De reden waarom die auto's het daar goed doen heeft alles te maken met prijs/kwaliteit. Het zijn degelijke auto's, zeer geschikt voor eventueel off-road gebruik en daar op de markt voor redelijke prijzen.tazzman schreef op woensdag 24 december 2008 @ 06:45:
In de VS zijn Toyota's zeker niet de goedkoopste auto's. De 4Runner (Hilux Surf) en de Landcruiser modellen zijn een stuk duurder dan de 4WD/SUV troep van GM. En om nou te zeggen dat ik echt wakker lig van wat een Irakees denkt van Toyota's...? Overigens is de meest voorkomende 4WD in het Midden Oosten..... ja, zegt u het maar? Inderdaad - de Toyota Landcruiser en de Toyota Hilux pickups. En waarom? Omdat alles van "Duitse afkomst" gewoon echt troep is zodra het niet meer op asfalt kan rijden.
(Veel plezier met je X5 en Q7 in het zand..... not)
Overigens die opmerking over geen Legacy Turbo kan ik niet plaatsen - de Legacy GT Spec B. wordt aangedreven door een 2.5 liter turbo blok met 184 kW en 339 Nm.
Echter, een groot deel van het midden oosten is gewoon erg rijk. Die mensen rijden liever exclusiever en dat begint met iets wat uit Europa komt, period. Die mensen hebben daar ook asfalt, dus de noodzaak voor iets met vierwielaandrijving is daar echt niet altijd aanwezig.
Natuurlijk hebben we een Legacy Turbo, maar die kan ik hier in Nederland niet bij de dealer bestellen