Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 142 ... 170 Laatste
Acties:
  • 948.679 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03:05

dbzfan

Nee.

Wat voor olie gooien jullie in je Toyota Auris (facelift)?
Ik probeerde net een zomercheck in te plannen maar dit gaat niet meer lukken voor m'n vakantie blijkt nu in de agenda van Louwman. Zelf dus maar wat dingen nalopen.

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:16

Thasaidon

If nothing goes right, go left

dbzfan schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:47:
Ik probeerde net een zomercheck in te plannen maar dit gaat niet meer lukken voor m'n vakantie blijkt nu in de agenda van Louwman. Zelf dus maar wat dingen nalopen.
Probeer je die via de online agenda in te plannen?
Mijn ervaring is dat als je even belt of langs gaat, de dealer vaak wel (eerder) een plekje heeft.

Met olie in de Auris heb ik dan weer geen ervaring ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 13-06-2023 08:01 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-01 00:44
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:41:
[...]

Mooi resultaat! Tevreden over de auto? Wat vindt je van de CVT? Niet te lawaaierig bij normaal optrekken?
Mijn ervaring is dat hij best wat geluid maakt als je even flink gas geeft maar het is ook leren rijden met die CVT.
Als je heel even je gas los laat zakt hij vaak ook al een stuk in toeren.

En zoals andere zeggen: je elektromotor het laten doen en dus niet vol je gas gelijk intrappen.

Qua vergelijking van geluid kan ik ook weinig zeggen omdat mn andere auto (208 GTI BPS) ook een lawaai bak is maar natuurlijk om een andere reden :+ .

De algehele demping zoals in de deuren vind ik wel zeer ondermaats bij de Yaris. Het is echt een koekblikje wat je dicht gooit.

'16 Peugeot 308 GTI270 By Peugeot Sport (stage 1 320pk) | '16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
vangoghnl schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 23:32:
[...]
4 nieuwe banden gekregen.
[...]
Moet de auto eigenlijk uitgelijnd worden?
[...]
Ik zou het wel doen, beter voor het behoud van je banden. Ik heb twee jaar terug nieuwe banden eronder laten zetten en bij mij trekt de auto wel wat naar rechts, vooral merkbaar op snelweg. Had het uitlijnen liever gelijk gedaan nadat de nieuwe banden eronder zaten, maar toen niet aan gedaan. Kan het nu alsnog wel doen natuurlijk, maar de banden zijn nu wel enigszins meegesleten lijkt mij. Ik wissel wel netjes de banden om van voor naar achteren zoals @Andrehj (en het boekje ;) ) ook aangaf.

Bij uitlijnen kun je vaak ook kiezen voor een check of check+uitlijnen, dus als het nog in orde is dan is het uitlijnen niet nodig.
dbzfan schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:47:
0W20, maar veel dealers gooien er ook 5W30 wat ook prima schijnt te kunnen.

Houd er wel rekening mee dat je een speciale dop nodig hebt om de behuizing van het oliefilter los te schroeven. Verder vrij makkelijk klusje, je kunt alles doen zonder de bodemplaat te hoeven demonteren. Zie ook YouTube voor de procedure, deze van Prius komt goed overeen: YouTube: 2010-2015 Toyota Prius oil change HD

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 13-06-2023 13:47 ]

• dbzfan

dbzfan

Nee.

ThinkPad schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:41:
[...]

Ik zou het wel doen, beter voor het behoud van je banden. Ik heb twee jaar terug nieuwe banden eronder laten zetten en bij mij trekt de auto wel wat naar rechts, vooral merkbaar op snelweg. Had het uitlijnen liever gelijk gedaan nadat de nieuwe banden eronder zaten, maar toen niet aan gedaan. Kan het nu alsnog wel doen natuurlijk, maar de banden zijn nu wel enigszins meegesleten lijkt mij. Ik wissel wel netjes de banden om van voor naar achteren zoals @Andrehj (en het boekje ;) ) ook aangaf.

Bij uitlijnen kun je vaak ook kiezen voor een check of check+uitlijnen, dus als het nog in orde is dan is het uitlijnen niet nodig.

[...]

Houd er wel rekening mee dat je een speciale dop nodig hebt om de behuizing van het oliefilter los te schroeven. Verder vrij makkelijk klusje, je kunt alles doen zonder de bodemplaat te hoeven demonteren. Zie ook YouTube voor de procedure, deze van Prius komt goed overeen: YouTube: 2010-2015 Toyota Prius oil change HD
Ik wil geen complete wissel doen, enkel alleen wat bijvullen.. Hij staat iets onder het midden van min-max op de pijlstok..

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:36
Verbruiks-update na een jaar met de Yaris Cross Hybride.
Gemiddeld rij ik 1:25, met koud weer ben ik niet onder de 1:24 gekomen, voor mij dikke prima. Afgelopen week had ik mijn 'record' met volgens de boordcomputer een verbruik van 1:28,1 :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXD3NqY4tw2ImoPunPoPM-MxFoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlgIagLsqjArn3rtVJhAbh5D.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je kunt zien heb ik 815 km gereden en ging er 30,15 liter in tijdens de tankbeurt. Dat is precies 1:27 dus de computer rekent licht positief ;) Desondanks erg netjes.

Ik rij nu voornamelijk 80km wegen, maar wel met vrij veel rotondes. Dat is wel funest voor je verbruik merk ik, dus het zou nog iets zuiniger kunnen :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• dbzfan

dbzfan

Nee.

ThinkPad schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:41:
[...]

[...]

https://www.gamma.nl/asso...hetisch-4-liter/p/B454239

Dus bijvoorbeeld een half litertje van bovenstaande olie kan geen kwaad?

• ThinkPad
  • Nu online
Als er nu ook 5W30 in zit dan kun je dat er waarschijnlijk zonder problemen bij gieten. Kan nog wel goedkoper trouwens: https://www.action.com/nl-nl/p/valvoline-motorolie3/ Kijk even in het boekje naar de specificaties die vereist zijn of deze olie geschikt is. Vermoed van wel, maar dubbelchecken kan geen kwaad.

Als het om zo'n klein beetje gaat kun je ook gewoon even langs de dealer rijden en vragen om af te toppen? Is 5 min werk en zal niet de hoofdprijs kosten.

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Kars schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:05:
Verbruiks-update na een jaar met de Yaris Cross Hybride.
Gemiddeld rij ik 1:25, met koud weer ben ik niet onder de 1:24 gekomen, voor mij dikke prima. Afgelopen week had ik mijn 'record' met volgens de boordcomputer een verbruik van 1:28,1 :D

[Afbeelding]

Zoals je kunt zien heb ik 815 km gereden en ging er 30,15 liter in tijdens de tankbeurt. Dat is precies 1:27 dus de computer rekent licht positief ;) Desondanks erg netjes.

Ik rij nu voornamelijk 80km wegen, maar wel met vrij veel rotondes. Dat is wel funest voor je verbruik merk ik, dus het zou nog iets zuiniger kunnen :)
Ongekend wat voor verbruikscijfers Toyota uit een enerzijds eenvoudige, maar goed doorontwikkelde, hybride motor weet te persen. 1:24/25 met een crossover van meer dan prima formaat is bizar goed.

Toen ik de eerste paar berichten van berijders las en sommigen inderdaad ook over 1:27 hadden, dacht ik echt: dat zullen wel de meest fanatieke hypermilers zijn, maar niks is minder waar want ik heb nog niet 1 gelezen die slechter dan 1:22 haalt en dat was een uitschieter, meestal lees ik 1:24 op z'n minst. Petje af voor Toyota. _/-\o_

• Southern Sun
  • Laatst online: 10-01 16:56
Kreeg vanmiddag al een telefoontje van de dealer dat de Corolla TS 1.8 Business Plus geleverd was. Begin april akkoord op gegeven aan de wagenparkbeheerder dus dat is een levertijd waar ik zeker niet op had gerekend 8)7 Jammer dat ie nu 3 maanden stil mag staan tot het huidige contract af loopt.

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:10
Vraagje. Mijn schoonzus haar katalysator is gestolen. Op de carpoolplaats bij het station in Ede. Gaat om een toyota auris hybride uit 2012. Kosten ter vervanging rond de €2000. En valt dit onder je verzekering bij all risk?

Hebben jullie bij de dealer wat laten instaleren hiervoor?

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-01 13:09
Lijkt me te vallen onder verzekering tegen diefstal, wat me bij een all risk verzekering lijkt te horen, maar dat kan de verzekeraar je zo vertellen.

• knijnsel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

knijnsel

dus...

De airco in mijn Toyota Auris is enorm gaan stinken. Dit is de eerste eigen auto die ik rijd. De auto is altijd in onderhoud bij de dealer. De stank is zodanig misselijkmakend dat ik de hele boel wil laten opschonen. Filters verwisselen, weet ik veel. Maak het schoon!!
Ik twijfel tussen onderhoud bij de dealer of een goedkopere dienst als Kwit Fit.

Is er een reden om voor de dealer te kiezen of is onderhoud bij Kwik Fit prima?

<knijnsel> De nederlandstalige GuildWars site

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:51
knijnsel schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 12:41:
De airco in mijn Toyota Auris is enorm gaan stinken. Dit is de eerste eigen auto die ik rijd. De auto is altijd in onderhoud bij de dealer. De stank is zodanig misselijkmakend dat ik de hele boel wil laten opschonen. Filters verwisselen, weet ik veel. Maak het schoon!!
Ik twijfel tussen onderhoud bij de dealer of een goedkopere dienst als Kwit Fit.

Op een enkele uitzondering na is de Kwik Fit een organisatie die je echt moet zien te vermijden. Je kunt beter een goede all-round garage zoeken. Uitdaging is altijd om er eentje te vinden die ook echt goed is. Daar zit veel kaf tussen het koren.

Over dat stinken van de airco: Dat is goed te voorkomen door de airco steeds ca 5 à 10 minuten voordat je op je bestemming komt uit te zetten. Dan is krijgt de verdamper tijd om te drogen en hebben schimmels (die voor de stank zorgen) geen kans om te groeien.

Om de stank eruit te krijgen is het vervangen van een interieurfilter (wat je trouwens prima zelf kunt) niet voldoende. Je moet de (lastig te bereiken) verdamper en de behuizing daarvan ontdoen van de schimmelaanslag. Hier zijn speciale behandelmethodes voor, maar dan heb je wel een garage nodig die daar de apparatuur voor heeft.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:24

MLLL

Palm Treo 650

Er zijn speciale spuitbussen die je in de auto activeert , recirculatie aan en blower op maximaal, auto een kwartiertje met rust laten.

Ooit bij een Lexus gedaan en werkte perfect.
https://www.impactsp.nl/a...ment-lemon-airco-reiniger

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:06

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik zou nog geen Matchbox autootje naar de Kwik Fit brengen voor meer dan een bandenwissel. En zelfs dan moet het prijsverschil wel enorm zijn.

Jaren geleden had mijn vader zijn auto voor een grote beurt, nieuwe banden en een stel nieuwe remschijven bij de dealer langs gebracht. De banden hadden ze niet snel genoeg op voorraad, dus de dag erna is mijn vader naar de dichtstbijzijnde Kwik Fit gereden voor een stel nieuwe banden.

Toen hij de auto weer ging ophalen begon de monteur hem een of ander l*lverhaal op te hangen dat er haarscheurtjes in de schijven zaten en dat het ab-so-luut niet verantwoord was om er mee te gaan rijden.

Maar die remschijven hadden nog geen 10 km erop zitten. :+

En vergelijkbare verhalen hoor ik van meer mensen die bij verschillende vestigingen waren geweest.

• Tarax
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:19
_Eend_ schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 15:36:
En vergelijkbare verhalen hoor ik van meer mensen die bij verschillende vestigingen waren geweest.
Ja, zo heb ik ooit bij KwikFit noodgedwongen een APK laten doen. Krijg ik een telefoontje: "Ja meneer, de auto is afgekeurd. De remblokken zijn heel dun, de banden zijn erg afgesleten en de ruitenwissers moeten vervangen worden."
Ik: "waarop is hij afgekeurd?"
Antwoord: "ja, eigenlijk alleen op de ruitenwissers".

Ik heb later voor de zekerheid met een vriend met meer kennis van zaken even alles gechecked en de banden en remblokken waren nog prima.

Ben daarna nooit meer bij KwikFit geweest.

Vraag iemand die er verstand van heeft naar een goede vakgarage en ga daarheen. Of anders naar de dealer.

• knijnsel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

knijnsel

dus...

Hoi, dank je voor jullie reacties. Ze scheppen een helder beeld. Ik ga gewoon naar de garage en laat alles schoonmaken. Daarna zal ik voortaan altijd 5-10 minuten alleen lucht blazen (pinkie swear). De suggestie voor de spuitbus kan goed zijn maar trekt me niet zo.

<knijnsel> De nederlandstalige GuildWars site

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:06

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik zet de airco ook regelmatig aan, ook in de winter maar alleen op langere stukken van 30+ minuten. Zo voorkom je dat hij gaat veel en lang gaat stinken. De vorige eigenaar van mijn auto deed dat duidelijk niet, want het ding meurde enorm toen ik hem tijdens de proefrit had aangezet. En omdat ik er met mijn stomme kop niks van had gezegd (ik was het alweer vergeten.. ) heeft de garage er ook niks aan gedaan.

Toen heb ik maar even een uurtje rondgereden met airco aan en ramen open :+

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01 22:55
Andrehj schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:46:
[...]
Hier zijn speciale behandelmethodes voor, maar dan heb je wel een garage nodig die daar de apparatuur voor heeft.
Gemiddelde dealervestiging heeft dat volgens mij wel..

Maar ik heb het gelukkig nooit nodig gehad, bij geen 1 auto. Maar voor echt korte stukjes rijd ik gewoon met de ramen open. Tenzij ik de snelweg op moet met 30 graden, dan gaat de Airco echt wel aan. Maar ik zet hem altijd weer uit zodra ik van de snelweg af ben en het raam weer gewoon open kan zonder dat ik de auto uit waai :p

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:36
Bovengenoemde opties om je airco minder te laten stinken zijn perfect!
Bij mijn oude Seat Leon heb ik bij beginnende stank altijd het volgende aangehouden: bij een lange rit (auto lekker warm) de airco op z’n koudst zetten en flink laten blazen totdat t echt een vrieskist wordt. Daarna airco uit en de verwachting op z’n hoogste stand.
Op die manier droog je de condensor geforceerd en gaan de schimmels ook kapot :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:22

Canon23

>>MY<< world

Canon23 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:11:
Er is blijkbaar een andere optie voor de toyota auris 2014-2019 om android auto te krijgen.
Check dit topic op het toyota forum https://www.toyotahybrideforum.nl/viewtopic.php?t=16053
Inmiddels zelf ook aangeschaft en geinstalleerd. Werkt best 😎

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Marve79
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16-12-2025
Weet iemand hoe je dat scherm weg krijgt waar je telkens als je de auto inschakelt zo'n ToS op je infotainment krijgt die je moet agree/disagree ( beide opties doen hetzelfde).

Het is behoorlijk irritant.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Een paar seconden wachten, dan verdwijnt het vanzelf. Toch bij mijn Touch & Go 2. Het laat hetballeen zien als je standaard de navigatie open hebt, of naderhand opent.

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:08

Ik heb de airco-reiniging ooit eens bij de dealer laten doen en dat was het niet.
De lucht was wel minder, maar met een vleugje parfum erbij.

Ik doe het liever zelf tegenwoordig, bijvoorbeeld met:
https://www.winparts.nl/s...lack-chrome/p1040829.html
(Bij de Action hebben ze ook iets vergelijkbaars)

Filters verwisselen kun je ook heel makkelijk zelf.

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-01 12:48
Onze Hybride Yaris uit 2012 (166k kilometers) begint nu toch wel wat meer onderhoud te vragen. Recentelijk:
- Nieuwe uitlaat, oude was weggeroest (384 euro).
- Remklauw defect (350 euro)
- Handremleidingen defect (320 euro)
- Condensor Airco lek (800 euro)

Is dit vrij normaal van een Toyota van 10+ jaar? Ik hoop dat hij er nu weer een tijdje voort kan, tot we over gaan op elektrisch.

• TgR_KILLER
Patox schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:13:
Onze Hybride Yaris uit 2012 (166k kilometers) begint nu toch wel wat meer onderhoud te vragen. Recentelijk:

Is dit vrij normaal van een Toyota van 10+ jaar? Ik hoop dat hij er nu weer een tijdje voort kan, tot we over gaan op elektrisch.
Vind het zelf best wel vroeg eigenlijk... Rij je er regelmatig mee op het strand door de zee ofzo? Zou toch niet zo snel onder je vandaan moeten roesten.. Remklauwen van de Land Cruiser gingen er ook aan maar die was al 17 ofzo en 220k gelopen.. En die gebruik je altijd.. Als je een hybride rijd hebben de remmen als het goed is minder te lijden..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• Patox
TgR_KILLER schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:25:
[...]

Vind het zelf best wel vroeg eigenlijk... Rij je er regelmatig mee op het strand door de zee ofzo? Zou toch niet zo snel onder je vandaan moeten roesten.. Remklauwen van de Land Cruiser gingen er ook aan maar die was al 17 ofzo en 220k gelopen.. En die gebruik je altijd.. Als je een hybride rijd hebben de remmen als het goed is minder te lijden..
Ja ik rij regelmatig via het strand om zo de files te ontwijken 8)7

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:40
Patox schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:39:
[...]

Ja ik rij regelmatig via het strand om zo de files te ontwijken 8)7
Ah ben jij dat die altijd op een slakkegangetje voor me rijdt op t strand! Rij eens door man! ;)

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:08
Canon23 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:11:
Er is blijkbaar een andere optie voor de toyota auris 2014-2019 om android auto te krijgen.
Check dit topic op het toyota forum https://www.toyotahybrideforum.nl/viewtopic.php?t=16053
Volgens mij is dit 'm ook? Voor een leuk bedrag minder:
https://www.android-car-d...carplay-for-toyota-touch2

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07-2025
Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe Toyota RAV4 binnen uit 2023 met alle nieuwe systemen er op en er aan. Echter android auto werkt niet draadloos. Zelfs met een kabel verliest hij nogal vaak connectie en ik heb 3 kabels geprobeerd. Bij mijn vriendin zie ik alles heerlijk soepel draadloos werken met Apple carplay.

Komt er nog iets van een update om Android auto draadloos te krijgen voor de RAV4. Weet iemand waar ik die info kan vinden?

Of moet ik dan maar een dongle aanschaffen?

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:22
Maak de usb poort van je telefoon eens goed schoon. Wellicht is een datapin wat vuil.

• Thasaidon

Thasaidon

kakels schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 23:31:
Komt er nog iets van een update om Android auto draadloos te krijgen voor de RAV4.
De geruchten gaan dat na deze zomer een update beschikbaar komt voor de Smart Connect mediasystemen waarmee draadloze Android Auto beschikbaar gemaakt wordt.
Muv de Yaris Cross, want die heeft die optie blijkbaar al wel. Maar dat is, ondanks dezelfde naam, dus niet hetzelfde systeem als in de diverse Corolla's en RAV4

Wat GekkeRipper ook al zegt... zorg dat alle aansluitingen schoon zijn.
En heb je het ook al met de originele kabel van de telefoon (lader) geprobeerd?

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:50

Martinspire

Awesomeness

kakels schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 23:31:
Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe Toyota RAV4 binnen uit 2023 met alle nieuwe systemen er op en er aan. Echter android auto werkt niet draadloos. Zelfs met een kabel verliest hij nogal vaak connectie en ik heb 3 kabels geprobeerd. Bij mijn vriendin zie ik alles heerlijk soepel draadloos werken met Apple carplay.

Komt er nog iets van een update om Android auto draadloos te krijgen voor de RAV4. Weet iemand waar ik die info kan vinden?

Of moet ik dan maar een dongle aanschaffen?
Ik gebruik nu al een lange tijd een dongle om al dat soort problemen te voorkomen.
https://www.aawireless.io ($76 momenteel)
Ik weet alleen niet hoe het zit met leveringen, ik had hem destijds via de Indiegogo kickstarter. Maar hij werkt perfect en kan daardoor gewoon instappen en bij korte ritjes hoef je toch niet op te laden. En bij langere ritten kun je gewoon lekker snel opladen met wat voor snellaad techniek jouw telefoon gebruikt (gezien de meeste auto's maar 5 volt over usb doen). Er zit bij deze ook wel een grote community achter die het met veel auto's heeft geprobeerd. Bij mij was het destijds nog even prielen met wat settings tot ie hem goed had staan, maar daarna niet meer om hoeven kijken.

Ik vind het sowieso wel fijner werken dan met een draadje want die zit toch altijd weer op een onhandige plek en hoop dat ze snel de draadloze versie gaan uitrollen in hun auto's. Verder start ie automatisch ook op en hoef ik niet eens knoppen te drukken om naar AA te gaan. Dus zeker de prijs wel waard. Wellicht is er ook nog wel een nederlandse webshop die hem heeft.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:22

Canon23

>>MY<< world

Lijkt er wel op 🤣

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• RudyL
  • Laatst online: 10-01 13:42
Vandaag een hele korte proefrit gemaakt om even een Corolla 1.8 te ervaren, nu ik op zoek ben naar een vervanger van mijn lease auto kwam ik via Peugeot 308, Ford (die vind ik echt mooi) naar Seat (SW versie van mijn lease) naar Kia Ceed en nu Corolla. Waarom langs die hele lijst, poeh lastig. Overal lees je wel wat over en mijn ervaring met mijn allereerste Starlet was positief, goede verhalen / goed verbruik, dus toch richting Hybride maar eens proberen.

Wil nu ergens volgende week ook nog een 2.0 testen en ook zeker hogere snelheden maken dan de huidige 60. Nogmaals was bewust een korte testrit.

Wat me opviel en wellicht is dat wennen, is dat de media scherm niet bestuurdersgericht is maar recht staat. Voor de ervaren Corolla / Toyota rijders is dat een kwestie van wennen en gaat prima of had die afstelling beter gekund?

LOETKE

• tMb
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 20:54

tMb

RudyL schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:50:
Wat me opviel en wellicht is dat wennen, is dat de media scherm niet bestuurdersgericht is maar recht staat. Voor de ervaren Corolla / Toyota rijders is dat een kwestie van wennen en gaat prima of had die afstelling beter gekund?
Klopt, valt me ook op. We hebben nu een maand onze Corolla 1.8. Ik heb er niet heel veel last van, maar echt handig is het niet. M’n vriendin vind het vervelender. Het hangt er ook vanaf hoe je de stoel hebt afgesteld.

Als je rijdt op de interne navigatie van Toyota dan zie je de instructies recht voor je op je dashboard (en op je head up display als je die hebt). Maar als je zoals wij Waze gebruikt via Apple CarPlay dan moet je dus opzij kijken.

Het schijnt dat de nieuwe Apple CarPlay betere integratie gaat bieden met andere schermen (zoals je dashboard recht voor), maar dat moet Toyota maar net willen ondersteunen. Ik verwacht dat eigenlijk niet.

Onze keuze was tussen de Kia Ceed SW PHEV, de Corolla 1.8 en de Corolla 2.0. Uiteindelijk voor de Corolla 1.8 gekozen. Onze afwegingen (misschien heb je er wat aan): Kia Ceed is lekker licht van binnen, Corolla door de donkergrijze dakbekleding wat donkerder. Kia Ceed heeft goede korte draaicirkel. Multimediasysteem van Kia is beter dan dat van Toyota, maar we gebruiken toch vooral CarPlay. We vonden zuinigheid belangrijk. Daarom viel de Corolla 2.0 voor ons snel af. Als je dan toch een hybride Toyota neemt, dan ook de zuinigste. De Kia is op korte afstanden volledig elektrisch (45km range) maar op de lange stukken is de Toyota hybride aandrijflijn zuiniger. En we kunnen niet laden bij huis met eigen zonnestroom (want wonen in flat).

Moet wel zeggen dat we van een Auris 2011 komen dus we kennen de aandrijflijn al min of meer.

Tot nu toe erg tevreden, zeker ook hoeveel er achterin past. En super uitgerust. Hij rijdt niet heel spectaculair maar daar kies je geen Toyota voor.

• RudyL
Nou ik zou de 2.0 wel overwegen, schijnbaar is het verbruik niet heel veel slechter en als dat een beter rij beleving geeft in geluid en kracht dan is dat een optie.

Verder ook omdat ik nu geen 1.8 style vind en die wel in 2.0 beschikbaar is ;)

Ik kijk ook naar hybride, maar geen plug in of full. Alleen dit is een optie en doe dat puur voor een betere afstand dan 1:13 die menig sw lijkt te hebben.

LOETKE

• Thasaidon

Thasaidon

@RudyL
Ik haal uit je verhaal niet of je nu voor de Corolla hatchback, sedan of Touring Sport gaat.

Wij hebben een 1.8 TS gehad en die had wat mij betreft prima vermogen om bv even snel ergens voorbij te gaan. Ook in de "bergen" in zuid Frankrijk, gewoon met 130 heuvel op.
Gemiddeld verbruik was voor ons zo'n 1:22 gedurende een jaar.

Het mediascherm gebruikte ik bijna nooit, want de Toyota navigatie werd op de HUD getoond.
Maar ook tijdens het gebruik van Android Auto was het scherm prima te zien en te bedienen.

Het enige waar je wellicht aan zal moeten wennen is het "janken" van de motor. Die schiet namelijk snel naar een hoog toerental als je vermogen van de motor vraagt. Sommigen vinden dat bloed irritant, anderen (zoals ik) vinden het wel best. Dus dat is heel persoonlijk.
Dat zou bij de 2.0 minder zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee, want de 2.0 in onze huidige Corolla Cross is een hele andere motor.

[ Voor 18% gewijzigd door Thasaidon op 01-07-2023 10:07 ]

• RudyL
Sorry het gaat om de TS in dit geval. Ja ik bedacht me al wel dat ik voor een goed vergelijk beide ook even op de snelweg moet testen in wat bevalt en qua geluid. Heb het nu alleen even getest om het te ervaren, qua zit, qua rijgedrag etc.

HUD zit er bijna niet op in de typen die nu beschikbaar zijn helaas.

LOETKE

• Maasluip
  • Laatst online: 10-01 13:31

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Thasaidon schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:01:
@RudyL

Het enige waar je wellicht aan zal moeten wennen is het "janken" van de motor. Die schiet namelijk snel naar een hoog toerental als je vermogen van de motor vraagt. Sommigen vinden dat bloed irritant, anderen (zoals ik) vinden het wel best.
En dan zijn er mensen die hard optrekken en veel toeren draaien "sportief" vinden klinken en klagen dat een Toyota HSD zo veel toeren draait.
Ik heb het argument ook nooit zo begrepen.

Signatures zijn voor boomers.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Een gemiddelde dorpstraat is meestal luider dan de toeren van mijn Corolla...

• Thasaidon

Thasaidon

Maasluip schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:49:
[...]

En dan zijn er mensen die hard optrekken en veel toeren draaien "sportief" vinden klinken en klagen dat een Toyota HSD zo veel toeren draait.
Ik heb het argument ook nooit zo begrepen.
Dat soort mensen hebben dan een verkeerde auto gekocht en hadden het beter bij een "stoere Duitser" moeten houden. ;)

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08:16
Ik heb sinds anderhalf jaar een 1.8 TS, staat nu op 80dkm. Hiervoor had ik een 'snelle Duitser' (BMW 325d touring). De TS rijdt echt prima, idd niet zo snel als mijn vorige auto maar ik kom overal prima mee weg. Geluid van de CVT kan luid zijn als je mach 80 het pedaal intrapt maar dat is eigenlijk niet nodig.

Scherm helemaal recht is eigenlijk gewoon goed zichtbaar, al had 'ie best wat schuin mogen staan.

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06-2025
Gewoon even een side note wat totaal nergens mee te maken heeft: dkm vind ik een nog een raarder notatie dan kkm of k km. Het zou eigenlijk Mm moeten zijn, maar dat vind ik ook in mijn ogen een rare notatie terwijl dit de "correcte" notatie is voor een afstand. Zelf ben geneigd om voor afstanden gewoon 1 k voor 1Mm te schrijven of 1000 km als ik nog "correct" wil zijn.

Iemand anders die hier ook over kan vallen? Iedereen weet eigenlijk wel wat er bedoelt wordt, dus het maakt allemaal niet of je dkm, k km, kkm, Mm of 1000 km gebruikt. :+

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:18
Stonehawk schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:33:
[...]

Iedereen weet eigenlijk wel wat er bedoelt wordt, dus het maakt allemaal niet
:+

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Southern Sun
  • Laatst online: 10-01 16:56
Stonehawk schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:33:
[...]

Iemand anders die hier ook over kan vallen?
Nee :+ Ik heb de laatste tijd vooral een "als-i.p.v.-dan"-allergie (nog een notatie voor je ;)).

Hier ook geen last van het rechte scherm. Ja, nu je het zegt was misschien schuin wel fijner geweest, maar ik kan er nu ook prima bij en het is goed af te lezen in alle omstandigheden. CVT-geluid is vooral bij flink optrekken even aanwezig, maar na verloop van tijd leer je ook een beetje doseren met het gaspedaal en anders trap je echt even flink door en kun je ook sneller weer liften. Overall is het goed te doen en is het prima cruisen met de Corolla en winnen de vele goede eigenschappen het van het aanwezige geluid bij optrekken.

• tMb
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 20:54

tMb

Over eenheden gesproken. Ik kan maar niet wennen aan l/100km voor verbruik. Gelukkig kun je de auto instellen op km/l maar bij de MyT app kan dat helaas niet.

• Thasaidon

Thasaidon

Gespot bij de concurent:
Tot 1.200 km rijden na 10 minuten laden: Toyota claimt doorbraak in solid state-accu voor EV’s

Toyota beweert een technologische doorbraak te hebben bereikt waardoor het gewicht, de afmetingen en de kosten van accu’s voor elektrische voertuigen kunnen worden gehalveerd. De Japanse fabrikant is er naar eigen zeggen namelijk in geslaagd om het productieproces van solid state-accu’s te vereenvoudigen, wat de laadtijd aanzienlijk kan verlagen en de actieradius tegelijkertijd kan verhogen.
https://nl.hardware.info/...olid-state-accu-voor-evrs
en
https://www.theguardian.c...reakthrough-electric-cars

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 06-07-2023 11:49 ]

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01 13:06

©2004

• Thasaidon

Thasaidon

En die toekomst is volgens Toyota al heel dichtbij... 2027 of 2028.

• Maasluip
  • Laatst online: 10-01 13:31

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zoals op veel plekken gezegd: Toyota claimt zulke doorbraken al sinds 2009. En wat heeft Toyota nu bereikt op het EV gebied?

Signatures zijn voor boomers.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Toyota heeft genoeg bereikt, maar het probleem is dat je met 1 uitvinding er nog niet bent. Je hebt een hele keten aan ontdekkingen nodig om zo'n complex product te maken. En natuurlijk gaat de marketing van Toyota niet zeggen dat ze nog 15 jaar nodig hebben als het 2009 is, maar het zijn wel degelijk belangrijke stappen.

Ik ben benieuwd hoe dichtbij ze nu zijn, maar het lijkt me logisch dat als ze eenmaal die stap hebben gezet, ze wel ver voor staan op de concurrentie. Want laten we eerlijk wezen: de huidige werking van EVs is gewoon substandaard. Het duurt te lang, het is te omslachtig en het heeft teveel impact op de infrastructuur.

• Csotranme
Ik had gisteren ook weer een mooie op de weg naar huis.

Met een bonk gooide hij LTA en ACC eraf en de alarm bellen gingen af...
Kreeg hem ook niet meer aan. Auto uit gezet en opnieuw gestart en niks meer aan de hand :s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akJUPP0HLOBUu63B6tanuWvQF1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ymph4tB6mPbniGqOkCnyfehU.jpg?f=fotoalbum_large

'16 Peugeot 308 GTI270 By Peugeot Sport (stage 1 320pk) | '16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-01 17:17

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Csotranme Dat is balen! Je kan even checken of de sensoren goed schoon zijn. Er worden als het goed is 2 gebruikt, het Toyota logo in de bumper en een camera in de voorruit. Je weet het nooit ;)

Was dinsdag onderweg naar Utrecht opeens begon ACC raar te doen, net of hij de auto's niet goed meer kon zien door de regen en wind. Jullie dit al eens mee gemaakt?

Whatever.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:50
Bij hevige neerslag is het redelijk normaal dat de ACC het af laat weten, hij kan het immers niet meer "zien".
Tijdelijk overschakelen naar de gewone CC is dan het devies.

Aangezien het nu weer goed werkt zou ik met 12K op de teller lekker naar de dealer gaan, laat hun het maar uitzoeken. Waarschijnlijk kunnen ze gewoon de foutcode uitlezen en weten ze wat er aan de hand is.

• SkyStreaker
  • Laatst online: 10:29

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb besloten om de console/boordcomputer te vervangen van mijn Yaris Hybrid 2017. Dit laat ik doen in Zwolle en ik kan een JVC of Kenwood DMX verwachten. De prijsopgave schrik ik niet van, ik heb echter wel moeite welke het zou kunnen zijn vooralsnog. De reden is meer dat ik gebruik wil gaan maken van Android Auto ivm met Google Maps en DAB+.

Heeft iemand enig idee welk of wat ik kan verwachten?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Weswyp
  • Laatst online: 10-01 15:59
SkyStreaker schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:48:
Ik heb besloten om de console/boordcomputer te vervangen van mijn Yaris Hybrid 2017. Dit laat ik doen in Zwolle en ik kan een JVC of Kenwood DMX verwachten. De prijsopgave schrik ik niet van, ik heb echter wel moeite welke het zou kunnen zijn vooralsnog. De reden is meer dat ik gebruik wil gaan maken van Android Auto ivm met Google Maps en DAB+.

Als kwaliteit van je beeldscherm niet zo belangrijk is, zou je eventueel kunnen kijken naar dit?

https://motrade.nl/nl/car...-0-touch2/a-2523-20000299

Ik heb dit vandaag geïnstalleerd in mijn Auris TS 2019. Hiermee heb ik Android Auto (of Apple Carplay) en mijn originele media-unit. Het installeren ging zeer vlot.

• ThinkPad
  • Nu online
Ik mag moet binnenkort weer aan het sleutelen met het EGR-gebeuren in de Auris TS 2015, ik hoor een naar gebonk/geklapper bij lage belasting van de benzinemotor, net alsof de motor niet soepel loopt :/ Bij overschakelen naar EV of hogere belasting/snelheden is het gelijk weg en loopt de motor gewoon soepel.

ThinkPad in "[DIY] Het auto klussen & vragen topic"

2j terug al een groot deel van EGR schoongemaakt, alleen de EGR-koeler toen niet gedaan omdat je daar erg slecht bij bent. Mogelijk dat die nu erg vervuild is.

De Prius 3 staat erg bekend om die EGR-ellende, net als de Lexus CT200h. En aangezien de Auris hetzelfde blok (2ZR-FXE) heeft...

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 13-07-2023 11:29 ]

• dbzfan

dbzfan

Nee.

ThinkPad schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:18:
Ik mag moet binnenkort weer aan het sleutelen met het EGR-gebeuren in de Auris TS 2015, ik hoor een naar gebonk/geklapper bij lage belasting van de benzinemotor, net alsof de motor niet soepel loopt :/ Bij overschakelen naar EV of hogere belasting/snelheden is het gelijk weg en loopt de motor gewoon soepel.

ThinkPad in "[DIY] Het auto klussen & vragen topic"

2j terug al een groot deel van EGR schoongemaakt, alleen de EGR-koeler toen niet gedaan omdat je daar erg slecht bij bent. Mogelijk dat die nu erg vervuild is.

De Prius 3 staat erg bekend om die EGR-ellende, net als de Lexus CT200h. En aangezien de Auris hetzelfde blok (2ZR-FXE) heeft...
Diagnostiseren bij een garage? Lijkt me een beetje een long shot..

• TgR_KILLER
SkyStreaker schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:48:

Misschien ligt het aan mij, maar wat de heck bedoel je ? xD

Je laat de console/ boordcomputer vervangen?... JVC / Kenwood? Bedoel je de Radio/ media unit? Dat is niet de boordcomputer.....

En als je zelf wat laat vervangen en een prijsopgave hebt laten doen dan mag ik toch hopen dat je weet wat je kan verwachten, je koopt toch niet iets als je niet weet wat het is? :+

• SkyStreaker
  • Laatst online: 10:29

SkyStreaker

Move on up!

Ja, ik bedoelde radio/media-unit. Ik was behoorlijk moe van een zware dag werken op die dag XD

Wordt een pioneer sph-da250dab :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• ThinkPad
  • Nu online
dbzfan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:33:
[...]

Diagnostiseren bij een garage? Lijkt me een beetje een long shot..
Ik wil eerst de EGR uitsluiten, dat is namelijk nog wel zelf te doen qua sleutelen. Kost alleen redelijk wat tijd omdat je vrij veel moet demonteren.

• Patox
Patox schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:13:

Sorry dat ik mezelf even quote. De uitlaat die vervangen is, (door Louwman), in Maart begon vandaag ineens flink te klapperen tijdens het rijden. We hebben nog geen 3000 kilometer gereden in de tussentijd... Het lijkt te gaan om een soort thermisch plaatje wat los gekomen is. Hopelijk snel op te lossen, maar ik moet er dus wel weer voor heen en is gewoon pruts werk geweest als dat nu alweer lost komt toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75bB260E3ykS666W244_ma2_aD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1iKFxG8zXh0LXCSRU0KWKEhs.jpg?f=fotoalbum_large

• Spectre Wolf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-01 23:14
Ik verwacht niet dat het hitte schild los geweest is tijdens het monteren van de einddemper. Dat hoeft normaal gesproken namelijk niet. Waarschijnlijk is het gewoon pech dat hij nu loskomt.

iRacing Profiel

• Patox
Spectre Wolf schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:37:
Ik verwacht niet dat het hitte schild los geweest is tijdens het monteren van de einddemper. Dat hoeft normaal gesproken namelijk niet. Waarschijnlijk is het gewoon pech dat hij nu loskomt.
Ah oke, bedankt! Hoe ga ik dit nou weer oplossen binnen 3 werkdagen. Donderdag op vakantie. Afspraak maken met een garage op deze termijn wordt ontzettend lastig.

Edit: het plaatje ziet er wel echt heel nieuw uit, en er staat was op de factuur wat te maken heeft met klein plaatwerk. Dus vermoed toch dat ze dit hebben gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Patox op 16-07-2023 22:48 ]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Klapperende deel los trekken.op wacht. Dat is schaduw plaatje is los van zijn bevestiging gekomen.
Plaatje ziet er op de foto niet nieuw uit.

Of een gaatje maken in het plaatje en deze met een extra moertje terug op zijn plek zetten

[ Voor 19% gewijzigd door jack zomer op 16-07-2023 22:59 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• vassago
Patox schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:46:
[...]
Ah oke, bedankt! Hoe ga ik dit nou weer oplossen binnen 3 werkdagen. Donderdag op vakantie. Afspraak maken met een garage op deze termijn wordt ontzettend lastig.
Geen afspraak maken, gewoon langsrijden. Ze lossen het maar op, ze hebben het ook zelf veroorzaakt.
En met pech heeft het natuurlijk niets te maken, wel met prutswerk.

Iedereen maar z*iken op de Kwik-Fit maar ik heb genoeg mee gemaakt bij de merk dealers. |:(
Zowel ATS, Louwman of Van Gent.

[ Voor 12% gewijzigd door vassago op 16-07-2023 23:03 ]

• Thasaidon

Thasaidon

Patox schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:55:
[...]
Sorry dat ik mezelf even quote. De uitlaat die vervangen is, (door Louwman), in Maart begon vandaag ineens flink te klapperen tijdens het rijden. We hebben nog geen 3000 kilometer gereden in de tussentijd... Het lijkt te gaan om een soort thermisch plaatje wat los gekomen is. Hopelijk snel op te lossen, maar ik moet er dus wel weer voor heen en is gewoon pruts werk geweest als dat nu alweer lost komt toch?
Als ik die foto zo bekijk is die plaat zeker niet nieuw. En lijk hij gewoon afgebroken/gescheurd te zijn.

Het feit dat hij nu pas (3K verder) begint te trillen/klapperen geeft alleen maar aan dat hij nog niet los zat toen de uitlaat vervangen werd.
Als die plaat toen al los zat, had je dat gelijk gemerkt.
En wat anderen ook al zeggen... die plaat hoeft niet losgehaald te worden om de uitlaat te vervangen.
Deze hoort namelijk tussen de uitlaat en de bodemplaat in te zitten om hitte naar de bodemplaat toe af te vangen.

Lijkt dus niets met de dealer en pruts werk te maken te hebben.

Wel zou ik hier idd gelijk mee naar de dealer gaan. Kan me niet voorstellen dat ze je hiermee laten rijden.
Zeker niet op vakantie.
Vraag desnoods of ze de plaat tijdelijk kunnen puntlassen om hem vast te zetten.

En nee, ik heb geen aandelen Louwman of Toyota ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 17-07-2023 10:46 ]

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:14

Metalfreak

Hoije woh!

Die hitteschilden willen nog wel eens doorroesten bij een bevestigingspunt. Als je last hebt van het gerammel kun je ze ook een beetje terugbuigen zodat ze er niet meer tegenaan rammelen, ze zijn nogal buigbaar namelijk ;) In het uiterste geval zou je het ook even tijdelijk weg kunnen halen, een vakantie overleeft het wel.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Patox
Bedankt allemaal. Voor 80 euro is er een nieuwe plaat gemonteerd. Ik kan op vakantie! Louwman gaf inderdaad aan dat deze plaat niet tijdens het monteren van de eind demper is bevestigd.

Het enige wat ik Louwman kan aanrekenen is dat ik in Juni nog groot onderhoud heb laten doen, ze het daar toch geconstateerd hadden kunnen hebben (dat deze bijna los zat). Normaliter moet je dan toch wel weer vooruit kunnen tot de volgende beurt. Nu moest ik tussendoor weer langs.

• TgR_KILLER
Patox schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:18:
Bedankt allemaal. Voor 80 euro is er een nieuwe plaat gemonteerd. Ik kan op vakantie! Louwman gaf inderdaad aan dat deze plaat niet tijdens het monteren van de eind demper is bevestigd.

Het enige wat ik Louwman kan aanrekenen is dat ik in Juni nog groot onderhoud heb laten doen, ze het daar toch geconstateerd hadden kunnen hebben (dat deze bijna los zat). Normaliter moet je dan toch wel weer vooruit kunnen tot de volgende beurt. Nu moest ik tussendoor weer langs.
Tijdens groot dan wel klein onderhoud wordt niet elke bevestigingspunt van je auto nagekeken ;). Zeker niet van elk boutje wat niks af doet aan de veiligheid/ ophanging. Dat kan je ze best vragen om te doen hoor, dan krijg je denk ik alleen een rekening van 4 uur voorgeschoteld :p

Wij hadden bij onze Land Cruiser ook hetzelfde gehad. Was het boutje dwars door het hitteschild geroest. Dus dat ding lag op de uitlaat te klapperen en dat maakte eens hels kabaal. Gelukkig in ons geval simpel opgelost met een wat grotere O ring, voor een paar cent klaar en in de jaren erna nooit geen last meer van gehad.

In other news.

Vandaag te horen gekregen dat de Corolla 2.0 GR Sport Plus die ik zakelijk rij er naar 2 jaar uit moet. Dus moet wat anders kiezen. 'helaas' zakelijk niet mega ruime keus dus zal 99% zeker een Yaris Cross GR Sport gaan worden. Kan wel 'weer' een Corolla nemen maar heb er nu 2 gehad, en kan niet meer de 2.0 of de GR Sport Plus nemen nu dus tijd voor wat anders. Ik kan ook wel een 'cheap' Corolla Cross nemen. Maar goed als ik moet kiezen tussen een Corolla Cross met nagenoeg 0 opties, of een Yaris Cross met BSM, Verwarmt stuur + stoelen, 8 speakers, JBL audio. Doe mij dan maar de Yaris Cross.

In other, other news. de Rav4 vandaag wel zijn beurtje weer gehad. Wij hebben heb nu officieel een jaar, en hij is nu 2 geworden. Die mag hopelijk nog vele jaartjes mee. Dit weekend nog mijn broertje geholpen met een hoop zooi wegbrengen vanuit zijn nieuwe huisje. Zo'n dubbelasser erachter merk je helemaal niks van.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6J4LDufdMpD22SkIASDXlqOYyE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bntpKlLibt6xr6sJint5S66w.jpg?f=fotoalbum_large

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:28

Videopac

Rommelt wat aan.

TgR_KILLER schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:47:
[...]

Tijdens groot dan wel klein onderhoud wordt niet elke bevestigingspunt van je auto nagekeken ;). Zeker niet van elk boutje wat niks af doet aan de veiligheid/ ophanging. Dat kan je ze best vragen om te doen hoor, dan krijg je denk ik alleen een rekening van 4 uur voorgeschoteld :p

Wij hadden bij onze Land Cruiser ook hetzelfde gehad. Was het boutje dwars door het hitteschild geroest. Dus dat ding lag op de uitlaat te klapperen en dat maakte eens hels kabaal. Gelukkig in ons geval simpel opgelost met een wat grotere O ring, voor een paar cent klaar en in de jaren erna nooit geen last meer van gehad.

In other news.

Vandaag te horen gekregen dat de Corolla 2.0 GR Sport Plus die ik zakelijk rij er naar 2 jaar uit moet. Dus moet wat anders kiezen. 'helaas' zakelijk niet mega ruime keus dus zal 99% zeker een Yaris Cross GR Sport gaan worden. Kan wel 'weer' een Corolla nemen maar heb er nu 2 gehad, en kan niet meer de 2.0 of de GR Sport Plus nemen nu dus tijd voor wat anders. Ik kan ook wel een 'cheap' Corolla Cross nemen. Maar goed als ik moet kiezen tussen een Corolla Cross met nagenoeg 0 opties, of een Yaris Cross met BSM, Verwarmt stuur + stoelen, 8 speakers, JBL audio. Doe mij dan maar de Yaris Cross.

In other, other news. de Rav4 vandaag wel zijn beurtje weer gehad. Wij hebben heb nu officieel een jaar, en hij is nu 2 geworden. Die mag hopelijk nog vele jaartjes mee. Dit weekend nog mijn broertje geholpen met een hoop zooi wegbrengen vanuit zijn nieuwe huisje. Zo'n dubbelasser erachter merk je helemaal niks van.
[Afbeelding]
Mooie auto(‘s), maar: zijn dat winterbanden op je RAV4?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• TgR_KILLER
Videopac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:09:
[...]

Mooie auto(‘s), maar: zijn dat winterbanden op je RAV4?
Nee, Terrein banden =) Zelfde als ik onder de Land Cruiser had liggen, because, why not :D. Overigens ook meteen als winterbanden want ze hebben t sneeuwvlok symbooltje enzo, Maar feitelijk zijn het zomerbanden :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdBFRXPykxh8tuI311tsCj9WNPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwqprVLaV1S2aqXeFk8HEQYL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door TgR_KILLER op 18-07-2023 22:54 ]

• ThinkPad
  • Nu online
TgR_KILLER schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:47:
[...]
simpel opgelost met een wat grotere O ring, voor een paar cent klaar
[...]
Zo heb ik dat ook eens opgelost bij onze vorige Yaris 2006.

€80 voor een aluminium hitteschildje... 8)7 Misschien geen gek idee om eens te kijken naar een andere garage voor onderhoud. De vorige factuur vond ik ook al vrij stevig: Patox in "Het grote Toyota-topic"

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 19-07-2023 09:03 ]

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:14

Metalfreak

Hoije woh!

ThinkPad schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:02:
[...]

Zo heb ik dat ook eens opgelost bij onze vorige Yaris 2006.

€80 voor een aluminium hitteschildje... 8)7 Misschien geen gek idee om eens te kijken naar een andere garage voor onderhoud. De vorige factuur vond ik ook al vrij stevig: Patox in "Het grote Toyota-topic"
Bij de CT200h van mijn ex ook eens opgelost inderdaad met een grote sluitring.

En tja, die onderdelen zijn helaas echt zo duur.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Thasaidon

Thasaidon

ThinkPad schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:02:
[...]
Onderdelen zijn allemaal vaste prijs bij Toyota, dus naar een andere Toyota garage gaan heeft geen zin.
En of dit onderdeel ook bij een niet Toyota garage te krijgen is zou ik niet zomaar vanuit gaan. Dit zijn meestal vrij type/model specifieke onderdelen.

Daarnaast is die €80,- waarschijnlijk ook incl. manuren. En die zijn nou eenmaal duur.

• ThinkPad
  • Nu online
De onderdelen kunnen wel duur zijn, maar een garage mag naar mijn mening soms ook best wat meer outside the box denken i.p.v. klakkeloos een onderdeel vervangen. Heb zelf eens een afgebroken ophangsteun van de uitlaat gehad, dat hebben ze (dealer) weer vastgelast i.p.v. een compleet nieuwe einddemper te monteren.

Maar ik ben zelf ook handig en doe veel onderhoud aan m'n auto zelf, dan kijk je al anders tegen problemen aan i.p.v. een onderdeel gelijk maar in z'n geheel te vervangen ;)

• Thasaidon

Thasaidon

Dat ben ik helemaal met je eens.

Maar in het geval van de foto van Patox...
daarop ziet het eruit alsof het stuk waar de plaat vast zou moeten zitten gewoon gescheurd is. Dat is niet met een evt grotere sluitring op te lossen.

Dus soms kom je er niet onderuit om onderdelen te vervangen.

• TgR_KILLER
Thasaidon schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:12:
Dat ben ik helemaal met je eens.

Maar in het geval van de foto van Patox...
daarop ziet het eruit alsof het stuk waar de plaat vast zou moeten zitten gewoon gescheurd is. Dat is niet met een evt grotere sluitring op te lossen.

Dus soms kom je er niet onderuit om onderdelen te vervangen.
Dat dus, en een dealer zal niet (ongevraagd) lopen 'prutsen' aan een redelijk nieuwe auto. Als ie nou 20 jaar oud is gaan ze er misschien anders mee om ofzo. Maar ze gaan niet zomaar lopen hobbyen met halve oplossingen.

• Clintjeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-08-2023
Hey iedereen,

Ik heb nu een tijdje een Toyota Crown uit 2008.
Een echte Japanner :P

Ik vroeg mij af waar ik het beste het onderhoud kan laten doen, bij een Toyota dealer, of zijn er ook specialisten voor dit soort auto’s?
Het liefst ergens in de buurt van Eindhoven als iemand iets weet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3Mgq0MDEEnSathv8wfWYmH94BA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EF1GqIJQccPa9dkfibaBaw1l.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tM1I90C8ELIKdiwwqIy3NjTjJMo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Thz49JfItYfrASA8LjnsMYO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fKNj__HXzOjqvccLoXw8yjTKSw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u8IkgK45qZiHSSCZtJ3BLRpq.jpg?f=fotoalbum_tile

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:33

DaWaN

'r you wicked ??

Clintjeh schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 23:07:
Hey iedereen,

Ik heb nu een tijdje een Toyota Crown uit 2008.
Een echte Japanner :P

Ik vroeg mij af waar ik het beste het onderhoud kan laten doen, bij een Toyota dealer, of zijn er ook specialisten voor dit soort auto’s?
Het liefst ergens in de buurt van Eindhoven als iemand iets weet :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Gaaf ding :) Nu ik een Corolla T-sport uit 2002 rij mis ik mijn Lexus IS200 en dit soort auto's wel.
Qua onderhoud zeker eens kijken naar CBS uit Schijndel. Zijn specialisten op het gebied van grote Toyota's en Lexus. Ik heb goede ervaring met hen :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:21
Mijn "eigen" (lease) Corolla TS 2.0 van eind 2021 staat momenteel bij de schadehersteller. Er is een paar weken geleden iemand tegenaan gereden. Als het goed is komende week weer hersteld, constructief niets aan de hand. Bumper, koplamp, spatbord en band worden vervangen. Dat kan ook allemaal niet veel hebben :/

Maar goed, ik heb via de leasemaatschappij een vervangende, splinternieuwe Corolla TS 1.8 als tijdelijke vervanger gekregen. Mooi moment dus om het oude en nieuwe modeljaar even te vergelijken, en iets over de motoren te zeggen.

Om daar maar meteen mee te beginnen:
De 1.8 is echt snel zat hoor, maar als je de 2.0 gewend bent dan mis je de power toch echt wel. Verder rijdt die 1.8 wel wat rustiger en nodigt iets minder uit om af en toe het gas in te trappen de motor in de toeren te jagen.
Ik rijd vrijwel alleen snelweg (en vaak iets te hard O-) ) en dan is de 1.8 (ook) niet erg zuinig, heb ik het idee.

Verder vind ik het nieuwe model op veel vlakken net even wat volwassener geworden:
  • Cockpit is nu volledig digitaal
  • I.c.m. Android en Google Maps nu ook aanwijzingen in de cockpit (als je die hebt ingesteld op tonen van navigatie)
  • LTA en adaptive cruise control (ACC) werken veel beter en geven meer vertrouwen (layout van de knopjes op het stuur is wel net anders en even wennen). LTA stuurt in wat flauwere bochten nu ook prima mee en houdt hem wat mij betreft veel beter tussen de lijntjes. ACC is nu in 4 (i.p.v.) 3 stappen instelbaar en toont in de cockpit beter waar de voorganger zit (zowel qua afstand als links/rechts en in-/uitvoegend. Ook herkent hij personen langs de weg. In mijn eigen auto heb ik nog wel eens de neiging om alles uit te zetten maar dat heb ik in deze auto veel minder.
  • LDA werkt nu (ook) d.m.v. trilling in het stuur. Wat mij betreft beter dan die irritante piepjes.
Andere opvallende zaken:
  • De nieuwe heeft geen toerenteller meer. Eventueel wel zo'n grote ECO/Power-meter.
  • Ik heb in mijn eigen auto een AAWireless dongle voor Android Auto. Werkt probleemloos. In de nieuwe krijg ik AAWireless nog niet werkend, en als ik de telefoon met kabeltje verbindt dan wordt om de haverklap de verbinding verbroken. Enorm instabiel! |:(
  • Geen equalizer op de radio? (of ik kan het niet vinden. Ik vind dat er nu te veel lage tonen in zitten.)
  • DAB-zenders zoeken is een drama. De scroll-lijst springt iedere keer weer omhoog tijdens het scrollen en je kunt maar 6 favorieten kwijt.
  • Waarom zit de "B" van de automaat helemaal achteraan, en niet de "D"? Ik weet niet of dat het verschil tussen de 1.8 en 2.0 is, maar ik zit onbewust constant in de "B". Adaptive cruise werkt dan niet en daar krijg je een melding over, dus je hebt het gauw door, maar ik vind het erg irritant!
  • Mijn eigen auto heeft een verstelbare lendesteun en daarmee zijn de (standaard) stoelen prima. De tijdelijke auto heeft geen lendesteun en die mis ik echt. Daardoor worden de standaard stoelen echt minder.
De tijdelijke auto heeft de volgende zaken niet die ik op mijn eigen auto wel heb, dus daar kan ik niks over zeggen:
- Dode-hoek-systeem
- Parkeersensoren
En hierdoor (volgens mij) ook niet helemaal dezelfde bewaking rondom de auto bij manoeuvreren.

Weggedrag is volgens mij niet noemenswaardig anders. Kan ik ook niet helemaal inschatten omdat ik zelf 17" heb en de tijdelijke op 16" staat. Verder voel ik ook in deze Corolla af en toe wel wat lichte trillinkjes in het onderstel die ik mijn eigen auto ook ervaar. Zal wel bij dit model horen dus.

• vassago
Wouter! schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:46:
• De nieuwe heeft geen toerenteller meer. Eventueel wel zo'n grote ECO/Power-meter.
Waarom zit de "B" van de automaat helemaal achteraan, en niet de "D"?
Staat me iets van bij dat dat model of motor gerelateerd is, het is ook niet iets wat ik zou missen.

Mijn 2.0 GR sport uit 2020 heeft helemaal geen B stand btw, laatste keer dat ik hem met 120 in de B wilde zetten ging de achteruit rijd camera aan. :o (Dat was dus de R)

Het is alleen dezelfde uitvoering nu ruim 5K duurder is, dat zal hem de volgende keer niet meer worden.

[ Voor 6% gewijzigd door vassago op 21-07-2023 14:08 ]

• TgR_KILLER
1.8 heeft inderdaad geen toerenteller, dat is voorbehouden aan de 2.0 (ik heb beide achter elkaar gereden ;))

Ben benieuwd wanneer mijn Yaris Cross GR Sport komt, hij is in ieder geval bevestigd dat er 1tje is voor mij =) weer eens wat anders.

• Thasaidon

Thasaidon

Wouter! schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:46:
ACC is nu in 4 (i.p.v.) 3 stappen instelbaar en toont in de cockpit beter waar de voorganger zit (zowel qua afstand als links/rechts en in-/uitvoegend.
Kleine aanvulling. De ACC onthoud nu ook de laatste afstand waarin je hem gezet hebt.
Voorheen was dat standaard altijd max (3) streepjes en moest je iedere keer weer aanpassen als je bv maar 1 streepje wilde.
In de nieuwe krijg ik AAWireless nog niet werkend, en als ik de telefoon met kabeltje verbindt dan wordt om de haverklap de verbinding verbroken. Enorm instabiel! |:( [/li]
Ik weet niet of je diezelfde dongle gebruikt in de tijdelijke auto, maar Wireless Android Auto is (nog) niet beschikbaar op het nieuwe Smart Connect media systeem.
De enige auto waar dit nu op zit is de Yaris Cross. Maar dat is ook niet hetzelfde systeem als op de nieuwe Corolla's.

Overigens heb ik met mijn Corolla Cross totaal geen probleem met de verbinding via USB kabel.
Probeer eens een andere kabel (bv de originele van de lader van je telefoon). Een andere (betere) kabel maakt nog wel eens het verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 23-07-2023 18:46 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

M'n schoonvader rijdt een Yaris Cross en heeft problemen met Road Sign Assist in zijn HUD die niet zo doeltreffend de snelheden v.d. wegen registreert waar hij voorheen met de Corolla geen problemen had met de HUD en de Road Sign Assist voor de snelheid. (edit: er worden streepjes weergegeven i.p.v. de snelheidsbebording)
Ik kon niet iets vergelijkbaars vinden in dit topic, heeft iemand ervaring met het feit dat dit niet goed schijnt te werken? Online zijn er meer vergelijkbare melden over te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door True op 23-07-2023 19:29 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• TgR_KILLER
True schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:53:
M'n schoonvader rijdt een Yaris Cross en heeft problemen met Road Sign Assist in zijn HUD die niet zo doeltreffend de snelheden v.d. wegen registreert waar hij voorheen met de Corolla geen problemen had met de HUD en de Road Sign Assist voor de snelheid.
Ik kon niet iets vergelijkbaars vinden in dit topic, heeft iemand ervaring met het feit dat dit niet goed schijnt te werken? Online zijn er meer vergelijkbare melden over te vinden.
Ik vind het in zowel de Corolla als de Rav4 van geen meter werken xD maar wie ben ik... Google Maps en de auto zijn het vaak genoeg niet eens. Ook omdat de road sign natuurlijk allerlei borden ziet en de kleine lettertjes niet kan lezen (70/90 wanneer het nat is op de snelweg..). Of gisteren nog mooier, leest ie het bord 70 en daarna 50 van een afslag, terwijl ik op de snelweg reed.

Ik las tijdje terug dat ze bezig zijn met een VERPLICHTE regelgeving dat de auto niet harder kan dan de borden die hij leest. Nou als dat echt zo is moet de techniek echt nog heeeel erg veel inhalen.. 8)7

We hadden eind vorig jaar een paar dagen een Mazda als vervangende auto en die las dat een stuk beter.

Geen ervaring met de Yaris Cross, die komt pas over een paar weken waarschijnlijk, maar ik vrees dat dat systeem in alle Toyota's gewoon hetzelfde is.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

TgR_KILLER schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:16:
[...]

Ik vind het in zowel de Corolla als de Rav4 van geen meter werken xD maar wie ben ik... Google Maps en de auto zijn het vaak genoeg niet eens. Ook omdat de road sign natuurlijk allerlei borden ziet en de kleine lettertjes niet kan lezen (70/90 wanneer het nat is op de snelweg..). Of gisteren nog mooier, leest ie het bord 70 en daarna 50 van een afslag, terwijl ik op de snelweg reed.

Ik las tijdje terug dat ze bezig zijn met een VERPLICHTE regelgeving dat de auto niet harder kan dan de borden die hij leest. Nou als dat echt zo is moet de techniek echt nog heeeel erg veel inhalen.. 8)7

We hadden eind vorig jaar een paar dagen een Mazda als vervangende auto en die las dat een stuk beter.

Geen ervaring met de Yaris Cross, die komt pas over een paar weken waarschijnlijk, maar ik vrees dat dat systeem in alle Toyota's gewoon hetzelfde is.
Om het iets te verduidelijken (zal ik zo ook in een edit zetten) krijgt hij dan streepjes i.p.v. een geldende snelheid. Dus het is niet eens dat er iets verkeerd wordt gelezen van bijv. een parallelweg, maar echt gewoon op dat moment niets weergeeft. Op wegen waar eerder het met een Corolla dus wel werkte.

Zelf rijd ik tegenwoordig een Octavia uit 2021, ik moet zeggen, de snelheden die daar wordt aangegeven klopt eigenlijk altijd wel. Onderborden geeft hij ook weer met een onderbord met puntjes, zodat je dus zelf even moet opletten wat het nu eigenlijk moet zijn. Ook geeft die soms gewoon 100 + 130 weer op plekken waar die combiborden staan wat ik ook wel netjes vind. Maar inderdaad verplichtstellingen zijn leuk als die borden ook goed duidelijk én eenduidig zijn.

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:45
[...]

Hebben we het hier dan over Toyota safety sense 2.0 of 3.0?

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:39
Hier met mijn Yaris Cross met het Road Sign Assist geen noemenswaardige problemen, een heel enkele keer pakt hij een bord van een parallel weg.
Hij pakt denk in een enkele een te grote hoek, echter zoals gezegt herken ik de genoemde problemen niet.
Mischien moet de vooruit grondig gereinigd worden, mischien staat de camera niet correct afgesteld?
Probeer eens of je een nieuwe software kunt laden, via je my T App.
Anders gewoon even langs de dealer.

Of topic, wat ben ik blij dat je naast in de winter verwarmen nu al tot 20 minuten de airco zijn werk kunt laten doe via je GSM. Echt een uitkomst met het warme weer.

• TgR_KILLER
Drials schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:02:
[...]

Hebben we het hier dan over Toyota safety sense 2.0 of 3.0?
Zal wel 2.0 zijn aangezien ik zo snel op internet lees dat 3.0 pas sinds 2023 wordt geleverd.. De Rav is van '21 en de Corolla van '20. Ik ga wel zien hoe anders het bij de Yaris Cross is dan.

Overigens gebruik ik die hele borden functie nagenoeg niet, als ik zelf al een bord heb gemist dan kijk ik eerder naar de navi dan naar het dash, heb altijd Android Auto aan staan.

• Csotranme
Thasaidon schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:43:
[...]

Kleine aanvulling. De ACC onthoud nu ook de laatste afstand waarin je hem gezet hebt.
Voorheen was dat standaard altijd max (3) streepjes en moest je iedere keer weer aanpassen als je bv maar 1 streepje wilde.

[...]

Ik weet niet of je diezelfde dongle gebruikt in de tijdelijke auto, maar Wireless Android Auto is (nog) niet beschikbaar op het nieuwe Smart Connect media systeem.
De enige auto waar dit nu op zit is de Yaris Cross. Maar dat is ook niet hetzelfde systeem als op de nieuwe Corolla's.

Overigens heb ik met mijn Corolla Cross totaal geen probleem met de verbinding via USB kabel.
Probeer eens een andere kabel (bv de originele van de lader van je telefoon). Een andere (betere) kabel maakt nog wel eens het verschil.
Ook de Yaris Executive en GR Sport hebben Smart Connect met draadloos AA ;)
De "facelift" vanaf eind dit jaar elke versie van de Yaris meen ik.

• Thasaidon

Thasaidon

@Csotranme

Volgens mij quote je het verkeerde stukje :)

Maar ik wist niet dat de nieuwe Yaris ook al wireless AA had, maar ondanks de naam "Smart Connect" is dit dus wel een andere variant dan de "Smart Connect" op de Corolla's en RAV4's.

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01 12:40
[...]

of zo'n 90 sticker achterop een vrachtwagen

• Csotranme
@Thasaidon Ik quote je hele bericht, was even te lui erin te knippen :+

En klopt wat je zegt, Toyota maakt het allemaal lekker verwarrend door verschillende systemen, dezelfde naam te geven...

De nieuwe (gen 4) Yaris heeft het dus ja op bepaalde versies maar lekker werkt het niet eerlijk gezegd.
Bij mij valt het vaak weg en werkt het pas weer na opnieuw bluetooth verbinden of hij doet het helemaal niet waardoor je de auto opnieuw moet starten.
Ik pak meestal gewoon nog het draadje.

[ Voor 43% gewijzigd door Csotranme op 24-07-2023 09:23 ]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Csotranme schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:21:

En klopt wat je zegt, Toyota maakt het allemaal lekker verwarrend door verschillende systemen, dezelfde naam te geven...

De nieuwe (gen 4) Yaris heeft het dus ja op bepaalde versies maar lekker werkt het niet eerlijk gezegd.
Bij mij valt het vaak weg en werkt het pas weer na opnieuw bluetooth verbinden of hij doet het helemaal niet waardoor je de auto opnieuw moet starten.
Wireless AA is helemaal niet zo zaligmakend. Het kost ten eerste heel veel batterij en ten tweede wordt je telefoon er erg warm van. Als je dan ook nog draadloos oplaadt krijg je helemaal een kokend device.

• Csotranme
True schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:25:
[...]

Wireless AA is helemaal niet zo zaligmakend. Het kost ten eerste heel veel batterij en ten tweede wordt je telefoon er erg warm van. Als je dan ook nog draadloos oplaadt krijg je helemaal een kokend device.
Precies... Met de hitte van afgelopen weken is wireless AA echt onmogelijk. Mijn S22 Ultra kapt er gewoon mee en sluit alles af omdat hij te heet wordt dan.

Draadloos laden+AA kan je helemaal vergeten ja.

In de Yaris nu wel uitgevonden dat hij mooi in het bakje onder de middelste luchtroosters/scherm kan :+ Daar blijft hij aardig koel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2z8O8Yig6PsTokH4FKTSsZxycM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hcm2QKoCBxWnYA9cJZF8HGmZ.jpg?f=fotoalbum_large

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Csotranme schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:34:
[...]

Precies... Met de hitte van afgelopen weken is wireless AA echt onmogelijk. Mijn S22 Ultra kapt er gewoon mee en sluit alles af omdat hij te heet wordt dan.

Draadloos laden+AA kan je helemaal vergeten ja.

In de Yaris nu wel uitgevonden dat hij mooi in het bakje onder de middelste luchtroosters/scherm kan :+ Daar blijft hij aardig koel.
[Afbeelding]
Die aan/uit schakelaar voor de QI-charger vind ik ook wel weer zo'n handigheidje. Die mis ik wel waardoor ik de telefoon gewoon minder vaak op mijn charger leg zodat die niet onnodig warm wordt om te laden. Skoda Octavia hier mogen ze wat meer bij elkaar afkijken van mij ;)

• Thasaidon

Thasaidon

Csotranme schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:21:

Ik vermoed dat het niet lekker werken van AA ook de reden is waarom het dus niet in het andere Smart Connect systeem zit.

En om eerlijk te zijn vind ik het koppelen aan een kabeltje wel prima.
Ik heb ooit eens een heel klein mooi zwart USB kabeltje gekocht waarmee ik de telefoon aansluit.
Draadloos laden heeft mijn oude trouwe A52 niet :)

De enige keer dat bij mij AA uitvalt is als ik de grens over ga en de Wireguard VPN naar huis dus even weg valt en opnieuw opgebouwd moet worden (ivm ander IP van andere ISP).

Pagina: 1 ... 142 ... 170 Laatste