Maar wat ik uit je verhaal niet kan halen zijn 2 dingen.
1. Heb je Toyota (euro) care gebeld? Die regelen normaal wel een sleepdienst / monteur oid.
2. Heb je sowieso met je eigen (Toyota?) garage gebeld?
[..]
Ik heb op een gegeven moment de eigen garage (Oostendorp Eindhoven) gebeld maar zij wilden niet echt helpen omdat mijn vorige beurt "Budget" was; dat is dus zonder pechhulp dekking. Dit vind ik overigens wel begrijpelijk: ik ben vaak matig verzekerd omdat ik meestal wel wat spaargeld heb voor problemen en schade. Na deze wat stressvolle situatie denk ik daar een beetje anders over, maar goed.
De bal ging goed rollen na het inschakelen van Euro Cross. Zij spreken de talen en hebben de sleepdienst ingeschakeld.
De zekeringen zijn niet bij de bestuurdersstoel, alle zekeringen zitten onder de motorkap. De monteurs hebben de motorkap nooit opengemaakt
Ik heb vandaag trouwens een 120KM trip gemaakt zonder echte bijzonderheden. Terug bij de auto, werd ik eraan herinnerd dat ik een ander terugkerend issue heb: het portier .. Ik heb nu een soort van hypothese, die ik uiteraard niet echt kan testen. Maar goed, hier komt ie ..
Onlangs is er ingebroken (katalysator eraf, auto teruggevonden met braakschade aan portier/rubber). Na de reparatie lijkt mijn deur af en toe niet geheel te sluiten waardoor de computer onterecht aangeeft dat het portier open is. Met het portier open kun je normaal gesproken wegrijden onder een hoop gepiep. Wellicht is in de "Check Hybrid System" conditie het portier sluiten verplicht om hem in "D" te kunnen zetten. De monteur heeft het portier goed stevig dichtgeslagen. Ik daarentegen, in al mijn talloze pogingen misschien niet. Het is maar een (zwakke) hypothese, maar ik geloof wel dat er wat opgestapelde issues zijn.
Ik denk dat ik het even laat rusten. Over een paar dagen ben ik hopelijk weer thuis.

Als ik meer leer dan laat ik het zeker nog wel weten.
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]