[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 173.516 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 08:18

Kama

Game Coordinator

Een producent die hard aan z'n product werkt is goed, maar zolang de software crappy is, is een wat meer uitgekristaliseerd product nog beter...

Over de FloppyDTV lees ik overigens dat die standaard gewoon helemaal geen h.264 software heeft. Dan moet je dus daar zelf een 3rd party codec voor regelen... En @home zendt wel uit op h.264... toch? Even een overzichtje (gemoved vanuit Ultieme HTPC thread naar hier):

DVB-C decoders met HDTV support

..FloppyDTVTwinHanKNC ONE
Type:C/CICAB-CI 2033TV-Station DVB-C
Web:LinkjeLinkjeLinkje
PC Interface:FirewirePCIPCI
Plus:MCE drivers dmv T/CI emulatie, Vista x86/x64 driversGoedkoperHardwarematige h.264 decoding, Goedkoopst, XP64 drivers
Min:Duurder, h.264 softwarematig (not included)h.264 softwarematig, geen MCE drivers, Alleen XP-32bit driversExtra PCI slot voor CI nodig, hoge systeemeisen, Viast Drivers??, h.264 via PowerDVD (included)
Geluid??Via PCI (?)
Prijs:€ 155 (+€15 voor CoreAVC)€ 129€75 + €45 voor CI

Afvallers:Ik ben van plan met Vista Premium/MCE en/of MediaPortal te gaan werken... (64-bit)

Vragen:
- Heeft iemand postitieve/negatieve ervaringen met deze kaarten? Of andere kaarten?
- Weet iemand hoe het zit met geluid bij die kaarten? Is dat stereo, of Dolby 5.1?
- Heeft iemand anders uberhaupt ervarning met HDTV op een HTPC?

Vooralsnog lijkt de FloppyDTV de beste keuze, ivm de 64-bit ondersteuning. Of ik zou een 32-bit OS moeten draaien op m'n 64-bit Athlon.

[ Voor 75% gewijzigd door Kama op 04-07-2007 01:49 ]

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
* Geluid gaat niet via de kaarten, dat word overgelaten aan je geluidskaart of onboard-audio. Meeste zender zijn Stereo (mp3, diverse bitrates), een paar mono, en een paar AC3 (stereo of 5.1, hangt af van de uitzending).

* Hoge systeem-eisen bij de KNC-One zou ik niet als argument nemen. Systeemeisen die nodig zijn hangt af van wat je gaat bekijken (SDTV, HDTV) en welke codec je gebruikt, maar heeft weinig met de kaart zelf te maken.

* Drivers voor de Twinhan zijn volgens mij wel in 64bit beschikbaar voor XP, Vista weet ik niet.

* CoreAVC is 15 euro, je hebt voor DVB de pro-versie nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Klaus_1250 op 02-07-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kama schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:01:
Een producent die hard aan z'n product werkt is goed, maar zolang de software crappy is, is een wat meer uitgekristaliseerd product nog beter...

Over de FloppyDTV lees ik overigens dat die standaard gewoon helemaal geen h.264 software heeft. Dan moet je dus daar zelf een 3rd party codec voor regelen... En @home zendt wel uit op h.264... toch? Even een overzichtje (gemoved vanuit Ultieme HTPC thread naar hier):

Hauppauge : Geen DTV-C
Technotrend (TT-premium C-2300): wel (optionele) CI, geen HDTV voor DTV-C(http://www.technotrend.com/2697/PRODUKTE_fuer_PC.html)
TerraTec : Geen HDTV of CI
Pinnacle (PCTV): Geen CI, wel hardware MPEG4 [/list]

Ik ben van plan met Vista Premium/MCE en/of MediaPortal te gaan werken... (64-bit)

Vragen:
- Heeft iemand postitieve/negatieve ervaringen met deze kaarten? Of andere kaarten?
- Weet iemand hoe het zit met geluid bij die kaarten? Is dat stereo, of Dolby 5.1?
- Heeft iemand anders uberhaupt ervarning met HDTV op een HTPC?

Vooralsnog lijkt de FloppyDTV de beste keuze, ivm de 64-bit ondersteuning. Of ik zou een 32-bit OS moeten draaien op m'n 64-bit Athlon.
waarom 64bit? het werkt bij mij alleen goed met 4gb geheugen, eronder en het is trager dan 32bit maar misschien doe ik iets fout met de benchmarks. gebruik intel cpu 32bit, misschien dat met 64bit amd wel goed werkt, niet zoveel verstand van

geluid is dolby 5.1 maar dan moet de zender het wel uitzenden, ik heb coax uit naar een versterker en als er dolby wordt uitgezonden krijg ik ook dolby in beeld

HDTV gaat niet met MCE dan moet je media portal gebruiken je kunt wel hd films bekijken met mymovies of juiste codecs, ik heb alleen power dvd geinstalleerd en mymovies voor de rest niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama

Kama

Game Coordinator

markmg schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:47:
[...]
waarom 64bit? het werkt bij mij alleen goed met 4gb geheugen, eronder en het is trager dan 32bit maar misschien doe ik iets fout met de benchmarks. gebruik intel cpu 32bit, misschien dat met 64bit amd wel goed werkt, niet zoveel verstand van
Ik heb de machine al... Het is een bestaand systeem dat een nieuwe bestemming krijgt. (Desondanks denk ik dat ik tegenwoordig altijd een 64-bit systeem nieuw zou kopen).
Geluid gaat niet via de kaarten, dat word overgelaten aan je geluidskaart of onboard-audio. Meeste zender zijn Stereo (mp3, diverse bitrates), een paar mono, en een paar AC3 (stereo of 5.1, hangt af van de uitzending
geluid is dolby 5.1 maar dan moet de zender het wel uitzenden, ik heb coax uit naar een versterker en als er dolby wordt uitgezonden krijg ik ook dolby in beeld
Ik begreep niet wie of wat verantwoordelijk is voor het decoderen van het geluid... en of die decoders wel dolby 5.1 kunnen decoderen. Aangezien MPEG4/h.264 via software gaat, zal het wel aan de softwaredecoder liggen die je kiest/krijgt (klopt dit?). Afspelen lijkt (mits de geluidskaart 5.1 ondersteunt) inderdaad geen probleem...
HDTV gaat niet met MCE dan moet je media portal gebruiken je kunt wel hd films bekijken met mymovies of juiste codecs, ik heb alleen power dvd geinstalleerd en mymovies voor de rest niks
Microsoft over HDTV in MCE Lijkt toch te kunnen? (Of alleen DVB-T?) PowerDVD heeft inderdaad een h.264 decoder ingebouwd. Ik las dat er ook "losse" codecs zijn, waar dan willekeurige players weer gebruik van kunnen maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Kama op 02-07-2007 13:57 ]

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Nu online
Kama schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:49:
Ik begreep niet wie of wat verantwoordelijk is voor het decoderen van het geluid... en of die decoders wel dolby 5.1 kunnen decoderen. Aangezien MPEG4/h.264 via software gaat, zal het wel aan de softwaredecoder liggen die je kiest/krijgt (klopt dit?). Afspelen lijkt (mits de geluidskaart 5.1 ondersteunt) inderdaad geen probleem...
Voor het decoderen van het geluid is software (codec) verantwoordelijk (in sommige gevallen kan het ook hardware zijn, als je een geluidskaart heb met een AC3 decoder erop). De software zit standaard bij de tvkaart en er zijn ook gratis alternatieven voor verkrijgbaar. AC3 decoderen is dus geen probleem (AC3 is trouwens niet per sé 5.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Microsoft over HDTV in MCE Lijkt toch te kunnen? (Of alleen DVB-T?) PowerDVD heeft inderdaad een h.264 decoder ingebouwd. Ik las dat er ook "losse" codecs zijn, waar dan willekeurige players weer gebruik van kunnen maken.
ik dacht dat dat alleen voor de u.s. was en dat wij in nederland andere codering gebruiken dan daar,
ik krijg het iniedergeval niet werkend met vista mce en hdtv.

wel met andere software maar dat werkt niet zo goed als mce

[ Voor 6% gewijzigd door Slux op 02-07-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama

Kama

Game Coordinator

markmg schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:43:[...]ik dacht dat dat alleen voor de u.s. was en dat wij in nederland andere codering gebruiken dan daar, ik krijg het iniedergeval niet werkend met vista mce en hdtv.
wel met andere software maar dat werkt niet zo goed als mce
Welke kaart gebruik je? Ik heb wel gelezen dat MCE gemaakt is voor DVB-T en niet voor DVB-C. Om die reden schijnt de FloppyDTV dus ook een DVB-T kaart te emuleren onder MCE... Geen idee of dat ook meteen betekent dat dan wel HDTV werkt.

En Vista Media Center, weet iemand hoe die omgaat met HDTV?

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Kama schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:41:
[...]

Welke kaart gebruik je? Ik heb wel gelezen dat MCE gemaakt is voor DVB-T en niet voor DVB-C. Om die reden schijnt de FloppyDTV dus ook een DVB-T kaart te emuleren onder MCE... Geen idee of dat ook meteen betekent dat dan wel HDTV werkt.

En Vista Media Center, weet iemand hoe die omgaat met HDTV?
volgens mij heeft het iets met H264 en mpeg4 te maken waar mce niet mee om kan gaan. dat is het hetzelfde als met Vista mce
ik gebruik 2x firedtv en je installeerd ze via mce als zijnde dvb-t maar dat is alleen voor de epg.

volgens mij is het zo dat h265 niet gezien wordt en niet werkend te krijgen is onder mce vista en xp mce dat doet alleen mpeg4... of het is net anders om :z maar hdtv onder MCE of vista of xp in nederland gaat niet werken op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 12:07
Wow, wat gaat het topic ineens snel ;)

Even een paar antwoorden dan maar:

Antwoord op vraag naar wie de importeur van Twinhan in NL is: SMH B.V. <-- klik op de link en je bent op hun site ;)

Heeft iemand postitieve/negatieve ervaringen met deze kaarten? Of andere kaarten?
- Ja, positief is naar mijn idee het feit dat er uberhaupt nog ontwikkeling in de drivers zit.
(Hoe vaak zie je wel niet dat na een initial release de drivers niet of bijna niet meer geupdate worden)
Verder vind ik ook het feit dat de kaart met de juiste codecs alle soorten HD aan kan wel mooi meegenomen.
Negatief zijn op het moment echter de zaptijden, maar dit kan door driver updates gefixt worden.

Heeft iemand anders uberhaupt ervarning met HDTV op een HTPC?
- Enige ervaring die ik heb met HD via de kabel is van twee weken terug toen er bij @home iets mis ging en alle kanalen open en bloot op de kabel te bekijken waren. Helaas moet ik zeggen dat ik de qualiteit van het HD beeld niet echt hoogstaand vond, maar dit ligt aan de uitgezonden bitrate waar de zenders momenteel kennelijk nog niet zo naar kijken. Enigste zender van de 5 kanalen (Sport 1 HD, Film1 HD, HD1-NL, Discovery HD en National Geographic HD) die ik wel goede qualiteit beeld vond hebben was NGC HD. Ook stotterde het beeld enorm, maar dat ligt aan de crappy Twinhan software.

waarom 64bit?
- Waarom niet? Zolang er driver ondersteuning komt is dit toch de toekomst.

Voor wat betreft Vista Mediacenter, dit lukt op het moment naar mijn weten idd niet. Omdat deze alleen de MPEG2 variant van HD ondersteund, al schijnt het wel zo te zijn dat er een optie is dat MPEG4 en DVB-C in de nabije toekomst ondersteund gaat worden. Maar dit heb ik meen ik ooit eens ergens gelezen en ik kan de bron zo snel niet vinden. Dus ik pin me dr niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Damandan schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:31:
[...]
Zo heb ik bijvoorbeeld via de nederlandse importeur van Twinhan doorgegeven dat de PCI latency door de Twinhan driver echt 'Through the roof' waren en nog geen drie weken later....voila een nieuwe driver met het latency probleem opgelost.
Vanaf welke driver versie is dat latency probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ik heb zelf ook onlangs een testje uitgevoerd met de TwinhanDTV Cab-CI en de Digital TV software versie 3.2 op een Windows XP PC. Zie hier.

Gezien de resultaten van het schokkende H.264 weergeven de volgende vraag: Heeft er hier wel eens iemand de TwinhanDTV onder Windows Vista gebruikt in combinatie met de DigitalTV software en een nVIDIA grafische kaart met hardware-matige H.264 support? Bij DigitalTV worden de Cyberlink H.264 codecs bijgeleverd. Als ik het goed begrepen heb zijn dat dezelfde H.264 codecs die ook bij PowerDVD zitten en dus hardware-matige decodering via de nVIDIA kaart zouden moeten ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 12:07
RG2005 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:24:
Ik heb zelf ook onlangs een testje uitgevoerd met de TwinhanDTV Cab-CI en de Digital TV software versie 3.2 op een Windows XP PC. Zie hier.

Gezien de resultaten van het schokkende H.264 weergeven de volgende vraag: Heeft er hier wel eens iemand de TwinhanDTV onder Windows Vista gebruikt in combinatie met de DigitalTV software en een nVIDIA grafische kaart met hardware-matige H.264 support? Bij DigitalTV worden de Cyberlink H.264 codecs bijgeleverd. Als ik het goed begrepen heb zijn dat dezelfde H.264 codecs die ook bij PowerDVD zitten en dus hardware-matige decodering via de nVIDIA kaart zouden moeten ondersteunen.
Helaas kan ik je met de hardware decoding vraag niet helpen daar ik (nog) geen kaart heb met hardware decoding van h264. Voor wat betreft de driver versie kan ik je vertellen dat het versie 1.0.5.8 is en die driver is gedateerd van 22-05-2007.

Zoals je ziet in het plaatje is de latency mooi laag.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/d-schwitzgebel/latency.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Damandan schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:49:
[...]
Helaas kan ik je met de hardware decoding vraag niet helpen daar ik (nog) geen kaart heb met hardware decoding van h264. Voor wat betreft de driver versie kan ik je vertellen dat het versie 1.0.5.8 is en die driver is gedateerd van 22-05-2007.
Waar heb je die driver vandaan gehaald. Als ik momenteel op de Twinhan site kijk dan zeggen ze dat ze versie 1.0.5.9 hebben, maar ga je dat .RAR bestand downloaden dan zit er versie 1.0.5.4 van de driver in die ook al werd uitgeleverd bij DigitalTV versie 3.2. Ook voor DigitalTV lijkt versie 3.3 beschikbaar te zijn op de Twinhan site, maar de download knop linkt nog naar versie 3.2build4 van de .ZIP file. Ik heb dus nog steeds versie 1.0.5.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Nu online
1.0.5.8 vind je op DigitalRise.biz, in de DigitalTV 3.3 download (http://www.digitalrise.bi...ex.php?action=file&id=191).

As for the Twinhan site, volgens mij is die recent aangepast en kan best zijn dat ze dat nog niet helemaal op orde hebben. Echt handig zijn ze er niet mee. Maar met een beetje geluk zit er een fix voor het trage zappen in 1.0.5.9. Zie trouwens ook dat er inmiddels CI support bij de Linux driver zit :-)

[ Voor 74% gewijzigd door Klaus_1250 op 02-07-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:51:
1.0.5.8 vind je op DigitalRise.biz, in de DigitalTV 3.3 download.
Thanks for the info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama

Kama

Game Coordinator

RG2005 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:24:
Hmmm MPEG4 op mijn AMD64 Athlon3200+ @ 2Ghz kan ik dus wel shaken... Dat zou wel balen zijn, want dit moederbordje heeft alleen AGP, dus hardware h.264 via een nVidia-kaart is uitgesloten... Dat wordt dus niet even m'n "toekomstige oude PC" ombouwen tot HTPC... :/
Gigabyte heeft nog een AGP variant met PureVideo HD en nog redelijk geprijsd ook. Die heeft HDTV out en als ik het goed begrijp ook h.264 decoding. Ideaal voor HTPC. Als iemand ervarning heeft met hardware h.264, dan hoor ik het ook graag. Dan zou ik m'n oude bak nog tot heuse HDTV decoder kunnen ombouwen. Als iemand denkt dat ik het mis heb dan hoor ik het ook graag (voordat ik het ding besteld heb :P)
markmg schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:10:
[...]ik gebruik 2x firedtv en je installeerd ze via mce als zijnde dvb-t maar dat is alleen voor de epg.
volgens mij is het zo dat h265 niet gezien wordt en niet werkend te krijgen is onder mce vista en xp mce dat doet alleen mpeg4... of het is net anders om :z maar hdtv onder MCE of vista of xp in nederland gaat niet werken op dit moment
Hmm... Dus ik zou dan sowieso bijv MediaPortal moeten draaien voo HDTV... Dus dat voordeel van de FloppyDTV valt dan weg. Is er dan nog een reden om niet voor de goedkopere TwinHan te gaan?

[ Voor 16% gewijzigd door Kama op 03-07-2007 01:02 ]

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Nu online
Kama schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:50:
[...]
Hmmm MPEG4 op mijn AMD64 Athlon3200+ @ 2Ghz kan ik dus wel shaken... Dat zou wel balen zijn, want dit moederbordje heeft alleen AGP, dus hardware h.264 via een nVidia-kaart is uitgesloten... Dat wordt dus niet even m'n "toekomstige oude PC" ombouwen tot HTPC... :/
Een HD2400/HD2600 heeft ook volledige h264 HDTV versnelling en is leverbaar in AGP. Waarneer die in de winkels verschijnt is een andere vraag, maar gok op deze maand of eventueel volgende maand?
Is er dan nog een reden om niet voor de goedkopere TwinHan te gaan?
Voorlopig zou ik zeggen, de driver. Maar tis niet eerlijk om daar antwoord op te geven zonder de 1.0.5.9 gebruikt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama

Kama

Game Coordinator

Klaus_1250 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 01:10:
[...]
Een HD2400/HD2600 heeft ook volledige h264 HDTV versnelling en is leverbaar in AGP. Waarneer die in de winkels verschijnt is een andere vraag, maar gok op deze maand of eventueel volgende maand?
Goed punt... Ik las (hardware.info) dat die kaart inderdaad alle H.264 kan uitvoeren... Whatever that may be 8)7 ... Afwachten of ze in AGP en voor welke prijs beschikbaar komen. Ik lees net in m'n moederbord boekje dat alleen 1.5V AGP aanlsuiting ondersteund wordt... Geen idee of dat nog een beetje kan tegenwoordig.

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kama schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 01:29:
[...]
Ik lees net in m'n moederbord boekje dat alleen 1.5V AGP aanlsuiting ondersteund wordt... Geen idee of dat nog een beetje kan tegenwoordig.
Dit is al een heel tijdje zo, het was een hele poos (jaren dus) geleden 3V als ik me niet vergis. Ik denk niet dat de specificatie van de AGP bus nog aangepast zal worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama

Kama

Game Coordinator

hardware-lover schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:01:
[...]

Dit is al een heel tijdje zo, het was een hele poos (jaren dus) geleden 3V als ik me niet vergis. Ik denk niet dat de specificatie van de AGP bus nog aangepast zal worden.
Ja, dat las ik later ook... 1x en 2x is 3.3V en 4x en 8x is 1.5V.... Ben een tijdje uit de PC-bouw-scene geweest... :)

Nu maar wachten op die ATI's :O Dit moet hem dan zijn. Nu nog wachten op een shop die hem heeft :)

[ Voor 17% gewijzigd door Kama op 03-07-2007 17:54 ]

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:51:
1.0.5.8 vind je op DigitalRise.biz, in de DigitalTV 3.3 download (http://www.digitalrise.bi...ex.php?action=file&id=191).
Op de Twinhan site is nu wel Digital TV 3.3 van 26/06/2007 te downloaden (build 08a). Ik weet nog niet of daar ook de BDA driver 1.0.5.9 in zit. De download loopt nog momenteel...

Update:
Versie 1.0.5.9 zit er inderdaad in. Van het weekend maar weer eens updaten...

[ Voor 9% gewijzigd door ArChie op 03-07-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190865

Ik ben een newbie en heb de volgende vraag:

Ben van plan om DTV signaal op mijn PC binnen te laten komen en wil dat signaal via Windows MediaCenter via 2 xbox-en 360 die ik in huis heb staan extenden.

Kan dit? Kan ik bv nog wel kanalen wisselen via zo'n XB360 media extender?
Zo ja... wat voor kaart raden jullie me aan en heeft het zin om VISTA te gebruiken of kan het met WIN XP ? Andere dingen om rekening mee te houden ?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Anoniem: 190865 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 01:02:
Ik ben een newbie en heb de volgende vraag:

Ben van plan om DTV signaal op mijn PC binnen te laten komen en wil dat signaal via Windows MediaCenter via 2 xbox-en 360 die ik in huis heb staan extenden.

Kan dit? Kan ik bv nog wel kanalen wisselen via zo'n XB360 media extender?
Zo ja... wat voor kaart raden jullie me aan en heeft het zin om VISTA te gebruiken of kan het met WIN XP ? Andere dingen om rekening mee te houden ?

BVD
Sleutelvraag is hóe ga je het DTV signaal je PC binnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 14:24

Sa1

kaajee schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:58:
[...]

Sleutelvraag is hóe ga je het DTV signaal je PC binnen halen?
Dat is wat hij vraagt.. hij wil weten wat hij nodig heeft om z'n doel te bereiken. Advies zou gewoon zijn: "Lees de start post", vervolgens als ie dat gedaan heeft.. dan kan hij de resterende vragen duiderlijk stellen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:44
Binnenkort komt Service Pack 1 Beta uit voor Windows Vista, maar ik heb nog niks gehoord over eventuele ondersteuning van DVB-C..of heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142421

Ik ben op dit moment in bezit van een firedtv kaart met aphahcrypt 3.09. Ik heb digitale tv van @home.
In mediaportal werkt het allemaal, maar het zappen duurt een eeuwigheid.

Nu ben ik begonnen in MCE 2005. Als ik de drivers geinstalleerd heb en in mce ga zoeken naar kanalen, geeft hij al aan dat het terristial gedeelte nog niet in kaart is gebracht. Gevolg, hij vind totaal geen zenders. Hoe moet ik dit op gaan lossen in MCE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 142421 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:05:
Ik ben op dit moment in bezit van een firedtv kaart met aphahcrypt 3.09. Ik heb digitale tv van @home.

Nu ben ik begonnen in MCE 2005. Als ik de drivers geinstalleerd heb en in mce ga zoeken naar kanalen, geeft hij al aan dat het terristial gedeelte nog niet in kaart is gebracht. Gevolg, hij vind totaal geen zenders. Hoe moet ik dit op gaan lossen in MCE?
Maar de hele procedure staat toch prima uitgelegd op de website van Digital Everywhere? Zowel in hun -Support - Windows Media Center Support,
als in een te downloaden PDF (Engels). Uit niets blijkt dat je die zaken gedaan hebt.......

[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 13-07-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06
Ik heb ook een Vista MediaCenter staan, maar nog met analoge tuner (Hauppauge 500MCE). Op zich werkt die goed, maar de kwaliteit laat te wensen over. Zo'n DVB-C-kaart lijkt me dus wel wat, maar ik weet nog niet echt hoe het staat met de ondersteuning voor dual-tuners. Dat vindt ik namelijk bij mijn huidige kaart echt een groot voordeel: opnemen en TV kijken tegelijk! (of twee dingen tegelijk opnemen)

Is dat ook op gemakkelijke manier mogelijk met DVB-C-kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150066

Anoniem: 142421 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:05:
Bij mij hielp het upgraden van de firmware van de kaart. Op de site van digital everywhere staat wel welke versie je het best kan installeren. Vergeet ook evt. service packs niet. Zappen ging eerst in 5-7 seconde, nu binnen 2 seconden met timeshiften aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150066 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:01:
[...]

Bij mij hielp het upgraden van de firmware van de kaart. Op de site van digital everywhere staat wel welke versie je het best kan installeren. Vergeet ook evt. service packs niet. Zappen ging eerst in 5-7 seconde, nu binnen 2 seconden met timeshiften aan.
ik heb al de laatste firmware erop staan 1.2.8. Waar gaat het zappen snel bij jou? in mediaportal of in MCE? In mce krijg ik het niet aan de praat. Ik heb alles geinstalleerd zoals het zou moeten volgens de site van digital everywhere. Ik zit al 3 dagen te kloten, kword er bijna gek van. Volgens mij kan ik die cam ook niet meer upgrade want die zit al op 3.09.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Nu online
Laatste versie voor de Alphacrypt is 3.11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klaus_1250 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:52:
Laatste versie voor de Alphacrypt is 3.11.
Thanks ik meende dat die alleen voor de light versie was. Maargoed mijn Deutch ist sehr slecht, maar ik heb het firmware update programmatje gevonden. Ik ga er vanuit dat ik de classic moet hebben (@home heb ik) . Wat gebeurt er? ik krijg een melding dat hij niet updated (ik begin gefrustreerd te raken, na 3 dagen full time klote). Wat doe ik nu weer fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Nu online
Updaten van de Alphacrypt via PCMCIA-slot is lastig (mij is het nooit gelukt), via de satelliet is het appeltje-eitje. Overigens gaat het voor het functioneren van de hele installatie weinig uitmaken of je 3.09 of 3.11 hebt. Meeste aanpassingen waren voor de werking op de duitse kabelmarkt ne volgens mij ook een paar voor Multi-channel decrypten (werkt hier perfect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klaus_1250 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 20:05:
Updaten van de Alphacrypt via PCMCIA-slot is lastig (mij is het nooit gelukt), via de satelliet is het appeltje-eitje. Overigens gaat het voor het functioneren van de hele installatie weinig uitmaken of je 3.09 of 3.11 hebt. Meeste aanpassingen waren voor de werking op de duitse kabelmarkt ne volgens mij ook een paar voor Multi-channel decrypten (werkt hier perfect).
Oke, ik heb kabel en via de ci rechts onder in het scherm krijg ik hem niet geupdate. Hoe ga ik dit oplossing?
Ik vraag me wel echt af hoe het komt dat sommige mensen zo snel kunnen zappen onder mediaportal? wat maakt nu het verschil dan? waar zit het hem dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
maikel schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:53:
Ik heb ook een Vista MediaCenter staan, maar nog met analoge tuner (Hauppauge 500MCE). Op zich werkt die goed, maar de kwaliteit laat te wensen over. Zo'n DVB-C-kaart lijkt me dus wel wat, maar ik weet nog niet echt hoe het staat met de ondersteuning voor dual-tuners. Dat vindt ik namelijk bij mijn huidige kaart echt een groot voordeel: opnemen en TV kijken tegelijk! (of twee dingen tegelijk opnemen)

Is dat ook op gemakkelijke manier mogelijk met DVB-C-kaarten?
ja dat kan maar dan heb je 2 cams en 2 decoders nodig.

media portal is hier ook traag met zappen, vista mce werkt voor mij 10x beter het zappen is iets sneller dan een samsung h360 decoder hier .

ik sprak van de week een montuer van multikabel en die had het erover dat er aan aantal veranderingen aan zaten te komen waardoor de alphacrypts niet meer zouden werken, ik geloof hem niet echt want en zijn tegenwoordig meer tv's met een dvb-c tuner ingebouwd die alleen maar een alphacrypt nodig hebben.

krijg ik van de week een biref binnen van multikabel waar in staat dat het netwerk aagepast zal worden en dat er een update voor de decoders beschikbaar komt en die nodig is om alle zenders te kunnen blijven zien...... het zou toch niet zo zijn dat die montuer gelijk heeft????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
markmg schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 07:36:
krijg ik van de week een biref binnen van multikabel waar in staat dat het netwerk aagepast zal worden en dat er een update voor de decoders beschikbaar komt en die nodig is om alle zenders te kunnen blijven zien...... het zou toch niet zo zijn dat die montuer gelijk heeft????
Als je af en toe op mgv.multikabel.nl kijkt dan had je kunnen weten dat het digitale TV & Radio signaal van Multikabel per 15 juli vervangen zou gaan worden door het digitale TV & Radio signaal van Casema. Door de actie zouden er ook wat kanalen bijkomen (en verdwijnen). Dit is nu voorlopig uitgesteld, want waarschijnlijk heeft Multikabel zich nooit gerealiseerd dat een aantal oude ontvangers niet goed om kunnen gaan met lange kanalenlijsten. Dat zou dan op 15 juli voor een chaos gezorgd hebben. Vandaar dat er nu eerst een brief komt om mensen uit te leggen hoe ze hun ontvanger moeten updaten zodat ze daarna de overstap naar het signaal van Casema kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115024

Ik heb een probleem met FloppyDTV en Casema.
Ik wil dit alles werkend krijgen op een Vista x64 media center.

Allereerst heb ik alle nieuwe drivers en firmware gedownload en geupdate vanaf de digital-everywhere site.

Wanneer VMC nu gaat zoeken naar kanalen kan hij niks vinden.

In de support tool geeft ie aan dat ie 0% signal strength heeft terwijl wanneer ik de kabel aan de samsung decoder hang ik gewoon beeld heb.

hier de info van de support tool:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
-------------------------------------------------------------------------------
Digital Everywhere Support Report: (1. 0. 7. 0)
Generated on (Y/M/d): 2007.07.14

FireDTV / FloppyDTV devices:
devices found: 1

Status for device 1
    Model : FloppyDTV C/CI
    GUID : 0x0012870026001EE0
    HW Ver.: 01.26.01
    FW Ver.: 1.2.8 Build 42050
    Driver : 4.8.1 M

Frontend Status:
    Frequency.: 500992 kHz, Sig.Str.: 0%, BER: 20480
    Locked   : NO

CAM Module: AlphaCrypt

Windows System Information:
OS Path: C:\Windows

OS Version: 
  Microsoft Windows Vista (Build: 6000)

OHCI Controller:
  Manufacturer: VIA
  Description: VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller
  Enumerator: PCI

MCE Plugin:
No Plugin Version found!
No Service found!
Program files path: 'C:\Program Files (x86)'

FireDTV Transponder List:
Transponder List found:
Cable

FireDTV Tools:
No running FireDTV tools found

Zou ik gewoon een kapotte floppydtv hebben of kan er iets anders aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Nu online
Hoort een een kanaal te zitten op 500.992 kHz? Zo ja, dan is ie verkeerd aangesloten of kapot, maar ik denk eerder dat de FloppyDTV niet de goede frequenties scant. In NL worden voornamelijk niet standaard frequenties gebruikt op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Het lijkt mij dat de installatie niet goed verlopen is aangezien er gemeld wordt dat: "No Plugin Version found!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klaus_1250 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:58:
Hoort een een kanaal te zitten op 500.992 kHz? Zo ja, dan is ie verkeerd aangesloten of kapot, maar ik denk eerder dat de FloppyDTV niet de goede frequenties scant. In NL worden voornamelijk niet standaard frequenties gebruikt op de kabel.
Geen idee, hoe kom ik hierachter?
RG2005 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:08:
Het lijkt mij dat de installatie niet goed verlopen is aangezien er gemeld wordt dat: "No Plugin Version found!"
Ja dat vond ik dus ook al het rare, maar als ik de plugin installer nog een keer draai dan zegt ie dat ie al geinstalleerd is :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
RG2005 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 09:40:
[...]

Als je af en toe op mgv.multikabel.nl kijkt dan had je kunnen weten dat het digitale TV & Radio signaal van Multikabel per 15 juli vervangen zou gaan worden door het digitale TV & Radio signaal van Casema. Door de actie zouden er ook wat kanalen bijkomen (en verdwijnen). Dit is nu voorlopig uitgesteld, want waarschijnlijk heeft Multikabel zich nooit gerealiseerd dat een aantal oude ontvangers niet goed om kunnen gaan met lange kanalenlijsten. Dat zou dan op 15 juli voor een chaos gezorgd hebben. Vandaar dat er nu eerst een brief komt om mensen uit te leggen hoe ze hun ontvanger moeten updaten zodat ze daarna de overstap naar het signaal van Casema kunnen maken.
thanks voor de link, heeft dus niks te maken met de alphacrypyts en dat die niet meer zouden werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54991

Hier heb ik iets anders met de floppydtv thuis, na mijn problemen met niet opnemen enzo, denk ik dat ik nu een nieuw probleem heb, maar het kan ook aan Essent liggen;

Namelijk de sync met de lippen klopt soms niet, dan lijkt het alsof het beeld ongeveer 20ms (en dat is veel) vertraging heeft, dit duurt een paar sec, en is daarna voor lange tijd over.
Vooral bij zenders die een langere tijd opstaan, zoals bij het kijken van een film merk ik het regelmatig.
Is dit iets nieuws van de laatste 1.2.7 firmware of ligt Essent weer eens te klooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115024 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:41:
Ik heb een probleem met FloppyDTV en Casema.
Ik wil dit alles werkend krijgen op een Vista x64 media center.

Allereerst heb ik alle nieuwe drivers en firmware gedownload en geupdate vanaf de digital-everywhere site.

Wanneer VMC nu gaat zoeken naar kanalen kan hij niks vinden.

In de support tool geeft ie aan dat ie 0% signal strength heeft terwijl wanneer ik de kabel aan de samsung decoder hang ik gewoon beeld heb.

Zou ik gewoon een kapotte floppydtv hebben of kan er iets anders aan de hand zijn?
Ik heb precies hetzelfde onder windows mce en windows vista 32 bit mce. Alleen in mediaportal worden zenders gevonden. Maar als je de mce driver installeerd vraagt hij ook van welke regio je gebruik wil maken, ik neem aan dat iedereen daar gewoon nedereland selecteerd, want er staan ook een aantal cijfer reeksen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142421 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:31:
[...]

Oke, ik heb kabel en via de ci rechts onder in het scherm krijg ik hem niet geupdate. Hoe ga ik dit oplossing?
Ik vraag me wel echt af hoe het komt dat sommige mensen zo snel kunnen zappen onder mediaportal? wat maakt nu het verschil dan? waar zit het hem dan in?
De goede (niet laatste) firmware van de Fdtv en de laatste BDA drivers, plus de juiste hotfixes. Als je eerder genoemde support tool draait, geeft ie netjes aan wat wel en niet geinstalleerd is. Ook kan je daar de HW versie van het ding vinden. Je kan dan op http://www.digital-everyw...ml/15_05_07_21_48_24.html vinden welke firmware het beste is voor jouw fdtv. Volgens mij is de firmware van de CAM niet belangrijk, 3.09 werkt prima. Ten slotte kan je ergens in mediaportal 'hardware pid filtering' aanzetten. Dit schijnt ook te helpen, al kon ik om een of andere reden niet scannen naar zenders als ik dit had aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150066 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:56:
[...]

De goede (niet laatste) firmware van de Fdtv en de laatste BDA drivers, plus de juiste hotfixes. Als je eerder genoemde support tool draait, geeft ie netjes aan wat wel en niet geinstalleerd is. Ook kan je daar de HW versie van het ding vinden. Je kan dan op http://www.digital-everyw...ml/15_05_07_21_48_24.html vinden welke firmware het beste is voor jouw fdtv. Volgens mij is de firmware van de CAM niet belangrijk, 3.09 werkt prima. Ten slotte kan je ergens in mediaportal 'hardware pid filtering' aanzetten. Dit schijnt ook te helpen, al kon ik om een of andere reden niet scannen naar zenders als ik dit had aangevinkt.
Oke bedankt, ik zie alleen dat de link naar de website niet werkt. Zou je ff kunnen kijken of er een workaround is om op die pagina te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142421 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:29:
[...]

Oke bedankt, ik zie alleen dat de link naar de website niet werkt. Zou je ff kunnen kijken of er een workaround is om op die pagina te komen?
volgens mij heb ik de pagina gevonden. De hw versie van mijn kaart is 1.26.01 en de firmware is 1.28. Precies zoals het zou moeten zijn volgens mij. Verder heb ik in mediaportal de hw filtering aan gezet. Resultaat, hetzelfde als voorheen. Even goed bedankt voor je tips! Welke hw versie heb jij btw?

Heeft iemand anders nog ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142421 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:43:
[...]

volgens mij heb ik de pagina gevonden. De hw versie van mijn kaart is 1.26.01 en de firmware is 1.28. Precies zoals het zou moeten zijn volgens mij. Verder heb ik in mediaportal de hw filtering aan gezet. Resultaat, hetzelfde als voorheen. Even goed bedankt voor je tips! Welke hw versie heb jij btw?

Heeft iemand anders nog ideen?
Ik heb precies dezelfde firmware als jou. Wat geeft bij jou de support tool aan?
Heeft ie wel de MCE driver geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115024 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:14:
[...]

Ik heb precies dezelfde firmware als jou. Wat geeft bij jou de support tool aan?
Heeft ie wel de MCE driver geïnstalleerd?
Ja in de support tool staat alles goed, alle hotfixen zijn aanwezig, mce plugin etc.
Ik heb net via een oude laptop met pcmcia slot geprobeert de alphacrypt cam te upgrade. Alles ging goed, de kaart werd herkend door windows 98 etc. vervolgens laad ik het programmatje en ik krijg de standaard melding dat hij niet goed is aangesloten etc.

In de tvserver editie van mediaportal geeft hij trouwens nergens beeld in mediaportal , terwijl wel alle zenders wel gevonden worden, zelfs de hd kanalen en die zijn ook via de preview in het configscherm te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142421 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:43:
[...]

De pagina is dus te vinden onder download->firmware update ;) Ik heb trouwens dezelfde HW versie, samen met de alphacrypt 3.09. Lijkt me hetzelfde. Eerlijk gezegd zou ik het dan ook niet meer weten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nog wat aan het stoeien geweest met de floppydtv.

Ik heb nu de MCE plugin in de Program files x86 map geinstalleerd en het lijkt erop alsof hij hem nu half herkend. De service wordt iig nu wel gestart.

Helaas heb ik nogsteeds geen signal strength en kan ik ook nog geen zenders ontvangen.

Hierbij mijn nieuwe support tool output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
Digital Everywhere Support Report: (1. 0. 7. 0)
Generated on (Y/M/d): 2007.07.15

FireDTV / FloppyDTV devices:
devices found: 1

Status for device 1
    Model : FloppyDTV C/CI
    GUID : 0x0012870026001EE0
    HW Ver.: 01.26.01
    FW Ver.: 1.2.8 Build 42050
    Driver : 4.8.1 M

Frontend Status:
    Frequency.: 0 kHz, Sig.Str.: 0%, BER: 0
    Locked   : NO

CAM Module: AlphaCrypt

Windows System Information:
OS Path: C:\Windows

OS Version: 
  Microsoft Windows Vista (Build: 6000)

OHCI Controller:
  Manufacturer: VIA
  Description: VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller
  Enumerator: PCI

MCE Plugin:
No Plugin Version found!
No Service found!
Program files path: 'C:\Program Files (x86)'

MCE Plugin: (C:\Program Files (x86)\FireDTV\FireDTV MCE Plugin\)
FDTvCC.dll:
   No Version Info available!

FDTvHlpr.dll:
   No Version Info available!

FireDTV Transponder List:
Transponder List found:
Cable

FireDTV Tools:
No running FireDTV tools found

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150066 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:43:
[...]

De pagina is dus te vinden onder download->firmware update ;) Ik heb trouwens dezelfde HW versie, samen met de alphacrypt 3.09. Lijkt me hetzelfde. Eerlijk gezegd zou ik het dan ook niet meer weten :/
Er is een wonder geschied, ik heb het aan de praat gekregen onder window mce (het zappen gaat een stuk sneller dan in mediaportal). Ik heb zelf maar een transponderlijst gemaakt. En dat werkt :) alleen rtl 7 doet het niet en af en toe geeft hij aan dat hij geen signaal heeft om vervolgens 1 seconde later wel het beeld te laten zien. maja ik ben blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Heb je al gekeken op de site van FireDTV zelf? Als ik me niet vergis staat daar gewoon een handleiding waar ook iets in staat over het niet kunnen vinden van de plugin in Vista. In mijn vista vond hij hem wel gewoon maar draai dan ook 32bit versie.

Heb zelf firmware 1.2.8 voor m'n FloppyDTV, draait gewoon goed met Vista. Heel soms komt het voor dat hij het signaal niet vindt, dan moet ik ff zender op en weer terug en dan is ie der weer.

Duidelijk is het mij wel geworden na heel veel gekloot, dat die support tool er niet voor niets is. Als dat ding vindt dat alles goed is... dan is het volgens mij gewoon goed. Daarna ga je naar vista, laat je scannen op services (let op: Hij zegt vervolgens dat er geen services beschikbaar zijn), daarna kan je via edit channels je channels aanzetten die je wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142421 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 20:31:
[...]

Er is een wonder geschied, ik heb het aan de praat gekregen onder window mce (het zappen gaat een stuk sneller dan in mediaportal). Ik heb zelf maar een transponderlijst gemaakt. En dat werkt :) alleen rtl 7 doet het niet en af en toe geeft hij aan dat hij geen signaal heeft om vervolgens 1 seconde later wel het beeld te laten zien. maja ik ben blij.
Zou je mij die transponderlijst kunnen sturen? :)

Ik heb de handleiding op de site van digital-everywhere gevolgd maar helaas werkt het nog steeds niet.
Wanneer ik de support tool draai krijg ik te zien dat ik 0%signal heb en dat de plugin niet goed geinstalleerd is terwijl ik de handleiding heb gevolgd.

Helaas zijn ze bij digital-everywhere op vakantie. :(

Ik had gehoopt dat iemand hier hetzelfde probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

transponder files zijn per kabel aanbieder anders. Het versturen van een transponder bestand is dus alleen handig als je dezelfde provider hebt als de ander. Die frequentie die je supporttool geeft, zit daar wel een zender op? anders is het natuurlijk logisch dat hij niets vindt. Komt die frequentie overeen met wat je in je transponder file hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een updatje van mijn kant.

Ik ben geswitcht van vista 64 naar vista 32 en nu werkt alles.

Schijnbaar is er nog iets mis met de 64 drivers :(

iig bedankt allemaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik zit dit topic zo nu en dan te volgen, ik heb nu naar volle tevreden heid, media portal draaien
enige wat ik ervaar met media portal is dat mijn systeem + media portal zo traag is als de neten
xp pro sp2 32bit+ systeem specs
- 2 GB ram/ nforce 550 met am2 3400+ en 320 gb sata
analoge tuner hauppage 150 (dual tuner)
eigenlijk vette overkill
kennen jullie het probleem van een trage media portal ? (als het 1 maal werkt dan is het geweldig) maar opstarten v de software/config scherm is alsof je een c64 load run aan het doen bent om je spel op tape te starten

Reden waarom ik overgestapt ben is vanwege mce2005 niet ondersteunen van de externe imput van een camcorder (extra aansluitingen die er wel opzitten ziet hij niet)

nu zit ik in Caiway gebied en ik heb al gelezen dat sommige het aan de praat hebben, ik zit floppy/firewire dtv product te overwegen. enige wat ik "wil" is de dual of multi tuner optie ook in digitaal + smartcard

overgens heb ik geen zin CAIWAY te sponseren met meerdere abbo's of vanwege mijn dual tuner wensen dit heeft me erg weerhouden van er 1 aan te schaffen.

Klopt mijn vrees dat ik naar cardsharing meuk moet gaan kijken ? (hoop dat de vraag niet illigaal is maar de verwijzing naar resources alleen)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geloof dat Caiway geen cam nodig heeft dus dat scheelt je een hoop geld.
Je kunt dus 2x een floppydtv pakken of 2x een technotrend ofzo.

Alleen als een een plus abbo hebt dan zul je wel met cams moeten gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 15:37

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 54991 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:17:
Ik geloof dat Caiway geen cam nodig heeft dus dat scheelt je een hoop geld.
Je kunt dus 2x een floppydtv pakken of 2x een technotrend ofzo.

Alleen als een een plus abbo hebt dan zul je wel met cams moeten gaan werken.
Klopt. Iedere DVB-C tuner werkt daar, geen CI en geen CAM en/of smartcard nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 17-07-2007 23:32 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
vso schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:01:
.................

Reden waarom ik overgestapt ben is vanwege mce2005 niet ondersteunen van de externe imput van een camcorder (extra aansluitingen die er wel opzitten ziet hij niet)

..................
Ik weet niet of hij nog steeds onder Vista draait (waarom niet eigenlijk?) maar onder XP MCE 2005 draait ie prima!! Roxio DV Capture for Windows Media Center Hiermee heb je wel de beschikking over toegang en controle over je DV (Camcorder) ingang en ook je evt. andere externe ingangen (video/composiet en/of s-video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Sorry vergat te vermelden dat ik wel plus heb (dus smartcard) heb wel usb smartcard reader(gemplus) maar die gaat weinig uitmaken vrees ik
kaajee schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 00:22:
[...]

Ik weet niet of hij nog steeds onder Vista draait (waarom niet eigenlijk?) maar onder XP MCE 2005 draait ie prima!! Roxio DV Capture for Windows Media Center Hiermee heb je wel de beschikking over toegang en controle over je DV (Camcorder) ingang en ook je evt. andere externe ingangen (video/composiet en/of s-video)
heb dus een hauppage geen roxio

[ Voor 11% gewijzigd door vso op 18-07-2007 00:52 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
vso schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 00:51:
...............

[...]

heb dus een hauppage geen roxio
Huh? Hauppauge is een hardware merk en Roxio is software.....
Als je nou gewoon even leest wat er op die Roxio pagina staat, voordat je reageert; het is een plugin (=software) voor Media Center, dus dat draait altijd ongeacht welke hardware (tuner, Hauppauge) je hebt.
Dus met deze plugin krijg je binnen MCE de mogelijkheid extra video ingangen (Firewire/1394/DV, composiet, s-video) te benutten/gebruiken......
Bovendien had jij het over het aansluiten van je camcorder en dat heeft al helemaal niets met Hauppauge te maken......(tenzij je die analoog ipv middels DV aansluit)
-Plug in your camera and use the Windows Media Center remote control to do the rest.
-Capture Analog (composite/S-VHS) or 1394/Firewire DV directly from your DV camera.
-Record in DV-AVI (best for video editing) or MPEG-2 (to go straight to DVD).
-Control the DV camera with your Media Center remote control.
Maar goed, als je geen interesse hebt ook goed, dan lees je het toch niet......'t is nl. wel precies waar jij naar op zoek was. Ik dacht alleen maar behulpzaam te zijn.......

[ Voor 16% gewijzigd door kaajee op 18-07-2007 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 16:29

psy

kaajee schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 00:22:
[...]

Wel kajee ik wist dit niet en ik vind het in ieder geval een prima tip. Bedankt!

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156678

tjeee ik heb dit topic zo'n beetje doorgelezen en voel me zwaar ontmoedigd! Ik heb een vette mediacenter gebouwd, dikke over kill. E6600, Geforce 8800 GTS, 2GB geheugen, origine ae x15e en vista home premium (32bit geïnstalleerd). Ik kan "gratis" digitale kabel ontvangen, ik moet alleen de smartcard laten activeren voor € 25 (www.indi.be). Nu wil ik natuurlijk een goede dvb-c tuner. Het liefst een pci kaart. Welke kan ik het beste nemen? Ik heb al een mce afstandsbediening (en IR ontvanger) en ik wil graag in vista mce televisie kijken en eventeel ook opnemen. Alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Anoniem: 156678 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 17:31:
tjeee ik heb dit topic zo'n beetje doorgelezen en voel me zwaar ontmoedigd! Ik heb een vette mediacenter gebouwd, dikke over kill. E6600, Geforce 8800 GTS, 2GB geheugen, origine ae x15e en vista home premium (32bit geïnstalleerd). Ik kan "gratis" digitale kabel ontvangen, ik moet alleen de smartcard laten activeren voor € 25 (www.indi.be). Nu wil ik natuurlijk een goede dvb-c tuner. Het liefst een pci kaart. Welke kan ik het beste nemen? Ik heb al een mce afstandsbediening (en IR ontvanger) en ik wil graag in vista mce televisie kijken en eventeel ook opnemen. Alvast super bedankt!
als je het hele topic hebt doorgelezen heb je al een aantal opties voorbij zien komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je echt geen keuze kan maken, naar mijn ervaring werkt de floppydtv het best, en is ook het duurst, wil je goedkoop uitzijn dan is de technotrend ook een goede oplossing.
In principe alles waar dvb-c bij staat en cam support aan zit, en drivers voor jouw os voor zijn zijn geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

k heb inmiddels al een poos m'n floppyDTV aan de gang met vista mediacenter. Maar wat ik niet voor elkaar krijg is de teletekst functie. Is hier een mogelijkheid voor?

Verder, is het ook mogelijk om de gids info van epg af te halen, of is het alleen mogelijk om dat via de gids functie van vista media center zelf te doen?

Soms nog wat kleine haperingen, kanaal omhoog en weer terug en dan heb ik wel gewoon goed beeld. Gisteren wilde hij niet syncen op Ned1, dat was wel super irri, dus heb ik maar de tour via Sportza gekeken, nog is breedbeeld ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama

Kama

Game Coordinator

Anoniem: 54991 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 15:22:
Als je echt geen keuze kan maken, naar mijn ervaring werkt de floppydtv het best, en is ook het duurst, wil je goedkoop uitzijn dan is de technotrend ook een goede oplossing.
In principe alles waar dvb-c bij staat en cam support aan zit, en drivers voor jouw os voor zijn zijn geschikt.
Voor het kijken van HDTV zit ik eigenlijk nog steeds (zie mijn eerdere posts) te dubben tussen de TwinHan Mantis (PCI) en de FloppyDTV (Firewire)... Als ik dit lees, neig ik toch weer naar de FloppyDTV.... Is er nog een duidelijk verschil mbt geschiktheid voor PCs die iets ouder (lees trager) zijn? Verschil in powerconsumptie oid? Ik heb namelijk 0,0 ervaring met FireWire. Ik heb het op m'n mobo maar dat is het dan. (Ik draai met een AMD Athlon64 2000+/1GB en inmiddels weer XP-x86... )

Voordat iemand opmerkt dat die proc. ongeschikt is voor HDTV :) daarvoor ben ik nog aan het wachten op de Radeon HD 2400 AGP kaartjes... (Staat op de rol voor augustus bij de meeste beeldplankenbakkertjes).

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn testsysteem was een heetgebakerde socket A athlon 2800 vroeger, en zelfs die deed alles vloeiend, zij het dat de cpu niet werd ontlast, en dat ding een takkeherrie aan toeren maakte.
Dus ja het zal bij jou zeker gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama

Kama

Game Coordinator

Anoniem: 54991 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 04:21:
Mijn testsysteem was een heetgebakerde socket A athlon 2800 vroeger, en zelfs die deed alles vloeiend, zij het dat de cpu niet werd ontlast, en dat ding een takkeherrie aan toeren maakte.
Dus ja het zal bij jou zeker gaan.
Jeej wat een tijd om te posten
Ok, dus de FloppyDTV gaat werken... Dan ga ik daar maar voor denk ik...

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:26

dlmh

Lo-Fi

V&A SPAM is op GoT niet toegestaan.

[ Voor 87% gewijzigd door Longbeard op 17-08-2007 16:21 ]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SerialThrillaZ schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:19:
Voor de geïnteresseerden Elgato EyeTV 610 +Alphacrypt CAM
Dit is wel een heel zinvolle bijdrage aan dit topic, vind je ook niet?

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 17-08-2007 14:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Ik heb (een gedeelte van) dit draadje doorgespit en als ik het goed begrijp is het dus niet mogelijk om DVB-C icm Vista (en xp) MCE, omdat alleen DVB-T ondersteund wordt?

Nou ben ik al een tijdje op zoek naar een fatsoenlijk media center en ik denk dat het een Reelbox Vista edition wordt. http://www.reel-multimedia.com/rmm-german/reelbox-vista.html. Als je goed naar de specs kijkt dan zie je dat dit media center uitgerust kan worden met een DVB-C tuner (twee zelfs!!). Hoe krijgen ze dat dan voor elkaar???

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

niXnut schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:57:
Ik heb (een gedeelte van) dit draadje doorgespit en als ik het goed begrijp is het dus niet mogelijk om DVB-C icm Vista (en xp) MCE, omdat alleen DVB-T ondersteund wordt?

Nou ben ik al een tijdje op zoek naar een fatsoenlijk media center en ik denk dat het een Reelbox Vista edition wordt. http://www.reel-multimedia.com/rmm-german/reelbox-vista.html. Als je goed naar de specs kijkt dan zie je dat dit media center uitgerust kan worden met een DVB-C tuner (twee zelfs!!). Hoe krijgen ze dat dan voor elkaar???
Niet althans, nog niet, pas vanaf Q4 staat er in de folder en voor zover mijn duits reikt lijkt het ook wel een Externe oplosseing gekoppeld aan de DVB-T kaart in de REEL.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Nu online
http://www.reel-multimedi...nglish/reelbox-vista.html :-| Leest wat makkelijker voor de meeste mensen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 09:16

job

Hmm, grappig.. de originele reelbox draait op linux icm een aangepase versie vdr.
Leuk voor de mensen die van windows houden, minder leuk voor de mensen die willen cardsharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
niXnut schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:57:
...............
Nou een heel klein gedeelte doorgespit dan.......
Namelijk in de openingspost:
Windows Media Center Edition ("MCE")
Er zijn een aantal limiteringen in het gebruik van MCE:
eigen driver model, genaamd BDA (Broadcast Driver Archictecture)
ondersteunt van zichzelf geen DVB-C (en DVB-S)
ondersteunt van zichzelf geen CI's, die noodzakelijk zijn voor digitale kabel TV in NL

Toch komen een aantal fabrikanten nu met BDA drivers voor hun DVB-C kaarten, door hem aan MCE voor te laten doen als DVB-T en soms het CI gedeelte intern op te lossen. Een lijst met (deels) compatibele kaarten:
Technotrend Budget C1000, C1500 (download drivers)
Terratec Cinergy 1200 DVB-C (download drivers)
FireDTV, FloppyDTV (download drivers)

Ik vermoed dat er voor Skystar 1 kaarten nooit MCE ondersteuning komt, omdat zowel Technotrend en Hauppauge zich nu richten op de nieuwere Philips SAA7146A chip.
Een ook een simpele search binnen dit topic op MCE laat zien dat het wel degelijk mogelijk is om binnen MCE (Vista e/o XP) DVB-C te ontvangen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Ik heb 4 maanden geleden een Pinnacle Hybrid Pro Stick 330e aangekocht bij Het Computerwinkeltje (HCW), die zowel DVB-T als analoge tv kan ontvangen. Destijds 119euro aan betaald, maar nu staat ze al voor 79euro :(

Kan iemand me uitleggen waarom het zo ongelooflijk lang (+-30min) duurt alvorens Pinnacle DVB-T tv-kanalen vindt? Ik gebruik de externe USB tv-stick zoals hierboven beschreven. Momenteel zit hij 3/4 ver in het scannen naar kanalen, maar nog steeds niets..Tevens wordt de stick gloeiend heet als je er na +-15 min aan voelt, is dit normaal voor zulke externe tv sticks?

[ Voor 10% gewijzigd door CarLL op 24-08-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is wel het dvb-t topic, dat heb je wel door he? ;)
Maar geen ervaring met digitenne hier, dat werkt compleet niet door geen bereik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 54991 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:12:
Dit is wel het dvb-t topic, dat heb je wel door he? ;)
Maar geen ervaring met digitenne hier, dat werkt compleet niet door geen bereik :P
Dit is een DVB-C topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Nu online
@CarLL: Scannen werkt over het algemeen niet, je kan beter de transponder frequenties met de hand invoeren. Warm tot heel warm is wel normaal, gloeiend heet niet. Maar zoals al eerder is gezegd, dit is een DVB-C topic. Verder is het NIET NETJES om hetzelfde te posten in meerdere topics.

[ Voor 13% gewijzigd door Klaus_1250 op 24-08-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu haal ik ook de twee door elkaar 8)7
Heb nu btw een dual floppydtv oplossing en dat bevalt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Klaus_1250 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:25:
@CarLL: Scannen werkt over het algemeen niet, je kan beter de transponder frequenties met de hand invoeren. Warm tot heel warm is wel normaal, gloeiend heet niet. Maar zoals al eerder is gezegd, dit is een DVB-C topic. Verder is het NIET NETJES om hetzelfde te posten in meerdere topics.
Sorry, ik heb me mispakt aan een lettertje, maar daarvoor krijg je hopelijk toch geen ban hé? Ergens anders op tweakers had ik over een ander topic een apart onderwerp geopend enkele weken geleden en kreeg ik onder m'n voeten omdat ik het niet in een "groot" topic had geplaatst, maar ik vond het gewoon niet via de tweakers zoekmachine.. Btw: de betreffende mod mag gerust in dit topic en het andere topic het boeltje opschonen hoor, ik heb m'n antwoord nu, waarvoor dank Klaus_1250! Als ie beide posts wegvaagt, is er bijgevolg ook geen reden meer om over te oude wijven.

@ Archie, Iruja: Ik begrijp jullie reactie wel, maar ik had het nog fijner gevonden :) als jullie me gewoon het topic konden aanwijzen waar het WEL in thuishoort, ipv van je tak te maken of domme mopjes uit te vinden, maar soit..

Groeten en een goeie nacht :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Miletos schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:02:
De kabelaars bieden digitale TV niet voor niks aan, daarom wordt het DVB-C signaal versleuteld met een regiogebonden Irdeto 2 encryptie...
Heeft iemand er ervaring mee hoe 'regio'gebonden dit in de praktijk is, en hoe groot die regio's dan zijn? Is het redelijkerwijs te verwachten dat een legale smartcard gaat werken in een gemeente 30 km verderop, beiden in het Casema-gebied? Heeft iemand het wel eens uitgeprobeerd?

De reden dat ik het vraag: Op mijn studentenkamer is het analoge TV-signaal om te huilen, maar ik kan niet op naam van de huisbaas een (gratis) digitaal abonnement voor de reguliere zenders aanvragen. Daarom wil ik graag op het adres van m'n ouders dat kaartje aanvragen en vervolgens op m'n studentenkamer in m'n decoder stoppen. Op beide locaties wordt gewoon betaald voor een standaard kabelabonnement, dus ook al is het administratief misschien niet helemaal netjes, ik ga geen beveiligingen doorbreken of kijken naar zenders waar ik niet voor betaald heb op die locatie. ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
intoxicated schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:03:
[...]
Heeft iemand er ervaring mee hoe 'regio'gebonden dit in de praktijk is, en hoe groot die regio's dan zijn? Is het redelijkerwijs te verwachten dat een legale smartcard gaat werken in een gemeente 30 km verderop, beiden in het Casema-gebied? Heeft iemand het wel eens uitgeprobeerd?

De reden dat ik het vraag: Op mijn studentenkamer is het analoge TV-signaal om te huilen, maar ik kan niet op naam van de huisbaas een (gratis) digitaal abonnement voor de reguliere zenders aanvragen. Daarom wil ik graag op het adres van m'n ouders dat kaartje aanvragen en vervolgens op m'n studentenkamer in m'n decoder stoppen. Op beide locaties wordt gewoon betaald voor een standaard kabelabonnement, dus ook al is het administratief misschien niet helemaal netjes, ik ga geen beveiligingen doorbreken of kijken naar zenders waar ik niet voor betaald heb op die locatie. ;)
Casema = Casema, ze gebruiken in heel hun gebied dezelfde techniek, dus als je bijv. gaat verhuiezen binnen een Casema dekkingsgebied blijft al je apparatuiur gewoon werken....
Sterker nog: volgens mij werkt alle apparatuur voor alle gebieden waar DVB-C wordt aangeboden, behalve het UPC dekkingsgebied, die hebben een ander 'protocol'.
Wellicht moet je voor een switch van bijv. Casema naar Essent/@Home alleen een andere smartcard aanschaffen. Maar de CAMmodule en decoder zouden gewoon moeten kunnen blijven werken........Als je kijkt naar de geschikte apparatuur voor verschillende kabelaambieders zie je ook dat daar 'overlap' in zit; bijv. een Philips DCR 2020 is geschikt voor zowel @Home als Multikabel (behalve wederom UPC, die alleen maar 'eigen apparatuur' ondersteund.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neem mijn htpc wel eens 800 meter verder mee om op een beamer met vrienden een filmpje te kijken ofzo, en daar kan ik gewoon zappen, lijkt mij niet dat het huisgebonden is dus.
Let wel ik heb @home, maar denk eerder dat het regio gebonden is dan huis gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 09:16

job

Het is zeker regiogebonden. Het is alleen de vraag hoe groot de regio's zijn.
Ik ben met mijn decoder/smartcard al aardig op stap geweest, maar dit was wel in een gebied wat nog steeds hetzelfde netwerk nummer heeft.
Uiteraard kan je buiten je eigen gebied een ander netwerk nummer invullen, de vraag is echter of in een ander netwerkgebied je smartcard wel update keys blijft ontvangen.
Lijkt me gewoon een kwestie van testen.. Wat mensen die hier eens wat smartcards uit willen wisselen voor een test? :P

Je moet in elkgeval wel in het gebied van je kabelboer blijven.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 25-08-2007 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Nogmaals, (en net ook even gecheckt met helpdesk Casema) het is NIET regio gebonden!!!

Je kunt zo al je apparatuur meenemen en op het andere adres inpluggen en het werkt meteen. Zie het maar als een verhuizing binnen het dekkingsgebied van je kabelaar. Als je binnen het Casema gebied verhuist hoef je niets te doen, behalve je verhuizing doorgeven. Maar het maakt dus niet uit wáár in het Casemagebied je je bevindt. Mag/kan tot in de verste uithoeken van het dekkingsgebied. (onlangs zijn bijv. in het Casenma gebied ook alle frequenties in heel hun gebied aan elkaar gelijk getrokken, Ned1 zit in zowel Aarlanderveen als Zwammerdam op kanaal 22, 479,25Mhz)

En de regio is dus zo groot als het dekkingsgebied van de kabel aanbieder........

(ik snap het commentaar ook niet, er wordt volledig niet-onderbouwd gesteld dat het wél regio gebonden zou zijn, zonder toelichting oid.)

[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 25-08-2007 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228903

Ik heb hier alles werken onder vista 64bit i.c.m. floppydtv (home Brabant)
Ik heb ook idd hetzelfde probleem gehad dat er geen zenders gevonden konden worden en idd het bekende plugin service not found! (op dit hoef je dus niet te letten bij devolgende oplossing)

Dit heeft veel opgelost onder vista 64bit (bij andere edities weet ik het dus niet!)

1 Open DOS of ga naar uitvoeren

2 regedit

3 bestand -----> importeren

4 navigeer naar de map waar je de bestanden hebt uitgepakt

5 Ga naar transponder ----> en kies hier je benodigde sateliet/kabel registerbestand
(In mijn geval Home Brabant heb ik gekozen voor de map cable en dan Cable_Holland

6 start je pc weer opnieuw op en ga naar de mediacenter en zoeken naar kanalen!

LET OP! als je de check utility gebruikt staat de mce plugin nog steeds op not found

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 228903 op 26-08-2007 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Heeft iemand RTL8? k krijg em op één of andere manier niet der bij. Heb casema en een floppydtv. Hoe zou je aan een up to date freqentie lijst kunnen komen van casema?

Als je casema belt willen ze je alleen de eerste frequentie geven en he tnetwerk id ofzo. Waarom kunnen ze niet gewoon de frequenties geven??

Is er overigens al is een manier om met een extern programma de zenders te ordenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Sa1 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:46:
Heeft iemand RTL8? k krijg em op één of andere manier niet der bij. Heb casema en een floppydtv. Hoe zou je aan een up to date freqentie lijst kunnen komen van casema?

Als je casema belt willen ze je alleen de eerste frequentie geven en he tnetwerk id ofzo. Waarom kunnen ze niet gewoon de frequenties geven??

Is er overigens al is een manier om met een extern programma de zenders te ordenen?
eh......wel handig als je even vermeldt welk programma je gebruikt........en welk os.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

kaajee schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:40:
[...]
eh......wel handig als je even vermeldt welk programma je gebruikt........en welk os.......
uhh.. ja is handig :D Vista Ultimate met de mediacenter van vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207801

heb sinds een week een dvb-c tunerkaart van technotrend de dvb 1500 C (budget)
Ik kan alleen niet alle zenders ingesteld krijgen, in Harderwijk zit een hik in de frequenties, en het ene programma pakt ned 1,2 en 3 wel, het andere rtl 4,5 etc.
Wie weet raad met CAI Harderwijk? (546 mhz start)
en welke dvb-vieuwer kan ik het best gebruiken?
Heb de tuner van dvbvieuwer (demo) geprobeerd, die vindt wel alle zenders, maar de vieuwer zelf geeft storing....heb geen zin om direct online te kopen, is deze vieuwer ook retail te krijgen?
(Pc amd x2 3800 4x512 mb ram, 160 gig hdd geforce 7600 GT silent sound-onboard windows XP sp2 geen mediacenter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Nu online
Laat je het programma alle frequenties / kanalen afzoeken, of heb je de transponderlijst handmatig ingevuld? (laatste is aan te raden)

Ik gebruik zelf DVBViewer 3.8.0.0 en ben er erg tevreden over. Werkt zonder problemen, alleen in de afwerking zijn nog wat verbeterpuntjes. Welke storing heb je precies? Gebruik je een CAM / is die nodig?

DVBViewer Pro is niet retail te krijgen, maar daar is de prijs ook niet naar (15 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207801

Ik heb geen cam nodig, gratis pakket in Harderwijk is vrij uitgebreid
de zenderlijst heb ik handmatig ingevuld in de .inf bestanden (geloof dat ze zo heetten)
het standaard programma van technotrend vindt kanaal 514 niet en 456 wel, het andere programma (weet de naam ff niet) vindt 456 niet hoewel ik de frequenties wel heb ingegeven.
van dvbvieuwer heb ik alleen de tuner, er zat nog een gratis " trial" versie bij maar die gaf problemen (alleen voor dvb-s geschikt?)
zal vanavond nog eens testen (als ik moe achter de tv weg gejaagd krijg...lol)
p.s. ik lees zo hier en daar dat je de netwerkcode in moet voeren, maar dat kan ik nergens in de tuners vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 207801 op 28-08-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 21:29
Morgen komt mijn floppy dtv met de alpha crypt cam binnen.

Als ik hem zonder te veel problemen geinstalleerd krijg, zal ik daar waarschijnlijk overgaan op een dual tuner (2floppy dtv's) omdat ik nu zeer gewend bent aan dubbele opnames met mijn pvr500mce.

Moet je een schone installatie uitvoeren of is dat niet perse nodig?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is niet perse nodig, ik draai nu dubbel en heb de 2e er ook later bijgezet.
Eerst zat er analoog in, ook dual tuner, en heb geen problemen ervaren me installeren/deinstalleren van kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 54991 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:02:
Dat is niet perse nodig, ik draai nu dubbel en heb de 2e er ook later bijgezet.
Eerst zat er analoog in, ook dual tuner, en heb geen problemen ervaren me installeren/deinstalleren van kaarten.
Heb je daar ook 2x een smartcard van @home inzitten, is dat noodzakelijk?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:32:
[...]

Heb je daar ook 2x een smartcard van @home inzitten, is dat noodzakelijk?
Ja, helaas wel, zolang je geen extra zenders wil kost het je niets per maand, ander wordt het lachen.

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Met 1 cam kun je meerdere kananelen tegerlijktijd decoderen. Ik heb zelf er geen ervaring mee.
Volgens mij heb hiervoor een cam server nodig. Dit kan met een Poor Mans CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Even diep in de buidel getast...en heb twee FloppyDTV tuners besteld + 2x Cam...

ik bereid me voor op een moeilijk installatie, ik laat nog even weten hoe het draait.

Ik heb net alvast een starterspakket gekocht voor digitale tv van @home en dacht dat ik via
@home een extra smartcard kon bestellen, maar blijkt dat je gewoon twee starterspakketen
moet halen >:)
dus vanmiddag nog even de stad in.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.