Ik heb zelf namelijk nog nooit dit soort zaken gehad. Niet met de Auris, de Corolla TS en de Corolla Cross.
Alleen bij de Auris wilde het raam bij de camera nog wel eens beslagen zijn, waardoor er zaken af en toe niet lekker werkten. Maar nog nooit omdat de sensoren in de bumper het niet goed zouden doen.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Ik heb zelf namelijk nog nooit dit soort zaken gehad. Niet met de Auris, de Corolla TS en de Corolla Cross.
Alleen bij de Auris wilde het raam bij de camera nog wel eens beslagen zijn, waardoor er zaken af en toe niet lekker werkten. Maar nog nooit omdat de sensoren in de bumper het niet goed zouden doen.
In de 2 maanden dat ik de Yaris nu heb is deze melding de eerste keer.
Voor de rest een stuk of 5x gehad al dat de radar voor LTA geblokkeerd was..
Zodra het hagelt, sneeuwt, vriest is het al snel raak
Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | Toyota Yaris Hybrid Executive Premium
Ik wel regelmatig bij sneeuwval, als de radar onder de sneeuw zit (deze is niet verwarmd bij Toyota) dan werkt de ACC/botsdetectie niet meer. Gelukkig komt sneeuwval niet zo vaak voor in NL.
Parkeersensoren meldingen heb ik overigens ook nog nooit gehad...
In de 2 maanden dat ik de Yaris nu heb is deze melding de eerste keer.
Voor de rest een stuk of 5x gehad al dat de radar voor LTA geblokkeerd was..
Zodra het hagelt, sneeuwt, vriest is het al snel raak
LTA wordt met de camera gedaan, vaak is vocht/condensatie de oorzaak. Dat verdwijnt meestal na een kilometertje of 10 rijden.
Heb tot nu toe enkel issues gehad met de camera in achter de vooruit. Deze beslaat soms als het heeft gevroren. Gebruik dan de handmatige cruise control (knopje 2sec indrukken), lane assist gebruik ik eigenlijk nooit. (enkel als ik even iets wil drinken)
Werkt de normale CC niet meer? Dus lang indrukken van de ACC knop.
[...]
Ik wel regelmatig bij sneeuwval, als de radar onder de sneeuw zit (deze is niet verwarmd bij Toyota) dan werkt de ACC/botsdetectie niet meer. Gelukkig komt sneeuwval niet zo vaak voor in NL.
Parkeersensoren meldingen heb ik overigens ook nog nooit gehad...
Ahh kijk, dat ga ik de volgende keer eens proberen. Wist niet dat je hem ingedrukt kan houden.
Was al aan het klooien om LTA uit te krijgen of hij het dan wel weer ging doen maar zonder succes.
Hmm vandaag dus niet.. de foto is na +-45km rijden en nog steeds "storing" LTA
Vreemd, anders even een keer uit laten lezen bij de dealer. LTA geeft in principe geen storing aan bij condensatie, alleen de lijnen worden niet zichtbaar in het scherm. Het systeem is, voor zover ik weet, niet gekoppeld aan de parkeersensoren.
Vind dit toch best wel een dingetje met die nieuwe auto's.
Zelfs traditionele CC doet hij dan niet meer... [Afbeelding]
Bij mijn Corolla druk ik de knop voor ACC lang in en dat gaat ie naar "gewone" cruise control. Dat werkt ook wanneer de ACC om redenen uitgeschakeld is.
Vreemd, anders even een keer uit laten lezen bij de dealer. LTA geeft in principe geen storing aan bij condensatie, alleen de lijnen worden niet zichtbaar in het scherm. Het systeem is, voor zover ik weet, niet gekoppeld aan de parkeersensoren.
Echt storing is het ook niet, vandaar ook de aanhalingstekens
Hij zegt uit mn hoofd iets van LTA niet beschikbaar ofzo.
Bij mijn Corolla druk ik de knop voor ACC lang in en dat gaat ie naar "gewone" cruise control. Dat werkt ook wanneer de ACC om redenen uitgeschakeld is.
Dat doet mijn Yaris Cross hetzelfde. ACC knop lang indrukken = gewone CC. LTA lang indrukken = uit.
Als het echt alleen een LTA melding is, dan hebben je parkeersensoren hier niets mee van doen.
Voor zover ik begreep werkt LTA enkel met de camera.
De adaptive cruisecontrol gebruikt zowel de camera als de radar. Maar ook hier worden de parkeersensoren niet bij gebruikt.
Dus als ook de ACC niet goed werkt, zou ik een probleem met de camera vermoeden.
Mocht je het weer een keer hebben, kijk dan eens of het raam bij de camera beslagen is of niet.
Soms is je voorruit niet beslagen, maar het deel bij de camera wel omdat dit achter een apart stuk plastic zit.
De Airco aan zetten op bv 20c en vol op de voorruit uit laten blazen wil dan nog wel eens helpen.
Als het echt alleen een LTA melding is, dan hebben je parkeersensoren hier niets mee van doen.
Voor zover ik begreep werkt LTA enkel met de camera.
Lijkt mij ook, collega heeft een Corolla waar (natuurlijk) wel LTA op zit (onderdeel van safety sense wat standaard is), maar er zitten geen parkeersensoren op.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Wat ik bijzonder vind is dat de Corolla TS 2022 geen extra features heeft zoals Remote Climate Control, is de software/hardware zo anders als bij een Cross variant (Yaris/Corolla)? Mis mijn voorruitverwarming van de Focus
Harmen schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:25:
Wat ik bijzonder vind is dat de Corolla TS 2022 geen extra features heeft zoals Remote Climate Control, is de software/hardware zo anders als bij een Cross variant (Yaris/Corolla)? Mis mijn voorruitverwarming van de Focus
De headunit is vernieuwd bij de Cross en de Yaris (en ook bij de 2023 Corolla (TS)). Alleen bij die versies kan heb je de extra features.
Harmen schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:25:
Dit kan inderdaad zoals genoemd te maken hebben met de headunit die erin zit.
Yaris Cross en Yaris (Executive & GR Sport) hebben een Smart Connect systeem ipv het Touch 2 systeem uit het jaar kruik.
Ik heb de remote climate control wel met mn Executive.
Overigens zijn ze bij de dealer ook niet allemaal op de hoogte. De ene beweerde dat het wel kon bij bestellen van de auto, de ander niet.
Toen ik het bij afleveren nog eens vroeg kreeg ik ook "nee" te horen. Beste man beweerde dat alleen volledig elektrisch of PHEV dat kon.
Klopt dus ook niet want bij mij zit het er gewoon op
De MyT app i.s.m. Smart Connect breiden ze wel af en toe uit heb ik gemerkt trouwens.
Sinds vorige maand kan ik ook alvast een adres in de navigatie schieten via de app.
[Voor 8% gewijzigd door Csotranme op 28-02-2023 16:08]
Dealer was idd niet helemaal op de hoogte van alle features, was mij verteld dat remote climate control op deze auto zat. Heb een headunit met enkel de volume knop, voor de rest werkt de unit meer dan prima. Stukken sneller dan de vorige varianten welke ik had. (Voorloop Corolla HB 2021 en Corolla 2019 TS)
Ik had laatst na nachtvorst ook de melding dat LTA het niet deed maar dat was bij het starten, toen de voorruit nog bevroren was. Ik ben wel blij met de voorruitverwarming van m'n uit Duitsland geïmporteerde versie want toen ik een paar minuutjes later weg reed was de ruit schoon en werkte alles gewoon.
Wel had ik graag het piepje van de LDA uit gezet maar ik begrijp, na het menu meermaals te zijn doorgelopen en inmiddels ook te hebben gegoogeld, dat dat niet kan ...
Overigens ben ik er voor mezelf nog steeds niet helemaal uit of ik ACC en LTA nou fijn vind, of dat ik toch liever op de normale cruise control overschakel. Ik vind dat de ACC al wel snel van het gas gaat (ook op de korste stand) als hij een auto in de verte meent te zien. En de LTA trekt voor mijn gevoel ook echt iets te veel naar de lijn aan de rechterkant van je rijbaan. Ik heb steeds de neiging om hem wat tegen te sturen. Ik moet de dealer nog eens vragen, maar weet iemand of dat bij te stellen is?
Ik ga er volgende week mee naar de Alpen. Het wordt waarschijnlijk koud en het gaat waarschijnlijk sneeuwen, dus ik ben benieuwd naar de ervaringen met deze auto . Dan dus ook een lange rit heen en een lange rit terug, dus ik kan alles eens even goed ondervinden. Vorige week heb ik er winterbanden onder gekregen en ik ervaar wel flink wat meer bandenlawaai (Goodyear Ultragrip Performance+, via leasemaatschappij ... dus geen keuze).
Met de My-T-app kan ik voor mijn gevoel echt niks. Ik zie alleen de ritten met soms de beoordeling van remmen of accellereren (leuk, maar ga ik nooit gebruiken), en of alle deuren (ramen?) gesloten zijn. Maar ik kan helemaal niks besturen, aansturen of instellen.
[Voor 12% gewijzigd door Wouter! op 01-03-2023 16:23]
Overigens ben ik er voor mezelf nog steeds niet helemaal uit of ik ACC en LTA nou fijn vind, of dat ik toch liever op de normale cruise control overschakel. Ik vind dat de ACC al wel snel van het gas gaat (ook op de korste stand) als hij een auto in de verte meent te zien.
De combinatie en kunnen kiezen is wat mij betreft goud waard. Ik gebruik op de snelweg liever normale cruise controle en op N-wegen of in de file vind ik ACC juist heerlijk. Kunnen kiezen vind ik daarom een grote plus van de Corolla.
Ik weet inmiddels waar ik vanuit mag gaan voor een volgende leaseauto, maar met de huidige autoprijzen is de keuze alsnog vrij beperkt. Ik zit dan ook serieus te overwegen opnieuw voor een Corolla TS te gaan aangezien die gewoon vol opties zitten vergeleken met andere modellen in hetzelfde budget (rij nu een 1.8 first edition). Wel zou ik nu een 2.0 motor kunnen kiezen in bijv. Business Plus uitvoering. Iemand toevallig ervaring met zowel de 1.8 als de 2.0 motor in een TS en wat kan vertellen over de merkbare verschillen en of het dat waard zou zijn?
[Voor 16% gewijzigd door Southern Sun op 02-03-2023 08:52]
Ik kies zelf ook regelmatig de snelheidsbegrenzer, vooral in 50 km/u gebieden met (veel) flitspalen. Dan kan je best goed meerijden, want in de stad laat ACC toch vaak wel grote gaten ontstaan.
De combinatie en kunnen kiezen is wat mij betreft goud waard. Ik gebruik op de snelweg liever normale cruise controle en op N-wegen of in de file vind ik ACC juist heerlijk. Kunnen kiezen vind ik daarom een grote plus van de Corolla.
Ik weet inmiddels waar ik vanuit mag gaan voor een volgende leaseauto, maar met de huidige autoprijzen is de keuze alsnog vrij beperkt. Ik zit dan ook serieus te overwegen opnieuw voor een Corolla TS te gaan aangezien die gewoon vol opties zitten vergeleken met andere modellen in hetzelfde budget (rij nu een 1.8 first edition). Wel zou ik nu een 2.0 motor kunnen kiezen in bijv. Business Plus uitvoering. Iemand toevallig ervaring met zowel de 1.8 als de 2.0 motor in een TS en wat kan vertellen over de merkbare verschillen en of het dat waard zou zijn?
Ik heb een klein jaartje de 2.0 gereden (executive) voordat ik van baan veranderde (45.000 km). Rij nu (tijdelijk) in een 1.8 (basis uitvoering) (nu 42.000 km).
Ik mis de 2.0 nog steeds, dat blokje is zoveel fijner rijden dan de 1.8. De reserves zijn veel groter, dus inhalen gaat een stuk gemakkelijker. Ook is de auto stiller van binnen doordat de motor minder toeren hoeft te maken. Ik zou altijd voor de 2.0 gaan, en de nieuwe is nog krachtiger, al is de 1.8 ook aangepakt.
Wouter! schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:18:
Ik had laatst na nachtvorst ook de melding dat LTA het niet deed maar dat was bij het starten, toen de voorruit nog bevroren was. Ik ben wel blij met de voorruitverwarming van m'n uit Duitsland geïmporteerde versie want toen ik een paar minuutjes later weg reed was de ruit schoon en werkte alles gewoon.
Wel had ik graag het piepje van de LDA uit gezet maar ik begrijp, na het menu meermaals te zijn doorgelopen en inmiddels ook te hebben gegoogeld, dat dat niet kan ...
Overigens ben ik er voor mezelf nog steeds niet helemaal uit of ik ACC en LTA nou fijn vind, of dat ik toch liever op de normale cruise control overschakel. Ik vind dat de ACC al wel snel van het gas gaat (ook op de korste stand) als hij een auto in de verte meent te zien. En de LTA trekt voor mijn gevoel ook echt iets te veel naar de lijn aan de rechterkant van je rijbaan. Ik heb steeds de neiging om hem wat tegen te sturen. Ik moet de dealer nog eens vragen, maar weet iemand of dat bij te stellen is?
Ik ga er volgende week mee naar de Alpen. Het wordt waarschijnlijk koud en het gaat waarschijnlijk sneeuwen, dus ik ben benieuwd naar de ervaringen met deze auto . Dan dus ook een lange rit heen en een lange rit terug, dus ik kan alles eens even goed ondervinden. Vorige week heb ik er winterbanden onder gekregen en ik ervaar wel flink wat meer bandenlawaai (Goodyear Ultragrip Performance+, via leasemaatschappij ... dus geen keuze).
Met de My-T-app kan ik voor mijn gevoel echt niks. Ik zie alleen de ritten met soms de beoordeling van remmen of accellereren (leuk, maar ga ik nooit gebruiken), en of alle deuren (ramen?) gesloten zijn. Maar ik kan helemaal niks besturen, aansturen of instellen.
Voor mijn gevoel "hangt" de LTA ook een beetje aan de rechterstreep. Ik zie hem ook liever wat meer naar links.
Ook bij bochten die net wat scherper zijn gaat hij lopen pingpongen tussen de lijnen.
Ik doe het er gewoon mee en bevalt me verder eigenlijk wel prima.
Het maakt wel uit voor ACC of je in ECO, normaal of sport stand rijdt heb ik gemerkt. Bij ECO gaat hij vrij laat/agressief op zn rem staan om te regenereren. Zelfs zo laat dat ik zelf maar op de rem trap omdat ik anders toch bang ben dat mn Yaris zichzelf een paar centimeter korter rijdt.
Ook op die manier al wel eens mot gehad met degene achter me die dacht dat ik hem een brake test gaf...
de MyT app is sterk afhankelijk van het type headunit wat er in je auto zit volgens mij.
Ik heb een Smart Connect systeem en heb die tripjes en deurvergrendeling zoals jij ook hebt maar ik heb daarnaast nog remote climate control, adres alvast in je navigatie schieten en uitlezen van storingen.
Het is niet de head-unit zelf, maar de hard- en software van het Smart Connect systeem daarachter.
De Yaris Cross, heeft weliswaar het Smart Connect systeem, maar de head-unit zelf is totaal anders dan dat van bv de Corolla Cross welke ook het Smart Connect systeem heeft.
Zelfs het menu (indeling en instellingen) van beide units zijn totaal verschillend.
Ik heb een klein jaartje de 2.0 gereden (executive) voordat ik van baan veranderde (45.000 km). Rij nu (tijdelijk) in een 1.8 (basis uitvoering) (nu 42.000 km).
Ik mis de 2.0 nog steeds, dat blokje is zoveel fijner rijden dan de 1.8. De reserves zijn veel groter, dus inhalen gaat een stuk gemakkelijker. Ook is de auto stiller van binnen doordat de motor minder toeren hoeft te maken. Ik zou altijd voor de 2.0 gaan, en de nieuwe is nog krachtiger, al is de 1.8 ook aangepakt.
Top bedankt. Dat is wat ik al hoopte, fijn dat je het bevestigd Dan is er, ondanks dat het hetzelfde model is, tenminste ook nog wat aan vooruitgang te winnen met de hogere bijtelling.
Het is niet de head-unit zelf, maar de hard- en software van het Smart Connect systeem daarachter.
De Yaris Cross, heeft weliswaar het Smart Connect systeem, maar de head-unit zelf is totaal anders dan dat van bv de Corolla Cross welke ook het Smart Connect systeem heeft.
Zelfs het menu (indeling en instellingen) van beide units zijn totaal verschillend.
Lol dat wist ik dan weer niet
Ik heb het Smart Connect systeem ook gezien destijds in de AygoX en daar was hij volgens mij wel identiek aan wat er nu in mn Yaris zit.
Peugeot heeft ook zo'n handje van. Alles hetzelfde naampje geven maar onderhuids allemaal toch ff net wat anders die headunits.
Vroeg mij af wat de blauwe balk inhield, na wat googlen kwam ik de volgende termen tegen. Intelligent Drive Coach of Predictive Efficient Drive. Youtube uitleg met Linus.
Foto, iets duidelijker.
Zal eens kijken of ze mij kunnen coachen. Wat zijn jullie ervaringen?
@Thasaidon Normaal heb een groene balk welke overeenkomt met het gaspedaal, het gaat mij meer om de blauwe balk welke je eronder ziet.
[Voor 22% gewijzigd door Harmen op 02-03-2023 14:00]
Die lijn kun je zien als een ouderwetse toerenteller.
Blijf je binnen het eerste deel [1] van de ECO, dan rijdt de auto enkel elektrisch.
Geef je iets meer gas of rij je wat harder, dan kom je in het 2e deel [2] van ECO en zal de auto hybride rijden, dus inclusief ICE.
Trap je het gas goed in, dan zal hij naar het PWR (power) deel [3] schieten en zal de auto ook tijdelijk naar power modus schakelen.
Laat je je gas los, of rem je, dan zal hij naar het CHG (Charging) deel [4] gaan en geeft hij dus aan dat je EV batterij geladen word.
In het begin lette ik hier wel op. Dan trok ik op met de indicator binnen het 2e deel tot net boven de max snelheid van de weg waar ik op reed.
Daarna liet ik even het gas los en probeerde dan vooral binnen het 1e deel te blijven, waardoor de auto zoveel mogelijk elektrisch reed.
Dat lukte met de Auris TS tot zo'n 65km/h daarboven reed hij altijd icm de ICE.
Bij de Corolla TS werkte dit "trucje" ook op de snelweg tot zo'n 105Km/h.
Nu met onze Corolla Cross let ik hier eigenlijk niet meer op.
--edit--
@Harmen
Sorry, ik snap nu wat je bedoeld...
Het blauwe deel is een indicatie van waar je het beste ook je groene lijn (dus je gas geven) kan houden.
Dus hou je de groene lijn binnen het blauwe deel, dan zou je optimaal moeten rijden.
Een stukje uit de handleiding van de Corolla TS
[Voor 65% gewijzigd door Thasaidon op 02-03-2023 15:33]
Ik ben vandaag bij Louwman een Corolla TS 1.8 active uit 2021 gaan ophalen. Toen ik de verkoper vroeg of keyless entry eventueel uitgeschakeld kon worden vertelde hij mij dat die optie bij mij er niet op zit. Ik snap dat ik een active (instapmodel) heb maar ik dacht dat keyless entry standaard op al deze corolla's zat. Eigenlijk ben ik er wel blij mee want ik heb geen moeite met knopje indrukken en het zal ook wel extra je 12v accu belasten. Hopelijk is het zo ook minder diefstal gevoelig want bij mijn buurman is niet zo lang geleden een CHR voor zijn deur gestolen.
Is mijn eerste hybride en automaat dus dat wordt even wennen. Morgen ook maar even spelen met obd2 adapter en dr prius en hybrid assistant.
VIC_TOR schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:13:
Ik ben vandaag bij Louwman een Corolla TS 1.8 active uit 2021 gaan ophalen. Toen ik de verkoper vroeg of keyless entry eventueel uitgeschakeld kon worden vertelde hij mij dat die optie bij mij er niet op zit. Ik snap dat ik een active (instapmodel) heb maar ik dacht dat keyless entry standaard op al deze corolla's zat. Eigenlijk ben ik er wel blij mee want ik heb geen moeite met knopje indrukken en het zal ook wel extra je 12v accu belasten. Hopelijk is het zo ook minder diefstal gevoelig want bij mijn buurman is niet zo lang geleden een CHR voor zijn deur gestolen.
Is mijn eerste hybride en automaat dus dat wordt even wennen. Morgen ook maar even spelen met obd2 adapter en dr prius en hybrid assistant.
Klopt, dat heeft die uitvoering idd niet. Een groot voordeel is, zoals je aangeeft, dat ze niet de relay hack kunnen gebruiken.
Hybrid assistant is een fijne app! Je blijft er naar kijken, heb meer dan 100.000 km gereden met de app maar je blijft er naar kijken 😋.
VIC_TOR schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:13:
Wat ik mij dan vooral af vraag, haal je zomaar auto's op of doe je ook een proefrit ofzo? Dan had je toch vast al gemerkt dat keyless er helemaal niet op aanwezig is?... Mijn vorige Corolla was een first edition uit 2019, ook op die uitvoering zit geen keyless. Maar de 12v belasten dat zal wel meevallen Ik denk niet dat het een enig merkbaar verschil gaat zijn.
De Toyota app is wel grappig, maar doe er in de praktijk nauwlijks iets mee. Gebruik hem op de auto van de zaak als KM registratie
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
In het begin van de coronaperiode toen we nog verplicht moesten thuiswerken en de auto 3-4wk bijna volledig stil stond heb ik de 12V accu van onze Auris TS nog wel even bijgeladen, die kwam al onder de 12,0V namelijk. Ik vermoed toch dat het door de keyless entry wel sneller gaat. Maar in een normale situatie zul je daar geen last van hebben.
[Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 03-03-2023 08:59]
ThinkPad schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:59:
[...] [...] In het begin van de coronaperiode toen we nog verplicht moesten thuiswerken en de auto 3-4wk bijna volledig stil stond heb ik de 12V accu van onze Auris TS nog wel even bijgeladen, die kwam al onder de 12,0V namelijk. Ik vermoed toch dat het door de keyless entry wel sneller gaat. Maar in een normale situatie zul je daar geen last van hebben.
Onze Corolla TS Executive (2019) had wel keyless entry en heeft in de beginperiode van Corona ook weken stil gestaan. Zelfs een keer 4 weken. Maar wij hebben nooit problemen gehad met de accu.
De reden van de vele "lege accu's" in de nieuwere modellen komt door een software bug in de DCM (Data Communicatie Module). Na verloop van tijd schakelt deze niet meer naar "low power mode" (of hoe je het ook wil noemen) en blijft deze stroom vreten wat uiteindelijk de accu leeg trekt.
Toyota zou hier inmiddels al mee bezig zijn en heeft voor diverse modellen al een software update uitgebracht.
Uit mijn hoofd nu voor de Yaris, Yaris Cross en zelfs RAV4 meen ik.
Wat ik mij dan vooral af vraag, haal je zomaar auto's op of doe je ook een proefrit ofzo? Dan had je toch vast al gemerkt dat keyless er helemaal niet op aanwezig is?... Mijn vorige Corolla was een first edition uit 2019, ook op die uitvoering zit geen keyless. Maar de 12v belasten dat zal wel meevallen Ik denk niet dat het een enig merkbaar verschil gaat zijn.
De Toyota app is wel grappig, maar doe er in de praktijk nauwlijks iets mee. Gebruik hem op de auto van de zaak als KM registratie
Ik heb wel een proefrit gedaan maar de verkoper zette hem klaar een week terug en toen ik terug kwam heb ik er niet eens opgelot en hem standaard zoals ik altijd gewend was op knopje gedrukt. In die week tijd ben ik dingen gaan lezen en dus zo ook over dat keyless en de diefstallen vandaar. Maar besef nu dat er dus uitvoeringen zijn die het niet hebben,
Ik heb wel een proefrit gedaan maar de verkoper zette hem klaar een week terug en toen ik terug kwam heb ik er niet eens opgelot en hem standaard zoals ik altijd gewend was op knopje gedrukt. In die week tijd ben ik dingen gaan lezen en dus zo ook over dat keyless en de diefstallen vandaar. Maar besef nu dat er dus uitvoeringen zijn die het niet hebben,
Moet je zonder het keyless entry systeem ook eerst je sleutel tegen de power knop houden voordat je via de powerknop de auto kunt starten?
Csotranme schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:29:
Voor de Yaris is die update er nu ja. Gaat wel alleen om de eerste modellen uit mn hoofd dus 2020.
De latere (en ik zelf) hebben er geen last van.
Hoor verhalen van mensen die hun Yaris na 5 dagen al leeg hebben en niet meer van hun plek komen...
Nee, er zitten wel antennes in de auto voor de keyless start.
[/quote]
Weet je of dit ook mogelijk is bij een Toyota met keyless entry? Ik heb ‘t keyless entry gedeelte uitgezet en het enige minpuntje daarvan is dat ik de sleutel tegen de startknop aan moet houden.
[Voor 19% gewijzigd door Belecthor op 03-03-2023 19:08]
Nee, er zitten wel antennes in de auto voor de keyless start.
[/quote]
Weet je of dit ook mogelijk is bij een Toyota met keyless entry? Ik heb ‘t keyless entry gedeelte uitgezet en het enige minpuntje daarvan is dat ik de sleutel tegen de startknop aan moet houden.
Nee, of je hebt alles van keyless of niks helaas...
Csotranme schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:29:
Voor de Yaris is die update er nu ja. Gaat wel alleen om de eerste modellen uit mn hoofd dus 2020.
De latere (en ik zelf) hebben er geen last van.
Hoor verhalen van mensen die hun Yaris na 5 dagen al leeg hebben en niet meer van hun plek komen...
Het ligt er ook aan hoeveel je rijdt en daarmee hoeveel je accu opgeladen wordt.
Hier in onze straat stond de Toyota pechhulp om de 2 dagen bij een Yaris die weer niet wilde starten.
De eigenaresse is een oudere vrouw die de auto enkel voor korte ritten gebruikt, dus de accu laad nooit volledig op.
Gelukkig heeft ook zij de update inmiddels gehad vermoed ik, want ik heb de pechhulp al even niet meer gezien
Vorige week even in de bZ4X (AWD 71,4 kWh Premium edition, alle opties) kunnen rijden.
Ondanks het uiterlijk van een tank stuurt het heel erg licht. Vond dat er maar weing stuurgevoel in zat.
Bij stoplichten trek je iedereen er wel uit, of je moet een Tesla Plaid hebben
Als je niet oplet zit je zomaar over de 80 aan de andere kant van de kruising....
Ook als je 2 meter bent kan je met gemak achter jezelf plaatsnemen op de achterbank.
Ben er maar een dik half uur mee op pad geweest maar was wel erg leuk om het even te proberen.
Was direct al verslaafd aan de enorm lekkere gasreposonse. (of moet je dan tractieresponse zeggen )
Helaas is de meeneemprijs van de versie die ik mee had wel nagenoeg 70k, toch wel een smak geld.
Ik heb alleen even in gezeten, maar vond hem niet prettig zitten.
Doordat de batterij in de bodem zit, heb je vrij weinig zithoogte tov van je voeten/benen.
Daarnaast kon ik, als ik de stoel zo zette zodat hij voor mij het meest prettig zat, niet het volledige dashboard zien omdat de bovenkant van het stuur dan in de weg zat.
Niet mijn auto dus. Ik hou het bij de Corolla Cross
[Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 06-03-2023 15:49]
Volgens mij heeft de bZ4X "drive by wire", dus dan voel je idd niet veel.
Ik heb alleen even in gezeten, maar vond hem niet prettig zitten.
Doordat de batterij in de bodem zit, heb je vrij weinig zithoogte tov van je voeten/benen.
Daarnaast kon ik, als ik de stoel zo zette zodat hij voor mij het meest prettig zat, niet het volledige dashboard zien omdat het stuur dan in de weg zat.
Niet mijn auto dus.
Als ik het geld te besteden had voor de bZ4X zou ik hem ook laten staan.
Dat punt van de stoelen merkte ik ook inderdaad. Er zit wel een fors batterijpakket in dus ik snap het wel, maar het zit niet erg lekker.
Bij BMW had ik van die uitschuifbare steunen die van de stoel tot aan je knieeen komen zegmaar.
Dan wordt je gehele bovenbeen ondersteund, zit erg fijn
Nog een puntje van kritiek is de sensor die tussen het stuur en het dashboard zit.
Die checkt constant waar jij naar kijkt en of je nog wel "actief" genoeg bent. Als je 8 seconden niet naar voren kijkt is het mis en begint de auto piepjes te geven met de melding of je wel even wil blijven opletten
En dat is zeer irritant, ik zorg zelf wel dat ik oplet en bepaal zelf wel waar ik kijk
@Ruben279
Yup, ik snap het ook wel, van de EV-batterij, maar ik moest of omhoog/naar voren gaan zitten, of bukken, om sommige delen van het dashboard display te kunnen zien.
De andere optie was om het stuur in zijn laagste stand te zetten, maar dan had ik weer problemen met in en uit stappen omdat het stuur dan in de weg zat met mijn benen/knieën.
Ik ben ook 1.98m maar heb relatief lange benen en dat geeft in de bZ4X dus problemen.
@Arfman
Veel plezier met je nieuwe auto! Dat je er net zoveel plezier van mag hebben als je Toyota
[Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 06-03-2023 15:59]
Ik ga na vele, vele jaren dit topic vaarwel zeggen
Sinds kort een Hyundai Ioniq Electric erbij als 2e auto en de Prius ingeruild. Voor het eerst sinds 10+ jaar geen Toyota rijder meer, maar het totaal ontbreken van een (betaalbare) EV heeft mij genoopt tot deze zware beslissing
Hopelijk komt Toyota snel met goede EV's zodat ik over +/- 5 jaar weer terug kan keren
Ik heb een vraagje welke van de twee is nu zuiniger en is het verschil daadwerkelijk zo groot als het verkocht word op auto review sites.
Toyota Aygo X vs Yaris Hybrid 1.5 voor de kale uitvoering zit er daar ongeveer 80 euro verschil tussen private lease.
De Yaris 1.5 Hybrid is zuiniger maar ik zie veel mensen 1/20 of beter rijden in hun Aygo en vroeg mij af of het verschil mischien een stuk kleiner is tussen de twee dan marketing mij probeert te geloven.
Iemand ervaringen met deze twee modelen op het gebied van vebruik?
Die 80 euro verschil zou ik in een Aygo X Play upgrade kunnen stoppen voor een wat luxere uitvoering dan de nogal karige standaard uitvoeringen.
Ik rij voornamelijk alleen in de weekenden en dan vooral gelijk 200~ km en dan is een zuinig autotje wel zo fijn, woon werk verkeer gaat via de fiets, en we zijn er achter gekomen dat we als family van 5 eigenlijk zelden samen auto rijden.
[Voor 26% gewijzigd door Wowhead op 06-03-2023 16:46]
Toyota Aygo X vs Yaris Hybrid 1.5 voor de kale uitvoering zit er daar ongeveer 80 euro verschil tussen private lease.
De Yaris 1.5 Hybrid is zuiniger maar ik zie veel mensen 1/20 of beter rijden in hun Aygo en vroeg mij af of het verschil mischien een stuk kleiner is tussen de twee dan marketing mij probeert te geloven.
Die 80 euro verschil zou ik in een Aygo X Play upgrade kunnen stoppen voor een wat luxere uitvoering dan de nogal karige standaard uitvoeringen.
Ik rij voornamelijk alleen in de weekenden en dan vooral gelijk 200~ km en dan is een zuinig autotje wel zo fijn, woon werk verkeer gaat via de fiets, en we zijn er achter gekomen dat we als family van 5 eigenlijk zelden samen auto rijden.
We hebben de vorige Aygo gehad en nu de Yaris 1.5 hybride. De Yaris is zoveel fijner, rijdt volwassener, zuiniger (1 op 18,6 vs 1 op 22,5), ruimer en een stuk vlotter.
Ik zou dus altijd voor de Yaris gaan als het budget het toelaat.
Volgens mij was die Aygo ook een 1.0
Geen idee wat er in de huidige Aygo X zit, maar de auto zelf is wel even anders dan de reguliere Aygo.
@Wowhead
Ik zou gewoon eens langs de dealer gaan en kijken of je in beide een proefrit kan maken.
Dan kun je zelf bepalen wat je fijner vindt. Zuinigheid zegt niet alles.
Wij zijn ook van een (relatief) zuinige Corolla TS 1.8 naar een minder zuinige Corolla Cross 2.0 gegaan.
Maar het extra comfort van de Corolla Cross was voor ons belangrijker.
[Voor 15% gewijzigd door Thasaidon op 06-03-2023 17:24]
Volgens mij was die Aygo ook een 1.0
Geen idee wat er in de huidige Aygo X zit, maar de auto zelf is wel even anders dan de reguliere Aygo.
@Wowhead
Ik zou gewoon eens langs de dealer gaan en kijken of je in beide een proefrit kan maken.
Dan kun je zelf bepalen wat je fijner vindt. Zuinigheid zegt niet alles.
De nieuwe heeft dezelfde 1.0 en is ook nog zwaarder. De auto is wel anders, maar de binnenruimte is nauwelijks groter dan de vorige.
Ruben279 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:55:
Nog een puntje van kritiek is de sensor die tussen het stuur en het dashboard zit.
Die checkt constant waar jij naar kijkt en of je nog wel "actief" genoeg bent. Als je 8 seconden niet naar voren kijkt is het mis en begint de auto piepjes te geven met de melding of je wel even wil blijven opletten
Ik hoop niet dat je hiermee wil zeggen dat je regelmatig 8 seconden lang niet naar voren kijkt.
8 seconden op de provinciale weg is 175 meter. 8 seconden in de bebouwde kom is 110 meter.
We hebben de vorige Aygo gehad en nu de Yaris 1.5 hybride. De Yaris is zoveel fijner, rijdt volwassener, zuiniger (1 op 18,6 vs 1 op 22,5), ruimer en een stuk vlotter.
Ik zou dus altijd voor de Yaris gaan als het budget het toelaat.
Ik heb een Corolla uit 2020. Wat kan er allemaal geüpdatet worden aan deze auto? De dealer heeft de navigatie kaarten geüpdatet naar 2022 v2. Maar kan bijvoorbeeld de infotainment software zelf ook geüpdatet worden? En bepaalde systemen van de auto zelf?
GekkeRipper schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:43:
Ik heb een Corolla uit 2020. Wat kan er allemaal geüpdatet worden aan deze auto? De dealer heeft de navigatie kaarten geüpdatet naar 2022 v2. Maar kan bijvoorbeeld de infotainment software zelf ook geüpdatet worden? En bepaalde systemen van de auto zelf?
In principe niet (noodzakelijk), de enige update die er was, was de update voor Android Auto/Carplay gebruik.
Toyota is wat dat betreft nog van de oude stempel.
De nieuwe heeft dezelfde 1.0 en is ook nog zwaarder. De auto is wel anders, maar de binnenruimte is nauwelijks groter dan de vorige.
Als mede-eigenaar van een Peugeot 108 en een Corolla heb ik me dan ook altijd afgevraagd wat nog de meerwaarde is van de aygo-x. De 108, c1 en Aygo waren goed betaalbaar (vanaf 10 k ofzo), overzichtelijk en wendbaar dus lekker voor parkeergarages e.d. en door het geringe gewicht en kleine motortje vrij zuinig. Op mijn ww ritten haal ik vaak 4,3l/100km, gemiddeld gemeten verbruik:4,6.
De Corolla haal ik ongeveer dezelfde gemiddelden, al heeft deze wel een heel ander verbruikskarakteristiek. De hybride is zuiniger tijdens het acceleren en verbruikt meer op de snelweg. Hybrides presteren dan ook verrassend goed op provinciale wegen en in de bergen. De Yaris is dus nog zuiniger.
Met het groter worden van Toyota's A-segmenter worden de andere genoemde voordelen ook grotendeels teniet gedaan.
Enige situatie waarin ik me kan voorstellen dat de Aygo-x minder verbruikt dan de hybride Yaris: als je bijna uitsluitend snelweg met een constante snelheid rijdt. Ik vrees alleen dat je dat in de praktijk niet kunt halen.
Ik heb een Yaris uit 2012 in onderhoud bij Louwman. Tot mijn grote verbazing is mijn uitlaat deels losgekomen en bungelde half los onder de auto. Enigzins verbaasd dat dit ineens kan gebeuren als er gewoon normaal onderhoud is gedaan (juni 2022) groot onderhoud voor het laatst.
De uitlaat is nu in zijn geheel gedemonteerd. Iemand enig idee aan wat voor kosten ik moet denken? Ik heb nu een Bosch Car Service aangeschreven.
Ziet er prima uit! Stuk goedkoper als die 500 euro die eerder genoemd werd.. Ben alleen zelf niet zo handig met inbouwen enzo...
Hier nog 1, sloop altijd wel iets. Van de zomer moet hij voor zijn beurt ed vraag ze hem dan wel te installen. Of er moet hier een handige tweaker zijn die van hobbyen houdt 😝
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Dit is echt een top tip voor mijn Chr! Ik ga hier eens achteraan want dat valt idd hartstikke mee met de kosten. En volgens mij is alles plug en play. Geen geknip in kabels e.d. als ik alle Posts zo lees
Patox schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:06:
Ik heb een Yaris uit 2012 in onderhoud bij Louwman. Tot mijn grote verbazing is mijn uitlaat deels losgekomen en bungelde half los onder de auto. Enigzins verbaasd dat dit ineens kan gebeuren als er gewoon normaal onderhoud is gedaan (juni 2022) groot onderhoud voor het laatst.
De uitlaat is nu in zijn geheel gedemonteerd. Iemand enig idee aan wat voor kosten ik moet denken? Ik heb nu een Bosch Car Service aangeschreven.
Katalysator zit aan de voorkant, bijna recht onder het motorblok. Het lijkt erop dat bij jou de aanvoerpijp naar de einddemper is afgebroken. Met een nieuwe einddemper ben je klaar waarschijnlijk.
Al gevraagd bij de dealer wat het kost? Ik zie op onderdelensites dat een einddemper €76 - €137 kost, komt nog arbeid bovenop. In 2017 einddemper van Yaris XP9 door de dealer laten vervangen: €222 all-in dus dat viel mij opzich mee. Maar hier hoef je niet perse voor naar de dealer, opzich zou een Kwik-Fit o.i.d. dit ook prima kunnen.
[Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 13-03-2023 09:16]
Blijft wel een beetje een vaag rabbithole dat Apple Carplay/Android Auto achteraf inbouwen met z'n module.
Op de site die in het Toyota forum wordt benoemd staan twee soorten multimediasystemen benoemd waarmee die module zou werken -> https://motrade.nl/nl/car...c-hr-2016-2019/g-20000286
Maar in het dropdown menu op die webshop wordt bij elke auto die je kiest gesproken over "Entune 2.0" en "Touch 2".
Maar mijn Aygo 2018 heeft geen interface die lijkt op een van beiden
[Voor 4% gewijzigd door Ruben279 op 13-03-2023 09:47. Reden: Link vergeten]
Enige situatie waarin ik me kan voorstellen dat de Aygo-x minder verbruikt dan de hybride Yaris: als je bijna uitsluitend snelweg met een constante snelheid rijdt. Ik vrees alleen dat je dat in de praktijk niet kunt halen.
Er is natuurlijk een reden dat Peugeot en Citroën gestopt zijn met de 107/C1.
De prijs van de auto's gaat omhoog (o.a. regelgeving m.b.t. uitstoot en veiligheid), maar effectief krijg je daar niets voor terug. De Aygo-X is dus bedacht als "upgrade" voor huidige Aygo rijders om ze het idee te geven dat de prijsverhoging hen ook iets brengt. In dit geval dus een 'stoerdere' auto met meer veiligheid.
In de praktijk en voor je portomonee is het eigenlijk een downgrade.
Helaas wordt autorijden steeds duurder dankzij de regelgeving van de EU.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Maar in het dropdown menu op die webshop wordt bij elke auto die je kiest gesproken over "Entune 2.0" en "Touch 2".
Je kunt ook een complete Android Autoradio inbouwen: kost plusminus € 250 wanneer je kiest voor een Mekede M500s, met UIS7862 chipset. De garantie dat Android Auto blijft werken heb je echter niet, daarom vind ik het fijn dat ik altijd terug kan vallen op de gewone Google Maps welke op mijn autoradio draait.
Momenteel spelen diverse problemen bij Android Auto: ik moet telkens de cache wissen en dan werkt het weer voor een ritje, waarna daarna het weer vanaf vooraf aan begint. Dus ik zou nog een paar maandjes wachten.... Android Auto is nu met de nieuwe Coolwalk ui, behoorlijk buggy. Support forum van AA staat vol met klachten, dat AA plotseling niet meer werkt.
Je kunt bij zo'n Android Autoradio ook direct een achteruitrijcamera inbouwen.
Volgens wikipedia van de 108 is de directe aanleiding dat Toyota de fabriek in tsjechië heeft overgenomen en met het model gestopt is, maar wellicht zijn de schrijvers op die specifieke pagina enigszins bevooroordeeld .
Dynamic stability systemenen e.d zitten nog wel in deze auto'tjes, maar nu ook bijvoorbeeld Lane Departure Alert verplicht wordt kan ik me best voorstellen dat de fabrikant dat de noemer "klein en simpel" niet meer waard vindt. Wat ik eigenlijk vooral jammer vind is dat men de zuinigste motoren niet meer in de kleinere auto,tjes stopt want te duur. Juist in een stadsauto heeft elektrische ondersteuning bij het accelereren/decelereren meerwaarde, nu moet je daarvoor naar het B of C segment.
Dit sluit ook aan bij het antwoord van de verkoper toen ik hem vroeg waarom er geen cruisecontrol in deze auto's zat: "mensen die deze auto,s kopen willen juist simpele techniek".
Blijkbaar ben ik dus een uitzondering met een aftermarket CC in mijn 108.
Ook heb ik weleens gehoord dat het A-segment vooral in Nederland populair is, wat het dus weer minder interessant maakt om ze door te ontwikkelen....
nog een klein vraagje, waarom heb je nu Bosch Car Service aangeschreven dan?
Omdat ik me een beetje stoorde aan de laksheid van Louwman. Ze willen alleen geld vangen voor standaard beurtje maar echte reparaties doen ze liever niet, kreeg ik het idee
Lothlórien schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:29:
Volgens wikipedia van de 108 is de directe aanleiding dat Toyota de fabriek in tsjechië heeft overgenomen en met het model gestopt is, maar wellicht zijn de schrijvers op die specifieke pagina enigszins bevooroordeeld .
Dynamic stability systemenen e.d zitten nog wel in deze auto'tjes, maar nu ook bijvoorbeeld Lane Departure Alert verplicht wordt kan ik me best voorstellen dat de fabrikant dat de noemer "klein en simpel" niet meer waard vindt. Wat ik eigenlijk vooral jammer vind is dat men de zuinigste motoren niet meer in de kleinere auto,tjes stopt want te duur. Juist in een stadsauto heeft elektrische ondersteuning bij het accelereren/decelereren meerwaarde, nu moet je daarvoor naar het B of C segment.
Dit sluit ook aan bij het antwoord van de verkoper toen ik hem vroeg waarom er geen cruisecontrol in deze auto's zat: "mensen die deze auto,s kopen willen juist simpele techniek".
Blijkbaar ben ik dus een uitzondering met een aftermarket CC in mijn 108.
Ook heb ik weleens gehoord dat het A-segment vooral in Nederland populair is, wat het dus weer minder interessant maakt om ze door te ontwikkelen....
Tot zover ik weet zagen de Fransen geen heil meer in de kleine auto's Toyota wilde graag samen een opvolger maken, maar ze wilde niet mee. Toen heeft Toyota de AygoX alleen gemaakt. In andere landen zie je deze auto's idd veel minder, juist in NL met ons dure autoclimaat deden de kleine auto's het goed, en NL is natuurlijk ook redelijk klein. Als je dagelijks tig KM moet rijden dan neem je over het algemeen geen Aygo maar een iets volwassener auto.
Alle verplichte veiligheidssystemen zoals lane assist, automatisch remmen etc. etc. dat maakt het zeker duurder.
Hi allemaal, ik overweeg momenteel een Mazda 3 uit 2019/2020 te kopen. Prachtige auto vind ik, maar ik lees helaas redelijk wat negative verhalen over de betrouwbaarheid (kinderziektes en kleine problemen). De enige andere auto die ik overweeg is de huidige generatie Corolla Hybrid hatchback. Hoe zijn hier de ervaringen rondom betrouwbaarheid met de huidige Corolla? Zijn er bekende problemen of is het enkel de typische Toyota-betrouwbaarheid?
Ik heb een Aygo uit 2016 met precies zo'n systeem als jouw Aygo. Ik heb al gezien dat je vrij simpel deze unit kunt vervangen voor de iets nieuwere unit met drie knoppen en airplay/android auto: https://www.toyotaownersc...d-apple-carplay/#comments
Het is wel een dure optie, maar je kunt met een beetje geluk zo'n unit op de kop tikken voor een paar honderd euro ipv de €2000 die je (schijnbaar) moet neerleggen voor zo'n ding bij de dealer.
En omdat ik nooit de naam kan onthouden van dat gare systeem heb ik het even moeten opzoeken. Toen kwam ik op de website van MirrorLink het onderstaande tegen:
Please be advised that CCC is preparing to terminate all MirrorLink® operations by September 30, 2023.
Het is wel een dure optie, maar je kunt met een beetje geluk zo'n unit op de kop tikken voor een paar honderd euro ipv de €2000 die je (schijnbaar) moet neerleggen voor zo'n ding bij de dealer.
Ja de dealer kon vorig jaar niet helpen door chiptekorten.
Als ze er nu wel zijn zal het inderdaad wel een dure grap worden.....
TNThomas schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:22:
Hi allemaal, ik overweeg momenteel een Mazda 3 uit 2019/2020 te kopen. Prachtige auto vind ik, maar ik lees helaas redelijk wat negative verhalen over de betrouwbaarheid (kinderziektes en kleine problemen). De enige andere auto die ik overweeg is de huidige generatie Corolla Hybrid hatchback. Hoe zijn hier de ervaringen rondom betrouwbaarheid met de huidige Corolla? Zijn er bekende problemen of is het enkel de typische Toyota-betrouwbaarheid?
Ik zou zeggen typisch toyota betrouwbaarheid. Zijn erg goede autos en volgens bijna geen bekende issues. Ik vind die mazda's ook erg mooi, maar model die ik wilde had ook een bekend issue veel olieverbruik toch maar voor een lexus gegaan. Ik denk niet dat je veel betrouwbaarder kan vinden dan een toyota en 10 jaar garantie. Welk merk kan dit uberhaupt aanbieden/?
Veel collega's rijden er 1, heb nog niemand gehoord over issue's ermee. Ik heb een 2019 1.8 gehad voor 2.5 jaar. Die reed prima. Nu alweer bijna 2 jaar een 2.0 uit 2020 en ook die doet het prima. Top auto wat mij betreft.
Sinds 2019 een Corolla TS. Enige issue is dat de sproeier van de achterruitenwisser het niet doet. Verder 0 problemen. Zit zelfs opnieuw een Corolla te overwegen nu ik een aantal proefritten in andere modellen heb gemaakt. Ik zou ook bij autoweek eens de gebruikerservaringen doornemen, krijg je ook wel een goed idee van of er bepaalde problemen vaker voorkomen (of niet).
[Voor 5% gewijzigd door Southern Sun op 15-03-2023 08:38]
Ik heb een Toyota Yaris uit 2019 en de laatste tijd blijft het lampje van de bandenspanning branden. Banden zijn op de juiste spanning en de garage heeft al 2x eea gereset, maar na een dag staat het lampje weer keurig te branden.
Meer mensen met dit probleem bekend en misschien tips?
bregweb schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:30:
Ik heb een Toyota Yaris uit 2019 en de laatste tijd blijft het lampje van de bandenspanning branden. Banden zijn op de juiste spanning en de garage heeft al 2x eea gereset, maar na een dag staat het lampje weer keurig te branden.
Meer mensen met dit probleem bekend en misschien tips?
Mag toch hopen dat ze dat bij de garage ook doen... Zou eerder denken dat een zender/sensor defect is als ie dat blijft doen.
Of juist niet? Omdat ze er vanuit gaan dat de eigenaar dat allang geprobeerd heeft? Garages zijn niet altijd zo meedenkend hoor: wellicht stellen ze direct voor, om de TMPS sensors te vervangen. Ookal heeft de auto die bijvoorbeeld niet eens ( of die Toyota TMPS Sensoren heeft weet ik niet )
Bij veel garages is het eerst € 50 betalen en dan halen ze je halve auto uit elkaar, waarna het nog niet opgelost is: diverse keren voorbij gekomen bij verborgen garage tests, waarbij ze een stekkertje lostrokken. Wat zeer makkelijk op te lossen was.
De parkeersensoren van mijn Avensis T25 doen het niet meer. Ook als ik de automaat in R zet hoor ik niet meer de eenmalige piep omdat hij in reverse staat.
Handleiding is een super dikke pil maar er staat niks over parkeersensoren en er staat ook niet vermeldt welke zekering het zou kunnen zijn 😬
Kan je die sensoren ook handmatig uitzetten of is het toch echt een zekering of erger?
Heeft iemand ervaring met dakdragers en eventueel tips voor me. Ik zal ze sporadisch gebruiken en om nu dik 300 euro voor de originele te betalen is me een beetje teveel van het goede. Ik heb een Corolla Touring Sports.
En klopt het dat de dakragers van de Auris Touring compatibel zijn met de Corolla, want die zie ik soms op marktplaats nog wel eens voor een kleine 100 euro voorbijkomen.
Als ik mijn Corolla ontgrendel dan gaat er geen buitenverlichting branden. Geen DRL, geen dimlicht, geen achterlicht, etc.. Is het mogelijk om dat in te stellen?
Als ik 'm ontgrendel dan gaat wel de interieurverlichting branden. Ook brandt er in de deuren een gedimde blauwe verlichting. Die verlichting gaat weer uit bij het starten van de auto. Dat is wel zonde in mijn ogen. Monteren ze sfeerverlichting gaat ie uit tijdens het rijden. Kan die ingeschakeld blijven?
Het is een lampje, maar om jou een plezier te doen ga ik op zoek naar een knopje.
De Yaris uit 2016 die wij hebben, heeft een knopje in het handschoenenkastje (maar kan op andere plek zitten voor jouw Yaris). Lampje gaat niet vanzelf uit, knopje moet eerst ingedrukt worden.
Mag toch hopen dat ze dat bij de garage ook doen... Zou eerder denken dat een zender/sensor defect is als ie dat blijft doen.
Bij mijn vorige auto (een VW Polo) vergat de garage dit soort dingen regelmatig. Zo hebben ze volgens mij nog nooit de melding voor een onderhoudsbeurt uitgezet. Gelukkig kon ik dit bij die auto nog gemakkelijk zelf uitzetten.
Sommige bandenspanning meetsystemen werken pas goed na een paar honderd meter rijden. Dus je kan stilstaand oppompen en dan meteen de nieuwe spanning instellen, maar een tijdje later meet het systeem pas de echte druk. Dan gewoon weer de spanning opnieuw instellen. Daarna moet de melding wegblijven. Zo niet is er iets aan de hand.
Maar wees gerust, ik ben ook echt op zoek gegaan naar dat knopje en weet nu dat er een reset knop is. Ik ging er (misschien dom) van uit dat de Toyota garage jouw advies al had uitgevoerd bij onderhoud en afgelopen woensdag bij de keuring. Ga het nu zelf doen en laat je weten wat het resultaat is.
Ik heb net een nieuwe Yaris en op de terugweg over wat onverlichte n-wegen heb ik deze functie voor het eerst uitgeprobeerd.
Ligt het aan mij of is de reactie bij een tegenligger soms langzaam?
Wat voorbeelden:
Tegenligger 1: Grootlicht ging redelijk snel uit, maar deze tegenligger vond het zelf te langzaam want hij seinde net op het moment dat mijn groot licht uitging.
Tegenligger 2: Niets aan de hand. Groot licht ging op tijd uit.
Tegenligger 3: Oude auto met niet al te sterke verlichting. Grootlicht ging wat langzamer uit.
Tegenligger 4: Vrachtwagen die na een flauwe bocht op een recht stuk terechtkwam en al vanaf 1 - 1,5 km afstand zijn eigen groot licht aanzette. Overdreven of terecht?
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details