Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 20 ... 167 Laatste
Acties:
  • 919.393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Ronald schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:35:
Ik vermoed dat de 1.4 diesel minimaal net zo waar is als de 1zz-fe...Dus er vanuitgaande dat de iQ met de 1.4d nog een nette wegligging heeft, dan moet dat met de 1zz-fe ook lukken.

Helaas lijkt het er op dat diesels vaak wat steviger onderstuurd zijn dan de benzines....
De diesel iQ lijkt me financieel gezien niet interessant. Hij valt niet in de gunstige motorrijtuigenbelastingen categorie waardoor hij €688,- per jaar kost tegen €100,- voor de benzine. Om dit verschil in kosten gelijk te trekken moet er tegen de 36000km per jaar gereden worden om break-even te spelen. Het lijkt me niet realistisch dat iemand de hogere aanschafprijs van de diesel (€6000,-+) terug verdient.

Er is/was ook een diesel Aygo die nooit in Nederland is geleverd, ik vermoed om precies dezelfde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Overigens heb ik ooit in review van de nieuwe Yaris gelezen dat de diesel versie volgens de reviewer een betere wegligging heeft dan de benzine versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:37
He bah, nu heeft toyota dus wel een 6bak voor de iQ, op de eerste Yaris TS was die er niet, bak zou te groot zijn oid... mis soms wel een wat langere extra versnelling bij 120+ km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-09 20:59
Iemand verstand van Landcruisers? Het is een beetje vaag, bijv een serie (de 70 serie), daterend uit 1985, nog steeds in productie is.

Ik ben nu aan het kijken naar de 70 en 80 serie. 70 serie is niet erg mooi, en helemaal trage motoren, maar lijkt me echt onverwoestbaar en zit ook niks van luxe op wat kapot kan gaan.
De 80 serie zou je nog mooi kunnen vinden en biedt ook meer luxe en ruimte. Niet echt het idee dat de off-road capaciteiten erop achteruit gaan.
De 100 serie is helemaal gaaf, maar volgens mij veel te luxe en vaak ook te duur denk ik. En daar de 80 serie voor mijn doel misschien al te mooi is, is de LC100 dat waarschijnlijk zeker. Ik weet niet of er uberhaupt bullbars voor die serie verkrijgbaar zijn.
Ik neig een beetje naar de 80 serie omdat daarin (grote) turbodiesel motoren zitten. De 70 serie heeft geen turbodiesels, wat me eerlijk gezegd voor geen meter lijkt rijden. En misschien zelfs nog onzuiniger. Wel minder wat kapot kan gaan uiteraard.

Het wordt iig een beetje onduidelijk door aftakkingen van de series. Zo heb je ook nog de Prado, weer een aparte serie.

@tazzman, kan jij me helpen?

[ Voor 23% gewijzigd door !null op 23-03-2009 20:51 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag...

Maar ik heb een Avensis 2.0 diesel uit eind 2007. Weet iemand welke motorolie er in moet? Beetje stom om hiervoor langs de dealer te blijven rijden.

Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/640/motorolie.th.jpg

Zie hier de pagina uit het boekje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
5W30 zie ik staan? Ik heb eerlijk gezegd nooit ergens anders op gelet bij aanschaf van een liter motorolie, als het lampje van de olie ging branden op het dashboard. Behalve dat het misschien voor diesels is gemaakt.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Widow schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:41:
5W30 zie ik staan? Ik heb eerlijk gezegd nooit ergens anders op gelet bij aanschaf van een liter motorolie, als het lampje van de olie ging branden op het dashboard. Behalve dat het misschien voor diesels is gemaakt.
Is het olielampje niet telaat bij een Toyota dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:02:
[...]

Is het olielampje niet telaat bij een Toyota dan ?
Nou ja, je hebt even goed het klassieke rode lampje, met dezelfde betekenis. Maar redelijk wat Toyota modellen hebben nog een oranje/geelig lampje die aangeeft dat het oliepeil laag is. Dit wordt goed op tijd aangegeven en is in principe veilig om op basis van dit lampje alleen je olie bij te vullen. Al controleer zelf liever preventief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreenSky schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:35:
[...]

Nou ja, je hebt even goed het klassieke rode lampje, met dezelfde betekenis. Maar redelijk wat Toyota modellen hebben nog een oranje/geelig lampje die aangeeft dat het oliepeil laag is. Dit wordt goed op tijd aangegeven en is in principe veilig om op basis van dit lampje alleen je olie bij te vullen. Al controleer zelf liever preventief.
Ah nice... renault laat een oliedrukmeter op het niveau staan of doet het met blokjes in je kilometerschermpje... werkt ook best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:36
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:16:

Maar ik heb een Avensis 2.0 diesel uit eind 2007. Weet iemand welke motorolie er in moet? Beetje stom om hiervoor langs de dealer te blijven rijden.

[afbeelding]

Anders vraag je de dealer toch gewoon welke olie erin moet? Die maken daar toch geen probleem van denk ik.

Hangt er trouwens nergens in de auto zon kaartje met welke olie erin zit / wanneer de volgende beurt moet?

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

Gotta love toyota :)

Mijn paseo is weer vlekkeloos door de APK gekomen. Over een kleine 19 KM zit er precies 250.000 op en hij stamt uit 1996.

Dat is de 3e vlekkeloos doorlopen APK van dit wagentje sinds ik hem heb.
* Khaine blij is :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja dat is fijn. Had ik ook met mn eerste Celica. Tweede Celica was ellende, rekening van 400 eu en dat liet ik het nog goedkoop doen. Toen de MR2, die kocht ik met APK waar ie op dat moment ook vlekkeloos door heen kwam. Bij de tweede APK moest er voor 700 eu aan gelast worden :'(
Nu heb ik voor mn MR2 en Celica wel vertrouwen in de opkomende APK's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TgR_KILLER schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:22:
[...]

Anders vraag je de dealer toch gewoon welke olie erin moet? Die maken daar toch geen probleem van denk ik.

Hangt er trouwens nergens in de auto zon kaartje met welke olie erin zit / wanneer de volgende beurt moet?
Daar zou ik niet al te sterk op letten. In mijn handleiding staat expliciet dat er volsyntheet in moet, de dealer gooit er gewoon standaard 10W40 half syntheet in. Aangezien ik het niet zo waardeer om voor 99e (kleine beurt) goedkope olie te krijgen doe ik het gewoon zelf. Castrol 5W30 API SL ACEA C2(?) volsyntheet erin. Half uurtje werk, helft goedkoper.

TZT moet 'ie naar de grote beurt, dan mogen ze alles doen zonder de olie te vervangen. Ik ga wel weer even onder de wagen liggen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik geef tegenwoordig gewoon een fles olie bij de beurt...

Gooien ze dat er maar in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Gisteren mijn net aangeschafte Yaris naar de garage gebracht om wat kleine puntjes op te lossen. Zo zou hij uitgelijnd worden voor aflevering, maar dat was niet goed gedaan, het linker mistlicht voor was kaduuk en het display van de boordcomputer vertoonde strepen. Het uitlijnen en het mistlicht is opgelost, maar de boordcomputer deed het gisteren op magische wijze natuurlijk weer dus daar hebben ze nog niets aan gedaan. Verder hebben ze op eigen initiatief de koppeling wat beter gesteld (?) zodat hij wat lichter gaat. :) En dat allemaal onder garantie ondanks dat ik er sinds de aflevering 1000km mee heb gereden en dus had verwacht dat ik voor het uitlijnen moest betalen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Gisteren hier hele Yaris uit elkaar getrokken om wat kabels tbv geluid er doorheen te leggen... goed gelukt al zeg ik het zelf :p

Maar wat is het eigenlijk maar een simpel blikken ding waar wat plastic paneeltjes ingeklikt zijn... Heb total nog geen 10 schroefjes ergens uit moeten draaien, meeste zijn gewoon drukkertjes.

Een vorige eigenaar heeft ook al diverse delen ooit losgetrokken, op diverse plaatsen ontbraken die drukkers of zaten ze niet goed. Ook was er van paneeltje wat op deur zit, met daarop knop voor raambediening een clip afgebroken, maar die lag gelukkig onderin de deur, netjes weer met secondelijm vast kunnen zetten :)

En mn sigarettenaanstekerplugdinges, die er sinds vorige ker dat mn dash uit elkaar lag halve bak in zat zit nu ook weer goed :D

Morgen wat in kofferbak fixen waar versterker netjes aan kan hangen en alle kabels netjes wegwerken, wil wel gewoon bruikbare kofferbakruimte hebben en gebruik kunnen maken van de verschuifbare bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Schroeven is verleden tijd, zowiezo zou ik liever drukclips hebben om roest en doordraaien te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Als ik aan drukclips denk dan denk ik niet aan een degelijke montage. Sowieso, kunstof drukclips gaan gewoon kapot. En een schroef doordraaien in je interieur delen komt niet snel voor lijkt me.
Lastige is van die panelen die met een soort pasta aan de carrosserie kleven, dat krijg je heel moeilijk weer precies zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 21:14

johnwoo

3S-GTE

In de wat duurdere/specialere Toyota's zit het interieur met zowel schroeven als drukclips vast 8)7
Dat was in m'n Celica zo en in de MR2 is het ook. Om een deur- of dashboardpaneel los te halen moet je dan eerst 6 schroeven loshalen en vervolgens op een bepaalde manier het paneel uit de clips trekken.
Als je dan niet weet waar de clips precies zitten en vantevoren in het werkplaatshandboek hebt opgezocht op welke manier ze losgemaakt behoren te worden, heb je grote kans dat die clips afbreken... En soms gebeurt dat zelfs als je het op de juiste manier doet...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Haha, ja ik heb wel wat clips gebroken :D
Maar met alleen schroeven zitten de panelen vaak ook goed genoeg vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Vooral bij wat oudere autos willen die clips snel breken...

Dat zwarte plakspul is vaak niet vanuit de fabriek, maar vanuit je voorganger waarbij er van alles gebroken is en die dat zo denkt te maken, al bij enkele autos tegengekomen :p

Heb het kofferbakje van de Yaris nu iig volgegooit :P
Afbeeldingslocatie: http://roel.vitality-show.nl/geluid1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nee echt van die zwarte dikke pasta, dan zou diegene wel erg symmetrisch en proffesioneel te werk zijn gegaan. Het plakt ook meteen bijna niet meer als het is losgegaan. Het ziet er wel uit als fabrieksmontage, waardoor die panelen supernetjes op hun plek zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:49:

Heb het kofferbakje van de Yaris nu iig volgegooit :P
Jij kunt netjes gooien zeg !! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:27
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:16:

[afbeelding]

Een 5w30 geschikt voor roetfilter autos.... Deze bijvoorbeeld: http://www.mpmoil.nl/inde...duct=05000dpf&language=nl

Heeft ie geen roetfilter, of is het geen diesel? Dit is ongeveer de hoogst gespecte olie van dat bedrijf/op de markt.
Ik heb het vrolijk in me LPG Avensis gegoten en het rijd daadwerkelijk meetbaar beter (zuiniger!)

[ Voor 16% gewijzigd door Ronald op 04-04-2009 05:37 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 11:08

Mud.Starrr

I shoot people for money

Mijn Toyota is op APK geweest en ook dit jaar weer helemaal geen kosten.
Wat heerlijk is dat toch he, zo'n toyota.
Intussen is hij bijna 14 jaar oud, en heeft nog nooit wat (buiten normale slijtage onderdelen) gehad.
_/-\o_

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mud.Starrr schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:24:
Mijn Toyota is op APK geweest en ook dit jaar weer helemaal geen kosten.
Wat heerlijk is dat toch he, zo'n toyota.
Intussen is hij bijna 14 jaar oud, en heeft nog nooit wat (buiten normale slijtage onderdelen) gehad.
_/-\o_
Jij ging toch kijken bij die ST205? Hoe is dat afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

!null schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 14:02:
[...]
Jij ging toch kijken bij die ST205? Hoe is dat afgelopen?
Ik heb hier in de buurt (die ST205 staat voor mij nogal ver) met een rechts gestuurde auto gereden.
Ik vond het eerlijk gezegd niet zo prettig rijden.
Nu weet ik niet precies wat ik ga doen, wachten op een links gestuurde of een engine swap?
Ik moet er allemaal nog maar even goed over nadenken.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ok. Linksgestuurde zijn er wel. Zag er laatst nog een in Duitsland, bijna 10K voor een voor een zwarte ST205 WRC editie (scheelt niet heel veel met normaal). Tijdje terug ook een zilvere ST205 WRC in Engeland (RHD dus) voor 3K, nogal een verschil. Je zou ook in Italië kunnen kijken voor LHD ST205's. Een bekende van me heeft een ST205 omgebouwd van RHD naar LHD, wat redelijk wat werk is. Het is wel te doen hoor (als je zelf heel handig bent, maar het stuurhuis is minstens 1000 eu, en ja.. wil je zoveel sleutelen?

Ik heb afgelopen vakantie in Toyo... eh Thailand een huur Toyota gereden, ook RHD. Was wel even wennen, ook met plaats op de weg, kwam soms te dichtbij dingen, maar ging eigenlijk prima. Maar ja, dat was een automaat, en iedereen rijdt dan ook links.

[ Voor 19% gewijzigd door !null op 04-04-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

!null schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:04:
Ok. Linksgestuurde zijn er wel. Zag er laatst nog een in Duitsland, bijna 10K voor een voor een zwarte ST205 WRC editie (scheelt niet heel veel met normaal). Tijdje terug ook een zilvere ST205 WRC in Engeland (RHD dus) voor 3K, nogal een verschil. Je zou ook in Italië kunnen kijken voor LHD ST205's. Een bekende van me heeft een ST205 omgebouwd van RHD naar LHD, wat redelijk wat werk is. Het is wel te doen hoor (als je zelf heel handig bent, maar het stuurhuis is minstens 1000 eu, en ja.. wil je zoveel sleutelen?

Ik heb afgelopen vakantie in Toyo... eh Thailand een huur Toyota gereden, ook RHD. Was wel even wennen, ook met plaats op de weg, kwam soms te dichtbij dingen, maar ging eigenlijk prima. Maar ja, dat was een automaat, en iedereen rijdt dan ook links.
WRC scheelt eigenlijk gewoon helemaal niets :P (niets nuttig iig).
Ik weet dat het een stuk duurder is, daarom weet ik nog niet wat ik ga doen...maar ik stel het voorlopig uit in ieder geval.
Engine swat is goedkoper, maar dan ben je 4WD kwijt...tja...
Ik heb in Ierland wel vaker RHD gereden, maar ja als iedereen aan 'de verkeerde kant' rijd is dat heel anders hoor.
Het probleem is met inhalen (vooral provinciale wegen) je ziet geen h*l.
En gezien ik nogal een kilometer vreter ben weet ik niet of dat zo prettig is.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Sowieso kun je beter geen KM vreter zijn met een ST205. WRC heeft watercooling in de intercooler die uit staat, en volgens mij de mogelijkheid om je turbo te blijven laten spinnen tussen het schakelen door. Dat gebruiken ze ook in rally's, dan blijf je de max druk behouden en ben je ineens 2 x zo snel. Alleen dan doe je nog niet eens 5000km met je turbo haha. Verder scheelt het idd niks.

Een Toyota die er voor mij binnen een paar jaar gaat komen, een redelijk zeldzame BJ45 Landcruiser:

Afbeeldingslocatie: http://www.denbreems.nl/fotos/Cnv0134.jpg

Liefst zou ik em ook nog met verhoogd dak hebben, maar dat is helemaal niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

!null schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:22:
Sowieso kun je beter geen KM vreter zijn met een ST205. WRC heeft watercooling in de intercooler die uit staat, en volgens mij de mogelijkheid om je turbo te blijven laten spinnen tussen het schakelen door. Dat gebruiken ze ook in rally's, dan blijf je de max druk behouden en ben je ineens 2 x zo snel. Alleen dan doe je nog niet eens 5000km met je turbo haha. Verder scheelt het idd niks.

Een Toyota die er voor mij binnen een paar jaar gaat komen, een redelijk zeldzame BJ45 Landcruiser:

[afbeelding]

Liefst zou ik em ook nog met verhoogd dak hebben, maar dat is helemaal niet te vinden.
Zoals ik zei, niets nuttigs ;).

Dat is wel gaaf, zo'n ouder model Landcruiser.
Ik heb nog altijd een zwak voor dat soort wagens.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja ik ben van plan over enkele jaren een halve wereldreis te maken, rijdend, oost-europa -> midden-oosten -> Azië. Zo'n auto (die serie) is gewoon onverwoestbaar, turboloze diesels die niet vooruitkomen maar ook nooit kapot gaan. En met een snorkel erop kan je nog door een meter water rijden ook.
Deze verlengde versie maakt het ook nog mogelijk in de auto te slapen, en als het dak verhoogd zou zijn dan zou je ook nog achterin behoorlijk redelijk kunnen zitten. Maar goed, zo'n verlengde versie zie je al niet veel, staan er nu twee van te koop, bij eenzelfde import-export bedrijf. Wel aantrekkelijk om er al een te kopen, gezien je geen wegenbelasting meer betaalt en alleen een oldtimer verzekering betaalt, nog geen 100 eu per jaar. Maar goed, dan zou ik drie Toyota's hebben, en moet eerst nog mn studie afronden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Zag afgelopen week de Urban Cruiser voor op een tijdschrift staan... Nog best een tof autotje vind ik, beter als bv de C3 picasso... Hopen dat er in de toekomst ook wat vlottere blokjes in komen en wie weet kijk ik er over enkele jaren wel naar als vervanger Yaris ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

En ook hopen dat er een open top versie van komt zoals de Kia Soulster:

Afbeeldingslocatie: http://www.auto55.be/assets/200901/36658/fotospecial_big/kia_soulster_1.jpg

Ideaal voor in de zomer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Zou helemaal mooi zijn, tis niet zo mooi open als een echte roadster, maar wel stukken opener als 4 ramen naar beneden en evt een zonnedak :p

Laat maar komen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Laatst kom ik bij m'n huis aanrijden in m'n MR2, wil de oprit oprijden en schakel naar de eerste versnelling: *teng*. "Hmm dat geluid heb ik nog niet eerder gehoord" dacht ik. Kan ik ineens m'n schakelpook helemaal vrij bewegen terwijl de auto gewoon in z'n één blijft staan :{

Dus naar de garage met dat ding, blijkt er een kabeltje van €250,- geknapt te zijn. Met arbeidsuren etc. kwam ik uit bij rekening met een bedrag van meer dan €400,- :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
De link tussen de pook en de bak was dus weg.. dat dat zo duur is joh. Fotootje van je MR2 trouwens? Misschien heb ik em al eens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Laatst online: 22:18
Behoorlijk prijzig inderdaad! Er van uit gaande dat je een mk2 hebt ook een stuk duurder dan wat hier aangegeven staat.
Dat kabeltje had ik nog wel liggen ook, had je voor beduidend minder dan 250 euro over kunnen nemen ;)

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

!null schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:50:
De link tussen de pook en de bak was dus weg.. dat dat zo duur is joh. Fotootje van je MR2 trouwens? Misschien heb ik em al eens gezien.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.154/434600001-434650000/434639801-434639900/434639886_6_qa8W.jpeg
DeCIpHeReR schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:01:
Behoorlijk prijzig inderdaad! Er van uit gaande dat je een mk2 hebt ook een stuk duurder dan wat hier aangegeven staat.
Dat kabeltje had ik nog wel liggen ook, had je voor beduidend minder dan 250 euro over kunnen nemen ;)
Is nu niets meer aan te doen :P Volgens mij was die 250 euro nog zonder BTW ook :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Toyota Nederland is ook gewoon duur. Via de MR2club kun je het iig al met 20% korting krijgen, maar als je onder het drempelbedrag voor douane blijft (150 euro) kun je net zo goed importeren. Op het Amerikaanse forum (mr2oc.com) zit ook een aardige gast die bij een Toyota dealer aldaar werkt en ook best wil verkopen naar het buitenland. Ik heb daar m'n TRD swaybars gekocht, totale prijs incl. import ca. 330 euro voor voor- en achterkant, als je ze in Nederland koopt (of dat nu via Toyota of een andere shop is) betaal je zoiets voor voor- of achterkant :+

[edit] Mooie wielen trouwens :+
That makes 3 MR2's met bronze GN+'s... De mijne (woei, ik ben een trendsetter :P), de jouwe en die van BlackTubby :)

[ Voor 10% gewijzigd door johnwoo op 07-04-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:59
Mud.Starrr schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:51:
[...]
Ik moet er allemaal nog maar even goed over nadenken.
Kan je niet gewoon deze overnemen:
http://www.svenrg.nl/celica/ :)
Ken je vast al, maar tis zo'n inkoppertje, enige is dat je geen 4wd hebt wanneer dat je ding is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@babbeloeri, hoe heet je op Wildbunch? Ik dacht ook even Johnwoo's auto te zien, ik dacht al, dat is bijdehand haha.

Mud.Starr zou dat kunnen doen, maar dan kan je beter een van de GT2's kopen die in principe te koop zijn. Ik denk dat je voor 8K er wel 1 hebt, maar goed, voor 8K heb je ook al heel veel ander (RHD) speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

!null schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:07:
@babbeloeri, hoe heet je op Wildbunch? Ik dacht ook even Johnwoo's auto te zien, ik dacht al, dat is bijdehand haha.
Hetzelfde als hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Vandread schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:59:
[...]

Kan je niet gewoon deze overnemen:
http://www.svenrg.nl/celica/ :)
Ken je vast al, maar tis zo'n inkoppertje, enige is dat je geen 4wd hebt wanneer dat je ding is....
En dan eerst de hele bumper kit er weer afschroeven haha.
Nee is mij te duur, koop ik liever een GT4 voor dat geld.
GT2 is leuk, maar het gaat me toch ook wel om de 4WD, of desnoods RWD (in de vorm van een ander type auto).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Scion iQ Concept, dat ziet er leuk uit :D

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/scion_iq_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/scion_iq_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/scion_iq_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/scion_iq_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/scion_iq_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/scion_iq_06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wow, iets te grote wielen als je het mij vraagt. Bij een inch kleiner ligt de max, zo niet eerder, als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!null schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:17:
Wow, iets te grote wielen als je het mij vraagt. Bij een inch kleiner ligt de max, zo niet eerder, als je het mij vraagt.
Dacht ik ook al... lijkt me niet lekker rijden bij een dergelijk kleine auto... maarja... dacht zal maar niets zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

-tom-562

Oliesjeik

Die wielen zijn wel heel erg groot ja. Verder zijn de wielkasten wel erg overgedimensioneerd. Kleinere wielen zullen ook niet heel veel beter staan. Of het auto'tje moet wat hoger op z'n poten komen te staan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik vind het wat hebben, als het nog wat meer Aygo Crazy aspiraties krijgt, heb je een circuitvretertje !

Afbeeldingslocatie: http://www.auto55.be/assets/200806/32919/fotospecial_big/Toyota_aygo_crazy_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:00:
Ik vind het wat hebben, als het nog wat meer Aygo Crazy aspiraties krijgt, heb je een circuitvretertje !

[afbeelding]
Als die ding er komt wil ik er wel mee racen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Even voor de leuk wat plaatjes in dit semi-dooie topic.

Gemaakt met een Nikon D100, al ben ik pas net begonnen met me te verdiepen in het betere fotografiewerk. (nu alles gewoon in P modus, moet nog veel leren)

Tripje Italië:

Afbeeldingslocatie: http://wheels.greensky.nl/sites/default/files/images/schuinzij%20klein%20af.JPG

Afbeeldingslocatie: http://wheels.greensky.nl/sites/default/files/images/gardameer%20zij%20klein%20af.JPG

Afbeeldingslocatie: http://wheels.greensky.nl/sites/default/files/images/voor%20in%20italie.JPG

Afbeeldingslocatie: http://wheels.greensky.nl/sites/default/files/images/bergweg%20klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://wheels.greensky.nl/sites/default/files/images/sprinkhaan%20yokohama%20klein%20af.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door !null op 28-04-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Even een picloze update hier: heb dankzij het nieuwe probleem aan mijn Corolla Sedan '08 mijn plannen om ervan af te geraken toch maar versneld, hij gaat binnenkort weg. Voor mij helaas geen Toyota meer omdat ik gewoon nauwelijks interessante wagens vind voor de rest... Een MR2 Spyder is leuk maar veel te duur voor wat je krijgt. En de rest kan me weinig boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:36
@Phuncz

Je link geeft bij mij een Error™.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wat voor probleem, ik kan niet in de Huiskamer.
Maarre, die laatste generatie MR2's en Celica's worden tegenwoordig toch ook goed betaalbaar?
De MR2 zal nog enigzins prijzig zijn, het is ook wel een unieke auto. Maar de T23 Celica's zijn al onder de 10K aanwezig, en voor wat meer heb je ook nog een zeer snelle T-sport (moet je een beetje je best doen). Is wat praktischer.
Waar kijk je nu naar en wat is je budget?
Ik snap je wel hoor, veel spannends heeft Toyota laatste tijd niet meer gemaakt. Al komt er wel echt een hele leuke auto aan, voor 2011 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

nadat mijn turboprobleem er nog steeds is, heb ik nu ook al injectoren die naar de haaien zijn. Dealer steekt het op de slechte brandstof in Belgie, ik zie een dealer die de problemen niet goed oplost. De wagen is 1 jaar en 3 maand oud, heeft van dag 1 problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 01:06
Slechte brandstof of niet, die zooi wordt verkocht en voldoet aan de juiste voorwaarden om het Euro95 of Diesel te mogen noemen. Als het echt zulke rotzooi zou zijn, zou dat wel algemeen bekend zijn, ik neem aan dat jij niet de enige bent die in Belgie tankt.
* _JGC_ ruikt ook een dealer die zn handen van het daadwerkelijke probleem aftrekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Phuncz schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:30:
nadat mijn turboprobleem er nog steeds is, heb ik nu ook al injectoren die naar de haaien zijn. Dealer steekt het op de slechte brandstof in Belgie, ik zie een dealer die de problemen niet goed oplost. De wagen is 1 jaar en 3 maand oud, heeft van dag 1 problemen....
Importeur al gevraagd?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal je rechtsbijstandsverzekering er gewoon bij. 't Wordt zo onderhand tijd om een nieuwe wagen te eisen, dit slaat nergens op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik wil van die wagen af, wil een ander merk en bij een andere garage. En me terugbetalen zullen ze niet gaan doen. Heb al naar Toyota Belgium laten doorschijnen dat ik met een aanhoudend probleem zat waardoor ze mijn dealer weer hebben gecontacteerd. Deze belde me op om dan nog eens (de zoveelste keer) langs te komen voor testen. Echter kon ik die dag het probleem niet reproduceren dus werd me aangeraden te wachten tot ik dat wel kon. Maar nu zit ik ondertussen met een ander probleem...

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 29-04-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Ik geloof dat ik zou zeggen: Hier heb je mijn auto, fix me een leenbak, jullie lossen het probleem op. Ik wil hem niet zien tot het gefixed is.

Kennis heeft het letterlijk zo geregeld bij BMW. Je hebt garantie, en dus recht op dat ze die problemen oplossen, linksom, rechtsom, of domweg keihard rechtdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op woensdag 29 april 2009 @ 23:02:
Ik wil van die wagen af, wil een ander merk en bij een andere garage. En me terugbetalen zullen ze niet gaan doen. Heb al naar Toyota Belgium laten doorschijnen dat ik met een aanhoudend probleem zat waardoor ze mijn dealer weer hebben gecontacteerd. Deze belde me op om dan nog eens (de zoveelste keer) langs te komen voor testen. Echter kon ik die dag het probleem niet reproduceren dus werd me aangeraden te wachten tot ik dat wel kon. Maar nu zit ik ondertussen met een ander probleem...
Gewoon hard spelen, je bent al zo lang aan het modderen met ze....Een maandagmorgenmodel kan bij elk merk gebeuren, maar dan behoort het wel netjes opgelost te worden en niet met lapmiddelen de boel rekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wat defect is zal ik laten herstellen onder garantie maar hij gaat toch weg. Particulier verkoop, zit toch nog 3,5 jaar garantie op. Of hij hersteld wordt of niet, weg gaat ie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat betekent of dat je er flink op inlevert als je de historie weergeeft bij verkoop, of dat je het niet vertelt. Beide opties lijken me onwenselijk :)

Persoonlijk had ik hem de optie van Ronald aangeboden of, als hij niet meewerkt, de dealer nu gewoon kneiterhard aangepakt, rechtsbijstand erop en een nieuwe wagen eisen. Hoe hun het met de importeur uitzoeken is verder niet jouw zaak. Een keer een foutje kan gebeuren, dit slaat nergens meer op...

D'r gaat bij mij dan iets kriebelen van onrechtvaardigheid en daar kan ik bijzonder slecht tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mja daar heb je wel een punt. Maandag maar eens telefonisch contact opnemen met de importeur en daar eens duidelijk maken dat ik het er niet bij laat...

[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 01-05-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had hem in NL gekocht toch? Hou het contact verder bij je dealer, hoe of dat zij het met de importeur afhandelen is niet jouw zaak. De dealer is je aanspreekpunt, ook voor eventuele claims. Als je met de importeur gaat onderhandelen, dan gaat je rechtsbijstand dat niet grappig vinden (been there, done that). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

In België, ben ook Belg :) Maar mijn dealer wil duidelijk niet veel moeite doen en heb geen zin om met rechtzaken te gaan beginnen. Ik zal het eens bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Vandaag een mooie Toyota Corolla 1.6i (Hatchback) uit '99 op de kop getikt.

Ding is verder helemaal standaard (linea terra) geen rare fratsen erop. Enkel ben ik een beetje angstig dat ik het ding niet kan verzekeren, het heeft namelijk 81kw/110pk. Ik ben namelijk nog maar 22 jaar (heb al wel 3/4 schadevrije jaren) denken jullie dat ze moeilijk gaan doen?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mag hopen van niet, anders had ik ook een dik probleem gehad ja.
Ik kwam er gister wel achter dat Ohra mijn leeftijd (23) + 175pk niet leuk vind, in combi met maar 1 of 2 schade vrije jaren (maar ik heb em toch al verzekerd). Maar als jij 3 of 4 schade vrije jaren hebt zullen ze al helemaal niet moeilijk doen over een Corolla.

[ Voor 5% gewijzigd door !null op 02-05-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
BastiaanN schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:46:

Ding is verder helemaal standaard (linea terra) geen rare fratsen erop. Enkel ben ik een beetje angstig dat ik het ding niet kan verzekeren, het heeft namelijk 81kw/110pk. Ik ben namelijk nog maar 22 jaar (heb al wel 3/4 schadevrije jaren) denken jullie dat ze moeilijk gaan doen?
Dan moet je hem gewoon ergens anders verzerkeren. Ik heb mijn Corolla uit 2002 (1.6 110 PK) all risk verzekerd toen ik 23 was. En mijn vorige auto had 115 PK en die kon ik met me 20 toen ook verzekeren al had ik die maar WA verzekerd.

Maar toch denk niet dat het een probleem zou moeten zijn. Rond de 100+ PK is nogal standaard voor een 1.6 dus snap niet waarom ze dat niet zouden verzekeren. Zelfs de nieuwe 1.3 motoren leveren al 100 PK..

[ Voor 8% gewijzigd door TgR_KILLER op 02-05-2009 18:07 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

BastiaanN schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:46:

Ik ben ook 22 en mijn Yaris met 86PK kon ik bij een aantal verzekeringsmaatschappijen niet verzekeren of ik moest een forse toeslag betalen. Uiteindelijk deden ze bij Ohra niet echt moeilijk en daar heb ik 'm dus verzekerd. Het is wel mijn eerste auto, dus mijn gebrek aan schadevrije jaren zal ook wel meegespeeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
AtleX schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:14:
[...]

Ik ben ook 2 en mijn Yaris met 86PK kon ik bij een aantal verzekeringsmaatschappijen niet verzekeren of ik moest een forse toeslag betalen. Uiteindelijk deden ze bij Ohra niet echt moeilijk en daar heb ik 'm dus verzekerd. Het is wel mijn eerste auto, dus mijn gebrek aan schadevrije jaren zal ook wel meegespeeld hebben.
Over mijn vorige auto (Mazda 323 1.6i GLX met 88PK) hebben ze ook nooit moeilijk gedaan, wellicht speelt het gewicht nog een rol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Volgens het kentekenbewijs weegt hij 875kg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

In België heb ik mijn MR2 met 156pk op de achterwielen verzekerd toen ik nog 22 was zonder zelfs rijervaring te hebben. Heb dan wel de verzekering waar heel het gezin alle rekeningen en verzekeringen hebben. Als je dan niet het profiel hebt een risico te zijn, doen ze niet moeilijk bij een goed agentschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jongens, kom op, we hebben het over krap 100pk, da's echt niks :o Willen de verzekeraars soms dat iedereen verplicht met een 800cc 3-cilinder begint? 8)7

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Fortis rekende bij mij een sportiviteitstoeslag van 70 euro per maand waardoor ik met een vrij kale verzekering al 160 euro per maand zou moeten betalen. En dat voor de meest extreme bejaardenbak die er maar te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
!null schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:49:
Mag hopen van niet, anders had ik ook een dik probleem gehad ja.
Ik kwam er gister wel achter dat Ohra mijn leeftijd (23) + 175pk niet leuk vind, in combi met maar 1 of 2 schade vrije jaren (maar ik heb em toch al verzekerd). Maar als jij 3 of 4 schade vrije jaren hebt zullen ze al helemaal niet moeilijk doen over een Corolla.
23 jaar met 0 schade vrije jaren all risk met 170PK is zelfs makkelijk te doen..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Oke, hartelijk bedankt voor de reacties! Was al bang dat ik hem misschien weer zou moeten verkopen... het rijdt namelijk echt heerlijk O+ Het zal wel loslopen met die verzekering dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Hier wat snapshotjes van Toyota 4WD's uit "de vriendenkring". :)

Mijn buurman (en "mate") heeft een Landcruiser uit 1985 welke de naam "Magpie" draagt. Magpie is een vrij simpel beest, geen enkele vorm van luxe of electronica m.u.v. een (goed werkende) airco maar ondanks de leeftijd en de roest gaat deze dame nog met gemak door het ruige terrein!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/4WD/tb_P1060891.JPG

Enige screen grabs van een video die ik gemaakt heb toen wij met Magpie een nieuwe "off road track" aan het verkennen waren:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/4WD/Magpie1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/4WD/Magpie2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/4WD/Magpie3.jpg

Een mooi landschaps fototje terwijl wij met Magpie onderweg waren en ook hier een Toyota in de foto - een oudere Hilux pickup die van de offroad track gerold is:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/4WD/tb_P1060896.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/4WD/tb_P1060897.JPG

Vorig weekend ben ik samen met een goede vriend naar een car auction geweest om wat nieuw speelgoed te zoeken. En we hebben wat leuks gevonden! Een 1996 Toyota Hilux Surf 3.0 Turbo Diesel .. voor nog geen 3800 euro. Meteen maar meegenomen en bij Sinclair Head wezen spelen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/4WD/tb_P1060975.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/4WD/tb_P1060969.JPG

En dan ook maar twee fototjes van mijn Prado natuurlijk O+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/4WD/tb_P1060971.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/4WD/tb_P1060973.JPG

Enneuh voor als het nog niet helemaal duidelijk was... ik heb het hier vreselijk naar m'n zin in NZ :+

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@tazzman, ik had er al eerder een vraag over gepost volgens mij, maar jij hebt nogal verstand van Landcruisers of niet?
Ik ben namelijk vrij serieus voor de lange termijn aan het kijken voor een BJ45, dat is dus een 40 series diesel met verlengde wielbasis, en ik zoek dan de Wagon, geen pick-up oid. Vaak van '80 t/m '85,
Ik moet zeggen dat ik ondertussen al wat meer heb uitgezocht en nu niet echt wat te vragen heb. Ik heb al uitgezocht dat ze er in 4 of 5 bakken zijn, en in beide gevallen kan je zowaar 120 km/u rijden, al schijnt dat een klereherrie te maken. Ik heb ook al gezien dat ik in Australië moet zijn voor onderdelen, al wat goeie sites gezien. Ik moet ook een puntenlijstje voor de aankoop hebben al kom ik zonder denk ik ook wel een heel eind. Er is een NL Landcruiser forum, maar dat is met lidmaatschap etc, beetje onzinnig gezien ik er pas 1 over een jaar denk te kopen. Verbaasde me wel dat er zowaar 2 hier te koop staan.

Ik zal dan ook een beetje beginnen met 4x4, al is dat niet het hoofddoel waarom ik de auto koop.

Verder mooie foto's..
KappeNou schreef op zondag 03 mei 2009 @ 02:39:
[...]

23 jaar met 0 schade vrije jaren all risk met 170PK is zelfs makkelijk te doen..
Ja ik stond er ook wel van te kijken dat zij er zo moeilijk over deden.. Heb em allang verzekerd.
Maar met m'n MR2 ben ik in het begin ook al een paar keer geweigerd hoor. Al is het bij sommige totaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

!null schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:56:
Ik ben namelijk vrij serieus voor de lange termijn aan het k1ijken voor een BJ45, dat is dus een 40 series diesel met verlengde wielbasis, en ik zoek dan de Wagon, geen pick-up oid. Vaak van '80 t/m '85,
Ik moet zeggen dat ik ondertussen al wat meer heb uitgezocht en nu niet echt wat te vragen heb.
Ik zal dan ook een beetje beginnen met 4x4, al is dat niet het hoofddoel waarom ik de auto koop.
Ik ben een beetje thuis in de Landcruisers maar mijn buurman weet er veel meer van - die heeft ook een complete bibliotheek met Landcruiser en NZ 4WD boeken.

Een BJ45 is echt een oudje, je ziet ze hier in NZ voornamelijk nog in twee smaken: als "farm verhicle" en als "young timer". Zo'n "farm jeep" is niet meer road worthy en heeft een speciaal kenteken waarmee ze tot 20 km rond-om de farm mogen rijden op de openbare weg maar verder niet. Veelal hebben ze erg veel last van roest (da's een bekend BJ45 probleem.. als ze beginnen te roesten dan gaat dat heel snel) .. of ze zijn compleet herbouwd en echt in piekfijne staat, maar dan worden ze ook niet meer gebruikt als 4WD / off-road voertuig.

Heb je wel eens in een BJ45 gereden? Want als off road niet echt je doel is dan zou je nog wel eens teleurgesteld kunnen raken. Het zijn qua vormgeving echt hele mooie auto's (vooral de short wheel base met afneembare solide cabine) maar de oudere Landcruisers zoals de BJ45 zijn puur off-road voertuigen met werkelijk absoluut compleet NUL comfort. Absoluut compleet helemaal niets - met uitzondering van een airco, die niet meer zal werken aangezien je oude airco's niet meer mag navullen. (en ombouwen is behoorlijk duur).

Maar verder gaat alles loodzwaar - sturen, schakelen, remmen... na een dag met "Magpie" gereden te hebben, was ik toch wel weer blij om in mijn Pradotje te kunnen stappen welke qua comfort niet onder doet voor een moderne sedan. Als je elke dag met een BJ45 van en naar je werk moet rijden... ik kan mij leukere dingen voorstellen!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Daarvoor komt hij er ook niet. Daar heb ik wel betere auto's voor.
Het gaat mij om de simpelheid en betrouwbaarheid. Als er dan toch nog iets stuk gaat kan je het zelf repareren. De gewone Toyota's zijn ook wel betrouwbaar genoeg voor NL, maar daar gaat het mij niet om. Ik heb namelijk het plan om over 2 a 3 jaar een gigantische trip te doen, vanuit Nederland via Oost-Europa, Midden-Oosten naar Azië rijden. Er zijn wel vaker mensen die dit doen, vaak wordt een Landcruiser gebruikt. Vaak dan een 70-serie, maar ik heb ook mensen met een BJ45 gezien, en vond het toch wel een heel goed idee zoals zei het gedaan hadden. De 45 met veel ruimte achterin, en dan een caravan constructie qua bankjes enzo.
Het feit dat ie dan superbetrouwbaar is, en ik eventueel zelf dingen kan repareren maakt de auto ideaal voor zo'n enorme trip. Plus dat zo'n auto wel tegen een stootje kan, en erg groot is (handig in buitenlands verkeer).

Daarnaast, uit de jaren 80-85 is ie ook nog eens belastingvrij. Klinkt niet heel belangrijk, maar toch wel handig als je hem als 3e Toyota koopt. Dan kan ik hem makkelijk ernaast hebben en voorbereiden op de trip.

Maar goed, ik sluit niet helemaal uit dat ik later niet gewoon een 70 serie turbodiesel neem, als die ook een laadruimte heeft die groot genoeg is om er een camper achtig iets van te maken. (ik wil niet zo'n model met zo'n grote doos achterop, ik hoef geen complete camper, ik wil er gewoon in kunnen slapen)

En tja, zo'n hoge auto met 4x4 betekend dat je niet meteen vast staat en ook de slechtste wegen nog over kan. Dat ie geen comfort heeft boeit me niet heel erg veel, en daar valt zelf ook nog wel enigzins wat aan te klussen.

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 03-05-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:24

YellowCube

Wait...what?

tazzman schreef op zondag 03 mei 2009 @ 09:34:
Hier wat snapshotjes van Toyota 4WD's uit "de vriendenkring". :)

Mijn buurman (en "mate") heeft een Landcruiser uit 1985 welke de naam "Magpie" draagt. Magpie is een vrij simpel beest, geen enkele vorm van luxe of electronica m.u.v. een (goed werkende) airco maar ondanks de leeftijd en de roest gaat deze dame nog met gemak door het ruige terrein!

[afbeelding]

Enige screen grabs van een video die ik gemaakt heb toen wij met Magpie een nieuwe "off road track" aan het verkennen waren:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Een mooi landschaps fototje terwijl wij met Magpie onderweg waren en ook hier een Toyota in de foto - een oudere Hilux pickup die van de offroad track gerold is:

[afbeelding]

[afbeelding]

Vorig weekend ben ik samen met een goede vriend naar een car auction geweest om wat nieuw speelgoed te zoeken. En we hebben wat leuks gevonden! Een 1996 Toyota Hilux Surf 3.0 Turbo Diesel .. voor nog geen 3800 euro. Meteen maar meegenomen en bij Sinclair Head wezen spelen :)

[afbeelding]

[afbeelding]

En dan ook maar twee fototjes van mijn Prado natuurlijk O+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/4WD/tb_P1060973.JPG

Enneuh voor als het nog niet helemaal duidelijk was... ik heb het hier vreselijk naar m'n zin in NZ :+
gers...
en wat doe je met dat spiegeltje voorop je motorkap?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Toen ik vanochtend weg wilde rijden met mijn Corolla uit '99 (die ik sinds gisteren heb) merkte ik dat ik het gaspedaal niet kon intrappen, leek net alsof die vast zat. Na flink wat kracht schoot het pedaal opeens los waarna het tijdens het rijden normaal blijft functioneren. Echter, hoe langer de auto stil staat hoe moeilijker het is om de eerste keer het gaspedaal in te trappen. Iemand een suggestie over wat dit zou kunnen zijn?

Verder.. ik heb ook gemerkt dat mijn Corolla de standaard antenne mist en er een of ander raar silveren ding op is gedraaid, het resultaat hiervan is dat ik bijna geen radiozenders ontvang. Heeft iemand nog enig idee waar ik moet zijn voor een goede antenne (dealer is ok, maar vaak extreem duur dus andere suggesties zijn welkom)

[ Voor 0% gewijzigd door BastiaanN op 03-05-2009 17:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Gaspedaal kabel kan wel eens kapot zijn en blijven hangen...

Op de sloop kan je trouwens wel kijken voor een antenne!

[ Voor 33% gewijzigd door Joopieboy op 03-05-2009 18:37 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

BastiaanN schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:50:
Toen ik vanochtend weg wilde rijden met mijn Corolla uit '99 (die ik sinds gisteren heb) merkte ik dat ik het gaspedaal niet kon intrappen, leek net alsof die vast zat. Na flink wat kracht schoot het pedaal opeens los waarna het tijdens het rijden normaal blijft functioneren. Echter, hoe langer de auto stil staat hoe moeilijker het is om de eerste keer het gaspedaal in te trappen. Iemand een suggestie over wat dit zou kunnen zijn?

Verder.. ik heb ook gemerkt dat mijn Corolla de standaard antenne mist en er een of ander raar silveren ding op is gedraaid, het resultaat hiervan is dat ik bijna geen radiozenders ontvang. Heeft iemand nog enig idee waar ik moet zijn voor een goede antenne (dealer is ok, maar vaak extreem duur dus andere suggesties zijn welkom)
Ik weet niet hoe vast hij zit.
Maar bij sommige auto's blijft de auto na een tijdje stilstaan een beetje 'kleven?'.
Gewoon voor het starten even indrukken helpt dan.
Als hij echt vast zit lijkt me dat er toch iets aan de hand is.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Het ligt eraan hoelang de auto heeft stilgestaan. Vanochtend moest ik echt flink wat kracht zetten om het gaspedaal weer los te krijgen. Ik lees her en der wat over vervuiling van het gasklephuis waardoor de gasklep als het ware blijft "vastplakken" echter weet ik niet of dit bij dit model Corolla nog kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
YellowCube schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:27:
[...]

gers...
en wat doe je met dat spiegeltje voorop je motorkap?
Waarschijnlijk voor inparkeren, op dat spiegeltje kan je je achterwiel zien.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Widow schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:15:
[...]

Waarschijnlijk voor inparkeren, op dat spiegeltje kan je je achterwiel zien.
Handig dat dat aan één kant zit dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
BastiaanN schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:56:
Het ligt eraan hoelang de auto heeft stilgestaan. Vanochtend moest ik echt flink wat kracht zetten om het gaspedaal weer los te krijgen. Ik lees her en der wat over vervuiling van het gasklephuis waardoor de gasklep als het ware blijft "vastplakken" echter weet ik niet of dit bij dit model Corolla nog kan voorkomen.
Vraag het anders even op het corolla forum. Heb je zo een antwoord. Ik weet niet waar je de auto hebt gekocht maar zit er geen garantie op? Anders lekker terug gaan naar de garage. Lijkt me toch niet helemaal lekker..

En die antenne op de sloop halen inderdaad is het goedkoopste.
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:12:
[...]

Handig dat dat aan één kant zit dan :?
Hij zit aan de andere kant he dus dat ziet hij zelf wel ;) Denk overigens niet dat het puur voor inparkeren is maar als ik de foto's bekijk rijden ze nogal wat off road en dan is het wel makkelijk om te zien of je net langs die rotsen af kan rijden of niet.

[ Voor 22% gewijzigd door TgR_KILLER op 03-05-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TgR_KILLER schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:18:
[...]

Hij zit aan de andere kant he dus dat ziet hij zelf wel ;) Denk overigens niet dat het puur voor inparkeren is maar als ik de foto's bekijk rijden ze nogal wat off road en dan is het wel makkelijk om te zien of je net langs die rotsen af kan rijden of niet.
Nu je het zegt lijkt me dat veel logischer... had ik ook altijd last van met mijn inimini jeepje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
[...]

Vraag het anders even op het corolla forum. Heb je zo een antwoord. Ik weet niet waar je de auto hebt gekocht maar zit er geen garantie op? Anders lekker terug gaan naar de garage. Lijkt me toch niet helemaal lekker..

En die antenne op de sloop halen inderdaad is het goedkoopste.
Helder, heb iemand met hetzelfde euvel kunnen vinden op het Corolla forum :)
Voor het nageslacht: http://www.corollaforum.n...3&t=27792&hilit=gaspedaal

Niet gekocht met garantie, particulier/handelaar. Maar ik maak wel even een afspraak met een garage om het gaskleppenhuis te laten reinigen.

En voor die antenne gaan we eens even kijken op de sloop! Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

[...]

Het is voor beide doeleinde erg handig. Het is een bolle 'split mirror' met 2 spiegels. Met de (vanuit de auto gezien) rechterkant van de spiegel kan ik over de motorkap van de auto heen kijken. Ik kan dus precies zien hoeveel ruimte er voor de auto is. Met de linkerkant van de spiegel kan ik links naast de auto kijken - wat voor mij vanuit de auto zelf nauwelijks te zien is vanwege de hoge motorkap.

Volgens mij zijn deze spiegels verplicht op 4x4's in Japan of auto's van dergelijke afmetingen want alle uit Japan geimporteerde SUV/4WD's zijn voorzien van z'n geval. Net zo als alle grote MPV's een (afschuwelijke, lompe) spiegel op de achterklep hebben om direct achter de auto te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
BastiaanN schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:29:
[...]

Helder, heb iemand met hetzelfde euvel kunnen vinden op het Corolla forum :)
Voor het nageslacht: http://www.corollaforum.n...3&t=27792&hilit=gaspedaal

Niet gekocht met garantie, particulier/handelaar. Maar ik maak wel even een afspraak met een garage om het gaskleppenhuis te laten reinigen.

En voor die antenne gaan we eens even kijken op de sloop! Bedankt! _/-\o_
Als je wat verder doorzoekt vind je ook nog wel een handleiding hoe je het gasklephuis schoon moet maken. Weet niet hoe handig je bent :P ik zou het ook niet zelf doen maar goed haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:24

YellowCube

Wait...what?

tazzman schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:54:
[...]

Het is voor beide doeleinde erg handig. Het is een bolle 'split mirror' met 2 spiegels. Met de (vanuit de auto gezien) rechterkant van de spiegel kan ik over de motorkap van de auto heen kijken. Ik kan dus precies zien hoeveel ruimte er voor de auto is. Met de linkerkant van de spiegel kan ik links naast de auto kijken - wat voor mij vanuit de auto zelf nauwelijks te zien is vanwege de hoge motorkap.

Volgens mij zijn deze spiegels verplicht op 4x4's in Japan of auto's van dergelijke afmetingen want alle uit Japan geimporteerde SUV/4WD's zijn voorzien van z'n geval. Net zo als alle grote MPV's een (afschuwelijke, lompe) spiegel op de achterklep hebben om direct achter de auto te kunnen kijken.
niet getreurd.
Mijn toyota is ondertussen al voorzien van een achteruitrijcamera.
Zal niet lang duren voor het gemeengoed is op 4X4's.
(alhoewel het natuurlijk een extra kwetsbaar onderdeel is).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@tazzman, met mijn eerdere verhaaltje, wat vind je nou voor mijn keuze van de BJ45?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:45:
Als je wat verder doorzoekt vind je ook nog wel een handleiding hoe je het gasklephuis schoon moet maken. Weet niet hoe handig je bent :P ik zou het ook niet zelf doen maar goed haha.
Die had ik inderdaad al gevonden, maar qua auto's ben ik echt een leek dus ik heb het maar door de garage laten doen. Die hebben hem overigens niet schoongemaakt maar het blikje van de gashendel op de motor iets verbogen zodat de gasklep niet meer zover terugvalt en dus ook niet meer klemt. Anders had ik er zo weer last van volgens de beste man. Maar goed het is nu dus opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:30:
Gisteren ben ik met de wagen alweer naar de garage geweest en ze kunnen geen probleem met de injectoren vinden. Volgende week moet ik terug en gaan ze nogmaals de auto onderzoeken met iemand van Toyota Belgium. Ik ben benieuwd wat voor gekke dingen ik nu weer te horen krijg :)

Ondertussen ben ik andere manieren om dit probleem (namelijk de auto) op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Er kan nog meer leven in dit topic geblazen worden;

Mijn trouwe Supraatje

- '87 NA Supra with '92 turbo engine (7mgte)
- 57i KN induction kit
- Wiechers strutbar
- HKS Superdragger muffler
- HKS turbotimer
- 3" Downpipe
- 3" Turbo-elbow
- 2.5" Turbo to back
- Clear pinkers front
- Clear headlights
- Clear foglights
- Black taillights
- SSQ blow off valve
- Turbo @ 10psi
- Boost and oil temp gauges
- 18" Evolution SO66

Afbeeldingslocatie: http://freelemon.nl/autos/autosSupra9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://freelemon.nl/autos/autosSupra8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://freelemon.nl/autos/autosSupra7.jpg

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Mooie wagen hoor d:)b
Maar als je toch aan het swappen was, waarom niet gelijk een 1JZ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

johnwoo schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:52:
Mooie wagen hoor d:)b
Maar als je toch aan het swappen was, waarom niet gelijk een 1JZ?
Omdat ik de swap niet heb gedaan :) De vorige eigenaar heeft dat gedaan. Ik zou trouwens zelf voor een 2JZ gaan voor dat extra beetje oempf :P

[ Voor 12% gewijzigd door dominic op 06-05-2009 16:51 ]

Download my music on SoundCloud

Pagina: 1 ... 20 ... 167 Laatste