Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 22 ... 167 Laatste
Acties:
  • 919.417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-09 20:59
Het is niet de opvolger van de Celica, ook niet van de Paseo. Dat moet toch wel overduidelijk zijn ondertussen?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan klopt het verhaal niet van die verkoper. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:12
!null schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:26:
Het is niet de opvolger van de Celica, ook niet van de Paseo. Dat moet toch wel overduidelijk zijn ondertussen?
En toch heeft hij wel iets weg van de laatste celica... maar dan gewoon echt mooi, waar ik de laatste celica echt lelijk vind...

Zo in produktie nemen, dan kan ik hem mooi 2e hands kopen over een handvol jaar ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46

DaWaN

'r you wicked ??

Ik vind het FT-86 concept er van buiten echt prima uitzien :)
De enige dingen die mij zorgen baren zijn de motor en het interieur.
Het interieur is imho echt mega cheesy...maar het ziet er wel weer licht uit..
De motor is een 2.0L subaru, ik weet niet wat ze daar nog aan gaan tunen maar die N/A subaru blokken zijn nu niet iets wat bij een sportieve auto past...hopelijk weten ze dat blok goed te tunen en richting de 100pk/liter te schoppen. Nadeel is imho ook dat een boxer nodeloos complex en zwaarder dan een 4 in lijn en dat bij deze auto juist de focus ligt op goedkoop/besparen.. Aan de andere kant klinkt een boxer wel erg lekker :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Is het feitelijk mid-engine ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wat bedoel je met feitelijk? Het is geen echt MR concept maar je kan er op rekenen dat de motor wel tussen de denkbeeldige vooras en de achteras ligt, zo ver mogelijk tegen het schutbord aan, vergelijkbaar met een MX5 of een S2000. Noemen ze wel eens front-mid-engine.
DaWaN schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:00:
Ik vind het FT-86 concept er van buiten echt prima uitzien :)
De enige dingen die mij zorgen baren zijn de motor en het interieur.
Het interieur is imho echt mega cheesy...maar het ziet er wel weer licht uit..
De motor is een 2.0L subaru, ik weet niet wat ze daar nog aan gaan tunen maar die N/A subaru blokken zijn nu niet iets wat bij een sportieve auto past...hopelijk weten ze dat blok goed te tunen en richting de 100pk/liter te schoppen. Nadeel is imho ook dat een boxer nodeloos complex en zwaarder dan een 4 in lijn en dat bij deze auto juist de focus ligt op goedkoop/besparen.. Aan de andere kant klinkt een boxer wel erg lekker :)
Als je iets meer artikeltjes hierover gelezen had, dan had je geweten dat het om een atmosferische 2 liter boxer motor gaat vol met Toyota regeltechniek (VVTi achtig spul) er boven op, dus niet zomaar een Subaru motor. En zonder turbo haalt ie gewoon 200pk, dus ja, 100pk/liter geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 15:04

Impry

Rallymedia.nl

SnowDude schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:09:
Hij is mooi maar kansloos: een Impreza motor in een Toyota!
Zijn in ieder geval motoren waar genoeg potentieel in zit. En een briljant boxer-geluid!
Verder vind ik het qua looks ook wel een gaaf ding. Achterkant is wel erg 350Z-achtig, maar dat is geen slecht teken.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:24
Impry schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:26:
[...]

Zijn in ieder geval motoren waar genoeg potentieel in zit. En een briljant boxer-geluid!
Verder vind ik het qua looks ook wel een gaaf ding. Achterkant is wel erg 350Z-achtig, maar dat is geen slecht teken.
Persoonlijk heb ik een bloedhekel aan het geluid van boxer motoren (en niet alleen Subaru's, ook de Porsche motoren vind ik helemaal niets).

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Laag in de toeren klinken ze beter dan een 4 cylinder in lijn motor, van bijvoorbeeld 1,6 of 2 liter. En dat was er anders in gekomen.
En over 200pk heb ik ook weinig te klagen, het is meer dan ik had verwacht van de auto. Ook omdat het eerst niet duidelijk was, het zou een 1.5 gaan worden met 120pk, en dan dus rond de 1000 kilo en ook rwd, meer in de stijl van de AE86 eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:53

johnwoo

3S-GTE

!null schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:38:
En over 200pk heb ik ook weinig te klagen, het is meer dan ik had verwacht van de auto. Ook omdat het eerst niet duidelijk was, het zou een 1.5 gaan worden met 120pk, en dan dus rond de 1000 kilo en ook rwd, meer in de stijl van de AE86 eigenlijk.
Ik heb er wel wat over te klagen: de auto zal er een stuk duurder door worden :P
Als het aan mij lag had het ding echt <1100kg geworden en "maar" een 1.5 met 120 pk gehad. Maar dan wel lekker goedkoop maken. En dan via TRD een mooi charger kitje op de markt zetten voor wie meer wil, zodat hij zo rond de 180 pk uitkomt :) (en de echte diehards swappen er wel een 2.0 turbo in :P)

Maar technisch is er inderdaad niks mis mee, ik vind het boxergeluid ook lekker klinken, en met moderne Toyota (Yamaha?) techniek in de cilinderkoppen gaat het met de efficientie, betrouwbaarheid en power wel goed komen d:)b

Bovendien zal het ding waarschijnlijk best onderdelen van een Impreza-motor slikken, gezien hij daarop gebaseerd is. Stel je voor: lage compressie zuigers uit een Impreza turbo erin, een turbootje erop, en je hebt een 2.0 turbo met VVTL-i en (waarschijnlijk) directe injectie :9 Dat biedt veel potentieel! Liefst dan een turbo met variabele geometrie gebruiken voor de ultieme responsmotor :9

[ Voor 29% gewijzigd door johnwoo op 07-10-2009 10:58 ]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja daar hadden ze meer mensen blij mee gemaakt, met een 1.5. En dan was ie nog goedkoper uitgevallen vanwege mindere milieu belasting denk ik.
Maar ik koop er over een paar jaar wel een mooie occassion van, als de grootste afschrijving al gedaan is :P

Maar er zit wel een aardig verschil in denk ik, de 1.5 kan de gewone man makkelijker betalen en er dan ook nog mee naar z'n werk rijden iedere dag. Hopelijk ook nog goedkope onderdelen en weinig fratsen die stuk kunnen. Dat idee heb ik bij die 2 liter niet.

[ Voor 36% gewijzigd door !null op 07-10-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
!null schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:38:
Laag in de toeren klinken ze beter dan een 4 cylinder in lijn motor, van bijvoorbeeld 1,6 of 2 liter. En dat was er anders in gekomen.
Dat is heel persoonlijk, ik vind namelijk van niet ik vind een I4 beter klinken dan een boxer. Sterker nog: ik vind dat de meeste V motoren niet mooi klinken met uitzondering van V12 (eigelijk twee keer I6), V10 en flatplane V8.
Persoonlijk vind ik 200 PK te weinig voor een sport wagen, mijn Golf 2.0 diesel zit al boven de 170, en ja, ik weet dat ik verwend ben. Ik rij ook regelmatig met 500 pk rond en dan vind je alles daaronder al snel te weinig.

Die 1000 kilo kan je denk wel uit je hoofd zetten tel er maar minimaal 250 kilo bij op.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnowDude schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:12:
Persoonlijk vind ik 200 PK te weinig voor een sport wagen, mijn Golf 2.0 diesel zit al boven de 170, en ja, ik weet dat ik verwend ben. Ik rij ook regelmatig met 500 pk rond en dan vind je alles daaronder al snel te weinig.

Die 1000 kilo kan je denk wel uit je hoofd zetten tel er maar minimaal 250 kilo bij op.
Dat ligt nogal aan het gewicht natuurlijk, over een Elise of Exige met 200pk doe ik écht niet moeilijk hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik denk dat deze auto zo rond de 1200 kilo gaat zitten. Het 1.5 idee had ook echt nog 1000 kilo kunnen wegen. Maar met al die nieuwe zware auto's vandaag de dag is 1200 voor een aardige coupe niet mis.
Ik vind 200pk in principe vol doende, maar ja, wat is een echte sportwagen? Wat zie je als de concurrentie?
Veel sportwagens hebben meer power, maar zitten door de prijs ook in een ander segment. Zowel een 1.5 @ 1000 kilo uitvoering (die we wel kunnen vergeten lijkt me) als deze 2 liter zouden beide goedkoop moeten zijn. Met een lage prijs en toch achterwielaandrijving, dan hebben ze zeer weinig RWD concurrentie. Maar dan heb ik het over een prijs die onder de 30K blijft, en dat moeten we nog maar zien.
Het 1.5 idee zou rond de 20K moeten blijven, waar ze natuurlijk helemaal geen RWD concurrentie zouden hebben.

Maar deze 2 liter versie zou je ook in een 2.5 kunnen krijgen en vast ook met turbo gok ik. De vraag is alleen hoe je deze auto ziet. Ja als echte sportwagen misschien, maar het is geen nieuwe Supra oid. Het is een lager goedkoper segment, waar weinig ander spul in te vinden is, en 200pk niet onaardig is.
En een atmosferische motor is ook beter onder controle te houden (zijwaarts) in de bochten, zoals de AE86 dat ook was.

En leuk je 170pk Golf diesel, maar dat is natuurlijk geen vergelijking. Mijn pa heeft ook een S80 diesel met ook iets van 170+ pk, die is onderin zeker sneller dan m'n 175pk Celica. D.w.z. allebei voortkabbelen in z'n 2 en dan gassen. Leuk die tussensprintjes maar als je echt een beetje door gaat trekken legt zo'n diesel het snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!null schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:40:
En leuk je 170pk Golf diesel, maar dat is natuurlijk geen vergelijking. Mijn pa heeft ook een S80 diesel met ook iets van 170+ pk, die is onderin zeker sneller dan m'n 175pk Celica. D.w.z. allebei voortkabbelen in z'n 2 en dan gassen. Leuk die tussensprintjes maar als je echt een beetje door gaat trekken legt zo'n diesel het snel af.
Benzine en Diesel vergelijken met hetzelfde vermogen.... appels en peren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dat is een goeie samenvatting ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:15
Zo weer een (kleine) mijlpaal erbij 8)

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/ev3omo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Is dat een Yaris dashboard?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Helemaal juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
!null schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:40:
Zo erg appels en peren is het anders niet. Het is waar dat de vermogensband anders is maar dat wordt gecompenseerd door een andere bak en eind overbrenging te gebruiken. Ik kan gewoon meekomen met de meeste benzine motoren met een vergelijkbaar vermogen.
Als voorbeeld: de BMW 320i is op de 0-100 even snel, alleen heeft de BMW op papier een iets hogere top, 228 ipv 220 van de Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dacht ik al. :) Ik heb een P1 die vanmorgen over de 64000 is gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:00:
[...]

Die van mij tikte gisteren 10.000 lager af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
AtleX schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:00:
[...]

P1 is het eerste model toch? Ik heb de 2008 versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, de P1 is van '99 tot en met 2002. De mijne is van 2000. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaamteloze crosspost:

Weet iemand dit? Ik wil een trekhaak onder de Aygo zetten tbv een fietsenrek, dus er gaat niet getrokken worden (mag niet en kan ook niet). Moet een trekhaak dan ook door de RDW gekeurd zijn? De verkoper (Trefina in Apeldoorn) zegt van niet nl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Weet ik niet, maar wanneer verwacht je dat het aan het licht komt dan? Met de APK wellicht?
Kijk je voor een afneembare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om een afneembare, maari k wil het in orde hebben. Een trekhaak kan bij een aanrijding van achter grote schade aan de bodemplaat toebrengen. Als de verzekering dan niet uit zou keren omdat ik illegaal rondrij, dan ben ik goed fucked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afneembaar of niet, hij moet gekeurd zijn. Dit kan je APK keurmeester gewoon afmelden, ook als je hem er onder zet.

Hij zal hem wel even nakijken om strafpunten te voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:59:
Afneembaar of niet, hij moet gekeurd zijn. Dit kan je APK keurmeester gewoon afmelden, ook als je hem er onder zet.

Hij zal hem wel even nakijken om strafpunten te voorkomen ;)
Keurmeester gebeld: níet nodig, omdat de auto geen trekgewicht heeft. Zodra ik iets ga trekken ben ik sowieso zwaar in overtreding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:04:
[...]

Die van mij tikte gisteren 10.000 lager af :P
Mijne uit 03-2007 ging vanochtend over de 80.100 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dat zijn natuurlijk allemaal kilometer standen van niks he 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
Mwah... voor zo'n klein auto-tje... :P

Maar vertel, wat zijn dan de échte km-standen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Er zijn vast figuren die mij hier overtreffen, zo was er iemand met een Corolla op 5 ton.
Maar ik heb een MR2 op 210.000km en een Celica op 250.000km, beide sportieve motoren maar ondanks hoge kilometerstanden geen olieverbruik of koelvloeistofverbruik. Motoren zijn nog prima, maar er gaat met deze km standen nog wel eens wat kapot in de ophanging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:09:
[...]

Keurmeester gebeld: níet nodig, omdat de auto geen trekgewicht heeft. Zodra ik iets ga trekken ben ik sowieso zwaar in overtreding :)
Dan niet nee, staat niet op je kenteken :)

Niet toevallig een keer een aanhanger achter hangen dan... gaat toch verleidelijk worden (of als iemand het ziet dat je een trekhaak hebt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben ik niet altijd de braafste, maar je zult me 1 ding nooit zien doen: situaties opzoeken waarbij ik onverzekerd rondrij. Dus dat is dan gewoon fijn jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:17
Mijn rode MR2 die hier al eerder in het topic gepost staat heeft nu een kilometerstand van rond de 388000km. Best behoorlijk voor een sportief model dacht ik. Moet ik wel zeggen dat de versnellingsbak volledig uit elkaar geklapt was en de koppakking lek was toen ik hem kocht, motor en bak zijn dus vervangen. :+ (teller stond toen op ca 382000)

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dan was ie dus bij de 380.000 op, geen verkeerde presentatie voor een sportwagen.
Wat was het bouwjaar, zat er een 2nd gen of 3rd gen 3S-GE in?

Heeft ook vast niet veel gekost dan of wel? Zeker precies wat je nodig had, alleen een body met ophanging.

[ Voor 27% gewijzigd door !null op 09-10-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
Auto is van '90, een 2nd gen 3S-GE zat er in dus.. Hij heeft inderdaad niet veel gekost, maar wel een behoorlijke roestbak hoor. Heb er al flink aan gelast en het is nog steeds niet alles. Maar goed, wel leuk om zo af en toe eens in te rijden :)

[ Voor 4% gewijzigd door decipherer op 09-10-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Waar heb je allemaal al aan gelast?
Sorry ik dacht het de auto was voor je project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
Voor m'n project heb ik een zwarte, die was in beduidend betere staat gelukkig :)
De rode heb ik aan beide zijden zowel voor als achter het achterwiel gelast. Maar een van de dorpels is nog niet helemaal roestvrij, ook bij de targa dakjes en onderaan de deuren zit roest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:04:
Die van mij ook maar weer eens posten:

[afbeelding]
[afbeelding]

Inmiddels weer met een orgineel grille, ik moest er wel 2 maanden op wachten, maar het ziet er weer netjes uit.
Ik ben nu nog aan het wachten op de ARC airbox en 2 van de Hayashi wielen moeten nog gepolijst worden.
Volgens mij heb ik deze hele nette AE86 gisteravond gezien! Zag er erg goed uit :)
Heb meneer ook een mailtje gestuurd, kijken of hij het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Stond die ae86 zaterdag aan een amsterdams grachtje ?

Ong zelfde uitvoering gezien... ook met nieuwe kenteken, begon met H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:09:
[...]

Valt wel mee hoor. Als ik je Aygo aan onze paardentrailer koppel komt er geen beweging meer in...laat staan dat je van het erf komt en met je voorbumper ook maar de openbare weg zou kunnen aanraken ;)

*ren* :+

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@DeCIpHeReR
Hoe staat het nu met je V6 project? Ik kom niet vaak meer op WildBunch.
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:27:
Stond die ae86 zaterdag aan een amsterdams grachtje ?

Ong zelfde uitvoering gezien... ook met nieuwe kenteken, begon met H
Heeeeeeel waarschijnlijk dezelfde, waar ik hem zag was onder het spoor naast Amsterdam Centraal, als hij daar rechtdoor reed bij het stoplicht waar hij aan het wachten was, dan reed hij zo de Singel op :P
En er zijn er weinig van.

Ik heb minipolopikoler gemaild, maar hij heeft hem al een paar maanden niet meer. Hij heeft hem verkocht aan een jongen uit Den Haag. Maar het is wel die auto, dat is 99% zeker.

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 13-10-2009 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
Heb op het wild bunch forum ook al een hele tijd geen updates meer gepost. Maar ben de auto langzaam in elkaar aan het zetten. Stuurhuis e.d. zit er weer in, ook is alles in de frunk weer gemonteerd en er zitten koplampen, radiator e.d. op. Ook onder de auto en in de motorruimte is alles zo'n beetje gemonteerd. Op de motor en versnellingsbak na.. Dat komt omdat ik aan het wachten ben op een andere motor die ik met een group buy heb gekocht. De 1MZ-FE die ik al had liggen komt er dus niet in, in plaats daarvan komt er een 2GR-FE. Voornamelijk omdat ik toch vond dat de 1MZ-FE wat te weinig vermogen had. Ik heb er meteen ook een vliegwiel, koppeling, uitlaatspruitstukken e.d. bij besteld dus als de motor aankomt kan ik meteen aan het monteren. Helaas duurt het met de group buy allemaal wat langer dan verwacht en duurt het nog zeker anderhalve maand voordat het spul hier is. Maar goed, dan heb ik wel een motor met potentie :) De verkoper van de motor heeft zo'n 2GR-FE in zijn MR2 liggen. Met zo'n beetje alleen die uitlaatspruitstukken als mod had hij ca 275 achterwiel pk's.

Afbeeldingslocatie: http://marclabranche.com/V6MR2/dyno.jpg

Hij is ook met een supercharger kit bezig, dus als ik straks nog vermogen te kort kom kan ik weer gaan upgraden ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 06:03:
[...]

Valt wel mee hoor. Als ik je Aygo aan onze paardentrailer koppel komt er geen beweging meer in...laat staan dat je van het erf komt en met je voorbumper ook maar de openbare weg zou kunnen aanraken ;)

*ren* :+
't Zit hem eerder in het chassis en de bevestiging dan in de motor :P De 200kg zwaardere Yaris mag met hetzelfde blok ook 500kg geremd wegtrekken. Dat je dan ala Fred Flinstone mee moet trappelen, da's een ander verhaal ;) Maar je komt er wel zolang je geen ton ofzo weg zou willen trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nice, is wel een betere motor ja, de 2GR-FE, maar ook nieuwer en dus duurder. Dat je motoren in groupbuy kan kopen is nieuw voor me :+
Wordt zeker een heeel stuk rapper met 270pk versus 170pk, zet hem straks maar eens tegenover een 1MZ SW20, die 'gidonlamboo' van het forum heeft er 1 toch? Ik zou denk ik niet eens meer gaan modden met zo'n motor erin, maar als je met een supercharger aan de gang gaat dan is 350pk op z'n minst wel haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:23:
[...]

't Zit hem eerder in het chassis en de bevestiging dan in de motor :P De 200kg zwaardere Yaris mag met hetzelfde blok ook 500kg geremd wegtrekken. Dat je dan ala Fred Flinstone mee moet trappelen, da's een ander verhaal ;) Maar je komt er wel zolang je geen ton ofzo weg zou willen trekken :)
Het kan ook te maken hebben met de koeling, er is geloof ik ook een bepaalde serie Ford Fiesta's die niets mogen trekken omdat de koeling niet afdoende is dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Ah jij hebt ook zo'n 2GR gekocht... De eeuwige twijfelaar (Michel) krijgt er ook eentje in z'n MR2. Inderdaad een mooie motor; anno nu zou ik ook geen MZ (of nog ouder, VZ) meer kiezen.
De 2GR-FSE met directe injectie is natuurlijk helemaal de bomb als je een moderne motor in je MR2 wil swappen, maar die zal wel helemaal duur (en moeilijk te vinden) zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
Gidonlamboo heeft een 3VZ-FE in z'n MR2. Die heeft ongeveer hetzelfde vermogen als een 1MZ-FE (ca. 190pk) maar is een gietijzeren blok ipv aluminium en dus zwaarder. Daar staat tegenover dat een standaard 3VZ-FE een wat sterker blok is dan een standaard 1MZ-FE.

De verkoper maakt de kit in drie stappen. Voor mij zou de eerste stap waarschijnlijk voldoende zijn. Dan komt er alleen een supercharger op, zonder intercooler oid.. Hij verwacht daarmee zo'n 350 a 375 pk op de achterwielen te krijgen. De volgende stap is met intercooler en grotere injectors. Hij verwacht daar tussen de 400 en 450 pk op de achterwielen mee te bereiken. Voor de laatste stap zijn behoorlijk meer aanpassingen nodig en dat valt zeker buiten mijn bereik maar hij verwacht dat 575 a 600 pk op de achterwielen mogelijk is.

Wat betreft die groupbuy. Deze motoren zijn erg moeilijk te krijgen in europa (in ieder geval in Nederland en het Verenigd Koninkrijk) en in Amerika zit iemand die graag die motoren wil verkopen omdat hij dan ook accessoires erbij kan verkopen (installatie kitjes, spruitstukken). De europese organisator is een engelse firma die veel mr2's ombouwt naar V6 (Woodsport). De motoren gaan dus eerst allemaal naar Engeland waarna de meeste door Woodsport ingebouwd zullen worden. Ik laat mijn motor naar Nederland komen om hem zelf in te bouwen. Ik ben overigens niet de enige nederlander die meedoet aan die group buy, er komt van die group buy nog een 2GR-FE naar nederland.

Binnenkort weer knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
johnwoo schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:34:
Ah jij hebt ook zo'n 2GR gekocht... De eeuwige twijfelaar (Michel) krijgt er ook eentje in z'n MR2. Inderdaad een mooie motor; anno nu zou ik ook geen MZ (of nog ouder, VZ) meer kiezen.
De 2GR-FSE met directe injectie is natuurlijk helemaal de bomb als je een moderne motor in je MR2 wil swappen, maar die zal wel helemaal duur (en moeilijk te vinden) zijn...
Een 2GR-FSE schijnt zelfs goedkoper te zijn dan een 2GR-FE, maar de bellhousing is anders (want deze motor wordt in de lengterichting geplaatst) en gaat niet passen in een MR2. Of in ieder geval niet op de E153 versnellingsbak. Er wordt wel gepraat over het swappen van de internals van een 2GR-FSE naar een 2GR-FE, maar niemand heeft dit tot nu toe gedaan bij mijn weten.

Ik had ook gelezen dat Michel een 2GR-FE zou krijgen inderdaad. Als ik het goed begrepen heb zou die binnenkort binnen moeten komen. Ik vermoed dan ook dat hij eerder klaar gaat zijn ;) Ben wel benieuwd waar hij die van hem vandaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Leuk speelgoed allemaal. Wellicht moet ik binnenkort ook eens gaan verdiepen in dat soort partijen.. ik heb nu een geluidje in m'n Celica en het zou wel eens een nieuwe E56 versnellingsbak kunnen betekenen ;(
Ik hoop van niet, maar als er een low mileage bak moet komen dan zit er misschien wel een goed functionerende LSD in :) Ik weet eigenlijk niet eens of mijn huidige LSD na 250K nog wel werkt, mij is verteld dat het Superstrut gebeuren ook een reden kan zijn dat ik nog flink wat gas kan geven in de bochten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
Nou heb ik totaal geen verstand van celica's, maar ik dacht dat alleen de GT4's een superstrut ophanging hadden? Jij hebt toch geen GT4? Of vergis ik me nu? :)

Maar kapotte versnellingsbakken zijn geen leuke reparaties idd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Nee er zijn ook non gt4's met superstrut

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Hee Fietsbel, drie keer raden welke velgen er nu op m'n Celica zitten :P
decipherer schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:12:
Nou heb ik totaal geen verstand van celica's, maar ik dacht dat alleen de GT4's een superstrut ophanging hadden? Jij hebt toch geen GT4? Of vergis ik me nu? :)

Maar kapotte versnellingsbakken zijn geen leuke reparaties idd ;(
De GT's, de 2 liter non-turbo FWD's (ST202), kunnen zijn geleverd met het sportpakket. Dit betekent Superstrut ophanging (mooi maar duur systeem), en een sterkere versnellingsbak met daarop een sperdiff. Dat is dus de E56 versnellingsbak versus de standaard S54 (zo uit m'n hoofd).
Het is wel een fijn pakket, maakt in de handling een behoorlijk verschil ten opzichte van de ST182 die ik een tijdje terug heb gehad. Je merkt het verschil aardig in het gas geven in de bochten, maar ook het redelijke comfort gecombineerd met goeie wegligging.

Het moet nog blijken wat het geluidje is, ik ken het niet. Het komt alleen naar voren bij zware belasting onder lage toeren, daarna gaat het vanzelf weg (omdat je meer toeren gaat maken). Ik hoop de koppeling, of wellicht tussenaslager die toch al op het menu staat om vervangen te worden, maar het zou makkelijk de bak kunnen zijn vrees ik. Binnenkort kijkt er iemand naar.

[ Voor 20% gewijzigd door !null op 13-10-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
Klinkt wel goed :) Zolang het allemaal werkt tenminste... zo'n versnellingsbak, is daar nog een beetje aan te komen als die kapot is, of zou je die moeten laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Die E56 bak wordt denk ik wel een beetje een probleem. Daarvoor moet ik denk ik wat bedrijven in Engeland of Japan contacteren, die bijvoorbeeld al motoren importeren. Vandaar dat ik het over 'ongeveer dezelfde partijen' had. Als er een FWD beams clip komt en iemand gebruikt de bak ervan niet (want de aandrijfassen zijn ook nog eens anders), dan kan ik die mooi gebruiken bijvoorbeeld.
Maar wellicht heeft een van de Japanse sloperijen er wel een liggen, kan best. Vriend van me kocht er ook een Celica bak, krijg hij er gewoon een met LSD mee, hadden ze niet eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 01:36
Aangezien mijn Celica vandaag voor een grote beurt bij de Toyota dealer staat heb ik vandaag een Aygo mee als leenauto. Dat is dan wel even wennen. Een Celica is natuurlijk niet met een Aygo te vergelijken maar toch.

De koppeling is nogal slap en het schakelen/koppelen nogal vaag. Toen ik weg moest rijden bij de dealer ging dat dan ook niet echt soepeltjes. Ook had ik bij elke bocht of rontonde het gevoel dat ik van mijn stoel af dreigde te vallen. Een beetje vlot rijden is er ook niet bij. Het enige voordeel is wel dat je lekker veel hoofdruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
En dan met die Aygo de 108 km/u aantikken in z'n 2 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Oh dat geluidje waar ik het eerder over had, paniek om niks, zit gewoon in de uitlaatlijn. Niks aan de hand :P

Ook meteen even JDM tails erin gezet trouwens, ben ik van dat lelijke oranje af (want dat vloekt echt met turquoise). Nu heb ik rondom witte knipperlichten, valt niet heel erg op maar het staat wel mooier.
Met JDM tails incl. japanse bedrading heb ik dubbele achterlichten gekregen, crappy telefoonfoto:

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/15rh286.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Omdat 90% van de (gebruikte) auto's hier in NZ imports zijn vanuit Japan, kom ik regelmatig types tegen die ik nooit in Nederland/Duitsland gezien heb.

Zoals de Toyota Levin...

(hier een Levin GT uit 1992)
Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/80/108694180_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/95/108694195_full.jpg

(hier een Levin BZ-R uit 1998)
Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/51/108728851_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/83/108728883_full.jpg

En de Toyota Caldina. Bepaalde Caldina modellen zijn in Europa verkocht als de Avansis maar deze Caldina ZT heb ik in Europa nog niet eerder gezien:

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/15/108766115_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/23/108766123_full.jpg

Ik had zelf bijna een witte Caldina ZT gekocht, toen ik tegen mijn Landcruiser aan liep.

Hier is overigens nog een leuk exemplaar, de Calinda GT-T uit 1998, die zo vanuit Japan is komen overwaaien:

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/95/108715195_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/41/108715341_full.jpg

Andere leuke modellen die hier in de buurt te krijgen zijn:

Een Celica GT4 uit 1996:
Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/10/104042010_full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/43/104042143_full.jpg

Een Soarer uit 1991:
Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/48/108734748_full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/7/107520007_full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/20/107587820_full.jpg

Een Soarer uit 1980:
Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/46/100910046_full.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Yup, de leukste modellen hebben de Japanners zelf gehouden of alleen in Azie verkocht.

Die AE101 en AE111 Corolla Levin / Sprinter Trueno's zijn leuke wagentjes, ik heb overwogen om er eentje als daily te importeren, ze zijn best goedkoop in Engeland te vinden tegenwoordig (al zijn ze ook daar nog niet super veel te vinden, en niet altijd in even goede staat). Vooral de AE101 GT-Z spreekt me wel aan (170pk supercharged), al is die AE111 BZ-R met een 165pk n/a toerenjankert ook wel tof. Hier een mapje met wat pics: http://tweakers.net/gallery/944/fotoalbum/?MapID=7677.

De Caldina GT-T (ST215) en GT-Four (ST246) zijn eigenlijk de opvolger van de Celica GT-Four (ST205) - ze gebruiken een vierwiel-aandrijflijn die ontwikkeld is uit die van de Celica, en een nieuwere versie van het 3S-GTE blok dat ook uit de Celica komt. Alleen is het wel een totaal andere auto geworden doordat ze van coupe naar station zijn gegaan (voor rally-toepassingen zijn ze toen overgegaan op de Corolla, waar helaas geen straatversie van is gekomen; en de nieuwe Celica werd FWD-only). Wat dan op zich toch wel weer grappig is, als je familiebak eigenlijk een rallywagen is :+ (of iig rally-genen heeft).

Die Caldina GT-T (ST215) deelt carrosserie dan weer met onze eerste generatie Avensis, dus daar valt weer lekker te swappen (een kennis van me heeft zo'n Avensis sedan, met daarin een 3S-GTE, en is bezig om daar het 4WD-onderstel van zo'n ST215 onder te zetten; leuk puzzelen met de verschillende model-onderdelen bij Toyota en die in de leukste combinaties bij elkaar te zetten :P).

Ook van de FWD Celica hadden ze in Japan leukere versies, de SS-II en SS-III met 200pk 3S-GE redtop, waar wij het met de 175pk versie moesten doen. Diezelfde motor hadden zij ook in de MR2 (hier wederom de 175pk variant). Die 25 pk in topvermogen is leuk, maar die Beams motor trekt dankzij z'n variabele kleptiming over het hele bereik beter dan de 175pk die wij hadden, en was dus beduidend sneller.

Verder is er natuurlijk de Altezza RS200 (SXE10) die wij nooit hebben gekregen, met de 210pk 3S-GE blacktop. Veel leuker dan de tamme 160pk 6-in-lijn uit de Europese variant, de Lexus IS200. Omdat het ding lichter is dan de Lexus is de Altezza zelfs sneller dan de IS300 die wij hier hadden. Staat hoog op mijn verlanglijstje omdat het ding praktisch en uiterst betrouwbaar is (ondanks het hoge specifieke vermogen) en er veel goede onderstelonderdelen voor te krijgen zijn waarmee het echt een praktische rijdersauto wordt. De RS200's zijn helaas nog wel wat aan de prijs (>10K euro), dus ik wacht nog even :) Misschien wordt het ipv een daily naast m'n MR2 zelfs wel de vervanger tzt (m'n built 3S-GTE is ook in zo'n Altezza te passen, hint :+)

Die jaren '90 Soarers zie je hier ook steeds vaker, er zijn er alleen dit jaar al zeker een handvol geimporteerd. Reden: het ding is technisch nauw verwant aan de Supra, en is dus ook erg snel te maken (bijv. door het 2JZ-GE n/a blok te vervangen door het 2JZ-GTE twin-turbo blok uit de Supra, of het gewoon te turbo'en zoals Fietsbel ook heeft gedaan), terwijl ze in aanschaf goedkoper zijn dan de Supra's (ivm imago) en vaak ook nog eens luxer qua opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een vriend van mij heeft een Soarer geïmporteerd met 2 turbo's, het 2JZ-GTE onderblok van de Supra met daarop de originele 1JZ kop. Jammer is dat 'ie bijna 100PK verlies heeft in z'n transmissie en daardoor maar 270 whp heeft.

[edit]
(Crosspost)

Iemand enig idee wat dit kan zijn:
AtleX schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:01:
Vergis ik me nu of klinkt dit niet erg gezond:

Hij klinkt stationair als een diesel en er zit een fluit/piep in. :(

[ Voor 43% gewijzigd door AtleX op 21-10-2009 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb hier geen geluid dus ik weet het niet.

@tazzman, leuk spul allemaal, hier misschien niet geleverd maar ik kende ze al wel allemaal.
Die GT4 is wel verpest zeg, om te kotsen dat plastic werk, origineel is ie veeeel mooier.
Je weet dat de Celica GT4 hier ook werd geleverd? En ook geïmporteerd overigens.
Ik heb iig een aantal vrienden met een GT4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet ook de Glanza niet.
Was toch ook wel een leuk karretje wat ze helaas alleen in Azië hebben gehouden.

Ik moet zeggen dat mijn bB me ook wel heel erg bevalt. Vooral kwa ruimte is het een geweldig wagentje. Motorisch is hij ook zeer ok met zijn yaris t-sport blokje en de automaat werkt ook zoals hij hoort te werken.

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/5e5sma.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
AtleX schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:45:
Een vriend van mij heeft een Soarer geïmporteerd met 2 turbo's, het 2JZ-GTE onderblok van de Supra met daarop de originele 1JZ kop. Jammer is dat 'ie bijna 100PK verlies heeft in z'n transmissie en daardoor maar 270 whp heeft.

[...]
Die 270 wiel pk op een 2J onderblok is niet super hoog, maar wel al meer dan dat er standaard uit komt. Ik weet niet wat er nog meer aan het blok is verbouwd, maar voor een 1,5JZ met een leuke uitlaat zijn dit best nette resultaten.

Is het eigenlijk een automaat, want dat zou de aandrijfverliezen wel kunnen verklaren.

[ Voor 11% gewijzigd door SnowDude op 21-10-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@minipolipikoler, ah leuk ding. Leuke velgen (of wieldoppen?).
Mooi dat je hem nog even gepost hebt.
(ik had laatst dus je oude AE86 gespot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik weet eigenlijk niet of ik dat vierkante ding mooi of foeilelijk vind :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:06

-tom-562

Oliesjeik

Wel man, zo'n bB is vet. Ik had hem al gezien op het starslet forum (zit er zelf ook op, heb een P8).
BTW, sinds eergister is m'n flexstuk van m'n uitlaat kats doorgerot, aan de bestuurderskant zie je een groot deel van de veer/spiraal zitten :+ Bij van Deijne gelukkig maar 95 euro (nieuw!), hopelijk vind ik een goedkopere in de buurt via 't forum...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

AtleX schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:45:
Ik weet wie je bedoelt, prachtige bak en ook zeer snel als ie een andere bak heeft/krijgt. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wat moet een P8 Starlet kosten met laten we zeggen ongeveer 160.000 op de teller en verder gewoon in orde (geen perfecte staat, maar gewoon goed). De prijzen lopen best wel uit een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Welke uitvoering? De Si is het meeste waard. Meestal is het een XLi of een Friend o.i.d.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Si is elektrische ramen, meegespoten bumpers en CV toch? Is Si nou hetzelfde als Gtsi?
Maar noem me de prijs van een gemiddelde en van de Si. Zoveel verschil zal er niet in zitten toch?
Ik zag dus ook een enkele cabrio starlet (canvas dak wat over het hele dak open kan (zoals een 2CV of Twingo), vond ik wel een erg gaaf ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:31:
Vergeet ook de Glanza niet.
Was toch ook wel een leuk karretje wat ze helaas alleen in Azië hebben gehouden.
Die Glanza's zijn hier erg populair .. vooral de GT en Turbo modellen. Je ziet ze nog eens aan een boom kleven na een avondje straat racen :P

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/86/100999886_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/16/100999916_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/61/106318861_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/31/106322631_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/96/106639196_full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja da's leuk speelgoed. 130pk op 750 of 800 kilo. En flink koppel natuurlijk want het is een turbo.
En nog makkelijk naar de 150 of 160pk te krijgen zonder zware modificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik meld mij ook met een mooie Toyota Corolla
Afbeeldingslocatie: http://nijdam.nu/images/forums/toyota.jpg
2001, 140000km
Van rijkswaterstaat geweest dus goed onderhouden

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-10 21:57
Blits kleurtje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Dit is dan wel een Lexus maar hij maar hier toch niet ontbreken..

De nieuwe Lexus LFA:

http://www.youtube.com/watch?v=nDsXsdNgov0

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
´t is echt behoorlijk geel ja, zo geel zie je ze weinig. Meestal is het iets donkerder geel.
Ik heb ook het idee dat men mij eerder ziet aankomen :-)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

!null schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:22:
Si is elektrische ramen, meegespoten bumpers en CV toch? Is Si nou hetzelfde als Gtsi?
Maar noem me de prijs van een gemiddelde en van de Si. Zoveel verschil zal er niet in zitten toch?
Ik zag dus ook een enkele cabrio starlet (canvas dak wat over het hele dak open kan (zoals een 2CV of Twingo), vond ik wel een erg gaaf ding.
Si is de sportuitvoering, dus met standaard lichtmetaal (13" yeah). Stabi-stang voor, meegespoten bumpers/spoiler, alles elektrisch en sportinterieur (iets andere stoelen)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Waar haal ik een originele Toyota TS badge vandaan voor in de grille?

Afbeeldingslocatie: http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200602/2007-toyota-yaris-t-sport-5_460x0w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Bij de dealer, en dan vragen naar part nummer 75311-52120.

Hier kun je dit soort dingen opzoeken: http://www.toyodiy.com/parts/
Link naar de emblemen van de Yaris: http://www.toyodiy.com/pa...S_NCP13L-AGMVKW_7501.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 17:05

Tortelli

mixing gas and haulin ass

*Schop*

Ben nu een paar weekjes rustig aan het kijken voor een auto. ge(mis)bruikte altijd de auto's van mijn ouders, maar aangezien ik nu stage loop wil ik toch wat voor mezelf hebben. Kan moeilijk 4 dagen in de week de auto van mijn moeder meenemen ;). Daar ik hierna ga afstuderen (vrij zeker ook redelijk ver weg) leek een auto me een goed idee. Eerst wat gekeken naar leuke BMW 3 series, maar zolang ik student ben vind ik die auto's gewoon te duur (aanschaf is prob niet, maar wegenbelasting en verbruik (met 120km/dag....) zijn me gewoon te veel voorlopig.

Vandaar dat ik vandaag ben wezen kijken naar een aantal Yaris T sport (1e model Yaris). Zowel een vd eerdere (2001) als een behoorlijk recente (2004) die er echt als nieuw uit zag. Heb met de oudere auto gereden, maar heel eerlijk gezegd viel het me behoorlijk tegen hoe luidruchtig die auto is. Een beetje sportief geluid is leuk, maar ik vond het behoorlijk vervelend en ben amper boven de 120km/h geweest......

Rijd voor de rest overigens nieteens zo gek veel anders als een normale Yaris (note: mijn moeder heeft een paar jaar een 1.3 gehad met t sport uiterlijk). Hij is wat sneller (maar imo niet echt spectaculair). Enige wat me opviel is dat de koppeling in die auto vrij laat oppakte, al zegt dat niet altijd wat (hydraulische koppeling, sommige auto's hebben dat sowieso).

Mijn vraag aan de tweakers: Iemand ervaring met een recentere T sport Yaris (wel 1e model)?. Zijn de nieuwere (2004) auto's veel stiller of valt dit tegen?. Anders bespraak ik me lekker een proefrit, en zoek toch wat anders :P.

[ Voor 5% gewijzigd door Tortelli op 21-11-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
!null schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:23:
Hee Fietsbel, drie keer raden welke velgen er nu op m'n Celica zitten :P
Zie ik het goed?, zijn dat de velgen dieik onder de celica had zitten?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Je moet die t-sport ook boven de 140 rijden, nog meer herrie, maar dan klinkt wel leuker ...

Grootste nadeel aan de t-sport is idd de herrie, die rond de 120 begint te komen, het is gewoon een heel eentonig geluid, best irri. Dacht dat het wel mee zou vallen, had ervoor een mx5 welke ook veel geluid produceerde, maar het is een heel ander iets.
Eigenlijk hadden ze die auto 'gewoon' een 6-bak moeten geven.

Die herrie en het 'gebrek' aan ruimte zorgen er soms voor dat ik best iets anders zou willen... maar autotje is wel lekker betrouwbaar en vrij goedkoop om te rijden.
Als ik wat anders zou willen wordt het meer Celica/Alfa GT of bv een Forester, ivm hobby...

[ Voor 19% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 21-11-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Fietsbel schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 00:41:
[...]

Zie ik het goed?, zijn dat de velgen dieik onder de celica had zitten?
Precies :) ik heb ze van Sven overgenomen.
Zijn niet helemaal gaaf meer op de randjes :P maar verder prima.
Behalve dan dat m'n Yokohama's achterop besloten te gaan cuppen op deze velgen... Maar dat waren toch achterbanden die weg moesten, in de regen niet echt ideaal als je voorop betere banden hebt.

De boel gaat wel trillen bij 200+ km/u, maar dat kan aan meerdere oorzaken liggen. Ik moet ook nog uitlijnen (en dus nieuwe banden rondom) en daarna kan ik pas concluderen of het de velgen zijn die oncomfortabel gaan trillen als ik weer eens de 200 overschrijdt. Dat doe ik niet heel vaak dus het is niet echt een issue.

Ik zat eerder naar TSW Modena's te kijken, erg mooie veelspaaks velgen, maar toen kwam dit van Sven voorbij, even wat goedkoper dan nieuwe velgen natuurlijk. Plus dat je dan niet op jezelf zit te vloeken als je wel tegen de stoep aankomt.

[ Voor 12% gewijzigd door !null op 22-11-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die LFA een eindje terug ziet er goed uit, maar ik vraag me serieus af wie hem gaat kopen. Ik begrijp dat de prijs in het Lamborghini/Ferrari territorium ligt en tsja, met alle respect, wat zou je dan zelf kopen? :o Ongetwijfeld is de Lexus beter gebouwd en betrouwbaarder, maar auto's met zo'n prijskaartje zijn vaak meer emotie en ik denk dat de mensen met geld die emotie niet voelen bij een Lexus :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de motor van dat ding gehoord? Emotie genoeg hoor, alsof er een formule 1 wagen rijdt :X Maar het zal wel een liefhebberswagen worden, voorlopig is 'ie zeldzamer dan de zoveelste F430 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Tortelli schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 00:21:
*Schop*

Ben nu een paar weekjes rustig aan het kijken voor een auto. ge(mis)bruikte altijd de auto's van mijn ouders, maar aangezien ik nu stage loop wil ik toch wat voor mezelf hebben. Kan moeilijk 4 dagen in de week de auto van mijn moeder meenemen ;). Daar ik hierna ga afstuderen (vrij zeker ook redelijk ver weg) leek een auto me een goed idee. Eerst wat gekeken naar leuke BMW 3 series, maar zolang ik student ben vind ik die auto's gewoon te duur (aanschaf is prob niet, maar wegenbelasting en verbruik (met 120km/dag....) zijn me gewoon te veel voorlopig.
120km per dag, euro 98 anders sloop je je kat, 1:11 ongeveer. Succes. :X :+ Serieus, een T-Sport is bij die afstanden niet het meest ideale auto. Je rijdt voor 80 euro per week aan benzine weg met dat ding. Verder maakt een 2004 model niet minder herrie dan de oudere. Er is niets veranderd aan de motor of de geluidsisolatie, dus het blijft gewoon meer herrie dan echte snelheid. :+

* AtleX is Yaris 1.3 Linea Sol rijder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goedkoop moet:

/me aait z'n Aygo. :) Ik heb hem ook gekocht als student, veel goedkoper dan dat kan ik niet rondrijden. Ideaal ding dus, als je de centen hebt liggen tenminste. Nu zou ik serieus naar een Alto gaan kijken, volgens mij evenaart dat blok de prestaties van het blok in de Aygo (da's de eerste die het lukt) en de wagen zelf is erg goedkoop.

Suzuki is altijd koning kleine autootjes bouwen geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Nieuwe auto kopen lijkt me nu niet de goedkoopste manier om rond te rijden. Verbruik, wegenbelasting en onderhoudskosten zijn natuurlijk wel bijzonder laag van een Aygo. Alleen de afschrijving (al valt die bij kleine auto's natuurlijk mee).
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 10:26:
[...]

Je moet die t-sport ook boven de 140 rijden, nog meer herrie, maar dan klinkt wel leuker ...
Stukje weg waar ik testbreed was 140 me wat teveel van het goeie ;).

Ben toen mijn ouders @ vakantie waren 2 weekjes naar stage gereden in de S2000 van mijn vader (de zomer/fun auto van mijn vader), maar na 2 dagen deed ik lekker de oordoppen in tijdens de ~40km autobaan die ik rij.
Grrrrrene schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:32:
Die LFA een eindje terug ziet er goed uit, maar ik vraag me serieus af wie hem gaat kopen. Ik begrijp dat de prijs in het Lamborghini/Ferrari territorium ligt en tsja, met alle respect, wat zou je dan zelf kopen? :o Ongetwijfeld is de Lexus beter gebouwd en betrouwbaarder, maar auto's met zo'n prijskaartje zijn vaak meer emotie en ik denk dat de mensen met geld die emotie niet voelen bij een Lexus :)
Probleem van de LFA is volgens mij gewoon zijn uiterlijk. Ik kan hem eerlijk gezegd niet echt mooi vinden, achterkant is best oke maar die koplampen vind ik gewoon lelijk. Auto klinkt wel helemaal super (op de filmpjes iig). Hij is wel een behoorlijk stuk duurder als laat ik zeggen een F430 of Gallardo.....
Doordat er maar 500 van gemaakt gaan worden zal het verkopen geen echt probleem worden verwacht ik trouwens ;).
AtleX schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:22:
[...]

120km per dag, euro 98 anders sloop je je kat, 1:11 ongeveer. Succes. :X :+ Serieus, een T-Sport is bij die afstanden niet het meest ideale auto. Je rijdt voor 80 euro per week aan benzine weg met dat ding. Verder maakt een 2004 model niet minder herrie dan de oudere. Er is niets veranderd aan de motor of de geluidsisolatie, dus het blijft gewoon meer herrie dan echte snelheid. :+

* AtleX is Yaris 1.3 Linea Sol rijder. :)
Zou een tsport echt 1:11 lopen?. Dat is opzich wel fors veel voor zo'n klein en licht autotje. Zelfs met de S2000 rij je op langere autobaan stukken probleemloos 1:11 zolang je je aan de snelheden hou :D.

Om een lang verhaal kort te maken: Ik zie sowieso af van de Tsport. Kreeg vandaag een aanbod een Opel Astra te kopen voor zo idioot weinig geld dat ik dat moeilijk af kan slaan :*). Ben niet bepaald een opel liefhebber maar een bijzonder lage prijs doet natuurlijk wonderen ;).

[ Voor 104% gewijzigd door Tortelli op 21-11-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Tortelli schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:54:
[...]

Zou een tsport echt 1:11 lopen?. Dat is opzich wel fors veel voor zo'n klein en licht autotje.
Gemiddeld ongeveer, tenminste, ik hoor van alle T-Sport rijders dat ze ongeveer 1:11-1:12 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een T-Sport rij je dan ook niet omdat je het gas wilt aaien, dan is 1:11-12 nog best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Met het 1.8 VVT-i blok van Toyota (oa. MR2 Spyder, Celica), haal je wel beschaafde verbruikscijfers, terwijl je zo slecht nog niet zit qua prestatie. De MR2 Spyder is wel vrij hardcore, maar de Celica lijkt me slimmere keuze voor lange afstanden.

Ik snap wel niet hoe je van een BMW 3-serie naar een Yaris T-Sport gaat, het zijn niet meteen twee keuzes die bij mij in dezelfde lijst zouden voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Phuncz schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 22:34:
Met het 1.8 VVT-i blok van Toyota (oa. MR2 Spyder, Celica), haal je wel beschaafde verbruikscijfers, terwijl je zo slecht nog niet zit qua prestatie. De MR2 Spyder is wel vrij hardcore, maar de Celica lijkt me slimmere keuze voor lange afstanden.

Ik snap wel niet hoe je van een BMW 3-serie naar een Yaris T-Sport gaat, het zijn niet meteen twee keuzes die bij mij in dezelfde lijst zouden voorkomen :)
Ik spoor gewoon niet ;).

Als ik een Yaris had gekocht had ik hem toch geen eeuwigheid gehouden. Als ik een fatsoenlijke baan vind wil ik toch wat leukers (3 serie oid) kopen :).
Probleem van een leuke 3 serie (E46, 325/328/330 :9) is gewoon het gewicht/verbruik momenteel. Ik krijg een hele nette stagevergoeding maar zoals ik al aangaf heb ik geen zin al mijn spaargeld er door te jagen zolang ik student ben. Ik ben dus wat bijgedraait en gaan kijken naar een wat betaalbaardere, sportieve auto die: niet al teveel weegt, een redelijk verbruik heeft en behoorlijk vooruit komt.

Celica is absoluut een leuke auto, maar imo gewoon veel te duur. MR2 is leuk, maar voor het echte scheurwerk hebben we thuis al wat.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:13:
Een T-Sport rij je dan ook niet omdat je het gas wilt aaien, dan is 1:11-12 nog best netjes.
Als je het me eerlijk vraag vind ik 1:11-12 best slecht als je kijk dat de auto maar 915kg weegt, en al met al maar 106pk levert uit een inhoud van 1,5L (71pk/liter). Natuurlijk koop je niet voor niets een Tsport, maar ik ga er vanuit dat de gemiddelde Tsport rijder ook niet helemaal als een gestoorde rijd?.
Met de S2000 rijden wij normaal rond de 1:9,5-10 maar deze weegt zo'n 300kg meer, levert meer dan het dubbele vermogen en is aerodynamisch vrij slecht (cabrio....). En nee ik rij niet als een bejaarde ;).

Ik ga misschien redelijk offtopic, maar het valt mij vaak op dat motoren die verder doorontwikkeld zijn (lees een hoog specifiek vermogen leveren) absoluut niet bijzonder veel verbruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Tortelli op 21-11-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Logisch, ze zijn ook efficiënter. Maar ze kunnen tegelijkertijd ook meer benzine verbranden in dezelfde tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ik trap best door af en toe met mn Yaris T-sport, maar 1:11 ?? dan moet ik echt heeeel erg gek gaan doen.

Gemiddeld zit ik rond 1:13/1:14 ofzo, maar wagentje is nog wel iets zuiniger te rijden. Alleen 98 tanken heb ik nog nooit van gehoord... Er ligt een normaal 1.5 blok in, niks speciaals.

Gaat het niet om de geblazen variant? Of de Celica/Corolla T-sport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Phuncz schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 22:34:
Met het 1.8 VVT-i blok van Toyota (oa. MR2 Spyder, Celica), haal je wel beschaafde verbruikscijfers, terwijl je zo slecht nog niet zit qua prestatie.
Met mijn Celica haal ik gemiddeld zo'n 1:11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Is dat met het 192 of 143 pk blok? Indien de laatste, dan valt me dat ook nog wel tegen.
Mijn MR2 turbo heeft een blok dat in de jaren '80 is ontworpen, en met 100 pk/liter deed dat ding nog 1 op 10,5 gemiddeld bij dagelijks gebruik. Sinds het ding ietwat is opgevoerd naar zo'n 240 pk en ik er niet meer dagelijks mee rij (en dus de keren dat ik er wel mee rij, ook gelijk wat "vlotter" :P) is dat gezakt naar 1 op 9, maar dat valt dan nog best mee, als je het vermogen en verbruik afzet tegen die modernere motoren...

[ Voor 3% gewijzigd door johnwoo op 22-11-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
johnwoo schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:58:
Is dat met het 192 of 143 pk blok? Indien de laatste, dan valt me dat ook nog wel tegen.
Dat is met de 1.8 VVT-i, dus 143 pk.
Pagina: 1 ... 22 ... 167 Laatste