Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 21 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.374 views sinds 30-01-2008

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 21
Na een hele mooie reeks foto's en specs, zijn we aangekomen in deel 21!
Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Het is niet verstandig om hier een uitgebreide "wat-moet-ik-kopen" discussie te starten. Dit is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoek, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus eigenlijk ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijk boel.
  • Liever ook geen Bose discussies en zeker geen kabel discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteed. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet heb ik er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20

Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede.

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. En pats er lekker op los :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio
Directe link

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Anoniem: 114270
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
jij was gestopt... open dan niet weer een topique :P
Dr. Strangelove schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:48:
Lijkt me een plan, de argumenten zijn wel weer geplaatst, het overtuigen van het gelijk is meestal een veel lastigere zaak waar ik me verder niet in ga mengen ;)

Deze week heb ik eindelijk alle hardware weer in bezit (i.e. camera) om wat plaatjes te schieten... als ik ook de tijd en de zin kan vinden zal ik zelf wat on-topic posten.
Doe dat idd, ik kan me dat uitzicht van de vorige keer nog herinneren :9~

• Barry
Anoniem: 114270 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:36:
jij was gestopt... open dan niet weer een topique :P

[...]

Doe dat idd, ik kan me dat uitzicht van de vorige keer nog herinneren :9~
Ik blijf nog even ''actueel'', om de draad misschien weer op te pakken. Momenteel is de interesse gewoon even weg. Hopen dat het ''gevoel'' voor Hifi en HT terugkomt :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Barry schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:40:
[...]

Ik blijf nog even ''actueel'', om de draad misschien weer op te pakken. Momenteel is de interesse gewoon even weg. Hopen dat het ''gevoel'' voor Hifi en HT terugkomt :P
Kan je misschien even uitleggen wat er aan de hand is? Ben je ziek? :P Of is het gewoon dat je even gestopt bent met upgraden?

• Barry
zimbab schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:42:
[...]

Kan je misschien even uitleggen wat er aan de hand is? Ben je ziek? :P Of is het gewoon dat je even gestopt bent met upgraden?
Uit met mijn vriendin. Dan moet je de oude draad weer oppakken en dat kan soms moeilijk zijn.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 10:09

ReseTTim

Chocolate addicted

ik ga binnenkort een Sanyo Z1 overnemen van iemand..

daarbij heb ik natuurlijk ook nog een leuk projectie schermpje nodig aangezien ik geen witte rechte muren heb. nu kwam een vriend met een scherm dat te vinden is @ ia.net

http://www.inkoopacties.net/i/p/n/dnf5szdz.jpg

Naam: Projectie Scherm Electrisch 100inch 16:9

Beschrijving: 100" elektrische breedbeeld projectie schermen
Zware kwaliteit doek met een zwarte arcering rondom voor een super beeld.
Achterzijde doek is zwart en laat absoluut geen licht door.

Maten doek: 2 mtr. breed bij 1,25 mtr. hoog.
Maten frame: 2.32 mtr. lang bij 8 cm diameter.
Gainfactor: 1.1
Materiaal doek: canvas
Materiaal behuizing: staal / aluminium

kent iemand dit doek? zo ja, wat vind je vna dit doek.. aanrader? owja kosten vna het doek: € 125,=

[Voor 3% gewijzigd door ReseTTim op 19-02-2006 23:04]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Uit met mijn vriendin. Dan moet je de oude draad weer oppakken en dat kan soms moeilijk zijn.
Of een nieuwe. Concentreer je op de muziek, in plaats van je set. Juist nu is dat belangrijk :)

Take care pal!

[Voor 34% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-02-2006 23:02]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 21:14
Repost dan maar :{

http://audiofuhrer.de/images/zit1.jpg

http://audiofuhrer.de/images/zit3.jpg

http://icecanoe.nl/sjoewe/img/audio/marantzclose.jpg

http://audiofuhrer.de/images/werk1.jpg

En ik ben volkomen tevreden op het moment B)

Specs:
Setje 1:
Marantz 1070
Mission M33 BiWire aangesloten op de twee kanalen ( de kabels moesten korter dus tja waarom niet zo dan :+ )
Akai 206 AP
Philips CD150

Setje 2:
Sony Ta-F170
Wharfedale Diamond IV
PC
Kat v1.0a :+

[Voor 30% gewijzigd door Sjoewe op 19-02-2006 23:07. Reden: Specs:]

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Barry schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:52:
[...]

Hmmmm.....das minder voor je. Sterkte dan maar!
Sjoewe schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:02:
Repost dan maar :{

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En ik ben volkomen tevreden op het moment B)

Specs:
Setje 1:
Marantz 1070
Mission M33 BiWire aangesloten op de twee kanalen ( de kabels moesten korter dus tja waarom niet zo dan :+ )
Akai 206 AP
Philips CD150

Setje 2:
Sony Ta-F170
Wharfedale Diamond IV
PC
Kat v1.0a :+
Nice! Maar volgens mij is de grootste update het nieuwe pand of niet? Ziet er wel netjes uit......nog steeds anti-kraak?

Edit: en wat een heersende poster van Kraftwerk!

[Voor 3% gewijzigd door zimbab op 19-02-2006 23:21]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Barry: Psst, je bent de link naar deel 20 vergeten in de TS

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 21:14
zimbab schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:20:

Nice! Maar volgens mij is de grootste update het nieuwe pand of niet? Ziet er wel netjes uit......nog steeds anti-kraak?

Edit: en wat een heersende poster van Kraftwerk!
Nee, gelukkig geen anti-kraak meer, dat was ik echt goed zat zo langzamerhand :)

Die Kraftwerk poster heb ik een keer uit een 'neem-maar-mee-anders-gooien-we-het-weg' bak gevist bij de cd-boer. Ik vind 'm zelf ook echt prachtig namelijk :)

• mlevd
  • Laatst online: 10-05 05:38
ReseTTim schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:01:
ik ga binnenkort een Sanyo Z1 overnemen van iemand..

daarbij heb ik natuurlijk ook nog een leuk projectie schermpje nodig aangezien ik geen witte rechte muren heb. nu kwam een vriend met een scherm dat te vinden is @ ia.net

[afbeelding]

Naam: Projectie Scherm Electrisch 100inch 16:9

Beschrijving: 100" elektrische breedbeeld projectie schermen
Zware kwaliteit doek met een zwarte arcering rondom voor een super beeld.
Achterzijde doek is zwart en laat absoluut geen licht door.

Maten doek: 2 mtr. breed bij 1,25 mtr. hoog.
Maten frame: 2.32 mtr. lang bij 8 cm diameter.
Gainfactor: 1.1
Materiaal doek: canvas
Materiaal behuizing: staal / aluminium

kent iemand dit doek? zo ja, wat vind je vna dit doek.. aanrader? owja kosten vna het doek: € 125,=
Ik vindt het bij een scherm altijd heel moeilijk om af te gaan op de specs. Er zijn zo veel factoren van belang. Aan de andere kant is dat niet echt duur en wellicht een gokje waard.

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je bent deel 20 vergeten bij de links naar oudere delen.

Dat krijg je met dat luie copy pasten ;)

Edit:
Hmmz, spuit 11...

[Voor 13% gewijzigd door Trasos op 20-02-2006 01:40]

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 11:18
Das juist een reden om je hobby weer op te pakken lijkt me zo.......tijd over ;)

Handtekening

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

-*-*-*-*-*-*-*--*-

[Voor 103% gewijzigd door Falcon2107 op 20-02-2006 11:32]

• cky
  • Laatst online: 24-05 15:44
voor als ik hem ooit wil verkopen een reclame bordje gemaakt :)

http://img92.imageshack.us/img92/4894/pioneerinfinity1zl.th.jpg

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je moet maar niks te doen hebben ;)

@barry... Zie het positief ==> meer geld voor leuke spulletjes/muziek...

Maar evengoed vervelend... Sterkte man ;)

Anoniem: 169057

'k had onderstaande in de verkeerde topic gepost, zag net dat er weer nieuwe thread was geopend...

Na een poosje al die mooie sets (en interieurs) te hebben bekeken, hierbij dan ook mijn bijdrage.

Vorig jaar overgestapt op een 5.1 HTC, deze bestaat uit de volgende componenten:
- Receiver: Harman Kardon AVR 130
- SACD/DVD speler: Philips DVD763SA
- Speakers: JBL SCS 200.5, steunen van Vivanco.
- Televisie: Philips Matchline 72 cm
- En voor degenen die het interessant vinden: de meubels zijn van de ontwerper Hans Daalder. Helaas is het AV meubel wat krapjes.

Bekabeling heb ik gebruikt van Vivanco: goede prijs/prestatieverhouding. De DVD speler is zowel optisch als via 6 analoge kanalen gekoppeld. Optisch voor DVD/CD weergave, analoog voor SACD weergave. De twee voorste kanalen zijn via Sharkwire interconnects gekoppeld.

Nu wat foto's:
Voorkamer:
http://www.dennis-miranda.demon.nl/pics/audio/1.JPG
Opstelling:
http://www.dennis-miranda.demon.nl/pics/audio/2.JPG
Rechtervoorspeaker:
http://www.dennis-miranda.demon.nl/pics/audio/3.JPG
Achteropstelling:
http://www.dennis-miranda.demon.nl/pics/audio/4.JPG
Speakerdetail:
http://www.dennis-miranda.demon.nl/pics/audio/5.JPG
AVR en DVD:
http://www.dennis-miranda.demon.nl/pics/audio/6.JPG
AB's:
http://www.dennis-miranda.demon.nl/pics/audio/7.JPG

Ik luister er voornamelijk muziek mee: radio, DTS CD's en SACD's. Wellicht dat de TV nog eens wordt vervangen door een Ambi-light LCD, maar waarschijnlijk gaat deze matchline nog wel een paar jaar mee

Dennis

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-05 09:04

ranzige pad

kwaaak kwaak

Anoniem: 169057 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:01:
....
- En voor degenen die het interessant vinden: de meubels zijn van de ontwerper Hans Daalder. Helaas is het AV meubel wat krapjes.
Dennis
Tv-Opzetkast Base met 1-Lade of 1-Klep, dat is hem, koop dan ook een dressoir, daar pas alles wel in

HT & NAS & Inventaris

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-04-2022
http://members.lycos.nl/aquintas/IMGP2117stripped.jpg

Sony Bravia KLV-32A10

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat zal me een aardig geluidje geven....

ergo: heb je ook nog audiospul?

Anoniem: 169057

@ranzige_pad
Tja, een dressoir. Past helaas niet, te breed. We hebben een prachtig jaren30 huis, maar met te veel hoeken en dies meer zij. En daar komt bij dat de versterker zonder kabels al 40 cm diep is en het dressoir ook... past dus niet.
Overigens is het niet de serie Basic maar Roots van Daalder.

Binnenkort wil ik die drie AB's vervangen door één: de Philips SBCRU760.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 20:42

ZiegoM

Yammie R1

Leuke set hierboven dennistjong, netjes in de woonkamer geintegreerd. :)

Ik ben net terug van de RAF Utrecht waar ik zeer waarschijnlijk mijn toekomstige luidsprekers heb beluisterd: Paradigm Reference Studio 20 bookshelfs :) . Het laag wat ik bij de Sonus Faber's miste is bij deze speakers wel wat meer aanwezig zonder dat het meteen te veel/niet strak wordt.
Het hoog/mid en het stereobeeld doen in ieder geval niet onder voor de SF's, iets wat ik erg belangrijk vindt.
Het enige nadeel is dat ze geen Sonus Faber's zijn met het daarbij behorende schitterende uiterlijk en afwerking :'( . Voordeel van de Paradigm's is dan weer dat ze goedkoper zijn :)

Verder heb ik ook nog geluisterd naar de Monitor Audio RS6 en RS8, KEF IQ7 en Reference Bookshelfs, Quad 11 en 12L, B&W 805N. Daarvan vond ik alleen de B&W 805 duidelijk beter klinken (vooral in het hoog) en de Quad 11 en 12L kwamen aardig dichtbij de Paradigms.

Nu eerst mijn JBL Northridge e80's verkopen mail me voor info

[Voor 4% gewijzigd door ZiegoM op 20-02-2006 17:17]

\_Specs_/

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:38

Daklem

Audio Nerd

Mag ik hieruit concluderen dat je de Paradigm "Zo goed als" gekocht hebt? :)

[Voor 11% gewijzigd door Daklem op 20-02-2006 17:27]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:30
Dr. Strangelove schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:42:Ik denk dat ik je opmerkingen over electronische correctie ook maar als ongeinformeerd beschouw.
Een gesloten systeem haalt nooit de 15Hz -3dB zonder correctie. Dus ga er maar vanuit dat die erop zit. Is niet erg overigens, alleen de output bij 15Hz is natuurlijk zeer beperkt met een enkele 8" driver.
Jij gaat er blijkbaar voluit dat we allemaal 'volwaardige' speakers hebben staan die tot 20Hz gaan. Die van mij gaan maar tot 30Hz en zoals ik en vele anderen met mij hebben ervaren loont het wel degelijk om die extra 15Hz er ook bij te halen. Je staat redelijk alleen in je opvatting dat subs niks te zoeken hebben in een stereosysteem onder audiofielen, dat weet ik wel. Dat het in jou systeem misschien niet klinkt dat kan zijn, maar voor velen is een goed afgestelde sub wel degelijk een bijdrage.
Dat allerlaagste octaaf boeit echt niet zo, maar er zijn wel veel andere mogelijke voordelen van een sub. Het voordeel van een instelbaar level is heel belangrijk zoals Zimzab al aanhaalde. En ook de ene speaker klinkt niet hetzelfde als de andere als ze ongeveer het zelfde frequentiebereik hebben. Subs klinken onderling ook heel erg verschillend. En zo kan een sub natuurlijk mogelijk ook veel mooier sublaag weergeven dan een full range speaker met hetzelfde bereik.

Maar er is wel 1 probleem met subs in stereo systemen waardoor ik stereo systemen zonder sub meestal beter vind klinken: en dat is dat er overlap in weergave zit tussen de sub en de full range speakers. Je hoort eigenlijk een high pass filter op de full range speaker te zetten en een low pass op de sub. Maar er zit altijd alleen maar een low pass op de sub. Dat is niet netjes en daardoor integreert een sub ook vaak zo lastig.
Je kan dan eigenlijk veel beter full range speakers maken met actief laag waarvan de level instelbaar is (en evt ook crossoverfrequentie) en met een input voor een LFE signaal.

Of gewoon goede full range speakers gebruiken met goede laagweergave uit zichzelf en sub echt alleen maar voor LFE gebruiken.
Alhoewel er best situaties zijn waarin een sub iets toevoegt zonder in de weg te zitten, vind ik het resultaat meestal teleurstellend. En ik zou zelf nooit kleine speakers met sub kopen voor stereo weergave, of ik zou het netjes crossen (en dan twee subjes gebruiken waarschijnlijk).
zimbab schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:36:Ja.....dat gebeurt ook wel eens, maar volgens mij komt dat vaak ook omdat dit toch een beperkte vorm van communicatie is waar de nuances niet altijd helemaal overkomen.
Ja idd ja, het loopt altijd heel snel uit de hand op fora en ik zou ook denken dat dat hierdoor komt.
ZiegoM schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:17:

Ik ben net terug van de RAF Utrecht waar ik zeer waarschijnlijk mijn toekomstige luidsprekers heb beluisterd: Paradigm Reference Studio 20 bookshelfs :) . Het laag wat ik bij de Sonus Faber's miste is bij deze speakers wel wat meer aanwezig zonder dat het meteen te veel/niet strak wordt.
Het hoog/mid en het stereobeeld doen in ieder geval niet onder voor de SF's, iets wat ik erg belangrijk vindt.
Hou er wel rekening mee dat die luisterruimtes qua laagweergave wat raar zijn. Die kleine heb je op de luisterplaats een bult in het laag waardoor kleine luidsprekers heel diepdoorlopend laag lijken te hebben. En in de grote ruimte heb je juist een dip in het laag op de luisterplek (iig wel zoals het ingericht stond toen ik er een jaar of wat geleden voor het laatst was).

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Daklem schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:23:
Mag ik hieruit concluderen dat je de Paradigm "Zo goed als" gekocht hebt? :)
Ik heb ze nog niet besteld als je dat bedoeld. Maar psychologisch heb ik mijn keuze vrijwel zeker gemaakt. :)
Jag schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:26:

[...]
Hou er wel rekening mee dat die luisterruimtes qua laagweergave wat raar zijn. Die kleine heb je op de luisterplaats een bult in het laag waardoor kleine luidsprekers heel diepdoorlopend laag lijken te hebben. En in de grote ruimte heb je juist een dip in het laag op de luisterplek (iig wel zoals het ingericht stond toen ik er een jaar of wat geleden voor het laatst was).
De luisterruimte waar ik ze heb beluisterd is vrij klein en wel ongeveer gelijk met mijn huidige kamer (12m^2). Helaas stonden ze wel vrij dicht tegen de muur. De vloerstaanders die er stonden hadden allemaal een vrij bonkerig laag wat volgens mij ook kwam doordat ze erg dicht naast elkaar stonden.

\_Specs_/

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:30
Je kan kamers niet zomaar vergelijken op basis van vloeroppervlakte, het is wel wat ingewikkelder dan dat. Stond de "luisterbank" ook tegen de muur? Zo was het iig wel de laatste keer dat ik er was en dat gaf een redelijk vertekend beeld van de laagweergave van de speakers die we toen beluisterden (oa de 805).
Misschien dat het nog wel een idee is om te vragen of je ze een keer thuis mag proberen.

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Jag schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:04:
Je kan kamers niet zomaar vergelijken op basis van vloeroppervlakte, het is wel wat ingewikkelder dan dat. Stond de "luisterbank" ook tegen de muur? Zo was het iig wel de laatste keer dat ik er was en dat gaf een redelijk vertekend beeld van de laagweergave van de speakers die we toen beluisterden (oa de 805).
Misschien dat het nog wel een idee is om te vragen of je ze een keer thuis mag proberen.
Nee, de luisterstoelen stonden ongeveer 1,5 meter van de achterwand waar ook nog een rek aanhing met apparatuur enz. Ik heb ook nog even staand geluisterd voor en van achter de stoelen en vond het verschil in laag wel meevallen. Overigens zit ik op mijn eigen kamer met mijn hoofd bijna tegen de achterwand en kan ik de speakers ook niet echt vrij zetten (ongeveer een 40-50 cm van de achterwand).

\_Specs_/

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

ZiegoM,

Ga je nu ook terug naar Stereo, of blijf je je HT set houden?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Jag schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:26:
[...]
Een gesloten systeem haalt nooit de 15Hz -3dB zonder correctie. Dus ga er maar vanuit dat die erop zit. Is niet erg overigens, alleen de output bij 15Hz is natuurlijk zeer beperkt met een enkele 8" driver.
[...]
Dat allerlaagste octaaf boeit echt niet zo, maar er zijn wel veel andere mogelijke voordelen van een sub. Het voordeel van een instelbaar level is heel belangrijk zoals Zimzab al aanhaalde. En ook de ene speaker klinkt niet hetzelfde als de andere als ze ongeveer het zelfde frequentiebereik hebben. Subs klinken onderling ook heel erg verschillend. En zo kan een sub natuurlijk mogelijk ook veel mooier sublaag weergeven dan een full range speaker met hetzelfde bereik.

Maar er is wel 1 probleem met subs in stereo systemen waardoor ik stereo systemen zonder sub meestal beter vind klinken: en dat is dat er overlap in weergave zit tussen de sub en de full range speakers. Je hoort eigenlijk een high pass filter op de full range speaker te zetten en een low pass op de sub. Maar er zit altijd alleen maar een low pass op de sub. Dat is niet netjes en daardoor integreert een sub ook vaak zo lastig.
Je kan dan eigenlijk veel beter full range speakers maken met actief laag waarvan de level instelbaar is (en evt ook crossoverfrequentie) en met een input voor een LFE signaal.

Of gewoon goede full range speakers gebruiken met goede laagweergave uit zichzelf en sub echt alleen maar voor LFE gebruiken.
Alhoewel er best situaties zijn waarin een sub iets toevoegt zonder in de weg te zitten, vind ik het resultaat meestal teleurstellend. En ik zou zelf nooit kleine speakers met sub kopen voor stereo weergave, of ik zou het netjes crossen (en dan twee subjes gebruiken waarschijnlijk).
[...]
Ja idd ja, het loopt altijd heel snel uit de hand op fora en ik zou ook denken dat dat hierdoor komt.
For the record: deze discussie hebben we gisteren al afgesloten, ik ga er daarom niet inhoudelijk op in, ook al ben ik het er niet mee eens, zoals je allang hebt kunnen lezen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Anoniem: 131987

mijn slaapkamer stereo setje
wilde eigenlijk al lang de overstap maken naar surround maar ik ben bang dat ik dan te veel moet inleveren op stereo en mijn kamer is er ook veel te klein voor
zoals te zien op de foto's

klik op de foto's om te vergroten

http://home.planet.nl/~rossu440/stuff/th1.JPG

http://home.planet.nl/~rossu440/stuff/th2.JPG

http://home.planet.nl/~rossu440/stuff/th3.JPG

http://home.planet.nl/~rossu440/stuff/th4.JPG

http://home.planet.nl/~rossu440/stuff/th5.JPG

versterker : cyrus one
cd speler : nad c521bee
dvd speler : denon 1710 (te koop of ruil tegen nad speler)
speakers : vifa filigran zelfbouw
sub : rel quake (gesloten sub) staat overigens nu andersom als op de foto's (iemand op HT forum attendeerde mij erop dat deze zo hoort te staan)
tv : sony oud geval

zeer tevreden over het geluid al ben ik stiekem op zoek naar een nieuwe versterker
ik denk aan nad c320bee (of c352) op dit moment hoewel de cyrus in principe beter moet zijn is deze al wel goed versleten denk ik

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Daklem schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:12:
ZiegoM,

Ga je nu ook terug naar Stereo, of blijf je je HT set houden?
Ik ga nu in ieder geval meer geld steken in stereo, maar het verkopen van mijn surround spullen levert niet zoveel op: ik kan het dus net zo goed houden.
Waarschijnlijk komt er na de speakers nog een externe dac en stereoversterker om stereo te verbeteren, en waarschijnlijk ook een passende center om bij films niet te veel verschil te hebben tussen de fronts en center.
Aan de achterkanalen vind ik persoonlijk de JBL e30's goed genoeg, daar ga ik niet meer in investeren. Bij films ben ik wat sneller tevreden dan bij muziek heb ik gemerkt.

\_Specs_/

Anoniem: 110233

ZiegoM schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:17:

Het enige nadeel is dat ze geen Sonus Faber's zijn met het daarbij behorende schitterende uiterlijk en afwerking :'( . Voordeel van de Paradigm's is dan weer dat ze goedkoper zijn :)

Verder heb ik ook nog geluisterd naar de Monitor Audio RS6 en RS8, KEF IQ7 en Reference Bookshelfs, Quad 11 en 12L, B&W 805N. Daarvan vond ik alleen de B&W 805 duidelijk beter klinken (vooral in het hoog) en de Quad 11 en 12L kwamen aardig dichtbij de Paradigms.

Nu eerst mijn JBL Northridge e80's verkopen mail me voor info
Ik heb de paradigm studio 20 speakers nu al een mandje of vier en ik vind het echt heel goede speakers voor de centen. Het enige minpuntje is dat als ze echt te dicht bij de muur staan (zoals bij mij helaas moet voorlopig) ze af en toe een beetje kastresonantie laten horen. Positief is echter het ver doorlopend laag, dit zijn zo'n beetje de enige bookshelves die ik ken die mezzanine van massive attack kunnen weergeven en de muren laten trillen. Ook de enorme afstraling is heerlijk, deze speakers hebben vrijwel geen sweetspot, wat het heerlijk maakt dat je niet constant op dezelfde plek moet zitten om het beste resultaat te hebben. Ze zijn verder behoorlijk laid-back en aan de warme/volle kant, maar dat wilde jij geloof ik toch? (dat is wat ik zelf ook prefereer) Het zijn gewoon heerlijk luisterspeakers... geen overanalytische/kille/scherpe speakers.

Ik ga trouwens morgen op speakerjacht... een beetje raar misschien na bovenstaande, maar ik wil toch vor grotere speakers gaan, aangezien ze in mijn ruimte van 30 m2 (en aangrenzende open keuken) net niet genoeg volume hebben, daarnaast heb ik gewoon het upgrade virus. Ik ga de jmlab profile 918 en alr jordan classic 5's oa beluisteren. Ik ben echter wel heel erg kritisch deze keer, ik ben enorm tevreden met de paradigm's (terwijl ik dat niet was op de speakers daarvoor) dus als het me niet bevalt laat ik ze gewoon lekker staan totdat er iets nieuws op mijn pad komt :)

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 110233 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:28:
[...]

Ik heb de paradigm studio 20 speakers nu al een mandje of vier en ik vind het echt heel goede speakers voor de centen. Het enige minpuntje is dat als ze echt te dicht bij de muur staan (zoals bij mij helaas moet voorlopig) ze af en toe een beetje kastresonantie laten horen. Positief is echter het ver doorlopend laag, dit zijn zo'n beetje de enige bookshelves die ik ken die mezzanine van massive attack kunnen weergeven en de muren laten trillen. Ook de enorme afstraling is heerlijk, deze speakers hebben vrijwel geen sweetspot, wat het heerlijk maakt dat je niet constant op dezelfde plek moet zitten om het beste resultaat te hebben. Ze zijn verder behoorlijk laid-back en aan de warme/volle kant, maar dat wilde jij geloof ik toch? (dat is wat ik zelf ook prefereer) Het zijn gewoon heerlijk luisterspeakers... geen overanalytische/kille/scherpe speakers.

Ik ga trouwens morgen op speakerjacht... een beetje raar misschien na bovenstaande, maar ik wil toch vor grotere speakers gaan, aangezien ze in mijn ruimte van 30 m2 (en aangrenzende open keuken) net niet genoeg volume hebben, daarnaast heb ik gewoon het upgrade virus. Ik ga de jmlab profile 918 en alr jordan classic 5's oa beluisteren. Ik ben echter wel heel erg kritisch deze keer, ik ben enorm tevreden met de paradigm's (terwijl ik dat niet was op de speakers daarvoor) dus als het me niet bevalt laat ik ze gewoon lekker staan totdat er iets nieuws op mijn pad komt :)
Ah een Paradigm eigenaar!
Waar heb jij ze gekocht?

Ik ben benieuwd of je wat beters vind, ik denk in ieder geval niet voor onder de 700 euro p.s.. En anders meteen even melden :P

\_Specs_/

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Even een heel klein vraagje, want ik kan het niet meer terugvinden:

Weet iemand en/of Femme (die dit uiteraard wel weet :P ) toevallig van welk merk zijn a/v meubel is?
Kort maar krachtig, alvast bedankt! :)

Anoniem: 60437

Anoniem: 70378 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:46:
Ik ben pas verhuisd dus heb ik weer een goede reden om mijn simpele home cinema te posten.

Het bestaat uit:
Hyundai 26 inch LCD tv (bevalt uitstekend gekocht voor 550 euro)
Panasonic SA-HT500
Philips dvd recorder
Sony platenspeler
Windows MCE pc (aangesloten op de tv en home cinema set via respectievelijk svideo en analoog audio)

Het is misschien niet super, maar het bevalt mij echt uitstekend. Geluid valt me niks niet tegen ook ben ik erg tevreden over de LCD.

Hier wat fototjes

[afbeelding]
De PC
[afbeelding]
De stuf
[afbeelding]
Totaalplaatje
[afbeelding]
Dvd collectie
[afbeelding]
ff een vraagje voor Ronald na aanleiding van zijn post in deel20 van het home-cinema topic.

Ik ben even benieuwd waar je die TV meubel/dressoir vandaan hebt of is het iets wat jezelf in elkaar hebt gezet?

Zelf ben ik namelijk op zoek naar iets nieuws. En ik vind deze wel erg makkelijk met die open vlakken. Meeste wat ik tot nu toe heb gezien is altijd een combinatie van een leeg vak met daarnaast een ruimte met deurtjes.

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 09:09
Anoniem: 60437 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:49:
[...]

ff een vraagje voor Ronald na aanleiding van zijn post in deel20 van het home-cinema topic.

Ik ben even benieuwd waar je die TV meubel/dressoir vandaan hebt of is het iets wat jezelf in elkaar hebt gezet?

Zelf ben ik namelijk op zoek naar iets nieuws. En ik vind deze wel erg makkelijk met die open vlakken. Meeste wat ik tot nu toe heb gezien is altijd een combinatie van een leeg vak met daarnaast een ruimte met deurtjes.
http://www.ikea.com/webap...entCats=15561*15639*15651

Volgens mij is dat 'm :-)

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10
dawg schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:13:

Weet iemand en/of Femme (die dit uiteraard wel weet :P ) toevallig van welk merk zijn a/v meubel is?
Eeen pastoe meubel.
Volledig huis verlicht met LED's 200 watt ...

• lord.farquaad
  • Laatst online: 26-04 20:23
dawg schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:13:

Je bedoeld deze?
Femme schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:50:
Dat was ik van plan om te doen als mijn set compleet is. Ik heb nu alle spullen binnen. De tv moet nog aan de muur gehangen en mijn htpc moet in het wandmeubel ondergebracht worden (waarvoor ik een extra gat moet zagen in mijn nieuwe Pastoe meubel :*) ) .
edit:
Te laat...

• dawg
  • Niet online
Ja, dat was hem! Bedankt! :)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JVS schreef op dinsdag 21 februari 2006:
Het voordeel van versterker op pootjes is dat het trillingen wegneemt die eventueel het geluid slechter zou maken, audiofiele oplossing dus, IMO alleen voor cd spelers in theorie nuttig.
Zou het niet zijn omdat anders de koptelefoonaansluiting en de aan en uitknop achter de onderkant van het deurtje zitten? ;)

Anoniem: 60437

Kast mist dan alleen de alminium pootjes :P

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:54
Ik heb wat nieuwe High reso foto's gamaakt(klikbaar) met de camara van me zusje (ziet er stukke beter uit ;) ), natuurlijk heb ik in de tussen tijd al wat kabels weg gewerkt. Wat nog wel een probleem geeft is de DVI kabel die aan de korte kants is, en de toetsenbord / muis kabel waarvoor ik nog een oplosing moet verzinnen.
http://img51.imageshack.us/img51/9516/f17ml.jpg

Met stofkappen
http://img51.imageshack.us/img51/8599/f21te.jpg

Appratuur
http://img51.imageshack.us/img51/9655/f37mm.jpg

Rear left
http://img51.imageshack.us/img51/3091/r13nk.jpg

Rear right
http://img109.imageshack.us/img109/389/r23np.jpg

Specs,
Samsung 192T PVA scherm + CanalDigitaal via skystar 1(hardware mpg decoder)+progdvb
Tannoy MX 2 fronts
Tannoy MX 1 Center & rears
Tannoy MXC tijdelijk rear right

[Voor 11% gewijzigd door JKen op 21-02-2006 15:30]

• robbyboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-05 23:30
Heb jij iets met cavia's ofzo ;)
JC Ken schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:26:
Ik heb wat nieuwe High reso foto's gamaakt(klikbaar) met de camara van me zusje (ziet er stukke beter uit ;) ), natuurlijk heb ik in de tussen tijd al wat kabels weg gewerkt. Wat nog wel een probleem geeft is de DVI kabel die aan de korte kants is, en de toetsenbord / muis kabel waarvoor ik nog een oplosing moet verzinnen.
[afbeelding]

Met stofkappen
[afbeelding]

Appratuur
[afbeelding]

Rear left
[afbeelding]

Rear right
[afbeelding]

Specs,
Samsung 192T PVA scherm + CanalDigitaal via skystar 1(hardware mpg decoder)+progdvb
Tannoy MX 2 fronts
Tannoy MX 1 Center & rears
Tannoy MXC tijdelijk rear right

• IBbangin
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-12-2018
opstelling beetje veranderd :)

kijkt wat lekkerder vanaf bureau en bed ;)

http://img100.imageshack.us/img100/5740/p11300241fz.th.jpg

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 110233 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:28:
[...]

En? Heb je nog wat leuks gezien/ gehoord?

\_Specs_/

Anoniem: 131987

nou de upgrade is gekomen !
een nieuwe nad c352 (nieuwste model) voor slechts 299 euro !

tevens nog een vraag: kan ik mijn woofer aansluiten op de preout van de c352 via een interlink ?
de aansluitterminals zijn niet zo groot als op de cyrus dus het past niet via de standaard neutrik plug (high level)

• robbyboy
Ik heb nog niet zo heel lang geleden m'n Teufel Concept E setje binnen (5.1). Vind het zelf een goed setje, werkt nu nog op onboard geluidskaart maar nieuwe geluidskaart is besteld :)

Woofer(10''):

http://img441.imageshack.us/img441/8168/hpim28450ge.th.jpg

deel van m'n bureau

http://img240.imageshack.us/img240/1596/hpim28193ae.th.jpg

Aiwa stereoset met philips 567 aangesloten.

Andere kant van het bureau
http://img362.imageshack.us/img362/5239/hpim28223uh.th.jpg

Ook nog 2 Philips MFB 567's met 2 ingebouwde eindversterkers. 1 van 40 watt voor de lage tonen en 1 van 20 watt voor midden en hogen tonen. 15Liter inhoud. afmetingen 540 x 330 x 275 mm. en een philips tv'tje

http://img163.imageshack.us/img163/8786/hpim28207ni.th.jpg
http://img441.imageshack.us/img441/7603/hpim28214lu.th.jpg

andere kant van de kamer:
http://img441.imageshack.us/img441/5290/hpim28508zv.th.jpg

Nog paar gegevens van Philips 567 speakers: Frequentie bereik 25 - 20.000 Hz. Ingangs gevoeligheid: Regelbaar tussen 1 Volt en 19 Volt voor aansluiting op stuurversterkers en laagohmige eindversterkers. Uitgangsvermogen van de versterker, 60 Watt continue, vervorming <0,1% (bij 40 Watt). Scheidingsfrequentie 500 Hz actief, 4kHz passief. Luidsprekers: Lage tonen AD 10100/MFB4. Middentoner AD 0210/SQ8 Hoge tonen AD 0161/T8.

Anoniem: 114225

Mannen Experts, een technische vraag:

Versterker: Marantz SR-7500
Speaker: KEF Cresta 30
SUB: Rel Q150
Verder heb ik de sub via Low en High level aangesloten.

Aan de achterkant heb je de instelling voor Roll Off Contro(26 hz - 106 hz) ???? en de Mode Switch met 4 posities?
Phase:
Position 1/Line: 0 degrees phase, crossover engaged for low level input
Position 2/LFE: 0 degrees phase, crossover bypassed for low level input
Position 3/Line: 180 degrees phase, crossover engaged for low level input
Position 4/LFE: 180 degrees phase, crossover bypassed for low level input
Hoe werkt dit nu precies, want de handleiding is bagger. Wat betekenen de knoppen en hoe stel ik ze het beste in??

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Anoniem: 114225 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:07:
Mannen Experts, een technische vraag:

Versterker: Marantz SR-7500
Speaker: KEF Cresta 30
SUB: Rel Q150
Verder heb ik de sub via Low en High level aangesloten.

Aan de achterkant heb je de instelling voor Roll Off Contro(26 hz - 106 hz) ???? en de Mode Switch met 4 posities?
Phase:
Position 1/Line: 0 degrees phase, crossover engaged for low level input
Position 2/LFE: 0 degrees phase, crossover bypassed for low level input
Position 3/Line: 180 degrees phase, crossover engaged for low level input
Position 4/LFE: 180 degrees phase, crossover bypassed for low level input
Hoe werkt dit nu precies, want de handleiding is bagger. Wat betekenen de knoppen en hoe stel ik ze het beste in??
Lees de Topistart nog even, en bedenk jezelf dan waarom je zeker in dit topic geen antwoord gaat krijgen op je vraagn. Open hier gewoon even een nieuw topic voor - want de vraag is zeker wel te stellen denk ik :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

ZiegoM schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:38:
[...]

Ah een Paradigm eigenaar!
Waar heb jij ze gekocht?

Ik ben benieuwd of je wat beters vind, ik denk in ieder geval niet voor onder de 700 euro p.s.. En anders meteen even melden :P
De enige bookshelf die ik beter vind heb je zelf al aangegeven: de b&w 805s en wellicht de revel m22 (maar die kost ook 2400 euro). Ik heb ze zelf met de dynaudio focus lijn, elac lijn, spendors, dali's, Pmc en atc speakers vergeleken. De paradigms waren voor mij gewoon de lekkerste speakers om lang naar te luisteren, de rest ging snel irriteren (na een half uur.. mijn referentie tijd een beetje).

Ik heb de studio 20's voor 900 euro bij de hifi solutions in amsterdam gekocht, daar kun je echt goed luisteren, aardige mensen ook. Wel weinig keuze qua speakers helaas...
ZiegoM schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:26:
[...]

En? Heb je nog wat leuks gezien/ gehoord?
Eerst de jmlab's. Deze zitten op een ongelovelijk hoog niveau qua hoog, de eerste keer dat je ze hoort kun je gewoon niet geloven dat deze voor 2600 euro te koop zijn, ongelovelijk veel diepte, gedetailleerdheid en je kunt alles letterlijk aanwijzen (daarna de revel m22's beluisterd en het verschil was amazing). Echter de speaker is enorm slank qua geluid, ik miste het midden... te weinig warmte en het bijna overgedetailleerde begon me na een uurtje echt te irriteren, niet mijn speaker!

Daarna de alr jordan classic 5's en b&w 805's (was ik niet van plan, maar als ze er toch staan ;))beluisterd. Allebei redelijk rustige speakers, waarbij de b&w meer ruimtelijke details eruit perst, ook iets meer warmte en body en de tweeter is iets minder schel. De classics hebben een betere diepte en licht betere breedte, en nog iets meer laid-back dan de b&w's (die ook al aan de laid-back kant zijn). Als ik nu zou mogen kiezen (ook zeker met de looks ;)) zullen het zeer waarschijnlijk toch de 805's worden, ook omdat ik altijd nog naar de grotere broers kan uitbreiden mocht ik daar de behoefte aan hebben. Maar ik wil eerst nog een keertje luisteren naar beiden, de paradigms gaan echter wel in de verkoop, ook al zijn de b&w's (of alr's) echt niet 3 keer zo goed (het zijn echt een paar extra dingetjes, geen grote veranderingen)

• Reinier
  • Laatst online: 22:17
lk ben gruwelijk kleinbehuisd dus m'n setup is verre van ideaal, maar toch een paar foto's.

• Harman/Kardon AVR 130
• Harman/Kardon DVD 22
• HTPC: AMD 3200+ systeem in een Harman/Kardon AVR 630 behuizing (ben er nog mee bezig, staat nog niet bij mij thuis)
• 2x Canton Plus XXL.2 met Cantomount XXL muurbeugel (alleen links, de andere beugel is nog over)
• 2x Canton Plus XS.2 met Cantomount muurbeugels
• Canton Plus AV 700
• Canton AS 60 SC
• Oude tweedehands Aristona televisie 8)
• Ikea Lund Ekon driezitsbank :)

De kasten zijn van Kewlox met custom deurtjes. Ik gebruik verder een bonte verzameling kabels, Oehlbach speakerkabel en subwooferkabel, Golden Note interconnect en verder nog wat van Vivanco :)

Kabels moeten nog door de achterwand van m'n kast, dus let nog op de slordige afwerking.

De HTPC in aanbouw:

Draadloze dingen voor bij de HTPC:

Philips afstandsbediening:

Linker surround:

En de rechter:

Linker front met de sub:

En nog een keer, maar dan met de kabel weggewerkt in een gootje:

Ik twijfel nog over een nieuwe (LCD-)televisie, maar ik kan nu geen grote tv kwijt en een kleine kopen is nogal zonde, mocht ik over een jaar ofzo een groter huis hebben. Tot zover voldoet deze redelijk.

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11-2022
Nog een keer een paar foto's. Heb een nieuwe sub Mordaunt Short 308, puur om eens met een sub te spelen, gelijk ook even een leuke kabel erbij opgepikt.

http://img132.imageshack.us/img132/7788/43bz.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/791/59hs.jpg

http://img240.imageshack.us/img240/4633/ms12no.jpg

http://img53.imageshack.us/img53/8947/ms21fv.jpg

Specs:

Marantz SR6200
Marantz DV6200
Klipsch reference RB-15
Klipsch reference RC-25
Klipsch reference RS-25
Philips CD618
Acer AL2671w
Mordaunt Short 308

Kabel:

Ixos 105 met wbt pluggen tussen DV en SR.
VLS tripple shielded sub kabel, 3 meter netjes afgesoldeerd met VLS plugjes (zou graag WBT hebben maar die gaan nog komen!).
Dikke blauwe draad tussen CD en SR (tijd voor vervanging).
Vivanco performance scartflex.
Monster Z1R voor en center.
Oehbach 2x1.5mm achter.

Meer foto's: http://my.hifi.nl/index.php?user=1493

En een update pagina met ontwikkelingen en hersenspinsels: http://www.htforum.nl/yab...35960.msg505339#msg505339

• polu
  • Laatst online: 25-05 08:45
Eindelijk sinds een half jaar verhuisd naar een grotere kamer. >:) Gelijk maar stands gekocht voor mijn luidsprekers.

Versterker, cdspeler en platenspeler hebben nu ook een mooie plek. :)

Aangezien ik laatst jarig was had ik een beamer geleend. Alleen deze moest na een week alweer terug. Normaal gesproken kijk ik dus gewoon film op mijn pc monitor. Ow, en de (linux)pinguin obsessie spreekt voorzich :P :

Specs

ADX-7017 luidsprekers
Nooit van gehoord, maar ze klinken wel fijn. Blijven in ieder geval op wat hoger volumes ook gewoon zuiver. Al is het geluid wat rommelig. Stands zijn overigens van Vogel's

Sony TA-FE230 versterker

Sony CDP-XE270 cdspeler

Sony PS-LX150H platenspeler

Dell 2300MP beamer
Mis dat ding nu al. Was geniaal film kijken daarop.

Iiyama LS704U beeldscherm

Films draai ik af op mijn computer. Hierin zit ook gelijk een tvkaart. Uiteraard draait het onder Linux. ;)

Van de zomer maar eens vakantiewerk doen en sparen voor nieuwe luidsprekers en/of versterker. :)

Tux-inside

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2018

Arnold-D

Nad - Feel The Power

robbyboy schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 03:06:
Ik heb nog niet zo heel lang geleden m'n Teufel Concept E setje binnen (5.1). Vind het zelf een goed setje, werkt nu nog op onboard geluidskaart maar nieuwe geluidskaart is besteld :)

Woofer(10''):

[afbeelding]

deel van m'n bureau

[afbeelding]

Aiwa stereoset met philips 567 aangesloten.

Andere kant van het bureau
[afbeelding]

Ook nog 2 Philips MFB 567's met 2 ingebouwde eindversterkers. 1 van 40 watt voor de lage tonen en 1 van 20 watt voor midden en hogen tonen. 15Liter inhoud. afmetingen 540 x 330 x 275 mm. en een philips tv'tje

[afbeelding]
[afbeelding]

andere kant van de kamer:
[afbeelding]

Nog paar gegevens van Philips 567 speakers: Frequentie bereik 25 - 20.000 Hz. Ingangs gevoeligheid: Regelbaar tussen 1 Volt en 19 Volt voor aansluiting op stuurversterkers en laagohmige eindversterkers. Uitgangsvermogen van de versterker, 60 Watt continue, vervorming <0,1% (bij 40 Watt). Scheidingsfrequentie 500 Hz actief, 4kHz passief. Luidsprekers: Lage tonen AD 10100/MFB4. Middentoner AD 0210/SQ8 Hoge tonen AD 0161/T8.
die speakers zijn ook van mij...
en ik neem ze binnenkort weer voor me rear speakers... die philips 567

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Reinier schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:11:
lk ben gruwelijk kleinbehuisd dus m'n setup is verre van ideaal, maar toch een paar foto's.

• Harman/Kardon AVR 130

De HTPC in aanbouw:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ben je daar je H/K voor aan het verkrachten?

O - alleen maar een behuizing. Hoe kom je daar aan dan?

[Voor 8% gewijzigd door Falcon2107 op 22-02-2006 13:48]

• Roamor
  • Niet online
Falcon2107 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:46:
[...]

Ben je daar je H/K voor aan het verkrachten?

O - alleen maar een behuizing. Hoe kom je daar aan dan?
Die was toch al kapot afaik? Ik zou alleen wel die Chieftecnaam proberen te verwijderen Reinier, dat vloekt nogal. ;)

• Reinier
Roamor schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:50:
[...]

Die was toch al kapot afaik? Ik zou alleen wel die Chieftecnaam proberen te verwijderen Reinier, dat vloekt nogal. ;)
Jep, was al kapot. Ik heb lang, lang geleden een CiP topic beloofd, en dat komt ooit nog ;)

Die Chiefteczooi komt natuurlijk achter het klepje van de receiverbehuizing, samen met de fancontroller en de slimline dvd brander, dus daar zien we straks niets meer van! 8)

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Reinier schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:52:
[...]

Jep, was al kapot. Ik heb lang, lang geleden een CiP topic beloofd, en dat komt ooit nog ;)

Die Chiefteczooi komt natuurlijk achter het klepje van de receiverbehuizing, samen met de fancontroller en de slimline dvd brander, dus daar zien we straks niets meer van! 8)
Klote dat je dan met een 130 opgescheept zit ipv een 630.

• JKen
Dan had je hem toch kunne repareren of anders laten repareren. Wat heb je trouwens nu moet de inhoud van de AV630 gedaan ?

• Satch
  • Niet online
Falcon2107 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:54:
[...]

Klote dat je dan met een 130 opgescheept zit ipv een 630.
JC Ken schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:07:
Dan had je hem toch kunne repareren of anders laten repareren. Wat heb je trouwens nu moet de inhoud van de AV630 gedaan ?
Hij heeft die 630 kapot via Ebay gekocht. Hij was dus niet van hem voordat hij kapot ging :P

zie ook:
Zwaar pakket laten verzenden vanuit de VS
[rml][ CM] Monteren van slimline drive in custom behuizing[/rml]

[Voor 45% gewijzigd door Satch op 22-02-2006 14:11]

• Reinier
Dankjewel Metal :)

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 110233 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:25:
[...]

De enige bookshelf die ik beter vind heb je zelf al aangegeven: de b&w 805s en wellicht de revel m22 (maar die kost ook 2400 euro). Ik heb ze zelf met de dynaudio focus lijn, elac lijn, spendors, dali's, Pmc en atc speakers vergeleken. De paradigms waren voor mij gewoon de lekkerste speakers om lang naar te luisteren, de rest ging snel irriteren (na een half uur.. mijn referentie tijd een beetje).

Ik heb de studio 20's voor 900 euro bij de hifi solutions in amsterdam gekocht, daar kun je echt goed luisteren, aardige mensen ook. Wel weinig keuze qua speakers helaas...

[...]

Eerst de jmlab's. Deze zitten op een ongelovelijk hoog niveau qua hoog, de eerste keer dat je ze hoort kun je gewoon niet geloven dat deze voor 2600 euro te koop zijn, ongelovelijk veel diepte, gedetailleerdheid en je kunt alles letterlijk aanwijzen (daarna de revel m22's beluisterd en het verschil was amazing). Echter de speaker is enorm slank qua geluid, ik miste het midden... te weinig warmte en het bijna overgedetailleerde begon me na een uurtje echt te irriteren, niet mijn speaker!

Daarna de alr jordan classic 5's en b&w 805's (was ik niet van plan, maar als ze er toch staan ;))beluisterd. Allebei redelijk rustige speakers, waarbij de b&w meer ruimtelijke details eruit perst, ook iets meer warmte en body en de tweeter is iets minder schel. De classics hebben een betere diepte en licht betere breedte, en nog iets meer laid-back dan de b&w's (die ook al aan de laid-back kant zijn). Als ik nu zou mogen kiezen (ook zeker met de looks ;)) zullen het zeer waarschijnlijk toch de 805's worden, ook omdat ik altijd nog naar de grotere broers kan uitbreiden mocht ik daar de behoefte aan hebben. Maar ik wil eerst nog een keertje luisteren naar beiden, de paradigms gaan echter wel in de verkoop, ook al zijn de b&w's (of alr's) echt niet 3 keer zo goed (het zijn echt een paar extra dingetjes, geen grote veranderingen)
De B&W 805 klonk in mijn oren inderdaad ook beter dan de Paradigms, ze konken erg rustig, alsof ze alles met gemak konden weergeven. Helaas zitten die voorlopig nog boven mijn budget.
Als je de studio 20's binnenkort weg wil doen moet je even een mailtje sturen, dan heb ik namelijk ERG veel interesse :)

\_Specs_/

• Roamor
  • Niet online
Reinier schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:52:

Aah, de 630 heeft daar een klepje zitten? Ik heb "maar" een 230, en die heeft daar geen klepje. Maar ik ben wel benieuwd naar je CiP, of, als je lang genoeg aarzelt, je RM. :)

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 17:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Geen home cinema set, maar wel de set waar ik het meeste muziek over luister... ;) :

http://images.sugababes.nl/user_pics/213/213708_ffa326a03f.jpg

Speakers staan iets verder aan de kant, hier zie je er één:
http://members.home.nl/djthesp/da_maniac_pc1.jpg

offtopic:
PS. Niet op de PC letten, die foto is 4 maanden oud en in die tijd is er veel verandert :P
(Logitech G15, OCZ Modstream, Aerogate II, Corsair XMS Xpert 3200XLPRO Programmable LED Display etc... :) ).

[Voor 57% gewijzigd door Da_maniaC op 22-02-2006 15:43]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Reinier
Roamor schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:36:
[...]
Aah, de 630 heeft daar een klepje zitten? Ik heb "maar" een 230, en die heeft daar geen klepje. Maar ik ben wel benieuwd naar je CiP, of, als je lang genoeg aarzelt, je RM. :)
Jep, een klepje, zit op de modellen > 430 of 530. Precies dezelfde hoogte als een 3.5" bay.

Schemaatje van hoe het vooraanzicht gaat worden (maar dan dus achter het klepje ;) )

De grafische VFD heeft een grote printplaat die voor een deel de knoppen onbruikbaar maakt, maar de overige knoppen (die horizontale rij) plus de volumeknop wil ik wel werkend krijgen, bijv. om Winamp etc. mee te besturen. Er komt ook een IR-ontvanger in.

Wat is een RM ook alweer?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Reinier schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:14:
[...]

Jep, een klepje, zit op de modellen > 430 of 530. Precies dezelfde hoogte als een 3.5" bay.

Schemaatje van hoe het vooraanzicht gaat worden (maar dan dus achter het klepje ;) )

[afbeelding]

De grafische VFD heeft een grote printplaat die voor een deel de knoppen onbruikbaar maakt, maar de overige knoppen (die horizontale rij) plus de volumeknop wil ik wel werkend krijgen, bijv. om Winamp etc. mee te besturen. Er komt ook een IR-ontvanger in.

Wat is een RM ook alweer?
Grote print, hoe kan dat dan??? Mijn VFD heeft een print die amper groter is dan het display zelf...

• robbyboy
:9~ wahahaha mog je willen dat ze van je waren, rot toch op.
ghost-rider schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:10:
[...]

die speakers zijn ook van mij...
en ik neem ze binnenkort weer voor me rear speakers... die philips 567

• Roamor
  • Niet online
ReceiverMod. ;) Ik dacht dat jij die term al ergens gebruikt had?

• OcNewB
  • Laatst online: 30-04 08:52
polu schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:22:
Eindelijk sinds een half jaar verhuisd naar een grotere kamer. >:) Gelijk maar stands gekocht voor mijn luidsprekers.

[afbeelding]

[afbeelding]

Versterker, cdspeler en platenspeler hebben nu ook een mooie plek. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Aangezien ik laatst jarig was had ik een beamer geleend. Alleen deze moest na een week alweer terug. Normaal gesproken kijk ik dus gewoon film op mijn pc monitor. Ow, en de (linux)pinguin obsessie spreekt voorzich :P :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Specs

ADX-7017 luidsprekers
Nooit van gehoord, maar ze klinken wel fijn. Blijven in ieder geval op wat hoger volumes ook gewoon zuiver. Al is het geluid wat rommelig. Stands zijn overigens van Vogel's

Sony TA-FE230 versterker

Sony CDP-XE270 cdspeler

Sony PS-LX150H platenspeler

Dell 2300MP beamer
Mis dat ding nu al. Was geniaal film kijken daarop.

Iiyama LS704U beeldscherm

Films draai ik af op mijn computer. Hierin zit ook gelijk een tvkaart. Uiteraard draait het onder Linux. ;)

Van de zomer maar eens vakantiewerk doen en sparen voor nieuwe luidsprekers en/of versterker. :)
Leuke stands.. wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

• polu
  • Laatst online: 25-05 08:45
OcNewB schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:10:
[...]

Leuke stands.. wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
Weet niet meer precies, geloof eurotje of 100. Bijna duurder dan wat erop staat :X

Tux-inside

ZiegoM schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:33:
[...]

De B&W 805 klonk in mijn oren inderdaad ook beter dan de Paradigms, ze konken erg rustig, alsof ze alles met gemak konden weergeven. Helaas zitten die voorlopig nog boven mijn budget.
Als je de studio 20's binnenkort weg wil doen moet je even een mailtje sturen, dan heb ik namelijk ERG veel interesse :)
Wat mij steeds meer opvalt is dat het verschil tussen boekenplankers en vloerstaanders zoveel kleiner begint te worden. Vooral bij muziek vond ik het verschil tussen de speakergroottes weinig betekenen qua geluid. Nu weet ik wel dat je dit door een beetje bump in het laag kunt veroorzaken, maar qua totaal beeld vind ik (nogmaals, vooral bij muziek) vrijwel geen verschil maken, bij films zal er wel een voordeel zijn, maar ook eigenlijk alleen als je zonder subwoofer speelt...

Mail me even op jorg_zoetebier apestaartje hetemail.com dan houd ik je op de hoogte, ik ga ze dus woensdag nogmaals beluisteren en dan zullen ze ook wel meteen besteld worden. Laat maar weten wanneer je zin hebt om langs te komen en ze te beluisteren. Ik heb al redelijk wat htforumers gezien maar nog geen got'er, gezellig, het bier (of fris) staat in ieder geval koud! :)

Hier twee foto'tjes trouwens... die stands zijn van linn katan, maar waren mooier (vond ik ) en goedkoper dan de bijbehorende stands van paradigm:

http://img60.imageshack.us/my.php?image=paradigm0062fu.jpg

http://img489.imageshack.us/my.php?image=paradigm0026cy.jpg

• Barry
Ik lees nu pas weer. Ik heb de startpost aangepast :)

Allen trouwens bedankt voor de reacties :) Met de dag gaat het weer beter, gewoon positief denken.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Barry schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:05:
Ik lees nu pas weer. Ik heb de startpost aangepast :)

Allen trouwens bedankt voor de reacties :) Met de dag gaat het weer beter, gewoon positief denken.
Dank :)
Enne, keep up the good feelings :)

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Gisteren mijn nieuwe Nordost Blue Heaven kabel binnen gekregen. Wat is dat een verbetering t.o.v mijn QED kabel zeg! dit is echt ongelofelijk wat dr uit een kabeltje kan komen qua verschil.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daklem schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:15:
Gisteren mijn nieuwe Nordost Blue Heaven kabel binnen gekregen. Wat is dat een verbetering t.o.v mijn QED kabel zeg! dit is echt ongelofelijk wat dr uit een kabeltje kan komen qua verschil.
Blind getest?

Anoniem: 13284

Doe dat nou niet, dan krijgen we weer zo'n nutteloze discussie. :/

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 13284 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:42:
Doe dat nou niet, dan krijgen we weer zo'n nutteloze discussie. :/
Tsjah, ongetwijfeld, maar dat krijg je bij dit soort uitspraken natuurlijk... Het is een interessant gegeven of er blind getest is... Naar mijn idee dan...

[Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 24-02-2006 14:04]

• Da_man
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04-2019

Da_man

Times like these...

MikeyMan schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:01:
[...]

Tsjah, ongetwijfeld, maar dat krijg je bij dit soort uitspraken natuurlijk... Het is een interessant gegeven of er blind getest is... Naar mijn idee dan...
Trust me, je hoort echt het verschil wel.

...call for a Big Lebowski

• Da_man

Da_man

Times like these...

Die Paradigms zijn trouwens erg goed :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Da_man schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:24:
[...]

Trust me, je hoort echt het verschil wel.
Ja, alleen of de oorzaak de kabel is of je hersenen, dat is niet eenduidig bewezen. Als je zegt dat je wel weet wat je hoort, dan snap je duidelijk het woord-psycho akoestiek niet. Als dat zo is, dan wil ik je wel uitleggen wat het is :) Wat ik hier heb neergezet, is zonder oordeel he, ik zeg dus niet of je wel of niet verschil hoort.

• Da_man

Da_man

Times like these...

JT schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:19:
[...]

Ja, alleen of de oorzaak de kabel is of je hersenen, dat is niet eenduidig bewezen. Als je zegt dat je wel weet wat je hoort, dan snap je duidelijk het woord-psycho akoestiek niet. Als dat zo is, dan wil ik je wel uitleggen wat het is :) Wat ik hier heb neergezet, is zonder oordeel he, ik zeg dus niet of je wel of niet verschil hoort.
Ik snap het woord-psycho akoestiek wel hoor ;)
Maar ik wordt moe van mensen die zeggen dat alle kabels hetzelfde klinken..

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Zoals ik al zei, dat heb ik niet gezegd iig :)

• Reinier
MikeyMan schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:17:
[...]
Grote print, hoe kan dat dan??? Mijn VFD heeft een print die amper groter is dan het display zelf...
Ik heb een stuk of vijf VFD's liggen, waarvan er een grafisch is en juist die wil ik gebruiken. Een Noritake GU128x32-311 en die heeft dus een lomp grote print.
Als het niet past gebruik ik een 2x20 of 2x40 display.

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje boven! Of toch onder..?

DJ_The_SP schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:39:
Geen home cinema set, maar wel de set waar ik het meeste muziek over luister... ;) :

[afbeelding]

Speakers staan iets verder aan de kant, hier zie je er één:
http://members.home.nl/djthesp/da_maniac_pc1.jpg

offtopic:
PS. Niet op de PC letten, die foto is 4 maanden oud en in die tijd is er veel verandert :P
(Logitech G15, OCZ Modstream, Aerogate II, Corsair XMS Xpert 3200XLPRO Programmable LED Display etc... :) ).
Welke 2 sony dingen staan daar rechts?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Nee, het is niet blind getest. Ik heb hem op vele sets gehoord, waaronder een shootout van Nordost zelf. Hier en bij degene waar ik hem gehoord heb was ik erg onder de indruk van de kwaliteiten.

Ik wist al van te voren dat Arcam en Nordost een erg goede match was, en bij iemand anders ook gehoord dat die theorie klopt, waardoor ik dr vanuit kon gaan dat hij bij mij ook goed matchte :) Als ik deze combi niet had gehoord, had ik hem zeker eerst in mijn eigen set getest.

Transparent was ook een kandidaad, maar die was uiteindelijk duurder dan de Nordost kabel, waardoor mijn keus eigenlijk vrij snel gemaakt was :)

Dus nee, het was geen blinde aanschaf! Heb een wel overwogen keus gemaakt :Y)

Ps, als jullie een kabeldiscusie willen voeren is best, maar ik doe niet mee! Of je nou gelooft dat dr verschil tussen kabels zit of niet, zal mij echt niet interesseren! :z

[Voor 10% gewijzigd door Daklem op 24-02-2006 21:04]

• ToniBraxton
  • Laatst online: 27-05 20:40
Eindelijk ook een upgrade.(eerste sinds deel 11 geloof ik)

Lang gezocht en toch gevonden :)

http://members.chello.nl/jstra/resize.jpg

De batterij van m 'n camera is op, maar het lijkt me wel duidelijk wat het is. :+
Andere foto's volgen.

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

is dat een JBL Ti serie?

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:36
Een lamp die uitstaat? :+

[Voor 9% gewijzigd door richy t op 24-02-2006 21:42]

• ToniBraxton
Daklem kom je de magnetron zelf halen? :+

edit: Richy heeft ook wel een punt, maar ik moet streng zijn.

[Voor 44% gewijzigd door ToniBraxton op 24-02-2006 21:46]

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

You got me there :D

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

ToniBraxton schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 21:28:
Eindelijk ook een upgrade.(eerste sinds deel 11 geloof ik)

Lang gezocht en toch gevonden :)

[afbeelding]

De batterij van m 'n camera is op, maar het lijkt me wel duidelijk wat het is. :+
Andere foto's volgen.
Leuke speakers :)

Ziet er wel raar uit hoe die op zijn stand staat. Valt 'ie er niet snel vanaf zo?

[Voor 3% gewijzigd door ZiegoM op 24-02-2006 21:53]

\_Specs_/

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012

Leuk he, photoshop :+

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Dat zijn wel enorme gave stands
:9~

\_Specs_/

• ToniBraxton
Leuk hoor Minos111 ;)

@ZiegoM
Ik weet niet hoe hard jij kan schudden maar ik denk niet dat het je lukt :+

• lord.farquaad
  • Laatst online: 26-04 20:23

• JKen
Ik heb de Tannoy Mercury F 2 binne gekregen maar weet nog niet wat ik er van moet vinden.

Ik vind de hoge tonen nogal scherp klinken :'( , tot zo ver de Tannoy Mercury X 2.
Verander dat nog tijdens het inspelen of komt het door bipolare condensator VS MKT condensator ??

Grote min punt :'(
http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_3/images/tannoy-fusion-2-speakers-no-grille.jpg
De tweeters schoereven ze tegenwoordig niet meer vast :r . Ze zitten in de luidsprekerplank vast geklem en zijn ook nog eens niet goed aangeduwd waardoor je ze zelf een stukje aan moet duwen.
Handig voor op hoge volume's tweeters die in de luidspreker plank zijn vastgeklemd, als ze nou op het minst de tweeter zouden vast zetten met wat lijm.....

[Voor 10% gewijzigd door JKen op 25-02-2006 00:05]

• Satch
  • Niet online
JC Ken schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:40:
Ik heb de Tannoy Mercury F 2 binne gekregen maar weet nog niet wat ik er van moet vinden.

Ik vind de hoge tonen nogal scherp klinken :'( , tot zo ver de Tannoy Mercury X 2.
Verander dat nog tijdens het inspelen of komt het door bipolare condensator VS MKT condensator ??

[afbeelding]
De tweeters schoereven ze tegenwoordig niet meer vast :r . Ze zitten in de luidsprekerplank vast geklem en zijn ook nog eens niet goed aangeduwd waardoor je ze zelf een stukje aan moet duwen.
Handig voor op hoge volume's tweeters die in de luidspreker plank zijn vastgeklemd, als ze nou op het minst de tweeter zouden vast zetten met wat lijm.....
Ik denk dat het wel zal verbeteren de hoge tonen. i.i.g had ik dat met mijn Sony EX-71 in-ear oordopjes ook. Toen ik ze uit de verpakking haalde klonken ze ongelofelijk scherp zodat het echt niet lekker luisteren was. Na een dagje inspelen klonk het al een stuk gebalanceerder :)
Alhoewel, ik moet wel zeggen dat ik geen enkele ervaring heb met die luidsprekers :P

• JKen
Hopelijk is dat het, want ik ben op dit moment nogal teleurgesteld. Bij de luisprekers kan ik horen welk deel van het geluid uit de tweeters komt en wat uit de woofers. Net alsof er een gat in de overgang tussen de tweeter / woofer zit.

JC Ken schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:40:

[afbeelding]
Het zal wel wat minder worden, en de woofer moet ook altijd even loskomen, maar het verschil ligt heel erg aan de speaker zelf, sommige klinken vrijwel hetzelfde na een tijdje, anderen niet. Tja dat krijg je wel als je ze blind koopt natuurlijk... anders kun je ze ingespeeld beluisteren tenminste
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee