Ik snap je vraag niet zo goed? Je kan toch een CH-R van na 2020 kopen? Als die van 2019 niet heeft wat je wilt hebben dan moet je die niet nemen. En dat hebben alle fabrikanten natuurlijk, iets dat op een auto zit, zat er daarvoor niet op, er is altijd voor elke technologie een demarcatiepunt.RoyK schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:04:
Beste Toyota Tweakers
Ik zit met een dilemma en ik hoop wat inzichten te krijgen via jullie. Dus deel gerust je mening. Ik ben geen grote autokenner maar ik doe mijn best zo goed mogelijk te verdiepen in de stof wat belangrijk is.
Op het moment rij ik een Prius business model uit 2011. Ik bezit de auto ongeveer 8 jaar en staat er ongeveer 167.000km op de teller. De keuze destijds voor de Prius was de betrouwbaarheid, ruimte, automaat, zuinig en veilig. We zijn een gezin van 5 personen en zijn mijn oudste twee (16 & 14 jaar) steeds vaker niet mee op pad. Er is ook geen kinderwagen meer en ligt er eigenlijk niet veel spannends in de kofferbak.
Ik vind de aandrijflijn heel fijn rijden en bevalt het zuinige mij prima. Daar maak ik dan ook vaak een sport van. De herrie tijdens het op optrekken op de snelweg (naar de 100+ toe) neem ik voor lief.
De auto begint wat ouder te worden en dat merk ik in de lak zoals vele krassen en vlekken, koplampen die steeds weer mistig worden, overal kraakjes en de bekleding slijt. En eerlijk is eerlijk, als ik naar mijn auto loop is het niet de meest sexy wagen op de parkeerplaats haha.
Ik ben al een poosje verliefd op de C-HR modellen. Wat ik aantrekkelijk vind naast het uiterlijk is de iets hogere instap en positie op de weg. Verder is natuurlijk de aandrijflijn hetzelfde als de Prius en uiteraard weer verbeterd. De cockpit is mooi en zijn de ruit details een gave toevoeging. Minpun is natuurlijk de achterbank, maar ik ga nog zelden op pad met het hele gezin. En als het dan wel zo is, moeten ze het er maar even mee doen. De binnenzijde is ook donker wat wel iets heeft qua knusheid. En tegelijk kan dat ook een minpunt zijn.
Ik heb in de gaten dat de 2020 modellen flinke updates hebben ontvangen. De aandrijflijn is weer verbeterd, snelheid van de computer is aangepakt, de veiligheids systemen nog beter geworden en moderne wensen zoals Apple Carplay / Android auto zijn aanwezig.
Het komt er mijn inziens op neer dat een auto voor 2020 een minder interessante keuze is geworden. En zelfs als ik voor een 2019 model zo gaan, moet ik nog steeds een stevige 12k bijlappen. Dan moet ik voor lief nemen dat de computer traag reageert (veel klachten over te vinden) en het digitale connectie mist in het hier en nu. Dan zit ik weer met een telefoon op het voorraam voor de dagelijkse navigatie.
Wat me opvalt dat dit Toyota breed lijkt te zijn en het vanaf 2020 modellen ze een inhaalslag hebben gemaakt. Hierdoor begin ik te twijfelen wat ik nu moet gaan doen. De volgende auto moet immers weer een jaar of 5 bij ons gaan blijven en wil ik uiteraard een goede auto aanschaffen die aansluit bij hier en nu. Als je dan 12 tot 14k bij gaat leggen bij het inleveren van de Prius, mag je ook wel een paar moderne verwachtingen bij hebben, toch?
Is dit een dingetje bij Toyota? Of ben ik aan het overdrijven en moet ik dit voor lief nemen als ik graag bij de betrouwbare aandrijflijn van Toyota wil blijven? Of zijn er middels ook andere merken die soort gelijke auto's aanbieden waar ik zeker volgens jou eens naar zou moeten kijken?
Uiteraard verdiep ik mij ook, maar ben wel nieuwsgierig naar jullie reacties.
Dus wat is nu concreet je vraag?
[ Voor 3% gewijzigd door Kassad op 16-11-2024 11:17 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”