Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 19 ... 167 Laatste
Acties:
  • 919.389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-09 20:59
Ik kijk daar eigenlijk ook niet zo snel naar. Maar de advertentie gaf me al wel een goed gevoel, van een auto waar netjes mee om is gegaan. En ik was naar SW20's aan het kijken die vaak ook al aardig wat gelopen hebben, en met hetzelfde prijsgebied vaak toch een stuk minder goed zijn. Ook wel fijn om weer een achterbank te hebben.
Toen dus naar die ST202 gaan kijken, had z'n kilometerstand en kleur niet echt mee maar wel alles erop en d'r aan, superstrut, sperdiff, alle mogelijke opties (behalve leer). En de kleur bleek ook erg mooi te zijn, hij had alleen hele brakke foto's geschoten waardoor die auto totaal niet mooi uitkwam.
(en ik kon geen afscheid nemen van m'n AW11, dus die staat nu in een schuur geschorst te zijn)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
DeCIpHeReR schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:26:
Die kon dan wel echt serieus niet schakelen. Kwam er een tijdje geleden een tegen met m'n MR2 turbo en ik maakte toch echt geen kans zeg maar..
idd je moet wel een serieus opgefokte MR2 turbo hebben wil je een 997 4S eruit rijden :9
GreenSky schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:04:
Hee wat doe jij hier, ga eens weg joh :P

Ze hadden gewoon het 192pk blok in die Yaris TS moeten zetten, dat schiet tenminste op.
Ja ach je betaalt er ook voor ;) (of eigenlijk juist niet)

[ Voor 31% gewijzigd door KappeNou op 12-02-2009 17:24 ]

>PC specs<

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 21:14

johnwoo

3S-GTE

KappeNou schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 17:23:
[...]

idd je moet wel een serieus opgefokte MR2 turbo hebben wil je een 997 4S eruit rijden :9
Working on it :+

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zoals ik al zei, je kon zijn slippende koppeling gewoon ruiken met ramen dicht 8)7 In mijn MR2 N/A dus. Mja, je hebt altijd van die japers die niet met dat vermogen omkunnen. Vind het raar want zo goed en ervaren ben ik nu ook niet, ik dacht altijd dat iedereen beter dan mij kan rijden, buiten de meeste vrouwen :P

Die Porsche-killer van johnwoo zal veel ego's gaan verwoesten binnenkort :D

[ Voor 11% gewijzigd door Phuncz op 12-02-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:25
Afgelopen week mijn Avensis '2000 1.6 opgehaald.

Gelijk nadat ik bij de garage wegreed hoorde ik bij het stilstaan een tikkend en herhalen geluid, daarna natuurlijk rechtsomkeert om verhaal te gaan halen. Bleek de pomp van de airco te zijn ( als ik de airco uitzette was het geluid weg ) kwam volgens de dealer doordat die wagen een tijdje heeft stilgestaan. ( +/- 5 maanden )
Na een tijdje stationair lopen hield het geluid vanzelf op en sindsdien heb ik er ook geen last meer van gehad.
Toch maar even in de gaten houden dus.

Volgende dag wil ik naar mijn werk toe karren, is mijn accu helemaal leeg. Bleek achteraf te komen doordat de dynamo kaduuk was, de accu die er in zat was laatst nog vernieuwd maar als hij niet oplaadt heb je daar maar bar weinig aan natuurlijk he :+
Netjes opgelost door de garage, kreeg een vervangende auto en ze hebben de mijne dus meegenomen en de dynamo vervangen, volgende dag had ik hem alweer terug.

Al met al toch wat dingetjes die ik niet verwacht had, ik heb bewust voor Toyota gekozen omdat die bekend staan om de betrouwbaarheid maar dit was dus wel even slikken. Heb nu wel een half jaar garantie dus maak me er ook nog niet al te druk om, als er wat aan mankeert sta ik gelijk op de stoep.

Buiten die puntjes rijdt hij erg prettig, wel even wennen in vergelijking met mijn Citroen Xsara. Hij is immers wat langer en laat inparkeren nou net niet mijn sterkste kant zijn. Auto ziet er van buiten ook prima uit, geen beschadigingen etc..
Van binnen is het allemaal wel wat grijs en niet echt modern maar dat interesseert me niet al te veel. Liever een degelijke Toyota zonder veel poespas dan een strak vormgegeven Italiaan waar je om de haverklap mee naar de garage kunt.

Ben benieuwd hoe mijn nieuwe auto zich de komende tijd gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, de zaken die je nu gehad hebt komt bij normaal onderhoudt ook voor hoor.

Waarom denken mensen toch dat auto's niet slijten en daardoor bij een bepaald merk goedkoop zijn ?

Ik vind het nog steeds bekrompen denken, maarja... je wil uiteraard wel een goede auto meekrijgen :)

Dat je direct op de stoep staat klinkt wel heel erg bekrompen.. rij dan geen auto ofzo :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 00:34:
Ach, de zaken die je nu gehad hebt komt bij normaal onderhoudt ook voor hoor.

Waarom denken mensen toch dat auto's niet slijten en daardoor bij een bepaald merk goedkoop zijn ?

Ik vind het nog steeds bekrompen denken, maarja... je wil uiteraard wel een goede auto meekrijgen :)

Dat je direct op de stoep staat klinkt wel heel erg bekrompen.. rij dan geen auto ofzo :?
Ik denk juist helemaal niet dat auto's niet slijten, dat hoef je mij echt niet te vertellen.

Over het direct op de stoep staan: Als ik een auto aanschaf en daar flink mijn portemonnee voor moet trekken verwacht ik wel dat er geen al te grote mankementen aan die wagen zitten. Mocht er dus wat weer wat zijn dan zal ik dat natuurlijk wel even laten merken, daarmee bedoel ik dus of telefonisch of gewoon even langs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:59

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Iemand van de Honda club heeft een toyota gekocht...

een Toyota Mark 2

Afbeeldingslocatie: http://www.allhondafriends.com/album2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=2465&g2_serialNumber=1

Is toch echt een lekker ding... vooral met zijn twinturbo :9

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Erg mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:24
Heeft hij die gekocht? Want dat is de auto van Kenji op het supra's forum, ik wist niet dat hij te koop stond.

Het motorblok is zekker lekker, zit ook in mijn Supra ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

SnowDude schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:43:
Heeft hij die gekocht? Want dat is de auto van Kenji op het supra's forum, ik wist niet dat hij te koop stond.

Het motorblok is zekker lekker, zit ook in mijn Supra ;)
Al héél ff geleden hoor! :+

Zijn vader rijd iig nog met een Prelude :P
edit, en hij is idd van Kenji :P

[ Voor 4% gewijzigd door Jellabie op 18-02-2009 18:12 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Jellabie schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:10:
[...]

Al héél ff geleden hoor! :+

Zijn vader rijd iig nog met een Prelude :P
edit, en hij is idd van Kenji :P
Aha!

Maar het is zeker een erg mooie auto die je bijna nooit ziet.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

SnowDude schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:53:
[...]
Aha!

Maar het is zeker een erg mooie auto die je bijna nooit ziet.
Idd, en hij is nog steeds actief op ons Honda forum, waar hij komt opscheppen met zijn Mark2, blijft een heerlijke bak! Van de stickers ed. moet je van houden imo. Maar wat blaast hij nu? +-500pk ofzo? :9

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Iemand al hier met een Aygo diesel?
Lijkt me wel wat als 2de auto als je hem chipt en er een paar leuke velgen onder gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:37
Is Aygo diesel wel interessant? prijzen van kleine autotjes met diesel zijn qua aanschaf al te hoog, en geloof dat ze ook extra belast werden.

Laatst in autoboek ook met nieuwe ka, diesel schijnt fijner te rijden dan de benzine, maar door hoge kosten zouden die amper in nederland komen rijden...

• SnowDude
Jellabie schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:05:
[...]

Idd, en hij is nog steeds actief op ons Honda forum, waar hij komt opscheppen met zijn Mark2, blijft een heerlijke bak! Van de stickers ed. moet je van houden imo. Maar wat blaast hij nu? +-500pk ofzo? :9
Ik weet wel dat hij bezig is met twee grotere turbo's die wel een pk of 450 - 500 kunnen leveren maar ik weet niet of alles al helemaal strak is afgesteld.

[ Voor 32% gewijzigd door SnowDude op 19-02-2009 08:39 ]

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:28
Aygo diesel is niet interessant. 650 euro wegenbelasting tegen 100 ofzo op benzine door alle kortingsregelingen van het moment. Voordat je die 500 euro aan prijsverschil diesel-benzine opgereden hebt ben je in een aygo ongeveer de aarde rond.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Straks een eurootje of 45 aan wegenbelasting per jaar _O_ Vergis je ook niet in de meerprijs van de diesel en hij is nauwelijks zuiniger. Daarbij komt nog dat de diesel door PSA wordt geleverd en niet door Toyo.

Noooooooooway in mijn geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutzer80 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:34:
[...]

Ik denk juist helemaal niet dat auto's niet slijten, dat hoef je mij echt niet te vertellen.

Over het direct op de stoep staan: Als ik een auto aanschaf en daar flink mijn portemonnee voor moet trekken verwacht ik wel dat er geen al te grote mankementen aan die wagen zitten. Mocht er dus wat weer wat zijn dan zal ik dat natuurlijk wel even laten merken, daarmee bedoel ik dus of telefonisch of gewoon even langs gaan.
Je manier van aangeven hoe je dat doet komt over alsof je direct een baksteen door de ruit gaat gooien als je voor een dichte deur staat als je 5 min na sluitingstijd komt ;)

Get it ?

En voor een auto uit 2000 diep in de buidel moeten tasten ? Wellicht in jouw buidel, maar die auto's zijn nu niet echt gek duur hoor, zeker niet op dit moment. Japanner of niet ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 23:03:
[...]

Je manier van aangeven hoe je dat doet komt over alsof je direct een baksteen door de ruit gaat gooien als je voor een dichte deur staat als je 5 min na sluitingstijd komt ;)

Get it ?

En voor een auto uit 2000 diep in de buidel moeten tasten ? Wellicht in jouw buidel, maar die auto's zijn nu niet echt gek duur hoor, zeker niet op dit moment. Japanner of niet ;)
Neuh, zo agressief ben ik nou ook weer niet.
Het bedrag is wel even 7K dus ik verwacht dan wel een goede auto waar niet al te veel aan mankeert, maar goed de technische problemen zijn inmiddels verholpen en de auto rijdt prima. Enige wat ik nog hoor tijdens het acceleren / gas geven is een zuigend geluid / geruis en dit is gerelateerd aan het aantal toeren dat de motor draait, volgens mij zijn het de injectoren maar dat weet ik niet zeker. Het is ook tamelijk lastig te omschrijven vanachter een pc.

Gisteravond viel me op dat de auto een raar geluid maakte wanneer ik over een drempel reed:
Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/3721/deukje.th.png
:| :X

Was een oud vrouwtje die achteruit was gereden en de trekhaak naar binnen had geboord :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutzer80 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 17:41:
[...]

Was een oud vrouwtje die achteruit was gereden en de trekhaak naar binnen had geboord :X
Balen zeg... wel een hoge trekhaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Prutzer80 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 00:30:
Afgelopen week mijn Avensis '2000 1.6 opgehaald.

Gelijk nadat ik bij de garage wegreed hoorde ik bij het stilstaan een tikkend en herhalen geluid, daarna natuurlijk rechtsomkeert om verhaal te gaan halen. Bleek de pomp van de airco te zijn ( als ik de airco uitzette was het geluid weg ) kwam volgens de dealer doordat die wagen een tijdje heeft stilgestaan. ( +/- 5 maanden )
Na een tijdje stationair lopen hield het geluid vanzelf op en sindsdien heb ik er ook geen last meer van gehad.
Toch maar even in de gaten houden dus.

Volgende dag wil ik naar mijn werk toe karren, is mijn accu helemaal leeg. Bleek achteraf te komen doordat de dynamo kaduuk was, de accu die er in zat was laatst nog vernieuwd maar als hij niet oplaadt heb je daar maar bar weinig aan natuurlijk he :+
Netjes opgelost door de garage, kreeg een vervangende auto en ze hebben de mijne dus meegenomen en de dynamo vervangen, volgende dag had ik hem alweer terug.
Dat klinkt precies als onze Toyota Avensis die we in augustus 2008 verkocht hebben. :X Heb je niet toevallig 78-FZ-** als kenteken? :+

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:49
@Tazzman

Als het goed is heb jij een Landcruiser toch? Diesel?
Ik heb nou voor de 2e keer de motor kapot gehad. Wel 2 verschillende auto's. Beide bij +/- 25.000km oftewel na 3 maanden. Gelukkig vervangen ze het complete blok onder garantie. Schijnt dat er ook bij deze motor een verstuiver kapot is gegaan, die op zijn beurt weer de zuigerkop(?) vernield. Aangezien Toyota deze niet los vervangt komt er een compleet nieuwe motor in.

Hopelijk nu niet weer het "turbo" probleem. Volgens mij hebben ze bij de vorige auto de turbo overgezet. Vervolgens op volle belasting de auto regelmatig in het noodprogramma. We zullen het zien :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of ik ze hier al neer head gezet, maar bij deze wat pics van mijn trueno:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/25psoep.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/acqsyu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2ymt64h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2r2c39c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/21mdc47.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/1pge8l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/nw7qd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2mfdhg7.jpg

Ik ben momenteel nog aan het wachten op mijn kenteken.
Dat heeft allemaal wat vertraging opgelopen maar zou er aankomende week moeten zijn als ik de RDW mag geloven.
Inmiddels is hij ook wel APK klaar, de koplampen zijn vervangen en de toeter doet het weer :)
Ga iig eerst even met deze wielen proberen door de APK te komen, ze steken 2.5cm uit dus dat is niet teveel gelukkig.

Inmiddels ook alweer wat onderdeeltjes gekocht, zo zit inmiddels mijn oude ARC titanium pookknop er weer in en heb ik mijn Bride stoel weer terug gekocht.

Het rijdt iig wel heel anders dan de Glanza, het is echt 20 jaar terug in de tijd. Zeker zo zonder stuurbekrachting is parkeren enzo best een opgaaf :)
Kwam nog een leuke mod voor je tegen :o

Afbeeldingslocatie: http://i79.photobucket.com/albums/j148/KenjiSil80/panda01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i79.photobucket.com/albums/j148/KenjiSil80/panda02.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gruwelijk man! Initial D :D Je valt wel kneitershard op zo, veel leuke reacties gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serieus vette bak ! Nu alleen niet aan de verkeerde kant van de weg gaan rijden he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 16:41:
Gruwelijk man! Initial D :D Je valt wel kneitershard op zo, veel leuke reacties gehad?
Zeker :)
Heb er alleen nog amper mee gereden op de Nederlandse wegen ivm geen kenteken.
Hoop deze week eindelijk te kunnen rijden.
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 18:43:
Serieus vette bak ! Nu alleen niet aan de verkeerde kant van de weg gaan rijden he ;)
Na 8 maanden elke dag 100km per dag met de Glanza ben ik het inmiddels wel gewend ;)
Ik vind het tegenwoordig zelfs eng om in een LHD auto te zitten in de passagierstoel, dan mis ik gewoon een stuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

SnowDude schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:33:
[...]
Ik weet wel dat hij bezig is met twee grotere turbo's die wel een pk of 450 - 500 kunnen leveren maar ik weet niet of alles al helemaal strak is afgesteld.
Hij heeft vandaag een update gegeven op ons forum, voor jullie ook mss wel interessant.
Auto is nu helemaal goed afgesteld. ECU is op een rollenbank gemapped.
Resutaten: 511,4 pk op de krukas (417.7 op de achterwielen) en 504 Nm koppel.
Niet algeheel ontevreden :-)

Afbeeldingslocatie: http://i79.photobucket.com/albums/j148/KenjiSil80/Toyota%20MarkII/IMG_0014a_resize.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i79.photobucket.com/albums/j148/KenjiSil80/Toyota%20MarkII/IMG_0039a_resize.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i79.photobucket.com/albums/j148/KenjiSil80/Toyota%20MarkII/IMG_0040_resize.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i79.photobucket.com/albums/j148/KenjiSil80/Toyota%20MarkII/IMG_0041_resize-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i79.photobucket.com/albums/j148/KenjiSil80/Toyota%20MarkII/IMG_0005_tonemapped_resize.jpg
edit: en een filmpje:

[ Voor 3% gewijzigd door Jellabie op 24-02-2009 18:29 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben geen fan van zijn nieuwe velgen.
Onder zo'n auto horen gewoon een mooie set works of volks, iig iets japans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een goeie shot van de binnenkant van je motorkap?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:41:
Heb je een goeie shot van de binnenkant van je motorkap?
Van mijn motorkap?

• !null
Hij bedoelt waarschijnlijk dat ie de engine bay van die Mark II wil zien.

Verwijderd

Ik zie allemaal Nintendo-art :P

• KappeNou
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 16:34:
Weet niet of ik ze hier al neer head gezet, maar bij deze wat pics van mijn trueno:
Vette bak!!

>PC specs<

Verwijderd

Ik had mijn hele sticker voorraad eronder geplakt :P

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2dul2lw.jpg
Thanks!
Morgen hopelijk eindelijk mijn platen binnen.
Deze keer duurt elke stap echt zo lang vergeleken bij mijn Glanza toen.
Wil eindelijk eens gaan rijden :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 20:49 ]

Verwijderd

Die oliekoeler slangen zijn wat geknikt ??

Even op letten ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:40:
Die oliekoeler slangen zijn wat geknikt ??

Even op letten ;)
Volgens mij lijkt dat zo op de foto, was me iig nog niet in het echt opgevallen.
Zijn trouwens niet de slangen van de oliekoeler, maar het oliefilter is relocated.
Al lijkt het vanwege de slangen wel erg op een oliekoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Appie Heijn schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:32:
@Tazzman

Als het goed is heb jij een Landcruiser toch? Diesel?
Ik heb nou voor de 2e keer de motor kapot gehad. Wel 2 verschillende auto's. Beide bij +/- 25.000km oftewel na 3 maanden. Gelukkig vervangen ze het complete blok onder garantie. Schijnt dat er ook bij deze motor een verstuiver kapot is gegaan, die op zijn beurt weer de zuigerkop(?) vernield. Aangezien Toyota deze niet los vervangt komt er een compleet nieuwe motor in.

Hopelijk nu niet weer het "turbo" probleem. Volgens mij hebben ze bij de vorige auto de turbo overgezet. Vervolgens op volle belasting de auto regelmatig in het noodprogramma. We zullen het zien :)
Sorry, had je post helemaal over het hoofd gezien! En overdag heb ik 0, 0 tijd om GoT te volgen ivm met mijn werk. Dat is wel erg raar en bijzonder vervelend. Gaat het hier om een nieuwe, huidige generatie landcruiser? Mijn Prado komt uit '96 en is geen diesel maar een 3.4 V6 - en komt uit het tijdperk waar alles nog van gietijzer was ;) .. met 115k op de klok heb ik nog geen enkel probleem met het beestje gehad en ook de versnellingsbak houdt het erg goed (automaat), ook in het terrein.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 17:07
Jaja, er is weer wat nieuws, morgen krijg ik de sleutels van mijn iQ, ben benieuwd, foto's verschijnen wel deze week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 11:08

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 18:56:
[...]

Zeker :)
Heb er alleen nog amper mee gereden op de Nederlandse wegen ivm geen kenteken.
Hoop deze week eindelijk te kunnen rijden.

[...]

Na 8 maanden elke dag 100km per dag met de Glanza ben ik het inmiddels wel gewend ;)
Ik vind het tegenwoordig zelfs eng om in een LHD auto te zitten in de passagierstoel, dan mis ik gewoon een stuur :)
Dan kan ik je meteen wat vragen.
Ik neem aan dat deze auto een extra auto is (of rij je er altijd mee?).
Ik kan namelijk mijn Celica T20 1.8 voor een 2.0 GT4 inruilen voor een hele mooie prijs, maar het is er dus een uit Japan.
Wen je er snel aan? en als je gewend bent heb je dan nog echt nadelen ervan (behalve parkeer tickets en drive-in?).
Want dat is namelijk de enige reden dat ik nog niet tot de koop over gegaan ben, want ik twijfel nog.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Na een weekje weet je niet beter meer, in sommige situaties als je wilt inhalen heb je soms wat minder zicht (bij een vrachtwagen) maar dan moet je wat meer afstand nemen of even via de andere kant erlangs kijken.
Heb je een pagina met de GT4, of kun je anders wat specs posten?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:20
wat een knetterdikke AE86 :D Persoonlijk vind ik de echte minilites of Konig Rewinds er toch mooier onder ;) Niet dat dit lelijk is :D heerlijk bakkie :D

@mudd.starr:
Een echte GT-4 zie je niet veel ;) dus das op zich dan sowieso wel een intressant iets :D
En alles aan de andere kant neem je dan toch wel voor lief? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud.Starrr schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:34:
[...]

Dan kan ik je meteen wat vragen.
Ik neem aan dat deze auto een extra auto is (of rij je er altijd mee?).
Ik kan namelijk mijn Celica T20 1.8 voor een 2.0 GT4 inruilen voor een hele mooie prijs, maar het is er dus een uit Japan.
Wen je er snel aan? en als je gewend bent heb je dan nog echt nadelen ervan (behalve parkeer tickets en drive-in?).
Want dat is namelijk de enige reden dat ik nog niet tot de koop over gegaan ben, want ik twijfel nog.
Ik was er iig zo aan gewent. Al moest ik toen met de Glanza ook 100km per dag rijden, dan moet je er wel snel aan wennen :)
De nieuwe eigenaar van mijn Glanza was er na een kwartier al aan gewent. Het enige wat je af en toe fout doet zijn de richtingaanwijzers / ruitenwisser.

Met de trueno ben ik iig niet van plan 100km per dag te gaan doen, daar is hij net wat te oncomfortabel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Hij staat nu in Nederland, maar moet nog wel door de Nederlandse APK en RDW (bij elkaar 500 euro?).
Kosten RDW en APK meegerekend kost hij me 5500 euro, wat volgens mij heel erg netjes is (je ziet ze niet zo vaak dus ik weet niet wat ze normaal waard zijn).
Mijn 1.8 kan ik nog wel verkopen voor 3000 tot 4000 denk ik als ik de prijzen zo zie.
Ik denk dat ik het gewoon doe, maar moet nog even uitzoeken met verzekeren enzo.
Gezien ik 24 jaar ben weet ik niet wat dat gaat kosten.

De GT4:
Bouwjaar: 1995
Kilometerstand: 138000
Motor/Vermogen: 2.0 turbo 245 Pk

Accessoires:
Airbags, Alarm, Elektrische ramen, Variabele Stuurbekrachtiging, ABS, Centrale vergrendeling, Airconditioning, Lichtmetalen velgen, Radio/cd-speler, Startonderbreker, Achterbank neerklapbaar, Vierwielaandrijving (4x4).

Betreft een Engelse celica GT4 zonder schade, hij is in 2007 uit Japan gemporteerd. (Engels kenteken).

Afbeeldingslocatie: http://dekunstvanfotografie.nl/Upload/drop/41734576_1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Mud.Starrr op 02-03-2009 17:27 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
hoort daar niet een veel grotere achterspoiler op te zitten?
http://www.stockdynos.net/gt4celica.jpg

ah, optioneel :) ok :P my bad

[ Voor 39% gewijzigd door Lampuhkap op 02-03-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Nope, dat was optioneel. Houd er rekening mee dat je ook nog andere koplampen moet kopen. Op celicas.eu kun je deze wel voor een prikkie kopen. De meeste mensen gaan voor JDM (heldere) lampen en bouwen deze om en hebben hun orginele lampen over. De bumper verwijderen van een GT4 is wel takke irritant, maar dat hoef je gelukkig niet vaak te doen :)
Wat is de reden dat de wagen in NL staat en al in de verkoop staat voordat deze geimporteerd is?

[ Voor 99% gewijzigd door Fietsbel op 02-03-2009 17:32 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Speedlink schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:27:
hoort daar niet een veel grotere achterspoiler op te zitten?
De spoiler was altijd zo, alleen hadden ze meestal 'verhogingsblokken'
Ze zijn ook zonder die hoge spoiler geleverd.
Daarnaast kon je de blokken er tussenuit halen als je de hoge spoiler lelijk vindt (zoals ik).
De hoge spoiler geeft wel merkbaar meer downforce boven de 100 km/pu heb ik gehoord.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Fietsbel schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:29:
Nope, dat was optioneel. Houd er rekening mee dat je ook nog andere koplampen moet kopen. Op celicas.eu kun je deze wel voor een prikkie kopen. De meeste mensen gaan voor JDM (heldere) lampen en bouwen deze om en hebben hun orginele lampen over. De bumper verwijderen van een GT4 is wel takke irritant, maar dat hoef je gelukkig niet vaak te doen :)
Wat is de reden dat de wagen in NL staat en al in de verkoop staat voordat deze geimporteerd is?
Weet ik niet, zal het navragen.
Maar het is een auto handelaar (Normaal alleen campers en busjes), dus misschien kon hij er gewoon goedkoop aan komen ofzo?
Weet iemand nog of je veel extra onderhoud hebt aan een GT4? Andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

[ Voor 8% gewijzigd door Mud.Starrr op 02-03-2009 17:35 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
de turbo :) belangrijk onderdeel = duur
t spul is 4 wiel aangedreven, dus k mag aannemen dat de aandrijflijn (versnellingsbak, koppeling, diffrentielen) wel extra aandacht nodig hebben.proberen op 4 wielen wielspin op te wekken zal niet lekker zijn voor t hele gebeuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Laat een compressietest doen, en als daar iets afwijkends uitkomt een leakdown test. Die turboblokjes willen wel eens wat olie verbruiken (al is dat met de 245pk versie vanaf 1994 wel minder).

De aandrijflijn is oerdegelijk, buiten het verversen van de bak- en differentieelolie zul je daar weinig onderhoud aan hebben. Wel heb je met sportieve auto's van die leeftijd vaak dat de rubbers in de ophanging zijn uitgedroogd. Voor ~150 euro koop je een aftermarket polyurethaan bussensetje zodat je ophanging weer lekker strak is, alleen montage is wel een k*tklus, zeker als je geen brug hebt (dus kan wel honderden euro's kosten als je het laat doen).

Verder de standaard slijtagedingen: distributieriem al vervangen? Wanneer moet de koppeling weer? Bij een MR2 turbo gaat een koppeling gemiddeld tegen de 2 ton mee als je normaal rijdt, van de Celica GT4 weet ik het niet maar gezien de 4WD kan ik me voorstellen dat die iets meer stress voor z'n kiezen krijgt.

De turbo is inderdaad een erg duur onderdeel als je die nieuw bij Toyota bestelt (ik meen een euro of 2400), maar voor ca 600 euro heb je ook een gebruikte die nog wel even mee kan van iemand die z'n turbo upgrade of z'n Celica of MR2 in de prak heeft gereden, en reviseren zal je zo'n 800-900 euro kosten maar dan is 'ie wel weer als nieuw. Zo'n turbo koop je dus nooit nieuw, en als je zoveel geld over hebt, kun je daarvoor ook een nieuwe Garrett GT30R kit met downpipe en wastegate erbij kopen waarmee je op jouw blok zonder verdere aanpassingen (enkel een boost controller) tot zo'n 350 pk hebt (hoger dan dat en je moet dingen aan het blok gaan aanpassen).

Als de auto een beetje goed uit de verf komt bij je checks, zou ik het gewoon doen. Misschien is de huidige "dip" in de benzineprijzen wel de laatste, als de recessie voorbij is zullen de brandstofkosten wel weer de pan uit rijzen, dus doen zolang het nog kan ;)

[ Voor 22% gewijzigd door johnwoo op 02-03-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
das idd een goeie :D alle slangen van en naar de turbo :D niets is zo vervelend als een lekkend zooitje :P (weglekkende boost = weglekkende PK's :D)
Distributie is idd wle een hele goeie :D niet bepaald onbelangrijk....als dat stuk gaat is t bye bye GT4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

johnwoo schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:49:
Laat een compressietest doen, en als daar iets afwijkends uitkomt een leakdown test. Die turboblokjes willen wel eens wat olie verbruiken (al is dat met de 245pk versie vanaf 1994 wel minder).

De aandrijflijn is oerdegelijk, buiten het verversen van de bak- en differentieelolie zul je daar weinig onderhoud aan hebben. Wel heb je met sportieve auto's van die leeftijd vaak dat de rubbers in de ophanging zijn uitgedroogd. Voor ~150 euro koop je een aftermarket polyurethaan bussensetje zodat je ophanging weer lekekr strak zit, alleen montage is wel een k*tklus, zeker als je geen brug hebt (dus kan wel honderden euro's kosten als je het laat doen).

Verder de standaard slijtagedingen: distributieriem al vervangen? Wanneer moet de koppeling weer? Bij een MR2 turbo gaat een koppeling gemiddeld tegen de 2 ton mee als je normaal rijdt, van de Celica GT4 weet ik het niet maar gezien de 4WD kan ik me voorstellen dat die iets meer stress voor z'n kiezen krijgt.

Als de auto een beetje goed uit de verf komt bij je checks, zou ik het gewoon doen. Misschien is de huidige "dip" in de benzineprijzen wel de laatste, als de recessie voorbij is zullen de brandstofkosten wel weer de pan uit rijzen, dus doen zolang het nog kan ;)
compressietest en leakdown test is een goede tip.
Een nadeel is dat de auto een paar uur rijden hiervandaan staat en dus niet de weg op mag.
Ik weet niet hoe en waar je die test kunt doen. En hoelang duurt dat en de kosten?

En ja, wat verbruikt hij nou ongeveer in real life?
Ik ga zelf uit van 1:8 gemiddeld als je netjes rijd, is dat realistisch?
Toyota zegt zelf 1:10, maar volgens hun doet mijn 1.8 celica 1:14 en daarmee haal ik 1:12. (Met file en als ik hem opengooi is het natuurlijk een ander verhaal).

[ Voor 3% gewijzigd door Mud.Starrr op 02-03-2009 18:05 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Bij zo'n auto moet je wel een bepaalde reserve hebben voor onvoorziene kosten. Iets wat je bij een 1.8 nauwelijks hebt eigenlijk. Zoals gezegd, de motor en de turbo, maar ook de Superstrut ophanging. De onderdelen zijn stuk voor stuk gewoon veel duurder dan voor het 1.8 model. Verder is de prijs wel normaal.

Je moet je even aanmelden op celicas.eu voor meer info, en omdat ze daar graag nog een GT4 zien :)

Controleer de deuren op roest, aan de onderkant bijvoorbeeld. En luister voor knak of klonk geluiden als je even op een stukje rijdt. Gas geven en abrupt loslaten, en bij het remmen, even luisteren naar de geluiden.
Ik neem aan dat je wel ergens een stukje kan rijden want anders zou ik hem sowieso niet kopen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Speedlink schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:53:
Distributie is idd wle een hele goeie :D niet bepaald onbelangrijk....als dat stuk gaat is t bye bye GT4 :P
Nope, de 3S-GTE is een non-interferentie motor, d.w.z. de paden van zuigers en kleppen kruisen elkaar niet. Als je distributieriem het begeeft sta je wel stil maar er is geen motorschade. Nieuwe riem erop, timing goed zetten en rijden maar weer :)
Mud.Starrr schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:56:
[...]

compressietest en leakdown test is een goede tip.
Een nadeel is dat de auto een paar uur rijden hiervandaan staat en dus niet de weg op mag.
Ik weet niet hoe en waar je die test kunt doen. En hoelang duurt dat en de kosten?

En ja, wat verbruikt hij nou ongeveer in real life?
Ik ga zelf uit van 1:8 gemiddeld als je netjes rijd, is dat realistisch?
Toyota zegt zelf 1:10, maar volgens hun doet mijn 1.8 celica 1:14 en daarmee haal ik 1:12. (Met file en als ik hem opengooi is het natuurlijk een ander verhaal).
Compressietest kun je zelf doen. Voor een paar tientjes koop je zo'n compressietestertje die je in het bougiegat zet. Dan ff met de startmotor zwengelen en het metertje blijft plakken op de piekwaarde. Wel testen met warme motor (eerst een stukje rijden dus) en met de gasklep vol open anders zie je te lage waardes :) (en natuurlijk de andere drie cilinders die je op dat moment niet test ook de bougies eruit, of de kabel naar de verdeelkap los, anders slaat 'ie aan op 3 pitten :P)

Als die allevier tussen de 11 en 12 bar zitten is het goed, belangrijkste is dat er geen onderlinge verschillen zijn tussen de cilinders. Als dat wel zo is (meer dan ene halve bar) dan moet je een leakdown test laten doen om erachter te komen wat er precies lekt. Een leakdown test vertelt je per cilinder of die lekt langs de zuiger(ringen), de inlaatkleppen, de uitlaatkleppen of de koppakking.

Mijn MR2 turbo (is een generatie ouder blok dan die in die GT-Four maar heeft wat BPU waardoor 'ie ongeveer op hetzelfde vermogen uitkomt) doet ongeveer 1 op 9,5. De Celica verliest wel meer in de 4WD aandrijflijn, maar van de andere kant staat die gen3 motor ook iets minder achterlijk rijk afgesteld dan de mijne, dus al met al zou je die score ook wel moeten kunnen halen als je niet continu loopt te boosten :P
GreenSky schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:09:
Bij zo'n auto moet je wel een bepaalde reserve hebben voor onvoorziene kosten.
True, maar dat geldt voor iedere sportwagen van >10 jaar oud. Bij zo'n GT-Four zou ik zeggen 2000 euro. Best kans dat de auto goed is en je dat niet nodig hebt (of een stuk minder) maar better safe than sorry, en dan kun je het gewoon voor regulier onderhoud gebruiken :)

[ Voor 7% gewijzigd door johnwoo op 02-03-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

GreenSky schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:09:
Bij zo'n auto moet je wel een bepaalde reserve hebben voor onvoorziene kosten. Iets wat je bij een 1.8 nauwelijks hebt eigenlijk. Zoals gezegd, de motor en de turbo, maar ook de Superstrut ophanging. De onderdelen zijn stuk voor stuk gewoon veel duurder dan voor het 1.8 model. Verder is de prijs wel normaal.

Je moet je even aanmelden op celicas.eu voor meer info, en omdat ze daar graag nog een GT4 zien :)

Controleer de deuren op roest, aan de onderkant bijvoorbeeld. En luister voor knak of klonk geluiden als je even op een stukje rijdt. Gas geven en abrupt loslaten, en bij het remmen, even luisteren naar de geluiden.
Ik neem aan dat je wel ergens een stukje kan rijden want anders zou ik hem sowieso niet kopen eigenlijk.
Ja een stukje test rijden gaat wel natuurlijk. Maar gewoon niet op de grote wegen/lange afstand.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Edit: ik lees bij je auto in je GoT specs dat je geen witte knipperlicht kapjes kan vinden, daarvoor moet je ook even op celicas.eu zijn. Die dingen worden custom gemaakt en volgt binnekort weer een groupbuy denk ik. Geld ook voor je GT4, ook custom werk. (alleen niet-custom bij normale T20's vanaf 96)
johnwoo schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:24:
True, maar dat geldt voor iedere sportwagen van >10 jaar oud. Bij zo'n GT-Four zou ik zeggen 2000 euro. Best kans dat de auto goed is en je dat niet nodig hebt (of een stuk minder) maar better safe than sorry, en dan kun je het gewoon voor regulier onderhoud gebruiken :)
Ja, maar daar heeft Mud.Starr zich met zijn 1.8 niet mee bezig gehouden, en dat moet hij straks wel doen. Als ik een 1.8 had had ik ook geen bewuste reserve. Eigenlijk heb ik dat nu niet eens, met m'n 2 liter en de AW11. Ik heb natuurlijk wel geld om wat te repareren als het moet, maar niet bewust geld op zij gezet. Nou weet ik ook dat mijn T20 GT wel een stabiele auto is, al kan er iedere dag alsnog een rekening van 500 euro uit rollen :P
(en de AW11 is op zich ook betrouwbaar en goedkoop, ware het niet dat ik wat in de carrosserie moet investeren hehe)

[ Voor 13% gewijzigd door !null op 02-03-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Fietsbel schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:29:
Waarom moeten er andere koplampen in? Andere regels in Engeland dan hier? of heeft dat met de afstelling te maken wegens de kant van de weg?
En gaat het dan om alleen de lampjes of of de complete lamp (met kap zeg maar)?
GreenSky schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:06:
Edit: ik lees bij je auto in je GoT specs dat je geen witte knipperlicht kapjes kan vinden, daarvoor moet je ook even op celicas.eu zijn. Die dingen worden custom gemaakt en volgt binnekort weer een groupbuy denk ik. Geld ook voor je GT4, ook custom werk. (alleen niet-custom bij normale T20's vanaf 96)
[...]
..Knip..
Ja ik heb ze toen ik in Amerika was gevonden, maar vond ze veel te duur (150 dollar per stuk, kwam toen op 100 euro). Dat heb ik er nu niet voor over voor puur kleur van de knipperlichten, want zo belangerijk vind ik dat niet..tis gewoon leuk.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mud.Starrr schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:33:
[...]

Waarom moeten er andere koplampen in? Andere regels in Engeland dan hier? of heeft dat met de afstelling te maken wegens de kant van de weg?
En gaat het dan om alleen de lampjes of of de complete lamp (met kap zeg maar)?
De afstelling wegens de kant van de weg idd, je schijnt hier bij iedereen naar binnen met RHD lampen.
Volgens mij de hele kap eromheen.
[...]

Ja ik heb ze toen ik in Amerika was gevonden, maar vond ze veel te duur (150 dollar per stuk, kwam toen op 100 euro). Dat heb ik er nu niet voor over voor puur kleur van de knipperlichten, want zo belangerijk vind ik dat niet..tis gewoon leuk.
Ze komen uit Engeland, met een groupbuy heb je ze tegenwoordig denk ik voor 80 euro hier. Ik vind het wel meevallen voor iets wat op maat gemaakt wordt. Zoveel goedkoper zijn ze uit de fabriek nou ook weer niet.
Het gaat om de lichten in de voorbumper he, die in de zijkant kan je zo heldere of witte halen bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

GreenSky schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:26:
[...]

De afstelling wegens de kant van de weg idd, je schijnt hier bij iedereen naar binnen met RHD lampen.
Volgens mij de hele kap eromheen.

[...]

Ze komen uit Engeland, met een groupbuy heb je ze tegenwoordig denk ik voor 80 euro hier. Ik vind het wel meevallen voor iets wat op maat gemaakt wordt. Zoveel goedkoper zijn ze uit de fabriek nou ook weer niet.
Het gaat om de lichten in de voorbumper he, die in de zijkant kan je zo heldere of witte halen bij de dealer.
Ok, bedankt want dat wist ik niet. Ik dacht dat je ze gewoon kon afstellen.
En ja ik bedoel die in de voorbumper, die aan de zijkant heb ik al helemaal geen 100 per stuk voor over ;).
Die ik in Amerika had gezien kwamen van een schade auto.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

De JDM lampen moet je echt openmaken en aanpassen. Is best een nauwkeurig klusje. Staat allemaal uitgelegd op celicas.eu - als je ze wil kopen zou ik via Fensport.co.uk doen. Scheelt ca. 40% met NL dealer prijzen.

De knippers voor in de voorbumper zijn custom made en kun je voor ca. 100 euro bestellen via protocast.co.uk - of via celicas.eu wachten op een goedkopere groupbuy, er zijn meer mensen die ze willen. Zie voor een voorbeeld van hoe het eruit ziet mijn celica pagina. www.svenrg.nl/celica

[ Voor 5% gewijzigd door SveNRG op 04-03-2009 15:11 ]

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:47
Inmiddels zijn er wat foto's van de nieuwe Verso beschikbaar. Ik moet zeggen dat ik 't er persoonlijk best goed uit vind zien :).

http://www.motoring.co.za...fSectionId=751&fSetId=381

[ Voor 32% gewijzigd door Wouter! op 04-03-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hij is iig. niet meer zó lelijk. De Avensis-achtige lichten vind ik dan weer niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Zelf heb ik echt geen verstand van (auto) electronica.

Ik vroeg me af, heeft er iemand hier ervaring met het vervangen van de standaard autoradio?
Graag wil ik namelijk een usb functie.
Ik heb al lang op gegoogled hier op en de oplossing die het meest goedkoop is, is denk ik deze:

Afbeeldingslocatie: http://faimg1.forum-auto.com/mesimages/68866/corollatableaudebord.jpg

Natuurlijk is zoiets mooier:
2 din 6.5" Car DVD player with GPS navigation for Toyota Corolla 2004 2006 & Terios + TV Radio tuner + Bluetooth iPod control
Maar zo'n ding kost $450, uit hongkong en dan komt de inbouw er nog bij, en dan hopen dat ie past.

Aangezien de Corolla D4-D niet kwam met usb radio's verwacht ik dat ik ze niet op de sloop zal aantreffen. Iemand verder nog ideeën?
Ik neem aan dat ik bovenste constructie gewoon bij de dealer in kan laten bouwen? Of heeft er iemand goede ervaring met anderen?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit er geen wisselaar ingang op de radio? Daar zijn wel oplossingen voor...

Andere optie is het installeren van een parrot carkit met usb-functie. Klinken verbazend goed...

zo'n inbouwpaneel met een standaard din-radio is natuurlijk altijd een optie, maar niet de mooiste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

* AtleX is vanaf morgen ook een trotse Toyota rijder. :)

Even een cross-post:
AtleX schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:22:
Auto gekocht. *O* Een metallic zilveren Toyota Yaris 1.3 VVT-I, 3 deuren, airco, centrale deurvergrendeling, electrische ramen, radio/CD-speler, boordcomputer, lichtmetalen velgen en het mooiste van alles: Er staat pas 49000 kilometer op de teller!

Er zit wel wat steenslag op, maar dat wordt nog gefixt. Omdat ik niets inruil krijg ik 'm zonder afleverkosten, met nieuwe APK, grote beurt, wegwerken van de steenslag, NAP, 3 maanden BOVAG garantie en hij trekt heel licht naar links en dat wordt ook opgelost. :)

Hij is wel ietsje boven budget, maar het is bij een merkdealer en ik krijg er behoorlijk wat bij zodat ik dat wel voor mezelf kan verantwoorden. :)
Foto's:
Toyota Yaris
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iqGPjPWgKSy16LVj0gTqassx/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o6qvYd8l9v6ImPV6LMJQJ54a/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nr5uamVgpQ8tFYBdehPrbwSW/thumb.jpg

Dat stuur gaat eruit, want dat groen is echt een kotskleur. In plaats daarvan komt er een gewoon normaal stuur van een Yaris in. Het blauw van het interieur is in het echt een stuk netter, op de foto's ziet het er een beetje versleten uit maar dat is helemaal niet het geval. De bodykit is origineel van Toyota, dus geen gare aftermarket kit met schroeven. De lichtmetalen velgen horen daarbij. Het zit er ook nog echt netjes tegenaan, nergens is roest te vinden behalve op de remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er zeer netjes uit!
Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:04

Impry

Rallymedia.nl

Ziet er erg leuk uit zo inderdaad! Mooi wagentje, zeker met zo weinig kilometers.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

De landcruiser ook maar voorzien van een kayak roofrack om beide kayaks mee te kunnen nemen:

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_wNfvz0eBYCE/Sa-nAufUWPI/AAAAAAAABXU/NpQF8rZFjYw/

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:47
EWK schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:26:
Zelf heb ik echt geen verstand van (auto) electronica.

Ik vroeg me af, heeft er iemand hier ervaring met het vervangen van de standaard autoradio?
Graag wil ik namelijk een usb functie.
Ik heb al lang op gegoogled hier op en de oplossing die het meest goedkoop is, is denk ik deze:

[afbeelding]

Natuurlijk is zoiets mooier:

[...]

Maar zo'n ding kost $450, uit hongkong en dan komt de inbouw er nog bij, en dan hopen dat ie past.

Aangezien de Corolla D4-D niet kwam met usb radio's verwacht ik dat ik ze niet op de sloop zal aantreffen. Iemand verder nog ideeën?
Ik neem aan dat ik bovenste constructie gewoon bij de dealer in kan laten bouwen? Of heeft er iemand goede ervaring met anderen?
Er bestaan voor deze radio sowieso line-in adapters die op de wisselaar-ingang aangesloten kunnen worden. Ik heb zoiets bij exact dezelfde radio (ook Corolla) een keer aangesloten. Dat soort adapters heb je tegenwoordig ook met USB-ondersteuning. Destijds besteld in Italië bij Bortesi: www.bortesi.it (wellicht nu ook in NL wel te krijgen maar die site is misschien handig voor informatie).

http://www.bortesi.it/interfacce-usb-sd-aux-info.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

tazzman schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:20:
De landcruiser ook maar voorzien van een kayak roofrack om beide kayaks mee te kunnen nemen:

[afbeelding]
Gaaf ding zeg, echt zo'n survival jeep op deze manier :D
Hoe ben je eigenlijk in Nieuw Zeeland terecht gekomen? Voor werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:37
AtleX schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:56:

Even een cross-post:

[...]

Foto's:
Toyota Yaris
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Dat stuur gaat eruit, want dat groen is echt een kotskleur. In plaats daarvan komt er een gewoon normaal stuur van een Yaris in. Het blauw van het interieur is in het echt een stuk netter, op de foto's ziet het er een beetje versleten uit maar dat is helemaal niet het geval. De bodykit is origineel van Toyota, dus geen gare aftermarket kit met schroeven. De lichtmetalen velgen horen daarbij. Het zit er ook nog echt netjes tegenaan, nergens is roest te vinden behalve op de remmen.
Vervang dan ook gelijk de groene pookknop ;)

Leuk wagentje, ben hier zelf ook nog supertevreden met mn Yaris... enige nadeel bij de mijne is dattie vanaf 120 een irri brom/motorgeluid heeft. Maar das een ander blok/andere bakverhouding. De 1.3 schijnt stukken stiller te zijn.

Ding verder gewoon netjes houden, levert ie over enkele jaren nog relatief veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Zo even witte knippers in de voorbumper en zijkant. Voor:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/264s5qq.jpg
Na:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/awopx3.jpg
(zijknippers staan er helaas niet op, maar is in dezelfde stijl)

Dat oranje vloekte toch een beetje met de kleur van de auto, dus ben blij dat het allemaal wit is nu. Nu nog de achterlichten in JDM stijl en we zijn helemaal van dat oranje af. Dit zijn trouwens custom gemaakte dingen in Engeland, voor degene die willen weten waar je de knippers krijgt voor de 94-96 bumper. (worden verder niet gemaakt namelijk)

@AtleX, mooi ding, veel plezier ermee!

[ Voor 4% gewijzigd door !null op 07-03-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:D nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een cross-post:

[...]

Foto's:
Toyota Yaris
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Nette auto idd.

En niet alles verklaren, is niet nodig, niemand zeikt je hier af... het is geen Jhonny autoforum ;)

Mag trouwens hopen dat je "bodykit" wel met schroeven vast zit... zit ie namelijk altijd ;)

Veel plezier er mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 07:43
Hij is wel ietsje boven budget, maar het is bij een merkdealer en ik krijg er behoorlijk wat bij zodat ik dat wel voor mezelf kan verantwoorden. :)
Sinds wanneer is autobedrijf Voet te Beesd merkdealer? Volgens mij zijn ze een gewoon autobedrijf gespecialiseerd in Toyota.

Wat voor nut heeft het trouwens om het kenteken op jouw foto's onzichtbaar te maken? Op de website van het autobedrijf en op bijvoorbeeld autoscout24 zijn deze namelijk gewoon (nog) te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwiebus schreef op zondag 08 maart 2009 @ 00:02:
[...]

Sinds wanneer is autobedrijf Voet te Beesd merkdealer? Volgens mij zijn ze een gewoon autobedrijf gespecialiseerd in Toyota.

Wat voor nut heeft het trouwens om het kenteken op jouw foto's onzichtbaar te maken? Op de website van het autobedrijf en op bijvoorbeeld autoscout24 zijn deze namelijk gewoon (nog) te zien.
Iedereen mag een merk voeren en verkopen vanaf de importeur tegenwoordig.

Ik bestel mijn auto's altijd bij de Appie Hein... vergeet alleen altijd mijn AH tas mee te nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 01:13:
[...]

Iedereen mag een merk voeren en verkopen vanaf de importeur tegenwoordig.

Ik bestel mijn auto's altijd bij de Appie Hein... vergeet alleen altijd mijn AH tas mee te nemen :+
Volgens de BOVAG is een merkdealer toch iets anders dan een onafhankelijk autobedrijf:
Merkdealer

De merkdealer is gespecialiseerd in verkoop, reparatie en onderhoud van auto’s van een bepaald merk. Hij kent de auto van voor- tot achterbumper en kan u daarom als geen ander adviseren. Hij werkt met originele onderdelen en heeft uitstekende vakmensen en moderne apparatuur in huis. Ook richt hij zijn bedrijf in en verleent hij zijn diensten volgens de hoge kwaliteitsnormen van de fabrikant van het merk. De merkdealer geeft bij verkoop van een nieuwe auto bovendien altijd een standaard fabrieksgarantie. Een betrouwbaar adres dus voor uw auto!

In Nederland zijn zo’n 2.800 merkdealers aangesloten bij BOVAG.

Onafhankelijk autobedrijf

Onafhankelijke autobedrijven hebben een ongebonden, zelfstandige positie ten opzichte van autofabrikanten. Ze zijn niet gehouden aan contracten of verplichtingen van enig automerk en kunnen u dus echt onafhankelijk adviseren over de auto van uw keuze. Ook wat onderhoud betreft zijn alle automerken welkom bij het onafhankelijke autobedrijf. De vakkundige en gemotiveerde medewerkers hebben de juiste technische kennis in huis om uw auto te repareren.

Er zijn ongeveer 3.400 onafhankelijke autobedrijven aangesloten bij BOVAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Impry schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:52:
[...]

Gaaf ding zeg, echt zo'n survival jeep op deze manier :D
Hoe ben je eigenlijk in Nieuw Zeeland terecht gekomen? Voor werk?
Mwoah daarvoor moet hij nog wat hoger op z'n poten en moeten we er maar een snorkel opzetten. Dat komt er nog wel van als ik wat meer tijd heb :).

Hoe ik in NZ beland ben? Ik was hier op vakantie een jaar terug en het beviel mij wel. Visum aangevraagd, baan gezoch, op het vliegtuig gestapt met 2 koffers en 55 dozen nagezonden via container. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwiebus schreef op zondag 08 maart 2009 @ 07:03:
[...]

Volgens de BOVAG is een merkdealer toch iets anders dan een onafhankelijk autobedrijf:

[...]
Dat zegt echt helemaal niets. Maar omdat Jan en Alleman nu een auto mag en kan verkopen hebben de dealers een "probleem".

Wijze woorden van de ANWB, maar iedere specialist mag nu ook groot het merk aan de buitenkant van zijn pand plakken... iets dat voorheen niet mocht.

Dealers hebben het niet makkelijk, de onafhankelijke bedrijven kunnen veel meer doen zonder wurgcontract van de importeur.

Fabrieksgarantie hebt je altijd, al koop je hem bij de bloemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 22:03:
[...]

Mag trouwens hopen dat je "bodykit" wel met schroeven vast zit... zit ie namelijk altijd ;)
Ja, maar het is dus niet zo dat één of andere beun de haas 'm er op zaterdagmiddag onder heeft gejast met z'n Makita schroeftol en bolkopschroeven.
kwiebus schreef op zondag 08 maart 2009 @ 00:02:
[...]
Nou ja, het is gespecialiseerd in Toyota, heeft vrijwel alleen Toyota's staan en het is lid van VETOS, etc. Het is praktisch een merkdealer.
Omdat jij toevallig weet waar die tent zit, schijnbaar. Maar anders had je het niet geweten.

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 08-03-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:18:
[...]

Ja, maar het is dus niet zo dat één of andere beun de haas 'm er op zatermiddag met zijn Makita schroeftol er 'm eronder heeft gejast. :)
Wat zou daar een nadeel van zijn ? Een dealer doet het sneller dan in een middagje hoor ;)

En als die beun de haas een Makita heeft vind ik dat hij best kwaliteit gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
AtleX schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:18:
Omdat jij toevallig weet waar die tent zit, schijnbaar. Maar anders had je het niet geweten.
Toevallig ben ik daar ooit wezen kijken voor een auto maar als je even gaat zoeken op autotrack naar een Yaris met de specificatie zoals jij deze heb opgegeven heb je hem ook zo gevonden. Ik vond die gast van dat bedrijf overigens maar een rare snuiter. Hij kon zelf maar niet beslissen of hij wel of niet aan inruil wilde doen. Uiteindelijk heb ik toen zelf de knoop maar door gehakt en mijn oude Celica bij een echte Toyota dealer ingeruild die hem wel graag wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

tazzman schreef op zondag 08 maart 2009 @ 08:48:
Hoe ik in NZ beland ben? Ik was hier op vakantie een jaar terug en het beviel mij wel. Visum aangevraagd, baan gezoch, op het vliegtuig gestapt met 2 koffers en 55 dozen nagezonden via container. :)
Stoer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Jaja het heeft even geduurd. Na enkele maanden wachten en dan ook nog eens wachten op een geschikte dag om foto's te maken is het dan zover :)

De Toyota iQ Aspiration

Afbeeldingslocatie: http://www.sierix.nl/div/iQ/IMG_8521.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sierix.nl/div/iQ/IMG_8538.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sierix.nl/div/iQ/IMG_8553.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sierix.nl/div/iQ/IMG_8557.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sierix.nl/div/iQ/IMG_8560.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sierix.nl/div/iQ/IMG_8564.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sierix.nl/div/iQ/IMG_8630.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sierix.nl/div/iQ/IMG_8635.jpg

Nog niet alle accesoires zitten erop maar dat komt nog. De huidige functionaliteiten zijn:

- Climate Control
- Regensensor
- Lichtsensor
- TC & VSP+ (met aan/uit schakelaar ;) : Youtube
- Lichtmetalen wielen 15"
- Uitlaatsierstuk
- Sportpedalen

en last but not least een 1 liter 68pk sterke VVT-i motor O+

Een 'kleine' review:

Exterieur:

Ziet er sowieso beter uit als een smart, als je hem enkel van de zijkant bekijkt heeft hij niet echt een smoel maar en face is het toch beter te pruimen. Hij ziet er lekker breed uit wat hem een stoer uiterlijk geeft. Naar mijn mening staat hij nog iets te hoog op zijn poten dus ipv andere velgen komen er eerst verlagingsveren onder.

Interieur:

Kort maar krachtig: Wow :9 Je hebt echt het gevoel in een grote auto te zitten, er is voldoende ruimte voor de chauffeur en zijn bijrijder en het dashboard voelt degelijk aan. je hebt het gevoel echt in een mini lexus te zitten!

Performance:

Breek me de bek niet open, al vanaf dat ik weg reed bij de dealer vlieg ik elk bochtje door :+ het is echt een kart niet normaal, en dat alles standaard (banden, veren, schokdempers etc. etc.) niet normaal. Op een zeer bochtig circuit (lees industrieterrein) heeft een Camaro moeite om de iQ bij te houden.
Met alle hulpmiddelen uit is het een genot om in te rijden. Hij rijdt dan zelfs beter als met alle hulpmiddelen aan. De auto stuurt heel neutraal en blijft goed plakken. Lutsers in golfjes hebben het na kijken.

Ehhh dat was het denk ik wel zo'n beetje, zijn er nog vragen :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Een Camaro is natuurlijk wel een dweil op de weg, dus niet echt goeie vergelijking. Maar ik geloof je verder wel.

Heb je nog goeie foto's van de stoelen en achterbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hmm, aangezien er zoveel plaats over is in de motorbaai, zou er geen leuke 1.8VVTi in passen ? Iets zegt me dat 140pk wel lekker zal gaan op dat bakje :)

Mooie wagen, de witte kleur is dé kleur voor het ding !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Neem dan meteen de goeie 1.8 en je hebt 192pk. Maar lijkt me niet echt een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Nee die blokken wegen te zwaar, dat zal de ligging niet te goede komen.

@ Greensky, ik zal van de week nog even goede foto's maken van de stoelen en de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

-tom-562

Oliesjeik

Pleur er dan een 4EFTE in :P
Leuke auto!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
M@rijn schreef op zondag 15 maart 2009 @ 17:57:
Nee die blokken wegen te zwaar, dat zal de ligging niet te goede komen.
Met het gewicht valt dat toch wel mee? Een 1ZZ-FE blok weegt zo rond de 100 kg en een 2ZZ-GE net iets meer.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/6dvm77.jpg

Overigens wel een leuk karretje die iQ maar toch jammer van dat kleine motortje, een sprintje naar 100 in 14,7 seconden schiet natuurlijk niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

En het belangrijkste van alles, kan je nog wat meenemen in zo'n ding? Buiten het totale gebrek aan rijcomfort vind ik dat namelijk een groot nadeel van de Smart, je moet daarin vrijwel alles op de passagiersstoel stapelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Een koffer is er niet maar als je met slechts 2 personen onderweg bent kan de achterbank plat en dan heb je genoeg plek voor een trip naar de boodschappenboer.

Die sprint naar 100 blijkt totaal niet te kloppen, in een tijdschrift werd de tijd makkelijk met een aantal seconden geknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
ik ga die sprint vanmiddag ff checken, want idd die sprint naar 100 is volgens mij door iemand van 70 gemeten. Hij kan het volgens mij wel een stukje rapper dan die 15 seconden.
Vanmiddag weten we meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Phuncz schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:47:
Hmm, aangezien er zoveel plaats over is in de motorbaai, zou er geen leuke 1.8VVTi in passen ? Iets zegt me dat 140pk wel lekker zal gaan op dat bakje :)

Mooie wagen, de witte kleur is dé kleur voor het ding !
Ik denk dat die nieuwe 1.33L met 100PK ook wel leuk is in zo'n klein autotje :9
Toyota presenteert een nieuwe en krachtigere motor voor de iQ. De 100 pk sterke 1.3 liter benzinemotor debuteerde onlangs in de Auris en zal nu ook in de iQ leverbaar worden.

Op dit moment is de iQ leverbaar met een 68 pk sterke 1.0 liter benzinemotor en een 90 pk sterke 1.4 liter dieselmotor. Toyota breidt het gamma echter uit met de nieuwe 1.33 liter benzinemotor met een vermogen van 100 pk. De motor is mede dankzij een start/stopsysteem in staat om met een verbruik van 4,0 l/100 km genoegen te nemen. De CO2-uitstoot ligt op 113 g/km. Daarmee ligt de uitstoot helaas net te hoog om in de klasse van 14% bijtelling te vallen. De andere twee motoren profiteren daar met een CO2-uitstoot van 99 gram en 104 gram voor respectievelijk de benzine- en de dieselmotor wel van. Toyota koppelt de nieuwe motor aan een handgeschakelde zesbak. Een Multidrive-transmissie zal optioneel levebraar worden. Vanaf deze zomer zal de iQ 1.33 bij de dealers staan.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nu nog een klein turbootje erop, en het wordt nog wat... Een iQTS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Met die 1.3 wordt het een aardig bommetje, moet ie het wel in 8,5 seconden kunnen oid, en een aardige top nog hebben ook. Wat merk je van die sub 100g/km grens als je hem particulier koopt? Flinke BPM korting? hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hmm dat begint interessant te worden, maar eens gaan praten met de dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
GreenSky schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:09:
Met die 1.3 wordt het een aardig bommetje, moet ie het wel in 8,5 seconden kunnen oid, en een aardige top nog hebben ook. Wat merk je van die sub 100g/km grens als je hem particulier koopt? Flinke BPM korting? hoeveel?
Ik heb geen BPM hoeven te betalen, en ik betaal nu per jaar 88 euro aan wegenbelasting, 400 euro aan verzekering (2 jaar schadevrij, all-risk).

0-100 rond de 12 sec.timen en hard rijden gaan niet goed samen dus het kan een klein beetje afwijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Laatst online: 00:28
Ik vermoed dat de 1.4 diesel minimaal net zo waar is als de 1zz-fe...Dus er vanuitgaande dat de iQ met de 1.4d nog een nette wegligging heeft, dan moet dat met de 1zz-fe ook lukken.

Helaas lijkt het er op dat diesels vaak wat steviger onderstuurd zijn dan de benzines....

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja met een zwaarder blok gaat de balans ook een beetje onderuit, al zal het vast niet zo erg zijn.

Maar goed, een standaard iQ is dus 12.990 voor de consument?
Wel aardig wat geld nog, maar ik snap dat je het als een soort Lexus moet zien. Bovendien geloof ik wel dat je verder geniet van allerlei voordelen en lage kosten.
Een Aygo geniet dus ook van die geen-BPM regeling zie ik, en begint vanaf 8.690 euro, maar goed, dan heb je meer het koekblik idee. Er zal zeker wel een markt voor de iQ zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 16-03-2009 22:57 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 167 Laatste