Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 132 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.050 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 12:17
Let op: Mijn vorige auto, een Prius uit 2009, had ook opeens last van leeglopen accu. Ook na vervangen door een compleet nieuwe accu soms al binnen 2 dagen. Bleek achteraf om vocht in een kabelboom te gaan, deze veroorzaakte sluiting waardoor de accu snel leegliep. Na vervangen van 2 kabels nooit meer last van gehad en tijdens covid stond de auto soms weken langs te niksen door thuiswerken.

Het kan dus de moeite zijn om bij de Toyota dealer dit uit te sluiten door de foutcode's uit te lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 30-10-2022 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:56
Untouchablezz20 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 08:17:
Gisteren een proefrit gemaakt in een Toyota Yaris hybride (2013) met 132.000km op de teller. Onderhoud is voor het laatst uitgevoerd bij een km. stand van 122.000. Het betreft een import (Duitsland). Nu vraag ik me af of ik een Hybride check moet doen bij Toyota om de staat van de accu te achterhalen of hoef ik me geen zorgen te maken bij zo'n km stand? Auto zag er zowel van buiten als binnen netjes uit voor zijn leeftijd. Is het tijdens een proefrit te achterhalen dat de accu verslechterd is?
Met zulke kilometerstanden hoef je je daar nog geen zorgen over te maken. Als je het zelf wil checken zou je een OBD-dongle (zoek even in dit topic, ik heb een 'Viecar') kunnen aanschaffen en met de Dr. Prius app de waardes van het accupakket kunnen bekijken (o.a. is het voltage van de cellen vrijwel gelijk of niet). Dongle is sowieso wel handig om te hebben, kun je o.a. de irritante achteruitrij-piep mee uitzetten :P

De check door de dealer is niet zo duur (60 euro meen ik?), wellicht kun je het ook meenemen in je onderhandeling. Dan heb je ook gelijk een jaar lang garantie op de accu. Motorolie verversen zou ik ook meenemen in de onderhandeling, daar is hij qua km's ook wel bijna weer aan toe, qua leeftijd (jaarlijks) mogelijk ook al wel.

Let er bij een import wel op dat je mogelijk interessante opties mist zoals DAB+ radio! Alleen FM-radio is wel zuur, de geluidskwaliteit bij DAB is vele malen beter. Even kijken op de prijslijsten om een overzicht te krijgen van de opties: https://www.toyota.nl/contact/archief-prijslijsten

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 31-10-2022 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 16:00

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Andrehj schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:56:
[...]
Toyota moet gewoon het ontwerp aanpassen en zorgen dat het standbyverbruik niet hoger wordt dan bij een normale auto.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar het is wat het is.

Overigens speelt dit niet bij alle Toyota hybrides. Onze Corolla heeft in het begin van Corona ook weken stil gestaan, maar daarna was het instappen, starten en rijden.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb daar ook nooit last van gehad in mijn Prius en die heeft ook vaker twee weken of meer stil gestaan. Mijn mening: als de accu snel leeg raakt is er iets mis met de auto. Zoek op wat dat is (meet stroom door zekeringen, verwijder zekeringen) en zoek het probleem.

Dat hybride's "er meer last van hebben" is eerder omdat ze een kleine accu hebben die dus ook sneller leeg kan lopen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
De Yarissen hebben hier meer last van dan de andere hybrides, op het toyotahybride forum wordt hier al jaren over "geklaagd". Hier trouwens met de Yaris nooit last gehad, maar daar wordt ook over het algemeen langere afstanden mee gereden (lees: minimaal 30 minuten) enkele keren per week.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
johnydeb schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:14:
Mijn moeder heeft sinds een half jaar een hybride Yaris uit 2017. We hebben nu 2x de pechhulpdienst moeten inschakelen omdat de 12v accu leeg was. De auto staat soms > 2 weken stil en het blijkt dat de hybrides daar niet tegen kunnen. Iemand een werkzame tip voor haar?

Ze is 86 en het moet dus eenvoudig zijn. De auto staat buiten en ik zag op internet oplossingen met een klein zonnepaneel op het dashboard via de odb2 poort. Is zoiets betrouwbaar?

Dealer stelt voor om iedere 2 weken de auto +/- 30min te starten.
OT maar is met 86 jaar en minder dan 1x per 2 weken gebruik het niet verstandiger de auto weg te doen en af en toe een taxi/ouderenvervoer te pakken? Is waarschijnlijk nog goedkoper ook bij zulk sporadisch gebruik. (wegenbel, verz, onderhoud)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16
Navi schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:54:
[...]

OT maar is met 86 jaar en minder dan 1x per 2 weken gebruik het niet verstandiger de auto weg te doen en af en toe een taxi/ouderenvervoer te pakken? Is waarschijnlijk nog goedkoper ook bij zulk sporadisch gebruik. (wegenbel, verz, onderhoud)
Ik hoop dat als ik 86 ben er niemand zo gaat reageren zeg (en degene die dat in mijn gezicht doen gaat even onder de pannen zijn). Laat iedereen lekker zelf uitmaken wanneer ze stoppen met rijden. Het gevoel van vrijheid, van zelfbeschikking en daarmee eigenwaarde zou voor mij veel belangrijker zijn dan de paar euro's die ik bespaar. Wat een denigrerende reactie zeg.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kassad schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:42:
[...]

Ik hoop dat als ik 86 ben er niemand zo gaat reageren zeg (en degene die dat in mijn gezicht doen gaat even onder de pannen zijn). Laat iedereen lekker zelf uitmaken wanneer ze stoppen met rijden. Het gevoel van vrijheid, van zelfbeschikking en daarmee eigenwaarde zou voor mij veel belangrijker zijn dan de paar euro's die ik bespaar. Wat een denigrerende reactie zeg.
Verkeerde been uit bed gestapt? Het is maar een suggestie hoor, mij lijkt een mevrouw van 86 te laten klooien met een onbetrouwbare auto en zonnepanelen op de OBD poort gewoon niet zo handig, daar is het een forum voor, doe niet zo kinderachtig.

[ Voor 11% gewijzigd door Navi op 31-10-2022 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 10-09 22:38
johnydeb schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 18:19:
[...]
De dealer heeft bij de 2de keer dat de auto niet starte de accu vervangen. Haar originele accu is door de dealer getest en daar was niets mis mee. Die zal dan ook weer worden teruggeplaatst.

Als ik wat Google kom ik meerdere links tegen die dit probleem ook hebben. Ik ben bang dat dit bij het ‘ontwerp’ van de Toyota hybrides hoort.
Nou het is blijkbaar enkel bij de (nieuwe?) Yaris een probleem, toevallig een collega van mij gesproken die met zijn Yaris al 5x stil stond met een accu die leeg was. En dat ding is pas een jaar oud, beetje vaag...

Met al mijn eigen/zakelijke Hybrides heb ik dit nooit gehad en ik heb 2x een Yaris, 3x een Auris (beide modellen) en 2x een Corolla en een Rav4 Hybride gereden.. Oh en een zutje priussen xD

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik heb tijdelijk een Toyota Verso uit 2011 in bruikleen omdat m'n leaseauto nog niet geproduceerd is. Nu ben ik van vorige auto's wat handigheidjes gewend, zoals automatische vergrendeling bij een bepaalde snelheid of ramen sluiten via de sleutel.

Nou ben ik aan het googlen gegaan en in de gebruiksaanwijzing aan het bladeren geweest. Een mogelijkheid was om met contact aan de sluitknop op de sleutel 5 sec ingedrukt houden of de vergrendelknop in de deur ingedrukt houden.

Dit krijg ik niet voor elkaar. Doe ik iets verkeerd of moet er (via Techstream) iets aangezet worden? Ik heb een BT obd-adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Eric_Cantona schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:51:
Ik heb tijdelijk een Toyota Verso uit 2011 in bruikleen omdat m'n leaseauto nog niet geproduceerd is. Nu ben ik van vorige auto's wat handigheidjes gewend, zoals automatische vergrendeling bij een bepaalde snelheid of ramen sluiten via de sleutel.
Als dat er in 2011 al in zat dan verbaasd mij dat echt. Ik heb al een hele sloot Toyota's gereden van alle bouwjaren en types maar geen van alle deden dat.. De Rav4 die we nu tijden is pas de eerste auto die de portieren op slot gooit.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Ik vermoed dat hij dan een ander merk auto had. Ik weet van de Volkswagen Touran uit 2007 dat die het wel had. Die kon trouwens ook de cc aan zetten vanaf 30 km op de teller ipv 40 mijn Auris (2015).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Op het hybrideforum heb ik ergens gelezen dat ze bij Toyota hebben besloten dit niet te willen omdat het in sommige situaties niet veilig is (mochten de sloten niet openspringen bij een aanrijding bv.) en dat het daarom niet (makkelijk) aan te zetten is in bijna alle Toyota's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@Lord_Dain
Dat klopt niet.
Ik heb twee weken geleden een proefrit gemaakt met de nieuwe Corolla Cross en in deze auto spongen de deuren automatisch op slot bij het wegrijden. Een paar dagen later heb ik nogmaals proef gereden in een andere Corolla Cross (bij een andere dealer) en ook daar gingen de deuren automatisch op slot bij het weg rijden met de auto.

Op de nieuwe Corolla Cross lijkt dit dus gewoon standaard aan te staan.
En volgens de verkopers zou dit zelf op verschillende manieren in te stellen/uit te zetten zijn.

Op onze huidige Corolla TS (2019) staat deurvergrendeling standaard uit, maar zou ik het aan kunnen zetten (dacht ik in de handleiding gelezen te hebben).

Of dat echter ook geldt voor een Verso uit 2011 weet ik niet.
Onze Verso uit 2008 had de optie toen iig niet.

[ Voor 42% gewijzigd door Thasaidon op 09-11-2022 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik heb dat inderdaad in een paar Opels gehad en ik schat de Toyota toch in als een iets meer premium merk. Daarom dacht ik dat het moest kunnen.

De optie staat ook in het handboek, maar lijkt niet te werken. Ik denk dus dat er nog iets aangezet moet worden. Geen dealbreaker verder, maar ik vind het wat veiliger om de deuren gesloten te hebben onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Thasaidon schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:25:
@Lord_Dain
Dat klopt niet.
Ik heb twee weken geleden een proefrit gemaakt met de nieuwe Corolla Cross en in deze auto spongen de deuren automatisch op slot bij het wegrijden. Een paar dagen later heb ik nogmaals proef gereden in een andere Corolla Cross (bij een andere dealer) en ook daar gingen de deuren automatisch op slot bij het weg rijden met de auto.

Op de nieuwe Corolla Cross lijkt dit dus gewoon standaard aan te staan.
En volgens de verkopers zou dit zelf op verschillende manieren in te stellen/uit te zetten zijn.

Op onze huidige Corolla TS (2019) staat deurvergrendeling standaard uit, maar zou ik het aan kunnen zetten (volgens de handleiding).

Of dat echter ook geldt voor een Verso uit 2011 weet ik niet.
Onze Verso uit 2008 had de optie toen iig niet.
Apart, dan zou dit dus niet kloppen? https://www.toyotahybrideforum.nl/viewtopic.php?t=12459

edit: als het op de huidige modellen wel kan, wellicht zijn ze dan van gedachten veranderd. sowieso lees ik dat het bij sommige mensen wel werkt en bij andere weer niet.. maar dat de dealer het kan en het anders via de OBD port moet kunnen worden aangezet.

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 01-11-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
Eric_Cantona schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:52:
Ik heb dat inderdaad in een paar Opels gehad en ik schat de Toyota toch in als een iets meer premium merk. Daarom dacht ik dat het moest kunnen.

De optie staat ook in het handboek, maar lijkt niet te werken. Ik denk dus dat er nog iets aangezet moet worden. Geen dealbreaker verder, maar ik vind het wat veiliger om de deuren gesloten te hebben onderweg.
Als ik alleen in een binnenstad ga rijden, druk altijd het knopje van de centrale deur vergrendeling in. Dit zit bij mijn Auris bij de bestuurdersdeur.

Ook gaan de elektrische ramen uit, die daar ook te bedienen zijn, maar dat doe ik vanwegen de 3 en 5 jarige jongens achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Stonehawk schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:44:
[...]

Als ik alleen in een binnenstad ga rijden, druk altijd het knopje van de centrale deur vergrendeling in. Dit zit bij mijn Auris bij de bestuurdersdeur.

Ook gaan de elektrische ramen uit, die daar ook te bedienen zijn, maar dat doe ik vanwegen de 3 en 5 jarige jongens achterin.
Dat is in mijn Verso van 2011 ook zo inderdaad. Knopjes op het handvat van de bestuurdersdeur.

Het is ook een first world problem, iets met "gemak dient de mens".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:53
Lijkt mij raar dat Toyota dat niet zou hebben eerlijk gezegd, maar ik kan het ook niet terugvinden/bewijzen.

Wat ik wel weet is dat mijn Lexus IS250 uit 2006 dat al heeft, en een Lexus is enkele zaken daargelaten voornamelijk Toyota techniek. Het duurt meestal dan ook niet zo lang voordat dat soort zaken gewoon op alle platformen beschikbaar zijn. Maar goed je weet het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik zit ook op dat forum en ken dat topic idd ook.

En wat daar staat zal wellicht voor die Corolla TS niet werken, maar het zou ook zomaar iets kunnen zijn wat niet op iedere versie zit.
Ik heb een executive en die heeft meer opties dan andere uitvoeringen, waaronder dus waarschijnlijk ook deze optie.

En zoals ik al aan gaf, bij 2 verschillende Corolla Cross auto's (First en Launch editions) stond het zelfs standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik reed een Corolla first edition en heb nu een Corolla GR Sport Plus.. beide hebben in ieder geval zoals ik ze kreeg geen automatische vergrendeling.

De Rav heeft het wel, wat ik wel moker irritant vond is dat het pas uit ging als je de deuren opent/auto uit zet oid, ik weet niet eens meer hoe het standaard ingesteld stond. Maar het gebeurd zo vaak dat ik mijn vriendin op ga halen ofzo en dan kon ze niet instappen omdat de deuren op slot zaten. Heb die setting meteen aangepast dat als ik de auto in P zet dat de vergrendeling eraf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik rijd een Corolla TS Business Intro uit 2019 en bij mij stond het standaard uit en in het boekje staat ook niet hoe het aan te zetten is. Vreemd dat het per Corolla lijkt te verschillen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:10

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Sinds dit jaar rijd ik zakelijk de Corolla, voorloop hatchback van 2021 en TS van 2019. Na mijn idee is de 2019 versie wat lawaaiiger (motor klinkt anders). Iemand deze ervaringen?

Heb vorige week net een nieuwe leaseauto gekozen, een 2022 Corolla 1.8 TS Business Plus Midnight Blue. Zou dit jaar nog geleverd worden, kan niet wachten. :+

@Spectre Wolf , allen 1.8 hybrid. (2021 model 25k op de teller, 2019 model 86k op de teller)

[ Voor 12% gewijzigd door Harmen op 09-11-2022 12:46 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre Wolf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-09 20:17
Wel allebei dezelfde motor?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
Verschillende banden? Merk zelf wel wat verschil tussen de Falken die eronder zaten vanaf de fabriek en de michelins die er nu onder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

centrale vergrendeling die inschakelt kan door een dealer via de ODB2 uit worden gezet.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:10

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

StarC schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:40:
Verschillende banden? Merk zelf wel wat verschil tussen de Falken die eronder zaten vanaf de fabriek en de michelins die er nu onder zitten.
We gaan het zien.... Verwachting is levering begin december. Trekhaak maar even aangepast naar een verwijderbare trekhaak (verticaal). Wel zo handig.
Gebruikte tot voorkort de MyT app. (Corolla HB 2021) Kon minimale info zien, locatie en ritregistratie.
Is remote climate control standaard aanwezig op een Business Plus uitvoering? Kan dit zo 123 nergens vinden.

Whatever.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:22

Wvr

• Lord_Dain
Ahmm, what to say..
Ik vind hem niet lelijk, maar hij is een beetje sexloos.
Gelukkig hebben ze de lijn die van voor beneden naar achter omhoog loopt er uitgehaald, dat dan wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18

Videopac

Rommelt wat aan.

Lord_Dain schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:55:
[...]

Ahmm, what to say..
Ik vind hem niet lelijk, maar hij is een beetje seksloos.
Gelukkig hebben ze de lijn die van voor beneden naar achter omhoog loopt er uitgehaald, dat dan wel.
Ookal is iedereen in de ban van stekkerauto’s, ik vind het jammer dat de stekkerloze Prii niet naar Nederland komen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Videopac schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:11:
[...]

Ookal is iedereen in de ban van stekkerauto’s, ik vind het jammer dat de stekkerloze Prii niet naar Nederland komen.
Mee eens, maar... zolang de prijzen scherp gezet worden zou het met 75 km elektrisch bereik nog weleens goed kunnen komen. De oudere generatie (niet alleen Prius, ook vrijwel alles van Kia, BMW, etc) kwam in de praktijk nooit verder dan 30-40 km en dat was net niks. De Prius III/IV hadden als plug-in nog als voordeel dat ze dankzij hun Li-ion accu en een puik stuk batterijmanagement feitelijk zelfs nog zuiniger waren dan de gewone hybride broer. En dan bedoel ik als de accu leeg was. Heb daarom ooit nog een Prius III plug-in overwogen, maar ben toch overstag gegaan voor de luxe van Lexus destijds.

Nu rijd ik een elektrische Mazda MX-30 maar ga binnenkort verhuizen, de randstad uit en dan is de 130 km in de winter echt niet meer voldoende, dus ik heb wel oren naar de Prius V plug-in, mits de prijzen goed zijn en het niet zoals EV's 12+ maanden levertijd gaat zijn.

Het uitgaande model zit/zat op 34k voor de HEV en 39k voor de PHEV voor de Dynamic. Executive zijn 37k en 41k resp. Als dat voor de nieuwe aangehouden wordt, vind ik ±41k voor een Prius V plug-in Executive helemaal niet verkeerd. Maar het moet geen "vanaf 44k" ofzo gaan worden, maar dat lijkt mij ook sterk aangezien ze dan wel heel ver boven de Corolla/C-HR komen te zitten en zelfs de nieuwe Corolla Cross.

• Lord_Dain
Videopac schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:11:
[...]

Zeker, met deze energieprijzen is een BEV rijden ook niet zo'n top keuze...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik vind die nieuwe Prius wel cool en zou hem overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
djfisjtik schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:20:
Ik vind die nieuwe Prius wel cool en zou hem overwegen.
Same, de Prius 4 was echt een gedrocht.. maar de nieuwe is echt wel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:07
Hoe zijn jullie ervaringen met een auris 1.8 hybrid (2013-2015). Ik heb in een yaris 1.5 hybrid gereden en die was echt onderbemeten bij 100km/h. Hoe is dit bij de 1.8? Is het mogelijk om met het verkeer mee te rijden, zonder dat je de hele tijd in het power gebied zit? Ben namelijk wel gecharmeerd van een hybride.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik was de afgelopen tijd toevallig aan het rondkijken voor een zuinige benzine auto (privé, woon in Duitsland: andere regelingen als in Nederland).

Lang offtopic verhaal:
Door nieuwe baan rijd ik wat nu wat langere afstanden dan praktisch is met mijn liefhebbers auto (Defender met V8 rijdt 1 op 6.6). Met rustig aan rijden (vrachtwagen tempo) duurt het zonder files ongeveer 1:40 uur, 125 km. Met files kan het tot een uur langer duren. Ik rijd dus in principe 1x per week buiten de spits op en neer naar mijn werk en blijf daar dan een paar dagen.

Met Autobahn snelheid (V40 T5 van mijn vrouw) duurt het trouwens nog steeds ongeveer 1:20 uur. Ik zal dus niet dagelijks pendelen. En ik kan haar auto niet meerdere dagen inpikken.

Dus ik was aan het kijken of ik eventueel (zeer hypothetisch!) een auto zou kopen die het reizen wat aangenamer zou maken. Door de bescheiden wekelijkse afstand (maar 250km..) is het me al duidelijk dat een 3e zuinige auto financieel gezien geen zin heeft. De besparing in brandstofkosten staat niet in verhouding tot de afschrijving..

Autos die ik de afgelopen tijd overwogen heb:
- Volvo V60 D6 (oude model plugin) -> afgevallen ivm. dieselprijs afgelopen tijd
- nieuwe Yaris 1.5 Hybrid -> "Kleinwagen", onderbemeten op Autobahn, ook qua formaat
- CT200h -> best wel duur voor gebruikte auto, niet zo sterk
- Lexus ux250h -> te duur voor gebruikte auto
- Lexus gs450h -> niet zo zuinig op de hogere snelheden, matig zuinig op lagere snelheden, achterbank niet opklapbaar
- Corolla Hybrid vanaf 2020
- Prius tot ongeveer 2010: eco "cult" auto (positief bedoeld), niet luxe genoeg voor mijn smaak (geen moderne assistenten)
- Prius vanaf 2020 inc. huidig plugin model -> werd blijkbaar nauwelijks verkocht, duur en weinig keuze
- Volvo V60 plugin variant vanaf 2020

En toen kwam dus onverwacht de nieuw aangekondigde Prius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:41

Punkrocker

Mostly harmless

Eindelijk dan, er komt schot in

https://www.toyota.nl/modellen/bz4x

Ik vind hem wel mooi, is alleen boven mijn budget.
Hopelijk komen de kleinere modellen snel er achteraan.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Laatst online: 21:55
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:58:
Hoe zijn jullie ervaringen met een auris 1.8 hybrid (2013-2015). Ik heb in een yaris 1.5 hybrid gereden en die was echt onderbemeten bij 100km/h. Hoe is dit bij de 1.8? Is het mogelijk om met het verkeer mee te rijden, zonder dat je de hele tijd in het power gebied zit? Ben namelijk wel gecharmeerd van een hybride.
https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/74653-100357-91031/

Welk model Yaris heb je gereden, de vorige was niet al te rap en de Auris voelt een stuk rapper aan. Zeker in de tussensprint van 80 naar 120 b.v.
Dit zijn wel dingen die je zelf moet ervaren met een proefrit.

Als je niet in het power gebied wilt rijden moet je geen hybride rijden, ik snap alleen die opmerking niet.
Schakelbakken trap je toch ook in de toeren als je op wilt schieten :?
En op een constante snelheid zakt het in de Auris af naar 2k tot 2.5k rpm. (Bij legale snelheden ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stonehawk
Bij mijn Auris Ts (2015 nieuwste model) rij ik met 110 op de teller (+/- 100 gps) gewoon in de top eco modus met cc. Dit is volgens mij gewoon dezelfde motor. En ja als je dan gaat versnellen dan gaat hij gewoon in het power gebied. Ik rij niet vaak na 19:00 dus niet veel ervaring met deze auto tussen de 130-140. De auto pas gaan rijden na de invoer van de max 100 km/h overdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
M'n Auris TS (2015) is toe aan nieuwe bougies (interval elke 90K km). Zijn van die Iridium dingen.
Dealer eens gevraagd wat ze voor 4 stuks excl. montage (want dat kan ik prima zelf) vragen.
€113 :X Bij Autodoc/Winparts e.d. ben ik voor nog geen 7 tientjes klaar :X

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 21-11-2022 12:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Punkrocker schreef op zondag 20 november 2022 @ 00:18:

Hij staat sinds de 15e al bij de dealers. En ik zag hem ook al op de weg (proefritten?)

Idd een mooie auto, maar wij vinden hem ook te duur.
Daarnaast wil ik nog niet volledig elektrisch, omdat ik persoonlijk vind dat er nog te veel nadelen aan kleven.

Inmiddels rijden wij al wel sinds een week met de nieuwe Corolla Cross en dat bevalt ons prima :)

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 21-11-2022 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:58:
Onze 2015 Auris TS 1.8 kon altijd prima mee komen met het verkeer.
En zolang je niet overmatig gas bij geeft, gaat hij ook niet snel het "power" gebied in.
Maar ook even gas bij om snel in te halen of met 130 op de cruisecontrol berg op in zuid Frankrijk was totaal geen probleem voor de auto.
En ja, dan zit je wel in het "power" gebied, maar dat kan helemaal geen kwaad.
Wij haalden een gemiddelde van 1op21 met deze auto.

Onze 2019 Corolla TS 1.8 was iets zuiniger (1op23), reed langere stukken elektrisch en ook op hogere snelheden nog elektrisch (tot ongeveer 100-105Km/h), maar dat was ook een nieuwere generatie hybride.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:49

CodeIT

Code IT

Punkrocker schreef op zondag 20 november 2022 @ 00:18:

Thanks voor de heads-up. Ik wilde net een Toyota Corolla Cross Launch Edition met panaromadak bestellen, maar ga nu toch ook een proefrit maken in de BZ4X. De RAV4 viel voor mij nu af omdat deze wat oud aanvoelt in vergelijking tot de Cross. Ik begreep dat daar volgend jaar een upgrade voor komt.

Ik werk voor een Toyota bedrijf, dus mag alleen Toyota of Lexus kiezen. Wat mij betreft geen straf :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CodeIT schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:31:
[...]

Thanks voor de heads-up. Ik wilde net een Toyota Corolla Cross Launch Edition met panaromadak bestellen, maar ga nu toch ook een proefrit maken in de BZ4X. De RAV4 viel voor mij nu af omdat deze wat oud aanvoelt in vergelijking tot de Cross. Ik begreep dat daar volgend jaar een upgrade voor komt.

Ik werk voor een Toyota bedrijf, dus mag alleen Toyota of Lexus kiezen. Wat mij betreft geen straf :P
De nieuwe prius is ook een dikke wagen geworden, zeker de 200pk plugin variant welke naar Nederland komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:43:
[...]

De nieuwe prius is ook een dikke wagen geworden, zeker de 200pk plugin variant welke naar Nederland komt
Ja, alleen lijkt @CodeIT alleen naar crossovers/SUVs te kijken, ik hoor hem namelijk ook geen Corolla of Camry noemen. ;)

Neemt niet weg dat ik de nieuwe Prius plug-in alleen maar kan toejuichen. Als die ongeveer de prijs van de Corolla Cross wordt (om de een of andere reden zijn hogere modellen altijd duurder dan hun hatchback/sedan evenknie qua segment) maar dan dus plug-in hybride, dan kunnen ze weleens een enorm goede oplossing hebben voor iedereen die een BEV net te ver vindt gaan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
CodeIT schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:31:
[...]
De RAV4 viel voor mij nu af omdat deze wat oud aanvoelt in vergelijking tot de Cross. Ik begreep dat daar volgend jaar een upgrade voor komt.
Ik heb nog niet in de Corolla Cross gereden, maar hem al wel een keer op 50 gezien. Van binnen lijkt hij 1 op 1 op de Rav4 ongeveer... In ieder geval als ik hem vergelijk met onze 2021 Rav4. Wat vind je dan oud aan de Rav4 tenopzichte van de Cross? Of is het puur het rijgedrag? Daar kan ik niet over oordelen :p buiten dat ik de Rav4 meer dan prima vind rijden haha.

De Cross (welke variant dan ook) valt voor ons af, ik wil onze caravan mee sleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:44

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik ben niet heel meer meer mee, maar die corolla Cross, gaat die iets vervangen de C-HR of de Rav4? Anders wordt het aanbod plots wel heel groot wat betreft SUV.

Zijn er trouwens nog concrete plannen bij Toyota voor een PHEV (corolla)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:43:
[...]

Zeker ook een mooie wagen, alleen duurt het nog even voordat deze bestelbaar is. Ik moet dit jaar nog een nieuwe auto utizoeken, of het leasecontract van mijn huidige Corolla met een jaar verlengen.
MooDyBLueS schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:02:
[...]

Ja, alleen lijkt @CodeIT alleen naar crossovers/SUVs te kijken, ik hoor hem namelijk ook geen Corolla of Camry noemen. ;)
Klopt. Ik rijd nu een Corolla TS Executive Edition. Ik ben nu op zoek naar een SUV-achtige vervanger. Hoofdreden is vooral de ruimte op de achterbank voor steeds groter wordende kinderen. Overigens mist de Corolla Cross wel 2 features die ik nu wel heb en aan gewend ben geraakt, nl een heads-up display en verschuifbare armsteun in het midden console.
TgR_KILLER schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:20:
[...]

Ik heb nog niet in de Corolla Cross gereden, maar hem al wel een keer op 50 gezien. Van binnen lijkt hij 1 op 1 op de Rav4 ongeveer... In ieder geval als ik hem vergelijk met onze 2021 Rav4. Wat vind je dan oud aan de Rav4 tenopzichte van de Cross? Of is het puur het rijgedrag? Daar kan ik niet over oordelen :p buiten dat ik de Rav4 meer dan prima vind rijden haha.

De Cross (welke variant dan ook) valt voor ons af, ik wil onze caravan mee sleuren...
Ik doel vooral op het multimedia gedeelte. Het scherm, de grootte en de de snelheid ervan is meer van deze tijd. Ten opzichte van de Cross vind ik de RAV4 niet veel toeveogen (voor de hogere prijs).

Een caravan is idd een goede reden om de Cross (en BZ4X) links te laten liggen.

• MooDyBLueS
  • Niet online
@CodeIT Snap je beweegredenen helemaal. Dat van het heads-up display is jammer, dat wist ik ook nog niet. Bij de nieuwe Prius en de bz4x laten ze dat ook weg, maar dat wordt gecompenseerd door een veel dieper richting de voorruit liggend scherm op je dashboard. Geen idee of dat in de praktijk net zo prettig werkt, want zelfs de bz4x moet ik nog een keer bij de dealer gaan bekijken.

Over Corolla Cross vs RAV4: over smaak en persoonlijke voorkeur valt natuurlijk niet te twisten, het nieuwe multimedia systeem is inderdaad een enorme vooruitgang, maar ik vind persoonlijk de RAV4 altijd nog wel wat hebben. En als je Apple CarPlay of Android Auto zou gebruiken, merk je los van het formaat een stuk minder van het verschil. Wij hebben sinds begin dit jaar 2 auto's met AC/AA en sindsdien heb ik nog maar 1x de interne navi enzo gebruikt. Enige waarvoor ik mijn telefoon niet aansluit is als ik even de DAB radio aan wil hebben, maar dat is dan op stukken dat ik toch niet hoef te navigeren.

En kijk je puur naar nieuw (bijv vanwege lease) of is occasion ook een optie? De RAV4 is als occasion best aantrekkelijk namelijk, een rijk uitgeruste versie Executive/Bi-Tone koop je al ruim onder de 40k (vanaf ±36k).

Wellicht een overweging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
In onze Rav4 heb ik niet eens ingebouwde navi zitten. Ik sluit altijd mijn telefoon aan voor Android Auto. De knop 'map' op de multimedia schakelt dan ook naar AA. Werkt helemaal top :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Afgelopen weekend was ik weer bij de dealer, van Gent in Ede. Ik was daar om even te kijken of ik normaal kan zitten in een Corolla Cross met panoramadak. Dat paste makkelijk, zoals verwacht.
Ook stond er een BZ4X klaar voor een proefrit. Ik heb er een aardig stuk mee kunnen rijden, inclusief snelweg, om een goed beeld te vormen. Bij de BZ4X kreeg ik gelijk dat 'wow'-gevoel, wat ik niet bij de Cross kreeg. Het design is een stuk futuristischer en imho mooier. Ook binnen voelt het allemaal meer van deze tijd aan. De auto heeft binnen veel ruimte, heeft een mooi display waar nu ongeveer mijn HUD zit.
De auto reed heerlijk. Instant koppel wanneer je wegrijdt, zonder het straaljager geluid wat ik bij de Corolla krijg als ik hem eens goed op zijn staart trap. Het voelt echt aan als een evolutie van de huidige generatie. Desalniettemin voelt de auto ook vertrouwd.

Dan de minpunten. Toyota lijkt wat te hebben gegoocheld met de verbruikscijfers. De range blijkt in de praktijk een stuk minder (~318 vs 470 beloofd). De levertijd van de BZ4X is ook fors, met een geplande leverdatum in september. De Corolla Cross heeft een levertijd van +-6 maanden.
Ook weet ik nog niet of zelf wel toe ben aan elektrisch rijden. Ik heb geen eigen oprit, dus ik moet altijd opladen op het werk of onderweg. Ook lijkt het me wat meer gedoe bij vakantie-ritten omdat je de stops echt moet gaan plannen. Ook is de auto een stuk duurder waardoor deze ong. €70 p/m duurder uitkomt in de bijtelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
CodeIT schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:30:
[...]
Dan de minpunten. Toyota lijkt wat te hebben gegoocheld met de verbruikscijfers. De range blijkt in de praktijk een stuk minder (~318 vs 470 beloofd).
Het is nu al kouder en dat scheelt ook. En dat is bij iedere elektrische auto ;) Dus niet perse een dingetje van deze toyota.
De levertijd van de BZ4X is ook fors, met een geplande leverdatum in september.
Op zich geen slechte levertijd, zeker als je het bekijkt met andere auto's. (en al helemaal elektrisch) ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 13:22
demonic schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:41:
[...]
Het is nu al kouder en dat scheelt ook. En dat is bij iedere elektrische auto ;) Dus niet perse een dingetje van deze toyota.
FTFY

Alleen is het bij een elektrische iet sterker en veel zichtbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:09
Persoonlijk vind ik de temperatuurinvloed bij de hybrides ook aardig opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03:14
Ik vindt de stoel verwarming tegen vallen van de chr (2020) De stoel verwarming van de nieuwe Aigo wordt gloeiend heet. Meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

demonic schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:41:
[...]

[...]

Op zich geen slechte levertijd, zeker als je het bekijkt met andere auto's. (en al helemaal elektrisch) ;)
Dat is inderdaad het geval voor alle (elektrische) auto's, al blijkt dat de BZ4X het een heel stuk slechter doet dan de concurrentie. De Noorse site ebil24 test veel elektrische auto's, waarbij Toyota in negatieve zin opvalt: https://www.elbil24.no/ny...ange-disappoints/77762640.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Joindry schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:54:
Ik ben niet heel meer meer mee, maar die corolla Cross, gaat die iets vervangen de C-HR of de Rav4? Anders wordt het aanbod plots wel heel groot wat betreft SUV.
De Corolla Cross is precies tussen de C-HR en de RAV4 geplaatst.
Hij is ruimer/groter dan de C-HR, maar net wat kleiner dan de RAV4.
Hij vervangt dus niets, maar is idd erbij gekomen

[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 29-11-2022 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
Qua ‘hoge’ auto’s is het dan Aygo X < Yaris Cross < CH-R < Corolla Cross < RAV4 < Highlander

Tis wel een beetje een zooitje met de namen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:26
CodeIT schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:39:
[...]

Dat is inderdaad het geval voor alle (elektrische) auto's, al blijkt dat de BZ4X het een heel stuk slechter doet dan de concurrentie. De Noorse site ebil24 test veel elektrische auto's, waarbij Toyota in negatieve zin opvalt: https://www.elbil24.no/ny...ange-disappoints/77762640.
YouTube: Nissan Ariya vs. Subaru Solterra | STERK DEBUUT OF COMEBACK?

Zijn tweelingbroer scoort ook niet al best met name als de kachel aan gaat :X Dacht dat Toyota met opzet infrarood werkte om energie te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

StarC schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:22:
Qua ‘hoge’ auto’s is het dan Aygo X < Yaris Cross < CH-R < Corolla Cross < RAV4 < Highlander

Tis wel een beetje een zooitje met de namen.
Valt wel mee hoor.
Ondanks dat je de Land Cruiser nog vergeet tussen de Rav4 en de Highlander :P

De Cross (-over) modellen zijn gewoon de hogere "suv" modellen van bestaande typen.

Alleen bij de Aygo heeft Toyota er voor gekozen het geen Cross te noemen, maar X vanwege het kruis (X) motief op de neus van de reguliere Aygo.

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 29-11-2022 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Thasaidon schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:53:
[...]

Valt wel mee hoor.
Ondanks dat je de Land Cruiser nog vergeet tussen de Rav4 en de Highlander :P
Als je de Land Cruiser toe wil voegen doe het dan wel op de juiste plaats ;). Land Cruiser hangt echt wel (ver) boven de Highlander.. Al denk ik dat die helemaal niet in dit rijtje thuis hoort. een 4x4 terrein wagen is niet echt te vergelijken met een hybride SUV, hoe groot of klein ook.
Highlander is er vanaf net geen 70k, voor de LC moet je dik 100k neertellen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:36
Drials schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:23:
Ik vindt de stoel verwarming tegen vallen van de chr (2020) De stoel verwarming van de nieuwe Aigo wordt gloeiend heet. Meer mensen met deze ervaring?
De stoelverwarming, mogelijk dezelfde type (?), van de Corolla TS Hybrid (2021) vind ik ook lauw in vergelijk met de verbrande billen in een Mazda 2 (2015).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03:14
Mr.D78 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:15:
[...]

De stoelverwarming, mogelijk dezelfde type (?), van de Corolla TS Hybrid (2021) vind ik ook lauw in vergelijk met de verbrande billen in een Mazda 2 (2015).
Geen idee. Heb binnenkort een onderhoudsbeurt, zal dan even vragen of hier ook afstel mogelijkheden voor zijn. Al ben ik er bang voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

TgR_KILLER schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:04:
[...]
Als je de Land Cruiser toe wil voegen doe het dan wel op de juiste plaats ;). Land Cruiser hangt echt wel (ver) boven de Highlander.. Al denk ik dat die helemaal niet in dit rijtje thuis hoort. een 4x4 terrein wagen is niet echt te vergelijken met een hybride SUV, hoe groot of klein ook.
Highlander is er vanaf net geen 70k, voor de LC moet je dik 100k neertellen xD
Ik ben het helemaal met je eens dat de Land Cruiser een slag(schip ;) ) apart is.

Maar StarC (waar ik op reageerde) had het over het rijtje "hoge" auto's.
Niet specifiek hybrides/SUV/4x4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Mooi om te zien, maar dit zal, vermoed ik, het model zijn voor de US markt. Niet de EU markt.

De nieuwe Corolla modellen in de EU zouden, voor zover ik begreep, uitgerust worden met het nieuwe Media systeem (zoals in de Corolla Cross).
In het filmpje zie je nog duidelijk het oude mediasysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bij de Prius 4 met leren bekleding was de stoelverwarming ook zeer matig. Denk een Toyota dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 18:55
Als ik de stoelverwarming van mijn 2017 CHr aanzet op de hoogste stand en ik zit hierop met mijn blote benen (korte broek, naar de sport) dan doet de warmte zelfs zeer dus ik herken dit niet :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Brilsmurfffje schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:24:
[...]

Bij de Prius 4 met leren bekleding was de stoelverwarming ook zeer matig. Denk een Toyota dingetje.
Stoelverwarming in onze Rav4 (leren bekleding) is zeker warm genoeg. In de Corolla heb ik half leer en daar is hij ook warm genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:53
Oei de BZ4X krijgt er behoorlijk van langs in deze video m.b.t. range/verbruik. Eerlijk gezegd verbaast het me niet en heb ik vanaf het moment van aankondiging al mijn twijfels gehad over de geclaimde range t.o.v. de accu-capaciteit, gezien de vorm van de auto.
YouTube: Car testers say Toyota lied about the BZ4X EV's battery & range

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:49

_Eend_

🌻🇺🇦

Stoelverwarming op een Aygo. Ik dacht dat mijn achteruitrijcamera al een luxe was :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Voor de liefhebbers...
Alvast een blik op de nieuwe C-HR prologue en de bZ compact.

YouTube: Toyota C-HR Prologue en bZ Compact SUV - Eerste kennismaking

Met dank aan AutoWeek.

---edit---
Ook de Toyota Prius Plug-in Hybrid had ik hier volgens mij nog niet voorbij zien komen?

YouTube: Toyota Prius Plug-in Hybrid - Eerste kennismaking

[ Voor 29% gewijzigd door Thasaidon op 05-12-2022 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
hk12nl schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:32:
[...]

Als ik de stoelverwarming van mijn 2017 CHr aanzet op de hoogste stand en ik zit hierop met mijn blote benen (korte broek, naar de sport) dan doet de warmte zelfs zeer dus ik herken dit niet :)
Ik heb een 2019 en ik herken het gedeeltelijk, ik heb wel vol leder, de hoogste stand is voldoende, maar in mijn MR2 is de hoogste stand wel iets heter.
Ik gebruik hem eigenlijk nooit in de hoogste stand, ik hou niet zo van die zweetbilletjes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:27

dbzfan

Nee.

In mijn Auris facelift wordt ie een minuut heet, dan weer paar minuten minder, en dan weer heet etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
dbzfan schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:14:
In mijn Auris facelift wordt ie een minuut heet, dan weer paar minuten minder, en dan weer heet etc...
Dat pulseren doet mijn Auris inderdaad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:51
Dit doet mijn auris ook. Weten jullie of er iets in zit dat de buitentemperatuur meet? Hij gaat namelijk veel vaker aan als het buiten koud is bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igix
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-07 04:40
ik heb een aanbieding voor corolla ts 2.0 executive 2019 wit met alle extra's, hud, jbl en stoel met lendensteun voor 27k met 40k km ..Ik vind het een goede deal. wat denken jullie allemaal.

[ Voor 30% gewijzigd door igix op 16-08-2023 23:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

igix schreef op donderdag 8 december 2022 @ 01:18:
ik heb een aanbieding voor corolla ts 2.0 executive 2019 wit met alle extra's, hud, jbl en stoel met lendensteun voor 27k met 40k km ..Ik vind het een goede deal. wat denken jullie allemaal.
Als ik het vergelijk met gaspedaal lijkt dat een vrij goede deal. Ik weet niet of je ook een auto in gaat ruilen maar de inruilprijs is dan natuurlijk ook van belang.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
vangoghnl schreef op woensdag 7 december 2022 @ 23:47:
Dit doet mijn auris ook. Weten jullie of er iets in zit dat de buitentemperatuur meet? Hij gaat namelijk veel vaker aan als het buiten koud is bij mij.
Er zit een temperatuurschakelaar in de stoel zelf, als je goed luistert hoor je die ook klikken (het zal wel een bi-metaalschakelaar zijn) als de stoelverwarming in/uit schakelt. De stoelverwarming staat verder los van de ECU/climate control. Via de schakelaar in de console en een aantal relais krijgen de verwarmingselementen 12V en verder staat het systeem op zichzelf.

In de documentatie staat niks over de temperaturen, alleen HI/LO knop bij de console. Geen mogelijkheid dus om het aan te passen. Dan moet je echt de stoel openmaken en de bimetaalschakelaar vervangen door eentje van een andere waarde denk ik.

Bron: https://www.toyota-tech.eu/ waar ik e.e.a. aan servicedocs voor de Auris heb gedownload een keer.

Dat hij vaker schakelt als het buiten koud is zal puur zijn omdat het in de auto ook koud(er) is.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 08-12-2022 07:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Videopac schreef op donderdag 8 december 2022 @ 06:30:
[...]

Als ik het vergelijk met gaspedaal lijkt dat een vrij goede deal. Ik weer niet of je ook een auto in gaat ruilen maar de inruilprijs is dan natuurlijk ook van belang.
Yup, ik ben hier in het verleden ook vaak mee "in de maling" genomen. Dacht ik een vrijwel gelijke auto bij een niet-dealer voor 3k minder te kunnen scoren, bij de dealer was ik al geweest, maar kreeg ik voor mijn inruil 3500 minder en dus was ik duurder uit én had ik niet de 24 mnd dealergarantie en 12 maanden pechhulp die de dealer wel standaard geeft in die prijsklasse.

@igix Ik zou dus vooral daar je inruil laten taxeren, maar ook bij een ander (doe vooral een Toyota dealer ernaast). Maar ook wat een auto-inkoopservice je kan bieden. En met die 3 bedragen kan je dan besluiten wat voor jou het beste uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igix
MooDyBLueS schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:53:
[...]

Yup, ik ben hier in het verleden ook vaak mee "in de maling" genomen. Dacht ik een vrijwel gelijke auto bij een niet-dealer voor 3k minder te kunnen scoren, bij de dealer was ik al geweest, maar kreeg ik voor mijn inruil 3500 minder en dus was ik duurder uit én had ik niet de 24 mnd dealergarantie en 12 maanden pechhulp die de dealer wel standaard geeft in die prijsklasse.

@igix Ik zou dus vooral daar je inruil laten taxeren, maar ook bij een ander (doe vooral een Toyota dealer ernaast). Maar ook wat een auto-inkoopservice je kan bieden. En met die 3 bedragen kan je dan besluiten wat voor jou het beste uitkomt.
@MooDyBLueS Ik heb geen inruil auto. Dit wordt mijn eerste auto. Ik zie ook dat de auto vanuit Toyota Italie naar Nederland is geïmporteerd. dus rdw heeft geen telerstanden info .
als onderdeel van deze overeenkomst. Ik heb gratis service en 12 maanden dealergarantie.

[ Voor 11% gewijzigd door igix op 08-12-2022 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@igix
Heb je er al mee proef gereden?

Dat zou ik in eerste instantie gewoon doen en dan niet een half uurtje of zo, maar liefst wat langer.
Dan krijg je een gevoel bij de auto en zouden eventuele mankementen sneller/beter zichtbaar zijn.

Verder zou het een prima auto moeten zijn. Ik heb iig veel plezier gehad met onze Corolla TS Executive 1.8 uit 2019.

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 08-12-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
igix schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:12:
[...]
Ik zie ook dat de auto vanuit Toyota Italie naar Nederland is geïmporteerd.
[...]
Even opletten of alle functies erop zitten die je zou verwachten. Bij de zoektocht naar onze Auris TS kwam ik ook import auto's tegen, maar die hadden eigenlijk nooit DAB+ radio, alleen FM. Dat was voor mij wel een dealbreaker (DAB+ geluidskwaliteit is beter en een stuk meer zenderaanbod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igix
Thasaidon schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:47:
@igix
Heb je er al mee proef gereden?

Dat zou ik in eerste instantie gewoon doen en dan niet een half uurtje of zo, maar liefst wat langer.
Dan krijg je een gevoel bij de auto en zouden eventuele mankementen sneller/beter zichtbaar zijn.

Verder zou het een prima auto moeten zijn. Ik heb iig veel plezier gehad met onze Corolla TS Executive 1.8 uit 2019.
ja, ik heb een proefrit gemaakt, het was een mooie auto. ook geluidsisolatie was leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igix
ThinkPad schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:50:
[...]

Even opletten of alle functies erop zitten die je zou verwachten. Bij de zoektocht naar onze Auris TS kwam ik ook import auto's tegen, maar die hadden eigenlijk nooit DAB+ radio, alleen FM. Dat was voor mij wel een dealbreaker (DAB+ geluidskwaliteit is beter en een stuk meer zenderaanbod).
ja, het geluidssysteem was premium met jbl-luidsprekers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vassago
igix schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:28:
[...]
ja, het geluidssysteem was premium met jbl-luidsprekers.
Dat zegt natuurlijk niets over het hebben van DAB+, daar gaat het echter niet om.
Wat er in een pakket/uitvoering van een auto zit verschilt per land, kijk dus niet in de NL catalogus om te zien of de auto aan jouw verwachtingen voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
@igix Ik heb een Auris TS hybrid uit 2016 3 jaar geleden gekocht. Ook deze kwam uit Italië en dus geen KM registratie bij de RDW. Bij mij zaten de onderhoudsfacturen erbij en met hoe de auto eruit zag leek de KM-stand wel te kloppen (hoewel dat natuurlijk nooit een garantie is).

Het enige wat ik hieraan mis is, wat @vassago & @ThinkPad ook zeggen, DAB+. Dat was achteraf wel een beetje een tegenvaller, maar verder zijn we heel blij met de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ander ding wat mij opviel toen ik onlangs met m'n vader voor een gebruikte C-HR (2018) ging kijken is dat bij een import er vaak een thuiskomer reservewiel, krikje en wielsleutel in de kofferbak ligt. In een NL auto alleen een compressortje en een flesje bandensnot.

En wel/geen navigatie zag je ook verschillen in. Maar ik heb wel navigatie op onze Auris TS maar heb dat nog nooit gebruik. Telefoonhouder (Brodit <3 ) en dan Waze op de smartphone werkt veel sneller.

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 08-12-2022 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@ThinkPad
Bij de nieuwe Corolla Cross ligt er weer een thuiskomer in de kofferbak.

@igix
Je zou idd nog even kunnen kijken of er echt DAB+ in zit.

En vraag even na welke versie het mediasysteem heeft.
Standaard werden deze auto's in NL geleverd met MM17 (dacht ik).
Echter is daar later de zgn "Retrofit" update voor gekomen (MM19 volgens mij), waardoor je via USB gebruikt kunt maken van Android Auto en Apple Carplay.

Zit de Retrofit er nog niet op, dan zou die voor €95,- erop gezet kunnen worden door de dealer.
Maar dat kan alleen als je mediasysteem dit ondersteund en Ik weet niet of dit ook voor deze Import uit Italië geldt.

[ Voor 89% gewijzigd door Thasaidon op 08-12-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:04

Shrien

frequent snoozer

Vandaag eerste onderhoudsbeurt na aankoop van de Corolla 2.0 TS in april. Het enige wat ons stoorde was het bandengeluid, die hoorden we steeds erger bij bepaalde (lage en hoge) snelheden.
Na inspectie zeiden ze dat het de achterbanden waren, die nog 3,5mm profiel hadden na 3 jaar. De dealer bood aan om de voorbanden achter te plaatsen, en twee nieuwe banden voor te zetten. Eén op hun kosten, omdat ik de auto vrij recent had gekocht.
Verder nog wat filters hier en een ruitenwissertje daar, uiteindelijk €540 afgetikt.

De auto rijdt weer zonder bandengeluid verder, maar ik vind zo'n onderhoudsbeurt bij de dealer toch wel een tikkeltje prijzig. Wellicht de prijs die je betaald voor de 10 jaar garantie... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@Shrien
Alle beurten hebben vaste prijzen.
Het zijn echter de zaken die men tegen komt welke vervangen moeten worden welke het duurder maken.

Daarnaast heb je geen 10 jaar garantie.
De garantie word ieder jaar met een jaar verlengd tot een max van 10 jaar.
Mits je de auto bij een Toyota dealer in onderhoud houd.

Maar banden die na 3 jaar nog maar 3,5mm hebben? Dat is een aardige slijtage.
Nieuwe banden hebben tussen de 7 en 8 mm profiel.
Dat zou betekenen dat bij jou auto in 3 jaar tijd de helft al weg zou zijn? En dat ook nog eens bij de achterbanden die in principe minder hard slijten dan de voorbanden.

[ Voor 16% gewijzigd door Thasaidon op 08-12-2022 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igix
Thasaidon schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:21:
@ThinkPad
Bij de nieuwe Corolla Cross ligt er weer een thuiskomer in de kofferbak.

@igix
Je zou idd nog even kunnen kijken of er echt DAB+ in zit.

En vraag even na welke versie het mediasysteem heeft.
Standaard werden deze auto's in NL geleverd met MM17 (dacht ik).
Echter is daar later de zgn "Retrofit" update voor gekomen (MM19 volgens mij), waardoor je via USB gebruikt kunt maken van Android Auto en Apple Carplay.

Zit de Retrofit er nog niet op, dan zou die voor €95,- erop gezet kunnen worden door de dealer.
Maar dat kan alleen als je mediasysteem dit ondersteund en Ik weet niet of dit ook voor deze Import uit Italië geldt.
Oh oké, ik begrijp het nu, ja, het heeft DAB + Android / Apple Play.

Ik heb besloten om de ocassation toyota ts 2.0 te kopen. Bedankt voor al je informatie.

1. Hoe is de ervaring met de lage bodemvrijheid bij toyota ts 2.0. Kan iemand die onlangs met deze auto op vakantie is geweest zijn ervaring delen? is er een mod om de hoogte te verhogen?

2. Ik voeg graag een 360-gradencamera toe aan mijn bestaande Android-auto in Toyota TS. Nu heb ik alleen een achteruitrijcamera. ongeveer hoeveel zou het kosten door Toyota.

[ Voor 21% gewijzigd door igix op 08-12-2022 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@igix

Dan zou ik het gewoon doen als je er zelf een goed gevoel bij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igix
Thasaidon schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:56:
@igix

Dan zou ik het gewoon doen als je er zelf een goed gevoel bij hebt.
Bedankt, ik zal erover nadenken :)

Ik ga een auto kopen bij een niet-Toyota-dealer. Hoe kom ik in aanmerking voor Toyota 10 jaar garantie? zodra ik start onderhoud met Toyota zou het automatisch worden gestart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
igix schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:01:
[...]

Bedankt, ik zal erover nadenken :)

Ik ga een auto kopen bij een niet-Toyota-dealer. Hoe kom ik in aanmerking voor Toyota 10 jaar garantie? zodra ik start onderhoud met Toyota zou het automatisch worden gestart
Klopt, breng jij je auto bij een Toyota dealer krijg je een soort van 0 beurt (ze maken dan een schatting waar je ongeveer zit adhv het aantal km/jaren) en dan krijg je netjes dat garantie pasje voor 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:41:
Ik meld me ook maar even in dit topic. Heb net een 8 jaar oude, dealer onderhouden Prius 3 met 75k op de teller aangeschaft. Ben geen kenner, maar kon weinig spannends ontdekken ten opzichte van de Prius 3 die ik in 2012 reed.

Is er nog iets waar ik op moet letten? Ik las online dat de katalysator nogal populair is bij dieven, is dat echt een dingetje waar ik actie op moet ondernemen? Hij staat 's nachts in een woonwijk voor de deur in het zicht...
Ik kan dit bevestigen.

Gisterennacht (7 op 8 ) is de katalysator onder mijn auto vandaan gejat :(
Zomaar eronderuit gezaagd.

Da's mooi k.u.t., zeg. Geloof wel dat het verzekerd is, dat scheelt.

Hij is nu naar de garage, maar kan wel even duren tot de vervangende katalysator er is, waarschijnlijk auto kwijt tot januari. Straks even bellen voor vervangend vervoer, want voor de feestdagen heb ik wel een auto nodig.

De berger moest gisteren ook een straat verderop zijn, zelfde verhaal, blijkbaar hebben dieven meerdere auto's hier in een nacht gedaan.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

anandus schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:06:
[...]

Ik kan dit bevestigen.

Hij is nu naar de garage, maar kan wel even duren tot de vervangende katalysator er is, waarschijnlijk auto kwijt tot januari. Straks even bellen voor vervangend vervoer, want voor de feestdagen heb ik wel een auto nodig.

De berger moest gisteren ook een straat verderop zijn, zelfde verhaal, blijkbaar hebben dieven meerdere auto's hier in een nacht gedaan.
Dit soort zaken zouden moeten vallen onder diefstal dus als je daarvoor dekking hebt dan valt de schade mee.

Zou er eventueel ook kijken of je aan preventie kan doen voor de volgende keer als ze zoiets proberen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

anandus schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:06:
[...]

Ik kan dit bevestigen.

Wat ontzettend balen.
“Ze” gaan wel vaker bepaalde plaatsen af om daar een aantal auto’s te doen. Heb jij een Prius 3? Ik meen dat ze met name de Prius 2 te grazen nemen. Los daarvan: erg slecht dit en ik hoop dat ze die bende snel oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:45:
[...]

Dit soort zaken zouden moeten vallen onder diefstal dus als je daarvoor dekking hebt dan valt de schade mee.
Ja, volgens mij wordt het door de verzekering gedekt, dus dat scheelt wel, maar nog steeds vervelend.
Zou er eventueel ook kijken of je aan preventie kan doen voor de volgende keer als ze zoiets proberen.
De berger had het over een systeem dat je kan installeren dat er een alarm afgaat wanneer de auto opgekrikt wordt (zoiets). Ik ga me er zeker in verdiepen! (Of als iemand al iets weet, dan hoor ik het graag)
Videopac schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:11:
[...]

Wat ontzettend balen.
“Ze” gaan wel vaker bepaalde plaatsen af om daar een aantal auto’s te doen. Heb jij een Prius 3? Ik meen dat ze met name de Prius 2 te grazen nemen. Los daarvan: erg slecht dit en ik hoop dat ze die bende snel oppakken.
Prius 2 inderdaad ...

Ben nu de buren ook aan het afgaan of iemand misschien iets op de deurbel-camera heeft staan. Het is een klein plein met een drie kanten huizen, dus misschien dat iemand iets heeft opgenomen (aan de andere kant vraag ik me af hoe nuttig het is, paar wegrennende mannen in bivakmutsen heeft de politie misschien ook niet veel aan)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
Een 'kooi' eromheen laten lassen van betonijzer. Als je een nieuwe katalysator eronder hebt zitten dan overstijgt die toch de levensduur van de auto wel waarschijnlijk, dus daar hoeft de garage niet zo gauw opnieuw bij voor onderhoud. Zoek eens op 'rebar cage catalytic converter'.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 09-12-2022 09:34 ]

Pagina: 1 ... 132 ... 166 Laatste