[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 173.795 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Balloon schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:36:
[...]

:? :?

Dat is de eerste keer dat ik dat lees.... Hoe zit dat dan? De chipset is dezelfde als de KNC-kaart heeft. Wat is dan het verschil?
Terratec ondersteund geen CI.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balloon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:21
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:42:
[...]

Aha, vandaar. Ik was eigenlijk uitgegaan van de info in de openingspost, daar staat dat de CI 'optioneel' is. Klopt dus niet, dank voor de info. Dan denk ik dat ik ga proberen een KNC 1 -kaartje op de kop te tikken. Ik zie daarvoor meerdere CI-modules op Ebay voorbij komen, voor niet teveel geld.

En zou je (of iemand anders) nog iets kunnen roepen over de haalbaarheid van een softcam? Ik heb de klok horen luiden, maar de klepel.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 17:59

houthakker

Poehé

Ik heb nog zo'n CI module liggen, zie V&A. Over de prijs valt nog te praten ;-).

btw, onder linux kan als het goed is die module wel met de terratec aan de gang. Maar als je zeker van je zaak wilt zijn / onder windows wilt werken, kun je natuurlijk beter een KNC kopen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balloon
houthakker schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:55:
Ik heb nog zo'n CI module liggen, zie V&A. Over de prijs valt nog te praten ;-).

btw, onder linux kan als het goed is die module wel met de terratec aan de gang. Maar als je zeker van je zaak wilt zijn / onder windows wilt werken, kun je natuurlijk beter een KNC kopen.
De bedoeling is om de boel onder Mediaportal aan de gang te krijgen, en dat heb ik draaien onder windows. Geen idee of MP ook onder Linux draait, maar mijn kennis van Linux is onvoldoende om dat aan de praat te krijgen, dat is zeker. :)

Ik denk dat ik voor de KNC-kaart ga: hiervoor staat op de MP-site precies uitgelegd hoe je die moet installeren. Deze kaart is voor 75,- te krijgen bij PC-Hut, en aangezien Gerbrand Hut nog geen 2 kilometer verderop woont (geen verzendkosten dus) lijkt me dat de beste aanbieding.
De CI-module bestel ik dan wel via Ebay, en voor de Alphacrypt moet ik nog even rondkijken.

I.i.g. bedankt voor je reaktie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 13:54
Balloon schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:22:
[...]

Ik denk dat ik voor de KNC-kaart ga: hiervoor staat op de MP-site precies uitgelegd hoe je die moet installeren.

I.i.g. bedankt voor je reaktie!
Hallo, kan je mij de link doorgeven van die uitleg? Ikzelf zit met een KNC DVB-S kaartje maar het zal wel gelijklopend zijn.
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 15:19
Ik heb dit alles ook een beetje bijgehouden ivm mijn KPN digitenne verhaal wat ik misschien wil omzetten naar kabel + mediacenter. Ik heb namelijk het idee dat het beeld via kabel van betere kwaliteit is.

Maar een vraag zie ik hier niet beantwoord: Waarom stapt iedereen over van analoog met 2 ontvangers naar DVB met maar 1 ontvanger ( of je moet het dubbele betalen) of koopt iedereen hier 2 ontvangers wat in totaal neer komt op minstens 300 euro? Je kunt met een ontvanger niet tegelijk opnemen en kijken tegelijk. of deden jullie dat toch al niet? dit is voor mij namelijk nog een groot obstakel om niet naar dit over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balloon
Sthony schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:32:
[...]

Hallo, kan je mij de link doorgeven van die uitleg? Ikzelf zit met een KNC DVB-S kaartje maar het zal wel gelijklopend zijn.
Groeten
http://wiki.team-mediapor...VBc/KNCOneTV-StationDVB-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balloon
Jeronimusius schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:01:
Ik heb dit alles ook een beetje bijgehouden ivm mijn KPN digitenne verhaal wat ik misschien wil omzetten naar kabel + mediacenter. Ik heb namelijk het idee dat het beeld via kabel van betere kwaliteit is.

Maar een vraag zie ik hier niet beantwoord: Waarom stapt iedereen over van analoog met 2 ontvangers naar DVB met maar 1 ontvanger ( of je moet het dubbele betalen) of koopt iedereen hier 2 ontvangers wat in totaal neer komt op minstens 300 euro? Je kunt met een ontvanger niet tegelijk opnemen en kijken tegelijk. of deden jullie dat toch al niet? dit is voor mij namelijk nog een groot obstakel om niet naar dit over te stappen.
Volgens mij klopt jouw idee; ik heb ergens gelezen dat digitenne een sterkere compressie toepast op het signaal dan de kabelmaatschappijen, wat dus een mindere kwaliteit zou geven.

Ik heb op dit moment ook 2 (analoge) tuners in mijn HTPC zitten, en zou het liefste overgaan naar 2 digitale tuners, maar dat is me echt te duur. Het analoge kabelsignaal is zeker niet slecht, maar het beeld mist scherpte, en ik hoop dat dat opgelost wordt door een DVB-C -tuner, vandaar dat ik nu toch ga overstappen. Dan maar terug naar 1 tuner. Ik kan natuurlijk de analoge tuners gewoon laten zitten, naast de DVB-C -tuner, maar ja......

We kijken op dit moment dus geen TV via de HTPC, omdat het beeld via de televisie-tuner gewoon een stuk beter is, en dat is jammer, want dan heb je dus weer geen timeshifting.
Maar ik ben echt heel erg benieuwd hoe de kwaliteit van digitale tv zich verhoudt tot analoge tv....
De KNC-kaart is inmiddels besteld......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balloon
Jeronimusius schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:01:

Trouwens, volgens mij kun je best kijken en opnemen tegelijk. Waarom zou dat niet kunnen?
En volgens de MediaPortal -site kun je met de laatste versie zelfs meerdere kanalen tegelijk bekijken/opnemen. Moeten die kanalen wel op 1 frequentie zitten, en je kaart en CAM moeten het aan kunnen.....

Kijk maar eens op http://www.team-mediaport...ith_a_single_tv_card.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Laatst online: 27-08 10:29
W3ird_N3rd & houthakker

Het probleem is inmiddels opgelost, ik heb alle transponders verwijderd en opnieuw ingesteld in DVBViewer en plots deed Film1 HD het weer. Wel vreemd, want hij zit op dezelfde transponder als eerst...

Bedankt iig voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:42:
[...]

Waarvoor dient die IDE achtige aansluiting dan. Bij KNC one is dat om de CI module te verbinden. Maar bij terratec ...? Geen ide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:07

Sa1

wols schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:45:
[...]

Waarvoor dient die IDE achtige aansluiting dan. Bij KNC one is dat om de CI module te verbinden. Maar bij terratec ...? Geen ide
Heeft uberhaupt iemand het al is met Casema digitale televisie aan de gang gehad?? Ben al een hele poos aan het klieren, heb een Butget 1500 met CI, AlphaCrypt 3.09 en een digitale kaart van casema, vanmiddag gebeld en de kaart is echt geactiveerd... helaas heb ik niet de mogelijkheid om het te testen met een samsung receiver ding omdat ik weer goedkoop uit dacht te zijn :((( Heb drivers 4.4.10.17 geinstalleerd als ook een oudere driver versie. Daarna de mce tools.msi, iedere keer als ik nu de DvbTmapper opstart dan zegt ie "Warning! Get DVB-T fake mode failed!", vervolgens kan ik wel verder, maar er gebeurd niets... de CamControl vindt wel gewoon de alphacrypt, en die zegt ook dat er een smartcard inzit... dus het zit wel allemaal goed om :) Heeft iemand enig idee??

[ Voor 60% gewijzigd door Sa1 op 05-02-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Je moet wel eerst kanalen kunnen vinden, dat zou ik ook doen voor je de smartcard activeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

W3ird_N3rd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:38:
Je moet wel eerst kanalen kunnen vinden, dat zou ik ook doen voor je de smartcard activeerd..
casema digitale televisie is gratis, dus dat maakt niet zo heel veel uit, maar zelfs het het dba programma van technotrend zelf werkt het ook niet... zwaar irri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sa1 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:48:
[...]
casema digitale televisie is gratis, dus dat maakt niet zo heel veel uit,
Het maakt uit in zoverre dat je een stukje previewperiode met alle kanalen open mist en dat je straks mogelijk opnieuw moet activeren.
maar zelfs het het dba programma van technotrend zelf werkt het ook niet... zwaar irri
Voer je de juiste frequenties wel in? Kan je het niet op een "echte" Windows installatie of onder Linux proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in een gemeente met ongecodeerd DVB-C kabeltelevisie (geen kaart nodig behalve bij betaalpakketten) en wil graag weten welke DVB-C kaarten beschikbaar zijn en goed werken, ik heb bij alle 3 de PC winkels in de stad geen kaart op voorraad gevonden, en ze konden ook niets garanderen......
Misschien een optie om een verzamelberichtje te maken met voor alle situaties een werkbare oplossing? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Sa1 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:09:
[...]

Heeft uberhaupt iemand het al is met Casema digitale televisie aan de gang gehad?? Ben al een hele poos aan het klieren, heb een Butget 1500 met CI, AlphaCrypt 3.09 en een digitale kaart van casema, vanmiddag gebeld en de kaart is echt geactiveerd... helaas heb ik niet de mogelijkheid om het te testen met een samsung receiver ding omdat ik weer goedkoop uit dacht te zijn :((( Heb drivers 4.4.10.17 geinstalleerd als ook een oudere driver versie. Daarna de mce tools.msi, iedere keer als ik nu de DvbTmapper opstart dan zegt ie "Warning! Get DVB-T fake mode failed!", vervolgens kan ik wel verder, maar er gebeurd niets... de CamControl vindt wel gewoon de alphacrypt, en die zegt ook dat er een smartcard inzit... dus het zit wel allemaal goed om :) Heeft iemand enig idee??
Die 1500 is toch een terratec? En die ondersteund geen CI, dus geen Casema DigiTV, want alle kanalen zijn gecodeerd. Alleen het Etalagekanaal is open, dus wil je testen of je iets kunt kijken met de DVB-C kaart moet je op dat kanaal afstemmen.

De KNC-1 met CI en Alphacrypt 3.05 en Casema kaart heb ik al wel aan de praat gehad, zowel onder windows als onder Linux. Mocht _dat_ je vraag zijn, dan is het antwoord dus ja.

[ Voor 7% gewijzigd door MrScratch op 06-02-2007 15:02 ]

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:12
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:55:
Ik woon in een gemeente met ongecodeerd DVB-C kabeltelevisie (geen kaart nodig behalve bij betaalpakketten) en wil graag weten welke DVB-C kaarten beschikbaar zijn en goed werken, ik heb bij alle 3 de PC winkels in de stad geen kaart op voorraad gevonden, en ze konden ook niets garanderen......
Misschien een optie om een verzamelberichtje te maken met voor alle situaties een werkbare oplossing? ;)
Zie de startpost. Aan je bericht te lezen woon je in een caiway gebied. De DVB-C kaarten zijn veelal niet op voorraad bij de detailhandel. Ikzelf zit ook al een poosje op een KNC te wachten.
In de startpost staat een overzicht van kaarten die geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

MrScratch schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:01:
[...]

Die 1500 is toch een terratec? En die ondersteund geen CI, dus geen Casema DigiTV, want alle kanalen zijn gecodeerd. Alleen het Etalagekanaal is open, dus wil je testen of je iets kunt kijken met de DVB-C kaart moet je op dat kanaal afstemmen.

De KNC-1 met CI en Alphacrypt 3.05 en Casema kaart heb ik al wel aan de praat gehad, zowel onder windows als onder Linux. Mocht _dat_ je vraag zijn, dan is het antwoord dus ja.
de 1500 is een Technotrend, heeft volgens mij wel gewoon CI ondersteuning, check http://shop.technotrend.d...64da97470be51b0e13a&id=15 maar, of ik moet het echt heel slecht begrepen hebben?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zie ook startpost: ja, de 1500 Budget is een model van Technotrend, en die ondersteunt een CI. Ook bij Casema (ik heb 'm zelf en zit in Casemagebied)

De Terratec Cinergy 1200 werkte volgens houthakker wel redelijk in linux:
houthakker schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:55:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Wie kan mij vertellen die Casema Digitale TV heeft welke hardware combinaties je hebt (CI, CAM, enz) voor je bestaande MCE?

[ Voor 10% gewijzigd door Snoll3bulk op 07-02-2007 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

htca schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:20:
[...]

Zie de startpost. Aan je bericht te lezen woon je in een caiway gebied. De DVB-C kaarten zijn veelal niet op voorraad bij de detailhandel. Ikzelf zit ook al een poosje op een KNC te wachten.
In de startpost staat een overzicht van kaarten die geschikt zijn.
Ik woon in een CAI Harderwijk-gebied 8) zal dus maar effe ind e eerste post gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 15:19
Balloon schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:33:
[...]

Trouwens, volgens mij kun je best kijken en opnemen tegelijk. Waarom zou dat niet kunnen?
En volgens de MediaPortal -site kun je met de laatste versie zelfs meerdere kanalen tegelijk bekijken/opnemen. Moeten die kanalen wel op 1 frequentie zitten, en je kaart en CAM moeten het aan kunnen.....

Kijk maar eens op http://www.team-mediaport...ith_a_single_tv_card.html
ik zie inderdaad op de site staan dat het encrypted met 1 tuner ook kan, maar dat geldt dus alleen voor een fire/floppyDTV :

"What about Encrypted channels ?
If the channels are encrypted and you have a FireDTV/FloppyDTV device then you are lucky since multi channel descrambling is supported for the FireDTV/FloppyDTV devices.
However there is a limit on the number of simultanous channels you can descramble at the same time This limit depends soley on the CAM you use. Some CAMs can only descramble 1 channel at the time while others can descramble 2-16 channels at the same time. "

Wie heeft er een CAM die meerdere channels kan descramblen? dan weet ik in ieder geval welke ik moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Miletos schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:55:
Zie ook startpost: ja, de 1500 Budget is een model van Technotrend, en die ondersteunt een CI. Ook bij Casema (ik heb 'm zelf en zit in Casemagebied)

De Terratec Cinergy 1200 werkte volgens houthakker wel redelijk in linux:

[...]
hoe heb jij het draaien dan? onder linux of onder windows? Ik begrijp dus dat jij dezelfde situatie hebt als ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Sa1 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:09:
[...]

iedere keer als ik nu de DvbTmapper opstart dan zegt ie "Warning! Get DVB-T fake mode failed!", vervolgens kan ik wel verder, maar er gebeurd niets...
Dit heb ik ook een paar keer gehad. Bij mij lag het aan de driver.
Probeer eens de driver cleaner en daarna handmatig de drivers die bij de MCE tools zitten.
Zodra hij die foutmelding niet meer geeft kun je een .tpc file maken voor je provider en vervolgens inlezen in de dvbtmapper (eerst delete all, dan load).
(en als ik me niet vergis kun je daarna de laatste driver wel installeren en gebruiken zonder dat die problemen geeft)

Voor het TT mediacenter programma moest ik ook handmatig een file maken met de juiste frequenties, voordat die wilde werken. Weet alleen niet meer uit m'n hoofd wat voor file dat was.

edit: ik zou in ieder geval beginnen met de nieuwste driver + de TT media center software, voordat je met die mapper en autodecoder gaat pielen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Rene59 op 08-02-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Rene59 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:06:
[...]

Dit heb ik ook een paar keer gehad. Bij mij lag het aan de driver.
Probeer eens de driver cleaner en daarna handmatig de drivers die bij de MCE tools zitten.
Zodra hij die foutmelding niet meer geeft kun je een .tpc file maken voor je provider en vervolgens inlezen in de dvbtmapper (eerst delete all, dan load).
(en als ik me niet vergis kun je daarna de laatste driver wel installeren en gebruiken zonder dat die problemen geeft)

Voor het TT mediacenter programma moest ik ook handmatig een file maken met de juiste frequenties, voordat die wilde werken. Weet alleen niet meer uit m'n hoofd wat voor file dat was.

edit: ik zou in ieder geval beginnen met de nieuwste driver + de TT media center software, voordat je met die mapper en autodecoder gaat pielen. ;)
weet jij nog welke driver je had? 4.4.10.17 is de laatste die ik kon downloaden van de site, maar bij die TT mediacenter zat 4.4.10.18, kan die nog wel eens proberen om die direct te installeren heb .18 alleen geinstalleerd over de .17 heen.. wellicht dat het daar mis ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Volgens mij de .17 die op hun website staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Rene59 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:38:
Volgens mij de .17 die op hun website staat.
die kreeg ik nie eens aan de gang met die tt mediacenter, dan zegt ie dat de driver te oud is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Dan zal het de .18 wel geweest zijn :+ Ik weet het niet zo goed meer, kan het ook niet meer voor je nagaan want m'n mediacenter is inmiddels verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterfragger
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 16:55
Casema verandert binnenkort de frequentie's van digitale tv. werk aan de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
Weet iemand wat er met de levering van de DVB-C kaarten is? ik heb 2 weken geleden bij een betrouwbare shop een kaart besteld, echter hij is nog steeds niet geleverd (ook niet bij de webshop zelf). Hun verklaring is dat de kaarten zeer lastig te verkrijgen zijn. Overigens geen kwaad woord over de shop ken deze gasten en leveren normaliter zeer snel (1 a 2 dagen bij vooraad, anders binnen een week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balloon
Ik heb afgelopen week een KNC-kaart besteld bij PChut.nl, enkele dagen later al in huis.......
Het zou kunnen dat ze nog meer op voorraad hebben, zou je even kunnen navragen.

[ Voor 30% gewijzigd door Balloon op 12-02-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Weet iemand misschien waarom ik ned 1,2,3 niet kan ontvagen met MCE, Flopydtv en multikabel als provider?
ik heb van alles geprobeerd nieuwe installatie nieuwe smartcard transponder files aangepast enz enz.
niet te vinden terwijl ik met my theatre wel alles vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Rene59 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:24:
Dan zal het de .18 wel geweest zijn :+ Ik weet het niet zo goed meer, kan het ook niet meer voor je nagaan want m'n mediacenter is inmiddels verkocht.
via de TT mediacenter heb ik met .18 eindelijk beeld, alleen Motor TV, Nickelodeon/The Box en WDR nog, maar er zit verbetering in... jammer dat ik er zo weinig tijd voor heb :(

edit,

rene, hadjij bij dat cam control een service die je kon selecteren? want daar geeft hij bij mij gewoon NO services.... lijkt mij niet goed, of klopt dat wel?

edit:
hier stond een vraag die ik zelf al uitgevonden heb

[depressie modes]
ben nu de hele avond al aan het kloten, krijg het gewoon niet aan de gang, ga m'n setje denk maar weer in de verkoop zetten en koop een floppydv ding.. wellicht dat dat wel werkt icm casema, word er gek van.. krijg ook echt niet meer dan 25 services bij TTmediacenter, meer dan de helft daarvan zijn update kanalen voor een set-op box..[/depressie modes :) ]

Met Mediaportal krijg ik nu alle zenders keurig, alleen ziet het beeld er op één of andere wijze erg kudt uit in verhouding tot media center.

[ Voor 65% gewijzigd door Sa1 op 13-02-2007 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is zit ik hier goed :+
Eigenlijk wil ik voor mijn mediacenter al heel lang digitale tv.
DVB-S valt sowieso al af want wij mogen hier geen schotel plaatsen.
T als in Digitenne heeft hier nog geen ontvangst tot begin 2008.
Blijft er automatisch C over en ik weet 100% zeker dat essent dat hier aanbiedt.
Mooi, ik heb al het een en het ander gelezen, en ik weet dat ik een ci nodig heb als in alphacrypt, en ee nsmartcard die ik van essent krijg.
Alleen dan moet je een kaart kiezen en daar gaat het mis.
Alle kaarten die ik vind zijn single tuners, en zijn het wel dual tuners dan zijn deze alleen voor free channels.
Nu kun je natuurlijk ook wel 2 van die loppydtv's in de mediacenter zetten maar een echt deftige oplossing vind k dat niet, en daarbij behoorlijk duur.
Wel systemen gevonden dat je over een soort wlan kaarten kan sharen maar dan moet je nog een tweede floppydtv aanschaffen, en dat zie ik eerlijk gezegd helemaal niet zitten.
Iemand hier al met zo'n oplossing?
Ik wil graag beter beeld maar het moet absoluut niet ten kosten gaan van mijn dual tuner functie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
htca schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:41:
Weet iemand wat er met de levering van de DVB-C kaarten is? ik heb 2 weken geleden bij een betrouwbare shop een kaart besteld, echter hij is nog steeds niet geleverd (ook niet bij de webshop zelf). Hun verklaring is dat de kaarten zeer lastig te verkrijgen zijn. Overigens geen kwaad woord over de shop ken deze gasten en leveren normaliter zeer snel (1 a 2 dagen bij vooraad, anders binnen een week).
Inmiddels zijn ze op voorraad, dat wordt het weekend dus klussen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:57:
T als in Digitenne heeft hier nog geen ontvangst tot begin 2008.
Van die prognose klopt geen hol als je een (zelfs kleine) buitenantenne hebt. Zelfs een binnenantenne met semi-vrij zicht (achter een raam) vergroot het dekkingsgebied al flink. Kan dus best dat je het nu al kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:09:
[...]

Van die prognose klopt geen hol als je een (zelfs kleine) buitenantenne hebt. Zelfs een binnenantenne met semi-vrij zicht (achter een raam) vergroot het dekkingsgebied al flink. Kan dus best dat je het nu al kan ontvangen.
Serieus?
November vorig jaar geprobeerd en wij hadden hier totaal geen bereik.
Nog een laptop bij gepakt met een usb stick en we moesten haast tot Eindhoven of Den bosch rijden eer we Nederland 1/2/3 en omroep brabant konden ontvangen.
Maar zelfs dan nog ik heb geen dual dvb-t ontvangers gezien met ci...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Sa1 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:00:
[...]
rene, hadjij bij dat cam control een service die je kon selecteren? want daar geeft hij bij mij gewoon NO services.... lijkt mij niet goed, of klopt dat wel?
Daar stond bij mij wel een service ja, maar volgens mij alleen op het moment dat ik daadwerkelijk naar een kanaal zat te kijken. Alleen ik heb dat hele tooltje nooit nodig gehad, behalve voor de instellingen van de cam.
Wellicht is het een idee om daar nog eens mee te spelen? Bij mij was er 1 instelling die ervoor zorgde dat de boel eerst niet wilde werken.
En heb je alle frequenties wel goed ingesteld?

[ Voor 20% gewijzigd door Rene59 op 13-02-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:18:
[...]

Serieus?
November vorig jaar geprobeerd en wij hadden hier totaal geen bereik.
Nog een laptop bij gepakt met een usb stick en we moesten haast tot Eindhoven of Den bosch rijden eer we Nederland 1/2/3 en omroep brabant konden ontvangen.
Je moet je antenne wel een beetje goed richten. Een goede antenne helpt ook, b.v. http://www.xs4all.nl/~zappy/logper/ of http://cgi.ebay.de/aktive...14494QQrdZ1QQcmdZViewItem.

Ik heb ook geen idee waar je woont? Op http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html staan de zenders.
Maar zelfs dan nog ik heb geen dual dvb-t ontvangers gezien met ci...
Je zou voor een oplossing met softcam kunnen gaan, met Phoenix lezer, zoek maar eens naar joshyfun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uden/Veghel tussen Eindhoven/Den Bosch/Oss/Helmond in zeg maar.
Er staat in de lijst dat Eindhoven-oost moet werken, en dat klopt dus idd, zal die in de buurt van den bosch wel dezelfde geweest zijn.
Maar zelfs met een hark antenne in Uden konden we die in Eindhoven niet ontvangen, en in Veghel mogen wij geen antenne's/schotels plaatsen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Rene59 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:20:
[...]

Daar stond bij mij wel een service ja, maar volgens mij alleen op het moment dat ik daadwerkelijk naar een kanaal zat te kijken. Alleen ik heb dat hele tooltje nooit nodig gehad, behalve voor de instellingen van de cam.
Wellicht is het een idee om daar nog eens mee te spelen? Bij mij was er 1 instelling die ervoor zorgde dat de boel eerst niet wilde werken.
En heb je alle frequenties wel goed ingesteld?
heb daar wel wat in zitten te spelen, maar 't werkte allemaal niet echt, maar met mediaportal werkt alles wel gewoon, dus frequenties heb ik echt goed. Krijg alleen bij dat ene tooltje om de zenders / frequenties in te stellen een medling dat hij dvb-t get failed is ofzo... had jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owkee waar vind ik dan iets voer die softcams?
Enige wat ik vind zijn schema's hoe je die interface soldeerd, maar daar schijn je die kaarten mee te kunnen programmeren?
Ik wil gewoon iets kopen waar ik die smartcard insteek, net zoals bij de floppydtv, liefste pci.
In ieder geval dat softcam gebeuren is helemaal niet makkelijk, en blijft dat wel werken?
Heb meer vertrouwen in dat floppydtv gebeuren ook al ben ik dan 500e lichter voor 2x floppydtv + 2x alphacrypt en is de enige reden waarom het er niet komt.
Vind dat er over heel dat dvb-t maar bar weinig gedocumenteerd is.
Zo vlug ik op dvb-t zoek vind ik alleen manieren om kaarten te kopieren enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

ligt er aan welke software dat je wilt gebruiken. Als ze je zoekt onder windows, progdvb + softcam + codering (conax in geval van digitenne) valt er genoeg te vinden. Voor een softcam heb je een phoenix card reader nodig, die je aansluit op de seriele poort. Onder linux moet je zoeken naar vdr-sc maar dat is wat lastiger.

Wat heb je nu zoal aan hardware?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu:

Abit IL-80MV
2,2Ghz cpu
1gb ddr2
320gb samsung hd
hauppage dual tuner
media portal
rest doet er niet toe

Zit dus al geen com poort op en moet usb zijn.

En heel dat softcam gedoe lijkt wel voor dvb-s te zijn?
Kom ik steeds bij terug en dat is absoluut geen optie :/

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:38:
Maar zelfs met een hark antenne in Uden konden we die in Eindhoven niet ontvangen, en in Veghel mogen wij geen antenne's/schotels plaatsen.
Had je die harkantenne wel verticaal opgesteld? 5V over coax op je receiver uitgezet als die dat ondersteunde?
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:31:
En heel dat softcam gedoe lijkt wel voor dvb-s te zijn?
Nee, kan net zo goed met DVB-T of zelfs DVB-C.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 13-02-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Sa1 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:45:
[...]
heb daar wel wat in zitten te spelen, maar 't werkte allemaal niet echt, maar met mediaportal werkt alles wel gewoon, dus frequenties heb ik echt goed. Krijg alleen bij dat ene tooltje om de zenders / frequenties in te stellen een medling dat hij dvb-t get failed is ofzo... had jij dat ook?
Dat heb ik wel eens gehad ja. Dacht dat dat aan mijn driver lag, maar dat weet ik niet 100% zeker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:22:
[...]

Had je die harkantenne wel verticaal opgesteld? 5V over coax op je receiver uitgezet als die dat ondersteunde?

[...]

Nee, kan net zo goed met DVB-T of zelfs DVB-C.
Met die harkantenne weet ik niet, maar dat maakt niet zo heel gek veel uit, die oplossing daar zou maar voor enkele maanden zijn nog.
Maar dat softcam gedoe dta is wat als ik dat zo lees zeg.
Je leest een kaartje uit, de keys sla je op, moet je af en toe wel eens vernieuwen, en die share je, de softcam decrypt ze.
Is dat niet vreselijk illigaal? Ik zie hier absoluut niks in, en howto's vind je ook niet echt.
Als deze methode simpel zat was en voor dvb-c dan wilde ik er wel aan, maar alleen al het feit dat ik constant wazige dos tooltjes vind, een windows tool als ik die probeer standaard naar dvb-s kaarten zoekt, en op andere fora uitkom met alleen maar dezelfde vragen vraag ik me wel af wat dan de beste oplossing is.

Laat ik het dan zo stellen, als in de verordening staat dat je geen schotels mag plaatsen, dvb-t (nog) niet lekker lijkt te werken (en in de locatie in Veghel ook geen harkantenne mag plaatsen, Uden wel) en toch dual tuner functionaliteit wilt hebben van digitale tv, waar kom ik dan uit?
Zit ik dan vast aan het analoge tv signaal of aan dat grijze gebied met softcams wat niet duidelijk is, of zit ik dan vast aan de dure oplossing van 2 floppydtv's?
Heb me nu al 2 dagen lang er enkele uren mee bezig gehouden maar ik kom er maar niet uit, ik snap alleen dat dvb-c gebeuren en het analoge gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Je moet een plugin hebben, zie dat joshyfun wat ik zei. Je kaart moet dan gewoon constant in de Phoenix lezer blijven zitten.

Met een binnenantenne voor het raam gericht op Eindhoven (verticaal) lukt het waarschijnlijk ook wel Digitenne te ontvangen (als eventuele obstakels een eindje verderop staan, het signaal kan er gedeeltelijk wel "omheen" kijken als het er niet te dichtbij staat).

Je zei trouwens "In ieder geval dat softcam gebeuren is helemaal niet makkelijk, en blijft dat wel werken?", maar met de Alphacrypt kan je je dat net zo goed afvragen, de kabelmaatschappijen haten CAMs.

[ Voor 41% gewijzigd door Mentalist op 13-02-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat snap ik, staat zelfs meen k in de topic start van dit topic.
Maar als ik die kaart er dus in laat zitten dan kan het dus wel?
Indien ja dan is dvb-t incl. met digitenne denk ik het beste, maar dan kan ik beter verder gaan in dat topic.
Dus ik moet een willekeurige dual runer kaart hebben, owkee ik meen gelezen te hebben met speciale drivers, en zo'n plugin en zo'n phoenix kaartlezer als ik het goed heb?

Ik heb even gekeken en ik heb niet helemaal vrij zicht naar Eindhoven.
op 10 meter van de erfscheiding staat een ander huis, en een 100 meter verder ook weer een, verder zit er nog ee nsoort van park tussen en dan weer wat huizen.
Lijkt me dat dit toch wel voldoende moet zijn dus?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:11:
In ieder geval dat softcam gebeuren is helemaal niet makkelijk, en blijft dat wel werken?
Heb meer vertrouwen in dat floppydtv gebeuren ook al ben ik dan 500e lichter voor 2x floppydtv + 2x alphacrypt en is de enige reden waarom het er niet komt.
Als je het eenmaal doorhebt is het heel eenvoudig. De kans dat het blijft werken is net zo groot als dat het met de alphacrypt blijft werken. Maar zodra @home/casema/een ander een wijziging doorvoert en het niet meer mogelijk is, is het een week later weer omzeild door hobbyisten.

Het grote nadeel van softcams, is de slechte ondersteuning in software. In progdvb is het heel eenvoudig aan de praat te krijgen, maar dat programma is vrij basaal.
In dvbviewer is het wat lastiger, maar moet ook kunnen.
Voor andere windows software is er echt bijna niets over te vinden en zou je zelf plugins moeten gaan schrijven. Onder linux is de ondersteuning voor softcams wat beter geregeld, maar is de software weer lastiger te installeren/configureren.

Ik ben dus maar met een dreambox aan de slag gegaan (had het in paar uur werkend), en heb nog een dvb-c kaart voor de leuk in m'n pc zitten (welke gebruikt maakt van de smartcard in de dreambox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balloon
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:38:
Uden/Veghel tussen Eindhoven/Den Bosch/Oss/Helmond in zeg maar.
Er staat in de lijst dat Eindhoven-oost moet werken, en dat klopt dus idd, zal die in de buurt van den bosch wel dezelfde geweest zijn.
Heel ander vraagje: wie kan jou eigenlijk verbieden een schotel te plaatsen??
E.e.a. is wettelijk geregeld; recht op vrije nieuwsgaring, en volgens mij zijn dergelijk verordeningen dan ook niet rechtsgeldig. Kijk maar eens op http://www.ncrv.nl/upnh/Z...9.1481Turkse_schotel1.doc
bijvoorbeeld.

Maar goed, ik snap dat ik nu off-topic raak. Just curious of e.e.a. wel klopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Balloon schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:51:
[...]

Heel ander vraagje: wie kan jou eigenlijk verbieden een schotel te plaatsen??
Huurwoning: de verhuurder.
Koopwoning: je moeder, of VROM als het een monument is of de schotel niet op zij- of achtergevel geplaatst kan worden.
E.e.a. is wettelijk geregeld; recht op vrije nieuwsgaring, en volgens mij zijn dergelijk verordeningen dan ook niet rechtsgeldig. Kijk maar eens op http://www.ncrv.nl/upnh/Z...9.1481Turkse_schotel1.doc
bijvoorbeeld.

Maar goed, ik snap dat ik nu off-topic raak. Just curious of e.e.a. wel klopt....
Zal dat documentje eens bekijken, altijd leuk om te zien, maar je wilt je verhuurder zeker niet tegen je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn geval zijn het nu mijn ouders, daarnaast de gemeente die zegt da taa nde voorkant van de huizen geen schotel geplaatst mag worden.
Over een half jaar als ik op mijn eigen ben de verhuurder waarschijnlijk.
Daarom valt DVB-S af voor mij.

DVB-T valt voorlopig af omdat het me geenzins lukt hier om ook maar ontvangt te krijgen.
Daarbij komt DVB-C toch na rekenen het goedkoopste uit.
Vast recht van 15E per maand betalen wij toch al aan de Essent, en digitale tv is gratis zolang je maag geen extra zenders wilt wat wij niet hoeven.
In dat geval is het eenmalig een hoop aanschafkosten maar heb je verder nog steeds de maandelijkste kosten.
Wil ik voor digitenne gaan betaal ik per maand nog eens 7,95 extra, want volgens mij blijft het vast recht van essent dan nog gewoon van kracht.
Verder met DVB-C hoef ik ook niet met antenne's aan de gang en de werking daarvan is zeker.

Dus waarschijnlijk wordt het toch DVB-C alleen mijn ouders verzetten zich er nog tegen nu opeens, afspraak was dat ik het mediacenter zou betalen en zij de tv kaart(en) alleen 2x of zelfs 1x floppydtv + alphacrypt zien hun niet zitten.
Dus dan gok ik helemaal dat ik aan analoog vast zit totdat ik op m'n eigen zit :X
Dus zal het wel analoog worden met 150E voor een dual tuner.

Zodra ik op m'n eigen zit (waarschijnlijk regio Eindhoven ivm werk) dan heb ik wel de keuze uit DVB-T en DVB-C, en misschien wel DVB-S (gezien dat er van die schotels zijn die je mooi kan weg werken in topic van DVB-S draadje).

Ik neig nu dus naar DVB-C en voor over een paar maanden naar DVB-T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:05:
DVB-T valt voorlopig af omdat het me geenzins lukt hier om ook maar ontvangt te krijgen.
Ik ga binnenkort Bergen op Zoom - Goes proberen, is ook 10kW.. Ben benieuwd.
Daarbij komt DVB-C toch na rekenen het goedkoopste uit.
Vast recht van 15E per maand betalen wij toch al aan de Essent, en digitale tv is gratis zolang je maag geen extra zenders wilt wat wij niet hoeven.
"vast recht"?

Aan Essent? Da's verloren geld. Essent levert alleen energie, geen TV.
In dat geval is het eenmalig een hoop aanschafkosten maar heb je verder nog steeds de maandelijkste kosten.
Multikabel is al extra geld gaan vragen voor digitale TV afaik. Aangezien multikabel-casema-@home al praktisch gefuseerd is kan je je hardop afvragen hoelang digitale kabelTV "gratis" blijft.
Wil ik voor digitenne gaan betaal ik per maand nog eens 7,95 extra, want volgens mij blijft het vast recht van essent dan nog gewoon van kracht.
Als je alle TV's in huis op digitenne aan zou sluiten kan je kabel toch gewoon eruit gooien?
Verder met DVB-C hoef ik ook niet met antenne's aan de gang en de werking daarvan is zeker.
Voor zover de werking van de Alphacrypt zeker is, uiteraard.
Dus waarschijnlijk wordt het toch DVB-C alleen mijn ouders verzetten zich er nog tegen nu opeens, afspraak was dat ik het mediacenter zou betalen en zij de tv kaart(en) alleen 2x of zelfs 1x floppydtv + alphacrypt zien hun niet zitten.
Dus dan gok ik helemaal dat ik aan analoog vast zit totdat ik op m'n eigen zit :X
Dus zal het wel analoog worden met 150E voor een dual tuner.
En uiteindelijk blijf je gewoon bij analoog :P. Als de kabelaars niet zo eigenwijs waren en gewoon het standaardpakket zonder encryptie op de kabel zouden zetten had je dit probleem niet. Maarja, @home wil zelf ook niet dat digitale TV doorbreekt.. Ze willen alleen controleren welke apparatuur hun klanten gebruiken..
Zodra ik op m'n eigen zit (waarschijnlijk regio Eindhoven ivm werk) dan heb ik wel de keuze uit DVB-T en DVB-C, en misschien wel DVB-S (gezien dat er van die schotels zijn die je mooi kan weg werken in topic van DVB-S draadje).
Ik zou je zeker aanraden te kijken naar de Multytenne dan, in zuid-midden/oost Nederland werkt die prima, en heel klein. En als je kan knutselen kan je altijd nog proberen hem in een plastic doos te stoppen (wel dunne wanden gebruiken dan).
Ik neig nu dus naar DVB-C en voor over een paar maanden naar DVB-T.
Maar je bent toch weg over een paar maanden? Je ouders zijn niet blij met de dure aanschaf van Alphacrypts e.d., dus waarom zet je niet gewoon analoog voor ze neer, en neem je als je op jezelf zit straks de oplossing die je zelf goed zou vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hun willen ook digitaal, en tegen die tijd mag ik voor hun ook een, dan wel goedkopere, media center bouwen.

Ben nu al een case aan het ontwerpen (cip zal over een paar maanden wel hier te zien zijn) en alle oude hardware zo'n beetje mogen miijn ouders houden, vandaar ook dat hun de tuner zouden betalen.
Helaas lopen die constant te zeuren over geld terwijl ik alleen al 350E uit trek voor de bouw van een media center kast XD

Maar wij betalen betalen geloof ik gewoon vast recht aan de Essent, hebben we ook internet van en telefonie, al is dat onder de naam @home dat blijft toch gewoon Essent?

En wat betreft Eindhoven dat zie ik tegen die tijd wel, neem de tip iig in overweging.

Tja als ze zo eigenwijs zijn zet ik hier gewoon analoof voor ze neer, wat ik zelf wil weet ik wel :P
Ben het er ook helemaal mee eens dat ze alle zenders die je al kan ontvangen ook gewoon vrij digitaal moeten doorgeven, immers je bent toch al klant bij hun, en betaald al niks extra's, en omdat het gratis is is het de enige reden dat het geen koppelverkoop is, anders had ik al lang een proefproces begonnen want dat is immers strafbaar.
Dat het controle freaks zijn dat is iets wat zeker is, en ik hoop dat ze met dvb-t meer open gaan gooien en het bereik beter wordt want dan moeten ze wel min of meer.

Weet je, ik heb mijn best gedaan het uit te zoeken, en als mijn ouders geen kant op willen so be it, dan krijgen ze gewoon analoog, want die flatscreen is toch van mij, denk niet dat ze dat op hun oude tv-tje het verschil gaan zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 01:00:
Maar wij betalen betalen geloof ik gewoon vast recht aan de Essent, hebben we ook internet van en telefonie, al is dat onder de naam @home dat blijft toch gewoon Essent?
Ik zou maar stoppen met geld sturen naar Essent want @home heeft niets meer met Essent te maken.

Leuk, telefonie.. Jullie zijn standaard dus niet bereikbaar? :+ (schijnt voor geen meter te werken :P)

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 18-02-2007 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen volgens mij zijn wij de enige waar bellen altijd lukt en het altijd stabiel is :+
Enige probleem is dat de telefoon soms zeer kort overgaat hier, en maar heel af en toe gemiste oproepen.
Maar idd andere schijnen helemaal niet bereikbaar te zijn of alleen maar gebeld kunnen te worden, of alleen maat te kunnen bellen juist.
Zelf heb ik een 06 en hoef geen vaste aansluiting meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:02
W3ird_N3rd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 02:25:
[...]

Ik zou maar stoppen met geld sturen naar Essent want @home heeft niets meer met Essent te maken.

Leuk, telefonie.. Jullie zijn standaard dus niet bereikbaar? :+ (schijnt voor geen meter te werken :P)
@home internet en telefonie werkt wel een stukje beter in de gemeente Boxmeer zover ik weet. Maar ja je wilt ook niet weten wat ze daar allemaal aan apparatuur hebben vervangen/ geplaatst in 4 maandjes tijd :o
Alle AOP's vervangen, modem/routers zijn allemaal naar wijkcentrale verhuisd. In de eindversterker ook nog een speciaal soort modem :P
En dat was alleen nog maar voor het internet verhaal ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven we zitten in dezelfde regio en de laatste tijd is hier zeer veel onderhoud gepleegd idd.

Maar we zijn eruit het wordt dvb-c met 2 technotrend kaarten 1 ci module en 1 cam.
Zeer waarschijnlijk ga ik voor 2x Technotrend 2300's dan heb ik voor 2x 75E een leuk setje kaartes, voor 50E extra een alphacrypt. en voor 15E een ci bracket (we zitten niet ver van Duitsland af dus kijk veel op de Duitse ebay an dat is best interessant zeg maar.

Het blijkt dat jem etdie kaarten heel makkelijk met 2 kaarten 1 ci module kan aansturen, joy :)
Nu alleen nog de vraag welk mobo prop ik in mijn media center :+
En wanneer heb ik tijd om te beginnen de nieuwe media center te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Jammer dat je betaald voor een fully featured kaart terwijl dat met een moderne CPU geen zin heeft.

Voor 50 euro kan je helemaal geen Alphacrypt kopen.

En je weet dat je maar 1 kanaal tegelijk kan kijken? En gecodeerd opnemen.. Vraag me af of dat lukt met zo'n setup.

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 18-02-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Twee kaarten, is twee tuners. Dus dat kan het probleem niet zijn.
De alphacrypt zou ook probleemloos twee kanalen kunnen decoderen.
Ik denk toch dat de software eerder de bottleneck is (ook wat betreft de (on)gecodeerd opnemen kwestie).

Nu ik hier toch post, een vraag aan jullie.
Voor de mensen die hier zelf een media center hebben zitten bouwen... Welke videokaart gebruiken jullie om tv te kijken via de ouderwetse CRT TV. Of kijkt iedereen hier een tft/plasma en dus via dvi?

Ik heb namelijk het idee dat je op een crt tv nooit echt een lekker beeld kan toveren via je pc.
Composiet is gewoon ruk, rgb scart is nog wel te solderen, maar hoe zijn de ervaringen?
Dus welke videokaart gebruik je om een crt tv aan te sturen? en wat voor kabels?

[ Voor 8% gewijzigd door job op 18-02-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

job schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:30:
Twee kaarten, is twee tuners. Dus dat kan het probleem niet zijn.
De alphacrypt zou ook probleemloos twee kanalen kunnen decoderen.
Tegelijk, op verschillende transponders?

Vrees van niet..
Nu ik hier toch post, een vraag aan jullie.
Voor de mensen die hier zelf een media center hebben zitten bouwen... Welke videokaart gebruiken jullie om tv te kijken via de ouderwetse CRT. Of kijkt iedereen hier een tft/plasma en dus via dvi?

Ik heb namelijk het idee dat je op een crt nooit echt een lekker beeld kan toveren via je pc.
Composiet is gewoon ruk, rgb scart is nog wel te solderen, maar hoe zijn de ervaringen?
Dus welke videokaart gebruik je om een crt aan te sturen? en wat voor kabels?
Een TV bedoel je nu zeker? Monitoren stuur ik perfect met D-sub aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan, maar natuurlijk kan ik het er hier niet over hebben hoe dat zit.
De cam hoeft geeneens in de pc te zitten naar nu blijkt, en kun je zelfs over internet delen.

En ja je kunt 2e hands op ebay duitsland een alphacrypt kopen voor 50E, sterker nog ik heb er al een gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:12:
Het kan, maar natuurlijk kan ik het er hier niet over hebben hoe dat zit.
De cam hoeft geeneens in de pc te zitten naar nu blijkt, en kun je zelfs over internet delen.
Over internet delen praten we hier niet over uiteraard.

Dan heb je helemaal geen Alphacrypt nodig. Alleen een Phoenixreader en een PC als server, kan je over je lokale netwerkje (of localhost zo je wenst) de kaart delen. Dat kan idd wel.

Alphacrypt kan het niet. In theorie zou je wel gecodeerd op kunnen nemen en dat later weer decoderen. Maar dan moet de CAM gewoon erin zitten met kaart, dat is heel wat anders.
En ja je kunt 2e hands op ebay duitsland een alphacrypt kopen voor 50E, sterker nog ik heb er al een gewonnen.
Hoogstwaarschijnlijk heb je een light. Helaas pindakaas maar daar heb je geen reet aan.

Hoewel 2dehands.. Maar 2dehands zijn ze toch wel meer waard? Echt geen light? Betrouwbare verkoper? Linkje? Ben benieuwd! Zou jammer zijn als ze nog maar zo weinig waard zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 18-02-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

W3ird_N3rd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:58:
[...]

Tegelijk, op verschillende transponders?

Vrees van niet..
Hmm, vraag me af waarom men op het sat4all forum druk in weer zijn gegaan met de alphacrypt icm een topfield pvr4200. Het opnemen van een andere stream dan wanneer je keek lukte daar niet goed mee... Maar als dit gewoon niet mogelijk zou zijn geweest, dan zouden ze het toch uberhaupt niet eens geprobeerd hebben.

Dacht namelijk ook dat dat de kracht was van de alphacrypt, dat deze meerdere streams tegelijkertijd kon decoderen. (naast het feit dat hij geschikt is voor meerdere coderingen).
Ik zal eens opzoek gaan naar specs van het ding (de mascom site is een ramp wat dat betreft).
[...]

Een TV bedoel je nu zeker? Monitoren stuur ik perfect met D-sub aan.
Jep, een tv bedoel ik :)
Zal de boel even verduidelijken.

[ Voor 60% gewijzigd door job op 18-02-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://cgi.ebay.de/AlphaC...77740QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/ALPHAC...77740QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/Alphac...77740QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/Mascom...77740QQrdZ1QQcmdZViewItem

Voor die prijs zijn dat light dan?
Vind er voor die prijs wel meer, voor tussen de 50 en 60E heb je er eentje.

Je kunt het idd met een cardreader, maar ook via een cam blijkt naar wat geinformeerd te hebben al is dat lastiger, maar dat blijft zeer waarschijnlijk werken, want je hebt ook geen software nodig dan.

Boeiend als het toch niet blijkt te werken koop ik gewoon een 2e alphacrypt bij, voor 200E met een beetje zoeken ben ik ook klaar voor 2 tuners en 2 cams :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

job schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:45:
[...]
Hmm, vraag me af waarom men op het sat4all forum druk in weer zijn gegaan met de alphacrypt icm een topfield pvr4200. Het opnemen van een andere stream dan wanneer je keek lukte daar niet goed mee... Maar als dit gewoon niet mogelijk zou zijn geweest, dan zouden ze het toch uberhaupt niet eens geprobeerd hebben.

Dacht namelijk ook dat dat de kracht was van de alphacrypt, dat deze meerdere streams tegelijkertijd kon decoderen. (naast het feit dat hij geschikt is voor meerdere coderingen).
Ik zal eens opzoek gaan naar specs van het ding (de mascom site is een ramp wat dat betreft).
Je hoeft voor eeb Topfield 4000 absoluut geen DUAL CAM aan te schaffen, dat is weggegooid geld. De topfield neemt zo nodig gecodeerd op en heeft aan een gewone CAM genoeg. Sterker nog, de 4000 kan alleen maar met "single" CAMs werken, dus de dure dual cam wordt als eenvoudige cam gebruikt.
Tot nu toe werkt geen enkele dual CAM echt betrouwbaar. Alleen als beide zenders op dezelfde transponder zitten werkt het, want geen een ontvanger voegt de streams van beide tuners samen.

Gecodeerd opnemen is geen enkel probleem. Je kunt de gecodeerde opname tot het eind van de volgende kalendermaand probleemloos kijken, en je kunt 'm altijd versneld en/of 's nachts decoderen als je 'm langer wil bewaren. Bij het afspelen merk je geen verschil. Gecodeerd kunnen opnemen is geen probleem maar een feature.
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:56:

http://cgi.ebay.de/ALPHAC...77740QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/Alphac...77740QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/Mascom...77740QQrdZ1QQcmdZViewItem

Voor die prijs zijn dat light dan?
Vind er voor die prijs wel meer, voor tussen de 50 en 60E heb je er eentje.

Je kunt het idd met een cardreader, maar ook via een cam blijkt naar wat geinformeerd te hebben al is dat lastiger, maar dat blijft zeer waarschijnlijk werken, want je hebt ook geen software nodig dan.

Boeiend als het toch niet blijkt te werken koop ik gewoon een 2e alphacrypt bij, voor 200E met een beetje zoeken ben ik ook klaar voor 2 tuners en 2 cams :)
Jammer! (ze zijn dus weinig meer waard) Maar 1 ding is vreemd. Waar komen die 3.10 modules vandaan. 3.10 bestaat namelijk niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Mentalist op 18-02-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
3.10 is al een tijd geleden aangekondigt en had al uit moeten zijn. Er worden al een tijdje kaarten mee uitgeleverd, maar door een bug word het waarschijnlijk wachten op 3.11 om te kunnen upgraden.

Misschien dat multi-channel decrypting dan ook goed werkt (Alphacrypt zou er theoretisch 8 aan moeten kunnen, maar schijnt in de praktijk nogal tegen te vallen)

[ Voor 71% gewijzigd door Klaus_1250 op 19-02-2007 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

W3ird_N3rd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:11:
quote: http://www.sat4all.com/fo...p;an=0&page=0#1312699
Je hoeft voor eeb Topfield 4000 absoluut geen DUAL CAM aan te schaffen, dat is weggegooid geld. De topfield neemt zo nodig gecodeerd op en heeft aan een gewone CAM genoeg. Sterker nog, de 4000 kan alleen maar met "single" CAMs werken, dus de dure dual cam wordt als eenvoudige cam gebruikt.
Aah, verrek. Ik bedoelde de topfield 5200 pvr. excuses.
Daarmee zou het wel mogelijk moeten zijn, feit is dat het nog niet lekker werkt.
De alphacrypt zou het decoderen van 2 streams moeten ondersteunen... maar specs daarvan heb ik nog niet echt kunnen vinden.

Maar ik ben in elkgeval benieuwd hoe ver Iruja komt :)

[ Voor 20% gewijzigd door job op 19-02-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balloon
Kreeg vandaag mijn CineView-module, bleek een TechnoTrend te zijn. Gaat dus niet werken met een KNC -kaart. Mooi balen, gaat weer een week kosten voor dat in orde is.

Vraagje: Heeft iemand de KNC TV-station met CI-module/Alphacrypt CAM draaien onder windows (specifiek: MediaPortal)? Het draait bij mij nu prima zonder CI-module, maar ik ben Nederland 1 inmiddels wel zat, en ben nu dus in blijde verwachting van een CI-module. Alphacrypt heb ik al.

Nu begrijp ik echter dat voor de aansturing van de CI-module/Alphacrypt aparte drivers nodig hebt, of zelfs een apart programma om de CI-module aan te sturen? Wie kan/wil hierover wat roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke (interne) kaart kan je nou het beste hebben?
Het lijkt erop dat de goedkoopste in dit geval ook de beste is (technotrend c1500 icm CI-module). Of is FloppyDTV beter? Na een beetje browsen op internet lijkt het me vooral veel duurder dan dat het beter werkt. Overigens heb ik het wel over het functioneren onder MediaPortal..voordat het met een product werkt van M$ ben ik toch weer een jaar verder :Y))

Ik wil er graag alles mee kunnen kijken (casema dtv) en kunnen opnemen. Het enige wat me een beetje tegenstaat is dat beide kaarten volgens mij aan software-decodering doen, terwijl hardware decodering mijns inziens een veel beter alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:14:
Ik wil er graag alles mee kunnen kijken (casema dtv) en kunnen opnemen. Het enige wat me een beetje tegenstaat is dat beide kaarten volgens mij aan software-decodering doen, terwijl hardware decodering mijns inziens een veel beter alternatief is.
Waarom? Iedere moderne CPU heeft geen problemen meer met software decoding hoor :).

En software decoding scheelt je bandbreedte op de PCI bus, dus mochten daar nog andere apparaten aan hangen die veel bandbreedte nodig hebben.. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 20-02-2007 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:14:
Welke (interne) kaart kan je nou het beste hebben?
Het lijkt erop dat de goedkoopste in dit geval ook de beste is (technotrend c1500 icm CI-module). Of is FloppyDTV beter? Na een beetje browsen op internet lijkt het me vooral veel duurder dan dat het beter werkt. Overigens heb ik het wel over het functioneren onder MediaPortal..voordat het met een product werkt van M$ ben ik toch weer een jaar verder :Y))

k heb het werkend met een Technotrend c1500 met een CI en een Alphacrypt. Dit werkt idd -voor zover ik het voor elkaar gekregen heb- alleen met mediaportal, mediacenter krijg ik het gewoon niet werkend. Vrij irri maarjah.

Wat nog veel vervelender is, is dat ik niet lekker kan zappen meer. Duurt soms echt lang voordat ik beeld heb. Dat is wel erg jammer. ps. Heb ook casema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:27:
[...]
Maar ik ben in elkgeval benieuwd hoe ver Iruja komt :)
ik ook :Y
job schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:30:
Ik heb namelijk het idee dat je op een crt tv nooit echt een lekker beeld kan toveren via je pc.
Dus welke videokaart gebruik je om een crt tv aan te sturen? en wat voor kabels?
Ik heb een geforce7300 met s-video out en een philips blackline tv met s-video. Vraag blijft wat je bedoelt met 'lekker beeld'. Met s-video heb je in ieder geval veel minder 'flicker'. Kleine tekst is moeilijk te lezen, maar dat vind ik niet belangrijk. Doordat de huidige digitale beeldkwaliteit nog niet echt scherp is (hier althans), kun je het beter op een crt kijken dan op een tft :)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf ook want ik ga op info van andere af :P
Met de carnaval ligt zelfs de post stil hier dus voor volgende week komt er van testen sowieso helemaal niks.
Daarbij moet ik ook nog zo'n kaartje bij @home digitaal aanvragen en heb geen idee hoe lang dat duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Kaart aanvragen is een kwestie van de lokale electronica winkel binnenlopen, en startpakket aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

job schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:38:
Kaart aanvragen is een kwestie van de lokale electronica winkel binnenlopen, en startpakket aanschaffen.
Klopt, kost 15 euro en werkt dan direct out of the box voor 2 weken met volledig pakket.

Dat is wel handig eraan, mocht je ooit het hele pakket uit willen proberen, dan kan dat altijd door voor 15 euro voor 2 weken zo'n kaart kopen.

Fact is.. Kaartjes blijven kopen is goedkoper dan daadwerkelijk een abo op alles nemen.

Als je de kaart regt bij @home (via internet of per aanmeldingskaart) kan je nog een paar weken naar het volledige pakket kijken, daarna val je terug op het gekozen pakket. Je kan dus als je kaartje haalt direct kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 20-02-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balloon
Bij een @Home pakket krijg je 2 maanden (gratis) toegang tot 'TV Digitaal extra' (dus ook de extra kanalen)......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
Ik heb de KNC one dvb-c in mijn PC gehangen maar krijg hem niet aan de praat (fedora core 6, kernel 2.6)
lspci:
code:
1
2
3
4
02:09.0 Multimedia controller: Philips Semiconductors SAA7146 (rev 01)
        Subsystem: KNC One Unknown device 0022
        Flags: bus master, medium devsel, latency 32, IRQ 9
        Memory at f4000000 (32-bit, non-prefetchable) [size=512]

Maw de kaart wordt gezien. Als ik daarna lsmod bekijk, zijn wel de i2c modules geladen:
code:
1
2
i2c_dev                11973  0
i2c_core               26049  1 i2c_dev

Als ik daarna modprobe:
code:
1
2
3
4
5
6
[root@linux-desktop common]# ls
ir-common.ko  saa7146.ko  saa7146_vv.ko
[root@linux-desktop common]# pwd
/lib/modules/2.6.19-1.2911.fc6/kernel/drivers/media/common
[root@linux-desktop common]# modprobe saa7146
[root@linux-desktop common]# modprobe saa7146_vv

Krijg ik in dmesg:
code:
1
Linux video capture interface: v2.00

Maar in mijn /dev/ blijft angstvallig leeg vwb dvb, geen directory die er volgens linuxtv.org wel zou moeten zijn. Moet ik nog meer modules laden? Zijn er mensen die deze chipset in fc6 draaiende hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

Wat is nu de beste manier om Tvhome op mce2005 of vista te kijken???
Ik heb op dit moment een floppydtv die morgen teruggaat omdat deze nooit goed gewerkt heeft (deze waarschijnlijk defect).

Firedtv.nl heeft klotenservices vind ik zelf, dus koop liever iets van een ander merk.
Maar is dit er alwel?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

htca schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:36:
Ik heb de KNC one dvb-c in mijn PC gehangen maar krijg hem niet aan de praat (fedora core 6, kernel 2.6)
Drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
Ik heb de handleiding gevolgd en kreeg deze melding. Ik heb al via yum alle kernel packages geinstalleerd, maar blijkbaar is er iets niet in de haak.
code:
1
File not found: /lib/modules/2.6.19-1.2895.fc6/build/.config at ./scripts/make_kconfig.pl line 30.

Morgen maar de src rpm opsnorren. ik ga nu tukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

htca schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 01:20:
[...]

Ik heb de handleiding gevolgd en kreeg deze melding. Ik heb al via yum alle kernel packages geinstalleerd, maar blijkbaar is er iets niet in de haak.
code:
1
File not found: /lib/modulg at ./scripts/make_kconfig.pl line 30.

Morgen maar de src rpm opsnorren. ik ga nu tukken
http://linuxtv.org/wiki/i...DVB#Get_required_software voor meer info.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 21-02-2007 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
Ook dit had ik natuurlijk al gedaan;
build-essential geeft een probleem
oftewel:
yum install build-essential
Geeft nul op het request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Inmiddels heb ik een uur dit topic zitten lezen, en zie ik een aantal tegenstrijdigheden. En zit dan ook met een paar vragen. Ben dan ook al even helemaal suf van de DVB-C toestand maar goed ik probeer het nog even. Sorry dat ik het linux stukje even onderbreek.

nieuws: Windows Media Center krijgt nieuw jasje is te lezen dat Vista wel met DVB-C overweg kan. Echter heb ik nu al een aantal kaartjes bekeken, maar bij geen een leverancier kon ik vista drivers vinden, hoe zit dat? Werkt dat ook gewoon met de BDA drivers? Of zijn 'normale' vista drivers ook goed genoeg als je MCE van Vista wilt gebruiken?

De tweede vraag is of er nu al dual tuner kaartjes zijn waar ook 2 smartcards op kunnen worden aangesloten.

Op dit moment heb ik MCE2005 met anologe tv en dual tuner, en wil erg graag naar DVB-C overstappen, maar heb in de kast geen ruimte voor 2 pci sloten.
Mijn wens is dan ook een dual tuner waarop 2 smartcards kunnen worden aangesloten en ook werkbaar is met MCE. (vista of 2005)

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:41
Op dit moment heb ik MCE2005 met anologe tv en dual tuner, en wil erg graag naar DVB-C overstappen, maar heb in de kast geen ruimte voor 2 pci sloten.
Mijn wens is dan ook een dual tuner waarop 2 smartcards kunnen worden aangesloten en ook werkbaar is met MCE. (vista of 2005)
bij ruimtegebrek kun je sowieso de firedtv of floppydtv overwegen. Heb je wel firewire nodig

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Is er al iets anders wat werkt met MCE en tvhome ipv. floppydtv of firedtv???
kan er zo weinig over vinden namelijk.

• houthakker

houthakker

Poehé

staat gewoon in dit topic hoor. De technotrend 1500C + CI werkt ook onder MCE

Misschien eens tijd voor deel 2 met een geupdate startpost?

Het staat gewoon in de startpost... :/

[ Voor 44% gewijzigd door houthakker op 22-02-2007 09:42 ]

Specs

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

houthakker schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 09:41:
staat gewoon in dit topic hoor. De technotrend 1500C + CI werkt ook onder MCE

Misschien eens tijd voor deel 2 met een geupdate startpost?

Het staat gewoon in de startpost... :/
ook met Tvhome van essent???
Zonder CI interface???
Ik weet het niet hoor.

Misschien is dat inderdaad wel handig voor een deel 2 (ook aangezien dit deel op 40 paginas staat)
Mee te nemen, welke kaarten en hoe ze met welke provider werken.
Daar is niks illegaals aan, dus dat kan gewoon prima

[ Voor 28% gewijzigd door Redwood op 22-02-2007 11:20 ]

• houthakker

houthakker

Poehé

Hoe bedoel je zonder CI interface? Wil je alleen nederland 1 ontvangen? :+. inc. met MCE heb je altijd een CI nodig (de firedtv heeft ook een CI). En casema, essent, delta werken allemaal hetzelfde.

Specs

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

houthakker schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:29:
Hoe bedoel je zonder CI interface? Wil je alleen nederland 1 ontvangen? :+. inc. met MCE heb je altijd een CI nodig (de firedtv heeft ook een CI). En casema, essent, delta werken allemaal hetzelfde.
Nevermind, nooit geweten dat die CI een aparte device was.
Komt omdat ik gewoon poep in mijn ogen had, door de topicstart niet goed door te lezen!!!!!

Enige wat ik eigenlijk niet kan vinden, ervaringen????
Werkt het stabiel?
5.1 geluid?
HD?

[ Voor 45% gewijzigd door Redwood op 22-02-2007 12:07 ]

• htca
hij compileert nu.
FC6 heeft een probleem met architectuur. by default staat de architectuur op i586, terwijl i686 van toepassing is. maw een beetje knoeien met symbolic links helpt een heleboel.

Ik hoop dat ik Ajax haal vanavond...... niet gehaald

Ik heb de drivers kunnen compileren en via make install kunnen invoeren. Maar ik krijg nog steeds
code:
1
2
3
[root@dhcppc2 dev]# scandvb -c
using '/dev/dvb/adapter0/frontend0' and '/dev/dvb/adapter0/demux0'
main:2247: FATAL: failed to open '/dev/dvb/adapter0/frontend0': 2 No such file or directory

ook mis ik /dev/dvb

[ Voor 42% gewijzigd door htca op 22-02-2007 21:43 ]

• siepeltjuh
  • Niet online
maxtrash schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:43:
[...]

bij ruimtegebrek kun je sowieso de firedtv of floppydtv overwegen. Heb je wel firewire nodig
Dat is waar, maar ik hou niet zo van die externe oplossingen, vind het gewoon een rommetlje achter de HTPC, en wil graag die zooi intern hebben.
Niemand dus die meer vista info of alles in 1 oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:41
siepeltjuh schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:00:
[...]

Dat is waar, maar ik hou niet zo van die externe oplossingen, vind het gewoon een rommetlje achter de HTPC, en wil graag die zooi intern hebben.
Niemand dus die meer vista info of alles in 1 oplossing weet?
de floppydtv is intern, zit op de plaats van de floppydrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
Hij wordt herkend!

Voor de geinteresseerden;
ik heb een nieuw geproduceerd kaartje dat een device id heeft dat nog niet wordt herkend (0022). Na de download van de v4l drivers, moesten een aantal files worden aangepast. Zie ook deze thread, is bovendien goed voor je duits.
Zoals jullie begrijpen heb ik het euforische gevoel niet kunnen onderdrukken en heb dit uitgebreid gevierd en ga van het weekend aan de slag om een channels.conf te bouwen (ben benieuwd of dat gaat lukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 11:56
maxtrash schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 00:32:
[...]
de floppydtv is intern, zit op de plaats van d floppydrive?
Dat kan. Je kunt hem idd op de plek van een floppydrive plaatsen.
Er zit echter ook een PCI adapter bij. Middels deze adapter kun je de Floppy DTV plaatsen waar je normaal gesproken een PCI kaart zou plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-everywhere.com/cms/en/cms_daten/bilder/FloppyPCI2.bmp

[ Voor 37% gewijzigd door RAPWare op 23-02-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
@ Rapware
Waar haal je dat nou weer vandaan dan? Op de site die in de startpost word vermeld over flopydtv word deze kaart nergens genoemd. Overigens is het ook geen dual tuner, wat ik wel graag wil hebben.
De floppy versie valt ook af, omdat ik geen 3,5 bay heb.
Het lijkt wel alsog ik weer eens het onmogelijke wil :( Het gaat om dit kastje:

Ik zie al wat je bedoeld, je haalt de 3,5 behuizing eraf, monteert er een PCI plaatje voor, en is nog steeds via firewire aangesloten. Dat klinkt al veel belovend, maar nog steeds niet dual tuner.
Afbeeldingslocatie: http://www.promedion.nl/estore3/uploadimagesdiv/MMC1.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door siepeltjuh op 23-02-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat de hiper media chassis? Ik heb em vandaag binnengekregen. Ik vrees alleen dat het onmogelijk gaat worden om een floppydtv erin te krijgen. Nou ja, het is niet zozeer de kaart zelf, maar in combinatie met de ci module en de CAM

-> hoeveel ruimte neemt dat ding nu precies in? :S

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 18:14 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.