Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
normaal wel.. maar dan net na de kerst..
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwelkom wat je niet kunt vermijden.
Hoe zit het eigenlijk met dingen als brandstofkosten als men elke dag een uur heen en terug moet reizen voor een opdracht? Zijn die voor eigen rekening?
Je heb toch een leaseauto? Dan heb je dus geen brandstofkosten, deze worden door LogicaCMG betaald via de tankpas.AquilaDus schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:22:
Hoe zit het eigenlijk met dingen als brandstofkosten als men elke dag een uur heen en terug moet reizen voor een opdracht? Zijn die voor eigen rekening?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Je kunt ook kiezen voor een reiskostenvergoeding á (als ik het goed heb) 19ct p/kmMicrokid schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:39:
[...]
Je heb toch een leaseauto? Dan heb je dus geen brandstofkosten, deze worden door LogicaCMG betaald via de tankpas.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Oke, bedankt voor de info, ik ben niet bekend met de regelingen rondom een leaseauto.Microkid schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:39:
[...]
Je heb toch een leaseauto? Dan heb je dus geen brandstofkosten, deze worden door LogicaCMG betaald via de tankpas.
Ik ken een aantal maastrichtse collega's binnen ICT management. Veel van hen werken in Brabant rondom Eindhoven.AquilaDus schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:22:
Zitten er tussen jullie ook mensen die bij LogicaCMG Maastricht werken? Ik vroeg me namelijk af in hoeverre jullie dan opdrachten uitvoeren in Limburg of dat hun mensen toch vaak opdrachten moeten doen in Brabant of nog verder, want ik zag dat LogicaCMG in Eindhoven ook een vestiging heeft.
...
Bij mijn weten is de vergoeding 27 cent per kilometer (de eerste 19 cent netto, de rest bruto). Als dit bedrag niet inmiddels in verhoogd want het staat al een tijdje.T-8one schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:21:
[...]
Je kunt ook kiezen voor een reiskostenvergoeding á (als ik het goed heb) 19ct p/km
de eerste 16.000 km is 19 cent netto, 8 cent brutot_captain schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:34:
[...]
Bij mijn weten is de vergoeding 27 cent per kilometer (de eerste 19 cent netto, de rest bruto). Als dit bedrag niet inmiddels in verhoogd want het staat al een tijdje.
daarna is het 19 cent netto per km.
Memories of yesterday, will grow, but never die
Bij jullie wel? Ik ben heel benieuwd of er bij ons wat gebeurt dit jaar.Xochiquetzal schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:58:
Hier ook geen kerstpakket. We gaan wel lekker en uitgebreid uit eten volgende maand. Geloof ik.... D'r wordt in ieder geval iets leuks georganiseerd.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Maar dat is ook weer divisie-afhankelijk geloof ik.... naja, iig 20 december een locatie-kerst-meeting
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Bij GSD ben je sowieso altijd de pineutWijnands schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:40:
Wat dat soort dingen betreft is GSD vaak geen "gewone" bu.
Bij zaken die in de werknemers voordeel zijn, zoals bonusregelingen en goede resultaten van heel LogicaCMG, krijg je te horen dat GSD erbuiten valt omdat het een aparte tak is.
En bij zaken die in de werknemers nadeel zijn, zoals mindere resultaten van heel LogicaCMG en verkoop van een bedrijfsonderdeel, krijg je te horen dat het grotere belang van heel LogicaCMG boven GSD staat.
Ik zit dus bij GSD en het enige pluspunt wat er voor mij eigenlijk nog is is de reisafstand en dat raken we binnenkort ook nog kwijt omdat onze vestiging moet verhuizen
Dan zit jij waarschijnlijk in Alkmaar...Lister schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:47:
[...]
Ik zit dus bij GSD en het enige pluspunt wat er voor mij eigenlijk nog is is de reisafstand en dat raken we binnenkort ook nog kwijt omdat onze vestiging moet verhuizen
Ik denk dat GSD meer iets is voor India i.p.v. NL. (uitgezonderd de beheertaken die van NL naar India gaan, want dat is dan wel weer Global...
Op dit moment is de sfeer in Alkmaar dan ook erg positief

Anoniem: 212115
Als je liever in spijkerbroek naar je werk gaat en netwerk/sysadmin bent dan is dit misschien toch wel een beetje teveel werving en spam voor dit forum.
[ Voor 23% gewijzigd door Rukapul op 18-12-2007 11:31 ]
Onder welke steen heb jij de laatste jaren geleefd? <- dit kun je ook verwoorden zonder op de man te spelenAnoniem: 212115 schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:53:
Ik heb er altijd met veel plezier gewerkt. Dat was nog in de CMG tijd maar ik ken nog aardig wat mensen die er werken en die hebben het er wel naar hun zin. Was wel (bijna) altijd in pak naar je werk maar dat went vanzelf. Lekker makkelijk, hoef je 's morgens niet na te denken wat je aan doet.
[ Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 18-12-2007 11:32 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Anoniem: 140111
Ik heb bij LogicaCMG 2 heel erg leuke opdrachten gezien en daarover contact gehad met iemand van WorkingTomorrow, maar eerlijk gezegd _heb_ ik niet eens een pak (meer).
En, quite frankly, ik heb eigenlijk een beetje hekel aan een pakkencultuur (ik werk nu in de financiele/assurantien en daar kom ik het al genoeg tegen
Ik voel me totaal niet op m'n gemak in een pak en draag veel liever een leuk overhemd met spijkerbroek.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 140111 op 19-12-2007 20:46 ]
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik ben zelf nog geen LCMG vestiging tegengekomen waar dat niet wordt geaccepteerd. Witte sportschoenen zijn misschien nog eemn brug te ver, maar een spijkerbroek is geen probleem.Anoniem: 140111 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:39:
Ik voel me totaal niet op m'n gemak in een pak en draag veel liever een leuk overhemd met spijkerbroek.
Ik loop ook regelmatig op witte sportschoenen... heb dr nog niks over gehoord, maar ik wil wel een paar nette zwarte schoenen halen nog, vind het zelf ook een beetje TE casual hoort_captain schreef op donderdag 20 december 2007 @ 08:48:
[...]
Ik ben zelf nog geen LCMG vestiging tegengekomen waar dat niet wordt geaccepteerd. Witte sportschoenen zijn misschien nog eemn brug te ver, maar een spijkerbroek is geen probleem.
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Hoe was bij jullie kerst? Ik heb de fles champagne gekregen die iedereen kreeg, een fles via de kerstboom loterij en een erg gezellige borrel waar er zowaar 2 trays bier waren ipv eentje en betere borrelhapjes dan meestal.
Anoniem: 140111
Ja, ok, logisch, ga niet op een paar Air Maxies naar m'n werk natuurlijkIk ben zelf nog geen LCMG vestiging tegengekomen waar dat niet wordt geaccepteerd. Witte sportschoenen zijn misschien nog eemn brug te ver, maar een spijkerbroek is geen probleem.
Hoef ik me daar tenminste geen zorgen over te maken, ik wil best een (paar) pak(ken) kopen, maar dat laat mijn huidige financiele situatie niet echt toe
(Kan dit wel op de afdeling vragen, maar aangezien er bijna niemand werkt de komende twee weken
[ Voor 23% gewijzigd door pagani op 23-12-2007 00:54 ]
Anoniem: 182917
Leuk kerstkado dusAnoniem: 182917 schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:05:
Vakantiegeld wordt in juni uitbetaald over het hele lopende jaar. (Dus afgelopen juni voor heel 2007). Dat betekent dat wanneer je later dan juni in dienst bent gekomen je nog wat tegoed hebt. Dit wordt dan inderdaad in december verrekend.
Volgens mij alle NL medewerkers. Ik iig ook:)Anoniem: 25844 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:45:
heb een fles champagne van Paul Schuyt gekregen, jullie ook?
Anoniem: 240727
Me too!Anoniem: 25844 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:45:
heb een fles champagne van Paul Schuyt gekregen, jullie ook?
Hoe smaakte de champagne eigenlijk?
Volgend jaar toch liever een 13e maand
Even iets anders....ik ben 22j en heb gehoord dat je tot je 24e jaarlijks loonverhoging moet krijgen wettelijk gezien in de CAO, klopt dit?
Heeft iemand hier ervaring mee?
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 240727 op 03-01-2008 09:03 ]
Die champagne ligt nog in de koelkast, ik had er nog die eerst op moestenAnoniem: 240727 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:02:
[...]
Me too!![]()
Even iets anders....ik ben 22j en heb gehoord dat je tot je 24e jaarlijks loonverhoging moet krijgen wettelijk gezien in de CAO, klopt dit?
En die 13e maand: daarvoor is het ASBS (all staff bonus scheme) ingevoerd. Het is nog geen volledige 13e maand, maar on-target is een procent of 4. Toch mooi een half maandsalaris..
Tenslotte: er is geen reden dat je tussen de 22 en 24 een loonsverhoging krijgt buiten de gebruikelijke verhogingen.
Het enige wettelijke is een stijging van het minimumloon (minimumloon >= 23 jaar is hoger dan minimumjeugdloon van een 22jarige. Maar waarschijnlijk zit je al een heel stuk boven het minimumloon van een 23+jarige.
Volgens mij welt_captain schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:15:
[...]
...
Maar waarschijnlijk zit je al een heel stuk boven het minimumloon van een 23+jarige.
ASBS was in maart toch?
Thanks voor de reactie!
**Het gerucht gaat hier dat de champagne lekker was
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 240727 op 03-01-2008 09:33 ]
De CAO?Anoniem: 240727 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:02:
[...]
Me too!![]()
Bij Logicacmg heb je geen CAO voor zover ik weet.
Tot de 24ste leeftijd stijgt het minimum loon, daarna niet meer.
Maar als het goed is zit jij wel boven het minimum, en stijgt je loon sowieso ieder jaar als je goed je best doet, of je moet al een heel erg hoog loon hebben.
Een nieuwe tv is altijd welkom
- ASBS keert uit in april.Anoniem: 240727 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:19:
[...]
Volgens mij wel
ASBS was in maart toch?![]()
Thanks voor de reactie!
**Het gerucht gaat hier dat de champagne lekker was
- dat gerucht kan ik bevastigen noch ontkennen
Dit gaat alleen op als je gezien je leeftijd ook een leeftijdskorting gekregen hebt.Anoniem: 240727 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:02:
[...]
Me too!![]()
maar over het algemeen doet LCMG hier niet aan.
Vraag het even na bij HRM.
Da's dus een van de dingen die mij erg verkeerd zijn geschoten. Dat soort initiatieven waar GSD altijd weer buiten valt.Anoniem: 240727 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:48:
Iemand nog iets gehoord van de IDT Nieuwjaarsloterij?
Een nieuwe tv is altijd welkom
De loterij wordt gehouden door de NL landenorganisatie, voor elke divisie apart (EUT, IDT, PS etc.) Ik begrijp dat GSD daar niet onder valt omdat het geen NL divisie is.Wijnands schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:44:
[...]
Da's dus een van de dingen die mij erg verkeerd zijn geschoten. Dat soort initiatieven waar GSD altijd weer buiten valt.
Als het goed is dan heeft GSD wel een budget om iets vergelijkbaars te doen.
Die gebruiken het budget voor andere dingen(lees: salarissen van managers opkrikken)...t_captain schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:03:
[...]
Als het goed is dan heeft GSD wel een budget om iets vergelijkbaars te doen.
GSD heeft sowieso een rare manier van werken binnen LCMG. Vallen praktisch overal buiten.
Maar gelukkig kun je nog altijd van divisie veranderen.
Anoniem: 244571
Ligt aan de vestiging waar je zit. In Amstelveen de hoofdvestiging mag je niet in spijkerbroek komen, zelfs niet als afstudeerder. Dit was het geval één jaar geleden.Anoniem: 140111 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:39:
Hoe is de sfeer met betrekking to afstudeerders en pakken?
Ik heb bij LogicaCMG 2 heel erg leuke opdrachten gezien en daarover contact gehad met iemand van WorkingTomorrow, maar eerlijk gezegd _heb_ ik niet eens een pak (meer).
En, quite frankly, ik heb eigenlijk een beetje hekel aan een pakkencultuur (ik werk nu in de financiele/assurantien en daar kom ik het al genoeg tegen).
In A'veen kan je gewoon in spijkerbroek komen. Nog nooit heeft er iemand iets over mijn spijkerbroek gezegd.Anoniem: 244571 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:50:
[...]
Ligt aan de vestiging waar je zit. In Amstelveen de hoofdvestiging mag je niet in spijkerbroek komen, zelfs niet als afstudeerder. Dit was het geval één jaar geleden.
A:

- Zwarte, leren schoenen. Helaas, wel lomp en met een dikke rubber zool...
- Witte sportsokken onder een te korte pantalon met bandplooien...
- Veel te ruim colbert van sterk verouderde snit...
- Te korte stropdas, met diagonale streepjes bij een vertikaal gestreept hemd met korte mouwen...
- Stijlvolle casual stappers,
- Goed passende spijkerbroek (zonder gaten natuurlijk...),
- Gestreken overhemd & / goed passende pull-over,
- Een goed jasje

Bij Logica geldt in het algemeen: kleed je naar de gelegenheid. Heb je met management te maken dan kleed je je ernaar. Ga je bij gebruikers langs die zelf in spijkerbroek lopen? Mogelijk creeert een stropdas ongewenst afstand. Wees je bewust van je kleding en daarbij horende uitstraling, houding en gedrag.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Regel die ik al jaren hanteer goed onder woorden gebracht.Testert schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:15:
Wees je bewust van je kleding en daarbij horende uitstraling, houding en gedrag.
'De leaseauto is aan jou gekoppeld, indien je vertrekt moet je zelf zorgen voor iemand die hem overneemt of je moet hem meenemen'?
Nu vroeg ik me dat gister af en ben eens de papieren ingedoken, maar je bent nergens contracthouder voor je leaseauto/contract, namelijk alleen 'Berijder'.
Daarnaast moet je voor veel dingen toestemming vragen van de wagenparkbeheerder, o.a. voor winterbanden en heb ik nooit iets direct van De Lage Landen getekend.
Volgens mij staat je leaseauto dan toch echt op naam van LogicaCMG en hoef je deze niet mee te nemen indien je ooit wilt vertrekken toch?
Weet iemand hoe het precies zit?
In je contract en op het intranet bij de lease voorwaarden staan de regelingen wat betreft voortijdig afbreken van je leasecontract.Anoniem: 240727 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 09:08:
Heeft iemand deze uitspraak uit te horen gekregen:
'De leaseauto is aan jou gekoppeld, indien je vertrekt moet je zelf zorgen voor iemand die hem overneemt of je moet hem meenemen'?
Nu vroeg ik me dat gister af en ben eens de papieren ingedoken, maar je bent nergens contracthouder voor je leaseauto/contract, namelijk alleen 'Berijder'.
Daarnaast moet je voor veel dingen toestemming vragen van de wagenparkbeheerder, o.a. voor winterbanden en heb ik nooit iets direct van De Lage Landen getekend.
Volgens mij staat je leaseauto dan toch echt op naam van LogicaCMG en hoef je deze niet mee te nemen indien je ooit wilt vertrekken toch?
Weet iemand hoe het precies zit?
Logica least inderdaad de auto, maar ze spreken met jou een aantal voorwaarden af.
Dus die boeteregeling bij het voortijdig afbreken van je leasecontract heb jij volgens mij niet met de leasemaatschappij afgesproken, maar met Logica.
InderdaadT-8one schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:10:
[...]
In je contract en op het intranet bij de lease voorwaarden staan de regelingen wat betreft voortijdig afbreken van je leasecontract.
Logica least inderdaad de auto, maar ze spreken met jou een aantal voorwaarden af.
Dus die boeteregeling bij het voortijdig afbreken van je leasecontract heb jij volgens mij niet met de leasemaatschappij afgesproken, maar met Logica.
9.4 Bij voortijdige beëindiging van de Lease-overeenkomst worden de inleverkosten als volgt aan de Deelnemer doorbelast:
Eerste gebruiksjaar het verschil tussen de boekwaarde en de handelswaarde;
Tweede gebruiksjaar 6 keer de Leaseprijs excl. brandstof en verzekering;
Derde gebruiksjaar 4 keer de Leaseprijs excl. brandstof en verzekering;
Vierde gebruiksjaar 2 keer de Leaseprijs excl. brandstof en verzekering.
Anoniem: 248480
Ik werk een tijdje bij een detachering bedrijf. Omdat ik te weinig verdien wil ik graag weten wat een applicatie ontwikkelaar met 3.5 jaar ervaring(Microsoft) bij LogicaCMG verdient?
Hoe is de werkomgeving? Wat zijn de arbeidsvoorwaarden? Hoe hoog de leasebedragen zijn?
Ik kan een paar algemene antwoorden geven. De groei van je salaris wordt volledig bepaald door je prestaties dus het is vooral een kwestie van hoe ze je inschatten op de solliciatiedag. Ruwe schatting: rond de 2600-2700 bruto.Anoniem: 248480 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:51:
Hallo LogicaCMGers
Ik werk een tijdje bij een detachering bedrijf. Omdat ik te weinig verdien wil ik graag weten wat een applicatie ontwikkelaar met 3.5 jaar ervaring(Microsoft) bij LogicaCMG verdient?
Hoe is de werkomgeving? Wat zijn de arbeidsvoorwaarden? Hoe hoog de leasebedragen zijn?
Hoe je de werkomgeving ervaart is natuurlijk heel subjectief en bovendien heel erg afhankelijk van waar je zit in de organisatie. Mijn ervaring is dat we heel ambitieus en gedreven zijn maar ook een heleboel plezier maken (veel meer dan bij een andere detacheerder, jaren geleden iig).
Arbeidsvoorwaarden:
- onkostenvergoeding 91 euro netto
- 8.33% vakantiegeld, geen 13e maand
- 27 vakantiedagen, na 3 jaar dienstverband 30, na 5 jaar zijn het er 32. (hoe dat verder gaat > 5 jaar weet ik niet)
- pensioen wordt 100% door LogicaCMG betaald
- zorgverzekering: een tegemoetkoming door LogicaCMG van +- 110/115 euro voor de werknemer en +- 25 voor de partner indien meeverzekerd in de collectieve regeling
- leaseauto, zie onder
Het actuele leasebedrag weet ik niet precies, ergens tussen de 700 en 750 euro o.b.v. 4 jaar/32000 km. Het wordt geindexeerd op de leasekosten, zodat het soort auto wat binnen het bedrag past een constante factor is. Een eenvoudige Astra/307 past erin. Wil je meer, kun je bijbetalen. De goedkoopste Jaguar kost je 350 euro eigen bijdrage; inclusief de fiscale bijtelling kost je dat +- 470 euro netto
Minder mag ook: bijvoorbeeld een instap Kia Picanto + 148 euro bruto erbij (als negatieve eigen bijdrage). Het leuke is dat de goedkoopste auto's daardoor helemaal niets kosten. De negatieve eigen bijdrage compenseert de fiscale bijtelling volledig of zelf iets meer.
25 vakantiedagen + 2 van LogicaCMG. Na 3 jaar 3 dagen extra (28), na 4 jaar 4 (29), na 5 jaar 5 (30) en na 10 jaar 8 (33)
Leasenorm = 717 euro
t_captain, bedankt voor je informatiet_captain schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:33:
[...]
Ik kan een paar algemene antwoorden geven. De groei van je salaris wordt volledig bepaald door je prestaties dus het is vooral een kwestie van hoe ze je inschatten op de solliciatiedag. Ruwe schatting: rond de 2600-2700 bruto.
Hoe je de werkomgeving ervaart is natuurlijk heel subjectief en bovendien heel erg afhankelijk van waar je zit in de organisatie. Mijn ervaring is dat we heel ambitieus en gedreven zijn maar ook een heleboel plezier maken (veel meer dan bij een andere detacheerder, jaren geleden iig).
Arbeidsvoorwaarden:
- onkostenvergoeding 91 euro netto
- 8.33% vakantiegeld, geen 13e maand
- 27 vakantiedagen, na 3 jaar dienstverband 30, na 5 jaar zijn het er 32. (hoe dat verder gaat > 5 jaar weet ik niet)
- pensioen wordt 100% door LogicaCMG betaald
- zorgverzekering: een tegemoetkoming door LogicaCMG van +- 110/115 euro voor de werknemer en +- 25 voor de partner indien meeverzekerd in de collectieve regeling
- leaseauto, zie onder
Het actuele leasebedrag weet ik niet precies, ergens tussen de 700 en 750 euro o.b.v. 4 jaar/32000 km. Het wordt geindexeerd op de leasekosten, zodat het soort auto wat binnen het bedrag past een constante factor is. Een eenvoudige Astra/307 past erin. Wil je meer, kun je bijbetalen. De goedkoopste Jaguar kost je 350 euro eigen bijdrage; inclusief de fiscale bijtelling kost je dat +- 470 euro netto
Minder mag ook: bijvoorbeeld een instap Kia Picanto + 148 euro bruto erbij (als negatieve eigen bijdrage). Het leuke is dat de goedkoopste auto's daardoor helemaal niets kosten. De negatieve eigen bijdrage compenseert de fiscale bijtelling volledig of zelf iets meer.
Hieronder zijn mijn huidige arbeidsvoorwaarden:
Leeftijd: 34
Opleiding: HBO Informatica
Certificaten: MCAD, bijna klaar met MCSD
Werkervaring: 3,5 jaar in ICT. daarvoor heb ik andere werk gedaan.
Werkgever: Detachering bedrijf
Huidige functie: Applicatie ontwikelaar
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8% van het jaarsalaris
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Auto: Ja, maar de leaseregeling bij ons is een grote ramp. Als je prive rijd moet je veel betalen.

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: kortingen op verzekeringen.
Werkweek: 40 uur
Reistijd: 1,5 uur
Maand salaris(bruto): 2600 bruto

Onkostenvergoeding: Netto 85 euro
Klinkt als Atos?Anoniem: 248480 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:14:
[...]
t_captain, bedankt voor je informatie.
Hieronder zijn mijn huidige arbeidsvoorwaarden:
Leeftijd: 34
Opleiding: HBO Informatica
Certificaten: MCAD, bijna klaar met MCSD
Werkervaring: 3,5 jaar in ICT. daarvoor heb ik andere werk gedaan.
Werkgever: Detachering bedrijf
Huidige functie: Applicatie ontwikelaar
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8% van het jaarsalaris
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Auto: Ja, maar de leaseregeling bij ons is een grote ramp. Als je prive rijd moet je veel betalen.![]()
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: kortingen op verzekeringen.
Werkweek: 40 uur
Reistijd: 1,5 uur
Maand salaris(bruto): 2600 bruto![]()
Onkostenvergoeding: Netto 85 euro
Je hebt 2600 + 13e maand = 2816. Op zich is dat niet zo slecht. Ik denk dat je bij ons vergelijkbaar zult uitkomen.
Wel heb je dan het voordeel dat je vakantiegeld wat hoger uitkomt (8,33% van 2816 > 8% van 2600). En je 13e maand is echt vast geworden. Soms zie je in de CAO een bepaling dat een 13e maand niet of gedeeltelijk hoeft te worden betaald als het bedrijf verlies maakt o.i.d. Daar ben je dan iig geen last meer van.
Waarop je vooruit zou kunnen gaan:
- leaseauto heeft standaard 13.500 km prive. Daarvoor is geen eigen bijdrage van toepassing.
- extra kilometers kosten 12 cent. (die weer aftrekbaar zijn van de bijtelling)
- qua pensioen en zorgverzekering zijn onze vorowaarden wat "boven de markt" zoals dat zo mooi heet
- salarisgroei. Je kunt binnen de software engineer functies nog flink doorgroeien (zeg maar 1000 bruto).
Nadeel vond ik, wil je flink hoger op komen, dan moet je ook veel inversteren in het bedrijf. Dus door de weeks bijv. 1 avond voor een SIG inschrijven of zo (S... Interest Group).t_captain schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:32:
[...]
Klinkt als Atos?
Je hebt 2600 + 13e maand = 2816. Op zich is dat niet zo slecht. Ik denk dat je bij ons vergelijkbaar zult uitkomen.
Wel heb je dan het voordeel dat je vakantiegeld wat hoger uitkomt (8,33% van 2816 > 8% van 2600). En je 13e maand is echt vast geworden. Soms zie je in de CAO een bepaling dat een 13e maand niet of gedeeltelijk hoeft te worden betaald als het bedrijf verlies maakt o.i.d. Daar ben je dan iig geen last meer van.
Waarop je vooruit zou kunnen gaan:
- leaseauto heeft standaard 13.500 km prive. Daarvoor is geen eigen bijdrage van toepassing.
- extra kilometers kosten 12 cent. (die weer aftrekbaar zijn van de bijtelling)
- qua pensioen en zorgverzekering zijn onze vorowaarden wat "boven de markt" zoals dat zo mooi heetBetaal je nu pensioenpremie of ZWV premie?
- salarisgroei. Je kunt binnen de software engineer functies nog flink doorgroeien (zeg maar 1000 bruto).
Krijg je van de klant hele goede beoordelingen, dan wordt je wel afgeschoten op het feit dat je te weinig voor LCMG (nu logica) doet.
Maar ja... daar zijn ook al de vele discussies over gegaan.
Maar let dus op, je groeit niet heel erg makkelijk binnen die organisatie (is mijn mening dan) als je gewoon je werk goed doet.
€ 717,- voor 4 jaar en 13.500 km per jaar PRIVÉ. Zakelijke km's zitten hier dus niet in.t_captain schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:33:
[...]
Het actuele leasebedrag weet ik niet precies, ergens tussen de 700 en 750 euro o.b.v. 4 jaar/32000 km.
Ik vind ook niet dat iemand die 'gewoon zijn werk doet' buitengewoon snel moet stijgen. Als je snel hogerop wil moet je daar wel wat voor doen. Maar da's mijn mening.stimpyrulez schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:05:
[...]
Maar let dus op, je groeit niet heel erg makkelijk binnen die organisatie (is mijn mening dan) als je gewoon je werk goed doet.
Wat ik bedoelde met 32.000 is slechts de grondslag voor de berekening van de leaseprijs. We rekenen dus met 4 jaar en 32.000 km/jaar om de leaseprijs vast te stellen. Komt die dan bijvoorbeeld op 720,- incl brandstof dan betaal je 3 euro bij.Xochiquetzal schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:08:
[...]
€ 717,- voor 4 jaar en 13.500 km per jaar PRIVÉ. Zakelijke km's zitten hier dus niet in.
Dat is overigens vrij gunstig. Er wordt door detacheerders vaak met 35.000 of 40.000 gerekend. Dan komt dezelfde auto duurder uit de berekening --> meer bijbetalen dus.
De 13.500 km/jaar die jij noemt, is het aantal prive-kilometers binnen de norm. Die zijn gratis, behalve natuurlijk de fiscale bijtelling. Daarboven is het 0,12 per extra kilometer. Die zijn weer aftrekbaar van de bijtelling.
Niet helemaal, je gaat nu wel uit van een benzine rijder..t_captain schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:31:
[...]
Wat ik bedoelde met 32.000 is slechts de grondslag voor de berekening van de leaseprijs. We rekenen dus met 4 jaar en 32.000 km/jaar om de leaseprijs vast te stellen. Komt die dan bijvoorbeeld op 720,- incl brandstof dan betaal je 3 euro bij.
Dat is overigens vrij gunstig. Er wordt door detacheerders vaak met 35.000 of 40.000 gerekend. Dan komt dezelfde auto duurder uit de berekening --> meer bijbetalen dus.
De 13.500 km/jaar die jij noemt, is het aantal prive-kilometers binnen de norm. Die zijn gratis, behalve natuurlijk de fiscale bijtelling. Daarboven is het 0,12 per extra kilometer. Die zijn weer aftrekbaar van de bijtelling.
Voor diesel rijders rekenen ze met 45000/jaar.. en een max looptijd van 185000 km....
Daarnaast denk ik dat je wat te somber met de verwachtingen qua salaris en stijging, maar goed.. dat zal wellicht weer afhankelijk van de BU zijn.
volledig mee eens...Xochiquetzal schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:12:
[...]
Ik vind ook niet dat iemand die 'gewoon zijn werk doet' buitengewoon snel moet stijgen. Als je snel hogerop wil moet je daar wel wat voor doen. Maar da's mijn mening.
oh en sig staat voor special interest groups
Xochiquetzal,Xochiquetzal schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:12:
[...]
Ik vind ook niet dat iemand die 'gewoon zijn werk doet' buitengewoon snel moet stijgen. Als je snel hogerop wil moet je daar wel wat voor doen. Maar da's mijn mening.
Helemaal niet mee eens

Je werkt een jaar lang. Soms 12 uur per dag(8 uur werken + 4 uur in auto) en je verwacht dat je groeit en je arbeidsvoorwaarden verbeterd.
Wat moet je verder doen voor een bedrijf? 's nachts ook werken? Ik denk het niet.
Waarom worden alle activiteiten(vergaderinegn, meetings...) in je privé tijd gedaan? En als je een keer niet meedoet.....

Dat is gewoon misbruik.
Waarom reken je 4 uur in de auto zitten als werktijd?(Tenzij je als koerier werkt?)Anoniem: 248480 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:36:
[...]
Je werkt een jaar lang. Soms 12 uur per dag(8 uur werken + 4 uur in auto) en je verwacht dat je groeit en je arbeidsvoorwaarden verbeterd.
Je kiest er toch zelf voor om zo ver van huis te werken.
Ik zie autorijden niet als werken in de detachering.
4 uur hoeft toch niet altijd?Donde schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:54:
[...]
Waarom reken je 4 uur in de auto zitten als werktijd?(Tenzij je als koerier werkt?)
Je kiest er toch zelf voor om zo ver van huis te werken.
Ik zie autorijden niet als werken in de detachering.
Ik rij een dikke 10 minuten enkele reis naar de klant en minder dan 10 minuten naar kantoor
4 uur hoeft inderdaad niet altijd. Ik rijd binnen 20 minunten naar de klant...t_captain schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:59:
[...]
4 uur hoeft toch niet altijd?
Ik rij een dikke 10 minuten enkele reis naar de klant en minder dan 10 minuten naar kantoor
Maar waarom zou hij 4 uur in de auto zitten zien als werktijd!
Laten zien dat je beter wordt in je werk, certificeringen halen, gestelde doelstellingen aan het einde van het jaar behalen etc. etc.Anoniem: 248480 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:36:
[...]
Xochiquetzal,
Helemaal niet mee eens![]()
Wat moet je verder doen voor een bedrijf? 's nachts ook werken? Ik denk het niet.
Omdat het anders billable uren kost, en dat zijn juist de uren waar een detacheerder geld mee verdient. Een transport bedrijf laat z'n vrachtwagens ook niet graag stil staan.Waarom worden alle activiteiten(vergaderinegn, meetings...) in je privé tijd gedaan? En als je een keer niet meedoet.....
Bij onze BU wordt je er echt niet op afgerekend als je een keertje niet komt, als je maar af en toe even je gezicht laat zien is dat voldoende. Daarnaast vind ik het zelf ook wel interessant om eens een workshop o.i.d. bij te wonen.
Als je dat vindt moet je niet bij een detacheerder gaan werken.Dat is gewoon misbruik.
LogicaCMG is geen detacheerder maar een ICT dienstverlener. Hier zit wel een wezenlijk verschil in. Maar goed ik wil niet dat de discussie (die al 100+ keer heeft plaatsgevonden) weer oplaait.T-8one schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:51:
[...]
Als je dat vindt moet je niet bij een detacheerder gaan werken.
Dus niemand reageren...!
Kijk ik snap wel dat je niet voor "niks" snel moet stijgen...Anoniem: 248480 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:36:
[...]
Xochiquetzal,
Helemaal niet mee eens![]()
Waarom worden alle activiteiten(vergaderinegn, meetings...) in je privé tijd gedaan? En als je een keer niet meedoet.....![]()
Dat is gewoon misbruik.
Alleen sommige mensen (lees heb ik gehoord van oud collega's), die komen binnen als junior tester, na een jaar zijn ze al testcoordinator/projectleider. Dan kom je bij de onderhandelingen, dan zeggen ze, Je doet het goed bij de klant.... MAAR... je doet niet zo veel bij LCMG???
Kijk ik ben (lees was) aangenomen om voor LCMG te werken bij een klant. Daar doe ik onwijs goed mijn best (lees vertegenwoordig dus LCMG), de klant is onwijs te vreden over je, maar LCMG vind het dan opeens belangrijker dat je ook wat voor LCMG doet ???
Sorry, ben niet aangenomen om een SIG op te zetten/te runnen??
Nee ik ga mijn vak uit oefenen bij de klant, en die te vreden te houden. Daarvoor ben ik aangenomen. En hoop dan ook dat ik de waardering krijg van mijn bedrijf, zoals je dat dan ook van je klant krijgt, maar ja... Dat miste ik dus!
Ik wil graag in alle activiteiten(meetings, workshops...) deelnemen maar niet in mijn eigen tijd. Ik werk 8 uur per dag, 40 uur per week, niet meer.stimpyrulez schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 07:40:
[...]
Kijk ik snap wel dat je niet voor "niks" snel moet stijgen...
Alleen sommige mensen (lees heb ik gehoord van oud collega's), die komen binnen als junior tester, na een jaar zijn ze al testcoordinator/projectleider. Dan kom je bij de onderhandelingen, dan zeggen ze, Je doet het goed bij de klant.... MAAR... je doet niet zo veel bij LCMG???
Kijk ik ben (lees was) aangenomen om voor LCMG te werken bij een klant. Daar doe ik onwijs goed mijn best (lees vertegenwoordig dus LCMG), de klant is onwijs te vreden over je, maar LCMG vind het dan opeens belangrijker dat je ook wat voor LCMG doet ???
Nee ik ga mijn vak uit oefenen bij de klant, en die te vreden te houden. Daarvoor ben ik aangenomen. En hoop dan ook dat ik de waardering krijg van mijn bedrijf, zoals je dat dan ook van je klant krijgt, maar ja... Dat miste ik dus!
Situatie:
Van 8:00 tot 17:00 uur werken.
Van 17:00 tot 20:00 meeting.

Wie vindt dit normaal?
Als je direkt bij een klant werkt, dan telt puur de tevredenheid aldaar. Doe je werk goed en krijg een goede beoordeling.stimpyrulez schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 07:40:
[...]
Werk je echter als consultant dan tellen drie factoren mee:
1. inzetbaarheid bij en tevredenheid van de klant
2. de mate waarin je je eigen inzetbaarheid weet te verbeteren
3. wat je nog meer doet in de LogicaCMG organisatie
Het opzetten van een SIG, vooruithelpen van een competentie op je LCMG vestiging, etc valt onder nummer 3.
Ik vind persoonlijk die verbreding wel prettig. Ik werkte hiervoor bij een machinefabriek en daar waren met 2 en 3 geen punten te verdienen. Daar voelde ik me dan ook minder gewaardeerd dan nu bij LCMG.
Wat wil je nou horen?Anoniem: 248480 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:00:
[...]
Ik wil graag in alle activiteiten(meetings, workshops...) deelnemen maar niet in mijn eigen tijd. Ik werk 8 uur per dag, 40 uur per week, niet meer.
Situatie:
Van 17:00 tot 20:00 meeting.![]()
Wie vindt dit normaal?
Ik heb al eerder gezegd, met zo'n instelling moet je niet bij LogicaCMG of een vergelijkbare ict-dienstverlener of detacheerder gaan werken.
Ga dan gewoon aan de slag bij een verzekeringsmaatschappij, ziekenhuis o.i.d. op de automatiseringsafdeling. Als je echt van 8 tot 5 wilt werken moet je bij de overheid zijn.
Dat noem ik een '9 tot 5-mentaliteit'. Als je zo in elkaar zit, dan heb ik een tip voor je...solliciteer dan NIET bij LCMG of een andere ICT-dienstverlener, want die verwachten allemaal dat je langs komt bij teammeetings of BU-meetings.Anoniem: 248480 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:00:
[...]
Ik wil graag in alle activiteiten(meetings, workshops...) deelnemen maar niet in mijn eigen tijd. Ik werk 8 uur per dag, 40 uur per week, niet meer.
Situatie:
Wie vindt dit normaal?
En als je een uur extra moet overwerken, weiger je dat dan ook?
Ik heb er al erg veel zin in. Vrijdag heb ik een gesprek met mijn manager om de opdracht vorm te gaan geven, contract tekenen, etc. etc...
[ Voor 7% gewijzigd door MonkeySandwich op 15-01-2008 12:16 ]
Daarom ben ik juist ook weggegaan, omdat ik juist wel de instelling heb om van 8 tot 5 te werkenT-8one schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:46:
[...]
Wat wil je nou horen?
Ik heb al eerder gezegd, met zo'n instelling moet je niet bij LogicaCMG of een vergelijkbare ict-dienstverlener of detacheerder gaan werken.
Ga dan gewoon aan de slag bij een verzekeringsmaatschappij, ziekenhuis o.i.d. op de automatiseringsafdeling. Als je echt van 8 tot 5 wilt werken moet je bij de overheid zijn.
En ik kon ook niet zeggen dat LCMG mij zooo super betaalde, dat ik het wel standaard vond om wat extra's te doen. (maar das mijn mening).
Tevens, over uren heb ik echt geen probleem mee. Maar wel dat ik ze kan schrijven (dus bij een klant of zo, aangezien LCMG die ook lekker opstrijkt).
1 x in de maand een CM, ach ja, valt ook mee te leven, maar na deel is wel dat ik dan juist geheel de andere kant op moest, dus de terug weg is dan 2x zo lang
Maar als uit eindelijk wordt "verwacht" dat je 4 avonden extra bezig bent per maand, en ik er niks van terug zie, ja sorry hoor, ben geen filantropisch instelling!
Maar ja, daar moet je dan wel voor kiezen, en ik kwam er achter dat mij het iig niet beviel
Ik. LogicaCMG geeft jou een zeer royaal salaris met goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Daar wordt een stukje flexibiliteit voor terugverwacht, en geen 9-5 mentaliteit. Als jij je stipt wenst te houden aan een 40-urige werkweek en meetings na werktijd maar niets vind, heb je ofwel tijdens de sollicitatie niet goed opgelet of heb je bij het verkeerde bedrijf gesolliciteerd. Dan heb je bij LogicaCMG niets te zoeken. Een dergelijke houding zal zich uiteindelijk wel weer doorvertalen in je beloning en het ontbreken van significante stijgingen daarin.Anoniem: 248480 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:00:
[...]
Situatie:
Wie vindt dit normaal?
Ik.Anoniem: 248480 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:00:
[...]
Situatie:
Wie vindt dit normaal?
Niemand verplicht je, je kiest niet voor een bedrijf waar je een hekel aan je collega's hebt en de lezingen niet interessant vind. ALS je WILT is er binnen Logica iedere dag wel iets te verzinnen waar je heen KUNT, maar pik de interessante zaken eruit en het is een goede investering in je werk. Scheelt je vaak ook nog weer een maaltijd
Je werkt 40 uur per week, voor de klant. Heerlijk zelf in te delen, als je maandag eerder naar huis moet om de nieuwe keuken in te laten meten dan doe je dat en compenseert dat dinsdag wel weer. Werk je deze week 50 uur, prima, doen we komende weken wat minder.
Realiseer je hoe je geld opbrengt voor je werkgever en jou. Wordt je freelancer dan voel je meetings in je eigen tijd direct in je portemonnee. Werk je voor een bedrijf waar iedereen goud verdient en 50 % van de tijd besteedt aan lezingen, meetings, studeren en autorijden
Groei is verder afhankelijk van je vaardigheden en persoonlijkheid. Als je weet wat je ambities zijn en er is een match met je profiel dan zijn de mogelijkheden tot groei echt aanwezig. Als deliverymanagement de mogelijkheden ziet om meer omzet uit je inzet te halen door je in andere rollen in te zetten, zal daar zeker over nagedacht worden.
Over dat autorijden: volgens mij is het redelijk om 2 á 3 uur eigen tijd voor vervoer te rekenen. Wordt het langer/verder dan dat, wat zeer weinig voorkomt, dan valt daar zeker over te praten. Verwacht echter niet dat je 's morgens 8 uur van huis gaat en half vijf thuis komt.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Anoniem: 96482
LCMG betaalt magertjes tot bijna markt-conform. Arbeidsvoorwaarden zijn drastisch uitgekleed. Houding ten opzichte van de verplichte aanwezigheid op clubavondjes heeft nauwelijks invloed op loonsverhogingen: die zijn voor iedereen laag.Microkid schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:46:
[...]
Ik. LogicaCMG geeft jou een zeer royaal salaris met goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Daar wordt een stukje flexibiliteit voor terugverwacht, en geen 9-5 mentaliteit. Als jij je stipt wenst te houden aan een 40-urige werkweek en meetings na werktijd maar niets vind, heb je ofwel tijdens de sollicitatie niet goed opgelet of heb je bij het verkeerde bedrijf gesolliciteerd. Dan heb je bij LogicaCMG niets te zoeken. Een dergelijke houding zal zich uiteindelijk wel weer doorvertalen in je beloning en het ontbreken van significante stijgingen daarin.
Dan zul je de volgende keer wat beter moeten onderhandelen over je salaris. Het gras is altijd groener bij de buren, maar het onderhouden daarvan is misschien nog belangrijker...Anoniem: 96482 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:06:
[...]
LCMG betaalt magertjes tot bijna markt-conform.
helemaal mee eens,Anoniem: 96482 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:06:
[...]
LCMG betaalt magertjes tot bijna markt-conform. Arbeidsvoorwaarden zijn drastisch uitgekleed. Houding ten opzichte van de verplichte aanwezigheid op clubavondjes heeft nauwelijks invloed op loonsverhogingen: die zijn voor iedereen laag.
Ik ben vorig jaar weg gegaan, en kwam op mijn nieuwe klus een oud studie genoot tegen, Met evenveel werk ervaring en zo, hij verdiende bijna 500 EURO!!!! meer dan mij. (ik 2000,- hij dus 2500,-)
En zelf roepen ze het hardst dat ze boven de markt betalen! (zou ik ook roepen als ik hun was)
En hoelang roepen ze al niet bij LCMG dat ze de salarissen weer marktcomform/hoger dan marktcomform willen trekken??
Nou weet wel van oud collega's dat dat dus allemaal niet gebeurd is!
Lees stukje van mij hierboven, en heb er 1.5 jaar gwerkt, maar de secundaire arbeidsvoorwaarden gingen alleen maar achteruit. Dus zo goed zijn ze daar ook niet meer mee.Ik. LogicaCMG geeft jou een zeer royaal salaris met goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Daar wordt een stukje flexibiliteit voor terugverwacht, en geen 9-5 mentaliteit. Als jij je stipt wenst te houden aan een 40-urige werkweek en meetings na werktijd maar niets vind, heb je ofwel tijdens de sollicitatie niet goed opgelet of heb je bij het verkeerde bedrijf gesolliciteerd. Dan heb je bij LogicaCMG niets te zoeken. Een dergelijke houding zal zich uiteindelijk wel weer doorvertalen in je beloning en het ontbreken van significante stijgingen daarin.
Klopt, maar als je er niks tot zeer weinig op in te brengen hebt, dan wordt het toch wel een moeilijk verhaalDonde schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:17:
[...]
Dan zul je de volgende keer wat beter moeten onderhandelen over je salaris. Het gras is altijd groener bij de buren, maar het onderhouden daarvan is misschien nog belangrijker...
Dat is echt een aanzienlijk vershcil moet ik zeggen...stimpyrulez schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:17:
[...]
helemaal mee eens,
Ik ben vorig jaar weg gegaan, en kwam op mijn nieuwe klus een oud studie genoot tegen, Met evenveel werk ervaring en zo, hij verdiende bijna 500 EURO!!!! meer dan mij. (ik 2000,- hij dus 2500,-)
En zelf roepen ze het hardst dat ze boven de markt betalen! (zou ik ook roepen als ik hun was)
En hoelang roepen ze al niet bij LCMG dat ze de salarissen weer marktcomform/hoger dan marktcomform willen trekken??
[...]
Lees stukje van mij hierboven, en heb er 1.5 jaar gwerkt, maar de secundaire arbeidsvoorwaarden gingen alleen maar achteruit. Dus zo goed zijn ze daar ook niet meer mee.
maar heb je het over netto of bruto.. en ben je ervaren of niet ervaren.. dat krijg ik niet helemaal opgemaakt uit je post.
Ik denk dat we het hier toch allemaal over eigen ervaringen hebben..
ik ben begonnen bij pinkroccade en ruim 3 jaar geleden over gestapt naar lcmg.. en ik ging er ook ruim 25% netto(!) op vooruit.. en ik word echt voor iemand met mijn skills en ervaring (8 jr inmiddels) marktconform betaald.. zeker als je de secundaire arbeidsvoorwaarden in ogenschouw neemt.
En ja.. dan moet je soms eens wat extra's doen... vind ik eigenlijk niet meer dna normaal. Eens een keer naar een CM of een DM.. een keer 's avonds een cursusje doen of zelfs geven.
Het hoort er een beetje bij..
En voor het beeld.. ik woon 130 km van het kantoor in Kralingen... dus ik ben ook vaker dan niet ruim 3 uur onderweg. So be it.
Voor jou is het dan een moeilijk verhaal geweest, maar voor mij in iedergeval niet.stimpyrulez schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:19:
[...]
Klopt, maar als je er niks tot zeer weinig op in te brengen hebt, dan wordt het toch wel een moeilijk verhaal
@avotar: ook ik zit meer dan 100km van mijn kantoor vandaan. So be it.
Verschil was bruto, maar ja, qua ervaring en zo lagen we precies hetzelfde. Dus dat vond ik wel vreemd, moet wel zeggen dat ze bij de junioren nu redelijk wat bij hebben getrokken, maar dan is het nu markt conform, en zeker niet boven markt conform.avotar schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:25:
[...]
Dat is echt een aanzienlijk vershcil moet ik zeggen...
maar heb je het over netto of bruto.. en ben je ervaren of niet ervaren.. dat krijg ik niet helemaal opgemaakt uit je post.
Ik denk dat we het hier toch allemaal over eigen ervaringen hebben..
ik ben begonnen bij pinkroccade en ruim 3 jaar geleden over gestapt naar lcmg.. en ik ging er ook ruim 25% netto(!) op vooruit.. en ik word echt voor iemand met mijn skills en ervaring (8 jr inmiddels) marktconform betaald.. zeker als je de secundaire arbeidsvoorwaarden in ogenschouw neemt.
En ja.. dan moet je soms eens wat extra's doen... vind ik eigenlijk niet meer dna normaal. Eens een keer naar een CM of een DM.. een keer 's avonds een cursusje doen of zelfs geven.
Het hoort er een beetje bij..
En voor het beeld.. ik woon 130 km van het kantoor in Kralingen... dus ik ben ook vaker dan niet ruim 3 uur onderweg. So be it.
Maar ja, misschien dat je wel een bepaalde instelling moet hebben wil je je daar een beetje thuis voelen.
Ik weet niet wat je onder marktconform verstaat. Het gebruikelijke startsalaris bij LCMG is 2100 euro + vakantiegeld, onkostenvergoeding en leaseauto. Geldt voor HBO en universitair opgeleide starters.stimpyrulez schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:17:
[...]
[...]
Volgens mij is dit boven de markt. Weet je een IT/consultancy bedrijf dat hier (significant) boven zit
--> laat maar horen in dit topic.
Want hetgeen ik van andere bedrijven heb gezien (AO, Sogeti etc) lijkt eerder lager dan hoger te zitten.
Overigens kun je vaak een hoger salaris krijgen buiten de consultancy, maar dan heb je meestal geen auto en onkostenvergoeding. De waarde die je aan een leaseauto hecht is nogal persoonlijk, maar ik denk dat een gelijkwaardig aanbod zonder auto toch in de richting van 2600 zou zitten.
(ik pak met opzet een startsalaris omdat die wat meer uniform zijn. het salaris wat je bijvoorbeeld met 5 jaar ervaring ontvangt is sterk afhankelijk van je performance in die 5 jaar en daardoor moeilijker te vergelijken.)
Moeilijke vraag, is sterk afhankelijk van hoe snel je groeilijn is. Indicatie 2500-2600, plusbovengenoemde voorwaarden.JohnStaakke schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:21:
Hoeveel verdient een Medior bij LCMG dan eigenlijk? Dus 2.5 a 3 jaar ervaring?
Regulier groeipad = Startsalaris (€ 2000,-), plus pak 'm beet € 200,- per jaar erbij is is zoals voorganger zegt: € 2500,- bruto. Wat bij elk bedrijf zal zijn waar ze je opleiden. Een bedrijf wat alleen maar ervaring werft zal een stuk meer (moeten) betalen.JohnStaakke schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:21:
Hoeveel verdient een Medior bij LCMG dan eigenlijk? Dus 2.5 a 3 jaar ervaring?
Dat was mijn punt ookt_captain schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:31:
[...]
Wat ik bedoelde met 32.000 [...]
[...]
De 13.500 km/jaar die jij noemt, is het aantal prive-kilometers binnen de norm.
Als het goed is groei je ook. In salaris en bijvoorbeeld ook in vakantiedagen. Verder heb ik er niet zoveel zicht op. Als jij 4 uur per dag in de auto zit en daar niet mee kunt leven, moet je dat bespreken met je manager.Anoniem: 248480 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:36:
[...]
Nee, maar bijvoorbeeld de meetings bijwonen, op eigen initiatief cursussen volgen, of misschien zelfs geven als daar jou competenties liggen, meedenken met het bedrijf en natuurlijk niet te vergeten boven verwachting presteren.Anoniem: 248480 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:36:
Omdat de klant waar je bij zit verwacht dat je voor hém werkt in de uren die hij voor je betaalt?Anoniem: 248480 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:36:
Waarom worden alle activiteiten(vergaderinegn, meetings...) in je privé tijd gedaan?
Dan wat? Ik ken mensen die <50% van de meetings bijwonen. Die geven hoogstens de (m.i. terechte) indruk dat ze niet betrokken zijn bij het bedrijf. Daar gaan ze je echt niet voor achter stellen qua salaris, hoor!
Sja, sommige mensen láten zich misbruiken. Een beetje ruggegraat scheelt al veel.Anoniem: 248480 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:36:Dat is gewoon misbruik.
Oeioeioei... Roep dat eens op een sollicitatie! Ik denk dat er weinig bedrijven zijn die iemand met zo'n instelling willen hebben. Tenzij je in een fabriek wil werken of zo. Fluit om 10 en 15 uur = koffie halen. Fluit om 17 uur = naar huis.Anoniem: 248480 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:00:
[...]
Ik werk 8 uur per dag, 40 uur per week, niet meer.
Ik. Gebeurt echt niet dagelijks hoor! Mij maar zo'n 2 à 3 keer per maand. En daarnaast zit ik ook nog eens om de twee maanden bij TestNet. Vrijwillig. Maar ja, daardoor zat ik dan ook de eerste week van December op kosten van TestNet in Stockholm (kaartje voor EuroSTAR gewonnen). En de reis- en hotelkosten werden door Logica betaald. Dat dan weer wel.Anoniem: 248480 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:00:
[...]
Wie vindt dit normaal?
Precies! Ik weet niet wát je exact doet, maar als er een deadline is en die MOET gehaald worden, dan is de kans dat je een paar avonden (of soms zelfs weken) moet overwerken niet vreemd. Als je het dan laat afweten is het wel errug onprofessioneel.Donde schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:16:
[...]
En als je een uur extra moet overwerken, weiger je dat dan ook?
Hey, leuk Mythrill! Alvast welkom en veel succes! Afstuderen bij Logica is ideaal om de sfeer te proeven. Kun je als je klaar bent kijken of het bedrijf bij je past of niet. Waar kom je te zitten? Welke vestiging/divisie?Mythrill schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:14:
* Xochiquetzal gaat een afstudeer project doen bij LCMG!
Ik heb er al erg veel zin in. Vrijdag heb ik een gesprek met mijn manager om de opdracht vorm te gaan geven, contract tekenen, etc. etc...
Je kunt per dag 9 uur schrijven. Daar krijg je niet méér voor betaald, maar het worden compensatie uren. Oftewel: Kun je een keer eerder weg. Of bij 8 compensatie uur kun je een dag vrij nemen (náást je vrije dagen).stimpyrulez schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:45:
[...]
Tevens, over uren heb ik echt geen probleem mee. Maar wel dat ik ze kan schrijven (dus bij een klant of zo, aangezien LCMG die ook lekker opstrijkt).
1 x in de maand een CM, ach ja, valt ook mee te leven, maar na deel is wel dat ik dan juist geheel de andere kant op moest, dus de terug weg is dan 2x zo lang
Als je écht overuren gaat draaien moet de klant dat eerst aanvragen en daar wordt je ook voor gecompenseerd.
Wat werd er dan allemaal verwacht, dat je 4 avonden per maand bezig bent? BUM 1x per maand, TM 1x per 2 maanden, wat nog meer?stimpyrulez schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:45:
Maar als uit eindelijk wordt "verwacht" dat je 4 avonden extra bezig bent per maand, en ik er niks van terug zie, ja sorry hoor, ben geen filantropisch instelling!
BS. Wees eens wat concreter, want volgens mij klopt hier helemaal niets van.Anoniem: 96482 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:06:
[...]
Arbeidsvoorwaarden zijn drastisch uitgekleed.
Uhmmm... startsalarissen zijn nu € 2000,- voor schoolverlaters zonder ervaring. En daarbovenop komen dus nog de secundaire arbeidsvoorwaarden.stimpyrulez schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:17:
[...]
Hoe kunnen die nou achteruit gaan? Leg dat eens uit?stimpyrulez schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:17:
[...]
Lees stukje van mij hierboven, en heb er 1.5 jaar gwerkt, maar de secundaire arbeidsvoorwaarden gingen alleen maar achteruit. Dus zo goed zijn ze daar ook niet meer mee.
Ja, zo ken ik er ook nog een paar. Dat je even lang werkt op gelijksoortige projecten wil niet zeggen dat je ook daadwerkelijk even goed bent. Ik kan me ook goed voorstellen dat iemand met een duidelijke 9-5 instelling niet gemotiveerd overkomt en ook qua kennis niet zo hard groeit als mensen die wél die paar extra uur per maand willen investeren in zelfontwikkeling door een cursusje hier of daar. Zie je het verschil? Het is appelen met peren vergelijken.stimpyrulez schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:04:
[...]
Verschil was bruto, maar ja, qua ervaring en zo lagen we precies hetzelfde. Dus dat vond ik wel vreemd
Vergeet niet de volledige vergoeding van de collectieve ziektekostenverzekering (helaas minus het deel wat de belasting dáár dan over heft) en de pensioensregeling (100%!).t_captain schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:18:
[...]
Ik weet niet wat je onder marktconform verstaat. Het gebruikelijke startsalaris bij LCMG is 2100 euro + vakantiegeld, onkostenvergoeding en leaseauto. Geldt voor HBO en universitair opgeleide starters.
Pensioen ja. Ziektekosten, even goed lezen.Xochiquetzal schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:24:
[...]
Vergeet niet de volledige vergoeding van de collectieve ziektekostenverzekering (helaas minus het deel wat de belasting dáár dan over heft) en de pensioensregeling (100%!).
Anoniem: 248971
LCMG is een prima toko voor starters. De beste tactiek is dan: blijf daar 2 - 3 jaar, volg zoveel mogelijk opleidingen (liefst masterclasses) en volg je opleidingen breed, d.w.z. naast vakinhoudelijke zaken ook communicatietrainingen ed. Ben je daarna jong, goed opgeleid en hebt 3 jaar werkervaring, taai dan af en ga ergens werken waar professionels wel worden gewaardeerd.
1 v.d. redenen waarom ik ben weggegaan, is dat ik niet meer echt werd geholpen om verder te groeien. LCMG geeft veel aandacht aan nieuwkomers, oude garde wordt daarbij vergeten. Erg jammer. Bovendien momenteel erg onrustig in management. Elke manager heeft om de 3 maanden een nieuwe positie, plus veel zaken onduidelijk over de koers etc.
Daar wacht ik nou ook nog steeds op ..Xochiquetzal schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:24:
[...]
BS. Wees eens wat concreter, want volgens mij klopt hier helemaal niets van.
Het enige wat ik me zo in de gauwigheid van de laatste 3 jaar kan herinneren is dat de premie van de ziektekosten van de partner neit meer volledig wordt vergoed, maar alleen het aanvullende deel.
Aan de andere kant konden we de no-claim weer in onze zak steken, ondanks dat we er eigenlijk niets voor betaalden.
Ik heb ook erg veel moeite om wat dat betreft de bruto-salarissen te vergelijken... zeker omdat er bij lcmg in de secundaire voorwaarden nog wat extra zit. Als je dat vergelijkt met bv AO / Acc of Sog, zitten ze zeker goed hoor..
Ik wil het een beetje weerleggen MSP, hoewel je zeker wel een heel goed punt hebt.Anoniem: 248971 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 07:34:
Heb 11 jaar bij LCMG gewerkt, dus ik kan uit ervaring spreken. Om alvast 1 ding te weerleggen: LCMG vind het prima als je max. 40uur per week draait. Al dat overwerken is in principe nergens goed voor. Een goede consultant zorgt ervoor dat ie zijn werk of op tijd af heeft of trekt tijdig aan de bel zodra uitloop dreigt. Ok, mocht de nood echt hoog zijn, dan denk je uiteraard wel even mee aan het klantbelang. Maar dus nooit structureel overwerken.
LCMG is een prima toko voor starters. De beste tactiek is dan: blijf daar 2 - 3 jaar, volg zoveel mogelijk opleidingen (liefst masterclasses) en volg je opleidingen breed, d.w.z. naast vakinhoudelijke zaken ook communicatietrainingen ed. Ben je daarna jong, goed opgeleid en hebt 3 jaar werkervaring, taai dan af en ga ergens werken waar professionels wel worden gewaardeerd.
1 v.d. redenen waarom ik ben weggegaan, is dat ik niet meer echt werd geholpen om verder te groeien. LCMG geeft veel aandacht aan nieuwkomers, oude garde wordt daarbij vergeten. Erg jammer. Bovendien momenteel erg onrustig in management. Elke manager heeft om de 3 maanden een nieuwe positie, plus veel zaken onduidelijk over de koers etc.
Ik kwam uit de zelfde positie als jij, ware het niet dat ik bij Tas / PinkR begonnen ben...
Ook daar loop je na een jaar of 5 tegen een gat aan... waarbij je niet junior genoeg meer bent om tevreden te zijn met je salaris, maar niet senior genoeg bent om verder serieus genomen te worden.
Wat ik heb gemerkt is dat je inderdaad bij het bedrijf waar je start max een jaar of 5 moet zitten en dan bij een andere ICT dienstverlener moet gaan cashen.
Dan zit je weer marktconform.
Overigens deel ik je zorgen over de onrust binnen het management wel.. hoewel dat ongetwijfeld BU afhankelijk is.
[ Voor 55% gewijzigd door avotar op 16-01-2008 08:21 ]
Anoniem: 248971
Nee, LCMG is momenteel een speeltuin geworden voor managers om snel carierre te maken. Voor consultants is het niet meer leuk. Jammer.
Anoniem: 78369
nou vrij simpel......eerst werden de ziektekosten volledig vergoed voor je hele gezin, nadat de overheid maatregelen nam en het duurder werd......kon het er ineens niet meer vanaf. Toen mocht je ineens zelf voor je ziektekosten gaan betalen. Ja je eigen niet maar voor de rest van je gezin wel. Auto werd ook steeds onaantrekkelijker. En ga zo nog maar ff door.Xochiquetzal schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:24:
[...]
[...]
Hoe kunnen die nou achteruit gaan? Leg dat eens uit?
[...]
En als je dan komt met je krijgt al heel goed betaald.....nou nee, ik ben nu freelancer en weet wat het bedrijf er tussenuit pakt. Dat is genoeg kan ik je wel vertellen. Dan doe je niet zo moeilijk over 50 euro per maand. Maarja zo denkt LCMG er niet over. Vandaar dat er ook een complete leegloop is bij de testafdeling van Arnhem.
Dit topic is gesloten.