = fout.
- ik zei dat ik meer had verwacht van dit bedrijf wat betreft het gebruikte platform, jij haalt er andere merken bij. Welke auto populair is en/of goed verkoopt is geen factor als ik een auto koop. Dan had ik nu geen GS450h gereden.
- ik waardeer altijd een RWD of AWD, een voorwiel aangedreven auto ben ik geen fan van. Alweer een mening.
- ruimte binnenin vind ik krap voor de omvang van de auto, als ze die nutteloze neus (voor een EV) niet hadden gehad was er meer binnenruimte.
- ik vind het te duur omdat de auto nauwelijks iets meer biedt dan een Ioniq of een e-Nero. Je zult dingen als afwerking noemen, maar daarin is de UX echt niet heel ver weg van bijvoorbeeld de Ioniq (ik heb nog nooit in een e-Niro gezeten). Met infotainment loopt Lexus nog steeds hopeloos achter, zelfs vergeleken met de Ioniq.

Dit zijn allemaal meningen, er is geen "beste auto". Is de GS450h "de beste auto"? Nope, er zijn heel wat kleine dingen waar ik me aan stoor. Houd ik van de auto? Yep, het gaat erom of de shitty stuff overschaduwt wordt door de awesome stuff.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
MooDyBLueS schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:18:
[...]

Klopt, mijn CT 200h en IS 300h hadden de audio upgrade maar geen ML en dat klonk gewoon heel goed. Ik heb echter eens een ES 300h meegehad voor een heel wekend in F-Sport Premium uitvoering met ML en was toen verkocht, niet zozeer de ES, maar de ML audio.

Mijn UX 250h heeft het nu ook en helaas moet je tweedehands toch wel rekenen op zo'n 2k extra bovenop uitvoeringen die het niet hebben. Komt omdat je vrijwel altijd - of we het nu over een CT of RX hebben - al in de basis een Luxury/Executive uitvoering moet hebben of F-Sport Premium en daar zit tegenwoordig niet eens meer altijd ML bij, dus dat komt er nog eens bovenop. Nieuw is dat een flinke duit, tweedehands minder, maar toch iets om rekening mee te houden.

Ik vind het echter heerlijk dat ik zowel op laag volume loepzuivere audio heb als op hoog volume zonder enig kraakje of vervorming heerlijk naar alle genres muziek kan luisteren en ze allemaal fantastisch klinken. Oh en tip: mocht je Apple Music gebruiker zijn: tegenwoordig heb je gratis een Lossless upgrade voor 80-90% van de muziek en dat hoor je gelijk! Hier merk je dat de ML audio nog niet aan z'n limiet zaten met de normale AAC streams van Apple Music (of Spotify for that matter).

Maar wel even een dikke disclaimer voor iedereen, maar zeker nu voor @Knamix : als je van plan bent om via BT je telefoon te verbinden en gewoon niet met USB wilt verbinden, bespaar je dan maar de ML upgrade. BT is zo bagger in verhouding met USB aangesloten audio waarbij de DAC in de auto gebruikt wordt (de Clari-Fi DAC in het geval van ML), als je het type persoon bent die gewoon met telefoon in de broekzak in wilt stappen en via BT muziek luistert, dan is het ontzettend zonde om die upgrade te doen.

Het kan ook zo zijn dat je zelf geen/weinig verschil hoort tussen BT en USB, dan is een ML upgrade al helemaal zonde. Iedereen is gewoon anders en dus is het een goed idee om eens in een auto met ML systeem te testen via BT, USB en dan idealiter ook Lossless aanzetten (desnoods via een gratis maand Apple Music of Tidal). Het is dan heel simpel: hoor je geen of amper verschil? Neem dan de niet-ML. En als je het wel hoort, kan je voor jezelf overwegen of het de prijs waard is.
Het zal voornamelijk bluetooth gaan zijn. Ik denk dat de versie daaronder (audio) wss ook geschikt is. Hoewel ik ook soms naar Pink Floyd luister via cd's is de ML Audio weer een plus.... Lastig allemaal :p

Toevallig kwam ik net onderstaande Lexus tegen.
Geen ML Audio (want geen logo). Ik zie wel dat het zo'n muisachtig ding in de midden console heeft, dus het is in ieder geval geen basis editie.

Hoe kan ik zien welk audio deze auto heeft? Paar simpele speakers of toch de versie onder ML?

https://www.marktplaats.n...-nap.html?previousPage=lr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Knamix schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:25:
[...]

Het zal voornamelijk bluetooth gaan zijn. Ik denk dat de versie daaronder (audio) wss ook geschikt is. Hoewel ik ook soms naar Pink Floyd luister via cd's is de ML Audio weer een plus.... Lastig allemaal :p

Toevallig kwam ik net onderstaande Lexus tegen.
Geen ML Audio (want geen logo). Ik zie wel dat het zo'n muisachtig ding in de midden console heeft, dus het is in ieder geval geen basis editie.

Hoe kan ik zien welk audio deze auto heeft? Paar simpele speakers of toch de versie onder ML?

https://www.marktplaats.n...-nap.html?previousPage=lr
Originele navigatie dus al de betere audio. Op foto 13 zie je links aan binnenkant van de kofferbak ook de subwoofer zitten.
Toffe kleur trouwens

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjeck
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:54
Bij de CT200h kijk ik of er speakers zitten in de A-stijl. Dan heb je sowieso óf het premium óf het ML systeem. In beide gevallen goede audio. Bovenstaande lexus heeft premium audio, want ik zie inderdaad geen ML logo op de middenconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Is er al meer bekend over de LBX en wanneer deze Yaris Cross-kloon leverbaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:31
Zijn hier nog eigenaren van een is 250? Zoja wat zijn jullie bevindingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

MetalSonic schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:04:
Zoek in dit onderwerp op IS250 en je ziet ervaringen en nuttige tips.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
MetalSonic schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:04:
Uitsluitend positief, wat duurder indien je het onderhoud volgens schema bij Louwman laat doen. Verder kan ik niet veel zeggen op zo'n algemene vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:31
KnoxNL schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:43:
[...]

Uitsluitend positief, wat duurder indien je het onderhoud volgens schema bij Louwman laat doen. Verder kan ik niet veel zeggen op zo'n algemene vraag.
Fair point. Mijn opmerking is wellicht wat algemeen. Ik zal hem wat kaderen. Eerst even een korte "auto introductie.

Afgelopen zes jaar BMW 318i E46 van 2003, gekocht met 151.000 km op de teller
De afgelopen zes jaar was ik de trots eigenaar van een BMW met 143 PK.. Gekocht voor 4650 van een particulier al binnen één dag bij een zwarte garage voor koelstof die lekte ofzo á 800 euro en een half jaar later niewe remschijven en daarna eigenlijk vier jaar nauwelijks kosten gehad. Sinds twee jaar was het feestje helaas voorbij. Er is een periode geweest dat ik elke week wel bij de garage kwam. Foutmeldingen, onderdelen kapot etc etc.... Vorige week uiteindelijk verkocht omdat ik APK afkeur had op roest bij de binnenschermen achter.

Nu opzoek naar een nieuwe occassion, wel nog ff sparen ondertussen. Wellicht Lexus
Budget zal rond de 15.000 worden

Ik zit hier niet voor niks. En ik heb al wat gebladerd, ik heb wat reacties gelezen. De reden dat ik geïnteresseerd ben in de Lexus en dan nu een focus op de IS 250 is omdat ik het volgende in een auto zoek:
1) betrouwbaar, je hoeft er zelf geen sleutelaar voor te zijn, goed laten onderhouden is genoeg. Af en toe ontkom je uiteraard niet aan een dure garagebeurt - check-
2) mag Japans zijn maar moet ook sportief ogen, IS 250 ziet er imo leuk uit en wat "youtuben" leert ook dat hij als concurrent voor onder andere de drie serie is gelanceerd
3) opties....... ja ja, ik ben gek op geluid en ik wil graag een USB stick aansluiten voor mijn mp3 muziek. Bij mijn BMW moest ik daarvoor een nieuwe audio installatie laten inbouwen (radio + nieuwe speakers etc) á 1200 euro bij de Lexus zit het er volgens mij al in.
4) beetje power mag wel, mijn bmw had op papier 143pk en in het begin lekker wat koppel, laatste 2 jaar ging het helaas nergens meer over. Ik lees dat de IS 250 op papier 205 pk heeft, in de koppel heb ik mij nog niet verdiept.

alvast wat vragen
1) waarom hebben de eigenaren van een Lexus IS 250 voor dit mogel gekozen en niet voor een BMW of Audi of wat dan ook?
2) wat is jullie beleving van het geluid? klopt het dat je er een USB stick op kan aansluiten voor muziek?
3) wat valt tegen aan dit model? En wat is erg leuk (vul zelf maar in of je dan kijkt naar onderhoudskosten of rijplezier of en en)
4) bij de BMW kon ik kiezen uit verschillende bmw specialisten, bij de BMW dealer was ik al 200 euro kwijt voor "even uitlezen" hadden ze nog niet eens wat opgelost. Ze hadden er een computertje aan gehangen. Hoe zit dit bij Lexus?
5) veel BMW's zijn goed gebruikt, "afgeragd" zeggen ze wel eens, wat is jullie beleving van de Lexussen?
6) met hoeveel km en hoe oud hadden jullie je Lexus gekocht en wat voor dingen kwamen jullie tegen op het gebied van onderhoud?
7) laatste maar zeker niet de minst belangrijke vraag. De auto moet er tegen kunnen om twee weken stil te staan. Als ik hem dan start dan ga ik uiteraard niet vol gas met koude motor en dan maak ik ook een rit van minimaal een uur. Alles binnen een straal van pak hem beet 5 kilometer doe ik te voet of met de fiets. Kan dit met de Lexus? De BMW vond het eigenlijk niet zo leuk om zoveel maar stil te staan. Tja roest.... de BMW werd in de laatste paar jaar heel snel oud zullen we maar zeggen.

Ik denk dat dit wel wat sturing geeft. Ik kijk uit naar de reacties. Ik heb al wat gebladerd door dit topic. De afgelopen drie bladzijden maar ik zal alles wel lezen. "Helaas" ook veel over nieuwe elektrische modellen waar ik geen interesse in heb maar dat zij maar zo.

[ Voor 6% gewijzigd door MetalSonic op 05-08-2021 22:22 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste