Ervaring werken bij LogicaCMG Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 27.511 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218437

Wellicht net te vroeg aangenomen voor de Safari. :'(
Profiel maar even aangepast. Bedankt voor de tip. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook geen junior (10 Jaar ICT werkervaring) maar wel junior SAP. Als je in het oosten van het land woont en geen uren in de auto wil kachelen, zou ik voor een andere werkgever kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 16:51

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 218437 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:05:
Ik ben ook geen junior (10 Jaar ICT werkervaring) maar wel junior SAP. Als je in het oosten van het land woont en geen uren in de auto wil kachelen, zou ik voor een andere werkgever kiezen.
Bij ons in Rotterdam krijgen ze ze niet gevonden hoor ik steeds.... :X

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat voor auto heb je Janoz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Peugeot 307 XS, maar waarom wil je dat weten?

Kreeg toevallig eerder vandaag een mailtje dat m'n verjaardags diner van vanmiddag toch niet door gaat. Teveel afzeggingen.

@avotar: Diablo heeft waarschijnlijk geen zin om vanuit het oosten naar r'dam te rijden ;).

[ Voor 21% gewijzigd door Janoz op 09-05-2007 17:06 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik zoek nog een leaseauto _O-

of zat je niet bij lcmg :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

Anoniem: 218437 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:05:
Toch zit ik nu anderhalf jaar op diverse klussen in Arnhem.
Eerst een jaar wat result-klussen gedaan, en nu lekker bij de nuon.
Mij hoor je niet klagen, behalve over dat gene waar een euro teken voor staat ;)
Viper® schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:06:
Ik zoek nog een leaseauto _O-

of zat je niet bij lcmg :$
Hoezo wil je geen nieuwe bestellen dan?
Kijk anders eens op marktplaats van LogicaCMG daar staat vast wel iets leuks tussen.

[ Voor 22% gewijzigd door T-8one op 09-05-2007 17:08 ]

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
:$ ik kan niet echt een leuke auto vinden

al spreekt de Bravo die ik afgelopen zaterdag heb gereden me wel aan.

Ik struin elke dag wel over de release heen, maar wat mij opvalt is dat er behoorlijk veel benzine auto's op staan.

ik moet dieselen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44910

Viper® schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:10:

Ik struin elke dag wel over de release heen, maar wat mij opvalt is dat er behoorlijk veel benzine auto's op staan.

Seat Leon Sportstyle, zei het kudde dier hahah:D
Enne wat betreft het SAP verhaal is al langer bekend. Vooral in Rotterdam zijn er een x aantal idle, omdat men alleen seniors vraagt. Blijf jezelf recruiten en je cv updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:29

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Janoz schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:40:
Hmm, ik zie mezelf niet echt meer als junior, maar ik heb niks over een reisje naar Afrika gezien :D. Ik moet wel zeggen ik tijdens mijn BTC (van 3 April) vooral veel seniors zag binnenkomen. Imho is dat behoorlijk gezond.

Maar goed, vandaag eerst maar eens even gaan eten met collega's. Wel grappig dat de verjaardags diners in Groningen zo uitgelopen zijn dat vandaag pas die van Januari is. Kan ik die nog mooi even meenemen :D
heej, een directe collega :D :w

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:59

MBV

Viper® schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:10:

releaseplaza is wat anders dan de marktplaats: releaseplaza is voor auto's van ontslagen mensen, marktplaats is van mensen die van hun auto af willen. Die 2e is veel interessanter: krijg je soms een bonus van een paar duizend euro, omdat mensen de week erop naar de concurrent gaan :D

Ik ben er afgestudeerd, en mijn vader werkt in R'dam. Voor het geval je hard gaat zoeken op de white-pages: hij werkt met Oracle ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 11:36
Soms wel, soms kun je je auto met een betere deal kwijt. Ik zat met een auto die nog 14 maanden meemoest toen ik wegging, een collega die net begonnen was met rondkijken had een auto die nog een paar maanden meemoest. Die wilde dus best nog een auto voor de volgende 14 maanden hebben, aangezien hij vrij zeker was dat z'n volgende leaseauto geen 36 maanden zou meegaan. Bijna gesloten beurs, en vervolgens kon ik weer een deal maken met een nieuwe collega die anders een huurauto zou krijgen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ach ja, soms stonden er gewoon erg leuke auto's op de marktplaats. Een MG F bijv, flinke bonus, hoefde alleen nog maar de zomer mee. Nou, doe maar :Y).

Maar even serieus: ik zou me wel 3x achter mijn oren krabben voor ik een leasebak zou nemen. Je kan dan wel een golf gratis krijgen, maar je bijtelling tikt erg hard aan volgens mij. Dan kan je volgens mij beter een leuke 2e hands kopen die er netjes uit ziet, en die betalen van de kilometervergoeding. Maar die is vrij laag bij LogicaCMG, omdat in de OR geen eigen rijders zitten ofzo :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:19

Wokschotel

Op 6 wielen

MBV schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:05:
Ach ja, soms stonden er gewoon erg leuke auto's op de marktplaats. Een MG F bijv, flinke bonus, hoefde alleen nog maar de zomer mee. Nou, doe maar :Y).

Maar even serieus: ik zou me wel 3x achter mijn oren krabben voor ik een leasebak zou nemen. Je kan dan wel een golf gratis krijgen, maar je bijtelling tikt erg hard aan volgens mij. Dan kan je volgens mij beter een leuke 2e hands kopen die er netjes uit ziet, en die betalen van de kilometervergoeding. Maar die is vrij laag bij LogicaCMG, omdat in de OR geen eigen rijders zitten ofzo :s
Die is toch gewoon 0,19/km onbelast + nog wat (10 ct/km ofzo, tot 15.000 km) belast erbij???

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

MBV schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:39:
[...]

releaseplaza is wat anders dan de marktplaats: releaseplaza is voor auto's van ontslagen mensen, marktplaats is van mensen die van hun auto af willen. Die 2e is veel interessanter: krijg je soms een bonus van een paar duizend euro, omdat mensen de week erop naar de concurrent gaan :D

Ik ben er afgestudeerd, en mijn vader werkt in R'dam. Voor het geval je hard gaat zoeken op de white-pages: hij werkt met Oracle ;)
tja.. dat is vaak goedkoper dan hem terug inleveren.

Ikzelf moet ook dieselen, want ik woon in Middelburg en werk nu in Cappele (of Rotterdam, ik weet dat nooit).
Ik rij vanwege de bijtelling en alles gewoon in een Polo. Kleinst mogelijke dieselmoter, maar met cruise control en mp3 speler. En ik zat 50 euro onder budget. Je kan gewoon niet veel helaas als je diesel moet rijden.

overigens... jullie pa zit bij idt zeker?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Voor de duidelijkheid:

code:
1
2
3
.                                   Netto    Bruto
0 km - 16.000 km   EUR 0,27 waarvan EUR 0,19 EUR 0,08
16.001 km en hoger EUR 0,19 waarvan EUR 0,19 EUR 0,00

Het lijkt mij niet dat deze informatie onder bedrijfsgevoelige informatie valt. Mocht het hierboven staande toch niet algemeen bekend zijn dan ben ik meer dan gewillig het te verwijderen.

Al met al geen vetpot. Tot de 16000 km op zich wel aardig, alleen als je dus veel rijdt wordt het lastiger.

[ Voor 12% gewijzigd door Viper® op 10-05-2007 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Wokschotel schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:51:
[...]
Die is toch gewoon 0,19/km onbelast + nog wat (10 ct/km ofzo, tot 15.000 km) belast erbij???
Volgens mijn vader (eigen rijder, Citroen C5 diesel) was dat aan de lage kant, t.o.v. concurrentie. En toen het erover ging of die tarieven omhoog konden, koos de OR toch maar voor een lagere leaseprijs...
avotar schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:55:
[...]

tja.. dat is vaak goedkoper dan hem terug inleveren.
dat is het hele idee erachter ;)
overigens... jouw pa zit bij idt zeker?
Volgens mij wel ja. Hij is pas 'verhuisd', dus ik heb het niet meer helemaal scherp. 3e job in een jaar tijd, eerst SAP support center (R'dam), toen salarisverwerking (amstelveen), en nu dus Oracle.

En het is duidelijk wel R'dam, en niet capelle: de metro is de grens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

MBV schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:16:

En het is duidelijk wel R'dam, en niet capelle: de metro is de grens :)
dat laatste was niet vanwege het kantoor van lcmg.. want dat is echt rotterdam.
Ik zit nu vlak daarbij bij een klant.. die overigens achter het "nieuwe" Rotterdamse kantoor van LCMG zit.. (de lotus).. en daarvan twijfel ik of het nu r'dam is of cappele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil best naar Rottjeknor kachelen. Kom er regelmatig, mijn manager zit er. Lease vergoeding van LCMG valt tegen tov andere bedrijven, uit betrouwbare bronnen vernomen. Als je je aanbieding krijgt staat er ook niet vermeld dat leasebedrag is gebaseerd op diesel rijden. Ik ben er +/- 150 euries bij ingeschoten tov regeling vorige werkgever. Auw!
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78369

Anoniem: 218437 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:11:
Ik wil best naar Rottjeknor kachelen. Kom er regelmatig, mijn manager zit er. Lease vergoeding van LCMG valt tegen tov andere bedrijven, uit betrouwbare bronnen vernomen. Als je je aanbieding krijgt staat er ook niet vermeld dat leasebedrag is gebaseerd op diesel rijden. Ik ben er +/- 150 euries bij ingeschoten tov regeling vorige werkgever. Auw!
klopt, een van de redenen waarom ik prive ben gaan rijden ipv Lease. Nu ben ik er helemaal weg, das een nog betere oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 218437 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:11:
Maar met alle respect, dat had je ook op je klompen kunnen aanvoelen natuurlijk dat je diesel moet gaan rijden. Die regelingen zijn ongeveer voor alle grote ict boeren hetzelfde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, bij mijn vorige werkgever mocht ik gewoon benzine tanken. Budget technisch niet verstandig, maar qua lease tarief wel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

avotar schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 07:36:
[...]

Maar met alle respect, dat had je ook op je klompen kunnen aanvoelen natuurlijk dat je diesel moet gaan rijden. Die regelingen zijn ongeveer voor alle grote ict boeren hetzelfde toch?
nope, kijk maar eens op www.leaseregeling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:28

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Ik was gister in het openhuis van lcmg Rijswijk!
Het was wel interessant, maar ik wilde toch wel wat meer van SAP weten en helaas was er niet echt iemand die mij precies kon vertellen hoe de stand van zaken daar zijn. Qua werkzaamheden, welke afdelingen er precies zijn en hoe het zit met juniors.

Nu heb ik heb gelezen dat veel starters toch wel idle zitten, opzich wel jammer, maar lopen zij niet mee met de seniors om juist ervaring op te doen ofzo? ;x

Maar kan iemand mij vertellen hoe de SAP afdelingen in elkaar zitten. Wat de werkzaamheden zijn etc? :D

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Laatst online: 03-03 05:57
XTREEMRaGE schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:42:
Het was wel interessant, maar ik wilde toch wel wat meer van SAP weten en helaas was er niet echt iemand die mij precies kon vertellen hoe de stand van zaken daar zijn. Qua werkzaamheden, welke afdelingen er precies zijn en hoe het zit met juniors.

Nu heb ik heb gelezen dat veel starters toch wel idle zitten, opzich wel jammer, maar lopen zij niet mee met de seniors om juist ervaring op te doen ofzo? ;x

Maar kan iemand mij vertellen hoe de SAP afdelingen in elkaar zitten. Wat de werkzaamheden zijn etc? :D
Rijswijk is ook geen SAP-divisie.(volgens mij lopen er daar wel enkele SAPPers rond van GSD). In Rijswijk voornamelijkPublic Sector en GSD-divisie.

BTW, nog een leuke paraplu meegenomen... :9.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XTREEMRaGE schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:42:

Logica is qua sales verdeeld over 4 divisies (Verticals): Public, Finance, Energy & Utility en Industry.
SAP valt onder de horizontal ERM (Enterprise Resource Management) hieronder vallen ook Orakel en Microsoft Dynamics. Binnen SAP zijn er diverse disciplines: Logistiek, Finance, BW, Netweaver, en HR. Vanuit de veritals wordt er binnen ERM geresourcd.

Werkzaamheden zijn divers (Spreek voor mijzelf) ik heb tot nu toe alleen test werkzaamheden gedaan en dus nog geen echte implementatie klus.

Meters maak je mi als je met senior op een project zit, maar daar zijn ze niet sterk in. CapG zet juniors gewoon pro deo bij een implemetatie team in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Viper® schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:06:
Voor de duidelijkheid:

code:
1
2
3
.                                   Netto    Bruto
0 km - 16.000 km   EUR 0,27 waarvan EUR 0,19 EUR 0,08
16.001 km en hoger EUR 0,19 waarvan EUR 0,19 EUR 0,00

Het lijkt mij niet dat deze informatie onder bedrijfsgevoelige informatie valt. Mocht het hierboven staande toch niet algemeen bekend zijn dan ben ik meer dan gewillig het te verwijderen.

Al met al geen vetpot. Tot de 16000 km op zich wel aardig, alleen als je dus veel rijdt wordt het lastiger.
Hmm, kun je wat overblijft uit je leasebedrag bruto laten uitbetalen, zoals bij veel anderen? Dus stel je heb een leasebedrag van 800 en je rijdt 3000 km in de maand. Ik ga voor het gemak alleen even uit van de onbelaste vergoeding van 0,19. Dan krijg je dus netto 3000*0,19=570. Uit je leasebedrag blijft dan nog 800-530=270 over. Krijg je die bruto uitbetaald?

[ Voor 32% gewijzigd door Wokschotel op 11-05-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 218437 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 07:54:
Nee, bij mijn vorige werkgever mocht ik gewoon benzine tanken. Budget technisch niet verstandig, maar qua lease tarief wel aantrekkelijk.
Zeg dat wel ja... met benzine kun je gewoon een veel grotere auto rijden dan met diesel...
Ik zou het ook wel weten.
(helaas zit ik binnen 5 maanden al aan de 32.000, dus valt er bij mij echt niets te regelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wokschotel schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:09:
[...]
Hmm, kun je wat overblijft uit je leasebedrag bruto laten uitbetalen, zoals bij veel anderen? Dus stel je heb een leasebedrag van 800 en je rijdt 3000 km in de maand. Ik ga voor het gemak alleen even uit van de onbelaste vergoeding van 0,19. Dan krijg je dus netto 3000*0,19=570. Uit je leasebedrag blijft dan nog 800-530=270 over. Krijg je die bruto uitbetaald?
Ik moet daarvoor even op m'n loonstrook kijken of op intranet, maar uit m'n hoofd zeg ik even dat je de heflt van het bedrag dat je overhoudt bruto bij je salaris krijgt..

ik dacht ik 50 euro over.. dus 25 erbij.. dus ongeveer 15 kopjes shell koffie :P

Ehm... maar dit gaat alleen op als je een leaseauto hebt onder budget.. bij een eigen auto gaat dit dus niet op.. het is of of..

[ Voor 8% gewijzigd door avotar op 11-05-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Wokschotel schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:09:
[...]
Niet dat ik weet.

Het is volgens mij of een optie tot leaseauto of kilometer vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

avotar schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:27:
[...]

Ik moet daarvoor even op m'n loonstrook kijken of op intranet, maar uit m'n hoofd zeg ik even dat je de heflt van het bedrag dat je overhoudt bruto bij je salaris krijgt..

ik dacht ik 50 euro over.. dus 25 erbij.. dus ongeveer 15 kopjes shell koffie :P
Viper® schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:30:
[...]

Niet dat ik weet.

Het is volgens mij of een optie tot leaseauto of kilometer vergoeding.
Hmm, tegenspraak :P Wie kan het bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

gewoon zorgen dat je niet op de bank komt te zitten, dan kom je vanzelf aan genoeg kilometers ;). Of doe zoals mijn vader: ga gewoon op fietsafstand van het kantoor wonen
spoiler:
en pak elke dag de auto, terwijl ik tijdens mijn stage heb bewezen dat de fiets sneller is 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door MBV op 11-05-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:51

GaMbiNo

1337

Wokschotel schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:35:
[...]

[...]
Hmm, tegenspraak :P Wie kan het bevestigen?
Je kan de helft van het leasebedrag dat je eventueel overhoudt laten uitbetalen. Als je auto 100 euro per maand onder de leasevergoeding zit dan krijg je er dus 50 euro per maand bij.
Dit heeft niks met de kilometervergoeding te maken overigens, je least of je krijgt kilometervergoeding. Niet beide dus.

[ Voor 14% gewijzigd door GaMbiNo op 11-05-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

GaMbiNo schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:12:
[...]

Je kan de helft van het leasebedrag dat je eventueel overhoudt laten uitbetalen. Als je auto 100 euro per maand onder de leasevergoeding zit dan krijg je er dus 50 euro per maand bij.
Dit heeft niks met de kilometervergoeding te maken overigens, je least of je krijgt kilometervergoeding. Niet beide dus.
Bij veel andere bedrijven krijg je een mobiliteisbudget van bv 800 euro. Dan kun je een auto leasen van 800 euro, of kilometers laten uitbetalen, of een OV-kaart nemen, of een combinatie. Als je dan geen leaseauto hebt en zelf 3000 km's rijdt kun je die netto laten uitbetalen; het restant wat dan nog van je budget over is krijg je bruto uitbetaald. Maar bij LogicaCMG kan dat blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Wokschotel schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:15:
[...]
Bij veel andere bedrijven krijg je een mobiliteisbudget van bv 800 euro. Dan kun je een auto leasen van 800 euro, of kilometers laten uitbetalen, of een OV-kaart nemen, of een combinatie. Als je dan geen leaseauto hebt en zelf 3000 km's rijdt kun je die netto laten uitbetalen; het restant wat dan nog van je budget over is krijg je bruto uitbetaald. Maar bij LogicaCMG kan dat blijkbaar niet.
Bij LCMG kies je voor een leaseauto of kilometervergoeding. Als je een leaseauto hebt kun je ook gebruik maken van OV(2de klas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Donde schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:29:
[...]

Rijswijk is ook geen SAP-divisie.(volgens mij lopen er daar wel enkele SAPPers rond van GSD). In Rijswijk voornamelijkPublic Sector en GSD-divisie.

BTW, nog een leuke paraplu meegenomen... :9.
Yep had ik ook mee gekregen dat ze in r'dam zitten :x
Had helaas geen praplu mee gekregen, alleen een pen en pepermuntjes :P .
Maar ik heb 1 juni een sollicitatie gesprek, maar ik krijg nog alle info opgestuurd :) . Maar hebben jullie nog tips/info, wat ik het best kan doen? Wat ik kan verwachten? Ik heb wel gelezen dat je een test kan krijgen, hoe kan ik dit het best voorbereiden(123test.nl?)? Ik ga voor de SAP kant btw ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

minder vaak 'maar' gebruiken? Gewoon jezelf zijn is meestal het beste advies :). Ik heb met de sollicitatie voor mijn afstudeeropdracht gewoon een opdracht moeten beschrijven die ik had gemaakt voor het HBO, met beslissingen uitleggen enzo. Voor een programmeerbaan kan je een programmeertestje krijgen, maar als je geschikt bent voor de baan hoef je je geen zorgen te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

MBV schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:11:
minder vaak 'maar' gebruiken?
hahaha ja ik was een beetje van slag toen ik het telefoontje kreeg van lcmg(positieve zin)...ik had hem niet zo snel verwacht ;D. Maar bedankt voor de info!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Het zijn geen nummerreeksen oid dat je krijgt.
Wat ze doen is het testen van de kennis, die jij beweert te hebben.

Dus als jij stelt dat jij een Oracle programmeur bent, krijg jij een Oracle test.

Daarnaast gewoon enthousiast zijn en probeer je wat te verdiepen in LogicaCMG.

En succes.. waar en met en bij wie heb je je gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

XTREEMRaGE schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:01:
[...]

Yep had ik ook mee gekregen dat ze in r'dam zitten :x
Had helaas geen praplu mee gekregen, alleen een pen en pepermuntjes :P .
Maar ik heb 1 juni een sollicitatie gesprek, maar ik krijg nog alle info opgestuurd :) . Maar hebben jullie nog tips/info, wat ik het best kan doen? Wat ik kan verwachten? Ik heb wel gelezen dat je een test kan krijgen, hoe kan ik dit het best voorbereiden(123test.nl?)? Ik ga voor de SAP kant btw ;) :9
De Sollicitatierond wordt in een dag(deel) afgerond.
Eerst heb je een gesprekje met de divisie manager, dan een toekomstige collega en daarna nog een andere manager.
Het verloopt allemaal heel relaxed, gewoon wat praten over koetjes en kalfjes, je ambities, je ervaring, je kennis etc. etc. Je aanstaande collega zal je huidige kennis gaan peilen. Gewoon door wat vragen te stellen en met je over een bepaald onderwerp/vakgebied te praten.
Hoe de test in z'n werk gaat weet ik niet, zelf geen ervaring mee.
Ik heb destijds de sollicitatie als erg relaxed ervaren, o.a. het in een dag afgerond is. Je bent er een dagdeel voor kwijt, best lang maar dit heeft als voordeel dat je langzamerhand wat minder zenuwachtig wordt (tenminste ik kan niet een halve dag zenuwachtig zijn ;) ) en je rustig de tijd voor de gesprekken kunt nemen. Ik moest i.p.v. de test een presentatie houden.
Aan het eind van het dagdeel hoor je meteen of je wel/niet kunt beginnen, en krijg je een aanbod mee waar je een week ofzo over na kunt denken. Mocht in de tussentijd al blijken dat je niet geschikt ben, dan krijg je dat ook te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

En wat heel waardevol kan zijn: je kan erachter komen waarom ze je niet aannemen. De meeste managers nemen daar rustig de tijd voor om dat uit te leggen. Tenminste, mijn vader zegt altijd dat hij daar de tijd voor neemt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Het kan overigens ook veel sneller gaan. Als ze ervan overtuigd zijn dat je goed bent, dan schrappen ze de volgende twee gesprekken al.

Ik heb bijvoorbeeld maar 1 gesprek gehad. Dezelfde middag werd ik nog teruggebeld wat mijn salariseisen zijn en de volgende dag kreeg ik een bevestiging per telefoon, en mail, dat ze accoord zijn gegaan.

BTW, iemand nog meegedaan met de kartwedstrijd van Timeout in Maarssen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik dacht toch echt dat je altijd met minstens 2 personen gesproken moest hebben?

Bij mij was het sowieso een vage situatie, degene met wie ik had afgesproken kon niet en dus kreeg ik een gesprek met een andere manager. Die wist alleen niet echt wat ik moest kunnen, daar was een projectleider voor. Managers zijn immers lang niet altijd techneuten ;)

Die gesprekken waren niet 100% gescheiden: eerst met de manager, vervolgens kwam de projectleider erbij.

[ Voor 23% gewijzigd door MBV op 14-05-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Ik heb geen idee hoe dat kan. Maar misschien is er een andere procedure als je wordt gevraagd i.p.v. te solliciteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182917

Test is wel met nummer reeksen enzo. Stukje cijfermatig/analytisch, stukje ruimtelijk inzicht, stukje verbaal. Ik spreek nu tenminste uit mijn eigen ervaring: test gedaan voor sollicitatie n.a.v. masterclass traject SAP.

Verder is het gesprek doorgaans met 3 partijen: met een toekomstig collega, met een projectleider (of iets anders managementachtigs) en met je toekomstige manager. Doorgaans zijn die gesprekken wel gescheiden maar uiteraard kunnen ze altijd afwijken als het toevallig (of beter) zo uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:00
Anoniem: 182917 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:31:
Test is wel met nummer reeksen enzo. Stukje cijfermatig/analytisch, stukje ruimtelijk inzicht, stukje verbaal. Ik spreek nu tenminste uit mijn eigen ervaring: test gedaan voor sollicitatie n.a.v. masterclass traject SAP.

Verder is het gesprek doorgaans met 3 partijen: met een toekomstig collega, met een projectleider (of iets anders managementachtigs) en met je toekomstige manager. Doorgaans zijn die gesprekken wel gescheiden maar uiteraard kunnen ze altijd afwijken als het toevallig (of beter) zo uitkomt.
Ik heb vorig jaar juni bij LCMG gesolliciteerd (en ben aangenomen) maar heb geen test gehad. Een gesprek met een competence manager van een ander team (5 minuten), een gesprek met een senior consultant (60 minuten) en een gesprek met mijn huidige competence manager (5 minuten). Toen nog een half uurtje lunchen met de eerste competence manager en mijn contract mee naar huis nemen :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

hmm dat is lekker, doen ze de test als ze aan je twijfelen ofzo? Althans die indruk krijg ik?

[ Voor 28% gewijzigd door XTREEMRaGE op 16-05-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

gebaseerd op de bui van de competence manager waarschijnlijk ;)

Volgens mij heeft elke manager zijn eigen stijl. De een zal altijd een testje doen, de ander nooit, en weer een ander als die aan je twijfelt. Maar mensen aannemen is ook geen exacte wetenschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

MBV schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:45:
gebaseerd op de bui van de competence manager waarschijnlijk ;)

Volgens mij heeft elke manager zijn eigen stijl. De een zal altijd een testje doen, de ander nooit, en weer een ander als die aan je twijfelt. Maar mensen aannemen is ook geen exacte wetenschap :)
Ja dat begrijp ik, maar zou fijn zijn als je wist wat je kan verwachten :). Zoals bij cap/sogeti krijg je altijd een test. En bij atos is het zonder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Nou ja, dan ga je toch voor Sollicitatiegesprek 2.0®? http://worsethanfailure.c...ddle-Me-An-Interview.aspx :Y)

Ik maak me nooit zo'n zorgen om een sollicitatiegesprek (al ben ik op het moment zelf wel nerveus). Als je goed bent, en je komt bij een goed bedrijf, kom je er wel door. Bij een bedrijf dat mij niet wil hebben wil ik niet werken ;) Ik heb dan ook nog geen huis ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:00
XTREEMRaGE schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:06:
[...]

Ja dat begrijp ik, maar zou fijn zijn als je wist wat je kan verwachten :). Zoals bij cap/sogeti krijg je altijd een test. En bij atos is het zonder. :)
Idd de test bij Sogeti gedaan, was een eitje. Helaas was het salarisaanbod dat ook....

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

MBV schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:06:
Nou ja, dan ga je toch voor Sollicitatiegesprek 2.0®? http://worsethanfailure.c...ddle-Me-An-Interview.aspx :Y)

Ik maak me nooit zo'n zorgen om een sollicitatiegesprek (al ben ik op het moment zelf wel nerveus). Als je goed bent, en je komt bij een goed bedrijf, kom je er wel door. Bij een bedrijf dat mij niet wil hebben wil ik niet werken ;) Ik heb dan ook nog geen huis ofzo
Ja je bent imho niet goed snik als je bij een bedrijf gaat dat je niet wilt ;x, zal de sfeer niet echt bevorderen. Over het gesprek/test maak ik me niet druk, wilde gewoon zekerheid hebben over wat je kan verwachten ;).

Ik d8 dat je al werkte voor lcmg of ga je voor een ander bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182917

Of je een test krijgt hangt volgens mij van meerdere dingen af:

-je achtergrond (ben je al een medior of senior SAPper dan is het al weer een ander verhaal)
-welke tak van sport je op SAP gebied gaat doen. (FICO, HR, SD etc. Elke afdeling heeft namelijk weer z'n eigen manier van hoe ze omgaan met de sollicitaties dus of ze het wel of niet nodig vinden of ze nog een capaciteiten test afnemen).

Overigens krijg je in de uitnodiging voor de sollicitatieprocedure al wel te horen dat er ook een test wordt afgenomen dus echt een verrassing kan het dan niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

XTREEMRaGE schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:17:
[...]

Ja je bent imho niet goed snik als je bij een bedrijf gaat dat je niet wilt ;x, zal de sfeer niet echt bevorderen. Over het gesprek/test maak ik me niet druk, wilde gewoon zekerheid hebben over wat je kan verwachten ;).

Ik d8 dat je al werkte voor lcmg of ga je voor een ander bedrijf?
Ik studeer (TU/e) momenteel nog. Ik hoor vaak wat dingen over lcmg van mijn vader, en heb er stage (hbo-afstudeer) gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

MBV schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:43:
[...]

Ik studeer (TU/e) momenteel nog. Ik hoor vaak wat dingen over lcmg van mijn vader, en heb er stage (hbo-afstudeer) gelopen.
Hoor je wat positieve dingen van je vader :P ?
Wat voor afstudeer opdracht had je daar en hoe was jou dat bevallen(opdracht, omgeving etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik zat in Rotterdam, bij een groep die voor Shell werkte. Opdracht was uitzoeken welke functies als eerste in de regressietest opgenomen moeten worden, op basis van metrics als code coverage tijdens de huidge tests etc. Scriptie kan je wel krijgen, stuur maar een mailtje :).
De omgeving is me goed bevallen. Er zaten wel onwijze nerds tussen (heftige natuurkunde en wiskunde was daar aanwezig, dus een van die gasten kon een rubix cube in 40 sec oplossen, en at alleen maar bananenvla met een banaan in stukjes als lunch 8)7), maar in het algemeen wel gezellig enzo. Ook positief contact met mijn projectleider, en met de manager die me had aangenomen. Helaas was mijn echte manager wat minder toegankelijk, uitzondering die de regel bevestigd zal ik maar zeggen :).

[edit]En ja, ik hoor wel wat positieve dingen van mijn vader. Vooral over het potentieel van Oracle, dus als je met SAP niet aan de bak komt... :P

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 22-05-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 08:38

Royz

Kleurenblind!!

edit.. ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Royz op 21-06-2007 21:16 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Royz schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:55:
Mooie tegenvallende cijfers trouwens ook vandaag :)
Vind je?

Ik vind het best meevallen. De concurrentie in Engeland drukt de winst daar maar als je omzetgroei van 9% in Nederland ziet de je het nog niet gek. :)

Hier nog een link voor de ge"intresseerden: http://www.fd.nl/ShowReda...xt=N%7C1&DocumentId=35173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GaMbiNo schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:06:
[...]

Vind je?

Ik vind het best meevallen. De concurrentie in Engeland drukt de winst daar maar als je omzetgroei van 9% in Nederland ziet de je het nog niet gek. :)

Hier nog een link voor de ge"intresseerden: http://www.fd.nl/ShowReda...xt=N%7C1&DocumentId=35173
maargoed, slechte resultaten uit Engeland......dat vangen ze dan in Nederland weer op dus geen extra loonsverhogingen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

Anoniem: 78369 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:56:
[...]

maargoed, slechte resultaten uit Engeland......dat vangen ze dan in Nederland weer op dus geen extra loonsverhogingen dit jaar.
Maar wel een nieuw sallarisbeleid. :)
Eens zien hoe dat uit gaat pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T-8one schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:40:
[...]

Maar wel een nieuw sallarisbeleid. :)
Eens zien hoe dat uit gaat pakken.
Ik hoop goed voor de huidige medewerkers. Ik heb al vaker te horen gekregen dat er veel mogelijk was en dat er verder niets gebeurde. Totdat ik weg ben gegaan......bye bye swaai swaai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 08:38

Royz

Kleurenblind!!

Anoniem: 78369 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:59:
[...]

Ik hoop goed voor de huidige medewerkers. Ik heb al vaker te horen gekregen dat er veel mogelijk was en dat er verder niets gebeurde. Totdat ik weg ben gegaan......bye bye swaai swaai
edit.. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Royz op 21-06-2007 21:16 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Toevallig ook nog iets gehoord voor de overige levels? Level 3 misschien? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb er nog niks over gehoord aan de eetkamertafel. Maar mijn vader praat nooit zo makkelijk over salarissen enzo. Wie wil er even in de whitepages kijken? >:)

als ik het echt had willen weten had ik het zelf wel opgezocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110505

Hi,

Ik heb 7 jaar bij deze lui gewerkt. Ik weet dat toen ik wegging het startsalaris op eur2000 lag, maar of dat nog zo is... Het voordeel van een gesprek hier is dat je meteen weet of je aangenomen wordt.

Mijn ervaring met dit bedrijf is, dat toen het cmg heette het een leuk bedrijf was en nu het logica ervoor gekomen is, het voor mij tijd werd om mijn biezen te pakken.

MBV: wanneer heb jij dan bij shell gezeten? Ik ben een jaar tpl geweest tot 05-2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@dirkmay: februari tot juli 2005. Ik was de stagair die 2x een presentatie over SCESA heeft gegeven, en aan iedereen vroeg welke code de moeilijkste was ;) bij die presentatie viel mijn manager in slaap , terwijl iedereen het een geweldige presentatie vond :( Kom dan niet Enneh, wat was TPL ook al weer?

Volgens mijn vader is de overname door Logica minder erg uitgevallen dan gedacht. Vooral leuke anekdotes over Logica-mensen die vragen waar ze een pen moeten declareren :P Maar laat me raden: jij zat in de hoogste boom toen aangekondigd werd dat je lease-auto geel moest zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donde schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:33:
Toevallig ook nog iets gehoord voor de overige levels? Level 3 misschien? :*)
In de wandelgangen vliegen de bedragen om je oren, laatste info level 3 4200 - 4800. Bij mijn intake werd er geroepen dat alle honoraria inzichtelijk zijn (uitzonderingen daargelaten). Helaas is dit, zoals bij alle bedrijven, niet het geval. In de Intermediair wordt een competence mananger gevraagd, indicatie 80k -90k. :?

Wellicht dat de nieuwe opzet wat meer helderheid verschaft. Blijf zeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

dat was wel maf bij CMG: alle persoonlijke dossiers zaten in een open archiefkast. Leuke is wel dat nooit iemand daar gebruik van maakte. Als er een consultant bij mijn vader kwam van "wat moet ik op mijn CV hebben?" dan riep hij wel eens dat ze in die mappen mochten kijken. Deed niemand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Anoniem: 218437 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:11:
[...]
In de wandelgangen vliegen de bedragen om je oren, laatste info level 3 4200 - 4800. Bij mijn intake werd er geroepen dat alle honoraria inzichtelijk zijn (uitzonderingen daargelaten). Helaas is dit, zoals bij alle bedrijven, niet het geval. In de Intermediair wordt een competence mananger gevraagd, indicatie 80k -90k. :?

Nu alleen maar afwachten of het in de buurt komt... ;)

80k-90k voor een competence manager? 8)7 Hoe lang staat die vacature dan wel niet open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:29

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

dat zou wel een leuke boost zijn... maar dat zou betekenen dat het startsalaris dus ineens 300 euro omhoog zou gaan.. en dan ook nog de std loonsverhoging er overheen... mwa, dat zou niet verkeerd zjin ;)

[ Voor 17% gewijzigd door AngelDust op 21-06-2007 22:39 ]

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
*beetje crosspost*

Heb een aanbod gekregen bij LogicaCMG, alle standaard voorwaarden, 2k euro/maand.

De baan lijkt me zeer uitdagend (zeer kort omschreven bij IDMIT1 werken aan MES omgevingen en deze opleveren bij de klant)

Is compleet iets anders dan m'n huidige master (Game & Media Technologie), maar het heeft zeker m'n interesse. Volgende week heb ik nog een gesprek bij TNO defensie, daarna beslis ik of ik er voor ga :)

If so, in september beginnen met een masterclass MES en in oktober naar Genua voor het tweede deel van die masterclass :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204123

Donde schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:27:
[...]

Nu alleen maar afwachten of het in de buurt komt... ;)

80k-90k voor een competence manager? 8)7 Hoe lang staat die vacature dan wel niet open...
http://www.totaljobs.nl/JobSeeking/job30145764.html

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

MBV schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:06:
Ik zat in Rotterdam, bij een groep die voor Shell werkte. Opdracht was uitzoeken welke functies als eerste in de regressietest opgenomen moeten worden, op basis van metrics als code coverage tijdens de huidge tests etc. Scriptie kan je wel krijgen, stuur maar een mailtje :).
De omgeving is me goed bevallen. Er zaten wel onwijze nerds tussen (heftige natuurkunde en wiskunde was daar aanwezig, dus een van die gasten kon een rubix cube in 40 sec oplossen, en at alleen maar bananenvla met een banaan in stukjes als lunch 8)7), maar in het algemeen wel gezellig enzo. Ook positief contact met mijn projectleider, en met de manager die me had aangenomen. Helaas was mijn echte manager wat minder toegankelijk, uitzondering die de regel bevestigd zal ik maar zeggen :).

[edit]En ja, ik hoor wel wat positieve dingen van mijn vader. Vooral over het potentieel van Oracle, dus als je met SAP niet aan de bak komt... :P
zat je in de esdoorn..? Daar heb ik vorig jaar ook nog een tijdje gezeten.. :o
Anoniem: 218437 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:11:
[...]

Die bedragen kloppen niet. Ik ga ze overigens niet noemen hier. Die informatie lijkt me nu weer net ff iets te gevoelig.
Honoraria zijn niet inzichtelijk, omdat ze dat niet mogen. Salarisstappen liggen gelukkig niet vast. Ik denk dat als je dat wil, dat je gewoon naar de overheid moet gaan of zo.
De schalen geven iets meer duidelijkheid, maar ook niet meer dan dat.
Het blijft te onduidelijk nu wat bv je OMS level gaat worden of wat uberhaupt je ranking is.

Ik vond het overignes wel een hele goede presentatie. Ik zie in tegenstelling tot een hoop andere collega's het niet gebeuren dat mensen ineens 15 of 20% zullen gaan stijgen.
Het zal wel vergelijkbaar zijn met afgelopen jaar.
Maar wat wel goed is, is dat ze bezig zijn om echt lijnen uit te zetten en dat er echt een hoop plannen zijn (zoals Theo me achteraf nog kon vertellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88387

Topman LogicaCMG stapt op na koersval
ANP
LONDEN - Bestuursvoorzitter Martin Read van de Brits-Nederlandse automatiseerder LogicaCMG heeft zijn vertrek aangekondigd. De topman, die veertien jaar leiding gaf aan het IT-concern, blijft aan tot er een vervanger is gevonden. Dat heeft LogicaCMG zondag bekendgemaakt.

Zakenbank FBS Bankiers vermoedt dat er sprake is van een afgedwongen aftreden. "LogicaCMG haalt al enige tijd de door haar uitgesproken doelstellingen niet", aldus FBS Bankiers.

http://www.volkskrant.nl/...aCMG_stapt_op_na_koersval

overnamekandidaat? ik denk dat er wel indiaase investeerders zijn die lcmg weer gezond kunnen maken. vergelijk het brits-nederlandse corus en tata steel.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 88387 op 28-05-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

AngelDust schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 07:50:
[...]

dat zou wel een leuke boost zijn... maar dat zou betekenen dat het startsalaris dus ineens 300 euro omhoog zou gaan.. en dan ook nog de std loonsverhoging er overheen... mwa, dat zou niet verkeerd zjin ;)
Startsalaris is iets anders dan Level 1, dus helaas...
avotar schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:12:
[...]

zat je in de esdoorn..? Daar heb ik vorig jaar ook nog een tijdje gezeten.. :o
Ehm, namen ben ik nooit zo goed in. Dat gebouw wat het dichtst bij de weg "Kralings zoom" ligt? Als je het terrein op rijdt het verst naar rechts? Daar zat ik, op de bovenste verdieping :). Bij Rob Ursem, John Stratton was mijn meer directe begeleider :)
Anoniem: 88387 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:52:
Topman LogicaCMG stapt op na koersval
ANP
LONDEN - Bestuursvoorzitter Martin Read van de Brits-Nederlandse automatiseerder LogicaCMG heeft zijn vertrek aangekondigd. De topman, die veertien jaar leiding gaf aan het IT-concern, blijft aan tot er een vervanger is gevonden. Dat heeft LogicaCMG zondag bekendgemaakt.

Zakenbank FBS Bankiers vermoedt dat er sprake is van een afgedwongen aftreden. "LogicaCMG haalt al enige tijd de door haar uitgesproken doelstellingen niet", aldus FBS Bankiers.

http://www.volkskrant.nl/...aCMG_stapt_op_na_koersval

overnamekandidaat? ik denk dat er wel indiaase investeerders zijn die lcmg weer gezond kunnen maken. vergelijk het brits-nederlandse corus en tata steel.
Ja leuk, nog meer nadruk op billing ipv het 'echte' werk. :X Of is dat nou juist het probleem wat ze gaan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220818

Binnenkort heb ik een gesprek bij LCMG voor de functie van Peoplesoft Implementatie Consultant, maar ik heb nog een aantal vragen:

-Hoe zit het met salaris, bonussen enz. Ik heb nu 3 jaar werkervaring met Peoplesoft implementatie en zit nu op € 2500,- Bruto.

-Wat voor lease-auto mag je uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

vraag 1 weet ik niet. Vraag 2 is heel simpel: je krijgt een golfje, de rest moet je zelf bijleggen (verschil in leaseprijs dus). Diesel of niet is afhankelijk van hoeveel je verwacht te gaan rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 28-05-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220818

en hoe zit het met tanken, krijg je daarnaast ook een tankpas ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Anoniem: 220818 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:53:
Brandstof hoef je niet te betalen dankzij een tankpas. Ook privé-kilometers als ik me niet vergis. Ik weet alleen niet meer hoe dat werkt in het buitenland, daarvoor is mijn vader al te lang eigen rijder ;)

Voor de 'groentjes': leasen is niet verplicht, ook al lijkt dat wel zo op de eerste dag. Het is ook niet gratis, danzij de belastingdienst, en gruwelijk duur als je weg wilt voor je leasecontract afloopt.

wel typisch: 3/4 van het topic over "ervaringen met LCMG" gaat over de leaseauto. Is dat nou echt het grootste probleem met LCMG als werkgever? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Je krijgt een tankpas, waarmee je in NL en in het buiteland kunt tanken.

Wat betreft leaseauto: er is geen merkenbeleid. Je kunt praktisch alles leasen. Hummer? Audi Q7? (maar of je manager daarmee accoord gaat... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

managers bij LCMG zijn niet de beroerdste, volgens mij. Er stond in R'dam een 406 coupé, een MG F, een Lotus Elise (als ik me niet vergis) en een aantal PC Hoofd-tractors. Die laatste categorie was vooral leuk als ze zichzelf in de blubber vastzetten, mijn vader zat een jaar of 2 geleden vlak naast het blubberveldje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

MBV schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:09:
[...]

Startsalaris is iets anders dan Level 1, dus helaas...
[...]

Ehm, namen ben ik nooit zo goed in. Dat gebouw wat het dichtst bij de weg "Kralings zoom" ligt? Als je het terrein op rijdt het verst naar rechts? Daar zat ik, op de bovenste verdieping :). Bij Rob Ursem, John Stratton was mijn meer directe begeleider :)

[...]

Ja leuk, nog meer nadruk op billing ipv het 'echte' werk. :X Of is dat nou juist het probleem wat ze gaan verhelpen?
Ehm ja... daar zat ik dus ook ;)

Ik weet niet of dat het probleem gaat zijn.
De cijfers in de rest van de wereld zijn goed.
Alleen UK valt tegen, maar ja.. dat is tegelijk ook 20% van de LCMG markt... Dus ik kan me de waarschuwing wel voorstellen.

Martin Reed zat natuurlijk al tegen z'n pensioen aan. Voor zover ik begreep wilde hij eind volgend jaar sowieso al plaats gaan maken.
Maar het worden spannende tijden.
Jammer dat dit allemaal weer net gebeurd voor 1 juli.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

je krijgt een shell tankpas die binnen heel europa actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

avotar schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 08:48:
[...]

Ehm ja... daar zat ik dus ook ;)
HBO PR & Marketing
offtopic:
wat deed jij daar dan tussen al die die-hard techneuten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

MBV schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:51:
[...]

[...]

offtopic:
wat deed jij daar dan tussen al die die-hard techneuten? :+
hahahah... ik ben toen ik in de IT begon omgeschoold tot oracle guru..

Dit gezegd hebbende..... ik heb werkelijk waar geen enkel idee.... het nerd gehalte was echt bizar hoog.. te hoog voor mij.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[/quote]

Dit is nu juist het probleem bij Logica. Ik kan alleen maar voor mijzelf spreken maar qua SAP competence is LCMG een kruidenier die allerlei klusjes krijgt toegeschoven terwijl het echte werk door CAP en Accenture wordt gedaan. Je hoeft er alleen maar wat vakliteratuur op na te slaan.

Reed is niet naar huis gestuurd vanwege zijn grijze haren. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik denk dat qua sales er nog wel wat gesleuteld kan worden aan de organisatie, willen we de boot niet missen.

Het nieuwe salarisbeleid zal geen echte veranderingen laten zien: De huidige salarissen die onder minimum van OMS level zitten worden in stappen opgetrokken naar het minimum. Bad luck als je net boven het minimum zit dan veranderd er niets. Ik denk een aantal juniors (terecht) hiervan gaan profiteren. Ikzelf zit in OMS level 3 en heb al een ijkpunt salalris gehoord (zal ik hier niet noemen), waar ikzelf onder, verwacht er niet te veel van. Wellicht dat gezien de overall resultaten de budget ruimte ook is bijgesteld.

Een tankpas is top. Alleen in het buitenland wel lastig omdat je alleen bij Shell terecht kan. De bonnetjes van andere tankmaatschappijen kan je gewoon weer declareren. Maximum prive km is 13,000 per jaar. Logisch, anders kan ik elk weekend naar mijn zomerhuisje in Zuid-Frankijk op kosten van Logica. 8) Collega van me heeft al eens een rekening ontvangen van teveel gereden KMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Donde schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:19:
[...]

Je krijgt een tankpas, waarmee je in NL en in het buiteland kunt tanken.

Wat betreft leaseauto: er is geen merkenbeleid. Je kunt praktisch alles leasen. Hummer? Audi Q7? (maar of je manager daarmee accoord gaat... ;))
MBV schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:48:
vraag 1 weet ik niet. Vraag 2 is heel simpel: je krijgt een golfje, de rest moet je zelf bijleggen (verschil in leaseprijs dus). Diesel of niet is afhankelijk van hoeveel je verwacht te gaan rijden.
Confused :?

Ik moet morgen uiterlijk beslissen of ik het baanaanbod aanneem, ik denk dat ik er voor ga.

[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 30-05-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

johnnyv.nl schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:23:
[...]

[...]

Ik moet morgen uiterlijk beslissen of ik het baanaanbod aanneem, ik denk dat ik er voor ga.
Er is inderdaad geen merkenbeleid. Je bent dus vrij in wat je kiest.

Ik heb het idee dat de opmerking over het Golfje bedoeld is als indicatie van wat er mogelijk is met het budet dat LogicaCMG ervoor beschikbaar steld. En dat als je meer auto wilt je dus bij moet leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Het budget gaat tot 771 euro (tenminste, in mijn contract). Na wat rekenwerk kom je dan op max 39.000 euro (ongeveer) aan waarde van de auto. Ok, de bijtelling wordt wel flink hoger, maar voor 39.000 koop je wel een hele leuke golf :P

(ik zou wel wat lager gaan zitten denk ik, maar wil best wat meer betalen voor een leuke vlotte wagen)

Ik denken dat ik ver weg ga voor de masterclass in oktober, blijkt Genua een Italiaans stadje te zijn :P (was in de war met Guinea)

(en ja, ik ben iemand die houd van mooie auto's, maar dat is niet de reden waarvoor ik voor deze baan kies)

[ Voor 43% gewijzigd door pagani op 30-05-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Die berekening klopt niet helemaal. Heb net even in de leaseapplicatie gekeken en je hebt zonder bijbetaling een Golf van zo'n 24.000 euro. Dan heb je het dus over een Diesel Trendline of Optive3.

Als er in jouw contract 771 euro staat is er een typefout gemaakt. Het is een ander, iets lager, bedrag namelijk. :P Hou er ook rekening mee dat in dat bedrag ook de verzekering, wegenbelasting en brandstof inbegrepen moet zijn.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Je moet er niet gaan werken, omdat je een leuke auto kunt leasen. (wat natuurlijk altijd mooi meegenomen is)
Als jij een goed gevoel hebt bij de aanbieding die je hebt gekregen en de functie lijkt je wel wat. Ga er dan voor. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
GaMbiNo schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:01:
Die berekening klopt niet helemaal. Heb net even in de leaseapplicatie gekeken en je hebt zonder bijbetaling een Golf van zo'n 24.000 euro. Dan heb je het dus over een Diesel Trendline of Optive3.

Als er in jouw contract 771 euro staat is er een typefout gemaakt. Het is een ander, iets lager, bedrag namelijk. :P Hou er ook rekening mee dat in dat bedrag ook de verzekering, wegenbelasting en brandstof inbegrepen moet zijn.
;)
Leasebedrag kan wel degelijk 771 in zijn. Aangezien deze 1x in de 3 maanden wordt verhoogd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Het rekenvoorbeeld wat ze geven is met 488 euro/maand, maar in het contract staat dat tot 771 euro vergoed wordt.

(en zoals gezegd neem ik de baan niet voor de auto maar is dat alleen mooi meegenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

johnnyv.nl schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:23:
[...]

[...]

"De rest moet je zelf bijleggen". Je krijgt dus de prijs van een kaal golfje (eigenlijk het gemiddelde van een 'mandje', met daarin de golf, astra, en zo nog een paar auto's), en wat je mooier/groter/beter/whatever wilt, moet je bijleggen. Bijv. een Leon heeft ongeveer dezelfde leaseprijs als een golf, dus hoef je niet veel voor bij te leggen. Als je liever in een 206 rijdt, dan krijg je de helft van het verschil terug als ik me niet vergis.

Maar waarom vraag je dit hier, en niet aan de manager bij wie je solliciteert? Die zal vast wel begrijpen dat secundaire arbeidsvoorwaarden belangrijk zijn, anders waren ze er niet ;)
Donde schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:02:
Je moet er niet gaan werken, omdat je een leuke auto kunt leasen. (wat natuurlijk altijd mooi meegenomen is)
Als jij een goed gevoel hebt bij de aanbieding die je hebt gekregen en de functie lijkt je wel wat. Ga er dan voor. d:)b
Kijk, zo hoort het! *O* Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die voor geen goud in een golf willen rijden, of mensen die een leaseauto zien als stukje salaris. Zo ziet de fiscus het tenminste ;). Als je bij CapGemini 'gratis' een 330i krijgt en bij LCMG een golfje 1.4, dan kan ik me, bij gelijk salaris, voorstellen dat de eerste wat aantrekkelijker lijkt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
MBV schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:10:
[...]
Maar waarom vraag je dit hier, en niet aan de manager bij wie je solliciteert?
Omdat dit sneller gaat, ik de manager niet met die vraag lastig hoef te vallen en volgens mij dit forum bedoeld is voor ervaringen met werken bij logicacmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

johnnyv.nl schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:09:
Het rekenvoorbeeld wat ze geven is met 488 euro/maand, maar in het contract staat dat tot 771 euro vergoed wordt.

(en zoals gezegd neem ik de baan niet voor de auto maar is dat alleen mooi meegenomen)
Je vergeet de brandstofvergoeding in het hele overzicht mee te rekenen.

771 euro staat gelijk aan een diesel wagen van om en nabij de 24000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is flink aan het rommelen bij LCMG ben benieuwd of er mensen zijn die er veel last van hebben, reorganisaties e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
En wat bedoel je met rommelen? Tot nu toe heb ik nog niks gehoord.

Wat ik wel weet is dat ik flink omhoog zal gaan n.a.v. het nieuwe beloningsbeleid. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Donde schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:22:
En wat bedoel je met rommelen? Tot nu toe heb ik nog niks gehoord.

Wat ik wel weet is dat ik flink omhoog zal gaan n.a.v. het nieuwe beloningsbeleid. :9
-O-
Dat is nog maar altijd de vraag.

Ik spreek veel mensen die er al heel lang werken. De indruk die ik van hun krijg is 'veel woorden, weinig daden'. Dus wat er echt overblijft van alle goede voornemens dat moeten we maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Volgende maand zal ik het wel merken. Ik weet niet welke mensen jij spreekt, maar het kan ook divisie afhankelijk zijn.

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.