Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Sterker nog, dat is 1 van de beweegredenen geweest om het project niet in deze vorm voor te zetten.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
edit..avotar schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 07:10:
Daar ben ik het volledig mee eens, en dat was ook de grootste tekortkoming van de pilot die ze nu gedaan hebben, maar dat is iets waar ze zelf ook achtergekomen zijn.
Sterker nog, dat is 1 van de beweegredenen geweest om het project niet in deze vorm voor te zetten.
[ Voor 30% gewijzigd door Royz op 21-06-2007 21:10 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
edit..Janoz schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 09:30:
Daarom was het ook een pilot. Wees blij dat ze inzagen dat het toch niet werkte, zelfs na het invoeren, en toch het lef hebben om het weer terug te draaien.
[ Voor 43% gewijzigd door Royz op 21-06-2007 21:11 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Dat is ook een vraagstuk waar alle groten zich mee bezighouden kan ik je zeggen hooor. Maar inderdaad, ik heb de laatste maand ook veel met ATS te maken gehad, en elke keer eindigde dat met "zeg avotar, wil jij niet ons komen?"Royz schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:28:
[...]
Ze kunnen natuurlijk ook moeilijk anders. Het verloop is er. Ik heb in een maand wel 10 mailtjes gehad van collega's die iedereen wilden bedanken, waarvan een groot aantal naar Accenture zijn vertrokken. Voor mij als starter is het allemaal nog niet zo aan de orde, maar ik zie wel dat er constant seniors vertrekken waar steeds meer starters bijkomen. Het verloop moeten ze hoe dan ook tegenhouden denk ik zo...
Maar goed.... ik heb een keer een informatief gesprek gehad en ik kan je zeggen... zo slecht betaald onze baas ons niet hoor...
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Grappig, die opmerking heb ik toevallig het afgelopen jaar constant van (oa) LogicaCMG mogen ontvangen..avotar schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:43:
[...]
Dat is ook een vraagstuk waar alle groten zich mee bezighouden kan ik je zeggen hooor. Maar inderdaad, ik heb de laatste maand ook veel met ATS te maken gehad, en elke keer eindigde dat met "zeg avotar, wil jij niet ons komen?"
Maar goed.... ik heb een keer een informatief gesprek gehad en ik kan je zeggen... zo slecht betaald onze baas ons niet hoor...
welke opmerking?Janoz schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:04:
[...]
Grappig, die opmerking heb ik toevallig het afgelopen jaar constant van (oa) LogicaCMG mogen ontvangen..
Tja.. de aanbrengbonus bij LCMG is behoorlijk goed..
maareh.. wil je niet bij ons komen werken..
LogicaCMG bevalt me goed (vestiging EUT Groningen, volgens mij meest relaxte vestiging).
Ik heb met wat Groningers in de masterclass testen gezeten in september. Werk je toevallig met 1 van hun?DirectZ schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:20:
Ik heb mijn PSP al een aantal maanden binnen. Heb nu een 2e binnen gebracht die 2 januari bij ons begonnen is (daar krijg ik overigens een Iris cheque voor van € 200,- + daarbovenop 1500 euro aanbrengbonus). Compenseert weer mooi mijn Bil. Bonus (vakantie in september).
LogicaCMG bevalt me goed (vestiging EUT Groningen, volgens mij meest relaxte vestiging).En dan helemaal de testgroep.
Memories of yesterday, will grow, but never die
Het valt mee.... Puur als je naar het bruto salaris kijkt is dat wel zo. Maar als je meerekent dat en je pensioenpremie volledig betaald wordt en je ziektenkostenverzekering.. (plus het aanvullende deel voor je evt. gezin), valt het netto vaak best goed mee.Bint schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:22:
ik had begrepen dat het startsalaris voor een LCMG'er redelijk laag is. Is het gemakkelijk jezelf op te werken, zodat je meer salaris gaat verdienen? Is dat puur op prestaties gebaseeerd, of telt het ook mee of je op de maandelijkse meetings komt//cursussen volgt?
Anoniem: 88654
Het gaan naar meetings wordt "gewaardeerd"...Bint schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:22:
ik had begrepen dat het startsalaris voor een LCMG'er redelijk laag is. Is het gemakkelijk jezelf op te werken, zodat je meer salaris gaat verdienen? Is dat puur op prestaties gebaseeerd, of telt het ook mee of je op de maandelijkse meetings komt//cursussen volgt?
Het volgen cursussen wordt ook "gewaardeerd"...
Het kort in het kort op neer (net als bij elke detacheerder) hoe meer jij laat zien dat jij betrokken bij het bedrijf bent,gemotiveerd bent hoe beter het uiteindelijk voor jou zal zijn...
Althans, in de goede tijden! Ik heb zelf net als veel tweakers de "slechte" tijden meegemaakt en dan kan je naar meetings gaan wat je wilt, 100 cursussen volgen maar je kreeg er geen reet bij. Ik zat toen nog niet bij LCMG.
het is niet de best betalende club. Ik was bijna rond met ze, maar het ketste af op salaris. Pensioen en ziektekosten worden betaald, maar dat doen er (waaronder mijn werkgever) heel veel. Voor mij kwam het erop neer dat ik 300 euro bruto moest inleveren, van auto van passat naar Golf moest en qua onkosten bijna 100 euro moest toeleggen. Dat hebben we maar niet gedaanBint schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:22:
[ Voor 45% gewijzigd door Il Ljama op 08-01-2007 07:41 ]
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
Dat zou best kunnen... Er zitten bij mijn klant veel mensen van Groningen... Welke Masterclass was dat...? Testen toevallig...?Royz schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:24:
[...]
Ik heb met wat Groningers in de masterclass testen gezeten in september. Werk je toevallig met 1 van hun?
Ja, dat zei ik al in mijn postDirectZ schreef op maandag 08 januari 2007 @ 08:35:
[...]
Dat zou best kunnen... Er zitten bij mijn klant veel mensen van Groningen... Welke Masterclass was dat...? Testen toevallig...?
Zijn het ook toevallig die van september? of weet je dat niet?Royz schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:24:
[...]
Ik heb met wat Groningers in de masterclass testen gezeten in september. Werk je toevallig met 1 van hun?
Nee mensen die bij ons meest recent bijgekomen zijn komen van de lichting Oktober. Betreft Achmea in LeeuwardenRoyz schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:00:
[...]
Ja, dat zei ik al in mijn post
[...]
Zijn het ook toevallig die van september? of weet je dat niet?
Anoniem: 94757
En als je echt geintresseerd bent kan je altijd eens gaan praten. http://www.logicacmg.com/nextstep
[ Voor 31% gewijzigd door Microkid op 17-01-2007 12:34 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Aan mobiels doen ze in sommige gevallen zeker wel. Bij ons op de vestiging (toen ik er nog werkte) hadden meerdere mensen een mobiel op kosten van de zaak (nee, geen AD's etc). Nou moet ik wel zeggen dat dat redelijk uitzonderlijk was op dat moment.Microkid schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:28:
Mobiel doet LogicaCMG niet aan (je bent immers bereikbaar bij de klant).
[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 17-01-2007 12:32 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Tuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen op de regel, maar alleen in speciale gevallen. Maar wat ik wil aangeven is dat er standaard geen recht is op een mobiel/abbo.Bor de Wollef schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:31:
[...]
Aan mobiels doen ze in sommige gevallen zeker wel. Bij ons op de vestiging (toen ik er nog werkte) hadden meerdere mensen een mobiel op kosten van de zaak (nee, geen AD's etc).
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Voor zover ik weet is het startsalaris voor een schoolverlater €1850 bruto per maand.Anoniem: 94757 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:22:
kan iemand mij vertellen wat je als recent afgestudeerde hbo-er (bedrijfskundige informatica) verdient in een start/trainee functie bij logicaCMG? Dsu wat is het bruto salaris en wat zijn de sec. arbeidsvoorwaarden qua lease, laptop en mobiel?
bla-di-bla
edit..Moerk schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:21:
[...]
Voor zover ik weet is het startsalaris voor een schoolverlater €1850 bruto per maand.
[ Voor 3% gewijzigd door Royz op 21-06-2007 21:11 ]
Anoniem: 3679
Die heb ik (en ook andere collega's_ dan ook gehad bij LCMG, tussentijds per 1-1 en afgelopen juli was ook al geen gekke verhoging (incl een bonus aan het einde van het jaar eenmalig). Die bil. bonus van september/oktober was toch aardig....iets van 600-700 bij mij.[b][message=27228279,noline]maar inderdaad: liever structureel een verhoging
Ik werk er sinds september 2005 en heb het er goed naar mijn zin. Zit in het Rotterdamse en heb tot nu toe bij leuke klanten gezeten. Meestal toch binnen de regio, maar ja woon zelf ook in Capelle en klanten gehad in Den Haag, Rotterdam, Hoofddorp en vanaf begin feb weer in Den Haag. Meestal ook langdurige projecten, langste 3 jaar bij de Shell, waarbij ook voor wat weekjes tijdens een project naar buitenland (vond zelf zo wel leuk, 1 of 2 weken Griekenland, engeland, duitsland, frankrijk) en voor de rest eigenlijk implementatie trajecten van bijna een jaar bij klanten.
Zit zelf in de SAP hoek bij LCMG als middleware consultant.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 3679 op 22-01-2007 00:17 ]
Anoniem: 94757
wat voor leasebedrag of wat voor lease-auto rijd je standaard in als starter? Zit je aan een bepaald model vast of kun je hierin zelf een keuze maken?Microkid schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:28:
Het salaris kan ik weinig over zeggen, is afhankelijk van je leeftijd, studie, kennis enz. Echter de rechten op een leaseauto en laptop zijn voor iedereen gelijk. Mobiel doet LogicaCMG niet aan (je bent immers bereikbaar bij de klant). Verder natuurlijk spaarloon, optieregeling, volledig betaalde zorgverzekering, premievrij pensioen enz enz.
En als je echt geintresseerd bent kan je altijd eens gaan praten. http://www.logicacmg.com/nextstep
mvg,
chris.
edit..Anoniem: 94757 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:41:
[...]
wat voor leasebedrag of wat voor lease-auto rijd je standaard in als starter? Zit je aan een bepaald model vast of kun je hierin zelf een keuze maken?
mvg,
chris.
[ Voor 63% gewijzigd door Royz op 21-06-2007 21:12 ]
ik heb er toch 3,5 jaar gewerkt. ik heb hier het politieke spel geleerd en op zich is het een goede werkgever. alleen de leaseregeling slaat 3x nergens op. je moet namelijk altijd een boetebedrag betalen als je weggaat en je leaseauto niet mee kan nemen. ook al rijd je dus een leaseauto zonder eigen bijdrage..... dit is een enorme ranzige manier van binding en dat schrok me wel af.
desondanks lopen er een hoop prutsmanagers rond en je moet dus wel treffen. als je een klootzak treft, zorg dan dat je naar een ander team gaat, als dit mogelijk is....
Misschien was dat in 2000 zo, maar de leaseauto mag altijd overgenomen worden door je nieuwe werkgever(mits deze dan ook accoord gaat).HJR schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:51:
ik heb hier het politieke spel geleerd en op zich is het een goede werkgever. alleen de leaseregeling slaat 3x nergens op. je moet namelijk altijd een boetebedrag betalen als je weggaat en je leaseauto niet mee kan nemen. ook al rijd je dus een leaseauto zonder eigen bijdrage..... dit is een enorme ranzige manier van binding en dat schrok me wel af.
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Dat is volgens mij bij veel meer bedrijven zo.HJR schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:51:
ik ben mijn carriere begonnen bij cmg. in 2000 vanaf het hbo direct begonnen. de sky was toen the limit dus er zijn mij erg veel gouden bergen beloofd.
ik heb er toch 3,5 jaar gewerkt. ik heb hier het politieke spel geleerd en op zich is het een goede werkgever. alleen de leaseregeling slaat 3x nergens op. je moet namelijk altijd een boetebedrag betalen als je weggaat en je leaseauto niet mee kan nemen. ook al rijd je dus een leaseauto zonder eigen bijdrage..... dit is een enorme ranzige manier van binding en dat schrok me wel af.
desondanks lopen er een hoop prutsmanagers rond en je moet dus wel treffen. als je een klootzak treft, zorg dan dat je naar een ander team gaat, als dit mogelijk is....
Maar ik ben het met je eens dat het een beetje vervelende manier van binding is. Wel kun je altijd je auto over laten nemen door iemand anders die daar interesse in heeft zonder boete.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
De leaseregeling is inderdaad niet 1 van de beste, maar je hoeft geen leaseauto te nemen. Ik neem hierna ook geen leaseauto meer, vanwege deze manier van "binding". Leaseauto is/kan goedkoper (zijn) dan een priveauto echter je bent wel een heel stuk minder flexibel als het gaat om een andere werkgever.HJR schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:51:
ik ben mijn carriere begonnen bij cmg. in 2000 vanaf het hbo direct begonnen. de sky was toen the limit dus er zijn mij erg veel gouden bergen beloofd.
Sommige willen trouwens vaak wel mee betalen aan de "boete"...
Tja.. van dat aspect van de leaseregeling zal iedereen je vertellen dat ie niet helemaal okay is. Ik ken ook heel veel collega's die via de leaseplaza tegenwoordig auto's overnemen, om zich zo niet steeds 4 jaar lang weer aan het bedrijf te binden.HJR schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:51:
Verder over die managers en het spel, dat zul je bij elk bedrijf weer tegenkomen.
Als je ziet wanneer je gestopt bent, even snel rekenend tegen het einde van 2004... dat waren de tijden waar het nergens echt goed ging.. waar het iedereen voor zichzelf was.
Het is nu een andere organisatie lijkt me (ik zeg lijkt me, want ik werkte er toch nog niet, ik moet het van de verhalen hebben).
Voor de mensen die ooit nog bij TAS TopTalenT of TAS Informatica gewerkt hebben, hier vind ik LCMG behoorlijk naar neigen.
[ Voor 90% gewijzigd door Royz op 21-06-2007 21:12 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Moerk op 24-01-2007 22:52 ]
bla-di-bla
edit..Moerk schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:51:
Ik werd vanmiddag gebeld door mijn manager of ik maandag vóór de company meeting een half uurtje eerder kon komen. Hij wilde even een gesprekje hebben om 'iets leuks' mee te delen. Ik ben niet de enige die hij wil spreken, want hij heeft meerdere personen gevraagd eerder te komen. Weten jullie iets wat ik maandag ga horen?
[ Voor 6% gewijzigd door Royz op 21-06-2007 21:12 ]
edit..Anoniem: 88654 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 07:25:
Wie is iedereen? Krijgt heel LCMG een loonsverhoging? Of alleen jullie divisie?
[ Voor 31% gewijzigd door Royz op 21-06-2007 21:12 ]
Ik ben wel een starter bij lcmg. Werk er net 3 maand. Niet een starter qau werkervaring
Welke divisie zit jij?
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 88654 op 25-01-2007 08:55 ]
edit..Anoniem: 88654 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:53:
Definieer starter...
Ik ben wel een starter bij lcmg. Werk er net 3 maand. Niet een starter qau werkervaring
Welke divisie zit jij?
[ Voor 17% gewijzigd door Royz op 21-06-2007 21:13 ]
Ik hoorde net van een collega dat de starters (lees youngsters/school verlaters) wat extra hebben gekregen...Royz schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:32:
[...]
Ik zit in Amstelveen - Testen. Ik ben begonnen in september en viel nog wel binnen de regeling schijnbaar...
Dat zou kunnen, want daar hoor ik ook bijAnoniem: 88654 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:57:
[...]
Ik hoorde net van een collega dat de starters (lees youngsters/school verlaters) wat extra hebben gekregen...
Anoniem: 88387
Met leaseauto kun je ook met het OV, maar dan wordt alleen tweede klas vergoed.
.....
ehm.... nou... volgens mij heb ik er niets bijgehad zit ik te denken.Royz schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:23:
[...]
Het algemeen beleid is aangepast hoorde ik. Het is niet ondenkbaar dat dit voor iedereen geldt. Volgens mij was jij ook een starter, en krijg je er 100 euro bruto per maand bij per 01-01-07
Van een collega hoorde ik dat hij er wel wat bijgehad had, maar ik weet dat hij afgelopen jaar alleen een bonus had gehad en geen structurele verhoging.
Zelfde verhaal hier, collega's uit Amstelveen wel omhoog en hier in Rijswijk niet nog geen idee wat daar nou achterzit eigenlijk
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
blijkbaar zijn divisies daar toch voor een deel vrij in..MTWZZ schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:27:
@boven
Zelfde verhaal hier, collega's uit Amstelveen wel omhoog en hier in Rijswijk niet nog geen idee wat daar nou achterzit eigenlijk
dat merkte je wel met de "kerstpakketen"
Maar hoe bedoel je kerstpakketten? Ik heb niets gehad...
edit..Anoniem: 88654 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:52:
Er is ook iets vanuit de overheid gedaan mbt bruto -> netto. Ik had ook meer dan vorige maand.
Maar hoe bedoel je kerstpakketten? Ik heb niets gehad...
[ Voor 6% gewijzigd door Royz op 21-06-2007 21:13 ]
Dat bedoel ik dus
Ik hoorde dat mensen van IDT (of het nu rotterdam of rijswijk was moet je me even niet vragen) tijdens hun kerstmeeting een kerstpakket uitgereikt kregen.
En van EUT heb ik overigens, al was het net na het nieuwjaar, ook nog een paar flessen wijn en wat Oil&Vinegar dingetjes gehad.
.....
Dan weet je zeker dat hij het ook weet en evt. achter je vergoeding aan kan gaan als je het niet krijgt...
je mag het ook via mij doen..Royz schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:36:
Gaat het verwerken van nieuwe CV's altijd via de intranet site Friends @ work? Of kan ik beter toch ook een mailtje sturen aan mijn team manager met de CV's om zeker te weten dat ze worden afgehandeld?
edit..Anoniem: 88654 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:16:
En aan je pimp!
Dan weet je zeker dat hij het ook weet en evt. achter je vergoeding aan kan gaan als je het niet krijgt...
[ Voor 9% gewijzigd door Royz op 21-06-2007 21:14 ]

Anoniem: 25844
Ik heb dat begin dit jaar gedaan maar ik weet niet wat voor een masterclass jij gaat doen?Anoniem: 25844 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:44:
hoi zijn er tweakers die dit jaar met een masterclass gaan meedoen of hier al aan meedoen bij LogicaCMG?
.....
Veel plezier...Anoniem: 25844 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:41:
ik ga in mei (over twee weken) de masterclass "Business Management Support" doen
Masterclassen zijn er gezelli over het algemeen.
Ik heb er zelf nog 1 "ontworpen"
Ik had een paar vraagjes. Ik ben binnenkort afgestudeerd, HBO-informatica, en ik vroeg me af hoe het zit met de starters bij LCMG. Is dit ondertussen veranderd, als ik moet afgaan op de voorgaande posts? En ik wil graag richting SAP consultancy gaan, maar ik heb daar nooit meegewerkt. Ik ken alleen het ERP pakket(doormiddel info op het net), is dit een probleem? Of wordt je er voor opgeleid?
Tnx!
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Anoniem: 78369
als het goed is hebben ze masterclasses.......daarmee ga je zeker de goede kant op en dan weet je wat je kan. Daarna moet je ervaring opdoen en jezelf verder bewijzen.XTREEMRaGE schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:21:
Redelijk stil hierzo!
Ik had een paar vraagjes. Ik ben binnenkort afgestudeerd, HBO-informatica, en ik vroeg me af hoe het zit met de starters bij LCMG. Is dit ondertussen veranderd, als ik moet afgaan op de voorgaande posts? En ik wil graag richting SAP consultancy gaan, maar ik heb daar nooit meegewerkt. Ik ken alleen het ERP pakket(doormiddel info op het net), is dit een probleem? Of wordt je er voor opgeleid?
Tnx!
heeft iemand hier ervaring met SAP bij lcmg?
Hoe is dat? Hoe zijn de eerste maanden?
En hoe zit het met een starter, zijn de voorwaarden nog steeds zelfde?
Hetzelfde als? Als je je verwachtingen even neerzet dan kan ik zeggen of ze nog hetzelfde zijnXTREEMRaGE schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:15:
En hoe zit het met een starter, zijn de voorwaarden nog steeds zelfde?
Royz schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:32:
[...]
Hetzelfde als? Als je je verwachtingen even neerzet dan kan ik zeggen of ze nog hetzelfde zijn
Maar ik zal wat specifieker zijn:XTREEMRaGE schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:21:
Is dit ondertussen veranderd, als ik moet afgaan op de voorgaande posts?
Het startsalaris? bruto-netto?
Lease-auto? ik heb begrepen dat je eerst een huur auto krijgt, is dit nog steeds zo?
Is de sfeer nog steeds strak in het pak, opzich geen probleem?
Hoe zit het met de SAP ervaringen/opleidingen? Of andere ervaringen?
tnx!
Startsalaris voor starters zal rond de € 1850,- zijn. Wat het netto zal zijn hangt af van je lease-auto.XTREEMRaGE schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:10:
Maar ik zal wat specifieker zijn:
Lease-auto? ik heb begrepen dat je eerst een huur auto krijgt, is dit nog steeds zo?
tnx!
Je krijgt inderdaad een lease-auto. Daar zul je minimaal 2 maanden in moeten rijden. (tenzij je manager ervan overtuigd is dat je door je proeftijd heen komt
Strak in pak is het zeker niet.(en dan praat ik over ingezet worden bij de bank)
SAP-ervaringen ken ik niet. Ik weet alleen dat ze gevestigd zijn in R'dam. Over het algemeen hoor ik alleen positieve verhalen over LCMG.
Maar goed: niet geschoten is altijd mis!
.....
Anoniem: 44910
Ergo er zitten veel junior mensen idle?Sabelhout schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:09:
Hier een LCMG SAP consultant! Als schoolverlater heb je denk ik op het moment weinig kans om als SAP consultant aan de slag te gaan: bij de Logistics en de Finance competence zijn in 2006 en ook in 2007 heel veel juniors aangenomen en veel seniors weggegaan. Ergo: men werft op het moment alleen mediors en seniors.
Maar goed: niet geschoten is altijd mis!

Startsalaris voor mensen zonder relevante werkervaring ligt inderdaad op 1850,- bruto.Donde schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:48:
[...]
Startsalaris voor starters zal rond de € 1850,- zijn. Wat het netto zal zijn hangt af van je lease-auto.
Je krijgt inderdaad een lease-auto. Daar zul je minimaal 2 maanden in moeten rijden. (tenzij je manager ervan overtuigd is dat je door je proeftijd heen komt)
Strak in pak is het zeker niet.(en dan praat ik over ingezet worden bij de bank)
SAP-ervaringen ken ik niet. Ik weet alleen dat ze gevestigd zijn in R'dam. Over het algemeen hoor ik alleen positieve verhalen over LCMG.
Voorafgaand aan je vast contract (als je dat meteen krijgt, ik wel iig.) krijg je een huur-auto. Als je door je proeftijd heen bent mag je dan je eigen lease-auto gaan bestellen.
Strak in pak? Hangt helemaal van de klant af waar je ingezet wordt. En het hangt ook een beetje van het kantoor af waar je zit. Ikzelf zit sinds november op vestiging Groningen en daar doen ze er niet moeilijk over als je in spijkerbroek loopt, als je dr maar een beetje verzorgd uitziet. Vestiging Arnhem (waar ik tijdens mijn masterclaas een week gezeten heb) "verplicht" je wel om in pak te lopen... dus het is maar net waar je heen wil
Verder ook geen ervaring met SAP. heb zelf de masterclass Testen gevolgd
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Je kan hier kijken: http://www.logicacmg.com/nl/careers/masterclasses.aspXTREEMRaGE schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:10:
[...]
[...]
Maar ik zal wat specifieker zijn:
tnx!
Momenteel staat er niets gepland, maar dat hoeft natuurlijk niets te betekenen. Als je serieuse interesse hebt, kan ik natuurlijk altijd wel eens voor je wat telefoontjes plegen.
Maar goed.. startsalaris is 1850... daar houd je gok zo rond de 1200 aan over? Plus natuurlijk je ziektekosten en pensioen die betaald worden door de baas.
Huurauto kom je niet onderuit. Maar de dag dat je proeftijd klaar is, kun je je eigen leasewagen bestellen.
Strak in het pak was vroegah. We zijn Accenture niet..
Hoe was de masterclass en wat voor dingen kreeg jij dan? En qua werkzaamheden hoe zit dat bij jou in elkaar?AngelDust schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 07:35:
[...]
Verder ook geen ervaring met SAP. heb zelf de masterclass Testen gevolgd
leaseauto is echt niet altijd even geweldig......check www.leaseregeling.nl.avotar schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:12:
[...]
Je kan hier kijken: http://www.logicacmg.com/nl/careers/masterclasses.asp
Momenteel staat er niets gepland, maar dat hoeft natuurlijk niets te betekenen. Als je serieuse interesse hebt, kan ik natuurlijk altijd wel eens voor je wat telefoontjes plegen.![]()
Maar goed.. startsalaris is 1850... daar houd je gok zo rond de 1200 aan over? Plus natuurlijk je ziektekosten en pensioen die betaald worden door de baas.
Huurauto kom je niet onderuit. Maar de dag dat je proeftijd klaar is, kun je je eigen leasewagen bestellen.![]()
Strak in het pak was vroegah. We zijn Accenture niet..Nee, het ligt heel erg aan de klant en de vestiging waar je terecht komt. Finance en Government is over het algemeen wat formeler, EUT weer totaal niet. Ik zit zelf bij EUT en heb de eerste maand (omdat ik niet beter wist) een pak aangehad. Daarna niet meer. (had een intake bij Shell en werd van te voren vriendelijk verzocht vooral in spijkerbroek te komen).
Ik zou zeggen, solliciteer dan bij een porsche autodealer...Anoniem: 78369 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:32:
leaseauto is echt niet altijd even geweldig......check www.leaseregeling.nl.

Van de grote detacheerders ATS, GPR, Sogeti etc.. heeft LCMG toch wel 1 van de betere leaseregelingen. Daarbij hoef je voor privegebruik(13.500 km vrij) geen eigen bijdrage te betalen.
Hetgeen dat volgens mij bij ons heel zwaar weegt, zijn de enorme kosten die je hebt als je weggaat en je hebt nog een doorlopend contract.Donde schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:27:
[...]
Ik zou zeggen, solliciteer dan bij een porsche autodealer...![]()
Van de grote detacheerders ATS, GPR, Sogeti etc.. heeft LCMG toch wel 1 van de betere leaseregelingen. Daarbij hoef je voor privegebruik(13.500 km vrij) geen eigen bijdrage te betalen.
Heb je een eigen bijdrage, dan moet je die voor de rest van de looptijd dat je leasecontract nog heeft in 1 keer betalen.
[ Voor 10% gewijzigd door avotar op 03-05-2007 13:35 . Reden: wat vergeten. ]
[ Voor 95% gewijzigd door Royz op 21-06-2007 21:15 ]
je moet een staffel betalen.avotar schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:34:
[...]
Hetgeen dat volgens mij bij ons heel zwaar weegt, zijn de enorme kosten die je hebt als je weggaat en je hebt nog een doorlopend contract.
Heb je een eigen bijdrage, dan moet je die voor de rest van de looptijd dat je leasecontract nog heeft in 1 keer betalen.
1ste jaar in je bezit betaal je het verschil tussen handelswaarde en boekwaarde(nieuwwaarde)
2de jaar 6 x je leasebedrag zonder benzine enzo. das ongeveer 500 euro x 6
3de jaar 4x
4de (en laatste jaar) 2x dat bedrag.
ik heb dit ook meegemaakt.
Zoals Janoz zegt, dat is bij meerdere bedrijven zo. En je gaat geen auto bestellen, waar je 4 jaar aan vast zit, als je niet zeker weet dat je bij een bedrijf wilt blijven. Maar ik zeg altijd dat de auto je nooit mag tegenhouden om weg te gaan bij een bedrijf. Niet alleen je eigen bijdrage zul je moeten betalen, maar ook gewoon het leasebedrag. Hoe het precies in elkaar zit weet ik even niet. In het eerste jaar is de boete het hoogst. Dan wordt er berekend met de marktwaarde van de auto.avotar schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:34:
Hetgeen dat volgens mij bij ons heel zwaar weegt, zijn de enorme kosten die je hebt als je weggaat en je hebt nog een doorlopend contract.
En anders de auto via marktplaats proberen kwijt te raken ;-)
@Royz: CAP heeft volgens mij als enige, van de grote deteacheerders, een betere leaseregeling. Je kunt daar volgens mij ook nog eens onbeperkt prive rijden. Zijn er toevallig CAP-lezers die dit kunnen bevestigen?
edit..Donde schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:09:
[...]
@Royz: CAP heeft volgens mij als enige, van de grote deteacheerders, een betere leaseregeling. Je kunt daar volgens mij ook nog eens onbeperkt prive rijden. Zijn er toevallig CAP-lezers die dit kunnen bevestigen?
[ Voor 28% gewijzigd door Royz op 21-06-2007 21:15 ]
Anoniem: 210922
Niet alleen bij Cap, ik werk bij Centric en heb eveneens onbeperkte privekilometers zonder eigen bijdrageRoyz schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:15:
[...]
Ik kan dat wel bevestigen ondanks dat ik daar niet werk. Kleinere bureau's als Pecoma (en Youngwood?) hebben dit soort regelingen ook. Daarom zijn er een heleboel ervaren krachten bij LogicaCMG zonder lease auto. Die hebben vermogen en willen direct weg wanneer hen dat uitkomt
Een auto zou je nooit in de weg moeten staan, als je ergens anders wilt werken. En anders neem je de auto mee naar een andere werkgever.Royz schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:15:
Ik kan dat wel bevestigen ondanks dat ik daar niet werk. Kleinere bureau's als Pecoma (en Youngwood?) hebben dit soort regelingen ook. Daarom zijn er een heleboel ervaren krachten bij LogicaCMG zonder lease auto. Die hebben vermogen en willen direct weg wanneer hen dat uitkomt
Bij Yacht had ik trouwens onbeperkt prive (dus ook meer dan 13,500), maar enkel benzine in NL.
Wat bij LogicaCMG trouwens wel zo is is dat LogicaCMG maar 1 leasbedrag heeft voor iedereen (en verder geen beperking in eigen bijdrage) waardoor eigen bijdrages bij grotere auto's al snel oplopen. Als je bij Yacht een hogere functie had, had je ook eenhogere lease categorie en kon je een dikke auto krijgen met E0 eigen bijdrage (dus ook E0 boete bij het opstappen)..
Maar goed. Als je echt problemen hebt met het aan een auto vastzitten dan regel je gewoon een lease auto via de marktplaats met een looptijd van een jaar. Je hoeft er bij LogicaCMG geen 4 jaar aan vast te zitten
Grappig, ik werk er nu net een maand en ik kan het nu al aan de rest van mijn collega's uitleggen
Zeg je nu wel snel, maar ik heb het dus een maand terug gedaan en ik ben er niet echt blij van geworden. Van die overname is iemand beter geworden, en ik ben het niet. Ondanks dat het lease budget omhoog gegaan is had ik een hogere eigen bijdrage. Gelukkig was mijn directeur zo schappelijk dat ze een deel van de kosten te dragen waardoor mijn eigen bijdrage gelijk is gebleven, maar dat betekent dat mijn auto nu duurder is dan een nieuwe met rijkere uitrusting en grotere motor.Donde schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:28:
Een auto zou je nooit in de weg moeten staan, als je ergens anders wilt werken. En anders neem je de auto mee naar een andere werkgever.
Voor dat jij die overstap maakt met je leaseauto, laat je natuurlijk wel eerst een berekening maken. Bij een overstap kun je wel in salaris meer krijgen, maar als je daarmee je eigen bijdrage ook fors omhoog gaat, wat heb je dan achteraf gewonnen(als je niet naar de sec. voorwaarden en andere dingen gaat kijken!).Janoz schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:34:
Zeg je nu wel snel, maar ik heb het dus een maand terug gedaan en ik ben er niet echt blij van geworden. Van die overname is iemand beter geworden, en ik ben het niet. Ondanks dat het lease budget omhoog gegaan is had ik een hogere eigen bijdrage. Gelukkig was mijn directeur zo schappelijk dat ze een deel van de kosten te dragen waardoor mijn eigen bijdrage gelijk is gebleven, maar dat betekent dat mijn auto nu duurder is dan een nieuwe met rijkere uitrusting en grotere motor.
Ik heb bijvoorbeeld geen auto uitgekozen, maar gewoon die van iemand overgenomen met een forse bonus + extra accesoires die nu mijn eigendom zijn geworden. Persoon in kwestie had nog 1 week om zijn auto kwijt te raken.(echt onderhandelen zat er niet meer in voor hem)
Onder de streep ben ik er zeker wel op vooruit gegaan hoor
KloptAnoniem: 44910 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 06:50:
[...]
Ergo er zitten veel junior mensen idle?
.....
Succes Zorg dat je goed je best doet tijdens de PBV. Daar zal je het meeste van leren!Anoniem: 25844 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:41:
ik ga in mei (over twee weken) de masterclass "Business Management Support" doen
En de groeten aan Bert.
Masterclass was erg relaxed en soms een beetje TE gezellig. Waren met een groep van 13 man en 1 vrouw die uit heel nederland kwamen. MC werd gegeven in Groningen, dus voor mij ideaalXTREEMRaGE schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:30:
Ok bedankt voor de info allemaal
[...]
Hoe was de masterclass en wat voor dingen kreeg jij dan? En qua werkzaamheden hoe zit dat bij jou in elkaar?
Wat wil je precies weten verder qua cursus/werkzaamheden? DM me anders even of voeg me toe op MSN. Praat wat makkelijker
Bier fan Fryske grûn!
Anoniem: 218437
Logica wil groeien en recruiteert actief mensen, maar als daar tegenover geen opdrachten staan zitten we vaak op de bank. Het beleid is, ervaring rijker, veranderd: er worden nu seniors aangetrokken, die worden nu gelokt met een reisje naar Afrika.
Als je nog de keus hebt: vraag goed na hoe het met de utility staat.
Zie dat je SAP Consultant bent... welke divisie zit je? Bij ons in Groningen zitten ook een aantal SAP lui idle als ik me niet vergis...Anoniem: 218437 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 07:47:
Ik ben ruim een jaar in dienst van LogicaCMG als (junior) consultant. Tot op heden heb ik een paar pruts klussen gehad en een paar projecten die qua inhoud weinig te maken hebben met mijn functie. De meeste tijd idle geweest.
Logica wil groeien en recruiteert actief mensen, maar als daar tegenover geen opdrachten staan zitten we vaak op de bank. Het beleid is, ervaring rijker, veranderd: er worden nu seniors aangetrokken, die worden nu gelokt met een reisje naar Afrika.
Als je nog de keus hebt: vraag goed na hoe het met de utility staat.
Edit: Arnhem zie ik, whitepages

Bier fan Fryske grûn!
edit..AngelDust schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:07:
[...]
Zie dat je SAP Consultant bent... welke divisie zit je? Bij ons in Groningen zitten ook een aantal SAP lui idle als ik me niet vergis...
Edit: Arnhem zie ik, whitepages![]()
[ Voor 15% gewijzigd door Royz op 21-06-2007 21:15 ]
Maar goed, vandaag eerst maar eens even gaan eten met collega's. Wel grappig dat de verjaardags diners in Groningen zo uitgelopen zijn dat vandaag pas die van Januari is. Kan ik die nog mooi even meenemen
Dit topic is gesloten.