Daarvoor komt hij er ook niet. Daar heb ik wel betere auto's voor.
Het gaat mij om de simpelheid en betrouwbaarheid. Als er dan toch nog iets stuk gaat kan je het zelf repareren. De gewone Toyota's zijn ook wel betrouwbaar genoeg voor NL, maar daar gaat het mij niet om. Ik heb namelijk het plan om over 2 a 3 jaar een gigantische trip te doen, vanuit Nederland via Oost-Europa, Midden-Oosten naar Azië rijden. Er zijn wel vaker mensen die dit doen, vaak wordt een Landcruiser gebruikt. Vaak dan een 70-serie, maar ik heb ook mensen met een BJ45 gezien, en vond het toch wel een heel goed idee zoals zei het gedaan hadden. De 45 met veel ruimte achterin, en dan een caravan constructie qua bankjes enzo.
Het feit dat ie dan superbetrouwbaar is, en ik eventueel zelf dingen kan repareren maakt de auto ideaal voor zo'n enorme trip. Plus dat zo'n auto wel tegen een stootje kan, en erg groot is (handig in buitenlands verkeer).
Daarnaast, uit de jaren 80-85 is ie ook nog eens belastingvrij. Klinkt niet heel belangrijk, maar toch wel handig als je hem als 3e Toyota koopt. Dan kan ik hem makkelijk ernaast hebben en voorbereiden op de trip.
Maar goed, ik sluit niet helemaal uit dat ik later niet gewoon een 70 serie turbodiesel neem, als die ook een laadruimte heeft die groot genoeg is om er een camper achtig iets van te maken. (ik wil niet zo'n model met zo'n grote doos achterop, ik hoef geen complete camper, ik wil er gewoon in kunnen slapen)
En tja, zo'n hoge auto met 4x4 betekend dat je niet meteen vast staat en ook de slechtste wegen nog over kan. Dat ie geen comfort heeft boeit me niet heel erg veel, en daar valt zelf ook nog wel enigzins wat aan te klussen.
[
Voor 3% gewijzigd door
!null op 03-05-2009 16:43
]