Ervaring werken bij LogicaCMG Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 27.471 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Xochiquetzal schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:24:
[...]
BS. Wees eens wat concreter, want volgens mij klopt hier helemaal niets van.
Daar wacht ik nou ook nog steeds op ..

Het enige wat ik me zo in de gauwigheid van de laatste 3 jaar kan herinneren is dat de premie van de ziektekosten van de partner neit meer volledig wordt vergoed, maar alleen het aanvullende deel.
Aan de andere kant konden we de no-claim weer in onze zak steken, ondanks dat we er eigenlijk niets voor betaalden.

Ik heb ook erg veel moeite om wat dat betreft de bruto-salarissen te vergelijken... zeker omdat er bij lcmg in de secundaire voorwaarden nog wat extra zit. Als je dat vergelijkt met bv AO / Acc of Sog, zitten ze zeker goed hoor..
Anoniem: 248971 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 07:34:
Heb 11 jaar bij LCMG gewerkt, dus ik kan uit ervaring spreken. Om alvast 1 ding te weerleggen: LCMG vind het prima als je max. 40uur per week draait. Al dat overwerken is in principe nergens goed voor. Een goede consultant zorgt ervoor dat ie zijn werk of op tijd af heeft of trekt tijdig aan de bel zodra uitloop dreigt. Ok, mocht de nood echt hoog zijn, dan denk je uiteraard wel even mee aan het klantbelang. Maar dus nooit structureel overwerken.

LCMG is een prima toko voor starters. De beste tactiek is dan: blijf daar 2 - 3 jaar, volg zoveel mogelijk opleidingen (liefst masterclasses) en volg je opleidingen breed, d.w.z. naast vakinhoudelijke zaken ook communicatietrainingen ed. Ben je daarna jong, goed opgeleid en hebt 3 jaar werkervaring, taai dan af en ga ergens werken waar professionels wel worden gewaardeerd.

1 v.d. redenen waarom ik ben weggegaan, is dat ik niet meer echt werd geholpen om verder te groeien. LCMG geeft veel aandacht aan nieuwkomers, oude garde wordt daarbij vergeten. Erg jammer. Bovendien momenteel erg onrustig in management. Elke manager heeft om de 3 maanden een nieuwe positie, plus veel zaken onduidelijk over de koers etc.
Ik wil het een beetje weerleggen MSP, hoewel je zeker wel een heel goed punt hebt.
Ik kwam uit de zelfde positie als jij, ware het niet dat ik bij Tas / PinkR begonnen ben...

Ook daar loop je na een jaar of 5 tegen een gat aan... waarbij je niet junior genoeg meer bent om tevreden te zijn met je salaris, maar niet senior genoeg bent om verder serieus genomen te worden.

Wat ik heb gemerkt is dat je inderdaad bij het bedrijf waar je start max een jaar of 5 moet zitten en dan bij een andere ICT dienstverlener moet gaan cashen.
Dan zit je weer marktconform.

Overigens deel ik je zorgen over de onrust binnen het management wel.. hoewel dat ongetwijfeld BU afhankelijk is.

[ Voor 55% gewijzigd door avotar op 16-01-2008 08:21 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248971

Om terug te komen op de onrust: ik zat in de divisie IDT. Ik verbaasde me erg over het aantal management-functies die er in rap tempo werden bij verzonnen. Compentence manager, competence lead (per vestiging), competence lead per competence per vestiging, vestigingen met 2 kapiteins op 1 schip etc etc. Men is de koers een kwijt. Overigens vreemd dat men competences PER divisie opricht. Als je dan alles in een horizontal stopt, waarom dan niet meteen over heel NL?
Nee, LCMG is momenteel een speeltuin geworden voor managers om snel carierre te maken. Voor consultants is het niet meer leuk. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78369

[...]
[...]
Hoe kunnen die nou achteruit gaan? Leg dat eens uit?
[...]
nou vrij simpel......eerst werden de ziektekosten volledig vergoed voor je hele gezin, nadat de overheid maatregelen nam en het duurder werd......kon het er ineens niet meer vanaf. Toen mocht je ineens zelf voor je ziektekosten gaan betalen. Ja je eigen niet maar voor de rest van je gezin wel. Auto werd ook steeds onaantrekkelijker. En ga zo nog maar ff door.
En als je dan komt met je krijgt al heel goed betaald.....nou nee, ik ben nu freelancer en weet wat het bedrijf er tussenuit pakt. Dat is genoeg kan ik je wel vertellen. Dan doe je niet zo moeilijk over 50 euro per maand. Maarja zo denkt LCMG er niet over. Vandaar dat er ook een complete leegloop is bij de testafdeling van Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
avotar schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:18:
[...]

Aan de andere kant konden we de no-claim weer in onze zak steken, ondanks dat we er eigenlijk niets voor betaalden.
Dat ligt aan de verzekeraar, niet aan LogicaCMG.
Anoniem: 78369 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:34:
[...]

Vandaar dat er ook een complete leegloop is bij de testafdeling van Arnhem.
Ik hoor juist van de mensen die daar weggaan dat dat meer te maken heeft met de goede contacten tussen bepaalde personen. Dat verklaart ook meteen waarom het gros massaal naar hetzelfde bedrijf overstapt. En ja, de ontevredenheid speelt ook wel mee, maar dat is zeker niet de óórzaak.

En ja, natúúrlijk verdien je meer als freelancer! Als dat niet zo is, dan doe je iets écht niet goed. Maar er zijn genoeg mensen die liever voor een baas werken.

[ Voor 9% gewijzigd door Xochiquetzal op 16-01-2008 12:23 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96482

BS. Wees eens wat concreter, want volgens mij klopt hier helemaal niets van.
Ik spreek nu over een jaar terug:
Auto: Verlaging leaselimiet naar 6-nog-wat EUR, van onbeperkte kilometers naar max 13000 prive, van geen boete-bij-inleveren naar duur-bij-voortijdig-inleveren, van geen eigen-risico naar eigen-risico.
Kinderopvang: Logica betaalde het toenmalige werkgeversgedeelte (1/6), LCMG nooit.
Concurrentie-beding: toegevoegd aan LCMG arbeidsvoorwaarden.
Mobiliteit: mogelijkheid tot bruto uitbetaling van leasevergoeding. Afgeschaft door LCMG.
Ziektekosten: jaarlijkse uitkleding van het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248971

LCMG pretendeert boven marktgemiddeld te betalen. Dat klopt al lang niet meer. Het bruto salaris zit onder het gemiddelde of er net op. Door de (goede) secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals netto onkostenvergoeding, premievrij pensioen en vrijwel nihil ziektekosten, is het netto plaatje wel nog enigszins interessant. Echter, ook deze voorwaarden zijn aan het eroderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248480

Heren,

Ik heb gemerkt dat sommige gebruikers de detachering bedrijven hard verdedigen. Niet slecht bedoeld maar hat kan zijn dat paar recruiters en manager onze verhalen lezen en reageren. Ze praten nooit in nadeel van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248971 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:48:
LCMG pretendeert boven marktgemiddeld te betalen. Dat klopt al lang niet meer. Het bruto salaris zit onder het gemiddelde of er net op. Door de (goede) secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals netto onkostenvergoeding, premievrij pensioen en vrijwel nihil ziektekosten, is het netto plaatje wel nog enigszins interessant. Echter, ook deze voorwaarden zijn aan het eroderen.
en daarnaast blijven het proppers.....ze proberen zo veel mogelijk mensen binnen te krijgen wanneer ze een ingang krijgen. Daar hou ik ook niet echt van. Maarja das een mening en die kunnen gelukkig verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 11:25
Anoniem: 96482 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:22:
[...]

Auto: Verlaging leaselimiet naar 6-nog-wat EUR, van onbeperkte kilometers naar max 13000 prive, van geen boete-bij-inleveren naar duur-bij-voortijdig-inleveren,
Sorry maar deze punten ken ik echt niet van het afgelopen jaar behalve de boete en die heb je te danken aan collega's die elke 2 jaar een nieuwe auto wilden.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-06 16:26
Anoniem: 248971 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:48:
Volgens mij hadden ze vorig jaar (2005 of 2006) een markt onderzoek gedaan waar ze zaten qua betaling, en het bleek dat ze gewoon bij de midden moot zaten, met zowel salaris als sec. voorwaarden (de sec. voorwaarden weet ik niet zeker).

Maar ja...

Ben er wel mee eens, als je er niet te vreden bent kan je beter weg gaan bij een bedrijf (ongeacht LCMG). En vooral in deze markt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Ik heb volgens mij echt iets gemist. Ik krijg voor zover ik weet rond de €110,- per maand als vergoeding voor de ziektekosten? Zorgverzekering heeft dat. Je zei al eerder dat ik goed moet lezen, maar kun je misschien even specifieker aangeven wáár dan? Ik heb er vast overheen gelezen.
Anoniem: 248480 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:02:
Heren,

Ik heb gemerkt dat sommige gebruikers de detachering bedrijven hard verdedigen. Niet slecht bedoeld maar hat kan zijn dat paar recruiters en manager onze verhalen lezen en reageren. Ze praten nooit in nadeel van het bedrijf.
Bedoel je mij? O-)
Ik ben een junior Test Analist. En zoals al eerder door verschillende mensen is aangeven, hebben wij nieuwelingen niet veel te klagen, en dat klopt!

Maar ik vind het ook belangrijk dat hier ook mensen zijn die de goede kanten van het bedrijf laten zien, want anders krijg je alleen maar verbitterde reacties van oud-collega's. Ik krijg namelijk het idee dat er hier mensen zijn die niet alleen gewoon hun ervaringen vertellen, maar het bedrijf proberen zwart te maken. Dit baseer ik o.a. op het feit dat sommige gebruikers op iedere nieuwe pagina (en dit zijn er inmiddels 28) wel wat te vertellen hebben, maar dat dit steeds hetzelfde gezeur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xochiquetzal schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:30:
[...]

Maar ik vind het ook belangrijk dat hier ook mensen zijn die de goede kanten van het bedrijf laten zien, want anders krijg je alleen maar verbitterde reacties van oud-collega's. Ik krijg namelijk het idee dat er hier mensen zijn die niet alleen gewoon hun ervaringen vertellen, maar het bedrijf proberen zwart te maken. Dit baseer ik o.a. op het feit dat sommige gebruikers op iedere nieuwe pagina (en dit zijn er inmiddels 28) wel wat te vertellen hebben, maar dat dit steeds hetzelfde gezeur is.
misschien dat die mensen wel iets heel nuttigs te melden hebben, maar dat er niemand naar wil luisteren...... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

Anoniem: 248480 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:02:
Heren,

ohwjah, als ze positief over een bedrijf zijn zullen het wel recruiters en managers zijn, anders kan het nl niet :')
Het heeft niets met hard verdedigen te maken, het heeft ermee te maken dat een groot aantal medewerkers het bij Logica erg goed naar z'n zin heeft, inclusief mezelf.
Tuurlijk verdien ik niet zoveel als een freelancer, uiteraard wordt er van mij verwacht dat ik hard werk, m'n gezicht af en toe op de meetings laat zien en elders zal het gras vast wel groener zijn.
Maar daar staat wel tegenover dat op dit moment m'n competence manager en huidige delivery manager met elkaar in discussie zijn om voor mij een nieuwe klus te regelen, ik dit jaar ga beginnen met om/bij scholing naar Java en net als vorig jaar een salaris verhoging van meer dan 10% verwacht.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
T-8one schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:58:
[...]
Het heeft niets met hard verdedigen te maken, het heeft ermee te maken dat een groot aantal medewerkers het bij Logica erg goed naar z'n zin heeft, inclusief mezelf.
[...]
Amen to that;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88654

T-8one schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:58:
[...]
zijn om voor mij een nieuwe klus te regelen, ik dit jaar ga beginnen met om/bij scholing naar Java en net als vorig jaar een salaris verhoging van meer dan 10% verwacht.
Verwachten is wat anders als ook echt krijgen he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Xochiquetzal schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:30:
[...]
Ik heb volgens mij echt iets gemist. Ik krijg voor zover ik weet rond de €110,- per maand als vergoeding voor de ziektekosten? Zorgverzekering heeft dat. Je zei al eerder dat ik goed moet lezen, maar kun je misschien even specifieker aangeven wáár dan? Ik heb er vast overheen gelezen.

[...]
Bedoel je mij? O-)
Ik ben een junior Test Analist. En zoals al eerder door verschillende mensen is aangeven, hebben wij nieuwelingen niet veel te klagen, en dat klopt!

Ben met je eens dat het makkelijker is te klagen dan goede punten te vertellen.

Moet zeggen (heb ik ook al eerder aangegeven) dat de masterclass echt super is, en dat ik in 1.5 jaar echt veel heb geleerd! Alleen ben ik er ook achter gekomen dat LCMG niet echt mijn bedrijf is.
Maar ja, das dan ook mijn mening.

Alleen waarom zou ik mensen niet mogen waarschuwen voor de dingen die mij zwaar tegen vielen, en misschien iemand anders dus ook.

Het blijven meningen van mensen, en sommige gaan er met goede herrineringen weg, andere met slechte. Wil niet zeggen dat ik er weg ben gegaan met slechte herrineringen, maar wel met verbeter punten voor mijzelf waar de volgende toco aan moet voldoen (als ik ooit weer in vaste dienst ga)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Hoezo, bevalt de B-Dienst je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01-2019
Zitten hier ook mensen tussen die bij LogicaCMG werken als Java of .NET ontwikkelaar? Ik zou graag eens willen hoe jullie werk er gemiddeld uit ziet.

Hoe lang zitten jullie bij een klant (paar weken, paar maanden)?
Werken jullie vaak in dezelfde bedrijfstak (telecom, financieel, gezondheidszorg e.d.)?
Doen jullie vaak hetzelfde type ontwikkelwerk of verschilt dit toch heel erg?
Werken jullie vaak in vaste teams met vaste collega's bij verschillende klanten of verandert je groep van collega's bij elke opdracht sterk?

Ik ben er wel benieuwd naar, want ik ben niet zo bekend met de praktijk van een dergelijk detacheringsbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

ik heb het sollicitatie-dagdeel meegemaakt met de drie gesprekken (ging om de functie van projectmanager). Mijn ervaring:
1. het gesprek was niet voorbereid bij twee van de drie gesprekken. In 1 geval werd mij om een kopie gevraagd van het twee weken eerder gestuurde CV (!)
2. er wordt niet gekeken naar het sollicitatieformulier wat je moet invullen. Dit bleek toen ze mijn toenmalige salaris hoorden
3. ze voeren van 9:00 tot 11:30 gesprekken (kost hen dus ook die tijd aan uren) en concluderen dat je salaris te hoog is terwijl ik dit reeds, een maand eerder, in het sollicitieformulier heb aangegeven.

Kijk, ik wil best salaris inleveren als dat nodig is, maar bij deze gang van zaken was ik allang blij dat het zo gelopen is. Salaris projectmanager is ongeveer 300 bruto onder gemiddelde en de leaseauto is ook stukken minder (Ford Focus vs Passat) qua leasebedrag zonder eiegen bijdrage dan.

Kortom, inhoudelijk best een interessant bedrijf (opleiding, projecten , reputatie etc..), maar met bovenstaande moet je bij mij niet aankomen.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Il Ljama schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:27:
ik heb het sollicitatie-dagdeel meegemaakt met de drie gesprekken (ging om de functie van projectmanager). Mijn ervaring:
1. het gesprek was niet voorbereid bij twee van de drie gesprekken. In 1 geval werd mij om een kopie gevraagd van het twee weken eerder gestuurde CV (!)
2. er wordt niet gekeken naar het sollicitatieformulier wat je moet invullen. Dit bleek toen ze mijn toenmalige salaris hoorden
3. ze voeren van 9:00 tot 11:30 gesprekken (kost hen dus ook die tijd aan uren) en concluderen dat je salaris te hoog is terwijl ik dit reeds, een maand eerder, in het sollicitieformulier heb aangegeven.

Kijk, ik wil best salaris inleveren als dat nodig is, maar bij deze gang van zaken was ik allang blij dat het zo gelopen is. Salaris projectmanager is ongeveer 300 bruto onder gemiddelde en de leaseauto is ook stukken minder (Ford Focus vs Passat) qua leasebedrag zonder eiegen bijdrage dan.

Kortom, inhoudelijk best een interessant bedrijf (opleiding, projecten , reputatie etc..), maar met bovenstaande moet je bij mij niet aankomen.
want leuk werk is belangrijk, maar je werkt nog altijd voor je geld. Ik bedoel we zijn geen filantropische(schrijf je dat zo???) instelling ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Voor deze gang van zaken kan ik mij als LCMG'er alleen maar verontschuldigen, erg slordig dat men je CV niet heeft bestudeerd en bovendien niet bevorderlijk voor het verloop van de gesprekken.

Ik heb zelf ook een paar keer een kandidaat geinterviewd. Maar geloof me dat ik voor die tijd zorg dat ik het CV goed gelezen heb (en met kleine letters in de kantlijn mijn vragen ertussen geschreven :) ).
Ik vraag gewoon de secretarese een aantal dagen van tevoren mij het CV van de kandidaat te mailen en dat werkt goed. Wat betreft dat sollicitatieformulier, dat zag ik op de dag van de sollicitatie ook voor het eerst. Het zit hardcopy in een mapje samen met een evaluatieformulier, kopie CV etc. Dat mapje krijg je in handen vlak voordat je naar de kamer met de sollicitant gaat. Dus heb je hooguit enkele minuten om het even in te kijken.

[...]
Dat salaris kan ik niet helemaal plaatsen. Project manager is bij LCMG een functie op level 3. De bijbehorende salarisschaal 3 begint bij 3600/3700 oid. Het bijbehorende niveau dat van de medewerker wordt verwacht is HBO/master opgeleid en +- 10 jaar werkervaring in de IT, waarbij je goed over de breedte moet hebben ontwikkeld (technische, analytische, sociale, commerciele en projectmatige skills).

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat de manager en director die je hebt gesproken jou niet helemaal aan level 3 vonden voldoen. Als een van de genoemde gebieden wat achterblijft dan kom je in level 2 terecht, waar het salaris van 3000 in past. Als functie moet je dan denken aan project coordinator i.p.v. project manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
...

...
Ik wil niet (weer) een "slecht" verhaal ophangen, maar laatst met een oud collega gesproken (gok leeftijd 40). Hij was gaan werken bij LCMG, en moest toen +/- 300 euro (of misschien wel meer, maar dat weet ik niet meer) inleveren.
Dit had hij gedaan, aangezien LCMG hem had gezegt dat als hij toen wat zou inleveren, hij er binnen 2 jaar boven zijn oude salaris zat.

Maar na 3 jaar zat hij niet eens boven zijn oude salaris! |:( Kijk en nu ben je er zelf bij als ze zo iets "beloven" en je moet zo iets dan ook gewoon op papier laten zetten, maar vooral in deze (goede) markt, zou ik het persoonlijk niet doen.

en ja over de voorbereidingen, ja dat is slecht, maar het zou zo ook bij een ander bedrijf kunnen gebeuren (denk ik dan). Maar ja, voor je gevoel kan ik me voorstellen dat het er niet positiever op wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
t_captain schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:19:
[...]
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat de manager en director die je hebt gesproken jou niet helemaal aan level 3 vonden voldoen. Als een van de genoemde gebieden wat achterblijft dan kom je in level 2 terecht, waar het salaris van 3000 in past. Als functie moet je dan denken aan project coordinator i.p.v. project manager.
Dat zou goed kunnen en een goede verklaring kunnen zijn, alleen wel vreemd dat ze al opkeken van zijn huidige salaris, aangezien hij dus al wel als een level 3 verdient (blijkbaar). En dat zou dus inhouden dat het bedrijf waar hij nu werkt, hem wel als Project manager zien :S.

En nu kunnen die begrippen wel heel erg verschillen, en misschien heeft hij het een minder duidelijk CV. Maar hij zit nu toch ook al in die functie (neem ik aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
stimpyrulez schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:53:
[...]

Ik wil niet (weer) een "slecht" verhaal ophangen, maar laatst met een oud collega gesproken (gok leeftijd 40). Hij was gaan werken bij LCMG, en moest toen +/- 300 euro (of misschien wel meer, maar dat weet ik niet meer) inleveren.
Dit had hij gedaan, aangezien LCMG hem had gezegt dat als hij toen wat zou inleveren, hij er binnen 2 jaar boven zijn oude salaris zat.

Maar na 3 jaar zat hij niet eens boven zijn oude salaris! |:(
Ik heb indertijd +- 150 euro ingeleverd toen ik naar LCMG kwam (en er een leaseauto voor teruggekregen, die had ik eerst niet).

Na ruim anderhalf jaar (en 2 beoordelingen) was ik 300 gestegen, dus zat ik boven mijn oude salaris en nu met auto:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
stimpyrulez schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:57:
[...]

Dat zou goed kunnen en een goede verklaring kunnen zijn, alleen wel vreemd dat ze al opkeken van zijn huidige salaris, aangezien hij dus al wel als een level 3 verdient (blijkbaar). En dat zou dus inhouden dat het bedrijf waar hij nu werkt, hem wel als Project manager zien :S.
LogicaCMG heeft behoorlijk hoge salarisschalen, zeker in vergelijking met andere IT dienstverleners. Wel zijn de bijbehorende verwachtingen t.a.v. de werknemer vrij hoog.

Soms zie ik een CV van iemand die met 3 of 4 jaar werkervaring projectmanager is. Dat zou bij ons niet zo gauw gebeuren. Aan de andere kant zal de salarisschaal voor een PM bij LCMG heel wat hoger liggen dan hetgeen de bovengenoemde PM-met-3-jaar-ervaring verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

stimpyrulez schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:05:
[...]

<knip> LCMG (nu logica) doet.<knip>
Nee, nu is het nog steeds LogicaCMG. Pas eind februari wordt het Logica. je moet je mail beter lezen >:)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Kensei schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:23:
[...]

Nee, nu is het nog steeds LogicaCMG. Pas eind februari wordt het Logica. je moet je mail beter lezen >:)
Hij/Zij werkt niet voor LCMG! ;)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-07-2024
Jongens en meisjes... Ga nu eens werken in plaats van op dit forum te praten... DIE AANDELEN MOETEN OMHOOG!!! (ivm mijn opties)

Als we worden overgenomen geef ik jullie allemaal de schuld ;)

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja, hee, zeg, mag ik ff een bammetje eten en GoT lezen voordat ik naar m'n volgende vergadering ren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
ik heb het sollicitatie-dagdeel meegemaakt met de drie gesprekken (ging om de functie van projectmanager). Mijn ervaring: [...]
Oei, dat is inderdaad wel erg slecht. Ik vind ook eigenlijk wel dat je zoiets aan mag geven. Dit hoort gewoon niet. Helemaal niet als ze ervaren mensen willen aantrekken.

[ Voor 29% gewijzigd door Xochiquetzal op 17-01-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26970

Ik heb een korte vraag die nog niet beantwoord is in dit topic: welk pensioenfonds beheert de pensioenen voor LogicaCMG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Uhmmmm.... ZwitserLeven?

En kan iemand deze vraag van de vorige pagina ook nog even beantwoorden?
AquilaDus schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:13:
Zitten hier ook mensen tussen die bij LogicaCMG werken als Java of .NET ontwikkelaar? Ik zou graag eens willen hoe jullie werk er gemiddeld uit ziet.

Werken jullie vaak in dezelfde bedrijfstak (telecom, financieel, gezondheidszorg e.d.)?
Werken jullie vaak in vaste teams met vaste collega's bij verschillende klanten of verandert je groep van collega's bij elke opdracht sterk?

Ik ben er wel benieuwd naar, want ik ben niet zo bekend met de praktijk van een dergelijk detacheringsbedrijf.

[ Voor 94% gewijzigd door Xochiquetzal op 18-01-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249448

Ik heb vandaag gesprek gehad bij LCMG

Moet zeggen dat dit prima is verlopen, 3 gesprekken ongeveer 4 uur in totaal.
Alle 3 de personen waren goed voorbereid en hadden vragen die ik zelf ook had gesteld als ik iemand zou interviewen.

Ieder geval heb ik dezelfde dag nog een aanbod gekregen wat ik wel prettig vindt_

Alles bij elkaar een zeer goed gevoel over LCMG

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 249448 op 18-01-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En zo hoort een sollicitatie te lopen. Nou, misschien wel tot ziens dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

t_captain schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:19:
[...]
Dat salaris kan ik niet helemaal plaatsen. Project manager is bij LCMG een functie op level 3. De bijbehorende salarisschaal 3 begint bij 3600/3700 oid. Het bijbehorende niveau dat van de medewerker wordt verwacht is HBO/master opgeleid en +- 10 jaar werkervaring in de IT, waarbij je goed over de breedte moet hebben ontwikkeld (technische, analytische, sociale, commerciele en projectmatige skills).

Ook dat was geen issue. Heb dik 10 jaar PM ervaring (+ IPMA C gecertificeerd wat niet eens een eis is bij LCMG). Alles was dik OK. Tijdens de eerste 2 gesprekken kwamen de sec arb voorwaarden (logisch) niet op tafel. De director zag duidelijk voor het eerst het formulier en gaf aan het einde van het gesprek aan dat mijn salaris (toen 4300 bruto) wel hoog was. Hij ging toen even overleggen....en kon vervolgens geen aanbieding doen. Nu kan je zeggen dat ik teveel verdiende, maar 6 maanden later was ik in 2 weken rond bijeen ander dus...

Ben blij dat anderen iig goede ervaringen hebben! Ik vind het jammer dat zoiets feitelijks als een bruto salaris zo laat als hindernis is opgemerkt. Ze hadden me feitelijk niet eens hoeven uitnodigen...
Maar nogmaals, goed te lezen dat ik schijnbaar 'pech' heb gehad.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Anoniem: 249448 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 21:52:
[...]

Ik heb vandaag gesprek gehad bij LCMG

Moet zeggen dat dit prima is verlopen, 3 gesprekken ongeveer 4 uur in totaal.
Alle 3 de personen waren goed voorbereid en hadden vragen die ik zelf ook had gesteld als ik iemand zou interviewen.

Ieder geval heb ik dezelfde dag nog een aanbod gekregen wat ik wel prettig vindt_

Alles bij elkaar een zeer goed gevoel over LCMG
Kijk , dat had ik nou ook verwacht. Goede voorbereiding van gesprekken. Als dan in de gesprekken blijkt dat de fit er niet is of je zaken 'mist' prima. Daar steek je ook weer wat van op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01-2019
Xochiquetzal schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:24:
Uhmmmm.... ZwitserLeven?

En kan iemand deze vraag van de vorige pagina ook nog even beantwoorden?

[...]
Dankje voor het opnieuw onder de aandacht brengen van mijn vragen. Ik ben benieuwd naar deze dingen omdat ik erover denk bij Logica(CMG) te solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:16

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Vandaag weer een brief op de mat betreffende een loonsverhoging..

* AngelDust is best weer blij *O* :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185925

Kan iemand mij vertellen hoeveel je als starter verdient bij LogicaCMG, als je begint via zo'n masterclass? Is dat een standaard bedrag, of moet je daar zelf over onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 08-06 12:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

2000 euro. Had je ook kunnen vinden als je het topic had doorgelezen trouwens :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wijnands schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:52:
En zo hoort een sollicitatie te lopen. Nou, misschien wel tot ziens dan!
Denk het wel ga maandag nog even bij lcmg wat navragen en daarna denk ik dat ik hun aanbod accepteer.

Heb er in ieder geval veel zin in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

AngelDust schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:00:

nieuwschierig is.
Waarom?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

T-8one schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:55:
[...]

nieuwschierig is.
Waarom?
omdat ik novemeber 2006 begonnen ben en nog in de categorie 'starters' val... plus het feit dat de huidige starters bijna net zoveel verdienden als ik deed met een jaar werkervaring... ben bijna 10% bruto p/m omhoog gegaan :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-06 20:47
AngelDust schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:53:
[...]

omdat ik novemeber 2006 begonnen ben en nog in de categorie 'starters' val... plus het feit dat de huidige starters bijna net zoveel verdienden als ik deed met een jaar werkervaring... ben bijna 10% bruto p/m omhoog gegaan :)
Ik ben in september 2006 begonnen en krijg er niks bij -O-
Je hoeveelste verhoging is dit nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
AngelDust schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:00:

*kijkt op de mat*
-O-
Microkid schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:01:
2000 euro. Had je ook kunnen vinden als je het topic had doorgelezen trouwens :)
Uhm.... 30 pagina's... kom op, dan lees ik ook nooit. Maar dat komt omdat er hier echt veel te veel geouwehoerd wordt. Ik ben voor het opschonen van het topic, of een nieuwe thread beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Auto: Verlaging leaselimiet naar 6-nog-wat EUR, van onbeperkte kilometers naar max 13000 prive,
In mijn contract die ik van de week gekregen heb staat dat het 717 Euro is, ben benieuwd hoe ze dan aan 6 nog wat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Auto: Verlaging leaselimiet naar 6-nog-wat EUR, van onbeperkte kilometers naar max 13000 prive, van geen boete-bij-inleveren naar duur-bij-voortijdig-inleveren, van geen eigen-risico naar eigen-risico.
In mijn contract (2005) stond 668. Tegen de tijd dat mijn auto werd geleverd (begin 2007) was dit 693. En nu is het opgelopen naar 717 begrijp ik. Dus een eventuele verlaging moet al meer dan 2 jaar geleden zijn.
Wat betreft het eigen risico bij schade: het staat in de voorwaarden, maar doorgaans wordt dit niet doorbelast naar de werknemer. Ik heb een keer een (kleine) schade gereden en daarvan nooit een eigen risoco hoeven betalen. Waarschijnlijk een stok achter de deur voor de collega's die te vaak op de koffie gaan bij het autoschadeherstelbedrijf.
Kinderopvang: Logica betaalde het toenmalige werkgeversgedeelte (1/6), LCMG nooit.
Niet meer van toepassing. De werkgeversbijdrage is vervallen en nu betaalt de belastingdienst kinderopvangtoeslag (scrabble 3x woordwaarde) uit.
Concurrentie-beding: toegevoegd aan LCMG arbeidsvoorwaarden.
Volgens mij heb ik geen concurrentiebeding, wel een relatiebeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 08-06 12:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Xochiquetzal schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:47:
[...]
*kijkt op de mat*
-O-
[...]
Uhm.... 30 pagina's... kom op, dan lees ik ook nooit. Maar dat komt omdat er hier echt veel te veel geouwehoerd wordt. Ik ben voor het opschonen van het topic, of een nieuwe thread beginnen...
Als je "starter" of "beginsalaris" had ingevuld in de quicksearch had je het ook gevonden. Het feit dat dit topic al 30 pagina's is is helaas geen reden om het niet te lezen of een nieuwe thread te beginnen. Dat zal pas gebeuren bij ongeveer 1000 replies, zoals gebruikelijk. Dus toch de search wat vaker gebruiken :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Of meer posten, we zitten al op 745 :D

Maar het Atos topic staat al op 1800+, dus ik weet niet of dat opgaat ;)
Roadman schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:02:
[...]

Ik ben in september 2006 begonnen en krijg er niks bij -O-
Je hoeveelste verhoging is dit nu?
De grens ligt precies bij september-oktober 2007. Dus de mensen van sept 2006 hebben hun verhogingen gehad in januari en juli 2007. Als het goed is heb je ze dus allebei al gehad.

De joiners van oktober 2006 t/m maart 2007 krijgen hun eerste en tweede verhoging resp. in juli 2007 en januari 2008. Daarna gaan ze in juli 2008 mee met de normale salarisverhogingen.

De joiners van april t/m september 2007 krijgen hun eerste en tweede verhoging resp. in januari en juli 2008. Daarna gaan ze in juli 2009 mee met de normale salarisverhogingen.

De joiners van na september 2007 moeten helaas nog even wachten tot juli 2008 voor hun eerste verhoging.

[ Voor 157% gewijzigd door Xochiquetzal op 22-01-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En daarna... tja.... ik wacht zonder veel verwachting juni weer af. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Xochiquetzal schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:53:
Of meer posten, we zitten al op 745 :D

Maar het Atos topic staat al op 1800+, dus ik weet niet of dat opgaat ;)
[...]
De grens ligt precies bij september-oktober 2007. Dus de mensen van sept 2006 hebben hun verhogingen gehad in januari en juli 2007. Als het goed is heb je ze dus allebei al gehad.

De joiners van oktober 2006 t/m maart 2007 krijgen hun eerste en tweede verhoging resp. in juli 2007 en januari 2008. Daarna gaan ze in juli 2008 mee met de normale salarisverhogingen.

De joiners van april t/m september 2007 krijgen hun eerste en tweede verhoging resp. in januari en juli 2008. Daarna gaan ze in juli 2009 mee met de normale salarisverhogingen.

De joiners van na september 2007 moeten helaas nog even wachten tot juli 2008 voor hun eerste verhoging.
Dat weet ik.
En dat was ook niet de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Z'n tweede verhoging dus...

Ik heb er ook € 200,- bij!

[ Voor 55% gewijzigd door Xochiquetzal op 23-01-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBeard
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
AquilaDus schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:13:

Ik zal even een algemeen verhaal ophangen.

Dit is variabel er zijn opdrachten van een paar weken maar er zijn ook collegea die al jaren bij een klant zitten. Hangt van verschillende factoren af.

In principe werk je in een vaste sector. Het kan echter voorkomen dat je over bepaalde kennis beschikt, die men in een andere divisie graag wil gebruiken. In dat geval kan het voorkomen dat je buiten je eigen sector een klus doet.

moeilijk te beantwoorden. Hangt ervan af wat je met "hetzelfde type ontwikkelwerk" bedoeld. Wel is het zo dat er, bij het matchen, wordt gekeken naar wat je in het verleden gedaan hebt.

De teamsamenstelling verandert in principe per opdracht. Maar er zitten ongeveer 30 mensen in een team en dat zijn de mensen die je regelmatig op verschillende projecten en bij verschillende klanten tegen komt.

I'm not anti-social, I'm just not user friendly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Xochiquetzal schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:33:
Z'n tweede verhoging dus...

Ik heb er ook € 200,- bij!
Nope, mijn 3e verhoging :Y)

Begonnen november 2006
in juli 2007 meegegaan in de 'reguliere' verhogingen
in sept. 2007 verhoging gehad omdat de nieuwe starters meer verdienden dan mij
en nu in jan. 2008 de 3e verhoging...

en vanaf nu gewoon weer mee in de jaarljikse 'reguliere' verhogingen :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
AngelDust schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:56:
[...]

Begonnen november 2006

Waardoor je nu weer de MC-groep die voor jou begon inhaalt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Roadman schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:17:
[...]

Waardoor je nu weer de MC-groep die voor jou begon inhaalt. :+
das dan pech voor hun :+ :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Realiseer me net dat we binnenkort deze thread moeten laten hernoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240727

[...]

Begonnen november 2006

Ik ben maart 2007 begonnen (met masterclass) en heb nu ook mijn 3e loonsverhoging gekregen :)

1850+150+100+200

Nu waarschijnlijk in juli dus weer zoals Xochiquetzal (;)) aangaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
[...]

Begonnen november 2006

Oja, die was ik vergeten... Geldt ook voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Anoniem: 240727 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:42:
[...]

Ik ben maart 2007 begonnen (met masterclass) en heb nu ook mijn 3e loonsverhoging gekregen :)
Wie ben jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Eerder gevalletje van krom beleid. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Anoniem: 240727 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:42:
[...]

1850+150+100+200

Nu waarschijnlijk in juli dus weer zoals Xochiquetzal (;)) aangaf
Hmm... oke.. dat is dan wel weer krom ja... 5 maanden korter in dienst en net zoveel verdienen.... moet zeggen dat Logica er wel een potje van maakt op deze manier... :/

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBeard
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
AngelDust schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 10:43:
[...]

Hmm... oke.. dat is dan wel weer krom ja... 5 maanden korter in dienst en net zoveel verdienen.... moet zeggen dat Logica er wel een potje van maakt op deze manier... :/
Hangt ervan af hoe je het ziet. Wellicht hebben ze bij indiensttreding een inschattingsfout gemaakt en blijkt iemand na ranking hoger te zitten, dan wordt dat gecorrigeerd.
Lijkt me niet meer als eerlijk.

I'm not anti-social, I'm just not user friendly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165438

Je wordt toch betaald afhankelijk van je werkniveau?! En niet afhankelijk van hoe lang je in dienst bent. Dat is ook duidelijk op het moment dat je in dienst treed. Is mij iig duidelijk verteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-07-2024
Nou jongens en meisjes... met die verhoging binnen de leaseafspraken lever ik 60 euro per maand in! K*T!

(Doet Logica hier nog iets mee???)

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240727

[...]

1850 (startsalaris)+150(salarisschalen-verhoging in juli o.i.d.)+100(loonsverhoging marktcompensatie in sept voor <2 jaar in dienst)+200('normale' loonsverhogingsronde in jan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de meeste masterclasses van LogicaCMG geldt dat het trajecten zijn die in groepsverband worden afgenomen. Bij sommige masterclasses, waaronder Java, staat dat het individuele trajecten zijn. Heeft iemand ervaring met zo'n individueel traject? Hoe verloopt dit dan? Is dit voornamelijk gewoon zelfstudie oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
RedBeard schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:11:
[...]

Hangt ervan af hoe je het ziet. Wellicht hebben ze bij indiensttreding een inschattingsfout gemaakt en blijkt iemand na ranking hoger te zitten, dan wordt dat gecorrigeerd.
Lijkt me niet meer als eerlijk.
Deze mensen vallen/vielen allemaal nog onder het Masterclass Beleid, dus van een ranking is nog niet echt sprake.

[ Voor 12% gewijzigd door Roadman op 27-01-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
[...]

Er zijn ook bedrijven waar je als je in Februari in dienst treed, je pas weer in Januari het jaar erop weer omhoog gaat. Bij Logica ga je dan ten minste tussendoor nog een keer omhoog.
Verder zijn er ook zat bedrijven die ook een startsalaris voor schoolverlaters hanteren. En dat startsalaris gaat 1x per jaar omhoog en niet per maand. Dan heb je daar ook een scheefgroei. En die scheefgroei kan dus 11 maanden zijn i.p.v. 5 bij Logica.
Anoniem: 165438 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:59:
Je wordt toch betaald afhankelijk van je werkniveau?! En niet afhankelijk van hoe lang je in dienst bent. Dat is ook duidelijk op het moment dat je in dienst treed. Is mij iig duidelijk verteld...
Dat is zo als je met ervaring binnen komt.
Vergeet niet dat die bedragen van verhogingen die net genoemd zijn allemaal gelden voor schoolverlaters en andere joiners zonder werkervaring die met de masterclass zijn begonnen. Mensen die dus zonder ervaring binnen komen, die krijgen dan ook logischerwijs allemaal hetzelfde salaris, wat in de loop van de tijd d.m.v. loonsverhoging volgens ranking bijgetrokken wordt.
DaLuca schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:43:
Nou jongens en meisjes... met die verhoging binnen de leaseafspraken lever ik 60 euro per maand in! K*T!

(Doet Logica hier nog iets mee???)
Je bedoelt de bijtelling die omhoog gaat? Da's de belastingdienst. Heeft niets met leaseafspraken te maken. Ik weet niets over leaseafspraken waarbij je moet inleveren. Ik denk ook niet dat het aan de werkgever is om te compenseren voor de belastingen die de overheid heft. Als de loonsbelasting omhoog zou gaan, zou jij dan ook verwachten dat je baas dat compenseert door jou (en alle andere medewerkers) meer te gaan betalen?

[ Voor 41% gewijzigd door Xochiquetzal op 28-01-2008 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anoniem: 165438 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:59:
Nee in het begin (via masterclass) krijg je de standaard starters salaris.
Alleen als je net een half jaar tot jaar in dienst bent, en er begint een nieuwe masterclass, kan je "pech" hebben dat ze net zoveel verdienen als jou. Terwijl jij dus al een jaar in dienst bent.

Ze willen dit wel eens recht trekken met een aardige loonsverhoging, maar als je pech hebt, dan verdien je een halfjaar precies hetzelfde. :S

Als je geen masterclass nodig hebt, dan zal het wel anders gaan (maar daar heb ik geen ervaring mee). En als het goed is wordt je later wel betaald naar je inzet / werk ervaring / niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
stimpyrulez schreef op maandag 28 januari 2008 @ 07:28:
[...]

Nee in het begin (via masterclass) krijg je de standaard starters salaris.
Alleen als je net een half jaar tot jaar in dienst bent, en er begint een nieuwe masterclass, kan je "pech" hebben dat ze net zoveel verdienen als jou. Terwijl jij dus al een jaar in dienst bent.
Maximaal 5 maanden dus, omdat je sowieso na maximaal 5 maanden een verhoging krijgt, waarmee je boven de nieuwe masterclassers zit. Max een half jaar later gaan zij dan ook omhoog, maar jij dan dus ook weer.

Dan heb je 5 maanden extra ervaring... als junior... waar hebben we het dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Xochiquetzal schreef op maandag 28 januari 2008 @ 07:36:
[...]
Maximaal 5 maanden dus, omdat je sowieso na maximaal 5 maanden een verhoging krijgt, waarmee je boven de nieuwe masterclassers zit. Max een half jaar later gaan zij dan ook omhoog, maar jij dan dus ook weer.

Dan heb je 5 maanden extra ervaring... als junior... waar hebben we het dan over?
Toen ik er nog zat, was het een jaar. :(
Dus een jaar ervaring, en even verdienen als een "masterclasser", En ja na een half jaar verdien je wel meer (zeg 250,-) maar dat is wel effe 1200 euro wat je eigenlijk te kort komt, vind ik best veel geld.

Maar ja, het kan zijn dat het nu allemaal veranderd is. Dat weet ik dus niet.
(kan ook alleen uit mijn eigen ervaring spreken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Nou ja, het feit dat het nu al anders is dan toen jij er zat, wil al zeggen dat ze die signalen hebben opgevangen en er iets mee hebben gedaan. Dat punt probeerde ik ook al eerder te maken: Veel zaken waar jij over klaagt zijn allang aangepakt.

En verder: Ja, als je een half jaar lang een bepaald bedrag minder verdient, dan is dat financieel gezien wel een groot verschil, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik vind dat 5 maanden ervaring niet zoveel verschilt met alleen de masterclass. Sterker nog: Net na de MC zit de stof er vaak nog beter in ook, want als je 5 maanden op een job hebt gezeten waar ze toch niet alle technieken en methodes gebruiken zoals het eigenlijk moet (en dat is bijna overal zo), dan vind ik het verschil qua ervaring echt niet zo groot.

En dan durf ik ook te beweren dat iemand met 5 maanden ervaring net zoveel salaris verdient (als in waard zijn, niet wat je gestort krijgt) als een kersverse schoolverlater.

Maar ik ben dan toch wel benieuwd hoe dat werkt bij andere werkgevers. Hebben zij een betere, eerlijkere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 11:09

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Xochiquetzal schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:18:
Maar ik ben dan toch wel benieuwd hoe dat werkt bij andere werkgevers. Hebben zij een betere, eerlijkere oplossing?
Nee, dit probleem loopt ook bij GPR.

[ Voor 63% gewijzigd door FrankGuthrie op 28-01-2008 21:21 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185925 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:39:
Bij de meeste masterclasses van LogicaCMG geldt dat het trajecten zijn die in groepsverband worden afgenomen. Bij sommige masterclasses, waaronder Java, staat dat het individuele trajecten zijn. Heeft iemand ervaring met zo'n individueel traject? Hoe verloopt dit dan? Is dit voornamelijk gewoon zelfstudie oid?
Op de bovenstaande website staat "De masterclass [Java] is een individueel traject en er kan op elke moment aan worden deelgenomen." Ik snap dat de praktische "bagage" waarschijnlijk gewoon tijdens een normaal project komt, maar hoe zit het dan met het theoretische aspect? Het mag dan wel een individueel iets zijn, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je 1-op-1 cursussen gaat krijgen.

Heeft niemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Hé Phalanx,
Zoals je zult snappen bij het zien van mijn accountnaam weet ik vrij weinig van Java. Wel heb ik de masterclass testen meegemaakt een paar jaar geleden. Wat ik me erbij voorstel is dat je vooraf met je (toekomstig) competence manager een plan maakt waarin je vaststelt welke technical skills je zou moeten verbeteren en welke trainingen tijdverspilling zijn. Op die wijze krijg je een individueel pakket opgebouwd uit klassikale trainingen. Om dit te toetsen raad ik je echt aan contact op te nemen met Bianca Verburgt op 020 50 33 000. Zij kan je alle informatie geven die je nodig hebt.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Testert schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:08:
Hé Phalanx,
Zoals je zult snappen bij het zien van mijn accountnaam weet ik vrij weinig van Java. Wel heb ik de masterclass testen meegemaakt een paar jaar geleden. Wat ik me erbij voorstel is dat je vooraf met je (toekomstig) competence manager een plan maakt waarin je vaststelt welke technical skills je zou moeten verbeteren en welke trainingen tijdverspilling zijn. Op die wijze krijg je een individueel pakket opgebouwd uit klassikale trainingen. Om dit te toetsen raad ik je echt aan contact op te nemen met Bianca Verburgt op 020 50 33 000. Zij kan je alle informatie geven die je nodig hebt.
Bedankt, ik zal dit binnenkort ook even doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:04
Dit topic is inmiddels meer dan een jaar oud. In ICT-(werkgevers)-land is iedereen erbij gebaat een zo accuraat en actueel mogelijk overzicht te hebben. Eerst door honderden reacties heen moeten ploegen hoort daar niet bij. Het is dan ook de wens om een nieuw deel aan te maken in deze topicreeks :)

Uiterlijk zondag 16 februari gaat dit topic dicht om plaats te maken voor deel 2. Het zou mooi zijn als iemand voor die tijd een nieuw topic zou willen openen met een startpost met relevante info, een link naar dit topic, etc. :)

Nieuw topic is inmiddels in de maak

[ Voor 4% gewijzigd door SmartDoDo op 12-02-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Misschien dat we dat sluiten van dit topic en het openen van een nieuw gelijk kunnen doen met de naamswijziging van het bedrijf? Was dat niet per 1 maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zoiets ja. De CMG wake is de laatste vrijdag van februari in Noordwijk (pm me voor details)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Xochiquetzal schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:49:
Misschien dat we dat sluiten van dit topic en het openen van een nieuw gelijk kunnen doen met de naamswijziging van het bedrijf? Was dat niet per 1 maart?
Volgens mij 27 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Wijnands schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:22:
Zoiets ja. De CMG wake is de laatste vrijdag van februari in Noordwijk (pm me voor details)
Thanks, but no thanks. Da's anderhalf uur voor mij als er GEEN file staat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Nope. Per 1 maart. Lees de laatste nieuwsbrief maar.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Donde schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:15:
[...]

Nope. Per 1 maart. Lees de laatste nieuwsbrief maar.
Sorry ik bedoelde 27 februari

"Vanaf 27 februari 2008 nemen wij afscheid van het merk ‘LogicaCMG’ en gaan we wereldwijd verder onder de naam ‘Logica’."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Rukapul schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:23:
Uiterlijk zondag 16 februari gaat dit topic dicht om plaats te maken voor deel 2.
Oftewel: Kunnen we dit verplaatsen naar 27 februari?
En 16 februari valt trouwens op een zaterdag. 16 maart valt op een zondag. :P

[ Voor 22% gewijzigd door Xochiquetzal op 11-02-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xochiquetzal schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:02:
[...]
Oftewel: Kunnen we dit verplaatsen naar 27 februari?
En 16 februari valt trouwens op een zaterdag. 16 maart valt op een zondag. :P
maakt niet uit voor LCMG, daar kan je ook in het weekend terecht. Tenminste, ze vragen je ook uren in de avonduren te maken voor je baas (niet betaald) dus ja dan kan je denk ik ook wel in het weekend terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Waar heb je het over? Je opmerking raakt hier kant noch wal. Of zag je alleen weer een kans om te gaan zeuren? Ik begin jou een beetje beu te worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Xochiquetzal op 11-02-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xochiquetzal schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:06:
Waar heb je het over? Je opmerking raakt hier kant noch wal. Of zag je alleen weer een kans om te gaan zeuren? Ik begin jou een beetje beu te worden.
:) zeuren? ik stel alleen feiten aan de kaak. En ach ja, als je mij beu bent......dan lees je mijn posts toch gewoon niet meer. Ik zie het probleem niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 78369 op 12-02-2008 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Ik heb ooit eens gesoliciteerd bij CMG, maar ik hield daar niet echt een warm and fuzzy gevoel aan over. Het kwam er op neer dat ik uitgenodigd werd voor een gesprek voor een baan waarvan ik dacht dat die bij mij in de buurt was; dit werd ook bevestigd per email ("ja het is ook voor een functie in die en die vestiging"). Anyway, ik vond het al vreemd dat ik naar Amstelveen ofzoiets moest voor een gesprek. Maargoed ik dacht zal wel... Kom ik daar aan zegt die kerel "Ja maar waarom kom je eigenlijk? Ben je plan om te verhuizen ofzo want het is wel een baan voor 200 kilometer van jouw woonplaats af". Goed, dus ik kon eigenlijk wel gelijk rechtsomkeer maken. Ik zou binnen 2 weken terugkoppeling krijgen. Na 3 weken niks gehoord, dus ik eens iemand gemailed daar. Krijg ik na 2 dagen een mailtje terug dat begint met de aanheft "Jeroen," terwijl dat mn naam niet eens is.

Kortom, echt onder de indruk ben ik tot nu toe nog niet geweest van CMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:00:
Ik heb ooit eens gesoliciteerd bij CMG, maar ik hield daar niet echt een warm and fuzzy gevoel aan over. Het kwam er op neer dat ik uitgenodigd werd voor een gesprek voor een baan waarvan ik dacht dat die bij mij in de buurt was; dit werd ook bevestigd per email ("ja het is ook voor een functie in die en die vestiging"). Anyway, ik vond het al vreemd dat ik naar Amstelveen ofzoiets moest voor een gesprek. Maargoed ik dacht zal wel... Kom ik daar aan zegt die kerel "Ja maar waarom kom je eigenlijk? Ben je plan om te verhuizen ofzo want het is wel een baan voor 200 kilometer van jouw woonplaats af". Goed, dus ik kon eigenlijk wel gelijk rechtsomkeer maken. Ik zou binnen 2 weken terugkoppeling krijgen. Na 3 weken niks gehoord, dus ik eens iemand gemailed daar. Krijg ik na 2 dagen een mailtje terug dat begint met de aanheft "Jeroen," terwijl dat mn naam niet eens is.

hé hé hé het is wel LogicaCMG hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Excuus, het gaat inderdaad over LCMG niet CMG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Anoniem: 130184 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:00:

Nou Jeroen, ik vind het een vreemd verhaal.
- Heb je nou gesolliciteerd bij LogicaCMG of bij CMG?
- Je vroeg je niet af of er ook iets mis gegaan kon zijn?
- Vind je 200 km vreemd? Hier lopen ook meerdere projectleiders rond die dagelijks 200 km moeten afleggen.
- Heb je nou gesproken met degene die een vacature had of niet?
- Wie heb je een e-mail gestuurd na 3 weken?
- Wat voor e-mail kreeg je?
- Waarom krijgt 90% van de sollicitanten dezelfde dag nog een aanbieding of afwijzing en de resterende 10% een dag later?

Begrijp me niet verkeerd, ik beticht je niet van liegen of fantaseren. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zoiets gebeurt. Natuurlijk, waar mensen werken worden fouten gemaakt. De procedures zijn echter behoorlijk duidelijk en zeker de teammanagers weten hoe het recruitment proces in elkaar steekt. Op het moment dat er een vacature is heeft niemand er belang bij om (geschikte) sollicitanten te laten lopen.
-O-

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Anoniem: 78369 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:47:
[...]

:) zeuren? ik stel alleen feiten aan de kaak. En ach ja, als je mij beu bent......dan lees je mijn posts toch gewoon niet meer. Ik zie het probleem niet.
Feiten? Haha! Onsamenhangend gebazel zul je bedoelen. Als het nodig is kunnen we inderdaad in het weekend terecht in het gebouw. Wel even aangeven bij de beveiliging. Je doelt op het bijwonen van meetings en lezingen in de avonden? Kwestie van mentaliteit. Blijkbaar zijn jij en LogicaCMG een misfit. No hard feelings, succes met je carriere bij een andere werkgever.
:w
maakt niet uit voor LCMG, daar kan je ook in het weekend terecht. Tenminste, ze vragen je ook uren in de avonduren te maken voor je baas (niet betaald) dus ja dan kan je denk ik ook wel in het weekend terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06 15:09

MicroWhale

The problem is choice

Testert schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:57:
Begrijp me niet verkeerd, ik beticht je niet van liegen of fantaseren. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zoiets gebeurt.
Beetje kromme redenering.

:?

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Eerst een gesprek, daarna zou ik nog een gesprek krijgen. Afspraak gemaakt, formulieren ingevuld. Twee dagen ervoor bellen ze af met "Je voldoet prima, maar we hebben niemand nodig."
Hmhm, terwijl er net een wervingscampagne aan de gang was. Waarom die campagne? vroeg ik. Het antwoord was iets over de afdeling commercie en dat ze daar niks mee te maken hadden. wtf? Werkte hij wel bij hetzelfde bedrijf?

Ik was blij dat ze het afbliezen, want ik had al geen zin meer.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Testert schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:57:
[...]

Nou Jeroen, ik vind het een vreemd verhaal.
Dat was dus juist NIET mijn naam, maar die secretaresse mailt me terug met die aanhef. Blijkt wel uit hoe geinteresseerd ze waren. En dat je het vreemd vind kan wel, want ik heb de hele gang van zaken bij LCMG ook als vreemd ervaren.
- Heb je nou gesolliciteerd bij LogicaCMG of bij CMG?
LCMG dus.
- Je vroeg je niet af of er ook iets mis gegaan kon zijn?
Jawel, omdat ik naar Amstelveen moest heb ik juist schriftelijk bevestiging gevraagd. Ik heb schriftelijk bevestigd gekregen dat het een vacature bij mij in de buurt betrof, maar dat Amstelveen het hoofdkantoor was dus dat daar de gesprekken plaats vonden.
- Vind je 200 km vreemd? Hier lopen ook meerdere projectleiders rond die dagelijks 200 km moeten afleggen.
Dat zij graag 2 extra onbetaalde werkweken per maand maken is hun keuze, niet de mijne.
- Heb je nou gesproken met degene die een vacature had of niet?
Ik heb gesproken met de kerel van de BU die de vacature(s) (ze zochten een paar mensen) had.
- Wie heb je een e-mail gestuurd na 3 weken?
De secretaresse die de afspraak met mij geregeld heeft, en die ook de bevestiging naar mij gestuurd had dat het een vacature betrof die lokaal voor mij was.
- Wat voor e-mail kreeg je?
Ik: "Ik ben dik 3 weken geleden op gesprek geweest. Aan het eind werd me verzekerd dat ik binnen 2 weken zou horen wat het resultaat van dit gesprek was (ik heb dit nog speciaal gevraagd). Aangezien we nu dik 3 weken verder zijn vraag ik me af of er al wat nieuws was?"
Zij:
"Beste Jeroen, je bent het niet geworden", of iets in die trant.
- Waarom krijgt 90% van de sollicitanten dezelfde dag nog een aanbieding of afwijzing en de resterende 10% een dag later?
Geen idee, ik bepaal het beleid niet bij LCMG.
Begrijp me niet verkeerd, ik beticht je niet van liegen of fantaseren. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zoiets gebeurt. Natuurlijk, waar mensen werken worden fouten gemaakt. De procedures zijn echter behoorlijk duidelijk en zeker de teammanagers weten hoe het recruitment proces in elkaar steekt. Op het moment dat er een vacature is heeft niemand er belang bij om (geschikte) sollicitanten te laten lopen.
-O-
Zoals je hierboven leest ben ik niet de enige die dit meegemaakt heeft. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Misschien wonen die teammanagers ook 200 kilometer van hun job vandaan zodat ze toch wat minder gefocussed zijn aan het eind van de week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Right, ik ga eens aan een openingspost beginnen... Iemand suggesties? Ik ga er in ieder geval bij vermelden dat mensen die hun ervaringen kwijt willen er ook bij vermelden wannéér dat was, zodat de lezers meteen kunnen zien of het nog relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 08-06 20:35

SmartDoDo

Woeptiedoe

Een nieuw topic is inmiddels al in de maak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Ow jammer.... ik ben net een half uur bezig geweest om allemaal relevantie info te verzamelen... Maar goed, naar wie kan ik dat sturen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Relevante info is uiteraard altijd welkom :) Als je gegevens hebt kun je die sturen naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/10111/FFFFFF/000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

En er is een nieuw topic: Ervaring werken bij LogicaCMG [deel 2]
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.