Ik heb de AAwireless dongle uit m'n eigen auto even meegenomen naar de tijdelijke auto. Maar daar krijg ik 'm dus überhaupt niet werkend. Hij vindt 'm gewoon niet of zo. Ik heb er ook maar niet te veel tijd in gestopt omdat ik hopelijk deze week m'n eigen auto weer terug krijg, en ik de dongle en app op m'n telefoon ook niet wil ontregelen voor als ik straks m'n eigen auto weer terug hebThasaidon schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:43:
[...]
Kleine aanvulling. De ACC onthoud nu ook de laatste afstand waarin je hem gezet hebt.
Voorheen was dat standaard altijd max (3) streepjes en moest je iedere keer weer aanpassen als je bv maar 1 streepje wilde.
[...]
Ik weet niet of je diezelfde dongle gebruikt in de tijdelijke auto, maar Wireless Android Auto is (nog) niet beschikbaar op het nieuwe Smart Connect media systeem.
De enige auto waar dit nu op zit is de Yaris Cross. Maar dat is ook niet hetzelfde systeem als op de nieuwe Corolla's.
Overigens heb ik met mijn Corolla Cross totaal geen probleem met de verbinding via USB kabel.
Probeer eens een andere kabel (bv de originele van de lader van je telefoon). Een andere (betere) kabel maakt nog wel eens het verschil.
Ik was nog één dingetje vergeten:
- Ook als ACC niet aan staat houdt hij de voorganger wel in de gaten en remt zo nodig (maar niet helemaal tot stilstand volgens mij). Op zich kan ik hier wel aan wennen eigenlijk. Het werkt echt allemaal wat volwassener en vertrouwder in het nieuwe modeljaar.
Die verkeersbordherkenning vind ik zo onbetrouwbaar dat ik er helemaal geen aandacht aan schenk en er totaal niet meer naar kijk. Hij mist zo enorm veel borden, en herkent vervolgens wel borden die hij niet moet herkennen. Laatst reed ik langs een feestwinkel waar een 40-bord hing (die je kunt huren om bij iemand die 40 wordt in de tuin te zetten). Die werd wel herkendTrue schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:53:
M'n schoonvader rijdt een Yaris Cross en heeft problemen met Road Sign Assist in zijn HUD die niet zo doeltreffend de snelheden v.d. wegen registreert waar hij voorheen met de Corolla geen problemen had met de HUD en de Road Sign Assist voor de snelheid. (edit: er worden streepjes weergegeven i.p.v. de snelheidsbebording)
Ik kon niet iets vergelijkbaars vinden in dit topic, heeft iemand ervaring met het feit dat dit niet goed schijnt te werken? Online zijn er meer vergelijkbare melden over te vinden.
Op lange ritten wordt de batterij inderdaad vel te snel leeggetrokken om hem de hele tijd volledig draadloos te houden. Dan laad ik alsnog op via een kabeltje. Maar op kortere ritjes vind ik het wel erg handig dat ik m'n telefoon op zak kan houden en niet steeds hoef om te pluggen.True schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:25:
[...]
Wireless AA is helemaal niet zo zaligmakend. Het kost ten eerste heel veel batterij en ten tweede wordt je telefoon er erg warm van. Als je dan ook nog draadloos oplaadt krijg je helemaal een kokend device.
Draadloos opladen heb ik nog niet geprobeerd. De tijdelijke auto heeft geen draadloze lader (mijn eigen auto wel) maar mijn oude telefoon kon niet draadloos laden. M'n nieuwe wel, maar die heb ik in m'n eigen auto nog niet kunnen uitproberen vanwege het schadeherstel.
Hij wordt wel wat warmer met draadloos AA maar daar heb ik nog geen hinder van gehad.
[ Voor 68% gewijzigd door Wouter! op 24-07-2023 11:29 ]

:strip_exif()/f/image/PLzpyYZr9W09BLofM18vQFNX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NjvjORnSL9HUujqH7fL71Uiq.jpg?f=fotoalbum_large)