Ervaring werken bij LogicaCMG Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 27.513 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
True

Ook nog misschien of ze vanuit het oude CMG of Logica afkomen.

Ach zelfs wie je manager is en hoe je ermee op kan schieten wil nog wel eens meespelen

niks staat vast :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78369

Donde schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:22:
En wat bedoel je met rommelen? Tot nu toe heb ik nog niks gehoord.

Wat ik wel weet is dat ik flink omhoog zal gaan n.a.v. het nieuwe beloningsbeleid. :9
de D van Arnhem is geen D meer vanwege reorganisaties, waar veel mensen met hem meegaan naar een evt nieuw bedrijf wat hij wil opstarten. Dat soort 'rommelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
In het westen kennen wij D uit Arnhem niet. Maar als D meer wilt betalen en de mensen willen mee, why not. Ik denk dat het meer rommelen is binnen een afdeling, dan LCMG breed rommelen. ;)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 02:13
De divisie Financial Services wordt "omgekat" naar het LogicaCMG model met Competence Units e.d. De Director van Arnhem en Eindhoven is level 5 en Competence Unit Director is een level 4 functie. Het vreemde is dat er nu dus 1 Director is voor 2 BU's, maar dat hij wordt vervangen door 2 level 4 Competence Unit Directors. Dit past mijn inziens niet in de filosofie van minder management en goedkoper management :? Maar als hij een eigen bedijf gaat opzetten, dan zal denk ik een grote uitstroom plaatsvinden van consultants met wie hij al lang heeft samengewerkt(lees rond 10 jaar).
Ik ben slechts ruim 1,5 jaar in dienst, dus mij raakt het niet zo erg...

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

Anoniem: 78369 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:00:
[...]

de D van Arnhem is geen D meer vanwege reorganisaties, waar veel mensen met hem meegaan naar een evt nieuw bedrijf wat hij wil opstarten. Dat soort 'rommelen'.
hmmm, hier heb ik niets van gehoord is dit heel recent?
Welke BU gaat het om?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 16:51

avotar

P0werd by Black Coffee

Viper® schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:26:
[...]

-O-
Dat is nog maar altijd de vraag.

Ik spreek veel mensen die er al heel lang werken. De indruk die ik van hun krijg is 'veel woorden, weinig daden'. Dus wat er echt overblijft van alle goede voornemens dat moeten we maar even afwachten.
Dit "gezeur" hoor ik ook veel vaker. Het gaat met name om oud-CMG'ers die hun bedrijf te veel veranderd vinden.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:13
Allen,

Ik heb binnenkort een informatief gesprek bij LogicaCMG. Ben zeer benieuwd, altijd erg gecharmeerd geweest van het bedrijf.

Momenteel hoor ik alleen nare geluiden en ik lees het een en ander er ook hier over terug. Stel dat ze me willen hebben, is dit nog een goed moment om er binnen te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 22:59

MBV

Valderrama schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:40:
Allen,

Ik heb binnenkort een informatief gesprek bij LogicaCMG. Ben zeer benieuwd, altijd erg gecharmeerd geweest van het bedrijf.

Momenteel hoor ik alleen nare geluiden en ik lees het een en ander er ook hier over terug. Stel dat ze me willen hebben, is dit nog een goed moment om er binnen te komen?
Die nare geluiden hierboven gaat over één bussiness unit, van één vestiging. Ik zou me dus maar niet zo'n zorgen maken :)

En de 'zeurende' CMG'ers zijn al weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Okee, dat stelt me wel gerust moet ik zeggen.

Even een andere vraag: Hoe zit het met de vraag naar (ITL) proces managers? Ik kom ze in ieder geval niet tegen op de vacature site. Zetten ze wel mensen op dit soort functies weg?

Toen ik er een tijdje heb gezeten wegens stage heb ik me eigenlijk alleen maar bezig gehouden met local support. Nu dat ik verder ben en mijn focus verlegt heb in de IT ben ik hier erg benieuwd naar.

[ Voor 12% gewijzigd door Valderrama op 05-06-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
avotar schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:49:
Dit "gezeur" hoor ik ook veel vaker. Het gaat met name om oud-CMG'ers die hun bedrijf te veel veranderd vinden.
Ik zelf heb jarenlang bij LCMG gewerkt en ben vorig jaar weg gegaan. De reden daarvoor is niet dat LCMG te veel veranderd is (er is niets mis met verandering), maar inderdaad het "te veel woorden, te weinig daden". Er is binnen LCMG veel te veel focus op de inkomsten, en nauwelijks budget voor het intern ontwikkelen van producten. En zelfs als er intern (goede) producten / oplossingen ontwikkeld worden is er geen organisatie om ze bij de klanten te verkopen.

Het gevolg van dat alles is dat LCMG nog steeds heel veel aan detachering doet. De outsourcing tak is in Nederland nooit echt van de grond gekomen en veel eigen projecten / oplossingen worden er niet verkocht. Het gevolg is dat LCMG in de hoek van het body-shoppen blijft zitten en het steeds weer niet lukt daar uit te komen. LCMG heeft de grootte om je veel kansen bij grote klanten te bieden, echter bijna altijd onder aansturing van de klant. Je kunt hele leuke en uitdagende opdrachten krijgen, maar na een aantal jaren ging ik me afvragen waarom ik er nog werkte en wat LCMG nog toevoegde. Voor mij was dat te weinig.

Een laatste punt is de carriere-ontwikkeling binnen LCMG. Dat is iets waar je zelf voor moet zorgen en doorgroei richting intern management is door gebrek aan groei van de organisatie zo goed als onmogelijk. Als je wilt groeien richting management rollen zul je dat bij de klant moeten doen, waarbij je geluk moet hebben om de juiste rol te krijgen. Binnen LCMG ligt er (mede door het gebrek aan groeimogelijkheden) ook een salarisplafond rond de Eur 4.000-4.500, waar je nauwelijks doorheen kunt breken. LCMG gaat daarmee om door een continue uitstroom van ervaren mensen te compenseren met een instroom aan de onderkant, in principe geen slecht model natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

Valderrama schreef op maandag 04 juni 2007 @ 23:42:
Okee, dat stelt me wel gerust moet ik zeggen.

Even een andere vraag: Hoe zit het met de vraag naar (ITL) proces managers? Ik kom ze in ieder geval niet tegen op de vacature site. Zetten ze wel mensen op dit soort functies weg?

Toen ik er een tijdje heb gezeten wegens stage heb ik me eigenlijk alleen maar bezig gehouden met local support. Nu dat ik verder ben en mijn focus verlegt heb in de IT ben ik hier erg benieuwd naar.
Zoals een van mijn managers ooit eens zei:
"Iedere student wil na z'n afstuderen die spin in het web worden tussen de programmeurs en de business, maar we hebben behoefte aan programmeurs"
Oftewel, de mogelijkheden zijn er wel, maar er is meer vraag naar programmeurs. Vanuit die functie kun je dan wel mooi verder groeien.
riddles schreef op maandag 04 juni 2007 @ 23:48:
[...]

Ik zelf heb jarenlang bij LCMG gewerkt en ben vorig jaar weg gegaan. ....knip..... model natuurlijk.
LCMG heeft de laatste tijd wat moeite om een eigen identiteit te ontwikkelen (misschien vanaf de fusie) Ze willen zo veel, maar het verkopen lukt niet echt. De klanten blijven vragen om detachering, bij outsourcing zien ze LCMG niet staan.
Er worden (denk ik) voldoende initiatieven ondernomen om outsourcing project bij LCMG te ondernemen, alleen de verkoop ervan blijft achter. Verkopen is denk ik gewoon niet de sterkste kant van LCMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Op het gebied van outsourcing wordt toch veel gedaan op het gebied van salarisverwerking (Amstelveen) en SAP (iig Rotterdam)?

En ik dacht altijd dat detachering meer iets was van CMG, en complete projecten meer van Logica. Dat Logica-stuk komt dus niet echt van de grond ofzo :?

[ Voor 38% gewijzigd door MBV op 05-06-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
MBV schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:42:
Op het gebied van outsourcing wordt toch veel gedaan op het gebied van salarisverwerking (Amstelveen) en SAP (iig Rotterdam)?
En ik dacht altijd dat detachering meer iets was van CMG, en complete projecten meer van Logica. Dat Logica-stuk komt dus niet echt van de grond ofzo :?
Volgens mij wordt het internationaal wel meer gedaan, maar in Nederland was bij de fusie CMG 10x zo groot als Logica. Het huidige Nederlandse management van LCMG komt voor 90% vanuit het oude CMG (ook weer door gebrek aan doorstroming in het management).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb anders aardig wat grote projecten over tafel horen gaan. Kijk maar eens in het CV van Leo v/d Vlist ;) ik weet niet of details op prijs worden gesteld door mijn vader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 15:29

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Heeft iemand toevallig al een informatiesessie over het nieuwe belongsbeleid bijgewoond en kan die daar e.e.a. over vertellen? Mag ook in DM als het hier niet besproken "mag" worden... heb zelf volgende week de sessie, maar een beetje voorkennis is nooit weg ;)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Laatst online: 07-07 15:30
Grappig, de discussie hier spitst zich toe op een aantal onderwerpen (ok ik heb niet het hele topic doorgespit geef ik toe):

- de lease auto
- de lease auto
- o en de lease auto natuurlijk!
- salaris
- teveel verandering?
- was CMG / Logica beter (doorhalen wat niet van toepassing is).

Grappig om te zien dat dat 2 jaar later nog steeds zo is. Ik ben op de kop af nu 2 jaar weg bij CMG, of LogicaCMG. Ja, ik ben dus een CMG'er. Ik heb er 5 jaar gewerkt, met wisselend plezier.

LCMG is een heel erg leuk bedrijf om je loopbaan te beginnen. Je moet wel stevig in je schoenen staan en niet op je mondje gevallen zijn. Je wordt namelijk in het diepe gegooid. Zoals bij elke detacheringstent: werk is werk. Ze sturen je dus gewoon naar "de klant". Reistijd niet zo boeiend, ondanks de mooie verhalen. Overigens is dat afhankelijk van je manager. De ene manager vraagt keurig aan je of je het niet te ver vindt en dan is nee zeggen een optie. De andere manager vindt dat jiji als consultant niks te willen hebt en stuurt je er gewoon naartoe. Overigens denk ik dat dit bij CAP of Sogeti niet veel anders is.

Wat mij bij LCMG is opgevallen:
- slechte coaching vanuit LCMG als je op een klus zit.
- beoordelingen gebaseerd op stront. Ik heb meegemaakt dat mijn jaarbeoordeling ontzettend slecht was, omdat mijn manager gewoon niet begreep wat ik voor elkaar had gebokst bij de klant en hoe de verhoudingen lagen daar. Ik had een super jaar gehad en had me het snot voor de ogen gewerkt, en kreeg dus een slechte beoordeling op basis van echt onzinargumenten. Die manager van mij was net nieuw en snapte er echt geen ruk van. Maar in bezwaar gaan tegen je manager bij LCMG? Officieel kan dat allemaal binnen het bedrijf. Openheid enzo. Maar in de praktijk laat je het wel uit je hoofd... Overigens heb ik ook goede managers meegemaakt die hun beoordelingen zeer serieus namen.
- werk is werk. Het blijft een detacheringstent en dat zal het altijd blijven, hoe hard ze ook roepen dat ze solutionprovider willen worden en meer inhouse willen gaan doen. Je bent gewoon een handje dat verhuurt wordt. Niks mis mee op zich, maar het betekent wel dat je niet altijd doet wat je wilt. En dat soms een jaar lang. Wel een hele leerzame ervaring en dus niet perse een negatief punt!
- omgang met ziekte. Ik kon door omstandigheden een tijdje niet werken. De druk vanuit het bedrijf om toch te werken en de manier waarop die druk wordt geuit vond ik niet fris. Ik had juist steun van het bedrijf verwacht. Coaching. Ik wilde namelijk dolgraag werken. Het enige wat ik ontmoette was wantrouwen en tegenwerking. Uitzonderingen daar gelaten. Wel heel prettig was de steun van mijn directe collega's, die wel heel goed was.
- salarisbeleid. Na de dotcom bubble die instortte was het gedaan met de grote salarisstijgingen. Logisch. Echter, we bleven wel heel erg lang achter de markt aan hobbelen. Men werd pas wakker toen de goeie mensen en masse naar de concurrent begonnen 'over te lopen'. Toen werd er iets gecorrigeerd. Ik weet natuurlijk niet hoe ze nu betalen.
- pakkencultuur valt tegenwoordig erg mee. Verplichting is in 2000 al afgeschaft. In de praktijk hangt dit erg af van de afdeling.

Al met al heb ik bij LCMG ontzettend veel geleerd. Veel leuke dingen, en ook veel vervelende dingen. Ik heb hele goeie managers gezien en hele slechte. Ik heb goeie coaching meegemaakt en hele slechte. Ik heb ontzettend leuke klussen gehad en hele beroerde. LCMG is denk ik gewoon een detacheringstent net zoals er zoveel zijn in NL.

Naar mijn idee moet je je eerst afvragen of je graag bij een detacheringstent wilt werken. Voordelen: veel afwisseling, veel opdrachtgevers, de kans om andere organisaties te bekijken. Nadelen: weinig inspraak, soms kutklussen, weinig spannende ontwikkeling.

Daarna kun je kiezen voor een tent. LCMG zal weinig verschillen met CAP of een andere toko. Kies gewoon de tent waar je je het prettigste bij voelt. Het gaat uiteindelijk om de mensen, om je collega's en de werksfeer.

Tot slot: hulde aan de secretaresse's bij LCMG, die waren (bijna) allemaal ronduit fantastisch al die tijd! De steun en toeverlaat van elke consultant! Heb je 100x meer aan dan aan je manager soms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-07-2024
"Tot slot: hulde aan de secretaresse's bij LCMG, die waren (bijna) allemaal ronduit fantastisch al die tijd! De steun en toeverlaat van elke consultant! Heb je 100x meer aan dan aan je manager soms..."

Hier ben ik het H-E-L-E-M-A-A-L mee eens! Secretaresses van LCMG for president! *O*

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Als ik mijn vader moet geloven werkt dat ook andersom: een manager heeft ontzettend veel aan zijn secretaresse (al had mijn vader af en toe een watervaste schouder nodig ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat ik begrepen heb is de aanpak mbt secretaresses iets dat is overgenomen uit CMG. Ik moet zelf zeggen dat ook ik het als erg prettig ervaar :). Vooral omdat heel veel dingen die niet bij je dagelijkse bezigheden horen (een programmeur moet immers programmeren) gewoon makkelijk uit te besteden zijn.

Mijn secretaresse ervaringen van voor LCMG zijn meer dat er op een vraag over het algemeen geantwoord werd met "Owh, daarvoor moet je bij Piet zijn". Als het wat minder druk was en/of de secretaresse had een goede bui dan was het "Owh, dan moet je Piet even op dit nummer bellen".

Bij LCMG is het "Owh, ik heb Piet even gebeld en alles geregeld. Hij vertelde me dat je dan alleen dit en dit formulier nog even moest invullen. Als je dezen dan even naar mij opstuurt dan handel ik het verder wel even af. Moet ik ook nog even een hotelovernachting boken voor de nacht ervoor?"

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
zaphod_b schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:15:
Tot slot: hulde aan de secretaresse's bij LCMG, die waren (bijna) allemaal ronduit fantastisch al die tijd! De steun en toeverlaat van elke consultant! Heb je 100x meer aan dan aan je manager soms...
Volledig mee eens. De secretaresses bij LCMG zijn geweldig! Dat heb ik nog nooit ergens anders gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 07-07 08:38

Royz

Kleurenblind!!

Momenteel ben ık ın Turkıje op vakantıe, maar las even het laatste nıeuws en worden we nou straks overgenomen? Iemand dıe hıer meer over weet?
Na de aankondiging van het vertrek van Read bij de IT-dienstverlener overweegt Permira, een durfkapitalist, nu een potentieel overnamebod op LogicaCMG. Dat meldt de Britse Times woensdag op haar website. Volgens de krant ligt het ook voor de hand dat Blackstone en KKR een bod overwegen op LogicaCMG.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218437

Royz schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:02:
Momenteel ben ık ın Turkıje op vakantıe, maar las even het laatste nıeuws en worden we nou straks overgenomen? Iemand dıe hıer meer over weet?

[...]
Read is exit. Durfkapitalisten hebben vanwege bot vangen bij Abn Amro nu weer een nieuwe kluif. Het is koffiedik kijken. Volgens mij heeft de organistatie wijziging die begin vorig jaar is doorgevoerd: centers of excellence (horizontals) voor SAP, Oracle en MS compentencies losweken van de verticals nog geen zichtbare verbeteringen opgelevert.

Als ik tegen een in een vertical werkzame LCMGer roep dat ik voornamelijk op de bank zit begint deze direct te steigeren: "hoe kan dat nou? Ze zitten om SAP mensen te springen!" Waarom zit ik dan wellicht binnenkort weer maanden duimen te draaien? |:(

Wat er ook gebeurt, er gaat wat veranderen. Vast en zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

dan ga je toch solliciteren voor een vertical? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182917

riddles schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:11:
[...]

Volledig mee eens. De secretaresses bij LCMG zijn geweldig! Dat heb ik nog nooit ergens anders gezien.
Ook helemaal mee eens!
Hulde aan de secretaresses van LCMG!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
Anoniem: 218437 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 19:18:
[...]
Als ik tegen een in een vertical werkzame LCMGer roep dat ik voornamelijk op de bank zit begint deze direct te steigeren: "hoe kan dat nou? Ze zitten om SAP mensen te springen!" Waarom zit ik dan wellicht binnenkort weer maanden duimen te draaien? |:(
Waarom? Er wordt te weinig aan sales op het juiste niveau gedaan. Consultants zitten meestal op het operationele of projectmanagement niveau. De teammanagers / AD's spreken dus meestal met het niveau daar boven - teamleiders of soms afdelingshoofden. Maar waar wordt er over SAP/MS/Oracle trajecten besloten? Juist, op het niveau daar boven - en daar komt LCMG niet.

De oplossing (voor zowel de omzet, de te grote managementlaag en het niet binnenhalen van projecten) is het verplichten aan zowel AD's als D's om voor een bepaald percentage billable te zijn en opdrachten bij klanten uit te voeren. D's hebben het niveau om als interim manager op redelijk hoog niveau binnen een organisatie ingezet te worden. Tevens kan het management zo zijn eigen salaris (deels) verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

riddles schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:01:
[...]

Waarom? Er wordt te weinig aan sales op het juiste niveau gedaan. Consultants zitten meestal op het operationele of projectmanagement niveau. De teammanagers / AD's spreken dus meestal met het niveau daar boven - teamleiders of soms afdelingshoofden. Maar waar wordt er over SAP/MS/Oracle trajecten besloten? Juist, op het niveau daar boven - en daar komt LCMG niet.

De oplossing (voor zowel de omzet, de te grote managementlaag en het niet binnenhalen van projecten) is het verplichten aan zowel AD's als D's om voor een bepaald percentage billable te zijn en opdrachten bij klanten uit te voeren. D's hebben het niveau om als interim manager op redelijk hoog niveau binnen een organisatie ingezet te worden. Tevens kan het management zo zijn eigen salaris (deels) verdienen.
Mee eens, sales moet maar eens uit die ivoren torens komen en in de auto stappen naar klanten. Ik vraag me trouwens of er iemand is die de bilability direct in zijn achterzak voelt. Waarschijnlijk niemand. Daar moet juist een impuls vanuit gaan. Logica is heel goed in boddy shoppen maar projecten...daar lopen andere mee weg. Btw ik beweeg niet richting verticals (er is zowieso niks in portefieulle) ik ga naar Accenture. Ik kan bij Accenture kiezen uit meerdere projecten waar ik kan worden ingezet. Die luxe heb ik tijdens mijn 15 maanden dienstijd bij CMG nog niet meegemaakt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Jullie weten toch ook wel waar AD, MD en ND voor staan? Alles doen, ... :P

Mijn vader is een hele tijd AD geweest, en wat ik van hem hoorde was dat hij heel veel op en neer naar klanten ging. Dan weer verkopen, dan weer een screw-up van een consultant rechtzetten, en tussendoor ook nog wat people-management doen binnen zijn team. Was hij de enige, of begrijp ik iets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Laatst online: 07-07 02:13
MBV schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:39:
Jullie weten toch ook wel waar AD, MD en ND voor staan? Alles doen, ... :P

Mijn vader is een hele tijd AD geweest, en wat ik van hem hoorde was dat hij heel veel op en neer naar klanten ging. Dan weer verkopen, dan weer een screw-up van een consultant rechtzetten, en tussendoor ook nog wat people-management doen binnen zijn team. Was hij de enige, of begrijp ik iets niet?
Dat was volgens het oude LCMG model. Tegenwoordig zijn er Competence managers die een team leiden en verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van hun teamleden, Sales managers die moeten zorgen dat er opdrachten in de pijplijn komen, Account managers die de relatie met de klant warmhouden en Delivery managers die verantwoordelijk zijn voor projecten die bij de klant plaatsvinden onder de vlag van LogicaCMG. De verantwoordelijkheden zijn nu duidelijker belegd en beter afgebakend. Tenminste...dat is de gedachte erachter.

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

hmm, ja, da's waar ook. Tijdens mijn stage werd dat zo ongeveer geintroduceerd, maar is nooit echt blijven hangen. Mijn manager heb ik welgeteld 2x gesproken, en hij heeft mij behalve die 2 keer nog een keer gezien, tijdens mijn presentatie. Hij viel in slaap, maar vertelde achteraf wel dat het een goeie presentatie was :X En mijn vader heeft een poos bij afgebakende stukken gezeten ('helpdesk' SAP in R'dam waar hij alleen contact had als het fout ging, en salarisverwerking in Amstelveen wat nog ongeveer op de CMG manier werkte), dus ook bij het avondeten komt dat dan wat minder over :)

[ Voor 22% gewijzigd door MBV op 14-06-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 218437 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:36:
[...]

Mee eens, sales moet maar eens uit die ivoren torens komen en in de auto stappen naar klanten. Ik vraag me trouwens of er iemand is die de bilability direct in zijn achterzak voelt. Waarschijnlijk niemand. Daar moet juist een impuls vanuit gaan. Logica is heel goed in boddy shoppen maar projecten...daar lopen andere mee weg. Btw ik beweeg niet richting verticals (er is zowieso niks in portefieulle) ik ga naar Accenture. Ik kan bij Accenture kiezen uit meerdere projecten waar ik kan worden ingezet. Die luxe heb ik tijdens mijn 15 maanden dienstijd bij CMG nog niet meegemaakt. :*)
Waar zat je dan als ik vragen mag...?

Ik moet zeggen dat ik er nu ruim 2,5 jaar zit... maar na de begin periode heb ik nu echt wel de luxe dat ik zelf kan beslissen waar ik heen wil. Mijn laatste project kon ik uit 3 verschillende klussen kiezen. Ik kon zelf aangeven wat voor mij de meest interessante was.

Maar goed.. wij hebben binnen ons team dan ook 0 idleness...

Ik moet zelf zeggen dat mijn ervaring met competence management gewoon goed is. Ik heb er pas 1 gehad binnen LCMG, maar 10tallen binnen PinkRoccade, dus ik weet wel ongeveer hoe ik het in kan schatten.

[ Voor 16% gewijzigd door avotar op 22-06-2007 07:01 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

avotar schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 07:17:
[...]

Ik moet zeggen dat ik er nu ruim 2,5 jaar zit... maar na de begin periode heb ik nu echt wel de luxe dat ik zelf kan beslissen waar ik heen wil. Mijn laatste project kon ik uit 3 verschillende klussen kiezen. Ik kon zelf aangeven wat voor mij de meest interessante was.

Maar goed.. wij hebben binnen ons team dan ook 0 idleness...

Ik moet zelf zeggen dat mijn ervaring met competence management gewoon goed is. Ik heb er pas 1 gehad binnen LCMG, maar 10tallen binnen PinkRoccade, dus ik weet wel ongeveer hoe ik het in kan schatten.

Delivery en Account management is een ander verhaal. Op mijn vorige project ahd ik een delivery manager die gewoon 3 dagen in de week een werkplek bij de klant had. Kon niet beter. Op mijn huidige klus zie ik soms de manager in de verte wel eens parkeren, maar iets van hem horen.. Ho maar... Nou ja.. dat is niet helemaal fair om te zeggen. Ik hoorde pas geleden nog wat van hem toen ik aangaf dat ik op een door de weekse avond het niet zag zitten 350 km extra te rijden om een fun meeting te bezoeken. :X
Ik ben erg te spreken over de ontwikkeling van de compentence, er wordt hard aan gewerkt om kennis en skills te exploreren. Ik ga hier niet roepen waar ik gezeten heb, maar ben +/- 50% idle geweest. De opdrachten hadden ook niet direct met consultant werk te maken (testen, beheer e.d).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

avotar schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 07:17:
[...]

Bij mij hetzelfde.
Ik zat in Januari een weekje idle en heb toen zelfs een klus mogen af slaan omdat ik het te ver rijden vond. Twee dagen later kwamen er twee nieuwe klussen langs, waarbij de keuzevrijheid ook helemaal aan mijn kant lag. Bij beide klussen gesproken met de verantwoordelijke account-manager en de klus genomen die ik het leukste vond.
En dan wil ik buiten de randstad een klus doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Wat verdient een support medewerker ongeveer bij Logica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

Valderrama schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:09:
Wat verdient een support medewerker ongeveer bij Logica?
Ergens tussen de 1850 en 3500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Zo hey, wat een hoop nieuws over de nieuwe rankings op intranet :) Heb een hoop te lezen zie ik alweer!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Royz schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:45:
Zo hey, wat een hoop nieuws over de nieuwe rankings op intranet :) Heb een hoop te lezen zie ik alweer!
hmmmm ik blijf maar geen citrix download krijgen bij rap.. dus ik moet wachten tot ik een keer op de vestiging helaas...

Maareh.. ik kreeg gisteren de nieuwe serie mail van mijn nieuwe AD ... en daar stond ook al een en ander in qua uitgangspunten....

* avotar had weer boven verwachting gereviewd... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 15:29

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Citirx knalt er hier (bij de klant) altijd na 5 minuten al uit, dus ik kan niet ff rustig het intranet lezen... heb dr ook geen tijd voor natuurlijk O-) ;)

maar deze week of volgende week krijg ik ook wat van mijn manager te horen over mijn OMS level als ik het goed begrepen heb... rest van de review krijgen wij pas ergens in juli te horen als ik me niet vergis..... we zullen zien :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
AngelDust schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 07:56:
Citirx knalt er hier (bij de klant) altijd na 5 minuten al uit, dus ik kan niet ff rustig het intranet lezen... heb dr ook geen tijd voor natuurlijk O-) ;)

maar deze week of volgende week krijg ik ook wat van mijn manager te horen over mijn OMS level als ik het goed begrepen heb... rest van de review krijgen wij pas ergens in juli te horen als ik me niet vergis..... we zullen zien :)
Zit je toevallig bij de ING...;) (aangezien rap er na 5 minuten eruit ligt)

Eind juni worden de brieven verstuurd met de salarisverhogingen. Als het goed is moet je binnenkort horen wat je OMS level is.

Staan de salarissen per level al op intranet? Tijdens de meeting(beloningsbeleid) had ik het opgeschreven, maar ben het blaadje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:29:
[...]

Eind juni worden de brieven verstuurd met de salarisverhogingen. Als het goed is moet je binnenkort horen wat je OMS level is.

Staan de salarissen per level al op intranet? Tijdens de meeting(beloningsbeleid) had ik het opgeschreven, maar ben het blaadje kwijt.
Het hangt af van je divisie.

Voor je verhoging/premie/iets anders binnen EUT wordt je de tweede week juli ongeveer gebeld door je manager en volgt de brief pas later.
Je OMS level hoor je idd eind juni / begin juli te horen.

De salarisgrenzen staan niet op intranet, omdat die info te gevoelig is om Theo maar even te citeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Donde schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:29:
[...]

Ik wel ja en ik heb dat probleem ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220818

Krijg je als consultant een laptop en een mobieltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Royz schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:04:
[...]

Ik wel ja en ik heb dat probleem ook ;)
Iedereen bij ING heeft er last van.
Anoniem: 220818 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:49:
Krijg je als consultant een laptop en een mobieltje?
Je krijgt een laptop en mobieltje, als je dat nodig hebt voor je functie. (maar ken genoeg mensen die een laptop hebben en die niet specifiek voor hun functie gebruiken)

[ Voor 22% gewijzigd door Donde op 20-06-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Donde schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:02:
[...]

ING A'dam? Zit je vast ergens bij de Bijlmer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:02:
[...]

[...]

Je krijgt een laptop en mobieltje, als je dat nodig hebt voor je functie. (maar ken genoeg mensen die een laptop hebben en die niet specifiek voor hun functie gebruiken)
Een mobiel krijg je alleen als project manager en "hoger"...

een laptop krijg je als je hem nodig hebt.. maar daarna hoef je hem meestal niet meer in te leveren. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Royz schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:11:
[...]

ING A'dam? Zit je vast ergens bij de Bijlmer ;)
Nope, geen Bijlmer in iedergeval.
avotar schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:28:
[...]

Een mobiel krijg je alleen als project manager en "hoger"...
Dat zeker niet! Je krijgt er 1 als je dat nodig dient te hebben voor je functie. En ik ken er al 2 die een mobiel hebben en geen manager zijn.
avotar schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:28:
een laptop krijg je als je hem nodig hebt.. maar daarna hoef je hem meestal niet meer in te leveren. 8)
Of je kiest voor een maandeljkse vergoeding...(is niet veel maar toch);)

[ Voor 13% gewijzigd door Donde op 20-06-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

avotar schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 07:19:
[...]
hmmmm ik blijf maar geen citrix download krijgen bij rap.. dus ik moet wachten tot ik een keer op de vestiging helaas...
De Citrix client kan je natuurlijk ook even downloaden van de Citrix site :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:36:
[...]

Nope, geen Bijlmer in iedergeval.

[...]

Dat zeker niet! Je krijgt er 1 als je dat nodig dient te hebben voor je functie. En ik ken er al 2 die een mobiel hebben en geen manager zijn.

[...]

Of je kiest voor een maandeljkse vergoeding...(is niet veel maar toch);)
voor allebei geldt.... eh bij ons niet hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Microkid schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:23:
[...]

De Citrix client kan je natuurlijk ook even downloaden van de Citrix site :)
Oja?

P1. WAARSCHUWING !! Citrix client 10.0 levert diverse problemen op en wordt niet ondersteund voor het gebruik ..

:) en oudere versies zijn mooi niet meer te downloaden vanaf de citrix site.. ik ken het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

scorpion303 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:09:
[...]

Oja?

P1. WAARSCHUWING !! Citrix client 10.0 levert diverse problemen op en wordt niet ondersteund voor het gebruik ..

:) en oudere versies zijn mooi niet meer te downloaden vanaf de citrix site.. ik ken het probleem :)
Mail me maar even, dan stuur ik je de oude client.
En dat punt P1 is binnen zeer korte tijd opgelost :) binnen enkele weken komt de nieuwe farm in de lucht

[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 22-06-2007 19:13 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Microkid schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:12:
[...]

Mail me maar even, dan stuur ik je de oude client.
En dat punt P1 is binnen zeer korte tijd opgelost :) binnen enkele weken komt de nieuwe farm in de lucht
you havemail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:00
Nog mensen gisteren vastgezeten in De Vliegende Hollander? * Sabelhout was er gelukkig 's ochtends al ingeweest en had dus nergens last van :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182917

Hey hallow daar! Heb je niet gezien gisteren..

Oh en ik had de mazzel er om 19.00 uur uit te lopen, precies op tijd.
Tijdens onze tocht was ie al een paar keer een minuut of wat stil gevallen en vroegen we ons al af of het allemaal nog wel goed ging.. :?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 182917 op 26-06-2007 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44910

Oke het bedrijfsuitje was dus van LogicaCMG.

Welke BU/Team was de gelukkige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Divisie ERM

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Anoniem: 182917 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:25:
Hey hallow daar! Heb je niet gezien gisteren..

Oh en ik had de mazzel er om 19.00 uur uit te lopen, precies op tijd.
Tijdens onze tocht was ie al een paar keer een minuut of wat stil gevallen en vroegen we ons al af of het allemaal nog wel goed ging.. :?
Ik jou ook niet....jammer :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05:11
IDT gaat waarschijnlijk 1 september..

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
He jammer, ik treed de 3e pas in dienst :(

Vanavond ga ik wel naar de kookclinic in Huissen, meer mensen die daar zullen zijn?

(tot nu toe klinken de bedrijfsuitjes overigens erg leuk :) )

[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 27-06-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224423

Heeft iemand al iets gehoord wanneer de OMS level/salaris verhoging bekend gaat worden?

Ben verder nieuwsgierig om te weten of het makkelijk is om je auto door te leasen via de marktplaats van LogicaCMG...Ik zie namelijk heel veel autos staan maar worden die nou werkelijk overgenomen?

Danke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223772

Anoniem: 224423 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:07:
Heeft iemand al iets gehoord wanneer de OMS level/salaris verhoging bekend gaat worden?
Ik heb mijn OMS-lvl al te horen gekregen en de meeste mensen om mij heen ook al. Volgens mij is het nog niet bekend wanneer je eventueel een salarisverhoging zou kunnen krijgen op basis van je vastgestelde OMS.
Ben verder nieuwsgierig om te weten of het makkelijk is om je auto door te leasen via de marktplaats van LogicaCMG...Ik zie namelijk heel veel autos staan maar worden die nou werkelijk overgenomen?

Danke
Dit ligt volledig aan de auto die je hebt. Auto's zonder of weinig EB gaan denk ik sneller dan auto's met EB gezien het grote aantal joiners (waarvan veel schoolverlaters) van de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

johnnyv.nl schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:59:
He jammer, ik treed de 3e pas in dienst :(

Vanavond ga ik wel naar de kookclinic in Huissen, meer mensen die daar zullen zijn?

(tot nu toe klinken de bedrijfsuitjes overigens erg leuk :) )
't gekke is dat ondanks dat de bedrijfsuitjes leuk zijn, nog niet de helft komt. Wat je ook doet (nou ok, zonder bonussen dan). En nog gekker: mijn moeder dacht dat er bijna geen 'buitenlanders' werken bij LCMG. Die zijn er zelfs best veel, maar ze ziet ze nooit op bedrijfsfeestjes e.d. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MBV schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:37:
[...]

't gekke is dat ondanks dat de bedrijfsuitjes leuk zijn, nog niet de helft komt. Wat je ook doet (nou ok, zonder bonussen dan). En nog gekker: mijn moeder dacht dat er bijna geen 'buitenlanders' werken bij LCMG. Die zijn er zelfs best veel, maar ze ziet ze nooit op bedrijfsfeestjes e.d. :S
ja een beetje onbetaald uren maken voor je baas.....de meeste mensen zijn niet zo simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Bint schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:27:
[...]

IDT gaat waarschijnlijk 1 september..
EUT gaat komende zaterdag
Anoniem: 223772 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:16:
[...]

Ik heb mijn OMS-lvl al te horen gekregen en de meeste mensen om mij heen ook al. Volgens mij is het nog niet bekend wanneer je eventueel een salarisverhoging zou kunnen krijgen op basis van je vastgestelde OMS.

[...]

Dit ligt volledig aan de auto die je hebt. Auto's zonder of weinig EB gaan denk ik sneller dan auto's met EB gezien het grote aantal joiners (waarvan veel schoolverlaters) van de laatste tijd.
Ik heb nog niets gehoord eigenlijk... de evt. verhoging wordt 2e week juli ongeveer bekendgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Anoniem: 78369 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:52:
[...]

ja een beetje onbetaald uren maken voor je baas.....de meeste mensen zijn niet zo simpel.
onbetaald gratis eten, onbetaald gratis naar de efteling, zo zijn er best wel dingen die ik graag onbetaald doe :D
het wordt pas helemaal triest als de managers die roepen dat iedereen moet komen zelf iets belangrijkers hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:57
MBV schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:10:
[...]

onbetaald gratis eten, onbetaald gratis naar de efteling, zo zijn er best wel dingen die ik graag onbetaald doe :D
het wordt pas helemaal triest als de managers die roepen dat iedereen moet komen zelf iets belangrijkers hebben :P
Ja ok... is leuk.
Maar sommigen zien dat geld wat er in die feestjes worden gestoken liever bij hun salaris terug. En daar doen ze dan juist moeilijk over.

En vooral mensen met kids, ja lijkt me logisch dat je geen zin hebt om 2x per week s'avonds aan de slag te gaan voor het werk (tenminste das mijn mening dan, en heb zelfs geen kids).
Ook al zijn het zulke leuke dingen om te doen.

Maar ja.. aan de andere kant beter iets dan niets. Moet zeggen dat ze wel redelijk wat geld over hebben voor feestjes/uitjes en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Tja, wat denk je dat zo'n feestje kost? Per aanwezige een paar tientjes, gok ik disclaimer: nog nooit zoiets georganiseerd, rechtstreeks uit mijn duim gezogen. Een astronomisch bedrag voor het hele feestje, maar daar krijg je dan wel goodwill voor terug van de aanwezigen. Wat jij voorstelt is niet zo'n geweldig plan: uitsmeren richting salarissen werkt veel minder effectief qua goodwill. Als je heel LCMG-nederland €10 bonus geeft, dan wordt daar niemand echt blij van denk ik zo :). Feestjes zijn daarnaast redelijk eenmalig: als je salarissen verhoogt zit je daaraan vast tot je iemand ontslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
MBV schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:38:
Tja, wat denk je dat zo'n feestje kost? Per aanwezige een paar tientjes, gok ik disclaimer: nog nooit zoiets georganiseerd, rechtstreeks uit mijn duim gezogen. Een astronomisch bedrag voor het hele feestje, maar daar krijg je dan wel goodwill voor terug van de aanwezigen. Wat jij voorstelt is niet zo'n geweldig plan: uitsmeren richting salarissen werkt veel minder effectief qua goodwill. Als je heel LCMG-nederland €10 bonus geeft, dan wordt daar niemand echt blij van denk ik zo :). Feestjes zijn daarnaast redelijk eenmalig: als je salarissen verhoogt zit je daaraan vast tot je iemand ontslaat.
Ok, maar die feestjes kosten denk ik wel meer. Werk er niet meer, maar ben bij feestjes geweest die wel meer kosten dan een €10,- euro pp. En dan ook nog meerdere keren per jaar.
En dat is opzich ook netjes. Alleen ik heb het persoonlijk liever op mijn bankrekening.

En goodwill kweken doe je dan dus ook alleen bij de aanwezigen, en de goodwill is dus niet zo hoog, anders was het wel super druk geweest ;). Dus de vraag is of ze wel op de goede manier goodwill proberen te kweken.

Tenminste zo zie ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Laat zoiets €50 per man kosten, en 1/3 komt opdagen. Voor degenen die erin geinteresseerd zijn, en kunnen komen, kost dat €50. Voor degenen die graag hadden willen komen, maar niet konden, kost dat €0. Voor degenen die er geen behoefte aan hadden kost het ook €0. Die 2e groep verdien je op: die werken graag bij een bedrijf die dat soort dingen organiseert, en zien het als iets heel leuks, en vermaken zich bij de gedachte: "volgend jaar wel" ;)

Daarnaast is een optreden van Rayman natuurlijk een stukje spectaculairder dan €20 op je loonstrookje, of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Microkid schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:12:
[...]
Aha.. zo te zien is het opgelost.. Die nieuwe RAP lijkt een heel stuk rapper.. en Visio werkt ook nog gewoon... goed werk..

Alleen kan ik met geen mogelijkheid meer de netwerkshares op mijn client-pc bereiken vanuit de citrix omgeving... vroeger ging dat altijd via \\Client\H$ iemand een idee of/hoe dat nu mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MBV schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:30:
Laat zoiets €50 per man kosten, en 1/3 komt opdagen. Voor degenen die erin geinteresseerd zijn, en kunnen komen, kost dat €50. Voor degenen die graag hadden willen komen, maar niet konden, kost dat €0. Voor degenen die er geen behoefte aan hadden kost het ook €0. Die 2e groep verdien je op: die werken graag bij een bedrijf die dat soort dingen organiseert, en zien het als iets heel leuks, en vermaken zich bij de gedachte: "volgend jaar wel" ;)

Daarnaast is een optreden van Rayman natuurlijk een stukje spectaculairder dan €20 op je loonstrookje, of niet? :)
eensch, echter kost het echt wel meer dan 50 euro pp.......

maargoed een ieder moet doen wat hij/zij zelf wil. Ik heb mijn keuze al lang gemaakt en als ik een optreden van J. Rayman wil......dan betaal ik wel 100 euro voor een kaartje (wat het niet eens kost). En de rest van het geld wat ik extra overhoud.......ja dat spaar ik en doe ik wel leukere dingen van als met collega's 'gezellig' doen. Dat doe ik dan wel met vrienden.

Collega's kunnen vrienden worden, en niet zoals LCMG het voor doet komen dat ze altijd vrienden van je worden...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Laatst online: 10-02 22:31
stimpyrulez schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:22:
[...]

En vooral mensen met kids, ja lijkt me logisch dat je geen zin hebt om 2x per week s'avonds aan de slag te gaan voor het werk (tenminste das mijn mening dan, en heb zelfs geen kids).
Ook al zijn het zulke leuke dingen om te doen.
Misschien is dat JUIST wel een voorwaarde om te groeien.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

scorpion303 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:48:
Alleen kan ik met geen mogelijkheid meer de netwerkshares op mijn client-pc bereiken vanuit de citrix omgeving... vroeger ging dat altijd via \\Client\H$ iemand een idee of/hoe dat nu mogelijk is?
Alleen je lokale C: en D: drive worden gekoppeld, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blue eyes schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:34:
[...]

als 2x in de week iets hebben (uit eten gaan, gezellige uitjes hebben, feestjes, ed) de voorwaarden zijn om te groeien klopt er iets niet.......

De voorwaarde om te groeien zou moeten zijn dat je ontzettend goed in je werk bent, omdat je de capaciteit hebt om een hogere functie aan te kunnen. Als het goed is heeft dat niets te maken met hoevaak je wel niet naar de zogenaamde gezellige uitjes gaat.

Maargoed heb hart voor de zaak want de zaak is ook hard voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
blue eyes schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:34:
[...]

Das JUIST het probleem ;).
Dan wordt ik beoordeeld op het feit dat ik buiten werktijd wel aanwezig ben met "leuke" dingen doen.

Terwijl ik toch echt het geld binnen haal met werken bij de klant. En juist als ik daar goed bezig ben, en doe wat ik moet doen, en ze ook super te vreden zijn. Dan vind ik dat ik daar op beoordeeld moet worden. En NIET of ik nu wel of niet met "leuke" dingen mee doe.

Tenminste... of zie ik dat verkeerd? Komt toch om te werken, en niet om leuke dingen te doen (is soms wel leuk, maar mag niet mee tellen in je carriere) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225067

Het is algemeen bekend bij welke organisatie dan ook , dan wordt je afgerekend op je kwaliteiten en je communicatieve vaardigheden.
Communicatieve vaardigheden houdt dan ook in dat je veel mensen kent en weet wie je waarvoor kunt benaderen, voor een hogere functie is dat dan wel erg handig en telt dat ook mee.

Qua financiele waardering is er totaal geen onderscheidt gemaakt of je op feestjes komt of niet, al wordt het dan wel gevraagd waarom je er niet op zulke aangelegenheden aanwezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225067 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:40:
Het is algemeen bekend bij welke organisatie dan ook , dan wordt je afgerekend op je kwaliteiten en je communicatieve vaardigheden.
Communicatieve vaardigheden houdt dan ook in dat je veel mensen kent en weet wie je waarvoor kunt benaderen, voor een hogere functie is dat dan wel erg handig en telt dat ook mee.

Qua financiele waardering is er totaal geen onderscheidt gemaakt of je op feestjes komt of niet, al wordt het dan wel gevraagd waarom je er niet op zulke aangelegenheden aanwezig bent.
:) die financiele waardering is weldegelijk verschillend......... bij je review krijg je volgens verwachting of boven verwachting, afhankelijk van het feit of je veel buitenschoolse activiteiten hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Buitenschoolse activiteiten zijn onderdeel van je review.
Zie hier 0 verschillen in qua loon tussen de verschillende collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anoniem: 225067 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:40:
Ok communicatieve vaardigheden, net wat ik zeg. Als je bij de klant groeit, heeft het bedrijf er veel aan. Bij de klant ken je veel mensen. Sorry, ik hoef dan niet al mijn collega's te kennen hoor. Heeft niet echt veel toegevoegde waarde als ik ze 1x per maand op de "vrijwillige" CM zie.

Oh ja, en het is handig als je een kruiwagen hebt! Helemaal mee eens, maar of dat met je communicatieve vaardigheden te maken heeft?? Ik weet het niet? Daarom vind ik dat je op je prestaties/kwaliteiten moet worden beoordeeld, en niet op vriendjes politiek.
Waarom wordt het dan wel gevraagd??
Als het er toch niet toe doet, vraag er dan niet om. Heeft toch geen toegevoegde waarde!

En als ze er dus WEL om vragen, dan doe ze er dus ook iets mee.

Straks gaan ze vragen hoe vaak je per dag naar de WC gaat. Ja doen we niets mee hoor.
Dan gaat ze dan toch ook geen r**t aan! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anoniem: 225067 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:54:
Buitenschoolse activiteiten zijn onderdeel van je review.
Zie hier 0 verschillen in qua loon tussen de verschillende collega's.
Daarom krijgen sommige juist een extra bonus, omdat ze 4 dagen per avond bezig zijn voor LCMG.
En dit is dan natuurlijk niet meer dan logisch.

Het verschil er in is dat dit dan werk is, en geen "leuke" avondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je bij een bedrijf wil doorgroeien, richting b.v. management, kost je dat gewoon veel tijd en energie. Maakt niet uit waar je werkt.

Als je goed wil worden in je vak, moet je op je werkplek gewoon hard je best doen.
Dan kan je ook een erg goede b.v. test analist worden.

als je weet waarom mensen bepaalde keuzes maken om niet op b.v. een cm te komen, dan leer je diegene beter kennen. Hoe zit iemand in elkaar en welke afwegingen zal hij of zij later maken in bepaalde situaties.

Verder lijkt dit een oneindige discussie te worden, stimpy en sledge hebben een andere visie over hoe je meer kan bereiken binnen een detacheringsorganisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Als je 4 avonden per week (ik neem aan dat je dat bedoelt) structureel over aan het werken bent dan moet je niet afgescheept worden met een bonusje of een of ander vooruitzichtje, dan moeten er gewoon standaard al supervoorwaarden gegeven worden. Ik werk ook wel eens over, maar als je structureel over moet werken, dan moet er voor al die privetijd wel een zeer hoge vergoeding gaan komen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225067 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:09:
Als je bij een bedrijf wil doorgroeien, richting b.v. management, kost je dat gewoon veel tijd en energie. Maakt niet uit waar je werkt.

Als je goed wil worden in je vak, moet je op je werkplek gewoon hard je best doen.

als je weet waarom mensen bepaalde keuzes maken om niet op b.v. een cm te komen, dan leer je diegene beter kennen. Hoe zit iemand in elkaar en welke afwegingen zal hij of zij later maken in bepaalde situaties.

Verder lijkt dit een oneindige discussie te worden, stimpy en sledge hebben een andere visie over hoe je meer kan bereiken binnen een detacheringsorganisatie.
Ik deel je mening, dat je bij LCMG op die manier (hielenlikken) veel kan bereiken. Echter of je dat ook moet willen......

Ik werk voor mijn inkomen, wanneer ik hogerop in een organisatie wil komen zou dat normaal gesproken via goed zijn in je werk moeten gebeuren. Het is helaas bij LCMG niet zo dat het daar op neerkomt. Mede hierdoor is het management niet wat het zou moeten wezen. Dat zie je dan ook wel terug in je reviews enzo. Wanneer je niet overmatige veel eigen tijd steekt in het bedrijf ga je nooit hogerop komen bij dit bedrijf.

Wanneer je echter veel betaald krijgt en daardoor best bereid kan zijn wat extra werk te leveren, zou het anders zijn. Maar dat station is reeds ver achter ons, althans bij LCMG is dat zo dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anoniem: 225067 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:09:

Dat het een oneindige discussie kan worden, misschien wel... ( hoop niet dat ik te persoonlijk wordt... maar discussiëren valt toch ook onder communicatieve skills? en jij geeft na +/- 3 posts al op....... ;) en dat we een andere visie hebben, das niet erg. Maar als we wel dezelfde visie hadden, dan was deze discussie er niet ;))

Maar om nog even terug te komen op jou opmerking,
Als je weet waarom iemand niet komt, en de reden is "geen zin". Is dat dan een verkeerde reden? Ik vind van niet, maar ja zo kijkt LCMG er niet tegen aan.

En of je iemand dan beter leert kennen als je weet waarom iemand niet komt? Nee denk het niet.

En dan kijk je zeker verder.. Als hij later in het Managment zit, dan heeft hij vaak ook geen zin...
Nou nee, want dan kom ik voor mijn werk, en niet voor de lol. En das wel een groot verschil.
En als je dan in het managment zit, en je moet s'avonds komen, en het zijn geen overuren. Dan wordt ik er iig naar betaald.

[ Voor 8% gewijzigd door stimpyrulez op 03-07-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit zo'n eerste introductiedag in Amstelveen eruit voor nieuwelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05:11
Anoniem: 220818 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:13:
Hoe zit zo'n eerste introductiedag in Amstelveen eruit voor nieuwelingen?
zo'n eerste introductiedag is altijd voor nieuwelingen he ;)

Maarruh, ik ben net een uur thuis van deze introductie; ben na afgestudeerd te zijn bij Working Tomorrow aangenomen bij LCMG.

- ontvangst met koffie
- 3 presentaties (paul schuyt, HR en kroller boom(pensioenen))
- interactieve kennismaking met LogicaCMG.
Je wordt dan ingedeeld in groepen en gaat vervolgens discussieren over "Wat wil ik" en vervolgens een businessgame spelen.

Het was erg gezellig, alleen jammer dat het niet wat centraler wordt gehouden. Van EIndhoven naar amstelveen 's ochtends is geen pretje ;)

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Bint schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:10:
[...]
Het was erg gezellig, alleen jammer dat het niet wat centraler wordt gehouden. Van EIndhoven naar amstelveen 's ochtends is geen pretje ;)
Ze hebben je zeker nog niet verteld dat je eerste klus in Den Haag is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe is de dresscode op kantoor ? Altijd verplicht in pak of hoeft dat niet bij LogicaCMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Anoniem: 220818 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:58:
Hoe is de dresscode op kantoor ? Altijd verplicht in pak of hoeft dat niet bij LogicaCMG.
Business casual of beter. Geen jeans/gympen/t-shirt enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anoniem: 220818 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:58:
Ligt ook aan de vestiging. In Arnhem had de AD liever dat je met stropdas en zo rond liep. Dit werd dan ook wel gedaan, maar niet iedereen. Dus er zat wel speel ruimte in.
Maar een spijkerbroek was "not done" (zelfs bij de klant waar bijna iedereen in spijkerbroek liep, dat had ik zelf effe onder vonden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stimpyrulez schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 07:25:
[...]

Ligt ook aan de vestiging. In Arnhem had de AD liever dat je met stropdas en zo rond liep. Dit werd dan ook wel gedaan, maar niet iedereen. Dus er zat wel speel ruimte in.
Maar een spijkerbroek was "not done" (zelfs bij de klant waar bijna iedereen in spijkerbroek liep, dat had ik zelf effe onder vonden ;))
Foei, liep je in spijkerbroek? Dat kan echt niet. Hoe doe je dat nu trouwens als freelancer. Nu loop je toch zeker ook niet in spijkerbroek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88654

Volgens mij staat er iets in de voorwaarden dat je je moet aanpassen aan de klant. Dus als ze daar in spijkerbroek lopen mag jij het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is inderdaad erg afhankelijk van de vestiging.

* Janoz zit nu in (ene nette) spijkerbroek @ vestiging Groningen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anoniem: 88654 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:38:
Volgens mij staat er iets in de voorwaarden dat je je moet aanpassen aan de klant. Dus als ze daar in spijkerbroek lopen mag jij het ook...
Nou ja... dat ligt dus aan de vestiging/manager. Zat bij de Achmea, en iedereen liep in spijkerbroek. Maar mijn manager nam het me niet in dank af ;).

En ja, had een spijkerbroek aan met een beetje vage vlakken erop (gewoon mode dus). Maar ja, dan heb je een oudere manager die niet weet wat in de mode is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is wel een duidelijk verschil tussen mode en nette spijkerbroeken he...;-)
Ik loop al jaren in jeans en polo's. Ook maakt het uit hoe je er zelf inzit. Als ik bij een klant zit en iedereen loopt in jeans heb je een heel goed argument om ook in jeans te lopen. Want je wil natuurlijk geen afstand creeen tussen jou en de klant he ;-)

En mijn manager kan springen tot hij een ons weegt maar als de klant wil dat ik jeans draag draag ik jeans...je kan altijd nog naar Sogeti ofzo overstappen,daar mag het wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Bij Nike heeft mijn vader de opmerking gehoord: "Je kon altijd precies zien wanneer hun manager langs kwam, dan hadden ze ineens pak aan. 'goh, komt je manager weer vandaag?' 'mumumuhhh' ". De consultant verschoot van kleur toen hij in korte broek zat, en mijn vader onverwachts langskwam... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Laatst online: 10-02 22:31
Ik hanteer altijd de stelregel om een stapje netter er bij te lopen dan de klant. Je zit dan altijd veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anoniem: 88654 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:14:
Er is wel een duidelijk verschil tussen mode en nette spijkerbroeken he...;-)
Ik loop al jaren in jeans en polo's. Ook maakt het uit hoe je er zelf inzit. Als ik bij een klant zit en iedereen loopt in jeans heb je een heel goed argument om ook in jeans te lopen. Want je wil natuurlijk geen afstand creeen tussen jou en de klant he ;-)
Jeps helemaal mee eens.

Nadeel vond ik, dat LCMG dacht dat als je een stropdas om hebt, meer "profesionaliteit" uitstraalt.

Nou sorry hoor, maar volgens mij straal je dat niet uit, dat ben je gewoon, en daar handel je naar. En daar heeft een pak en zo niks mee te maken.

En vooral als "broekkie" testanalist, wil je niet (ik niet iig) met je strop das gaan zeuren bij een ontwerper die al 30 jaar in het vak zit. En je dan aankijkt met een blik van: "en dat ga jij me allemaal effe vertellen met je pakkie ;) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213395

Als je er netjes uit ziet zal dat zeker wel wat uitstralen naar de klant.Het is toch die eerste indruk die belangrijk is. Maar ik vind dat je iemand niet kan verplichten om een pak te dragen of jeans. Als het maar netjes is en geen rooie wijn over is gegooid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Bij de ING gewoon in spijkerbroek en witte gympen... :9

En af en toe kom ik in pantalon. Precies hetzelfde doe ik ook op de vestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de ING liep ik zelfs op slippers :-) Maarjah als je er al 3 jaar op een klus zit ben je meubulair en kan je wel een potje of wat breken ghe ghe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88654 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 07:35:
Bij de ING liep ik zelfs op slippers :-) Maarjah als je er al 3 jaar op een klus zit ben je meubulair en kan je wel een potje of wat breken ghe ghe
zolang je maar goed bent in je werk moet dat niet echt uitmaken.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.