Dat is natuurlijk iets persoonlijks, gelukkig en daarom rijden we niet allemaal in dezelfde auto418O2 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 00:36:
nou ik zal je even uitleggen waarom niet iedereen in een prius rijdt.
1. Men vindt hem vaak lelijk
Snel zat. Waar heb je in Nederland een snellere auto voor nodig? 0-100 in 10,9s is bijna net zo snel als een BMW 316i, die in Nederland aardig populair is (want we willen wel een BMW, maar 't moet niet teveel kosten. En voor de buren halen we het typeplaatje er natuurlijk af2. Echt snel is hij niet
En dan koop je een Lexus GS450h. Groot, snel, ruim, mooi, luxe... OK, 'mooi' is wederom een mening3. Sommige mensen hebben een groter budget en willen meer luxe, snelheid en rijcomfort
Ik ben het met je eens dat de invloed van de mens op het milieu door de milieulobby flink overdreven wordt. Al sterft de mens morgen uit, dan nog gaat de klimaatverandering doodleuk door, want die is al tijden bezig en is puur natuurlijk. Hoe zat het ook alweer met de invloed van de "uitlaatgassen" van koeien?4. Heel veel mensen zien in dat je met een Prius _niets_ maar dan ook helemaal _niets_ aan het milieu bijdraagt. 1 zuinige auto meer of minder in NL maakt geen ene reet uit voor het hele klimaatprobleem (als je ziet hoeveel er in oost-europa of china de lucht in wordt gepompt.
Dus, dat zijn ongeveer de redenen om een hummer, 5/7 serie, a6/a8, q7/x5/x6 te kopen.
Maar goed, al rijd je een Prius omdat hij zo stil en zuinig is, dan vind ik dat nog een prima reden. Uiteindelijk maken we bijna alle beslissingen op basis van budget.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards