Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 35 ... 167 Laatste
Acties:
  • 920.615 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:51

johnwoo

3S-GTE

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:15:
De 2.0's van Toyota leveren over het algemeen nauwelijks meer oomph dan de 1.8 maar verbruiken vaak wel meer. De 1.8 is meestal het ideale compromis tussen verbruik en power :P
Ben toch aardig tevreden over de oomph van mijn 2.0 vierpitter :P
Maar die is dan ook totaal niet bedoeld als compromis tussen verbruik en power :+

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:25

-tom-562

Oliesjeik

SnowDude schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:30:
[...]

Bij nieuwe auto's hangt de wegenbelasting af van het verbruik/uitstoot.
Euhm :?
Volgens mij is nog steeds het gewicht bepalend.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 15:49
NeutraleTeun schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:30:
[...]

Wegenbelasting toch niet perse?
De regel is meestal: hoe dikker de motor, hoe hoger het gewicht. Dan kom je al gauw in een duurdere wegenbelasting uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:48
-tom-562 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:03:
[...]

Euhm :?
Volgens mij is nog steeds het gewicht bepalend.
Je hebt helemaal gelijk, ik dacht dat die bpm regeling ook was doorgetrokken naar de wegenbelasting. :F

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 12:11
SnowDude schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:20:
Je hebt helemaal gelijk, ik dacht dat die bpm regeling ook was doorgetrokken naar de wegenbelasting. :F
Er zit wel een kern van waarheid in: Volgens mij worden (werden?) auto's met een bepaalde (extreem?) lage uitstoot (inderdaad geen idee van de exacte getallen) wel vrijgesteld van MRB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:25

-tom-562

Oliesjeik

Ja, maar dat is dus alleen voor gebakjes als een Aygo e.d., niet voor een Avensis :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik heb hem even opgezocht bij de Belastingdienst:
Sinds 1 januari 2010 betalen houders van personenauto's met een lage CO2-uitstoot geen motorrijtuigenbelasting meer. Voor auto's met een dieselmotor is de maximale uitstoot 95 gram per kilometer. Voor auto's met een andere motor is de maximale uitstoot 110 gram per kilometer.
Niet alleen gebakjes: IQ, Aygo, Yaris, Auris en Prius hebben allemaal uitvoeringen die wegenbelastingvrij zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Bacchus op 23-10-2012 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
BeF-Bacchus schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 07:59:
Niet alleen gebakjes: IQ, Aygo, Yaris, Auris en Prius hebben allemaal uitvoeringen die wegenbelastingvrij zijn.
MRB vrij tot en met 2013 dus nog 14 maanden. Daarna hakken de hybrides er weer aardig in.
Een Aygo is 216 euro per jaar een Prius 616 euro (als ze het hele gewicht rekenen).
De Auris is net 10 kg zwaarder en komt op 700 euro... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer, maar ik mopper niet, ik rij al bijna 6 jaar wegenbelastingvrij. /me lacht zich krom om de lasten van dat wagentje :P Gister weer 1:22,7 afgetikt, not bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01

Apache

amateur software devver

Hoewel het niet mijn dagelijks vervoer is beleef ik er af en toe toch veel plezier aan mijn toyota:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/depot/screenshots/jeep/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/depot/screenshots/jeep/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/depot/screenshots/jeep/5.jpg

Zitten hier nog landcruiser rijders die af en toe gaan offroaden?

[ Voor 10% gewijzigd door Apache op 25-10-2012 11:51 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Gaaf ding

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 16:41

EXX

EXtended eXchange

bouwfraude schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:13:
[...]

MRB vrij tot en met 2013 dus nog 14 maanden. Daarna hakken de hybrides er weer aardig in.
Een Aygo is 216 euro per jaar een Prius 616 euro (als ze het hele gewicht rekenen).
De Auris is net 10 kg zwaarder en komt op 700 euro... :(
Bij hybrides mag je een correctie van IIRC 125 kg die je van het gewicht mag aftrekken.

De hoogte van de te betalen motorrijtuigenbelasting is overigens afhankelijk van het volgende:

- Het gewicht van het motorvoertuig
- De soort brandstof van het motorvoertuig
- De provincie waar je woont of bent gevestigd
- De betaaltermijnen (per jaar of per maand)
- Of de auto wordt voortgedreven door een elektromotor
- De CO2 uitstoot van de auto
- De leeftijd van het voertuig

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:38
Vanmiddag even naar de Toyata dealer teruggeweest om wat teveel aan olie die ze bij een grote beurt in het blok hadden gegoten er uit te laten halen. Op de een of andere manier blijkt het erg moeilijk om vast te stellen hoeveel olie er bij verversen in het blok moet. Tot nu toe is bij iedere beurt die ik bij een Toyota dealer heb laten doen, zelfs bij twee verschillende dealers, te veel olie gebruikt.

Ik moest ook terug vanwege het luchtfilter dat ze niet op voorraad hadden toen het bleek dat ze die vergeten waren te bestellen. Wat dan wel weer netjes is dat zojuist nog iemand bij mij thuis langs is gekomen om alsnog een nieuw luchtfilter te plaatsen zodat ik niet nog eens terug hoef te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:12
Ik weet niet wat dat is. Want je hebt gewoon een peilstok. Maar men heeft niet het geduld daarvoor.
En in hun boekjes zou moeten staan hoeveel olie erin gaat.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

!null schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:15:
Ik weet niet wat dat is. Want je hebt gewoon een peilstok. Maar men heeft niet het geduld daarvoor.
En in hun boekjes zou moeten staan hoeveel olie erin gaat.
Hmmm, de meeste monteurs weten per motor echt wel hoeveel olie er in een blok moet.
Maar goed, ook daar zal wel eens een foutje worden gemaakt. Overigens vindt ik het opvalled hoeweinig olie mijn Avensis 2.0 Benzine gebruikt....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nou, ik hoor het toch wel vaker. Ook op het Celica forum wel vaker gelezen dat er gewoon te veel olie in zit. Het kan een keertje gebeuren ja, maar het lijkt wel vaker voor te komen.

Maar goed, er wordt achter na de beurt ook niet effe de tijd genomen om op de peilstok te kijken. Als ik zelf olie vervang, dan heb ik een idee hoeveel er in moet, en doe ik eigenlijk net iets minder erin. In de tussentijd doe ik waarschijnlijk wat anders en daarna controleer ik het oliepeil. Als dat zo ongeveer wel een beetje goed is, draai ik de motor even, zodat olie wordt rondgepompt (en ook het nieuwe lege oliefilter in gaat) etc. Even later peil ik weer olie en kun je het exact op de F vullen.

Dit is wellicht wat uitgebreid, maar wat veel monteurs lijken te doen is juist alleen maar in het boekje
kijken hoeveel erin moet, en nooit naar de peilstok te kijken. En bij sommige motoren zit er wel een verschil in hoeveel erin moet, bij een compleet lege motor (carterpan los gehad enzo) of bij een motor die je leeg laat lopen. Beide waardes staan dan in je boekje (kan een halve liter verschil in zitten bijvoorbeeld) en dan moet je wel naar de goeie waarde kijken. Maar sowieso, kijk gewoon even op die peilstok, is toch het simpelste controle middel wat er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als een garage zelfs dat al niet goed meer zou doen zou ik er niet meer komen. :X

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:07
!null schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:47:

Maar goed, er wordt achter na de beurt ook niet effe de tijd genomen om op de peilstok te kijken. Als ik zelf olie vervang, dan heb ik een idee hoeveel er in moet, en doe ik eigenlijk net iets minder erin. In de tussentijd doe ik waarschijnlijk wat anders en daarna controleer ik het oliepeil. Als dat zo ongeveer wel een beetje goed is, draai ik de motor even, zodat olie wordt rondgepompt (en ook het nieuwe lege oliefilter in gaat) etc. Even later peil ik weer olie en kun je het exact op de F vullen.
Mag ik hieruit concluderen dat je het nieuwe oliefilter niet even een laagje olie geeft voordat je hem er op schroeft? ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja tegenwoordig doe ik dat wel ja. Dat is wel het beste. Maar is soms wel een beetje gedoe, gezien je het oliefilter dan recht moet houden terwijl ik onder de auto ga liggen.
Maar ik vraag me dus af of ze dat ook wel bij de dealer doen.

Maar zonder gaat ook wel goed. Grappige is dat mijn Landcruiser motor een sensor heeft voor oliedruk, en dat bij te weinig oliedruk hij de motor gewoon uitschakelt (het enige stukje eletronica op die oude diesel). En als je dus zo'n gigantisch oliefilter niet vult van te voren, dan draait hij 10 seconden en schakelt zichzelf uit. Dit omdat er tijdelijk even een verlaagde druk is omdat het allemaal het oliefilter in gaat. Het grappige is dat er in totaal dan nog wel genoeg olie in het blok zit (zelfs na zo'n actie zit ie nog boven de L). Dus het is echt goede zelfbescherming.
Maar logisch genoeg vul ik tegenwoordig liever het filter alvast een beetje. Bij een kleinere motor met zo'n klein oliefiltertje is het denk ik niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ok, nog even plaatjes van de ouwe trouwe Toyota:

Afbeeldingslocatie: http://www.lovetheworld.nl/cms/img/1149293010mini-DSC_199-1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.lovetheworld.nl/cms/img/1269528721mini-DSC_0179.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door !null op 26-11-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Oeh, nice, met doodskist en snorkel ook gewoon. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 15:02
Toyota power! Dit is mijn (inmiddels al derde) MR2:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8487/8232572526_741b956c73_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8341/8231510697_a3aa495ebc_b.jpg

Ze staat overigens wel te koop, want ik wil een rechtsgestuurd turbo model. Maar het blijven heerlijke auto's.. Er gaat niets boven een jaren '90 Jappie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Wil je specifiek een rechtsgestuurde SW20 of wil je een JDM SW20 ? Want ik vind het maar vreemd dat je in Europa een RHD zou willen.

Het is wel een mooie wagen, hij heeft ook wat kenmerken van de nieuwere generaties SW20, is het ook een jonger model ?

[ Voor 31% gewijzigd door Phuncz op 04-12-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Nou ja, ik wil een '94+ turbo model, het liefst een coupé (dus zonder t-bar), met stuurbekrachtiging, een lage kilometerstand en climate control.

Probeer dat maar eens te vinden met het stuur links. :D

Edit: ja, het is een '94-er, dus facelift SW20. Andere achterlichten, nieuwere generatie 3S-GE (dus 175pk ipv 156pk), alles af fabriek in kleur gespoten, andere spoiler, grotere remmen, etc. :D

[ Voor 32% gewijzigd door Disfigured op 04-12-2012 14:26 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:53
Ik heb een Toyota Avensis 1.8 Benziene uit '98.
Nu wil ik eigenlijk nieuwe speakers in de portieren gaan monteren en ik heb al wel gevonden hoe ik de portier pannelen los kan halen. Alleen kan ik nergens achterhalen wat voor formaat speakers er in zouden passen. En ik heb niet echt zin om eerst een portier panneel los te halen om het op te meten, dan weer dicht te maken om later een keer nieuwe speakers te monteren.
Ik heb veel zitten zoeken, maar ik kan het nergens op het internet terug vinden.

Weet iemand van jullie dit? Dus welke diameter en dikte past hier in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Laatst online: 23:46
Ik was zojuist de krik aan het opbergen van mijn corolla '96. Ik had m in het donker nodig, en kreeg m toen niet terug op zn plek. Vandaag bij daglicht een poging gedaan en ik vond tot mijn schrik een flinke laag water onder in het vakje voor de krik. Dit lijkt me niet normaal. Heeft iemand hier ervaring mee, en wat moet ik doen om het te voorkomen?

Ik heb trouwens ook even bij het reservewiel gekeken, maar daar ziet alles er goed droog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Meestal lekt er dan iets van een rubber bij het achterraam. Al staat het dan meetsal bij het reservewiel inderdaad. Je kunt even kijken of je (net als bij het reserve wiel) daar zo'n stop hebt waardoor je het weg kunt laten lopen.

Ik zou dus even de rubbers na lopen, van het achterraam zelf, de achterklep, maar ook van het rechter achterraampje bijvoorbeeld.
Eventueel ook andere dingen in de buurt zoals antenne of tankklepje, maar ik verwacht dat niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:31
Mijn Starlet '94 staat daar momenteel voor bij de garage. Toegegeven, 9 jaar geleden zijn ze er tegenaan geknald waardoor de bodemplaat ietswat verwrongen is, maar het lekken is pas van een jaar. Ook niet onder alle omstandigheden. Enfin, zo'n auto is makkelijk zelf uit elkaar te schroeven, heb ik ook gedaan. Toen ik vond waar het ongeveer lekte heb ik hem weggebracht.

garage gaat de tuinslang erop zetten terwijl er een mannetje achterin ligt om te kijken waar het lekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
http://www.autoblog.com/2...ncept-for-tokyo-auto-sal/
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2u77xhx.jpg
:9~
Dat doet maar aan één ding denken, zelfs de genoemde getallen, ook al is deze toch nog altijd minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:31
KnoxNL schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:50:
Mijn Starlet '94 staat daar momenteel voor bij de garage. Toegegeven, 9 jaar geleden zijn ze er tegenaan geknald waardoor de bodemplaat ietswat verwrongen is, maar het lekken is pas van een jaar. Ook niet onder alle omstandigheden. Enfin, zo'n auto is makkelijk zelf uit elkaar te schroeven, heb ik ook gedaan. Toen ik vond waar het ongeveer lekte heb ik hem weggebracht.

garage gaat de tuinslang erop zetten terwijl er een mannetje achterin ligt om te kijken waar het lekt :P
KnoxNL in "Show je auto - deel 134 - Wintertopic!"

jeuj! Ze hebben net gebeld. Misschien heb je er wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Zooo..

Mijn Avensis uit 2000 met 170K vanmorgen naar de garage gebracht voor grote beurt + APK.
Geen bijzonderheden en 376 euro. Daarvoor rijdt ik dus Toyota en geen Rijnooit / Peugeot / Fiat / Alfa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Daarom loopt dit topic ook niet zo goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Inderdaad, niks te melden hier (afkloppen). Zowel de Yaris (2002) als de Auris (2007) tuffen vrolijk door en blijven dat wat mij betreft de komende jaren ook nog zeker doen. Bevallen beide prima en zolang er geen grote kosten opkomen zie ik niet waarom ik in zou moeten ruilen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Mijn Yaris heeft nu wel wat kosten, maar niet omdat het een slechte auto is. Vorig jaar heeft iemand mijn voorkant in de puinpoeier gereden en daarbij is maar één koplamp vervangen, daar zit nu dus behoorlijk kleurverschil in. Daarnaast heb ik één mistlichtarmatuur stuk, dus er komen twee nieuwe koplampen en twee nieuwe mistlichten in. Daarnaast heb ik zelf nog een klein deukje in mijn achterbumper gereden en dat irriteert me mateloos, maar ik heb nog een nieuwe bumper liggen dus die moet ik nog even laten spuiten en dan monteren. Gaat allemaal wel weer wat muntjes kosten, maar dan kan 'ie er weer even tegenaan. :) Ik heb 'm nu bijna vier jaar en als het aan mij ligt blijft 'ie nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mijn Yaris FH hobbelt ook lekker door. Na dik 5000 (voornamelijk koude) kilometers is het gemiddelde 1:18,50. Als je weet dat ik bijna nooit boven de 100 km/u uitkom, valt dat toch wel tegen. Een Prius/Auris is zuiniger. Afwachten wat ik in de zomer ga halen, ik heb sinds 4-10-2012 heel weinig warm weer gehad.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
AtleX schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:28:
Mijn Yaris heeft nu wel wat kosten, maar niet omdat het een slechte auto is. Vorig jaar heeft iemand mijn voorkant in de puinpoeier gereden en daarbij is maar één koplamp vervangen, daar zit nu dus behoorlijk kleurverschil in. Daarnaast heb ik één mistlichtarmatuur stuk, dus er komen twee nieuwe koplampen en twee nieuwe mistlichten in. Daarnaast heb ik zelf nog een klein deukje in mijn achterbumper gereden en dat irriteert me mateloos, maar ik heb nog een nieuwe bumper liggen dus die moet ik nog even laten spuiten en dan monteren. Gaat allemaal wel weer wat muntjes kosten, maar dan kan 'ie er weer even tegenaan. :) Ik heb 'm nu bijna vier jaar en als het aan mij ligt blijft 'ie nog even.
Maar dat zijn deukjes die je er zelf in hebt gereden, daar kan die Yaris ook nix aan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Uh nee, niet allemaal. Mijn voorkant is op een parkeerplaats ingekort terwijl ik niet eens in mijn auto zat, die in de achterbumper heb ik wel zelf gedaan. ;) Maar verder ben ik meer dan tevreden over mijn Yaris, ik rijd er niet voor niets al bijna 4 jaar in. :) Onderhoud, dat ik als luie aap gewoon door de merkdealer laat doen, is lachwekkend goedkoop, houderschapsbelasting is bijna gratis en hij is enorm zuinig. Het nadeel is wel dat er aftermarket bijna niets te krijgen is, maar zelf maken is goed voor de creativiteit en laten maken geeft je een stuk meer keuze qua specs, dus echt groot is dat nadeel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
En wat deze kerel allemaal voor spulletjes regelt?
http://celicas.messageboa...viewtopic.php?f=22&t=6533

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
ajhaverkamp schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:40:
Mijn Yaris FH hobbelt ook lekker door. Na dik 5000 (voornamelijk koude) kilometers is het gemiddelde 1:18,50. Als je weet dat ik bijna nooit boven de 100 km/u uitkom, valt dat toch wel tegen. Een Prius/Auris is zuiniger. Afwachten wat ik in de zomer ga halen, ik heb sinds 4-10-2012 heel weinig warm weer gehad.
Ook volgens www.werkelijkverbruik.nl zou je met je Yaris toch een stukje zuiniger moeten zijn dan een Prius of Auris: 5,0 vs 5,8 vs 5,9 l/100km. Jij doet het met 5,4 l/100km slechter dan de gemiddelde Yaris maar beter dan de andere twee. (Uitgaande van 15 dkm/j)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Zal misschien te maken hebben dat het koud is? Maar je zou wel een stuk zuiniger moeten kunnen rijden. Met m'n 1.3 uit 2000 kon ik al zuiniger rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
!null schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:15:
Daarom loopt dit topic ook niet zo goed :)
Lol, er is in inderdaad van mijn kant uit niks zinnigs te melden over mijn Avensis. Start altijd, dashboard ziet er uit alsof hij is gebouwd in 1992, rijdt heerlijk, komt goed mee met het verkeer en onderscheid zich qua uiterlijk totaal niet. Het is gewoon een grijze bak die perfect rijdt en mij en mijn gezin overal heen brengt zonder onverwacht gezeik :)

Hiervoor een Xsara 1.6 Ligne Seduction gehad, reed erg lekker en een stukje zuiniger maar daar pleurde tot 2x toe de uitlaat onder vandaan omdat die vanbinnen was doorgeroest, lekkende remklauwen, veel stotteren in de file. Bij een beurt zat je met knikkende knieën op het telefoontje van de garage te wachten over de kosten. Maar ja, ik bracht hem toen ook nog bij de merkdealer :P Daar ben ik inmiddels ook vanaf gestapt :)

Ook nog even met de eigenaar van de garage gesproken waar ik hem nu in onderhoud heb, die gast heeft al aardig wat auto's onder handen gehad en zweert gewoon bij Japanners. Renault heeft nog altijd elektra problemen, Fiat Stilo's die spontaan in de showroom starten had hij ook al eens over gehoord maar dat zou ook wel eens een broodje aap verhaal kunnen zijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door Vlassie1980 op 23-01-2013 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik zei ook "bijna niets" en niet "niets". ;) Ik ken William behoorlijk goed (komen uit dezelfde stad, knutselen regelmatig samen aan onze auto's) en een groot gedeelte van de aanpassingen aan die auto zijn ook geen kant en klare onderdelen. Kooi, uitlaat, stoelrails, veerpootbruggen, allemaal laten maken of zelf gemaakt. Schroefset is wel kant en klaar, maar met onbekende specs. Mijn BC kon ik naar mijn specificaties laten bouwen. De Whiteline ARB op die auto van William bestaat ook alleen maar omdat Whiteline naar aanleiding van een inkoopactie van de Engelse Yarisclub bereid is geweest zo'n ding voor de Yaris te fabriceren. Het zijn wat dat betreft net Swiftjes pre-MK6. Behoorlijk populair om aan te passen maar erg weinig voor te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 23-01-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

BeF-Bacchus schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 08:07:
[...]
Ook volgens www.werkelijkverbruik.nl zou je met je Yaris toch een stukje zuiniger moeten zijn dan een Prius of Auris: 5,0 vs 5,8 vs 5,9 l/100km. Jij doet het met 5,4 l/100km slechter dan de gemiddelde Yaris maar beter dan de andere twee. (Uitgaande van 15 dkm/j)
Op werkelijk verbruik staan enkel 1 Aspiration en 1 Comfort uitvoering, die beide 5,18 doen. Echter lijken mij dat geen praktijkwaarden. Ik heb een Dynamic die al een hoger verbruik heeft, 3,5 l/100 km vs 3,7 l/100 km. Tevens ben ik geen leaserijder. Al de Yaris FH's die ik tot nu toe heb gezien, reden mij voorbij. Ik heb 1 tankbeurt beter dan 5 l/100 km gedaan. Toen was het warm met dikke files bij Hannover. Ik ga ervan uit dat ik de in de zomer een stuk zuiniger ga zijn. Mijn auto heeft de afgelopen maanden nog bijna nooit warmer weer dan 15 graden gehad. Het overgrote deel van de km's is ook in Duitsland gemaakt in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:39

Nakebod

Nope.

Ik kijk net voor een Touch&Go navigatie update, zie ik dat ze nu een twitter client hebben :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5cVkhtU.png
99 cent, per jaar.

Wel jammer dat je bij aanschaf van een nieuwe auto, je alle extra "apps/diensten" voor de Touch&Go moet kopen, niet eens een (half) jaartje gratis ofzo.
Nu zijn de apps en diensten voor mij geen toegevoegde waarde, dus ik zal het uberhaupt niet kopen.
En ook vaag, dat je per jaar betaald voor bijv de brandstofprijzen dienst, prima, maar per jaar betalen voor een twitter client? Lijkt mij ietswat raar.
Als je alle apps/diensten zou kopen, kost het huidige aanbod 25 euro per jaar.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Het was natuurlijk ook de Goden verzoeken om te zeggen dat je Yaris Full Hybrid het probleemloos doet....

Vanochtend wilde hij dus niet booten/starten.
Keyless entry werkte goed.
Rem intrappen, sleutel wordt gedetecteerd in mijn broekzak.
Startknop indrukken, alle lampjes in de tellers gaan netjes aan.
Daarna moeten ze uitgaan en zet je de pook in D of R. Vanochtend bleef echter een groot deel van de lampjes branden (zoals engine en accu) en begon hij te piepen. Pook verzetten gaf enkel nog een extra versnellingsbaklampje in de teller.
Uitzetten lukte in eerste instantie ook niet. Want bij ingetrapte rem op de startknop drukken gaf 0 respons. Na een tijdje ontdekte ik dat bij losgelaten rem, ik wel de auto weer een shutdown kon geven met de startknop.

Opnieuw proberen gaf geen verschil.
Auto verlaten, op slot doen. Van het slot halen en opnieuw proberen gaf ook geen verschil.

Toyota hulpdienst gebeld. Na lang wachten, gelukkig gewoon thuis binnen in de warmte, kwam Vrolijk sleepdienst voorgereden. En je raadt het al, toen starte hij opeens weer zonder probleem. Het was ondertussen van -5 naar -2 gegaan. Afgelopen zondag was hij voor het laatst gebruikt en toen was -5 ook geen enkel probleem.

Hierna toch naar de Toyota dealer gereden om te kijken of zij een fout konden uitlezen. Ze zagen inderdaad meldingen. Na eerst de software voor de Yaris FH gedownload te hebben, konden ze hem uitlezen. Ik was de eerste klant die terugkwam met een Yaris FH. De firmware/software van de Yaris is geupdate. Vervolgens kwam een monteur vragen of er een tweede sleutel in de auto lag, omdat de auto aangaf dat er een sleutel was (terwijl ze die blijkbaar uit de buurt van de auto hielden). Echter lag die op kilometers afstand thuis in de kast. Dus weer de werkplaats in. Blijkbaar is er toen nog wat gereset/opnieuw ingeleerd.

Daarna ben ik weer probleemloos naar huis gereden. Misschien zit het tussen mijn oren, maar na de update lijkt hij iets zwaarder te sturen?!?! Hopelijk de eerste en laatste storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Mijn nieuwe speeltje sinds een week. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s9M5Q6p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x130OUS.jpg

Non-turbo automaat helaas, maar wel met maar 30.000km op de klok (12 jaar stil gestaan in Japan). Echt een supernette bak en het rijdt heerlijk. Nog niet zoveel van kunnen genieten in verband met de sneeuw en gladheid, maar daar komt hopelijk volgende week verandering in. Kan niet wachten om dat ding van top tot teen te cleanen/poetsen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nette wagen ! Let maar goed op met dit gladde weer, zou heel erg zijn zou hij tegen een vast object eindigen. 30k KM is zeer netjes. Je hebt al het "stilstaan"-onderhoud gedaan of dat hebben ze in Japan gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Als ik die achterbumper zie komt hij niet uit Japan. Het is denk ik wel nuttig om bijvoorbeeld de automaat olie te verversen. Ook de diff olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Bij een tweedehands/import auto zou ik sowieso alle vloeistoffen doen. Kost even wat geld en moeite om alle koelvloeistoffen en oliën van motor, bak en diff te vervangen maar dan ben weet je iig wel dat er weer goed en vers spul in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Disfigured schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:10:
Mijn nieuwe speeltje sinds een week. :)

Non-turbo automaat helaas, maar wel met maar 30.000km op de klok (12 jaar stil gestaan in Japan). Echt een supernette bak en het rijdt heerlijk. Nog niet zoveel van kunnen genieten in verband met de sneeuw en gladheid, maar daar komt hopelijk volgende week verandering in. Kan niet wachten om dat ding van top tot teen te cleanen/poetsen. :D
Heb je er al wat meer mee gereden? Ik ben wel benieuwd wat het verbruik is van een SZ Supra, ik heb deze auto's zelf ook op het oog namelijk.
Ik rij nu al 7,5 jaar in een gemodde Paseo uit '96, erg leuke auto en lekker goedkoop maar hij begint de leeftijd en waarde te bereiken dat ik eigenlijk geen geld meer wil uitgeven aan onderhoud.
Die auto is misschien 1000 euro waard als ik mazzel heb.
Dus nu heb ik een oogje op een import Supra SZ of een Skyline GTS-T, en de 225 pk van een SZ is meer dan zat voor de Nederlandse wegen, je bent al sneller dan 90% van wat er op de weg rijd en je wil ook niet maandelijks bonnen binnen krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 22:20
Ik zit te denken over de aanschaf van een X-e hands Toyota Avensis 2.2 of 2.0 D4D om lekker mee naar werk op en neer te tuffen (16000 km per jaar) en om mee op vakantie te gaan (ook weer 3000 km per jaar). Wat zijn dingen waar ik echt op moet letten bij een Diesel Avensis met ~ 250000 km op de teller uit het jaar ~2005?

De andere (gelijk in kosten) optie is een Volvo v70, en die rijden makkelijk 500000 km lees ik overal met minimaal onderhoud (1200 euro per jaar).

Moet iemand hier nog van zijn Avensis af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Verbruik van de Supra is 1:10 à 1:11 bij normaal gebruik. Trap je het pedaal flink in zit je snel aan de 1:8, circuit 1:5

225 pk is idd genoeg maar vergeet niet dat de wagen ook 1400+ kg weegt. Desondanks kun je er erg veel lol mee hebben! Er is 1 maar, weet dat je de wagen niet sneller kan maken zonder een grote investering. Dus als je plannen hebt om de wagen sneller te maken kun je beter een turbo versie kopen.

Disfigured: mooi exemplaar op de foto's , veel plezier ermee en rustig aan in de bochten met glad wegdek :)

[ Voor 80% gewijzigd door Fietsbel op 30-01-2013 20:00 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:23:
[...]

Dus nu heb ik een oogje op een import Supra SZ of een Skyline GTS-T, en de 225 pk van een SZ is meer dan zat voor de Nederlandse wegen, je bent al sneller dan 90% van wat er op de weg rijd en je wil ook niet maandelijks bonnen binnen krijgen. ;)
Verkijk je niet zo erg op pk nummers (niet eens op de wielen) van een automaat (zonder turbo) op inderdaad zo'n 1450kg.
Zal je nog vies gaan tegenvallen met die dieseltjes van tegenwoordig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 16:41

EXX

EXtended eXchange

MoiZie schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:05:
Ik zit te denken over de aanschaf van een X-e hands Toyota Avensis 2.2 of 2.0 D4D om lekker mee naar werk op en neer te tuffen (16000 km per jaar) en om mee op vakantie te gaan (ook weer 3000 km per jaar). Wat zijn dingen waar ik echt op moet letten bij een Diesel Avensis met ~ 250000 km op de teller uit het jaar ~2005?
Heb een Avensis 2.0 D4D gehad, bouwjaar 2001. Gekocht in 2003 met 60.000 km op de teller, 5 jaar gereden en in 2008 verkocht met bijna 200.000 km op de teller. Nooit problemen gehad, afgezien dat om de haverklap een halogeenlamp (koplamp) er de brui aan gaf, maar dat schijnt normaal te zijn bij dieselauto's. Auto reed als een zonnetje, verbruikte 1:16 a 1:17 en rammelde een beetje achterin. Niks om zorgen over te maken.

Neem iig een versie met de common rail diesel (D4D) en niet het oudere spul. IIRC krijg je het model Avensis uit 2005 alleen als D4D.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
MoiZie schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:05:

De andere (gelijk in kosten) optie is een Volvo v70, en die rijden makkelijk 500000 km lees ik overal met minimaal onderhoud (1200 euro per jaar).

Moet iemand hier nog van zijn Avensis af?
Mag ik je vragen waarom je per se een diesel wilt hebben?
Dan ben je met wegenbelasting heel wat meer kwijt namelijk. De generatie Avensis die jij aanstipt schijnt qua betrouwbaarheid enigszins teleur te stellen met de D4D motoren, die hebben schijnbaar nog wel eens last van een lekke koppakking.

Ik zat laatst op Autoweek te snuffelen en kwam toen dit filmpje tegen:
http://www.autoweek.nl/video/1108/klokje-rond-toyota-avensis

Vind deze generatie trouwens nog mooier als de huidige, heb nu het eerste model Avensis maar zou als opvolger graag een 2e generatie station willen hebben. Maar ja, ze hebben een hoge restwaarde en mijn Avensis is net weer glansrijk door de APK + Grote beurt en geeft nog steeds geen krimp dus waarom zou je hem dan inruilen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

In een zeer matige automarkt zoals het nu is, kan je niemand het kwalijk nemen partnerships aan te gaan. Uiteindelijk hebben beide partijen het niet zo nodig, toch niet in de mate als Fiat-Chrysler om te overleven. Beide merken zijn goed bezig, BMW al wat consistenter dan Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Vlassie1980 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:54:
[...]
Mag ik je vragen waarom je per se een diesel wilt hebben?
Dan ben je met wegenbelasting heel wat meer kwijt namelijk. De generatie Avensis die jij aanstipt schijnt qua betrouwbaarheid enigszins teleur te stellen met de D4D motoren, die hebben schijnbaar nog wel eens last van een lekke koppakking.
Goed punt, zeker bij die krap 20.000 km/j kan ik me nauwelijks voorstellen dat de diesels in het totaalplaatje (belasting, verzekering, onderhoud, afschrijving, verbruik) voordeliger zijn dan de m.i. fijne en elastische 1.8-benzine. Persoonlijk zou ik zelfs (zeker als ik een japanner kies) best wat meer voor een benzine-uitvoering willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Ik rij inderdaad zo'n 1:10 á 1:11 met de Suup. Zelfde als m'n MR2'tje. :) 225 pk is inderdaad niet bijster veel (mijn Supra weegt 1.483 kg) maar hij heeft wel aardig wat koppel en komt aardig van z'n plek. 't Is geen twin turbo maar rap is hij wel! Het is overigens wel een Japanse import (ding is gelukkig nooit in Engeland geweest, fuck you roest!), maar ik kreeg geen kleine plaatjes van het RDW. Zo'n grote vierkante paste niet, dus toen maar zo. Je ziet overigens wel een uitsparing in de achterbumper zitten, geen idee waarom het een open gat is, maar alle Japanse Supra's hebben dat. Heb hem ook eindelijk deze week voor het eerst kunnen wassen, ding zit nog zo goed in de lak. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W8dlJZA.jpg

Alle vloeistoffen, alsmede de distributie-riem zijn vervangen trouwens. Ding rijdt echt ontzettend smooth. :D

[ Voor 10% gewijzigd door Disfigured op 30-01-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Heb je ook gelijk de crankshaft pulley en je verdeelkap+kabels vervangen? erg belangrijk na zoveel jaren.
Je kan je supra aanzienlijk lichter maken door een aftermarket uitlaat. Standaard uitlaat (van downpipe tot achter) weegt ±24KG :P

Als je perse een klein plaatje wilt kun je overwegen een mistlamp te plaatsen op de plek waar het blauwe gedeelte zit van je kentekenplaat en een herkeuring aan te vragen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Mistlamp, daar? A la Engelse imports dus, dat is nog lelijker dan zo'n plaat.
Meestal als je de 1e keer al wordt afgewezen dan kun je het wel shaken vwb kleine platen.

/me heeft 2x MR2 (gehad), beide met goedkeuring kleine platen >:)

[ Voor 31% gewijzigd door NeutraleTeun op 30-01-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik vind zelf eigenlijk de normale NL platen veel mooier dan die kleintjes. Ook bijvoorbeeld op een ST205.

Maar de wagen ziet er erg goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Als ze nee zeggen zit de lamp toch achter de plaat en zie je er niks van :P Het is maar hoe graag je zo'n klein plaatje wilt, maar ik geloof dat ze tegenwoordig erg streng zijn ja.
Een grote plaat aan de achterkant staat prima, een klein plaatje aan de voorkant vind ik wel wat mooier.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Fietsbel schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:48:
Heb je ook gelijk de crankshaft pulley en je verdeelkap+kabels vervangen? erg belangrijk na zoveel jaren.
Je kan je supra aanzienlijk lichter maken door een aftermarket uitlaat. Standaard uitlaat (van downpipe tot achter) weegt ±24KG :P

Als je perse een klein plaatje wilt kun je overwegen een mistlamp te plaatsen op de plek waar het blauwe gedeelte zit van je kentekenplaat en een herkeuring aan te vragen.
Nee, daar heb ik niet aan gezeten. Alles werkt nu prima. Plan is toch om er uiteindelijk een GTE (en misschien in de nog verdere toekomst... een 6-bak) in te leggen, dus ik laat het voor wat het is. Er komt wel een Nur Spec of Silent Hi Power onder trouwens. :) Wil ook wat grotere velgen (hoewel ik dit model erg mooi vind zijn ze helaas maar 17 inch) en facelift koplampen/achterlichten en knipperlicht units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Tip, bekijk de pulley of die scheuren of afgebrokkeld rubber heeft, dan moet die vervangen worden en anders kun je er nog wel meer vooruit. Een GTE + automaat gaat snel kapot, beste is om zowel de motor als de versnellingsbak te vervangen. Of een goedkoper alternatief is een GTE met een 7GMTE/1JZGTE (lexus versie) versnellingsbak.
Zoals de wagen nu is zul je er ook al veel plezier aan beleven :)

Een oudje van mij, een van de vele prenten haha:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xGXYkWL8zUSxVVoqt4YL4mUM/full.jpg

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Over snelle auto's en flitscamera's: tot nu toe ben ik nog maar 2x geflitst, niet in de MR2 SW20 die ik 5 jaren geleden had of de ZZW30 die ik nu heb, nee in de Corolla Sedan D-4D die ik 2 jaren heb gehad :) Best zielige flitsjes ook, 5-10km/u teveel telkens, gevalletjes "oei ik wist niet dat ik iets te hard reed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:31:
[...]
Verkijk je niet zo erg op pk nummers (niet eens op de wielen) van een automaat (zonder turbo) op inderdaad zo'n 1450kg.
Zal je nog vies gaan tegenvallen met die dieseltjes van tegenwoordig ;)
Mwah, een SZ doet 0-100 in ongeveer 6 seconden toch? Ken niet veel diesels die dat bijbenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb met m'n ST202 ook wel eens een non-turbo Supra bijgehouden op de snelweg. Maar goed, uiteindelijk zal hij wel sneller zijn, zeker bij het optrekken vanuit stilstand.

Een flink dieseltje kan je nog wel verrassen hoor. Maar goed, die kan je alleen bij benen op korte stukjes. Ga even van 100 naar 200 km/u en dan leggen de turbodiesels het toch wel af. (ja behalve bakken zoals een 335d ofzoiets). Maarja blijft altijd een kromme vergelijking, want turbo en non-turbo. Turbo versie van de Supra en er is geen enkele turbodiesel die je bij kan houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Disfigured schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:34:
[afbeelding]

Alle vloeistoffen, alsmede de distributie-riem zijn vervangen trouwens. Ding rijdt echt ontzettend smooth. :D
Zeiretto, is it you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:02:
[...]

Mwah, een SZ doet 0-100 in ongeveer 6 seconden toch? Ken niet veel diesels die dat bijbenen.
Ga er maar gerust vanuit dat dat ook nog boven de 6.5sec ligt. En geloof mij maar, met dat gegeven ben je niet meer speciaal op onze wegen.
Ik doe (deed) het onder de 5, en zelfs dan nog kom (kwam) ik auto's tegen (en nee, geen getunede bakken) waarvan ik denk (dacht) 'oh ging toch niet zo makkelijk als dat ik dacht'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

0-100km/u is ook niet de definitieve spec voor een auto zijn performance, evenals een CPU zijn GHz niet vertegenwoordigt hoe snel hij is.

Als je kijkt naar de grotere diesels van de Duitse premium-merken, zullen ze misschien niet zo snel van hun stilstaande plek komen maar de hernemingen (80-120 bv.) zijn veel beter in bv. de hoogste versnelling. Als ik snel wil hernemen in een N/A zal ik toch eerst in een hoger toerengebied moeten eindigen want bij 3.000rpm trekt mijn klein 1.8-blokje niet zoals de 400-600Nm dubbel-geblazen monsters van de Oostburen.

Daarmee dat ik dergelijke sprintjes nog zelden doe, ik neem liever mijn bochtjes beter en gebruik de vinnigheid van de auto om de stoere jongetjes op hun plaats te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja een Paseo met 95pk niet echt snel natuurlijk (kuch kuch) dus dan vind ik een Supra met 225 pk al een behoorlijke upgrade.
Gelukkig weegt dat ding maar 900 kg dus is het bochtenwerk icm 3cm verlaging, sportbanden en veerpootbrug helemaal top.
Scheelt ook lekker in de wegenbelasting zo'n licht ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Waar komen jullie al die mensen tegen die hun best doen :? Ik rijd elke dag tientallen mensen voorbij op snelweg/binnenweg/stoplicht met mijn 1.3 Yaris, en ik doe niet eens m'n best :')

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik doe niet aan sprinten en racen. Als mensen willen bewijzen dat ze sneller zijn met dan mijn auto moeten ze dat vooral doen. Ik lig er geen seconde wakker van dat ik gewoon lekker relaxed rij en normaal bij het stoplicht kan vertrekken.

[ Voor 4% gewijzigd door AtleX op 31-01-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
AtleX schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:03:
Ik doe niet aan sprinten en racen. Als mensen willen bewijzen dat ze sneller zijn met dan mijn auto moeten ze dat vooral doen. Ik lig er geen seconde wakker van dat ik gewoon lekker relaxed rij en normaal bij het stoplicht kan vertrekken.
De clou is dan ook wanneer er 2 personen zijn die dat wel willen doen/weten.
Als er 1 niet wilt, dan gebeurt er ook niks :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Arfman schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:57:
Waar komen jullie al die mensen tegen die hun best doen :? Ik rijd elke dag tientallen mensen voorbij op snelweg/binnenweg/stoplicht met mijn 1.3 Yaris, en ik doe niet eens m'n best :')
Zodra je auto er snel uitziet, komen "die mensen" van zichzelf. Heb tussen het bezit van twee MR2's twee jaren met een Corolla Sedan gereden en zéér zelden dat iemand probeerde me voor te zijn aan een stoplicht. Het moment dat ik weer terug in een MR2 kroop, had ik blijkbaar een staande vete met elke leasewagenrijder. Ik ga er zelden op in, maar het valt toch op hoe men direct penislengtes wil vergelijken omdat de auto er sportief uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Juist leuk om die lease rijders af en toe op hun plaats te zetten ;)
Kwam laatst een irritant traag rijdende corolla d4d tegen die ook telkens bij stoplichten extreem laat op trok. Eerst volgende 2 baans stuk, denk ga er langs. Ineens gaat hij vol op het gas. Moet zeggen dat ding ging nog best rap.. Totdat we 4500rpm passeerde ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

AtleX schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:03:
Precies wat ik bedoel, ik doe m'n best ook niet eens :)
Zal ook best met de auto te maken hebben (BeYaardis ;)). Zo'n D4D heeft toch 177pk? Wil best van z'n plek, dat geloof ik graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Avensis en Auris 2.2 D-4D heeft 177pk, de 2.0 D-4D van ~2008 heeft 125pk en 300Nm dacht ik. Maar die zitten ook in auto's van 1300-1600kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
It is I. :D Wangan Warriors represent!

@Fietsbel - GTE swap met R154 is ook een optie inderdaad! Maar voorlopig even zo blijven rijden. Hij rijdt zo lekker. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Fietsbel schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:33:
Tip, bekijk de pulley of die scheuren of afgebrokkeld rubber heeft, dan moet die vervangen worden en anders kun je er nog wel meer vooruit. Een GTE + automaat gaat snel kapot, beste is om zowel de motor als de versnellingsbak te vervangen. Of een goedkoper alternatief is een GTE met een 7GMTE/1JZGTE (lexus versie) versnellingsbak.
Zoals de wagen nu is zul je er ook al veel plezier aan beleven :)

Een oudje van mij, een van de vele prenten haha:

[afbeelding]
Haha nog aardig in de remmen gegaan zo te zien. :+
Disfigured schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:44:
[...]

It is I. :D Wangan Warriors represent!

@Fietsbel - GTE swap met R154 is ook een optie inderdaad! Maar voorlopig even zo blijven rijden. Hij rijdt zo lekker. O+
Ons kent ons hier :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de aanschaf gedaan van tweedehands Pruis model 2010, 42.000 km op de teller
Afbeeldingslocatie: http://foto.autozone.be/fotosauto/22/450x300/Toyota-Prius_21134522.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.garage-delanote.be/images/stories/NEW_YARIS_2012_049.jpg

Met de opties: ABS, airbag, airbag lateraal, airbag passagier, airco automatisch, automatische versnellingsbak, boordcomputer, centrale vergrendeling, cruise control, electrische ruiten, electrische spiegels, leder, lichtmetalen velgen, mistlampen, navigatiesysteem (GPS), onderhoudsboekje, parkeersensor (PDC), radio/cd/MP3/WMA, servostuur, stabiliteitscontrole, startonderbreker, tractiecontrole, xenon lichten

De Yaris D4D is verkocht, zal wel even wennen worden na deze overstap.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:40:
Kou, regen, sneeuw, tegenwind en winterbanden zijn slecht voor het gemiddelde. Afgelopen jaar begon mijn verbruik in oktober te stijgen boven de 5,5 l/100km in april was het eronder gezakt. (uitschieters daar gelaten)
Mijn jaargemiddelde is bijna 1:18 met een Auris FH (aan de pomp)
De afstand is ook van invloed, op ritten van 50km is het gemiddelde verbruik lager dan op ritten van 30km.
Het opwarmen kost veel brandstof zeker als het koud is. Lange ritten (150 - 200 km) zijn slecht voor het gemiddelde omdat ik dan wel 120+ rij. Op woon-werk trajecten probeer ik de 100 aan te houden dat maakt niet zoveel uit in tijd, stomme verkeerslichten geven het meeste tijdverlies.

@pgm5700 Nette uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 18:35:
Vandaag de aanschaf gedaan van tweedehands Pruis model 2010, 42.000 km op de teller
[afbeelding]

[afbeelding]

Met de opties: ABS, airbag, airbag lateraal, airbag passagier, airco automatisch, automatische versnellingsbak, boordcomputer, centrale vergrendeling, cruise control, electrische ruiten, electrische spiegels, leder, lichtmetalen velgen, mistlampen, navigatiesysteem (GPS), onderhoudsboekje, parkeersensor (PDC), radio/cd/MP3/WMA, servostuur, stabiliteitscontrole, startonderbreker, tractiecontrole, xenon lichten

De Yaris D4D is verkocht, zal wel even wennen worden na deze overstap.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik begin ze eigenlijk best wel mooi te vinden :o

Toyota nieuws van het front bij mij: ruitewisserbladen vervangen door een setje Bosch Aerotwin retrofit. Niiiiiiiiiice :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:34:
[...]

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik begin ze eigenlijk best wel mooi te vinden :o

Toyota nieuws van het front bij mij: ruitewisserbladen vervangen door een setje Bosch Aerotwin retrofit. Niiiiiiiiiice :9~
Some large pics:

http://www.netcarshow.com/Toyota-Prius-2010-wallpaper.jpg

http://files.conceptcarz....s_2010_Image-e03-1280.jpg

http://0.tqn.com/d/cars/1/0/7/1/2/ag_10prius_ctrconsole.jpg

http://2.bp.blogspot.com/...1K4qk/s1600/prius%2B5.jpg

http://www.dpccars.com/ph...-01-2010-Toyota-Prius.jpg

http://www.thegreencarweb.../11/Toyota-Prius-2010.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 22:20
BeF-Bacchus schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:42:
[...]

Goed punt, zeker bij die krap 20.000 km/j kan ik me nauwelijks voorstellen dat de diesels in het totaalplaatje (belasting, verzekering, onderhoud, afschrijving, verbruik) voordeliger zijn dan de m.i. fijne en elastische 1.8-benzine. Persoonlijk zou ik zelfs (zeker als ik een japanner kies) best wat meer voor een benzine-uitvoering willen betalen.
Nog een keer de berekening gedaan. Ik zit precies op het break-even point van diesel en benzine. Dus voor mijn situatie (incl onderhoud, verzekering, verbruik, mrb) is een diesel gelijk aan een benzine in maandlasten. Voor hetzelfde bedrag heb ik een benzine sedan Avensis, volvo v70 diesel, diesel station avensis etc...

Maakt de keuze extreem veel lastiger. Volgens mij kan ik met een Avensis niet bepaald een miskoop doen, ongeacht of het diesel of benzine is en het aantal km's (aldus gebruikerservaringen op Google). Resteert nog een mooie aanbieding te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vergeet 1 ding niet, het verschil qua benzine en dieselprijs word steeds minder groot, dat zie ik al in de 2 jaar dat ik nu diesel rijd, wegenbelasting word ook steeds meer, kijk naar dit jaar. Benzine blijft gelijk maar diesel stijgt weer. Ik heb dan zelf ook toendertijd de berekening gedaan maar minder rekening gehouden met een oudere diesel. Een gelijke benzine koop je rond de ton, maar een diesel die zit al vaak op of over 2 ton. En dan krijg je het duurdere onderhoud. Koppeling en druklager (en ik mijn geval ook de hulpcilinder), remmen rondom, allerlei andere dingen die versleten zijn. Daardoor kom ik nu op een omslagpunt van 25.000km, maar dat is ook omdat ik in DE tank waar ik dagelijks langs kom. Als ik ga rekenen met de kosten in Nederland zit ik al snel op de 27.000km.

Toch iets om rekening mee te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:21
Phuncz schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:51:
[...]

Zodra je auto er snel uitziet, komen "die mensen" van zichzelf. Heb tussen het bezit van twee MR2's twee jaren met een Corolla Sedan gereden en zéér zelden dat iemand probeerde me voor te zijn aan een stoplicht. Het moment dat ik weer terug in een MR2 kroop, had ik blijkbaar een staande vete met elke leasewagenrijder. Ik ga er zelden op in, maar het valt toch op hoe men direct penislengtes wil vergelijken omdat de auto er sportief uitziet.
dit werkt ook de andere kant op.. Als ik met de ax iemand inhaal, of ik sta links bij het stoplicht dan worden echt te vaak mannen gek..

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Die radio reclame is wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
gay pr0n? :X :r

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

* Griffin gaat ook Toyota rijder worden.
Nieuwe Toyota Auris Touring Sports
- uitvoering: Lease Pro
- kleur: Deep Titanium

Nu nog even wachten op de levering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Flame me, maar ik vind die nieuwe lijn van de laatste Toyota modellen (Yaris '12, Auris '13) echt mooi en zelfs een beetje gewaagd d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

i know :9~ ... alleen het wachten duurt lang :P.
Arfman schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:29:
Flame me, maar ik vind die nieuwe lijn van de laatste Toyota modellen (Yaris '12, Auris '13) echt mooi en zelfs een beetje gewaagd d:)b
Alleen de achterlichten van de Yaris Hybride zijn echt (in mijn ogen) te lelijk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Arfman schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:29:
Zojuist de MR2 voor onderhoud binnengebracht en ook even naar de nieuwe Auris gekeken, ze zien er eigenlijk veel mooier uit "in het eggie" dan op de foto's. De algemene styling is niet meer zo conservatief en zeker het design vanachter is zeer strak. Ook het interieur is er weer op vooruit gegaan alleen stoorde ik me wat aan de lege, vlakke plekken op het dashboard. Het zal zeker een succes worden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Inderdaad een strakke kar.

Moet zeggen dat ik me altijd al afvroeg waarom Toyota nooit eerder met een Auris station op de proppen is gekomen? Zeg maar de vervanger van de Corolla Wagon die van 2002 tot 2007 is gebouwd.
Hadden ze mijns inziens ook veel auto's van kunnen verkopen, en de Prius wagon hadden ze denk ik veel eerder moeten presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zojuist nieuwe koplampglazen en nieuwe mistlichten voor mijn '00 Yaris opgehaald. Rib uit m'n lijf, maar nog meer voor mijn garage. Ik betaal volgens mij in totaal minder dan alleen de mistlichten ex. btw al kosten. Inkoopmannetje was iets te optimistisch met zijn 'mooie prijs' geloof ik. :+ Nu kan ik mooi mijn koplampen weer opknappen en mijn stukke mistlicht en totaal verkleurde andere mistlicht vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mooi, die koplampen worden zo dof van die Yaris.

Ben trouwens niet kapot van die achterkant van die Auris, maar verder vind ik het een erg geslaagde wagen. En inderdaad, het vult een gat op wat er heel lang is gelaten. Dat snap ik echt niet, dat dat niet eerder is gebeurd.

[ Voor 70% gewijzigd door !null op 07-02-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

AtleX schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:01:
Zojuist nieuwe koplampglazen en nieuwe mistlichten voor mijn '00 Yaris opgehaald. Rib uit m'n lijf, maar nog meer voor mijn garage. Ik betaal volgens mij in totaal minder dan alleen de mistlichten ex. btw al kosten. Inkoopmannetje was iets te optimistisch met zijn 'mooie prijs' geloof ik. :+ Nu kan ik mooi mijn koplampen weer opknappen en mijn stukke mistlicht en totaal verkleurde andere mistlicht vervangen.
Toch gelukt uiteindelijk, dat is wel mooi. :)
Lampen goed bijhouden met wax, dan blijven ze langer mooi!

Pagina: 1 ... 35 ... 167 Laatste