Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ok, das wel relaxed idd.Janoz schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:49:
Alleen als je prive meer dan 13.000 kilometer rijd zul je per kilometer ook nog iets moeten betalen, maar dit kun je vervolgens ook weer van je bijtelling aftrekken.
Voor de rest wordt alles betaald: Wegenbelasting, verzekering, schade, benzine, onderhoud... Soms is het nog wel handig om bij je reisverzekering iets extra's af te sluiten, maar vaak is dat niet nodig omdat op veel nieuwe auto's sowieso een mobiliteitsgarantie zit (soort wegenwacht)
Weet iemand van jullie of je bij LCMG evt. een MBA kunt halen op kosten van de zaak?
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Voor zover ik weet wordt pech onderweg door de meeste leasemaatschappijen afgehandeld. Het is dus ook niet nodig om een ANWB of iets dergelijks af te sluiten.
Eigenlijk zit er geen maximaal aan. Want alles wat boven de 717 uitkomt is eigen bijdrage.FlowDesign schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:45:
[...]
Ok, de berekening is duidelijk![]()
Maar dat moet je dus zelf betalen en LCMG betaalt de rest zoals je tankpas, wegenbelasting en verzekering en dat alles bij elkaar opgeteld mag maximaal € 717 zijn als ik me niet vergis. Correct?
Als je een auto wilt leasen wat binnen het leasetarief van 717 valt, dan heb je geen eigen bijdrage en betaal je alleen je fiscale bijtelling.
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Huh? Dat had nog niemand erbij vermeld. Dus wanneer je (aan de hand van het rekenvoorbeeld) een auto van 30.000 Euro leased dan betaal je alleen maar fiscale bijtelling en geen eigen bijdrage?Donde schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:10:
[...]
Eigenlijk zit er geen maximaal aan. Want alles wat boven de 717 uitkomt is eigen bijdrage.
Als je een auto wilt leasen wat binnen het leasetarief van 717 valt, dan heb je geen eigen bijdrage en betaal je alleen je fiscale bijtelling.
Dan zou je dus maar 318 - 150 per maand kwijt zijn of zeg ik nu iets raars?
Anoniem: 78369
de aanschafprijs alleen is niet bepalend voor de leaseprijs. Ook dingen als verzekering, belasting, onderhoud, restwaarde, verbruik, enz. tellen mee in je leaseprijs. Hierdoor komen de auto's vrij snel boven de 717 euro leasebedrag. Maar LCMG heeft een hele mooie tool waarmee je kunt zien wat je wel kunt leasen en wat niet. Daar zou ik maar eens in gaan kijken als je erbij kunt.FlowDesign schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:14:
[...]
Huh? Dat had nog niemand erbij vermeld. Dus wanneer je (aan de hand van het rekenvoorbeeld) een auto van 30.000 Euro leased dan betaal je alleen maar fiscale bijtelling en geen eigen bijdrage?
Nee, goed lezen. Het rekenvoorbeeld ging uit van een eigen bijdrage van 150. Dat samengenomen met het leasebudget van 717 betekent dit dat de orginele leaseprijs dus 867 was en je iegen bijdrage dus 867 - 717 = 150 is.FlowDesign schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:14:
[...]
Huh? Dat had nog niemand erbij vermeld. Dus wanneer je (aan de hand van het rekenvoorbeeld) een auto van 30.000 Euro leased dan betaal je alleen maar fiscale bijtelling en geen eigen bijdrage?
Komop zeg..
Ik weet, ik weet, je hebt gelijk maar ik vind het gewoon interessant omdat auto's een beetje m'n hobby zijnJanoz schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:40:
Je moet gewoon maar ff geduld hebben tot je in dienst bent en je je tijdelijke huurauto hebt. Dan kun je namelijk op het intranet door de complete lijst bladeren en in die lijst staat exact hoeveel die specifieke auto je netto gaat kosten.
Komop zeg..
Anoniem: 231198
http://www.leaseplan.nl/fisc_fin/fiscale_bijteller.asp
Btw, je kunt daar ook een negative eigen bijdrage invullen als je een goedkope auto least en wat terug krijgt.
En je mag 13.600 prive rijden. Wat je meer rijdt moet je 12 cent per kilometer voor betalen. Dit kun je echter als aftrekpost voor de belasting opvoeren. Als gevolg betaal je ongeveer 8 cent per kilometer. Hoe het precies werkt weet ik ook niet.
En die werkt dan nog met "maar" 22%Anoniem: 231198 schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:57:
Ga maar hierheen, dan kun je uitrekenen wat je netto per maand kwijt bent:
http://www.leaseplan.nl/fisc_fin/fiscale_bijteller.asp
Btw, je kunt daar ook een negative eigen bijdrage invullen als je een goedkope auto least en wat terug krijgt.
En je mag 13.600 prive rijden. Wat je meer rijdt moet je 12 cent per kilometer voor betalen. Dit kun je echter als aftrekpost voor de belasting opvoeren. Als gevolg betaal je ongeveer 8 cent per kilometer. Hoe het precies werkt weet ik ook niet.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik denk niet dat hij zijn auto heeft voor 2008, jij wel?Janoz schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:01:
Op dit moment is het ook nog steeds maar 22%
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Dan heb je als het goed is wat capabele lui in huis, maar dit is blijkbaar niet werkend te krijgen... Ik zit er bijna aan te denken om gewoon een image van de laptop te trekken en gewoon de boel maar zelf helemaal opnieuw te instaleren. Dan kan ik tenminste met een gerust hart op dat ding internet aanslingeren....
Maar zo lastig is het toch niet om de laptop thuis op internet te krijgen? Bij mij was het iig een koud kunstje.. als ik thuis ben internet ik via mijn eigen netwerk en op het werk werkt alles meteen weer.
waarom gebruik je neit gewoon webmail eigenlijk?Janoz schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:35:
Waar ik me trouwens steeds meer aan begin te ergeren is het hele interne IT gebeuren. Ik zit bij een klant dus kom weinig op kantoor. Buiten kantoor is het eigenlijk alleen fatsoenlijk mogelijk om bij je mail te komen. Het hele RAP werkt vaker wel dan niet en ook het update van mijn laptop is niet mogelijk. Je kunt wel inbellen, maar dat heeft bij mij ook nog nooit gewerkt. Ik wordt dus eigenlijk gedwongen om elke week buiten kantooruren nog even op kantoor langs te komen om er voor te zorgen dat mijn outlook weer een beetje in lijn is met exchange en dat de windows updates gedownload worden.
Dan heb je als het goed is wat capabele lui in huis, maar dit is blijkbaar niet werkend te krijgen... Ik zit er bijna aan te denken om gewoon een image van de laptop te trekken en gewoon de boel maar zelf helemaal opnieuw te instaleren. Dan kan ik tenminste met een gerust hart op dat ding internet aanslingeren....
Ik accepteer eigenlijk altijd maar dat m'n laptop achterloopt.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
@Gambino & avotar: Het had me normaal ook niet uitgemaakt, maar ik synchroniseer mijn agenda met mijn PDA. Ik ben nu gedwongen om mijn agenda via OWA en in de PDA appart bij te houden. Ik hou niet van dubbel werk.
Achjah, zo lijkt het ook niet mogelijk om een spamfilter te installeren.Janoz schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:35:
Waar ik me trouwens steeds meer aan begin te ergeren is het hele interne IT gebeuren. Ik zit bij een klant dus kom weinig op kantoor. Buiten kantoor is het eigenlijk alleen fatsoenlijk mogelijk om bij je mail te komen. Het hele RAP werkt vaker wel dan niet en ook het update van mijn laptop is niet mogelijk. Je kunt wel inbellen, maar dat heeft bij mij ook nog nooit gewerkt. Ik wordt dus eigenlijk gedwongen om elke week buiten kantooruren nog even op kantoor langs te komen om er voor te zorgen dat mijn outlook weer een beetje in lijn is met exchange en dat de windows updates gedownload worden.
Ik krijg sinds 2/3 maand behoorlijk wat spam op m'n lcmg account.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
hmmm ja.. dan zit je inderdaad wel..Janoz schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:44:
@Gambino: Op internet komen is geen probleem. Op intranet komen heb ik echter meer moeite mee.
@Gambino & avotar: Het had me normaal ook niet uitgemaakt, maar ik synchroniseer mijn agenda met mijn PDA. Ik ben nu gedwongen om mijn agenda via OWA en in de PDA appart bij te houden. Ik hou niet van dubbel werk.
kun je niet gewoon aangeven dat je bij de klant zit en alles via je mailadres de klant wil ontvangen?
je secretaresse kan dat wel regelen hoor.
ja precies.. via de orc... heel irritant..T-8one schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:43:
[...]
Achjah, zo lijkt het ook niet mogelijk om een spamfilter te installeren.
Ik krijg sinds 2/3 maand behoorlijk wat spam op m'n lcmg account.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ben 3 september begonnen in Arnhem met de masterclass MES. In plaats van Siematic IT krijgen we nu echter eerst een cursus Camstar Insite, geen probleem, gewoon een andere tool om zo'n beetje hetzelfde te bewerkstelligen.
Ik had de sfeer al wat geproefd, maar tot nu toe ben ik alleen nog maar vriendelijke en leuke collega's tegen gekomen, dus dat zit in ieder geval goed.
16-26 oktober zit ik alsnog in Italië voor de Siematic training, ook weer een leuke ervaring verwacht ik.
De tijdelijke leaseauto (Astra) is al een verademing, kan niet wachten op de BMW (al mag ik die pas begin november bestellen, waardoor ik hem pas in 2008 zal krijgen
Verder heb ik het tot nu toe prima naar m'n zin en kijk er naar uit om écht aan de slag te gaan.
Anoniem: 25844
sinds 1 mei in dienst bij LogicaCMG. 2 maanden masterclass Business Management Support gedaan in Amstelveen. Erg leuke en leerzame tijd daar gehad. Direct de eerste dag al gedetacheerd bij de klant (intake bij klant al tijdens de masterclass gedaan).
Opdracht sloot goed aan bij de masterclass, wel vrij pittig maar daardoor ook genoeg uitdaging. Ondertussen ook al verschillende zaken buiten werktijd met LCMG ondernomen wat ook erg leuk is. De positieve punten vind ik dan ook:
- goed doordacht traject (Masterclass --> opdracht klant in combinatie met coaching etc.)
- Er worden veel leuke vrijblijvende activiteiten georganiseerd zodat je ook je collega's leert kennen ondanks dat je bij de klant zit
(zoals cursus, thema avond, avondje naar voetbalwedstrijd, team en locatie meetings, borrels, etentjes, sportieve activiteiten, young LogicaCMG en ga zo maar door)
- veel aandacht voor coaching en ontwikkeling
een prima plek om als starter te beginnen en ervaring op te doen. Wat me nog wel onduidelijk is gebleven is hoe het zit met het nieuwe salarissysteem en het level waar je als kersverse starter in terecht komt. Kent dit level standaard verhogingen of is het ook afhankelijk van je prestatie?
En klopt het dat level 0 twee maal per jaar een kleine verhoging kent i.p.v. twee maal per jaar een substantiele tot je in Level 1 komt? Zo iets ving ik op tijdens het verhaaltje over nieuwe salarissysteem, maar weet niet of dit daadwerkelijk al geimplementeerd is.
Gedetacheerd worden bevalt me ook goed! Je leert erg veel in korte tijd en met je lease-bak kom je ook nog eens ergens
Ik heb mijn CV ook nog bij Vici op de deurmat gelegd via een vriend die daar werkt, maar ik denk dat mijn voorkeur voor nu toch meer bij LCMG ligt.
Ik heb niet eens de moeite genomen om een image te maken. Gewoon geformatteerd en Vista er op gezetJanoz schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:35:

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Anoniem: 229806
Het begon al bij binnenkomst in het gebouw in Eindhoven, met een erg onbehulpzame medewerker achter de balie. Ik vroeg naar LCMG: "Ja, die zitten in dit gebouw.". Ok, daarna vroeg ik me af waar de liften dan waren: "In die hoek.". Dus ik naar de hoek; blijk je een pas nodig te hebben om daar door te komen, dus ik weer terug naar de balie. "Ik kan niet ruiken dat je bezoeker bent; daar inschrijven en dan doe ik de poort wel open".
Belachelijk.
Dit ligt niet aan LCMG, maar toch: in mijn uitnodiging stond dat ik op de 20e verdieping moet zijn en niet dat ik me om daar te komen eerst moest melden bij de balie, omdat anders de liften onbereikbaar zijn.
Daarna een gesprek gehad met meneer van den Heuvel, maar het sprak me simpelweg niet genoeg aan. Wellicht heb ik me teveel laten leiden door de eerste indruk van het geheel, maar ik voelde me niet op mijn gemak.
Dus, succes bij de afdeling Finances en laat even weten hoe het jou verging. Ben erg benieuwd.
Zoals je zelf al aangeeft heeft een baliemedewerker van heel het gebouw niets met LCMG te maken maar het zet natuurlijk wel een beetje de sfeer. Ik zou er na het gesprek ook wat van zeggen, maar goed.Anoniem: 229806 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:32:
@FlowDesign: ben benieuwd naar jouw ervaringen aldaar. Mijne waren dermate slecht dat ik niet ben ingegaan op een voorstel tot sollicitatie.
Het begon al bij binnenkomst in het gebouw in Eindhoven, met een erg onbehulpzame medewerker achter de balie. Ik vroeg naar LCMG: "Ja, die zitten in dit gebouw.". Ok, daarna vroeg ik me af waar de liften dan waren: "In die hoek.". Dus ik naar de hoek; blijk je een pas nodig te hebben om daar door te komen, dus ik weer terug naar de balie. "Ik kan niet ruiken dat je bezoeker bent; daar inschrijven en dan doe ik de poort wel open".
Belachelijk.
Dit ligt niet aan LCMG, maar toch: in mijn uitnodiging stond dat ik op de 20e verdieping moet zijn en niet dat ik me om daar te komen eerst moest melden bij de balie, omdat anders de liften onbereikbaar zijn.
Daarna een gesprek gehad met meneer van den Heuvel, maar het sprak me simpelweg niet genoeg aan. Wellicht heb ik me teveel laten leiden door de eerste indruk van het geheel, maar ik voelde me niet op mijn gemak.
Dus, succes bij de afdeling Finances en laat even weten hoe het jou verging. Ben erg benieuwd.
Ik ga voor een informatief gesprek en ik weet eigenlijk nog niet welke richting ik op wil, dus ik hoef niet persé bij finance o.i.d. te solliciteren, het kan nog alle kanten op. Ik ben zelf ook van veel markten thuis dus dat is wel handig.
Bovendien, als ik zo'n beetje alle grote ICT detacheerders op een rijtje zet dan denk ik toch dat LCMG een van de weinige is waar ik überhaupt zou willen werken. De meeste hoor ik alleen maar negatieve dingen over.
Ik ga het vrijdag wel zien
Ik was oorspronkelijk aangemeld bij een andere afdeling, maar was doorgestuurd naar Finance. Het is dus waarschijnlijk wel zo dat je gaat solliciteren bij Finance na je informatieve gesprek.
(Dat zal meneer van den Heuvel in ieder geval wel willen denk ik
Succes!
Is heel erg vestiging afhankelijk.Anoniem: 96482 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:46:
Werken er eigenlijk nog ex-Logicanen bij LCMG, of is iedereen nu echt vertrokken?
In Rotterdam zitten bijvoorbeeld relatief veel Logicanen, en in Arnhem bijna nul koma nul
Anoniem: 229806 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:05:
meneer van den Heuvel

Hey Flow, waar blijft mijn update?
Hoe ging het gesprek?
[ Voor 29% gewijzigd door Xochiquetzal op 01-10-2007 10:50 ]
Verwelkom wat je niet kunt vermijden.
Gewoon Pim.
Ik vond het maar een vaag gesprek. Aan de hand van wat ik vertelde over wat ik graag wil kwam hij met een 4-tal richtingen die wel bij mij zouden passen, maar daarvan vond ik alleen BI interessant. Echter is er waarschijnlijk pas over een jaar weer een masterclass BI. Dus dan zouden ze voor mij een apart traject op moeten zetten terwijl ik niet eens zeker weet of ik het wel leuk vind, wat voor LCMG dus weer een risico is. Maar uit het gesprek werd mij dus ook totaal niet duidelijk wat ik in de praktijk kon verwachten. Bovendien vond hij het maar "raar" dat ik zei dat ik geen trek had om bijv. in Groningen te moeten werken terwijl ik in Eindhoven woon. "Want dat zou kunnen gebeuren." Dat zou voor mij een reden zijn om ontslag te nemen, maar goed.Hey Flow, waar blijft mijn update?
Hoe ging het gesprek?
Pim zou deze week nog contact met mij opnemen maar ik heb afgelopen vrijdag ook een heel goed gesprek gehad bij een ander bedrijf, dus ik denk niet dat het LCMG gaat worden.
Jeps dat is helaas wel iets wat kan gebeuren als je de detachering in gaat.FlowDesign schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:13:
......
Ik vond het maar een vaag gesprek. Aan de hand van wat ik vertelde over wat ik graag wil kwam hij met een 4-tal richtingen die wel bij mij zouden passen, maar daarvan vond ik alleen BI interessant. Echter is er waarschijnlijk pas over een jaar weer een masterclass BI. Dus dan zouden ze voor mij een apart traject op moeten zetten terwijl ik niet eens zeker weet of ik het wel leuk vind, wat voor LCMG dus weer een risico is. Maar uit het gesprek werd mij dus ook totaal niet duidelijk wat ik in de praktijk kon verwachten. Bovendien vond hij het maar "raar" dat ik zei dat ik geen trek had om bijv. in Groningen te moeten werken terwijl ik in Eindhoven woon. "Want dat zou kunnen gebeuren." Dat zou voor mij een reden zijn om ontslag te nemen, maar goed.
Pim zou deze week nog contact met mij opnemen maar ik heb afgelopen vrijdag ook een heel goed gesprek gehad bij een ander bedrijf, dus ik denk niet dat het LCMG gaat worden.
Vooral als de markt weer slecht is. Normaal proberen ze wel wat te zoeken in de buurt (bij mij was dat tenminste zo). Maar heb ook verhalen gehoord dat mensen in enschede wonen en een jaar lang in een hotel in den haag moeten zitten.
Dit zou ik ook niet accepteren, maar het nadeel is wel dat als je te lang op de bank zit, ze je gewoon gaan verplichten. (maar dat zou bij andere detacheerders wel hetzelfde zijn)
je kan alijtd nog een opdracht weigeren of proberen er samen uit te komen..stimpyrulez schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 07:36:
[...]
Jeps dat is helaas wel iets wat kan gebeuren als je de detachering in gaat.
Vooral als de markt weer slecht is. Normaal proberen ze wel wat te zoeken in de buurt (bij mij was dat tenminste zo). Maar heb ook verhalen gehoord dat mensen in enschede wonen en een jaar lang in een hotel in den haag moeten zitten.
Dit zou ik ook niet accepteren, maar het nadeel is wel dat als je te lang op de bank zit, ze je gewoon gaan verplichten. (maar dat zou bij andere detacheerders wel hetzelfde zijn)
als je dat dan niet doet.. of niet durft (wellicht dat dat met je enschedeese collega's aan de hand was).. sja.. dan niet.. maar dan een hotel in..
Doen ze bij LogicaCMG ook wel, alleen is dat lastiger als je een junior bent, omdat alle klanten senioren willen. Meestal zetten ze dan ook een junior in het team met een senior. Maar die keuze is wat minder groot natuurlijk, dus zal je het eerste jaar best verder weg kunnen te zitten. Ik rijd nu iedere dat 145 km.stimpyrulez schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 07:36:
[...]
Jeps dat is helaas wel iets wat kan gebeuren als je de detachering in gaat.
Vooral als de markt weer slecht is. Normaal proberen ze wel wat te zoeken in de buurt (bij mij was dat tenminste zo).
Ja hallo. Mensen uit Enschede moeten ook niet zeuren. ALLES is ver weg als je in Enschede woont, behalve Duitslandstimpyrulez schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 07:36:
[...]
Maar heb ook verhalen gehoord dat mensen in enschede wonen en een jaar lang in een hotel in den haag moeten zitten.
Maar jammer Flow, ik had je graag al collega willen zien (en dan niet alleen vanwege de bonus
[ Voor 4% gewijzigd door Xochiquetzal op 02-10-2007 18:04 ]
Pim belde me vandaag nog dat ze me graag een sollicitatie willen laten doen bij de SAP club (Voor SAP BW bijv.) dus misschien wordt het nog wat.Xochiquetzal schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:02:
[...]
Doen ze bij LogicaCMG ook wel, alleen is dat lastiger als je een junior bent, omdat alle klanten senioren willen. Meestal zetten ze dan ook een junior in het team met een senior. Maar die keuze is wat minder groot natuurlijk, dus zal je het eerste jaar best verder weg kunnen te zitten. Ik rijd nu iedere dat 145 km.
[...]
Ja hallo. Mensen uit Enschede moeten ook niet zeuren. ALLES is ver weg als je in Enschede woont, behalve Duitsland
Maar jammer Flow, ik had je graag al collega willen zien (en dan niet alleen vanwege de bonus)
Maar ik heb donderdag ook nog een gesprek bij Sogeti voor een functie die ik veel leuker vind dan SAP en daarna een 2e gesprek bij Vici. Dus misschien dat ik ook niet meer toekom aan die sollicitatie bij LCMG.
Eerlijk gezegd: Ga gewoon voor dat wat je het leukst lijkt. Jobhoppen kan altijd nogFlowDesign schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:45:
[...]
Pim belde me vandaag nog dat ze me graag een sollicitatie willen laten doen bij de SAP club (Voor SAP BW bijv.) dus misschien wordt het nog wat.
Maar ik heb donderdag ook nog een gesprek bij Sogeti voor een functie die ik veel leuker vind dan SAP en daarna een 2e gesprek bij Vici. Dus misschien dat ik ook niet meer toekom aan die sollicitatie bij LCMG.
Succes in ieder geval!
Ja je kan een opdracht weigeren... maar hoevaak?avotar schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 15:20:
[...]
je kan alijtd nog een opdracht weigeren of proberen er samen uit te komen..
als je dat dan niet doet.. of niet durft (wellicht dat dat met je enschedeese collega's aan de hand was).. sja.. dan niet.. maar dan een hotel in..
Na 2 keer denk ik dat ze je wel gaan verplichten, en dan moet je.
En vaak vonden ze wel een goede plek, maar net wat ik zei. "Als de markt slecht is", dan heb je niet zo veel te kiezen. En dan zijn ze echt wel minder schappelijk als jij al 2x een opdracht weigert.
(oh ja, werk er trouwens niet meer bij LCMG, en heb ook nooit last gehad.
Anoniem: 96482
je moet nooit vergeten hoeveel omzet je genereert voor je werkgever. Van de 80-120 EUR per uur die ze voor je rekenen krijg jij 25 EUR. Ik zou denken dat je na je eerste opdracht minimaal 3x die periode alles mag afslaan wat te ver weg is, of anderszins niet bevaltavotar schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 15:20:
[...]
je kan alijtd nog een opdracht weigeren of proberen er samen uit te komen..
Algemene tip: maak al je lopende sollicitaties af en kies pas wanneer je de aanbiedingen voor je hebt liggen.FlowDesign schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:45:
[...]
Pim belde me vandaag nog dat ze me graag een sollicitatie willen laten doen bij de SAP club (Voor SAP BW bijv.) dus misschien wordt het nog wat.
Je kunt best bij een eindronde van een sollicitatie zeggen dat je een bepaalde bedenktijd wilt op de aanbieding. Dat is een redelijke wens en het is alleen maar netjes om dat direct aan te geven in plaats van eerst af te wachten dat ze je een week later bellen.
Is dat normaal bij een detacheringsbedrijf. Dat zullen namelijk behoorlijke kosten voor zo'n berijf met zich meebrengen. Voor hun zou het makkelijker zijn om tegen een werknemer te zeggen: Tja, je zit bij een detacheerder, je verdient ernaar, dus zoek maar woonruimte...Janoz schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 08:25:
Ach, een klusje aan de andere kant van het land vind ik niet zo'n heel groot probleem, zolang het maar te overzien is. Met overzien bedoel ik dan dat het niet langer dan een maand (of paar maanden) is, dat er afspraken gemaakt kunnen worden over 4x9 of 4x10 werken en dat er een hotel geregeld is. Over het algemeen is dat niet zo'n heel groot probleem.
Dat si namelijk iets waar ik bang voor ben.
Een hotel is normaal ja. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand ervoor moest verhuizen. Als dat al gebeurd dan is dat eigen keus. Een hotelletje komt wel voor bij klussen waarvoor je ver moet reizen.Eriksk schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:32:
[...]
Is dat normaal bij een detacheringsbedrijf. Dat zullen namelijk behoorlijke kosten voor zo'n berijf met zich meebrengen. Voor hun zou het makkelijker zijn om tegen een werknemer te zeggen: Tja, je zit bij een detacheerder, je verdient ernaar, dus zoek maar woonruimte...
Ik weet in ieder geval dat dát bij LogicaCMG niet het geval is. Die regelen netjes een hotel voor je, als je dat wil. Maar ook vanuit dat oogpunt is het voor LogicaCMG veel voordeliger om er voor te zorgen dat de consultants in de regio kunnen werken. Dat houdt én de kosten omlaag én de werknemer blij.Eriksk schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:32:
[...]
Is dat normaal bij een detacheringsbedrijf. Dat zullen namelijk behoorlijke kosten voor zo'n berijf met zich meebrengen. Voor hun zou het makkelijker zijn om tegen een werknemer te zeggen: Tja, je zit bij een detacheerder, je verdient ernaar, dus zoek maar woonruimte...
[ Voor 42% gewijzigd door Xochiquetzal op 03-10-2007 12:39 ]
Bij LogicaCMG weet je aan het einde van de sollicitatie al of je de baan krijgt of niet, dus dat gaat hier niet op.t_captain schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:44:
[...]
Algemene tip: maak al je lopende sollicitaties af en kies pas wanneer je de aanbiedingen voor je hebt liggen.
Je kunt best bij een eindronde van een sollicitatie zeggen dat je een bepaalde bedenktijd wilt op de aanbieding. Dat is een redelijke wens en het is alleen maar netjes om dat direct aan te geven in plaats van eerst af te wachten dat ze je een week later bellen.
Waarom zou dat niet kunnen? Je krijgt van LCMG een bedenktijd om het contract te tekenen.Xochiquetzal schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:39:
[...]
Bij LogicaCMG weet je aan het einde van de sollicitatie al of je de baan krijgt of niet, dus dat gaat hier niet op.
Maar ja, je bent wel in dienst, en als je een opdracht afwijst, is dat eigenlijk werkweigering.Anoniem: 96482 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:34:
[...]
je moet nooit vergeten hoeveel omzet je genereert voor je werkgever. Van de 80-120 EUR per uur die ze voor je rekenen krijg jij 25 EUR. Ik zou denken dat je na je eerste opdracht minimaal 3x die periode alles mag afslaan wat te ver weg is, of anderszins niet bevalt.
En waarschijnlijk doen ze niet moeilijk met 1 a 2 keer.
Maar denk dat als je het te vaak doet, je gewoon er uit gegooid wordt met als reden werk weigering. (heb nog nooit gehoord dat het is gebeurd hoor, maar zou me het voor kunnen stellen)
tuurlijk wel.. dat LCMG weet dat ze je willen, betekent niet dat je er zelf niet nog even over na kan denken....Xochiquetzal schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:39:
[...]
Bij LogicaCMG weet je aan het einde van de sollicitatie al of je de baan krijgt of niet, dus dat gaat hier niet op.
Och.. niet helemaal hoor.stimpyrulez schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:03:
[...]
Maar ja, je bent wel in dienst, en als je een opdracht afwijst, is dat eigenlijk werkweigering.
Maar denk dat als je het te vaak doet, je gewoon er uit gegooid wordt met als reden werk weigering. (heb nog nooit gehoord dat het is gebeurd hoor, maar zou me het voor kunnen stellen)
Vanuit mij persoonlijk. Ik ben naar Middelburg verhuist en heb aangegeven dat ik niet verder meer wil reizen dan Rotterdam / Den Bosch.
Bieden ze me een klus aan in Utrecht. Daar heb ik vriendelijk voor bedankt en vervolgens zoeken ze gewoon verder voor me.
Maar goed.. ik heb 8 jaar ervaring en heb een hele gewilde skill, dus misschien misbruik ik m'n positie ook wel een beetje....
Punt blijft: als je junior bent moet je ook een beetje jezelf bewijzen. LCMG is geen Accenture
Laatst hoorde ik van iemand die in Rotterdam woonde en niet naar Den Haag wilde en dan denk ik...
nee.. laat ik dat ook maar niet zeggen..

Dat kwam voor mij niet als een verrassing, het is zelfs heel logisch. Als er niks in de buurt geschikt is, maar wel ergens anders, dan ga je dat toch doen? Je gaat toch niet bij een detacheerder werken om een x aantal maanden niks te doen. Het belangrijkste is, denk ik, om een zo interessant mogelijk CV op te bouwen door zoveel mogelijk opdrachten aan te nemen die 'goed zijn voor je CV'. Dan is de kans dat je na deze - qua reistijden wat minder fijne - periode veel sneller geplaatst kan worden op een project. De kans is dan uiteraard ook groter dat je wel fijn in de buurt komt te zitten.
Zelf ben ik nu gaan werken voor een kleinere detacheerder en ik zou het liefst morgen beginnen op een project. Waar het is kan me niet schelen eigenlijk. Als schoolverlater zonder veel praktijkervaring ben ik blij met elke (werk)ervaring die me wordt aangeboden.
We hebben al zoveel geluk dat de markt momenteel dusdanig gunstig is dat we bij zoveel bedrijven kunnen komen werken; als we nou ook nog de luxe gaan eisen dat alle projecten binnen een straal van x kilometer liggen raken we wel erg gewend. De markt zal niet altijd zo gunstig zijn, dus iedereen die via detachering werkt zal ooit op een 'minder' project komen.
Maar, dat is de mening die ik op dit moment heb. Deze mening is subject to change
Klopt, maar dan hoef je niet "eerst af te wachten dat ze je een week later bellen." Dan ligt de beslissing bij jou en heb je in ieder geval zekerheid.Donde schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:49:
[...]
Waarom zou dat niet kunnen? Je krijgt van LCMG een bedenktijd om het contract te tekenen.
Gezien de hoeveelheid centjes die je oplevert, vind ik het niet meer dan billijk dat bijvoorbeeld de reistijd dan ten koste van de werkgever komt, in ieder geval gedeeltelijk. Alles boven een uur per dag bijvoorbeeld. Maar een hotel is dan goedkoper voor LCMG, en daar wordt dan op aangedrongen.stimpyrulez schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:03:
Maar ja, je bent wel in dienst, en als je een opdracht afwijst, is dat eigenlijk werkweigering.
Helaas...Anoniem: 96482 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:27:
[...]
Gezien de hoeveelheid centjes die je oplevert, vind ik het niet meer dan billijk dat bijvoorbeeld de reistijd dan ten koste van de werkgever komt, in ieder geval gedeeltelijk. Alles boven een uur per dag bijvoorbeeld.
Reken daar maar niet op. 1 á 1.25 uur reistijd (enkele reis) wordt als acceptabel gezien. Pas als het structureel is en voor langere tijd zal er overleg gepleegd worden over hoe en wat qua compensatie.Anoniem: 96482 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:27:
[...]
Gezien de hoeveelheid centjes die je oplevert, vind ik het niet meer dan billijk dat bijvoorbeeld de reistijd dan ten koste van de werkgever komt, in ieder geval gedeeltelijk. Alles boven een uur per dag bijvoorbeeld. Maar een hotel is dan goedkoper voor LCMG, en daar wordt dan op aangedrongen.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ben het met je eens dat je genoeg opleverd, en dat ze dan eigenlijk wel wat meer mogen vergoeden.Anoniem: 96482 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:27:
[...]
Gezien de hoeveelheid centjes die je oplevert, vind ik het niet meer dan billijk dat bijvoorbeeld de reistijd dan ten koste van de werkgever komt, in ieder geval gedeeltelijk. Alles boven een uur per dag bijvoorbeeld. Maar een hotel is dan goedkoper voor LCMG, en daar wordt dan op aangedrongen.
Maar ja...
Dan zeggen ze dat je er voor gekozen hebt (en dat heb je ook), dus ja dan had je er eerder over na moeten denken.
Dat besef komt met de tijd, vandaar ook het verloop qua personeel. Niet alleen bij LCMG natuurlijk.stimpyrulez schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 07:11:
Ben het met je eens dat je genoeg opleverd, en dat ze dan eigenlijk wel wat meer mogen vergoeden.
Maar ja...
Dan zeggen ze dat je er voor gekozen hebt (en dat heb je ook), dus ja dan had je er eerder over na moeten denken.
Zelf heb ik LCMG drie jaar meegemaakt, na de overname door Logica. Aan het einde van die periode kreeg ik pas echt te maken met de CMG in LCMG, en toen had ik het snel bekeken.
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Jaarfeest is pas volgend jaar weer. Dat zal dan waarschijnlijk een meeting van een BU zijn.AngelDust schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:49:
Hebben er meer mensen binnen LCMG komend weekend een jaarfeest? Of is dat per BU verschillend ?
Nee dat is de jaarmeetingDonde schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:57:
[...]
Jaarfeest is pas volgend jaar weer. Dat zal dan waarschijnlijk een meeting van een BU zijn.
Jaarfeest en afsluiting zijn echt per divisie verschillend.. ook het krijgen van een kerstpakket verschilt per divisie.
Vier jij dan geen feest op de jaarmeeting? Dat is het feest van het jaar voor LCMG!

Welkom!Anoniem: 240335 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:12:
ik ga vanaf 2 januari beginnen bij LCMG in Maastricht (ISA)
Welke BU zit je?AngelDust schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:49:
Hebben er meer mensen binnen LCMG komend weekend een jaarfeest? Of is dat per BU verschillend ?
[ Voor 37% gewijzigd door Xochiquetzal op 16-11-2007 08:26 ]
Grunn
Bier fan Fryske grûn!
oh ja da's waar.. een bekende nederlander kwam...Royz schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 08:38:
Voor zover ik weet is in Maart de jaarmeeting met een bekende nederlander
ik las het en ik dacht.. hey... weer een reden om maar eens niet te gaan
Paul de Leeuw dit jaar met een speciale "Mooi! weer de Leeuw"Royz schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 08:38:
Voor zover ik weet is in Maart de jaarmeeting met een bekende nederlander
Memories of yesterday, will grow, but never die
Hey Avotar,avotar schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:09:
[...]
oh ja da's waar.. een bekende nederlander kwam...
ik las het en ik dacht.. hey... weer een reden om maar eens niet te gaan
Zet je DM eens aan !
Ik wil iets van je weten !
Qua reistijd moet je als consultant toch 1 uur acceptabel vinden, anders moet je gewoon een baan in de buurt zoeken. Het voordeel van Logica is dat ze een stuk of 10 kantoren in NL hebben en dat daardoor de meeste consultants binnen een acceptabele afstand aan het werk zijn. Ook als starter heb je hier zeker wat in te brengen, een collega van mij die net twee maanden in dienst is weigerde bijvoorbeeld in Amsterdam te gaan werken (vanuit rotterdam niet echt leuk reizen) en daar werd absoluut niet moeilijk over gedaan. Als je dus een consultancy baan zoekt met redelijke reistijden, is Logica geen slechte keuze.
Van Logica is alleen de naam overgebleven in LogicaCMG, van de oude bedrijfscultuur resteert hoegenaamd niets. Tijdens mijn LCMG-jaren woonde ik in Amsterdam, en alle projecten bevonden zich in Rotterdam of Den Haag. Een klus in Vught werd aangesmeerd onder het motto: da's een uurtje over de A2. Mijn weigering werd niet echt gewaardeerd. Verder werken die 10 kantoren allemaal voor zichzelf, dus men stuurt liever een 'eigen' werknemer van Amsterdam naar Rotterdam, dan dat men de opdracht gunt aan het kantoor (divisie, BU, whatever) in Rotterdam.Matango schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:17:
... Het voordeel van Logica is dat ze een stuk of 10 kantoren in NL hebben en dat daardoor de meeste consultants binnen een acceptabele afstand aan het werk zijn. Ook als starter heb je hier zeker wat in te brengen, een collega van mij die net twee maanden in dienst is weigerde bijvoorbeeld in Amsterdam te gaan werken (vanuit rotterdam niet echt leuk reizen) en daar werd absoluut niet moeilijk over gedaan. Als je dus een consultancy baan zoekt met redelijke reistijden, is Logica geen slechte keuze.
Dat lukt me niet echt..nextware schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:24:
[...]
Hey Avotar,
Zet je DM eens aan !
Ik wil iets van je weten !
mail me maar op m'n messengeradres in m'n profiel..
trouwens.. nextware... je hebt m'n mailadres...
[ Voor 8% gewijzigd door avotar op 19-11-2007 08:28 ]
Natuurlijk is het zo dat de BU's zelf ook aan hun eigen billability denken... zo werkt het nu eenmaal. Maar je moet natuurlijk alles zien in de tijd waar het zich afspeelt. Een jaar of pakweg 5 geleden kon je bij geen enkel IT bedrijf je wat permiteren. Je moest blij zijn dat je er kon werken. Nu de markt weer beter is, krijg je als werknemer gewoon wat meer mogelijkheden.Anoniem: 96482 schreef op zondag 18 november 2007 @ 23:51:
[...]
Van Logica is alleen de naam overgebleven in LogicaCMG, van de oude bedrijfscultuur resteert hoegenaamd niets. Tijdens mijn LCMG-jaren woonde ik in Amsterdam, en alle projecten bevonden zich in Rotterdam of Den Haag. Een klus in Vught werd aangesmeerd onder het motto: da's een uurtje over de A2. Mijn weigering werd niet echt gewaardeerd. Verder werken die 10 kantoren allemaal voor zichzelf, dus men stuurt liever een 'eigen' werknemer van Amsterdam naar Rotterdam, dan dat men de opdracht gunt aan het kantoor (divisie, BU, whatever) in Rotterdam.
En nogmaals, ik heb het niet specifiek over LCMG hier.
Maar goed, ik ben iemand die sowieso over reizen wat makkelijker denkt.
Ik vind persoonlijk dat je een beetje een zeur bent als je klaagt over rotterdam - amsterdam.
Zelf zit ik ook 130 km in de auto dagelijks.. en moet ik ook rotterdam helemaal voorbij.
De vraag is of je je senang voelt bij een bedrijf waar de dingen nu eenmaal zo werken. Zelf vond ik het altijd van ongekende absurditeit om onderweg van Amsterdam naar Rotterdam in de file bij Leiderdorp collega's te groeten die in de file van Rotterdam naar Amsterdam stonden, en zeker als dit alleen als doel had om de uitzend-bonus van managers zeker te stellen. Maar ieder zijn ding hoor, ik zeur daar niet over, ik heb vriendelijk afscheid genomen.avotar schreef op maandag 19 november 2007 @ 08:27:
[...]
Natuurlijk is het zo dat de BU's zelf ook aan hun eigen billability denken... zo werkt het nu eenmaal. Maar je moet natuurlijk alles zien in de tijd waar het zich afspeelt. Een jaar of pakweg 5 geleden kon je bij geen enkel IT bedrijf je wat permiteren. Je moest blij zijn dat je er kon werken. Nu de markt weer beter is, krijg je als werknemer gewoon wat meer mogelijkheden.
En nogmaals, ik heb het niet specifiek over LCMG hier.
Maar goed, ik ben iemand die sowieso over reizen wat makkelijker denkt.
Ik vind persoonlijk dat je een beetje een zeur bent als je klaagt over rotterdam - amsterdam.
Zelf zit ik ook 130 km in de auto dagelijks.. en moet ik ook rotterdam helemaal voorbij.
Overigens, ongeacht de economische situatie: als starter word je natuurlijk altijd gepiepeld. "Zo werkt het nu eenmaal".
Erg interessant... Ik heb juist begrepen dat er van CMG niet meer is overgebleven dan de naam.Anoniem: 96482 schreef op zondag 18 november 2007 @ 23:51:
[...]
Van Logica is alleen de naam overgebleven in LogicaCMG, van de oude bedrijfscultuur resteert hoegenaamd niets. Tijdens mijn LCMG-jaren woonde ik in Amsterdam, en alle projecten bevonden zich in Rotterdam of Den Haag. Een klus in Vught werd aangesmeerd onder het motto: da's een uurtje over de A2. Mijn weigering werd niet echt gewaardeerd.
Enneuh, mijn ervaring m.b.t. weigeren vanwege te lange reistijden komt ook niet overeen met wat jij nu zegt. Maar goed, mij hoor je dan ook niet over een uurtje enkele reis...
Volgens mij ben jij de enige die dat roeptAnoniem: 96482 schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:29:
[...]
De vraag is of je je senang voelt bij een bedrijf waar de dingen nu eenmaal zo werken.
[...]
Overigens, ongeacht de economische situatie: als starter word je natuurlijk altijd gepiepeld. "Zo werkt het nu eenmaal".
Anoniem: 94757
Hiervoor had ik een reistijd van 20 minuten naar de klant. Dus tot nu toe maakt LogicaCMG voor wat mij betreft hun uitspraken wel waar.
[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 94757 op 19-11-2007 17:39 ]
Als ik dit zo lees zal er nog wel meer hebben gespeeld, anders had je dit positiever gesteld...Anoniem: 96482 schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:29:
[...]
De vraag is of je je senang voelt bij een bedrijf waar de dingen nu eenmaal zo werken. Zelf vond ik het altijd van ongekende absurditeit om onderweg van Amsterdam naar Rotterdam in de file bij Leiderdorp collega's te groeten die in de file van Rotterdam naar Amsterdam stonden, en zeker als dit alleen als doel had om de uitzend-bonus van managers zeker te stellen. Maar ieder zijn ding hoor, ik zeur daar niet over, ik heb vriendelijk afscheid genomen.
Ik denk dat je idd een vand e weinigen bent gelukkig die zo denkt.
hmmm daar wil ik het gezien een van m'n vorige posts helemaal niet over hebben.Xochiquetzal schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:37:
Volgens mij ben jij de enige die dat roeptHet ligt ook aan je persoon. Ik neem geen genoegen met dat soort uitspraken. Helemaal niet gezien de reclamecampagne die ik dagelijks op de radio hoor.
Xochiquetzal schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:37:
[...]
Volgens mij ben jij de enige die dat roeptHet ligt ook aan je persoon. Ik neem geen genoegen met dat soort uitspraken. Helemaal niet gezien de reclamecampagne die ik dagelijks op de radio hoor.
Ik krijg ineens zwaar de indruk dat er wat PR-mensen van LogicaCMG niets anders te doen hebben dan de hele dag op dit forum rond te hangen. :-)avotar schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 08:09:
Als ik dit zo lees zal er nog wel meer hebben gespeeld, anders had je dit positiever gesteld...
Ik denk dat je idd een vand e weinigen bent gelukkig die zo denkt.
[...]
Omdat ze een andere mening/ervaring dan jou hebben?Anoniem: 96482 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:37:
[...]
[...]
Ik krijg ineens zwaar de indruk dat er wat PR-mensen van LogicaCMG niets anders te doen hebben dan de hele dag op dit forum rond te hangen. :-)
Nee, ongetwijfeld zijn ze een andere mening toegedaan, maar waarom zo de nadruk gelegd op het idee dat ik de enige zou zijn met een niet-zo-positieve kijk op LogicaCMG, of insinueren dat er iets meer zou spelen? Dat zijn manipulatieve techniekjes uit de marketing/propaganda-boekjes. Vandaar mijn indruk.T-8one schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:40:
Omdat ze een andere mening/ervaring dan jou hebben?
Maar ik kan best ongelijk hebben, hoor, en heeft LCMG alleen lieve, blije, tevreden employees, en winnen we volgend jaar de EK
Als er iemand vanuit A'dam naar R'dam moet, dan zal hij/zij wel specifieke kennis hebben die je niet aan een andere divisie kunt overdragen.
Hahaha.. dat komt misschien doordat ik oorspronkelijk PR en Marketing gestudeerd heb. Maar het is niet m'n bedoeling hoor. LCMG is m'n 3e bedrijf. Ik heb hiervoor bij TAS gezeten en dus ook automatisch bij PinkRoccade. Ik weet ook hoe het dus anders kan.Anoniem: 96482 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:20:
[...]
Nee, ongetwijfeld zijn ze een andere mening toegedaan, maar waarom zo de nadruk gelegd op het idee dat ik de enige zou zijn met een niet-zo-positieve kijk op LogicaCMG, of insinueren dat er iets meer zou spelen? Dat zijn manipulatieve techniekjes uit de marketing/propaganda-boekjes. Vandaar mijn indruk.
Maar ik kan best ongelijk hebben, hoor, en heeft LCMG alleen lieve, blije, tevreden employees, en winnen we volgend jaar de EK
En dat maakt dat ik gewoon heel tevreden zit bij LCMG.
Ik vind het niet erg om te rijden, maar nogmaals... zolang ik de nieuwe reclame-campagne maar niet te veel hoor. Ik woon in Zeeland en werk in Rotterdam.. en trust me, dat is niet om de hoek...
Een rit van anderhalf uur al te lang vinden? Ik rij elke dag van Nijmegen naar Arnhem (IDT op de Meander) en daar doe ik de helft van de tijd al 1-1,5 uur over. Logica mag toch wel van z'n werknemers verwachten dat ze een 1,5 rijden voor een opdracht lijkt me.Anoniem: 94757 schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:38:
ben ook starter en heb ook nog recentelijk een klus van meer dan anderhalf uur rijden geweigerd, was geen probleem! Nu zit ik op een klus die zowel met de auto als met de trein qua reistijd binnen een uur te doen is.
Hiervoor had ik een reistijd van 20 minuten naar de klant. Dus tot nu toe maakt LogicaCMG voor wat mij betreft hun uitspraken wel waar.
(Nu zit ik ook in IDT en dat is toch wel zo'n beetje de reisorganisatie van Logica
Anyways, gaan er nog Arnhemmers met kids naar de sinterklaasmeeting zaterdag? Wees vriendelijk tegen de langste piet aub
[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 21-11-2007 12:26 ]
Er zijn binnen LogicaCMG inderdaad medewerkers die niet tevreden zijn over het bedrijf, velen vanaf de fusie. Naar mijn idee is het dan tijd om op te stappen, als je 4-5 jaar later nog loopt te klagen dat het bedrijf zo veranderd en verslechterd is, maar er wel blijft werken ben je niet goed bezig. De verloop is de afgelopen 3 jaar dan ook erg groot geweest.Anoniem: 96482 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:20:
[...]
Nee, ongetwijfeld zijn ze een andere mening toegedaan, maar waarom zo de nadruk gelegd op het idee dat ik de enige zou zijn met een niet-zo-positieve kijk op LogicaCMG, of insinueren dat er iets meer zou spelen? Dat zijn manipulatieve techniekjes uit de marketing/propaganda-boekjes. Vandaar mijn indruk.
Daarin tegen lopen er ook veel rond (waaronder ik) die uitermate tevreden zijn. Er is binnen Logicacmg gewoon heel veel mogelijk. Mijn ervaring is dat over reistijden (in ieder geval in mijn team) erg goed te praten valt, er is voor mij in de afgelopen twee jaar altijd een opdracht in Arnhem (bij klant of op de vestiging) geregeld. M'n huidige opdracht loopt binnenkort af, en ook nu ziet het erna uit dat ik een opdracht ga krijgen binnen een uur reistijd, en jah ook dan zal ik wel eens naar een .NET collega zwaaien die de andere kant op rijdt.
Over het uitwisselen van medewerkers van andere divisies wordt eigenlijk best makkelijk gedaan, zij lenen wat van ons, wij van hun.
Punt is dat ik al die klagende collega's en zeker in deze tijd, nooit zo goed begrijp, pak je biezen en ga het elders proberen.
En als we het WK winnen, ga ik het voetbal volgen
Volgens mij heb ik het wel goed getroffen?

Bier fan Fryske grûn!

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Ik behoor dan ook reeds lang niet meer tot al die klagende collega'sT-8one schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:35:
Punt is dat ik al die klagende collega's en zeker in deze tijd, nooit zo goed begrijp, pak je biezen en ga het elders proberen.
Ik zou graag met iemand in contact willen komen. Ik heb namelijk wel ogen en oren naar een soortgelijke functie...
Ben momenteel werkzaam binnen het ICT management domein.
Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
Nog nooit iets met PR gedaan. Jammer dat jij denkt dat de enigen die positief over LogicaCMG kunnen zijn van PR komen.Anoniem: 96482 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:37:
Ik krijg ineens zwaar de indruk dat er wat PR-mensen van LogicaCMG niets anders te doen hebben dan de hele dag op dit forum rond te hangen. :-)
Anoniem: 96482 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:20:
[...]
Ik weet niet wat er precies met je is gebeurd bij LogicaCMG (en trust me, ik wil het niet eens weten), maar het zit je schijnbaar nog behoorlijk hoog. Ik kan geen andere reden bedenken waarom je zo graag de - in jouw ogen - negatieve punten van LogicaCMG wil benadrukken.... Erg jammer dat je er na zoveel jaar nog mee zit.Anoniem: 96482 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:43:
[...]
Ik behoor dan ook reeds lang niet meer tot al die klagende collega'smaar soms kan ik het niet laten om even te reageren op LCMG-aangelegenheden.
Anoniem: 6651
- Betaald LogicaCMG het schoolgeld (of een deel)?
- Is het mogelijk om een aantal uren per week of een dag, bestemd voor studie betaald te krijgen?
en verder, in hoeverre hangt dit alles af van je vlotte babbel?
Iemand een idee?
2) idem als 1.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Anoniem: 44910
Wat wil je wetenDaLuca schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:39:
Zijn er mensen op dit forum die de masterclass Functioneel Ontwerpen/Informatie analyse hebben gevolgd? Of die werkzaam zijn onder de vlag van LogicaCMG in dit domein?
Ik zou graag met iemand in contact willen komen. Ik heb namelijk wel ogen en oren naar een soortgelijke functie...
Ben momenteel werkzaam binnen het ICT management domein.

Ik wil graag in contact komen die mij meer kan vertellen over de werkzaamheden van een dergelijk consultant. Eigenlijk iemand die mij een inleidend verhaal kan vertellen. Een teammanager, director, etc. Of jij !? ;-)
Ben wel benieuwd in hoeverre mijn verwachting afwijkt van de realiteit
[ Voor 3% gewijzigd door Xochiquetzal op 27-11-2007 14:37 ]
Het zal ongetwijfeld kloppen, gezien de definitie achter het begrip functioneel ontwerper. Ik zou graag wat specifiekere vragen willen stellen omdat ik mijzelf wil orienteren in dit domein. Ben trouwens reeds een Logicaan ;-)Xochiquetzal schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:37:
Uhmmm.... Ik heb niet die MasterClass gedaan hoor, maar wat ik verwacht is dat je gesprekken hebt met de klant (en wellicht de gebruikers) over de wensen en gesprekken hebt met ontwikkeling over de mogelijkheiden en uiteindelijk een gulden middenweg vinden en dit alles beschrijven in een functioneel ontwerp?
Ben wel benieuwd in hoeverre mijn verwachting afwijkt van de realiteit
Dan moet je even navragen bij de persoon achter de masterclass... dus diegene bij wie je je interesse moet tonen.. welke CM er achter zit.DaLuca schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:02:
[...]
Het zal ongetwijfeld kloppen, gezien de definitie achter het begrip functioneel ontwerper. Ik zou graag wat specifiekere vragen willen stellen omdat ik mijzelf wil orienteren in dit domein. Ben trouwens reeds een Logicaan ;-)
En dan weet je precies waar je je info kan krijgen
Anoniem: 88654
Ben er nou nog steeds niet achter jochie!DaLuca schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:02:
[...]
Het zal ongetwijfeld kloppen, gezien de definitie achter het begrip functioneel ontwerper. Ik zou graag wat specifiekere vragen willen stellen omdat ik mijzelf wil orienteren in dit domein. Ben trouwens reeds een Logicaan ;-)
Oh jawel hoor... heb 2 mailtjes de deur uit gedaan. Nu is het een kwestie van w88 op een reply.Anoniem: 88654 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:31:
[...]
Ben er nou nog steeds niet achter jochie!
Anders missen ze misschien dat mooie friends@work bedrag
Trouwens... Zijn jullie ook zo benieuwd naar het kerstpakket...
[ Voor 9% gewijzigd door DaLuca op 28-11-2007 15:02 ]
je bedoelt het net-na-kerst-pakket...?DaLuca schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:02:
[...]
Oh jawel hoor... heb 2 mailtjes de deur uit gedaan. Nu is het een kwestie van w88 op een reply.
Anders missen ze misschien dat mooie friends@work bedrag
Trouwens... Zijn jullie ook zo benieuwd naar het kerstpakket...

Jij krijgt een kerstpakket?
Dit topic is gesloten.