Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 131 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 20:27

Canon23

>>MY<< world

Lord_Dain schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:22:
Vandaag bij de vakgarage geweest. Opties zijn of een hulpveer installeren (die komt dan bij/om de huidige veren) of vervangen door andere (progressieve) veren.. gezien ik voorlopig de auto niet ga beladen even rustig over nadenken tot het weer voorjaar is en dan maar kijken wat te doen.
Wat zijn de kosten van deze opties?

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49
Canon23 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:21:
[...]

Wat zijn de kosten van deze opties?
Hulpveer lag rond de 400€ incl. montage, denk dat de hele veer vervangen duurder is qua materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
** Knip. Het is niet toegestaan producten aan te bieden op het forum. Dat mag in dit geval op Vraag & Aanbod overig of op een ander platform. **

[ Voor 88% gewijzigd door Taro op 07-09-2022 21:36 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Cool ding!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
In hoeverre beïnvloed een hulpveer het rijgedrag/comfort bij een vrijwel lege auto? Ik heb met de Corolla TS bij volle belading + dakkoffer en fietsendrager ook het issue dat ik de wijk niet uitkom zonder dat de trekhaak de drempel raakt. Aangezien we gemiddeld maar 1x per jaar op vakantie gaan overweeg ik alleen een hulpveer als dit verder geen nadelige invloed heeft op het rijcomfort bij een vrijwel lege auto.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 16:00

Thasaidon

If nothing goes right, go left

BastiaanN schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:37:
In hoeverre beïnvloed een hulpveer het rijgedrag/comfort bij een vrijwel lege auto?
Hulpveren zullen altijd het rijgedrag beïnvloeden.
Immers word met het plaatsen hiervan de achtervering stugger en zal de auto dus minder "veren".

Of dit ook van invloed is op het comfort is voor iedereen anders. De een vind strakke/stugger vering prima, de ander vind het helemaal niets.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• Lord_Dain
Thasaidon schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:49:
[...]

Hulpveren zullen altijd het rijgedrag beïnvloeden.
Immers word met het plaatsen hiervan de achtervering stugger en zal de auto dus minder "veren".

Of dit ook van invloed is op het comfort is voor iedereen anders. De een vind strakke/stugger vering prima, de ander vind het helemaal niets.
Ik vind persoonlijk stugge vering fijner, gisteren reed ik (onbeladen) over een oneven weg en de TS leek alle kanten op te 'veren' als reactie op de oneffenheden.. helaas is het lastig om het te testen of hulpveren wel of niet veel af doen aan het comfort.

• Thasaidon

Thasaidon

Lord_Dain schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:01:
... gisteren reed ik (onbeladen) over een oneven weg en de TS leek alle kanten op te 'veren' als reactie op de oneffenheden..
Dit klinkt eerder als de Auris TS welke ik hiervoor had. Dat was, vergeleken met de Corolla TS, echt een "zwabber" aan de achterkant.
Zo zie je maar hoe persoonlijk comfort is en dat iedereen het anders ervaart.

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:09
Sinds een paar dagen gebruik ik de begrenzer (corolla TS) meer in de bebouwde kom. Geeft wel een gevoel van rust. Ik heb ook het idee dat de auto minder vermogen geeft als ik dichter op de ingestelde limiet zit, maar weet niet zeker of dat klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Lord_Dain schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:37:
[...]

Hulpveer lag rond de 400€ incl. montage, denk dat de hele veer vervangen duurder is qua materiaal.
Ik zou nog heel even verder kijken als ik jou was.. ik kwam ze al voor 150/200 euro tegen en monteren kost een uurtje lijkt mij, is nou geen mega operatie.. 400 klinkt mij veel in ieder geval..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Lord_Dain schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:01:
[...]

Ik vind persoonlijk stugge vering fijner, gisteren reed ik (onbeladen) over een oneven weg en de TS leek alle kanten op te 'veren' als reactie op de oneffenheden.. helaas is het lastig om het te testen of hulpveren wel of niet veel af doen aan het comfort.
Ik vind bij normale lading de Corolla TS (2.0) wel fijn afgeveerd. Je kunt er ook wel lekker sportief mee de bochtjes door zonder dat je het idee hebt dat je omvalt :P Zoals @Thasaidon al aangeeft was de Auris TS echt een stuk slapper afgeveerd. Daarvan lag de kont al bijna op de grond bij 4 grote zakken potgrond van 20kg...

Ik heb vandaag eens geinformeerd bij de Toyota dealers/werkplaats hier in de buurt (Hengelo en Enschede). Beide zeiden eigenlijk hetzelfde: Grote kans dat hij een beetje stuiterig wordt aan de achterkant bij normale belading dus kun je beter niet doen voor 1x per jaar vakantie.

Ik vertrek morgen op vakantie, maar wat extra lucht in de bandjes doen en in 'petjes-stijl' de drempels nemen :+
TgR_KILLER schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:12:
[...]

Ik zou nog heel even verder kijken als ik jou was.. ik kwam ze al voor 150/200 euro tegen en monteren kost een uurtje lijkt mij, is nou geen mega operatie.. 400 klinkt mij veel in ieder geval..
Prijs bij de dealer hier lag rond de 230 euro.

[ Voor 19% gewijzigd door BastiaanN op 08-09-2022 21:18 ]

• Lord_Dain
BastiaanN schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:16:
[...]

Ik vind bij normale lading de Corolla TS (2.0) wel fijn afgeveerd. Je kunt er ook wel lekker sportief mee de bochtjes door zonder dat je het idee hebt dat je omvalt :P Zoals @Thasaidon al aangeeft was de Auris TS echt een stuk slapper afgeveerd. Daarvan lag de kont al bijna op de grond bij 4 grote zakken potgrond van 20kg...

Ik heb vandaag eens geinformeerd bij de Toyota dealers/werkplaats hier in de buurt (Hengelo en Enschede). Beide zeiden eigenlijk hetzelfde: Grote kans dat hij een beetje stuiterig wordt aan de achterkant bij normale belading dus kun je beter niet doen voor 1x per jaar vakantie.
Je stuitert juist minder met stuggere vering zou ik denken. Wel zou je de bumpjes meer direct moeten voelen als het ware. Of vergis ik me?
Prijs bij de dealer hier lag rond de 230 euro.
Da's wel erg scherp, de veren zijn volgens mij al snel 150-160, uurtarief ligt ergens 70-90€.. dan zouden ze maar 1 uurtje werk rekenen en verder niets willen verdienen?

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 08-09-2022 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Lord_Dain schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:18:
Je stuitert juist minder met stuggere vering zou ik denken. Wel zou je de bumpjes meer direct moeten voelen als het ware. Of vergis ik me?
Het zal allemaal wat minder gedempt worden lijkt me, dus je zult dan denk ik meer "voelen" van het wegdek?
Da's wel erg scherp, de veren zijn volgens mij al snel 150-160, uurtarief ligt ergens 70-90€.. dan zouden ze maar 1 uurtje werk rekenen en verder niets willen verdienen?
Monteren zou ongeveer 45 minuten duren zeiden ze dus dat zou dan niet eens zo gek zijn. Ik heb verder geen idee welk merk veren het zijn. Vast niet van MAD want die zitten zonder montage al op 200+ euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56
[...]
Beide ;)

En je gebruikt hardere/stuggere veren i.c.m. dempers die ontworpen zijn voor lichtere veren, dat is ook niet optimaal.
Vering is best ingewikkeld, daar kan je (en daar zijn) heel boekwerken over geschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Hoe harder de vering, hoe meer hij stuitert.
Met hardere vering, veert deze ook minder in/uit dus krijg je "stuiter" gedrag.
Met zachte vering, gaat hij meer op en neer en voelt het "slapper".

YouTube: What's The Best Suspension - Soft or Stiff Springs?

[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 10-09-2022 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:48
Dag allemaal. Ik ben op zoek naar een Toyota Corolla TS occasion. Ik begrijp dat er verschil is in de uitvoeringen betreft de koplampen, maar wat de verschillen zijn en hoe ik ze spot wordt me niet helemaal duidelijk.

Als ik het goed heb zijn er 3 systemen.
LED dimlicht met halogeen grootlicht
LED dimlicht en LED grootlicht
Multi of matrix LED wat delen van het lichtbeeld aan kan passen om zodoende "altijd" met grootlicht te kunnen rijden.

Dat laatste systeem heb ik nog nooit gezien in een advertentie. Hebben alle executives en premium uitvoeringen de volledige LED koplampen? En hoe zie je aan de buitenkant het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik meld me ook maar even in dit topic. Heb net een 8 jaar oude, dealer onderhouden Prius 3 met 75k op de teller aangeschaft. Ben geen kenner, maar kon weinig spannends ontdekken ten opzichte van de Prius 3 die ik in 2012 reed.

Is er nog iets waar ik op moet letten? Ik las online dat de katalysator nogal populair is bij dieven, is dat echt een dingetje waar ik actie op moet ondernemen? Hij staat 's nachts in een woonwijk voor de deur in het zicht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Kurkentrekker

Catloc of hellingshoeksensor zegt een Toyota dealer: https://www.toyota-louwma...-je-diefstal-katalysator/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000

Videopac

Rommelt wat aan.

Kurkentrekker schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:41:
Ik meld me ook maar even in dit topic. Heb net een 8 jaar oude, dealer onderhouden Prius 3 met 75k op de teller aangeschaft. Ben geen kenner, maar kon weinig spannends ontdekken ten opzichte van de Prius 3 die ik in 2012 reed.

Is er nog iets waar ik op moet letten? Ik las online dat de katalysator nogal populair is bij dieven, is dat echt een dingetje waar ik actie op moet ondernemen? Hij staat 's nachts in een woonwijk voor de deur in het zicht...
Dat geldt met name voor de Prius 2: daar zitten meer edelmetalen in de katalysator. Gefeliciteerd met je nieuwe Prius trouwens!

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23

Yucon

*broem*

BastiaanN schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:37:
In hoeverre beïnvloed een hulpveer het rijgedrag/comfort bij een vrijwel lege auto? Ik heb met de Corolla TS bij volle belading + dakkoffer en fietsendrager ook het issue dat ik de wijk niet uitkom zonder dat de trekhaak de drempel raakt. Aangezien we gemiddeld maar 1x per jaar op vakantie gaan overweeg ik alleen een hulpveer als dit verder geen nadelige invloed heeft op het rijcomfort bij een vrijwel lege auto.
Ik weet dat het standaard rijgedrag niet vergelijkbaar is, maar ik heb ze op een auris laten zetten en van stuiterigheid merkte je niets. Samen met nieuwe achterschokdempers lag hij zelfs heel veel beter op de weg.

Zoals gezegd: niet echt vergelijkbaar, maar aan de andere kant denk ik ook weer niet dat het verschil in negatieve zin erg groot kan zijn als een auris ook niet merkbaar stuitert. Het klopt trouwens dat het monteren weinig werk is. Schokbrekers aan een kant losschroeven, as laten zakken, veren ertussen, en omgekeerd weer vastschroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerwev
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-09 22:10
GekkeRipper schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:54:
Dag allemaal. Ik ben op zoek naar een Toyota Corolla TS occasion. Ik begrijp dat er verschil is in de uitvoeringen betreft de koplampen, maar wat de verschillen zijn en hoe ik ze spot wordt me niet helemaal duidelijk.

Multi of matrix LED wat delen van het lichtbeeld aan kan passen om zodoende "altijd" met grootlicht te kunnen rijden.

Dat laatste systeem heb ik nog nooit gezien in een advertentie. Hebben alle executives en premium uitvoeringen de volledige LED koplampen? En hoe zie je aan de buitenkant het verschil?
De eenvoudige modellen hebben 'parabola' led verlichting. Te herkennen aan dagrijverlichting in de vorm van een blokje aan weerszijden van de gril. De Sedan heeft bij de uitvoeringen met 'parabola' halogeen verlichting.

De luxere uitvoeringen hebben bi led verlichting. Te herkennen aan dagrijverlichting in de vorm van een liggende 'letter J' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Duidelijk @Jerwev. Ik vind sowieso de luxere 'J' dagrijverlichting beter ogen dus dat wordt 'm.

Jammer dat er over het algemeen in het aanbod niet veel extra opties genomen zijn zoals JBL en de HUD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:27
GekkeRipper schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 07:51:
Duidelijk @Jerwev. Ik vind sowieso de luxere 'J' dagrijverlichting beter ogen dus dat wordt 'm.

Jammer dat er over het algemeen in het aanbod niet veel extra opties genomen zijn zoals JBL en de HUD.
Wellicht even kijken of je een Business Intro (bouwjaar 2019) weet te vinden, dan heb je standaard bi led én HUD én wat meer opties in je dashboard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
GekkeRipper schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:54:

Matrix is nu niet meer verkrijgbaar, ik heb het wel gehad op mijn Premium. Je kan deze herkennen door het gebruik van 2 lenzen in de koplamp unit ipv 1. (Bi-Led).

De J vorm is dan ook iets anders, de binnenste is langer bij Bi-Led door het gebruik van 1 lens.

Ik heb een filmpje gemaakt van het opstarten van de auto: YouTube: Matrix LED on the Toyota Corolla 2021. Alleen de matrix variant heeft auto hoogte regeling.

Wil je dus Matrix hebben dan zal je op zoek moeten naar een Premium, maar die zijn niet veel geleverd.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ebbao schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:00:
[...]
Wellicht even kijken of je een Business Intro (bouwjaar 2019) weet te vinden, dan heb je standaard bi led én HUD én wat meer opties in je dashboard.
Klopt, wij hebben een 2019 Corolla TS Business Edition.
Die Bi-Led vind ik ook veel mooier dan die led balkjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ebbao schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:00:
[...]

Check, hier ook een Business Intro, dit model is in beperkte oplage gemaakt maar velen zullen rond deze tijd uit de leasecontracten komen dus houdt vooral lease bedrijven in de gaten die de occasions verkopen. De mijne komt bij Alphabet vandaan bijvoorbeeld.

https://www.gaspedaal.nl/...Business%20Intro&srt=df-a
bv. https://www.autogoossens....ers.nl/2091993/105060131/

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 13-09-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23

Yucon

*broem*

Lord_Dain schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:58:
[...]

Check, hier ook een Business Intro, dit model is in beperkte oplage gemaakt maar velen zullen rond deze tijd uit de leasecontracten komen dus houdt vooral lease bedrijven in de gaten die de occasions verkopen. De mijne komt bij Alphabet vandaan bijvoorbeeld.
Heb je ook lendesteun?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat is juist, op de Business Intro zit dus de luxere LED, stoelverwarming, HUD, lendesteun, wireless charger voor mobiel. Tijdens de zomervakantie kwam ik er ook nog achter dat de passagiersstoel in hoogte verstelbaar is net zoals de bestuurdersstoel, toen ik bij het omzetten van een kinderstoeltje een 2e hendel voelde.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
The Wizard schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:02:
[...]

Matrix is nu niet meer verkrijgbaar, ik heb het wel gehad op mijn Premium. Je kan deze herkennen door het gebruik van 2 lenzen in de koplamp unit ipv 1. (Bi-Led).

De J vorm is dan ook iets anders, de binnenste is langer bij Bi-Led door het gebruik van 1 lens.

Ik heb een filmpje gemaakt van het opstarten van de auto: YouTube: Matrix LED on the Toyota Corolla 2021. Alleen de matrix variant heeft auto hoogte regeling.

Wil je dus Matrix hebben dan zal je op zoek moeten naar een Premium, maar die zijn niet veel geleverd.
Bij het knoppen cluster links zit meestal een koplamp hoogte verstelling zie ik in veel advertenties. Als die er niet is, kan ik dan aannemen dat de auto automatische koplamp hoogte verstelling heeft. En als ik je goed begrijp, daarom ook LED matrix verlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Is de lendesteun een optie? Via dat kleine knopje op de zijkant van de stoel tussen stoel en deur zeg maar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
GekkeRipper schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:20:
[...]

Bij het knoppen cluster links zit meestal een koplamp hoogte verstelling zie ik in veel advertenties. Als die er niet is, kan ik dan aannemen dat de auto automatische koplamp hoogte verstelling heeft. En als ik je goed begrijp, daarom ook LED matrix verlichting?
Yep, normaal gesproken is dat idd het geval. Maar je kan het altijd zien aan de koplampen:
- Linksboven is de matrix variant (kleinere J vorm van de 2e DRL, en rechts de bi-led (grotere J vorm).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_julvMa8cXvk3wl6Y_-w2brGc_w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yHzToPPbwOvCI1NZ6e9vAW7w.png?f=user_large
GekkeRipper schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:21:
[...]

Is de lendesteun een optie? Via dat kleine knopje op de zijkant van de stoel tussen stoel en deur zeg maar?
Lendensteun is pas vanaf de dynamic, dus alles met minimaal bi-led verlichting heeft sowieso een lendensteun (bestuurder).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:12
Ik zal mezelf hier ook maar eens melden :)

Vandaag mijn nieuwe zakelijke auto opgehaald, een Yaris Cross.
Het is een Dynamic uitvoering met hybride aandrijflijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01bqtKfGLPv0KGY2MeTDMcdGJjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvvcRsAA86SqS5B9ODbP5bZ8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hiervoor zeer verschillende auto's gereden, maar de YC is me positief bevallen tijdens de proefrit. Prettig geveerd, aan de sportieve kant zonder oncomfortabel te worden.
Hybride rijden i.c.m. de CVT automaat vind ik fantastisch. Dus ja, blij mee :)

Mochten jullie het leuk vinden, dan zal ik af en toe wat updates geven.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12:33
Leuke auto! Ik kon kiezen tussen een Yaris Cross first edition of een kale Corolla Touring Sport. Het motorgeluid bij de Yaris is wat aanwezig maar niet heel hinderlijk, ik vond vooral de korte lengte van de stoel nadelig zodat ik voor de Corolla heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:07
Fraaie vormgeving ook weer deze. Toyota is er qua looks de laatste 3 jr enorm op vooruit gegaan imho. Ze hebben decennia lang records gebroken vwb onwaarschijnlijke saaie ontwerpen en maken nu echt stappen vooruit (met zevenmijlslaarzen). Ik vind deze auto alweer fraaier dan mijn Rav4 uit 2019. Hopelijk houden ze de ontwerpafdeling in ere en keren de tijden van de boring cars nooit weer.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:07

_Eend_

🌻🇺🇦

Kars schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:31:
Ik zal mezelf hier ook maar eens melden :)

Vandaag mijn nieuwe zakelijke auto opgehaald, een Yaris Cross.
Het is een Dynamic uitvoering met hybride aandrijflijn.

[Afbeelding]

Ik heb hiervoor zeer verschillende auto's gereden, maar de YC is me positief bevallen tijdens de proefrit. Prettig geveerd, aan de sportieve kant zonder oncomfortabel te worden.
Hybride rijden i.c.m. de CVT automaat vind ik fantastisch. Dus ja, blij mee :)

Mochten jullie het leuk vinden, dan zal ik af en toe wat updates geven.
Leuk ding, leuker dan de Aygo X. Ik ben blij dat Toyota van die gaapmobielen is afgestapt en weer wat durft qua design. Veel plezier ermee! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
Dank allen!

Ik moest halsoverkop een andere zakelijke auto nadat mijn vorige auto blokschade had opgelopen (hoi VAG) en total loss werd verklaard.
Toen ben ik gaan kijken naar voorraad-auto's en heb ik proefgereden in diverse modellen; Peugeot 2008, Mazda CX-30, Toyota Corolla Touring Sports en de Yaris Cross.

Zelf heb ik weinig ervaring met Toyota, maar in mijn directe omgeving zijn er een aantal mensen met een Auris Hybrid, Prius mk3 en een Yaris T-Sport (ook leuk).

Ik was eigenlijk direct gecharmeerd van de Yaris Cross. Het front is een beetje wennen, maar met de optionele bumper-lip vind ik 'm wel geslaagd. Voor mij zitten de stoelen perfect, maar dat is idd heel persoonlijk.
Deze zilver-grijze stond op voorraad bij de dealer hier in de buurt en had voor mij de meest belangrijke zaken er wel op zitten. Als ik 'm zelf kon samenstellen dan zou 'ie aardig in de buurt komen met deze.

• Lord_Dain
Kars schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:19:
Dank allen!

Ik moest halsoverkop een andere zakelijke auto nadat mijn vorige auto blokschade had opgelopen (hoi VAG) en total loss werd verklaard.
Toen ben ik gaan kijken naar voorraad-auto's en heb ik proefgereden in diverse modellen; Peugeot 2008, Mazda CX-30, Toyota Corolla Touring Sports en de Yaris Cross.

Zelf heb ik weinig ervaring met Toyota, maar in mijn directe omgeving zijn er een aantal mensen met een Auris Hybrid, Prius mk3 en een Yaris T-Sport (ook leuk).

Ik was eigenlijk direct gecharmeerd van de Yaris Cross. Het front is een beetje wennen, maar met de optionele bumper-lip vind ik 'm wel geslaagd. Voor mij zitten de stoelen perfect, maar dat is idd heel persoonlijk.
Deze zilver-grijze stond op voorraad bij de dealer hier in de buurt en had voor mij de meest belangrijke zaken er wel op zitten. Als ik 'm zelf kon samenstellen dan zou 'ie aardig in de buurt komen met deze.
Wel een beetje appels met peren.. Vooral de CX30 en Touring Sports zijn een maatje groter, ik weet niet wat je verder nog met de auto wil doen. Puur voor zakelijk rijden lijkt het me een prima auto maar ik denk dat als je hem voor autovakanties gaat gebruiken je beter uit bent met een ruimere auto..

edit: Hoe heb je de CX30 en de TS ervaren in de vergelijking? Heb zelf namelijk heel lang getwijfeld tussen deze 2 auto's maar de auto's zijn eigenlijk niet goed te vergelijken omdat de ene een crossover is en de andere een station..

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 14-09-2022 09:24 ]

• Kars
Lord_Dain schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:23:
[...]

Wel een beetje appels met peren.. Vooral de CX30 en Touring Sports zijn een maatje groter, ik weet niet wat je verder nog met de auto wil doen. Puur voor zakelijk rijden lijkt het me een prima auto maar ik denk dat als je hem voor autovakanties gaat gebruiken je beter uit bent met een ruimere auto..

edit: Hoe heb je de CX30 en de TS ervaren in de vergelijking? Heb zelf namelijk heel lang getwijfeld tussen deze 2 auto's maar de auto's zijn eigenlijk niet goed te vergelijken omdat de ene een crossover is en de andere een station..
De Corolla TS is echt wel een maat groter dan de CX-30, zowel qua buitenmaten als binnenruimte.
Hoewel de CX-30 nagenoeg net zo groot is als de Peugeot 2008, scheelt deze ook bijzonder weinig met de Yaris Cross. De CX-30 voelt wel volwassener aan, vooral door zijn 2.0 viercilinder motor en het interieur.
Ik heb een hekel aan het woord 'premium' maar toch denk ik dat dat wel het gevoel bij de Mazda het beste omschrijft.

Ik rij alleen zakelijk, dus heb eigenlijk geen grote auto nodig. Een beetje bagageruimte is wel prettig om wat spullen mee te kunnen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Kars schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:51:
[...]

De Corolla TS is echt wel een maat groter dan de CX-30, zowel qua buitenmaten als binnenruimte.
Hoewel de CX-30 nagenoeg net zo groot is als de Peugeot 2008, scheelt deze ook bijzonder weinig met de Yaris Cross. De CX-30 voelt wel volwassener aan, vooral door zijn 2.0 viercilinder motor en het interieur.
Ik heb een hekel aan het woord 'premium' maar toch denk ik dat dat wel het gevoel bij de Mazda het beste omschrijft.

Ik rij alleen zakelijk, dus heb eigenlijk geen grote auto nodig. Een beetje bagageruimte is wel prettig om wat spullen mee te kunnen nemen.
Zo heb ik het ook ervaren, ik werd zelfs afgeraden om de CX-30 te nemen omdat deze minder laadruimte heeft en iets krapper is. Zeker met je eens dat de afwerking en het interieur wel meer het premium gevoel geven. Het feit dat een CX-30 als automaat ook nog eens een stuk duurder uitkwam als jonge occasion heeft me (samen met de grotere bagageruimte) voor de TS doen kiezen.

Ook nog een ritje gemaakt in een spliksplinternieuwe Kia Niro; hele ruime auto maar bij zowel vriendin als ik overheerste achteraf een plastic fantastic gevoel, vooral door het goedkoper aanvoelende/uitziende dashboard.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Spectre Wolf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-09 20:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6KVhRE2Bc-xriYp5XtdDZ6wTO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1OlnB50qrkI1sDpxzQzhuQT.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de zomervakantie heb ik mijn beide Celica's ingeruild voor een GT86. Erg blij mee en een ideale auto voor in de weekenden :)

Helemaal origineel uit 2012 en met 137000 kilometers op de teller. Voorlopig ga ik nog geen aanpassingen doen. Eerst maar eens lekker van genieten :9

iRacing Profiel

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Spectre Wolf schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:59:
[Afbeelding]

Voor de zomervakantie heb ik mijn beide Celica's ingeruild voor een GT86. Erg blij mee en een ideale auto voor in de weekenden :)

Helemaal origineel uit 2012 en met 137000 kilometers op de teller. Voorlopig ga ik nog geen aanpassingen doen. Eerst maar eens lekker van genieten :9
Nice d:)b
Ik zit zelf ook naar een GT86 te kijken. Ik reed voorheen in een Lexus IS200 Sport 6MT en ik heb nu een Corolla T-sport uit 2002. Die Corolla is wel een stukje rapper dan de IS200, maar verder rijdt het als een natte krant. Bovendien al veel defecten gehad die ik niet van een Toyota verwacht.
Ik zat in 2017 al naar een GT86 te kijken, maar toen vond ik ze te duur. In de laatste 5 jaar helaas nauwelijks goedkoper geworden. Zou er nog steeds graag één willen hebben.

Wat is de historie van de auto? Nieuw geleverd in NL? Handbak of automaat?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• vassago
  • Laatst online: 21:56
Ik vind het echt mooie auto's om te zien (de GT86) alleen blijf ik 200PK een beetje magertjes vinden in zo'n bak. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectre Wolf
DaWaN schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:57:
[...]

Nice d:)b
Ik zit zelf ook naar een GT86 te kijken. Ik reed voorheen in een Lexus IS200 Sport 6MT en ik heb nu een Corolla T-sport uit 2002. Die Corolla is wel een stukje rapper dan de IS200, maar verder rijdt het als een natte krant. Bovendien al veel defecten gehad die ik niet van een Toyota verwacht.
Ik zat in 2017 al naar een GT86 te kijken, maar toen vond ik ze te duur. In de laatste 5 jaar helaas nauwelijks goedkoper geworden. Zou er nog steeds graag één willen hebben.

Wat is de historie van de auto? Nieuw geleverd in NL? Handbak of automaat?
De auto is origineel NL, volledige dealer onderhouden en een automaat. Heb lang getwijfeld over handbak of automaat. Rijd zelf graag automaat en ik vond de handmatige stand van deze automaat helemaal niet slecht. Als je er mee op het circuit gaat is een handbak ongetwijfeld leuker, maar zoals ik de auto gebruik prefereer ik de automaat.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectre Wolf
vassago schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:14:
Ik vind het echt mooie auto's om te zien (de GT86) alleen blijf ik 200PK een beetje magertjes vinden in zo'n bak. :+
Begrijp ik, het vermogen blijft een eindeloze discussie, haha :)

Mijn visie is dat deze auto om het plezier gaat en dat kan ik perfect hebben met 200pk op de openbare weg. Wat wel opvalt is de koppeldip rondom de 3 a 4000 toeren. Die vind ik veel vervelender dan het vermogen. Uiteindelijk kun je er wel om toe rijden door de toeren hoog te houden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Spectre Wolf schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:28:
[...]

Begrijp ik, het vermogen blijft een eindeloze discussie, haha :)

Mijn visie is dat deze auto om het plezier gaat en dat kan ik perfect hebben met 200pk op de openbare weg. Wat wel opvalt is de koppeldip rondom de 3 a 4000 toeren. Die vind ik veel vervelender dan het vermogen. Uiteindelijk kun je er wel om toe rijden door de toeren hoog te houden.
Dit. Rijplezier is maar deels afhankelijk van het vermogen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Lord_Dain schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:58:
[...]

https://www.gaspedaal.nl/...Business%20Intro&srt=df-a
bv. https://www.autogoossens....ers.nl/2091993/105060131/
HUD vind ik zelf - en had dat van te voren niet verwacht - echt een aangename toevoeging. Zowel overdag als 's nachts.

Zie trouwens dat de prijzen van 2e hands modellen best zijn gestegen. Wij hebben begin dit jaar een TS2.0 Executive met 22K op de teller voor €29k gekocht bij de Toyota dealer.

Handtekening

• Thasaidon

Thasaidon

Balboa schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:09:
Zie trouwens dat de prijzen van 2e hands modellen best zijn gestegen. Wij hebben begin dit jaar een TS2.0 Executive met 22K op de teller voor €29k gekocht bij de Toyota dealer.
Klopt, nieuwe auto's zijn ook duurder geworden en lastig leverbaar. Dus de vraag naar gebruikt neemt alleen maar toe, en dus stijgen ook die prijzen weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
Heb ook even snel gecheckt ook op gaspedaal. Een Corolla TS uit 2019 met bijna 100k zit al snel op 24-25k.
Ik heb in mei deze auto gekocht voor 23k in een best unieke kleur. De auto schrijft dus niet af op dit moment en lijkt bijna wel mee te groeien in prijs met de inflatie. Je kan dus op dit moment beter een auto bezitten dan je geld op een spaarrekening laten staan...

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

vassago schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:14:
Toyota weet dat ook, en in de 2023 versie hebben ze iets meer power uit het blok geperst.

28 pk extra :+

In de VS dan, geen idee of die hier ook naartoe komt. Maargoed, als je de prijzen in de VS ziet vs hier in NL wordt je wel een beetje verdrietig.

$28k voor de basis uitvoering. Hier in NL is dat het dubbele?

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Lord_Dain schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:31:
Heb ook even snel gecheckt ook op gaspedaal. Een Corolla TS uit 2019 met bijna 100k zit al snel op 24-25k.
Ik heb in mei deze auto gekocht voor 23k in een best unieke kleur. De auto schrijft dus niet af op dit moment en lijkt bijna wel mee te groeien in prijs met de inflatie. Je kan dus op dit moment beter een auto bezitten dan je geld op een spaarrekening laten staan...
Ik zit net voor de gein te kijken.. Ik heb mijn Aygo nu 9 maanden en die schrijft ook niet af. Ze zijn zelfs duurder geworden :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

_Eend_ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:33:
[...]
$28k voor de basis uitvoering. Hier in NL is dat het dubbele?
Prijs vanaf 58.995 euro

En je moet er snel bij zijn, want hij is maar kort leverbaar vanwege nieuwe EU normen die in juli 2024 ingaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:31:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:55

SkyStreaker

Move on up!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 21-09-2022 19:27 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVé
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-08 17:47
Heb sinds 3 maanden een Toyota Auris ,prima wagen en rijdt perfect.

Er is wel wat 'vreemds' aan de Airco ; deze moet je altijd áán hebben staan anders beslaan de zijruiten vrijwel direct.
Meer mensen met dit probleem bekend ? Hoe komt dit ??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

PeeVé schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:23:
Er is wel wat 'vreemds' aan de Airco ; deze moet je altijd áán hebben staan anders beslaan de zijruiten vrijwel direct.
Heeft denk ik weinig met de airco te maken, maar met vochtigheid in de auto.
Een airco koelt de inkomende lucht waardoor het vocht uit de lucht gehaald wordt en dat helpt met het ontvochtigen van de auto.

Waardoor het vocht in de auto komt / blijft kan heel veel oorzaken hebben.

Ik zou beginnen met de volgende dingen controleren:
-Condenswater afvoer van de airco
-Zorgen dat de circulatiestand uit staat

Vervolgens kan ik nog veel andere oorzaken bedenken (maar minder waarschijnlijk):
-Regenwater wat zijn weg de auto in vind (door slechte afdichtingen en/of verstopte afvoeren, kapot dampscherm in de deur)
-Lekke kachelradiateur
-Kapotte servo circulatiestand

Maar uiteindelijk kan het ook zoiets simpels zijn als een raam wat open heeft gestaan bij een regenbui of iemand die water heeft gebruikt bij het schoonmaken van het interieur. Je kunt het even aankijken om te kijken of het minder wordt na een tijdje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spectre Wolf
Een verstopt interieur filter zou ook nog kunnen. Dan zit er vocht in het filter wat je je interieur in blaast.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:42
Kijk even in kofferbak onderin of er geen water ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
PeeVé schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:23:
Heb sinds 3 maanden een Toyota Auris ,prima wagen en rijdt perfect.

Met regenachtig weer had ik dit met een '18 Yaris HSD ook opvallend snel. Daar leek het gewoon een fout of beperking in het ontwerp van de auto te zijn. Een idee van "airco is standaard, dan gebruik je het ook maar."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Is hier al iemand die een BZ4X besteld heeft ? Van de Belgische dealers hoor ik na eerdere uitstellen geruchten dat hij er in januari zou kunnen zijn. Hoe zit het in NL met levertermijn ?

Mijn Specs

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
MPAnnihilator schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:54:
Is hier al iemand die een BZ4X besteld heeft ? Van de Belgische dealers hoor ik na eerdere uitstellen geruchten dat hij er in januari zou kunnen zijn. Hoe zit het in NL met levertermijn ?
Ik sprak een Toyota dealer in Nederland gister. Die zei dat ze vertraging hadden opgelopen omdat er bij een van de autos een defect was gevonden en ze nu eerst willen onderzoeken of het bij meer autos het geval is.

Even iets een beetje offtopic: ik twijfel over de BZ4X voor de zaak. Nu lees ik dat er fiscale aftrek is via de MIA voor autos met ingebouwde zonnepanelen. Geldt dat ook voor de BZ4X? Zo ja, dat zou dan een belastingvoordeel kunnen opleveren van 11,5K als je in de hoogste schijf zit. Toch wel interessant.

https://solarmagazine.nl/...che-auto-met-zonnepanelen

https://www.essent.nl/con...r-autos-met-zonnepanelen/

[ Voor 9% gewijzigd door outlandos op 24-09-2022 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
outlandos schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:56:
[...]

Ik sprak een Toyota dealer in Nederland gister. Die zei dat ze vertraging hadden opgelopen omdat er bij een van de autos een defect was gevonden en ze nu eerst willen onderzoeken of het bij meer autos het geval is.

Even iets een beetje offtopic: ik twijfel over de BZ4X voor de zaak. Nu lees ik dat er fiscale aftrek is via de MIA voor autos met ingebouwde zonnepanelen. Geldt dat ook voor de BZ4X? Zo ja, dat zou dan een belastingvoordeel kunnen opleveren van 11,5K als je in de hoogste schijf zit. Toch wel interessant.

https://solarmagazine.nl/...che-auto-met-zonnepanelen

https://www.essent.nl/con...r-autos-met-zonnepanelen/
Dat van die wielbouten is al achter de rug blijkbaar. De reden van vertraging die er nu nog is omdat alle BZ4X'en een aangepaste laadmogelijkheid krijgen naar 11kW.

Over die zonnepanelen nog niets gehoord. Op de modellen die nu uitgebracht zijn zit dit optie er nog niet op denk ik.

Mijn Specs

• !null
Ik weet niet waar je overal de bZ4X kan bekijken, maar hij staat in ieder geval wel op de EV experience in Zandvoort dit weekend.
Ziet er net iets beter uit. Maar je kan er niet mee rijden.

Wel met de Mirai gereden. Leuk natuurlijk, maar ik hoorde toch wel aardig wat afrolgeluid. Had ik niet verwacht, ik dacht de Mirai komt dichterbij een Century in de buurt in de hoogste afwerking en stilte.
Verder wat generieke personeel, dus wat minder specifieke info.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
MPAnnihilator schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:45:
[...]

Dat van die wielbouten is al achter de rug blijkbaar. De reden van vertraging die er nu nog is omdat alle BZ4X'en een aangepaste laadmogelijkheid krijgen naar 11kW.

Over die zonnepanelen nog niets gehoord. Op de modellen die nu uitgebracht zijn zit dit optie er nog niet op denk ik.
Je kan hem al wel zo samenstellen online, met zonnepanelen.

Mocht iemand meer informatie hebben over de MIA mogelijkheden dan hoor ik het graag. Mag evt ook via DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
23 jul. 2022 — Ook Toyota biedt een zonnedak aan op de bZ4X Premium die eind dit jaar uitgeleverd wordt. Met een capaciteit van 225Wp kan het Solar Panel Roof...

Uit dit artikel van Tweakers: review: Zonnecellen op auto's - Heeft het zin of is het onzin?

Volgens je bron moet er minimaal een kilowatt piek aan zonnepanelen op de auto liggen om voor de MIA in aanmerking te komen. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

GekkeRipper schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:24:
23 jul. 2022 — Ook Toyota biedt een zonnedak aan op de bZ4X Premium die eind dit jaar uitgeleverd wordt. Met een capaciteit van 225Wp kan het Solar Panel Roof...

Uit dit artikel van Tweakers: review: Zonnecellen op auto's - Heeft het zin of is het onzin?

Volgens je bron moet er minimaal een kilowatt piek aan zonnepanelen op de auto liggen om voor de MIA in aanmerking te komen. Helaas.
Grote taartschepspoiler met extra zonnepanelen achterop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Videopac schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:46:
[...]

Grote taartschepspoiler met extra zonnepanelen achterop?
Zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/thejudge13.com/wp-content/uploads/2014/02/jackie-stewart-matra-kyalami.jpg?resize=470%2C322
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordp!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
GekkeRipper schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:24:

Fijn dat ze de grens niet te laag hebben gelegd, de Nederlandse belastingbetaler is de overheid dankbaar. Zou van de zotte zijn als je daar zo'n enorme korting voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Lordp! schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:21:
[...]

Fijn dat ze de grens niet te laag hebben gelegd, de Nederlandse belastingbetaler is de overheid dankbaar. Zou van de zotte zijn als je daar zo'n enorme korting voor krijgt.
Dat kun je voor veel subsidies en belastingkortingen zeggen. Ik ga nu zeker geen BZ4X kopen. Misschien dat ik dat met de MIA subsidie wel had gedaan. Dan was er toch weer een milieuvriendelijke auto extra verkocht. Nu blijf ik zeker naar een Corolla occasion zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordp!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
GekkeRipper schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:24:
[...]

Dat kun je voor veel subsidies en belastingkortingen zeggen. Ik ga nu zeker geen BZ4X kopen. Misschien dat ik dat met de MIA subsidie wel had gedaan. Dan was er toch weer een milieuvriendelijke auto extra verkocht. Nu blijf ik zeker naar een Corolla occasion zoeken.
Zeker waar, maar dit is wel een extreem voorbeeld van dom subsidiebeleid voor, over het algemeen, niet armlastige ondernemers en werknemers van bedrijven.
Voor 11.5k kun je het tienvoudige op een dak leggen. Levert sowieso meer op per eenheid vanwege gunstigere plaatsing en gaat waarschijnlijk ook langer mee...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:25
Gisteren gebeld door de plaatselijke Toyota dealer met de boodschap dat de lease-aanvraag voor de Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic rond is.

De auto is besteld en nu alleen nog even een tijd wachten. De verwachte levertijd betreft eind april 2023.

[ Voor 13% gewijzigd door TheBlackestCrow op 27-09-2022 09:47 ]

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 11:53
GekkeRipper schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:24:
[...]
Dat kun je voor veel subsidies en belastingkortingen zeggen.
In de autowereld helemaal. Ons land heeft eerder minder auto's dan meer auto's nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23:26
TheBlackestCrow schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:42:
Gisteren gebeld door de plaatselijke Toyota dealer met de boodschap dat de lease-aanvraag voor de Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic rond is.

De auto is besteld en nu alleen nog even een tijd wachten. De verwachte levertijd betreft eind april 2023.
Gaaf! Ik heb mijn Yaris sinds 1 mei. Zo ontzettend veel plezier van!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:38
Eind van de maand ruil ik de 2017 CHR met 67500 km. om voor een Yaris Cross november 21 met 9000 km, net ingereden zeg maar. Het is een Adventure Limited uitvoering geworden. Night Sky Black met de Goud kleurig dak, goud kleurige spiegelkappen, en om af te ronden een mooie sunroof. alle extra`s zitten erop. Foto's volgen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Ebd-uBR7N2KqS7CTpVpYAWB9iI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pmyb7zFlteHbDAHqlCy9xXbM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door dinandus op 13-10-2022 12:50 . Reden: foto bijgeplaatst. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
dinandus schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:37:
Eind van de maand ruil ik de 2017 CHR met 67500 km. om voor een Yaris Cross november 21 met 9000 km, net ingereden zeg maar. Het is een Adventure Limited uitvoering geworden. Night Sky Black met de Goud Gelen dak, goude kleurige spiegelkappen, en om af te ronden een mooie sunroof.
Foto's volgen.
Tof! Ik vind zo'n Yaris Cross ook echt leuk, volgens mij zitten ze niet bij ons in de lease anders had ik er wel 1 genomen als de Corolla eruit moet :P.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Zijn hier nog Toyota nerds die weten welk model dit is?
Ik ben dit model een paar jaar geleden tegen gekomen in Ulaanbataar, en het irriteert me nog steeds dat ik niet weet welk model dit is. Want ik ken best veel excentrieke modellen, maar deze herken ik niet. Er staat ook geen verwijzing naar het type op. En ik denk dat het best een interessant sportief ding kan zijn, en ben benieuwd hoe hij er normaal uitziet, niet zo verbouwd als deze.
Waarschijnlijk ligt er ook wel iets in van een 1JZ of 3S-GTE.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-fYhZUTw0jPvOe4TNjXjtB0q4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UREJQoNaBRTPGJCqhC0EMbel.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xel8B4AmHwI0PEo2t8jZVrvaILo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yDMqdTIv2b25uBs2nsKp7gfy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Toyota Verossa JZX110

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
!null schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:03:
Ik ben dit model een paar jaar geleden tegen gekomen in Ulaanbataar, en het irriteert me nog steeds dat ik niet weet welk model dit is. Want ik ken best veel excentrieke modellen, maar deze herken ik niet. Er staat ook geen verwijzing naar het type op. En ik denk dat het best een interessant sportief ding kan zijn, en ben benieuwd hoe hij er normaal uitziet, niet zo verbouwd als deze.
Waarschijnlijk ligt er ook wel iets in van een 1JZ of 3S-GTE.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar ligt inderdaad veelal een 1JZ (of 1G-FE) in en betreft een Toyota Verossa.

@DaWaN Je was me net voor! _/-\o_

Edit: en dit is hoe een originele (niet verkrachte) Verossa eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/Toyota_Verossa.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door MooDyBLueS op 24-10-2022 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:23
dinandus schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:37:
Eind van de maand ruil ik de 2017 CHR met 67500 km. om voor een Yaris Cross november 21 met 9000 km, net ingereden zeg maar. Het is een Adventure Limited uitvoering geworden. Night Sky Black met de Goud kleurig dak, goud kleurige spiegelkappen, en om af te ronden een mooie sunroof. alle extra`s zitten erop. Foto's volgen.[Afbeelding]
Ik kan aan deze plaatjes dus helemaal niet zien hoe je auto er uit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
!null schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:03:
Volgens Google lens is het een Toyota Verossa:
https://lens.google.com/s...EWkJOV3BpUTFGQ1p3PT0iXQ==

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• !null
@DaWaN @MooDyBLueS @easyriider Bedankt!

Ik kende de voorlopers (Chaser/Cresta) en nalopers (Mark X) wel, ik heb nooit gerealiseerd dat deze daar nog tussen zat. Was ook maar een paar jaar.
Zou wel vet zijn met JZ blok en vierwielaandrijving maar ik geloof dat top model niet de 4wd heeft.

Hierbij nog een greep, voor wie het leuk vind, wat ik toen allemaal gespot heb (van modellen die ik wel herkende :+ )
Misschien een beetje veel, maar sommige Toyota fanboys kunnen dit wellicht waarderen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a65Sh0c_OsgmQG9Kbv6b81YHOIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l60egPvdkebAVKHrZ7CcAudP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rFe6KdVqH7eO2I1UQNIuT-Nwvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IsPkSmMq4BYyqyPTtSOaLwP2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpABeDlWbpVPRI2jXFrmqX_Pp2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yx43zA3JJSSjUZng7EThhQDl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7AdrCnDnUWmOoAXRXryGTRmxIm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EH5D20Zs3IRJNWOeGjAM8vFB.jpg?f=fotoalbum_large
(1 van de 70 die er maar bestaan!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dp2FRsilCxXOawibv56k9IEjM-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U25eMZ0ucBJIMO93qPNXK2rH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M12iX1xZ3LT7mKSATS8RfJ84blw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CEVLWlNvRvcx23YOVrH1MUJG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Q3JI_Hh0hr32c0Um7YBQLEKDk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUyhsilMxAunf83ijvKmTT9S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SB46NEXBcZcJi7FyrSFeyuzztag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EM7sjSUdBJawVmMZyOKt11N0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wa5_hCUpX8BB2FXQVeW7dsjSVkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xda89pLdriRpFVFZeG3DhJKZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GODznSw2UcKGjwvnxw_BlqbC-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNP7LC9qR18pQPTWIv1MDpft.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaaJ9Ctv6gE1PbWB2_nBNmUYILQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRbiu5Dfg33X7BHuOBGO73jK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CdC-c858eo3vpWrRBYsMdmvFLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QLyHmnxSf9ZxxU41GQ7zigXU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OenVDSmJHGPdFpGD55SdluGikzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBMTUQiBOWMutPsuZJ0zesjl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLJhzav2ZFZthlwjZbo756uTLLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItVVkFsdlxTaySSQ42uxetR6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slMQ1Dj6o4HBBNbT0JEBaNIL8yk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RkwVe23HH3qEztb0FLRdFTty.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gave foto's! Staan wel een paar heel gave wagens tussen :D. Zo'n AE86 blijft toch altijd tof als ze in goede staat zijn. En een echte cult wagen, best prijzig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

!null schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:38:
@DaWaN @MooDyBLueS @easyriider Bedankt!

Ik kende de voorlopers (Chaser/Cresta) en nalopers (Mark X) wel, ik heb nooit gerealiseerd dat deze daar nog tussen zat. Was ook maar een paar jaar.
Zou wel vet zijn met JZ blok en vierwielaandrijving maar ik geloof dat top model niet de 4wd heeft.

Hierbij nog een greep, voor wie het leuk vind, wat ik toen allemaal gespot heb (van modellen die ik wel herkende :+ )
Misschien een beetje veel, maar sommige Toyota fanboys kunnen dit wellicht waarderen :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
(1 van de 70 die er maar bestaan!)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gave auto's :9~ De AE86, Bluebird Coupe en de auto op foto #2 zijn wel mooi. En die rupsbandbus is stoer 8), maar heeft het busje erachter nou een NL kenteken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• !null
_Eend_ schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:04:
[...]

Gave auto's :9~ De AE86, Bluebird Coupe en de auto op foto #2 zijn wel mooi. En die rupsbandbus is stoer 8), maar heeft het busje erachter nou een NL kenteken?
Jep, dat is ons busje waarmee we deze hele route hebben afgelegd in 2018. Een Japans busje naar Japan gereden via Rusland, Centraal Azië en Mongolië. Achteraf gezien een goed jaar want al in het jaar daarna begon het moeilijk te worden, toen Covid, en nu de oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:21
Weet iemand hoe de parkeersensoren van een Toyota Chr uit te schakelen zijn? Heb het boekje er nog niet bij gepakt maar kon het zo snel in de instellingen niet vinden. Is best irritant in combi met een fietsendrager dus even snel aan en uit zetten zou wel makkelijk zijn :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Laatst online: 19:02
hk12nl schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:46:
Weet iemand hoe de parkeersensoren van een Toyota Chr uit te schakelen zijn? Heb het boekje er nog niet bij gepakt maar kon het zo snel in de instellingen niet vinden. Is best irritant in combi met een fietsendrager dus even snel aan en uit zetten zou wel makkelijk zijn :)
De installateur van je trekhaak op z'n falie geven, omdat ie z'n werk niet goed gedaan heeft. Bij elke moderne auto schakelen die sensoren namelijk automatisch uit als er iets op het aanhangerstopcontact is aangesloten.
Maar dan moet je het geheel wel op de juiste manier configureren én de juiste spullen gebruiken.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Andrehj schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:49:
[...]

De installateur van je trekhaak op z'n falie geven, omdat ie z'n werk niet goed gedaan heeft. Bij elke moderne auto schakelen die sensoren namelijk automatisch uit als er iets op het aanhangerstopcontact is aangesloten.
Maar dan moet je het geheel wel op de juiste manier configureren én de juiste spullen gebruiken.
Ah thx. Dan neem ik dat mee bij de volgende beurt. Heb hem nog geen jaar dus dat moeten ze maar even regelen. Ga ik er verder ook niet mee kloten.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

hk12nl schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:46:
Bij de Corolla moet je bij de instellingen achter je stuur naar auto-instellingen, en dan is het een vinkje die je uit kan zetten (net als noodrem, anders gaat hij vol in de ankers als je hem in zijn achteruit zet en je gas geeft). Volgens mij is dat bij de CH-R hetzelfde.
Ik heb een 7-polige kabelboom, dus bij mij gaat het sowieso niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
gwystyl schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:01:
[...]

Bij de Corolla moet je bij de instellingen achter je stuur naar auto-instellingen, en dan is het een vinkje die je uit kan zetten (net als noodrem, anders gaat hij vol in de ankers als je hem in zijn achteruit zet en je gas geeft). Volgens mij is dat bij de CH-R hetzelfde.
Wat is het verschil tussen de 7 polige en de andere ? Kan bij een 7 polige het technisch niet?

Ik heb idd ook 7 polig

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
gwystyl schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:01:
Dat heeft normaliter niets met 7- of 13-polig te maken. De aanhangermodule meet gewoon of op de aansluitingen die altijd in gebruik zijn (verlichting, remlichten of knipperlichten) een belasting aanwezig is en geeft dan (via CAN) aan de andere modules in de auto een seintje dat er een aanhanger achter de auto zit.
In mijn Skoda (al 11 jaar oud, model is van 2008) zorgt dat ervoor dat:
- De achteruitrijsensoren worden uitgeschakeld
- De mistachterlichten worden uitgeschakeld.
- De aanhanger-ESP wordt ingeschakeld.
- Het start-stopsysteem wordt uitgeschakeld.
- Op navigatiesysteem bij achteruitrijden een dissel wordt afgebeeld ipv de waardes van de piepers.

Wat helaas nog wel vaak gebeurt (geen idee of dat ook voor Toyota geldt) is dat goedkope inbouwers een of ander derderangs "universele" module gebruiken die de signalen van de achterlichten aftakt. Deze methode, die in de jaren 70 en 80 nog prima werkte, moet je echter voor moderne auto's niet meer gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Andrehj op 29-10-2022 12:15 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:53
Gisteren een proefrit gemaakt in een Toyota Yaris hybride (2013) met 132.000km op de teller. Onderhoud is voor het laatst uitgevoerd bij een km. stand van 122.000. Het betreft een import (Duitsland). Nu vraag ik me af of ik een Hybride check moet doen bij Toyota om de staat van de accu te achterhalen of hoef ik me geen zorgen te maken bij zo'n km stand? Auto zag er zowel van buiten als binnen netjes uit voor zijn leeftijd. Is het tijdens een proefrit te achterhalen dat de accu verslechterd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 20:42
Untouchablezz20 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 08:17:
Gisteren een proefrit gemaakt in een Toyota Yaris hybride (2013) met 132.000km op de teller. Onderhoud is voor het laatst uitgevoerd bij een km. stand van 122.000. Het betreft een import (Duitsland). Nu vraag ik me af of ik een Hybride check moet doen bij Toyota om de staat van de accu te achterhalen of hoef ik me geen zorgen te maken bij zo'n km stand? Auto zag er zowel van buiten als binnen netjes uit voor zijn leeftijd. Is het tijdens een proefrit te achterhalen dat de accu verslechterd is?
Je zou een check kunnen doen voor de zekerheid maar ik zou me er geen zorgen over maken. 132000 voor een Toyota Hybride is niet veel, net ingereden zeg maar. Ik heb een Prius 3 met 268000 en die is elke beurt weer perfect.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnydeb
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:32
Mijn moeder heeft sinds een half jaar een hybride Yaris uit 2017. We hebben nu 2x de pechhulpdienst moeten inschakelen omdat de 12v accu leeg was. De auto staat soms > 2 weken stil en het blijkt dat de hybrides daar niet tegen kunnen. Iemand een werkzame tip voor haar?

Ze is 86 en het moet dus eenvoudig zijn. De auto staat buiten en ik zag op internet oplossingen met een klein zonnepaneel op het dashboard via de odb2 poort. Is zoiets betrouwbaar?

Dealer stelt voor om iedere 2 weken de auto +/- 30min te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:38
Beter is gewoon om de week stukje te rijden, hierbij laadt het hybride systeem bij, en ook de 12 V accu.
Er zit zoveel elektronica in de auto die sluipenderwijs je 12 V accu nadelig beïnvloedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:43
Je kan ook een nieuwe 12v accu halen. Mijn Prius uit 2018 kreeg ook accu problemen. Na een aantal jaar was deze gewoon minder goed en raakte hij sneller leeg. Nu geen problemen meer. Hoewel hij vrijwel nooit een hele twee weken stilstaat

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
johnydeb schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:14:
Mijn moeder heeft sinds een half jaar een hybride Yaris uit 2017. We hebben nu 2x de pechhulpdienst moeten inschakelen omdat de 12v accu leeg was. De auto staat soms > 2 weken stil en het blijkt dat de hybrides daar niet tegen kunnen. Iemand een werkzame tip voor haar?
Dat ligt echt niet aan een hybride hoor, ik zou gewoon een nieuwe accu erin zetten, misschien is ie rot? Accutest kan de dealer wel even doen.

Tijdens Corona stond mijn auto van de zaak ook rustig 2/3/4 weken stil. Nooit geen problemen gehad met starten..

Overigens, ongevraagd advies, maar als ze 86 is en zo weinig de auto gebruikt, misschien is een deelauto of de deeltaxi misschien een beter idee ;) scheelt in ieder geval je maandelijkse kosten.

[ Voor 13% gewijzigd door TgR_KILLER op 30-10-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnydeb
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:32
TgR_KILLER schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:09:
[...]

Dat ligt echt niet aan een hybride hoor, ik zou gewoon een nieuwe accu erin zetten, misschien is ie rot? Accutest kan de dealer wel even doen.

Tijdens Corona stond mijn auto van de zaak ook rustig 2/3/4 weken stil. Nooit geen problemen gehad met starten..

Overigens, ongevraagd advies, maar als ze 86 is en zo weinig de auto gebruikt, misschien is een deelauto of de deeltaxi misschien een beter idee ;) scheelt in ieder geval je maandelijkse kosten.
De dealer heeft bij de 2de keer dat de auto niet starte de accu vervangen. Haar originele accu is door de dealer getest en daar was niets mis mee. Die zal dan ook weer worden teruggeplaatst.

Als ik wat Google kom ik meerdere links tegen die dit probleem ook hebben. Ik ben bang dat dit bij het ‘ontwerp’ van de Toyota hybrides hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:19
johnydeb schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:14:

Ze is 86 en het moet dus eenvoudig zijn. De auto staat buiten en ik zag op internet oplossingen met een klein zonnepaneel op het dashboard via de odb2 poort. Is zoiets betrouwbaar?

Dealer stelt voor om iedere 2 weken de auto +/- 30min te starten.
12v accu wordt opgeladen vanuit de hybride accu. Wat je kan doen is elke week de auto minimaal 30min aanzetten. Dus niet starten maar wel dat het groene READY in scherm staat. Dan is het hybride systeem actief en wordt de 12v accu geladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@johnydeb
Af en toe een stukje met de auto rijden is het beste.

Maar een alternatief zou een jumpstarter kunnen zijn:
https://www.acculaders.nl/carpoint-jumpstarter-12v-250a.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
Thasaidon schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 18:36:
@johnydeb
Af en toe een stukje met de auto rijden is het beste.
Maar een alternatief zou een jumpstarter kunnen zijn:
https://www.acculaders.nl/carpoint-jumpstarter-12v-250a.html
Of je auto aan een druppellader hangen. Maar met al die zaken zou je oma niet moeten willen vermoeien. Die mag toch verwachten dat een auto ook na een maand of zo stilstand gewoon start?
Toyota moet gewoon het ontwerp aanpassen en zorgen dat het standbyverbruik niet hoger wordt dan bij een normale auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:43
johnydeb schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 18:19:
[...]
De dealer heeft bij de 2de keer dat de auto niet starte de accu vervangen. Haar originele accu is door de dealer getest en daar was niets mis mee. Die zal dan ook weer worden teruggeplaatst.
Ook mijn dealer had de accu getest en prima bevonden. Pas bij blijvende klachten en een test bij andere garage waar ze wel aangaven dat hij niet zo goed meer was is de accu vervangen

Freelance Drupal Developer

Pagina: 1 ... 131 ... 166 Laatste