Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 40.602 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 101556

Barry schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 00:57:
Damn, prachtig design! Erg robuust, stijlvol, simpel en tijdloos. Wat kost zoiets nou?
Hoi Barry

Wat zo iets kost hmmm ik was ongeveer 1200 euri kwijt :X :X en ben er ruim een half jaar mee bezig geweest om deze set bij elkaar te zoeken .

Bijvb :

De versterker (PA 75) heb ik op gehaald uit Heereveen
De cd speler ( CD 150) uit Almere
De tuner (T 100) uit Arnhem

En zo ben je dus heel wat tijd en kilometers verder en 1200 euri armer maar het geeft wel veel plezier dacht ik zo 8)7 8)7

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 101556 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:02:

De versterker (PA 75) heb ik op gehaald uit Heereveen
De cd speler ( CD 150) uit Almere
De tuner (T 100) uit Arnhem

En zo ben je dus heel wat tijd en kilometers verder en 1200 euri armer maar het geeft wel veel plezier dacht ik zo 8)7 8)7
Maar je hebt er ook wel wat voor. Duson is nooit een échte technology pusher geweest, maar het heeft altijd wel een goede prijs/kwaliteit verhouding gehad als je naar geluidskwaliteit kijkt. En toen ze zo'n beetje stopten met de activiteiten kon je de apparaten voor ongeveer de helft van de prijs kopen in de winkel (zo heb ik mijn versterker en cd-speler gekocht) en nu kan je ze regelmatig voor mooie prijzen tweedehands krijgen.

@ Zimbab Of Topic

Zou het geen idee zijn om Duson weer nieuw leven in te blazen alleen het geld er voor heb ik zelf niet en de concurentie is ook moordend.

Dus blijft het maar bij een idee (Als ik nou eens Ome Bill Gates nou eens een briefje stuurde en vroeg om wat euri's +/_ 10 miljoen of zo dat is voor hem een fooitje). :+ :+

Maar ff On topic

Wat ben je kwijt voor die A10 als ik dat mag vragen .
En qua verwarming hoef je ook niet meer zoveel te stoken hij word aardig warm als ie een lekker stukkie muziek te verwerken krijgt. :*) :*)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 101556 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:29:
@ Zimbab Of Topic

Zou het geen idee zijn om Duson weer nieuw leven in te blazen alleen het geld er voor heb ik zelf niet en de concurentie is ook moordend.

Dus blijft het maar bij een idee (Als ik nou eens Ome Bill Gates nou eens een briefje stuurde en vroeg om wat euri's +/_ 10 miljoen of zo dat is voor hem een fooitje). :+ :+
Hehehe.....daar zit ik al zo vaak over te denken. Maar dan niet alleen Duson, maar ook merken als Sphinx en Driade. Ik heb altijd het idee gehad dat er verstokte audiofielen achter die bedrijven zaten zonder enige notie van marketing. Zo'n instelling van 'het product verkoopt zichzelf'.
Maar ff On topic

Wat ben je kwijt voor die A10 als ik dat mag vragen .
En qua verwarming hoef je ook niet meer zoveel te stoken hij word aardig warm als ie een lekker stukkie muziek te verwerken krijgt. :*) :*)
De A10 wordt nu 800 euro voor gevraagd. En hij gaat inderdaad wel wat verstoken ja, maar ik heb dus ook al met mezelf afgesproken deze wel gewoon uit te zetten als ik naar bed ga of weg ga enzo. Scheelt ook wat in de energiekosten.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 101556 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:02:
Wat zo iets kost hmmm ik was ongeveer 1200 euri kwijt :X :X en ben er ruim een half jaar mee bezig geweest om deze set bij elkaar te zoeken .
1200 euro voor een CD-speler, tuner EN versterker? Dat is nou niet echt een schrikbarend bedrag :D

Je bent het al gauw voor 1 component kwijt, en ik had Duson ook in een veel hogere prijsklasse ingeschat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Exirion schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:21:
[...]

1200 euro voor een CD-speler, tuner EN versterker? Dat is nou niet echt een schrikbarend bedrag :D

Je bent het al gauw voor 1 component kwijt, en ik had Duson ook in een veel hogere prijsklasse ingeschat.
Offfff Topic

Oja :*) :*) hmmm had laatst mijn cd speler mee genomen naar een dealer van Primare en nog een aantal goed aan de prijs cd spelers van rond de 1400 tot 2500 euro
Mijn Duson cd speler( CD 150) is mischien nu een jaar of 6 oud maar de nieuwe cd spelers krijgen het nogal benauwd wanneer de Duson zijn kunstje vericht.

En helemaal als bij voorbeeld de Duson CD 100 aan de gang gaat deze cd speler wordt nog steeds als referentie bron gebruikt en maakt korte metten met verschillende duurdere merken }) })

Was ff vergeten er bij te vertellen dat ik de versterker en cd speler en tuner tweede hands heb gekocht nieuwprijs ligt natuurlijk een stuk hoger .
Ter info Nieuw prijs voor deze set lag toen op zo'n 8a 9 duizend Nederlandse guldentjes.

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 101556 op 09-02-2006 00:50]

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 101556 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 00:30:
Ter info Nieuw prijs voor deze set lag toen op zo'n 8a 9 duizend Nederlandse guldentjes.
Dat is ook meer de klasse waarin ik het geschat had :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Tjemiggggg

Jij bent snel met je reactie. :*) :*)

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:14
Mijn low budget media center hoekje om lekker tv/film te kijken, muziek te luisteren en wat te gamen etc... :)

http://www.xs4all.nl/~leth/got/home_media.jpg

specs:

shuttle xpc 2,1ghz
ati 9800 aiw pro
digitenne van kpn
logitech 5.1 setje
17 inch tftje
software: media portal
fatboy zitzak (paste niet helemaal meer op de foto :+)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Shuttle bovenop de subwoofer? :X

Leuk setje verder, zal ook wel goed werken voor tv kijken enzo, maar om erop te gamen lijkt me een bureau of iets dergelijks toch wel makkelijk.

The devil is in the details.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
savale schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:37:
Mijn low budget media center hoekje om lekker tv/film te kijken, muziek te luisteren en wat te gamen etc... :)

[afbeelding]

specs:

shuttle xpc 2,1ghz
ati 9800 aiw pro
digitenne van kpn
logitech 5.1 setje
17 inch tftje
software: media portal
fatboy zitzak (paste niet helemaal meer op de foto :+)
Ik zou die shuttle even van je subwoofer afhalen. Logitech= boemerige bass. :)
Denk niet dat je harde schijven enzo dat leuk gaan vinden na een tijdje :P

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 101556 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 00:30:

En helemaal als bij voorbeeld de Duson CD 100 aan de gang gaat deze cd speler wordt nog steeds als referentie bron gebruikt en maakt korte metten met verschillende duurdere merken }) })
De CD150 is toch gewoon de opvolger van de CD100? De CD100 kostte eerst 300 gulden en werd op gegeven moment niet meer gemaakt. Toen kon je kiezen tussen de CD75 en de CD150 die er hetzelfde uitzag als de CD100 (zelfde formaat) en bovendien van een zelfde prijskaartje was voorzien. Ik zou dan zeggen dat de CD150 beter is dan de CD100.

offtopic:
En jouw set kostte (zover ik weet) destijds 6.500 of 7.000 gulden. 2.500 voor de amp, 3.000 voor de CD-speler en 1.000 of 1.500 voor de tuner......en nu ik er zo over nadenk was de CD100 misschien toch wel duurder dan de CD150.....staat me iets van bij dat de CD100 3.500 gulden kostte. Maar ja.....gnoeg gezeurd over prijzen.

[Voor 21% gewijzigd door zimbab op 09-02-2006 18:27]

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 21:14
Ik heb ook een CD150 :D

spoiler:
Een Philips CD150 ja

• JvS
  • Laatst online: 21:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind duson eerlijk gezegd niet zo'n heel gaaf merk. Met name de bouwkwaliteit (die draaiknopjes draai je zo door / af, bij meerdere versterkers van duson zien gebeuren) van de behuizing en hoe het aanvoelt (beetje als schuurpapier :P) staat me tegen. Het ziet er wel cool uit, met die enorme koelribben/vinnen aan de zijkant :). Maar ik zou liever voor iets van Arcam gaan, dat ziet er cool uit en voelt ook lekker stevig aan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

JvS schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:17:
Maar ik zou liever voor iets van Arcam gaan, dat ziet er cool uit en voelt ook lekker stevig aan.
Praktisch alle merken zijn steeds lichter gaan bouwen. Arcam is schitterend afgewerkt opzich, maar als ik zie dat ik voor een A/V preamp en een CD-speler samen 2950 euro betaal, dan vind ik ze nog tamelijk blikkerig gebouwd. En dan heb ik nog een "basismodel" CD-speler; de duurdere modellen uit dezelfde serie hebben precies dezelfde opbouw en verschillen alleen qua DACs en uitgangselectronica.

Het Arcam spul dat m'n vader heeft staan is ouder maar steviger afgewerkt.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Wat heeft je vader dan staan? Ik heb een Alpha One in de studeerkamer, maar die is echt niet steviger dan mijn DiVA spul. Heeft bovendien zelfs een plastic face plate en volume control (die ik trouwens moet schoonmaken, iemand tips?). Voor alle Alpha's geldt hetzelfde.

En blikkerig... nou nee. De DiVA serie is gebouwd als een tank, zeker wel wat beter dan het standaard spul van NAD, Marantz en Denon. NAD levert die kwaliteit zelfs op al zijn modellen behalve de Silverline en Master serie. Marantz' Premium serie is erg mooi en schat ik qua bouwkwaliteit hoger in dan de DiVA serie.

[Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-02-2006 15:28]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:27:
Ik heb een Alpha One in de studeerkamer, maar die is echt niet steviger dan mijn DiVA spul. Heeft bovendien zelfs een plastic face plate en volume control (die ik trouwens moet schoonmaken, iemand tips?). Voor alle Alpha's geldt hetzelfde.

En blikkerig... nou nee. De DiVA serie is gebouwd als een tank, zeker wel wat beter dan het standaard spul van NAD, Marantz en Denon. NAD levert die kwaliteit zelfs op al zijn modellen behalve de Silverline en Master serie. Marantz' Premium serie is erg mooi en schat ik qua bouwkwaliteit hoger in dan de DiVA serie.
Het exacte model weet ik niet maar hij heeft een loopwerk uit de Delta serie met daarbij ook een Delta serie DAC. Knopjes e.d. zijn van metaal en de lade van het loopwerk voelt erg solide aan.

Zelf heb ik uit de Diva serie, zoals je misschien weet, de AVP700 en CD73. Bij de computer heb ik een Blackbox 50 DAC die qua vormgeving een beetje aan de Alpha serie doet denken. Prima ding, maar al een stuk blikkeriger.

Ik zeg niet dat de Diva apparaten slecht afgewerkt zijn, maar het zou beter kunnen als je dergelijke bedragen moet neertellen.

Anoniem: 104626

Het is lang niet zo netjes en mooi als het meeste dat hier wordt gepost, maar ik wou toch ff wat foto's posten van mn "filmzoldertje".
De volledige specs weet ik niet exact, maar ik zal mn best doen.

- Siemens TV'tje; 65 cm beeldbuis 2x scart
- Sony TA VE110 AV versterker (5.1)
- H&B 4415 B DVD speler
- 2 Front Speakers van Sony (80 watt 6 ohm/stuk)
- 1 front speaker van Mission die ik als center aan heb gesloten, is een 8 ohm 100 watt
- 2 rear dingetjes van Sony (50 watt 8 ohm )
- Magnat Tristar subwoofer (passief, max 140 watt)
- über1337e N64 met 4 controllers :P

en ik vind de ruimte erbij ook zeker belangrijk, paar chille bankjes en stoelen enzo, en een klein barretje gemaakt :)
zie foto's :)

edit: als het goed is is het fixed

http://img394.imageshack.us/img394/6831/zolder10ek.jpg

http://img400.imageshack.us/img400/207/zolder21vy.jpg

http://img400.imageshack.us/img400/5375/zolder39jg.jpg

http://img400.imageshack.us/img400/2260/zolder42fu.jpg

http://img400.imageshack.us/img400/4896/zolder55vn.jpg

http://img394.imageshack.us/img394/4199/zolder67mt.jpg

[Voor 103% gewijzigd door Anoniem: 104626 op 10-02-2006 17:48]

• Anoniem: 114270
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:27:
Wat heeft je vader dan staan? Ik heb een Alpha One in de studeerkamer, maar die is echt niet steviger dan mijn DiVA spul. Heeft bovendien zelfs een plastic face plate en volume control (die ik trouwens moet schoonmaken, iemand tips?). Voor alle Alpha's geldt hetzelfde.

He, hoe zit het eigenlijk met jouw set? ik kan me herinneren dat jij in dat huis woont met dat belachelijk mooie uitzicht...? any pics?

• Anoniem: 34095
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 104626 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:20:
Het is lang niet zo netjes en mooi als het meeste dat hier wordt gepost, maar ik wou toch ff wat foto's posten van mn "filmzoldertje".
jij ziet de plaatjes waarschijnlijk wel, maar anderen wellicht niet: je mag niet deeplinken bij die hoster.

edit:
fix de links dan ook meteen goed

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 10-02-2006 16:30]

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:40
DracoplasM64 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:04:
Nog maar eens posten:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35960.0
http://my.hifi.nl/index.php?user=1493

Het hele verhaal met een mooi aantal foto's :7

Overzicht:
[afbeelding]

[afbeelding]

Edit een plaatje van mijn tijdelijke opstelling, de cd speler is weer weg vanwege de minimale verbetering op mijn oude Philips cd speler, erg jammer, nu maar eens proberen icm een Marantz CD7300 / 5400 OSE.

[afbeelding]

Specs:
Marantz SR6200
Marantz DV6200
Klipsch reference RB-15
Klipsch reference RC-25
Klipsch reference RS-25
Philips CD618

Kabel:
Ixos 105 met wbt pluggen tussen DV en SR.
Dikke blauwe draad tussen CD en SR (tijd voor vervanging).
Vivanco performance scartflex.
Monster Z1R voor en center.
Oehbach 2x1.5mm achter.

(HT)PC:
AMD 64 3400+.
Asus moederbord.
1024 mb Corsair xms (2x 512).
36 GB 10.000RPM Raptor.
250 GB Maxtor diamond max 10 16mb cache (opslag).
Plextor PX 504-A / PX116-A.
Asus 6800GT (zalman geruisloos gekoeld).
Audigy geluidskaart.
Philips 170c lcd monitor.
Logitech X320.
Mooie Klipsch speakers :D.
Ik heb hier 2x de RF 25 zuilen staan. Wil er ook een RC 25 of 35 center bij maar dan wel in de zelfde houten kleur, niet dat zwarte... Maar die komen er aan volgens de dealer!

Anoniem: 30670

Anoniem: 34095 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:29:
[...]

jij ziet de plaatjes waarschijnlijk wel, maar anderen wellicht niet: je mag niet deeplinken bij die hoster.

edit:
fix de links dan ook meteen goed
EENSCH :Y)

en ik zie dus geen plaatjes, oplossing: www.imageshack.us
en plaatje in je topic posten doe je het geven adres tussen [img]en[/img] te zetten, bv: http://www.joulinkmetplaatjes.com/weetikveel

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 20:42

ZiegoM

Yammie R1

Ik ben vanmiddag gaan luisteren naar andere front speakers om mijn JBL e80's te vervangen. Hiermee wil ik vooral het stereo (muziek) geluid verbeteren, aangezien ik mezelf nu soms erger aan het geluid van de JBL's.

Bij Remkes in Eindhoven even zitten luisteren naar een aantal 'usual suspects': KEF iQ7, Quad 22L, Mordaunt-Short 9xx?, Tannoy Sensys DC2 (met supertweeter). Hiervan vond ik de KEF het mooiste ogen, maar de Tannoy klonk in mij oren duidelijk het beste (vooral het hoog is erg goed). De MS klonken erg hol en dof, de KEF had een erg rommelig laag, Quad 22L was wel aardig alleen matig stereobeeld en wederom was het laag niet echt strak (wel beter dan de iQ7).

EN toen kwam er een verassing: bovenstaande vloerstaanders werden ingeruild voor twee Tannoy Eyris 1 boekplankspeakers, OMG dit klonk goed. Totaal geen rommelig laag (ook mede doordat daarvan gewoon minder aanwezig was) en zeer heldere hoge tonen zonder scherpe randjes. Dit is eigenlijk het geluid dat ik zocht. Voor de bass heb ik een svs pb10-isd.
Een nadeel: die Tannoy's zien er gewoon niet uit :'(

Maar ik heb 1 grote les geleerd vandaag. Liever een goede monitor (evt. met sub) dan een slechte vloerstaander :) . Concreet ga ik nu maar eens kijken naar monitors rond de 500euro p.s. in plaats van de vloerstaanders waar ik eigenlijk vanuit ging.

/ot

[Voor 4% gewijzigd door ZiegoM op 10-02-2006 17:58]

\_Specs_/

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

JvS schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:17:
Ik vind duson eerlijk gezegd niet zo'n heel gaaf merk. Met name de bouwkwaliteit (die draaiknopjes draai je zo door / af, bij meerdere versterkers van duson zien gebeuren) van de behuizing en hoe het aanvoelt (beetje als schuurpapier :P) staat me tegen. Het ziet er wel cool uit, met die enorme koelribben/vinnen aan de zijkant :). Maar ik zou liever voor iets van Arcam gaan, dat ziet er cool uit en voelt ook lekker stevig aan.
Hmmm....apart. Ik heb nog geen Arcam in mijn handen gehad die ik steviger aan vond voelen dan mijn Duson spullen. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik Arcam niet stevig vind, maar ook niet steviger dan Duson. De kast is gewoon erg stevig en goed afgewerkt en van losdraaiende knopjes heb ik nog nooit last gehad. Maar ze zitten wel met een inbusboutje vast op de "staaf", dus ik kan me wel voorstellen dat die er af kunnen lopen als die boutjes niet goed vast zitten. Maar je kan ze er dan ook zo weer op draaien.....moet je dan alleen de inbus wat strakker aandraaien.

En dat schuurpapiereffect vind ik wel leuk eigenlijk, maar het afstoffen wordt er iets minder makkelijk van. Maar aan de andere kant zie je d stof ook nauwelijks op de kleur die de behuizingen hebben. Overigens heeft mijn CD-speler het schuurpapier effect erger dan mijn versterker, maar dat kan je alleen voelen.....je ziet het niet.

[Voor 15% gewijzigd door zimbab op 10-02-2006 18:21]

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

ZiegoM schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 17:57:
Maar ik heb 1 grote les geleerd vandaag. Liever een goede monitor (evt. met sub) dan een slechte vloerstaander :) . Concreet ga ik nu maar eens kijken naar monitors rond de 500euro p.s. in plaats van de vloerstaanders waar ik eigenlijk vanuit ging.

/ot
Hele goeie keuze als je het mij vraagt. Voor dat geld zou ik echter zeker ook 2e hands gaan rond kijken. Voor dat geld kan je bijvoorbeeld makkelijk een stel dynaudio contour 1.1 vinden, zoals je die bij mij hebt gehoord (heel kort dat wel).

Anoniem: 149259

mijn setje bestaat uit:
Receiver= Panasonic SA-HE75 zilver
http://img484.imageshack.us/img484/6246/sahe757lz.jpg
fronts=2 philips speakers die ooit in een fwc-717 set zaten
http://img481.imageshack.us/img481/9621/fwc7179jx.jpg
rears=komen van het onbekende eagle het zijn de A176L
http://img484.imageshack.us/img484/2759/printertest6tf.png
center gebruik ik niet ivm ruimtegebrek, ook een eagle A176L

D750i kwaliteit fotos komen binnenkort :) ik ben blij met het setje, vind ik mooi klinken.

[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 149259 op 10-02-2006 20:48]

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Anoniem: 114270 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:24:
[...]

He, hoe zit het eigenlijk met jouw set? ik kan me herinneren dat jij in dat huis woont met dat belachelijk mooie uitzicht...? any pics?
Heheh :) Uitzicht is nog steeds onveranderd mooi :)

De set is ook wat veranderd, en ik had al eerder wat pics willen posten maar een zware buikoperatie en een niet passend meubel dat ik nog wat moet modden hebben dat verhinderd tot nu toe. Ik hoop van de week de boormachine ter hand te nemen (voor het meubel, de buik is inmiddels in orde ;) ) en dan volgt er binnenkort wel wat :)

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Speedy_J schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 18:52:
[...]

Hele goeie keuze als je het mij vraagt. Voor dat geld zou ik echter zeker ook 2e hands gaan rond kijken. Voor dat geld kan je bijvoorbeeld makkelijk een stel dynaudio contour 1.1 vinden, zoals je die bij mij hebt gehoord (heel kort dat wel).
Hoi! Het svsje doet het nog lekker hier :)

Ik ben net nog naar een andere winkel geweest (Meerview in Eindhoven) waar ik weer een aantal andere speakers heb gehoord. Verschillende ELAC's, die hebben allemaal zeer heldere (scherpe) hoge tonen, zeker de speakers met ribbon tweeters. Dat is dus niets voor mij.

Hierna heb ik een set zeer smalle vloerstaanders gehoord: Audiovector k3. Deze klonken zeer goed en hebben in tegenstelling tot KEF iQ7 etc die ik vanmiddag heb beluisterd WEL een strakke bas. Deze speakers klinken nog beter dan de Tannoy Eyris en zien er ook nog eens leuk uit :)
De tweeter is echt super 'smooth' en toch gedetaileerd. Net als de Tannoy. Alleen het laag is uit zo'n vloerstaander natuurlijk meer aanwezig en in het geval van de Audiovector ook nog _echt_ strak.
Voor de geinteresseerde lezer een plaatje:
http://www.audiovector.com/billed.asp?Mega=109

Morgen naar Hobo Den Bosch, eens kijken wat ze daar hebben :)

wat is dat toch leuk heh, met een redelijk budget lekker luisteren naar speakers in hifi winkeltjes :)

\_Specs_/

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:54
Hier mijn update, waneer me setup af is dan ga ik het een stuk netter maken ;)

Tannoy MX 2 als front en MX 1 als center, de orginele center (MXC) vond ik niet zo mooi klinken en had ook een verkeerde klank kleur.
http://img322.imageshack.us/img322/707/nie13nm.jpg

Zonder stofkappen
http://img246.imageshack.us/img246/7867/nie24sz.jpg
Ja dat zwart ding links is van het ophang systeem van me scherm die ik moet verplaatsen.

Closeup
http://img322.imageshack.us/img322/8196/nie33od.jpg

Me fronts worden binne kort vervangen door de Tannoy Fusion 2 luidsprekers (MX2 is niet meer verkrijgbaar en tweedehands veelste duur), de MX 2 of MX 1 word dan als rears gebruikt. Toen ik naar de Fusion 2 was wezen luisteren hoorde ik dat die erg veel detail heet in het midde geluid tot zover de andere luidsprekers in het zelfde budget. De grotere zuil luidspreker (Fusion 3) vond ik wat minder klinken doordat die wat minder detial heeft in het midde. Zo zie je dat er meet mensen zijn die weten dat een zuil luidspreker niet elktijd beter klinkt tot zo ver een boekenplank luidspreker ;) .

Vedere specs,
Samsung 192T 19Inch PVA scherm
Skystar satelliet kaart in de computer (+caneldigitaal set top pakket.)
Denon AVR-1905

[Voor 10% gewijzigd door JKen op 11-02-2006 00:10]

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

JC Ken schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 00:08:
Hier mijn update, waneer me setup af is dan ga ik het een stuk netter maken ;)

Tannoy MX 2 als front en MX 1 als center, de orginele center (MXC) vond ik niet zo mooi klinken en had ook een verkeerde klank kleur.
[afbeelding]

Zonder stofkappen
[afbeelding]
Ja dat zwart ding links is van het ophang systeem van me scherm die ik moet verplaatsen.

Closeup
[afbeelding]

Me fronts worden binne kort vervangen door de Tannoy Fusion 2 luidsprekers (MX2 is niet meer verkrijgbaar en tweedehands veelste duur), de MX 2 of MX 1 word dan als rears gebruikt. Toen ik naar de Fusion 2 was wezen luisteren hoorde ik dat die erg veel detail heet in het midde geluid tot zover de andere luidsprekers in het zelfde budget. De grotere zuil luidspreker (Fusion 3) vond ik wat minder klinken doordat die wat minder detial heeft in het midde. Zo zie je dat er meet mensen zijn die weten dat een zuil luidspreker niet elktijd beter klinkt tot zo ver een boekenplank luidspreker ;) .

Vedere specs,
Samsung 192T 19Inch PVA scherm
Skystar satelliet kaart in de computer (+caneldigitaal set top pakket.)
Denon AVR-1905
Leuke set!

Ik had tot vanmiddag nog nooit Tannoy speakers gehoord, maar ben erg onder de indruk van de Eyris 1. Helaas dat het uiterlijk wat minder is. Ik vind jouw Tannoy's een stuk mooier.

\_Specs_/

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 104626 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:20:
en ik vind de ruimte erbij ook zeker belangrijk, paar chille bankjes en stoelen enzo, en een klein barretje gemaakt :)
zie foto's :)
Is dat golfplatendak van echt asbest? of lijkt dat maar zo?

• JKen
Ik vind zo ook erg mooi. Tannoy denkt er volgens mij anders over aangezien ze bij de opvolger (MX-M) ze de kleur van de woofer conusen hebben verandert naar zwart. De nieuwste serie Fusion ziet er jammer genoeg nog veel anders uit. Hopelijk vloekt het niet met de mx serie.
http://www.ippinkan.com/test_report/tannoy_fusion/FUSION2.jpg

Op dit moment zie je dat de meeste luidsprekers van hun in de aanbieding staat, dat komt doordat de huidige modellen alweer 2 jaar oud is. Dit jaar zullen de serie's worden opgevolgd met een nieuwe model. Wie weet ziet die er wel weer beter uit.

[Voor 4% gewijzigd door JKen op 11-02-2006 09:26]

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10
bouwfraude schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 03:37:
[...]

Is dat golfplatendak van echt asbest? of lijkt dat maar zo?
Dat was ook het eerste wat bij mij opkwam toen ik die pics zag.
Ik zou er zeker geen gaatje in boren, want dat eterniet(vorm van asbest) is niet goed voor je longen als je de stof ervan inhaleert.

ali-a schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:35:
[...]

Dat was ook het eerste wat bij mij opkwam toen ik die pics zag.
Ik zou er zeker geen gaatje in boren, want dat eterniet(vorm van asbest) is niet goed voor je longen als je de stof ervan inhaleert.
ja dat is asbest, maar ik zou niet weten waarom ik er een gat in zou boren... er gebeurt daarom ook niets met het asbest zelf, het spul is keihard dus geen last van :)

• Nander
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10-2015
Als het werkelijk asbest is zou ik er zeker geen gaatje in boren. Zolang je het spul met rust laat is er niets aan de hand. Ga je lopen boren dan komt er schadelijke stof vrij.. Correct me if i'm wrong.

Nander schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:36:
Als het werkelijk asbest is zou ik er zeker geen gaatje in boren. Zolang je het spul met rust laat is er niets aan de hand. Ga je lopen boren dan komt er schadelijke stof vrij.. Correct me if i'm wrong.
Hmmmm tja Asbest blijft een stof die de mens erg ziek kan maken en of je d'r nu of wel of geen gaatje in boort ik zou er niet eens willen slapen met zo'n dak boven mijn hoofd.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 101556 op 11-02-2006 17:54]

• Nander
  • Laatst online: 12-10-2015
Goed even een plaatje tussendoor. Het gaat hier per slot van rekening om de Foto's..

Hier mijn nieuwe aanwinst:

Canton Karat m30dc
http://img291.imageshack.us/img291/11/13iv1.th.jpg

http://img408.imageshack.us/img408/851/25ph1.th.jpg

http://img291.imageshack.us/img291/8549/30wq.th.jpg

Ik ben er zeer content mee, klinken goed zei het iets aan de scherpe kant. En mijn luisterpositie (er staat er een aan weerszijden van de bank) is verre van ideaal. Als ik op de bank zit heb ik last van een overkill aan bas. Je zit immers tussen de 2 zijdelingse woofers in... Verder niets dan lof! Ze gaan binnenkort aangevuld worden door een huisgemaakte infinity sub.

• Flyduck
  • Laatst online: 21-11-2021
Mijn "home cinema" omgeving...

http://www.miezenbeek.nl/homec.jpg

JVC THS-55 home cinema systeem en een 42" LG plasma scherm.

:)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Sjoewe
Nieuwe kamer, nieuwe foto's

Specs:
Mission M33
Maranz 1070
Philips CD150
Akai AP206 draaitafel

http://www.audiofuhrer.de/images/zit1.jpg

http://www.audiofuhrer.de/images/zit2.jpg

http://www.audiofuhrer.de/images/zit3.jpg

Specs:
Wharfedale Diamond IV
Sony TA-F70
PC

http://www.audiofuhrer.de/images/werk1.jpg

Sjoewe schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:01:

Specs:
Mission M33
Maranz 1070
Philips CD150
Akai AP206 draaitafel

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Specs:
Wharfedale Diamond IV
Sony TA-F70
PC

[afbeelding]
Ziet er netjes en strak uit :)

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 101556 op 11-02-2006 23:34]

zeker weten.. :) en wat voor hips zie ik daar op je bureau staan dat te maken heeft met "Foo Fighters" en "In Your Honor"? _/-\o_

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Sjoewe schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:01:

Specs:
Mission M33
Maranz 1070
Philips CD150
Akai AP206 draaitafel

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Specs:
Wharfedale Diamond IV
Sony TA-F70
PC

[afbeelding]
Zozo jouw inrichting is ook met rasse schreden vooruit geschoten! Erg mooi :)
Nog steeds anti-kraak?

\_Specs_/

• Sjoewe
Anoniem: 104626 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 23:54:
[...]

zeker weten.. :) en wat voor hips zie ik daar op je bureau staan dat te maken heeft met "Foo Fighters" en "In Your Honor"? _/-\o_
Yep, In your honour 4x 12" :Y)
ZiegoM schreef op zondag 12 februari 2006 @ 00:00:
[...]

Zozo jouw inrichting is ook met rasse schreden vooruit geschoten! Erg mooi :)
Nog steeds anti-kraak?
Ghehe dat kan je wel zeggen :P Nee, het is nu een permanente kamer, zodoende heb ik er nu ook maar gelijk wat moeite in gestoken, een jaar lang in een kapot huis wonen was wel leuk, maar daarna ook wel weer echt genoeg. :)
http://icecanoe.nl/sjoewe/img/woonkamer.jpg

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 08:52
Ik heb onlangs mijn surround achterspeakers (MS902) vervangen door de MS904 zuilen. Bijkomend voordeel was dat deze iets.. lager kunnen. Ik heb ze niet zozeer vervangen omdat deze nou zoveel beter geluid geven, maar voornamelijk omdat deze beter ogen in de kamer. De MS 902's stonden op (eigenlijk net nieuwe) Vogel stands die nu in de verkoop staan.

Vooraanzicht met ook een nieuwtje sinds december... de 360 :-)
http://www.proxbox.com/images/inst1.JPG

Verder zie je:
Joytech AV control centre om alles zo mogelijk met RGB op de tv aan te sluiten. Aangezien de tv wel meerdere scart aansluitingen heeft maar er maar een met RGB bekabeling is uitgerust
Sony 72 cm trinitron
Marantz dv6200 DVD speler
Marantz sr 6300 AV receiver
Mission m35 front speakers
Mordaunt Short 905C Center
Mordaunt Short Subwoofer 907
XboX 360
Uiteraard alles aangesloten met advanced scart kabels voor de xbox 1 en 360, En nette interlinks.

Andere hoek:
http://www.proxbox.com/images/inst2.JPG

De nieuwe achterspeakers:
http://www.proxbox.com/images/linksa.JPG
De Mordaunt short 904's

Nu dus over:

De vogel stands en de MS 902's naast zijn zuilbroertje:
http://www.proxbox.com/images/broertje.JPG

Nu ooit nog een mooie lcd :P

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:49
Jaj, veel mission picjes achter elkaar! :P

Sjoewe: Staat zo idd netter. :P
OcNewB: Ik vond je oude speakertjes die met die stand wat hoger boven je bank uit kwamen eigenlijk mooier. :P iig leuke set ook. :)
En ben ik nu scheel of hebben jouw m35's dat voetplateautje niet meer. :?

[Voor 16% gewijzigd door Xander op 12-02-2006 16:09]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 08:52
XanderH schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:08:
Jaj, veel mission picjes achter elkaar! :P

Sjoewe: Staat zo idd netter. :P
OcNewB: Ik vond je oude speakertjes die met die stand wat hoger boven je bank uit kwamen eigenlijk mooier. :P iig leuke set ook. :)
En ben ik nu scheel of hebben jouw m35's dat voetplateautje niet meer. :?
Nou, ik heb ze meer voor de toekomst gekocht, een grotere huiskamer waar de speakers meer naar achteren staan. De stands vond ik tsja eh.. niet mijn ding. Ze waren wel praktisch!

Ik heb indd die voetplateaus eronderuit geschroefd en de spikes in de voet gemonteerd. Vond ik zelf mooier :-) En die dingen zijn zo lomp zwaar dat ze toch niet omgaan.

Anoniem: 118256

Ik heb ook weer een nieuwe toevoeging bij mijn set (zie pagina 17 ergens in het midden voor de stereo setup):

Een Super Tjoeb 4000 met E288CC buizen, dus praktisch hetzelfde als een Ultra Tjoeb behalve zonder verbeterde opamps.

http://stereophile.com/images/archivesart/Njoecdr.jpg

Zodra ik hem in mn setup heb geinstalleerd maak ik foto's :)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 118256 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:32:
Ik heb ook weer een nieuwe toevoeging bij mijn set (zie pagina 17 ergens in het midden voor de stereo setup):

Een Super Tjoeb 4000 met E288CC buizen, dus praktisch hetzelfde als een Ultra Tjoeb behalve zonder verbeterde opamps.

[afbeelding]

OK....relaxed. Die Tjoebs schijnen erg veel value for money te bieden. Ik heb er nog nooit één gehoord echter. Maar ik ben wel van mening dat we met de CD-speler hedentendage op een dusdanig punt zijn aanbeland dat je je veel beter kan concentreren op een goede voeding/afscherming en met name op een goede uitgangssectie. In plaats van al dat gedoe rond de upsamplinghype. Daarom klinken sommige oudere CD-spelers uit een hogere prijsklasse ook nog zo goed naar mijn mening. Minder digitale finesse misschien dan goedkopere hedendaagse apparaten, maar wel veel zorg besteed aan de overige onderdelen.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik vind upsampling daarentegen een erg goed idee; ik heb een Philips 963SA die zonder upsampling redelijk CDs speelt, maar met upsampling aan zou je denken dat het een geen DVD speler van 400 euro was maar een CD speler van 800 euro. Het was zo erg dat ik mijn Arcam CD72T heb geupgrade naar een CD92T :)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dr. Strangelove schreef op maandag 13 februari 2006 @ 08:09:
Ik vind upsampling daarentegen een erg goed idee; ik heb een Philips 963SA die zonder upsampling redelijk CDs speelt, maar met upsampling aan zou je denken dat het een geen DVD speler van 400 euro was maar een CD speler van 800 euro. Het was zo erg dat ik mijn Arcam CD72T heb geupgrade naar een CD92T :)
Eigenlijk moet ik heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit een A/B vergelijking heb gedaan met één en dezelfde speler. Dus in principe kan ik ook niet met zekerheid zeggen dat het veel of weinig uitmaakt. Maar waar ik soms wel eens van sta te kijken is hoe goed sommige oude spelers nog kunnen klinken. En dat zit hem dan minder in de DAC lijkt me aangezien die de laatste jaren toch weer een flinke ontwikkeling heeft meegemaakt. Maar goed, eigenlijk kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Het lijkt me echter wel een héél erg groot verschil als enkel upsampling een DVD-speler van 400 euro een prestatieniveau geeft van een CD-speler van 800 euro. Op één of andere manier kan ik me dan niet aan de indruk onttrekken dat Philips met die speler één of ander technisch marketingtrucje uithaalt (of wellicht wat schakelingen bypassed als je hem in upsampling-mode zet).

Anoniem: 100231

Anoniem: 118256 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:32:

[afbeelding]

Mooi hoor..! dit was die van het HT forum toch? Zal flinke verbetering zijn denk ik veel plezier met de nieuwe aankoop 8)

• Dr. Strangelove
  • Nu online
zimbab schreef op maandag 13 februari 2006 @ 12:59:
[...]

Eigenlijk moet ik heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit een A/B vergelijking heb gedaan met één en dezelfde speler. Dus in principe kan ik ook niet met zekerheid zeggen dat het veel of weinig uitmaakt. Maar waar ik soms wel eens van sta te kijken is hoe goed sommige oude spelers nog kunnen klinken. En dat zit hem dan minder in de DAC lijkt me aangezien die de laatste jaren toch weer een flinke ontwikkeling heeft meegemaakt. Maar goed, eigenlijk kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Het lijkt me echter wel een héél erg groot verschil als enkel upsampling een DVD-speler van 400 euro een prestatieniveau geeft van een CD-speler van 800 euro. Op één of andere manier kan ik me dan niet aan de indruk onttrekken dat Philips met die speler één of ander technisch marketingtrucje uithaalt (of wellicht wat schakelingen bypassed als je hem in upsampling-mode zet).
Ik weet het niet, maar ik weet wel dat Philips' opvolger van de 963SA en de nieuwe digitale AV amp ontzettend goede reviews krijgen en gewoon super presteren voor het geld. Jammer dat ze zo weinig aandacht krijgen.

Overigens is de 963SA ook gemodificeerd door Van Medevoort; die uitvoering zal nog een stukje beter presteren dus.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik heb onlangs mijn el cheapo dvd-speler vergeleken met een dure Rotel CD-DVD speler.
Via de digitale uitgang was er 0,0 verschil te horen wat betreft weergave van een een audio-cd. Dus veel geld uitgeven aan alleen een cdspeler zie ik het nut niet zo van in eerlijk gezegd.

Via de analoge uitgang klonk de Rotel uiteraard stukken beter. Maar dit klonk niet beter dan digitaal.

PSN: Shiver23

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:38

lier

MikroTik nerd

Shiver23 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:45:
Ik heb onlangs mijn el cheapo dvd-speler vergeleken met een dure Rotel CD-DVD speler.
Via de digitale uitgang was er 0,0 verschil te horen wat betreft weergave van een een audio-cd. Dus veel geld uitgeven aan alleen een cdspeler zie ik het nut niet zo van in eerlijk gezegd.

Via de analoge uitgang klonk de Rotel uiteraard stukken beter. Maar dit klonk niet beter dan digitaal.
Dan zou je misschien eens goed naar je overige componenten moeten kijken (en dan met name de DA converter). Als je overige onderdelen van slechte kwaliteit zijn, haal je nooit je volldige winst bij een upgrade van een onderdeel.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Versterker was ook en Rotel dus dat moet wel goed zitten.
En de kabels waren ook van prima kwaliteit.

[Voor 29% gewijzigd door Shiver23 op 13-02-2006 17:25]

PSN: Shiver23

• Dr. Strangelove
  • Nu online
DACs in CD spelers zijn bijna altijd beter dan in een matchende AV amp, dus je test is conform verwachting. Waarom wil je hem niet analoog aansluiten? Je sluit hem dan digitaal aan voor DVD en analoog op je CD ingang.

[Voor 19% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-02-2006 18:04]

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Een voorproefje van de nieuwe eindversterkers :)

http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3635_2.jpg

http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3638_2.jpg

Nu alles inbouwen en dan kan het spulletje binnenkort in volle glorie spelen. Zal t.z.t. nog wel wat pics posten van het geheel :P

• Anoniem: 114270
  • Niet online
nasty, ziet er goed uit.. :D

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Exirion schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:58:

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu alles inbouwen en dan kan het spulletje binnenkort in volle glorie spelen. Zal t.z.t. nog wel wat pics posten van het geheel :P
Wow! Dat is precies zoals ik ze ook zou laten maken moest ik voor die keuze staan. Alleen zou ik ze nog wel laten graveren. Ga jij dat ook nog doen? Ze lijken nu erg op de eindversterkers van Array (alleen hebben die geen koellichamen aan de zijkanten), wat ik heel erg mooie eindversterkers vind. Hulde! _/-\o_

[Voor 4% gewijzigd door zimbab op 13-02-2006 18:31]

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

zimbab schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:28:
Alleen zou ik ze nog wel laten graveren. Ga jij dat ook nog doen?
Ja, dat ben ik inderdaad van plan :) Ik ga de frontplaten laten frezen/boren/graveren. Maar aangezien er geen knoppen op komen (ik twijfel nog wel tussen power knop op de achterkant of eentje op de voorkant) kunnen ze voorlopig nog even 'blind' blijven.

Het zijn overigens schitterende kasten. Ze zijn oersolide en wegen kaal respectievelijk 11 en 6.5 kilo :P

• Roamor
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:05:

Het zijn overigens schitterende kasten. Ze zijn oersolide en wegen kaal respectievelijk 11 en 6.5 kilo :P
Vanwaar overigens die 2 verschillende formaten?

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:58
Zelfbouw versterkers?

• Barry
  • Laatst online: 23-06-2022

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat kost zo'n ''kleine'' behuizing nou? Ik ben nog opzoek naar een nieuwe behuizing voor mijn Parasound amp.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Roamor schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:08:
Vanwaar overigens die 2 verschillende formaten?
De kleinere kast (30 cm diep en 3U hoog) gaat 2 kanalen herbergen en de grotere kast (40 cm diep en 4U hoog) gaat er 4 herbergen. De stereoversterker komt bij de achterspeakers te staan.
Ja. Het zijn 6 mono units met allemaal een eigen voeding. Vandaar de tamelijk ruim bemeten kasten :)
Barry schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:59:
Wat kost zo'n ''kleine'' behuizing nou? Ik ben nog opzoek naar een nieuwe behuizing voor mijn Parasound amp.
De kleine was net geen 100 euro ex belasting (Italie) en verzending. Totaal kom je voor die kleine dan op zo'n 135 euro.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 13:58
Je kabels wegwerken is opzich ook heel hiefie he :+

• CrushOne
  • Laatst online: 15-05 22:47

CrushOne

Error Ω

ZiegoM schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:09:
[...]
Morgen naar Hobo Den Bosch, eens kijken wat ze daar hebben :)

wat is dat toch leuk heh, met een redelijk budget lekker luisteren naar speakers in hifi winkeltjes :)
Hoe was het bij hobo? Nog wat leuks gevonden/gehoord?

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 21:43

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb je nu n "live" schilderijtje op je speaker staan, die met digifoto's?

Zal binnenkort eens wat eigen foto's posten, heb eindelijk compleet wat ik in jaren bij elkaar heb gezet.

[Voor 3% gewijzigd door Martinus op 14-02-2006 06:12]

no comment

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

CrushOne schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 02:29:
[...]

Hoe was het bij hobo? Nog wat leuks gevonden/gehoord?
Hmm... dat viel wel een beetje tegen (wel leuk dat iemand mijn n00b-luister avonturen interessant vind :) )

Ten eerste kon ik niet in de normale luisterruimte maar kon ik in de winkel zelf door middel van zo'n speaker-keuze paneel naar verschillende luidsprekers luisteren aan dezelfde versterker (NAD). Ik werd hierbij alleen gelaten door de verkoper wat ik erg fijn vond. Dan kan je jezelf namelijk helemaal op je eigen mening richten :)

Ze hadden daar een aantal speakers staan die ik op internet al interessant vond:
Monitor Audio RS 6 en RS 8 en RS1 monitors
Dali Suite de grote (2.x?) en de kleine (1.x?)
iets van JMLAB (grote zuil)
KEF iQ3
BW 602.5

Eigenlijk vond ik er geen een speaker tussenuit springen. De MA RS'en zijn wel erg mooie speakers om te zien en daar verwachtte ik ook veel van. Helaas vielen ook die een beetje tegen, maar ik vond de RS6 wel de beste speaker die ik daar beluisterd heb. De bookshelfs stonden allemaal ook letterlijk op een bookshelf (op grote hoogte) en deze kon ik dus eigenlijk niet echt goed beluisteren.
De anderen even kort:
JMLab was nogal schel, Dali Suite wel aardig maar vrij rommelig in het laag (en hoog eigenlijk ook) lijkt een beetje op KEF (iQ7) in mijn oren. B&W 602.5 was erg warm, net of er een doek voor hing (om eens een audiofiele opmerking te maken :) )

Tot nu toe vind ik de Tannoy Eyris 1 en de Audiovector K3 nog altijd de beste speakers die ik heb gehoord in de prijsklasse tot 500e per stuk. Helaas is de Tannoy erg lelijk en de Audiovector onbekend (problemen met eventueel doorverkopen etc.). Als ik nu zou moeten kiezen zou ik toch voor de laatste gaan.

Morgen ga ik waarschijnlijk naar De Hifi Winkel in Eindhoven aangezien ze daar Sonus Faber speakers hebben waarvan ik de Concertino Domus graag wil beluisteren. Die ziet er echt schitterend uit, hopen dat hij ook zo klinkt :)

\_Specs_/

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Zeg Daklem! Mischien iets interessants: http://markt.hifi.nl/cgi-...&session=43f1b3e762898ff4

[Voor 5% gewijzigd door zimbab op 14-02-2006 11:54]

• JKen
ZiegoM schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 11:50:
Ten eerste kon ik niet in de normale luisterruimte maar kon ik in de winkel zelf door middel van zo'n speaker-keuze paneel naar verschillende luidsprekers luisteren aan dezelfde versterker (NAD). Ik werd hierbij alleen gelaten door de verkoper wat ik erg fijn vond......De bookshelfs stonden allemaal ook letterlijk op een bookshelf (op grote hoogte) en deze kon ik dus eigenlijk niet echt goed beluisteren.
Ik had dat excate het zelfde bij Hifi Solutions in Amsterdam, maar was veder wel een prima winkel en de duurder luidsprekers waren daar wel te beluisteren in de speciaal ingerichte luisterruimte's.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Vandaag opgehaald (clickable):

http://members.chello.nl/o.doppenberg1/IMG_1203.jpg

Eerste wat ik dus heb gedaan is open slopen. Ziet er niet super clean uit van binnen, maar dat komt ook door de verticale opbouw. Wat je ook niet kan zien is dat er onder de trafo nog één zit. Voor de rest heb ik nog geen foto's geschoten eigenlijk. En het klinkt ook nog niet super, maar dat komt (hoop ik) doordat ik nu via de koptelefoonuitgang van mijn laptop speel. :P Ik heb namelijk even de netkabel en de inerlink van mijn CD-speler moeten jatten aangezien de winkels alweer dicht waren toen ik terug kwam in Amsterdam. Morgen ofzo maar even wat halen.

In mijn meubel zetten is misschien toch niet zo'n goed idee. Ding wordt toch serieus warm.....ik dacht dat het met die enorme koelribben misschien nog wel zou meevallen, maar ja....dan moet de warmte wel makkelijk weg kunnen en dat gaat blijkbaar niet snel genoeg. Ik kijk het nog even aan, maar het zou wel jammer zijn als ie er niet in kan.

[Voor 25% gewijzigd door zimbab op 14-02-2006 23:12]

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:38

Daklem

Audio Nerd

Ik zag het ook, ware het niet dat ik hem momenteel niet kan betalen ... anders had ik hem graag overgenomen :(.

Ik had hem al gemailed, maar ik wist eigenlijk al dat ik hem niet kon betalen. :'( *NOT YET!*

Over een maandje of 3 is de kans groot dat ik hem hier heb staan. En dan de Teak uitvoering ;)

• innocent
  • Laatst online: 05-05 22:17
Weet iemand hier ook, hoe ik het beste mijn 5.1 + LCD scherm in een woonkamer kan plaatsen?
Ik wil namelijk sleuven frezen om geen draden te hoeven zien en dan is het wel handig als ik dat in 1x goed doe :)

IS er een site of zo ?

Anoniem: 110233

ZiegoM schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 11:50:
[...]

Hmm... dat viel wel een beetje tegen (wel leuk dat iemand mijn n00b-luister avonturen interessant vind :) )

Ten eerste kon ik niet in de normale luisterruimte maar kon ik in de winkel zelf door middel van zo'n speaker-keuze paneel naar verschillende luidsprekers luisteren aan dezelfde versterker (NAD). Ik werd hierbij alleen gelaten door de verkoper wat ik erg fijn vond. Dan kan je jezelf namelijk helemaal op je eigen mening richten :)

Ze hadden daar een aantal speakers staan die ik op internet al interessant vond:
Monitor Audio RS 6 en RS 8 en RS1 monitors
Dali Suite de grote (2.x?) en de kleine (1.x?)
iets van JMLAB (grote zuil)
KEF iQ3
BW 602.5

Eigenlijk vond ik er geen een speaker tussenuit springen. De MA RS'en zijn wel erg mooie speakers om te zien en daar verwachtte ik ook veel van. Helaas vielen ook die een beetje tegen, maar ik vond de RS6 wel de beste speaker die ik daar beluisterd heb. De bookshelfs stonden allemaal ook letterlijk op een bookshelf (op grote hoogte) en deze kon ik dus eigenlijk niet echt goed beluisteren.
De anderen even kort:
JMLab was nogal schel, Dali Suite wel aardig maar vrij rommelig in het laag (en hoog eigenlijk ook) lijkt een beetje op KEF (iQ7) in mijn oren. B&W 602.5 was erg warm, net of er een doek voor hing (om eens een audiofiele opmerking te maken :) )

Tot nu toe vind ik de Tannoy Eyris 1 en de Audiovector K3 nog altijd de beste speakers die ik heb gehoord in de prijsklasse tot 500e per stuk. Helaas is de Tannoy erg lelijk en de Audiovector onbekend (problemen met eventueel doorverkopen etc.). Als ik nu zou moeten kiezen zou ik toch voor de laatste gaan.

Morgen ga ik waarschijnlijk naar De Hifi Winkel in Eindhoven aangezien ze daar Sonus Faber speakers hebben waarvan ik de Concertino Domus graag wil beluisteren. Die ziet er echt schitterend uit, hopen dat hij ook zo klinkt :)
Weet je inmiddels wel al welke sound je aanstaat? (warm, analytisch, veel bas, enorm open, laid back etc.) Dan kunnen we/ik wat meer adviezen geven qua speakers. Neem inderdaad heel goed mee in welke ruimte je zit, ik heb een stel speakers gekocht die ik in een kleine ruimte had beluisterd en vervolgens binnen twee dagen teruggebracht omdat ze in mijn huiskamer totaal niet uit de verf kwamen (en ik er achter kwam dat de speaker toch wel heel erg forward was, ik houd zelf van nogal laid-back speakers waarbij je totaal geen resonanties van de speakers zelf hebt).

Denk er echt om dat de speaker die het meeste opvalt meteen, heel snel thuis agressief en vermoeiend kan zijn. Luister minstens een half uur naar een speaker voordat je hem neemt!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 110233 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:05:
ik heb een stel speakers gekocht die ik in een kleine ruimte had beluisterd en vervolgens binnen twee dagen teruggebracht omdat ze in mijn huiskamer totaal niet uit de verf kwamen
Binnen 2 dagen... Dan zijn die dingen nog niet eens ingespeeld :{

De plaatsing in je kamer is ook minstens zo belangrijk.

Anoniem: 13284

Heb je misschien de Millenium 1 serie van chario eens beluisterd? Ik probeer ze te verkopen, alleen staan ze in Groningen en dit is geen marktplaats.

Vergeet trouwens niet dat je thuis geen luisterkamer hebt, dus zo mooi als in de winkel blijft moeilijk.

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 110233 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:05:
[...]

Weet je inmiddels wel al welke sound je aanstaat? (warm, analytisch, veel bas, enorm open, laid back etc.) Dan kunnen we/ik wat meer adviezen geven qua speakers. Neem inderdaad heel goed mee in welke ruimte je zit, ik heb een stel speakers gekocht die ik in een kleine ruimte had beluisterd en vervolgens binnen twee dagen teruggebracht omdat ze in mijn huiskamer totaal niet uit de verf kwamen (en ik er achter kwam dat de speaker toch wel heel erg forward was, ik houd zelf van nogal laid-back speakers waarbij je totaal geen resonanties van de speakers zelf hebt).

Denk er echt om dat de speaker die het meeste opvalt meteen, heel snel thuis agressief en vermoeiend kan zijn. Luister minstens een half uur naar een speaker voordat je hem neemt!
Ja, ik begin steeds meer te weten te komen over de sound die ik zoek. Ik heb nu JBL's en daarbij is net laag en het hoog nogal overdreven. Bovendien hebben deze niet echt een fantastisch stereo-beeld. Dit is iets wat ik dus zeker niet meer zoek.
Bovendien vind ik vooral het scherpe wat ik bij sommige speakers heb gehoord (ELAC) storend. Ik wil dus wel vrij neutrale speakers.
Een KEF iQ7 vind ik bijvoorbeeld nogal een rommelig (en overdreven) laag hebben wat ik ook niet meer wil hebben. Ik heb daarom een aantal monitor speakers beluisterd en deze hebben veelal een veel strakker (en minder) laag waardoor het storende gebonk niet meer aanwezig is.
Mijn SVS kan (mits subtiel afgesteld) een monitor erg strak aanvullen heb ik het idee (getest met mn e30 rears) dus het ontbreken van het laag van een monitor lijkt ook geen probleem.
Kortom:
Ik zoek een vrij warme speaker die niet bonkt en ook niet scherp is.

Vrijdag avond heb ik een afspraak bij de hifi winkel in Eindhoven en daar ga ik naar de Sonus Faber Concertino Domus speakers luisteren. Deze lijkt op papier aan mijn eisen te voldoen en valt binnen het budget. wel zonder de absurd dure, maar mooie, stands

Overigens is mijn kamer nogal klein (12m2) en lijkt het mij makkelijk het laag goed te krijgen met een sub en 2 monitors dan met een sub en twee vloerstaanders.

[Voor 4% gewijzigd door ZiegoM op 15-02-2006 20:26]

\_Specs_/

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Sonus Faber is niet bepaald een warme speakers qua sound. Vind het meer de neutrale kant op gaan ..

Ik vind Dynaudio, Totem ook tot de wat neutralere speakers, wat ik merk dat toch meer mijn sound is.. dan een warme speaker.

Ik ga binnenkort de Sonus Faber eens op proef nemen, om eens uitgebreid te gaan luisteren. Ben toch wel erg benieuwd hoe hij past in mijn arcam en nordost setup..

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Daklem schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:08:
Sonus Faber is niet bepaald een warme speakers qua sound. Vind het meer de neutrale kant op gaan ..

Ik vind Dynaudio, Totem ook tot de wat neutralere speakers, wat ik merk dat toch meer mijn sound is.. dan een warme speaker.

Ik ga binnenkort de Sonus Faber eens op proef nemen, om eens uitgebreid te gaan luisteren. Ben toch wel erg benieuwd hoe hij past in mijn arcam en nordost setup..
Dat is nu de grap. Daar denkt iedereen anders over. Iemand hier zei ooit ook eens dat hij NAD een beetje kil vond en Arcam warm......dat vond ik zo wazig.....ik zie het meer andersom. 8)7

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik vind NAD kil ja. Ben zeker niet de enige. Arcam vind ik zeker niet warm echter, juist erg neutraal. Marantz is warm :)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dr. Strangelove schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:19:
Ik vind NAD kil ja. Ben zeker niet de enige.
Vast en zeker niet, maar je bent wel de enige die ik ken. :P Maar zo zie je dus maar weer dat echt iedereen de dingen anders ervaart.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

zimbab schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:32:
Vast en zeker niet, maar je bent wel de enige die ik ken. :P Maar zo zie je dus maar weer dat echt iedereen de dingen anders ervaart.
Klopt, ik vind de NAD spullen die ik ken ook overduidelijk warm klinken. Beetje wollig laag ook.

Dat iemand NAD kil vindt klinken kan ik moeilijk bevatten ;)

• CrushOne
  • Laatst online: 15-05 22:47

CrushOne

Error Ω

Wat kost Sonus Faber in NL? Ik kan alleen wat US prijzen vinden

Grand Piano Domus Tower Speaker, $4,795/pair
Center Domus Center-Channel Speaker, $1,295
Concertino Domus Bookshelf Speaker, $1,495/pair
Wall Domus Wall-Mount Speaker, $1,495/pair

en dan mis ik nog de Concerto Domus / Gravis Domus

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

CrushOne schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 00:38:
Wat kost Sonus Faber in NL? Ik kan alleen wat US prijzen vinden

Grand Piano Domus Tower Speaker, $4,795/pair
Center Domus Center-Channel Speaker, $1,295
Concertino Domus Bookshelf Speaker, $1,495/pair
Wall Domus Wall-Mount Speaker, $1,495/pair

en dan mis ik nog de Concerto Domus / Gravis Domus
- Concertino Domus met stand per paar:
zwart: 1470 euro
teak: 1575 Euro

- Concerto Domus
zwart: 2340 euro
teak 2460 euro

- Grand Piano Domus:
zwart: 3300 euro
teak: 3480 euro

- Centre Domus:
- zwart: 870 euro
- teak: 930 euro

Dit is wat ik zo'n beetje kan vinden. Met wat harder zoeken is er vast meer te vinden.

• brehloi
  • Laatst online: 23-05 18:33
Het valt mij op dat bij vrijwel alle productfoto's van fabrikanten, foto's in webshops, en ook hier de stofkappen (heten ze zo?) niet op de luidsprekers zitten. Kan je deze er inderdaad gewoon aflaten? Dit speelt voor mij mee in de aanschaf van een complete surround set.

Ps. ik heb de laatste delen doorgenomen maar hier niet zo snel wat over kunnen vinden.

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 20:40
Dat verschilt meestal per speaker en/of fabrikant.
Vaak is de speaker afgesteld op gebruik met stofkap.
Je hifi dealer of de fabrikant zelf kan je dit precies vertellen.

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

• Dr. Strangelove
  • Nu online
zimbab schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:32:
[...]

Kijk maar eens op www.audioreview.com voor bevestiging van die open deur... even zoveel reviews die NAD als 'cold' of 'bright' omschrijven als 'warm' of 'neutral'. Dus ik ben ECHT niet de enige.

Anoniem: 168514

hehehe ik kan het niet laten :P
http://images.cu2.nl/cu2.nl/user/368/139/5/pics/7.jpg
http://images.cu2.nl/cu2.nl/user/368/139/5/pics/8.jpg
http://images.cu2.nl/cu2.nl/user/368/139/5/pics/9.jpg
http://images.cu2.nl/cu2.nl/user/368/139/5/pics/10.jpg
http://images.cu2.nl/cu2.nl/user/368/139/5/pics/11.jpg
http://images.cu2.nl/cu2.nl/user/368/139/5/pics/12.jpg
deze is van iemand anders maar eeerrgg mooi _/-\o_
http://images.cu2.nl/cu2.nl/user/368/139/5/pics/1.jpg
http://images.cu2.nl/cu2.nl/user/368/139/5/pics/2.jpg
http://images.cu2.nl/cu2.nl/user/368/139/5/pics/3.jpg
http://images.cu2.nl/cu2.nl/user/368/139/5/pics/4.jpg
http://images.cu2.nl/cu2.nl/user/368/139/5/pics/5.jpg
http://images.cu2.nl/cu2.nl/user/368/139/5/pics/6.jpg

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
'
Erg mooi :) Maar ik vind het altijd zo jammer dat iedereen het zo... "formeel".. (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen) indeelt. Ik zou juist een lange zachte bank waar je heel relax op kan liggen in het midden neerzetten, met onwijs veel knusse kussens enzo. Echt heel chill dus.

Het grote nadeel aan een bioscoop zijn de rotstoelen en de ruimte die je hebt enzo, dat moet je dus niet meenemen in je HT ;)

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-10-2020

Gemineye

KEFalicious..

Bartjuh schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:10:
[...] Ik zou juist een lange zachte bank waar je heel relax op kan liggen in het midden neerzetten, met onwijs veel knusse kussens enzo.
je lijkt mn vriendin wel met haar gezellige dingen in huis.. Nog ff en ik kan mn speakers inleveren bij het leger des heils omdat ze niet 'gezellig' en 'knus' staan... :'(

8) ofcourse we won't let her... 8)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Anoniem: 157535

damn zeg ziet er echt goed uit >:) mag ik vragen wat je specs zijn ?

kom in de verleiding om onze zolder ook zo om te bouwen, meer mensen die dit gevoel ook krijgen ? :9

Anoniem: 122793

Gemineye schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:38:
[...]

je lijkt mn vriendin wel met haar gezellige dingen in huis.. Nog ff en ik kan mn speakers inleveren bij het leger des heils omdat ze niet 'gezellig' en 'knus' staan... :'(

8) ofcourse we won't let her... 8)
Ja, maar ze heeft wel gelijk... ik heb liever een knusse iets minder mooie HT dan een mooie en niet funtionele (oftewel, lkkr onderuit kunnen hangen enzo) HT

• -Thunder-
  • Laatst online: 18-11-2018

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb hier nog een tijdelijke opstelling van mij waar de tv nog van gaat vervangen worden.

Van links naar rechts, van boven naar beneden :
- Philips ca58cm televisie ? ( Deze wordt nog vervangen waarschijnlijk door een JVC breedbeeld )
- Pioneer m1521
- LG DV8600H
- Sony NC600 ( 5 dvd/cd/vcd wisselaar )

http://members.home.nl/wilcopeters/tijdelijke%20opstelling.jpg
Binnenkort zou het het compleet anders staan omdat ik dan in me eigen woning zit, dus alles in de woonkamer wordt geplaatst.

Om het even iets te verduidelijken :

De LG DV8600H
http://www.recommendedbuys.co.uk/images/lgdv8600.gif

De Sony NC600
http://www.asbyon.com/images/modelle/1552_2.jpg

[Voor 17% gewijzigd door -Thunder- op 16-02-2006 19:50]

Blij Met Wilco

• JKen
@dadarkman

En ik zal in iedergeval de twee voorste banken tegenelkaar zetten zodat het iets gezeliger is, en je zit meteen watmeer in de hotspot ;) . Het ziet er veder wel leuk uit maar het mag er wel iets gezeliger er uit zien. Klinkt dat trouwens niet erg dof zo projectie scherm voor je luidsprekers ? (of heb je zo speciaale scherm met allemaal kleine gaatjes er in)

[Voor 27% gewijzigd door JKen op 16-02-2006 19:28]

• Barry
  • Laatst online: 23-06-2022
Bij deze is mijn Hifi hobby beeindigd :)

Ik spreek jullie vast wel weer eens als het weer begint te kriebelen :P

[Voor 49% gewijzigd door Barry op 16-02-2006 22:25]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barry schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:25:
Bij deze is mijn Hifi hobby beeindigd :)

Ik spreek jullie vast wel weer eens als het weer begint te kriebelen :P
Oke... kom ik morgen je spullen ophalen... Hoe laat heb je tijd en waar woon je?

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

zimbab schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:51:
[...]

Dat is nu de grap. Daar denkt iedereen anders over. Iemand hier zei ooit ook eens dat hij NAD een beetje kil vond en Arcam warm......dat vond ik zo wazig.....ik zie het meer andersom. 8)7
Nou, daar ben ik het dus niet mee eens. Ik denk dat het meer te maken heeft met het misinterpeteren en omschrijven van het geluid van een speaker, en "lack" aan luisterervaring.

Dat dynaudio en totem zo neutraal zijn als wat, valt niet over te discussieren. Dat de ene dat nou een kille klank vind hebben, dat is een vorm van een mening en eigen smaak, maar dat heeft niks met de eigenschappen van de speaker. ;)

Arcam een kille klank hebben? Volgens mij heb jij niet goed geluisterd, van arcam is alles behalve kil :)

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Hieronder staat de link naar de prijslijst van Sonus Faber. :) Have fun.

http://img109.imageshack....ijslijstsonusfaber2hw.jpg

Anoniem: 13284

Daklem schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:47:
[...]

Nou, daar ben ik het dus niet mee eens. Ik denk dat het meer te maken heeft met het misinterpeteren en omschrijven van het geluid van een speaker, en "lack" aan luisterervaring.

Dat dynaudio en totem zo neutraal zijn als wat, valt niet over te discussieren. Dat de ene dat nou een kille klank vind hebben, dat is een vorm van een mening en eigen smaak, maar dat heeft niks met de eigenschappen van de speaker. ;)

Arcam een kille klank hebben? Volgens mij heb jij niet goed geluisterd, van arcam is alles behalve kil :)
Tja neutraal is natuurlijk ook een persoonlijk begrip. Wat bedoel je met neutraal? Dat er niets aan klank uitspringt....in balans? Dat het net zo klinkt als bedoeld in de opnamestudio? Wat je dus nooit kunt weten. Neutraal kun je beter niet gebruiken volgens mij. Kil, warm of saai enz is een stuk begrijpelijker.

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Anoniem: 13284 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:00:
[...]

Tja neutraal is natuurlijk ook een persoonlijk begrip. Wat bedoel je met neutraal? Dat er niets aan klank uitspringt....in balans? Dat het net zo klinkt als bedoeld in de opnamestudio? Wat je dus nooit kunt weten. Neutraal kun je beter niet gebruiken volgens mij. Kil, warm of saai enz is een stuk begrijpelijker.
Zo te merken ben jij nog niet echt thuis in de begrippen van de audiowereld.

Met neutraal bedoel ik speakers die geen extra klank geven aan het geluidsbeeld, die dus het geluidsbeeld zo realistisch weergeven.

Dat je dat nooit kan weten is een beetje onzin natuurlijk. Als je zelf genoeg luisterervaring hebt, hoor je dat verschil wel degelijk. Voor iemand die dat niet heeft, wordt het erg moeilijk natuurlijk.

Het kenmerk "saai" wat jij noemt is een erg persoonlijk gegeven.

Neutraal en warm zijn veel gebruikte begrippen in de audiowereld wat dus gewoon een vast gegeven is.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee