Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 17 ... 167 Laatste
Acties:
  • 919.360 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:21
GreenSky schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:16:

En trouwens, wat zeuren we nou, we hadden nog altijd de MR2 voor het leuke RWD scheurwerk als je geen geld had voor een Supra.(En niemand heeft gereageerd op m'n fotootjes van de minimeet :'( )
Niks mis met zo'n fwd celica, maar het is in die zin meer een vlotte auto dan een snelle auto.
En de mr2 die ik had mocht dan wel rwd hebben (zelfde 175 pk blok) maar om nu te zeggen dat hij spannend en echt snel was... nee.Dat was gewoon een fijne comfortabele rijswagen met een sportieve tint, en ik gok dat de celica dezelfde essentie heeft. Wat mij vooral irriteerde was de veels te lange bak, het 175 pk blok heeft niet veel koppel onderin en bij de 120 in zijn 5 wou het ding gewoon niet vooruit komen (veelgehoorde klacht bij de mr2 met het gen3 n/a blok).

Ook een van de redenen waarom ik hem heb weggedaan, super fijne auto om te rijden maar geen sensatie (een stomme rode ax gaf mij meer pret, dat wil niet zeggen dat een ax een betere auto is maar blijkbaar voor mij wel :+ ), maargoed voor de toyota liefhebbers die van een kleine rammelbak houden is er altijd nog de aw11 of als fwd speeltje de glanza .

[ Voor 5% gewijzigd door _Drake_ op 18-11-2008 09:15 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je er 1 uit Japan haalt kun je zeker onder de 20.000 komen voor een goede Supra. De markt voor die dingen is daar gewoon veel groter. Zelfs in Engeland staan er een hoop mooie met lage kilometerstanden voor tussen de 7000 en 13000 pond.
De non turbo's gaan in Engeland momenteel voor tussen de 3000 en 6000 pond weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-09 20:59
Leuk maar meeste mensen willen toch LHD ipv RHD.
En als je in Engeland een Supra (NA) van 3K koopt koop je echt een kut auto volgens mij.
Het is de vraag of je met 6K wel een goeie koopt. Hoop slechte auto's daar.
Maar wel een hoop Japans spul en aardig dichtbij.
_Drake_ schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:12:
[...]

Niks mis met zo'n fwd celica, maar het is in die zin meer een vlotte auto dan een snelle auto.
En de mr2 die ik had mocht dan wel rwd hebben (zelfde 175 pk blok) maar om nu te zeggen dat hij spannend en echt snel was... nee.Dat was gewoon een fijne comfortabele rijswagen met een sportieve tint, en ik gok dat de celica dezelfde essentie heeft. Wat mij vooral irriteerde was de veels te lange bak, het 175 pk blok heeft niet veel koppel onderin en bij de 120 in zijn 5 wou het ding gewoon niet vooruit komen (veelgehoorde klacht bij de mr2 met het gen3 n/a blok).

Ook een van de redenen waarom ik hem heb weggedaan, super fijne auto om te rijden maar geen sensatie (een stomme rode ax gaf mij meer pret, dat wil niet zeggen dat een ax een betere auto is maar blijkbaar voor mij wel :+ ), maargoed voor de toyota liefhebbers die van een kleine rammelbak houden is er altijd nog de aw11 of als fwd speeltje de glanza .
Ja dit heb ik ook wel met m'n T20. Maar het ligt em vooral ook aan de ervaring. Met deze auto zit je bij 200 km/u nog te gapen, terwijl je bij de MR2 AW11 echt alles meekrijgt. (inclusief een hoop windgeruis etc :P )
Maar de auto kan wel hard, en kan ook hard door de bochten, zelfde geld voor de MR2 SW20 zoals je weet. Maarja de ervaring is iets minder spectaculair en de grenzen in de bochten liggen erg ver.

[ Voor 7% gewijzigd door !null op 18-11-2008 09:28 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Ding ging debiel hard de bochten door :P, ik had geluk de ultieme sw20 fabrieksuit te hebben kwa onderstel en rondom Potenza's 050a had (225 voor en 235 achter). Remmen waren ook debiel goed van dat ding.

Maarja de moter verpeste het een beetje en zorgde ervoor dat het karakter van de auto een andere nadruk kreeg, het was alsof ze moter van een honda v-tec in een veel te grote auto hadden gedaan.Aanzich is dat niet zo erg mits je de bak maar kort houd maar dat was nu net juist niet het geval, de bak was meer gemaakt voor een auto met veel koppel onderin. Gevolg was dat de auto uit balans was en 2 karakters had: vlot of traag terwijl juist zo'n auto ook om mee te cruisen lekker vlot vooruit moet komen.

Ik heb met de tubby van Johnwoo meegereden en dat kon mij dan wel weer bekoren kwa karakter, dat ding heeft onderin zelfs veel koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mag ook wel met een turbo :P
Maar ik vind em best snel hoor. Alleen is de ervaring gewoon wat minder.
Maar goed, de AW11 blijft de leukste MR2 imo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 21:14

johnwoo

3S-GTE

GreenSky schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:56:
[...]

Ik had van jou al eerder een reactie verwacht aangezien je oude Celica ertussen staat :P
Maar bedankt hoor :)
Hehe, ik werd afgeleid door de opmerking dat een GT-Four geen permanente 4WD zou zijn... dat moest even gecorrigeerd c.q. uitgelegd worden :+
_Drake_ schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:45:
Maarja de moter verpeste het een beetje en zorgde ervoor dat het karakter van de auto een andere nadruk kreeg, het was alsof ze moter van een honda v-tec in een veel te grote auto hadden gedaan.Aanzich is dat niet zo erg mits je de bak maar kort houd maar dat was nu net juist niet het geval, de bak was meer gemaakt voor een auto met veel koppel onderin. Gevolg was dat de auto uit balans was en 2 karakters had: vlot of traag terwijl juist zo'n auto ook om mee te cruisen lekker vlot vooruit moet komen.

Ik heb met de tubby van Johnwoo meegereden en dat kon mij dan wel weer bekoren kwa karakter, dat ding heeft onderin zelfs veel koppel.
Het nadeel van de gen2 3S-GTE (met CT26) is dat 'ie bovenin weer niet echt veel oomph heeft. Een 3S-GE moet je redelijk doortrekken om je topvermogen te benutten (ook de gen2 ook al bouwt die iets meer koppel onderin op dan de gen3), een (stock) turbo juist niet, boven de 5500 rpm neemt het acceleratiegevoel snel af. Met de gen3 is dat een stuk minder, die turbo blijft langer doorblazen :P (en met een GT30R moet 'ie straks blijven trekken als een idioot all the way tot redline en beyond :Y) ik denk dat de limiter rond 8500 komt, blok moet de 9000 wel kunnen halen met de verlichte shimless valvetrain en stuggere klepveren, maar zoals je weet ben ik voor veiligheidsmarges :P)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
:9
Afbeeldingslocatie: http://kamikaze-drive.up.seesaa.net/image/MR2006F.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wow dat zou netjes zijn, dat is nog meer RPM dan m'n aw11 haha. Wat moet je verstevigen voor die hoge toeren? Je moet natuurlijk ook stevigere internals vanwege de extra power, maar wat moet je aanpassen om hogere toeren te kunnen draaien? Sterkere cilinderkoppen, sterkere kleppen en klepveren, sterkere en lichtere nokkenas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:24
GreenSky schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:18:
Wow dat zou netjes zijn, dat is nog meer RPM dan m'n aw11 haha. Wat moet je verstevigen voor die hoge toeren? Je moet natuurlijk ook stevigere internals vanwege de extra power, maar wat moet je aanpassen om hogere toeren te kunnen draaien? Sterkere cilinderkoppen, sterkere kleppen en klepveren, sterkere en lichtere nokkenas?
Bij de meeste Toyota GE en GTE motoren is het vervangen van de klepveren voldoende om 1000 rpm meer te draaien. Het heeft alleen weinig zin als je niet ook wat wildere nokken assen er in zet. Mijn blok gaat straks met standaard internals 8250 - 8500 rpm draaien, terwijl 7200 standaard is.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:19:
Als je er 1 uit Japan haalt kun je zeker onder de 20.000 komen voor een goede Supra. De markt voor die dingen is daar gewoon veel groter. Zelfs in Engeland staan er een hoop mooie met lage kilometerstanden voor tussen de 7000 en 13000 pond.
En dan hier weer te koop zetten omdat je zoek wordt gereden door een Golf GTi

[ Voor 26% gewijzigd door SnowDude op 18-11-2008 10:57 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
SnowDude schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:54:
[...]
Bij de meeste Toyota GE en GTE motoren is het vervangen van de klepveren voldoende om 1000 rpm meer te draaien. Het heeft alleen weinig zin als je niet ook wat wildere nokken assen er in zet. Mijn blok gaat straks met standaard internals 8250 - 8500 rpm draaien, terwijl 7200 standaard is.
Ja dat spreekt voor zich, meer toeren is niet automagisch meer pk.
Maar in principe dus sterkere klepveren en andere nokkenassen en je kan al een stuk meer draaien met wat winst. In principe hoeft er niet veel meer pk uit te komen want je kan langer doortrekken waardoor je ook hoger uitkomt in de volgende versnelling.
Alleen heb je natuurlijk wel een standalone ECU nodig om de toerenbegrenzer verder te leggen. Dat maakt zo'n operatie wel even 2 keer zo prijzig.

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 18-11-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

GreenSky schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:18:
Vooral stuggere klepveren, anders krijg je valve float. En je moet van de shims-over-bucket (stelplaatjes bovenop) af. Daarbij liggen de shims in de bucket en duwen de nokken direct op de shims (=stelplaatjes). Ter illustratie een plaatje van een 4A-GE die ook shim-over-bucket heeft:
Afbeeldingslocatie: http://images.sportcompactcarweb.com/tech/sccp_0806_04_z+project_toyota_corolla+stock_4age.jpg
Voordeel van dit ontwerp is dat de klepspeling kan worden bijgesteld zonder de nokkenas te demonteren, simpelweg door de bucket+klep naar beneden te drukken met een tooltje en er plaatjes uit te halen/bij te stoppen. Het nadeel is dat bij hogere toeren en vooral meer lift (en mijn HKS nokkenassen hebben iets meer lift) een shim uit de bucket kan worden gewipt door de nok. De gen3 3S heeft daarom shims-under-bucket, waarbij de nok op de (omgekeerde) bucket duwt en de stelplaatjes daaronder zitten. Daarmee kan je al hogere toeren en/of meer lift halen, maar ook dit is niet wat er in mijn motor komt ;)
Ik ga voor shimless buckets, d.w.z. de stelplaatjes blijven geheel achterwege. De 1ZZ-FE motor uit het laatste model Celica en MR2 werkt volgens dit principe, en toevallig is zo'n 1ZZ-FE bucket een directe vervanging voor een 3S bucket+shim ;) In dit plaatje zie je een 1ZZ-FE bucket op z'n kop; in plaats van stelplaatjes zit er een verdikking in het midden die op de klepsteel rust. Nadeel is dat de klepspeling niet meer met stelplaatjes kan worden ingesteld; in plaats daarvan kun je de buckets zelf op verschillende diktes bestellen. Het voordeel is dat deze shimless buckets zo'n 30% lichter zijn dan buckets met stelplaatjes (zowel erboven of eronder), en da's natuurlijk altijd gunstig.
Verder zijn de nokkenastandwielen ook lichter en is de distributieriem sterker dan stock (vanwege de stuggere klepveren komt er meer kracht op te staan). De nokkenassen zelf verleggen de powerband ietwat naar boven, maar hebben geen invloed op hoeveel toeren de motor mechanisch kan verdragen.

En da's aan de bovenkant :P Aan de onderkant moet de krukas gecheckt worden, deze moet natuurlijk erg netjes in balans zijn (al zit dat wel oke bij de meeste 3S'en). De gesmede zuigers die ik toch al nodig had bij dat vermogen zijn ook lichter dan stock, en ook al zijn de stock drijfstangen wel sterk genoeg voor 400pk, deze vervang ik ook door aftermarket exemplaren, puur vanwege de lagere massa. En als laatste heb ik een oliepomp met een groter debiet zodat er altijd voldoende smering is.

Dat zijn zo'n beetje de mods om hogere toerentallen en meer lift te kunnen verdragen. Om die hogere toerentallen dan ook echt te benutten en er meer power uit te halen heb ik weer andere dingen. Zoals SnowDude al zei, de nokkenassen met langere duratie, oversized kleppen, het RMR inlaatspruitstuk dat meer flowt en T-VIS achterwege laat, uiteraard een voldoende open inlaat- en uitlaattraject, en als "icing on the cake" nog een milde portjob ;)

[ Voor 7% gewijzigd door johnwoo op 18-11-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zal me nog wat moeten verdiepen in dat hele shim gebeuren.
Maar als ik zo rond kijk, HKS nokkenassen + HKS valve springs + een kitje die voorkomt dat de oliedruk wegvalt bij 'high performance gebruik' (geen idee of het nodig is? klinkt wel goed) dan zit je op 700 euro aan onderdelen om de motor iets meer toeren te laten draaien en daarbij wat winst te pakken (ik kan niet zo goed inschatten hoeveel, maar wel wat winst iig). Dat is nog wel te doen, maarja, dan moet je nog om de toerenbegrenzer heen waarvoor je volgens mij aan een andere ECU moet.

Nou ja, voorlopig heb ik nog een ST202 perfect te maken (zeer goeie auto, echter nog niet perfect) en een AW11 die ook heel goed rijdt maar waar (uiteraard) nog wat roest op zit. Maar het zou me wel heel vet lijken de AW11 richting de 9K rpm te schoppen (zonder de boel te beschadigen).

Edit op jou edit: Ja je wil idd ook een beter uitlaat traject om er nog wat meer uit te slepen.

[ Voor 12% gewijzigd door !null op 18-11-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

GreenSky schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:40:
Ik zal me nog wat moeten verdiepen in dat hele shim gebeuren.
Maar als ik zo rond kijk, HKS nokkenassen + HKS valve springs + een kitje die voorkomt dat de oliedruk wegvalt bij 'high performance gebruik' (geen idee of het nodig is? klinkt wel goed) dan zit je op 700 euro aan onderdelen om de motor iets meer toeren te laten draaien en daarbij wat winst te pakken (ik kan niet zo goed inschatten hoeveel, maar wel wat winst iig). Dat is nog wel te doen, maarja, dan moet je nog om de toerenbegrenzer heen waarvoor je volgens mij aan een andere ECU moet.

Nou ja, voorlopig heb ik nog een ST202 perfect te maken (zeer goeie auto, echter nog niet perfect) en een AW11 die ook heel goed rijdt maar waar (uiteraard) nog wat roest op zit. Maar het zou me wel heel vet lijken de AW11 richting de 9K rpm te schoppen (zonder de boel te beschadigen).

Edit op jou edit: Ja je wil idd ook een beter uitlaat traject om er nog wat meer uit te slepen.
TODA heeft wel leuk spul voor de 4A-GE 16v. Als je deze drie dingen besteld kun je de 9000rpm wel halen denk ik, en zeker wat extra vermogen verwachten:
4A-GE 16v inner-shim kit (aan de pic te zien zitten de valve springs er ook bij)
4A-GE 16v high power profile camshafts
4A-GE 16v adjustable cam pulleys
Opgeteld kosten deze mods 206000 JPY, da's 1700 euro ex shipping/import, dus goedkoop is het niet... Maar dan moet je 150-160 pk en 9000 rpm wel kunnen halen.

Jammer dat de AW11 4A-GE niet de smallport kop heeft, daar hebben ze namelijk ook een enorm geil injectie kitje met ITB's en velocity stacks voor: 4A-GE 16v sports injection kit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Met dat HKS spul moet je toch ook wel in de buurt komen?
Maar dan nog, hoe verleg je een toerenbegrenzer? Daar heb je een andere ECU voor nodig toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Niet persé, bij sommige oudere ECU's is het mogenlijk om de rom te vervangen door een eeprom waardoor je de originele Ecu kan herprogrammeren. Je ziet dit heel veel bij CRX-en waar de ecu redelijk simpel is en dit makkelijk is te doen. Helaas is deze optie steeds vaker niet mogelijk omdat dit door de fabrikanten steeds moeilijker gemaakt wordt.

Een tweede optie is herprogrammeren van van de ECU via de (ODBII) management poort. Een goed voorbeeld hiervan is het chip tunen van diesels.

Ook heb je nog de zogenaamde semi stand-alone ECU's deze komt paralel aan de orginele ECU. Tot een bepaalde waarde (bijvoorbeeld 0.1 bar boost) doet deze ECU helemaal niets, daarna neemt hij de hele aansturing van de motor over. Een groot voordeel is dat het dashboard normaal blijft werken, deze woorden tegenwoordig gevoed wordt met informatie uit de ECU.

De laatste optie is inderdaad een stand-alone ECU. Een groot voordeel is dat je met een stand-alone systeem veel makkelijker extra functies kan aansturen bijvoorbeeld boost control op een motor die standaard geen turbo heeft.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Volgens mij heb ik op een AE86 site wel eens wat gelezen over het modden van een originele 4A-GE ECU, zou ik dan weer even moeten opzoeken en kijken of het haalbaar is. Nou ja, dat zie ik bij die tijd wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:48
Je kan ook nog een 20v 4a-ge blok in de aw11 gooien... heeft nieuwe eigenaar van mn ex-mr2 gedaan... geloof dat bij hem aanschaf auto nog het goedkoopste is geweest wattie eraan gedaan heeft :p

Ding is wel errug vet geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

GreenSky schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:56:
In Nederland zijn ze niet veel goedkoper denk ik. Misschien kun je in Duitsland kijken.
Maar je hebt een Corolla van minder dan een jaar oud toch? nieuw gekocht?
Yep, maar heb er van week 1 problemen mee gehad tot een aantal maanden geleden. De turbo had problemen, leek druk te verliezen als je in lage toeren gas gaf. Dit is nu opgelost met een nieuw model turbo (geen idee welk), tot nu toe. Maar ja, ben het vertrouwen er toch wel in kwijt geraakt. Zowiezo komend van een MR2 SW20 en dan gaan naar een 2.0 D-4D is toch 180° draaien... Had graag het sportieve rijden terug maar met de 20.000+ km/jaar die ik maak was de MR2 even duur in verbruik als nu mijn afbetaling van de nieuwe Corolla.

Maar ja, toch vraag ik me af waarom bijvoorbeeld de Traction Control zo gevoelig is afgesteld. Sommige bochten neem ik met de TC semi-uit zodat ie niet inkakt omdat de wagen denkt te gaan schuiven terwijl hij bakken grip heeft. Bij nat wegdek is het echter belachelijk, dan kan hij bij een simpele scherpere bocht al de boel dichtgooien... Toch maar eens voor andere banden kijken :) Zowiezo zou ik hem graag sportiever maken door er andere demping onder te gooien. De ophanging van bijvoorbeeld de Avensis is veel sportiever ingesteld maar toch minstens even comfortabel. Ach ja, met een diesel geraak je toch niet ver. Ook qua motortuning zie ik niet veel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Tja, er zal wel wat te chiptunen vallen, maar dan nog, ik zou inderdaad meer geld in de banden en ophanging steken. Andere veren (H&R, TRD?) en of schokbrekers (koni?)

@Kerstmanneke, aan wie heb je em verkocht dan? Redelijke kans dat ik hem ken.
20valve is leuk, maar als je een beetje pech heb zit je maar op 145pk (als ik sommige verhalen mag geloven), dan doe ik liever een paar simpele mods op m'n huidige 125pk 4A-GE. En ik heb niet echt zin in dat soort projecten eigenlijk, ik wil alleen maar dingen laten doen waarvan ik weet wanneer ze klaar zijn etc.
Maar het is sowieso een stap voorruit, en idd ook wat meer rpm.

[ Voor 17% gewijzigd door !null op 18-11-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ene Stefan uit Oss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja die heb ik ook in m'n msn :) (ik dacht al dat hij het was)
Een rooie AW11 dus. Wat was de reden dat je hem weg deed? Iets praktischers nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
jup... daarna weer een alfa 155 gekocht, bak meer ruimte en lpg, maar de aw11 was gewoon erg tof...

leuke is dat ik begin dit jaar weer een mx5 kocht... daar zomer mee heb gereden en ik nu weer iets anders zoek... wat waarschijnlijk toch een Yaris T-Sport gaat worden.
Klein, handig, vlot en cheap om te rijden (nu nog cheape aanschaf...)

mx5 moet stiekem ook vrij vlot weg, omdat ding over 3 weken apk gekeurt moet worden en daar heb ik geen zin meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Moet er veel aan gebeuren dan. Vriend van me gaat nu ook z'n MX-5 verkopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Dunno, ik zit iig met een gebroken veer achter.
Ik heb al wel een setje verlagingsveren liggen, maar die auto wordt er niet meer waard op.

DIng is verder rood... en van 1991... onder tl-licht heel goed te zien, zit ik ook nog met een rammel bij een bepaald toerengebied enzo... weetikveel wat dat is.

En banden beginnen steeds verder op te raken.

Kan goed zijn dat er meer mis mee is... maar dat zijn dingen die voor mij even van belang zijn.

Daarbij is ding zo spartaans als wat, kies je voor, erg leuk ook... maar toch, zomer gehad nu en der komt vast weer een cabrio en waarschijnlijk mx5, maar dan ooit als 2e auto oid.

Wil nu simpel, degelijk, jong, klein iets met wat ruimte... en nog beetje sportief, vandaar dat ik naar de yaris t-sport zit te kijken...

niw, in weekend paar yarissen gezien, van de paar die ik gezien heb waren dit 2 vrij nette...

http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=5603947
http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=5600999

Die grijze heeft als + de kleur, al is blauw zeker niet lelijk, heeft airco, navigatie (is te verwaarlozen, pijltje op display)
Handelaargast heeft er nog paar deukjes uit laten halen, stukje bumper achter bij klep waar weleens wat krassen zitten heeft hij iets bij laten werken, in goed licht is er ietsjes van te zien als je het weet, km stand is relatief hoog en op dash en deurstijl (kunststof) zitten wat beschadigingen.
Ook zitten op deuren rondom aan buitenkant net een paar puntjes lak die eraf zijn getikt.
Iets wat veel t-sportjes bij de velgen hebben heeft deze ook, rond midden en aan buitenkant begint blanke laklaag los te laten oid...

Die blauwe is dan weer 2 jaar jonger, stuk minder km's en had overal een wat netter gevoel bij die auto.
Wel is er in gerookt, waardoor er in rechter stoel een klein brandgat zit, wat gelukkig amper opvalt.
Helaas geen airco.
Velgen leken hierbij wel als nieuw, nieteens stoeprandschade kunnen ontdekken.
TS logotje voorop ontbreekt ook ...

Ook is bij beide wagens de pookknop aan vervanging toe, en van de bestuurderstoel is links het rugdeel een beetje... verfrommelt, maar niet extreem of echt doorgezakt, je moet echt met je handen voelen.

Grijze Yaris komt nieuwe apk op bij aankoop... hoe het met die blauwe zit verder niet over gehad...

Zit dus beetje met verhaal, is die 2 jaar jonger, stuk km's minder en gebrek aan airco wel 1000 euro meer waard...
En hoe zit het over 2-3 jaar mocht ik de auto inruilen op wat anders, denk dat er dan al snel 50-60k bijstaat op de teller.

oja.. en op marktplaats staat nog deze: http://link.marktplaats.nl/198099680
staat dicht bij huis en is beetje best of both worlds, wat lagere km stand, leuke kleur en airco, maar wagen verder nog niet gezien, kan evt wel kijken of ik na mn werk langs kan gaan, maar dan is het vrij donker.

[ Voor 59% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 24-11-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Misschien loont het om die kleine probleempjes op te lossen van de mx-5, ik denk dat je er uiteindelijk meer voor krijgt. Koop gewoon 2 originele achterveren (tweedehands bijvoorbeeld, of zo goedkoop mogelijk via via nieuw) laat die eronder zetten, kijk meteen even als dat ding op de brug staat of het niet gewoon een stuk van de uitlaat is (een laspunt oid wat los is geraakt), wat trilt. Kan ook een hitteschildje zijn. Is het gerammel hoog?
Als het maar bij een heel klein toerengebeid (van bijvoorbeeld maar 500rpm breed) voorkomt dan weet je dat het gewoon iets simpels is dat meetrilt, en niet iets in de motor is.
Dan kan je de auto gewoon met APK verkopen, lijkt me veel meer opbrengen dan een mx-5 met verlopende APK en een gebroken veer. Dat is reden genoeg om er honderden euro's vanaf te lullen. (zoniet duizend euro er vanaf omdat je em niet makkelijk kan verkopen)

Met de Yaris zal je vast een goeie auto kopen, het trekt mij echter niet. Is er een reden dat je zoiets "kleins" wil?

[ Voor 11% gewijzigd door !null op 25-11-2008 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ben bang dat ik gewoon nog ff met die mazda blijf zitten, opzich niet zo erg, maar ben bang dat et me geld blijft kosten.

Yaris, klein, dus wat goedkoper in verbruik, wegenbelasting, verzekering. DIng is verder vrij vlot en sportief aangekleed en technisch gewoon betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:19:
Het lukt mij niet om alle Supra's tegelijk in één ebay search te krijgen. Jou wel?
SnowDude schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:54:
[...]
En dan hier weer te koop zetten omdat je zoek wordt gereden door een Golf GTi
Import spul vaak al aan gort gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Saturnus schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:00:
Import spul vaak al aan gort gereden?
Wat bedoel je daarmee? Hij suggereert dat de 3 liter non-turbo heel gauw te langzaam gevonden wordt, zeker vergeleken met nieuwe opgefokte boodschappenkarretjes die harder gaan. Heeft ie wel een punt. Maar goed, je hebt wel aardig wat auto voor redelijk weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
GreenSky schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:26:
[...]
Wat bedoel je daarmee? Hij suggereert dat de 3 liter non-turbo heel gauw te langzaam gevonden wordt, zeker vergeleken met nieuwe opgefokte boodschappenkarretjes die harder gaan. Heeft ie wel een punt. Maar goed, je hebt wel aardig wat auto voor redelijk weinig geld.
Precies, 220 PK is voor een auto van bijna 1500 kilo echt niet veel. Een non turbo Supra is helaas meer show dan go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:00:
[...]

Het lukt mij niet om alle Supra's tegelijk in één ebay search te krijgen. Jou wel?
Ik kijk niet op ebay, ik zoek meestal via pistonheads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

SnowDude schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:56:
[...]
Precies, 220 PK is voor een auto van bijna 1500 kilo echt niet veel. Een non turbo Supra is helaas meer show dan go.
Nou ja, traag is 'ie natuurlijk ook niet. 0-100 in iets onder de 7 seconden toch?
Het punt is alleen dat iedereen de twin turbo kent en er vanuit gaat dat een Supra 0-100 in 5,5 moet doen :P En z'n looks bevestigen dat idee.
Combineer dat met het feit dat een moderne hothatch zoals de Golf GTi, Focus ST of Leon FR tegenwoordig dankzij turbo de 6 seconden nadert, en ja, dan wil je eigenlijk wel wat meer power in je supersport-Toyota :+
Maar ik blijf erbij, vergeleken met 95% van het Nederlandse wagenpark is een Supra n/a niet traag te noemen. Als het je puur om de looks of de kosten gaat, en je geen straatracer bent, dan is er niets mis met een Supra n/a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
@GreenSky, SnowDude
Aha. Dat kan ook natuurlijk.

@minipolopikoler
Dan ga ik daar maar eens kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik zou zelfs eerder voor een Supra N/A gaan en er de shiznitz van maken, niets zo leuk als een dik hoogtoerig N/A blokje vind ikzelf. Gooi het ding op dieet en dat komt wel goed voor een 6 sec 0-100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja leuk idee, alleen een slechte basis om mee te beginnen als je het mij vraagt. Dat soort projecten zie ik liever met auto's die van zichzelf al erg weinig wegen.

• SnowDude
Phuncz schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:05:
Ik zou zelfs eerder voor een Supra N/A gaan en er de shiznitz van maken, niets zo leuk als een dik hoogtoerig N/A blokje vind ikzelf. Gooi het ding op dieet en dat komt wel goed voor een 6 sec 0-100.
Er zit meer verschil tussen een NA en een Turbo Supra dan alleen het blok. Remmen, versnellingsbak en diff zijn allemaal anders.
GreenSky schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:22:
Ja leuk idee, alleen een slechte basis om mee te beginnen als je het mij vraagt. Dat soort projecten zie ik liever met auto's die van zichzelf al erg weinig wegen.
True!

[ Voor 24% gewijzigd door SnowDude op 27-11-2008 08:35 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik bedoel maar, als ik zou moeten kiezen tussen N/A en Turbo Supra. Als ik een leuke sportcoupe zoek, zal het ook wel vaker iets anders zijn. Zelf zou ik eerder voor een RX-8 of iets dergelijks gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Sow, weer wat verder...

Mn mazda krijgt als et goed is nieuwe apk, hopelijk scheelt dat in de verkoopbaarheid.
Ben bij paar dealers geweest, mooie autos gezien, lekker duur ook gelijk weer, maar verschil tussen wel en niet inruilen is bij de ene 1500 en de andere 1750 euro. Vind ik te weinig, al ben ik wel meteen mn auto kwijt.

Gisteren 2 mooie autos gezien, in gereden, onder alle hoeken bekeken. Zien er beiden netjes uit:

http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=5287141

http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=5641598

Wagen uit 2001 heeft alleen geen originele pookknop meer, maar dat is op te losse, klein gaatje in de stoel en een beschadiging in een wielkast, maar niet enorm. Paar kleine dingetjes technisch mee, maar dat wordt opgelost.
Verder zijn er door een vorige eigenaar onder de hoedeplank speakers aangebracht.

Die uit 2003 is weer wat jonger, minder km's, heeft traction control, zij-airbags en standaard een cd ipv cassettedeck.
Ook ziet hij er door de facelift net iets beter uit en komt het interieur net wat strakker over.
Kon verder niks aan de auto ontdekken, zag er super uit allemaal.

Beiden hebben gewoon first class garantie, dus dat zit ook gewoon goed.

Nu alleen nog bij mezelf nagaan of die zwarte 2500 euro meer waard is... voor een iets jonger/netter autotje met een cd speler in et dash :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:30
Zomoto roept 8000 om 11250, bij uitstekende staat van onderhoud.

Ik kocht 14 maanden terug een Avensis linea sol(=verre van basis) 1.8 die precies 14 maanden minder jong is voor ... Zeg 11500-12000 (Ik heb een prijs incl LPG installatie betaald, dus dit is een benadering, 1500-2000 voor de lpg) Stond dan 67K op de teller, maar het verschil vind ik wel erg klein.

[ Voor 3% gewijzigd door Ronald op 07-12-2008 19:03 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

nou auto staat weer bij de garage :/ speaker zou eindelijk vervangen worden, is dat ding niet binnengekomen, maar belangrijker; hoop dat ze de oorzaak vinden van mijn verdwijnende koelvloeistof.....

Verder nog een vraagje, ik heb dus een 2007 avensis met ingebouwde navigatie TSN700 / B9010 nou krijg ik nogal wisselende berichten over de aansluitmogelijkheden van dat ding. Er kan volgens toyota wel een i-pod link op aangesloten worden, maar volgens de dealer geen cd-wisselaar (volgens toyota nederland wel). Op internet beetje lopen zoeken en er bestaat nogal wat verwarring over, je hebt gizmo's die gebruik maken van de cd wisselaar aansluiting om op die manier een aux-in te maken maar volgens de fabrikant van die dingen is die weer niet compatibel met deze navigatie vanwege de software :/ heeft iemand hier een mp3 speler anders dan een ipod op zijn navigatie aangesloten gekregen (tsn600 is identiek geloof ik) en hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Het is inmiddels lekker warm zonnig zomers weer hier (zo af en toe ;) ) dus waren we dit weekend weer erop getrokken, op zoek naar mooie stranden.

Hier de Prado op het strand bij Castle Point.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/tmp/tb_prado_surf.jpg

Bij terugkomst parkeerde deze Toyota Hilux Surf (2e generatie meen ik) naast ons bij de lokale supermarkt (de Pak N' Save):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/tmp/tb_surf.jpg

_/-\o_ _/-\o_ zo'n verhoogd onderstel en een snorkel lijken me geweldig voor op de landcruiser alleen dan past hij niet meer in de parkeergarage op mijn werk. Wellicht nog maar een Surf erbij nemen als speel apparaat ofzo ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mooie foto op het strand.

Sfeerplaatje van mij :P

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_l74OXcLvtLc/SUFP7WQD6uI/AAAAAAAAAMs/XU7yAoGdsHU/s800/celica%20ndsm%20zij%20uitspringend.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
vanaf zaterdag hier ook weer een toyota op de stoep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wat voor 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:30
Weet iemand al iets over de nieuwe Verso? Er is op wat camouflagefoto's totaal niets over te vinden helaas :/. Toyota weet dat over het algemeen goed verborgen te houden ...

Hij zou ergens in het eerste kwartaal (dus de komende 3 à 4 maanden) uit moeten komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Wouter! op 17-12-2008 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Lex: ivm. de TNS700 + iPod: mijn garage zei ook dat de iPod module erop aan te sluiten is, maar dat je geen trackinfo had. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, om die reden twijfel ik ook nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

Phuncz schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:22:
Lex: ivm. de TNS700 + iPod: mijn garage zei ook dat de iPod module erop aan te sluiten is, maar dat je geen trackinfo had. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, om die reden twijfel ik ook nog...
ik zit nu te denken aan een fm modulator tussen de antenne in te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Mijn oom doet een roadtest met de IQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:17

-tom-562

Oliesjeik

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Leuk turbo sletje. Ook leuk, die IQ. Erg klein stadsautootje maar toch een hoop meer auto dan z'n concurrenten lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het "premium" klein ding is op zich al leuk, nu moet je niet aan degelijkheid en luxe inboeten om compact te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Yaris T-Sport, quicksilver...

ff snel pic genomen
Afbeeldingslocatie: http://www.ikroel.net/fotos/yaris.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:04

Impry

Rallymedia.nl

Leuke wagens zijn dat! Veel plezier ermee!

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Vandaag de Corolla Sedan 1.4 D-4D meegekregen omdat de mijne weer binnen moest voor preventief geknutsel, zodat dat turbo probleem niet terugkomt. Wat een trage bak, ondermotorisatie is de understatement van het jaar. Eenmaal in 3de versnelling en dan houdt het zowat op met accelereren. De wagen voelt ook minder degelijk aan in de iets lagere trim, vrij raar. 3000rpm met 120km/u is ook niet grappig in een diesel, zelfs 90km/u in 5de was nog boven de 6 liter / 100km verbruik. Dan is mijn 2.0 toch zuiniger.

De nieuwe Avensis stond er ook in sedan en wagon versie, wat een mooie wagen ! Een origineel ogende wagen die vooral in het wit goed tot uiting komt. De wagon ziet er zeer mooi uit, niet gewoon een Avensis + extra ruimte maar een heel andere wagen die op zichzelf ontwikkeld is. Als het ding niet een dikke 10.000€ duurder was in dezelfde versie als mijn Corolla, dan wist ik het wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Phuncz op 23-12-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Dag Toyota liefhebbers, ik vind de TS toch iets te subjectief. Begrijp me niet verkeerd, ben grote liefhebber van eigenlijk alles wat Japans is, maar ik denk dat we het merk niet moeten overschatten. My thoughts:

Toyota brengt alleen maar saaie auto's hier naar Europa. De enige wat nog een beetje leuk was was die MR2 van een paar jaar terug, maar die is foetsie. En dan die vermeende Subaru/Toyota sportcoupé, lees net dat ie wegens recessie in de koelkast is gezet. Vroeger, toen maakte Toyota auto's, net als Nissan trouwens en Honda ook. Waar zijn die gold old modellen die nog hun eigen karakter hadden?

Kwalitatief is Toyota er op achteruit gegaan sinds ze de productie naar Europa hebben overgeheveld, dat blijkt al uit diverse onderzoeken. Waarom Toyota? Omdat het niet in elkaar wordt gezet door kleine mannetjes met witte handschoentjes, welke als ze een fout maken harikiri plegen om hun spijt te betuigen. Daarom!

Kijk bijvoorbeeld naar hun samenwerking met PSA. WTF, Frans? Kom op. Ken me nog wel de Corolla herinneren met die 2 liter diesel. Dijk van een motor, dijk van een auto (echt zo'n ding waar je 8 ton mee kan rijden en daarna nog richting Afrika gaat omdat men daar minder opkijkt van een roestgat meer of of minder). Maar nee hoor, Europese milieuwetgeving, Toyota loopt achter de feiten aan; ze lepelen er een Frans blok in! En jep, deze auto's hadden vele malen meer (motorische) problemen dan de voorgaande modellen. Dit kwam pas weer een beetje goed toen ze die eerste D4D's er weer in gingen hangen. Erg jammer.

En waarom trekken ze die Camry van de markt? Kostte het te veel geld om ze hier naartoe te brengen en wilden ze er geen dedicated fabriek hier voor bouwen? Dat is één van de beste modellen (kijk naar die arab drift mafketels, haha) die Toyota maakt, waarom van de markt halen? Flikker er een diesel in en verkoop! Maar neuh...

Toyota's worden hier retegoed verkocht onder particulieren. Die betalen liever iets meer voor een kwalitatief goede auto, maar de zakelijke rijders willen gewoon zo veel mogelijk voor hun leasebudget. Ze zouden hier beter op in moeten spelen. Kijk, de reden waarom Toyota zo'n verkoopsucces is in de hele wereld is voornamelijk de prijs. In Amerika zijn het gewoon cheap-auto's die hun plaats op de markt hebben ingenomen door zuinig en cheap te zijn. In het midden-oosten en omstreken? Kwaliteit telt (natuurlijk) maar ook hier zijn het goedkope allemans auto's (net als Opel's hier). Ik ken een Irakees. Weet je, iedereen vind Toyota's daar echt schijtauto's, niemand heeft respect daarvoor geen enkele Japanse bak dan ook. Je doet pas mee als je iets van Duitse afkomst hebt. Catch my drift?

Ik heb een Starlet gehad, wat een superauto. Aardige weglegging, enorme toerenrakker en gewoon elke 1.9 tdi bij het stoplicht eruit scheuren. Formidabel. Maar als ik in een Yaris stap :O
M'n pa heeft zo'n Verso geval. 1600 met wat is het, 120 pk ofzo? Ding is niet vooruit te branden, tja als je auto's met zeven airbags maakt en vol andere rambam waardoor ze 1300 kilo wegen heb je geen reet meer aan je 120 pk. Van een merk dat vroeger mooie dingen bouwde (mr2, supra, ae86 maar ook bijvoorbeeld de chaser en die good'ol landcruisers) komen steeds alleen maar de saaie modellen naar hier en dat vind ik maar 10x niks. Niet alleen Toyota heeft dat syndroom, dat geldt net zo goed voor Subaru (waarom geen Legacy Turbo?) en Honda. En Nissan noem ik niet meer Japans (fairlady my ass), sorry.

Naja, sorry ik moest dit even kwijt. Ik vind het gewoon zo jammer van de Europese markt (en onze belachelijke milieunormen en benzineprijzen) dat het blijkbaar noodzaak is voor de Jappen om hier geen mooie dingen meer naartoe te verschepen. Maar ik vertel niks nieuws natuurlijk, want dit is al 15 jaar aan de gang ;( ;( Sorry van mijn 2 centen, mijn welgemeende excuus als ik je onbedoeld heb meegenomen in mijn negative thoughts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

ebia schreef op woensdag 24 december 2008 @ 02:26:
Kijk, de reden waarom Toyota zo'n verkoopsucces is in de hele wereld is voornamelijk de prijs. In Amerika zijn het gewoon cheap-auto's die hun plaats op de markt hebben ingenomen door zuinig en cheap te zijn. In het midden-oosten en omstreken? Kwaliteit telt (natuurlijk) maar ook hier zijn het goedkope allemans auto's (net als Opel's hier). Ik ken een Irakees. Weet je, iedereen vind Toyota's daar echt schijtauto's, niemand heeft respect daarvoor geen enkele Japanse bak dan ook. Je doet pas mee als je iets van Duitse afkomst hebt. Catch my drift?
In de VS zijn Toyota's zeker niet de goedkoopste auto's. De 4Runner (Hilux Surf) en de Landcruiser modellen zijn een stuk duurder dan de 4WD/SUV troep van GM. En om nou te zeggen dat ik echt wakker lig van wat een Irakees denkt van Toyota's...? Overigens is de meest voorkomende 4WD in het Midden Oosten..... ja, zegt u het maar? Inderdaad - de Toyota Landcruiser en de Toyota Hilux pickups. En waarom? Omdat alles van "Duitse afkomst" gewoon echt troep is zodra het niet meer op asfalt kan rijden.
(Veel plezier met je X5 en Q7 in het zand..... not)

Overigens die opmerking over geen Legacy Turbo kan ik niet plaatsen - de Legacy GT Spec B. wordt aangedreven door een 2.5 liter turbo blok met 184 kW en 339 Nm. :9~

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Toyota heeft enkel nog saaie wagens maar er zijn nog genoeg degelijke wagens. In de US en Midden-Oosten krijg je geen diesel verkocht, dus het is gewoon immens veel goedkoper het uit te besteden. Die 2.0 diesel die jij noemt is toch niet die ongeblazen 90pk wat niet vooruit wil ? Mijn vaders oude kikkerogen Corolla had die en met een leeggewicht van 1150kg gaat ie nog niet vooruit.

Mijn corolla komt uit Japen en met de motor heb ik problemen gehad maar dit is uiteindelijk keurig opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ergens roept "Yaris Sport" bij mij het gevoel van een contradictio in terminis op...

(Net zoiets als een Prius Turbo ofzo... ;) )

[ Voor 22% gewijzigd door Mx. Alba op 24-12-2008 10:16 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:04

Impry

Rallymedia.nl

ebia schreef op woensdag 24 december 2008 @ 02:26:
M'n pa heeft zo'n Verso geval. 1600 met wat is het, 120 pk ofzo? Ding is niet vooruit te branden, tja als je auto's met zeven airbags maakt en vol andere rambam waardoor ze 1300 kilo wegen heb je geen reet meer aan je 120 pk.
Vandaar dat er ook de 2.2 D-CAT is uitgebracht, rijd maar eens een keertje mee en zeg dan nog maar eens dat die 1500kg niet vooruit komt. (met 177pk en 400Nm koppel)
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ook Toyota nog steeds wel pittige versies uitbrengt. (Oke, het zijn geen Supra's die in 4 sec. aan de honderd zitten, maar dat terzijde)

[ Voor 9% gewijzigd door Impry op 24-12-2008 10:31 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@ebia, ik kan me wel vinden in je verhaal, maar goed, wat mij betreft oud nieuws. Ik rij ook vooral nog in de oude Toyota's rond die ik wel boeiend vind. 1 daarvan is 13 jaar oud en werd nog tot 98 geleverd, ook de snelste versie, maar die verkocht zeer weinig.

En ze verkopen nog wel sportieve versies hier en daar. Maar over het algemeen is het idd een stuk saaier geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
tazzman schreef op woensdag 24 december 2008 @ 06:45:
[...]

(Veel plezier met je X5 en Q7 in het zand..... not)
Mja, die auto's zijn om eerlijk te zijn ook niet echt voor offroaden gemaakt. Het is vrijwel puur het uiterlijk. Daarintegen zijn een landcruiser / hilux op de weg weer niet te vergelijken met een q7/x5.

Neemt niet weg dat het geweldige dingen zijn, die hilux en Landcruiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:11
Ricardo87 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 18:02:
* Spixo meldt zich als nieuwe Toyota rijder

Onlangs een nieuwe Toyota Yaris gekocht in het zwart. Foto's volgen binnenkort 8)
Tsja, belofte maakt schuld. Hierbij dan alsnog een foto ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/ohE06267.jpg

Meer zijn te zien elders op het forum:
Ricardo87 in "Show je auto - Deel 56"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:11
kwiebus schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 17:01:
[...]

Die link geeft een Error™
offtopic:
Toevallig geen Huiskamer toegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 17:07
Zo vorige week de Toyota iQ Besteld (1.0 Aspiration), nu enkel nog de velgen, k heb zitten zoeken op internet en wou de TTE Grand Prix velgen er wel onder hebben. Maar ja nu is dus de vraag of een 7J velg er wel onder past :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:04
M@rijn schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:56:
Zo vorige week de Toyota iQ Besteld (1.0 Aspiration), nu enkel nog de velgen, k heb zitten zoeken op internet en wou de TTE Grand Prix velgen er wel onder hebben. Maar ja nu is dus de vraag of een 7J velg er wel onder past :(
Waarom ben je voor de iQ en niet voor een Aygo gegaan? De Aygo is even zuinig en 5k goedkoper namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
timcooijmans schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:01:
[...]

Waarom ben je voor de iQ en niet voor een Aygo gegaan? De Aygo is even zuinig en 5k goedkoper namelijk...
heb jij al ooit eens een iQ gezien met:

- lichtsensor
- regensensor
- klimaatcontrol
- key-less entry

etc. etc. :+

En hij smoelt gewoon wat lekkerder, hij is ook wat comfortabeler als de Aygo en tevens ook nog eens stiller. Een aygo is toch gemaakt om het zo goedkoop mogelijk te laten zijn. Dat is met de iQ niet. Een reviewer heeft al gezegd:

Hij heeft de ruimte van een Aygo, het rijcomfort/eigenschappen van een Auris en het kwaliteitsniveau/gevoel van een Lexus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ah cool, ik wil zeker wel foto's zien :)
Dat met die velgen dat kun je zo uitrekenen als je de offset en breedte van de standaard velgen weet, plus de afstand tot de wielkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
GreenSky schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:42:
Ah cool, ik wil zeker wel foto's zien :)
Dat met die velgen dat kun je zo uitrekenen als je de offset en breedte van de standaard velgen weet, plus de afstand tot de wielkast.
Foto's zal ik zeker posten :) de dealer heeft al een aardig wensenlijstje van me gehad met allerlei dingen die anders moeten zoals:

- 16" lichtmetaal
- Toyo Proxes T1-R banden
- Philips Xtreme lampen
- Spoilertje
- Uitlaatsierstuk
- alu dorpel beschermers
- dashboardtas (aangezien er geen dashboard kastje inzit)

En dat is het wel zo'n beetje, in de toekomst ook nog maar eens kijken waar TTE mee komt ;)

En wat betreft die velgen denk ik dat her wel goed komt, als ik op de website zie hoeveelruimte er nog is in de wielkast dan moet dan goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Welke van dat lijstje zijn officiële opties en welke niet?
Ik denk wel dat die 16x7 past, maar is dat niet stervensduur? Velgen bij de Toyo dealer kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 10-01-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 07:43
GreenSky schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:25:
Welke van dat lijstje zijn officiële opties en welke niet?
Volgens mij in ieder geval deze:

- Spoilertje
- Uitlaatsierstuk
- alu dorpel beschermers
- dashboardtas (aangezien er geen dashboard kastje inzit)

[ Voor 12% gewijzigd door kwiebus op 10-01-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
@ kwiebus, klopt dat zijn de officiele, de andere zijn de dingen zoals ik die wil hebben.
Wat die velgen (en alle andere dingen) betreft, ik krijg de maximale korting van de dealer aangezien ik hem wel eens help met zijn PC's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb eergisteren in de iQ gezeten, voor- en achterin. Voorin is het lekker ruim, achterin alleen als er voorin een klein mensje zit en niet 1.80m. Dat is ook niet de bedoeling natuurlijk :) Wat me meteen opviel is hoe groot die deuren zijn, wat een joekels !! Zelfs een tweedeurs coupe kan daar een puntje aan zuigen. Het kwaliteitsniveau is idd zeer netjes, maar Lexus zou ik het nog niet noemen. Het is wel een degelijke kleine wagen, iets dat de huidige markt mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
@phuncz, zou je ongeveer kunnen inschatten hoeveel ruimte er nog is in de wielkasten? Dit ivm m'n 16" inch velgjes die ik wil hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Eerlijk gezegd geen idee. 16" zou eronder moeten passen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Se7enth_son
  • Laatst online: 08-09 11:00

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Cool zo'n iQ!
Ben zeer benieuwd naar een korte impressie en foto's als je hem binnen hebt d:)b

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
had iQ niet standaard 16" ... of 17"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
@ Se7enth_son en andere geintresseerde:

Ik zal zsm een impressie maken en foto's van als ik hem binnen heb, komt helemaal goed!

@Kerstmanneke:
In de periode van de introductie werd er voorgehouden dat er 16" lichtmetaal onder zou komen te zitten, dit is echter teruggedraaid naar 15" de reden weet ik niet, ik heb gister contact gehad met Toyota (nog niets gehoord) met de vraag of 16" 7J zou passen. In japan is 16" al wel leverbaar maar in de 'onmogelijk' maat 5.5J.
Het is dus niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Zo gisteravond weer achter het 1 en ander gekomen.
Toyota heeft nog steeds niets laten weten over die velgen. De minimale breedte van de band op die velg is 195 en er blijken al de nodige aygo's te zijn met 195 die er problemen mee hebben qua aanlopen en dat de band ergens langsschuurt. Ik wil niet vanaf het begin tegen zulke problemen aanlopen.
Het zal nu eerst maar een 185 T1-R worden op een 15" velg. Ik kan over een poosje dan altijd nog andere grotere velgen nemen en bredere banden.

Ik heb gekeken naar 15" velgen die toyota levert op de iQ maar daar staan nog een afbeeldingen bij, het betreft een velg met als titel Design F en één met Design I als titel. Beide zijn als antraciet leverbaar. Iets wat ook wel mooi zal staan onder de witte iQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

net bericht van de garage, de lekke koppaking had toch hitteschade veroorzaakt, moet een compleet nieuw onderblok in :/ duurt dus nog wel even voordat ik hem terug heb, en het duurt al een maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@M@rijn, post maar plaatjes van de velgen als je wat hebt.
lex schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:05:
net bericht van de garage, de lekke koppaking had toch hitteschade veroorzaakt, moet een compleet nieuw onderblok in :/ duurt dus nog wel even voordat ik hem terug heb, en het duurt al een maand
Wat voor auto rij je dan? Koppakking lek? Ouderdom/versleten of een keer oververhit geraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

avensis d4d van een jaar oud, vorige berijder heeft hem vermoedelijk nogal afgetrapt (leaseauto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Sowieso wel vreemd toch, een ex-lease auto van 1 jaar oud. Heb je er een stuk minder voor neergelegd dan andere Avensissen van een jaar oud toendertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Zit er geen fabrieksgarantie meer op dan? 1 jaar oud.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Bigfoot schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:07:
Zit er geen fabrieksgarantie meer op dan? 1 jaar oud.....
3 jaar of 100.000 km vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan geen info over de witte 107 met rode strepen vinden, ik zag er een staan (met v6 badge, wat ik zeker betwijfel).

Gaaf bakkie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

het is nog steeds een leaseauto :P kost me dus niets, ik heb hem overgenomen omdat de vorige berijder wegging bij het bedrijf, zit nog garantie op idd dus het is een duur geintje voor toyota (zeker omdat ik dus al een paar weken in een huurauto rondrij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

M@rijn: misschien informatie die je al had maar je weet nooit. Bij mijn garage hadden ze twee iQ's staan, eentje met navigatie en eentje zonder. Ik vermoed allebei een andere trim. Heb een foto gemaakt van de velg die op beide zitten, de maten op de banden zijn 175/65/15 geloof ik:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/IMG_0259.JPG
Dit model dus. Zeer mooie velgen trouwens.

Hoop dat je er iets mee bent !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Phuncz: Helemaal top, zijn zeer mooie velgen idd, maar de 16" gaat weer kriebelen :P Ik ben daarnet gebeld door Toyota Nederland en een collega van hun moest even wat navraag doen. Die collega had namelijk zelf ook een iQ besteld en wou er ook 16" onder hebben.
Ze wisten me te melden dat 16" wel ging passen, echter dat ik maar maximaal een breedte van 6.5J mocht hebben, een grotere breedte konden ze niet garanderen.
De TTE Grand Prix's vallen nu dus af, nu is het even op zoek gaan naar 16" velgen met 6.5J en anders voorlopig eerst maar op de standaard velgen, maar ik krijg velgen standaard met hoogglans. Ik heb er afbeeldingen van gezien maar ik vind het niet mooi.

En zo blijven we maar bezig met wikken en wegen, ik hoop er voor mezelf toch wel deze week uit te zijn. Ik ga nu even bij derden kijken voor velgen aangezien de prijs voor de velgen van de foto ongeveer 700 in totaal zijn. Nog 'effe' verder zoeken hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Een setje leuke Volk Racing wielen eronder ofzo :D Op zich heb ik zo geen idee maar het lijkt me dat je best kijkt naar velgen die onder een Clio RS bv. passen, die lijken me vergelijkbaar. En ook zeker mooi, antraciet OZ Racing Superturismo GT:

Afbeeldingslocatie: http://www.ozracing.no/webimgoz6/2007/OZ%20ruote%20catalogo%20WEB/00_Racing/Superturismo%20GT/OBJ/WEB_SUPERTURISMO%20GT-S_1.jpg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ozracing.no/webimgoz6/2008/OZ_SUPERTURISMO%20BLACK/WEB_SUPERTURISMO-BLACK.eps.jpg

Die zijn veel gebruikt onder kleinere wagens, zijn ook in 16" te krijgen met 4-spaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Ik heb de iQ in photoshop gemonteerd met die OZ Superturismo en ze misstaan opzich niet, echter ben ik meer opzoek naar zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.k-tecracing.com/products/general/newturini_1.jpg

Maar dat is lastig te verkrijgen in nederland.

edit: maar die laatste van mij gaan ook problemen opgeven (speedline Turini) aangezien die weer 16"x7J zijn :O

[ Voor 18% gewijzigd door M@rijn op 15-01-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Poe poe eindelijk velgen gevonden, ze alleen niet van Toyota maar van Mazda, dit is een 16"x6.5J velg. Maar ja hoe krijg je dat mazda logo weg ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.sierix.nl/div/got/mazda2_16_65.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dat kan je er waarschijnlijk zo uit ploppen vanaf de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
GreenSky schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:16:
Dat kan je er waarschijnlijk zo uit ploppen vanaf de achterkant.
Das mooi dan :P zouden de maten van andere doppies een beetje universeel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Wat een mooie auto's toch weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
M@rijn schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:59:
[...]

Das mooi dan :P zouden de maten van andere doppies een beetje universeel zijn?
Ja, kan je misschien wel bij de Toyota dealer halen. Maar je moet het wel effe navragen, effe zeker weten voordat je die velgen haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat zijn inderdaad mooie velgen. Heb ooit eens gekeken voor Mazda 6 velgen voor onder mijn MR2, zag er ook netjes uit maar waren toch niet goedkoop helaas. Meestal kunnen de Japanners onderling uitwisselen. Wel moet je de ET-waarde bij allebei even navragen, als die teveel afwijken gaan je velgen uitsteken of juist teveel naar binnen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Ja ik moet nog even achter die ET waarde aan, a.s. vrijdag komt de demo al en daarop mag er al getest worden met velgen e.d. dus voor hetzelfde geldt past 7J gewoon ;) zou een hoop schelen.
En de leverdatum van m'n iQ is nu ook bekend, 1maart komt ie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wel even ermee rijden dan he, want straks loopt ie aan bij drempels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
GreenSky schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:16:
Wel even ermee rijden dan he, want straks loopt ie aan bij drempels.
Idd dat was ik ook al van plan, maar als grootste probleem zie ik het aanlopen nav de stuuruitslag, als ie dat al niet goed zou doen dan gaat dat feestje al niet door zeg maar.
Pagina: 1 ... 17 ... 167 Laatste