[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 173.582 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:53
Dat RTL ooit op een vaste lijn binnen gaat komen klopt niet, want dan zouden ze niet meer vanuit Luxemburg uitzenden en daardus de media-/reclamewet niet kunnen omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 18:53

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Kan iemand misschien een lijst maken van wat er bij welke provider nou wel werkt. Ik blijf maar lezen en lezen in dit topic, maar echt duidelijk wordt het niet. Misschien ook een idee voor de start post.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Caiway, Rekam: standaardpakket FTA, ieder DVB-C apparaat werkt zonder problemen
@home, Casema, Multikabel, extra pakket Caiway: Alphacrypt en met geknoei Phoenixreader
UPC: leuk als je de nagra keys kan vinden en wil hobbyen (wat je hier niet mag posten), if not forget it. Standaardpakket schijnt FTA te zijn soms maar die status is onbetrouwbaar.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:18
topicstart is inderdaad erg verouderd en ik word er ook niet wijzer van.

gewoon een lijst met providers, met daaronder de benodigde hardware en OS waar het op werkt. Ik lees ook dat je bij sommige programma's een soort programma lijst moet maken, dus linkje daarnaar zou ook mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

W3ird_N3rd schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:29:
Caiway, Rekam: standaardpakket FTA, ieder DVB-C apparaat werkt zonder problemen
@home, Casema, Multikabel, extra pakket Caiway: Alphacrypt en met geknoei Phoenixreader
UPC: leuk als je de nagra keys kan vinden en wil hobbyen (wat je hier niet mag posten), if not forget it. Standaardpakket schijnt FTA te zijn soms maar die status is onbetrouwbaar.
Dus:
Groen = OK
Rood = Niet OK
Blauw = Opmerking (MouseOver)

Wat werkt bij welke provider?
ProviderFTAEncrypted
CaiwayStandaard Pakket (50 zenders)Alphacrypt, Phoenixreader
Casema-Alphacrypt, Phoenixreader
@Home-Alphacrypt, Phoenixreader
Multikabel-Alphacrypt, Phoenixreader
UPCNed1,2,3;RTL4,5,7;SBS6;Veronica;Net5;TienAlleen met keys
RekamStandaard PakketAlphacrypt, Phoenixreader

Tevens lijken er geen nagra keys meer te zijn na de update door UPC.

Verder heb ik laatst een artikel gelezen wat ik nu niet meer kan vinden, dat alle providers uiteindelijk gebruik gaan maken van hetzelfde systeem. Heeft iemand dit ook gelezen of weet iemand waar dit artikel staat?

[ Voor 23% gewijzigd door |sWORDs| op 09-04-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Dat ging over interactieve TV.

Dit is nu digitaal bij Rekam:

1 RNN7 10 Tien48 Omroep Zeeland49 Omroep Brabant50 RTV Drenthe51 RTV Noord
91 Liberty TV43 Omrop Fryslân44 L1 L1mburg45 RTV Oost46 Gelderland47 RTV N-Holland 20 BBC-World22 Euronews23 CNBC24 NGC29 Phoenix CNE90 LiveShop

Vanaf 19 april erbij:

* Ned 1 #* Ned 2 #* Ned 3 #* Tien # * NGC #* ARD# * Nickelodeon #* BBC-World #* CNN #

Vanaf 5 juni:

* ZDF* WDR* SWR* BBC 1* BBC 2* Bloomberg* France 2* TVE-int* RAI Uno* RTL (duits)* Euronews* TV Rijnmond

Vermoedelijk allemaal zonder encryptie. HD1 en HD2/5 zitten er nu ook al op, ook zonder encryptie afaik.

Wat je allemaal wel niet kan krijgen als je gewoon door blijft zeuren dat je het gratis wil.

Meer info http://www.rekam.nl/images/stories/rekamkaartje_20070402.pdf

Keys kunnen trouwens wel weer komen, voor D+ en Premiere zijn ook nog steeds keys, ik zou niet weten waarom UPC iets magisch zou hebben waardoor daar geen keys voor zouden kunnen komen. Alleen moet iemand ze dan wel ff online zetten, en mogelijk moet je dan iedere 3 dagen nieuwe keys zoeken.

Ik hoop persoonlijk dat het UPC NIET lukt om de mediaboxen te patchen en dat ze ze ALLEMAAL moeten vervangen >:). Dat zal ze leren in het vervolg een CAM te ondersteunen.

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 09-04-2007 17:53 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 21:48
Sillymidget schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:51:Maar ik zie als ik hem op FireDTV.nl selecteer, dat er een afstandsbediening bij zit. Is deze alleen om dat ding in te stellen, of ook om te zappen? Is het dan gewoon infrarood? (aangezien ik al een Logitech Harmony heb).
Waarom bestel je hem niet net als ik www.digital-everywhere.com, de producent? Daar kost hij hetzelfde en daar kan je hem voor 2 tientjes minder zonder de remote (MCE uitvoering) bestellen. Er zit inderdaad gewoon een I.R. ontvanger op, maar de besturing gaat toch via de Media Center remote/ I.R. ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Sja, maar tot nog toe zijn er dus slechts 1 x keys geweest in oktober 06, welke een paar weken gewerkt hebben. Hoog uit een paar weken per half jaar kijken is niet echt een optie. Ik heb de PVR box, maar zou graag een tweede toestel aansluiten. Echter heeft UPC deze mogelijkheid niet, omdat ze bang zijn voor veel problemen. Hier moet het echt geen probleem zijn, hirschjes met retourversterking. Misschien moet ik 's avonds gewoon de decoder maar onder de arm meenemen naar de slaapkamer, of het gokken met de FTA kanalen en een DBOX in de slaapkamer.

Mijn voorkeur zou zijn om de PVR naar de slaapkamer te verhuizen en in de woonkamer een mce pc te gebruiken met encrypted channels.

[ Voor 26% gewijzigd door |sWORDs| op 09-04-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150066

Sillymidget schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:51:
Zover ik begrijp is de FloppyDTV of de FireDTV een goede keuze omdat hierbij geen appart CI pci-kaart bij gekozen hoeft te worden. Maar ik zie als ik hem op FireDTV.nl selecteer, dat er een afstandsbediening bij zit. Is deze alleen om dat ding in te stellen, of ook om te zappen? Is het dan gewoon infrarood? (aangezien ik al een Logitech Harmony heb).
Je kan hem idd ook zonder remote bestellen (OEM versie). Je moet dan gewoon de 'floppyDTV decoder' kiezen, dan krijg je een dropdowntje met de OEM versie ertussen.
Als iemand op mijn vragen antwoord zou hebben of zelf als ongeveer dezelfde config heeft, hoor ik het graag.

De standaard HD-zenders (NGC en Discovery) welke gratis zijn voor bij Casema DTV, werken deze ook gewoon? Dat als ze later meer zenders naar HD gaan upgraden en het blijft in het gratis pakket ik deze setup gewoon kan blijven gebruiken.
Ik heb de floppyDTV als PCI in een Hiper media chassis met een Alphacrypt CAM. Er staat wel MediaPortal op (Het OS is wel windows MCE, maar ik vond het een afschuwelijk programma). De TV plugin van MP kan alle zenders van Casema prima vinden en ja, die HD zenders werken ook. Ergens in de handleiding stond volgens mij ook wel dat de floppyDTV HD-ready is.

Nadeel van het ding vind ik wel dat het zappen niet al te snel gaat, maar dat zal wel komen doordat ie bij iedere zender eerst de decryptie opnieuw moet opzetten. Die beveiligingen ook tegenwoordig :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 20:35

Distortion

Bottle to Throttle

Anoniem: 150066 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:50:
[...]

Ik heb de floppyDTV als PCI in een Hiper media chassis met een Alphacrypt CAM. Er staat wel MediaPortal op (Het OS is wel windows MCE, maar ik vond het een afschuwelijk programma). De TV plugin van MP kan alle zenders van Casema prima vinden en ja, die HD zenders werken ook. Ergens in de handleiding stond volgens mij ook wel dat de floppyDTV HD-ready is.

Nadeel van het ding vind ik wel dat het zappen niet al te snel gaat, maar dat zal wel komen doordat ie bij iedere zender eerst de decryptie opnieuw moet opzetten. Die beveiligingen ook tegenwoordig :N
Zou jij mij duidelijk uit kunnen leggen hoe jij de HD zenders erin gekregen hebt? Ik heb 2 Floppydtv`s icm mediaportal. Alle zenders zitten erin behalve de HD kanalen. Ik heb HD op beide smartcards, maar hij vind geen kanalen. Ik heb tvhome.

bedankt

[ Voor 15% gewijzigd door Distortion op 10-04-2007 18:36 ]

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Anoniem: 150066 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:50:
Heb je toevallig een vergelijking met die standaard Samsung decoder die je bij Casema krijgt? want langzamer dan dat moet het echt niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zie wat mensen klagen over dat de startpost outdated zou zijn. Als iemand zich geroepen voelt om een deel 2 te maken: ga je gang. Als je (delen van) de oude startpost daarin mee wilt nemen, is dat ook best.

Ik heb te weinig tijd om het bij te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Nouja, klagen niet. Alleen een opmerking dat een toevoeging wel handig zou zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 09:10
Iemand toevallig al ervaringen met de 3.11 firmware voor de Alphacrypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flyby_Wire schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:34:
[...]
Zou jij mij duidelijk uit kunnen leggen hoe jij de HD zenders erin gekregen hebt? Ik heb 2 Floppydtv`s icm mediaportal. Alle zenders zitten erin behalve de HD kanalen. Ik heb HD op beide smartcards, maar hij vind geen kanalen. Ik heb tvhome.
Gebruik je ook MediaPortal? Zelf heb ik eerst TVE3 geprobeerd, maar was wel erg beta. k gebruik nu de standaard MyTV plugin. Ze hebben daar geen file met 'tuning parameters' bij voor casema, maar die bleken wel bij TVE3 te zitten. Daarmee vond ie gewoon alle zenders in een keer. Kan zijn omdat ik casema heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sillymidget schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:49:
[...]
Heb je toevallig een vergelijking met die standaard Samsung decoder die je bij Casema krijgt? want langzamer dan dat moet het echt niet worden.
Mja, ongeveer net zo snel denk ik, maar ik was eerst niet-digitale kabel gewend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 20:35

Distortion

Bottle to Throttle

Anoniem: 150066 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:02:
[...]

Gebruik je ook MediaPortal? Zelf heb ik eerst TVE3 geprobeerd, maar was wel erg beta. k gebruik nu de standaard MyTV plugin. Ze hebben daar geen file met 'tuning parameters' bij voor casema, maar die bleken wel bij TVE3 te zitten. Daarmee vond ie gewoon alle zenders in een keer. Kan zijn omdat ik casema heb...
Ja ik gebruik ook mediaportal. Maar wat is TVE3?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98752

Schopje

hey,

Ik heb een vraag:

Ik heb de dvb-c technotrend Budget kaart en woon in een Caiway regio (FTA dus). Alles werkt uitstekend met Vista mediacenter en ik heb daar niets over te klagen. Mijn vraag is of ik de HD-demo die Caiway ook FTA aanbied zou moeten kunnen ontvangen en zo ja, hoe ik dat dan doe.

Als ik HD-streams net zo goed kan ontvangen, zit ik erover te denken om het HD pakket aan te schaffen en de CI/Alphacrypt aan de praat te krijgen.

Kan iemand mij vertellen welke tooling ik kan gebruiken om hdtv te testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 98752 op 20-04-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Zojuist mijn FloppyDTV en AlphaCrypt binnen gekregen, dus ik dacht "EINDELIJK!"..
Echter geeft hij bij installatie aan dat het de T-versie is (en ook bij kanalen zoeken zie ik alleen maar Digitenne staan).
Ik weet zeker dat ik de C-versie heb besteld, staat zowel op internet als op factuur zelf.

Mis ik iets, of heb ik gewoon de verkeerde versie toegestuurd gekregen? Is er misschien een manier om er een C-versie van de maken?..aangezien die dingen lijkt mij toch wel hardware matig hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87709

Sillymidget schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:39:
Zojuist mijn FloppyDTV en AlphaCrypt binnen gekregen, dus ik dacht "EINDELIJK!"..
Echter geeft hij bij installatie aan dat het de T-versie is (en ook bij kanalen zoeken zie ik alleen maar Digitenne staan).
Ik weet zeker dat ik de C-versie heb besteld, staat zowel op internet als op factuur zelf.

Mis ik iets, of heb ik gewoon de verkeerde versie toegestuurd gekregen? Is er misschien een manier om er een C-versie van de maken?..aangezien die dingen lijkt mij toch wel hardware matig hetzelfde zijn.
Nou breekt m'n klomp...
Exact hetzelfde hier! Heb dus ook een C besteld en ik krijg vandaag een T binnen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Anoniem: 87709 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:44:
[...]

Nou breekt m'n klomp...
Exact hetzelfde hier! Heb dus ook een C besteld en ik krijg vandaag een T binnen. 8)7
nou dat wordt dus terug sturen.. erg jammer, had er net zon zin an ^^
als het nou andersom was geweest hadden we kunnen ruilen :P

[ Voor 77% gewijzigd door RuudBurger op 21-04-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sillymidget schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:47:
[...]
nou dat wordt dus terug sturen.. erg jammer, had er net zon zin an ^^
als het nou andersom was geweest hadden we kunnen ruilen :P
;) inderdaad.
Ik ga trouwens niet zeggen hoe lang het geduurd heeft voordat ik 't door had |:(

Nou maar hopen dat het ruilen een beetje vlot gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Anoniem: 87709 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:01:
[...]

;) inderdaad.
Ik ga trouwens niet zeggen hoe lang het geduurd heeft voordat ik 't door had |:(

Nou maar hopen dat het ruilen een beetje vlot gaat...
naja, ik zag het meteen, maar had zoiets van "zullen wel gewoon hetzelfde zijn, alleen MCE heeft alleen ondersteuning voor Terrestrial. Dus zal wel hack zijn ofzo"
Maar na ongeveer 4 uur kloten en op internet lopen zoeken maar opgegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 20:10
Goed geraden.
Aangezien MCE alleen DVB-T ondersteunt hebben ze bij Digital-Everywhere een driver geschreven die MCE laat denken dat de DVB-C tuner een DVB-T tuner is. Als je gewoon de stappen volgt die in de handleiding staan beschreven zou het allemaal gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
RAPWare schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:29:
[...]

Goed geraden.
Aangezien MCE alleen DVB-T ondersteunt hebben ze bij Digital-Everywhere een driver geschreven die MCE laat denken dat de DVB-C tuner een DVB-T tuner is. Als je gewoon de stappen volgt die in de handleiding staan beschreven zou het allemaal gewoon moeten werken.
Das leuk ja, maar als ik een firmware upgrade wil doen, naar C-versie 1.2.7, dan geeft hij aan dat dit niet kan omdat het een T-versie is. Dus ik neem aan dat ik dan WEL de verkeerde versie heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
Sillymidget schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:44:
[...]Das leuk ja, maar als ik een firmware upgrade wil doen, naar C-versie 1.2.7, dan geeft hij aan dat dit niet kan omdat het een T-versie is. Dus ik neem aan dat ik dan WEL de verkeerde versie heb?
Uuuhhh... Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sillymidget schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:44:
[...]
Das leuk ja, maar als ik een firmware upgrade wil doen, naar C-versie 1.2.7, dan geeft hij aan dat dit niet kan omdat het een T-versie is. Dus ik neem aan dat ik dan WEL de verkeerde versie heb?
Same here...
Ik kon firmware alleen flashen met T-versie firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98752 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:56:
Schopje

hey,

Ik heb een vraag:

Ik heb de dvb-c technotrend Budget kaart en woon in een Caiway regio (FTA dus). Alles werkt uitstekend met Vista mediacenter en ik heb daar niets over te klagen. Mijn vraag is of ik de HD-demo die Caiway ook FTA aanbied zou moeten kunnen ontvangen en zo ja, hoe ik dat dan doe.

Als ik HD-streams net zo goed kan ontvangen, zit ik erover te denken om het HD pakket aan te schaffen en de CI/Alphacrypt aan de praat te krijgen.

Kan iemand mij vertellen welke tooling ik kan gebruiken om hdtv te testen.
Het is in middels gelukt om met TT-mediacenter het hd demo kanaal te ontvangen. Het ziet er best leuk uit. maar nu kan ik met VistaMce rtl4/5/7 niet meer ontvangen. hij ontvangt 1 transponder frequentie gewoon niet en ik weet niet wat ik eraan kan doen. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterfj|IA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-05-2007
Hallo allemaal,

Zo na een hele hoop info verzameld te hebben hier nou toch ook maar eens aangemeld.
Want ik blijf met vragen zitten.

Wie kan mij vertellen wat een goede, werkende manier is om digitale televisie van casema (incl. HDTV) via mijn pc te kunnen kijken en opnemen. Ik heb momenteel windows Vista home premium op de pc staan en wil graag de mediacenter van windows gebruiken voor het kijken en opnemen van tv.

Ik heb net het een en ander gelezen over FloppyDTV en dat lijkt me wel wat. Maar ik lees ook weer dingen dat het alleen met een dvb-T kan in windows en dat de dvb-c dan 'vermomd' wordt als een dvb-T. Maar dat je dan weer geen firmware kan installeren. En ga zo maar door.

Met andere woorden ik ben er nog niet uit. Wie kan mij adviseren over een goed werkende en niet al te kostbare oplossing?

Gr.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:51:
Iemand toevallig al ervaringen met de 3.11 firmware voor de Alphacrypt?
ik probeer die firmware erop te zetten maar het wil niet echt lukken via de laptop ik krijg een melding in het duits waar ik weining mee kan

weet iemand misschien hoe ik die nieuwe firmware erop kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
wouterfj schreef op maandag 23 april 2007 @ 17:37:
Hallo allemaal,

Zo na een hele hoop info verzameld te hebben hier nou toch ook maar eens aangemeld.
Want ik blijf met vragen zitten.

Wie kan mij vertellen wat een goede, werkende manier is om digitale televisie van casema (incl. HDTV) via mijn pc te kunnen kijken en opnemen. Ik heb momenteel windows Vista home premium op de pc staan en wil graag de mediacenter van windows gebruiken voor het kijken en opnemen van tv.

Ik heb net het een en ander gelezen over FloppyDTV en dat lijkt me wel wat. Maar ik lees ook weer dingen dat het alleen met een dvb-T kan in windows en dat de dvb-c dan 'vermomd' wordt als een dvb-T. Maar dat je dan weer geen firmware kan installeren. En ga zo maar door.

Met andere woorden ik ben er nog niet uit. Wie kan mij adviseren over een goed werkende en niet al te kostbare oplossing?

Gr.

Wouter
De FloppyDTV Cable versie moet gewoon werken onder Vista icm met Casema. Waar wij het op de vorige pagina over hadden komt omdat wij/ik de verkeerde versie FloppyDTV hadden gekregen (de T-versie dus).
Let dus goed op dat je de Kabel versie neemt en hopen dat jij wel de goede versie toegestuurd krijgt ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Laatst online: 23-05 12:56

Stefano

Ondertitel Not Found

Anoniem: 87709 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:44:
[...]

Nou breekt m'n klomp...
Hier ook 8)7 Nieuwe uitzendkracht zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stefano schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:38:
[...]
Hier ook 8)7 Nieuwe uitzendkracht zeker
:) zo, nummer 3 al.
Gisteren retour gestuurd en nou maar hopen dat die uitzendkracht een vrije dag heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Ik heb mijnes vandaag binnen gekregen, dit keer de goede versie :P.
Alles werkt ondertussen, het moeilijkste was eigenlijk hoe het kaartje in de AlphaCrypt moet, haha. Die moet namelijk andersom dan dat er op staat. :+

Verder is de kanaal sorteer functie in vistaMCE echt bagger, vooral als alle radio kanalen er ook tussen door staan. Ik denk dat ik wel 10000 keer op enter heb moeten drukken om mijn kanalen op de juiste volgorde te zetten.

Iemand trouwens nog tips hoe ik de HD kanalen van Casema tevoorschijn tover in MediaCenter? Ik zie ze namelijk niet in de lijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Sillymidget schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:13:
Iemand trouwens nog tips hoe ik de HD kanalen van Casema tevoorschijn tover in MediaCenter? Ik zie ze namelijk niet in de lijst staan.
kan niet in media center toch, andere codering ofzow dacht ik

dat sorteren schiet idd niet op je kunt wel een exclusion list maken
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Service\GLID

of met mce 2005 heb je dvd2s wat goed werkt, helaas niet op vista.

firedtv en flopy gaan niet zo lekker volgens mij, momenteel zijn wat problemen met opnemen wat vaak niet werkt, ik hoop dat ze er iets aan gaan doen want support en info is niet echt top en er zijn weinig goede sites over te vinden.

ik heb er zelf ook last van met dual tuners het lijkt wel dat die alphacrypts niet lekker hun werk doen de ene cam vind meer kanalen dan de andere :?

[ Voor 50% gewijzigd door Slux op 26-04-2007 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Alles werkt ondertussen, het moeilijkste was eigenlijk hoe het kaartje in de AlphaCrypt moet, haha. Die moet namelijk andersom dan dat er op staat. :+
Handig, is dat met de chip aan de bovenzijde van de Alphacrypt of andersom? (hoef ik binnenkort niet te prutsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Stefano schreef op donderdag 26 april 2007 @ 08:41:
[...]

Handig, is dat met de chip aan de bovenzijde van de Alphacrypt of andersom? (hoef ik binnenkort niet te prutsen)
chip naar boven en alphacrypt met plaatje ook naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterfj|IA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-05-2007

Verder is de kanaal sorteer functie in vistaMCE echt bagger, vooral als alle radio kanalen er ook tussen door staan. Ik denk dat ik wel 10000 keer op enter heb moeten drukken om mijn kanalen op de juiste volgorde te zetten.

Is het inmiddels gelukt met de HD kanalen? Ik moet nog steeds een en ander bestellen maar merk hier dat er toch nog wel het een en ander niet helemaal soepel loopt met de floppyDTV...

Weet iemand nog andere systemen die goed te gebruiken zijn voor Casema???

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
markmg schreef op donderdag 26 april 2007 @ 07:44:
[...]
firedtv en flopy gaan niet zo lekker volgens mij, momenteel zijn wat problemen met opnemen wat vaak niet werkt, ik hoop dat ze er iets aan gaan doen want support en info is niet echt top en er zijn weinig goede sites over te vinden.

ik heb er zelf ook last van met dual tuners het lijkt wel dat die alphacrypts niet lekker hun werk doen de ene cam vind meer kanalen dan de andere :?
Ik heb zelf ook een FireDTV en een FloppyDTV. Elk afzonderlijk werken ze perfect (geen enkel probleem met opnemen). In een dual-tuner configuratie krijg ik ze echter ook (nog) niet goed werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
wouterfj schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:02:
[...]

Is het inmiddels gelukt met de HD kanalen? Ik moet nog steeds een en ander bestellen maar merk hier dat er toch nog wel het een en ander niet helemaal soepel loopt met de floppyDTV...

Weet iemand nog andere systemen die goed te gebruiken zijn voor Casema???

gr
nog geen tijd gehad om hiernaar te kijken, heb wel al MediaPortal geinstalleerd. Maar deze lijkt nogal buggy, zelfs in vergelijking met Vista MCE.

Had wat problemen met afspelen van DVD's en ook met LiveTV. Als ik geluid harder of zachter zette, of zapte, dan kwam die MCE overlay en ging het beeld schokken. Dat kwam alleen voor bij mpeg2 video. Nu had ik de volgende tool gevonden:
http://mediacenterexpert....nter-decoder-utility.html
Echt geweldig progje waarmee je de standaard mpeg decoder in vista MCE kan veranderen. Heb hem ondertussen op de Cyberlink decoder staan welke echt een stuk vloeiender werkt en ook meteen mijn probleem opgelost heeft.
Ik kon zelfs de nvidia Purevideo kiezen en deze werke ook samen met alle instellingen, weet alleen niet of de hardware acceleratie werkt ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Twinhan heeft een nieuwe versie van de software uitgebracht voor de TwinhanDTV serie, waaronder de TwinhanDTV Cab-CI (2033 Mantis). Deze 3.2 versie zou ook HDTV en het gebruik van meerdere TwinhanDTV kaarten moeten ondersteunen. Zie hier voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Anoniem: 87709 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 21:40:
[...]

:) zo, nummer 3 al.
Gisteren retour gestuurd en nou maar hopen dat die uitzendkracht een vrije dag heeft.
Iemand al de juiste versie retour gekregen? Ik ben nog in blijde verwachting ofzo :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Stefano schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:09:
[...]

Iemand al de juiste versie retour gekregen? Ik ben nog in blijde verwachting ofzo :|
zaterdag verkeerde versie gekregen, maandag retour gestuurd (kosten ontvanger), woensdag nieuwe versie binnen.
Ik heb echt paar keer lopen bellen voor status etc, dus misschien vonden ze me irritant en hebben ze me voorrang gegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:20
Anoniem: 98752 schreef op maandag 23 april 2007 @ 08:54:
[...]

Het is in middels gelukt om met TT-mediacenter het hd demo kanaal te ontvangen. Het ziet er best leuk uit. maar nu kan ik met VistaMce rtl4/5/7 niet meer ontvangen. hij ontvangt 1 transponder frequentie gewoon niet en ik weet niet wat ik eraan kan doen. iemand een idee?
Count me in, ik heb ook problemen met Caiway: RTL4/RTL5/RTL7 en Eurosport kan ik niet ontvangen in Vista MCE, terwijl TT-mediacenter ze wel vindt. Iemand inderdaad misschien een suggestie? Ze zitten, volgens TT-mediacenter op transponder 562000 KHz, maar als ik via de DVB-T mapper tool deze frequentie aan een DVB-T frequentie koppel, vindt MCE deze kanalen gewoon niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stefano schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:09:
[...]
Yep, vorige week dinsdag opgestuurd en 3 dagen later een C-versie binnengekregen.
Ging vlotjes moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 12:07
Ik heb sinds een maand ongeveer ook een DVB-C kaart met Alphacrypt en ben over het algemeen te spreken over het functioneren van de kaart. Mijn keuze is gevallen op de Twinhan Mantis 2033 Cab-CI. Er zijn echter nog wel een aantal problemen waartegen ik oploop. Ten eerste schijnt er 'iets' loos te zijn met de Mantis icm de Aureon 7.1 PCI soundcard die ik heb. Zodra ik namelijk op Windows XP als wel als in Windows Vista Ultimate x64 beiden samen geinstalleerd heb crasht de hele pc. Probleem hierbij is dat ik de BSOD niet kan lezen omdat zelfs dit helemaal scrambled op het beeld tevoorschijn komt. Ik heb wel al kunnen vaststellen dat er geen IRQ conflict is EN met de onboard creative soundblaster live! 24-bit werkt alles wel naar behoren.

Ik heb de laatste drie driver versies van Twinhan geprobeerd en ook van de geluidskaart verschillende versies geinstalleerd, maar niets helpt. Als ik ipv de Terratec Aureon drivers de Auzentech HDA Digital X-mystique drivers installeer die gebruik maken van dezelfde chipset blijf ik hetzelfde probleem houden.

Ook het spelen met de PCI latency van de DVB-C kaart lost niet op.

Als iemand nog suggesties heeft of het zelf wel aan het werk heeft, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
Als aanvulling op de vorige post....het tweede probleem is dat ik onder windows xp nog altijd niet in staat ben om de AC3 track van de verschillende zenders te beluisteren. Op ARD lukt het wel, maar RTL, Sat1 en Pro7 weigeren gewoon. Zit trouwens in het @home gebied. Misschien dat iemand hier ook ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 07:11
Damandan schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:37:
Als iemand nog suggesties heeft of het zelf wel aan het werk heeft, dan hoor ik het graag.
In welke pci sloten heb je de kaarten zitten? het wil wel eens helpen 1 van de 2 te veranderen, en vooral het onderste pci niet gebruiken deze deelt meestal de bus, en hier kunnen vooral geluids en tv kaarten slecht tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@damandan: Twinhan Cab-CI Mantis zuigt. Heb er zelf ook één met een alphacrypt en bij mij vliegen de BSOD's om de oren sinds ik een tweede HD erin heb gezet. Geen IRQ-conflict, PCI latency lost ook niks op. Decrypten gaat ook niet altijd helemaal lekker. Zou hem niemand aanraden, zeker omdat de standaard software zeer slecht is en Twinhan overgenomen is en er geen duidelijkheid is omtrent wat er nu mee gaat gebeuren.

Je kan eens proberen om de 1.0.5.4 drivers (Vista, maar werken ook op XP) te installeren via Digitalrise. Heb hier trouwens geen problemen met AC3. Welke decoder gebruik je? Kanalen wel helemaal up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
@iceme: Heb alle PCI sloten al en de TV kaart heeft geen problemen, alleen icm de geluidskaart. Tevens heb ik de geluidskaart ook al in alle 3 de pci sloten gehad. Helaas is pci sloten wisselen dus ook geen optie. Tevens heb ik geconcludeerd dat alle PCI sloten op bus 1 zitten, dus een bus delen moeten ze wel.

@Klaus_1250: De laatste drivers heb ik al want die stonden gewoon op de installatie cd. Tevens heb ik ook de laatste software versie die zelfs in Vista werkt (zolang je maar niet vaker dan 1 keer per sessie de software start, afsluiten doet ie namelijk niet fatsoenlijk en zolang je tegen een beetje stotterent beeld kunt op zn tijd) Gebruik nu echter de Twinhan software DigitalTV 3.2. Deze werkt verder goed op AC3 geluid na. Het heeft echter wel een tijdje gewerkt, maar vaker niet dan wel. Frapant is dat ARD wel altijd AC3 werkt. In DigitalTV is het niet mogelijk om een decoder te kiezen en helaas wil MediaPortal hier niet al te betrouwbaar lopen (channel scan crasht en de kanalen die al ingescand zijn crashen naar enkele seconden). Raar genoeg werkt Mediaportal weer wel in Vista x64, maar daar is de channel lock om de haverklap weg waardoor ik een irritant knipperend balkje zie bovenin beeld voor enkele seconden en dan is de zender er weer voor ongeveer 30 seconden alvorens het proces weer van voren af aan begint.

Had eigenlijk voor dit geld wel een goed werkend product verwacht, heb inmiddels ook Twinhan en Terratec een mailtje gestuurd met de verschillende details omtrent dit euvel. Misschien haalt het wel iets uit, je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ik heb zelf gemerkt dat de TwinhanDTV Cab-CI PC-TV kaarten en/of de drivers nogal gevoelig zijn voor een slechte/lage signaal sterkte/kwaliteit. In het begin had ik ook regelmatig een BSOD en heb net als de anderen van alles geprobeerd zoals het verwijderen van andere kaarten en het proberen van andere drivers. Uiteindelijk heb ik de COAX bekabeling richting de PC in de werkkamer vervangen door Hirschmann materialen en een versterker toegepast waardoor de signaalsterkte duidelijk verbeterd is. Sindsdien heb ik geen BSOD meer gezien en werkt de boel redelijk stabiel al moet ik er voor de volledigheid wel bij vermelden dat ik de TwinhanDTV Cab-CI voornamelijk gebruik voor het analyseren van de DVB informatie zoals aangeboden door Multikabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
@RG2005: Aan de signaal sterkte en qualiteit zal het hier niet liggen. Heb hier twee dagen nadat ik de tv-kaart binnen had het laatste stukje COAX kabel dat nog niet van hoge qualiteit was vervangen door een stuk met extra dikke kern en afscherming en dat alles ook nog met hoogwaardige ijzeren connector uiteindelijk op de tv-kaart aangesloten. Verder zit er ook nog een versterker tussen. Signaal geeft dan ook op bijna alle frequenties waarden rond de 95-97 % aan. Er zitten echter een aantal frequenties op de kabel waar de waarde naar 85% zakt. Maar dan nog blijft qualiteit boven de 90% aangeven. Lijkt me dus wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
UPDATE: Ik heb ondertussen windows opnieuw geinstalleerd en alles werkt nu perfect (behalve icm de Terratec geluidskaart wat dus wel een driver euvel zal zijn). Mediaportal werkt goed en snel met de tv-kaart (sneller zelfs dan het eigen programma wat meegeleverd wordt). Ook werkt AC3 nu fatsoenlijk. En ik geloof zelfs dat ik de afstandsbediening kan instellen voor gebruik met Mediaportal. Iedereen bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218013

Modbreak:Zonder toestemming is het niet toegestaan om te werven voor enquêtes!

[ Voor 98% gewijzigd door voodooless op 11-05-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

Handig om er bij te zetten of je ook toestemming hebt gevraagd voor de questionnaire.
Daarnaast zit er nog een fout in bij vraag 6 (vraagstelling moet volgens mij vraag 5 staan ipv vraag 6 en de doorverwijzing naar de vraag indien ja, indien nee klopt volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Klaus_1250 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:33:
@damandan: Twinhan Cab-CI Mantis zuigt. [...]
Helemaal mee eens. Ik heb hier zowel een een Mantis als een FloppyDTV.

De Mantis drivers geven een enorme latency op alle vier systemen die ik ermee getest heb, goed te zien met het tooltje dpclat.exe, maar ook in taakbeheer aan de constante 2-3% cpuload van 'System'. Door deze verhoogde latency wil het gehele systeem nog wel eens wat hikken en stotteren. Ook zappen tussen kanalen duurt bij de Mantis 3 tot 5 seconden.

Zappen met de FloppyDTV gaat binnen de seconde, vooral bij Mediaportal samen met de tvserver, de drivers geven ook geen merkbaar hogere latency.

Jammer dat Mediaportal erg buggy is, verder een uitstekend programma. Ook MyTheatre met de FloppyDTV werkt erg goed. Van MCE (xp en vista) vind ik het grote nadeel dat de EPG niet uit het kabel signaal gehaald kan worden, en configureren van de zenders kost mede daardoor ellendig veel tijd.

http://texturizer.net/firebird/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Sciatic schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:41:
[...]

Helemaal mee eens. Ik heb hier zowel een een Mantis als een FloppyDTV.

De Mantis drivers geven een enorme latency op alle vier systemen die ik ermee getest heb, goed te zien met het tooltje dpclat.exe, maar ook in taakbeheer aan de constante 2-3% cpuload van 'System'. Door deze verhoogde latency wil het gehele systeem nog wel eens wat hikken en stotteren. Ook zappen tussen kanalen duurt bij de Mantis 3 tot 5 seconden.

Zappen met de FloppyDTV gaat binnen de seconde, vooral bij Mediaportal samen met de tvserver, de drivers geven ook geen merkbaar hogere latency.

Jammer dat Mediaportal erg buggy is, verder een uitstekend programma. Ook MyTheatre met de FloppyDTV werkt erg goed. Van MCE (xp en vista) vind ik het grote nadeel dat de EPG niet uit het kabel signaal gehaald kan worden, en configureren van de zenders kost mede daardoor ellendig veel tijd.
Die buggyness van MediaPortal heb ik ook meegemaakt, het was zo erg dat hij soms een foutmelding gaf en dat je dan een complete herinstall moest doen voordat het weer goed was..
Ik heb mijn floppyDTV ook niet aan de praat kunnen krijgen met MP, heb 3 versies geprobeerd en alle 3 zagen ze hem, maar scannen naar zenders leverde niets op.
Terwijl in MCE, waar het zogenaamd moeilijk moest zijn om het voor elkaar te krijgen, het na 1 keer instellen en dan een reboot gewoon werkte (op sommige EPG problemen na dan).

Verder vind ik het zo raar dat al die gratis alternative zo super lelijke skins hebben, net of ze allemaal photoshop net hebben ondekt en de bevel en dropshadow effecten willen uitproberen ofzo. Nu weet ik dat de looks niet belangrijk zijn, maar als het programma niet makkelijk of sneller werkt ga je je er ook weer sneller aan ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@Sciatic: Handig tooltje, dpclat.exe :-D Zag dat ik idd ook een latency-probleem heb, bijna continu 8000µs. Heb jij kunnen verifiëren dat de latency bij jou kwam van de Mantis?

[ Voor 3% gewijzigd door Klaus_1250 op 05-05-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sciatic
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Klaus_1250 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:52:
@Sciatic: Handig tooltje, dpclat.exe :-D Zag dat ik idd ook een latency-probleem heb, bijna continu 8000µs. Heb jij kunnen verifiëren dat de latency bij jou kwam van de Mantis?
Gewoon het tooltje runnen en in apparaatbeheer de mantis uninstallen (uitschakelen is niet mogelijk).

Met de Mantis had ik in dpclat om de 2-3 blokjes een enorme piek zitten van 5000-9000µs :X Dit was , samen met trage zappen en de afwezigheid van support van Twinhan ook de reden om een FloppyDTV aan te schaffen... ik ben er nog over uit wat ik met die Mantis ga doen, wellicht kan hij nog dienst doen als kleiduif :P

Zonder Mantis (maar met de FloppyDTV) komt de latency overigens niet boven de 53µs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
ik gebruik zelf nu een d-box en een cardserver (newcs) incl. basis abbo op @home, nu wil ik stiekem ook is gaan testen met een dvb-c card en progDVB. Moet ik nog letten op compabiliteit met progdvb of zijn er redelijk wat kaartjes die er mee overweg kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

progdvb werkt met alle kaarten die dba drivers hebben.
progdvb icm wincsc is genoeg om gebruik te maken van je cardserver en het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
RAPWare schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:40:
[...]
Ik heb zelf ook een FireDTV en een FloppyDTV. Elk afzonderlijk werken ze perfect (geen enkel probleem met opnemen). In een dual-tuner configuratie krijg ik ze echter ook (nog) niet goed werkend.
ik heb nu de laatste drivers en firmware van digital 3.21 en firmware 1.2.8 build 41840 mogen testen en al mijn problemen zijn opgelost _/-\o_

vanaf vrijdag tot vandaag alles op kunnen nemen zonder 1 fout, zelfs dvd's kijken en weer terug naar tv werkt ook onder vista MCE

zorg er wel voor dat je de juiste alphacrypts hebt, ik heb hier nu 2 cams van alphacrypt waar wel firmware 3.11 opstaat maar een sticker dat het de light versie is, die geven toch problemen met somige kanalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Slux op 06-05-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
markmg schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:15:
[...]
vanaf vrijdag tot vandaag alles op kunnen nemen zonder 1 fout, zelfs dvd's kijken en weer terug naar tv werkt ook onder vista MCE
Heb je geen problemen met Veronica en NET 5 gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
markmg schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:15:
[...]
zorg er wel voor dat je de juiste alphacrypts hebt, ik heb hier nu 2 cams van alphacrypt waar wel firmware 3.11 opstaat maar een sticker dat het de light versie is, die geven toch problemen met somige kanalen.
Ik heb 2x de Alphacrypt Full besteld. Op 1 van beide kaartjes zit echter een sticker met daarop "Vollversion". Deze sticker lijkt over het woord "Light" heengeplakt te zijn.
Zou dit mijn probleem kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
RAPWare schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:24:
[...]

Ik heb 2x de Alphacrypt Full besteld. Op 1 van beide kaartjes zit echter een sticker met daarop "Vollversion". Deze sticker lijkt over het woord "Light" heengeplakt te zijn.
opnemen van alle zenders gaat goed. maar pas sinds de laatste firm and software

die heb ik ook idd met een stickertje over light heen geplakt, als ik die gebruik en ik wil dan bijvoorbeeld 101tv opnemen dan gaat 1 decoder meteen op rood en de helft van de zenders werken niet meer.
gebeurt ook met braband tv en nog een paar zenders, provider multikabel

gebruik ik 2 Full version cams geen probleem en alles werkt, ik heb echt alle situaties getest die er maar zijn met 4 cams in totaal en elke keer problemen met de light versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

RAPWare schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:24:
[...]

Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
job schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:43:
[...]
Waar heb je hem besteld?
Beide bij Digital-Everywhere zelf (zowel AlphaCrypt kaart als FloppyDTV en FireDTV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:33:
Zou hem niemand aanraden, zeker omdat de standaard software zeer slecht is en Twinhan overgenomen is en er geen duidelijkheid is omtrent wat er nu mee gaat gebeuren.
Wat is de bron voor de informatie over de overname van Twinhan?

Overname of niet, kennelijk is er onlangs een nieuwe serie Twinhan kaarten geïntroduceerd voor DVB-S, DVB-T en DVB-C. Voor de kabel is dat de AD-CP400 die met of zonder Common Interface (CI) module verkrijgbaar zou moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.twinhan.com/Images/AW/AD-CP400.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.twinhan.com/Images/AW/2040.jpg
Watch and Record Digital Cable Pay-TV on Your PC

The AD-CP400 DVB-C Detachable CI PCI TV Card is designed with a common interface that allows user to receive images from both free-to-air & scrambled channels. The AD-CP400 is capable of receiving all international channels and supports radio. AD-CP400 fits in the high definition TV standard and pumps image quality of up to 1080i, and the PCMCIA cam reader card allows user to watch pay TV programs. The AD-CP400 is also compatible with Windows MCE, XP and Vista that makes AD-CP400 one of the most powerful yet user friendly DVBC-Card available in the market.
Bron: Twinhan

Of en wanneer deze nieuwe serie PC-TV kaarten van Twinhan ook naar Nederland komt weet ik niet.

[ Voor 63% gewijzigd door ArChie op 06-05-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Leverancier van Twinhan kaarten in Australië op dvbowners. Ik heb inmiddels een naam erbij gegoogled; AzureWave (onderdeel van de ASUS group), alleen is hun website in een zelfde staat als die van Twinhan. Maar misschien reageren zij wél op email.
Of en wanneer deze nieuwe serie PC-TV kaarten van Twinhan ook naar Nederland komt weet ik niet.
Ik zie liever eerst goed werkende drivers voor de Mantis. Ik vraag me ook af hoeveel animo er nog voor Twinhan is, aangezien ze toch niet een al te beste naam hebben.

[ Voor 70% gewijzigd door Klaus_1250 op 07-05-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Kan iemand mijn misschien helpen met de nieuwe zender "Nickelodeon / Comedy Central" ?
Ik zie deze namelijk wel in de lijst staan, maar kan deze niet selecteren omdat hij in de lijst staat zonder nummer ervoor. Als ik hem selecteer en dan "Opslaan" doe wordt er niets opgeslagen.

Als iemand mij het stukje voor deze zender uit zijn prefs.xml kan geven. (onder vista staat het in C:\ProgramData\Microsoft\eHome\EPG\prefs) Dat ziet er dan ongeveer zo uit.

code:
1
2
3
4
<p number="14">
    <s name="The Box" call_sign="The Box" affiliation="" id="755930" blocked="1" virtualchannelnumber="94" GuideService="1" sourceId="0" />
    <s name="Nickelodeon/The Box" call_sign="Nickelodeon/The Box" affiliation="" id="570167:500:7:7021" blocked="1" virtualchannelnumber="14" TuningService="1" sourceId="1654769127" />
</p>

Vooral die ID is erg belangrijk denk ik.
Als iemand anders nog een idee heeft hoe ik het anders goed kan krijgen hoor ik het graag.

Ik zit trouwens bij Casema en gebruik Vista Media Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
Voor mensen die geïnteresseerd zijn in Twinhan Mantis drivers en software.
Vandaag is er weer een nieuwe versie uit, lijkt dus dat de ondersteuning nog gewoon doorgaat.
De nieuwe drivers zijn te vinden op: http://www.digitalrise.bi...ex.php?action=file&id=191

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:23

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een groot deel van Vlaanderen zit onder iN.Di van Interkabel, met DVB-C kan je de 19 kanalen krijgen en als het IRDETO2 ondersteund, dan kan je de 45 kanalen krijgen. http://www.diskidee.be/20...-digitale-kwaliteit/6324/

Ben benieuwd hoe dat in praktijk werkt en welke zijn de 19 vrij beschikbare kanalen?
http://www.intermactivity.be/forum/showthread.php?t=89045

[ Voor 22% gewijzigd door rapture op 09-05-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
rapture schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:05:
Een groot deel van Vlaanderen zit onder iN.Di van Interkabel, met DVB-C kan je de 19 kanalen krijgen en als het IRDETO2 ondersteund, dan kan je de 45 kanalen krijgen. http://www.diskidee.be/20...-digitale-kwaliteit/6324/

Ben benieuwd hoe dat in praktijk werkt en welke zijn de 19 vrij beschikbare kanalen?
http://www.intermactivity.be/forum/showthread.php?t=89045
niet echt nuttig maar toch aanvullend ...
het grootste deel zit echter bij telenet aan de kabel
(enkel de streken rond brussel-stad en antwerpen stad (en stukje naast turnhout ook - vosselaar) en de provincie limburg zitten niet bij telenet, in 't zuiden van vlaanderen - taalgrensgebeid is er zelfs kabel van telenet zonder digitaal tv-signaal op)

maar ik dacht dat ook zij irdeto 2 gebruikten (of was het nagravision 2 ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:24
Even een berichtje van een noob op dvb-c/pc gebied.
Ik wil graag een dvb-c kaart in mijn oude pc steken
We hebben hier een dvb-c pakket van +- 40 kanalen zonder decoderbehoefte, en ik ben ook niet van plan een pluspakket te nemen, dus ee dvb-c tunerkaart incl softeware zou genoeg moeten zijn.
Maar welke kaart en welke software kan ik het best gebruiken.
Ik zit erover te denken de pc beneden aan te sluiten op de lcd tv (die ik nog moet kopen) en wil de pc gebruiken als videorecorder, de gewone dvd-set wil ik er ook op aansluiten (alleen voor geluid vanaf pc naar dvd set)
Ook wil ik graag weten of het mogelijk is van digitaal opgenomen dingen een dvd te branden? (is dat legaal trouwens? of werkt het net als met de goeie ouwe videorecorder....)
Bij voorbaat dank

Een beginner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sciatic schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:41:
[...]
Dit is neem ik aan zonder CI? Bij mij duurt het namelijk zo'n 4-5 seconden met timeshifting uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Anoniem: 150066 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:45:
[...]

Dit is neem ik aan zonder CI? Bij mij duurt het namelijk zo'n 4-5 seconden met timeshifting uit.
4-5 seconde is wel erg lang, maar bij mij duurt het ook wel 2 seconde voor het beeld niet meer stottert etc. Maar gelukkig hoef je niet overal langs te zappen om te zien wat er op is, daar heb je omhoog en naar beneden voor, als je Windows MCE hebt tenminste ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@Moiristo: Welke CAM heb je? 4-5 seconden is wel erg langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Eindelijk ook mijn dvb-c floppy binnen, voorlopig even aan de praat geprutst onder Vista MCE.

Het valt me op dat ik op mijn plasma mindere beeldkwaliteit heb dan met mijn Panasonic sdtv decoder (scart). Ik zoek de oorzaak in mijn analoga VGA aansluiting, dvi of hdmi heeft mijn plasma niet. Heeft iemand het verschil als eens bekeken op zijn set? Is dit de verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 13:39
Stefano schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:59:
Eindelijk ook mijn dvb-c floppy binnen, voorlopig even aan de praat geprutst onder Vista MCE.

Het valt me op dat ik op mijn plasma mindere beeldkwaliteit heb dan met mijn Panasonic sdtv decoder (scart). Ik zoek de oorzaak in mijn analoga VGA aansluiting, dvi of hdmi heeft mijn plasma niet. Heeft iemand het verschil als eens bekeken op zijn set? Is dit de verklaring?
analoge VGA is een uitstekenden aansluiting dus daar kan het nauwelijks aan liggen. Hoe ziet de desktop en de rest van MCE er uit?
Ik heb wel hetzelfde idee en ik hem hem aangesloten via DVI/HDMI dus dat is zeker de bottleneck niet. Het zijn de kleuren die wat fletser lijken, lipsync, ondertitels die er minder 'prettig' uitzien. Ik moet nog eens goed proberen te tunen. Werk overigens met Mediaportal (Tv server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sciatic
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Anoniem: 150066 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:45:
[...]

Inclusief CI, timeshifting heeft er weinig invloed op bij mij.
Mediaportal met de 0.2 tv engine doet er bij mij 2-3 seconde over.
Mediaportal met de 0.3 tv engine doet er hooguit 1 seconde over, zelfde geld voor MCE 2005/Vista.

Wellicht dat je pc het probleem is? Mediaportal is nou niet bepaald een lichtgewicht applicatie, 180MB geheugen gebruik is bij mij niet ongebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
maxtrash schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:24:
[...]

analoge VGA is een uitstekenden aansluiting dus daar kan het nauwelijks aan liggen. Hoe ziet de desktop en de rest van MCE er uit?
Ik heb wel hetzelfde idee en ik hem hem aangesloten via DVI/HDMI dus dat is zeker de bottleneck niet. Het zijn de kleuren die wat fletser lijken, lipsync, ondertitels die er minder 'prettig' uitzien. Ik moet nog eens goed proberen te tunen. Werk overigens met Mediaportal (Tv server)
ook hier eerst hetzelfde probleem gehad, via VistaMCE leek alles minder scherp in vergelijking met mijn standaard Casema Samsung settop-box. Echter nadat ik mijn codec weer terug had geschakeld van PowerDVD naar de standaard Microsoft codec (welke het opeens wel goed deed :S) is alles nu net zo scherp als voorheen.
Dus je zou even naar je codec of videokaart instellingen kunnen kijken, ik had ergens gelezen dat Ati Avivo soms een negatief effect heeft op beeldkwaliteit (vooral randen).
De Microsoft Mpeg2 codec is trouwens bij mij ook de enige codec waar de-interlacing werkt, PowerDVD, WinDVD, Purevideo en Nero krijg ik het allemaal niet aan de praat waardoor bewegend beeld er echt slecht uitziet.
RTL-Z de scroller onderin is een mooi beeld om te zien of je de-interlacing werkt, want die is echt onleesbaar/wazig als dat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klaus_1250 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:40:
@Moiristo: Welke CAM heb je? 4-5 seconden is wel erg langzaam.
De Alphacrypt CAM. De floppyDTV heeft overigens de laatste firmware en drivers, aan de CAM heb ik nog niets gedaan. Het systeem bevat overigens een AMD 3200 cpu (AM2), onboard geforce 6150 en 1 Gb ram. De RAM lijkt me ruimschoots voldoende voor het alleen draaien van MP; over de cpu ben ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202633

Anoniem: 215283 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:20:
[...]

He Clock,

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met Casema, geen analoge zender meer te krijgen op Win Vista Ultimate WMC, op m'n TV wel... :(

Heeft iemand ideetjes? Bij Casema helpdesk hoorde ik alleen maar "eehhhh....."

Alvast bedankt!
ik heb al een tijdje ditzelfde probleem. dacht eerst dat het lag aan het feit dat vista misschien geen analoge zenders zou doorlaten ivm DRM.. maar kan dat niet verifieren. Heb dual-boot met XP MCE en daar werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Anoniem: 150066 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:12:
[...]

De Alphacrypt CAM. De floppyDTV heeft overigens de laatste firmware en drivers, aan de CAM heb ik nog niets gedaan. Het systeem bevat overigens een AMD 3200 cpu (AM2), onboard geforce 6150 en 1 Gb ram. De RAM lijkt me ruimschoots voldoende voor het alleen draaien van MP; over de cpu ben ik niet zeker.
Kijk een in het CAM-menu van de Alphacrypt, 5 Module Options, en dan of "Force reading original PMT" op off of auto staat.
CPU moet voldoende zijn, tenzij je naar h264 HDTV kanalen wil kijken, dan word het krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klaus_1250 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 03:16:
[...]

Kijk een in het CAM-menu van de Alphacrypt, 5 Module Options, en dan of "Force reading original PMT" op off of auto staat.
CPU moet voldoende zijn, tenzij je naar h264 HDTV kanalen wil kijken, dan word het krap.
Hij staat op dit moment bij mij ouders, die ik vrijdag pas weer zie. Wat doet die optie dan en waar zou ie op moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

C4l1m3r0 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:57:
[...]

Count me in, ik heb ook problemen met Caiway: RTL4/RTL5/RTL7 en Eurosport kan ik niet ontvangen in Vista MCE, terwijl TT-mediacenter ze wel vindt. Iemand inderdaad misschien een suggestie? Ze zitten, volgens TT-mediacenter op transponder 562000 KHz, maar als ik via de DVB-T mapper tool deze frequentie aan een DVB-T frequentie koppel, vindt MCE deze kanalen gewoon niet... :(
Ik weet niet precies wat de oplossing was, maar ik heb Vista opnieuw geinstalleerd en een oude mapper file geladen en alle kanalen werden gevonden. Dus meteeen een full backup gemaakt en door ge-experimenteerd. Als ik ook maar iets veranderde, verdwenen de probleemkanalen dus weer! Oplossing: Laad een oude mapperfile en als het werkt, MAAK EEN BACKUP! Het is echt waardeloos en onvoorspelbaar gedrag maar ik ben blij dat ik het weer aan de praat heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:04

Sa1

iemand de nieuwe driver van technotrend al geprobeerd?? er is nog geen ondersteuning voor fake producten, maar het is nu nog maar 1 apparaat wat gedecteerd wordt, ik ben nu de media center van hen aan 't downloaden....

gaat niet zo hard :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Laatst online: 29-05 13:09

jhu

Ik ben nou al een tijdje aan het lezen in deze discussie, maar ik vraag me toch iets af.

- Twinhan heeft een BDA driver voor de 2033 Mantis DVB-C kaart (Deze driver is voor zowel Vista als XP)
(deze is te vinden op http://www.digitalrise.biz/support/downloads/index.php?action=category&id=35

Als ik deze gebruik dan blijft Vista Home Premium in MCE van mening dat er geen geschikte tuner is geïnstalleerd.

Ik dacht dat een BDA driver er ook gelijk voor zorgde dat de kaart in MCE herkend werd als DVB-T?

Is het mogelijk om deze kaart in MCE aan het werk te krijgen, of heb ik een miskoop gedaan?

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
In vista is deze kaart nog erg bagger (om het nog maar netjes uit te drukken).
Vista MCE icm Mantis is zover ik weet nog niet mogelijk. In MCE 2005 wordt de kaart wel herkend, maar ik zou niet weten of er ook een programma is dat DVB-C in DVB-T omzet zoals dat ook werkt met DVB-S kaarten van Twinhan. Verder dan alleen de kaart herkennen ben ik dus nog niet gekomen. Verder werkt de kaart wel perfect met Mediaportal, inclusief Dolby Digital en al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
Reactie was dus @jhu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150066 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 12:30:
[...]

Hij staat op dit moment bij mij ouders, die ik vrijdag pas weer zie. Wat doet die optie dan en waar zou ie op moeten staan?
Zojuist even gekeken. De Alphacrypt versie is 3.09 en 'Force reading original PMT' staat uit. Kunnen er nog andere redenen zijn voor het feit dat zappen zo langzaam gaat?

Edit: De firmware versie van mijn floppyDTV was toch niet goed :| . Het zappen gaat met de laatste firmware veel beter. Ik had eerst ook de deinterlace opties veranderd, maar de default instellingen werken het best.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 150066 op 19-05-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219797

Ik zit op dit moment met het probleem dat ik met een dual-tuner (Hauppauge pvr-500 MCE dual) niet gelijktijdig kan opnemen en bekijken in MCE. hetgeen ik bekijk, wordt ook opgenomen terwijl ik een bepaald kanaal heb ingesteld om op te nemen. Overigens verschijnt bij het afspelen van het bestand ook een verkeerde beschrijving van de zender (heb Sport 1 opgenomen, dit geeft hij bij het bekijken wel goed aan, maar bij het afspelen geeft hij wel het goede kanaal maar een andere zender aan) Weet iemand heel snel wat ik fout (kan hebben) heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-06 19:24
RG2005 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:51:
[...]

Overname of niet, kennelijk is er onlangs een nieuwe serie Twinhan kaarten geïntroduceerd voor DVB-S, DVB-T en DVB-C. Voor de kabel is dat de AD-CP400 die met of zonder Common Interface (CI) module verkrijgbaar zou moeten zijn:
[afbeelding][afbeelding]

[...]

Bron: Twinhan

Zou dit niet de oplossing zijn windows media center gebruikers die digitale HDTV via de MCE pc willen kunnen kijken en opnemen?

Maar is het trouwens nog een probleem dat hij zo te zien alleen MPEG2 ondersteund?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54991

Stel, ik ben gevraagd voor iemand een htpc te bouwen en heb maar 1 pci slot vrij, dan moet ik dus een kaart hebben met onboard ci.
Na wat speurwerk kom ik alleen de volgende tegen, weet iemand er meer zodat ik mijn keuze kan uitbreiden?

Afbeeldingslocatie: http://www.gs.ru/images/satinet/ss1-c/siemens_ci_cable.jpg
Een hele oude Siemens, deze zie ik voor 5 tientjes op 2e hands sites verkopen maar nergens nieuw, plus deze schijnt niet heel erg vista proof te zijn, dus valt af.

http://www.twinhan.com/product_cable_2033.asp
en ook
http://www.digitalrise.biz/products/dvb_tuner/cab/pci_ci/#
Lijken dezelfde kaart te zijn, letterlijk, maar met een andere naam?
Iig al x64 drivers beschikbaar voor vista.

http://www.firedtv.nl/mai...&task=view&id=6&Itemid=37
En deze floppydtv dus, (helaas) op firewire.

http://www.smit.com.cn/en/cp_read.asp?id=51
En deze maar die lijkt nergens in Nederland te koop? Heeft wel mpreg 4 ondersteuning!

Van de floppydtv weet ik dat deze relatief goed werkt, van die twinhan lees ik wisselende berichten plus er zijn net nieuwe modellen uit.
Die Siemens vergeten we voor het gemak, zijn en geen vista drivers voor en past volgens mij op de eerste plaats al niet in de behuizing :P

En dan een andere vraag, waar blijven de dual tuners? houd dat dvb-zooi nu al een 2 jaar in de gaten maar zie nooit een kaart (op een hele dure Siemens na van twijfelachtige aard) waar dan ook een ci header(s) op zit... terwijl de alphacrypt dat wel aan kan, en in die Siemens wel lijkt te werken.
Ik noemde die Siemens al twijfelachtig omdat ik geen specs kan vinden, hij nagenoeg nergens leverbaar is, en volgen mij uit een of ander mediacenter komt en dus niet los verkocht wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.emarkt24.com/emarkt24/images/product_images/popup_images/275233.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.emarkt24.com/emarkt24/images/product_images/popup_images/274153.jpg
http://www.ciao-shopping....Siemens_DVB_Cable__457110

Dit is de twijfelachtige Siemens maar vind er erg weinig over... vooral over drivers...
Maar als dit werkt wel eigenlijk ideaal voor mijn setup... ipv 2 floppydtv's

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 54991 op 19-05-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
De Twinhan en Digital Rise zou ik zeker niet nemen. Heb er zelf zo één, vanwege het ingebouwde CI-slot, maar vooral ellende. Slechte drivers, problemen met de PCI-bus, BSOD's, en niet de meest snelste. Buiten dat, Twinhan is Azurewave geworden en het is nog maar de vraag of die de problemen gaan oplossen...

Mbt. de Siemens, als er geen goede drivers voor zijn, en/of geen updates meer, zou ik hem ook links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees er over ook idd veel problemen mee, en ik weet zelf uit eigen ervaring dat de floppydtv iig werkt (owkee ik ben overgegaan op een technotrend omdat de kanalen er telkens uit lagen in mce, nu geen last meer van)

Maar die laatste dual dvb-c Siemens, kent iemand die of weet iemand daar wat over? aangezien ik maar 1x firewire in mijn htpc heb vind ik het een interessant ding om naar dual uit te breden in mijn htpc.

LOL, ik heb de andere media center in huis geupgrade naar Vista, want die mce was toch fijner.
Nu houd ie netjes de kanalen vast maar bij het opnemen "vergeet" hij het opnemen of slechts zwart beeld :P
Van het ene probleem in het andere XD

Maar denk dat ik ook voor meneer maar voor een floppydtv ga + alphacrypt, zodra dit probleem is opgelost want zo lever ik het niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 54991 op 20-05-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
RAPWare schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:40:
[...]
Het probleem bleek veroorzaakt te worden door de Firewire kaart die ik gebruikte. Deze kaart (http://www.conceptronic.n...1&Prod_ID=77&Prod=Ci1394B had er nogal wat moeite mee om 2 apparaten tegelijk te bedienen.

Na deze kaart vervangen te hebben voor een oude Creative Soundblaster kaart (daar zitten ook twee firewire aansluitingen op) werkt mijn dual tuner setup nu als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:06

houthakker

Poehé

Anoniem: 54991 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:43:
Stel, ik ben gevraagd voor iemand een htpc te bouwen en heb maar 1 pci slot vrij, dan moet ik dus een kaart hebben met onboard ci.
Na wat speurwerk kom ik alleen de volgende tegen, weet iemand er meer zodat ik mijn keuze kan uitbreiden?

[afbeelding]
Een hele oude Siemens, deze zie ik voor 5 tientjes op 2e hands sites verkopen maar nergens nieuw, plus deze schijnt niet heel erg vista proof te zijn, dus valt af.

http://www.twinhan.com/product_cable_2033.asp
en ook
http://www.digitalrise.biz/products/dvb_tuner/cab/pci_ci/#
Lijken dezelfde kaart te zijn, letterlijk, maar met een andere naam?
Iig al x64 drivers beschikbaar voor vista.

http://www.firedtv.nl/mai...&task=view&id=6&Itemid=37
En deze floppydtv dus, (helaas) op firewire.

http://www.smit.com.cn/en/cp_read.asp?id=51
En deze maar die lijkt nergens in Nederland te koop? Heeft wel mpreg 4 ondersteuning!

Van de floppydtv weet ik dat deze relatief goed werkt, van die twinhan lees ik wisselende berichten plus er zijn net nieuwe modellen uit.
Die Siemens vergeten we voor het gemak, zijn en geen vista drivers voor en past volgens mij op de eerste plaats al niet in de behuizing :P

En dan een andere vraag, waar blijven de dual tuners? houd dat dvb-zooi nu al een 2 jaar in de gaten maar zie nooit een kaart (op een hele dure Siemens na van twijfelachtige aard) waar dan ook een ci header(s) op zit... terwijl de alphacrypt dat wel aan kan, en in die Siemens wel lijkt te werken.
Ik noemde die Siemens al twijfelachtig omdat ik geen specs kan vinden, hij nagenoeg nergens leverbaar is, en volgen mij uit een of ander mediacenter komt en dus niet los verkocht wordt.

[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.ciao-shopping....Siemens_DVB_Cable__457110

Dit is de twijfelachtige Siemens maar vind er erg weinig over... vooral over drivers...
Maar als dit werkt wel eigenlijk ideaal voor mijn setup... ipv 2 floppydtv's
Dat siemens ding is geen dual tuner. Alleen dual CI. Is in principe gewoon een hauppauge nova -s/-c of technotrend budget. Speciaal gemaakt voor in de activy digital kabel/sat. (kep zelf de activy analoog).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat dacht ik, nouja dan is er alleen nog maar de floppydtv over die eigenlijk voldoet, ook x2 alleen vind ik de prijs iets te om er 2 in 1 systeem te zetten.

En ik zit nog altijd met het punt in MCE 2005 ligge nde kanalen er keer op keer uit, dat was lastig dus daarom gebruikte ik die ook boven ipv in de huiskamer.
Nu met Vista premium werkt dat perfect, alleen werkt het opnemen niet, hij verliest of het signaal of het tijdstip, maar is al een heel stuk beter bruikbaar.

Zo kan ik hem dus ook niet voor iemand in een syteem zetten.
Nu is er wel sinds een paar weken een firmware 1.2.8 die het schijnt te verhelpen, maar public brengen ho maar :P

Dus zowel de twinhan als de floppydtv hebben enkele van dezelfde problemen, grr :P
Na wat verder rondzoeken heb ik geen andere modellen kunne nvindenm lijkt wel alsof ze niet door hebben dat er zat media centers zijn in een low profile model?

Naja ik wacht wel op die firmware, is denk ik de beste gok die ik heb, hun doen er tenminste wel een hoop aan, en die odnersteuning alleen al spreekt me heel erg aan.
Alleen als je er 2 in een systeem kwijt wil ben je 2x155E (tuners) + 2x 100E (alphacrypts) kwijt en dat gaat nergens meer over, heb dus ook maar 1 klant die dit heeft want hij wilde kostte wat kost dit werkend hebben, en moet zeggen dat het op zich op die probleempjes die ik opnoem het super werkt.
Heb hier tv kaarten in een systeem gehad, 2 dezelfde, maar die gingen vechte ndat wil je niet weten.

Zelf zit ik ook met low profile, en wel met 3 liggende sloten.
Ofwel ik kom er 1 te kort voor een cam, zou ik die siemens dual dan aan 2x technotrend kunnen hangen? Zo ja heb ik dual db-c werkend voor iets meer dan 300 euro, en dat is een mooi bedrag waar ik het ook voor bij andere kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
Anoniem: 54991 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:05:
Nu is er wel sinds een paar weken een firmware 1.2.8 die het schijnt te verhelpen, maar public brengen ho maar :P
Die firmware staat sinds 18 mei online. Het is nu 1 setup voor zowel de FloppyDTV en de FireDTV.
Heb mijn beide apparaten al geupgrade.
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.