[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:
  • 173.539 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54991

RAPWare schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:12:
[...]

Die firmware staat sinds 18 mei online. Het is nu 1 setup voor zowel de FloppyDTV en de FireDTV.
Heb mijn beide apparaten al geupgrade.
Als je deze bedoeld, http://www.digital-everyw...re_Update_Tool_070518.zip, die werkt bij mij niet, hij vind mijn tuner niet, en de 1.2.7 vind mijn tuner wel...
Sterker nog ik zie niet eens naar welke versie hij wil upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 20:10
Anoniem: 54991 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:17:
[...]
Als je deze bedoeld, http://www.digital-everyw...re_Update_Tool_070518.zip, die werkt bij mij niet, hij vind mijn tuner niet, en de 1.2.7 vind mijn tuner wel...
Vreemd.
Die update tool heb ik idd gebruikt voor zowel mijn FloppyDTV als FireDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.heise.de/newsticker/meldung/77874

Ik kwam dit tegen nog in mijn zoektocht, iemand ervaringen daar mee?
Zelfs op duitse fora kom ik er amper wat over tegen.
Nu weet ik dat veel Hauppage kaarten gelijk zijn aan technotrend, dus ik zoe hier ook een mogelijkheid :)
Echter wil ik dan wel een soort van review hebben ofzo, want indien dit idd werkt zou het ideaal zijn met een dual tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-04 21:00
De startpost is qua datum aardig verouderd, maar ik weet niet of deze is bijgehouden qua nieuwe technieken.

Ik wil met Windows Media Center 2005, dus graag digitale TV kunnen kijken.
Het liefst ook met 2 tuners, maar die wel dus met DBV-C via smartcard.

Wat is op het moment nu de bestwerkende opstelling qua hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij nog steeds 2x floppydtv's, kosten het meest, lijkt het bes tte werken en een erg goede ondersteuning.
Als je 4 sloten vrij hebt kun je ook de technotrend budget dingen pakken met 2x ci, werken hier iig ook stabiel.
Over Twinhan hoor ik niet veel goeds, de terratec heeft ook niet te goede drivers, en van die andere paar heb ik geen ervaringen.
Wil je iig dual tuner ben je nooit goedkoop uit.
Zelf vind ik de floppy dtv's wel een voordeel hebben met hun firewire want dat blijft tenminste courant, zit je niet gebonden aan pci of pci-e :)
Verder willen niet alle kaarten in een systeem in dual opstelling, maar de floppydtv doet dit wel goed, heb ik uit eerste hand mogen ervaren.
Als je echt over de koste nvalt kun je nog naar het softcam gebeuren kijken maar daar heb ik iig geen zin in, voor een paar tientjes meer weet je zeker (zo lang het werken blijft) dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken536
Hmmm..

Maar voor dubbele tuner heb ik dus ook weer 2 cam's, 2CI's, 2 smartcards en 2 tuners nodig.
En als ik dat lees over FloppyDTV staan daar alleen de volgende pakketten bij: Meedio, MyTheatre, Mediaportal, Showshifter en TV Central.

Geen Microsoft Windows Media Center Edition 2005

Tevens zeg je van 'zolang het nog werkt', zijn er al plannen gemaakt voor een wijziging, en als er dan een wijziging is, is het dan gewoon puur de CAM vervangen?

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

ken536 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:04:
Tevens zeg je van 'zolang het nog werkt', zijn er al plannen gemaakt voor een wijziging, en als er dan een wijziging is, is het dan gewoon puur de CAM vervangen?
Ja, het zal een kwestie zijn van de CAM vervangen. De vraag is waarmee, dus goede kans dat het dan afgelopen is!

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
ken536 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:04:
En als ik dat lees over FloppyDTV staan daar alleen de volgende pakketten bij: Meedio, MyTheatre, Mediaportal, Showshifter en TV Central.
Op hun site (http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php) staat toch echt vrij duidelijk dat Media Center 2005 en Vista ook ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb tot een paa rdagen geleden hier toch een floppydtv op MCE 2005 gehad.
Als je die pakt flash wel de laatste firmware anders kunne nde kanalen wel eens wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken536
Waarom maar tot een paar dagen geleden? Niet tevreden.
En sorry RAPWare, kep niet verder gekeken dan m'n neus lang is.

Het wordt allemaal wel een duur grapje.
2 keer FloppyDTV van 150 euro
2 keer CAM van 100 euro.
2 keer Digitale TV abbonoment van ... euro per maand

Alleen hardware is dan al 500 euro, en dan niet eens met de zekerheid dat het lang werkt. Pfiew :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ken536 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:03:
Waarom maar tot een paar dagen geleden? Niet tevreden.
En sorry RAPWare, kep niet verder gekeken dan m'n neus lang is.

Het wordt allemaal wel een duur grapje.
2 keer FloppyDTV van 150 euro
2 keer CAM van 100 euro.
2 keer Digitale TV abbonoment van ... euro per maand

Alleen hardware is dan al 500 euro, en dan niet eens met de zekerheid dat het lang werkt. Pfiew :X
Waarom? omdat ze hier (ik ben een mediaportal fan) vista mce fijner vonden, plus ik had de firmware update niet en toen nog werkte hij beter op vista.
Dat abbo valt wel mee, als je geen extra kanale nwilt betaal je niks per maand (bij @home) en voor een 2e kaartje volgens mij ook maar eenmalig administratie kosten.

Ik kan je zeggen ik heb al een dual tuner setup met de floppydtv gebouwd en dat werkt, en als het goed is zijn met de laatste firmware update de lastigste fouten als in kanalen wegvalen, en niet opnemen of zwart beeld opnemen verholpen..
Nu werkt de mijne al enkele dagen probleemloos met vista, in een single tuner setup.

Het enige waar je je druk om moet maken is hoe lang werkt alpgacrypt nog? ofwel hoe lang duurt het nog voordat ze de versleuteling verandeen?

Dan heb ik eventueel nog een vraag, waar kan ik eigenlijk een kaart aanvragen zonder een tuner?
bij de harense smit hier kon je vroeger voor 15E een kaartje halen maar dat is nu niet meer, alleen in combinatie met een tuner :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:31
is ook ook mogelijk om naast digitaal(dvb-c) ook nog een analoge kaart in je mediacenter te houden...dus bijvoorbeeld kijken naar digitaal en analoog opnemen?(zo heb je toch nog twee tuners)
ik ben net een paar dagen bezig om een media center samen te stellen...dus nog niet echt veel ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken536
Anoniem: 54991 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:16:
[...]

Dat abbo valt wel mee, als je geen extra kanale nwilt betaal je niks per maand (bij @home) en voor een 2e kaartje volgens mij ook maar eenmalig administratie kosten.
Tja dat kost inderdaad maar 10 euro per maand. Maar ik zal is even een keer naar @home bellen of ze stiekem niet uit kunnen regelen 8)
Ik kan je zeggen ik heb al een dual tuner setup met de floppydtv gebouwd en dat werkt, en als het goed is zijn met de laatste firmware update de lastigste fouten als in kanalen wegvalen, en niet opnemen of zwart beeld opnemen verholpen..
Nu werkt de mijne al enkele dagen probleemloos met vista, in een single tuner setup.
Zijn er nog meer mensen die een floppyDTV setup gebruiken hier toevallig, en zijn die ook inderdaad van deze problemen af (algemene vraag)
Het enige waar je je druk om moet maken is hoe lang werkt alpgacrypt nog? ofwel hoe lang duurt het nog voordat ze de versleuteling verandeen?
Daar is zeker helemaal niks van bekend. Dat kan morgen zijn of pas over 2 jaar (bij wijze van spreken)??
En als ze dat veranderen, hoe zit het dan eigenlijk met de huidige tuner die je rechtstreeks aan de tv aansluit. (die Samsung gevallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ken536 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:12:
[...]

Daar is zeker helemaal niks van bekend. Dat kan morgen zijn of pas over 2 jaar (bij wijze van spreken)??
En als ze dat veranderen, hoe zit het dan eigenlijk met de huidige tuner die je rechtstreeks aan de tv aansluit. (die Samsung gevallen)
Kunnen ze een update voor uitbrengen.

Ook een optie is dat er een keer een nieuwe serie smartcards komt die dienst weigert in de Alphacrypt, die een Alphacrypt kan detecteren en het vervolgens vertikt. Je "oude" smartcard blijft dan wel werken, tot ze die geforceerd omruilen natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 22-05-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik denk dat dat vorlopig echt nog niet is hoor, maar wat ik veel interessanter vind is wanneer gooien ze nu de gewone zenders eens een keer fta?
Zelfs NL 1,2,3 en omroep brabant is versleuteld hier, terwijl ik die met dvb-t zo kan kijken, en met dvb-s zit ook aardig wat open, maar nee met dvb-c nog steeds niet.
Daarom heb nu ook meer mensen met dvb-s floppydtv's dan met dvb-c.

De tuners zullen wel een firmware update halen, en ik neem aan dat zoiets me tdie ingebouwde dingen ook mogelijk moet zijn?
Ach en veranderen ze een nieuwe cam is zo gehaald, zit zo over de grens met Duitsland hier en daar is al dit spul ruim voorhanden (en daar doe nze wel veel aan fta :( niet eerlijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 54991 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:42:
Nou ik denk dat dat vorlopig echt nog niet is hoor, maar wat ik veel interessanter vind is wanneer gooien ze nu de gewone zenders eens een keer fta?
Heel simpel. Niet.
Zelfs NL 1,2,3 en omroep brabant is versleuteld hier, terwijl ik die met dvb-t zo kan kijken, en met dvb-s zit ook aardig wat open, maar nee met dvb-c nog steeds niet.
Daarom heb nu ook meer mensen met dvb-s floppydtv's dan met dvb-c.
Ik doe zelf ook niks meer met DVB-C. Ik moet die zooi ook eens testen en dan verkopen als het nog werkt.. Vraag me alleen af of het nog wat opbrengt tegenwoordig.
De tuners zullen wel een firmware update halen, en ik neem aan dat zoiets me tdie ingebouwde dingen ook mogelijk moet zijn?
Hoe bedoel je? Als @home iets doet waardoor de Alphacrypt niet meer werkt zou ik er niet op rekenen dat daar een update voor komt.. Het zou natuurlijk kunnen maar ik zou er niet op rekenen.
Ach en veranderen ze een nieuwe cam is zo gehaald,
Als ik mag vragen, stel de Alphacrypt zou afgesloten worden, wat voor nieuwe CAM ga je dan precies halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
ken536 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:12:
[...]Zijn er nog meer mensen die een floppyDTV setup gebruiken hier toevallig, en zijn die ook inderdaad van deze problemen af (algemene vraag)
Ik heb sinds oktober vorig jaar een FireDTV. De eerste paar maanden kreeg ik het niet goed aan de praat. Net als Iruja had ik ook last van "niet willen opnemen" en "zwart beeld opnemen". Deze problemen waren bij mij echter opgelost na de installatie van firmware V1.2.4 (december vorig jaar).

Sinds die firmware update heeft het bij mij perfect gewerkt. Zo goed zelfs dat ik eind maart een 2e tuner gekocht heb; een FloppyDTV. Beide apparaten werken nu zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:55:
[...]

Als ik mag vragen, stel de Alphacrypt zou afgesloten worden, wat voor nieuwe CAM ga je dan precies halen?
Heel simpel als het afgesloten wordt is er binnen de kortste tijd wat anders, en anders zie ik nog wel firmware hacks komen, mogelijkheden genoeg, ik zie het gewoon op korte termijn niet gebeuren.
En dat ze het FTA maken zie ik nog wel gebeuren, enkele gebieden expirimenteren er mee en ik meen ook caiway.
Kortom ik voorzie echt geen dikke problemen, in het ergste geval zitten we maar heel even zonder digitale tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 54991 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:04:
[...]

Heel simpel als het afgesloten wordt is er binnen de kortste tijd wat anders, en anders zie ik nog wel firmware hacks komen, mogelijkheden genoeg, ik zie het gewoon op korte termijn niet gebeuren.
Zou je denken? Toen UPC opeens de encryptie op het standaardpakket weer had aangezet was er ook "zo" iets anders. Of toch niet, misschien wachten de UPC'ers daar al jaren op.

Als @home de smartcard verneukt is de enige oplossing een update voor de Alphacrypt, of dat een van de programmeerbare CAMs (Matrix, Diablo, T-rex/Dragon, Xcam, Jokercam) een firmware krijgt die ermee overweg kan. Vooralsnog heb ik nog geen UPC-kaarten in Diablo's gezien..
En dat ze het FTA maken zie ik nog wel gebeuren, enkele gebieden expirimenteren er mee en ik meen ook caiway.
Ik heb @home er al eens over gemailt en die codering gaat er nevernooit af. Welke gebieden? UPC? De artisjok weet niet eens wat ze wel en niet coderen, die doen maar wat. En Caiway is al zo vanaf het begin, Caiway is de enige die het een beetje begrepen heeft.
Kortom ik voorzie echt geen dikke problemen, in het ergste geval zitten we maar heel even zonder digitale tv.
Je moet gewoon inzien dat de grote kabelmaatschappijen jou en mij, met onze PC's en mediacenters, niet als klant willen. Toen ik me dat besefte heb ik de strijd maar opgegeven en toen heb ik een schotel gekocht. En geen seconde spijt van gehad. En als dat geen optie was geweest had ik nu Digitenne gehad.

Je moet er niet blindelings vanuit gaan dat het altijd wel blijft werken en er altijd weer een oplossing komt hiermee.. De UPC smartcard loopt ook nog steeds in geen enkele CAM, en de programmeerbare CAMs slikken ook geen @home en consorten kaarten, terwijl de Alphacrypt best duur is. Als het zo simpel was zou de Diablo etc. volgens mij allang geschikt zijn. Zodoende ben je waarschijnlijk in het geheel afhankelijk van Mascom's Alphacrypt, en zodra @home die uit wil schakelen zorgen ze er echt wel voor dat Mascom niets meer kan doen..

[ Voor 36% gewijzigd door Mentalist op 22-05-2007 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het aan mij lag was er dvb-t gekomen, helaas zit ik net in een stuk waar er absoluut geen ontvangst is, en de eerste paar maanden ook echt niet komt, hebben we het al eens over gehad.

DVB-S is hier geen optie, ook al over gehad, een schotel plaatsen is ook uit den boze, heb ik het ook al eens met ze over gehad, dit wordt door de gemeente ook niet aangepast voor onze straat, alle huizen die achter onze doorgaande straat staan mogen het wel :|
En ja heb die mini dingen enzo geprobeerd maar laten we eerlijk zijn die geven belabberd ontvangst.

Hoe het met chello zit weet ik niet exact, zitten hier gelukkig ver weg, en lijkt me sterk dat er niks tegen te doen is, of misschien is het niet winstgevend genoeg om het op de markt te brengen, gok eerder dat dat het is.

Hoe dan ook ik blijf geloven dat er zo iets anders op de markt is, en anders kijk ik wel eens, ben geen onbekende met firmware aanpassen, misschien dat ik voor de chello mensen wel eens een keer ga kijken, zolang er specs bekend zijn over de versleuteling is er zo iets voor te maken.

Daar de media centers erg in opmars zijn weet ik zeker dat dit vroeg of laat bij de consument gaat meespelen, dit houden ze ook niet tegen en het zou me niets verbazen dat al deze mensen in de chello gebieden dan ook kiezen voor dvb-t of s.
Dan is het alleen de vraag wanneerzijn het zoveel mensen dat chello er last van ondervind.
Ik snap wat je probeerd te zeggen maar je brengt me toch niet op andere gedachten, wat betreft dit soort zaken ben ik erg standvastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 54991 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:27:
Als het aan mij lag was er dvb-t gekomen, helaas zit ik net in een stuk waar er absoluut geen ontvangst is, en de eerste paar maanden ook echt niet komt, hebben we het al eens over gehad.
Ohja.

Ik kijk ondertussen al een aantal dagen naar La Une en La Deux, afkomstig uit Brussel (2kW vermogen en 70 kilometer afstand) en/of Wavre (maar liefst 5kW vermogen en slechts 90 kilometer afstand). Met een binnenantenne. En die gebruiken echt geen andere instellingen voor QAM enzo :o.

Ik blijf erbij dat je iets verkeerd doet ;). Of waar woon jij als er in een straal van 70 kilometer geen DVB-T zender is :P.
En ja heb die mini dingen enzo geprobeerd maar laten we eerlijk zijn die geven belabberd ontvangst.
Multytenne heeft prima ontvangst hoor.
Hoe het met chello zit weet ik niet exact, zitten hier gelukkig ver weg, en lijkt me sterk dat er niks tegen te doen is, of misschien is het niet winstgevend genoeg om het op de markt te brengen, gok eerder dat dat het is.
Het ligt technisch ook niet makkelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 22-05-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kijk ondertussen al een aantal dagen naar La Une en La Deux, afkomstig uit Brussel (2kW vermogen en 70 kilometer afstand) en/of Wavre (maar liefst 5kW vermogen en slechts 90 kilometer afstand). Met een binnenantenne. En die gebruiken echt geen andere instellingen voor QAM enzo :o.
Ik heb echt geen idee hoe je het doet, staan hier 2 bronnen op ongeveer 40 a 50km afstand in Eindhoven en Den Bosch, en we kregen echt geen ontvangst.
Kan zijn dat jij een buitenantenne gebruikt en juist zo eentje mag hier weer niet.
Ben dus gedoemt tot dvb-c, en we zitten hier echt niet in een achterstandsgebied ofzo, na rotterdam heeft deze regio een van de sterkste industrieën van heel Nederland, we staan ergens in de top5.
Zul je zien plaatsen ze de volgende mast in Helmond of Oss hebben we weer geen ontvangst XD

Maar ik ga eens naar dat dvb-s geval van je kijken, dat is misschien nog wel voor het raam een idee om weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

Hoe dan ook ik blijf geloven dat er zo iets anders op de markt is, en anders kijk ik wel eens, ben geen onbekende met firmware aanpassen, misschien dat ik voor de chello mensen wel eens een keer ga kijken, zolang er specs bekend zijn over de versleuteling is er zo iets voor te maken.
Voordat je dergelijke uitspraken doet lijkt het me verstandig dat je je eerst eens in de materie verdiept. Ga bijvoorbeeld eens wat lezen in de topics op sat4all en je zal zien dat er al ik weet niet hoeveel mensen zijn bezig geweest met een oplossing voor UPC en nog steeds is er geen CAM voor Nagravision 2 die met de smartcard overweg kan. Min of meer hetzelfde geldt voor Irdeto 2 in combinatie met de smartcard van de Nederlandse kabelbedrijven. Hoewel de AlphaCrypt schreeuwend duur is is het nog niemand gelukt om een programmeerbare CAM zover te krijgen dat die overweg kan met de smartcard van de Irdeto kabelbedrijven. Neem van mij aan dat er op sat4all genoeg mensen zijn met verstand van zaken die het geprobeerd hebben.

Met uitspaken als "anders kijk ik wel eens" schiet niemand wat op en dat geeft mensen zonder kennis van zaken valse hoop. Iedereen moet voor zichzelf op basis van de juiste informatie de afweging maken of hij/zij het risico durft te nemen om geld te investeren in een oplossing waarvan niet zeker is of die altijd blijft werken. Dat het nu werkt is bij de gratie van de kabelbedrijven en Irdeto. Als ze willen dan kan het binnenkort afgelopen zijn. Zowel de embedded Irdeto 2 CAM in de aanbevolen ontvangers als de Irdeto 2 smartcard zijn aanpasbaar via het kabelnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hell ik ga er gewoon niet meer op in, het is ten zeerste waarschijnlijk wel degelijk mogelijk.

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 54991 op 22-05-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 54991 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:17:
[...]

Ik heb echt geen idee hoe je het doet, staan hier 2 bronnen op ongeveer 40 a 50km afstand in Eindhoven en Den Bosch, en we kregen echt geen ontvangst.
Kan zijn dat jij een buitenantenne gebruikt en juist zo eentje mag hier weer niet.
Nee, binnenantenne. Wel achter het raam. Doe ik het raam open en steek ik de antenne een stuk naar buiten heb ik nog betere/stabielere ontvangst. Ik heb mijn zinnen nu op Alphen aan de Rijn (70km+) gezet. (Rotterdam heb ik al)

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 22-05-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:31:
[...]

Nee, binnenantenne. Wel achter het raam. Doe ik het raam open en steek ik de antenne een stuk naar buiten heb ik nog betere/stabielere ontvangst. Ik heb mijn zinnen nu op Alphen aan de Rijn (70km+) gezet. (Rotterdam heb ik al)
Toll, als ik het werkend kan krijgen is dat zeker een optie, vooral omdat je dan voor 200 euro een dual dvb-t tunertje kan hebben :) (helaas wel Hauppage, maar hun zijn de eerste die dit aanbieden met de mogfelijkheid tot cam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 54991 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:37:
[...]

Toll, als ik het werkend kan krijgen is dat zeker een optie, vooral omdat je dan voor 200 euro een dual dvb-t tunertje kan hebben :) (helaas wel Hauppage, maar hun zijn de eerste die dit aanbieden met de mogfelijkheid tot cam)
Hmm, Alphen a/d Rijn doet het al ruimschoots op dit moment, maar er zijn nu lichte condities geloof ik. Morgen nog eens naar kijken. Binnenkort weer nieuw speelgoed.

Als je een Phoenixlezer gebruikt is DVB-T helemaal om te gillen zo cheap. Twee USB DVB-T sticks (vanaf 25 per stuk in NL, 20 per stuk in DE en 2 per stuk in China met 10 euro verzendkosten, ja echt), Phoenixlezer voor een euro of 20.. En een gewone ontvanger erbij voor het geval je een update mist. En die gewone ontvanger kan je dan gewoon blijven gebruiken ook aangezien je 3 smartcards krijgt bij KPN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:43:
[...]

Hmm, Alphen a/d Rijn doet het al ruimschoots op dit moment, maar er zijn nu lichte condities geloof ik. Morgen nog eens naar kijken. Binnenkort weer nieuw speelgoed.

Als je een Phoenixlezer gebruikt is DVB-T helemaal om te gillen zo cheap. Twee USB DVB-T sticks (vanaf 25 per stuk in NL, 20 per stuk in DE en 2 per stuk in China met 10 euro verzendkosten, ja echt), Phoenixlezer voor een euro of 20.. En een gewone ontvanger erbij voor het geval je een update mist. En die gewone ontvanger kan je dan gewoon blijven gebruiken ook aangezien je 3 smartcards krijgt bij KPN..
http://www.hauppauge.co.uk/pages/products/data_novat500.html

en

http://www.channelpartner...ex.cfm?pid=315&pk=1254501

Die werken samen, heb ik nog gevraagd aan Hauupage, ze konden echter nie tzeggen of die ook gaan werken voor dvb-c en s ookal suggereren ze daar van wel.
Zou graag dat softcam gebeuren willen proberen echter lukt het me echt van geen kant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 16:50

Spoooky

Core temp 37°C

Is het fysiek onmogelijk om via video of scart -> SVHS converter op de "decoder" op een pvr-150 te kijken?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 17:09
SCART kan RGB, S-Video of CVBS eruit gooien, dus als je PVR-150 een dergelijke ingang heeft, is het gewoon mogelijk. Kwestie van de juiste kabel/SCART-adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Dan moet de decoder ook wel in het betreffende formaat uitsturen. S-video doen ze naar mijn ervaring vaak niet. RGB ingang hebben de meeste TV-kaarten niet. Blijft composiet over, wat er overigens prima uitziet (voor analoge video). Gebruik ik zelf ook vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-02 14:34
soulrider schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:37:
[...]

ik kan je even wat info geven van die iDTV van Telenet in België als één van de mensen die er de support voor levert. ;)

Je kunt het ook proberen met die dvb-C kaartjes
(basis-info enzo vind je in de handleidingen die je vind op de site van Telenet)
enig probleem: de activering enzo werk niet enkel op basis van 't kaartje, maar ook op basis van de serienummer en het mac-adres van je setupbox (dat laatste voor de interactiviteit).
Beiden moeten overeenkomen en aan elkaar gelinkt zijn om je decoder+kaartje toegang te geven tot de inhoud. (anders krijg je de melding: "kaart is niet geactiveerd" of "deze kaart hoort niet tot deze digibox/digicorder")
Dus buiten de encryptie van 't signaal, moet je ook het probleem van de digibox/-corder-serienummer weten op te lossen.

trucjes gelijk de smartwi werken dus al niet, 1 kaart kan max. bij 1 box horen.
bij aankoop van de box is de kaart er automatisch bij, en je betaalt alleen extra als je betaalzenders laat inschakelen (prime, theme pack, beTV, ...) of van de a-la-carte mogelijkheden gebruik maakt (Video-on-demand, ...). De basiszenders zitten gewoon in het jaarlijks kabel-abo inbegrepen.

Van zodra ik zo'n digicorder zelf in huis heb
('k speel er al wel mee op 't werk, maar iets opvijzen gaat daar slecht eh ;) )
ga ik ook nagaan of 't niet zou lukken met een pc en dvb-c-kaartje - zodra tijd en geld het toelaten.

(dat laatste vooral om remote programming en opname mogelijk te maken)

Dus wil je Belgische digitale televisie gaan euhm van de kabel halen zonder officiële decoder ga je 't wat lastiger hebben dan onze noorder buren.
als tip mss wel: kijk op zenders.be of je wel of niet op telenet-kabel hangt, en haal dan mss eens een cabletuner voor de 8 verdwenen analoge kanalen.
(betaal je 49 euro waarborg, die je terug krijgt als je het toestel terugbrengt,
als het niet opvalt dat je eraan bezig bent geweest)

Dit mss als een goeie basis om eraan te beginnen.
ik hoor het wel mocht het lukken, en dan weet ik wel over te zwijgen op't werk ;)

ps: ze gebruiken niet enkel decoders van samsung zoals je zou vinden op de site - zoek de handleidingen maar eens op bij televisie -> digitale televisie -> downloads - maar ook decoders van philips (vooral voor de cabletuners)
Een erg late reactie hierop (dit is ongeveer het enige dat ik erover kon terugvinden), maar ik was toch eens benieuwd om te weten hoever het hiermee staat.

Ikzelf zit buiten het Telenet gebied (wel internet + telefonie mogelijk) en hier kan enkel via de plaatselijke intercommunale INDI TV aangevraagd worden.

Gelden daarbij dezelfde restricties (smartcard+decoder)?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:02

Sa1

Na veel geemmer met m'n Technotrend C-1500 Budget incl CI heb ik deze maar te koop aangeboden op V&A, 't apparaat werkt prima met Casema, kanalen ontvang ik goed, kwaliteit is uitmuntend, ook HD kanalen geen probleem, alleen MCE2005... breek me de bek niet open..

Werkt gewoon niet, Media Portal geen probleem, media center van Technotrend zelf geen probleem, alleen die MCE2005 / vista werkt gewoon niet. Nadeel is direc tdat ik geen Plasma / TFT scherm heb en dat MCE2005 de enige is die gewoon goed werkt op een Beeldbuis (heb van 't weekend LinuxMCE willen probleren, maar heb een X800pro en daar zijn weer super veel problemen mee icm Kubuntu).

Nu wil ik dus een FloppyDVT DVB-C kopen, deze is te koop via www.multimediapc.nl, zij bieden een Digital Everywhere FloppyDTV DVB-C Full aan (199 euro) en Digital Everywhere FloppyDTV DVB-C MCE Intern (159 euro), een verschil van 40 euro zie ik zo. Waar komt dat vandaan? Enige verschil wat ik zie is de afstandbediening.. dan koop ik liever een afstandbediening van MCE zelf voor 20 euro...

Of kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150066

firedtv.nl:
De "OEM" versie wordt geleverd ZONDER software en afstandsbediening, de "Standaard" versie wordt geleverd MET software en afstandsbediening. De software is overigens gratis te downloaden van onze site.
Dus ja, het is alleen de afstandsbediening :) MediaPortal heeft volgens mij wel support voor deze AB, maar als je MCE gaat gebruiken, is het kopen ervan zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 21:44
mijn htpc wordt:

MSI K9AGM2-FIH (HDMI en 6 kanaals audio)

behuizing: SilverStone LC-19 Slim SFF Case

Dit is een slim kast.
Past de floppydtv in een enkel pci slot? dus hierin:

Afbeeldingslocatie: http://www.modthebox.com/reviews/silverstone/lc19/silverstone29.jpg

Hij moet in ieder geval op de plek van de pci want er is geen floppy plek meer over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je case lijkt wel een beetje op het hiper media chassis, dus ik zou zeggen dat dat wel gaat passen. Bij de floppydtv krijg je een floppy bracket en een pci bracket; met die pci bracket moet het lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katert
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-11-2024
Is het nu niet van de gekke dat er geen plugin voor MCE te vinden is die de EPG uit het kabelsignaal kan halen, terwijl setopboxen dat wel kunnen? Die internet-EPG is verre van compleet en klopt bovendien regelmatig niet met wat er daadwerkelijk wordt uitgezonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142421

Anoniem: 150066 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:18:
Je case lijkt wel een beetje op het hiper media chassis, dus ik zou zeggen dat dat wel gaat passen. Bij de floppydtv krijg je een floppy bracket en een pci bracket; met die pci bracket moet het lukken
Past de PCI floppydtv ook in een low profilekast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 17:17

job

Als je er een pci verloopje bij hebt (om een hoek van 90 graden te maken) zaols op de foto hierboven.
Zal dat prima passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:38:
Als je er een pci verloopje bij hebt (om een hoek van 90 graden te maken) zaols op de foto hierboven.
Zal dat prima passen.
Ik had dat niet, maar aangezien je het pci slot eigenlijk helemaal niet nodig hebt, maakt dat ook niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150066 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:44:
[...]

Ik had dat niet, maar aangezien je het pci slot eigenlijk helemaal niet nodig hebt, maakt dat ook niet uit
Hmm volgens mij heb ik een bedrijf gezien die de Firedtv in dezelfde kast bouwde als die van mij zonder die risercard. Mijn kast is een Dvine mce 302.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Anoniem: 150066 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:44:
[...]

Ohja, stom van me :)
de floppydtv gaat via firewire.
Maar ja in bovenstaande kast pas die dus makkelijk.
Ik denk eigenlijk in elke kast wel, zolang je maar lege brackets hebt waar je hem in kan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:10:
[...]

Ohja, stom van me :)
de floppydtv gaat via firewire.
Maar ja in bovenstaande kast pas die dus makkelijk.
Ik denk eigenlijk in elke kast wel, zolang je maar lege brackets hebt waar je hem in kan steken.
Ja de vraag is dus of die kaar low profile is? Low profile kaarten zijn lager dan normale pci kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142421 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:04:
[...]
Ja de vraag is dus of die kaar low profile is? Low profile kaarten zijn lager dan normale pci kaarten.
Denk het niet, hij is stiekem best wel dik door de philips tuner die erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 12:07
Heeft er iemand misschien ook een idee of het mogelijk is om op het @home netwerk de test zenders te bekijken. De laatste week staan namelijk Test 1 en Test 2 in de lijst van beschikbare kanalen, maar ik krijg ze niet aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Is onmogelijk. (zonder contacten met @home techniekers)

[ Voor 59% gewijzigd door Mentalist op 05-06-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
Jammer, was wel benieuwd wat voor zenders het waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:23

Tachyon

pop the glock

Op DVBshop staan 2 verschillende versies van de TechnoTrend C-1500, de normale en de HD-definition versie:

Normaal

HD-versie

Ik dacht dat de normale versie ook HD zou moeten ondersteunen :?
Zijn dit hardwarematig verschillende kaarten of is het gewoon een verkooptruuk?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Is geen pijl op te trekken. De specs van beide komen overeen, de plaatjes ook. Normaal zie je dat HDTV-kaarten nog wel eens hardware-matige decoders aan boord hebben, maar uit de specs en systeemeisen van het HDTV model blijkt dat dat niet zo is. Tevens word er gesproken over een MPEG2-software decoder voor beide modellen, terwijl je de meeste uitzendingen in HDTV in H264 (MPEG4) kan verwachten en ik daar eigenlijk het verschil in zou zoeken (e.g. software licentie voor de H264 decoder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 13:21

mace

Sapere Aude

Technisch gezien zijn ze exact gelijk.
Bij de HD versie krijg je powerdvd7 meegeleverd, deze kan je dan als H264/AVC codec gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Tom_G schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:16:
[...]

Een erg late reactie hierop (dit is ongeveer het enige dat ik erover kon terugvinden), maar ik was toch eens benieuwd om te weten hoever het hiermee staat.

Ikzelf zit buiten het Telenet gebied (wel internet + telefonie mogelijk) en hier kan enkel via de plaatselijke intercommunale INDI TV aangevraagd worden.

Gelden daarbij dezelfde restricties (smartcard+decoder)?

Alvast bedankt :)
euhm ja informatie is schaars over de Belgische digitale televisie - iets minder tweakers wrs ;)
(alhoewel er wel wat mensen zijn die wat 'research' doen naar alternatieven)

Ik zit ondertss bij een andere werknemer maar volg het nieuws nog wat op:
zover ik het weet geeft indi meer kanalen fta op de kabel door (dus zonder encryptie of vendor-lock-in)
(ik lees ergens 19 FTA-kanalen - waar Telenet enkel VRT/één FTA doorgeeft)
Ook geven zij de mogelijkheid hun eigen kaart te gebruiken in andere dbv-c decoders of hebben ze dit toch toegestaan in het begin.

google maakt het toch vrij duidelijk:
http://www.google.be/sear...=indi+dvb-c+decoder&meta=
(enkel niet onmiddellijk recente posts vindbaar)

hoe het zit met hun HD-kanalen en HD-decoders weet ik niet - ik vermoed deels dat deze wel encrypted zijn en enkel met hun eigen decoders kan bekeken worden wegens de investeringen die ze hebben moeten doen hiervoor, maar dat weet ik niet.
(enkele posts hiervoor staat een dvb-c decoder kaart voor pc die ook HD aankan)

Je kan het ev. gewoon aan hen vragen.

en ja ook hier een late reactie.
ik kom maar af en toe kijken in deze topic.

(eerder om te zien of het ondertss al lukt met het Nederlandse UPC-signaal,
mits het Belgische Telenet hetzelfde toepast)

[ Voor 8% gewijzigd door soulrider op 06-06-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Kijk eens op http://www.digitale-televisie.be/

Ik heb IN-DI en bekijk het op mijn PC via de FireDTV van http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Heb gisteren mijn TechnoTrend C-1500 binnengekregen. Op zich werkt alles wel OK, de meeste (FTA) zenders worden gevonden (moet misschien nog wat tweaken aan de zender tabellen), maar wat me opvalt is dat het beeld zo schokkerig is :?
Het staat af en toe stil en schiet dan weer verder. Hebben meer mensen daar last van met dit kaartje? Hij doet het zowel onder Media Portal als onder het TT-center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
schokkerig duidt meestal op slechte signaal kwaliteit:
- split je je coax met een standaard t-stukje ? (zorgt voor een verzwakking van 3dB ofzo)
(of lange kabel ertss ?)

probeer dat eens na te kijken en ev. eens met een kabel van punt van binnenkomst rechtstreeks naar je pc (zonder aftakkingen naar tv, ....)

is een tip die altijd bij Belgische digibox/-corders werkte :)

edit:

vertakkingen zitten op je versterker - maw: 3 uitgangen op je versterker waarvan 1 rechtstreeks naar je pc gaat?
of achteraf alsnog met t-stukjes ofzo?
(en dikke kabel zegt weinig - is ie ook dubbel afgeschermd ? )

wat geeft je pc-dvb-c-tuner als ontvangen signaal sterkte & kwaliteit ?
of heb je die andere decoders op het kabeleinde van je pc eens aangesloten ?

anderzijds kan het ook zijn door decoding probleempjes (pc krijgt het wat moeilijk, veel ander verkeer over pci-bus ofzo - cpu is met wat anders bezig, ...)

en ja je kunt ernaast tunen vooral als je die freq's apart moet ingeven.
(mits een dtv-kanaal smaller is dan een analoog kanaal - maar ze zitten meestal met meerderen in 1 even 'breedte' stream - gemux'ed dus - storing op 1 mux is op alle zenders in die mux - storing op allen is slechte afstelling, slecht contact, pc die 't lastig heeft

wat is cpu load, wat draait er ev. nog op achtergrond, ... ?
(hoef je niet teantwoorden, maar zijn wel plekken waar je moet hene kijken)

[ Voor 63% gewijzigd door soulrider op 07-06-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Signaalkwaliteit lijkt me het probleem niet. Ik heb 3 vertakkingen na een Hirschmanversterker en gebruik ook van die dikke kabel. Digitaal beeld via een Humax PVR 9200C en een Humax Fox-C is prima. De Humaxen geven een signal-strength van ongeveer 60% en een beeldkwaliteit van 100% aan. 0 BER-fouten.

Het lijkt een beetje of dat de PCI-bus 'vol' loopt ofzo :?
Ik heb zowel de WDM als de BDA-driver geprobeerd. Dat lijkt weinig uit te maken.

Is het met digitale TV ook mogelijk om 'net naast de zender' te tunen? Dus dat hij niet precies op de goede frequentie staat? (net als soms bij analoog is).
Of is dat onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat voor pc is het dan? Probeer anders eens de priority van het HTPC programma hoger te zetten, misschien is het idd een achtergrondproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem:

Zie hier en hier

Het lijkt ook wat met IRQ's te maken te hebben. Maar ja, probeer op een modern mainboard maar eens een PCI-slot te vinden wat niet gedeeld is met allerlei on-board meuk (RAID, USB, SATA, netwerk, audio)...

De ene zender heeft er compleet geen last van (Nederland 1), terwijl bv RTL7 nauwelijks te bekijken is.

Wat me verder is opgevallen is dat veel van die kanalen-scan tooltjes net weer andere frequentie-lijstjes gebruiken dan mijn provider (CAIWAY). Dan scannen ze bv op 450KHz terwijl de zender(s) op 452KHz zitten. Zal vanavond eens met de hand die lijstes aanpassen. Heeft iemand misschien een lijstje met frequenties van CAIWAY? Anders moet ik ze allemaal handmatig uit mijn decoder halen.

Verder is het geen performance-issue (denk ik). Mijn E6600 op 3GHz staat compleet uit zijn neus te vreten met slechts enkele procenten belasting tijdens het kijken.
vertakkingen zitten op je versterker - maw: 3 uitgangen op je versterker waarvan 1 rechtstreeks naar je pc gaat?
of achteraf alsnog met t-stukjes ofzo?
(en dikke kabel zegt weinig - is ie ook dubbel afgeschermd ? )

wat geeft je pc-dvb-c-tuner als ontvangen signaal sterkte & kwaliteit ?
of heb je die andere decoders op het kabeleinde van je pc eens aangesloten ?
Versterker heeft 1 uitgang die naar verdeelblokje (ook van Hirschmann) gaat. Maar ik heb het ook al even 'rechtstreeks' geprobeerd, maar dat maakt niets uit. Het signaal is gewoon prima, ook analoog is het OK.

Ik houd het voorlopig op 'mis-tuning' van de kanalen. Vanavond als ik die lijst aanpas weet ik daar meer over te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik zou niet van een mistuning uitgaan.
Bij een mistuning (voor zover dat mogelijk is) krijg je gewoon totaal geen beeld.

Ik denk dat er software matig iets mis is.
Probeer eens andere drivers. probeer nog wat software programma's.
Kijk eens of het instellen van een andere codec soelaas biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hmm, zoiets had ik ook met mijn KNC1 met een bepaalde frequentie. Na een PCI slot-stoelendans was het opgelost. Alleen was het toen weer een andere frequentie die niet meer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Het is inderdaad waarschijnlijk geen mistuning, want ik heb nu alle kanalen handmatig toegevoegd. Probleem gaat niet weg. In MediaPortal kun je zelf aangeven welke codec gebruikt wordt. Maakt ook allemaal niks uit.

Hier een voorbeeld van het stotteren. Overigens is het meestal niet zo erg als in het voorbeeld. Het gaat eigenlijk gewoon goed, totdat ik van kanaal switch.

Het enige wat ik nog kan proberen is een herinstallatie, maar dat doe ik liever niet, gezien de hoeveelheid werk die dat met zich meebrengt. En bovendien is het niet eens zeker dat het werkt... Zucht... :|

Ik zal dit draadje verder niet vervuilen met mijn problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
Probeer anders eens in mediaportal timeshifting standaard aan te zetten en als het probleem optreed even een seconde de beelden op pauze zetten en dan weer verder kijken. Bij mij hielp dit. Ik had namelijk zo'n zelfde soort probleem. Het rare is idd dat dit niet op alle zenders voorkomt. En ook niet alleen op zenders met een hoge bitrate. Dus kan ik me ook haast niet indenken dat het een processing probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 12:56

Stefano

Ondertitel Not Found

maxtrash schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:24:
[...]

analoge VGA is een uitstekenden aansluiting dus daar kan het nauwelijks aan liggen. Hoe ziet de desktop en de rest van MCE er uit?
Ik heb wel hetzelfde idee en ik hem hem aangesloten via DVI/HDMI dus dat is zeker de bottleneck niet. Het zijn de kleuren die wat fletser lijken, lipsync, ondertitels die er minder 'prettig' uitzien. Ik moet nog eens goed proberen te tunen. Werk overigens met Mediaportal (Tv server)
Heb het even laten liggen, maar we gaan weer verder.

De rest van desktop mce ziet er er goed uit. Je omschrijving van het beeld is correct, net wat fletser e.d. Mogelijke oorzaken:
- vga
- dvi naar vga convertor op mijn 6800gt (ik zal eens een ander opsnorren)
- ontbreken van Philips pixelplus op vga-in

Ik probeer nu mediaportal met puredecoder, beeld blijft gelijk. Ik vind overigens niet de HD kanalen dus ik vermoed dat ik niet de juiste dvbc transponderfile gebruik? Heeft iemand de correcte file voor casema?

[ Voor 7% gewijzigd door Stefano op 12-06-2007 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
Ik heb in mediaportal ook het ontbreken van de HD kanalen gemerkt. En ik zit bij @home. Het lijkt dus alsof het probleem bij mediaportal te zoeken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.satalite.fi/kauppa/product_details.php?p=606180

Weet iemand al wat meer over dit product?
Volg het al een tijdje, en ik kom er niet erg veel over te weten :/
Zou moeten werken met (alle) (Hauppage?) kaarten met dvb-c/s/t en zou het ideale product zijn voor mij.
Voor het eerst dat ik een prijs zie laat staan een foto van het final product (foto's tot nu toe waren altijd wit)
Het zou dus ook moeten samenwerken met dual tuner kaarten, of het met meerdere fysieke kaarten samenwerkt geen idee (zelf ook geen voorstander van).

Aankondiging:

http://www.zdnet.de/news/...9023109,39146976,00.htm?l

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 54991 op 22-06-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
  • Laatst online: 16-09-2019
Hallo Allemaal,

na aanleiding van alle verhalen hier op het forum heb ik onlangs een FloppyDTV gekocht met een AlphaCrypt CI-module (v.3.09).

De FloppyDTV heb ik gelijk geflashed naar versie 1.2.8 Build 42050 en in Windows MCE heb ik gelijk de 3.2.0 BDA drivers geïnstalleerd.

Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat MC maar 4 services (Ned1, Fryslân, TV Noord & het Essent kanaal) herkend!

Eerst hoopte ik dat het aan de kabel lag, dus computer naast de meterkast en direct inpluggen op de officele kabel aansluiting. Toen had ik exact hetzelfde resultaat.

Verder valt me op dat MC heel snel zegt "No TV Signal" / "There is currently no TV signl for this channel. The channel may be...." Deze melding krijg ik onder andere als ik MC in een scherm ga draaien i.p.v. fullscreen.

Met MediaPortal kan ik helemaal geen kanalen vinden! Maar dit zou ook wel eens kunnen komen omdat ik daar dan toch iets verkeerds doe.

Heeft iemand nog TIPS voor mij om tot de oplossing te komen??

Thx in advanced!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Frequenties scannen gaat (redelijk) goed getuige dat je kanalen van verschillende frequenties hebt. Helaas heb je alleen ongecodeerde kanalen en dat aanbod is niet zo boeiend op de kabel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

FiVAL schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:01:
Hallo Allemaal,

De FloppyDTV heb ik gelijk geflashed naar versie 1.2.8 Build 42050 en in Windows MCE heb ik gelijk de 3.2.0 BDA drivers geïnstalleerd.
waar heb je die vandaan? 1.2.7 kan ik alleen vinden op www.firedtv.nl
Nou goed, niets gezegd hor hier...

Ik heb dus nu de nieuwste MCE drivers, heb nieuwste Firmware voor FloppyDTV. Supporttool van FloppyDTV vindt nu alles goed, vindt keurig m'n AlphaCrypt CAM (zat er verkeerd om in), maar hij vindt nog steeds geen zenders.

Ik heb alle frequenties in het register aangepast naar Casema waardes (scheelde allemaal net een beetje), maar hij vindt nog steeds geen services.. hoe kan dat?

[ Voor 39% gewijzigd door Sa1 op 24-06-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
W3ird_N3rd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:59:
Frequenties scannen gaat (redelijk) goed getuige dat je kanalen van verschillende frequenties hebt. Helaas heb je alleen ongecodeerde kanalen en dat aanbod is niet zo boeiend op de kabel :P.
1.] Ik d8 dat op de kabel (DVB-C; Essent) ALLE zender waren gecodeerd waren?

2.] Als dit niet zo is, waarom kan hij dan geen RTV Oost, ATV5, etc vinden?

De kwaliteit van die 4 zenders die ik wel heb is trouwens uitstekend!
Maar ja, das natuurlijk digitaal, of je hebt goed beeld of je hebt niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

FiVAL schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:16:
[...]

1.] Ik d8 dat op de kabel (DVB-C; Essent) ALLE zender waren gecodeerd waren?
Die 4 zenders die je hebt zijn zo ongeveer de enige zenders die niet gecodeerd zijn (er is soms misschien tijdelijk ook nog een testkanaal ofzo open). Ohja, laatste keer dat ik keek stond Nickelodeon ook open, weet niet of dat nog zo is.

[ Voor 21% gewijzigd door Mentalist op 25-06-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Oke, dus dat betekend dat er is fout gaat
met de gecodeerde kanalen bij mijn media centre?

Die SmartCard die ik gebruik zat ik de SamSung tuner
van ons. Ik neem aan dat ik deze gewoon in mijn CAM
kan stoppen

De "Digital Everywhere Support Tool" geeft het volgende an:

-------------------------------------------------------------------------------
Digital Everywhere Support Report: (1. 0. 6. 0)
Generated on (Y/M/d): 2007.06.25

FireDTV / FloppyDTV devices:
devices found: 1

Status for device 1
Model : FireDTV Floppy DVB-C-CI
GUID : 0x0012870026001D2E
HW Ver.: 01.26.01
FW Ver.: 1.2.8 Build 42050
Driver : 4.8.0 M

Frontend Status:
Frequency.: 618000 kHz, Sig.Str.: 0%, BER: 20480
Locked : NO

CAM Module: AlphaCrypt

Windows System Information:
OS Path: C:\WINDOWS

OS Version:
Microsoft Windows XP, Service Pack 2 (Build: 2600)
Media Center Edtion

OHCI Controller:
Manufacturer: Texas Instruments
Description: Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller
Enumerator: PCI

Windows Hotfixes:
Windows XP Hotfix - KB896626 - installed
Windows XP Hotfix - KB885222 - installed
Update Rollup 2 for Windows XP Media Center Edition 2005 - installed
Windows XP Media Center Edition 2005 KB919803 - installed
Program files path: 'C:\Program Files'

MCE Plugin: (C:\Program Files\Digital Everywhere\FireDTV MCE Plugin\)
FDTvCC.dll:
Product Ver: 1.1.0.0
File Ver: 1.0.6.0

FDTvHlpr.dll:
Product Ver: 1.0.0.0
File Ver: 1.0.0.0

FireDTV Tools:
No running FireDTV tools found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Volgens mij heb ik de oplossing!
Vanuit MCE moeten de kanalen nog
worden geactiveerd!

Tjee... Wat dom...

Helaas kan ik niet via RDP dit controleren...

Toch bedankt allemaal!
Ik wist nu iig waar ik de fout moest zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Hmmm... Toch niet... Ontvang nu wel een paar meer kanalen.
Maar nog steeds geen NED2,3 of RTL4,5,7 SBS, etc...

Heeft iemand een idee??

Status for device 1
GUID : 0x0012870026001D2E

Frontend Status:
Frequency.: 286992 kHz, Sig.Str.: 100%, BER: 0
Locked : YES

OS Version:
Media Center Edtion

OHCI Controller:
Manufacturer: Texas Instruments
Description: Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

Windows Hotfixes:

FDTvCC.dll:

FDTvHlpr.dll:

FireDTV Tools:
Common Interface
Path: C:\Documents and Settings\EVWielinga\Desktop\Check_CA_module_and_subscription_smartcard\Check CA-module and subscription smartcard\CommonInterface.exe
Product Ver: 1.20.0.0
File Ver: 1.20.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

erg raar allemaal, mediacenter vindt helemaal niets, zelfs niet de free 2 air. In media portal vindt hij keurig alle zenders, maar geeft geen beeld. Dit is m'n support info:

Status for device 1
GUID : 0x0012870026001F03

Frontend Status:
Frequency.: 372000 kHz, Sig.Str.: 100%, BER: 0
Locked : YES

OS Version:
Media Center Edtion

OHCI Controller:
Manufacturer: VIA
Description: VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

Windows Hotfixes:

FDTvCC.dll:

FDTvHlpr.dll:

FireDTV Tools:
No running FireDTV tools found

nu kun je natuurlijk via die CI interface nog 't één en 't ander instellen, zou jij (FiVAL) die settings kunnen dorogeven? dan kan ik is kijken of dat misschien bij mij fout staat.

Mijn instellingen:

Bij information:
Loader version: EuroBoot V1.01
Application version 3.09
Supports satellite update: yes
Compiled at Jul 06 2006 07:20:39

Bij Module Options:
Language/Sprache English
CA mode: Single / dynamic (heb der al verschillende geprobeerd)
Smartcard messages: off
Force reading original PMT: auto
CA-PMT delete time: 1s

Toch raar, want hij lockt wel gewoon elke frequentie

En hoe bedoel je dat ze nog geactiveerd moeten worden?

[ Voor 9% gewijzigd door Sa1 op 25-06-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221039

Heeft er iemand uberhaupt al digitale tv via kabel goed draaien op MCE of VMC??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Ha Ha Ja, ik dus ondertussen...

Niet 100%, maar het enige probleem dat ik nu nog heb,
heeft (denk ik) te maken met een driver probleem in Windows zelf.

Als ik namelijk MCE op Fullscreen zet vanuit een venster
(of andersom) kan MCE geen signaal meer ontvangen.
En als ik te snel blijf zappen gebeurt dit ook...

Start ik MCE opnieuw op, dan werkt het weer zoals het moet.

Dus als iemand hier nog een oplossing voor heeft dan hoor ik
het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FiVAL schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:27:
Ha Ha Ja, ik dus ondertussen...

Niet 100%, maar het enige probleem dat ik nu nog heb,
heeft (denk ik) te maken met een driver probleem in Windows zelf.

Als ik namelijk MCE op Fullscreen zet vanuit een venster
(of andersom) kan MCE geen signaal meer ontvangen.
En als ik te snel blijf zappen gebeurt dit ook...

Start ik MCE opnieuw op, dan werkt het weer zoals het moet.

Dus als iemand hier nog een oplossing voor heeft dan hoor ik
het graag!
FiVAL,

Hoe ziet jou config eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Mjaeger,

mijn systeem is niet specafiek bedoelt als Media Center
dus vandaar de wat overdreven spec's:

AMD Athlom X2 Dual Core 3800+
2x 512Mb Dimm 400Mhz
Asus A8N-SLI Deluxe moederbord (nieuwste Bios drivers)
NVIDIA GeForce 6600 256 Mb (nieuwste Nvidia drivers)
Dual monitor (15" 1028 x 768) opstelling
2x 200Gb HDD in RAID STRIPE (Nvidia Raid controller)
Everywhere Digital FloppyDTV + Alphacrypt CAM (Essent @Home TV)
Windows Media Center Edition Version 2002 + SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

maar zou je alstublieft die instellingen van je CA eens kunnen doorgeven? misschien dat het bij mij daar mis gaat, anders zit er even neits anders op dan dat ik m'n systeem weer is van voor af aan installeer, dat heb ik sinds de floppyDTV nog niet gedaan.

ah... vista nu geinstalleerd en een schone install werkt waarschijnlijk. Inderdaad dat activeren van de zenders .. das raar hor... maar goed..

Pentium 4 2,53Ghz
2x 512Mb Dimm 333Mhz
MSI Ding (nieuwste Bios drivers)
NVIDIA GeForce 7800 256 Mb (nieuwste Nvidia drivers)
TV Out via VGA -> SCART
200Gb HDD
Everywhere Digital FloppyDTV + Alphacrypt CAM (Casema Digital)
Vista Ultimate

[ Voor 85% gewijzigd door Sa1 op 26-06-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 08:18

Kama

Game Coordinator

Nog een vraagje:

Als ik nou m'n HTPC als decoder wil gebruiken om digitale TV te kijken op m'n "gewone" HD-ready TV... ben ik dan gebonden aan de DVI uitgang van de graphics card? Of zijn er ook oplossingen waarbij de decoder/tunerkaart direct HDMI out levert aan de TV? Dat laatste lijkt me efficienter... (mja, hdd recorden is dan onmogelijk)

Hoe is het met het geluid geregeld, komt er dolby uit die tuner?

Maw, ik probeer de kosten + ruimte van een HDTV decoder te besparen, maar wil geen functies verliezen :-) Iemand tips?

[ Voor 5% gewijzigd door Kama op 27-06-2007 00:03 ]

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt ook Mobo met HDMI onboard en de nieuwe Radeon kaarten beschikken over direct HDMI out. Er zijn zover ik weet geen tunerkaarten met HDMI out.

Het ligt aan je wensen wil je alleen je LCD gebruiken als dom beeldscherm kan je goed uit de voeten met DVI naar HDMI kabel op je grafische kaart. Kwaliteit is zelfde alleen geen geluid dus zal je iets van S/PDIF optisch moeten gebruiken voor naar versterker.

Of de nieuwe Radeon 2600XT bijvoorbeeld aanschaffen heeft HDMI out dus ook geluid op je TV.

Welke eisen stel je wil je HDTV gaan kijken, wil je blue ray of HD-DVD kunnen afspelen ook?

Kijk eens op deze post, vindt je alle info die je zoekt.

De ultieme HTPC bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hoe kan je alle transponder frequenties krijgen van bijv een Casema? Ik heb Casema helpdesk hier reeds over gebeld en die zeggen dat ze het niet ondersteuenen en dat ze denken dat het niet gaat lukken.

Dus ik heb uitgelegd dat het al reeds gelukt is en dat alleen SBS6 niet reageerd en i khet vermoeden heb dat ik daar een verkeerde transponder heb aangesneden..... "oh, nou we ondersteunen het niet".

Maar, is der een manier om daar achter te komen?

ik heb mijn huidige gegevens hiervandaan gehaald: http://www.sat4all.com/fo...mber=1317406&Main=1290899

nu heb ik een aantal zenders die aangepsroken worden als andere dan er in beeld komt. En bijv SBS6 werkt helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier is een lijst van tuning parameters voor Casema die bij TVE3 (MediaPortal) zit. Wellicht kun je er wel wat mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Anoniem: 150066 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:25:
Hier is een lijst van tuning parameters voor Casema die bij TVE3 (MediaPortal) zit. Wellicht kun je er wel wat mee..
tnx! deze zijn wel precies hetzelfde als die ik al heb. heb denk net zo'n 2 sec terug de oplossing gevonden. Had allemaal nog extra frequenties in m'n lijst staan -omdat deze der al stonden-, die heb ik der nu uitgehaald. Nu doen vrijwel alle zenders het.. alleen ketnet niet.. maarjah.. dat is nu niet echt een zender waar ik naar kijk.

MAW !!!! m'n floppyDTV setup werkt nu helemaal goed. alleen dat zenders sorteren / toevoegen aan guide listings .. damn wat een klus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama

Kama

Game Coordinator

Nog een wat meer detailvraagje over die FloppyDTV... Ik zie dat Vista64 en WindowsXP 32-bit ondersteund worden, maar ik zie niks over Windows XP 64-bit... Weet iemand of dat ondersteund wordt?

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Hé Sa1!

Ik neem aan dat je mijn CAM instelling niet meer nodig hebt :-)
(deze staan bij mij nog gewoon op default alleen de language heb ik
op engels gezet in plaats van duits...)

Maar heb jij dan ook EGP draaien??
En ik heb gisteren geprobeerd het één en ander optenemen van
de kabel, maar dat wil hij nu niet afspelen :-(

Werkt dit bij jou wel?

Ik heb onertussen de Nvidia PureVideo codecs draaien wat verder
eigenlijk alle laatste echte problemen heeft opgelost!

FiVAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

FiVAL schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:12:
Hé Sa1!

Ik neem aan dat je mijn CAM instelling niet meer nodig hebt :-)
(deze staan bij mij nog gewoon op default alleen de language heb ik
op engels gezet in plaats van duits...)

Maar heb jij dan ook EGP draaien??
En ik heb gisteren geprobeerd het één en ander optenemen van
de kabel, maar dat wil hij nu niet afspelen :-(

Werkt dit bij jou wel?

Ik heb onertussen de Nvidia PureVideo codecs draaien wat verder
eigenlijk alle laatste echte problemen heeft opgelost!

FiVAL
Nee, die heb ik niet meer nodig :D, ik heb m'n alphacrypt 2e hands, dus weet niet hoe het default staat / stond. nVidia PureVideo, geeft dat nu nog beter beeld, of valt dat wel mee (heb em al wel gedownload)? Ik had overigens de laatste vista drivers geinstalleerd op m'n machine en alles begon stevig te schokken en te stoten. ...

Driver rollback en alles werkt weer. Erg raar.

Qua opnemen, tjah ik heb wel 't één en 't ander voor test opgenomen, en dat kon ik wel weer afspelen, heb echter nog niet een volledig programma opgenomen, of opgenomen vanuit de gids. EPG, wat is dat ook al weer, das toch gewoon die gids van MCE?

wat ik gisteravond nog wel had was een zwart beeld, toen via gids naar een andere zender en weer terug toen ging het wel... geen idee verder wat dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
tip, gebruik een goede video kaart, ik had altijd een 7600 gt silent ism 2x firedtv, die heb ik van de week vervangen voor een 8500 wat een verschil in beeld, veel meer kleuren en scherper beeld
de balk van rtlz loopt nu helemaal vloeiend, met de 7600 zag je het nog wel eens happeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Nou ja, dat PureVideo werkte een stuk beter dan dat ik had.
Maar volgens mij waren mijn codecs gewoon brak...

Het is niet voor niks dat deze codecs niet in Windows zitten.
Ze kosten geld. Wel zitten ze in WinDVD, PowerDVD en PureVideo,
maar daar moet je dan wel voor betalen...

(voor PureVideo zijn er overigens een hoop KeyGen's te vinden
op de bittorrent sites...)

Maar de EGP is de Elektronische Gids die door de Essent wordt
meegezonden. Maar als dat via het Internet kan vind ik het ook goed!
Ik heb deze alleen nog niet werkend!!!
Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Ik bedoel dus geen EGP maar EPG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

FiVAL schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:20:
Maar de EGP is de Elektronische Gids die door de Essent wordt
meegezonden. Maar als dat via het Internet kan vind ik het ook goed!
Ik heb deze alleen nog niet werkend!!!
Hoe werkt dat?
Ik heb het gewoon via internet denk ik. Je kunt als je naar guide gaat en dan Add channel listings, je zenders koppelen aan de zenders die je guide gedownload heeft. Werkt wel, maar duurt wel lang voordat je alles gekoppeld hebt.

ps. je hebt ook een edit knop he. daar kan je gewoon wijzigingen in je message doen.

Over die goede videokaart, ik heb een 7800GS, heb nog geen hapering gemerkt. Zal eens op RTL-Z letten.

Overigens heb ik ook nog een Hauppauge 150MCE, is het mogelijk om deze bijv alleen te gebruiken voor opneem werk? Heb je dat zelf in de hand, of bepaald media center zelf wat hij gaat doen. K wil dit apparaat met name gaan gebruiken voor de radio functie. Want dat werkt via digitaal imo niet zo rlx. Je kunt ook geen gebruik maken van de ingebouwde radio functie. Lastig hor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Misschien dat ik nu een hele domme vraag stel, maar ik kom er niet uit. Ik schaf binnenkort een 40" Sony Bravia KDL-40S2000 LCD TV aan. Dit model beschikt over een interne DVB-C tuner

Nu heb ik al digitale tv van Casema.

Bij de specs van die Sony TV staat dat er aan de zijkant een CAM poort zit.

Kan ik nu zonder gedoe m'n Smart card van m'n Casema TVD pack in die Sony tv stoppen, dus dat ik dan m'n Samsung decoder/tuner box niet meer hoef te gebruiken.

Of denk ik nu te simpel?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Demon_Eyez schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:06:
Misschien dat ik nu een hele domme vraag stel, maar ik kom er niet uit. Ik schaf binnenkort een 40" Sony Bravia KDL-40S2000 LCD TV aan. Dit model beschikt over een interne DVB-C tuner

Nu heb ik al digitale tv van Casema.

Bij de specs van die Sony TV staat dat er aan de zijkant een CAM poort zit.

Kan ik nu zonder gedoe m'n Smart card van m'n Casema TVD pack in die Sony tv stoppen, dus dat ik dan m'n Samsung decoder/tuner box niet meer hoef te gebruiken.

Of denk ik nu te simpel?
weet je zeker dat het een dvb-c is en niet een dvb-t 40s2000 is volgens mij een oud model
als er wel een dvb-c in zit dan heb je alleen een alphacrypt kaartje nodig en je smartcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Damn! lees het net pas, "Digital Terrestrial Tuner", is een inderdaad DVB-T :(

[ Voor 25% gewijzigd door Demon_Eyez op 29-06-2007 14:11 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama

Kama

Game Coordinator

Ok, ik heb wat onderzoek gedaan... Als je HDTV via DVB-C op je PC wilt, dan heb je eigenlijk maar drie kaarten die in aanmerking komen:

- FloppyDTV C/CI (169 euro (+9 euro CoreAVC))
- TwinHan CAB-CI (129 euro)
- KNC ONE DVB-C+ (109 (+45 euro voor CI))

Is er hier een duidelijke "beste" aan te geven? Mijn voorkeur gaat momenteel naar de FloppyDTV of TwinHan ivm de geintegreerde CI, mja is dat nou zo'n must? KNC heeft dan weer analoog-in...

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Waarom zou het met andere kaarten niet kunnen? Sowieso met de KNC1-niet-plus. Die analoge input is natuurlijk niet nodig voor HDTV.

Met b.v. een Technotrend C-1500+budget CI onder Linux zou het volgens mij ook gewoon moeten kunnen. Onder Windows met de juiste 3rd party apps in principe ook maar ik zou niet durven zeggen waarmee je het dan doet (ProgDVB misschien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
De Twinhan is in potentie geen slechte kaart en de geintegreede CI is prettig, maar tot dusver hebben ze bij Twinhan nog geen fatsoenlijke driver en bijkomende software weten te produceren. De laatste versie, 1.0.5.8, is een stap in de goede richting, maar met een beetje pech kost zappen tussen transponders 10sec :-( (bij mij het geval, maar iig geen BSOD's meer).

De bijgeleverde software is simpelweg slecht, maar met bv DVBViewer Pro (15 euro) is het een ander verhaal (alhoewel dat nog een work in progress is). In de laatste beta's is daar multi-encryptie aan toegevoegd (max 14 PID's met een Alphacrypt) en encrypted teletext werkt ondertussen ook (niet in de originele software of myTheatre).

As for CoreAVC. Accepteren die ondertussen al weer bestellingen? Heb er zelf niet meer zo'n vertrouwen in na het lezen van hun forums en de stagnatie in releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb sterk het vermoeden dat er weinig redenen meer zijn om naar CoreAVC te zoeken - ik heb pas op een Athlon 64 3000+ (S939) Ubuntu 7.04 gezet, en met mplayer haalde ik, geschat op het zicht, al meer dan 10fps op een BBC HD sample. En een BBC HD sample is iets waarvan ik niet de verwachting heb dat dat ooit op een 3000+ soepel zal draaien.. Ik gok dus op libav.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama

Kama

Game Coordinator

W3ird_N3rd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 02:15:
Waarom zou het met andere kaarten niet kunnen? Sowieso met de KNC1-niet-plus. Die analoge input is natuurlijk niet nodig voor HDTV.
De niet-plus is ook een optie. Ik heb daar serieus naar gezocht, maar hij lijkt wel nergens meer te krijgen te zijn...
Met b.v. een Technotrend C-1500+budget CI onder Linux zou het volgens mij ook gewoon moeten kunnen. Onder Windows met de juiste 3rd party apps in principe ook maar ik zou niet durven zeggen waarmee je het dan doet (ProgDVB misschien).
Goed punt... Ik ben vergeten te melden dat ik Windows wil gaan draaien (wellicht Vista). Van de Technotrend kon ik niet vinden dat er HDTV ondersteuning voor was (Link productmatrix). Bedoel je dat het met bijv CoreAVC op die kaart ook HDTV te zien is?

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
Klaus_1250 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 02:23:
De Twinhan is in potentie geen slechte kaart en de geintegreede CI is prettig, maar tot dusver hebben ze bij Twinhan nog geen fatsoenlijke driver en bijkomende software weten te produceren. De laatste versie, 1.0.5.8, is een stap in de goede richting, maar met een beetje pech kost zappen tussen transponders 10sec :-( (bij mij het geval, maar iig geen BSOD's meer).

De bijgeleverde software is simpelweg slecht,
Agreed! En als kleine toevoeging, met MediaPortal en de nieuwe TV engine die daar ook te downloaden is kun je de HD kanalen nu ook zien (en ook bekijken als je een HD abbo hebt). Al moet ik je wel gelijk geven dat 'zappen' inderdaad vaak zo traag is als dikke stront door een dun rietje. Maar ik moet je wel zeggen dat Twinhan (Azurewave) snel reageert op reacties van de consument. Zo heb ik bijvoorbeeld via de nederlandse importeur van Twinhan doorgegeven dat de PCI latency door de Twinhan driver echt 'Through the roof' waren en nog geen drie weken later....voila een nieuwe driver met het latency probleem opgelost. Dus als je een probleem hebt, gewoon bij de importeur vragen of hij je probleem doorgeeft aan Twinhan, dan weet Twinhan ervan en gaat ermee aan de slag.

[ Voor 3% gewijzigd door Damandan op 02-07-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Vervelende is echter dat ik geen flauw idee heb wie de importeur is. Ik heb hem gekocht bij Alternate en op de doos staat reflecta.de as importeur, maar op hun website staat niks over de Twinhan. De enigste die ik ken met contact met Twinhan zijn DigitalRise, maar die reageren alleen op mails/berichten van hun eigen klanten. Twinhan zelf reageert niet, vaak genoeg gemaild en de eerste mails waren allemaal opbouwend en positief. Nooit een reactie :-(

IMHO is de kaart een positief oordeel waart als ze de zaptijd tussen transponders fixen (e.g. weer terug naar 1 sec), de CI-interface fixen (ik kan nu de CI-interface in een infinite-loop kijgen), andere losse eindjes fixen waar gebruikers last van hebben (zoals op diverse fora te lezen is) en de driver eens onder handen nemen aan de hand van de tips hier: http://www.microsoft.com/whdc/driver/tips/default.mspx en hier: http://www.microsoft.com/whdc/driver/security/default.mspx .
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.