Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 23 ... 167 Laatste
Acties:
  • 919.422 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 16:14
Heeft iemand enig idee wat het ipod systeem kost voor de Toyota Auris? (Full-map navigatie aanwezig).
Kan wel de brochure vinden op de website, maar niet de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Onlangs op de boerderij (waar ons paard staat samen met enkele andere paarden) de grote broer van mijn Landcruiser Prado tegengekomen - een 5 deurs Prado uit 1996, voorzien van een 3 liter turbo diiesel. Net als mijn Pradotje is deze ook vanuit Japan geimporteerd. Kon hiet natuurlijk niet laten om snel ff wat fototjes te maken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/NZ2009/tb_P1080871.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/NZ2009/tb_P1080897.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/NZ2009/tb_P1080898.JPG

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-09 20:59
Kijk, een mooie 100 serie LC.
Trouwens eind vorig jaar bijna naar Frankrijk gereden om daar een '80-er Landcruiser te kopen. Maar hij was al weg :( Eigenlijk maar goed ook, want het was te vroeg. Komt van het jaar wel, of zelfs begin volgend jaar.

[ Voor 10% gewijzigd door !null op 05-01-2010 08:56 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:36
Robbie T schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:51:
Heeft iemand enig idee wat het ipod systeem kost voor de Toyota Auris? (Full-map navigatie aanwezig).
Kan wel de brochure vinden op de website, maar niet de prijzen.
Ook niet via de Toyota Accessoire kiezer op de Toyota site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 16:14
Inmiddels gelukt. Kon het in eerste instantie niet vinden.
Nog een stomme vraag..Enig idee wat het verschil is tussen beide types?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:25

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Een klein schopje.... O-)

Kwam er gisteren achter dat ik een lek in mn uitlaat heb.
Kan er niet goed bij, waarschijnlijk precies onder het blok.
Iemand een idee of dit te fixen is of zal er een nieuw stuk tussen moeten?

Auto is een Corolla 1.6 uit 1994.
Hoop dat ie dit jaar nog door komt, een nieuwe heb ik voorlopig nog geen zin in. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Laatst online: 15:18

johnwoo

3S-GTE

Als het lek niet te groot is, gewoon een dot gun gum erop plakken met een verbandje eromheen.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Even een lasje leggen is toch ook niet zo'n probleem denk ik? :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

johnwoo schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:28:
Als het lek niet te groot is, gewoon een dot gun gum erop plakken met een verbandje eromheen.
Thanks, zal er eens naar kijken.
Heb geen brug hiero, zal een autokruk een optie zijn?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:17
Zal hier m'n projectje ook eens laten zien. Ben al een hele tijd bezig een MR2 op te knappen en er een ander blok in te leggen. Anderhalve week geleden het blok binnen gekregen, een 3.5 liter V6, 2GR-FE, zou zo'n 275 pk op de achterwielen op moeten leveren na het plaatsen van andere uitlaatspruitstukken (die ik ook heb ;))

De motor:
Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/of7vn90lz/29012010449.jpg

En de auto waar die in moet:
Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/5bek6wnrr/29012010457.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door decipherer op 14-10-2017 23:55 ]

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Toyota haal 95.000 auto's terug

Wordt dus weer een bak koffie halen bij de dealer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

decipherer schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:05:
Zal hier m'n projectje ook eens laten zien. Ben al een hele tijd bezig een MR2 op te knappen en er een ander blok in te leggen. Anderhalve week geleden het blok binnen gekregen, een 3.5 liter V6, 2GR-FE, zou zo'n 275 pk op de achterwielen op moeten leveren na het plaatsen van andere uitlaatspruitstukken (die ik ook heb ;))

De motor:
[afbeelding]

[afbeelding]
Zo zeg wat een ziekelijk project. _O_

Toevallig een link naar je projecten topic? :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wanneer gaat dat apparaat rijden? Wat is je doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom niet gewoon een 3s-gte erin? Lijkt me makkelijker, en 275 pk is ook goed haalbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Waarschijnlijk vond ie dat te makkelijk :P
En zo'n V6 rijdt heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, vraag is of dat wel bij een MR2 past...

Gewichtsverdeling zal niet echt positief worden beïnvloed. Daarnaast, met 275pk is een 3s-gte ook nog goed comfortabel rijdbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het is allebei niet behelpen nee. Maar met deze V6 heb je niet dat turbo gat en komt in het algemeen de kracht veel vloeiender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Die moderne V6'en zijn van alu; de 3S is een ouderwetsch gietijzeren artilleriestuk (en even sterk).
Ik denk niet dat een 2GR-FE veel zwaarder zal zijn dan een 3S-GTE. Misschien zelfs wel lichter.

Verder is het puur een kwestie van smaak. Zo'n V6 heeft een heel breed koppelplateau; de 3S-GTE ook wel maar dan hoger in de toeren en met wat lag. Op het circuit zal de V6 zeker wel fijner en makkelijker rijdbaar zijn. Het geluid is ook geweldig! Van de andere kant is een 2.0 turbo met sissende BOV en schreeuwende wastegate ook erg imponerend, evenals het brute duw-in-de-rug acceleratiegevoel als die berg koppel er ineens in komt; dat heeft de V6 weer minder, het gaat allemaal wat geleidelijker.

Voor beide is wat te zeggen :Y)
Voor pure brute power is de 3S-GTE imo nog steeds beter; er zijn mensen die daar 1000pk uit halen, en 500pk is nog enigszins betrouwbaar in een straatauto te doen. Dat is met de V6'en vziw nog niet gelukt.

Hier een filmpje van een supercharged V6 en een turbo I4 MR2 ter vergelijk:

[ Voor 18% gewijzigd door johnwoo op 31-01-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
Tja, waarom een V6 en geen 3s-gte.. omdat het kan :p Heb ook een MR2 met 3s-gte (niks bijzonders, gewoon standaard gen2), maar vind een V6 toch een stuk leuker om te swappen. Er rijden er minder van en ik denk dat het qua vermogensafgifte gewoon een stuk lekkerder rijdt.
De gewichtsverdeling is overigens juist beter dan met een 3s-gte aangezien deze V6 lichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Erg rustig in het Toyota topic, blijkbaar hebben weinig tweakers een Toyota welke terugmoet naar de garage.....

Mijn Avensis mag binnenkort terug naar de garage voor het gaspedaal, maar ook om een nieuwe radio of navigatie in te bouwen :(
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0H7A28HSqGnMyJ1joSV2bRv3/thumb.jpg

De TNS 510 is eruit gejat :(

[ Voor 11% gewijzigd door ZeRoC00L op 19-02-2010 21:09 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

ZeRoC00L schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:08:
Erg rustig in het Toyota topic, blijkbaar hebben weinig tweakers een Toyota welke terugmoet naar de garage.....

Mijn Avensis mag binnenkort terug naar de garage voor het gaspedaal, maar ook om een nieuwe radio of navigatie in te bouwen :(
[afbeelding]

Dat is pech. Ik zou denken dat daar amper markt voor is aangezien het enkel in een paar modellen te gebruiken kan zijn.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Erg rustig in het Toyota topic, blijkbaar hebben weinig tweakers een Toyota welke terugmoet naar de garage
Mijn Corolla modeljaar 2008 en de Auris van mijn ouders mogen allebei terug voor het gaspedaal. En mijn Corolla mogelijk voor alweer wat andere rommel, heb wat rare dingen met het schakelen tegenwoordig en hoorde gisteren een hoge toon komen van buiten.

Sneu van je GPS, zou ik zelf ook erg vinden. Dat ze hem dan maar volledig met wagen inclusief meenemen, dan kan ik tenminste een andere wagen kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb meer last van krakende stoelen in de Aygo dan van dat gaspedaal :P Maandag maar weer de dealer bellen, ben het onderhand goed zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Hoe betrouwbaar is een diesel van Toyota in vergelijking met diesels van bv Opel, VW en Mercedes? Ik ben op zoek naar een andere auto en ik wil een diesel hebben. Kwam wel wat Avensis' diesels tegen, maar ik heb echt geen idee hoe de levensduur van een (Japanse) diesel is.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb zelf veel met de Avensis D4D D-CAT mogen rijden. Wat mij opviel is dat het ding voor een diesel heel erg stil is, stiller als z'n VAG concurrenten. Als 'ie koud is is hij wel wat luidruchtig, maar als 'ie op temperatuur is is dat ding echt heel stil. Verder zijn ze vies vlot en heerlijk lui te berijden (400 Nm koppel)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 30-09 12:08

EXX

EXtended eXchange

Ik mag terug met de Prius voor een software upgrade van het ABS.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

King Nothing schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:57:
Hoe betrouwbaar is een diesel van Toyota in vergelijking met diesels van bv Opel, VW en Mercedes? Ik ben op zoek naar een andere auto en ik wil een diesel hebben. Kwam wel wat Avensis' diesels tegen, maar ik heb echt geen idee hoe de levensduur van een (Japanse) diesel is.
Mijn E12 (2002) heeft er nu 509.000 km op zitten. Hoe betrouwbaar wil je het hebben? ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Dan neem ik Toyota mee in m'n zoektocht :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

@Ting Nothing:
Search even op mijn naam in dit topic, kun je het eea lezen.

[ Voor 66% gewijzigd door EWK op 21-02-2010 18:36 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
decipherer schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:05:

De motor:
[afbeelding]

[afbeelding]
Gave swap, ik ken alleen de (volgens mij meer gebruikelijke) 3VZ-FE swap uit de Camry V6. Deze heeft een bak meer vermogen, maar trekt je huidige GB dat ook?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
King Nothing schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:57:
Mijn 1.4D-4D diesel motor in een Corolla, bouwjaar 2005, is overleden na 215K kilometers (vooralsnog) zonder aanwijsbare oorzaak. Ben een redelijk rustige rijder, zeker niet plankgas bij een koude motor, niet boven de 140km/h en zo.
Ik was wat teleurgesteld over de levensduur, zoals je zult begrijpen.

Wat betrouwbaarheid van Toyota algemeen betreft: na zo'n 20k kilometer ging er een nokkenas-positiesensor kapot; op 140k de dynamo; op 210k was er een terugroepactie voor MMT half-automaten en op 215k de motor. Tezamen met de terugroepacties die de laatste tijd in het nieuws waren is mijn mening dat de meerprijs die je bij Toyota voor de betrouwbaarheid betaald het niet waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
Grrrrrene schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:54:
[...]

Gave swap, ik ken alleen de (volgens mij meer gebruikelijke) 3VZ-FE swap uit de Camry V6. Deze heeft een bak meer vermogen, maar trekt je huidige GB dat ook?
Ik gebruik de turbo versnellingsbak (E153), hier worden zonder problemen wel hogere vermogens op losgelaten :)

[afbeelding]

Mijn nieuwe motor gebruikt ook een electronisch gaspedaal van het type wat nu terug geroepen wordt. Ik zal hem alleen zelf om moeten bouwen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

vanaalten schreef op zondag 21 februari 2010 @ 19:27:
[...]

Mijn 1.4D-4D diesel motor in een Corolla, bouwjaar 2005, is overleden na 215K kilometers (vooralsnog) zonder aanwijsbare oorzaak. Ben een redelijk rustige rijder, zeker niet plankgas bij een koude motor, niet boven de 140km/h en zo.
Ik was wat teleurgesteld over de levensduur, zoals je zult begrijpen.

Wat betrouwbaarheid van Toyota algemeen betreft: na zo'n 20k kilometer ging er een nokkenas-positiesensor kapot; op 140k de dynamo; op 210k was er een terugroepactie voor MMT half-automaten en op 215k de motor. Tezamen met de terugroepacties die de laatste tijd in het nieuws waren is mijn mening dat de meerprijs die je bij Toyota voor de betrouwbaarheid betaald het niet waard is.
Kwam die 1e serie diesels niet van PSA af? Dat zou namelijk een hele hoop verklaren :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij lag daar dit blok in: Wikipedia: Toyota ND engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Toyota Avensis D4D

Denk dat ik hier zaterdag naar ga kijken, weinig KM voor een auto van 10 jaar oud en de prijs is binnen m'n budget.
Nog dingen waar ik echt op moet letten? Roest, viezigheid onder de motorkap?

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 22:25
King Nothing schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:11:
Toyota Avensis D4D

Denk dat ik hier zaterdag naar ga kijken, weinig KM voor een auto van 10 jaar oud en de prijs is binnen m'n budget.
Nog dingen waar ik echt op moet letten? Roest, viezigheid onder de motorkap?
Mooie bak, heb hem zelf ook maar dan een 1.6 Linea Terra wagon. Rijd erg lekker zo'n Avensis en dat zal met een diesel waarschijnlijk niet anders zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mensen, ik heb een andere baan.
Moet een redelijke afstand rijden elke dag. +/- 70/80 enkele reis.

Nu wil ik graag een andere auto gaan kopen (als ik door mn proefperiode kom).
Heb afgelopen zaterdag naar een Corolla 1.4 D4D gekeken.

Dit lijkt me een prettige auto, lekker zuinig is hij tevens ook.
Zal mn oude benzine Corolla dan inruilen daarop.
Ohwja, het is een ex lease auto, iemand tips waar ik op moet letten?

Iemand ervaringen met deze 1.4 diesel?

[ Voor 6% gewijzigd door Harmen op 24-02-2010 10:14 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:45
Harmen schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:12:

Ohwja, het is een ex lease auto, iemand tips waar ik op moet letten?

Iemand ervaringen met deze 1.4 diesel?
Ik heb vaker met de 1.4 diesel gereden. Als je niet weet dat het een 1.4 is zou je verwachten dat er een grotere motor in ligt. Hij rijd prima.

Omdat het een ex-leaseauto is zou ik goed opletten wanneer de laatste beurt is geweest en of de banden in orde zijn. Dat zijn zaken die lease maatschappijen nog al eens laten zitten aan het einde van een leasecontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is of je een ex-leasewagen aandurft. Tenzij je de historie kent zou ik er niet happig op zijn, d'r wordt vaak lomp gereden met die wagen en met het opwarmen/afkoelen van de turbo wordt ook lang niet altijd rekening gehouden. Qua onderhoud wordt er - zeker tegen het einde van het leasecontract - ook niet al te nauw gekeken bij die leasetoko's.

Mij zul je dan ook niet snel een leasehok zien kopen, tenzij ik de vorige rijder goed kende tbh.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

thanks voor de reacties, ben enkel aan het rond kijken.
Het probleem is dat er maar weinig keuze is in deze variant.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Voor Harmen en King Nothing:

Ik rijd zelf ook tweedehands, en heb er eentje gekozen met airco en LPG-G3 (een Toyota Corolla uit 1996 met momenteel 150.000KM op de teller). Beide vallen onder het kopje accessoires en kosten dus niets bij de aanschaf van een tweedehands auto. Airco vind ik gewoon comfortabel, en lijkt me ook makkelijker verkoopbaar als je hem later ooit weer wilt verkopen. LPG-G3 is schoon en goedkoop (in vergelijking met benzine en diesel). Het kost 100 euro per jaar meer aan belasting, maar je betaalt maar een derde per liter brandstof. Dus drie keer tanken per jaar en je hebt het al terugverdiend (ten opzichte van benzine). Diesel vind ik eigenlijk niet interessant, kost meer belasting, en kost het dubbele per liter (ten opzichte van LPG). Wel heeft diesel als voordeel dat de auto langer meegaat (ten opzichte van benzine en LPG).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

cjdijk: ik woon in Duitsland, dus de kosten voor wegenbelasting zijn iets anders dan in Nederland. Ik ga voor die Avensis 300 euro per jaar betalen. In de provincie Drenthe (waar ik altijd heb gewoond) kost de Avensis 319 euro. Per kwartaal.

Auto's op LPG zijn hier amper te vinden.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Net wezen kijken bij die toko en no way dat ik daar een auto ga kopen. Is gewoon een sort van open loods op een achterafstraatje in een behoorlijke sjofele buurt, er liepen mij iets teveel mensen met een Oost-Europees uiterlijk rond en een schone (gewassen, gepoetste) auto stond er niet, alle auto's zitten onder een stoflaag.

Kreeg geen goed gevoel bij die zaak, heb even de Avensis bekeken maar ben erg snel weer weggegaan.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Klinkt leuk :) Ben zelf ook al een paar dealers tegengekomen die niet echt interesse hadden om een wagen te verkopen. Een Honda garage waar ik was gaan zien voor een Honda Civic Type-R nieuw te kopen, na een kwartier kwam dan toch maar iemand kijken en toen ik er naar vroeg kreeg ik de mededeling dat ze "dat model niet doen", dus kreeg ik maar een foldertje in mijn handen geduwd. Een andere garage ging ik zien voor een Audi TT en daar was niemand daar om me verder te helpen buiten iemand op het buro, maar het enige dat hij mij kon vertellen was dat de baas "elk moment eraan zou komen". Na een half uur was hij er nog niet en hij wou ook zelf geen moeite doen.

Het is geen netbook die je wil kopen maar een wagen van een paar tienduizend euro en dan laat men je gewoon staan. Ik loop er ook niet als een schooier bij dus daaraan zal het ook niet liggen.

Mijn Toyota garage behandelt me met respect en zegt ook altijd goededag. Er is ook altijd iemand die mij wil helpen en anders zoeken ze wel iemand die het kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 27-02-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Zo denk ik er ook over. Ik kom dan niet om tienduizenden euro's te spenderen, maar ik mag toch aannemen dat 4000 euro ook welkom is in deze "financieel moeilijke tijden." Neef van me had een eigen occasioncenter, maar omdat de automarkt aardig inzakte is hij nu alleen nog handelaar, zaak is zo goed als failliet. Als er bij hem iemand komt die maar wat graag een auto wil kopen staat'ie wel direct klaar.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 14:07
Ik heb momenteel een Peugeot 206 van 7 jaar oud en twijfel enorm of ik niet op zoek zal gaan naar een Toyota. Het afgelopen jaar heb ik bij elkaar meer dan 2000 Euro aan reparaties gespendeerd, allemaal kleine lullige dingetjes, en dat begin ik inmiddels een beetje zat te worden :/. Ik raak gewoon het vertrouwen in die auto kwijt. Bij ieder rammeltje of haperingetje voel ik de bui alweer hangen. M'n ouders rijden al jaren Toyota en hebben nu een Verso en een Aygo, m'n broertje heeft een Yaris en m'n tante heeft ook een Aygo ... en ze hebben nog nóóit problemen gehad (of het werd heel correct opgelost onder één of andere coulanceregeling). Ok, wel allemaal relatief jonge auto's, maar m'n 206 had ook nog geen 30.000km gelopen toen ik 'm kocht.

Ik kan waarschijnlijk nog zo'n 5000 Euro voor m'n 206 krijgen (als dat al lukt) en wil niet veel meer dan 5000 Euro hoeven bijleggen. Iemand tips? Ik heb even gezocht naar een Corolla van maximaal 5 jaar oud en naar een jonge Yaris (laatste model). Wellicht moet ik m'n bijleg-budget bijstellen naar 7000 Euro om wat meer mogelijkheden te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter! op 28-02-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Bijleg budget? Is je totaal nou 7K of 12K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
!null schreef op maandag 01 maart 2010 @ 08:33:
Bijleg budget? Is je totaal nou 7K of 12K?
Er vanuit gaande dat m'n 206 nog 5.000 oplevert wordt het in totale budget dan 10.000 tot 12.000 Euro :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Daar koop je een nieuwe Yaris voor...

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Wouter! schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:52:
Er vanuit gaande dat m'n 206 nog 5.000 oplevert wordt het in totale budget dan 10.000 tot 12.000 Euro :).
5000 gaat je misschien wel lukken bij particuliere verkoop, maar bij inruil krijg je dat er nooit meer voor.
Mijn moeder heeft een 206 Gentry HDI (nieuwprijs 22K) uit 2004, en die was ruim een jaar geleden eens aan het rondkijken, maar toen (auto dus 5 jaar oud, met 120K op de teller) kreeg ze er nog maar 5K voor terug bij inruil (particuliere prijs voor die uitvoering/leeftijd/km-stand lag toen op ~8K).

Nu weet ik niet wat voor uitvoering je hebt en hoeveel kilometers erop staan, maar gezien die diesel Gentry een van de duurste 206'en was en ik zomaar gok dat een auto van 7 jaar oud meer dan 120K erop zal hebben, denk ik dat je bij inruil eerder op 3K moet rekenen. Daar komt bij dat met name Toyota erg weinig teruggeeft voor andere merken (ervaring; Skoda en Ford geven veel betere inruil).

Conclusie: inruilen is wellicht makkelijker, maar voor de meeste "bang for your buck" moet je hem echt particulier slijten. Als je geen auto hebt in te ruilen krijg je wellicht nog korting ook (al ligt een 206 wel redelijk in de markt, het is geen lastige auto).

[ Voor 12% gewijzigd door johnwoo op 01-03-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
johnwoo schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:08:
[...]

5000 gaat je misschien wel lukken bij particuliere verkoop, maar bij inruil krijg je dat er nooit meer voor.
Mijn moeder heeft een 206 Gentry HDI (nieuwprijs 22K) uit 2004, en die was ruim een jaar geleden eens aan het rondkijken, maar toen (auto dus 5 jaar oud, met 120K op de teller) kreeg ze er nog maar 5K voor terug bij inruil (particuliere prijs voor die uitvoering/leeftijd/km-stand lag toen op ~8K).

Nu weet ik niet wat voor uitvoering je hebt en hoeveel kilometers erop staan, maar gezien die diesel Gentry een van de duurste 206'en was en ik zomaar gok dat een auto van 7 jaar oud meer dan 120K erop zal hebben, denk ik dat je bij inruil eerder op 3K moet rekenen. Daar komt bij dat met name Toyota erg weinig teruggeeft voor andere merken (ervaring; Skoda en Ford geven veel betere inruil).

Conclusie: inruilen is wellicht makkelijker, maar voor de meeste "bang for your buck" moet je hem echt particulier slijten. Als je geen auto hebt in te ruilen krijg je wellicht nog korting ook (al ligt een 206 wel redelijk in de markt, het is geen lastige auto).
Het is een XS 1.4 met 45.000 op de teller. Vorig jaar bood de Toyota-dealer ongeveer 4500 inruil. Ik ga 'm dan denk ik ook proberen particulier te verkopen. Het scheelt teveel met de inruilprijs.
AtleX schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:54:
Daar koop je een nieuwe Yaris voor...
Ik heb natuurlijk wel wat eisen, dus een nieuwe Yaris gaat niet lukken voor dat bedrag ;). In principe zoek ik een auto met sowieso airco, liefst ook lichtmetalen velgen (maar dat kan eventueel ook later) en met meer vermogen dan ik nu heb (of in elk geval een grotere pk/gewichtsverhouding). Ik heb een tweedehands Yaris TS uit 2007 gezien met 35.000 op de teller voor een kleine 14.000 Euro. Zoiets klinkt wel aardig :P.

In Duitsland staan ook nog wel wat TS'jes voor onder de 12.000 Euro te koop. Allemaal met minder dan 50.000km op de teller. Bij invoer komt dat op ... ? ... ergens net onder de 15.000 Euro of zo?

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter! op 01-03-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ga maar zoeken op BPM berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
!null schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:44:
Ga maar zoeken op BPM berekenen.
Ja, dat had ik al gedaan voordat ik die 15.000 Euro riep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wouter! schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:54:
[...]

Het is een XS 1.4 met 45.000 op de teller. Vorig jaar bood de Toyota-dealer ongeveer 4500 inruil. Ik ga 'm dan denk ik ook proberen particulier te verkopen. Het scheelt teveel met de inruilprijs.

[...]

Ik heb natuurlijk wel wat eisen, dus een nieuwe Yaris gaat niet lukken voor dat bedrag ;). In principe zoek ik een auto met sowieso airco, liefst ook lichtmetalen velgen (maar dat kan eventueel ook later) en met meer vermogen dan ik nu heb (of in elk geval een grotere pk/gewichtsverhouding). Ik heb een tweedehands Yaris TS uit 2007 gezien met 35.000 op de teller voor een kleine 14.000 Euro. Zoiets klinkt wel aardig :P
Een 1.3 Aspiration kost 15000, heeft 101 PK & start/stop, climate control, radio met USB, etc. en het weegt geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Zaterdag naar een bijna 30 jaar oude Landcruiser kijken...
Alleen schijnt het (ladder)chassis redelijk wat roest te hebben. Dus even kijken of het oppervlakkig is of dat ik er zo met m'n vingers door heen prik :P
(ik vrees overigens dat dat de reden wordt om de auto te laten staan, verder ziet alles, de carrosserie enzo, er juist heel goed uit)

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 01-03-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
AtleX schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:50:
[...]

Een 1.3 Aspiration kost 15000, heeft 101 PK & start/stop, climate control, radio met USB, etc. en het weegt geen drol.
Ok, inderdaad ja. Da's in elk geval de overweging om er eventueel nog wat meer bij te leggen waard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nieuw filmpje van de FT-86, bewegende beelden, maar geen bewegende auto:
http://www.autoblog.nl/ar...oyota-ft-86-concept-video

Hopelijk wordt ie niet te veel aangepast, voor het uiteindelijke model, hij mag zo rechtstreeks productie in.
Mooi detail is het Windows XP opstart schermpje even tussendoor, maar dat zal alleen maar zijn omdat het een prototype/concept is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De kogel is door de kerk, mijn Corolla Sedan 2.0 D-4D gaat weg. Een MR2 Roadster 1.8 VVTi 2005/06 komt erin. Papieren zijn bijna in orde, foto's volgen zodra ik de auto heb, vermoedelijk maandag. Het is een jong model met 56.000km (helaas in het zilverkleurig), maar met hardtop en splinternieuwe banden + een set zomerbanden geregeld via de dealer.

Eindelijk.

(en ik mag terug meepraten op het MR2club forum :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Hehe. Van de officiele club, of bij WildBunch?
Maar gefeliciteerd, het zijn leuke scheurijzertjes :)

[ Voor 37% gewijzigd door !null op 04-03-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

WildBunch :) Ja ik hoop het. Ik mis mijn MR2 SW20 nog steeds en dit is zonder meer pk's te leveren een betere rijderswagen. Sommigen zien het als een oude-wijven-bak, ik zie het als een wagen voor een volwassenere rijder. Hopelijk ben ik al volwassener :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Deze rijdt echt wel een stuk beter dan een W2. Enige met een W2 is dat daar makkelijker een monster van te maken is, qua performance.
Maar de W3 is lekker licht, is meer back to basic, zoals de W1. En ik vind een W1 beter rijden dan een W2. Maar goed, misschien ben ik niet objectief, ik heb namelijk een AW11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Alvast een foto van de dealer zelf:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/mr2roadster.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Phuncz, mooie wagen. :)

Vraag aan de lezers hier.
Heb mn dynamo van mn E10 corolla 1.6 1994 kapot.
Bij een vakgarage vragen ze 190 euro ex voor een ruildynamo.

Nu wil ik eigenlijk op zoek gaan naar een 2dehands dynamo.
Japoto.nl had er 1 liggen voor 40 euro.

Is een dynamo makkelijk te vervangen? Of weet iemand een adresje in Groningen?
Ben nl. al aan het kijken naar een andere auto ivm werk... (1 april)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Is wel aardig zelf te doen volgens mij, zoek maar even een how-to op internet. En ik zou zeker geen 190 eu ex btw voor een ruildynamo betalen. Ik betaalde minder voor een ruildynamo op een 3S-GE dynamo, waarvan alles toch een stuk duurder is. Was wel met korting, maar wel bij een Toyo dealer.
Koop die van 40 eu en probeer het zelf, of rij even naar een garage, het is niet echt ingewikkeld werk, kan iedere garage wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Toyota op hol geslagen in Californië

Uitgegeven: 9 maart 2010 05:54
Laatst gewijzigd: 9 maart 2010 05:55

LOS ANGELES - In de Amerikaanse staat Californië is maandag (plaatselijke tijd) opnieuw een Toyota op hol geslagen. Dit heeft de politie laten weten.

De 61-jarige James Sikes reed met zijn Toyota Prius op een drukke snelweg vlakbij San Diego toen de auto uit zichzelf steeds harder ging rijden. Hij bereikte snelheden tot circa 145 kilometer per uur.

Sikes slaagde erin de politie te bellen. Die gaf hem instructies hoe hij de op hol geslagen auto kon temmen met de remmen en door de motor uit te zetten.

Ook hielpen de agenten de geschrokken bestuurder vaart te minderen door bumper aan bumper voor hem te gaan rijden en te remmen.

Toyota heeft de afgelopen maanden wereldwijd meer dan 8 miljoen auto's teruggeroepen voor controle wegens technische problemen.
Bron

Dit zou de eerste Pruis zijn die op hol gaat.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Lullig als het gas blijft hangen in je Prius, goed remmen kan hij ook niet :')

Je zou toch denken dat ze nu wel allemaal zo'n beetje vervangen zijn, maar dat is misschien iets te vroeg. Zo even miljoenen gaspedalen vervangen doe je ook niet even in een paar weken.

En tja, ik denk nog steeds dat je er wel tegen in kan remmen, en dat je de motor uit kunt zetten. Ik snap dat je daar niet meteen aan denkt, maar als je 911 kan bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat is vrij onmogelijk, het probleem van het accelereren werd, nog niet 100% bewezen, veroorzaakt door een vastzittend pedaal. Aangezien de Prius een ander pedaal heeft is dat niet mogelijk. Ik zeg broodje aap.

Over het recall onderwerp:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/autogids_toyota.jpg

Ik ben geen Toyota fanboy, al mag mijn autogeschiedenis anders doen vermoeden, iedereen met een gezond verstand ziet hoe de media maar al te graag hakt op het merk. Merk ook op dat nog geen enkel Europees of Japans voertuig van Toyota het pedaalprobleem heeft, ENKEL in Amerika komt het voor. De exclusief voor de Amerikaanse markt Toyota modellen (4x4, trucks, SUV's) zijn ook veel meer geplaagd door kwaliteitsproblemen dan de Europese of Japanse wagens.

De terugroepacties die Toyota nu doet zijn voornamelijk voor onderdelen die vroeger dan verwacht kapot gaan, maar niet gevaarlijk zijn voor de bestuurder of anderen. Dit is hun manier om te zeggen dat ze nog steeds geen concessie op kwaliteit willen geven. De recall van de nieuwe Prius is dan ook gewoon een verbetering van het ABS gevoel wat zoveel zegt als een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
!null schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:20:
Nieuw filmpje van de FT-86, bewegende beelden, maar geen bewegende auto:
http://www.autoblog.nl/ar...oyota-ft-86-concept-video

Hopelijk wordt ie niet te veel aangepast, voor het uiteindelijke model, hij mag zo rechtstreeks productie in.
Mooi detail is het Windows XP opstart schermpje even tussendoor, maar dat zal alleen maar zijn omdat het een prototype/concept is.
Ik ben erg benieuwd! Ik hoop niet dat het weer zo'n FWD misser gaat worden als met de laatste celica.
Het is lang geleden dat toyota wat boeiends onder hun eigen naam in productie heeft gebracht.. Enige wat ik me kan verzinnen is de celica GT-four, MR2 turbo en de supra.. Maar dat is allemaal wat jaartjes terug. Als ik nu toyota hoor denk ik alleen aan betrouwbare familie bakken en hybrides..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Vergeet de Glanza niet *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Nou daar wordt ik echt warm van :/ :9~
In Japan zijn wel meer soort van boeiende versies van gezins en stad autotjes..
Ik had de concurent voor de 350/370Z wel eerder verwacht..

[ Voor 28% gewijzigd door KappeNou op 09-03-2010 11:55 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Goed verhaal over de recall acties.
KappeNou schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:43:
[...]

Ik ben erg benieuwd! Ik hoop niet dat het weer zo'n FWD misser gaat worden als met de laatste celica.
Het is lang geleden dat toyota wat boeiends onder hun eigen naam in productie heeft gebracht.. Enige wat ik me kan verzinnen is de celica GT-four, MR2 turbo en de supra.. Maar dat is allemaal wat jaartjes terug. Als ik nu toyota hoor denk ik alleen aan betrouwbare familie bakken en hybrides..
Je hebt niet erg op zitten te letten of wel? :P
Dit gaat echt geen FWD meer worden. Dat is simpelweg onmogelijk. Los van dat er genoeg over geschreven is, kunnen ze met het getalletje 86 niet anders meer.

Ik ben wel een toyota fanboy en rij voornamelijk met die boeiende Toyota's uit jaren 80 en 90, maar ik ben met je eens dat er nu niet veel spannends aan is. Daarom is de komst van de FT-86 erg mooi.

Oja, en de Starlet Glanza, die ver boven alle hot hatches uit de jaren 90 uit steeg, waarom hij hier niet is geleverd snap ik niet.

Edit: Van de Glanza wordt je juist wel of niet warm? Het is gewoon een gaaf ding, en rijdt van alles en nog wat aan duurder speelgoed er uit.
Deze Toyota is niet echt een concurrent voor een 350Z / 370Z, dit zit wel wat lager in de markt als het goed is.

[ Voor 10% gewijzigd door !null op 09-03-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Laatst online: 12:12
KappeNou schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:43:
[...]

Die FT-86/Suyota zou toch RWD worden, of heb ik dat in alle promo om het ding weer verkeerd begrepen?

Ik blijf hem waanzinnig mooi vinden, alleen dat dash mag wat minder .... eeeh futuristisch?... Ik zou er bijna aanstaande zaterdag even voor naar Geneve gaan (ik ga vrijdag naar Zwitserland voor skieen, ben in de buurt;))

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Phuncz schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:12:
Dat is vrij onmogelijk, het probleem van het accelereren werd, nog niet 100% bewezen, veroorzaakt door een vastzittend pedaal. Aangezien de Prius een ander pedaal heeft is dat niet mogelijk. Ik zeg broodje aap.
Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://content.nos.nl/data/image/m/2010/03/09/142467.jpg

bron

Het betreft een Prius II. Dat maakt het nog merkwaardiger, want dat model rijdt al sinds 2004 rond en dit is het eerste voertuig met dit probleem dat in de media komt. Ik vermoed dat het een "normaal" defect betreft, wat alleen in het nieuws komt vanwege eerdere gaspedaalproblemen bij Toyota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
!null schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:56:
Goed verhaal over de recall acties.

[...]

Je hebt niet erg op zitten te letten of wel? :P
Dit gaat echt geen FWD meer worden. Dat is simpelweg onmogelijk. Los van dat er genoeg over geschreven is, kunnen ze met het getalletje 86 niet anders meer.

Ik ben wel een toyota fanboy en rij voornamelijk met die boeiende Toyota's uit jaren 80 en 90, maar ik ben met je eens dat er nu niet veel spannends aan is. Daarom is de komst van de FT-86 erg mooi.

Oja, en de Starlet Glanza, die ver boven alle hot hatches uit de jaren 90 uit steeg, waarom hij hier niet is geleverd snap ik niet.

Edit: Van de Glanza wordt je juist wel of niet warm? Het is gewoon een gaaf ding, en rijdt van alles en nog wat aan duurder speelgoed er uit.
Deze Toyota is niet echt een concurrent voor een 350Z / 370Z, dit zit wel wat lager in de markt als het goed is.
Ik weet ook wel dat de FT-86 RWD moet gaan worden. Maar je weet hoe toyota tegenwoordig is. Dus het zal me niks verbazen als hij 1WD gaat worden :X ;)
Van de glanza wordt ik zeker niet warm. Leuk dat die soort van door rijd waardoor die weer soort van gaaf is.. Maar je kan het echt niet gelijken met het lijstje wat ik eerder noemde.. Supra, Celica GT-four, MR2 turbo.

Gaat die FT-86 nog lager in de markt kom dan een 350Z? Waar zou hij dan een concurent van moeten worden? Ik dacht dat die wat meer power en groter zou zijn als een MX5/MR2 oid. Want die zitten onder een 350Z en een S2000.
Als dat zo is, dan is het soort van de nieuwe MR2?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

EXX schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:10:
[...]

Plaatje:

[afbeelding]

bron

Het betreft een Prius II. Dat maakt het nog merkwaardiger, want dat model rijdt al sinds 2004 rond en dit is het eerste voertuig met dit probleem dat in de media komt. Ik vermoed dat het een "normaal" defect betreft, wat alleen in het nieuws komt vanwege eerdere gaspedaalproblemen bij Toyota.
Mijn eerste gedachte was dat hij de cruise control had geactiveerd op een hoge snelheid. Is natuurlijk ook nog een optie.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Een paar dingen die ik niet snap: hij zei dat hij zo hard mogelijk remde en dat hij nog doorging. Dat is gek, het lijkt me dat remmen krachtiger zijn dan je koppeling of je versnellingsbak. In dit geval een CVT dus geen koppeling, maar wel de mogelijkheid om hem in neutraal te zetten. Ik blijf erbij dat dit iemand is met een probleemloze auto die in het nieuws wil komen. Toyota zal vinden dat er niets mis is, de kerel dreigt ermee verder te gaan en dat het goedkoper is voor Toyota om hem een nieuwe auto te geven, einde verhaal en weer een Amerikaan die het legale systeem en zijn gevolgen ervan misbruikt.
KappeNou schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:18:
Ik weet ook wel dat de FT-86 RWD moet gaan worden. Maar je weet hoe toyota tegenwoordig is. Dus het zal me niks verbazen als hij 1WD gaat worden :X ;)
Wat is dit voor een kutreactie, "Toyota tegenwoordig" ? Je zegt duidelijk dat je hoopt dat het geen FWD zal worden als de Celica en dan zeg je dat je weet dat het RWD wordt. Voor de duidelijkheid: http://nl.toyota.be/innov...ept_cars/ft_86/index.aspx
Gaat die FT-86 nog lager in de markt kom dan een 350Z? Waar zou hij dan een concurent van moeten worden? Ik dacht dat die wat meer power en groter zou zijn als een MX5/MR2 oid. Want die zitten onder een 350Z en een S2000.
Nee, de MR2 is een mid-engine, de FT-86 is sportcoupe. Het is de revival van de AE-86 en zal tegenover bv. een Mazda RX-8 staan, een Megane Coupe RS of een Scirocco GT.

[ Voor 44% gewijzigd door Phuncz op 09-03-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

KappeNou schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:18:
[...]

De 350Z zit in dezelfde klasse als de (T20) Celica, zowel qua carrosserievorm (beide 2+2 GT-wagens) als qua formaat (de Celica is zelfs nog iets groter).
De S2000 is beduidend kleiner en lichter dan die twee auto's, zelfs iets kleiner dan een (SW20) MR2, en hoort dan ook eerder in de klasse MR2/MX-5 (2-zitter sportwagen) dan bij de 350Z/Celica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@Phuncz: Dat maak jij er van. Maar helaas is het wel een beetje zo :)
De instap porsche boxer zit ook in de klasse van S2000. Terwijl de boxster een mid engine is. Allebij 2 zitters.

@johnwoo: Ik bedoel ook meer kwa prijs en prestatie ;) Maareh 350Z 2+2 GT?
Sinds wanneer plaatsen ze trouwens een motor layout in een klasse voor de consument? Mensen kijken meer naar power/prijs verhouding. Een klasse bepaalt de consument die vervolgens koopt op basis van geld in zijn zak en daarna wat hij voor prestatie en ruimte die terug krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door KappeNou op 09-03-2010 12:54 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Eh, pardon? Johnwoo, ik dacht dat jij verstand van auto's had?

Een 350Z zit echt nooit in dezelfde klasse als de Celica. Een Celica is een stuk lichter. Zeker als we het over de laatste hebben. Ik denk dat alleen de ST205 in de buurt komt qua vermogen en gewicht, maar dan nog is het geen goeie vergelijking. Sowieso is de gemiddelde T20 een lullig 1.8je. Die heb je zelf gereden, kom nou, dat leek niet op een 350Z of wel :P
Uitgaande van de laatste Celica die zit qua gewicht in de buurt van de S2000, maar even goed geen vergelijking.

Deze FT-86 wordt dus een FR layout, en zal zowel qua prijs als vermogen tussen dingen als een MX5 en de 350Z zitten. Aardig vergelijkbaar met een S2000 denk ik. Alleen het verschil is dat het een 2+2 GT is zoals je zegt. En er komt waarschijnlijk een veel dikkere versie met turbo bij, die zowel qua prijs als vermogen naar een 350Z / 370Z zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

!null schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:57:
Ik denk dat alleen de ST205 in de buurt komt qua vermogen en gewicht, maar dan nog is het geen goeie vergelijking.
Daar hadden we het toch over qua Toyota's; de MR2 turbo, GT-Four en Supra.
En een GT-Four is zelfs iets zwaarder dan een 350Z. Nou is de GT-Four dankzij z'n 4WD ook te gebruiken als rallywagen, maar voor straatgebruik vind ik hem in dezelfde klasse zitten als de 350Z. Ze zijn even groot (stuk groter dan S2000 / MR2 / MX-5, die ik samen in een klasse vind zitten), praktisch even zwaar en hebben vergelijkbare vermogens en prestaties.
Sure, de 350Z is wat nieuwer dus heeft wat meer luxesnufjes, maar daar meet ik niet aan af in welke klasse een auto valt (anders zou een moderne Twingo in dezelfde klasse vallen als een oude S-klasse :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

johnwoo schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:12:
[...]
...S2000 / MR2 / MX-5, die ik samen in een klasse vind zitten...
Dat klopt ook, de S2000, MR2 (ZZW30) en MX-5 zijn allemaal roadsters evenals de BMW Z4 en Mercedes SLK. De 370Z is echter een GT (sportieve 2+2, coupelijnen), evenals de FT-86 en de AE-86. De 370Z concurreert met de Porsche Boxster/Cayman, Audi TT en RX-8.

Maar KappeNou: bedoel je nu prijsklasse of wagenklasse ? Want je verandert bij elk bericht van standpunt. Qua prijsklasse zal de FT-86 mikken tussen de Celica en MR2 prijs, nog steeds ver onder een 370Z en Porsche zijn paardenstal, ook omdat ze allemaal veel meer vermogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Mijn eerste vraag was in welke klasse die nou komt. Ik had zelf het idee tegen de 370Z als je de vorm en luxe uitstraling bekijkt met een FR layout (met de top motorisering)
Ik had namelijk niks gelezen over prijs, maar als die tussen de celica en mr2 valt kwa prijs, dan is het idd geen concurent voor de Nissan.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Phuncz schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:12:
Ik ben geen Toyota fanboy, al mag mijn autogeschiedenis anders doen vermoeden, iedereen met een gezond verstand ziet hoe de media maar al te graag hakt op het merk. Merk ook op dat nog geen enkel Europees of Japans voertuig van Toyota het pedaalprobleem heeft, ENKEL in Amerika komt het voor.
Dat is gewoon niet waar :) Alle problemen die deze Toni opnoemt zijn grote, zo niet grotere, rellen geweest in de US. Hij doet nu net alsof die Ford problemen nooit genoend zijn, terwijl kranten destijds over niets anders schreven en het Ford miljarden heeft gekost.

Toyota krijgt gewoon dezelfde behandeling als Ford destijds. Leuk dat hij er een smeuig verhaal van wil maken (oehoe, de boze domme Amerikanen), maar dat is nergens op gebasseerd.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 09-03-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Woot, binnenkort weer bij een mooie Landcruiser kijken die ik erg veel kans geef :) Zin in!
Hij heeft aardig wat accessoires, zo ook een roofrack waar ik m'n MR2 op vast kan knopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:05:
Een MR2 Roadster 1.8 VVTi 2005/06 ... foto's volgen zodra ik de auto heb ...
Allemaal klikbaar voor 1920x1440 resolutie:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/IMG_0769_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/IMG_0772_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/IMG_0773_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mooi ding, ziet er goed uit :)
Gefeliciteerd ermee.

Ik had die velgen onder m'n eerste Celica ('92), zag er ook leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

EXX schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:37:
[...]

Bron

Dit zou de eerste Pruis zijn die op hol gaat.
Volgende Toyota-akkefietje:
Voor de tweede keer deze week komen er berichten uit de VS binnen over een op hol geslagen Toyota Prius. In een buitenwijk van New York versnelde dinsdag de Japanse auto opeens uit zichzelf en botste tegen een muur. De 56-jarige bestuurster raakte licht gewond.

Dit meldden Amerikaanse media woensdag (plaatselijke tijd). Maandag nog was in Californië een Toyota op hol geslagen.

De 61-jarige James Sikes reed met zijn Toyota Prius op een drukke snelweg vlakbij San Diego toen de auto uit zichzelf steeds harder ging rijden.

Hij bereikte snelheden tot circa 145 kilometer per uur. De politie gaf de geschrokken bestuurder instructies en hielp vaart te minderen door bumper aan bumper voor hem te gaan rijden en te remmen.

Toyota heeft de afgelopen maanden wereldwijd meer dan 8 miljoen auto's teruggeroepen voor controle wegens technische problemen.
nu.nl

Gaat goed bij Toyota.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij is dit oud nieuw en stond dit al 2 dagen geleden op autoblog.nl
Maarja, voor de Amerikaanse autoproducenten komt dit natuurlijk mooi uit in deze (voor hun) slechte tijden.

Ik vraag me af of je je rijbewijs wel verdient als je niet eens zelf op een rem kan drukken. Typisch Amerikaans

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Pics van de Landcruiser die ik gisteren bekeken heb, en ik ga hem kopen *O*

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/208iek2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2mmvk92.jpg

Vanavond pas echt de deal sluiten, maar dat komt wel goed. Ik weet toch al waar ik aan toe ben, kan ik er weinig vanaf krijgen, omdat er al 4 man achter me in de rij staat! Ik was er dus net op tijd bij!
Het rijdt echt als een vrachtwagen, de zit hoogte is ook alsof ik op het dak van de Celica zit, een beetje die rij hoogte. Ook niet echt een goed idee hoe groot je bent, al is de bullbar een aardige indicatie voor de breedte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
-tom-562 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:12:
Volgens mij is dit oud nieuw en stond dit al 2 dagen geleden op autoblog.nl
Maarja, voor de Amerikaanse autoproducenten komt dit natuurlijk mooi uit in deze (voor hun) slechte tijden.

Ik vraag me af of je je rijbewijs wel verdient als je niet eens zelf op een rem kan drukken. Typisch Amerikaans
In Amerika rijden ze vnml allemaal automaat. Ik weet de precieze details niet, maar kan me zo voorstellen dat je een automaatbak niet in de N kunt krijgen als je tegelijk volgas geeft. Verder kan je natuurlijk gaan remmen, maar die worden dusdanig heet dat de motor het uiteindelijk altijd gaat winnen. Waarom de auto uitzetten niet lukte is mij nog altijd een raadsel overigens.

Wat dat betreft, geef mij maar lekker een handgeschakelde auto. Het rijdt minder relaxed, maar in dat soort gevallen druk je gewoon de koppeling in en is het uit met de pret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

@!null
superdikke bak!!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

* Exorcist meldt zich :P

Mogen Aygo's ook?

Vanavond gaan we een Aygo ophalen voor m'n vriendin, als vervanger van d'r Ka uit 1998.
Ding is uit 2007, heeft 19.000 gelopen en ziet er perfect uit. Jaar garantie, APK+ grote beurt bij aflevering.

Hadden een 5 deurs (kleine) auto nodig omdat ze nu zwanger is, toch handiger om dan 5 deuren te hebben.
Maar men, die Aygo's zijn duur. Hebben nu 8100 Euro betaald voor deze, de KM stand trok me over de streep (de meeste die te koop staan zitten al snel aan de 50k).

Weinig opties verder (access), dus veel verder dan ABS en stuurbekrachtiging (en twee airbags) komen we niet, ook verder niet belangrijk. De Ka had wel centrale deurvergrendeling en elek. ramen, maar weer geen st. bekrachtiging en ABS. Vind ik dan toch net even belangrijker :)

Binnenkort de foto's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

@Phuncz: erg nette emmer! En ook al is zilvergrijs misschien eenheidsworst, het staat zeker wel goed op de auto :)
@!null: met dat hok moet je overal in Nederland wel doorheen komen :P Nog plannen voor serieuze offroading waar het ding tot z'n recht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Deels offroading maar voornamelijk reizen waar zo'n auto je oneindige betrouwbaarheid geeft, en zo niet dan is ie op iedere straathoek te fixen. En dat je ook niet gehinderd wordt door slechte wegen, en natuurlijk leuke off-road routes. In de auto slapen of daktent bovenop moeten we zien. Het betere overlanding werk in ieder geval.
Bedankt voor de complimentjes.

@Exorcist, gefeliciteerd, blijven toch leuke karretjes, en je hebt ook wat zekerheid, je kan er voorlopig (een hoop komende jaren) mee uit te voeten.

[ Voor 21% gewijzigd door !null op 11-03-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
September vorig jaar poste ik hier ook al:
Afbeeldingslocatie: http://nijdam.nu/images/forums/toyota.jpg

Gisteren is voor de tweede keer mijn voorruit vervangen. Eerste keer was in december en was steenslag wat een behoorlijke barst was geworden precies onder mijn ruitenwisser waardoor ik het eerst niet zag...

Vervolgens was het eind december weer raak, ik hoorde de steenslag maar kon zo snel geen putje ontdekken. later bleek dat deze precies in het zwarte gedeelte aan de rand zat. Met de kou was het in januari dan ook raak een barst van 10 cm. Vervolgens even gewacht totdat het weer beter was en nu is het voor de tweede keer in een paar maanden gefixed.
lang leve de beperkt casco want het heeft me beide keren niets gekocht want de glasboer kocht het eigen risico af...
En de glasboer komt gewoon thuis voor de deur de ruit vervangen!

[ Voor 0% gewijzigd door Pin0 op 11-03-2010 12:49 . Reden: typo ]

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Pin0 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:48:
Vervolgens was het eind december weer raak, ik hoorde de steenslag maar kon zo snel geen putje ontdekken. later bleek dat deze precies in het zwarte gedeelte aan de rand zat. Met de kou was het in januari dan ook raak een barst van 10 cm. Vervolgens even gewacht totdat het weer beter was en nu is het voor de tweede keer in een paar maanden gefixed.
lang leve de beperkt casco want het heeft me beide keren niets gekocht want de glasboer kocht het eigen risico af...
Welke glasboer was dat?
Bij m'n vorige auto heb ik 7 keer (in 250k kilometer) de voorruit moeten vervangen vanwege barsten. 7 keer eigen risico, dat had ik graag uitgespaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:05:
Een MR2 Roadster 1.8 VVTi 2005/06 ... foto's volgen zodra ik de auto heb ...
Gisteren nacht kwam ik erachter dat de MR2 Spyder een mooi maar simpel klokkenspel heeft in nachtstand:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/IMG_0776_thumb.jpg
(klikbaar)

De gloed rond de centers is zeer mooi. Iets witter dan op de foto wel, maar het komt er kort bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Net dashboard inderdaad.

Oja, mijn Landcruiser deal is beklonken, maandag ophalen!
Erg netjes afgehandeld, mocht gewoon de vraagprijs nog betalen terwijl er al heel enthousiaste mensen achter ons waren die wilden overbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 08:53

aapelite

Do the kirby!

Sinds wat meer dan een maand ben ik de eigenaar van een corolla E12 uit 2003 met bijna 120k op de teller nu. Wat mij opviel bij de testrit al, was dat als ik accelereer in zn 2 op goed op gang te komen er rechts voor iets begint te zwabberen. Het is vrij licht en viel me eigenlijk pas op toen ik op de passagiersstoel zat, maar daarna voelde ik het ook aan de bestuurderskant.

Ik heb dit toen aangegeven, ze hebben toen nog wat doorgesmeerd bij de veerpoot oid volgens mij. Sindsdien was het even wat minder, maar het blijft aanwezig. Ik heb wel uitgebreid getest met hard remmen, in een rechte lijn zonder het stuur aan te raken te accelereren enzo. Dit was allemaal kaarsrecht.

Ik weet dus niet helemaal wat het is. Het is ook met name aan het begin bij het optrekken. Net nadat ik naar zn 2 heb geschakeld en dan net voor ik door schakel naar zijn 3. Zijn er mensen hier die dat misschien herkennen of misschien weten waar het aan kan liggen? :)

Ik ga sowieso van de week nog naar de garage, maar het is altijd handig om een beetje een idee te hebben. Bij de koop zei de verkoper dat het gedrag wat hij bemerkte hetzelfde was als voor alle andere corollas die hij gereden had, maar hij heeft de zwabber ook niet opgemerkt in de 20 meter die hij reed :P

Nog een plaatje erbij natuurlijk (moet nog eigen fotos maken)
Afbeeldingslocatie: http://www.picturehost.nl/showimage/5586935068.jpg
Pagina: 1 ... 23 ... 167 Laatste