Hmm... dat viel wel een beetje tegen (wel leuk dat iemand mijn n00b-luister avonturen interessant vind

)
Ten eerste kon ik niet in de normale luisterruimte maar kon ik in de winkel zelf door middel van zo'n speaker-keuze paneel naar verschillende luidsprekers luisteren aan dezelfde versterker (NAD). Ik werd hierbij alleen gelaten door de verkoper wat ik erg fijn vond. Dan kan je jezelf namelijk helemaal op je eigen mening richten
Ze hadden daar een aantal speakers staan die ik op internet al interessant vond:
Monitor Audio RS 6 en RS 8 en RS1 monitors
Dali Suite de grote (2.x?) en de kleine (1.x?)
iets van JMLAB (grote zuil)
KEF iQ3
BW 602.5
Eigenlijk vond ik er geen een speaker tussenuit springen. De MA RS'en zijn wel erg mooie speakers om te zien en daar verwachtte ik ook veel van. Helaas vielen ook die een beetje tegen, maar ik vond de RS6 wel de beste speaker die ik daar beluisterd heb. De bookshelfs stonden allemaal ook letterlijk op een bookshelf (op grote hoogte) en deze kon ik dus eigenlijk niet echt goed beluisteren.
De anderen even kort:
JMLab was nogal schel, Dali Suite wel aardig maar vrij rommelig in het laag (en hoog eigenlijk ook) lijkt een beetje op KEF (iQ7) in mijn oren. B&W 602.5 was erg warm, net of er een doek voor hing (om eens een audiofiele opmerking te maken

)
Tot nu toe vind ik de Tannoy Eyris 1 en de Audiovector K3 nog altijd de beste speakers die ik heb gehoord in de prijsklasse tot 500e per stuk. Helaas is de Tannoy erg lelijk en de Audiovector onbekend (problemen met eventueel doorverkopen etc.). Als ik nu zou moeten kiezen zou ik toch voor de laatste gaan.
Morgen ga ik waarschijnlijk naar De Hifi Winkel in Eindhoven aangezien ze daar Sonus Faber speakers hebben waarvan ik de Concertino Domus graag wil beluisteren. Die ziet er echt schitterend uit, hopen dat hij ook zo klinkt