Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 138 ... 164 Laatste
Acties:
  • 896.184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27
TheBlackestCrow schreef op zondag 19 maart 2023 @ 23:48:
Tegenligger 4: Vrachtwagen die na een flauwe bocht op een recht stuk terechtkwam en al vanaf 1 - 1,5 km afstand zijn eigen groot licht aanzette. Overdreven of terecht?
Ik heb echt de schurft aan mensen die groot licht opzetten bij tegenliggers ongeacht de afstand, Niet alleen verblindt het maar het verpest ook je nachtzicht.
De een is er gevoeliger voor dan de ander.

Het systeem gebruik ik nooit, als ik groot licht gebruik doe ik het handmatig maar dat is zelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:27
TheBlackestCrow schreef op zondag 19 maart 2023 @ 23:48:
Gebruikt iemand de automatic high beams wel eens?

Ik heb net een nieuwe Yaris en op de terugweg over wat onverlichte n-wegen heb ik deze functie voor het eerst uitgeprobeerd.

Ligt het aan mij of is de reactie bij een tegenligger soms langzaam?

Wat voorbeelden:

Tegenligger 1: Grootlicht ging redelijk snel uit, maar deze tegenligger vond het zelf te langzaam want hij seinde net op het moment dat mijn groot licht uitging.

Tegenligger 2: Niets aan de hand. Groot licht ging op tijd uit.

Tegenligger 3: Oude auto met niet al te sterke verlichting. Grootlicht ging wat langzamer uit.

Tegenligger 4: Vrachtwagen die na een flauwe bocht op een recht stuk terechtkwam en al vanaf 1 - 1,5 km afstand zijn eigen groot licht aanzette. Overdreven of terecht?
Ik heb ‘m standaard altijd aan staan en vind het wel fijn. Moet ik wel bij zeggen, ik heb op m’n Corolla TS 2.0 Premium de Matrix LED units en dat werkt eigenlijk wel feilloos. Op 1 bepaalde weg van de supermarkt naar m’n huis zie ik de units in “zones” aan en uit schakelen, volledig om tegenliggers en voorgangers heen. Grappig is dat je dan bij je voorganger een soort “donkere” zone ziet waardoor deze eigenlijk geen verschil ziet met normale dimlichten, terwijl voor mij de berm / verkeersborden extra verlicht worden. Ben ook nog nooit geseind ivm overlast oid.

Ik vraag me wel eens af wat dit systeem met de levensduur van de units doet. LED zou lang mee moeten gaan, maar bijvoorbeeld op de snelweg zie ik het groot licht icoontje constant knipperen omdat het systeem steeds aan het corrigeren is om voorgangers niet te verblinden. Ik neem aan dat hierover nagedacht is ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 29-06 02:20
Schakelt die beam niet uit als er een bepaald aantal lumen van de andere kant komt?

Vrachtwagen geeft natuurlijk meer licht af dan een Aygo o.i.d., of dat het licht net onder een andere hoek binnenkomt.

Die twee verschillen altijd door het enorm aantal variabelen.
Dat zou het misschien kunnen verklaren.

[ Voor 11% gewijzigd door Ruben279 op 20-03-2023 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:28
Ruben279 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 00:19:
Schakelt die beam niet uit als er een bepaald aantal lumen van de andere kant komt?

Vrachtwagen geeft natuurlijk meer licht af dan een Aygo o.i.d., of dat het licht net onder een andere hoek binnenkomt.

Die twee verschillen altijd door het enorm aantal variabelen.
Dat zou het misschien kunnen verklaren.
Dat kan het inderdaad zijn. Merk wel dat sommige automobilisten zich wel erg snel irriteren. Dit terwijl het groot licht in de meeste gevallen uit ging voordat ik een afstand tot de tegenligger bereikte waarbij het storend is.

Handleiding van de auto voordat ik naar het werk ging even vlug doorgelezen. Als een tegenligger slechte of (gedeeltelijk) niet werkende verlichting heeft dan kan dat de werking van de automatic high beams beïnvloeden.

De tegenligger met de oudere auto had een kapot/slecht werkend dimlicht aan één kant. Dit verklaard dus waarschijnlijk waarom mijn grootlicht zo laat uit ging.

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
TheBlackestCrow schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:30:
[...]
Dat kan het inderdaad zijn. Merk wel dat sommige automobilisten zich wel erg snel irriteren. Dit terwijl het groot licht in de meeste gevallen uit ging voordat ik een afstand tot de tegenligger bereikte waarbij het storend is.
Je spreekt jezelf tegen in deze zin ;) Blijkbaar storen ze zich wel en wie ben jij om dat voor een ander te bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
Google zoekactie op "activation speed for high beam assistant" levert wel het e.e.a. op maar nog niet echt een duidelijke oplossing.

Schijnt wel iets te kunnen doen met de ODB port -> https://forum.obdeleven.c...light-assist-speed-change)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-06 09:51

WCA

Automatisch groot licht op mijn Corolla (geen Matrix LEDs) is toch echt te traag vind ik. Ik beschouw het als back up, maar ik zet m liever zelf uit als ik mensen aan zie komen

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 01:52
Ik vind hem ook te traag op mijn Yaris Executive welke volgens mij ook Matrix LED heeft.

Ik heb hem altijd uit staan...

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:22
Ik rij sinds oktober een Yaris Cross Adventure met de LED MATRIX verlichting.

De Matrix koplampen vindt je op de luxere uitvoeringen

Vindt het goed werken. Bij een tegenligger zie je het deel waar de tegenligger aan komt rijden minder uitgelicht geworden, de rest blijft optimaal verlicht.

Voor mij een mooie extra aanwinst, blijft dan ook op de ABH standaard aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:12
Ruben279 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:02:
Google zoekactie op "activation speed for high beam assistant" levert wel het e.e.a. op maar nog niet echt een duidelijke oplossing.

Schijnt wel iets te kunnen doen met de ODB port -> https://forum.obdeleven.c...light-assist-speed-change)
Dat is een topic over een VW Golf..... O-) Bij Toyota's kun je ook wel e.e.a. aanpassen via OBD en bijv. de app 'Car Scanner ELM OBD2' maar veel minder uitgebreid dan bij VW. Veel meer dan gordelpiep/achteruitrijpiep/knipperlicht 3-5x laten knipperen etc. is het niet helaas. Je kunt wel veel dingen van het hybride gebeuren uitlezen. En je bandenspanningssensoren, per band het aantal bar is ook wel handig omdat ik dat in de auto (Auris TS 2015) verder nergens kan aflezen.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 20-03-2023 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:11
Hier een Auris uit 2018 (zonder LED) met automatisch groot licht functie. Mijn ervaring hiermee is erg wisselend. De ene keer heeft hij het groot licht sneller uitgeschakeld dan ik dat zelf zou kunnen. De andere keer zet ik hem zelf maar uit omdat ik mijn voorganger of tegenligger niet wil verblinden.
Maar ik heb ook regelmatig dat ik wel zou willen dat hij groot licht aan zet, maar dat niet doet omdat bijv. de snelheid te laag is of er lantarenpalen staan.
Als ik nu opnieuw zou kunnen kiezen, had ik gekozen voor de niet automatische variant.
Volgens mijn Toyota dealer zou de nieuwere versie van het automatisch groot licht wel verbeterd zijn.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:20
Ik heb automatisch groot licht 1x geprobeerd, maar verder nooit gebruikt. Aantal keer dat ik per jaar sowieso met groot licht aan rij kan ik op 1 hand tellen, dus niet echt een meerwaarde.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:45

dbzfan

Nee.

Ik heb het altijd uit staan... rij nooit met groot licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Hier ook, ooit eens een keer aan gehad om te kijken hoe het werkt, maar meer niet.
Ik rij zelden op wegen waar ik groot licht nodig heb. En als ik het dan een keer nodig heb, doe ik het zelf wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Thasaidon op 22-03-2023 10:41 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik rij een CHR met de automatische grootlicht functie en ik vind het persoonlijk erg waardeloos.
Als ik hem aan zet en er komt een tegenligger dan ziet hij die te laat en vaak gaat de tegenligger dan seinen. Door het seinen reageert mijn groot licht en gaat die uit, maar als de tegenligger dan zijn seinen stopt, gaat mijn grootlicht weer aan.
Ik kan me dan voorstellen dat tegenliggers denken dat ik ze aan het pesten ben. Dus ik heb hem altijd uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04
Je kan de gevoeligheid voor het automatisch grootlicht instellen.
Daar hoor ik hier echter niemand over.
Al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hebben jullie ervaringen met velgreparatie (17" velgen, cnc afdraaien oid), tijdens het sneeuw weekend een stoepje geraakt. Denk dat ik het via de leasemaatschappij laat oplossen, maar kost wel een eigen risico.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06:08
Ja hoor, ervaring mee. Als je een goed bedrijf hebt krijgen ze dit weer recht, netjes en vrij van trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-06 10:29
Rudolfus schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:03:
Je kan de gevoeligheid voor het automatisch grootlicht instellen.
Daar hoor ik hier echter niemand over.
Al geprobeerd?
Hoe doe je dat? 🙂 Ik gebruik het naar tevredenheid maar ben wel nieuwsgierig waar dit kan (CHr 2017).

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 29-06 20:42

The Wizard

Moderator Mobile
hk12nl schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:11:
[...]

Hoe doe je dat? 🙂 Ik gebruik het naar tevredenheid maar ben wel nieuwsgierig waar dit kan (CHr 2017).
Dat vraag ik mij ook af, de lichtsensor voor de normale verlichting is wel in te stellen, groot licht maakt gebruik van de camera om lichten te herkennen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Canon23 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:11:
Er is blijkbaar een andere optie voor de toyota auris 2014-2019 om android auto te krijgen.
Check dit topic op het toyota forum https://www.toyotahybrideforum.nl/viewtopic.php?t=16053
Iemand dit nog besteld en geïnstalleerd? :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo526
  • Laatst online: 07:39
Hallo; ik heb een Daihatsu Charade uit 2012
(Wat eigenlijk gewoon een tweede generatie Toyota Yaris is met een ander logotje; en bij gebrek aan het grote Daihatsu topic probeer ik het maar even hier)

Ik probeerde hiervan de batterij te vervangen omdat het vergrendelen en ontgrendelen lang niet altijd werkt.
Ik haal een Panasonic cr2016 3V batterij uit de sleutel; en probeer deze te vervangen met een Duracell dl/cr 2016 3V.

Batterijtje eruit, nieuw batterijtje erin, klinkt makkelijk zat.
Maar met de nieuwe batterij doet de sleutel niks meer; ook het indicatie lampje brandt niet meer als ik op een van de knoppen druk.
Oude batterijtje er terug in; en het lampje gaat weer branden.
De batterij komt nieuw uit de verpakking en m'n multimeter geeft een mooie 3.25V aan op de nieuwe batterij.

Moet ik nog iets anders doen met m'n sleutel om hem weer werkend te krijgen met een nieuwe batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 08:46
milo526 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:03:
(Wat eigenlijk gewoon een tweede generatie Toyota Yaris is met een ander logotje; en bij gebrek aan het grote Daihatsu topic probeer ik het maar even hier)

Ik probeerde hiervan de batterij te vervangen omdat het vergrendelen en ontgrendelen lang niet altijd werkt.
Ik haal een Panasonic cr2016 3V batterij uit de sleutel; en probeer deze te vervangen met een Duracell dl/cr 2016 3V.

Maar met de nieuwe batterij doet de sleutel niks meer; ook het indicatie lampje brandt niet meer als ik op een van de knoppen druk.
De batterij komt nieuw uit de verpakking en m'n multimeter geeft een mooie 3.25V aan op de nieuwe batterij.

Moet ik nog iets anders doen met m'n sleutel om hem weer werkend te krijgen met een nieuwe batterij?
Met alleen een batterij wissel en verder geen andere aanpassingen is dit normaal niet nodig.
Ook dat het lampje niet brandt als je op een knop drukt sluit in principe een pairing issue uit.

Ik zou voor de zekerheid toch nog eens een andere batterij proberen, en ik ga er vanuit dat je inmiddels meerdere keren de huidige batterij verwisseld hebt met de nieuwe die je hebt liggen, maar doe dat toch nog eens en kijk eens of alle contacten goed verbinding maken. Maar ze desnoods eens schoon.

Er zit ook niet toevallig nog een beschermings stickertje op de nieuwe? :P (je zult de eerste niet zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Batterijen geven met een multimeter niet steeds aan of ze "onder belasting" ook hun voltage houden. Het kan een lege batterij zijn die wel 3,25V aangeeft maar bij belasting ineens wegzakt naar 2,5V. Niet dat ik veel belasting verwacht van een afstandsbediening maar buiten bovenstaande tips kan ik weinig anders meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:24

Zeker weten dat je de nieuwe batterij niet op z'n kop gemonteerd hebt?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milo526
KnoxNL schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:35:
[...]

Met alleen een batterij wissel en verder geen andere aanpassingen is dit normaal niet nodig.
Ook dat het lampje niet brandt als je op een knop drukt sluit in principe een pairing issue uit.

Ik zou voor de zekerheid toch nog eens een andere batterij proberen, en ik ga er vanuit dat je inmiddels meerdere keren de huidige batterij verwisseld hebt met de nieuwe die je hebt liggen, maar doe dat toch nog eens en kijk eens of alle contacten goed verbinding maken. Maar ze desnoods eens schoon.

Er zit ook niet toevallig nog een beschermings stickertje op de nieuwe? :P (je zult de eerste niet zijn)
Ik heb al meerdere nieuwe batterijen geprobeerd maar wel uit hetzelfde multi-pack; ik zal eens kijken of een ander merk werkt al verwacht ik daar weinig van.

Het beschermstickertje ligt echt in m'n vuilnisbak 😛
Andrehj schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:19:
[...]

Zeker weten dat je de nieuwe batterij niet op z'n kop gemonteerd hebt?
Ik heb hem gemonteerd op dezelfde manier als dat de oude eruit kwam; maar voor de zekerheid net ook nog eens andersom gemonteerd maar dat geeft hetzelfde resultaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:34

DaWaN

'r you wicked ??

milo526 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 19:04:
[...]
Ik heb al meerdere nieuwe batterijen geprobeerd maar wel uit hetzelfde multi-pack; ik zal eens kijken of een ander merk werkt al verwacht ik daar weinig van.
Controleer ook even de contacten in de sleutel, sommige merken knoopcellen hebben soms een iets andere vorm waardoor ze geen contact maken. Maak anders even een foto van de twee soorten knoopcellen en de contacten in de sleutel.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Wie weet is de cr2016 die er in zat niet het juiste type, 20 geeft de diameter aan van 20mm, de laatste 2 cijfers de dikte. De cr2016, cr2025 en cr2032 passen wat de diameter betreft allemaal in de sleutel, zijn allemaal 3 volt, alleen als je een dunne cr2016 in een sleutel stopt bedoeld voor een cr2032 zal die normaal gesproken niet werken omdat de de contacten niet goed aansluiten op de batterij. In mijn Auris sleutel moet een cr2032 batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

easyriider schreef op zondag 26 maart 2023 @ 22:20:
[...]
In mijn Auris sleutel moet een cr2032 batterij.
@milo526
Dat geldt ook voor de Corolla TS (2019), daar zit ook een CR2032 in (word ook in de handleiding genoemd).
Dus ik vermoed dat jij die ook moet hebben.

De Corolla Cross (2022) is een ander verhaal, daar zit een CR2450 in.

[ Voor 25% gewijzigd door Thasaidon op 27-03-2023 09:59 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:32
Mijn Yaris heeft weer een upgrade achter de rug. Ik had vorige week vrij van m'n werk en heb maar eens een projectje beetgepakt wat nog moest gebeuren: cruise control inbouwen in de Yaris. Het is na wat overwegingen een setje geworden van Lindgaard Pedersen. Helemaal OEM (leuker voor de looks) lukt helaas niet in Europa. Dat zal wel een patentenkwestie zijn want in de USA is dat wél gewoon te regelen maar die ECU is anders geprogrammeerd dan in Europa.

Anyhow, inbouwen zou ik zelf wel 'even' doen. Het is puur electronisch, dus vooral een kwestie van verloopstekkertjes aansluiten en wat draden aftakken (en dus ook netjes solderen natuurlijk). Uiteraard op de meest onmogelijke plekken :| En voor wat andere dingetjes moest ik nog bij de bekabeling van de radio / verwarmingsknoppen zijn dus uiteindelijk lag het halve dashboard open :P

Maargoed, het is wel gelukt uiteindelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y60xtbRyfk98Svjvrvpgp26yJMs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IVqOcvhrggQVdf1z6Z3jafOK.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dl8dESbaPxUQyMCE-jzrySYjz54=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jljBVyKrFov7cCb8U6zWGt36.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L41O1uwnXIQ5Lo4Plf63omSWphE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P2rIpDjq0ac49FlXpL3Con4i.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UaX9ewFhCVCVpwsOPIyN2FADefE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4ytB7TWQ5XEWaug7LKGc57W.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJvJH70TenzcAfm5ekSUopB-qc4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBJHhthhoLoVPeswpIAioDmt.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4sfeDG5TUnOMGvfJqggImeUQ6A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Htnj30bGrEDaJe15EZPWVkxm.jpg?f=fotoalbum_medium

Gelijk ook maar een outlet gemaakt in het dashboardkastje voor de USB-stick met muziek en HDMI-aansluiting (ja, mijn autoradio heeft een HDMI-input 8)7 ). Ziet er ook wat verzorgder uit dan het gat wat er voorheen zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb toen een John Gold GC90 in onze Yaris XP9 gebouwd, die kostte destijds €400 meen ik. Was opzich goed te doen vond ik. Meeste kon ik achter de radio aftakken en de snelheidspuls bleek ook op de OBD-connector te zitten (i.p.v. achter de tellerunit zoals volgens de specs). Alleen het op de kop liggen om aan de bekabeling van rem-/koppelingsschakelaar te solderen was wat minder.
ThinkPad in "Het grote Toyota-topic"

Blijft jammer je niet zoals in de US gewoon een hendeltje kunt aansluiten en klaar idd :P
Had je niet liever het originele hendeltje gebruikt en die aan je controller gesoldeerd?

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 27-03-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo526
Thasaidon schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:54:
[...]

@milo526
Dat geldt ook voor de Corolla TS (2019), daar zit ook een CR2032 in (word ook in de handleiding genoemd).
Dus ik vermoed dat jij die ook moet hebben.

De Corolla Cross (2022) is een ander verhaal, daar zit een CR2450 in.
Ik ga thuis nog even m'n fysieke handleiding nalopen maar volgens mij zou het deze handleiding moeten zijn:
https://www.gebruikershan...iding-471129.html?page=40
En die zegt een CR2016 te moeten gebruiken :?

Als ik weer thuis ben zal ik even foto's proberen te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:32
ThinkPad schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:19:
Ik heb toen een John Gold GC90 in onze Yaris XP9 gebouwd, die kostte destijds €400 meen ik. Was opzich goed te doen vond ik. Meeste kon ik achter de radio aftakken en de snelheidspuls bleek ook op de OBD-connector te zitten (i.p.v. achter de tellerunit zoals volgens de specs). Alleen het op de kop liggen om aan de bekabeling van rem-/koppelingsschakelaar te solderen was wat minder.
Nou, de handleiding van Lindgaard Pedersen had ik niet helemaal goed geinterpreteerd. Er werd een schakelaar voor de koppeling meegeleverd maar er was ook een optie om de draden af te takken van de bestaande schakelaar. Uiteraard wilde ik dat. En dan stort je jezelf in een waardeloze rotklus. Eenmaal aan het testen (dit setje heeft best een fijne diagnose-stand) bleek dat het signaal van het koppelingspedaal precies verkeerd om werkte. De oplossing: tóch die meegeleverde schakelaar plaatsen (die wordt ingedrukt door het pedaal als het helemaal omhoog komt). Dus het aftakken van de originele koppelingsschakelaar -wat exact het pittigste klusje was- bleek achteraf niet nodig :X

Gaspedaal en rempedaal is bij dit setje super makkelijk: je krijgt gewoon verloopkabeltjes specifiek voor merk/type auto. Kwestie van de stekkers losklikken, verloopkabeltje ertussen, en klaar.

Snelheidssignaal moest volgens de instructies afgetakt worden uit een stekker bij de 'junction box' (achter het opbergbakje linksonder). Welke halve gare dat bedacht heeft... Op die plek heb je nauwelijks speelruimte en bij de tellerbak kun je er juist uitstekend bij. Dat is waar ik het snelheidssignaal uiteindelijk dus ook vandaan gehaald heb.

En dan nog een mooi plekje vinden voor de module, kabeltjes netjes routeren, vastmaken. Kost ook nog wel wat tijd. Maar het resultaat is alle moeite waard :)
ThinkPad schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:19:
Blijft jammer je niet zoals in de US gewoon een hendeltje kunt aansluiten en klaar idd :P
Jup, helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

milo526 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:39:
[...]
Ik ga thuis nog even m'n fysieke handleiding nalopen maar volgens mij zou het deze handleiding moeten zijn:
https://www.gebruikershan...iding-471129.html?page=40
En die zegt een CR2016 te moeten gebruiken :?

Als ik weer thuis ben zal ik even foto's proberen te maken.
Als de handleiding idd CR2016 aan geeft, zou ik eerst een ander merk proberen.
Mocht die het ook niet (goed) doen, dan zou ik bv een cr2025 proberen.
Die is dus iets dikker en wellicht helpt dat.
Tenzij je zelf de contact pinnetje bij kunt buigen.

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 27-03-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
Meet ze even na met een schuifmaat, weet je het direct.
(Plak wat electro tape op de 2 bekken, zet hem terug naar 0 en meet dan de dikte van de batterij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milo526
DaWaN schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:54:
[...]

Controleer ook even de contacten in de sleutel, sommige merken knoopcellen hebben soms een iets andere vorm waardoor ze geen contact maken. Maak anders even een foto van de twee soorten knoopcellen en de contacten in de sleutel.
Thasaidon schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:47:
[...]

Als de handleiding idd CR2016 aan geeft, zou ik eerst een ander merk proberen.
Mocht die het ook niet (goed) doen, dan zou ik bv een cr2025 proberen.
Die is dus iets dikker en wellicht helpt dat.
Tenzij je zelf de contact pinnetje bij kunt buigen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bT3nMyEv0eJJaNMcA1S96jFLWM4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gWcQCNV1OPHL8UCEquTH66J7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PpWJygBb-wl7OH4yQNx9fBLxoQk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4zJdwRn7xWX0kAg2HcTlefiw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqNzN40JD3Lm-JifkH22zKmekv8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rl34K2YyCrdDQOvClZSAZrev.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0dW-V2j5MHlRMb4-Gzavc2TbdM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2IbRFuuJ8H8pRULbiOG3dmiE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tpd_eJqkkdTEgY5KE0JKAmTxnw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hjxbrKPBlTZyYqyyVT3Dfury.jpg?f=fotoalbum_tile

De knoopcelbatterijen lijken mijn inziens identiek. Ik heb geprobeerd de pinnetjes bij het contact te verbuigen, er zit voelbaar druk achter wanneer ik de batterij erin doe, zowel naar beneden als opzij.

Als we uitgaan van de oriëntatie zoals op de foto (dus geen metaal op 6uur), heb ik pinnetjes op 12, 3, en 7 uur ophoog gebogen.
1 & 9 uur naar beneden, die maken daar contact met het goud/messing.
4 & 10 uur zitten vast.

Op 1 uur onder een plastic lipje zitten de contacten voor de plus pool, die heb ik naar binnen gebogen.

[ Voor 5% gewijzigd door milo526 op 27-03-2023 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:34

DaWaN

'r you wicked ??

milo526 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:58:
De knoopcelbatterijen lijken mijn inziens identiek. Ik heb geprobeerd de pinnetjes bij het contact te verbuigen, er zit voelbaar druk achter wanneer ik de batterij erin doe, zowel naar beneden als opzij.
Ja met zulke contacten verwacht ik ook geen problemen.
Grappig om een Valeo sleutel te zien, blijkbaar zijn die Daihatsu's dus ook gebouwd in Frankrijk :)
Vreemd, je zou haast zeggen dat er dan iets raars met die batterij aan de hand is.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
Welke motorolie gebruikt iedereen hier?

Ik wil namelijk altijd voor de zekerheid iets motorolie in huis hebben.

Volgens de handleiding van mijn nieuwe Yaris (1.5 Hybrid, bouwjaar 2023) wordt 0W-8 (JASO GLV-1) aangeraden. Alleen kan ik deze bijna nergens vinden m.u.v. een paar sites die dit van het merk Motul verkopen?

Daarna wordt 0W-16 aangeraden met hierbij de volgende omschrijving:
API grade SN “Resource-Conserving”,
SN PLUS “Resource-Conserving” of
SP “Resource-Conserving”; of ILSAC
GF-6B multigrade-motorolie
Of 0W-20 en 5W-30:
API SM “Energy-Conserving”, SN
“Resource-Conserving”, SN PLUS
“Resource-Conserving” of SP
“Resource-Conserving”; of ILSAC GF6A multigrade-motorolie
Bij gebruik van de alternatieven wordt er tevens dit vermeld:
Uw Toyota is af fabriek gevuld met
motorolie met een viscositeit van SAE
0W-8. Deze motorolie is de beste
keuze voor uw auto vanwege een laag
brandstofverbruik en goede starteigenschappen bij koud weer. U kunt de viscositeit SAE 0W-16 of 0W-20 gebruiken
als SAE 0W-8 niet beschikbaar is. Deze
dient echter bij de volgende verversing
vervangen te worden door SAE 0W-8.
Ik heb verder geen verstand van de oliesoorten. Voor mijn vorige auto (twintig jaar oude VW Polo) gebruikte ik ook de olie die de handleiding voorschreef. Alleen was deze olie wat makkelijker te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

milo526 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:58:
[...]
De knoopcelbatterijen lijken mijn inziens identiek.
Ik zie het al...
De ene batterij komt uit Indonesië, de ander uit China :P

Maar even zonder gekheid. als het strakker zetten van de pinnetjes niet helpt, zou ik een ander merk batterij proberen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hk12nl
Canon23 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:11:
Er is blijkbaar een andere optie voor de toyota auris 2014-2019 om android auto te krijgen.
Check dit topic op het toyota forum https://www.toyotahybrideforum.nl/viewtopic.php?t=16053
Nogmaals bedankt voor de tip; vanavond geïnstalleerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GUMnd-rLaJ_jsQw4_lgKcZ1wOos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8jgIUeQabJ5BUhSNXlZLPaR.jpg?f=fotoalbum_large

Echt top en werkt super!

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
hk12nl schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:05:
[...]

[Afbeelding]

Echt top en werkt super!
Hoe was de installatie? en wat vind je van het beeldkwaliteit.
Ik heb ook een CHR (2019) en overweeg dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
DBC87 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:28:
[...]

Hoe was de installatie? en wat vind je van het beeldkwaliteit.
Ik heb ook een CHR (2019) en overweeg dit ook.
De installatie was heel simpel. Ook het loshalen was erg eenvoudig. Ik heb een korte video bekeken en dat helpt. Verder wijst het voor zicht.

Beeldkwaliteit is wat mij betreft prima maar dat zal heel persoonlijk zijn. Wel wat flets als je je iPhone gewend bent maar verder helemaal prima en ik ben erg blij met deze functionaliteit voor zowel navigatie als muziek en bellen.

Mocht je in de buurt wonen mag je altijd komen kijken.

Ik heb hem overigens hier besteld:
https://motrade.nl

Was met 2 dagen binnen.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ga dit weekend een dashcam installeren in mijn Toyota Corolla Hybrid TS (GR-Sport business) uit 2020. Omdat ik aansluiten op een sigarettenaansteker lelijk vind wil ik die hardwired gaan aansluiten op de zekeringskast onder het stuur. Toen ik gisteren even ging kijken viel mij op dat er al een aftappertje in de zekeringskast zit, waarschijnlijk voor de trekhaak die achteraf is ingebouwd door de Toyota Dealer. Het probleem is echter dat ze waarschijnlijk het afdekklepje dat er opzat hebben weggegooid aangezien die er toch niet meer oppast, maar hier staat dus op welke zekering waar voor is. Helaas staat deze informatie niet in het boekje. Om mijzelf weer wat tijd te besparen en om er zeker van te zijn dat ik aftap van een niet-kritische (deurvergr. etc) zekering; is er hier iemand met een Corolla TS 2019-2020 die voor mij een foto kan maken van het klepje? Mijn dank zou erg groot zijn :)

Dit is overigens het zekeringskastje in kwestie, links van het stuur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_Egdr8I-uSA06vYAGrBiO8MrT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afaRzcrIsRctI5Flz9cAc8a0.jpg?f=fotoalbum_large

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

BastiaanN schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:23:
is er hier iemand met een Corolla TS 2019-2020 die voor mij een foto kan maken van het klepje? Mijn dank zou erg groot zijn :)
Die kabel is idd voor de trekhaak. Die hadden wij ook.

Heb je hier wat aan?
Ik had nog een oude foto. Sorry voor de flits.

Afbeeldingslocatie: http://thasaidon.org/.tmp/Toyota/20211215_154738.jpg

Of anders dit filmpje
YouTube: Toyota Corolla (2019-2022): Location Of The Interior Fuse Box.

[ Voor 30% gewijzigd door Thasaidon op 31-03-2023 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Thasaidon schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:16:
[...]

Die kabel is idd voor de trekhaak. Die hadden wij ook.

Heb je hier wat aan?
Ik had nog een oude foto. Sorry voor de flits.

[Afbeelding]

Of anders dit filmpje
YouTube: Toyota Corolla (2019-2022): Location Of The Interior Fuse Box.
Top, dank je daar kan ik wel wat mee! Ik wilde hem aan de zekering van de 12v sigarettenaansteker pluggen. Ik vermoed dat dit de “P/Outlet No.1” is op jouw foto.

Die YouTube film had ik ook gevonden, maar de waardes op dat klepje komen niet overeen met die in mijn Corolla. De foto voor ik zover kan lezen wel :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Laatst online: 29-06 18:55
Onze (lease) Corolla TS 1.8 uit 2019 moet na de zomer er uit dus de afgelopen maanden georiënteerd naar een opvolger. Maar ik blijf hangen in dit topic, heb namelijk opnieuw voor een Corolla TS gekozen :+ Blijkt met de gestegen prijzen toch voor mij weer het meeste auto voor het budget te geven en was er eigenlijk nog steeds tevreden over.

Wel veel proefritten gemaakt, maar geen andere auto heeft me overtuigd. Het directe koppel en lineair karakter van de CVT beviel me beter dan ik door had. Bovenal heeft de Corolla de prettigste zithouding waarbij ik zowel m’n lange benen als m’n armen comfortabel kwijt kan. Nu na zilver wel een ander kleurtje (midnight blue) gekozen en een hoger uitrustingsvergoeding niveau dus dat samen met de facelift geeft toch nog enige upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 14:43
Ik wil een tweedehands Toyota Yaris uit 2018 kopen. De auto heeft 88k km op de teller. De auto heeft wel 5 reparaties gehad in die tijd. Het lijken mij wel normale dingen voor een auto die 5 jaar oude is, en 88k km heeft afgelegd. Maar misschien weet iemand hier meer over
De auto is eerst van een lease maatschappij geweest en dan 3 jaar lang van een particulier.

4x 210: Bandenspanning niet op juiste waarde.
2x 516: Dimlicht onjuist afgesteld.
2x 213: Montage band niet volgens voorschriften.
2x 190: Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar.
1x 311: Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schijf

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Majesco schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:01:
Ik wil een tweedehands Toyota Yaris uit 2018 kopen. De auto heeft 88k km op de teller. De auto heeft wel 5 reparaties gehad in die tijd. Het lijken mij wel normale dingen voor een auto die 5 jaar oude is, en 88k km heeft afgelegd. Maar misschien weet iemand hier meer over
De auto is eerst van een lease maatschappij geweest en dan 3 jaar lang van een particulier.

4x 210: Bandenspanning niet op juiste waarde.
2x 516: Dimlicht onjuist afgesteld.
2x 213: Montage band niet volgens voorschriften.
2x 190: Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar.
1x 311: Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schijf
Ik vind het niets geks en niets om je zorgen over te maken.

Ik zou wel uitzoeken of ze het wiellager vervangen of alleen opgelapt hebben, anders krijg je die zeer waarschijnlijk snel voor je kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
KnoxNL schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:11:
[...]

Ik vind het niets geks en niets om je zorgen over te maken.

Ik zou wel uitzoeken of ze het wiellager vervangen of alleen opgelapt hebben, anders krijg je die zeer waarschijnlijk snel voor je kiezen.
Bedankt voor uw antwoord. Weet u of zoiets te achterhalen is door het ergens online op te zoeken of moet ik echt contact proberen op te nemen met de vorige eigenaren of reparatie bedrijf. Beide weet ik niet. Van die reparaties weet ik het doordat ik betaald heb voor een finnik rapport.

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Majesco schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:54:
[...]

Bedankt voor uw antwoord. Weet u of zoiets te achterhalen is door het ergens online op te zoeken of moet ik echt contact proberen op te nemen met de vorige eigenaren of reparatie bedrijf. Beide weet ik niet. Van die reparaties weet ik het doordat ik betaald heb voor een finnik rapport.
Als de facturen niet in bezit zijn van de huidige eigenaar/verkoper/garage en die weet het niet dan is het dus al meer dan 3 jaar geleden geconstateerd.

Via LM ga je er toch nooit achter komen dus dan zou ik het gewoon incalculeren voor het worst case scenario. Kan als je het helemaal uitbesteedt een paar 100 euro kosten.

Kan in de huidige situatie ook nog jaren goed gaan dus dat is even gokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
Ok bedankt. Het is een goede deal, ik denk meer dan 2 duizend euro goedkoper dan de volgende op mijn lijst. Dus meer dan waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 23:45

dbzfan

Nee.

Weekje in en rond Chicago gereden in een gloednieuwe Toyota grand Highlander.. dat was me toch heerlijk rijden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

BastiaanN schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 21:22:
[...]
Top, dank je daar kan ik wel wat mee! Ik wilde hem aan de zekering van de 12v sigarettenaansteker pluggen. Ik vermoed dat dit de “P/Outlet No.1” is op jouw foto.
Ik heb geen idee welke zekering dat is. Daar heb ik geen verstand van.
En een betere foto kan ik niet meer maken, want wij hebben inmiddels de Corolla Cross.
Maar ik denk dat je er zo wel uit gaat komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Southern Sun schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:14:
Onze (lease) Corolla TS 1.8 uit 2019 moet na de zomer er uit dus de afgelopen maanden georiënteerd naar een opvolger. Maar ik blijf hangen in dit topic, heb namelijk opnieuw voor een Corolla TS gekozen :+ Blijkt met de gestegen prijzen toch voor mij weer het meeste auto voor het budget te geven en was er eigenlijk nog steeds tevreden over.

Wel veel proefritten gemaakt, maar geen andere auto heeft me overtuigd. Het directe koppel en lineair karakter van de CVT beviel me beter dan ik door had. Bovenal heeft de Corolla de prettigste zithouding waarbij ik zowel m’n lange benen als m’n armen comfortabel kwijt kan. Nu na zilver wel een ander kleurtje (midnight blue) gekozen en een hoger uitrustingsvergoeding niveau dus dat samen met de facelift geeft toch nog enige upgrade.
Gefeliciteerd! Mooie kleur! Eind vorig jaar nog snel een 2022 model kunnen bemachtigen voor de prijsverhogingen. :7

Vorige week was ik op wintersport, heb in een Skoda Octavia van een college gereden, moet zeggen dat de Toyota beter rijdt. :>

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Harmen schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:33:
[...]

Vorige week was ik op wintersport, heb in een Skoda Octavia van een college gereden, moet zeggen dat de Toyota beter rijd. :>
Octavia was mijn eerste proefrit in een ander model, ik trok dezelfde conclusie. Vond vooral de vering te deinerig en de DSG-bak minder fijn (nog los van de levertijd).

[ Voor 11% gewijzigd door Southern Sun op 04-04-2023 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:46
Southern Sun schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:14:

Private of zakelijke lease? Waar heb je hem besteld? Ben ook aan het oriënteren op een nieuwe auto en deze staat hoog op de wensenlijst. Welke levertermijn geven ze?

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mijn zakelijke lease-Corolla (1.8 TS Business Intro, ook uit 2019) moet a.s. vrijdag voor een 150k beurt. Dan kan ik wel informeren naar levertijden. Ik heb zelf inmiddels wat anders besteld, maar de wachttijd daarvoor was 10 maanden (en inmiddels nog langer :X). De prijzen van de Corolla zijn inmiddels wel flink hoger, maar dat geldt voor andere merken volgens mij ook.

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 05-04-2023 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Henkie schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:34:
[...]

Private of zakelijke lease? Waar heb je hem besteld? Ben ook aan het oriënteren op een nieuwe auto en deze staat hoog op de wensenlijst. Welke levertermijn geven ze?
Zakelijk, via Leaseplan. Bij Kooijman Utrecht gaven ze aan zo'n 5 - 6 maanden levertijd 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
hk12nl schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:05:
[...]

[Afbeelding]

Echt top en werkt super!
En een laad plekje voor mijn iPhone erbij gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpjaCH3QNYGU1PNZyoNkQWpSh5c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DHIL30xQUBz3JthXX4reEOe0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsmocDkl7N8uzYJqExKgBZORee0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Axag1Ok9CY4TlA02ChuzhBt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSV4P4r58YIYssIpJR1Dq8x7zf4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEjbyWSg7DeR3vSBIGg4GTfM.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 9% gewijzigd door hk12nl op 05-04-2023 18:45 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-06 13:31
Ik rijd nu een aantal maanden een Corolla TS 1.8 en wat mij (en bijrijders) opvalt is dat er vrij veel lawaai de cabine binnenkomt. Dit wordt enerzijds veroorzaakt door de banden, maar ook het windgeruis en dergelijke zijn vrij heftig. Ik heb het even vergeleken met een VW Golf en die is toch wel beduidend stiller aan boord (met ook nog eens 4-seizoensbanden).

Wellicht maken de zomerbanden straks een groot verschil (ik heb geen keuze in het merk banden, want het betreft een leasebak), maar de cabine is ook niet zo heel goed geisoleerd (wederom vergeleken met een VW Golf, waar de deuren wat 'zwaarder' en steviger lijken en dus beter geluid lijken te isoleren.

Vinden jullie dit ook? Zeker als ik 120/130 rijd kan ik eigenlijk niet meer fatsoenlijk naar de radio luisteren zonder het geluid hard te zetten, maar hetzelfde vind ik bij 100 en met wind tegen.

[ Voor 30% gewijzigd door Belecthor op 07-04-2023 15:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vassago
Ik heb een tijdje een Golf VII GTD gereden voor ik de Corolla 2.0 kreeg en meer of harder rijgeluid is mij niet opgevallen.
Er is eigenlijk niets wat de Golf beter deed dan de Corolla, het blijft beschamend wat Duiters durven/kunnen verkopen voor ruim 54 mille.

Nou voorruit, de Golf had 231PK volgens de dyno uitdraai, dat was dan wel weer leuk.
Dat hij mij vervolgens langs de weg laat staan en bijna uitfikt omdat VW geen diesels kan maken is dan weer minder. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
vassago schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:27:
Ik heb een tijdje een Golf VII GTD gereden voor ik de Corolla 2.0 kreeg en meer of harder rijgeluid is mij niet opgevallen.
Er is eigenlijk niets wat de Golf beter deed dan de Corolla, het blijft beschamend wat Duiters durven/kunnen verkopen voor ruim 54 mille.

Nou voorruit, de Golf had 231PK volgens de dyno uitdraai, dat was dan wel weer leuk.
Dat hij mij vervolgens langs de weg laat staan en bijna uitfikt omdat VW geen diesels kan maken is dan weer minder. :X
Het betreft een Golf Sportvan, misschien dat dat nog verschil uitmaakt. Ik kan me het echter niet voorstellen, omdat het gewoon dezelfde basis is als een reguliere Golf, maar dan net wat meer ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:22
Belecthor schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:11:
Ik rijd nu een aantal maanden een Corolla TS 1.8 en wat mij (en bijrijders) opvalt is dat er vrij veel lawaai de cabine binnenkomt. Dit wordt enerzijds veroorzaakt door de banden, maar ook het windgeruis en dergelijke zijn vrij heftig. Ik heb het even vergeleken met een VW Golf en die is toch wel beduidend stiller aan boord (met ook nog eens 4-seizoensbanden).

Wellicht maken de zomerbanden straks een groot verschil (ik heb geen keuze in het merk banden, want het betreft een leasebak), maar de cabine is ook niet zo heel goed geisoleerd (wederom vergeleken met een VW Golf, waar de deuren wat 'zwaarder' en steviger lijken en dus beter geluid lijken te isoleren.

Vinden jullie dit ook? Zeker als ik 120/130 rijd kan ik eigenlijk niet meer fatsoenlijk naar de radio luisteren zonder het geluid hard te zetten, maar hetzelfde vind ik bij 100 en met wind tegen.
Ik rijd de 2.0 en vind het ook geen stille auto, maar het bandengeruis en wind geruis zijn acceptabel. Heb zomerbanden. Was me al bekend uit reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Als ik de Yaris met mijn 208 vergelijk moet ik ook zeggen dat de Yaris slecht geïsoleerd is.
Je hoort het al bij het dicht gooien van de deur. Klinkt veel blikkeriger bij de Yaris dan bij de 208.

Rijgeluiden zijn ook duidelijker aanwezig in de Yaris.

Aan de andere kant heeft de 208 standaard een achterlijke brulpijp dus in die auto word je weer doof van dat ding :+

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
GekkeRipper schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:07:
[...]

Ik rijd de 2.0 en vind het ook geen stille auto, maar het bandengeruis en wind geruis zijn acceptabel. Heb zomerbanden. Was me al bekend uit reviews.
Ja, ik ben wel een beetje verrast door het geluid. Ik zit toch wel een 8 tot 14 uur per week op de weg en ik merk dat ik er vermoeider door raak dan de Peugeot 308, die is toch wel wat beter geïsoleerd. Bij de volgende auto misschien toch weer een stiller Frans model, maar goed, dan boet je wel weer op andere gebieden in. Wat mij betreft wel een groot verbeterpunt voor deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
Csotranme schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:21:
Als ik de Yaris met mijn 208 vergelijk moet ik ook zeggen dat de Yaris slecht geïsoleerd is.
Je hoort het al bij het dicht gooien van de deur. Klinkt veel blikkeriger bij de Yaris dan bij de 208.

Rijgeluiden zijn ook duidelijker aanwezig in de Yaris.

Aan de andere kant heeft de 208 standaard een achterlijke brulpijp dus in die auto word je weer doof van dat ding :+
Ik heb ook een Yaris (2022/2023) en mij valt het eigenlijk niet op. Maarja, mijn vorige auto was een Volkswagen Polo 6n2 uit 2000. Dat was pas luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 14:00

Martinspire

Awesomeness

Ik vind hem ook niet heel stil op snelheid, maar tot 120 vind ik het nog wel goed te doen. Pas vanaf 140 vind ik het wat te gortig, maar goed.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
TheBlackestCrow schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:48:
[...]

Ik heb ook een Yaris (2022/2023) en mij valt het eigenlijk niet op. Maarja, mijn vorige auto was een Volkswagen Polo 6n2 uit 2000. Dat was pas luid.
Mn eerste auto was een 206 uit 2002 dat was ook een herrie geval :+

Als je dan van een 6n2 komt snap ik dat je de Yaris aardig stil vindt. Hele stap vooruit.

Privé rij ik altijd al Peugeot. Vanaf 2016 een 208 diesel en nu 2 jaar een 208 GTI BPS.
Zakelijk nu dus de Yaris en die is echt veel gehoriger wat mij betreft maar goed, wat hier boven wordt gezegd is ook waar.
Ieder merk heeft z'n minpunten.

Ook niet zonder reden dat ik zakelijk nu geen nieuwe 208 rij. Teveel zaken aan die auto die me verschrikkelijk stoorde..
Hele mooie wagen die nieuwe 208 maar het totaal plaatje van de Yaris is dan weer vele malen beter in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerwev
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-06 22:30

Ja ben het zeker met je eens. Ik rij niet op winterbanden maar op de standaard Falken en je hoort veel wind en afrolgeluiden. Motorgeluid valt mee tenzij je volgas geeft natuurlijk. Boven de 120 wordt het lawaai echt storend. Heb hiervoor een Polo diesel gereden en die was veel stiller. Reed laatst mee in een Kia Ceed en die maakte ook veel lawaai. Al met al denk ik dat de Corolla meer lawaai maakt dan gemiddeld.

Zit eraan te denken om de Falken banden te vervangen als ze af zijn. Twijfel daar nog over. Qua grip en wegligging vind ik ze prima. Ook het stootrandje aan de zijkant is fijn om de velgen te beschermen. Soms lees ik dat andere banden verschil maakt, qua geluidsproductie maar dan zijn er ook weer reviews die beweren dat andere banden niet zoveel verschil maakt. Ik denk dat er voor mij niks anders opzit dan het hogere geluidsniveau te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:19
Wij merkten dat nieuwe Michelin Cross (gen2) climate duidelijk stiller zijn dan de oude originele Yokohama banden die er op zaten. (Auris TS).

[ Voor 2% gewijzigd door stroom op 11-04-2023 22:55 . Reden: Gen 2 toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik vind de CrossClimates die ik onder de Auris TS heb zitten juist vrij veel lawaai maken. Zomerbanden zijn een stuk stiller. Ik heb nog wel de eerste generatie CrossClimates, er is inmiddels een gen2 van uit.

Verder heb je bij de Auris TS ook wel vrij veel windgeruis, met name bij de achterdeuren lijkt dit vandaan te komen.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 08-04-2023 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Het punt met banden is: Als ze nieuw zijn zit er best wat verschil in geluidsproductie. Naarmate ze slijten en je een paar maanden verder bent worden ze (bijna) allemaal lawaaierig helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:16
@Southern Sun, heb je ook proefgereden in de ‘nieuwe’ corolla? Zo ja, is je iets opgevallen aan het geluid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
StarC schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 13:03:
@Southern Sun, heb je ook proefgereden in de ‘nieuwe’ corolla? Zo ja, is je iets opgevallen aan het geluid?
Nee volgens mij is die pas vanaf april ergens in de showroom. Ik verwacht geen heel groot verschil, misschien kun je vast wat meningen opdoen uit diverse YouTube reviews (Insta auto vlog heeft een vrij uitgebreide). Merk wel dat veel reviewers vaak vol gas geven en dan gaan klagen dat de motor lawaai maakt dus zegt ook niet altijd alles.

[ Voor 26% gewijzigd door Southern Sun op 08-04-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:22
De nu verwachte Corola heeft de nieuwste, verbeterde hybride techniek, en kan daardoor in principe nog weer zuiniger rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-06 16:57

Nikeo

Jawelles

Ik rij een Corolla e12 station uit 2004. Fijne maar al wat oudere wagen. Nu merkte ik zonet en tijdens een vorige rit dat in de vier of vijf, zo rond de 80 km/u, als je gas geeft de motor hoger in te toeren gaat zoals het hoort, maar dan even een seconde nog hoger gaat. Dat toerental valt dan weer snel terug naar het normale gasgeef-toerental. Je voelt het met het rijden even alsof hij even wat minder power heeft terwijl hij 'overslaat'.

Het is een beetje alsof je stem overslaat bij het puberen. Wat zou dit kunnen zijn? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Klinkt als tijd voor een OBD2-dongle en daar een aantal ritten mee maken en wat sensoren uitlezen tijdens het rijden :) Maar klinkt ook een beetje als een slippende koppeling.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 08-04-2023 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand een idee waarom de radio volumes zoveel schelen bij de Corolla (model 2022 met touch2 cloud naviagatie) Luister af en toe podcasts (Android auto), gesproken varianten zijn vrij zacht. Volume moet dan op 35-40. Muziek podcasts zijn altijd wel normaal. 15-20 ongeveer. Dab+ radio is ook altijd relatief zacht, vooral irritant als je switched kwa input... :/ Is dit ergens aan te passen?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
Harmen schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:09:
Iemand een idee waarom de radio volumes zoveel schelen bij de Corolla (model 2022 met touch2 ?
Luister af en toe podcasts (Android auto), gesproken varianten zijn vrij zacht. Volume moet dan op 35-40. Muziek podcasts zijn altijd wel normaal. 15-20 ongeveer. Dab+ radio is ook altijd relatief zacht, vooral irritant als je switched kwa input... :/ Is dit ergens aan te passen?
Nee, want de Touch2 unit is een FM-radio, DAB+-ontvanger en Bluetooth-module in 1.
De input power van de FM-radio is gewoon harder dan die van de Bluetooth bijvoorbeeld.

Vziw is er ook geen mogelijkheid om dat aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 13:39

Crazy D

I think we should take a look.

Iemand een idee waarom de radio volumes zoveel schelen bij de Corolla (model 2022 met touch2 cloud naviagatie) Luister af en toe podcasts (Android auto), gesproken varianten zijn vrij zacht. Volume moet dan op 35-40. Muziek podcasts zijn altijd wel normaal. 15-20 ongeveer. Dab+ radio is ook altijd relatief zacht, vooral irritant als je switched kwa input... :/ Is dit ergens aan te passen?
Dit is volgens mij gewoon generiek. Ik heb het in een Outlander en een Kona. Sommige podcasts moet ie op maximaal volume, andere podcasts zachter. Maar vrijwel altijd harder dan de muziek app. En de DAB+ radio is dan meestal nog een tikje te hard, dus moet volume zachter.

PS via Apple CarPlay
Wat ik me herinner van de tijd dat ik Toyota reed, was dat toen niet anders via bluetooth.

[ Voor 6% gewijzigd door Crazy D op 11-04-2023 17:20 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
ThinkPad schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:54:
Ik vind de CrossClimates die ik onder de Auris TS heb zitten juist vrij veel lawaai maken. Zomerbanden zijn een stuk stiller. Ik heb nog wel de eerste generatie CrossClimates, er is inmiddels een gen2 van uit.
Uit eigen ervaring zijn de gen2 veel stiller dan de gen1

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

Iemand een idee waarom de radio volumes zoveel schelen bij de Corolla (model 2022 met touch2 cloud naviagatie)
Volgens mij haal je 2 systemen door elkaar.
Het Touch2 &Go (CY17/MM19) mediasysteem (vanaf 2019) heeft geen cloud navigatie.
Dat heeft enkel het "Smart Connect" mediasysteem (vanaf eind 2022).

https://toyotahybrideforum.nl/viewtopic.php?t=13500

Wel kan ik je vertellen dat ik hetzelfde had/heb op beide systemen.
Muziek via BT of AA (of rechtstreeks vanaf USB stick) was altijd zachter dan FM en DAB+

Ik kreeg ook met enige regelmaat klachten van de vrouw dat de radio weer zo hard stond als zij met de auto weg ging. Maar ik had daarvoor dan via AA bv Spotify geluisterd en het volume daarna niet terug gezet :P

Podcasts luister ik echter nooit, dus heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zoveel variaties helaas, heb de variant zonder knoppen. Auto is van eind 2022. Zal binnenkort de dealer eens vragen of het aan te passen is oid.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

Zonder knoppen?

Dan heb je vermoedelijk idd het "Smart Connect" systeem.
Deze heeft (op de Corolla) echter wel 3 knopen onder het scherm, voor zover ik weet.
Waaronder de volumeknoppen.

Afbeeldingslocatie: https://toyotahybrideforum.nl/download/file.php?id=11375

Het vorige systeem, "Touch2 &Go", heeft 4 knoppen aan iedere kant met daaronder draaiknoppen.

Afbeeldingslocatie: https://toyotahybrideforum.nl/download/file.php?id=7901

Dit zijn de enige 2 systemen welke worden gebruikt in de Corolla vanaf 2019.

Helaas is dit geluidsverschil niet aan te passen. Dat had ik ook al bij de dealer gevraagd.
Je zult dus handmatig je volume moeten aanpassen.

[ Voor 24% gewijzigd door Thasaidon op 12-04-2023 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je kan nog wat spelen met het volume op je telefoon, dat kan ook uitmaken op het door de radio afgespeelde volume. Ik zet mijn volume regelmatig op 0, bijv bij bekijken van Facebook filmpjes, en als ik dan later in de auto muziek wil luisteren staat die ook zacht/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
Gisteren bij het aanzetten van de ruitenwisser achter van de Aygo bleef ie in het midden hangen en hoorde ik een dreun.
Blijkt dat de motor is vastgeslagen.

Vandaag even bij de dealer langs geweest, kunnen ze hem repareren voor 390 euro (excl. BTW en zonder uurloon).
Ze kunnen nauwelijks aan onderdelen komen, en wat ze nog kunnen vinden kost dus een vermogen.....

Geen APK-afkeur, en zo vaak gebruikte ik hem toch al niet dus is opzich niet erg maar de prijzen zijn wel echt mega hoog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ruben279 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:36:
Gisteren bij het aanzetten van de ruitenwisser achter van de Aygo bleef ie in het midden hangen en hoorde ik een dreun.
Blijkt dat de motor is vastgeslagen.

Vandaag even bij de dealer langs geweest, kunnen ze hem repareren voor 390 euro (excl. BTW en zonder uurloon).
Ze kunnen nauwelijks aan onderdelen komen, en wat ze nog kunnen vinden kost dus een vermogen.....

Geen APK-afkeur, en zo vaak gebruikte ik hem toch al niet dus is opzich niet erg maar de prijzen zijn wel echt mega hoog....
Ligt vast wel op de sloop, even een berichtje naar car en als je geluk hebt bouwen ze hem (tegen meerprijs) voor je in.

Weet niet welke aygo je hebt, maar kan dus ook voor 75 euro ex montage https://www.car.nl/nl/rui...aygo-b1-05-14/a6583?c=587

En monteren/reparatie doen ze tegenwoordig ook gewoon volgens de website

[ Voor 13% gewijzigd door EWK op 12-04-2023 20:43 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
EWK schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:40:
[...]

Ligt vast wel op de sloop, even een berichtje naar car en als je geluk hebt bouwen ze hem (tegen meerprijs) voor je in.

Weet niet welke aygo je hebt, maar kan dus ook voor 75 euro ex montage https://www.car.nl/nl/rui...aygo-b1-05-14/a6583?c=587

En monteren/reparatie doen ze tegenwoordig ook gewoon volgens de website
2018 (B4)

Zie hier wel eentje staan voor de B4, maar die is niet op voorraad helaas -> https://www.car.nl/nl/rui...go-b4-14-18/a25134?c=4425
Als ik het morgen niet vergeet kan ik wel eens een belletje wagen.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerwev
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-06 22:30
Thasaidon schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:30:
Zonder knoppen?

Dan heb je vermoedelijk idd het "Smart Connect" systeem.
Deze heeft (op de Corolla) echter wel 3 knopen onder het scherm, voor zover ik weet.
Waaronder de volumeknoppen.

[Afbeelding]

Het vorige systeem, "Touch2 &Go", heeft 4 knoppen aan iedere kant met daaronder draaiknoppen.

[Afbeelding]

Dit zijn de enige 2 systemen welke worden gebruikt in de Corolla vanaf 2019.
In 2022 heeft de Corolla vanaf de Dynamic uitvoering ook al het Smart Connect systeem met alleen één draaiknop. Vanaf de facelift dit jaar en ook in de Corolla Cross zit de versie met 3 drukknoppen en een groter scherm.

https://www.autoweek.nl/a...-verbeterde-infotainment/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

Dank je. Die variant kende ik nog niet.
Of is dat speciaal bij de JBL versie?

[ Voor 33% gewijzigd door Thasaidon op 13-04-2023 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Jerwev Deze infotainment versie heb ik inderdaad, prima kwa snelheid etc. Voorgaande types waren een drama kwa snelheid. Lees enkel draadloos apple car play? Heb draadloos android auto nog niet aan de praat gekregen. (OnePlus 6, Lineageos 20)

[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 13-04-2023 11:59 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

@Harmen
Wireless Android Auto is momenteel alleen beschikbaar in het "Smart Connect" systeem op de Yaris en Yaris Cross.
Ondanks dezelfde naam is dit toch een ander systeem dan op de overige modellen.

Waarom dit niet ook gelijk in het andere (nieuwere) "Smart Connect" systeem uitgerold is weet ik niet.
Wel hoor ik geruchten dat er rond de zomer een software update aan zou komen welke dit wél mogelijk maakt op ons Smart Connect systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Thasaidon Ben benieuwd of ze nog meer features gaan aanbieden via Smart Connect (MyT), verlichting inschakelen op afstand of remote climate control zou mooi zijn. Ben bang dat dat er niet gaat komen. Is voor remote climate control zoveel extra hardware nodig. :?

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

@Harmen
Remote Climate Control is er al, maar is volgens mij model en uitvoering afhankelijk.
Onze Corolla Cross First Edition heeft deze optie namelijk wel.
Net als bv op afstand de auto ver-/ontgrendelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El-Pinjo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-06 14:13
Wij krijgen onze (bijna) nieuwe Corolla Cross niet gekoppeld met de MyT app. Volgens de dealer zijn ze bezig met een update (al een week?). Meer mensen met problemen met de MyT app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
El-Pinjo schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:14:
Wij krijgen onze (bijna) nieuwe Corolla Cross niet gekoppeld met de MyT app. Volgens de dealer zijn ze bezig met een update (al een week?). Meer mensen met problemen met de MyT app?
Waar gaat het precies fout?
Ik kreeg hem ook niet gekoppeld aan mn 2022 Yaris. Naar de dealer terug geweest en moest uit mijn hoofd bluetooth tethering aanzetten op mn Samsung telefoon. Toen ging het wel.

BIj mij bleef hij hangen na het scannen van de QR code op je scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El-Pinjo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-06 14:13
Csotranme schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:30:
[...]

Waar gaat het precies fout?
Ik kreeg hem ook niet gekoppeld aan mn 2022 Yaris. Naar de dealer terug geweest en moest uit mijn hoofd bluetooth tethering aanzetten op mn Samsung telefoon. Toen ging het wel.

BIj mij bleef hij hangen na het scannen van de QR code op je scherm.
Dat is inderdaad precies waar hij bij ons blijft hangen.
Je scant de code, en dan gebeurd er niets

Vanavond eens ff proberen, want wij hebben ook een Samsung telefoon
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

El-Pinjo schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:13:
[...]
Dat is inderdaad precies waar hij bij ons blijft hangen.
Je scant de code, en dan gebeurd er niets
Je hoeft niet persé de code te scannen.
Je kunt ook handmatig inloggen door het e-mail adres en wachtwoord in te voeren waarmee je ook in de MyT app inlogt.

Volgens mij
Blz 50 van de handleiding van het Mediasysteem, "Voor de eerste keer registreren van een gebruikersprofiel (type B )"
of anders blz 56 van de handleiding, "Een nieuw gebruikersprofiel aanmaken (type B )"

De MyT app (of de server achter deze app) staat er om bekend dat deze niet goed werkt.
Bij veel mensen worden bv ook ritten niet of niet goed geregistreerd.
En inloggen op de app werkt ook niet altijd gelijk. Soms kom je pas in de app na een paar keer opstarten.

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 13-04-2023 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik zie dat het hier gaat over oa de MyT app en remote climate control enzo. Weet iemand waar het bij de Yaris en Yaris Cross precies om draait? Is het een bepaalde uitvoering of bouwjaar (in het geval de niet-Cross)? En waar kan je het aan zien?

In ons geval zijn we er nog niet over uit of het de Yaris of Yaris Cross moet worden, wel dat het een bijna nieuwe wordt in een wat luxere uitvoering. Dus een Yaris Executive of GR Sport bijv. of een Yaris Cross First Edition of Executive.

Bij de gewone Yaris heb ik het tot nu toe alleen bij de versie kunnen vinden met het nieuwe multimediasysteem, kan dat kloppen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

De Yaris heeft pas vanaf de Executive het "Smart Connect" navigatiesysteem en dus "Smart Connect Service".

https://data.toyota.nl/ho...df_prijslijsten/yaris.pdf
– Toyota Smart Connect® Services (4 jaar inbegrepen 4])
- Realtime navigatie
- Realtime verkeersmeldingen
- Op afstand bedienbare functies
- Auto vergrendelen/ontgrendelen
- Auto verwarmen/verkoelen (alleen op Hybrid)
- Gevarenlicht inschakelen/uitschakelen
De Yaris Cross zou dit vanaf de Dynamic al moeten hebben.

https://data.toyota.nl/ho...jslijsten/yaris-cross.pdf

Voor beide geldt dit vanaf de nieuwe 2022 modellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 13-04-2023 15:42 ]

Pagina: 1 ... 138 ... 164 Laatste