Dat was dus juist NIET mijn naam, maar die secretaresse mailt me terug met die aanhef. Blijkt wel uit hoe geinteresseerd ze waren. En dat je het vreemd vind kan wel, want ik heb de hele gang van zaken bij
LCMG ook als vreemd ervaren.
- Heb je nou gesolliciteerd bij LogicaCMG of bij CMG?
LCMG dus.
- Je vroeg je niet af of er ook iets mis gegaan kon zijn?
Jawel, omdat ik naar Amstelveen moest heb ik juist schriftelijk bevestiging gevraagd. Ik heb schriftelijk bevestigd gekregen dat het een vacature bij mij in de buurt betrof, maar dat Amstelveen het hoofdkantoor was dus dat daar de gesprekken plaats vonden.
- Vind je 200 km vreemd? Hier lopen ook meerdere projectleiders rond die dagelijks 200 km moeten afleggen.
Dat zij graag 2 extra onbetaalde werkweken per maand maken is hun keuze, niet de mijne.
- Heb je nou gesproken met degene die een vacature had of niet?
Ik heb gesproken met de kerel van de BU die de vacature(s) (ze zochten een paar mensen) had.
- Wie heb je een e-mail gestuurd na 3 weken?
De secretaresse die de afspraak met mij geregeld heeft, en die ook de bevestiging naar mij gestuurd had dat het een vacature betrof die lokaal voor mij was.
- Wat voor e-mail kreeg je?
Ik: "Ik ben dik 3 weken geleden op gesprek geweest. Aan het eind werd me verzekerd dat ik binnen 2 weken zou horen wat het resultaat van dit gesprek was (ik heb dit nog speciaal gevraagd). Aangezien we nu dik 3 weken verder zijn vraag ik me af of er al wat nieuws was?"
Zij:
"Beste Jeroen, je bent het niet geworden", of iets in die trant.
- Waarom krijgt 90% van de sollicitanten dezelfde dag nog een aanbieding of afwijzing en de resterende 10% een dag later?
Geen idee, ik bepaal het beleid niet bij
LCMG.
Begrijp me niet verkeerd, ik beticht je niet van liegen of fantaseren. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zoiets gebeurt. Natuurlijk, waar mensen werken worden fouten gemaakt. De procedures zijn echter behoorlijk duidelijk en zeker de teammanagers weten hoe het recruitment proces in elkaar steekt. Op het moment dat er een vacature is heeft niemand er belang bij om (geschikte) sollicitanten te laten lopen.

Zoals je hierboven leest ben ik niet de enige die dit meegemaakt heeft. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Misschien wonen die teammanagers ook 200 kilometer van hun job vandaan zodat ze toch wat minder gefocussed zijn aan het eind van de week?