[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:
  • 173.796 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ja inderdaad de Hiper media chassis. Weinig tot geen ruimte, de floppy DTV kan er net wel net niet in, hangt af van je dvd spelert en je moederbord.
[huilen,janken,brullen]
DUAL TUNER?
[/huilen,janken,brullen]

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf zet ik er denk ik een slimline slot-in dvdspeler in, maar denk dat die floppydtv alleen lukt met een mini-ITX moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:06
Ik snap het hele dual tuner gemekker niet. 2 keer goedkoopst mogelijke DVB-C kaarten (zonder CI), PCI of zelfs USB, phoenix reader van 2 tientjes ergens binnen je kast wegmoffelen, mythtv erop en klaar. Ben je voor <150 euri waar je wil wezen. Minder als je het 2de hands doet.

Ik heb zelf geen dual tuner, gebruik mijn DVB-C alleen om te kijken (en incidenteel om BBC-HD, HumorTV of Film* op te nemen). Ik gebruik standaard een analoge tuner om op te nemen omdat ik graag zelf wil bepalen op welke bitrate ik opneem. mythtv kan opnames ook transcoden, maar dat is zonde van je CPU cycles, met goede kabels (heb je zowiezo nodig voor DVB-C) merk je het verschil met digtaal echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bumble_bee schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:18:
Ik snap het hele dual tuner gemekker niet. 2 keer goedkoopst mogelijke DVB-C kaarten (zonder CI), PCI of zelfs USB, phoenix reader van 2 tientjes ergens binnen je kast wegmoffelen, mythtv erop en klaar. Ben je voor <150 euri waar je wil wezen. Minder als je het 2de hands doet.
Niet iedereen wil mythtv/linux. En veel mensen vinden het standaard DVB-C verhaal al lastig (kaart, CI, CAM), laat staan het systeem wat jij noemt (geklooi met obscure software met weinig documentatie).
Ik gebruik standaard een analoge tuner om op te nemen omdat ik graag zelf wil bepalen op welke bitrate ik opneem. mythtv kan opnames ook transcoden, maar dat is zonde van je CPU cycles, met goede kabels (heb je zowiezo nodig voor DVB-C) merk je het verschil met digtaal echt niet.
Ik heb zelf hiervoor jarenlang de analoge PVR350 gehad, met Hirschmann bekabeling en een zeer goed signaal. Juist wanneer je wil herencoderen is een digitale bron beter, omdat je daarmee geen ruis/interferentie hebt die bij een analoog signaal onvermijdelijk is. Encoders houden niet van ruis, omdat dat als extra beweging/detail wordt gezien...wat precies de eigenschappen zijn waar ze op comprimeren. Het gevolg is dat vooral bij drukke scenes de encoder niet "ziet" wat daadwerkelijk filmdetail is en wat ruis, waardoor deze op lage bitrates slecht comprimeren.

Wat ik hier noem is voor mij de enige reden geweest om over te stappen op digitaal.

edit: Ik ga mee met Moiristo wat betreft de HOWTO. Het zou inderdaad fijn zijn als het een keer duidelijk uitgelegd werd. Toen ik de topicstart destijds schreef was er ook niet voor de Alphacrypt CAM methode een heldere uitleg voor mensen die niet bekend zijn met DVB(-S, -T of -C). Als iemand hetzelfde zou doen voor de methode die bumble_bee noemt, zou dat veel bijdragen aan de topic aangezien het verhaal en de vragen erover voortdurend terugkomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Miletos op 24-02-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben best geinteresseerd in het gebruiken van een phoenix reader, maar ik zou graag wat meer zekerheid willen hebben wat betreft de werking ervan. Wat meer moeite doen maakt mij niet uit als informaticus, maar ik wil er niet achter komen dat het niet gaat werken nadat ik de hardware ervoor gekocht heb.

Kan iemand niet een HOWTO schrijven daarvoor? Overal hoor ik van: je moet maar een beetje browsen, maar volgens mij moet dat best in een stappenplan uit te leggen zijn. Zelf zou ik het dus werkend willen hebben onder Windows (MediaPortal), met als provider casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:07

Sa1

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:12:
Ik ben best geinteresseerd in het gebruiken van een phoenix reader, maar ik zou graag wat meer zekerheid willen hebben wat betreft de werking ervan. Wat meer moeite doen maakt mij niet uit als informaticus, maar ik wil er niet achter komen dat het niet gaat werken nadat ik de hardware ervoor gekocht heb.

Kan iemand niet een HOWTO schrijven daarvoor? Overal hoor ik van: je moet maar een beetje browsen, maar volgens mij moet dat best in een stappenplan uit te leggen zijn. Zelf zou ik het dus werkend willen hebben onder Windows (MediaPortal), met als provider casema.
Ik heb zelf een TechnoTrend Budget 1500 en een AlphaCrypt CAM. Enige wat je moet doen (om het werkend te krijgen met MediaPortal) is de TTmediacenter downloaden, de drivers die daar bij zitten installeren. Dit zijn de .18 drivers. Vervolgens dien je in de volgende map: c:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\TuningParameters een bestandje aan te maken (bijv casema.dvbc) Hierin staan alle frequenties. Voor casema ziet het er zo uit: 308000,64QAM,6875000 als je geinteresseerd bent in alle frequenties dan kan ik die wel doorsturen.

Enige wat nu nog rest is het scannen naar zenders, dat doe je in het config ding van mediaportal, hier geef je uiteraard het casema ding aan (dat .dvbc bestand die je net aangemaakt hebt).

Zelf wil ik met MythTV gaan experimenteren, vind zelf de zapsnelheid echt tegen vallen, schijnt in lnx sneller te zijn..

Met mediacenter zelf heb ik het nog niet draaiend gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Sa1 op 24-02-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:07:
[...]
Ik heb zelf een TechnoTrend Budget 1500 en een AlphaCrypt CAM.
Ja, dat het met de alphacrypt lukt, geloof ik wel, maar het ging me om de phoenix reader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Het gedeelte met de phoenix reader is doodeenvoudig om aan de praat te krijgen.
Daar kan ik zo een howto voor schrijven.

Het probleem met de phoenix, is dat het dan alleen met een softcam werkt.
En voor windows zijn er weinig programma's die met een softcam willen werken. progdvb en dvbviewer werken prima met een softcam.
Maar mediaportal of mce kan je vergeten.

Voor linux kan je in elkgeval met mythtv en een softcam aan de slag, meer weet ik daar niet van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
Miletos schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:07:
Niet iedereen wil mythtv/linux. En veel mensen vinden het standaard DVB-C verhaal al lastig (kaart, CI, CAM), laat staan het systeem wat jij noemt (geklooi met obscure software met weinig documentatie).
Het standaard vehaal kan niet eenvoudiger, drie componenten (DVB-C kaart + evt CI, CAM en smartcard). Je blijft het een in het ander stoppen tot je een object overhoudt, drivers installen, klaar.
mythtv is niet echt obscuur te noemen, alleen de softcam patches misschien, maar dat is zo gegoogled. Zeker bij een dual tuner waarbij je anders met de kosten van 2x alphacrypt + bij provider zeuren om extra smartcard / cardsharing hardware kopen, maken het imho de einge werkbare oplossing..
Miletos schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:07:
Ik heb zelf hiervoor jarenlang de analoge PVR350 gehad, met Hirschmann bekabeling en een zeer goed signaal. Juist wanneer je wil herencoderen is een digitale bron beter, omdat je daarmee geen ruis/interferentie hebt die bij een analoog signaal onvermijdelijk is. Encoders houden niet van ruis, omdat dat als extra beweging/detail wordt gezien...
[...]
Wat ik hier noem is voor mij de enige reden geweest om over te stappen op digitaal.
Huh? Ik heb ook een pvr350 en gebruik hem nog steeds als output in de hoofd-frontend. Wat ik bedoelde te zeggen is dat je met een analoge recorder (zoals de 350) + goede kables zelf op een zinnige bitrate kan recorden, zeg 4 mbit, en dat je dan het verschil met bv. de 8 mbit van de publieke omroep op DVB-C echt niet zal zien bij het afspelen.
Daarom is het zinniger om met een analoge tuner te capturen op een zinnige bitrate (3-4 mbit = ~ 1GB/uur) ipv met DVB-C capturen (8+ mbit) en dan te transcoden naar bijv. mpeg4.

De 350 kan meestal ook de DVB-C streams afspelen, ik kan dus live naar digitale kabel kijken terwijl de DVB-C kaart niet eens in dezelfde machine staat, dat is de kracht van mythtv.. Ik heb de frontend met de pvr350 al jaren niet aangeraakt en ik kan DVB kijken, volgens mij kan je zo'n upgrade path met een windows oplossing wel vergeten.

Een howto is misschien te expliciet voor tweakers? Ik weet niet wat precies de huisregels hiervoor zijn. Het is i.i.g. vrij eenvoudig werkend te krijgen onder mythtv/vdr, niet veel moeilijker aan de praat te krijgen dan mythtv alleen. De enige reden dat ik op de alphacrypt ben overgestapt is dat ik hem goedkoop kon krijgen en dat ik dan niet langer elke nieuwe mythtv versie hoef te patchen. Maar als ik ooit een tweede DVB-C tuner bijplaats ga ik zo terug naar de phoenix, de kabelboeren kunnen de pot op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:19:
Het probleem met de phoenix, is dat het dan alleen met een softcam werkt.
En voor windows zijn er weinig programma's die met een softcam willen werken. progdvb en dvbviewer werken prima met een softcam.
Maar mediaportal of mce kan je vergeten.
Dan valt deze optie voor de meeste mensen denk ik wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:37:
[...]

Dan valt deze optie voor de meeste mensen denk ik wel af.
Toch wel grappig hoezeer mensen bereid zijn functionaliteit in te leveren om maar zich te kunnen vastklampen aan bepaalde producten. Mensen gebruiken liever MCE terwijl dat niet kan wat je eigenlijk zoekt en gaan dan maar meer geld uitgeven (CI + CAM), terwijl de consequentie is dat je beperkt wordt in het gebruik (kijken en opnemen tegelijk is onmogelijk). Ik blijf dit toch een apart fenomeen vinden.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 11:56
MrScratch schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:56:
[...]

Toch wel grappig hoezeer mensen bereid zijn functionaliteit in te leveren om maar zich te kunnen vastklampen aan bepaalde producten. Mensen gebruiken liever MCE terwijl dat niet kan wat je eigenlijk zoekt en gaan dan maar meer geld uitgeven (CI + CAM), terwijl de consequentie is dat je beperkt wordt in het gebruik (kijken en opnemen tegelijk is onmogelijk). Ik blijf dit toch een apart fenomeen vinden.
Hangt ervan af welke functionaliteit je belangrijker vind. De belangrijkste eisen voor mij (en de rest van mijn famillie) zijn:
  • Mijn Media Center moet helemaal zonder toetsenbord te bedienen zijn. Er ligt nu dus ook geen toetsenbord of muis in de huiskamer.
  • User interface moet extreem gebruikersvriendelijk zijn.
  • De TV-Gids moet altijd minimaal 1 week aan informatie bevatten
  • Verder moet de Media Center de gebruikelijke DVR zaker ondersteunen (tv opnemen, pauzeren, inplannen, dvd's afspelen etc).
Functionaliteit zoals gebruik maken van softcams om op die manier makkelijk/goedkoop een dual (of meer) DVB-C tuner systeem op te zetten, of functionaliteit om op een makkelijke manier opnames te hercoderen, reclames ertussen uit te halen is van ondergeschikt belang.

Ik heb in het verleden (paar jaar geleden) verschillende Media Center applicaties bekeken en geprobeerd. Er was er maar 1 die aan de eisen voldeed en dat was Windows MCE. Tot zover vind ik het enige nadeel van Windows MCE dat ik meerdere FireDTV/FloppyDTV apparaten nodig heb voor een dual tuner DVB-C systeem.

Als je andere Media Center applicaties kent die aan mijn eisen voldoen dan zou ik die graag van je horen. Ik vind het altijd leuk om iets nieuws te proberen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik denk dat mensen graag iets als mce of mediaportal willen omdat je dan een volledig systeem hebt wat draait om het kijken van tv en het opnemen ervan. (en dat kan zeker wel tegelijk met 2 tuners enz..).

Met andere programma's heb je gewoon een windows bak waar je toevallig ook mee tv kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
@MrScratch

Ik wil een systeem waar je nooit meer naar om hoeft te kijken. MythTV heeft teveel losse samenhangende onderdelen wat meestal goedwerkt, maar wat je ook voor enorme rare problemen kan doen staan. Zelf heb ik het een tijdje gebruikt, net als mediaportal, en ben toch weer terug gekomen op MCE. Misschien dat de linux kennis me dan parten speelt, dat weet ik niet, maar 100 meer of minder op een systeem van 1000 euro boeit me niets. Het moet gewoon werken zoals ik het wil.

Erg jammer dat er geen dual tuner DVB-c kaarten zijn, ik laat het digitale verhaal voorlopig dan ook schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Heb je ook gelezen dat ze op dezelfde transponder moeten zitten en free-to-air moeten zijn? Dat maakt het dus al weer een stukje minder.

@mensen die toch liever MCE hebben.

Ok, als je die trade-off willen maken, dan vind ik het prima.

Mijn eisen zijn iets anders kennelijk. Als je pluspakketten hebt (bijv. Sport1/Film1) kun je bij mijn provider per smartcard bijbetalen. Ga dan maar eens een dual-tuner in je mce bak stoppen. Dan zit je aan aanschaf tegen 500 Euro DVB-C-kaarten + CI +CAM te kijken en tevens 50 euro in de maand abbokosten. Nou kan ik dat prima missen, maar dan voel ik me dus gewoon genaaid omdat ik meerdere keren voor hetzelfde moet betalen.

Dan ga ik dus wel met een cardserver aan de gang. Maar als voor je gebruik je niet beperkt voelt door MCE, dan is dat toch prima.

@rapware

Mythtv voldoet zeker aan alle eisen die jij noemt. De setup van het apparaat zal een heel stuk moeilijker zijn dan een MCE bak, maar daarna kan het alles wat jij daar vraagt. Alleen die FloppyDTV die je dus nu hebt zal waarschijnlijk niet willen werken, dus dat is waarschijnlijk te laat. Als jij nu blij bent met MCE, vooral daarbij blijven, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Laatst online: 11-09 15:04
@ MrScratch
Zo ver ik weet is een transponder voor sateliet ontvangst. Bij mij gaat het om kabelontvangst.
Over Free To Air kanalen staat het volgende:
What about Encrypted channels ?
If the channels are encrypted and you have a FireDTV/FloppyDTV device then you are lucky since multi channel descrambling is supported for the FireDTV/FloppyDTV devices.
Dus als ik het goed lees, moet het lukken met mijn bestelde FireDTV C/CI of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
MrScratch schreef op maandag 26 februari 2007 @ 00:48:
[...]
Mythtv voldoet zeker aan alle eisen die jij noemt. De setup van het apparaat zal een heel stuk moeilijker zijn dan een MCE bak, maar daarna kan het alles wat jij daar vraagt.
Dan is het de afgelopen paar jaar een stuk verbeterd. Ik zal er weer eens naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kozz: Lijkt me wel, maar het zou kunnen dat de alphacrypt niet meer dan een channel kan descramblen. Laat anders even horen als het gelukt is. Kan iemand me trouwens nog vertellen wat de dimensies zijn van een floppydtv+CI+CAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Kozz schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:01:
@ MrScratch
Zo ver ik weet is een transponder voor sateliet ontvangst. Bij mij gaat het om kabelontvangst.
Over Free To Air kanalen staat het volgende:

[...]

Dus als ik het goed lees, moet het lukken met mijn bestelde FireDTV C/CI of niet?
Ook kabeltv heeft transponders. Als je een scan doet zie je dat er altijd een bundeltje kanalen op 1 frequentie zitten. Zo'n frequentie is 1 transponder.

Overigens is deze techniek (meerdere kanalen opnemen tegelijk met 1 tuner/CI/CAM) al bekend bij andere apparaten (dreambox en dergelijke), maar altijd gelimiteerd op de transponder omdat alle kanalen op dezelfde transponder met dezelfde keys gedecodeerd kunnen worden en de tuner op de transponder getuned staat. Het is fysiek onmogelijk voor de tuner om op meerdere transponders tegelijk te tunen, dus die beperking zul je altijd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook op de MP site, over transponders:

Today using standards like MPEG. A typical TV channel can be compressed by DVB MPEG-2 to around 4 Megabits per second. Channels can be mixed - or “multiplexed” - in the same transponder giving a rule-of-thumb of 10 TV channels (each around 4Mb/s) in a typical (40Mb/s) transponder.

De meeste nederlandse zenders kunnen dan dus op één transponder. In hoeverre hebben ze dat ook gedaan bij de grote boze kabelmaatschappijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:00:Today using standards like MPEG. A typical TV channel can be compressed by DVB MPEG-2 to around 4 Megabits per second. Channels can be mixed - or “multiplexed” - in the same transponder giving a rule-of-thumb of 10 TV channels (each around 4Mb/s) in a typical (40Mb/s) transponder.
De meeste nederlandse zenders kunnen dan dus op één transponder. In hoeverre hebben ze dat ook gedaan bij de grote boze kabelmaatschappijen?
code:
1
2
3
4
$ cut -d ":" -f 2 ~/.czap/channels.conf | sort | uniq | wc -l
21
$ wc -l ~/.czap/channels.conf
231
Dat is dus 231 services (om precies te zijn, PMT's) op 21 transponders (ja, natuurlijk heeft DVB-C die). Daar zitten veel radiozenders en ook andere meuk bij (bijv. software update services voor gangbare DVB-C settop boxes).
Dat hele verhaal gaat niet echt op voor DVB-C, de kabelboeren hoeven de bitrate niet te knijpen omdat ze een heel spectrum voor zich hebben. 21 transponders kunnen ze alleen maar van dromen op de ether, KPN heeft miljarden betaald voor het spectrum om 4 transponders te draaien. Vandaar dat ze knijpen.
MrScratch schreef op maandag 26 februari 2007 @ 00:48:Ok, als je die trade-off willen maken, dan vind ik het prima.
Mijn eisen zijn iets anders kennelijk. Als je pluspakketten hebt (bijv. Sport1/Film1) kun je bij mijn provider per smartcard bijbetalen. Ga dan maar eens een dual-tuner in je mce bak stoppen.
Inderdaad, om dat zonder softcam aan de praat te kijgen betaal je je blauw. Mensen moeten lekker gebruiken wat ze willen, maar ik vind de bestaande windoos oplossingen veel te limiterend. Als ik morgen besluit om naar Zweden te verhuizen laat ik mijn backend bij iemand achter en kan ik met een minimale set-up via internet gewoon de nederlandse kabel blijven kijken op mijn TV, incl. zappen etc. De mogelijkheden van mythtv zijn vrijwel onbeperkt.
MrScratch schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:06:Overigens is deze techniek (meerdere kanalen opnemen tegelijk met 1 tuner/CI/CAM) al bekend bij andere apparaten (dreambox en dergelijke), maar altijd gelimiteerd op de transponder omdat alle kanalen op dezelfde transponder met dezelfde keys gedecodeerd kunnen worden
Dit is niet waar, elke service heeft zijn eigen entry in de Conditional Access Table. Zou ook onzinnig zijn, want dan had je voor elk van free-to-air/standaardpakket/extra paketten een eigen transponder nodig. KPN draait in de ether verslutelde en free-to-air kanalen op dezelfde transponder, op DVB-C (tenminste bij Casema) zie je dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, hier liep ik eerder tegen aan!
De cam had ik al besteld, maar mijn beoogde technotrend kaart nog niet.
Dus als ik nu een FloppyDTV aanschaf kan het wel? Dat zou echt te gek zijn en meteen mijn probleem oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Hoe kom je erachter welke provider welke kanalen op 1 transponer heeft zitten, want dat is wel erg interresant. Ook al is het alleen voor media portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

bumble_bee schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:47:
Dit is niet waar, elke service heeft zijn eigen entry in de Conditional Access Table. Zou ook onzinnig zijn, want dan had je voor elk van free-to-air/standaardpakket/extra paketten een eigen transponder nodig. KPN draait in de ether verslutelde en free-to-air kanalen op dezelfde transponder, op DVB-C (tenminste bij Casema) zie je dat ook.
Inderdaad, daar vergallopeerde ik mij even. Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar feit is dat het altijd op de transponder is gelimiteerd. Ik denk dat te maken heeft met de tuner die maar op 1 transponder tegelijk kan zijn getuned. Mijn verhaal hierover van wat posts terug heb ik maar even aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

siepeltjuh schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:35:
Hoe kom je erachter welke provider welke kanalen op 1 transponer heeft zitten, want dat is wel erg interresant. Ook al is het alleen voor media portal.
Ik zal binnenkort even een dbox2 scan maken, die geeft een overzicht van de kanalen en de bijbehorende frequentie (gelijke frequentie=gelijke transponder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:35

beany

Meeheheheheh

Ook al wordt het aangetipt in dit topic:

Ik wil graag mijn eigen digitale tv media center bouwen. Maar dan wel dat ik 2 kanalen tegelijkertijd kan opnemen, of 1 kanaal opnemen en 1 kijken. Ongeacht transponder/frequentie etc.

Na wat speurwerk kom ik er niet meer uit. Zijn er al kaarten die 2 tuners bevatten(digitale tv) en snapt de alphacrypt dit, of werkt dat? Of komen deze kaarten er aan? Of kan ik 2 kaarten plaatsen en dan gebruik maken van 1 alphacrypt zonder het transponder geneuzel? Van welke kaarten is het bekend dat dit mogelijk is?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een paar pagina's terug gelezen had heb je gezien dat ik ((en anderen) zelfs op de vorige pagina) het daarover gehad hebben.

Er is een optie met een phoenix reader, maar dan moet je zelf de details zoeken aangezien we het daarover hier niet mogen hebben.
Dit is de goedkoopste oplossing.

De andere optie is 2 kaarten, 2 cams, en 2 paykaarts.

Dan is er nog een mogelijke optie met mediaportal, wat mogelijk werkt, dan moet je op de vorige pagina lezen, en er zullen er vast wel een aantal zijn die dat gaan testen soon (waarschijnlijk ik op Essent zodra ik mijn kaart heb)

Dus ja het kan en het is of duur of lastig of de laatste optie nog onbekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

siepeltjuh schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:35:
Hasta la pasta.. hier de frequenties van casema
die van @home
die van [url=http://www.http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/multikabel.shtml]multikabel[/url]
die van delta
die van harderwijk

Je kan dit ook eenvoudig zelf bijelkaar zoeken.
Benodigdheden: dvb-c kaart voor in je pc.
Alle gebruikte frequenties
het programma transedit

[ Voor 8% gewijzigd door job op 28-02-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Opnemen van en alle kanalen op een transponder bekijken kan ook met DVBdream:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/+screenies/pip.jpg

Alle kanalen decoderen kan (naar mijn weten momenteel) alleen met plugins zoals S2EMU. Poorman's CAM werkt maar voor 1 kanaal tegelijk, aangezien deze een COM poort gebruikt. Maar deze CAM werkt niet met irdeto/nagra. Met S2EMU en de juiste sleutelbos is het mogelijk om meerdere kanalen tegelijk te decoderen en ook op te nemen. Wellicht zijn er ook plugins die met een cardserver kunnen werken en zo alle kanalen kunnen decoderen, iets zoals WinCSC misschien ?

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Laatst online: 07:12
Het werkt!

wat er uiteindelijk allemaal gebeurt is:
- DVB-C KNC one kaart had een nieuw revisienummer en werd niet herkend door de standaard v4l driver. Er was via het VDR forum een patch beschikbaar
Sequence:
- v4l drivers gedownload
- patch eroverheen
- mythtv geinstalleerd
- scandvb gedraaid om de channels.conf te maken
- mythtv channels.conf laten importeren

nu P&W aan het kijken.......

Ik heb alleen nog een klein probleem met een aantal streams waarschijnlijk heeft dat met de hoeveelheid geheugen in mijn PC te maken (512MB maar dat wordt binnenkort 1 GB).

Systeem:
PIV 1,7 GHZ
ram 512 MB
KNC ONE (niet de plus versie)
dual screen video card (MATROX G450)
2 iiyama screen 21 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:07

Sa1

congrats! :) ff vraagje he.. hoe lang duurt het nu dan voordat een channel geswitcht is naar een ander channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Laatst online: 07:12
Sa1 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:11:
[...]
congrats! :) ff vraagje he.. hoe lang duurt het nu dan voordat een channel geswitcht is naar een ander channel?
paar seconden (heb het niet gemeten). Snel zappen is er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Hallo, ik heb een Samsung DCB-940 IR die ik gebruikt met IN.DI, een Belgische DVB-C aanbieder.

Nu heb ik een leuk product gezien waarmee je je setup box kan aansluiten op je netwerk, nl.
http://www.pinnaclesys.co...og_Digital+PVR/PCTV+To+Go

Nu is mijn vraag, gaat dit werken met Vista Home Premium ?

Dit omdat ook Vista HP geen DVB-C ondersteunt en zogoed als alle netwerkmediaconnectors ook niet.

Iemand een idee hoe ik het beste mijn setupbox op mijn netwerk krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:04

houthakker

Poehé

Werkt gewoon over WiFi, je digitv ontvanger sluit je er gewoon analoog op aan, waarschijnlijk zit er een "IR Blaster" bij, om te kunnen zappen. (Ir oogje die je afstandsbediening vervangt). Werkt met elk os, maar is wel afhangelijk van de "client software", echter het enige wat die doet is een netwerk verbinding maken over een paar udp/tcp poorten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
houthakker schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:43:
Werkt gewoon over WiFi, je digitv ontvanger sluit je er gewoon analoog op aan, waarschijnlijk zit er een "IR Blaster" bij, om te kunnen zappen. (Ir oogje die je afstandsbediening vervangt). Werkt met elk os, maar is wel afhangelijk van de "client software", echter het enige wat die doet is een netwerk verbinding maken over een paar udp/tcp poorten.
Ja, als je apparaat herkent word, want DVB-C word niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Van de week de FireDTV besteld met AlphaCrypt CAM om op het Multikabel netwerk te testen.

Voorzover ik het begrepen heb kun je met de Alphacrypt CAM meerdere DVB-C kanalen bekijken. Zowel encrypted als unencrypted.

In MediaPortal hoef je daar slechts een paar stappen voor te nemen:

Quote van Frodo (een van de mediacenter developers):

Beaware that by default multi-channel decoding is turned OFF
If your CAM is capable of this (or you want to test) it, you need to turn it ON
How??
-Start setup tv
-click on the tvserver node
-you see a list of all cards in the right view
-select the card with the multi-decoding cam
-press edit
-dialog pops up
-enter the max # of channels the cam can decode

Ik ga gewoon kijken bij welk getal de boel in elkaar stort / niet meer werkt en dan heb ik de limiet gevonden? Ik kan namelijk nergens informatie vinden over de hoeveelheid ondersteunde kanalen van de Alphacrypt CAM.

Ik zal mijn bevindingen hier in het topic posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balloon
  • Laatst online: 08-09 10:21
Is er hier al iemand die de KNC TV-station (plus) aan de praat heeft onder TV-server 0.3 van Mediaportal?
Bij mij wordt de kaart wel goed herkent, kanalen worden gevonden, maar als ik het timeshiften aan zet (handmatig binnen de TV-server) dan bevriest de boel, en krijg ik na 10 sec. de melding 'No audio/video'....
Erg vreemd, omdat volgens de MP-site de TV-server wel KNC ondersteunt (zelfs de CI, volgens de specs).
Het gekke is dat de kaart wel gewoon werkt onder MP zelf (dus zonder TV-server, met de 'oude' tv-engine), maar dus niet de CI.... Versleutelde kanalen blijven gewoon zwart. Vandaar dat ik de TV-server nu aan het proberen ben; ik wil de CI graag aan de praat hebben.

Mocht iemand hier ook mee bezig zijn en/of een oplossing hebben dan hoor ik het erg graag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen die mediaportal gebruikt en in bezit is van een FloppyDTV pci of het switchen tussen de kanalen snel of langzaam gaat. Aangezien mijn ervaring met digitale tv is dat dit altijd langzaam gaat.

En kan iemand mij vertellen wat het nu concreet inhoud als ik dan met 1 zo'n tuner een kanaal wil opnemen? Aangezien er gepraat word over transponders en dergelijke.
Wat houd het in als je bijv. @home heb?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:45:
Kan iemand mij vertellen die mediaportal gebruikt en in bezit is van een FloppyDTV pci of het switchen tussen de kanalen snel of langzaam gaat. Aangezien mijn ervaring met digitale tv is dat dit altijd langzaam gaat.

En kan iemand mij vertellen wat het nu concreet inhoud als ik dan met 1 zo'n tuner een kanaal wil opnemen? Aangezien er gepraat word over transponders en dergelijke.
Wat houd het in als je bijv. @home heb?
ik gebruik floppydtv met MCE en zappen gaat super snel, samsung h360 is een stuk langzamer bij mij, je kunt opnemen maar dan kan je niet naar een ander kanaal kijken met 1 tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmg schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:52:
[...]

ik gebruik floppydtv met MCE en zappen gaat super snel, samsung h360 is een stuk langzamer bij mij, je kunt opnemen maar dan kan je niet naar een ander kanaal kijken met 1 tuner
O ik begreep dat dat nu wel kon met mediaportal en floppydtv. Dat had te maken met die transponders?!!?
Begrijp ik het goed dat als rtl 4 en 5 op 1 transponder zitten ik naar rtl4 kan kijken en rtl5 kan opnemen. Maar als ik sbs6 kijk (stel dat die op een andere transponder zit) kan ik dus niet tegelijkertijd rtl 4 opnemen?!?!!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:08:
[...]
Begrijp ik het goed dat als rtl 4 en 5 op 1 transponder zitten ik naar rtl4 kan kijken en rtl5 kan opnemen. Maar als ik sbs6 kijk (stel dat die op een andere transponder zit) kan ik dus niet tegelijkertijd rtl 4 opnemen?!?!!?
Inderdaad. En natuurlijk hebben ze bij de kabelmaatschappij alle interessante zenders netjes verspreid over al hun transponders ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:50:
[...]

Inderdaad. En natuurlijk hebben ze bij de kabelmaatschappij alle interessante zenders netjes verspreid over al hun transponders ;(
ja ik zag het, das mooi klote...dat kost ons dus nog eens 169 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:50:
[...]

Je doet het klinken alsof ze dit express hebben gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:41:
[...]

Je doet het klinken alsof ze dit express hebben gedaan :)
Het is een complot }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Maar als ze alle leuke zenders in één frequentie stoppen en jij hebt daar storing op, dan kan je geen enkele leuke zender meer kijken :P.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook met de technotrend werkt het op bovenstaande manier, helaas.
En de truc die ik te horen had gekregen heb je alleen de keus over welke kaart de pay kaart gebruikt, ze kunnen ze niet allebij tegelijk gebruiken hoewel dat technisch zou moeten werken, waarschijnlijk een driver euveltje.
Anyway het zit nu dus zo in elkaar:

|--- technotrend kaart
|
|--- cam module met alphacrypt cam en daarin @home tv kaart
|
|--- technotrend kaart

Het lijkt erop dat zodra een kaart een aanvraag doet om een channel te decoderen dat de andere dan geblocked wordt, maar beiden kaarten kunnen onafhankelijk wel gebruik van de cam maken, en de cam moet meerdere streams tegelijk aan kunnen.
Nu dus kijken of we wat aan de drivers kunnen doen :)

Owja bovenstaanda kabel die ik gebruikt heb is een oude 50 pins scsi kabel die perfect werkt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Bovenstaande manier is wel interessant, maar de protocollen van de twee kaarten gaan dwars door elkaar heen... Ik vraag me af of het wel zo verstandig is om beide kaarten EN de CAM interface op een kabel te zetten, zeker wanneer een van de kaarten bijv. aanpassingen wil doen aan de smartcard. Het is denk ik verstandiger om, voordat de kaart gebruikt wordt, de CAM via een soort switch om te schakelen. In een oudere CT (duits en nederlands computerblad) heeft een keer een handleiding gestaan om een harddisk switch te maken. Deze was dan wel 40 pins, 50 pins moet ook wel lukken mits je de juiste schakelaar weet te bemachtigen.

De betere optie lijkt mij echter nog steeds een cardserver - client systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Er zijn nieuwe Vista drivers voor de firedtv. Ook is er een nieuwe firmware. Hij zapt weer wat beter bij mij.
http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
FreeRider schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:07:
Opnemen van en alle kanalen op een transponder bekijken kan ook met DVBdream:
Wel geinig, zoiets zou je met wat gekluns ook onder linux moeten kunnen met dvbd (tenminste, voor free-to-air kanalen). Een soortgelijk programma voor windoos is tsreader, http://www.coolstf.com/tsreader/.
Er zijn eigenlijk geen programma's voor linux die zoiets integraal kunnen, er zijn uberhaupt weinig niet-pvr linux dvb programmas. Als iemand iets soortgelijks aan tsreader weet wat met de pinguin werkt, hou ik me aanbevolen.
Of misschien maak ik het wel zelf, lijkt me een geweldig niche voor een hobbyproject. Ik zie het al voor me, dvbd uitbreiden voor multicard + encryptie (softcam/cardserver/cam), rrdtool logging toevoegen, mythtv/vdr aanpassen om met dvbd te werken, een generike frontend met stream-analyse support (dvba?) maken.. Hmm..
RutgerDB schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:17:
Ik ga gewoon kijken bij welk getal de boel in elkaar stort / niet meer werkt en dan heb ik de limiet gevonden? Ik kan namelijk nergens informatie vinden over de hoeveelheid ondersteunde kanalen van de Alphacrypt CAM.
Dit is wel interessant, is dit gelukt? Ik heb dit nog nooit gebrobeerd met mijn alphacrypt. Met een phoenix+cardserver moet kan je een onbeperkt aantal softcams (en dus streams) decoderen, dat wel.
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:50:
En de truc die ik te horen had gekregen heb je alleen de keus over welke kaart de pay kaart gebruikt, ze kunnen ze niet allebij tegelijk gebruiken hoewel dat technisch zou moeten werken, waarschijnlijk een driver euveltje.
Hmm, vreemde opstelling. Waar heb je deze truc vandaan? Linkje?
Volgens mij zijn die Common Interface add-on kaartjes nooit bedoeld om parallel te gebruiken. Ik hoop dat je een goede brandverzekering hebt, en rookmelders om er iets van mee te krijgen.

Ik heb zelf een geintegreede CI (in de dvb kaart), dus ik weet niet hoe die losse werken, maar ik vermoed dat het gewoon "domme" gleufjes zijn om de CAM te huisvesten en dat de logica op de dvb kaart zelf zit (waarom heb je anders 50 pinnen nodig?). Als dat waar is heb je in feite een PCMCIA kaart (want dat is een CAM) parallel geschakeld. Ik sta versteld dat het uberhaupt werkt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
8 streams. Alleen werkt het in de praktijk volgens mij nog niet zo lekker. Ik heb het zelf iig nog nooit aan de praat kunnen krijgen, maar dat komt eerder door mijn brakke Twinhan Mantis :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmg schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:52:
[...]

Zou je eens willen kijken of het switchen ook snel gaat onder mediaportal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:57:
[...]

Zou je eens willen kijken of het switchen ook snel gaat onder mediaportal?
kan ik dat naast vista mce installeeren, zonder dat me huidige config van mce naar de ..... gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmg schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:38:
[...]

kan ik dat naast vista mce installeeren, zonder dat me huidige config van mce naar de ..... gaat?
Het is een appart programma wat draait onder windows, dus ik neem aan dat dat geen consequenties heeft voor je standaard config van Windows zelf. Je zou me er een groot plezier mee doen ;)
Nog 1 vraag, heb je de "pci" versie van floppydtv? zo ja kun je die ook in een lowprofile kast frotten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-09 07:05
Ik heb even een aantal vraagjes over een mogelijke aanschaf van de Elgato EyeTV 610. Op dit moment heeft iedereen in Harderwijk standaard een digitale doorgifte via de kabel. ( www.caihwk.nl) Wij hebben hier thuis het standaard pakket, dus verder geen extra modules. Nu zit ik er over te denken om tv te gaan kijken op mn iMac. Wat heb ik hier nou precies voor nodig?
Dit is helemaal nieuw voor mij, dus ik dacht in eerste instantie dat ik aan alleen de EyeTV genoeg had. Maar na de startpost door te hebben gelezen denk ik dat ik ook nog een Smartcard en Cam er bij moet kopen als ik digitaal wil kijken. Als ik het goed begrijp kan ik wel gewoon analoge televisie bekijken met alleen de EyeTV.
Zou iemand het misschien wat begrijpelijker voor mij uit kunnen leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Zoals op de site staat, het standaardpakket digitale kanalen kan je zo ontvangen, zonder smartcard/CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk topic,

komt mijn vraag, Ben een poging aan het doen om @home digitaal op de pc aan het lopen te krijgen.
Nou heb ik de volgende onderdelen.

een asus pundit p1-ah1 Als behuizing en mainboard
AMD 4000
1,5 GB
floppydtv asl tuner en ci
Irdeto acces als cam en een @home smartcard.

Mijn probleem nu is ik krijg geen beeld. Naar wat ik zo kan lezen heb ik dus de verkeerde cam kaart en moet ik dus echt een ALPHACRYPT FULL zijn.(ik heb hem gekocht omdat de winkelier zei dat deze zou werken)

Nou kan het dus zijn dat ik gewoon te stom ben om alles aan te sluiten. Of ik heb dus gewoon de verkeerde kaart.

Kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Idd, je moet de Alphacrypt hebben, domme verkoper. De Alphacrypt is veel duurder dus daar had hij nog meer winst op kunnen maken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu eer alphacrypt classic welke dus goed moet zijn.

heb achterop de volgende gegevens staan.

P/n:901650 R1.3

Welke versie is dat nu of kun je dat hier niet aan zien?

Vraag dir omdat ik nog altijd problems heb met media center. En ik weet niet of ik nu moet updaten.
Ik heb het updaten geprobeert echter hier krijg ik een foutmelding.

Als ik in mce zoek dan vind ik een aantal kanalen dat wel en ik kan ook bij gids intellingen alle kanalen aanvinken. EWchter heb tot nu toe nog geen beeld gekregen.

Is er niet een programma waarmee ik de firmware versie kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Via het CAM-menu kun je de firmware-versie normaal gewoon opvragen, maar waar dat in Media Center zit weer ik niet. Waarschijnlijk moet je daar sowieso nog een paar aanpassingen maken, iig, werkte de mijne niet met de standaard instellingen.
Aan de sticker kun je het niet direct zien, of je moet weten welke productie-datum er ongeveer bijhoort. Maar aangezien je hem recent hebt gekocht zul je versie 3.09 of 3.10 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:36:
Als ik in mce zoek dan vind ik een aantal kanalen dat wel en ik kan ook bij gids intellingen alle kanalen aanvinken. EWchter heb tot nu toe nog geen beeld gekregen.

Is er niet een programma waarmee ik de firmware versie kan testen?
Op de site van Digital-Everywhere (http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php) kun je een CAM Test Tool downloaden. (menu support - MCE Support Request - onderaan de pagina ),

Weet je zeker dat je de smartcard er niet verkeerd om ingedaan hebt? Dit had ik de eerste keer ook gedaan en dat gaf hetzelfde resultaat als jij nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het al gevonden.

ik heb een 3.09 versie en de smartcard word ook herkend als een ...........NLD kaart

dus het zal wel allemaal goed zijn wat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgende probleem.

heb het programmatjes firedtv support laten lopen en hierin staat alles goed vermeld.

heb mediacenter laten zoeken naar kanalen. en dan vind hij er 8. De rest moet ik activeren via de gids opties.

maar als ik gewoon al een van die 8 pak krijg ik een decoder fout.

iemand suggesties????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:50

Hertog

Aut bibat, aut abeat

In dit topic gaat het een aantal keer over UPC. Het ene moment hebben ze een aantal kabels vrij gezet, daarna lijkt dat weer in getrokken te zijn. Klopt het dat UPC nog steeds niet op de pc is te ontvangen, behalve die paar FTA zenders dan? En welke zijn dit tegenwoordig? Als je echt nog steeds maar voor paar saaie kanelen kan zien met UPC, dan is dit erg slecht nieuws voor iedereen in dit topic..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het govonden. beetje googlen doet wonderen.

Gewoon power dvd 7 geinstalleerd en e voila het doet het.( tot nu toe tenminste)

Heb inmiddels wat kanalen vrijgegeven.

Weet alleen niet of teletekst en epg het helemaal gaan doen.

Als er dingen zijn die ik moet weten dan hoor ik ze graag anders kom ik vanzelf wel met de vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hertog schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:03:
In dit topic gaat het een aantal keer over UPC. Het ene moment hebben ze een aantal kabels vrij gezet, daarna lijkt dat weer in getrokken te zijn. Klopt het dat UPC nog steeds niet op de pc is te ontvangen, behalve die paar FTA zenders dan? En welke zijn dit tegenwoordig? Als je echt nog steeds maar voor paar saaie kanelen kan zien met UPC, dan is dit erg slecht nieuws voor iedereen in dit topic..
Goede vraag, Nagravision II is namelijk gekraakt. Digital+ en Premiere op de satelliet liggen open, maar van UPC heb ik nog niets gehoord.

In dat topic heb ik maar even gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema heeft deze week alle zenders anders ingedeeld. Betekent dit dan ook dat de indeling van de zenders over hun tranponders is veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

W3ird_N3rd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:31:
Zoals op de site staat, het standaardpakket digitale kanalen kan je zo ontvangen, zonder smartcard/CAM.
Heeft hij ff mazzel! :P

Ik zit hier in het Casema-gebied en ik heb nog een Alphacrypt CAM + smartcard nodig om uberhaupt TV te kunnen ontvangen. Maar om een of andere reden is mijn smartcard blijven hangen op de preview-periode dus ik heb wel gratis het DTV+-pakket en Film1/Sport1.

Weet iemand trouwens wat de bitrate is van de commerciele zenders via DTV bij andere kabelboeren? Voor NET5/Veronica enzo is het meestal maar 2-4 Mbits, terwijl NED1/2/3 en de Film kanalen netjes in DVD-kwaliteit uitzenden (8 MBits). Ik snap dat NED1/2/3 direct uit Hilversum op de kabel gezet worden, maar het verschil is toch wel erg groot.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SerialThrillaZ schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 22:14:
[...]

Heeft hij ff mazzel! :P

Ik zit hier in het Casema-gebied en ik heb nog een Alphacrypt CAM + smartcard nodig om uberhaupt TV te kunnen ontvangen. Maar om een of andere reden is mijn smartcard blijven hangen op de preview-periode dus ik heb wel gratis het DTV+-pakket en Film1/Sport1.

Weet iemand trouwens wat de bitrate is van de commerciele zenders via DTV bij andere kabelboeren? Voor NET5/Veronica enzo is het meestal maar 2-4 Mbits, terwijl NED1/2/3 en de Film kanalen netjes in DVD-kwaliteit uitzenden (8 MBits). Ik snap dat NED1/2/3 direct uit Hilversum op de kabel gezet worden, maar het verschil is toch wel erg groot.
Wat wil je dan? Dat ze nadat ze Net5/Veronica van de satelliet hebben gehaald nog eens 4-6mbit foutcorrectie toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Met elke DVB-C kaart kan je het analoge UPC pakket ontvangen. En de Nagravision 2 codering van UPC ligt al geruime tijd open, de keys wisselen zelden... Alleen worden zijn de keys niet echt publiekelijk gemaakt, dus hebben niet veel mensen dit werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

W3ird_N3rd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 01:03:
[...]

Wat wil je dan? Dat ze nadat ze Net5/Veronica van de satelliet hebben gehaald nog eens 4-6mbit foutcorrectie toevoegen?
rtl en andere comercielen komen nu nog binnen via de schotel.
Dat zal ooit via een directe lijn komen, de vraag is echter wanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

W3ird_N3rd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 01:03:
[...]

Ik bedoelde eerder dat of dit nou aan Casema lag (bandbreedtebesparing) of dat dit nou echt aan die kanalen ligt. Satteliet (DVB-S) wordt toch altijd geprezen om de hoge beeldkwaliteit t.o.v. bijv. DVB-C. Dan zou je zeggen dat ze daar vanuit Luxemburg best meer dan 2-4 Mbits uit kunnen persen....

Verder meen ik begrepen te hebben dat de RTL-zenders per 1 februari alleen in 16:9 zouden uitzenden (of in ieder geval dat 'extra signaaltje' meesturen), maar als ik aan 't zappen ben, schakelt de EyeTV software niet automatisch naar 16:9, terwijl ie dat wel doet voor de publieke omroepen en de filmkanalen.

Is ook wel relaxed als in juni de andere commerciele zenders ook in 16:9 uit gaan zenden, dat scheelt weer elke keer van aspect ratio wisselen! :) Daarna nog Discovery en Animal Planet (met hun rare 16:10) en dan zijn we eindelijk waar we 15 jaar geleden aan begonnen zijn! :D

EDIT:
@W3ird_N3rd: ik zie in dat linkje van jou dat Film1.3 in zeer lage bitrates wordt uitgezonden, terwijl dit bij mij toch echt wel 8 MBit/s is! En er ook veel mooier uitziet dan de andere commerciele zenders... is dit een foutje of ben ik nou gek?

[ Voor 9% gewijzigd door dlmh op 18-03-2007 11:18 ]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
SerialThrillaZ schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:14:
Ik bedoelde eerder dat of dit nou aan Casema lag (bandbreedtebesparing) of dat dit nou echt aan die kanalen ligt. Satteliet (DVB-S) wordt toch altijd geprezen om de hoge beeldkwaliteit t.o.v. bijv. DVB-C. Dan zou je zeggen dat ze daar vanuit Luxemburg best meer dan 2-4 Mbits uit kunnen persen....
Over het algemeen geven de Nederlandse kabelbedrijven de digitale bronsignalen die ze ontvangen via verschillende leveranciers één op één door via de kabel. Alleen analoge bronsignalen worden door de kabelbedrijven zelf omgezet in een digitaal signaal voor op de kabel waarbij men dan zelf de bitrate kan bepalen. Veel van de digitale bronsignalen komen rechtstreeks van de satelliet. Dat DVB-S dus een hogere beeldkwaliteit zou hebben dan DVB-C is een fabeltje. Als er al een beter analoog beeld van gemaakt wordt voor weergave op TV dan moet je daarvan de oorzaak zoeken in een betere kwaliteit satelliet ontvangers. Vooral bij de zogenaamde SDTV kabel ontvangers is er namelijk een bovengrens aan de adviesprijs (100 euro) gesteld door de kabelbedrijven, dat natuurlijk consequenties heeft voor de selectie van hardware componenten in dergelijke kabel ontvangers.

Op www.linowsat.com kan je zelf de gemiddelde bitrate nagaan van veel van de digitale kanalen die door de kabelbedrijven worden aangeboden. Daarop zijn natuurlijk uitzonderingen aangezien sommige digitale kanalen op een andere manier worden aangeleverd bij de kabelbedrijven. Voorbeelden daarvan zijn Nederland 1, 2 en 3, de Film1 en Sport1 kanalen en National Geographic Channel die rechtstreeks via glasvezel bij de kabelbedrijven binnenkomen. Dergelijke kanalen hebben een veel hogere bitrate dan de satelliet uitvoeringen.
Verder meen ik begrepen te hebben dat de RTL-zenders per 1 februari alleen in 16:9 zouden uitzenden (of in ieder geval dat 'extra signaaltje' meesturen), maar als ik aan 't zappen ben, schakelt de EyeTV software niet automatisch naar 16:9, terwijl ie dat wel doet voor de publieke omroepen en de filmkanalen.

Is ook wel relaxed als in juni de andere commerciele zenders ook in 16:9 uit gaan zenden, dat scheelt weer elke keer van aspect ratio wisselen! :) Daarna nog Discovery en Animal Planet (met hun rare 16:10) en dan zijn we eindelijk waar we 15 jaar geleden aan begonnen zijn!
RTL heeft zijn breedbeeld plannen ook uitgesteld tot juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Leuk topic!

Ik heb zelf digitale tv van @home (met 135 zenders), maar ik vind het een groot nadeel dat die alleen beneden te bekijken zijn. Ik gebruik op mijn HTPC mediaportal, en die hebben een geniaal stukje software genaamd TV-server. Daarmee is het mogelijk de TV-kanalen van de tv-kaart in de HTPC te plukken, en die te streamen naar clients binnen het LAN. Nou heb ik dat een tijdje draaiende gehad toen ik nog analoge tv had, en zit een beetje te kijken of ik dat nu ook weer met de digitale tv voor elkaar kan krijgen. Een paar vragen:
  • Mijn 'oude' Hauppage PVR150 tv-kaart pakt nu geen zenders meer op (sinds ik digitale tv heb). Dat vind ik enigsinds gek, omdat er wel gewoon een analoog signaal naast de digitale op de kabel blijft staan. Alle analoge tv's werken namelijk nog wel gewoon. Is dit een bekend probleem? Of heeft mijn tv-kaart de geest gegeven?:+
  • Zijn er sinds het begin van dit topic (2005) ook kant en klaar oplossingen bijgekomen? Of gaat het nog steeds op dezelfde manier? (Dat is ook geen probleem, maar je moet het jezelf niet onnodig moeilijk maken)
  • Hoe 'betrouwbaar' is deze methode. Ik wil de smartcard die nu in de Samsung decoder in de huiskamer zit in de PC stoppen, maar dan moet ik wel zeker weten de de TV het dan ook betrouwbaar doet en blijft doen. Dus kunnen bijv de kabelmaatschappijen 'zomaar' iets veranderen waardoor deze 'hack' niet meer werkt?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Ik wil digitale TV op een bepaalde manier gaan gebruiken, maar weet niet of dat kan en wat de mogelijke problemen zijn. Daarom hierbij mijn vraag.

Ik heb een PC in bestelling staan met Vista Home Premium. Ik denk dat hij er morgen is; hier wil ik mijn analoge TV tuner (Hauppage 500) in gaan zetten. Tevens wil ik digitale TV aanschaffen, omdat ik het analoge signaal vanaf een PC nogal vind tegenvallen. De tuner in de TV lijkt het stukken beter te doen... Ik wil het analoge signaal wel handhaven om TV te kunnen opnemen terwijl ik digitale TV kijk. Wat ik eigenlijk wil weten:
• Bij @home zie ik alleen 'kastjes' als digitale ontvanger (bijv. Samsung DCB-H360R). In dit topic kom ik voornamelijk de opties tegen om het in de PC te bouwen (bijv. FireDTV)... Heeft die laatste ook nadelen? Ik wil in deze meer voor een veilige, altijd-werkende oplossing gaan i.p.v. een 'tweak-oplossing'.
• Kan ik in Vista MC een digitaal en een analoog signaal combineren?
• Zijn er andere issues die ik mis?

Alvast bedankt mensen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

FreeRider schreef op zondag 18 maart 2007 @ 01:33:
Met elke DVB-C kaart kan je het analoge UPC pakket ontvangen. En de Nagravision 2 codering van UPC ligt al geruime tijd open, de keys wisselen zelden... Alleen worden zijn de keys niet echt publiekelijk gemaakt, dus hebben niet veel mensen dit werkend.
Je bedoelt dat UPC het basispakket gratis heeft gemaakt? Dat is nieuw voor me, bron daarvan? Of bedoel je echt de analoge zenders, dat werkt toch niet met een digitale kaart?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Ik bedoel niet dat UPC het basispakket gratis heeft gemaakt. Om UPC kabel te kunnen ontvangen betaal je maandelijks abonnementsgeld, zij het direct aan UPC of via de energierekening.

UPC zendt gelijktijdig analoge en digitale kanalen uit. Momenteel is het zo dat er in het digitale aanbod een aantal kanalen niet gecodeerd zijn. Het "pakket" wat digitaal en ongecodeerd door wordt gegeven is ongeveer gelijk aan het analoge pakket wat je met een gewone TV kan ontvangen. Dit houdt dus in dat elke DVB-C ontvanger (dus ook PC kaarten) deze kanalen kunnen weergeven.

Dat is de stand van zaken momenteel, de bron: mijn eigen DVB-C kaarten :)

Ter info, deze kanalen zijn momenteel onversleuteld:

Animal Planet, ARD, BBC 1, BBC 2, BBC World, Cartoon Network, CNN, Digital Demo, E!, Ketnet/Canvas, MTV, Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, Net 5, RTL 4, RTL 5, RTL 7, SBS 6, Testbeeld, Tien, TMF, Travel Channel, TRT, TV5, TVE, UPC on Demand, UPC Showchannel, Veronica, VRT, WDR, ZDF

Verder is er nog een of ander naamloos kanaal met 4 beelden wat waarschijnlijk voor de mediabox gebruikt wordt.

Hou er rekening mee dat UPC elk moment de knop om kan draaien en alles weer kan coderen met Nagravision 2.

[ Voor 5% gewijzigd door FreeRider op 20-03-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

FreeRider schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:21:
Ik bedoel niet dat UPC het basispakket gratis heeft gemaakt. Om UPC kabel te kunnen ontvangen betaal je maandelijks abonnementsgeld, zij het direct aan UPC of via de energierekening.

UPC zendt gelijktijdig analoge en digitale kanalen uit. Momenteel is het zo dat er in het digitale aanbod een aantal kanalen niet gecodeerd zijn. Het "pakket" wat digitaal en ongecodeerd door wordt gegeven is ongeveer gelijk aan het analoge pakket wat je met een gewone TV kan ontvangen. Dit houdt dus in dat elke DVB-C ontvanger (dus ook PC kaarten) deze kanalen kunnen weergeven.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Ik had eerst Free To Air staan, vond dat niet helemaal kloppen, en maakte de zin toen niet bepaald duidelijker. :P Maar bedankt voor de uitleg. Overigens, dat signaal zit dus gewoon op iedere kabel, dus iedereen met een UPC aansluiting en een DVB-C kaart kan dit proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
FTA klinkt idd onlogisch maar gezien het feit dat de techniek van de satelliet afgeleid is is het eigenlijk ook weer logisch. FTC is zo'n vage verbastering zeg maar... En inderdaad als je UPC hebt dan kan je het proberen maar als het op slot gaat dan zit je met een nutteloze DVB-C kaart. Hou dat in de gaten zou ik zeggen... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
raps schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:23:
Ik wil digitale TV op een bepaalde manier gaan gebruiken, maar weet niet of dat kan en wat de mogelijke problemen zijn. Daarom hierbij mijn vraag.

Ik heb een PC in bestelling staan met Vista Home Premium. Ik denk dat hij er morgen is; hier wil ik mijn analoge TV tuner (Hauppage 500) in gaan zetten. Tevens wil ik digitale TV aanschaffen, omdat ik het analoge signaal vanaf een PC nogal vind tegenvallen. De tuner in de TV lijkt het stukken beter te doen... Ik wil het analoge signaal wel handhaven om TV te kunnen opnemen terwijl ik digitale TV kijk. Wat ik eigenlijk wil weten:
• Bij @home zie ik alleen 'kastjes' als digitale ontvanger (bijv. Samsung DCB-H360R). In dit topic kom ik voornamelijk de opties tegen om het in de PC te bouwen (bijv. FireDTV)... Heeft die laatste ook nadelen? Ik wil in deze meer voor een veilige, altijd-werkende oplossing gaan i.p.v. een 'tweak-oplossing'.
• Kan ik in Vista MC een digitaal en een analoog signaal combineren?
• Zijn er andere issues die ik mis?

Alvast bedankt mensen..
Ik heb ook Vista met daarin een Hauppauge 500. Ik ben vorige week aan het klooien geweest met de Samsung decoder en mijn pc, maar da's niet de ideale manier om Digitale TV op de pc (en weer via mce -> xbox360 op de tv) te kijken.

Op dit moment is (volgens mij) de makkelijkste manier die van de FireDTV, maar ik begreep van Microsoft tijdens de Vista Launch (eind januari) dat ze met @Home en UPC in gesprek zijn over een of andere oplossing zodat je simpel DigiTV kunt kijken op je pc....

Het jammere is nu dat je daar waarschijnlijk pas wat van hoort op het moment dat het product te koop is en wie weet hoelang dat nog duurt :(

Volgens mij is overigens combineren van DigiTV en Analoge TV op 1 pc (nog) niet mogelijk. Mocht het wel mogelijk zijn dan hoor ik het graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

TheVMaster schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:24:
Volgens mij is overigens combineren van DigiTV en Analoge TV op 1 pc (nog) niet mogelijk. Mocht het wel mogelijk zijn dan hoor ik het graag..
Hmm, heb ik nooit problemen mee gehad. Avermedia E506R cardbus Hybrid ding doet dat standaard, willekeurige DVB-kaart samen met Terratec Cinergy 400 in mijn Linuxbak gaat ook goed, en in mijn Windowsbak heb ik zo'n combo ook wel eens gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Op dit moment is (volgens mij) de makkelijkste manier die van de FireDTV, maar ik begreep van Microsoft tijdens de Vista Launch (eind januari) dat ze met @Home en UPC in gesprek zijn over een of andere oplossing zodat je simpel DigiTV kunt kijken op je pc....

Het jammere is nu dat je daar waarschijnlijk pas wat van hoort op het moment dat het product te koop is en wie weet hoelang dat nog duurt :(
Dat is iets waar ik compleet niet op zit te wachten. Door gewoon encryptie (Irdeto etc) af te schaffen voor het basispakket komen ze al een heel eind met het eea beter te laten werken. Verder krijg je dan waarschijnlijk dat er maar 1 of 2 typen kaarten worden ondersteund, met specifieke drivers en software, die alleen te verkrijgen zijn via @home en UPC. Extra kosten en met een beetje pech slechte support (zijn er al decoders zonder vastlopers en andere problemen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajpohv
  • Laatst online: 12-09 16:21
Na het scannen met Vista MCE krijg ik maar 8 kanalen van m'n digitale tv TV Home. Na veel google'e, zoeken, lezen en van alles nog wat kom ik niet verder. :'(

Ik gebruik onderstaande devices/services:
-Hardware: FloppyDTV met AlphaCrypt kaart
-Provider: TV Home/@Home/Essent (dus Symbol rate 6875 / QAM 64)
-Pakket: Digitale TV Extra
-Software: MCE Vista

Ik heb reeds de FireDTV-Vista-BDA geïnstalleerd en ben gaan edit-e met de "Personal Transponder Configuration"-file (ik heb de Guide dus gelezen). Ik vind nergens op internet een goede transponderlijst voor mijn situatie (zoals hierboven).
Ook heb ik geen idee hoe ik de berekening moet voltooien voor de juiste frequenties in te stellen.

Kan iemand mij verder helpen? _/-\o_ Enorm bedankt!!! _/-\o_

It's a beautiful day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
heb je las signaal kabel of terrestial gekozen?
Bij mij deed ie het alleen via terrestial namelijk

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 13-09 21:29

Distortion

Bottle to Throttle

Weet iemand of het ook mogelijk is om een setup-box, bv de Samsung H360RS te gebruiken? Of moet ik idd een dure tv-kaart + alphacrypt kopen. Ik zag dat in mediaportal een optie is om een setup-box te gebruiken. Kan iemand bevestigen of dit gaat lukken? Ik zit dan te denken om een normale tv-kaart te gebruiken, die wel digitaal signaal doorlaat.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duur valt wel mee, voor 70E had ik tuner plus alphacrypt, een losse box op marktplaats heb je ook voor 5-6 tientjes.

Overigens zijn ze bezig om de boel van glasvezel te voorzien hier en waarschijnlijk gaat alles over een tijdje open \0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 13-09 21:29

Distortion

Bottle to Throttle

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:20:
Duur valt wel mee, voor 70E had ik tuner plus alphacrypt, een losse box op marktplaats heb je ook voor 5-6 tientjes.

Overigens zijn ze bezig om de boel van glasvezel te voorzien hier en waarschijnlijk gaat alles over een tijdje open \0/
Ok, maar ik bedoelde of het hardwarematig mogelijk is. ik heb hier 2 setup boxen, de panasonic en een samsung voor HDTV

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:05

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb de laatste tijd last van het feit dat mijn Mediaportal alle kanalen vindt behalve RTL7 :( Misschien vindt 'ie wel meer kanalen niet, maar die vind ik blijkbaar niet boeiend. Ik zal eens kijken wat mijn Samsung DVB-C decoder oppikt, en wat mijn Mediaportal vindt. Irritant is het wel, en ik vraag me af of het aan de driver van mijn KNC1 kaart ofzo ligt. Verder heeft het ding perfect signaal, en dus perfect beeld...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flyby_Wire schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:38:
[...]

Ok, maar ik bedoelde of het hardwarematig mogelijk is. ik heb hier 2 setup boxen, de panasonic en een samsung voor HDTV
Ik meen dat het met mediaportaal gaat, heb er wel eens over gelezen, maar exact weet ik het niet en heb er al helemaal geen ervaring mee.
Speel deze vraag over naar iemand anders, anyone? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajpohv
  • Laatst online: 12-09 16:21
Eén van de eerste sites waar ik naar gekeken heb. 't Probleem is ondermeer dat ik niet weet hoe ik die transponderlijst kan maken...althans de frequenties kan berekenen.

Heeft iemand een goede transponderlijst voor Vista MCE i.c.m. TV Home??

It's a beautiful day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

ajpohv schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:44:
[...]

Eén van de eerste sites waar ik naar gekeken heb. 't Probleem is ondermeer dat ik niet weet hoe ik die transponderlijst kan maken...althans de frequenties kan berekenen.
Er is niet veel rekenwerk aan. Er zijn gewoon een aantal frequenties mogelijk.. te beginnen met 50,5Mhz met 7Mhz ruimte totaan 296,5Mhz. En dan vanaf 306Mhz met 8Mhz ruimte tot aan 858Mhz
Heeft iemand een goede transponderlijst voor Vista MCE i.c.m. TV Home??
Dat ligt weer aan de regio.
Ik zou zeggen pak een bestaande transponder lijst en pas deze naar je wens aan.
Daar kan je dus alle mogelijke frequenties inkloppen (106 stuks).. of je pakt de frequentie lijst van jouw regio: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml
Dan ben je met 23 frequenties klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:07

mace

Sapere Aude

Flyby_Wire schreef op zondag 01 april 2007 @ 10:11:
Weet iemand of het ook mogelijk is om een setup-box, bv de Samsung H360RS te gebruiken? Of moet ik idd een dure tv-kaart + alphacrypt kopen. Ik zag dat in mediaportal een optie is om een setup-box te gebruiken. Kan iemand bevestigen of dit gaat lukken? Ik zit dan te denken om een normale tv-kaart te gebruiken, die wel digitaal signaal doorlaat.
Mja, wat je dan doet is gewoon je kastje aansluiten op je HTPC, Media Center kan dat met het oogje wat bij de afstandsbediening bijgeleverd is. Je plakt het oogje voor het kastje en dan schakelt mediacenter de kanalen om. Dit gaat echter van digitaal > analoog > digitaal dus de kwaliteit is niet fantastisch. Dit valt allemaal echter buiten wat we hier allemaal proberen te doen.

Kortom, het is niet mogelijk om met een STB ontvanger een zuiver digitaal signaal op je PC te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kan ik ook puur softwarematig het casema digitale signaal decoderen d.m.v. een "softcam", of heb ik dan deze term verkeerd begrepen?

Ik wil een mythtv machine gaan bouwen aan het digitale signaal van casema, maar het hele digitale-tv gedeelte is redelijk ondoorzichtig. Het is mij duidelijk dat ik met een dvb-c tuner, CAM en alphacrypt klaar moet zijn maar aan de andere kant lees ik dat het ook moet kunnen met een "cardserver" ?

Dus mijn vraag is eigenlijk: Gegeven een 3Ghz E6600 linux machine, wat is de goedkoopste manier om tv van de digitale kabel te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Crew One schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:28:
Het is mij duidelijk dat ik met een dvb-c tuner, CAM en alphacrypt klaar moet zijn maar aan de andere kant lees ik dat het ook moet kunnen met een "cardserver" ?

Dus mijn vraag is eigenlijk: Gegeven een 3Ghz E6600 linux machine, wat is de goedkoopste manier om tv van de digitale kabel te halen?
Een cardserver kan inderdaad ook. Dan zal je je smartcard in bijvoorbeeld een phoenix cardlezer moeten stoppen. Juiste software (cardserver) installeren, en dan een softcam die communiceert met deze cardserver.

Onder linux moet dit met mythtv allemaal kunnen, heb er alleen geen ervaring mee.

Goedkoopste is dus met een cardserver, dit omdat je je de kosten van een CI en een alphacrypt bespaart. Een phoenix is maar 30 euro... dus dit kan je zo'n 100 euro schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

job schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:18:
[...]

Een cardserver kan inderdaad ook. Dan zal je je smartcard in bijvoorbeeld een phoenix cardlezer moeten stoppen. Juiste software (cardserver) installeren, en dan een softcam die communiceert met deze cardserver.

Onder linux moet dit met mythtv allemaal kunnen, heb er alleen geen ervaring mee.

Goedkoopste is dus met een cardserver, dit omdat je je de kosten van een CI en een alphacrypt bespaart. Een phoenix is maar 30 euro... dus dit kan je zo'n 100 euro schelen.
Plus dat er nog een ander groot voordeel is, namelijk de mogelijkheid om meerdere tuners te gebruiken. Bij gebruik van een Alphacrypt CAM voor het decoderen, zul je voor elke tuner een aparte Common Interface en bijbehorende CAM en smartcard moeten hebben. Bij een cardserver kun je meerdere tuners op dezelfde cardserver laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreeRider schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:07:
FTA klinkt idd onlogisch maar gezien het feit dat de techniek van de satelliet afgeleid is is het eigenlijk ook weer logisch. FTC is zo'n vage verbastering zeg maar... En inderdaad als je UPC hebt dan kan je het proberen maar als het op slot gaat dan zit je met een nutteloze DVB-C kaart. Hou dat in de gaten zou ik zeggen... :Y)
Maar dat is natuurlijk meteen op te lossen met een CI kaart en zo'n smartcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:53:
[...]

Maar dat is natuurlijk meteen op te lossen met een CI kaart en zo'n smartcard?
Heb ik geprobeerd met een Dragon CAM maar dat werkte destijds niet... Misschien zijn er tegenwoordig nieuwere progseltjes/scripts die de smartcard ROM revisie herkennen en de boxkey kunnen extracten. Deze is dan in te voeren in de CAM. Maar ik heb de mediabox de deur uit gedaan dus kan ik het niet meer testen met de originele smartcard...

[ Voor 3% gewijzigd door FreeRider op 04-04-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clock schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:09:
Leuk topic!

Ik heb zelf digitale tv van @home (met 135 zenders), maar ik vind het een groot nadeel dat die alleen beneden te bekijken zijn. Ik gebruik op mijn HTPC mediaportal, en die hebben een geniaal stukje software genaamd TV-server. Daarmee is het mogelijk de TV-kanalen van de tv-kaart in de HTPC te plukken, en die te streamen naar clients binnen het LAN. Nou heb ik dat een tijdje draaiende gehad toen ik nog analoge tv had, en zit een beetje te kijken of ik dat nu ook weer met de digitale tv voor elkaar kan krijgen. Een paar vragen:
  • Mijn 'oude' Hauppage PVR150 tv-kaart pakt nu geen zenders meer op (sinds ik digitale tv heb). Dat vind ik enigsinds gek, omdat er wel gewoon een analoog signaal naast de digitale op de kabel blijft staan. Alle analoge tv's werken namelijk nog wel gewoon. Is dit een bekend probleem? Of heeft mijn tv-kaart de geest gegeven?:+
  • Zijn er sinds het begin van dit topic (2005) ook kant en klaar oplossingen bijgekomen? Of gaat het nog steeds op dezelfde manier? (Dat is ook geen probleem, maar je moet het jezelf niet onnodig moeilijk maken)
  • Hoe 'betrouwbaar' is deze methode. Ik wil de smartcard die nu in de Samsung decoder in de huiskamer zit in de PC stoppen, maar dan moet ik wel zeker weten de de TV het dan ook betrouwbaar doet en blijft doen. Dus kunnen bijv de kabelmaatschappijen 'zomaar' iets veranderen waardoor deze 'hack' niet meer werkt?

Alvast bedankt! :)
He Clock,

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met Casema, geen analoge zender meer te krijgen op Win Vista Ultimate WMC, op m'n TV wel... :(

Heeft iemand ideetjes? Bij Casema helpdesk hoorde ik alleen maar "eehhhh....."

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
Ik had een aantal vraagje omdat ik binnenkort een HTPC ga samenstellen en ik dus ook digitale tv van Casema hierop wil hebben.

Zover ik begrijp is de FloppyDTV of de FireDTV een goede keuze omdat hierbij geen appart CI pci-kaart bij gekozen hoeft te worden. Maar ik zie als ik hem op FireDTV.nl selecteer, dat er een afstandsbediening bij zit. Is deze alleen om dat ding in te stellen, of ook om te zappen? Is het dan gewoon infrarood? (aangezien ik al een Logitech Harmony heb).

Ik wil graag gebruik maken van Vista MCE en neem aan dat het gedoe met DVB-C ondersteuning zoals bij XPMCE is opgelost?
Of is het slimmer om andere config qua tv-kaart etc te nemen voor VistaMCE? De startpost lijkt aardig out-of-date op dit gebied.

Als iemand op mijn vragen antwoord zou hebben of zelf als ongeveer dezelfde config heeft, hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

edit:
Als we toch bezig zijn..
De standaard HD-zenders (NGC en Discovery) welke gratis zijn voor bij Casema DTV, werken deze ook gewoon? Dat als ze later meer zenders naar HD gaan upgraden en het blijft in het gratis pakket ik deze setup gewoon kan blijven gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door RuudBurger op 07-04-2007 21:31 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.