Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 18 ... 167 Laatste
Acties:
  • 919.369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
tazzman schreef op woensdag 24 december 2008 @ 06:45:
In de VS zijn Toyota's zeker niet de goedkoopste auto's. De 4Runner (Hilux Surf) en de Landcruiser modellen zijn een stuk duurder dan de 4WD/SUV troep van GM. En om nou te zeggen dat ik echt wakker lig van wat een Irakees denkt van Toyota's...? Overigens is de meest voorkomende 4WD in het Midden Oosten..... ja, zegt u het maar? Inderdaad - de Toyota Landcruiser en de Toyota Hilux pickups. En waarom? Omdat alles van "Duitse afkomst" gewoon echt troep is zodra het niet meer op asfalt kan rijden.
(Veel plezier met je X5 en Q7 in het zand..... not)

Overigens die opmerking over geen Legacy Turbo kan ik niet plaatsen - de Legacy GT Spec B. wordt aangedreven door een 2.5 liter turbo blok met 184 kW en 339 Nm. :9~
De reden waarom die auto's het daar goed doen heeft alles te maken met prijs/kwaliteit. Het zijn degelijke auto's, zeer geschikt voor eventueel off-road gebruik en daar op de markt voor redelijke prijzen.

Echter, een groot deel van het midden oosten is gewoon erg rijk. Die mensen rijden liever exclusiever en dat begint met iets wat uit Europa komt, period. Die mensen hebben daar ook asfalt, dus de noodzaak voor iets met vierwielaandrijving is daar echt niet altijd aanwezig.

Natuurlijk hebben we een Legacy Turbo, maar die kan ik hier in Nederland niet bij de dealer bestellen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-09 20:59
In Thailand gebruiken ze ook veel Toyota's, in Bangkok als taxi's bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2j34e8j.jpg

Maar buiten de stad uiteraard heel veel landcruisers en hiluxen. En nog behoorlijk veel nieuwe en goed uitziende, en dat terwijl die auto's voor hun veel duurder zijn dan voor ons.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

In Afrika is men ook helemaal gek van toyota. In burkina faso, Ghana, Togo, benin, Kameroen, allemaat toyota wat de klok slaat. Nog nooit zoveel carina's gezien :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:44:
In Afrika is men ook helemaal gek van toyota. In burkina faso, Ghana, Togo, benin, Kameroen, allemaat toyota wat de klok slaat. Nog nooit zoveel carina's gezien :)
Omdat die diesels echt mega sterk zijn !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Niet de 1AD-FTV (2.0 D-4D) die in mijn Corolla steekt. Turbo vertoont alweer problemen, alhoewel het langzamer evolueert. Ik ben na een jaar problemen toch zwaar aan het twijfelen om terug N/A benzine te gaan, zoals de 1.8 VVTi (1ZZ-FGE ?) van de Celica. Of de MR-S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:44:
Ik heb een aangetrouwd Ghanees nichtje in de familie, die riep ook al, als er Toyota op staat, dan kopen ze het. Het rijdt toch wel, hoe het ding er ook uit ziet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
1ZZ-FE (143pk) in de Celica en MR2, of 2ZZ-GE (192pk) in de Celica T-Sport.
De letters voor het streepje zeggen welke motorfamilie het is, de letters na het streepje zeggen wat over de uitvoering. FE is economisch bedoelt, GE sportief.
(mijn 2 Toyota's hebben GE blokken :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ah ja zo was het :) Omdat ik jaarlijks toch 25.000km doe overweeg ik daarom eerder de 1ZZ-FE omdat dat gebruik vrij laag blijft hoor ik zeggen. Eigen ervaringen mogen altijd gegeven worden :) Met mijn 2.0 D-4D heb ik gemiddeld 6L/100km wat neerkomt op 1500 liter diesel per jaar. Gaande van de brandstofprijzen schommelt dat dus tussen 1300€ tot 2000€ per jaar. Ik verwacht met de benzine niet minder te verbruiken maar wel niet het dubbele zoals met mijn MR2 (3S-GE) die gemiddeld 10L/100km verbruikte.

De 2ZZ-GE is leuk maar in België weer direct een leuke smak duurder met BIV (inschrijving), verzekering, taks en verbruik. Alleen nog de keuze maken tussen MR-S (cabrio/roadster) en Celica (coupe/ruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reken bij een Avensis met een 1ZZ-FE op een 6,5 tot 7,5l/100km, afhankelijk van je rijstijl, verkeersomstandigheden en hoe hard je rijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:24
GreenSky schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:46:
1ZZ-FE (143pk) in de Celica en MR2, of 2ZZ-GE (192pk) in de Celica T-Sport.
De letters voor het streepje zeggen welke motorfamilie het is, de letters na het streepje zeggen wat over de uitvoering. FE is economisch bedoelt, GE sportief.
(mijn 2 Toyota's hebben GE blokken :D )
Even een korte uitbreiding van de belangrijkste:

1ZZ-FE betekent het volgende:
1 = Motor generatie
ZZ = Motor familie
F = Fuel economy (Kleppen van de in en uitlaat staan bijna paralel)
E = Electronic injection

Andere code's:
G = Performance (Kleppen staan onder een hoek)
T = Turbo (een of meerdere)
Z = Compressor

Het lijstje is zeker niet compleet, en de motor code alleen zegt niet altijd alles.
Bij de 1JZ-GTE heb je twee verschillende modellen, een twin turbo versie zonder VVT-i en single turbo versie met VVT-i.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:04

Impry

Rallymedia.nl

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:43:
Reken bij een Avensis met een 1ZZ-FE op een 6,5 tot 7,5l/100km, afhankelijk van je rijstijl, verkeersomstandigheden en hoe hard je rijdt :)
Mijn vader heeft een Corolla Verso met de 2AD-FHV (2.2 D-Cat) en daar zit je gemiddeld toch wel op een 8 á 10L/100km. Is minder zuining dan we verwacht hadden, waren echt uit gegaan van 1 op 8 als max., maar dat zit er niet in. Nu rijden we er ook niet super zuinig mee (daar koop je ook geen auto met 177pk voor), maar m'n vader geeft wel aan dat hij doordeweeks er echt rustig mee rijdt en dan worden toch veruit de meeste kilometers gemaakt.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
SnowDude schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:57:
[...]

Even een korte uitbreiding van de belangrijkste:

1ZZ-FE betekent het volgende:
1 = Motor generatie
ZZ = Motor familie
F = Fuel economy (Kleppen van de in en uitlaat staan bijna paralel)
E = Electronic injection

Andere code's:
G = Performance (Kleppen staan onder een hoek)
T = Turbo (een of meerdere)
Z = Compressor

Het lijstje is zeker niet compleet, en de motor code alleen zegt niet altijd alles.
Bij de 1JZ-GTE heb je twee verschillende modellen, een twin turbo versie zonder VVT-i en single turbo versie met VVT-i.
Ja het is jammer dat ze de VVT-i niet in de codes hebben meegenomen, was ook hang geweest bij de 3S-GE Beams. Niet ontzettend noodzakelijk maar toch.

Verder dacht ik het juist expres simpel te houden, maar dit is een betere uitleg ja.

[ Voor 5% gewijzigd door !null op 19-01-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Phuncz schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:05:
Niet de 1AD-FTV (2.0 D-4D) die in mijn Corolla steekt. Turbo vertoont alweer problemen, alhoewel het langzamer evolueert. Ik ben na een jaar problemen toch zwaar aan het twijfelen om terug N/A benzine te gaan, zoals de 1.8 VVTi (1ZZ-FGE ?) van de Celica. Of de MR-S.
Laat je die turbo wel netjes tot rust komen in de laatste km's voor je thuis komt? 'k Heb wel 's gehoord dat er niets slechter is voor je turbo dan nog ff blazen in de laatste km, dus vooral laag in de toeren blijven e.d.... :)

Verder wel een beul van een motor, zo'n 2.0 D-4D, vooral die 400Nm-verise (2.0 D-4D D-Cat geloof ik?). Lijkt me zo heerlijk rijden, altijd 400Nm tot je beschikking :o

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:04

Impry

Rallymedia.nl

Grrrrrene schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:54:
[...]

Laat je die turbo wel netjes tot rust komen in de laatste km's voor je thuis komt? 'k Heb wel 's gehoord dat er niets slechter is voor je turbo dan nog ff blazen in de laatste km, dus vooral laag in de toeren blijven e.d.... :)
Werd er hier ook duidelijk bij vermeld toen we hem af gingen halen bij de dealer. Schijnt echt belangrijk te zijn en het staat ook nog eens in de handleiding. (paar minuten na laten dieselen ofzo, staat tabelletje bij)
Verder wel een beul van een motor, zo'n 2.0 D-4D, vooral die 400Nm-verise (2.0 D-4D D-Cat geloof ik?). Lijkt me zo heerlijk rijden, altijd 400Nm tot je beschikking :o
De 400Nm is de 2.2 D-4D D-Cat en die rijdt inderdaad erg lekker ja! Alleen als je flink weg wil trekken bij een stoplicht bijv. moet je er wel mee om weten te gaan. Heel laag in de toeren (dus onder 2000 ofzo) heb je toch wel beetje turbogat-gevoel en na 4000 ofzo kun je eigenlijk al weer beter overschakelen.
Maar voor tussenacceleraties enzo is het een kwestie van gas induwen, kort moment wachten op de turbo(druk) en dan trekt hij heel vlot door.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Impry schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:01:
[...]

Werd er hier ook duidelijk bij vermeld toen we hem af gingen halen bij de dealer. Schijnt echt belangrijk te zijn en het staat ook nog eens in de handleiding. (paar minuten na laten dieselen ofzo, staat tabelletje bij)
[...]
Eigenlijk is het belangrijk voor elke auto met turbo, de temperatuur van de turbine van een turbo kan onder boost zeker boven de 700 °C komen (ik rij zelf met een temp sensor in mijn uitlaat en ik meet gas temperaturen boven de 900 °C, de temperatuur bij diesels ligt wat lager). Als je op dat moment de motor uitschakeld dan stopt de olie in de turbo en de olie kan dan aankoeken aan de lagers en afdichtingen. Olie verbruik is het minst erge probleem wat veroorzaakt kan worden, je hoort ook vaak dat een diesel blok volledig op de olie gaat lopen, en dat kan einde blok betekenen.

Wat ik zelf doe met mijn TDI is de laatste 5 - 10 km gewoon niet meer in boost rijden, waardoor de turbo en olie temperatuur netjes omlaag gaan. Op mijn supra zit een turbo timer, hoewel ik ook daarmee de laatste kilometers erg rustig rij. De turbo timer zorgt er voor dat als ik mijn sleutel uit het contact haal de motor nog 3 minuten blijft lopen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Grrrrrene schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:54:
[...]

Dat is bij mij het probleem niet, zowiezo zit ik de laatste 3 km op bebouwde kom en dan kan hij zowiezo op het gemak "uitbollen". Het probleem zit erin dat de combinatie van de turbo en de ECU problemen geeft bij specifieke gevallen. De garage zelf had nog 1 persoon die hetzelfde had maar ze hebben het dus niet allemaal. De turbo krijgt blijkbaar een piek (van iets) bij een bepaald toerental, gastoevoer en temperatuur waardoor (waarschijnlijk) de druk niet opgebouwd kan worden. Anyway, ondertussen is dit turbo nr. 3 en ECU nr. 2, met extra maatregelen zoals nieuw programma en beveiliging tussen beide. Probleem is er, voorlopig in mindere mate, wel nog. Heb ongeveer een half jaar zonder problemen gereden na de laatste aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnowDude schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:35:
[...]
Wat ik zelf doe met mijn TDI is de laatste 5 - 10 km gewoon niet meer in boost rijden, waardoor de turbo en olie temperatuur netjes omlaag gaan.
Doe je goed dan, overschakelen bij 1000 toeren zeker ?? ;)

In boost rijden is opzich niet zo'n probleem de laatste kilometers, je moet het alleen niet continu doen en het er dus niet uit willen persen.

Bij een TDI kun je bijna niet anders, die spinnen zo snel op namelijk... dat is bewust... daar haalt een Diesel zijn vermogen uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:59:
[...]

Doe je goed dan, overschakelen bij 1000 toeren zeker ?? ;)

In boost rijden is opzich niet zo'n probleem de laatste kilometers, je moet het alleen niet continu doen en het er dus niet uit willen persen.

Bij een TDI kun je bijna niet anders, die spinnen zo snel op namelijk... dat is bewust... daar haalt een Diesel zijn vermogen uit.
Alleen toerental is niet genoeg om boost te maken, het is namelijk de combinatie van motor belasting en toerental die bepaalt hoe hard de turbo draait. Als je rustig gas geeft dan komt er gewoon niet genoeg uitlaatgas langs de turbo om boost te maken, maw je kan bij weinig gas het maximale toerental bereiken zonder boost.

Bij mijn 2 liter TDI voel je de turbo pas vanaf 2800 - 3000 toeren opkomen.

[ Voor 2% gewijzigd door SnowDude op 19-01-2009 16:39 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
SnowDude schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:39:
Is dat niet ENORM laat? En hoeveel rpm bij de Supra eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnowDude schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:39:
[...]
Alleen toerental is niet genoeg om boost te maken, het is namelijk de combinatie van motor belasting en toerental die bepaalt hoe hard de turbo draait. Als je rustig gas geeft dan komt er gewoon niet genoeg uitlaatgas langs de turbo om boost te maken, maw je kan bij weinig gas het maximale toerental bereiken zonder boost.

Hier heb je deels gelijk in, de motor moet inderdaad wel wat te werken hebben, een tdi heeft dit eigenlijk altijd wel omdat het een auto is wel trekt als een tierelier doormiddel van koppel, dit koppel wordt gevormd door de bak... blablabla motor moet dus best wat werken om dit koppel mogelijk te kunnen maken.

En max toeren zonder boost ? Je zal wellicht geen boost hebben maar denk je dat je turbo stil staat ? Nee, dit omdat je gasklep volledig open staat kan de turbo niet meer zo hard doorspinnen dat je volledige boost hebt.

@hierboven... ja, turbo slaat wat laat in hoewel een diesel wel koppel zat heeft onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ja dat is idd erg laat, zeker als je bedenkt dat het feest bij 4500 rpm weer is afgelopen. Toch haalt hij 140PK bij 4000 rpm en 320 Nm bij 1750 rpm, dus ik denk dat het meer een gevoels kwestie is.

Met mijn twin turbo setup op mijn 2,5 liter Supra had ik rond de 2500 rpm 0.7 bar boost en dat was bij 3200 rpm opgelopen tot ongeveer 1 bar. Met mijn huidige single turbp setup weet ik het nog niet want de motor is nog niet af, maar om je een idee te geven:

http://www.supras.nl/phpBB2/download.php?id=1574

Dat is de logging van de Supra van mijn broer:
  • Dit was een dyno run in de 5 versnelling, en werd afgebroken bij 6700 rpm vanwege maximale dyno snelheid, het blok gaat tot de 7500 rpm.
  • De druk is weergegeven in HPa (absoluut, 200 HPa is dus 1 bar overdruk), de auto draait op 1,4 bar.
  • Vermogen 448 pk @ 6700rpm op de wielen en 555 Nm @ 5100
Dyno sheet(beetje erg wazig!): http://www.supras.nl/phpBB2/download.php?id=1572

En ja er is ook een filmpje van deze run: http://nl.youtube.com/watch?v=bAydbf7NGXU
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:15:
[...]

Hier heb je deels gelijk in, de motor moet inderdaad wel wat te werken hebben, een tdi heeft dit eigenlijk altijd wel omdat het een auto is wel trekt als een tierelier doormiddel van koppel, dit koppel wordt gevormd door de bak... blablabla motor moet dus best wat werken om dit koppel mogelijk te kunnen maken.

En max toeren zonder boost ? Je zal wellicht geen boost hebben maar denk je dat je turbo stil staat ? Nee, dit omdat je gasklep volledig open staat kan de turbo niet meer zo hard doorspinnen dat je volledige boost hebt.

@hierboven... ja, turbo slaat wat laat in hoewel een diesel wel koppel zat heeft onderin.
Ja ik weet dat de turbo altijd draait. maar wat je niet moet vergeten is dat als je geen boost rijdt de verbrandings temperatuur veel lager is, waardoor de turbo veel en veel minder wordt belast.
We hebben het hier over de schade van het plotseling uitzetten, en dat wordt veroorzaakt door de temperatuur, en niet door de toeren van de turbo.

[ Voor 34% gewijzigd door SnowDude op 19-01-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:43
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:43:
Ik ben al heel blij als ik met mijn Celica met 1ZZ-FE een verbruik van 9,0l/100km haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dat moet toch goed te doen zijn? Volgens mij haal ik dat zelfs met m'n 2 liter Celica, als ik normaal rij.

@SnowDude
Ja ik ken de Supra, vet apparaat. Ik zou beide wel eens in het echt willen zien, dus laat me maar een keer weten als er een Supra meeting is :P

[ Voor 29% gewijzigd door !null op 19-01-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnowDude schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:19:
Ja ik weet dat de turbo altijd draait. maar wat je niet moet vergeten is dat als je geen boost rijdt de verbrandings temperatuur veel lager is, waardoor de turbo veel en veel minder wordt belast.
We hebben het hier over de schade van het plotseling uitzetten, en dat wordt veroorzaakt door de temperatuur, en niet door de toeren van de turbo.
Lijkt me logisch, echter een langzamer draaiende turbo die eens stil wordt gezet op hogere temperatuur heeft ook minder schade, maarja het allemaal erg relatief want het hangt er maar net van af wat voor een materialen er weer gebruikt zijn, welke olie (aangezien de aankoektemp)... blabla. (zijn van die eindeloze ik heb het beter discussies namelijk)

Maar je weet wel wat je doet verder zo te zien :)

Je Supra doet het goed, alleen beetje jammer van die showoff aan het eind... hete turbo of niet.. das niet lekker voor je blok zonder enige weerstand ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
GreenSky schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:37:
Dat moet toch goed te doen zijn? Volgens mij haal ik dat zelfs met m'n 2 liter Celica, als ik normaal rij.

@SnowDude
Ja ik ken de Supra, vet apparaat. Ik zou beide wel eens in het echt willen zien, dus laat me maar een keer weten als er een Supra meeting is :P
Er staat dit jaar nog niets gepland maar als ik er aan denk zal ik het hier wel even melden.
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:03:
[...]

Lijkt me logisch, echter een langzamer draaiende turbo die eens stil wordt gezet op hogere temperatuur heeft ook minder schade, maarja het allemaal erg relatief want het hangt er maar net van af wat voor een materialen er weer gebruikt zijn, welke olie (aangezien de aankoektemp)... blabla. (zijn van die eindeloze ik heb het beter discussies namelijk)
Dat klopt, het hangt inderdaad van wel wat meer factoren af dan temp en toeren. Maar het blijft vopr een turbo motor wel belangrijk om rekening mee te houden, en ik vind zelf dat veel dealers te weinig waarschuwen.
Maar je weet wel wat je doet verder zo te zien :)
Mwoa met logisch nadenken en gezond verstand kom je een heel eind. En je moet niet te eigenwijs zijn om te leren van anderen. Aan mijn eigen auto doe ik eigenlijk alles zelf, alleen de basis mapping van mijn race-ecu laat ik doen.
Je Supra doet het goed, alleen beetje jammer van die showoff aan het eind... hete turbo of niet.. das niet lekker voor je blok zonder enige weerstand ;)
Dat is niet mijn Supra maar van mijn broer, en dat is "gewoon" two-step launch control met drag-style antilag. Two-step omdat je twee pedalen vol intrapt nl koppeling en gas, waarna de computer er voor zorgt dat de toeren op 4500 rpm blijven hangen en dan komt de anti-lag in, de onsteking wordt een paar keer zo vertraagd dat de uitlaat klep al open staat op het moment van onsteking waardoor de boost in een klap boven de 1 Bar zit ;) En nee het is niet 100% bevoordelijk voor het blok en met name het turbine wiel krijgt een tikje, het wordt daardoor ook erg weinig gebruikt. Je kan ook zien dat de bandjes het erg zwaar hebben met de grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb ook wel eens een launch control in werking gezien bij de MR2 AW11 van Leon, die ken je wel gok ik.
Over vette MR2's gesproken trouwens, tering. 400pk op circa 1100 a 1150 kilo gok ik zo. Tenminste, ik dacht dat 400pk het doel was waar ze nu naar toe werkte, al weet ik het niet eens zeker. (misschien zitten ze daar nu al op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
De wagen van Leon is echt een raketje

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ah jij ook hier. Post is een foto van je Supra. (Fabian was het toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-09 21:33
FF iets anders nu :)

A.s. zaterdag ga ik een proefrit maken in een Avensis Linea Terra '00 met 82K op de teller. Mooie bak en zeker omdat er binnenkort gezinsuitbreiding komt :)

Zijn er nog punten waar ik erg specifiek op moet letten? Ik heb bewust naar Toyota's gezocht omdat die als betrouwbaar te boek staan maar ze zullen ongetwijfeld wel ergens een zwakke plek of veel voorkomend euvel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Is het een diesel of benzine? Want met de benzine VVT-i blokken uit die jaren kan je wel een slechte hebben (hoeft niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Het is een benzine, 1.6, maar geen VVT-i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de 1.8 gaan, de 1.6 is op die wagen erg aan de lichte kant imo. Met de 1.8 komt hij een heel stuk vlotter vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:29:
Ik zou voor de 1.8 gaan, de 1.6 is op die wagen erg aan de lichte kant imo. Met de 1.8 komt hij een heel stuk vlotter vooruit :)
Neuh, dat hoeft van mij niet per se. Ik heb nu een Xsara 1.6 en die Avensis is naar de 100 1,5 seconde sneller in vergelijking met die Xsara dus ik ben daar wel al tevreden mee.

Als ik goed met het overige verkeer mee kan is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
verschil is zo'n 1.6 moet je in de toeren trappen om met het verkeer mee te komen en daarin tegen een 1.8 of 2.0 een stuk minder. Als je mij een 1.6 of 2.0 geeft dan zou ik gemiddeld bijna het zelfde verbruik halen, dit aangezien ik gewoon vlot wil rijden. Maar dat is natuurlijk wel rijstijl afhankelijk.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1.6 vond ik minder comfortabel dan de 1.8 (de 2L is een zuipblok wat weinig toevoegt imho). De 1.8L levert al heel vroeg genoeg koppel om fatsoenlijk mee te kunnen komen (als ik gewoon meerij met het stadsverkeer kom ik zelden boven de 2300rpm uit). je kunt echt extreem schakellui rijden met dat ding, 1300 toeren in de vijf interesseert het ding niks: niet brommen, horten of stoten. Sterker nog, in de drie kun je dan gewoon rustig doortrekken.

Ik heb de 1.6L ook gereden en ik vond het met name bij inhaalmanouvres op de snelweg niet overhouden (inderdaad meer toeren maken om vooruit te komen) De 1.8L trekt hem dan toch een heel stuk makkelijker weg.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Lotus gebruikt niet voor niets dat 1.8vvti blok ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:16:
Die gebruiken toch de 2zz al dan niet met compressor?

Verdomd, je hebt gelijk: Wikipedia: Lotus Elise :P

't Is wel een leuk blok, zo rond de 4000 toeren gaat de tweede nokkenas erop en dan wordt 'ie merkbaar agressiever. Ik heb nog niet met de nieuwe Avensis gereden (pa wel, heeft hem al besteld, maar ik kon niet tijdens de proefritten :'( , maar dat belooft ook wat met die nieuwe 1.8L :P

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:14:
Ik heb de 1.6L ook gereden en ik vond het met name bij inhaalmanouvres op de snelweg niet overhouden (inderdaad meer toeren maken om vooruit te komen) De 1.8L trekt hem dan toch een heel stuk makkelijker weg.
Geloof ik graag dat de 1.8 wat lekkerder wegtrekt, maar zoals ik al eerder zei win ik met deze Avensis al qua prestaties ten opzichte van mijn ouwe Xsara. Bovendien ben ik niet iemand die al te veel last heeft van een zware rechtervoet dus ik hou het lekker bij deze 1.6.

Nog andere tips waar ik op moet letten voor bij de proefrit aanstaande zaterdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Neuh, gewoon gebruikelijke dingen.
Anders voor de zekerheid even op een Avensis forum oid gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Binnenkort (rond mei/juni verwacht ik) mag ik de auto van mn vader over nemen, een Toyota Corolla uit begin 2003 (2.0 90pk diesel) . Het is een ex leswagen, en heeft dus al ruim 450.000 km gelopen. Natuurlijk wel altijd prima onderhouden. Ik verwacht dat ik er zelf zo'n (max) 15.000 kilometer per jaar mee ga rijden.

Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft, maar welke hoge kosten kan ik gaan verwachten?
Natuurlijk is het een beetje koffiedik kijken, maar ik zou het echt niet weten.

Ik weet dat recentelijk de dynamo is vervangen en de startmotor in 'vernieuwd' is bij 300.000 km, maar de koppelingsplaten zijn nog altijd origineel. Die zullen wel een keer vervangen moeten worden. Zijn er nog meer zaken die ik mee moet nemen in mijn voorziening voor de auto? Dan bedoel ik geen logische dingen als banden, remmen etc, maar bijvoorbeeld hoe lang gaan gloeispiralen mee? Of zijn er nog andere zaken?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:48
KappeNou schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:16:
Das toch het VVTL-i blok en niet de VVT-i ... met variabele inlaat en uitlaatnokkenas... en 190+pk .. ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:52:
[...]
Das toch het VVTL-i blok en niet de VVT-i ... met variabele inlaat en uitlaatnokkenas... en 190+pk .. ? :p
Yep, Lotus gebruikt de VVTL-i, met variabele lift op de in en uitlaat kant en variabele timing op de inlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zag vandaag zowaar 4 Toyota iQ's hier in Amsterdam door de straat rijden. Met grote reclame voor de iQ op de zijkant. Die hadden een route uitgestippeld waarschijnlijk. Ze waren op een gegeven moment druk aan het keren enzo. Wel grappig om te zien iig.

@EWK, kijken wanneer de distributieriem/ketting is vervangen uiteraard.
Verder kan ik je ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:08:
Ik kan geen info over de witte 107 met rode strepen vinden, ik zag er een staan (met v6 badge, wat ik zeker betwijfel).

Gaaf bakkie !
Niemand hier wat info over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Laat ik ook weer eens een update-je posten ;)

Na mijn E9 1.6 16v heb ik nu al bijna een jaar deze wagen;

Afbeeldingslocatie: http://corolla.tinus-online.nl/carmods/divers13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://corolla.tinus-online.nl/carmods/brugvoor/brug8.jpg

Een corolla E11 G6,

alles getint behalve de voorruit,
zomervelgen ; Dezent T 16" met toyo proxes T1R
wintervelgen ; originele G6-velgen, antraciet gecoat, met michelin Alpine A3 banden
TTE voorbumper in kleur met mistlichten.
Green openluchtfilter

Ondanks dat deze auto de rijervaring van een E9 niet kan overtreffen is het een heerlijke auto, alles electrisch, airco, voorpootbrug e.d. i'm lovin' it. :D

Ik heb lang zitten twijfelen of ik het ding zou verlagen, de TTE veren had ik al klaar liggen.
Uiteindelijk toch niet gedaan vanwege het rijcomfort. (dagelijkse auto + nogal eens lange ritten/belading)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ah cool een G6. Ik wil die versnellingsbak van jou wel hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:04
http://www.nu.nl/economie...-miljoen-autos-terug.html

Hm, maar even afwachten dus of ik wordt opgeroepen met mijn 5 maanden oude Yaris :/. Jullie enig idee welke series het precies betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hmm... dan wordt het hier ook maar wachten op de brief van de dealer met mijn 2 jaar oude Scheuris ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er netjes uit die corolla!

Mijn Glanza wordt morgen opgehaald.
Dan ga ik de 7e zelf naar Engeland om een nieuwe Toyota te halen, eentje die ik al heel lang wil hebben.
Het is een '86 Toyota sprinter trueno AE86 geworden :)
Kan echt niet wachten om hem op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf fan van die Carolla E11's. Leuk neusje, maar ze verkochten niet zo best, maar de opvolger had imo een veel mindere neus :'(

Mooie wagen though, erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mag ik vragen hoeveel je Glanza heeft opbebracht? (blijft wel in NL toch)
En hoeveel betaal je voor die AE86, eentje op pistonheads gezien?
Is het een hele nette met weinig km's of een iets mindere?

Het lijkt me zelf ook een erg gaaf ding, al heb ik al een MR2 die er erg op lijkt. Die 4A-GE is echt een vette motor kan ik je vertellen :P
En in de AE86 is het makkelijker rijden.

Ik heb wel eens een RX7 gek gesproken die er ook nog een beetje gare AE86 bij had. Dat ding had 300.000km gelopen, liep 1 op 500 qua olie en had ook nog behoorlijk aanwezige plamuurtoestanden.
Maar zo'n auto kan je wel voor bijna niks overnemen natuurlijk, en dan rij je wel AE86 :)

Which reminds me, is het een Levin of Trueno en liftback of coupe?
Ik vind zelf de Trueno liftback het leukst, maar die is ook het zeldzaamst.

[ Voor 36% gewijzigd door !null op 29-01-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:46:
Ziet er netjes uit die corolla!

Mijn Glanza wordt morgen opgehaald.
Dan ga ik de 7e zelf naar Engeland om een nieuwe Toyota te halen, eentje die ik al heel lang wil hebben.
Het is een '86 Toyota sprinter trueno AE86 geworden :)
Kan echt niet wachten om hem op te halen.
Cool!

Is het een standaard AE86 of is hij al geprepareerd voor drift werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Haha, hoeveel moet je er aan prepareren dan? Gewoon lekker driften en origineel houden die klassieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is bepaald niet standaard meer :)
Aan de buitenkant zijn er andere skirts, achterbumper en trd spoiler geplaatst met dan nog overfenders.
Moet ook wel anders passen de 15" 10J et -25 Hayashi Street wielen niet O+
Voorbumper is wel orgineel.
Voor de rest heeft hij een anders onderstel en van binnen een 6 punts rolkooi.
Motorisch is er ook het 1 en ander aan gedaan, volledige uitlaat lijn + spruitstuk, ander filter en wat kleine trd en hks parts.

De Glanza blijft wel in Nederland en gaat gelukkig naar een echte liefhebber. Dat was eigenlijk wel een vereiste. Ik heb er 6500 voor terug gekregen, wat opzich een mooie prijs is met de huidige pond koers. Je kan voor vrij weinig nu een goede spec Glanza ophalen in de UK.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
foto's? :9

Die moet je wit hebben en GT Apex :D

Afbeeldingslocatie: http://www.japan-car.jp/toyota/sprinter-trueno/trueno001-thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fluxlounge.files.wordpress.com/2008/05/ae86-1.jpg

[ Voor 105% gewijzigd door KappeNou op 29-01-2009 12:16 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

nou eergisteren stond ik dus weer stil langs de snelweg, conclusie bij de garage was een lege accu, waarna ik gisteravond wederom langs de weg stond, conclusie dynamo verrot (dat hadden ze best even controleren de dag ervoor denk je dan :/ ) wordt wel goed ziek van die auto zeg, dacht dat toyota's zo betrouwbaar waren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Veel plezier met de AE86, wil hier wel veel foto's van zien ! Af en toe zie ik eentje van een driftclub langsrijden waar ik werk, persoon rijd er wel beschaafd mee over straat, zoals het hoort. Respectable car :)

Zelf heb ik beslist om door de zure appel te bijten en gewoon mijn Corolla te houden. Gezien het comfort en het gemak, kan ik enkel beter gaan met een duurdere wagen en het ding kost al genoeg. Dan ga ik het maar met een aantal upgrades moeten verbeteren. Zowiezo is de eerste upgrade waarschijnlijk het geluid, de standaard kartonnen speakers zijn niet bestand tegen de 40Hz bassline die dubstep en drum&bass voortbrengen. In de US is er een optie op een JBL package die vrij goed ontvangen wordt, ben benieuwd of ik het hier kan vastkrijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Als ik in m'n MR2 met drie speakers het geluid hard zet dan hoor ik bij de bass echt een 'plok' geluid haha, echt drie keer niks. (maar goed, wordt toch overstemd door het motorgeluid meestal)

JBL klinkt wel goed iig.

@lex, ook wel een waardeloze conclusie, lege accu op de snelweg. Dan moet er toch wel een lampje gaan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:12:
foto's? :9
Die moet je wit hebben en GT Apex :D
Zo ongeveer?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1enn9e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/29261bs.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Vette bak hoor. Maar ik vraag me af of die wielen geen probleem gaan zijn bij de RDW. Ach dan kan je er iig nog altijd simpele smalle wieltjes onder gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

"Duitse stijl" onder een AE86 ziet er toch niet uit vind ik. Is dat jouw exemplaar ?

EDIT: ik lees juist dat het blijkbaar "cult" is, heeft het met Initial D te maken ? Persoonlijk zie ik liever iets rechters, maar je koopt het ding voor jezelf en niet voor mij natuurlijk :)

[ Voor 54% gewijzigd door Phuncz op 29-01-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ga effe je mondspoelen. Dat is toch echt JDM stijl.
Die Duitsers doen vergelijkbare dingen ja, al doen de jappen meestal ook nog erg overdreven cambers waardoor de wielen zichtbaar scheef staan (dat zie je bij deze al een beetje, op de voorwielen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
edit: @Phuncz
Gelukkig mogen smaken verschillen en anders lees je even zijn eerdere posts ;)

Nogmaals: enorm vette bak!

[ Voor 6% gewijzigd door Quadro! op 29-01-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:20:
"Duitse stijl" onder een AE86 ziet er toch niet uit vind ik. Is dat jouw exemplaar ?

EDIT: ik lees juist dat het blijkbaar "cult" is, heeft het met Initial D te maken ? Persoonlijk zie ik liever iets rechters, maar je koopt het ding voor jezelf en niet voor mij natuurlijk :)
Dit wordt de mijne idd :)
Het is echt een cult wiel in Japan de Hayashi Street. Even een quote van speedhunters:
The Hayashi Street might be the second most popular vintage Japanese wheel. There are a few different types of Hayashi Street wheels, but the most popular one is the CR type like the ones seen above. The CR's come in the most aggressive sizes like the radical 15"x10J -25. Even with the recent surge in popularity of classic Japanese cars worldwide, it is still pretty rare to see Hayashi Streets on cars outside of Japan. Fortunately, if you have the means you can still order brand new sets today direct from Hayashi Racing in Japan.
Volgens mij zag ik ze laatst nog voor 45.000 yen per stuk te koop staan nieuw (bijna 400 euro). Dat maakt ze niet mooier, maar dat zegt wel hoe populair en gewild ze zijn.

Hij ziet er meer uit als een initial d trueno on steroids trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hm, ik heb sinds kort een kort gebruikte Auris (lease, 36k op de teller) en ik moet zeggen dat ik er vooralsnog erg blij mee ben. M'n vader heeft z'n bedrijf verkocht en deze auto bleef over. Aangezien ik een auto nodig heb voor m'n werk heb ik deze overgenomen.

Ondanks ik weinig keuze had ben ik wel super tevreden tot nu toe. Enige nadeel wat ik gevonden heb is een kleine tank (range van ongeveer 550 km).

Ik heb 'm nog niet zo heel erg lang maar ben er al wel mee naar Oostenrijk heen en weer gereden. Heerlijk rustig, schakelen bij 2000 toeren is geen probleem en volgens mij moet 1:16 mogelijk zijn als ik m'n best doe.

Eerste indruk is in ieder geval super :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:23
Volgens autoweek heeft het ding een 55 liter tank dat is niet bijzonder klein, en moet hij toch wel verder komen dan 550 kilometer toch, richting de 750 zeker met dergelijk verbruik?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Even de ietwat smerige Celica op het circuit uitgelaten :)
Rijdt toch wat makkelijker dan de MR2, maar omdat ie zwaar ie heb je er nog wel aardig je handen vol aan als ie uitbreekt.

Afbeeldingslocatie: http://autofotos.nl/2009/M0902_RSZ_Zand/2%20-%2020-40%20Sessies%202,5,8/images/M0902_1046.jpg

Afbeeldingslocatie: http://autofotos.nl/2009/M0902_RSZ_Zand/2%20-%2020-40%20Sessies%202,5,8/images/M0902_0997.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

nou de soap continues, vanmorgen kreeg in ineens de melding oil maintenance required met een waarschuwingslampje :/ gelijk maar weer langs de garage gereden, was een melding die ze al gereset hadden, uhuh :/ Ben er wel achter waar de hinderlijke trilling vandaan komt, dat blijkt het trillen van de carkit te zijn, die gaat er dus ook binnenkort uit (aangezien mijn telefoon er toch niet in past)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
lex schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:59:
nou de soap continues, vanmorgen kreeg in ineens de melding oil maintenance required met een waarschuwingslampje :/ gelijk maar weer langs de garage gereden, was een melding die ze al gereset hadden, uhuh :/ Ben er wel achter waar de hinderlijke trilling vandaan komt, dat blijkt het trillen van de carkit te zijn, die gaat er dus ook binnenkort uit (aangezien mijn telefoon er toch niet in past)
Pfft klote dat die van jou niet mee werkt, Ernstig kut als je aan de verkeerde kant van de betrouwbaarheidsstatistieken staat :(

Klein updateje over mijn Gasgestookte Avensis. In tegenstelling tot de stellige overtuiging van sommige toyota monteurs is het blok er na 50K LPG stoken niet onderuit gevallen... Nu 58K in gereden en nog altijd geen centje pijn. Probleemloos naar Tignes, Les Deux Alpes en terug via Wengen. 2700 kilometer gereden in de vakantie, en ondanks dat ik alles wat de zuinig-rijden-goden verboden hebben gedaan heb (met 160-200 door duitsland, in 2 en 3 bergen op planken) gemiddeld verbruik op LPG 1:10.5 over die 2700km...
Nog altijd ernstig tevreden over het ding, zeker toen ik fris als een blaadje in de lente na 1150 kilometer achter elkaar en alleen uitstapte in Tignes.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Met of zonder pauzes? :P
Ik heb wel eens 1500 km op een dag gedaan in een T18 Celica (1.6 modelletje ook nog, praktisch een Corolla).
Opzich wel goeie kuipstoelen, ging me prima af. Maar ik heb toch wel een paar keer gehad dat m'n kontspieren sliepen zeg maar, vanwege de kuipvorm haha.

Met m'n huidige Celica (een echte GT) zou ik graag nog eens zo'n lange trip maken, alleen al voor het rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
3 Tankstops. Halverwege duitsland LPG, vlak voor de grens met Zwitserland LPG (Zwitserland is LPG min of meer niet te vinden), en een halve tank benzine in Zwitserland omdat dat spul daar ernstig veel goedkoper is (< 90 cent/liter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Aanstaande zaterdag mijn Avensis ophalen. 1.6 Linea Terra wagon, bouwjaar 2000 met 82K op de teller. Can't wait :)

Zal wel ff een pic plaatsen als ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ronald schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:40:
[...]

Pfft klote dat die van jou niet mee werkt, Ernstig kut als je aan de verkeerde kant van de betrouwbaarheidsstatistieken staat :(

Klein updateje over mijn Gasgestookte Avensis. In tegenstelling tot de stellige overtuiging van sommige toyota monteurs is het blok er na 50K LPG stoken niet onderuit gevallen... Nu 58K in gereden en nog altijd geen centje pijn. Probleemloos naar Tignes, Les Deux Alpes en terug via Wengen. 2700 kilometer gereden in de vakantie, en ondanks dat ik alles wat de zuinig-rijden-goden verboden hebben gedaan heb (met 160-200 door duitsland, in 2 en 3 bergen op planken) gemiddeld verbruik op LPG 1:10.5 over die 2700km...
Nog altijd ernstig tevreden over het ding, zeker toen ik fris als een blaadje in de lente na 1150 kilometer achter elkaar en alleen uitstapte in Tignes.
LPG (G3) bevalt mij ook prima. Slechts 80 euro per jaar duurder in de belasting, en bij de pomp slechts een derde per liter brandstof betalen. Mijn Corolla (1996) heeft het 140.000KM uitgehouden op LPG. Een half jaar geleden heeft het rijden op LPG alsnog zijn tol ge-eisd. Er is toen een cilinderkop revisie uitgevoerd, nu is hij weer als nieuw, en heb zelfs weer een jaar garantie (of 100.000KM) op deze reparatie. De kleppen die er nu inzitten zijn trouwens beter geschikt voor LPG dan de orginele. Hij rijdt nu beter dan ik hem ooit gekend heb, lijkt veel meer vermogen te hebben.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
woei! Toyota nieuws!

Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.com/imagesDB/640/9210103532165_yaris.jpg

Onlangs heeft de Toyota Yaris een kleine facelift ondergaan. Daarbij werd ook de Yaris TS vernieuwd. De meest krachtige Yaris is leverbaar vanaf € 20.250,- in driedeurs-uitvoering en € 20.850,- voor de 5-deurs. Vanaf heden staat de vernieuwde Yaris TS bij de dealers.

Vandaag weer even de yaris van mijn oma mee gehad. 1.3 full option automaat. Echt waarom ze die automaat (gerobotiseerde handbak) erin hebben gelegd is mij een raadsel. Ik kan dat ding wel zonder schommelen laten schakelen door een truukje, maar om dit nou te verkopen aan een normale yaris automaat rijder :|
Ik heb er trouwens de 10.000 opgezet :P Terwijl die iets meer dan 2 jaar oud is. Waarvan bijna een derde me zus heeft gereden

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 10-02-2009 19:28 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreenSky schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:22:
Ga effe je mondspoelen. Dat is toch echt JDM stijl.
Die Duitsers doen vergelijkbare dingen ja, al doen de jappen meestal ook nog erg overdreven cambers waardoor de wielen zichtbaar scheef staan (dat zie je bij deze al een beetje, op de voorwielen)
Overdreven cambers ? Man, het lijkt erop dat je denkt dat dat echt alleen voor de looks gedaan wordt of niet ?

Ik rij zelf met 3 graden camber op mijn voorwielen en ik kan je verzekeren... het heeft zijn voordelen in bochtenwerk en positief caster heb je bij goede rubbers en uitlijning niet nodig hoor :)

Ga jij je mond ff spoelen voordat je denkt dat het looks zijn... een BMW op het circuit is ook lelijk maar rijdt alles redelijk stront hierdoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mja, die is nog wel op het randje. Maar je ziet "vaak" nog veel schuinere wielen op Japanse of Duitse bakken. Echt zo ontzettend schuin dat het geen nut meer kan hebben. Ook worden de achterwielen dan ontzettend schuin gezet, wat juist grip verslechterd volgens mij, gemiddeld genomen.
Veel mensen vinden het cool staan, en als je het bescheiden doet heeft het ongetwijfeld nut. Ik vind het er al heel gauw niet uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 29-09 13:48
KappeNou schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:25:
woei! Toyota nieuws!

[afbeelding]

Onlangs heeft de Toyota Yaris een kleine facelift ondergaan. Daarbij werd ook de Yaris TS vernieuwd. De meest krachtige Yaris is leverbaar vanaf € 20.250,- in driedeurs-uitvoering en € 20.850,- voor de 5-deurs. Vanaf heden staat de vernieuwde Yaris TS bij de dealers.
De Yaris TS schijnt stukken minder leuk te rijden dan de oude T-sports, ondanks dat er tegenwoordig een 1.8 blok in ligt... best jammer eigenlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dat zie je bij meer merken dat de sportieve versies vaak wel wat sneller worden, maar ook wat luxer en relaxter. Daar vraagt de westerse man schijnbaar om :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Gelukkig komt er binnen dit en 5 jaar nog eens een deftige sportieve Toyota, weliswaar deels Subaru met de aankomende Coupe / AE86 opvolger. Want Toyota is zijn kleur allang kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreenSky schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:19:
Mja, die is nog wel op het randje. Maar je ziet "vaak" nog veel schuinere wielen op Japanse of Duitse bakken. Echt zo ontzettend schuin dat het geen nut meer kan hebben. Ook worden de achterwielen dan ontzettend schuin gezet, wat juist grip verslechterd volgens mij, gemiddeld genomen.
Veel mensen vinden het cool staan, en als je het bescheiden doet heeft het ongetwijfeld nut. Ik vind het er al heel gauw niet uit zien.
Klopt, ziet er wat pauper uit, rijdt alleen wel flex.... redelijk wat auto's in bochten zoek kunnen rijden hierdoor omdat je gewoon gas kunt blijven geven op optimaal koppel, door de vele grip welke je dan hebt is wielspin echt moeilijk... de auto wordt vol op het gehele loopvlak gedrukt... probeer het maar eens met je schoen, ja schuin naar links met je rechter been staan en probeer van je af te duwen... lukt niet, zeker niet als ze warm zijn ;)

Camber achter kan handig zijn... zeker als je achterwielaandrijving hebt... ik heb zelfs een geknikte torsias gezien, hielp ook.

Over dat pauper verhaal... tja... ligt ook aan de gehele auto. Ik vind een strakke racer die niet overdone is er zeker niet lelijker mee :D

(mijn voorbanden gingen alleen 6K mee ofzo door dat camber... binnenwang ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:06:
[...]

De Yaris TS schijnt stukken minder leuk te rijden dan de oude T-sports, ondanks dat er tegenwoordig een 1.8 blok in ligt... best jammer eigenlijk :p
Gewicht.... ding is 1050 kilo, de oude TS was 850 en 'maar' 25 pk minder.

Gewicht is een absolute killer.... Ik reed gister een CLK240 weg vanaf het stoplicht? Dat moet niet kunnen met een Avensis 1.8 toch? Even opgezocht.... ding weegt 400 kilo meer dan de Avensis... en dan wordt het lastig met slechts 170pk en een beetje brak schakelen (Die gast reed gewoon ernstig vaag, en de CLK240 is maar 0.5 sec sneller volgens de opgave op autoweek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 01:35:
[...]

Klopt, ziet er wat pauper uit, rijdt alleen wel flex.... redelijk wat auto's in bochten zoek kunnen rijden hierdoor omdat je gewoon gas kunt blijven geven op optimaal koppel, door de vele grip welke je dan hebt is wielspin echt moeilijk... de auto wordt vol op het gehele loopvlak gedrukt... probeer het maar eens met je schoen, ja schuin naar links met je rechter been staan en probeer van je af te duwen... lukt niet, zeker niet als ze warm zijn ;)

Camber achter kan handig zijn... zeker als je achterwielaandrijving hebt... ik heb zelfs een geknikte torsias gezien, hielp ook.

Over dat pauper verhaal... tja... ligt ook aan de gehele auto. Ik vind een strakke racer die niet overdone is er zeker niet lelijker mee :D

(mijn voorbanden gingen alleen 6K mee ofzo door dat camber... binnenwang ;))
Ja precies, je banden slijten een beetje onregelmatig af. Maar met circuit gebruik heb je sowieso al wat ander slijtpatroon.

Wellicht dat ik er voor m'n MR2 naar ga kijken als ik em straks weer opvijzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ronald schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 07:23:
[...]

Gewicht.... ding is 1050 kilo, de oude TS was 850 en 'maar' 25 pk minder.

Gewicht is een absolute killer.... Ik reed gister een CLK240 weg vanaf het stoplicht? Dat moet niet kunnen met een Avensis 1.8 toch? Even opgezocht.... ding weegt 400 kilo meer dan de Avensis... en dan wordt het lastig met slechts 170pk en een beetje brak schakelen (Die gast reed gewoon ernstig vaag, en de CLK240 is maar 0.5 sec sneller volgens de opgave op autoweek)
1.8 op gas? :D

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
GreenSky schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:19:
Bij veel (alle) auto's is de ophanging zo afgesteld dat bij het inveren het wiel meer camber krijgt. Wat je bij veel verlaagde auto's ziet is daarvan het gevolg: de auto wordt verlaagd door alleen de veer in te korten, waardoor het wiel veel meer camber krijgt.

Vooral bij de BMW 3 serie kan je dat goed zien, vaak monteren ze alleen de veerpoten van een M3, maar ze vergeten de bijbehorende camber correction kit voor de draag armen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Yup :P

Die CLK zal er ernstig slecht van slapen als ie dat ook nog eens zou weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heb met mijn MR2 '91 meermaals een Porsche 911 4S (recent model) eruit gereden omdat die kerel niet kon schakelen. Als je erachter reed, rook je gewoon dikke walmen "koppeling" :)

• decipherer
  • Laatst online: 14:12
Die kon dan wel echt serieus niet schakelen. Kwam er een tijdje geleden een tegen met m'n MR2 turbo en ik maakte toch echt geen kans zeg maar..

[ Voor 12% gewijzigd door decipherer op 12-02-2009 09:26 ]

De beste ideeën komen als je bezig bent.

• !null
Jij zit ook op WildBunch toch? Dump hier eens een plaatje van de MR2 :)

• _Drake_
  • Laatst online: 14:21
915 kg ;)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• !null
Hee wat doe jij hier, ga eens weg joh :P

Ze hadden gewoon het 192pk blok in die Yaris TS moeten zetten, dat schiet tenminste op.

• _Drake_
  • Laatst online: 14:21
GreenSky schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:04:
Hee wat doe jij hier, ga eens weg joh :P
Ik rij ook japans :P

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• decipherer
GreenSky schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:32:
Jij zit ook op WildBunch toch? Dump hier eens een plaatje van de MR2 :)
Klopt! :) Die foto zou ik dan eerst moeten maken. Maar stel je er niet te veel bij voor, het ding was ooit rood maar inmiddels meer roze. Daar waar geen roest zit althans :+ Maar het was wel leuk om daar dat turbo blok in te leggen en even mee te rijden, Toch wel wat anders dan het starletje waar ik dagelijks in rijd. Inmiddels staat die mr2 alweer een tijdje geschorst omdat ik geen zin heb hem door de apk te duwen vanwege de toch wel substantiele hoeveelheid roest.

• !null
Waar roest ie dan? Uitgaande van dat het een SW20 is, die hebben toch beduidend minder last van roest.

• decipherer
De roest zit voornamelijk in de dorpels bij de achterwielen, de wielkasten van de achterwielen en achter de achterwielen, je kijkt er zo doorheen op sommige stukken :( Bij het targa dakje zit aan beide zijden ook roest, maar daar maak ik me niet zo druk om. Op het moment heb ik geen zin om er tijd en/of geld in te steken om die auto weer op de weg te krijgen. Dat heeft ook te maken met het feit dat er nog een andere mr2 staat die in beduidend betere conditie verkeerd en waar al genoeg geld in gaat zitten aangezien ik die volledig op aan het knappen ben.

• !null
Wat voor MR2 is dat dan? Ik gok ook een SW20, maar turbo of n/a? En waarom zou je daar het blok niet in zetten.

• decipherer
Het zijn inderdaad twee SW20's en deze waren allebei n/a. Maar degene die ik op aan het knappen ben komt een v6 in van een camry (1MZ-FE) welke ook al klaarligt. Dat is inmiddels wel een veeljarenplan geworden want ik ben er al een hele tijd mee bezig en het gaat ook nog wel een tijd duren. Gelukkig heb ik er geen haast mee en kom ik toch steeds weer een stukje verder.

Inmiddels wel wat fotootjes gevonden trouwens:

De rode waar nu een turbo blok in zit:
Afbeeldingslocatie: http://i181.photobucket.com/albums/x247/decipherer/mr2.jpg

En de zwarte, hier heb ik geen foto's van toen hij nog in elkaar zat:
Afbeeldingslocatie: http://i181.photobucket.com/albums/x247/decipherer/IMG_2432.jpg

Onderkant gespoten:
Afbeeldingslocatie: http://i181.photobucket.com/albums/x247/decipherer/IMG_4449.jpg

Alle foto's zijn trouwens ook te zien op het forum van the wild bunch :)

• !null
Ja nu weet ik dat V6 project weer. Wist niet dat je ook een turbo had staan. 2nd of 3rd gen 3S-GTE?
Kan je niet vrij makkelijk een redelijke body vinden (of incl oude 3S-GE oid) om iig die turbo rijdende te krijgen?

• decipherer
Een 2nd gen is het, en heb hem volledig origineel in elkaar gezet, dus origineel luchtfilter/uitlaat e.d.
Mocht ik een goedkope MR2 tegenkomen waarvan bijvoorbeeld de motor kapot is dan zal ik die zeker kopen omdaar dat turbo blok in te plaatsen. Mooi hoeft 'ie niet te zijn, als 'ie qua body maar technisch in orde is. Ben vorige week nog bij eentje gaan kijken, volgens de verkoper had hij alleen een klein beetje roest achter bij de wielkast. Daar aangekomen blijkt dat ding nog rotter dan degene die ik al heb staan :| Daar rijd je dan 240km voor..

[ Voor 10% gewijzigd door decipherer op 12-02-2009 14:42 ]

• !null
Dat soort dingen zijn echt vervelend ja. Zelf ook nog bij een gare SW20 langs geweest, geen roest, mooi zwart, maar mankeerde technisch allerlei rare dingen aan.
Toen bij een Celica ST202 langsgweest, waar nog geen serieuze kopers langs waren geweest ook al stond al wat maanden te koop. Waarschijnlijk afgeschrokken door hoge km stand (bij aankoop iets van 220.000), maar ik heb er nu 230.000 op staan, en het is echt een goede wagen voor een goeie prijs. Maf dat daar dan niemand voor komt.

• decipherer
200.000 km is ook zo'n psychologische barriere. Ik zou zelf ook niet snel gaan kijken naar een auto voor dagelijks gebruik die al meer dan dat gelopen heeft. Ook al weet ik dat dat gewoon onzin is en een auto met die kilometerstand beter kan zijn dan een met 100.000 erop, afhankelijk van het onderhoud. Daar heb jij dan mooi van geprofiteerd :P

Pagina: 1 ... 18 ... 167 Laatste