Met de juiste filters zou dit zou een prachtige persfoto kunnen zijn:
Het was dit weekend een lang Labour Day Weekend (d.w.z. maandag 27/10 was een vrije dag) dus trokken we er weer opuit met de Prado! 

En hier zijn we aanbeland in het woeste landschap van Tongariro national park met op de achtergrond Mount Ruapehu. Ruapehu is *het* ski gebied van het noord eiland van NZ en voor de Toyota-rijdende LOTR fans, op Mt. Ruapehu werd een groot gedeelte van de "Mordor" scene's gedraaid. Een aantal van deze locaties is overigens zeer eenvoudig met de auto te bereiken.

De bezitters nemen een frisse duik terwijl de Prado toe kijkt op Cape Kidnappers (no joke) ten zuiden van Napier.

Ons vakantiehuisje (of te wel "bach" voor de kiwi's onder ons - en dat is uit te spreken als "batch") aan Lake Taupo, het strand is ongeveer 45 seconden lopen. En nee, d'r groeit niets op het dak van de auto, dat is een struik die er achter staat.
En hier zijn we aanbeland in het woeste landschap van Tongariro national park met op de achtergrond Mount Ruapehu. Ruapehu is *het* ski gebied van het noord eiland van NZ en voor de Toyota-rijdende LOTR fans, op Mt. Ruapehu werd een groot gedeelte van de "Mordor" scene's gedraaid. Een aantal van deze locaties is overigens zeer eenvoudig met de auto te bereiken.
De bezitters nemen een frisse duik terwijl de Prado toe kijkt op Cape Kidnappers (no joke) ten zuiden van Napier.
Ons vakantiehuisje (of te wel "bach" voor de kiwi's onder ons - en dat is uit te spreken als "batch") aan Lake Taupo, het strand is ongeveer 45 seconden lopen. En nee, d'r groeit niets op het dak van de auto, dat is een struik die er achter staat.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Mooi de ruimte op de Landcruiser uit te laten
Trouwens, Te koop: Mijn Toyota MR2 uit 1985

DM me voor meer info
Trouwens, Te koop: Mijn Toyota MR2 uit 1985

DM me voor meer info
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
ga je spijt van krijgen ... ;p
afgelopen zaterdag wat autotjes bekeken, keer celica van dichtbij bekeken en ook wat yarissen t-sport.
Beide erg leuk, beide erg duur, al is de yaris net wat goedkoper te krijgen. Nadeel is dat celica's vooral ver van mij verwijdert zijn en ik hele land door moet om ff te kijken. Terwijl der hier redelijk in de buurt nog best wat t-sportjes staan.
Yaris is wel zuiniger, lichter en goedkoper qua verzekering... celica is wel net wat meer auto.
Zit dan ook nog es met een mx5 die de deur uit moet en ik niet weet wat ik ervoor terugkrijg...
afgelopen zaterdag wat autotjes bekeken, keer celica van dichtbij bekeken en ook wat yarissen t-sport.
Beide erg leuk, beide erg duur, al is de yaris net wat goedkoper te krijgen. Nadeel is dat celica's vooral ver van mij verwijdert zijn en ik hele land door moet om ff te kijken. Terwijl der hier redelijk in de buurt nog best wat t-sportjes staan.
Yaris is wel zuiniger, lichter en goedkoper qua verzekering... celica is wel net wat meer auto.
Zit dan ook nog es met een mx5 die de deur uit moet en ik niet weet wat ik ervoor terugkrijg...
Tja een Celica is meer auto, en uiteindelijk wel wat zeldzamer dan een Yaris. Dus ja, naar de andere kant van het land
Wat voor MX5 heb je, welk bouwjaar?
Wat voor MX5 heb je, welk bouwjaar?
gewoon een mx5 ... uit 1991
NA, rood
NA, rood
Zelf had ik laatst de ingeving om mijn Corolla Sedan 2008 weg te doen voor een 2006 Celica of een MR-Spyder, omdat ik bij de Corolla weinig "fun" heb. Maar met het hogere verbruik en (vooral bij de MR) minder bagage/passagiersruimte, zal het voorlopig toch bij een gedachte blijven.
Hoezo? Een Celica is een mooie compromis. Evenveel (zo niet meer) ruimte, is toch sportief, maar weer niet zo die-hard als de MR2.
knappe auto. Vind 4X4's met een korte wielbasis (in dit geval relatief gezien) altijd erg charmant om te zien.tazzman schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:32:
Het was dit weekend een lang Labour Day Weekend (d.w.z. maandag 27/10 was een vrije dag) dus trokken we er weer opuit met de Prado!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ze dan ook nog eens gebruikt worden in een omgeving waar zo'n ding tot z'n recht komt (i.p.v. in de PC Hooftstraat), nog beter.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Met een 2006 Celica of een MR-Spyder heb je dan denk ik wel een vrij zeldzame auto.Phuncz schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:07:
Zelf had ik laatst de ingeving om mijn Corolla Sedan 2008 weg te doen voor een 2006 Celica of een MR-Spyder, omdat ik bij de Corolla weinig "fun" heb. Maar met het hogere verbruik en (vooral bij de MR) minder bagage/passagiersruimte, zal het voorlopig toch bij een gedachte blijven.
Dat klopt, helaas is de Celica voorwiel en veel minder sportief. De MR-Spyder is dan weer uber-sportief, maar ook uber-onpraktisch. Zowiezo heb ik nu een full option wagen van 2008, ik vrees dat een Celica van 2005/6 met weinig km's en in de juiste versie (wit of blauw) voor bijna hetzelfde weggaat.
Ook names de Prado - dank u voor de complimenten. Ik heb bewust voor een SWB Prado gekozen omdat een "grote Prado" echt onpraktisch lang is. Deze "kleine" variant is niet veel groter dan een flinke stationwagen en is verassend wendbaar. File parkeren of U-turns maken gaat veel makkelijker dan ik eerst gedacht had. De kortere wielbasis heeft nog geen nadelig effect gehad bij het "offroaden" - en binnen de 4x4 community hier in NZ wordt het ook niet gezien als een groot nadeel.YellowCube schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:49:
[...]
knappe auto. Vind 4X4's met een korte wielbasis (in dit geval relatief gezien) altijd erg charmant om te zien.
Als ze dan ook nog eens gebruikt worden in een omgeving waar zo'n ding tot z'n recht komt (i.p.v. in de PC Hooftstraat), nog beter.
Al met al ben ik nogaltijd zeer tevreden met het beestje.. en dat voor 3300 euro
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Das ook de reden waarom ik aan een celica zat te denken, redelijk wat ruimte, verbruik valt mee, lekker vlot, ziet er sportief uit, vrij zeldzaam.Phuncz schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:07:
Ook nog even aan de sw20 mr2 gedacht, maar dan zit ik met zelfde probleem als mx5, ruimtegebrek... al is een mr2 net even wat meer auto.
Als ik dat dan weer met een yaris t-sport vergelijk, model komt veel voor, alleen de t-sport uitvoering valt wel mee, net wat minder vlot, verbruik wel stuk lager, wegenbelasting beetje lager en ook minder afschrijving.
Daarnaast zijn de onderdelen net wat gangbaarder dan een celica, al blijft het toyota, gaat toch niet kapot ;p
Financieel gezien is een yaris gewoon betere keus... en 2e hands net wat beter en iets goedkoper te krijgen.
Zou verder ook niet weten wat zon celica aan concurrenten heeft... een hyundai coupe, maar daar wil je niet in gezien worden.... maar verder?
Idd, de Hyundai Coupe (wil je niet
). De Honda Integra is nog wel een tegenhanger, die minstens net zo sportief is.
Net iets minder sportief, heb je de Honda Prelude.
(De Celica en MR2 zijn uit productie gegaan, laatste modellen komen uit 2005)
Net iets minder sportief, heb je de Honda Prelude.
Whaha, inderdaadkwiebus schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:24:
[...]
Met een 2006 Celica of een MR-Spyder heb je dan denk ik wel een vrij zeldzame auto.
(De Celica en MR2 zijn uit productie gegaan, laatste modellen komen uit 2005)
[ Voor 21% gewijzigd door !null op 29-10-2008 09:07 ]
zal dit weekend even foto's maken van mijn Avensis
rijdt erg lekker! enige probleempje wat ik kan vinden is dat de airco een beetje wazig is, die lijkt na een bepaalde tijd alleen nog maar koude lucht te blazen ipv zich aan de ingestelde temperatuur te houden.
Ik heb ook tijdelijk zo'n sloep de airco moet altijd op 23,5 graden om het behaagelijk te houden binnen... ben blij als ik hem straks terug mag inleveren. De motot 2,2 D4D is trouwens wel erg ok! Maar van een auto in deze klasse verwacht je wel wat meer comfortlex schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:12:
zal dit weekend even foto's maken van mijn Avensisrijdt erg lekker! enige probleempje wat ik kan vinden is dat de airco een beetje wazig is, die lijkt na een bepaalde tijd alleen nog maar koude lucht te blazen ipv zich aan de ingestelde temperatuur te houden.
Het is inderdaad een DoLuck bodykit, maar wel de 'late style'. Hun eerste bodykit voor de mkIV is in mijn ogen een stuk minder geslaagd. Bekijk hem maar eens op hun website...Saturnus schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 00:32:
Welke kit zit er op de Supra MK IV?
Do Luck front toch?
Wat nog meer?
Van de kit heb ik de front bumper, side skirts, rear side steps en diffuser. Er bestaan ook nog een motorkap, rear spoiler en spiegels, maar die vind ik niet echt mooi.
De rear wing is van TRD, maar wordt tegenwoordig alleen nog door RMM gemaakt.
Alles bij elkaar krijg je dit:

p.s. DM staat aan nu
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs
Zie ik daar Toyo Proxes T1R banden?
Zeer mooi apparaat iig, heb em wel eens eerder gezien. Ben blij dat je hier gestopt bent vwb de bodykit.
Ook een circuit filmpje gezien, van iemand die je kent. (via iemand met een mk3
)
Zeer mooi apparaat iig, heb em wel eens eerder gezien. Ben blij dat je hier gestopt bent vwb de bodykit.
Ook een circuit filmpje gezien, van iemand die je kent. (via iemand met een mk3
Ja dit zijn idd Toyo T1-R bandjes (voor en achter).
Ben er zeer tevreden mee, zowel wat betreft grip als kwa duurzaamheid. Op het circuit was ik echt bang ze finaal op te rijden, maar je kon eigenlijk amper zien dat ze 15 ronden hadden staan gummen.
Heb hiervoor Toyo T1-S gehad, maar deze vond ik toch een stuk minder. Ze zijn nu ook niet meer te krijgen, dus veel keus heb je niet
Maar jij gaat je AW-11 de deur uit doen zie ik? Met die dingen kun je volgens mij echt als een idioot de bocht om
Ben je er al uit wat je nieuwe gaat worden? Ben zelf erg fan van de Celica (de Sport heeft ook nog behoorlijk wat power), maar die dingen zijn nog flink aan de prijs moet ik zeggen.
Ben er zeer tevreden mee, zowel wat betreft grip als kwa duurzaamheid. Op het circuit was ik echt bang ze finaal op te rijden, maar je kon eigenlijk amper zien dat ze 15 ronden hadden staan gummen.
Heb hiervoor Toyo T1-S gehad, maar deze vond ik toch een stuk minder. Ze zijn nu ook niet meer te krijgen, dus veel keus heb je niet
Maar jij gaat je AW-11 de deur uit doen zie ik? Met die dingen kun je volgens mij echt als een idioot de bocht om
Ben je er al uit wat je nieuwe gaat worden? Ben zelf erg fan van de Celica (de Sport heeft ook nog behoorlijk wat power), maar die dingen zijn nog flink aan de prijs moet ik zeggen.
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs
Op mijn AW11 zitten ook Toyo T1-R's, bevallen prima. Ook met circuit gebruik. Al hebben ze soms een beetje die blauwe branderige kleur
En ja, ze kunnen behoorlijk hard de hoek om, ik heb ook eens gebumperkleeft bij een zilvere MK4 Supra in de bochten op CPZ (een beetje pushen zelfs). Die liep daarna natuurlijk wel keihard van me weg, met die 4 x zoveel pk haha. Op hoeveel pk zit jij nu eigenlijk?
Ja hij gaat eruit. Ik zal hem wel missen, het is een geweldige auto, maar ik wil tegelijkertijd ook iets anders.
In principe wilde ik een SW20, maar ik ga eerst bij een veelbelovende ST202 Celica kijken. Die is errug uitgebreid, en heeft ook wat om goed te maken dat ie FWD is
Zijn er trouwens wel eens meetings vanuit Supras.nl? Ik zie wel eens wat moois als ik een keer bij Arnout langs ga (tot nu toe 3 keer gebeurt ofzo), maar ik wil al dat moois bij elkaar wel eens zien. Gebeurt dat vaak?
Dan moet ik me misschien maar even aanmelden daar.
En ja, ze kunnen behoorlijk hard de hoek om, ik heb ook eens gebumperkleeft bij een zilvere MK4 Supra in de bochten op CPZ (een beetje pushen zelfs). Die liep daarna natuurlijk wel keihard van me weg, met die 4 x zoveel pk haha. Op hoeveel pk zit jij nu eigenlijk?
Ja hij gaat eruit. Ik zal hem wel missen, het is een geweldige auto, maar ik wil tegelijkertijd ook iets anders.
In principe wilde ik een SW20, maar ik ga eerst bij een veelbelovende ST202 Celica kijken. Die is errug uitgebreid, en heeft ook wat om goed te maken dat ie FWD is
Zijn er trouwens wel eens meetings vanuit Supras.nl? Ik zie wel eens wat moois als ik een keer bij Arnout langs ga (tot nu toe 3 keer gebeurt ofzo), maar ik wil al dat moois bij elkaar wel eens zien. Gebeurt dat vaak?
[ Voor 17% gewijzigd door !null op 29-10-2008 12:50 ]
Normaal gesproken hebben we 1 keer per jaar een meeting met meestal zo'n 25 - 35 Supras. Alleen dit jaar is er geen echte algemene meeting geweest, wel zijn er een paar kleine dyno meetings geweest met zo'n 10 - 15 auto's.GreenSky schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:45:
Hier een filmpje van 2 jaar terug: http://www.youtube.com/watch?v=g4AG5o6ovfQ
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik heb begrepen dat jij wel ene Jeroen W. kent?
Shoarmateam filmpje, heb ik volgens mij in een ver verleden al eens gezien. Die figuren (of een deel ervan) zitten ook op Celica forums.
Shoarmateam filmpje, heb ik volgens mij in een ver verleden al eens gezien. Die figuren (of een deel ervan) zitten ook op Celica forums.
Ene Jeroen W? Die moet dan uit Zaandam komen 
Wacht even, hij heeft het wel eens over een collega van hem gehad met een "oud model mr2" dus dat zul jij dan wel zijn!
Heb je foto's van die ST-202?
Een vriend van me heeft een SW22 (mr2 turbo) en dat ding rijdt echt prima! Maar met die auto zul je hetzelfde ruimtegebrek hebben als nu denk ik?
Wacht even, hij heeft het wel eens over een collega van hem gehad met een "oud model mr2" dus dat zul jij dan wel zijn!
Een vriend van me heeft een SW22 (mr2 turbo) en dat ding rijdt echt prima! Maar met die auto zul je hetzelfde ruimtegebrek hebben als nu denk ik?
Een SW20 was toch de 2.0 N/A of Turbo en de SW22 was het Amerikaans model met 2.2 enkel N/A ?
De MR2 (SW20) heeft echt veeeel ruimte voor een dergelijke wagen: in de koffer kunnen een aantal kratten bier (om een maat te hebben), achter de stoel kan je nog wat spul kwijt, vooraan een beetje. Vergelijkbaar met een MX-5 wel, maar voor zo'n wagen is het veel.
De MR2 (SW20) heeft echt veeeel ruimte voor een dergelijke wagen: in de koffer kunnen een aantal kratten bier (om een maat te hebben), achter de stoel kan je nog wat spul kwijt, vooraan een beetje. Vergelijkbaar met een MX-5 wel, maar voor zo'n wagen is het veel.
De 2.2 liter is de SW21, en de SW22 is het USA turbo model (Tja logica hebben ze bij Toyota niet van gehoord, want ook de laaste MR2 heet SW20).Phuncz schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:21:
Een SW20 was toch de 2.0 N/A of Turbo en de SW22 was het Amerikaans model met 2.2 enkel N/A ?
De bagage ruimte van de MR2 is inderdaad onverwacht groot.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Hmm meer mensen van supras.nl hier dus zie ik 
(Ben er al vrij lang niet meer geweest, maarja geen tijd enzo)
BTW Se7enth_son, ik zie dat je elektro doet / deed @ TUD... waarom kom je nou nooit s met die bak naar de TU dan? Kan ik hem eens in het echt bekijken
BTW Se7enth_son, ik zie dat je elektro doet / deed @ TUD... waarom kom je nou nooit s met die bak naar de TU dan? Kan ik hem eens in het echt bekijken
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ja dat ben ik jaSe7enth_son schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:25:
Ene Jeroen W? Die moet dan uit Zaandam komen
Een SW20 is relatief gezien een stuk ruimer dan de aw11, maar goed, zelfde probleem. Ruimte boeit me opzich niet zo, al heb ik nu wel vaker meegemaakt dat ik een andere auto nodig had om iets te vervoeren. Of mensen teleur stellen dat ze niet mee kunnen rijden enzo. Toch vervelend.
Een keer ging een vriendin van me samen met mn vriendin op de passagiersstoel haha, savonds door het centrum van Haarlem, hopen dat de politie het niet zag
Het is meer dat deze Celica gewoon een nette prijs heeft en superveel extra's heeft, het is gewoon heel veel auto voor weinig. Als het niks wordt ga ik ook weer kijken naar een SW20.
Ik wil gewoon een wat mooiere auto, en ook wat meer auto. De AW11 is supergaaf, echt een die-hard apparaat. Mensen weten ook nooit wat ze zien, veel verbaasde gezichtjes wat het nou is. En ook mensen die het helemaal geweldig vinden. Dus in die zin is de AW11 unieker dan een SW20 of T20, want dan zien mensen gewoon een sportwagen/coupe, vinden mensen toch minder bijzonder dan een AW11.
Ik zal de AW11 dan ook missen, maar ik wil tegelijkertijd ook wat anders. Een AW11 kan ook ontzettend hard de hoek om, maar je moet wel weten hoe. In kleine bochtjes is het simpel, maar lange bochten wordt ingewikkeld. Zo'n T20 gooi ik overal doorheen, en als ie uitbreekt met 100 km/u is er nog een aanzienlijke kans dat ik em onder controle houdt. (dat is bij een AW11 dus wel lastig, hoge snelheden en uitbreken, lage snelheden uitbreken kan ik nu prima aan)
[ Voor 28% gewijzigd door !null op 29-10-2008 22:11 ]
Je naam komt me niet bekend voor op het forum moet ik zeggen...scorpie schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:30:
Hmm meer mensen van supras.nl hier dus zie ik
Ik kom helaas eigenlijk nooit meer in Delft, ik werk inmiddels alweer een tijdje. Dus zeker doordeweeks zul je me daar niet tegenkomen.
Ook maar een keertje naar een meeting (Supra of GoT) komen dan?
Verwijderd
Ik zit net even te denken: ik gebruik de Aygo tegenwoordig als kilometervreter en ik heb de afgelopen tijd vaak constant 130 op de teller gehad voor 100-200km enkele rit (4000km in een maand). Kan het kwaad voor het blokkie, gezien het hoge toerental (3500 - 4000)? Hij moet er dan denk ik nogal aan trekken, maar ik heb geen idee of dit slecht voor de levensduur is. Qua verbruik blijf ik keurig op de 1:19.5 tot 1:20.5 hangen

Zolang het blokje even de tijd krijgt om op te warmen lijkt me dat geen probleem, liever zo dan tien korte stadsritjes op een dag. Een warme motor op constant toerental heeft vrij weinig te lijden.
Hij gaat er komen! De Celica ST202, 2 liter met superstrut, lsd, abs, airco, airbag.....
Nu ben ik nog aan het beslissen of ik de AW11 weg zet in een schuur (als dat kan bij familie) of dat ik em verkoop. Ik kan em misschien wel verkopen, maar zal niet snel lukken, en dan geven ze er misschien maar 1000 euro voor. Dan hou ik em wel. Zet ik em deze winter even weg, en dan in de lente weer rijden! Dan heb ik dus twee auto's naast elkaar bij die tijd. Zou ik nu ook wel willen maar dat gaat niet, want als ik de mr2 hou kost het me al extra moeite om het financiële plaatje rond te krijgen.
Nu ben ik nog aan het beslissen of ik de AW11 weg zet in een schuur (als dat kan bij familie) of dat ik em verkoop. Ik kan em misschien wel verkopen, maar zal niet snel lukken, en dan geven ze er misschien maar 1000 euro voor. Dan hou ik em wel. Zet ik em deze winter even weg, en dan in de lente weer rijden! Dan heb ik dus twee auto's naast elkaar bij die tijd. Zou ik nu ook wel willen maar dat gaat niet, want als ik de mr2 hou kost het me al extra moeite om het financiële plaatje rond te krijgen.
Schorsen, weg zetten en weer gaan rijden als je het kan betalen. Een ST202 is een leuke auto die goed rijdt, maar de fun factor is lang zo groot niet als met de AW11.
Cool, nou nog een SW20 en dan heb je dezelfde modellen/generaties Toyota's gereden als ik
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Heb jij ook T18's gereden? Maar als we dan gaan mierenneuken op motorisatie klopt het natuurlijk weer niet 
SW20 is leuk, was ik dus ook naar op zoek, maar deze ST202 was een te mooie aanbieding om te laten staan. Ook al heeft ie veel km's gelopen. En ik moet ook wel zeggen dat ik stiekem wel blij ben met achterbank en ruimte etc, gewoon weer met de auto vol vrienden op stap bijvoorbeeld.
SW20 is leuk, was ik dus ook naar op zoek, maar deze ST202 was een te mooie aanbieding om te laten staan. Ook al heeft ie veel km's gelopen. En ik moet ook wel zeggen dat ik stiekem wel blij ben met achterbank en ruimte etc, gewoon weer met de auto vol vrienden op stap bijvoorbeeld.
Exact mijn idee. Na drie maanden schorsen gaat de AW11 dan waarschijnlijk wel weer de weg op. Of anders iets verder in de lente. De winter is toch niet echt geweldig. Ook voor circuit dagen is meestal glibberig etc. Het lijkt me wel te gaan lukken, maar ik moet nog even een plekje zoeken, even bij familie kijken of het kan.SnowDude schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:39:
Schorsen, weg zetten en weer gaan rijden als je het kan betalen. Een ST202 is een leuke auto die goed rijdt, maar de fun factor is lang zo groot niet als met de AW11.
[ Voor 52% gewijzigd door !null op 03-11-2008 13:07 ]
Oh nee je hebt gelijk, ik heb nog nooit in een T18 gereden 
Naja 2 van de 3 overlap dan
Cool man die ST202! Pics! 
Heb zelf naast de Supra ook zo'n Celica (alleen dan de 1.8L), en kwa ruimte is dat goed te doen.
Goed plan om je AW-11 er naast te houden, altijd leuk om n scheurijzer te hebben voor de zomermaanden
Heb zelf naast de Supra ook zo'n Celica (alleen dan de 1.8L), en kwa ruimte is dat goed te doen.
Goed plan om je AW-11 er naast te houden, altijd leuk om n scheurijzer te hebben voor de zomermaanden
De AW11 is ook leuk voor de lente en herfst
Vorige winter vond ik er ook niet zo veel meer aan, ook groot onderhoud etc.. Toen was het weer lente en ging ik weer even wat leuke weggetjes op, toen wist ik weer waar ik het voor deed
De ST182 is nog een behoorlijk verschil met de ST202 trouwens, niet verwacht.
Edit: Ok, vooruit, pics (hou ik niet echt van, want de auto is nog helemaal niet van mij, straks wel)

De kleur is niet helemaal mijn ding, maar de auto is gewoon een goeie koop.
Vorige winter vond ik er ook niet zo veel meer aan, ook groot onderhoud etc.. Toen was het weer lente en ging ik weer even wat leuke weggetjes op, toen wist ik weer waar ik het voor deed
Hehe. Ja ik heb alleen nog maar Toyota's gehad, ben wel een beetje een fanboy. AT180 (4A-FE), ST182 (3S-GE), AW11 (4A-GE), ST202 (3S-GE). Wel vet, ik heb straks waarschijnlijk 300pk (waarvan 125pk geschorst)johnwoo schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:39:
Oh nee je hebt gelijk, ik heb nog nooit in een T18 gereden
De ST182 is nog een behoorlijk verschil met de ST202 trouwens, niet verwacht.
Edit: Ok, vooruit, pics (hou ik niet echt van, want de auto is nog helemaal niet van mij, straks wel)

[ Voor 60% gewijzigd door !null op 03-11-2008 14:04 ]
Verwijderd
Koud op het gas doe ik sowieso nooit. Ik rij eigenlijk altijd 10-15km voor ik richting de 120/130 ga. Bij vorst hou ik zelfs richting de 20km aanGluten Parody schreef op maandag 03 november 2008 @ 01:09:
Zolang het blokje even de tijd krijgt om op te warmen lijkt me dat geen probleem, liever zo dan tien korte stadsritjes op een dag. Een warme motor op constant toerental heeft vrij weinig te lijden.
Ik ben ook wel Toyota fanboy, maar ben begonnen met een GolfGreenSky schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:52:
[...]
Hehe. Ja ik heb alleen nog maar Toyota's gehad, ben wel een beetje een fanboy. AT180 (4A-FE), ST182 (3S-GE), AW11 (4A-GE), ST202 (3S-GE). Wel vet, ik heb straks waarschijnlijk 300pk (waarvan 125pk geschorst)

En de enige Toyota die ik nog heb moet straks ongeveer 400 pk doen
Netjes, de kleur is inderdaad niet de mooiste voor een T20 (rood en zwart zijnEdit: Ok, vooruit, pics (hou ik niet echt van, want de auto is nog helemaal niet van mij, straks wel)
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo'n celica t20 met 1.8 blokkie, rijdt dat nog beetje leuk... denk dat ik echt gek moet doen om een t23 hier op de stoep te krijgen...
Dan misschien liever een t20 van eind jaren 90... oogt van binnen wel meteen weer iets gedateerder...
Met dan als alternatief nog steeds de yaris t-sport... wat wel een klein dingetje is, maar weer wat nieuwer en handiger in sommige gevallen
stomme autos
Dan misschien liever een t20 van eind jaren 90... oogt van binnen wel meteen weer iets gedateerder...
Met dan als alternatief nog steeds de yaris t-sport... wat wel een klein dingetje is, maar weer wat nieuwer en handiger in sommige gevallen

stomme autos
kan iemand me hier vertellen of er kabel is voorbereid bij een Toyota Corolla type E11 i.v.m. met het aansluiten van centrale deurvergrendeling met afstandbediening?
Ik heb zo'n T20 1.8 gereden, en weggedaan vanwege z'n magere vermogen. Zegt genoeg denk ik?KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:53:
Zo'n celica t20 met 1.8 blokkie, rijdt dat nog beetje leuk... denk dat ik echt gek moet doen om een t23 hier op de stoep te krijgen...
stomme autos
Alhoewel het voor dagelijks verkeer wel een prima auto (en blok) is... Maar van zo'n sportief uitziende auto verwacht je gewoon meer (0-100 duurt 10 seconden). Voordeel van zo'n ST is wel dat hij best licht is (1070 kg stond er geloof ik in het kenteken van de mijne) waar de GT toch wel een stukje zwaarder is (en de GT4 een heleboel zwaarder
Ik zou zo'n T20 1.8 wel verkiezen boven een Yaris T-sport. Die is dan 1 seconde sneller, maar het is toch een stuk minder auto, zo'n klein hatchje tegenover een mooie coupe. En als je een post-facelift T20 (96~99) neemt is die niet eens veel ouder dan een Yaris van vergelijkbare prijs (model 01~03).
De man op jacht naar 400pk 
Verschil is natuurlijk wel dat basis van die Celica stukje ouder is dan de basis van de yaris...
kwam er eigenlijk zo ineens op omdat ik deze zag staan, vrij compleet en smoelt goed en redelijk jong. Ik weet alleen niet of zoeits een reele prijs is, op marktplaats staan ze natuurlijk goedkoper, maar dan is de gok natuurlijk nog groter.
Zelfde bedrijf heeft ook een Yaris staan, kan ik ook weleens induiken.
Denk dat ik zaterdag maar es ga kijken ... (en als een gek mn mx5 op marktplaats ga zetten)
Verschil is natuurlijk wel dat basis van die Celica stukje ouder is dan de basis van de yaris...
kwam er eigenlijk zo ineens op omdat ik deze zag staan, vrij compleet en smoelt goed en redelijk jong. Ik weet alleen niet of zoeits een reele prijs is, op marktplaats staan ze natuurlijk goedkoper, maar dan is de gok natuurlijk nog groter.
Zelfde bedrijf heeft ook een Yaris staan, kan ik ook weleens induiken.
Denk dat ik zaterdag maar es ga kijken ... (en als een gek mn mx5 op marktplaats ga zetten)
Er staan nu wel enkele T20 ST's te koop. Ik zou wel van die 7800 eu af willen halen trouwens.
Verwacht geen supersnelle auto, maar lekker rijden zal het wel. Heb ook altijd genoten van m'n 1.6 Celica toendertijd, zelfde idee qua vermogen/gewicht. Maar goed, ga gewoon proefrit maken, dan weet je hoe het rijdt.
De Celica ST202 komt hopelijk zaterdag op m'n naam te staan
Ik ga er voorlopig niks aan doen, mede vanwege de beslissing de AW11 te houden. Ik bedoel (het klinkt nu wel helemaal schraal met twee Toyota's maar) ik blijf wel student. Als ik er wat aan doe dan is het eerst heldere knipperlichten etc (ook die mooie JDM achterlichten), dat steekt niet zo af bij dat groen als dat oranje.
Verder vind ik em er eigenlijk prima uitzien zonder spoiler. Hij heeft onder de voorbumper wel van die zwarte lipjes trouwens, maakt in het echt toch wel een verschil (in vergelijking met helemaal niks onder de voorbumper).
Wat sowieso de hoogste prioriteit heeft is de banden, er moeten nieuwe voorbanden op. Best belangrijk met aankomend seizoen.
Verwacht geen supersnelle auto, maar lekker rijden zal het wel. Heb ook altijd genoten van m'n 1.6 Celica toendertijd, zelfde idee qua vermogen/gewicht. Maar goed, ga gewoon proefrit maken, dan weet je hoe het rijdt.
De Corolla heeft al CV? Dan is het gewoon aansluiten op de CV bedrading, is heel makkelijk. Wil je zelf CV in bouwen moet je wel zelf draden trekken.pascalheister schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:18:
kan iemand me hier vertellen of er kabel is voorbereid bij een Toyota Corolla type E11 i.v.m. met het aansluiten van centrale deurvergrendeling met afstandbediening?
Het is inmiddels definitief, de AW11 blijft en gaat winterslaap houden om in de lente weer te rijdenjohnwoo schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:06:
[...]
Ik ben ook wel Toyota fanboy, maar ben begonnen met een Golf
En de enige Toyota die ik nog heb moet straks ongeveer 400 pk doenwaarvan hopelijk niks geschorst
[...]
Netjes, de kleur is inderdaad niet de mooiste voor een T20 (rood en zwart zijn) maar als je een goede hebt is de kleur ondergeschikt, je vindt niet op elke straathoek een tiptop ST202. Ik mis wel een spoilertje (de GT4 versie hoeft nu ook weer niet maar de "normale" spoiler hoort er toch wel op imo) en een setje 96+ skirts, met eventueel zo'n voorbumperlipje, zouden ook niet misstaan.
Ik ga er voorlopig niks aan doen, mede vanwege de beslissing de AW11 te houden. Ik bedoel (het klinkt nu wel helemaal schraal met twee Toyota's maar) ik blijf wel student. Als ik er wat aan doe dan is het eerst heldere knipperlichten etc (ook die mooie JDM achterlichten), dat steekt niet zo af bij dat groen als dat oranje.
Verder vind ik em er eigenlijk prima uitzien zonder spoiler. Hij heeft onder de voorbumper wel van die zwarte lipjes trouwens, maakt in het echt toch wel een verschil (in vergelijking met helemaal niks onder de voorbumper).
Wat sowieso de hoogste prioriteit heeft is de banden, er moeten nieuwe voorbanden op. Best belangrijk met aankomend seizoen.
[ Voor 10% gewijzigd door !null op 03-11-2008 22:03 ]
Die is inderdaad aardig aan de prijs voor een ST van vrijwel 12 jaar. Ter vergelijking: toen ik mijn ST destijds verkocht was die 2 jaar jonger dan deze, stonden er minder kilometers op (94K) en vroeg ik er praktisch hetzelfde voor. Ik heb hem toen verkocht voor 7400 of 7500 omdat ik er op korte termijn vanaf moest ivm aanschaf van de MR2. Dus dan moet dit wel een hele goede zijn... Ik zou voor deze leeftijd en kmstand een 600-700 euro lagere vraagprijs verwachten, en me als koper zeker niet schamen voor een bod van 7000 rond.
Cool, congratz! Best of both worlds, een Celica GT om een beetje door te kunnen rijden in het dagelijks verkeer, en een AW11 voor het betere gooi- en smijtwerkGreenSky schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:02:
[...]
Het is inmiddels definitief, de AW11 blijft en gaat winterslaap houden om in de lente weer te rijden![]()
[ Voor 30% gewijzigd door johnwoo op 03-11-2008 22:14 ]
Ja precies, de Celica GT om te toeren, de MR2 om te racen
Verstandig dat je hem houdt! Daarom heb ik een Supra heerlijk toermonster en flink knallen op de baan.GreenSky schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:02:
Ja precies, de Celica GT om te toeren, de MR2 om te racen
Handig zo'n Toyota EPC... 

Zo'n beetje alles tot 2007 staat erin, ik heb de CD's van Europa, Amerika (uiteraard vanwege mijn USDM MR2) en Japan geinstalleerd... 7 GB aan data
Werkt wel oke voor een Windows 98 app... je gooit er je VIN in en het zoekt zelf op wat voor model, uitvoering, motorisering etc het is.

Zo'n beetje alles tot 2007 staat erin, ik heb de CD's van Europa, Amerika (uiteraard vanwege mijn USDM MR2) en Japan geinstalleerd... 7 GB aan data

Werkt wel oke voor een Windows 98 app... je gooit er je VIN in en het zoekt zelf op wat voor model, uitvoering, motorisering etc het is.
Ja de mijne heeft cv maar alleen als ik de sleutel in het slot doe, nou vraag ik me af of e.e.a. al voorbereid is door Toyota?GreenSky schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:02:
[...]
De Corolla heeft al CV? Dan is het gewoon aansluiten op de CV bedrading, is heel makkelijk. Wil je zelf CV in bouwen moet je wel zelf draden trekken.
Dat heeft m'n MR2 ook, het is erg simpel om er dan zelf een los afstandsbediend kitje op aan te sluiten (mits je enigszins handig bent
).
Ik had er een in Duitsland gekocht voor ongeveer 40 euro, eentje die naar keuze een contact kan maken (naar massa of voeding, instelbaar) of verbreken gedurende (wederom instelbaar) een tiende of een halve seconde oid. Die sluit je aan op de draadjes die naar je slotservo's gaan (plus een 12v en aarde draad voor voeding) en dan is er voor dat systeem geen onderscheid tussen sluiten omdat jij een slot met de sleutel dichtdraait, of omdat je op je remote knopje drukt (en dat is fijn want nu schakelt het alarm van m'n MR2 dus ook gewoon netjes in als ik hem remote op slot doe, en uit als ik hem ontgrendel).
Het is wel belangrijk om een remote kitje te kopen welke met een veranderende codering van voldoende lengte werkt (je wil niet dat iemand je signaal peilt en dan simpel je auto kan openen).
Verder hebben die kitjes vaak ook extra's; dat ding wat ik gebruik heeft bijvoorbeeld nog:
- een "trunk" knop op de remote waarmee ik een extra uitgang kan schakelen (bijvoorbeeld voor de kofferklep
).
- een uitgang voor de knipper(alarm)lichten die een (op slot) of twee (van slot af) keer knippert bij gebruik (wel een diode gebruiken om te voorkomen dat je links en rechts shortcut en beide kanten ook knipperen bij gewoon richting aangeven
)
- een uitgang voor een audiosignaal (werkt met een simpele frequentiegenerator of de gewone claxon)
- een uitgang om elektrische raambediening te kunnen aansturen (zodat je ramen automatisch dichtgaan als je je auto vergrendelt)
En dat alles voor een paar tientjes, daar kan je je geen buil aan vallen toch
Behalve de knipperlicht-aansturing gebruik ik die extra functies overigens niet, dat was me teveel moeite
Ik had er een in Duitsland gekocht voor ongeveer 40 euro, eentje die naar keuze een contact kan maken (naar massa of voeding, instelbaar) of verbreken gedurende (wederom instelbaar) een tiende of een halve seconde oid. Die sluit je aan op de draadjes die naar je slotservo's gaan (plus een 12v en aarde draad voor voeding) en dan is er voor dat systeem geen onderscheid tussen sluiten omdat jij een slot met de sleutel dichtdraait, of omdat je op je remote knopje drukt (en dat is fijn want nu schakelt het alarm van m'n MR2 dus ook gewoon netjes in als ik hem remote op slot doe, en uit als ik hem ontgrendel).
Het is wel belangrijk om een remote kitje te kopen welke met een veranderende codering van voldoende lengte werkt (je wil niet dat iemand je signaal peilt en dan simpel je auto kan openen).
Verder hebben die kitjes vaak ook extra's; dat ding wat ik gebruik heeft bijvoorbeeld nog:
- een "trunk" knop op de remote waarmee ik een extra uitgang kan schakelen (bijvoorbeeld voor de kofferklep
- een uitgang voor de knipper(alarm)lichten die een (op slot) of twee (van slot af) keer knippert bij gebruik (wel een diode gebruiken om te voorkomen dat je links en rechts shortcut en beide kanten ook knipperen bij gewoon richting aangeven
- een uitgang voor een audiosignaal (werkt met een simpele frequentiegenerator of de gewone claxon)
- een uitgang om elektrische raambediening te kunnen aansturen (zodat je ramen automatisch dichtgaan als je je auto vergrendelt)
En dat alles voor een paar tientjes, daar kan je je geen buil aan vallen toch
Behalve de knipperlicht-aansturing gebruik ik die extra functies overigens niet, dat was me teveel moeite
[ Voor 40% gewijzigd door johnwoo op 04-11-2008 19:14 ]
Zo'n knipperlicht functie is naar mijn ervaring meestal al gesplitst in de control unit van het alarm/afst. bediening, d.m.v. aparte relais.
Verder gewoon even draden schema opzoeken (eventueel m.b.v. Corolla forum) en dan draadjes verbinden, meer niet. Eventueel voor een paar tientjes een boek van de auto kopen, daar staat gewoon alles in wat je nodig hebt.
Het is trouwens allemaal geregeld en 100% zeker, vanavond of morgenavond gaat de MR2 voor een winterslaap een schuur in bij familie, zaterdag komt de Celica
Verder gewoon even draden schema opzoeken (eventueel m.b.v. Corolla forum) en dan draadjes verbinden, meer niet. Eventueel voor een paar tientjes een boek van de auto kopen, daar staat gewoon alles in wat je nodig hebt.
Het is trouwens allemaal geregeld en 100% zeker, vanavond of morgenavond gaat de MR2 voor een winterslaap een schuur in bij familie, zaterdag komt de Celica
Cool, niet vergeten foto's te maken en posten he
Dus, het is zover, de Celica is gearriveerd. Ik heb helaas alleen nog een beetje crappy telefoon pics maar goed:
Eerste 3 foto's op het land bij familie waar de MR2 in de schuur staat

En in Amsterdam

De auto is super netjes afgeleverd door de vorige eigenaar, er zat nog 2/3e benzine in en hij had de radio erin laten zitten voor me. Toen wou ie ook nog betalen voor de overschrijvingskosten, dat liet ik maar niet toe
Ik ben erg tevreden over de auto. Ik moest wel erg wennen want de auto is veel beschaafder dan de MR2. Hij leek zelfs wel langzamer, maar dat zal ie niet zijn. Het is iig zeker welke sneller is boven de 100 km/u hehe
Nu ik er wat meer mee gereden heb heb ik gemerkt dat de wegligging zeer goed is, je kan echt met zekerheid lekker bochten nemen. Ook grote lange bochten (flyovers enzo) terwijl dat nog wel eens een klein beetje eng is met de MR2.
De auto is verder van alle gemakken voorzien, heel uitgebreid:
- ABS
- Airco
- Airbag
- Elektrisch Sunroof
- Afst. bediening op CV
- Startonderbreker
- Superstrut!
- Sperdifferentieel
Ik ben geen wilde dingen van plan met de auto. Ik moet sowieso eerst even de voorbanden vervangen. Daarna nog even controleren of de ophanging in orde is, er zijn ook wat kleine geluidjes die ik nog moet verklaren. Niet heel ernstig hoor, want de auto rijdt goed.
Als ie technisch op orde is ga ik kleine dingen doen zoals heldere knipperlichten rondom, en dus ook JDM achterlichten. Verder helemaal niks van plan.
En dan hebben we natuurlijk nog de MR2 die de meeste al kennen:

De MR2 heb ik nu dus geschorst, maar van de lente ga ik weer rijden met dat ding
Eerste 3 foto's op het land bij familie waar de MR2 in de schuur staat

En in Amsterdam

De auto is super netjes afgeleverd door de vorige eigenaar, er zat nog 2/3e benzine in en hij had de radio erin laten zitten voor me. Toen wou ie ook nog betalen voor de overschrijvingskosten, dat liet ik maar niet toe
Ik ben erg tevreden over de auto. Ik moest wel erg wennen want de auto is veel beschaafder dan de MR2. Hij leek zelfs wel langzamer, maar dat zal ie niet zijn. Het is iig zeker welke sneller is boven de 100 km/u hehe
Nu ik er wat meer mee gereden heb heb ik gemerkt dat de wegligging zeer goed is, je kan echt met zekerheid lekker bochten nemen. Ook grote lange bochten (flyovers enzo) terwijl dat nog wel eens een klein beetje eng is met de MR2.
De auto is verder van alle gemakken voorzien, heel uitgebreid:
- ABS
- Airco
- Airbag
- Elektrisch Sunroof
- Afst. bediening op CV
- Startonderbreker
- Superstrut!
- Sperdifferentieel
Ik ben geen wilde dingen van plan met de auto. Ik moet sowieso eerst even de voorbanden vervangen. Daarna nog even controleren of de ophanging in orde is, er zijn ook wat kleine geluidjes die ik nog moet verklaren. Niet heel ernstig hoor, want de auto rijdt goed.
Als ie technisch op orde is ga ik kleine dingen doen zoals heldere knipperlichten rondom, en dus ook JDM achterlichten. Verder helemaal niks van plan.
En dan hebben we natuurlijk nog de MR2 die de meeste al kennen:

De MR2 heb ik nu dus geschorst, maar van de lente ga ik weer rijden met dat ding
Sorry dat ik even de Celica / MR2 sessie verhaallijn doorbreek 
Even iets meer "burgerlijks":
Ik rijd momenteel in een Citroen Xsara 1.6i 5 deurs uit 1998. Heeft 160K gereden.
Opzich een prima auto, rijdt prima en verbruikt niet al te veel maar qua onderhoud en mankementjes valt het zwaar tegen. Daarnaast ook geen airco wat ik toch wel een gemis vindt.
Via verschillende mensen heb ik gehoord dat vooral Japanse merken als Toyota en Mazda erg betrouwbare auto's zijn. Mijn vader heeft een tijd lang in een Mazda 626 gereden en er mankeerde helemaal niets aan.
Ik ben me een beetje aan het orienteren op een nieuwe auto voor volgend jaar, met die Xsara heb ik inmiddels ook alweer 60.000 gereden ( km stand was bij aanschaf 100.000 ) en als ik er nog veel langer mee door ga rijden krijg ik er nagenoeg niks meer terug voor de inruilwaarde.
Mijn aandacht vestigt zich de laatste tijd op de Avensis( model van voor 2004 ), ik lees daar vaak positieve verhalen over. Ik neig zelf naar een liftback / station omdat dat natuurlijk erg makkelijk is vanwege de extra ruimte. ( Er is een kleine op komst dus daar kan dan mooi de kinderwagen in
)
Budget voor een Avensis is 6000 euro. Voor dat geld zie je al aardig wat Avensissen staan maar dan wel met een wat hoge kilometerstand ( 140 K + ) ik vind dit persoonlijk nogal een wat hoge km stand maar aan de andere kant praten we wel over Toyota natuurlijk
Wat zijn jullie ervaringen met Avensissen en dergelijke kilometerstanden?
Even iets meer "burgerlijks":
Ik rijd momenteel in een Citroen Xsara 1.6i 5 deurs uit 1998. Heeft 160K gereden.
Opzich een prima auto, rijdt prima en verbruikt niet al te veel maar qua onderhoud en mankementjes valt het zwaar tegen. Daarnaast ook geen airco wat ik toch wel een gemis vindt.
Via verschillende mensen heb ik gehoord dat vooral Japanse merken als Toyota en Mazda erg betrouwbare auto's zijn. Mijn vader heeft een tijd lang in een Mazda 626 gereden en er mankeerde helemaal niets aan.
Ik ben me een beetje aan het orienteren op een nieuwe auto voor volgend jaar, met die Xsara heb ik inmiddels ook alweer 60.000 gereden ( km stand was bij aanschaf 100.000 ) en als ik er nog veel langer mee door ga rijden krijg ik er nagenoeg niks meer terug voor de inruilwaarde.
Mijn aandacht vestigt zich de laatste tijd op de Avensis( model van voor 2004 ), ik lees daar vaak positieve verhalen over. Ik neig zelf naar een liftback / station omdat dat natuurlijk erg makkelijk is vanwege de extra ruimte. ( Er is een kleine op komst dus daar kan dan mooi de kinderwagen in
Budget voor een Avensis is 6000 euro. Voor dat geld zie je al aardig wat Avensissen staan maar dan wel met een wat hoge kilometerstand ( 140 K + ) ik vind dit persoonlijk nogal een wat hoge km stand maar aan de andere kant praten we wel over Toyota natuurlijk
Over 25K laat ik het je weten..... Ik heb een Avensis van 2002, 1.8 vvti sinds 67K (op LPG nontheless) en tot nu toe niets aan de hand, zelfs geen indicaties dat er iets mis zou kunnen gaan. Geen kleine lekkages van welke vloeistof dan ook.Prutzer80 schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:02:
Ontzettend zuinig, voldoende vlot, zeker als je hem voorbij de 3500 toeren trapt (Dan gaat de extra beademing open) Maar met lage toerentallen kom je met het gemiddelde suffe verkeer al makkelijk mee.
Bewust de 1.8 gekozen... de 2.0 en de 2.4 zijn behoorlijk dorstiger, de 1.6 is net te zwak.
[ Voor 7% gewijzigd door Ronald op 09-11-2008 16:54 ]
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Heb ik weer, wilde zaterdag toch ff naar die ene Celica kijken die ik al postte, (die te dure...) maar net verkocht, had ik 2 weken geleden ook al met een auto 
Magoed ik blijf kijken, nadeel is gewoon dat ik ook een mx5 heb die weg moet en hem dus bij voorkeur ergens inruil...
Magoed ik blijf kijken, nadeel is gewoon dat ik ook een mx5 heb die weg moet en hem dus bij voorkeur ergens inruil...
Ik ben nog steeds heel blij met mijn T20.
Sportief genoeg, en toch zeer goed bruikbaar als dagelijkse auto.
Een echte raceauto heb ik niet nodig, maar je kunt er best af en toe gek mee doen.
Offroad doet een Celica het trouwens ook merkwaardig goed.
Weinig onderhoud en nooit geen problemen met de auto.
Ik mis mijn auto nu een beetje aangezien ik tijdelijk in Amerika woon en hier met een oude toyota pickup moet rijden.
Nog een maand en dan kan ik weer in mijn T20 rondrijden

Sportief genoeg, en toch zeer goed bruikbaar als dagelijkse auto.
Een echte raceauto heb ik niet nodig, maar je kunt er best af en toe gek mee doen.
Offroad doet een Celica het trouwens ook merkwaardig goed.
Weinig onderhoud en nooit geen problemen met de auto.
Ik mis mijn auto nu een beetje aangezien ik tijdelijk in Amerika woon en hier met een oude toyota pickup moet rijden.
Nog een maand en dan kan ik weer in mijn T20 rondrijden

[ Voor 16% gewijzigd door Mud.Starrr op 09-11-2008 21:38 . Reden: Fototjes erbij ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Wedstrijdje
Dat ie het offroad goed doet zal meer aan je banden liggen denk ik, de Celica heeft niks speciaals te bieden op offroad, zeker jou model niet met voorwielaandrijving (no offence). Als je nou een GT4 had
Ik heb de GT even uitgeprobeerd van het weekend, en je zit echt veel te makkelijk op de 200. Volgens mij als ik de ruimte heb moet ie uiteindelijk wel op de 240 uit kunnen komen.
Dat ie het offroad goed doet zal meer aan je banden liggen denk ik, de Celica heeft niks speciaals te bieden op offroad, zeker jou model niet met voorwielaandrijving (no offence). Als je nou een GT4 had
Ik heb de GT even uitgeprobeerd van het weekend, en je zit echt veel te makkelijk op de 200. Volgens mij als ik de ruimte heb moet ie uiteindelijk wel op de 240 uit kunnen komen.
Vanmorgen moest mijn Avensis naar de APK (ik heb dat ding twee maanden en moet er van alles aan doen, de vorige berijder had het onderhoudt echt verwaarloosd
)
Anyway, ik kreeg een Toyota Auris mee. Benzine 1.6
Ik moest van Breda naar Zeeland, en ik heb me serieus afgevraagd wat het doel is van de Auris. ik akn me niet voorstellen dat het een concurrent is van de Golf daar mist hij echt wel even een paar puntjes op mbt kwaliteit en uitrusting. Misschien is het een mini MPV dacht ik. Het interieur doet dat immers vermoeden. De pook zit belachelijk hoog, het dashboard zit superver de cabine in en de vakjes die hier en daar verstopt zitten suggereren dat de auto ontworpen is om met een gezin mee op reis te gaan. Echter daar lijkt hij me wat klein voor. Dus ik weet totaal niet waar ik de auris moet plaatsen.
Ik zal wel verwend zijn maar er zit geen enkele knop op het stuur, voor audio en of cruise control. Terwijl ik dat in de goedkopere suzuki van mijn vrouw al heb zitten
Stoelen zijn echt slecht verstelbaar (geen lendensteun) en alleen maar in vooraf gestelde standen
Klokken waren wel leuk gedaan alleen de bediening van de displays is dan weer echt knullig. Daarnaast geloof ik de digitale benzinemeter niet als hij zegt dat ik na 100 km met wind tegen 140 km/h heb gereden dat hij nog steeds bomvol zit.
Maar het allerergste is dat de 1.6 motor totaal niet bij machte is om de Auris comfortabel tussen het verkeer door te loodsen. Wat een drama zeg. bij 140km/h maakt de auto 4700 toeren, en brult hij er op los. Maar zellfs bij 120 km/h is het geluidsniveau totaal niet acceptabel voor een auto in deze klasse. Je hebt altijd het gevoel alsof je 1 versnelling te laag zit.
Ben ik te kritisch of is de Auris echt een tegenvallend model?
Anyway, ik kreeg een Toyota Auris mee. Benzine 1.6
Ik moest van Breda naar Zeeland, en ik heb me serieus afgevraagd wat het doel is van de Auris. ik akn me niet voorstellen dat het een concurrent is van de Golf daar mist hij echt wel even een paar puntjes op mbt kwaliteit en uitrusting. Misschien is het een mini MPV dacht ik. Het interieur doet dat immers vermoeden. De pook zit belachelijk hoog, het dashboard zit superver de cabine in en de vakjes die hier en daar verstopt zitten suggereren dat de auto ontworpen is om met een gezin mee op reis te gaan. Echter daar lijkt hij me wat klein voor. Dus ik weet totaal niet waar ik de auris moet plaatsen.
Ik zal wel verwend zijn maar er zit geen enkele knop op het stuur, voor audio en of cruise control. Terwijl ik dat in de goedkopere suzuki van mijn vrouw al heb zitten
Stoelen zijn echt slecht verstelbaar (geen lendensteun) en alleen maar in vooraf gestelde standen
Klokken waren wel leuk gedaan alleen de bediening van de displays is dan weer echt knullig. Daarnaast geloof ik de digitale benzinemeter niet als hij zegt dat ik na 100 km met wind tegen 140 km/h heb gereden dat hij nog steeds bomvol zit.
Maar het allerergste is dat de 1.6 motor totaal niet bij machte is om de Auris comfortabel tussen het verkeer door te loodsen. Wat een drama zeg. bij 140km/h maakt de auto 4700 toeren, en brult hij er op los. Maar zellfs bij 120 km/h is het geluidsniveau totaal niet acceptabel voor een auto in deze klasse. Je hebt altijd het gevoel alsof je 1 versnelling te laag zit.
Het zal om een kaal model gaan als het een uitleen auto is.
Ik heb in Thailand een Toyota gehuurd die er volgens mij op lijkt, soort van Corolla idee met een 1.5. Ik ben wel snellere auto's gewend maar die 1.5 (met automaat, ging daar 89 of 92 octaan brandstof in) vond ik niet on aardig rijden, kon prima met het verkeer mee. Echt hard heb ik er daar niet mee gereden dus dat veel toeren maken op de snelweg weet ik niet.
Misschien dat de Auris veel zwaarder is en dat het daardoor niet vergelijkbaar is. En misschien als je een diesel gewend bent dat het dan wel tegenvalt, het koppel onderin.
Ik heb in Thailand een Toyota gehuurd die er volgens mij op lijkt, soort van Corolla idee met een 1.5. Ik ben wel snellere auto's gewend maar die 1.5 (met automaat, ging daar 89 of 92 octaan brandstof in) vond ik niet on aardig rijden, kon prima met het verkeer mee. Echt hard heb ik er daar niet mee gereden dus dat veel toeren maken op de snelweg weet ik niet.
Misschien dat de Auris veel zwaarder is en dat het daardoor niet vergelijkbaar is. En misschien als je een diesel gewend bent dat het dan wel tegenvalt, het koppel onderin.
Verwijderd
Idem, ik vind die pook dus gewoon klote, slaat nergens op. Ik kon ook niet lekker met de arm leunen zoals bij de Avensis om vervolgens lekker de pook rond te tikken met een paar vingers. Het zicht is slecht, je zit diep en 't is hier en daar wat plasticky. De 1.6 zal wel gaan, die lag ook in onze vorige Corolla (ongeveer dezelfde gewichtsklasse, kilootje of 80 lichter), maar ik heb hem altijd een vreemd geluid vinden maken. Niet te vergelijken met de 1.8 die nu in de Avensis ligt.911GT2 schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:43:
Ik kreeg een beetje een Alfagevoel bij de Auris, het leek op de 156 van m'n schoonouders. Mooi maar niet functioneel.
/me rent hard weg
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 11:42 ]
De 1.6 stelt weinig voor ja, is ook meer een stadsauto of bejaardenbak. De 2.0 D-4D heeft standaard een 6-bak en doet 2500rpm met 140km/u. Met 300Nm kan je zelfs in 6de nog inhalen zonder terug te schakelen.
De goedkoopste Auris is gewoon geld weggegooid in mijn ogen.
De goedkoopste Auris is gewoon geld weggegooid in mijn ogen.
Dat snap ik nooit, ik zie het altijd als een goede test voor een auto als ik een leenauto meekrijg. Dus ik zou dan juist niet de meest karige, maar in ieder geval een 'middemooter' in zetten (misschien zelfs wel de meest luxe) dan sla je twee vliegen in 1 klap. Je geeft je klanten het gevoel dat je het beste met ze voor hebt, en ze hebben een positieve ervaring over een ander/ nieuwer product...GreenSky schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:28:
Het zal om een kaal model gaan als het een uitleen auto is.
Ja dat bakje met die twee bekerhouders is helemaal om te gieren natuurlijkVerwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:35:
[...]
Ik kon ook niet lekker met de arm leunen zoals bij de Avensis om vervolgens lekker de pook rond te tikken met een paar vingers.

[ Voor 46% gewijzigd door 911GT2 op 10-11-2008 12:47 ]
Op zich wel met je eens. Maar misschien redeneren ze vanuit het idee dat het hufterproof moet zijn en er vaak mee geragd wordt.911GT2 schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:44:
Dat snap ik nooit, ik zie het altijd als een goede test voor een auto als ik een leenauto meekrijg. Dus ik zou dan juist niet de meest karige, maar in ieder geval een 'middemooter' in zetten (misschien zelfs wel de meest luxe) dan sla je twee vliegen in 1 klap. Je geeft je klanten het gevoel dat je het beste met ze voor hebt, en ze hebben een positieve ervaring over een ander/ nieuwer product...
U riep 0-200?GreenSky schreef op maandag 10 november 2008 @ 09:36:
Wedstrijdje![]()
Dat ie het offroad goed doet zal meer aan je banden liggen denk ik, de Celica heeft niks speciaals te bieden op offroad, zeker jou model niet met voorwielaandrijving (no offence). Als je nou een GT4 had![]()
(okee, lichtelijk gekieteld en met een Mine's ECU, maar nog op stock turbo en brandstofsysteem!)
Dat is wel zeker de redenatie. Als je ziet hoe er soms (of eigenlijk nog best vaak, helaas) wordt omgesprongen met leen-, vervang- of zelfs lease-auto's, da's om te huilenGreenSky schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:56:
[...]
Op zich wel met je eens. Maar misschien redeneren ze vanuit het idee dat het hufterproof moet zijn en er vaak mee geragd wordt.
Als je al wat goede punten bij je dealer hebt gescoord, zullen ze niet moeilijk doen om je een duurdere wagen mee te geven maar vergeet ook niet dat ze liever de nieuwe wagens vrijhouden voor testritten voor potentiele klanten, terwijl hij als leenwagen misschien maar 10km gebruikt wordt de hele dag. Ik kreeg vroeger ook lelijke bakken mee, laatste keer eens lief gevraagd en mocht de dikke Avensis mee
Helaas zijn de Supra's niet voor te leen die daar staan
Ja maar wat nou als je al in de dikke avensis rijdtPhuncz schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:26:
Als je al wat goede punten bij je dealer hebt gescoord, zullen ze niet moeilijk doen om je een duurdere wagen mee te geven maar vergeet ook niet dat ze liever de nieuwe wagens vrijhouden voor testritten voor potentiele klanten, terwijl hij als leenwagen misschien maar 10km gebruikt wordt de hele dag. Ik kreeg vroeger ook lelijke bakken mee, laatste keer eens lief gevraagd en mocht de dikke Avensis meeHelaas zijn de Supra's niet voor te leen die daar staan
Verwijderd
Och, de Avensis is niet de meest spannende wagen ooit, maar het ding is wel fucking stil en comfortabel
Het was bedoelt tegen degene met de AT200
Een SW20 heeft sowieso RWD dus laat maar zitten haha
nou ik stel voor dat je eens een keer naast me komt zitten... ik heb een 2.4 D4D met 150 pk of zo... en die motor heeft behoorlijk wat kracht dat geef ik meteen toe, maar ik vind dat de motor behoorlijk verraad dat het een diesel is zeker onderin de toeren bj optrekken van 100 omhoog zeg maar... beetje rauw raspend diesel geluid, verre van charmant... Windgeruis is ook behoorlijk aanwezigVerwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:06:
Och, de Avensis is niet de meest spannende wagen ooit, maar het ding is wel fucking stil en comfortabel
Comfortabel wil ik ook nog wel eens met je over discusseren standaard geen lendensteunen en ook de overige stoelinstellingen zijn beperkt. Daarnaast heeft (mijn avensis) geen verstelbare middenarmsteun voor de bestuurder.
En bekerhouders, nou ja die ene in het dasboard en die andere in de armsteun houden je bekers niet echt vast, zeker niet bij gemiddeld bochtenwerk... maar ja nog twee maanden af zien (als alles goed gaat)
Verwijderd
Kan zijn dat de diesels minder stil zijn, we hebben thuis de 1,8L en ik heb ook in de 1.6L benzine gezeten. Voor deze klasse is hij echt stil, een Honda Accord is veel rumoeriger, met name door het windgeruis.
2.4 motor hebben ze niet in de dieselreeks. Is dan de 2.2 D4D, die heeft 150pk.911GT2 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:20:
[...]
nou ik stel voor dat je eens een keer naast me komt zitten... ik heb een 2.4 D4D met 150 pk of zo... en die motor heeft behoorlijk wat kracht dat geef ik meteen toe, maar ik vind dat de motor behoorlijk verraad dat het een diesel is zeker onderin de toeren bj optrekken van 100 omhoog zeg maar... beetje rauw raspend diesel geluid, verre van charmant... Windgeruis is ook behoorlijk aanwezig
Je hebt ook nog de 2.2 D-CAT en die heeft 177pk.
Die D-CAT ligt bij ons thuis in de Corolla Verso en moet zeggen dat ik het een erg stille auto vind. Zeker als je hem gaat vergelijken met andere auto's met dergelijke motoren. (± 2L diesels)
Hebben als voorrijauto ook een Avensis gehad, maar kan me niet echt herinneren hoe ik dat vond klinken.
ach al met al ben ik ook wel op alle slakken zout aan het leggen, tis een goede auto. En behoorlijk snel!
Ik zou hem op dit moment zelf alleen niet kiezen, omdat ik het interieur en de uitrusting een beetje gedateerd vind
Ik zou hem op dit moment zelf alleen niet kiezen, omdat ik het interieur en de uitrusting een beetje gedateerd vind
Tov. mijn Corolla 2.0 D-4D (die dezelfde motor heeft als de Auris 2.0 D-4D) vond ik de Avensis 2.0 D-4D veel minder diesel-achtig klinken. Het geluid was zeer netjes voor een diesel en de isolatie was ook zeer goed. Zelfs 160km/u is nog enorm rustgevend.
het blijkt achteraf een TOYOTA AVENSIS; 2.2 D-4D LIFTBACK te zijn...
nogmaals ik mag niet klagen mijn leaseauto hiervoor was een Fiat Punto
En waarschijnlijk zal mijn eigen leaseauto (waarschijnlijk vanaf jan 09) ook minder stil zijn dus ja, enige bescheidenheid is op zijn plaats
nogmaals ik mag niet klagen mijn leaseauto hiervoor was een Fiat Punto
En waarschijnlijk zal mijn eigen leaseauto (waarschijnlijk vanaf jan 09) ook minder stil zijn dus ja, enige bescheidenheid is op zijn plaats
Na een pompverstuiver gereden te hebben is elke diesel stil en verfijnd.... En toch rijd het halve land ongeveer met die dingen (Seat VW Audi Skoda) en is er erg tevreden over... Don't Ask Me Please!
PSAFord diesels veraden ook nog steeds duidelijk dat het diesels zijn onder belasting, al is het beter dan die pompverstuivers.
Nee, geef mij maar een benzineblok...
@Phuncz: De isolatie van de Avensis is behoorlijk goed...
PSAFord diesels veraden ook nog steeds duidelijk dat het diesels zijn onder belasting, al is het beter dan die pompverstuivers.
Nee, geef mij maar een benzineblok...
@Phuncz: De isolatie van de Avensis is behoorlijk goed...
[ Voor 7% gewijzigd door Ronald op 15-11-2008 11:18 ]
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
We hebben even een Celica minimeet gehouden, de foto's op m'n Picasa:
http://picasaweb.google.com/rvdh90/T20Minimeet161108#
Zitten slechte en goeie tussen, hier een selectie.

Na al mijn negatieve ervaringen met de auris was ik van de week op zoek naar een alternatief voor mijn bestelde Skoda octavia (het is nog steeds niet zeker of die geleverd gaat worden, don't ask
)
Eindelijk toch maar eens de prius geprobeerd... Dat was geen goede ervaring. Ik heb heel de tijd het idee dat de motor te hard werkt bij mij, waardoor ik een zenuwachtig idee krijg van het rijden.
ook nog even de verso gereden, die beviel eigenlijk wel heel goed. Maar niet zo goed als die Octavia.
Eindelijk toch maar eens de prius geprobeerd... Dat was geen goede ervaring. Ik heb heel de tijd het idee dat de motor te hard werkt bij mij, waardoor ik een zenuwachtig idee krijg van het rijden.
ook nog even de verso gereden, die beviel eigenlijk wel heel goed. Maar niet zo goed als die Octavia.
heb je (bij die prius) heel de tijd op het gaspedaal gehangen dan?
Ik heb eenzelfde issue met de manier waarop de motor werkt, maar aangezien het alleen is als je stevig optrekt of 140+ rijdt, vind ik het wel overkomelijk. Buiten dat om vind ik het een oase van rust.
Ik heb eenzelfde issue met de manier waarop de motor werkt, maar aangezien het alleen is als je stevig optrekt of 140+ rijdt, vind ik het wel overkomelijk. Buiten dat om vind ik het een oase van rust.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Toen ik op start drukte deed hij eerst niks. Nou ja hij deed natuurlijk wel wat alleen hoorde ik dat natuurlijk niet, dus ik 'vatte' hem pas nadat ik 3 keer opnieuw gestart had
Maar mijn dealer zei hij heeft 400NM aan koppel... nou weet ik dat NM altijd leuk zijn dus dat heb ik geprobeert... was niet onder de indruk.
Anyway, ik hou van stevig optrekken en laat remmen (ik ben dus ongeveer de antipool van het nieuwe rijden) gewoon omdat ik dat lekker vind. De uitdaging zit bij mij op het ideale moment op de koppelcurve te schakelen (wat ik bij de prius ook al niet mag) en dan zo te schakelen dat het vloeiend aan voelt zoals een automaat.
Bij een prius mag ik niets van dit soort dingen, en hoor ik het torretje voorin bij het optrekken altijd brommen, dat display was te zien dat de accu nooit alleen werkte bij mij en dat het teruglaad moment erg kort was... na 20 minuten rijden had ik 3 streepjes van de accu opgereden volgens het display.
Als diesel de 'Fuel of Satan' is, is electriciteit 'Fuel of Satan on a hangover morning'
.
En waarom moeten alle knoppen op het stuur, zal wel wennen zijn maar ik zat steeds naar het stuur te kijken om te kijken welke knop ik moest hebben waarvoor.
Laatste puntje, waarom is er bv geen stationwagen van de prius? De dealer vertelde me dat ze als warme broodjes gingen op de zakelijke markt, maar al die negatieve punten zou ik misschien nog wel opofferen voor de lage bijtelling, maar de looks icm beperkte ruimte geven dan voor mij de doorslag. Was er een station geweest had dat nog wel heel erg in het voordeel van de prius kunnen werken.
Ik wilde het graag een prettige auto vinden. Maar het lukt me gewoon niet
Maar mijn dealer zei hij heeft 400NM aan koppel... nou weet ik dat NM altijd leuk zijn dus dat heb ik geprobeert... was niet onder de indruk.
Anyway, ik hou van stevig optrekken en laat remmen (ik ben dus ongeveer de antipool van het nieuwe rijden) gewoon omdat ik dat lekker vind. De uitdaging zit bij mij op het ideale moment op de koppelcurve te schakelen (wat ik bij de prius ook al niet mag) en dan zo te schakelen dat het vloeiend aan voelt zoals een automaat.
Bij een prius mag ik niets van dit soort dingen, en hoor ik het torretje voorin bij het optrekken altijd brommen, dat display was te zien dat de accu nooit alleen werkte bij mij en dat het teruglaad moment erg kort was... na 20 minuten rijden had ik 3 streepjes van de accu opgereden volgens het display.
Als diesel de 'Fuel of Satan' is, is electriciteit 'Fuel of Satan on a hangover morning'
En waarom moeten alle knoppen op het stuur, zal wel wennen zijn maar ik zat steeds naar het stuur te kijken om te kijken welke knop ik moest hebben waarvoor.
Laatste puntje, waarom is er bv geen stationwagen van de prius? De dealer vertelde me dat ze als warme broodjes gingen op de zakelijke markt, maar al die negatieve punten zou ik misschien nog wel opofferen voor de lage bijtelling, maar de looks icm beperkte ruimte geven dan voor mij de doorslag. Was er een station geweest had dat nog wel heel erg in het voordeel van de prius kunnen werken.
Ik wilde het graag een prettige auto vinden. Maar het lukt me gewoon niet
Doel je met die 400Nm koppel op de Prius? Want dan heeft hij een hele pittige gevonden911GT2 schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:19:
En als ik lees dat je ook in de Verso hebt gereden dan is dat de D-CAT geweest, want die heeft wel 400Nm koppel.
Misschien dat je dat door elkaar hebt gehaald. De Prius heeft namelijk maar 115Nm volgens mij.
Dat is wat de dealer tegen me zei... ik vond het ook al erg veel maar goed, ik weet dat electromotroen heel veel koppel geven, vanaf 0 toeren die dat dat altijd gelijk blijft, ik verwwacht dat die gast weet waar hij over praat, maar dat blijkt dus tegen te vallenImpry schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:28:
[...]
Doel je met die 400Nm koppel op de Prius? Want dan heeft hij een hele pittige gevonden
En als ik lees dat je ook in de Verso hebt gereden dan is dat de D-CAT geweest, want die heeft wel 400Nm koppel.
Misschien dat je dat door elkaar hebt gehaald. De Prius heeft namelijk maar 115Nm volgens mij.
De Verso had 300 volgens hem
Ja, dan is dat de 2.0 of 2.2L (niet 2.2L D-CAT) Diesel Verso geweest, die zitten beiden rond de 300Nm.
[ Voor 9% gewijzigd door Impry op 17-11-2008 10:07 ]
Kijk is aan een ST205 GT-fourGreenSky schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:53:
We hebben even een Celica minimeet gehouden, de foto's op m'n Picasa:
Is de motor van zo'n GT4 een beetje betrouwbaar?
Pardon? De langzaamste van die drie is van mij, dat is een GT met 175pk. Die zit bij het einde van de vierde versnelling gewoon op de 200, en dan kan je nog effe door in z'n 5. En het duurt niet erg lang om die eerste 4 versnellingen door te zijn.KappeNou schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:48:
[...]
Kijk is aan een ST205 GT-fourImo de enige interresante celica die er bestaat.. Ik snap de rest van de celica's nooit. Altijd leuke looks, maar FWD en geen power.
Verder zit er een sperdifferentieel onder waardoor ik nog flink wat gas kan geven in de bochten.
De motor van de GT4, de 3S-GTE (ook in MR2's gebruikt) kan je leuk tunen en nog steeds betrouwbaar rijden. Het is superdegelijk allemaal, veel betere kwaliteit dan Impreza's bijvoorbeeld. Standaard 245pk (die generatie dan, de vorige net over de 200)
Die informatie kende ik al
Het is niet negatief bedoeld. Ik vind persoonlijk een voorwiel aangedreven auto met 175PK en sper dif niet heel interresant. Daarintegen een relatief lichte auto met 245PK en 4x4 aandrijving die ook nog is lekker tunebaar is door de turbo 
Wat heeft trouwens de aantal KM/h's in een versnelling met iets te maken? Dat geeft niet aan hoe snel een auto kan, maar meer een ingeving hoe de bak verhouding ongeveer is..GreenSky schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:11:
[...]
Die zit bij het einde van de vierde versnelling gewoon op de 200
[ Voor 43% gewijzigd door KappeNou op 17-11-2008 11:53 ]
Ik weet niet tegen wat voor iemand ik aan het praten ben, wat voor ervaring jij met auto's hebt?KappeNou schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:48:
Die informatie kende ik alHet is niet negatief bedoeld. Ik vind persoonlijk een voorwiel aangedreven auto met 175PK en sper dif niet heel interresant. Daarintegen een relatief lichte auto met 245PK en 4x4 aandrijving die ook nog is lekker tunebaar is door de turbo
Ik heb naast de Celica nog een MR2 (met jawel, achterwielaandrijving) dus ik heb wel wat vergelijkings materiaal. Ik kan je vertellen dat een sperdifferentieel aardig wat goed maakt aan FWD. Zeker niet meer te vergelijken met een normale FWD auto.
Ik weet ook niet waar je aan relativeert, maar minimaal 1380 kilo (voor de GT4) vind ik niet echt licht. Hard gaat ie toch wel hoor
Daar heb je in principe wel gelijk in. Maar de verhoudingen van de bak zeggen weer wat over de autoWat heeft trouwens de aantal KM/h's in een versnelling met iets te maken? Dat geeft niet aan hoe snel een auto kan, maar meer een ingeving hoe de bak verhouding ongeveer is..
Ik wou meer een idee geven dat je even de eerste 4 versnellingen doortrekt, wat niet erg lang duurt (heb het niet getimed) en je zit alweer op de 200, weinig moeite. Volgens mij loopt ie uit eindelijk 240. Maar dat vind ik ook niet erg interresant, hij wil iig lekker accelereren. Met 2 liter en 175pk is het natuurlijk geen super sportwagen meer zeker lekker snel en niet iets wat ik weinig power zou noemen. Geld ook voor de T23 T-sport modellen.
De instappers zijn meestal niet echt snel, maar wel leuk om te rijden.
De celica is sinds 1986 geen echte sport wagen meer. De enige reden dat de GT-fours bestaan is homologatie van de rally wagens. Dat er verder geen snelle versies zijn gemaakt kwam van wege de Supra. Tot 1986 was de Supra een soort GTI versie van de Celica, maar in 1986 is het een eigen model geworden. De bedoeling was dat de Supra alle sportieve taken van de Celica zou overnemen. Er zijn zelfs rally's gereden met de Supra, maar ze kwamen er al snel achter dat de Mk3 (mijn model) te zwaar was voor korte bochtige weggetjes. Daardoor is (in 1987 geloof ik) de ST-165 ontwikkeld, en met succes want daarna is Carlos Saintz wereld kampioen geworden met een Celica.KappeNou schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:48:
[...]
Kijk is aan een ST205 GT-fourImo de enige interresante celica die er bestaat.. Ik snap de rest van de celica's nooit. Altijd leuke looks, maar FWD en geen power.
Het 3S-GTE blok van de ST205 is erg betrouwbaar maar het is niet het aller modernste blok, er zitten geen verstelbare nokkenassen op, en het blok is vanwege het stalen onderblok relatief zwaar. Wat ik persoonlijk een groot nadeel vind is dat de aandrijving standaard op de voor as zit en dat de achter as wordt bijgeschakeld als het nodig is. Zelf zou ik dat liever anders om zien.
Hmm, nooit echt over nagedacht, het is dus geen permanente 4WD. Wanneer besluit ie te switchen dan, van fwd naar 4wd?
op het moment dat ie merkt dat de voorwielen doorslippen.
En dat is mechanisch geregeld? Of ook m.b.v. elektronica?
even klokken en klepels en ultrakort door de bocht:
in de basis wordt het mechanisch geregeld via een viscokoppeling tussen voor en achterwielen.
(die heft het verschil in vermogen op wat optreedt als de voorwielen gaan slippen t.o.v. de achterwielen).
Overigens is het wel zo dat zo'n auto nooit 100% fwd is...vaak is in normale situaties de verdeling voor-achter iets van 70%-30%.
Er wordt bovenop het mechanische verhaal ook e.e.a. electronisch gedaan tegenwoordig.
in de basis wordt het mechanisch geregeld via een viscokoppeling tussen voor en achterwielen.
(die heft het verschil in vermogen op wat optreedt als de voorwielen gaan slippen t.o.v. de achterwielen).
Overigens is het wel zo dat zo'n auto nooit 100% fwd is...vaak is in normale situaties de verdeling voor-achter iets van 70%-30%.
Er wordt bovenop het mechanische verhaal ook e.e.a. electronisch gedaan tegenwoordig.
De ST165 is voortgekomen uit een 1985 prototype. Toen werd er dus al aan gewerkt, en in 1986 kwam 'ie op de markt. Overigens, had Group B of Group S langer bestaan dan was de kans zeer groot dat de AW11 Toyota's "primary" rallyvoertuig was geworden ipv de Celica. De nadelen van de Supra die jij noemt gingen namelijk (in iets mindere mate) ook op voor de Celica. De AW11 rallycar had een betere massaverdeling, minder overhang en was overall kleiner en lichter dan de Celica. 10 jaar later is de Celica natuurlijk alsnog uitgefaseerd ten gunste van de Corolla. Andere merken (Ford, Citroen, Peugeot) rijden ook met compacte hatches ipv full size coupe's of sedans.SnowDude schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:08:
[...]
De celica is sinds 1986 geen echte sport wagen meer. De enige reden dat de GT-fours bestaan is homologatie van de rally wagens. Dat er verder geen snelle versies zijn gemaakt kwam van wege de Supra. Tot 1986 was de Supra een soort GTI versie van de Celica, maar in 1986 is het een eigen model geworden. De bedoeling was dat de Supra alle sportieve taken van de Celica zou overnemen. Er zijn zelfs rally's gereden met de Supra, maar ze kwamen er al snel achter dat de Mk3 (mijn model) te zwaar was voor korte bochtige weggetjes. Daardoor is (in 1987 geloof ik) de ST-165 ontwikkeld, en met succes want daarna is Carlos Saintz wereld kampioen geworden met een Celica.
De GT-Fours zijn voor zover ik weet allemaal permanent vierwielaangedreven hoor. Epicyclisch (mechanisch type dus) front diff, viscous center diff met 50/50 front/rear verdeling, en TorSen (wederom mechanisch dus) rear diff.Het 3S-GTE blok van de ST205 is erg betrouwbaar maar het is niet het aller modernste blok, er zitten geen verstelbare nokkenassen op, en het blok is vanwege het stalen onderblok relatief zwaar. Wat ik persoonlijk een groot nadeel vind is dat de aandrijving standaard op de voor as zit en dat de achter as wordt bijgeschakeld als het nodig is. Zelf zou ik dat liever anders om zien.
[edit] Hier een ietwat betere uitleg: http://gtfour.supras.org.nz/gearbox.htm
Standaard worden voor en achter dus even hard aangedreven (permanent 4WD, 50/50), en zodra er snelheidsverschil ontstaat tussen voor en achter, beperkt de viscous coupling het snelheidsverschil tussen voor en achter. Zo kan er dus afgeweken worden van de 50/50 als voor of achter grip verliest, maar de viscositeit van de vloeistof zal dat tegengaan (limited slip dus).
Het geheel is mechanisch redelijk complex, want omdat de motor voorin en dwars zit, is er geen duidelijk verschil tussen front en center diff. Sterker nog, de front diff en viscous coupler zitten als het ware "in" het center diff:

Uitleg:
- De motor drijft (via de transmission) het open center diff aan (met daarin ook het front diff en de coupler).
- Het center diff drijft het front diff en de transfer gear aan (met daaraan de as naar de achterwielen), daarbij normaal gesproken de kracht 50/50 verdelend.
- De coupler werkt als een demper en beperkt een eventueel verschil tussen aandrijving van front diff en transfer gear.
Je hebt dus 4 mechanismen:
- Center diff: open
- Front diff: mechanisch LSD (epicyclisch)
- Rear diff: mechanisch LSD (torsen)
- Viscous coupler: dempt verschillen in snelheid van het open center diff naar front- en rear diffs.
Voor de duidelijkheid: deze constructie met een open center diff en een dempende visco is mechanisch NIET gelijk een een enkel visco center diff; dan heb je inderdaad een uitgaande as die "geprefereerd" wordt en de ander die dankzij de visco "meegesleept" wordt, en dient de visco dus echt als aandrijving van de secundaire as; hier heb je in principe een gelijke verdeling door het open diff, en werkt de visco als demper tussen de uitgaande assen - zolang voor en achter beide grip hebben (even snel draaien, en de verdeling 50/50 is) zal de visco dus niets doen. Hierin verschilt de Celica wezenlijk van systemen zoals Haldex die met een visco center diff werken dat echt voor de aandrijving van de achteras zorgt.
En omdat de visco in de Celica enkel de verschillen hoeft te dempen en niet een hele (achter)as hoeft aan te drijven, is hij ook veel kleiner dan een normaal viscous diff, en zal de vloeistof langer meegaan. Dit (volledig mechanische) systeem is zo'n beetje "as good as it gets" zonder elektronica, en de GT-Four werd erdoor ook als erg vooruitstrevend gezien. Pas sinds we dit soort dingen in elektronica kunnen regelen, met sensors en servogestuurde diffs (zoals in de Evo en moderne Impreza) kunnen we het overtreffen, en die systemen zijn allemaal veel jonger.
[ Voor 40% gewijzigd door johnwoo op 17-11-2008 15:37 ]

Begin deze maand nog in actie gezien tijdens de Euregio Rally (video ervan staat wel op m'n site).
Erg mooie, spectaculaire en nog steeds redelijk competatieve (top 10 met goede bestuurder) wagen.
[ Voor 4% gewijzigd door Impry op 17-11-2008 15:12 ]
Sper maakt zeker een wereld van verschil. Alleen RWD of 4WD rijd leuker als je eenmaal weet hoe je ermee om moet gaan.GreenSky schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:25:
[...]
Ik weet niet tegen wat voor iemand ik aan het praten ben, wat voor ervaring jij met auto's hebt?
Ik heb naast de Celica nog een MR2 (met jawel, achterwielaandrijving) dus ik heb wel wat vergelijkings materiaal. Ik kan je vertellen dat een sperdifferentieel aardig wat goed maakt aan FWD. Zeker niet meer te vergelijken met een normale FWD auto.
Ik weet ook niet waar je aan relativeert, maar minimaal 1380 kilo (voor de GT4) vind ik niet echt licht. Hard gaat ie toch wel hoor
1380 kilo is relatief weinig voor de aantal PK's. Je levert natuurlijk in vanwege de 4WD, maar je krijgt er een hoop voor terug, vooral in ons koude natte kikkerlandje
Slappe reden van toyota om geen 1 leuke celica meer uit te brengen.. Ik had in de laatste celica wel minimaal een Turbo/Kompressor verwacht en minimaal zo'n 220PK (bv dat 1.8vvti kompressor blok) op de achter of 4 de wielen. heeft imo niks te maken met een supra.SnowDude schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:08:
[...]
De celica is sinds 1986 geen echte sport wagen meer. De enige reden dat de GT-fours bestaan is homologatie van de rally wagens. Dat er verder geen snelle versies zijn gemaakt kwam van wege de Supra. Tot 1986 was de Supra een soort GTI versie van de Celica, maar in 1986 is het een eigen model geworden. De bedoeling was dat de Supra alle sportieve taken van de Celica zou overnemen. Er zijn zelfs rally's gereden met de Supra, maar ze kwamen er al snel achter dat de Mk3 (mijn model) te zwaar was voor korte bochtige weggetjes. Daardoor is (in 1987 geloof ik) de ST-165 ontwikkeld, en met succes want daarna is Carlos Saintz wereld kampioen geworden met een Celica.
Het 3S-GTE blok van de ST205 is erg betrouwbaar maar het is niet het aller modernste blok, er zitten geen verstelbare nokkenassen op, en het blok is vanwege het stalen onderblok relatief zwaar. Wat ik persoonlijk een groot nadeel vind is dat de aandrijving standaard op de voor as zit en dat de achter as wordt bijgeschakeld als het nodig is. Zelf zou ik dat liever anders om zien.
[ Voor 44% gewijzigd door KappeNou op 17-11-2008 17:09 ]
De Supra was in europa, voornamelijk door de hoge prijs, niet echt een succes (er zijn bijvoorbeeld maar 5 Mk4's verkocht in heel Nederland), maar in Japan was het een ander verhaal, de Supra was daar erg populair, en hoewel ze hier in 95 al uit de markt werden genomen zijn ze in Japan tot 2002 verkocht. Sinds de gt-4 niet meer worden gebouwd is de rally functie ook overgenomen door de Corolla en nu de Auris. De T-23 Celica is ook nooit ontworpen voor 4wd, en ook nooit in de rally sport gebruikt.KappeNou schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:06:
[...]
Slappe reden van toyota om geen 1 leuke celica meer uit te brengen.. Ik had in de laatste celica wel minimaal een Turbo/Kompressor verwacht en minimaal zo'n 220PK (bv dat 1.8vvti kompressor blok) op de achter of 4 de wielen. heeft imo niks te maken met een supra.
Je ziet zoveel merken met FWD coupe's schermen, dus Toyota is niet echt gek. Zelf zie ik ook veel liever een RWD coupe maar daar is de markt nooit echt naar geweest blijkbaar. Dan had ie in Supra vaarwater gezeten, en sowieso een stuk duurder geweest.
En trouwens, wat zeuren we nou, we hadden nog altijd de MR2 voor het leuke RWD scheurwerk als je geen geld had voor een Supra. De MR2 heeft nog tot 2005 in het assortiment gezeten, dus die keuze kon je altijd nog maken. Tja dan had je geen achterbank, het is gelukkig geen compromis auto.
(En niemand heeft gereageerd op m'n fotootjes van de minimeet
)
En trouwens, wat zeuren we nou, we hadden nog altijd de MR2 voor het leuke RWD scheurwerk als je geen geld had voor een Supra. De MR2 heeft nog tot 2005 in het assortiment gezeten, dus die keuze kon je altijd nog maken. Tja dan had je geen achterbank, het is gelukkig geen compromis auto.
(En niemand heeft gereageerd op m'n fotootjes van de minimeet
Het zijn mooie foto's hoor
Inderdaad wel nice, helaas is de laatste generatie Celica de enige die me echt kan charmeren. Had er graag een gehad maar mijn Corolla werkt helaas weer feilloos... De Supra is idioot duur om in België te rijden trouwens. Een dikke inschrijving van een paar duizend euro voor een "jong" model, de aankoop zelf is al richting de 20.000€ voor een exemplaar met +100.000km en de verzekering zal zeker niet mals zijn. Spijtig anders was dat voor mij ook een optie geweest.
In Nederland zijn ze niet veel goedkoper denk ik. Misschien kun je in Duitsland kijken.
Maar je hebt een Corolla van minder dan een jaar oud toch? nieuw gekocht?
Maar bedankt hoor
Maar je hebt een Corolla van minder dan een jaar oud toch? nieuw gekocht?
Ik had van jou al eerder een reactie verwacht aangezien je oude Celica ertussen staat
Maar bedankt hoor
[ Voor 15% gewijzigd door !null op 18-11-2008 08:57 ]