Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 21 ... 167 Laatste
Acties:
  • 919.402 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominic schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:49:
[...]

Omdat ik de swap niet heb gedaan :) De vorige eigenaar heeft dat gedaan. Ik zou trouwens zelf voor een 2JZ gaan voor dat extra beetje oempf :P
Wat heb je weinig boost touwens ? 10 PSI... een 5 GT Turbo heeft standaard nog meer zelfs :P (ietsje dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:16:
[...]

Wat heb je weinig boost touwens ? 10 PSI... een 5 GT Turbo heeft standaard nog meer zelfs :P (ietsje dan)
Fabriek-af draaien de 7MGTE's nog minder: 6 PSI (stock 240pk). 10 PSI is met de standaard koppakking nog 'veilig' maar dan moet je al wel je in- en uitlaatsysteem hebben aangepast. (Turbo elbow, downpipe, turbo-to-back, einddemper)

Wanneer je een metalen koppakking neemt kun je tot 14 PSI, daarna moet je een FCD nemen of je injectoren + AFM vervangen. Turbo-upgrade komt dan ook al gauw om de hoek kijken..

Blijft een leuk ballansspelletje dat boosten ;)

[ Voor 13% gewijzigd door dominic op 07-05-2009 17:29 ]

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominic schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:25:
[...]

Fabriek-af draaien de 7MGTE's nog minder: 6 PSI (stock 240pk). 10 PSI is met de standaard koppakking nog 'veilig' maar dan moet je al wel je in- en uitlaatsysteem hebben aangepast. (Turbo elbow, downpipe, turbo-to-back, einddemper)

Wanneer je een metalen koppakking neemt kun je tot 14 PSI, daarna moet je een FCD nemen of je injectoren + AFM vervangen. Turbo-upgrade komt dan ook al gauw om de hoek kijken..

Blijft een leuk ballansspelletje dat boosten ;)
Metalen koppakkingen bestaan niet, wel met metalen platen tussen het "papier"... die zijn wel hard ja.

Valt me opzich tegen dat zo'n blok zo weinig boost aan kan... aan de andere kant is het wel fijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:32

johnwoo

3S-GTE

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:07:
[...]

Metalen koppakkingen bestaan niet, wel met metalen platen tussen het "papier"... die zijn wel hard ja.
Lol... vertel jij het tegen de makers van metalen koppakkingen? :P

In mijn built blok komt ook een MLS ( = multi layer steel) headgasket, van Cometic:
Afbeeldingslocatie: http://www.performanceunlimited.co.uk/Pictures/MLS_head_gask_2.jpeg
En ja, dat zijn gewoon 3 laagjes staal op elkaar, komt geen papier bij kijken. En om het bij Toyota te houden: TRD maakt ook een metalen koppakking voor de 3S, en TTE heeft ze zelfs in verschillende diktes, om af te stemmen op je compressieverhouding.

Bij MHG's (metal head gaskets) moet je er wel voor zorgen dat zowel de cilinderkop als het deck van het blok precies vlak zijn, dat komt een stuk nauwer dan bij "gewone" koppakkingen. Voordeel is dat ze steviger zijn, dus een hogere druk in de verbrandingskamer kunnen weerstaan zonder te gaan lekken (ergo: meer boost).

[ Voor 13% gewijzigd door johnwoo op 07-05-2009 21:35 ]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnwoo schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:27:
[...]

Lol... vertel jij het tegen de makers van metalen koppakkingen? :P

In mijn built blok komt ook een MLS ( = multi layer steel) headgasket, van Cometic:
[afbeelding]
En ja, dat zijn gewoon 3 laagjes staal op elkaar, komt geen papier bij kijken. En om het bij Toyota te houden: TRD maakt ook een metalen koppakking voor de 3S, en TTE heeft ze zelfs in verschillende diktes, om af te stemmen op je compressieverhouding.

Bij MHG's (metal head gaskets) moet je er wel voor zorgen dat zowel de cilinderkop als het deck van het blok precies vlak zijn, dat komt een stuk nauwer dan bij "gewone" koppakkingen. Voordeel is dat ze steviger zijn, dus een hogere druk in de verbrandingskamer kunnen weerstaan zonder te gaan lekken (ergo: meer boost).
Kan geen volledig metaal zijn, moet iets van aluminium tussen zitten dan.

Ik ken wel alu koppakkingen, maar volledig staal lijkt me verre van "goed" zeg maar... krimpen/uitzetten probleem.

[edit]

Je hebt een materiaal nodig dat altijd goed afdicht, koud of warm en dat als het blok warm wordt snel uitzet.... staal doet dat niet... moet dus iets tussen zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Toch is het echt zo, MLS koppakkingen zijn gewoon van staal... Nou weet ik niet of je ze ook hebt voor volledig aluminium blokken, maar de blokken waar ik ze op heb zien gebruikt worden (inclusief mijn eigen blok) zijn wel allemaal van ouderwetsch gietijzer en aluminium cilinderkop, misschien dat dat ermee te maken heeft...

[edit] Ik denk dat dat het inderdaad is, want de uitzettingscoefficient van staal valt mooi tussen die van gietijzer en aluminium in:

MateriaalLineaire uitzettingscoefficient α in m/m°K
Aluminium22.2
Staal13~17 afhankelijk van soort staal
Gietijzer10.4

Dus misschien is een stalen koppakking dan niet mogelijk op een aluminium blok.

[ Voor 52% gewijzigd door johnwoo op 07-05-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een alu blok zal scheuren inderdaad.

Een alu kop kan redelijk veel hebben en een gietijzeren onderblok al helemaal....

Zit er opzich prima tussen... we moeten eens uitzoeken of daarom staal gekozen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 18:36
Ook hier maar even updaten.

Afgelopen week nieuwe velours automatten in me Corolla gelegd. En nieuwe TTE grand prix velgen aangeschaft.

Afbeeldingslocatie: http://www.itvault.org/car/corolla/ttevelg1.jpg

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Laatst online: 08:29
TgR_KILLER schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:32:

Afgelopen week nieuwe velours automatten in me Corolla gelegd.
Ah matten... De mat op de bestuurdersplek in mijn avensis schoof altijd al van de bevestiging af; welke nu ook nog stuk is, dus hij schuift nog beter!

Nu kan meneer de Toyodealer alleen hetzelfde 1 punts bevestigings systeem leveren, waar ik dus niet zo'n toffe ervaring mee heeft. Iemand ervaringen met bijvoorbeeld het spul van automatten.nl of andere sites? Tips? etc ?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
heb mijn matten bij matten-online gekocht. tot op heden geen last van schuivende matten. de antislip werkt redelijk lekker ligt ook maar op 1 punt vast maar de oude matten lagen helemaal nergens mee gemonteerd (behalve wat bijna niet meer plakkende dubbel zijdige tape)

Ik heb ieder geval geen last van schuivende matten.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 19:24

YellowCube

Wait...what?

Ronald schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 23:08:
[...]

Ah matten... De mat op de bestuurdersplek in mijn avensis schoof altijd al van de bevestiging af; welke nu ook nog stuk is, dus hij schuift nog beter!

Nu kan meneer de Toyodealer alleen hetzelfde 1 punts bevestigings systeem leveren, waar ik dus niet zo'n toffe ervaring mee heeft. Iemand ervaringen met bijvoorbeeld het spul van automatten.nl of andere sites? Tips? etc ?
ik weet niet wat er onder jouw matten zit. Bij mij is het velours en de matten zijn aan de onderkant voorzien van een soort kleine spikes die die in de verlours grijpen.
daarnaast zitter er 2 bevestigingspunten per mat.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Tis daadwerkelijk een toyomat, maar weinig van al die mooie truukjes om hem op zijn plek te houden...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
dominic schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:19:
Er kan nog meer leven in dit topic geblazen worden;
[knip]
Leuke auto tante Gnoom! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij ook maar weer eens posten:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/200wccg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/68el41.jpg

Inmiddels weer met een orgineel grille, ik moest er wel 2 maanden op wachten, maar het ziet er weer netjes uit.
Ik ben nu nog aan het wachten op de ARC airbox en 2 van de Hayashi wielen moeten nog gepolijst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-09 20:59
Erg netjes. Ik wil nog wel een keer in een AE86 rijden, kijken hoe anders het rijdt dan m'n AW11.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

En een foto van de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://www.erwinkleinjan.nl/images/uploadmap/P10102912%20klein.jpg

Donderdag nieuwe SCV kleppen en dan rijdt ie weer als -bijna- nieuw.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:45:
[...]

Kan geen volledig metaal zijn, moet iets van aluminium tussen zitten dan.
Sinds wanneer is aluminium geen metaal meer? :P

Hoe dan ook: mooie auto's komen hier voorbij. Die AE86 ziet er erg strak uit, maar ook de MR2 van Babbaloerie ziet er superstrak uit. Ooit wil ik nog 's een MR2 hebben :9

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend heb ik eindelijk eens iets meer dan 2km met de nieuwe Avensis van pa kunnen rijden :P Eerste indrukken: die motor (1.8L benzine, 1300km op de teller, dus die wordt nog een stuk soepeler) is werkelijk een huzarenstukje. Het ding roept serieus bij 1800 toeren dat je door moet schakelen en dan is 'ie nog altijd voldoende vlot. Wat nou, een diesel is schakellui? :P Ik heb hem de toeren nog niet in durven jagen, daarvoor mag 'ie eerst de 3000km aan hebben getikt :) De zesde versnelling is echt geweldig, vanaf de 70 kun je hem daarin gooien en dan loopt 'ie echt superzuinig (ver boven de 1:20). De uitrolweerstand is in de zesde versnelling ook bijzonder laag, gunstig voor in de stad dus :) Sowieso is de versnellingsbak weer heerlijk strak, schakelt precies en soepel.

Qua wegligging is ie weer directer dan het vorige model (die op zijn beurt weer een stuk directer was dan het model daarvoor). Ik heb alleen het gevoel dat ik veel meer van de achterwielen doorkrijg dan van de voorwielen. Ik moet nog een keer de dijk over met 'em, dan voel ik het wat beter, maar het voelde nu iets ongebalanceerd.

De binnenkant is typisch Toyota: saai maar functioneel. De stoelen zitten goed, hoewel ik iets te diep wegzak, maar ze bieden wel goede steun :)

En er zit werkelijk een Franse bug in: als je wegrijdt gaat de wagen op slot, prima feature ala Peugeot. Het enige dat erg nasty is, is dat je daarna de achterdeuren met geen mogelijkheid van binnenuit open krijgt. Kinderslot omzetten helpt niks. 8)7

Wordt binnenkort vervolgd als 'ie wat meer kilometertjes heeft gelopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik kachel nu voor mijn werk rond in deze wolf in schaapskleren:

Afbeeldingslocatie: http://www.toyota.co.nz/MOTMPages/AurionV6/images/wallpapers/sportivo/800x600/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.toyota.co.nz/MOTMPages/AurionV6/images/wallpapers/sportivo/800x600/2.jpg

Een Toyota Aurion 3.5 V6 .... met 204kw en 346nm :) Ziet er uit als een opgefokte Camry ofzo maar dat ding gaat echt als de brandweer!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Doet je toch afvragen waarom die wagens niet naar Nederland gehaald worden, al dan niet met de nieuwe 1.6-2.0 liter motoren...

Ziet er zeker netjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ronald schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:37:
Doet je toch afvragen waarom die wagens niet naar Nederland gehaald worden, al dan niet met de nieuwe 1.6-2.0 liter motoren...

Ziet er zeker netjes uit
Als ie al gehaald zou worden wel met die motor... maar met de huidige belastingen hier zou je je gek betalen aal slurptax volgens mij :P

en met 1.6 / 2.0 concureren ze met de Avensis en Corolla... concurenten van je eigen merk op de markt brengen heeft weinig zin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Voor de Australische markt, het is net een Holden.
En hij heeft FWD, niet echt geweldig met zoveel pk (en gewicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
tazzman schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:23:
Ik kachel nu voor mijn werk rond in deze wolf in schaapskleren:

[afbeelding]

[afbeelding]

Een Toyota Aurion 3.5 V6 .... met 204kw en 346nm :) Ziet er uit als een opgefokte Camry ofzo maar dat ding gaat echt als de brandweer!
Grappig ding! Ik zat ff te googlen en zag dat er ook een limited TRD versie van is met 241kW en 0/100km/h in 6,1sec :9~ Snelste productie saloon met FWD ofzo

Afbeeldingslocatie: http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2007/10/tc-trd-1.thumbnail.jpg

Afbeeldingslocatie: http://allcarsreview.com/wp-content/uploads/2007/10/40940.jpg
TRD Aurion's supercharged 3.5-litre dual-VVT-i Quad Cam 2GR-FE V6 engine delivers 241kW of power at 6400rpm and 400Nm of torque at 4000rpm, on 98-octane premium unleaded petrol.
The supercharged engine has more than 300Nm of torque available from 1250rpm through to redline.
At just 1800rpm, the supercharged TRD Aurion engine matches the 336Nm peak torque of the naturally aspirated Aurion engine.
The supercharged engine gives TRD Aurion 0-100km/h acceleration of 6.1 seconds and standing 400m acceleration of 14.2 seconds.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie bak zeg, lekkere neus en achterkant, beetje geinspireerd op de IS-F lijkt het wel met die uitlaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

De TRD Aurion is erg cool, zoiets zouden ze wmb best in Europa op de markt mogen brengen, evenals de Mark X. Helaas is West-Europa in het algemeen en Nederland in het bijzonder al een hele tijd geen sedan-land meer (hatchbacks doen het hier beter, en een Nederlander die een hatch te klein vindt koos vroeger eerder een station en nu een MPV, ipv een sedan).

De Aurion (ook de TRD) was er trouwens een stuk eerder dan de IS-F, dus de inspiratie zal eerder andersom zijn :+

Nog een mooie sportieve sedan van Toyota;
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5MYhiIyx2HwspixFZPHn1IXz/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CM7QqGR8J3zmjPqscblRcY7D/full.jpg
(een van de weinige keren dat ik aftermarket achterlichten mooier vind dan de originele :+)

[ Voor 8% gewijzigd door johnwoo op 05-06-2009 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 17:48
Wow, die zwarte Aurion is inderdaad echt cool. Ik geloof graag dat die hierboven veel power heeft, maar ik hou niet zo van felle kleurtjes op auto's ;)

@ geen sportieve toyota sedan's in EU: tja... ik vind het jammer dat Toyota uberhaupt amper nog sportieve auto's levert, in ieder geval in de EU niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Komt wel weer wat leuks aan, en betaalbaars, maar helaas pas in 2012. En volgens mij komt er zelfs een Subaru logo op ipv Toyota, maar dat zullen we nog wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 16:14
Sinds afgelopen woensdag in het bezit van een Toyota Auris, uit mei 2007.
2.2 liter Diesel, 177 PK. 20.000 KM op de teller. Leren bekleding, stoelverwarming, Xenon verlichting
Maar ook map navigatie en bluetooth.

Nu is het echter dat ik geen telefoon nummer kan intypen als ik aan het autorijden ben, erg vervelend.
Kan ook niet door een folderlist van een mp3 cd bladeren als ik aan het rijden ben.

Iemand enig idee of dit uit te zetten is? Zodat nummers wel ingevoerd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Yep, dan moet je de pulskabel van de snelheidsmeter naar de navigatie onderbreken dmv. een knop. Hier zitten wel ook nadelen aan. Google maar eens op het typenr. van de navigatie, tns700 geloof ik. Heb dezelfde maar ik gebruik het zonder die aanpassing, helaas is dat de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Phuncz schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:31:
Yep, dan moet je de pulskabel van de snelheidsmeter naar de navigatie onderbreken dmv. een knop. Hier zitten wel ook nadelen aan. Google maar eens op het typenr. van de navigatie, tns700 geloof ik. Heb dezelfde maar ik gebruik het zonder die aanpassing, helaas is dat de enige oplossing.
Bedankt voor je reactie. Heb even lopen googlen, maar heb niet echt wat kunnen vinden.
Heb je toevallig een linkje voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik vind het zo meteen ook niet, maar de dealer zal je daar wel mee kunnen helpen. Het wordt afgeraden omdat je navigatie bij het in- en uitschakelen van de snelheidspuls zijn in de war is. Sommigen claimen dat het geen probleem is als je de kabel niet aansluit en dat hij zowiezo werkt. Check eens op Toyota Owners Club forums zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnwoo schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 01:16:
De TRD Aurion is erg cool, zoiets zouden ze wmb best in Europa op de markt mogen brengen, evenals de Mark X. Helaas is West-Europa in het algemeen en Nederland in het bijzonder al een hele tijd geen sedan-land meer (hatchbacks doen het hier beter, en een Nederlander die een hatch te klein vindt koos vroeger eerder een station en nu een MPV, ipv een sedan).

De Aurion (ook de TRD) was er trouwens een stuk eerder dan de IS-F, dus de inspiratie zal eerder andersom zijn :+

Nog een mooie sportieve sedan van Toyota;
[afbeelding]

[afbeelding]
(een van de weinige keren dat ik aftermarket achterlichten mooier vind dan de originele :+)
Beetje laat, maar heb je wat meer info/linkjes over die Altezza/IS? Vooral die achterlichten ben ik benieuwd naar, zijn zoals je zegt een stuk mooier dan de originele :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
Robbie T schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:06:
Sinds afgelopen woensdag in het bezit van een Toyota Auris, uit mei 2007.
2.2 liter Diesel, 177 PK. 20.000 KM op de teller. Leren bekleding, stoelverwarming, Xenon verlichting
Maar ook map navigatie en bluetooth.

Nu is het echter dat ik geen telefoon nummer kan intypen als ik aan het autorijden ben, erg vervelend.
Kan ook niet door een folderlist van een mp3 cd bladeren als ik aan het rijden ben.

Iemand enig idee of dit uit te zetten is? Zodat nummers wel ingevoerd kunnen worden?
Nieuwe Navigatie DVD met kaarten kopen. Ik heb een Auris uit Juli 2008, en als je de kaartenserie 2008/2009 weet te bemachtigen dan kun je alles gewoon bedienen tijdens het rijden. Inclusief bestemmingen etc. :-) Bovendien staan al veel nieuwe wegen erop, wat het wellicht ook waard is.

Ik had in eerste instantie een 2006/2007 kaart erin, en dus weet ik precies wat voor een ergernis het is als je niets kunt ingeven tijdens het rijden ;-).

Zal je wellicht wel 140€ kosten! Of... misschien proberen bij een dealer of hij je software wil updaten met de nieuwe navigatie dvd's? Ik weet niet of de headunit ook downgrade als je daarna je oude kaarten gebruikt, maar de nieuwe kaarten werken iig 100% met bediening. (Kijk ook maar eens op http://www.toyota-mapupdates.eu)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
F-Tim schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:08:
[...]

Nieuwe Navigatie DVD met kaarten kopen. Ik heb een Auris uit Juli 2008, en als je de kaartenserie 2008/2009 weet te bemachtigen dan kun je alles gewoon bedienen tijdens het rijden. Inclusief bestemmingen etc. :-) Bovendien staan al veel nieuwe wegen erop, wat het wellicht ook waard is.

Ik had in eerste instantie een 2006/2007 kaart erin, en dus weet ik precies wat voor een ergernis het is als je niets kunt ingeven tijdens het rijden ;-).

Zal je wellicht wel 140€ kosten! Of... misschien proberen bij een dealer of hij je software wil updaten met de nieuwe navigatie dvd's? Ik weet niet of de headunit ook downgrade als je daarna je oude kaarten gebruikt, maar de nieuwe kaarten werken iig 100% met bediening. (Kijk ook maar eens op http://www.toyota-mapupdates.eu)
Bedankt voor de info! Hier maar eens achteraan, vragen bij de dealer of hij de software kan en wil updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

F-Tim schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:08:
[...]
Ik weet niet of de headunit ook downgrade als je daarna je oude kaarten gebruikt
Dat vraag ik me dus ook af: ik heb geen zin om voor een auto die ik toch ga wegdoen nieuwe kaarten te kopen voor € 150,- of wat ze ervoor vragen tegenwoordig, maar ik kan wel een kopietje van het net trekken om enkel die update uit te voeren. Mij boeit het toch alleen om de extra mogelijkheden, niet de kaarten. Heb al genoeg gelezen dat 2008-2009 kopies onmogelijk werkend te krijgen zijn op de Aisin toestellen, voor de mensen zie zich dat afvroegen. Ze kunnen wel de firmware updaten, die dan ook de beveiliging plaatst tegen kopies.

[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 04-08-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:46
Insider info gezocht:

Zojuist voor een onderhoudsbeurt bij de dealer geweest. Niets bijzonders, behalve dit:
Er zou een actie van Toyota zijn waarbij bij mijn type Corolla (Hatchback, 2005, 1.4-D4D met MMT multimode automaat) er onderdelen van het MMT systeem vervangen/aangepast worden. De baliemedewerker wist niet waarom dit was of wat de mogelijke problemen van het huidige systeem zouden zijn - enkel de melding dat de reparatie & onderdelen gratis zou zijn.

Ben ik op zich best blij mee: met 210.000 op de teller is het leuk om gratis versleten onderdelen door nieuwe te vervangen. Afspraak gemaakt voor half september.

Maar goed, ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar wat er precies speelt: zo'n actie doe je, lijkt mij, alleen als er een designfout in zit. Wat is die designfout, welk probleem kan er optreden en hoe wordt het opgelost?

Waarom ik dit graag wil weten:
Uitgerekend gistermiddag had ik een probleem met de MMT, na 4 jaar en 210K kilometers probleemloos rijden. Na het starten en naar 'E' schakelen wilde de automaat niet in de 1e versnelling. 'N' op het display bleef knipperen en een rood waarschuwingslampje van de MMT ging branden. Na een paar keer opnieuw starten was het vanzelf opgelost - sindsdien geen problemen meer.
Ik ben nu dus benieuwd of dit probleem en die Toyota MMT vervang-actie gerelateerd zijn.

Hier naar MMT gezocht en er niets over gevonden. Op de Toyota site naar MMT gezocht en niets relevants gevonden. Met google naar 'toyota MMT' gezocht en enkel iets op toyotaownersclub.com gevonden dat over MMT problemen ging - maar dat ging meer over een ander probleem, dat de automaat tijdens het rijden spontaan naar neutraal schakelt - niet iets waar ik last van heb.

Ofwel, iemand hier die iets meer weet over die MMT vervangingsactie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
vanaalten schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 19:33:

Ofwel, iemand hier die iets meer weet over die MMT vervangingsactie? :)
Google: corolla 1.4 mmt recall

http://toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=97742
http://www.toyota-tech.eu/toms_cabs/EN/9K3E-059.pdf

Omschrijving lijkt nog precies op jouw probleem ook

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:22:
[...]

Beetje laat, maar heb je wat meer info/linkjes over die Altezza/IS? Vooral die achterlichten ben ik benieuwd naar, zijn zoals je zegt een stuk mooier dan de originele :Y
Hmm... ik kan het zo snel niet meer terugvinden, maar ik meen dat ik die wagen via Tezzaworld had gevonden. En al was dat het niet, dan is dat een van de beste plaatsen om ernaar te vragen :P

Zulke plaatjes kopieer ik altijd even naar m'n t.net fotoalbum om te voorkomen dat ze verdwijnen als ik ze nog eens nodig heb (een Altezza RS200 staat hoog op m'n verlanglijst, en dan zou ik ook gaan zoeken naar die achterlichten), maar het nadeel is dat ik dan geen link naar de bron meer heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:46
Ronald schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:13:
[...]
Google: corolla 1.4 mmt recall
Auw, kwestie van betere zoektermen gebruiken dus...
Yep, zeker - 'lock into neutral'... Zo op het oog, zonder verstand van zaken, is het een lekker prijzige vervanging. Garage zei al dat ze 'm een dag nodig zouden hebben; ecu, motor, clutch set... best leuk als je die dan voor niets krijgt! Ik maakte mij, toen ik de auto wegbracht en die klacht noemde, al zorgen om een dure reparatie.

Hardstikke bedankt voor die zoekresultaten - maakt m'n dag weer helemaal goed!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:26:
[...]

Dat vraag ik me dus ook af: ik heb geen zin om voor een auto die ik toch ga wegdoen nieuwe kaarten te kopen voor € 150,- of wat ze ervoor vragen tegenwoordig, maar ik kan wel een kopietje van het net trekken om enkel die update uit te voeren. Mij boeit het toch alleen om de extra mogelijkheden, niet de kaarten. Heb al genoeg gelezen dat 2008-2009 kopies onmogelijk werkend te krijgen zijn op de Aisin toestellen, voor de mensen zie zich dat afvroegen. Ze kunnen wel de firmware updaten, die dan ook de beveiliging plaatst tegen kopies.
Effe mezelf beantwoorden: kopies van 2008-2009 (E11) met de bootloader van 2007 (E10) werken, hoe gaan we hier niet bespreken. Maar hij update de firmware wel, heb zo meteen geen nieuwe dingen opgemerkt, wel dat wegens de oude bootloader niet de navigatie kan ingesteld worden terwijl je rijd, wat bij een originele nieuwe versie wel gaat.

• !null
"Even" met de Celica naar Marokko gereden:

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2rmnn1f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/v2var4.jpg

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Mijn Yaris is inmiddels een stukje naar beneden gezakt. :) Van steltloper naar:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ymW9oZrQuP3XRWyOQkkFc2By/full.jpg

*O*

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

!null schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:19:
"Even" met de Celica naar Marokko gereden:

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie shots. Ik hoop wel voor je dat je airco hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:47
M'n vader heeft afgelopen vrijdag z'n nieuwe Verso 1.8 (benzine) opgehaald en ik heb er gisteren eens even in rond gereden. Hiervoor had hij ook een Verso 1.8 benzine (uit 2006). Het betreft de Dynamic uitvoering van het nieuwste model die erg compleet is als je 't mij vraagt. Eigenlijk alles zit er wel op :). Lichtmetalen velgen, radio MP3, Bluetooth carkit, stuurwielbediening voor radio, telefoon en boordcomputer, regen- en lichtsensor, mistlampen, keyless entry en keyless start, cruise control met speedlimiter, achteruitrijcamera met LCD in de achteruitkijkspiegel, stoelverwarming, zonneschermen in de portieren, getinte ruiten achter, elektrisch bedienbare ramen voor en achter, traction control en vehicle stability control, en vast nog wel een aantal zaken. Alleen parkeersensoren heeft ie er als enige optie apart bijbesteld. Volgens mij blijft er niet veel te wensen over :).

De nieuwe Verso staat op het onderstel van de Avensis en dat is in vergelijking met het vorige model goed te merken. De kofferruimte is wat ruimer en de beenruimte achter is gegroeid. De bediening (sturen en koppeling) is een stuk lichter geworden. Eigenlijk vind ik dat een minpuntje. Verder is het comfort uitstekend, een behoorlijke vooruitgang t.o.v. het vorige model. Hij ligt prettig in de bocht en stuurt goed. Van overhellen is nog niet zo gauw sprake. De motor is iets krachtiger geworden en vooral veel stiller (binnenin de auto althans). Hij is echter ook wat zwaarder dan het vorige model dus de prestaties zullen niet heel anders zijn. De 6e versnelling is ook een welkome toevoeging want de Toyota motoren houden wel van toeren en worden daardoor lawaaiig. Een erg fijne reisauto denk ik. Al met al was ik er erg positief over te spreken :).

Het is eigenlijk precies deze, alleen met 16" 5-spaaks velgen (Dynamic-uitvoering):
Afbeeldingslocatie: http://www.ridesandstuff.com/wp-content/uploads/toyota-verso-2009.jpg

Ik wist eerst niet zo goed wat ik van de kleur moest denken maar het valt me eerlijkgezegd niet tegen. Past er goed bij denk ik en je ziet 'm momenteel nog niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Toevallig bij een niet nader te noemen garage in Beesd gekocht? Toen ik daar vorige week vrijdag stond kwam er precies zo'n auto binnen, zelfde kleur, zelfde velgen als je beschrijft en volgens mij dezelfde uitvoering. Ik vind het wel een geinige bak, maar in het echt is hij zo massief door de enorme hoeveelheid blik aan de zijkant. Zeker achter zijn de zijramen erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
johnwoo schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:56:
[...]

Mooie shots. Ik hoop wel voor je dat je airco hebt :+
Ja ik heb 1 van de weinige T20's met airco 8)
(maar die ging op het laatst in de vakantie wel stuk :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:47
AtleX schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:22:
Toevallig bij een niet nader te noemen garage in Beesd gekocht? Toen ik daar vorige week vrijdag stond kwam er precies zo'n auto binnen, zelfde kleur, zelfde velgen als je beschrijft en volgens mij dezelfde uitvoering. Ik vind het wel een geinige bak, maar in het echt is hij zo massief door de enorme hoeveelheid blik aan de zijkant. Zeker achter zijn de zijramen erg klein.
Nee, in het Oosten des lands ;).

De deuren zijn inderdaad groot (hoog) maar er zit nu wel een welving in. Bij het vorige model waren de deuren één geheel vlak, er zit nu wat meer lijn in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:08

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gisteren met de Prius in Amsterdam een oom uit Afrika. Hij viel van de ene verbazing in de andere, en toen ik het automatisch inparkeren demonstreerde viel hij helemaal bijkans van zijn stokje :D

Welkom in Europa, continent van de onbegrensde techniek ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 28-08-2009 10:37 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Haha, eigenlijk Japans maar goed.
Over Afrikanen gesproken, in Marokko dachten ze allemaal dat m'n Celica uit '95 hagelnieuw was. Maar goed, ze vroegen je dan ook gewoon wat voor merk en type het was, en waar ik vandaan kwam, terwijl ze naast de auto stonden. Kijk dan gewoon 1 keer op de achterkant haha.
Blijkt wel dat ze daar weinig sportwagens zien, zoveel dat ik nagekeken werd in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Ik vond het niet nodig om dit topic te kicken, maar dit wil ik jullie toch echt niet laten ontgaan. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.22055.nl/Tweakers/km%20stand.jpg

Corolla E12 uit 2002.

[ Voor 4% gewijzigd door EWK op 30-08-2009 12:44 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 15:04

Impry

Rallymedia.nl

EWK schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:44:
Ik vond het niet nodig om dit topic te kicken, maar dit wil ik jullie toch echt niet laten ontgaan. :)

[afbeelding]

Corolla E12 uit 2002.
Dat is een flinke kilometerstand. :D Gaaf zeg.
Hoe houdt de auto zich na zoveel kilometers?

[ Voor 68% gewijzigd door Impry op 30-08-2009 13:22 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Nog perfect!
Natuurlijk wel het gebruikelijke onderhoud, maar weinig gekke dingen gehad.
* EWK klopt af :*)

Afgelopen week nog 'even' naar Beieren geweest, loopt nog altijd prima 175 max (op gps , dik 180 op teller) (en 193 op gps van de berg) en dat met 90 pk.

Auto ziet er verder ook nog prima uit, als ik bij een onbekende garage kom (Toyota garage is erg duur met remblokken en schijven) dan moeten ze vaak twee keer kijken voordat ze door hebben dat het écht die stand is. :o

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
500.000km in 7 jaar, danm :D Ik geloof zo dat onbekende garages ff een paar keer moeten kijken voor ze je km-stand geloven _o-

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Netjes hoor 500dkm! Ik ben op de vakantie over de helft, 250.000 km gegaan.
Wat voor motor heb je erin liggen? D4D diesel serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 ton, holy shit. Ik ben al blij als de Aygo ooit de 3 ton aan kan tikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

...en ik ben blij als ik mijn Corolla vóór 50.000km weg heb :P
Niemand wil blijkbaar een Sedan...

• EWK
  • Niet online

EWK

!null schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:49:
Netjes hoor 500dkm! Ik ben op de vakantie over de helft, 250.000 km gegaan.
Wat voor motor heb je erin liggen? D4D diesel serie?
Ja, de D4D 2.0 liter 90 PK ligt er in.

Hoi!

• !null
Ah ja, een echte diesel die lang mee moet gaan. Maar zit er een turbo op of niet?

• EWK
  • Niet online

EWK

Ja, die zit er ook op.

Hoi!

• Ronald
Joepie de poepie...

Ik heb een aantal kapotte lagers in de versnellingsbak van mijn Avensis :(

Diagnose volgens de dealer, maar die heeft 10 uur nodig aan ruim 80 euro het uur om amper 200 euro aan onderdelen te vervangen in die bak... *slik*

Heeft er iemand tips hoe we dat een tikje goedkoper opgelost krijgen, dat uurloon licht bij onafhankelijke garages gegarandeerd een heeeeel groot stuk lager... Als er iemand tips heeft, dan hoor ik het heeel graag...

Verwijderd

licht? :X

Gewoon een paar garages in de buurt bellen en om een indicatie van de prijs vragen.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

een andere bak uit een donorauto door een bijbeuner eronder laten zetten is geen optie?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Voor 200 euro haal je een andere bak die beun de haas er voor 150 euro eronder hangt. Het nadeel is dan alleen dat je bak met onbekende historie hebt, maar het is wel veel goedkoper.

• Ronald
Probleem is een donorbak vinden...
De dealer gaf aan dat het lastig is er een te vinden... Ook al een beun gesproken en die kon ook geen ruilbak vinden.

Op onderdelenlijn staan er 1 mischien 2, maar daar kan ik morgen mischien wat meer over vinden...

Ik heb een bedrijf gevonden die de huidige bak kan reviseren voor 750 euro incl 6 maanden garantie. (ex de- en montage) (krijg ik net een mail van)
Mijn vraag is een complete revisie noodzakelijk.... Het is wel de zekerdere optie (geen verassingen wat er verder in de bak gevonden wordt), en het is al een minder duur dan de dealer.

me oud-buurman kan ook schroeven, maar de bak moet geruild/gefixed en dat zal hij mischien niet zelf kunnen (lagers persen vereist leuk gereedschap)

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik ben geen totale expert, maar je versnellingsbak deels laten reviseren is imo tricky.
als je nu onderdeel A en B gaat vervangen en C niet, dan kan het zijn dat onderdeel C het opeens voor z'n kiezen krijgt en alsnog in no time kapot gaat.
Zit je over een tijdje weer met hetzelfde geemmer + frustraties.

ik koop potentiele frustraties graag af

• Ronald
YellowCube schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:41:
ik ben geen totale expert, maar je versnellingsbak deels laten reviseren is imo tricky.
als je nu onderdeel A en B gaat vervangen en C niet, dan kan het zijn dat onderdeel C het opeens voor z'n kiezen krijgt en alsnog in no time kapot gaat.
Zit je over een tijdje weer met hetzelfde geemmer + frustraties.

ik koop potentiele frustraties graag af
Ik geef je er zeker gelijk in, totale revisie heb je een bak die ZGAN is.

Toch is slechts lagers vervangen wat de toyo dealer suggereerde... for what its worth....

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:36
Weet je zeker dat er iets mis is met de bak? Toen ik mijn Celica wegbracht voor zijn eerste apk gaf de lokale Toyota dealer aan dat er een bijgeluid uit de versnellingsbak kwam wat er op zou duiden dat er lagers vervangen moesten worden (€1110,41 incl. B.T.W.) Volgens de dealer waar ik de auto gekocht had was er echter niets mis. Daarna terug gegaan naar de dealer waar de diagnose was gesteld en daar vroeg de chef werkplaats zich af waarom ze ooit geadviseerd hadden om de lagers te vervangen.

Verwijderd

Je kan toch op onderdelenzoeker.nl kijken en dan door een beun in laten bouwen?

• !null
Hoe weet je van de kapotte lagers? Schakelt het slecht? Hoor je een geluidje?
Ik zou ook even bij Japanse sloperijen zoals Van Deijne of C.A.R. Toyota parts kijken, of ze wat voor je kunnen betekenen. En dan door een beun of goedkope garage eronder laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
@kwiebus

Wat was het uiteindelijk bij je celica?

@!null

Diagnose door toyota dealer (FWIW, zie boven). die erin gereden heeft en hem op de brug gehad heeft.

Er is een soort rauw geluid/ratel te horen welke snelheidsafhankelijk is, zeker niet motortoerental afhankelijk.
Geluid is te horen bij gasgeven of remmen op de motor. Bij dosering van het gas zodanig dat er geen belasting over de bak is (dus vertragend rijden alsof hij in vrij zou staan) is er niets te horen.
In vrij of ontkoppeld is er ook niets te horen.
Schakelen is lichtjes stroever dan voorheen.

Ik zal van Deijne en CAR eens bellen vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Bij mijn Celica is tot op heden niet duidelijk wat het was. Mijn Celica krijgt volgende maand zijn 60.000 kilometerbeurt bij weer een andere dealer. Daar heb ik het verhaal van de versnellingsbak niet verteld. Nu ben ik benieuwd waar zij mee komen. Bij mij hoor ik zeker geen rauw geluid/ratel enkel een licht gierend geluid bij optrekken en afremmen in de eerste 3 versnellingen (maar dat schijnt redelijk normaal te zijn) en de bak schakelt verder perfect.

Wat ik af en toe wel hoor en misschien dat ze daar in eerste instantie bij de diagnose de mist in zijn gegaan is een gierend geluid zo rond/vanaf de 2000 rpm. Alleen komt dit geluid denk ik niet uit de versnellingsbak maar aan de andere kant vandaan. Zelf denk ik aan de spanrol van de multiriem of iets dergelijks. Dit extra geluid hoor je namelijk ook als de versnellingsbak in z'n vrij staat en gas geeft of met ingetrapte koppeling gas geeft.

Ik ben dus benieuwd wat nu de diagnose bij de 60000 kilometerbeurt zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Kwiebus, misschien idd iets in de ketting (denk het niet) of in de multiriem/vsnaar.

@Ronald, hoeveel km heeft je Avensis gelopen?
Ze zullen daar wel verstand van zaken hebben hoor, maar zo'n geluid kan ook komen van een wiellager of tussenas lager die naar de klote is. Al is dat een geluid wat ze waarschijnlijk wel direct herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
@kwiebus

Ik heb een kaars in de auto liggen tegen een gierende multiriem. "Monteur: Hij ziet er gloednieuw uit, de spanning is goed, hij is alleen droog... kan geen kwaad -> pakt een kaars"...

@!null
156K....
Een wiellager lijkt me uitgesloten, want dan zou het geluid niet stoppen in vrij.
Tussenas.... er zijn grenzen aan mijn inzicht en kennis ;-)

[edit]
Van Deijne heeft alleen een automaat liggen.... dat gaat ook niet echt werken ;)
En C.A.R Toyoparts ook niets...

Tips voor reparatie/revisie?

[ Voor 17% gewijzigd door Ronald op 25-09-2009 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag op onderdelenzoeker.nl wat het kost, daar hebben wij in ieder geval goedkoop een ruilmotor vandaan, anders kan je ook kijken of je het in Duitsland kan laten doen, schijnt ook goedkoper te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Had ik al ingediend gisteravond...

Krijg net een mailtje van een bedrijf in Belgie; 1350 euro voor een gereviseerde ruilbak....

I think not; Ik heb al een behoorlijk lagere prijs (750 euro) om me eigen bak te laten reviseren... (Carrec in Limburg) Nog steeds niet leuk, maar het wordt al minder erg.

Wel door de beun laten (de-)monteren, ik zie de 26 stappen in Haynes niet echt zitten zonder hulp.

Duitsland... ik loop tegen mijn talenkennis aan ofzo, kan zo even echt niets vinden waar ik daar moet zoeken...

[ Voor 12% gewijzigd door Ronald op 25-09-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ronald schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 08:18:
@!null
156K....
Een wiellager lijkt me uitgesloten, want dan zou het geluid niet stoppen in vrij.
Tussenas.... er zijn grenzen aan mijn inzicht en kennis ;-)
Wiellagers kunnen ook stoppen met geluid maken als je bijvoorbeeld naar links stuurt, dat had ik. Onder belasting kan het geluid eventueel ook veranderen. Tussenas lager is ook een lager op de aandrijfas (net als de wiellager), maar de wiellager zit bij de wielen (duh), de tussenaslager zit op de lange aandrijfas van de twee, aan het blok nog vast. Maar goed, dat ratelt niet echt, dat zoomt meer. Geluid verandert wel bij wel of geen belasting.
Maar dat die bak niet goed is zou heel goed kunnen hoor ( wel een beetje vroeg ). Wellicht kun je nog even langs een andere garage rijden en voor weinig even een second opinion te vragen. Gedeeltelijke revisie klinkt mij niet echt goed in de oren, zou het dan helemaal laten doen (en dan niet door de dure dealer).
Jammer dat je ze lastig kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Een recent snapshotje van de Prado tijdens een "Sunday cruise". (Whitemans Valley)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/NZ2009/tn_P1080716.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Zucht.. ik kan niet wachten totdat ik m'n BJ45 heb (volgend jaar ergens een aanschaffen, kost wat tijd om in in te lezen etc). Dan ga ik hem echt door de bossen raggen, door een meter water heen rijden (als ik er een snorkel op heb gezet) etc, gewoon omdat het kan :P
In die hoek van de wereld (NZ en Australië) kan je aardig makkelijk aan zooi komen voor (oude) Landcruisers of niet? Ik had ook al wel een goeie site gevonden in Amerika, met allemaal nieuw spul te koop voor die oude Landcruisers, weet alleen niet hoe actief die site is etc. Anders moet ik wel een keer gebruik van je maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Ha, ik wordt wat minder humeurig!!

Krijg net een mailtje van een bedrijf in Twijzel die een bakvoor 400 euro met 89000km op de klok; Ben benieuwd of dat niet stiekum de bak voor de 7A-FE is.... is weer best "voordelig" nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Welke motor heb jij erin liggen dan? En in welke Avensis?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

!null schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:13:
In die hoek van de wereld (NZ en Australië) kan je aardig makkelijk aan zooi komen voor (oude) Landcruisers of niet? Ik had ook al wel een goeie site gevonden in Amerika, met allemaal nieuw spul te koop voor die oude Landcruisers, weet alleen niet hoe actief die site is etc. Anders moet ik wel een keer gebruik van je maken ;)
Ja hoor, onderdelen zijn doorgaans niet zo moeilijk te krijgen. Voor directe imports uit Japan (zoals die van mij) is het soms iets lastiger omdat ze bij Toyota in Japan kennelijk 2 productie lijnen hebben.. een voor de binnenlandse markt en een voor de export markt. Soms zijn afmetingen van bepaalde slangetjes of klemmen net even anders. Wanneer onderdelen uit Japan besteld moeten worden, dan wordt het wel iets duurder natuurlijk.

• Ronald
!null schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 21:51:
Welke motor heb jij erin liggen dan? En in welke Avensis?
1zz-fe / T22 (die absoluut geen olie verbruikt, dus dat probleem is in deze gefixed)

7a-fe is de 1.8 van voor de facelift... kan me voorstellen dat niet iedereen dat weet...

[ Voor 30% gewijzigd door Ronald op 26-09-2009 08:44 ]

• !null
@Ronald, je weet dat die 1zz-fe (143pk) in veel auto's is geleverd? In de Celica, Corolla volgens mij, ook nog wel anderen. (ook in MR2 maar dan is aansturing anders)
Ik zie er hier 1 in de UK voor 450 pond:
http://cgi.ebay.co.uk/Toy...MSfp=TL090924187002r15059

Verder kan japarts.co.uk misschien iets voor je betekenen.

Eigenlijk moet je even uitzoeken wat de code van die bak is, dan kan je soms gerichter zoeken.
Ik kan wellicht binnenkort even via Celica netwerk iemand bij de Toyota dealer vragen wat handig is.
tazzman schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 01:00:
[...]

Ja hoor, onderdelen zijn doorgaans niet zo moeilijk te krijgen. Voor directe imports uit Japan (zoals die van mij) is het soms iets lastiger omdat ze bij Toyota in Japan kennelijk 2 productie lijnen hebben.. een voor de binnenlandse markt en een voor de export markt. Soms zijn afmetingen van bepaalde slangetjes of klemmen net even anders. Wanneer onderdelen uit Japan besteld moeten worden, dan wordt het wel iets duurder natuurlijk.
In principe heeft Toyota altijd wel een systeem waar iedere auto ter wereld in staat. Op basis van je chassis code kom je er wel. Dat is hier ook geen probleem, of het nou een Duitser is of een Japanner. Nou weet ik dat laatste niet helemaal zeker :P
Wat een zeer handige site is met (voor NL iets te lage) indicatie prijzen, http://www.toyodiy.com, hierin kan je je auto opzoeken, al klikken of met chassis no. Werkt internationaal, erg handig.

Die site uit amerika heeft allemaal dingen als voorknipperlichten (die zitten op de spatborden) en de rare ronde ruitjes voor links en rechtsachter, voor weinig dollars waar je bij de dealer een fortuin kwijt bent als ze nog leverbaar zijn. En ze hebben ook leuke dingen, ook veerbladen om hem hoger op ze poten te zetten etc.

[ Voor 9% gewijzigd door !null op 26-09-2009 10:49 ]

• kwiebus
!null schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 10:48:
@Ronald, je weet dat die 1zz-fe (143pk) in veel auto's is geleverd? In de Celica, Corolla volgens mij, ook nog wel anderen. (ook in MR2 maar dan is aansturing anders)
Tot 2009 werden de Avensis benzine uitvoeringen toch enkel met een 5 bak geleverd? Dan zal lijkt mij een Celica bak ook niet passen.

• Ronald
!null schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 10:48:
Ik zie er hier 1 in de UK voor 450 pond:
http://cgi.ebay.co.uk/Toy...MSfp=TL090924187002r15059
1ZZ-FE is er in 2 uitvoeringen, de UK build van 129 pk (in de Avensis t22 facelift en T25, en een hele waslijst, Corolla verso is hij ook de standaard benzine...)
Celica heeft de japanse build van 143pk. Geen idee of het uitwisselbaar is...

Ik heb op dit moment een bak met 89000km bj 2002 in twijzel staan voor 400 euro. Dat moet dus een juiste zijn. Hij is nog gemonteerd volgens het demontage bedrijf.

De bak op ebay is trade-in; kweet niet of dat uiteindelijk de handigste oplossing is vergeleken met de bak van het demontage bedrijf ?

Volgens wikipedia zou het de C250 bak moeten zijn; maar ik heb werkelijk geen idee waar ik die code onder de auto moet zoeken, en dan heb ik minder zin om me onder de auto te wurmen tot ik dat weet...

japarts heeft een koppelingset voor 101 pond, kan aantrekkelijk zijn; op hbase staat het behooooorlijk hoger...

[ Voor 6% gewijzigd door Ronald op 26-09-2009 11:33 ]

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

www.wilcoautoparts.nl

zit in montfoort, vlakbij m'n werk, hun handelen in japanse auto's/onderdelen, mss daar ook eens vragen ?

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hmm gisterennacht de eerste keer OIL LEVEL LOW warning gekregen, de ochtend erna direct naar de garage voor een litertje erbij. Het leuke is dat het geen waarschuwing is die te laat komt maar juist erg op tijd. Heb me altijd afgevraagd waarom zoiets niet bij alle auto's kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik had het al op m'n Celica uit '90 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
!null schreef op zondag 27 september 2009 @ 14:43:
Ik had het al op m'n Celica uit '90 :P
Mijn Celica uit 2005 heeft het niet, enkel een Low engine oil pressure waarschuwingslampje. Om het oliepeil te controleren heeft deze een peilstok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mja daar ben ik te vergeetachtig en lui voor. Ben dus wel blij met de functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
kwiebus schreef op zondag 27 september 2009 @ 15:23:
[...]

Mijn Celica uit 2005 heeft het niet, enkel een Low engine oil pressure waarschuwingslampje. Om het oliepeil te controleren heeft deze een peilstok.
Oh ik dacht dat de T23 het ook had. Mijn T18 (90-93) had het, mijn huidige T20 (94-99) heeft het ook, en dan de T23 niet meer.. vreemd. Misschien hebben alleen de T-sport het.
Zit jij nou eigenlijk ook op een Celica forum?

Oja, ik verwacht trouwens niet dat een 6 bak een probleem is. Is gewoon een upgrade. In mijn MR2 kan ik ook een 6 bak uit een Corolla G6 erin zetten, aansluitingen zijn hetzelfde, allemaal voor de 4A motor en aandrijflijn. (ok de koppeling met de pook is anders in dit geval maar dat is ook te fixen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

@Ronald, kan het geen aandrijfas zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
!null schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:24:
[...]

Oh ik dacht dat de T23 het ook had. Mijn T18 (90-93) had het, mijn huidige T20 (94-99) heeft het ook, en dan de T23 niet meer.. vreemd. Misschien hebben alleen de T-sport het.
Zit jij nou eigenlijk ook op een Celica forum?
Heb jij dan twee lampjes, dus één voor het oliepeil en één voor de oliedruk?

Ik zit in ieder geval op twee Celica fora waar jij ook op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Onder welke naam? (ik heb het eerder gevraagd bedenk ik me nu :P)
Ja, dat had ik in m'n T18 en nu ook weer in m'n T20. Het typische rode "foute boel" lampje, maar ook een geel/oranje lampje die je netjes waarschuwt als je oliepeil laag is. Dan kun je nog doorrijden hoor, maar dan moet je de volgende keer gewoon even wat erin mieteren. Eigenlijk ideaal. Voor de T18 en T20 geld dat het extra lampje alleen op de 2 liters (evt. met turbo) zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Gelijk op de markt brengen!! gewoon zo! hopla in productie. Een kleine LF-A

[ Voor 45% gewijzigd door Fietsbel op 06-10-2009 13:08 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:24
Hij is mooi maar kansloos: een Impreza motor in een Toyota!

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Hij komt ook op de markt, in 2011, en waarschijnlijk zal het productiemodel niet veel gaan afwijken van deze concept :)
En die boxer is zo gek nog niet; zorgt wel voor een lekker laag zwaartepunt, dus harder de bocht om ;)

Waar ik wel voor vrees is dat het ding nog aardig prijzig gaat worden. Aanvankelijk was er sprake van een betaalbare opvolger van de AE86, met RWD en een moderne 1.5 motor van Toyota zelf. Omgerekend van de maximumprijs die Toyota opgaf in Japanse yen, met transport en BPM+BTW erbij, zou het in Nederland onder de 20.000 euro uitvallen. Het ding zou maximaal 1100 kg gaan wegen (wat later al werd bijgesteld naar maximaal 1200 kg, maar goed). Perfect: een lichte, goedkope, zuinige en mooie RWD coupe, en als je sneller wil koop je een TRD chargertje of zo, of doe je een motorswap, of wacht je tot ze met een duurdere snellere versie uitkomen. Beetje wat Scion doet in de VS zeg maar. Maar dit vind ik eigenlijk meer een nieuwe Celica geworden dan een nieuwe AE86... en er zal ook wel een Celica prijskaartje aan komen te hangen ben ik bang...

[ Voor 10% gewijzigd door johnwoo op 06-10-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja daar ben ik ook bang voor. Maar even goed, als ie onder de 30K blijft kan je hem nog betaalbaar noemen. Dan zie ik mezelf na een paar jaar wel een mooie occassion kopen. 30K over 2 jaar gaat me niet lukken denk ik, en als het me lukt dan is het zonde om al m'n poen weg te gooienaan een auto.

Ik vind de boxer motor wel gaaf trouwens, hij zit ook vol met Toyota techniek. Dan heb je van je atmosferische 2 liter ook nog een mooi geluid over het hele toerenbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

johnwoo schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:23:
Hij komt ook op de markt, in 2011, en waarschijnlijk zal het productiemodel niet veel gaan afwijken van deze concept :)
En die boxer is zo gek nog niet; zorgt wel voor een lekker laag zwaartepunt, dus harder de bocht om ;)

Waar ik wel voor vrees is dat het ding nog aardig prijzig gaat worden. Aanvankelijk was er sprake van een betaalbare opvolger van de AE86, met RWD en een moderne 1.5 motor van Toyota zelf. Omgerekend van de maximumprijs die Toyota opgaf in Japanse yen, met transport en BPM+BTW erbij, zou het in Nederland onder de 20.000 euro uitvallen. Het ding zou maximaal 1100 kg gaan wegen (wat later al werd bijgesteld naar maximaal 1200 kg, maar goed). Perfect: een lichte, goedkope, zuinige en mooie RWD coupe, en als je sneller wilt koop je een TRD chargertje of zo, of doe je een motorswap, of wacht je tot ze met een duurdere snellere versie uitkomen. Beetje wat Scion doet in de VS zeg maar. Maar dit vind ik eigenlijk meer een nieuwe Celica geworden dan een nieuwe AE86... en er zal ook wel een Celica prijskaartje aan komen te hangen ben ik bang...
Idd, wat ik zo hoorde word het de opvolger van de celica, en niet de opvolger van de kleinere paseo. :)
Prachtige wagen, echt super mooi ontwerp, ben alleen bang dat als ie uit komt dat ze het ontwerp weer afzwakken. En dat zou jammer zijn. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Pagina: 1 ... 21 ... 167 Laatste