Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 47.808 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/homecinemaheader2.jpg
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 22
Na een hele mooie reeks foto's en specs, zijn we aangekomen in deel 22!
Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Het is niet verstandig om hier een uitgebreide "wat-moet-ik-kopen" discussie te starten. Dit is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoek, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus eigenlijk ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijk boel.
  • Liever ook geen Bose discussies en zeker geen kabel discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteed. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet heb ik er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 21

Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede.

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. En pats er lekker op los :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio
Directe link

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 04-05-2006 22:02 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65725

Deel 22 alweer :)
Ik zal morgen foto's posten op plaats 1 >>hier<< dus :P mn setje posten...
Heb pas nieuwe Elac jet bookschelfs :) en een samsung R71

Morgen foto's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik ben de enige in al die 22 delen die ''deel'' met een hoofdletter D schrijft, in de topicnaam :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 00:19
Barry schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:31:
Ik ben de enige in al die 22 delen die ''deel'' met een hoofdletter D schrijft, in de topicnaam :P
Dupje, Play, ShittyOldMan, ik en weet ik veel wie nog meer topicstarts maakte doen het altijd al braaf met een kleine letter, dusja. :P

Ik heb zelf niet echt veel meer te posten. :'( De enige verandering in mijn set de laatste tijd is dat ik de houten voet onder mijn mission m35's uit gehaald heb, waardoor de speakers rechtstreeks op de spikes staan en niet meer uitdijen. :P Ziet er wat leuker uit, da's dan echte rook weer alles...

* Xander gaat nog eens een keer op zoek naar nieuwe speakerkabel.

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 05-05-2006 11:38 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

XanderH schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:38:
[...]

Dupje, Play, ShittyOldMan, ik en weet ik veel wie nog meer topicstarts maakte doen het altijd al braaf met een kleine letter, dusja. :P

Ik heb zelf niet echt veel meer te posten. :'( De enige verandering in mijn set de laatste tijd is dat ik de houten voet onder mijn mission m35's uit gehaald heb, waardoor de speakers rechtstreeks op de spikes staan en niet meer uitdijen. :P Ziet er wat leuker uit, da's dan echte rook weer alles...

* ZiegoM gaat nog eens een keer op zoek naar nieuwe speakerkabel.
Leuke, goedkope, no-nonsense speakerkabel is Canare 4S11 of 4S8. Ik heb de 4S8 gekocht voor 2,25 de meter, en het klinkt goed. Ook geschik voor Bi-wiren, ze hebben namelijk 4 kernen per kabel.

Ik heb binnenkort plaatjes van mijn grootste upgrade tot nu toe: een nieuwe kamer voor de HT. Volgende week staat alles als het goed is in een dedicated ruimte van 4,5 bij 7,5 :P Wordt mijn 70cm breedbeeldje wel een beetje klein helaas :) Kan ik eindelijk ook mn SVS eens losgooien.

Gisteren in de kringloop winkel overigens nog een leuke Marantz CD-56 meegenomen voor 7,50. Na het fiksen van het loopwerk (lade werkte niet goed meer) speelt hij weer erg goed. Ik zag dat er een TDA1541 dac in zit die schijnbaar wel een leuke 16bit klassieker is. Klinkt in mijn oren in iedergeval vrij aardig voor 7,50.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

ZiegoM schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:29:
[...]
Gisteren in de kringloop winkel overigens nog een leuke Marantz CD-56 meegenomen voor 7,50. Na het fiksen van het loopwerk (lade werkte niet goed meer) speelt hij weer erg goed. Ik zag dat er een TDA1541 dac in zit die schijnbaar wel een leuke 16bit klassieker is. Klinkt in mijn oren in iedergeval vrij aardig voor 7,50.
Al klonk ie rot.. HIJ IS 7.50 !! 8)7 :P

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22

Ik zelfs eens een Marantz CD-73 én een CD-84 voor € 3,50 totaal meegekregen. Die CD-73 (übercool ding) gebruikt ik en die CD-84 staat ergens in de kast.
Afbeeldingslocatie: http://www.digitale-post.demon.nl/pix/3.CD73.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.digitale-post.demon.nl/pix/4.CD73open.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

lord.farquaad schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:27:
[...]
Ik zelfs eens een Marantz CD-73 én een CD-84 voor € 3,50 totaal meegekregen. Die CD-73 (übercool ding) gebruikt ik en die CD-84 staat ergens in de kast.
[afbeelding]
[afbeelding]
Oeh Gaaf!
Da's zo'n über-loopwerk (van metaal) toch?

Mijn CD-56 is wel een stuk lelijker maar gelukkig wel zwart :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:55

Exirion

Gadgetfetisjist

Gisteren in de kringloop winkel overigens nog een leuke Marantz CD-56 meegenomen voor 7,50. Na het fiksen van het loopwerk (lade werkte niet goed meer) speelt hij weer erg goed. Ik zag dat er een TDA1541 dac in zit die schijnbaar wel een leuke 16bit klassieker is.
Die TDA1541 is nogsteeds erg gewaardeerd inderdaad :) M'n vader heeft een Arcam DAC zodanig gemodificeerd zodat ie de uitgang van de DAC chip direct aansluit op z'n buizenversterker. Het resultaat van die modificatie heb ik nog niet gehoord maar sowieso kan apparatuur gebaseerd op die DAC erg goed klinken. Het niet toepassen van oversampling schijnt puristen erg aan te spreken :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
ZiegoM schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 17:11:
[...]

Oeh Gaaf!
Da's zo'n über-loopwerk (van metaal) toch?
Vast wel. Ding is ontiegelijk zwaar, zowel de voeding als het loopwerk. En dat loopwerk komt dus in zijn geheel naar buiten zetten als je 'm opent. Het is zelfs zo dat, ondanks de zware voeding, bij openen de hele speler een stukje naar voren schiet en als je 'm dan weer sluit schuift 'ie weer iets naar achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 15:43
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
uit welk jaar voor christus zijn deze spelers eigenlijk?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 20:09

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
wat een ontiegelijk bruut apparaat!

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-04 22:21

jotheman

Was like that when I got here!

Binnenkort een foto, maar alvast op papier m'n set:

- Visonik Evolution 6 fronts
- Visonik Evolution 3 rears
- Visonik Revo center
(zie evt. www.visonik.de mocht je ze niet kennen.
Gecombineerd met:
- Sony STR-DB795 receiver
- Sony DVP-NS705V SACD/DVD-speler
- Sony CDP-XE270 CD-speler
- Sony DVP-NC600 DVD-wisselaar

Sony beviel me goed na aanschaf van de receiver, dus maar m'n hele set van Sony verzameld. Ik wil nog ooit een keer upgraden naar Denon of HK, maar voorlopig nog niet. Dit vind ik prima klinken in totaal :). 't Is helaas allemaal opgesteld in een kamer van ~14m² waar 't vrij dicht op elkaar staat, jammer maar kan helaas (nog) niet anders.

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Barry schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:31:
Toevallig deze keer net niet :P

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 20:26
mijn reactie op vraag in deel 21:

@Trasos
Das gvd mooi spul! Ik vraag me nu nog steeds af of dat blauwe licht ook uit kan?
Lijkt me niet echt relaxed om continu in te kijken.

--------
Nee, de lichten kunnen niet uit.
--------

@FAQ

De originele stands van Canton (Canton LS90) zien er erg mooi uit.
http://www.gspr.com/canton/images/cd10_300.jpg
De kabel kan via een binnenleiding naar onder getrokken worden. Heb ze hier ook staan (in het zwart) en dat ziet er erg mooi uit. Heb overigens nog een setje zilveren liggen.

--------
dat setje wat jij hebt liggen. wil je die ook kwijt? zo ja mail me maar (daniel _appedingetje_ projectseven . nl) en dan komen we er denk ik wel uit.
--------

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat spul is ouder dan ik man. Komt uit 1983, jeweettoch het jaar dat de CD in Nederland werd geintroduceerd. Dus de spelert is iig van een early adopter geweest. B)

Hier nog een handleiding voor die CD-73
En wat ziet mijn oog. Dat ding weegt ACHT KILO!!!111one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Mijn Cd speler weegt 15 kg >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je 'm vol stort met beton of zand wel ja :+

Maar die van jou weegt 'gewoon' 4.6 kilo :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Exirion schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:08:
[...]

Als je 'm vol stort met beton of zand wel ja :+

Maar die van jou weegt 'gewoon' 4.6 kilo :P
Ok, eerlijk... 13 KG :)
E.Sound E5 Signature..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 12609 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 13:41:
Ok, eerlijk... 13 KG :)
E.Sound E5 Signature..
Ik verwarde je met Daklem... Die heeft net als ik een Arcam CD73 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:30

-Sander-

///M Powerrrrrr

Beetje jammer dat dit topic aan het doodbloeden is..
Al meerdere post's/dagen geen foto's meer gekomen van setup's :(

Heb zelf vorige week mijn frontspeakers (Magnat Motion 88-serie) vervangen voor een setje Mordaunt Short's. 8)
Zal van de week even een serie foto's schieten en posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:31
Er werden de laatste tijd toch al niet veel setups gepost. En als dat al wel het geval was ging het vaak om een update.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Alle GoT`ers met een interesse voor HiFi dan wel homecinema zullen hier al wel gepost hebben denk ik. Of ze vinden het niet specifiek genoeg en zittern daarom op htforum ofzo.

Ik hoop iig binnen twee weken mijn nieuwe meubel te ontvangen, dus pics zullen spoedig daarop volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
powerflux schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:02:
[...]

wat een ontiegelijk bruut apparaat!
:P
Trasos schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 21:42:
[...]

Dat spul is ouder dan ik man. Komt uit 1983, jeweettoch het jaar dat de CD in Nederland werd geintroduceerd. Dus de spelert is iig van een early adopter geweest. B)

Hier nog een handleiding voor die CD-73
En wat ziet mijn oog. Dat ding weegt ACHT KILO!!!111one
Bedankt, die handleiding had ik nog niet. (Ook al issie in het Duits.)

Ook nog maar even een linkje naar mijn post in deel 14 met mijn toenmalige opstelling.

[ Voor 12% gewijzigd door lord.farquaad op 07-05-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

De specs:

Media PC:
Shuttle XPC SN41G2V3 NVIDIA NF2
AMD sempron 2800+
Asus V9520/TD GeForce FX 5200 128 MB
1024 MB DDR400
250 GB SATA 16 MB Samsung
200GB LaCie USB 2.0
NEC ND3540 16x +/- writer IDE dual layer
Hauppauge WinTV PVR500 MCE dual tuner
SOF Windows XP MCE Remote controller
Windows MCE 2005 NL
Trust 5.1 Dolby surround set :r

TV:
Samsung LE-32R71B 8)

Console:
X-Box geflashed met 80 gig HD

Wensenlijst:
Nieuwe HTPC kast, met een nieuw mobo en nieuwe proc. (de huidige setup van een AMD sempron in een barebone shuttle wordt eigenlijk net iets te warm naar mijn smaak)
Nieuwe dolby-set (waarschijnlijk toch maar de logitech z-5500, er is zou weinig alternatief)
Fatboy (komt er 1 van Samsung, ik wil er nog een tweede bij)

Foto's volgen vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

klein subtiel kickje op een nachtelijk tijdstip, in de hoop dat niemand het merkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65456

Ik ga ook een van de dagen een update posten, heb mezelf een 2de hands beamer aan geschaft.
Met hier en daar wat connecties heb ik nu een 64" scherm voor maar 200€. Foto's volgen als de beamer aan het plafond hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-04 19:41
mmh... of toch niet? ik ben benieuwd

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

electropruts schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 08:53:
[...]

mmh... of toch niet? ik ben benieuwd
Helaas is gisterenavond mijn bios overleden, en had ik daar dus mijn handen vol aan. Ik zal ze zsm posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-04 19:41
het zij je vergeven :D succes!

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 22-04 22:49

sphere

Debian abuser

911GT2 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:07:
Helaas is gisterenavond mijn bios overleden, en had ik daar dus mijn handen vol aan. Ik zal ze zsm posten!
Geluk bij een ongeluk dat het niet je thuisbios was ;)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Foto's:
Beetje crappy, maar effe snel met mijn gsm genomen.
Afbeeldingslocatie: http://zooi.naudpick.nl/mini-DSC00386.JPG
Ben echt enorm blij met de TV!
Afbeeldingslocatie: http://zooi.naudpick.nl/mini-DSC00387.JPG
Stukje van de Trust 5.1 dolbyset, er op staat mijn kabelmodem en 'Laughing Buddah'. Die trust set has got to go, maar ja alles op zijn tijd.
Afbeeldingslocatie: http://zooi.naudpick.nl/mini-DSC00388.JPG
Close-up van het systeem, ik had de 3,5" bay cover weggelaten om wat meer lucht de kast in te laten komen, zeker omdat daat de SATA hd net onder zit leek me dat een goed plan. Het plan was om er nog eens een mooie cover voor te maken. Helaas! >:) Verder zie je de iPod cradle, en de externe Lacie HD die eigenlijk een soort veredelde netwerk back-up HD is geworden. Alle progs staan daar op voor als er ergens een keer iets fout gaat. Ook al mijn MP3's staan er op.
Die IR van Microsoft, tja het is een lelijk ding, daat moet ik in de nieuwe opstelling ook maar eens iets voor vinden. Voor alle losse zooi trouwens :+

Afbeeldingslocatie: http://zooi.naudpick.nl/mini-DSC00389.JPG
Nog effe een overzichtje maar dan met de deurtjes open.
Helaas dus van een setje wat min of meer in de PC-hemel is, alhoewel. Het mobo van de shuttle is terug naar de winkel voor een BIOS flah cq repair.
Echter als hij terug komt zal hij niet meer dienst gaan doen als MCE maar zal hij bij mijn ouders als huis tuin en keuken pc worden neergezet.

Natuurlijk heb ik wel wat onderdelen geroofd zodat vanaf zaterdag de specs ongeveer zo zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.eltris.pl/zdjecia/262.jpg
- Cooler Master Cavalier 2 CAV-T02 ATX. 300W. Zwart (zal denk ik door zo'n zelfde donkere rand als onderaan mijn tv heel mooi in het geheel passen)
- Intel Pentium 4 506 S775 2 66GHz 533MHz FSB 1MB NX EM64T Boxed
- ASRock 775i65PE 865PE AGP S775
- Asus V9520/TD GeForce FX 5200 128 MB
- 1024 MB DDR400
- 250 GB SATA 16 MB Samsung
- 200GB LaCie USB 2.0
- NEC ND3540 16x +/- writer IDE dual layer
- Hauppauge WinTV PVR500 MCE dual tuner
- SOF Windows XP MCE Remote controller
- Windows MCE 2005 NL
- Trust 5.1 Dolby surround set :r

TV:
Samsung LE-32R71B 8)

Console:
X-Box geflashed met 80 gig HD

Wensenlijst:
Nieuwe HTPC kast, met een nieuw mobo en nieuwe proc. (de huidige setup van een AMD sempron in een barebone shuttle wordt eigenlijk net iets te warm naar mijn smaak)
Nieuwe dolby-set (waarschijnlijk toch maar de logitech z-5500, er is zou weinig alternatief)
Fatboy (komt er 1 van Samsung, ik wil er nog een tweede bij)

[ Voor 11% gewijzigd door 911GT2 op 09-05-2006 21:59 . Reden: Thumbnails gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:16
I.p.v een Logitech Z 5500 zou ik toch serieus eens kijken naar een receiver + een setje satteliet speakers. Dan denk ik aan instappers van Denon, Marantz etc + een sat setje van JBL, Magnat of Harman Kardon. Op de 2de hands markt moet het moet een beetje zoek werk (en geduld) zeker lukken. :)

Combi van Nieuw & 2de hands kan ook.
bv. Receiver nieuw...Denon avr 1906 of een Marantz Sr 5500 zijn al voor 300,- te krijgen
+ een speakersetje maar dan valt het ietsje duurder uit. Maar dan is het ook ZO veel mooier. :D
Met betere uitbreidings mogelijkheden in te toekomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 14:48
Ik lees al een tijdje mee hier, zonder te posten. Ik vond mijn Sony / Energy Take 5 set leuk, maar niet echt de moeite waard om te posten hier.

Een en ander is echter geupgrade, dus ik zal binnenkort eens wat fototjes schieten (ik las dat jullie graag nieuwe setups zien :) )

De set nu:
- Arcam AVR250 receiver
- Paradigm Monitor 11 fronts
- Paradigm CC-370 center
- Paradigm Mini Monitor rears
- HTPC in Silverstone kastje
- Sony TV (exacte type weet ik even niet uit mn hoofd).

En nu weer sparen voor een bijpassende Arcam DVD speler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sleepie schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:35:
En nu weer sparen voor een bijpassende Arcam DVD speler ;)
Zou ik toch echt wachten. Voor een beetje DVD-speler van Arcam zit je dik boven de 1000 euro en dat terwijl DVD binnen een jaar ook bij Arcam vervangen zal worden door HD-DVD of Bluray. De net nieuw geintroduceerde DV-137 doet upscaling enzo, maar ik vind het zonde om nu een smak geld (1500 euro?) neer te tellen voor iets dat over een jaar gedateerd is en tweedehands moeilijk voor een leuke prijs kwijt te raken is. Ik doe 't nog wel even met m'n NAD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 14:48
Exirion schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:48:
[...]

Zou ik toch echt wachten. Voor een beetje DVD-speler van Arcam zit je dik boven de 1000 euro en dat terwijl DVD binnen een jaar ook bij Arcam vervangen zal worden door HD-DVD of Bluray. De net nieuw geintroduceerde DV-137 doet upscaling enzo, maar ik vind het zonde om nu een smak geld (1500 euro?) neer te tellen voor iets dat over een jaar gedateerd is en tweedehands moeilijk voor een leuke prijs kwijt te raken is. Ik doe 't nog wel even met m'n NAD :)
Op zich ben ik het helemaal met je eens. Echter, HD-DVD wordt pas interessant in mijn ogen als ik ok een (true) HD LCD of Plasma TV in huis heb staan (en dat zal nog wel een paar jaar duren).
Verder heb ik nu helemaal geen fatsoenlijke DVD speler in huis, dus DVD's moeten of in de HTPC of in een Sony DVD Recorder (die was ik nog vergeten in de setup).

Dus mijn idee is, om op de tweedehands markt een leuke (en dan liefst bijpassende Arcam) DVD speler te zoeken, misschien van iemand die wel upgrade naar de DV-137.
Voorlopig kan ik er dan weer een aantal jaren tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105280

911GT2 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:48:
...
- Asus V9520/TD GeForce FX 5200 128 MB
...
Ik heb zo'n FX5200 zitten, en ben er echt niet tevreden hoor... Ik zou je echt aanraden iets anders te kopen, want dit (vind ik persoonlijk) is maar rommel. Ik vind dat hij veel te warm standaard draait. Er zit maar een zielig koelertje op, en als je wat gegamed hebt, draait hij écht wel heel warm, waardoor je cpu ook iets warmer draait, aangezien die daar juist boven zit...

Ik zit er nu even mee opgescheept, want ik wil geen nieuwe agp kopen, maar zou dus willen een volledig nieuwe pc kopen met pcie. Want anders was deze videokaart al lang dakloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Anoniem: 105280 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:20:
[...]

Ik heb zo'n FX5200 zitten, en ben er echt niet tevreden hoor... Ik zou je echt aanraden iets anders te kopen, want dit (vind ik persoonlijk) is maar rommel. Ik vind dat hij veel te warm standaard draait. Er zit maar een zielig koelertje op, en als je wat gegamed hebt, draait hij écht wel heel warm, waardoor je cpu ook iets warmer draait, aangezien die daar juist boven zit...

Ik zit er nu even mee opgescheept, want ik wil geen nieuwe agp kopen, maar zou dus willen een volledig nieuwe pc kopen met pcie. Want anders was deze videokaart al lang dakloos...
Man dat ding werkt als een droom. Ik heb er nooit problemen mee gehad terwijl hij toch een jaar lang in een sauna heeft moeten werken. De kaart zat altijd afgeschijden van de rest van het systeem door een grote Haupage TV kaart waardoor hij een soort eigen flow had.

Als je goed gelezen had had je ook al gezien dat ik die niet ging kopen maar dus al enige tijd heb.

Daarnaast is dit systeem alleen voor MCE voor games heb ik een X-box en nog een desktop (en soms me laptop als ik buiten wil zitten :P )

Het koelertje is idd niet groot, maar doet zijn werk, en doet dat redelijk stil... misschien dat ik nog eens over stap naar passive koeling, maar dat ligt aan de temps in mijn nieuwe kast.

[ Voor 6% gewijzigd door 911GT2 op 10-05-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 105280 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:20:
Ik vind dat hij veel te warm standaard draait. Er zit maar een zielig koelertje op, en als je wat gegamed hebt, draait hij écht wel heel warm,
Sommige mensen gebruiken een PC voor andere dingen dan voor spelletjes spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168972

Ik heb ook even wat feauteaus geschoten van mijn HT:

Onkyo integra ds838
Denon dcd 1550AR
Kiss hd recorder 200 gb
2 JBL E80 (200 watt elk)

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0PQAAAO4PErmKSYZg4KXvGROTDmx9tL07U8xTzA0YVIpOedI3KOCsXe8lJnMc30UlOqUZPY80SQbku3QUfSs8lLadyIAPhyA2/P1010148.JPG?dc=4675571953290833317
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0PQCFAucPp7eKSYZg4KXvGdZK6rW*6Ev9CxOdrtH8bDRxUmdaZ55KEnDnh8T9nJDaUwlElROq2SOeaFL6MboqQoeS0qqLJQOc/P1010150.JPG?dc=4675571953298739238
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0PQDpAuoPQ7iKSYZg4KXvGQzJbUl1unabsIiqZ!JkT3aM3PFVe6YMrgu92noZAAqfC8N7s8QevoS6WLq5S2be2*YKoNkkGpDY/P1010153.JPG?dc=4675571953322027505
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0PQD0AusPd7iKSYZg4KXvGeDA*hcVk64ZBR8T6q7nTKyvUpyKCY6qjz5tSCUMbCgvPhK!LmMkbS0kFGNZaB8YSwLw!xgUgwif/P1010154.JPG?dc=4675571953324440641
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QQDZAscQ3fqKSYZg4KXvGeZ3zOZAhbHb31zb05!vCzPPcYLiMh*NC0rcdbMTc55hcccfsIi6FyTE42!8EiL6os7LvqOQVmJU0FbVxsROeBI/P1010157.JPG?dc=4675571954057146154

Van het weekend krijg ik van mijn oom een mooie elac centerspeaker en 2 strakke elac surround speakers. Wanneer de Samsung CRT HDTV in Nederland geleverd wordt, koop ik die erbij, dan vind ik het wel weer even welletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09
Zou ik toch echt wachten. Voor een beetje DVD-speler van Arcam zit je dik boven de 1000 euro en dat terwijl DVD binnen een jaar ook bij Arcam vervangen zal worden door HD-DVD of Bluray. De net nieuw geintroduceerde DV-137 doet upscaling enzo, maar ik vind het zonde om nu een smak geld (1500 euro?) neer te tellen voor iets dat over een jaar gedateerd is en tweedehands moeilijk voor een leuke prijs kwijt te raken is. Ik doe 't nog wel even met m'n NAD
Op zich is dat waar, maar het is maar de vraag hoe goed de eerste generatie HD-DVD spelers omgaat met DVDs. Ze doen dat er immers 'bij'. Net zoals DVD spelers inferieur zijn aan CD spelers wanneer het op CDs draaien aan komt verwacht ik eerlijk gezegd eenzelfde beeld bij HD-DVD spelers. Neem nu de HD-DVD spelers van Toshiba; dat ding kost 500 dollar, maar no way dat hij beter DVDs afspeelt dan een DV137. Daarvoor zal je sowieso naar het supertopmodel moeten zoeken, en ik bewonder de moed van de persoon die aan een nieuwe onbewezen technologie 2000 dollar uitgeeft; dan heb ik het nog niet eens over de kinderziektes van het apparaat zelf.

Bottom line is dat als je een grote collectie DVDs hebt, een last generation DVD speler met upscaling een goede investering is. Persoonlijk vind ik 1500 euro teveel voor een DVD speler, maar de duizend euro van de Denon 3930 is nog te overzien. Dat ding biedt als Denon zijn zaakjes op orde heeft de creme de la creme van wat DVD je kan bieden, en dat ding hoef je nooit meer te upgraden daarna :)

Tot slot: jarenlang werd er om het hardst geroepen op fora als hifi.nl dat SACD en DVD-A de CD wel zouden wegvagen. Jarenlang legde ik uit dat ik maand na maand geen toename van het aantal SACDs zag bij de FRS, maar ik praatte bullshit. Ik vraag me af hoelang ik nog moet wachten om mijn definitieve gelijk te claimen in deze discussie: SACD en DVD-A zijn mislukt als vervanger van de CD en zijn voor een elite. Hetzelfde kan zomaar gebeuren met de high-res videoformats. Zolang de consument de meerwaarde er niet van ziet (die is beperkt als je het vergelijkt met de stap van VHS naar DVD), wordt het een uphill battle.

[ Voor 19% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-05-2006 17:58 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53287

Ik heb ook een mooie upgrade..

Van:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/bed.jpg

Naar:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/nieuw/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/nieuw/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/nieuw/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/nieuw/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/nieuw/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/nieuw/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/nieuw/7.jpg

Wat is er allemaal te zien?

Philips 32" LCD (32PF5411)
Harman/Kardon DVD2550s
Karman/Kardon ARV2550s

Infinity center
Infinity REFERENCE 61 MKII front
Infinity REFERENCE 51 MKII rear

UPC mediabox

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 53287 op 11-05-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105280

Exirion schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:12:
[...]

Sommige mensen gebruiken een PC voor andere dingen dan voor spelletjes spelen.
Alsof ik hiermee nu bewijs dat ik constant game, of er van uitga dat alle pc bezitters ook gamen. Wat een dom vooroordeel...
Mijn pc doet als veel meer dienst dan dat alleen...
Ik had inderdaad de tekst te rap gelezen, en had er niet opgelet dat hij dat al had... Ik dacht dat hij dat ging kopen.
Straks ga je nog zeggen dat ik verantwoording moet afleggen voor wat ik mijn pc gebruik, vooraleer ik hier mag posten...

Mja 911GT2 heeft wel gelijk dat hij nog nooit gefaald heeft dat kaartje, allen in mijn ogen wat tekort schiet.

Ieder zijn eisen hé...
Wat jij van installatie staan hebt, heb ik ook niet nodig hoor, ik ben met minder tevreden. Maar het is je goed recht dat te hebben, zoals het ook mijn recht is een beter presterende videokaart te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 105280 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:24:
Alsof ik hiermee nu bewijs dat ik constant game, of er van uitga dat alle pc bezitters ook gamen. Wat een dom vooroordeel...
Mijn pc doet als veel meer dienst dan dat alleen...
Ik had inderdaad de tekst te rap gelezen, en had er niet opgelet dat hij dat al had... Ik dacht dat hij dat ging kopen.
Straks ga je nog zeggen dat ik verantwoording moet afleggen voor wat ik mijn pc gebruik, vooraleer ik hier mag posten...

Mja 911GT2 heeft wel gelijk dat hij nog nooit gefaald heeft dat kaartje, allen in mijn ogen wat tekort schiet.

Ieder zijn eisen hé...
Wat jij van installatie staan hebt, heb ik ook niet nodig hoor, ik ben met minder tevreden. Maar het is je goed recht dat te hebben, zoals het ook mijn recht is een beter presterende videokaart te hebben.
Je voelt je blijkbaar nogal aangevallen. Nergens voor nodig :) Zeker in een topic zoals deze ligt de nadruk op HT toepassingen. Zelf draai ik MCE op een systeem met een onboard ATI 9100 IGP. Dat is voor gaming geen denderend ding, maar niemand heeft het hier over gaming. De 5200 van nVidia is van hetzelfde kaliber en voor HT-doeleinden met MCE/MythTV is het een stille (passief gekoelde) oplossing die goedkoop is en voldoet.

Zonder te weten waar iemand het voor gebruikt kun je moeilijk stellen dat het een brak ding is omdat jij er niet mee kunt gamen. Daar ging het mij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Laatst online: 02-04 14:13

cky

Anoniem: 53287 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:23:

Beetje brakke foto's in het donker met flits aan,,, maarrr wat is er allemaal te zien?

Harman/Kardon DVD2550s
Karman/Kardon ARV2550s

Infinity center

UPC mediabox
mooi mooi, heb die speakers ook 61mkII maar dan 4x en een iets andere center de 100 mkII!
klinken goed he :P
maar leuk wat je met je audio meubel hebt gedaan, primitief maar toch hele mooie uitstraling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

Van:
KNIP

Naar

KNIPx
Ziet er inderdaad erg mooi uit :) Slaap je nu trouwens ook op zo'n bedbank? Is dat nog wat of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115165

Ik vind je set egt prachtig!. sorry maar ik vind je meubel toch wel een achteruitgang...die vorige vond ik mooier. (ik hou meer van laag, plat, breed) Mja ieder zijn voorkeur eh ;).

Ik heb 6 maanden terug ook een nieuwe set gekocht. Ik heb onlangs mijn kamer verbouwd en een eigen subwoofer gemaakt. Ik heb alleen nog niet egt tijd gehad om foto's te maken en hier te plaatsten.

Maar ik hoor ook graag van jullie wat jullie van mijn set vinden. Aankomende week foto's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 23-04 14:59

Harman/Kardon DVD2550s
Karman/Kardon ARV2550s

Infinity center
Klinkt mooi hé! HK & infinity!
ik heb zelf een AVR430 + 2* Reference 81 en 2* Reference 31 en Reference 100 center.
gaat echt mooi (en zeker voor het geld wat het gekost heeft!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Anoniem: 105280 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:24:
[...]
Mja 911GT2 heeft wel gelijk dat hij nog nooit gefaald heeft dat kaartje allen in mijn ogen wat tekort schiet.
Mee oneens, maar ieder zijn ding ;)
Ieder zijn eisen hé...
Mee eens!
Wat jij van installatie staan hebt, heb ik ook niet nodig hoor, ik ben met minder tevreden. Maar het is je goed recht dat te hebben, zoals het ook mijn recht is een beter presterende videokaart te hebben.,
Mee eens!
Anoniem: 115165 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:47:
Ik vind je set egt prachtig!. sorry maar ik vind je meubel toch wel een achteruitgang...die vorige vond ik mooier. (ik hou meer van laag, plat, breed) Mja ieder zijn voorkeur eh ;).
Mee eens! :+ Ik ook dat ga ik in mijn set in de nieuwe configuratie ook proberen te bereiken

[ Voor 60% gewijzigd door 911GT2 op 11-05-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:54

Arnold-D

Nad - Feel The Power

................
............
Harman/Kardon DVD2550s
Karman/Kardon ARV2550s

Infinity center

UPC mediabox
haha , handige meubel misschien dat ik dat ook maar is ga doen..
i.p.v een bureau blad..(slaap-kamer)

[ Voor 5% gewijzigd door Arnold-D op 11-05-2006 17:32 ]

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze combinatie van harman/kardon en infinity klinkt idd echt heerlijk...
Het meubel had ik eerst nog staan, maar zo'n breed laag plat ding met een lcd er boven staat echt niet!...
Hiervoor stond het wel mooi met die beeldbuis er op...

Dit wat ik nu in elkaar gezet heb (stenen+glasplaten) was eigenlijk voor tijdelijk bedoeld... ik had toch alles al liggen, dus heb maar ff wat in elkaar gezet.
Maar nu het zo staat vind ik het eigenlijks best wel mooi staan, niemand heeft het ;)

(heb ook even de foto's vervangen in mijn vorige post...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169597

Netjes inderdaad :D Zit er ook aan te denken om een HK (AVR335) i.c.m. Infinity boxen te halen :) Alleen dan de Beta serie :)

Iemand die misschien al in het bezit is van die combinatie? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

@ RSCosworth
waar heb je eigenlijk deze plank vandaan?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/front.jpg
Zoiets zou ik prima kunnen gebruiken, in de opstelling die ik wil gaan realiseren, hij zou alleen wat langer mogen zijn.

Dit is zoals ik de opstelling wil hebben:
KLIK(zal hem vanavond even op mijn eigen webspace zetten, want dit werkt niet echt lekker :z

[ Voor 43% gewijzigd door 911GT2 op 12-05-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Volgens mij komt die plank bij ikea weg, ingeval heb ik wat minder diepere planken bij mij aan de muur staan als boekenplank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik meende gelezen te hebben dat hij hem zelf had gemaakt en de binnenkant hol was. Kan het mishebben natuurlijk. Neemt niet weg dat het dan handig zal zijn om te zeggen waarvan en hoe hij het gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kiddyl schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:01:
Ik meende gelezen te hebben dat hij hem zelf had gemaakt en de binnenkant hol was. Kan het mishebben natuurlijk. Neemt niet weg dat het dan handig zal zijn om te zeggen waarvan en hoe hij het gemaakt heeft.
Klopt helemaal, naja, mn broer heeft hem gemaakt..
Hij heeft bij een meubelmaak-bedrijf gewerkt....

Weet niet precies wat voor houtsoort het is (iig geen mdf of spaanplaat..)
Hij is loodzwaar, dat weet ik wel ;)
Op de buitenkant zit fineer met een geborsteld-staat motief..

Van binnen is hij idd hol, zodat alle snoeren er in weggewerkt kunnen worden.
Hij is overgens niet te koop, mn broer wil hem voor zichzelf hebben..

Dus als je hem wil hebben zal je zelf aan de slag moeten gaan met een zaag en tube lijm :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26232

Van:

[afbeelding]

[afbeelding]

Naar:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat is er allemaal te zien?

Harman/Kardon DVD2550s
Karman/Kardon ARV2550s

Infinity center

UPC mediabox
Het idee met glas is zeker wel goed, alleen met wat mooiere stenen komt het beter uit denk ik. Tenzij je het natuurlijk zelf al mooie stenen vind, ieder z'n smaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit is wel heel natuurlijk..... ze komen zo de tuin uit... :+

maar je heb wel gelijk..... het idee is leuk, uitvoering kan beter...

Alleen het staat net.... dus het blijft nog wel ff zo staan, misschien binnekort maar ff kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Laatst online: 22-04 13:25
Anoniem: 53287 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:25:
dit is wel heel natuurlijk..... ze komen zo de tuin uit... :+

maar je heb wel gelijk..... het idee is leuk, uitvoering kan beter...

Alleen het staat net.... dus het blijft nog wel ff zo staan, misschien binnekort maar ff kieken
Ik vind het heel fraai staan moet ik zeggen!

Cornelis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Laatst online: 02-04 14:13

cky

ik ben niet echt een geweldige fotograaf zoals je ziet

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/5049/vooraanzicht0lu.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/5049/vooraanzicht0lu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/7536/achteraanzicht3rz.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/7536/achteraanzicht3rz.jpg

ik weet niet of de foto's het hier zo blijven doen, maar wat zien we.

mijn veel te grote boxen voor een veel te klein kamertje

6.1

4 x infinity ref 61mkII
2 x infinity ref100mkII
pioneer ax3 thx 7.1 reciever
pioneer dv656A superaudio en dvd speler
canton subwoofer actief aangesloten dmv extra versterker.
en die witte subwoofer is mijn nachtkastje :P niet aansloten dus.

en wat ben ik aan het kijken?

Terminator II ultimate edition in 6.1 dts-matrix

ervaringen met 6.1 ook al staat de box 50 cm van mijn hoofd af en is het niet een al te grote kamer vind ik het toch zeker de moeite waard, vooral als je weet wat ik voor die laatste center heb betaald :)

[ Voor 8% gewijzigd door cky op 13-05-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Laatst online: 22-04 13:25
Ok, hier is mijn set dan (na meer dan een jaar kijken vond ik het wel eens tijd worden :):

Overview set:
Afbeeldingslocatie: http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/6EY2952JC1O42DH5/F3Y9535DQ6IQ/JPEG/1147504822/512/akf6
en mijn set in z'n rek:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/6E1NTY76R018/512/p.jpeg

De set is vooral gericht op stereo en bestaat uit:

tuner: Marantz 4000
dvd speler: transgear dvx-500 (met netwerk)
cd speler: nad c542
versterker: thule spirit 100
speakers: JM-Lab Chorus 716S

TV: Sony breedbeeld 82cm (ben het specifieke typenr. even kwijt)

Ik ben er heel tevreden mee, het enige nadeel is dat door de vorm van de kamer de speakers nogal ver uit elkaar staan.

[ Voor 24% gewijzigd door canth op 13-05-2006 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

vind het wel cool..die glasplaten op stenen :D

als het een beeje goed staat, waarom niet =)

deze dan :) http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/nieuw/2.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door gitaarwerk op 13-05-2006 11:45 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169551

Anoniem: 169597 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:46:
Netjes inderdaad :D Zit er ook aan te denken om een HK (AVR335) i.c.m. Infinity boxen te halen :) Alleen dan de Beta serie :)

Iemand die misschien al in het bezit is van die combinatie? >:)
Ik heb die infinity beta's al een half jaar in bezit en ben er erg over te spreken.
Ze bieden een erg mooie en volle klank en gaan ook lekker diep.
Ik speel ze i.c.m. een Denon AVR2805.
(2x beta 50 en 1x CS250 beta center, achter 2x visonik e352)
Ik heb in het vorige deel mijn setup gepost, ik dacht op pagina 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169597

Anoniem: 169551 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 12:26:
[...]

Ik heb die infinity beta's al een half jaar in bezit en ben er erg over te spreken.
Ze bieden een erg mooie en volle klank en gaan ook lekker diep.
Ik speel ze i.c.m. een Denon AVR2805.
(2x beta 50 en 1x CS250 beta center, achter 2x visonik e352)
Ik heb in het vorige deel mijn setup gepost, ik dacht op pagina 10.
Netjes :D muchas gracias voor de verwijzing :) Positieve zelfervaringen zijn nooit weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 12:38
Nu we toch bezig zijn met ervaringen over HK en Infinity dan moet ik ook maar even vertellen dat ik ook uitermate tevreden ben.

Ik heb de inmiddels al wat oudere HK AVR 4000 + DVD20 dit icm de Infinity REFERENCE 81 MKII als front.

Prima combi met goed geluid!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Gitaarwerk schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 11:44:
vind het wel cool..die glasplaten op stenen :D

als het een beeje goed staat, waarom niet =)

deze dan :) http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/nieuw/2.jpg
Lekker flexibel ook. Heb je een nieuw apparaat en die is platter -> 1 steen weg, is ie hoger -> steen erbij. :P

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 13-05-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ook hier weer een toevoeging aan de setup. De versterker voor de achterkanalen is klaar, en voorlopig gaat ie de fronts aansturen totdat z'n grote 4-kanaals broer klaar is.

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3694_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3700_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3703_2.jpg

De grotere broer (nu nog leeg) op de achtergrond:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3717_2.jpg

De kleine kast is 3U hoog en 30cm diep, de grote 4U hoog en 40cm diep. Alle kanalen zijn/worden opgebouwd als volledig gescheiden monoversterkers met aparte voedingen. De kleine versterker is zwaar overkill als rear-versterker maar als je het doet moet je 't goed doen :P

Per kanaal hebben de voedingen een kleine 100.000uF buffering opgebouwd uit meerdere relatief kleine elco's, wat voordelen heeft boven enkele grote elco's. Overigens is het plaatje misschien wat misleidend: de zwarte elco's op de prints zijn ook voedingsbuffering en zitten _niet_ in de signaalweg (voor het geval er iemand terecht kromme tenen krijgt bij die gedachte). De ingangen zijn voorlopig XLR maar tulp komt er nog wel bij. Op de ingangen zitten Jensen input transformatoren zodat er geen electrische verbinding tussen de voor en eindversterker is. Instraling van radio- en stoorsignalen is echt volledig geelimineerd.

Maar het allerbelangrijkste: de eindversterker units klinken nogsteeds even goed als dat ze al deden. Ze lopen tot zo'n 80KHz bij -3dB door, hebben een tamelijk minimalistische opbouw en het stereobeeld en de gehele klank zijn dan ook een lust voor het oor :P

Op naar de volgende: de 4-kanaals die met 4 voedingen en 4 prints nog wat steviger uit gaat vallen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36584

Ik begrijp eerlijkheidshalve het grootste deel van wat je uitlegt in je post niet (ligt aan mijn beperkte kennis en niet aan je uitleg hoor :)), maar het ziet er wel prachtig uit Exirion _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Die philips lcd is vet :> Zie je niet veel foto's van. Heb je daar ook nog wat meer pics van? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 20:27

Nik

Das een moie lcd zonder omgevingslampke :P Kopen? 1700 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Exirion schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 21:58:
Ook hier weer een toevoeging aan de setup. De versterker voor de achterkanalen is klaar, en voorlopig gaat ie de fronts aansturen totdat z'n grote 4-kanaals broer klaar is.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De kleine kast is 3U hoog en 30cm diep, de grote 4U hoog en 40cm diep. Alle kanalen zijn/worden opgebouwd als volledig gescheiden monoversterkers met aparte voedingen. De kleine versterker is zwaar overkill als rear-versterker maar als je het doet moet je 't goed doen :P

Per kanaal hebben de voedingen een kleine 100.000uF buffering opgebouwd uit meerdere relatief kleine elco's, wat voordelen heeft boven enkele grote elco's. Overigens is het plaatje misschien wat misleidend: de zwarte elco's op de prints zijn ook voedingsbuffering en zitten _niet_ in de signaalweg (voor het geval er iemand terecht kromme tenen krijgt bij die gedachte). De ingangen zijn voorlopig XLR maar tulp komt er nog wel bij. Op de ingangen zitten Jensen input transformatoren zodat er geen electrische verbinding tussen de voor en eindversterker is. Instraling van radio- en stoorsignalen is echt volledig geelimineerd.

Maar het allerbelangrijkste: de eindversterker units klinken nogsteeds even goed als dat ze al deden. Ze lopen tot zo'n 80KHz bij -3dB door, hebben een tamelijk minimalistische opbouw en het stereobeeld en de gehele klank zijn dan ook een lust voor het oor :P

Op naar de volgende: de 4-kanaals die met 4 voedingen en 4 prints nog wat steviger uit gaat vallen :Y)
Moet er niet iets van een lampje of aan/uitknop op die apparaten?

Verder wel impressive, vooral die 4kanaals ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad

-knip-
Wat betreft de elektro babbel, zal allemaal wel en ik geloof je op je woord. Maar wat ziet je set er weer geweldig uit.
* lord.farquaad is een groot fan van die 'buis'-luidsprekers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-04 16:43
Hee...zie ik daar de beroemde stoeptegel :P

Wat ik zou doen, even bij een grafsteen maker langs gaan, heb ik ook gedaan. Je krijgt zo een paar stukken rest mee en als je heel lief kijkt willen ze de boel ook nog wel voor je op maat zagen. Ziet er een stuk mooier uit al zeg ik het zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zeer mooi spul!

Dit is neem ik aan ook een mooi eindpunt van het upgraden van de eindversterking? Want wat zou je nog meer willen? Ik in ieder geval niets :) (m.u.v. een aan/uit-knop op de voorkant of eventueel op de bovenkant).

In die vierkanaals komen dus ook 4 van die grote ringkern trafo's? Dat wordt een aardig zwaar apparaatje dan >:) Die zou ik niet op dat glas van je meubel zetten.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

El Gravedigger schreef op zondag 14 mei 2006 @ 10:09:
Die philips lcd is vet :> Zie je niet veel foto's van. Heb je daar ook nog wat meer pics van? :P
Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3741_2.jpg

Is inmiddels alweer 15 maanden oud maar de 32PF9966 met Ambilight is uiterlijk identiek :)
lord.farquaad schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:43:
Wat betreft de elektro babbel, zal allemaal wel en ik geloof je op je woord. Maar wat ziet je set er weer geweldig uit.
* Exirion is een groot fan van die 'buis'-luidsprekers
De bedoeling is dat er nog een serieuze sub bij komt (op de groei... in deze kamer zijn m'n fronts al overkill en word ik gek van de staande golven door de beperkte kamerafmetingen) en het is een optie om ook die in een lage brede pijp uit te voeren ;)
Zjosh schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:50:
Hee...zie ik daar de beroemde stoeptegel :P
Ik heb lang geleden al 's contact gezocht met natuursteenhandels die alles op maat voor me konden leveren, maar de stoeptegels hebben z'n charme en persoonlijk vind ik dit prima staan :P
ZiegoM schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:54:
Zeer mooi spul!

Dit is neem ik aan ook een mooi eindpunt van het upgraden van de eindversterking? Want wat zou je nog meer willen? Ik in ieder geval niets :) (m.u.v. een aan/uit-knop op de voorkant of eventueel op de bovenkant).
Ik wil de frontplaten bewust leeg houden. De aan/uit knop zit op de achterkant want in de praktijk staan m'n eindversterkers vrijwel altijd aan en door m'n open meubel kan ik er zo bij aan de achterkant. Wel laat ik de frontplaten misschien nog graveren/frezen :)
In die vierkanaals komen dus ook 4 van die grote ringkern trafo's? Dat wordt een aardig zwaar apparaatje dan >:) Die zou ik niet op dat glas van je meubel zetten.
De kleine versterker is nu 13.5Kg en de grote heeft grotere trafo's en de kast is leeg al een kilo of 12. Ik schat dat het misschien wat meer dan 20Kg wordt. De kleine versterker komt naast de bank te staan en 25Kg durf ik zo in dat meubel te zetten hoor :) Die mag per plank 80Kg dragen, dus 40Kg op een helft is geen probleem.

Overigens zit er na de 4-kanaals versterker nog een toevoeging aan te komen: een killer sub :P Daarvoor ligt al een mooie Focal 27cm woofer klaar (de unit is nieuw tegen de 300 euro en kon 'm voor een leuk prijsje overnemen) en die gaat in een transmission line terecht komen. Dat wordt een flinke kast dus ik hoop dat ik daarna nog ergens kan zitten in m'n kamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 22-04 19:41
Niet alleen de opstelling is prachtig, maar de foto mag er ook zijn. Is er echt eentje om in te lijsten moet ik zeggen.

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5674

Na maanden kijken zelf ook maar eens iets posten:

Afbeeldingslocatie: http://www.doublebee.nl/GoT/IMG_7615.jpg

en voor het overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://www.doublebee.nl/GoT/IMG_7617.jpg

Belangrijkste spullen:
  • Simpele Sony breedbeeld televisie
  • Onkyo TX-SR501e surround versterker
  • B&W Nautilus 804s speakers
  • Sony CDP-XA20ES cd-speler
  • Sony RDR-HX910 dvd-harddisk recorder

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 5674 op 15-05-2006 19:55 . Reden: Foto's verplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prachtige versterker maar wat ben je nou kwijt voor zoiets gezien het zelfbouw is ??
Anoniem: 5674 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:26:

[afbeelding]

en voor het overzicht:

[afbeelding]

Belangrijkste spullen:
Ziet er mooi strak uit hoor! nice :)

Misschien voor me zelf ook een upgrade binnenkort; rears + center speakers!
En laatst nog nieuwe hoofdtelefoon gekocht sennheiser hd 555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
Na lang wikken en wegen de volgende tv gekocht die mijn 2 jaar oude sony 72cm trinitron heeft vervangen.. De Samsung LE-32R72.. Binnenkort zal ik hem aan de muur hangen en dan kan de center (die nu achter de tv ligt wat natuurlijk niet erg optimaal is) weer zijn werk doen.
Evt vragen beantwoord ik graag.
Afbeeldingslocatie: http://proxbox.com/tv%20001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ziet er prima uit Exirion!

Kan je misschien ook wat close-ups maken? Is misschien wel leuk. Ik zou wel een close up van de Jensens willen zien ook.
En was het nu een klasse A bak? Er zitten maar twee torren per kant zoals ik het zie (Welke zijn het? Weet je dat?), maar je hebt wel flinke koelribben. Heeft ie dat echt nodig of is het meer omdat het design van de kast zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 100231 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:04:
Prachtige versterker maar wat ben je nou kwijt voor zoiets gezien het zelfbouw is ??
Moeilijk te zeggen, want het hangt er vanaf hoeveel je precies zelf doet. Bovendien waren de versterkerprints er al enige tijd (die speelden voorheen in een oude kast) en weet ik niet echt wat het aan componenten gekost heeft.

De prints heeft m'n vader nog in het DOS tijdperk (:P) op de PC ontworpen en zelf geproduceerd. Door z'n (vroegere) werk heeft ie daarvoor alles tot z'n beschikking, inclusief alle andere gereedschappen die nodig zijn om zoiets te bouwen. Ik meen me te herinneren dat de FETs destijds per paartje zo'n 70 gulden waren en met de inflatie meegenomen zou dat nu denk ik zo'n 50 euro kunnen zijn (voor stereo 100 dus). Dan de trafo's zo'n 40 euro per stuk, de behuizing is met verzending zo'n 120 euro. De Jensen inputtranformatoren kosten in de US zo'n $60 per stuk, al heb ik ze met 7 tegelijk voor een leuke prijs op de kop kunnen tikken. Met alle componenten, aansluitingen, printplaten e.d. meegerekend schat ik de kosten tussen zo rond de 600 euro, maar misschien is het nog ietsje hoger. Ik kan het eens navragen.

Bij de vierkanaals zijn grotere en duurdere trafo's gebruikt en hoe het kostenplaatje er exact uitziet weet ik niet. Ik heb pa eigenlijk gewoon carte blanche gegeven om zich uit te leven op mijn kosten :+ Maar voor 6 kanalen is een bedrag van totaal tussen de 1500 en 2000 euro niet gek als je bedenkt dat bijvoorbeeld een Arcam P7 van 4500 euro hier nog voor onder doet ;)
zimbab schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:37:
Ziet er prima uit Exirion!

Kan je misschien ook wat close-ups maken? Is misschien wel leuk. Ik zou wel een close up van de Jensens willen zien ook.
En was het nu een klasse A bak? Er zitten maar twee torren per kant zoals ik het zie (Welke zijn het? Weet je dat?), maar je hebt wel flinke koelribben. Heeft ie dat echt nodig of is het meer omdat het design van de kast zo is?
Hij is weer dicht en als je het niet erg vindt laat ik 'm nu aangesloten en dicht ;)

De FETs zijn de tamelijk bekende Hitachi J50 en K135. Inmiddels niet meer gemaakt, maar er zijn Hitachi's die met kleine aanpassingen in het ontwerp als vervanging te gebruiken zijn. Ze kunnen in klasse-A draaien en ik denk dat ik de frontkanalen voor stereomuziek idd in klasse-A laat draaien (dat wordt dus in de grote versterker gedaan). De koeling is aan de ruime kant, maar goed... de kast is gewoon zo gebouwd :)

Die Jensen input trafo's zijn dit soort dingetjes :

Afbeeldingslocatie: http://www.jensen-transformers.com/graphics/photos/M/13k7atb.gif

Type weet ik niet uit m'n hoofd. Ze zitten in de kast tussen de XLR ingangen en de prints in.

[ Voor 29% gewijzigd door Exirion op 14-05-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Exirion schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:40:
Hij is weer dicht en als je het niet erg vindt laat ik 'm nu aangesloten en dicht ;)
Hehehe. Dat dacht ik al wel! Maakt ook niks uit. ;) En ook al zou het mij wel wat uitmaken dan maakt dat jou weer niks uit, dussss...... :P

Ik ben benieuwd of die ingangtrafootjes veel verschil maken. Heb eigenlijk geen flauw benul wat voor oplossing ik er in heb zitten.

Deze week (morgen?) doe ik als het goed is weer een kleine upgrade. Meer info (en foto's) als ik hem ook daadwerkelijk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

zimbab schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:29:
Ik ben benieuwd of die ingangtrafootjes veel verschil maken. Heb eigenlijk geen flauw benul wat voor oplossing ik er in heb zitten.
Ze hebben voor mij een belangrijke functie: het filteren van hoogfrequent-instraling. Er staat hier vlabij een radiozender waar ik helemaal gestoord van werd omdat de zender lekker door m'n muziek heen liep te tetteren. Alleen maatregelen zoals alu-folie als afscheming en het oprollen van de interlinks konden dit goed onderdrukken.

Omdat er helaas een vergunning voor die zender is afgegeven valt daar niks aan te doen, maar die transformatortjes fungeren als electrische ontkoppeling en ook als filter voor hoogfrequent signalen. Op deze manier heb je ook geen last van aardlussen omdat de massa's niet verbonden worden.

Deze week (morgen?) doe ik als het goed is weer een kleine upgrade. Meer info (en foto's) als ik hem ook daadwerkelijk heb.[/quote]
Een tipje van de sluier? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Nee. :+

Jullie mogen de 10 verschillen zoeken........ :P
(Tussen mijn huidige apparaat en degene die hem gaat vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Laatst online: 22:51
Is het eigenlijk makkelijk om een paar rears en een center te vinden die matched met front zuilen?
Bedoel als ik bijvoorbeeld nu mordaunt-short avant 906 koop, kan ik dan laten we zeggen over 5 jaar nog makkelijk rears en een center nieuw vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Van het weekend druk bezig geweest om mijn MCE helemaal netjes weg te werken.
Voorlopig is er een nieuwe kast gekomen (zelf maken is het toch niet geworden, de Ikea had een aantrekkelijke optie voor weinig geld.
Als het goed is komt dinsdag de versterker (een tijdelijke). Tegen de tijd dat alles compleet is zal ik de update's posten. (Fatboy van samsung moet ook nog komen, ik hoop dat ze daar mee opschieten) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zimbab schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:50:
[...]

Nee. :+

Jullie mogen de 10 verschillen zoeken........ :P
(Tussen mijn huidige apparaat en degene die hem gaat vervangen).
Je arcam reciever wordt een processor >:) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Exirion schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:05:
[...]

[afbeelding]

Is inmiddels alweer 15 maanden oud maar de 32PF9966 met Ambilight is uiterlijk identiek :)

[...]
:9 niice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 100231 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:21:
[...]

Je arcam reciever wordt een processor >:) ?
Nee, ik heb geen Arcam en al helemaal geen HT-apparatuur. :P
Maar het is wel een soortgelijke "update" (is wel tweedehands). Zo die dude maar even opbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 09:10

w00Dy

Make soap, not war

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind de behuizing zeer geslaagd, dikke voorplaat ook. Aluminium?
Heb je er toevallig ook een linkje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zimbab schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:36:
[...]

Nee, ik heb geen Arcam en al helemaal geen HT-apparatuur. :P
Maar het is wel een soortgelijke "update" (is wel tweedehands). Zo die dude maar even opbellen.
Oeps ik dacht dat het over exirion ging 8)7 dusjah dan zou ik de upgraden niet weten :p gok nog steeds op processor/reciever oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 100231 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:58:
Oeps ik dacht dat het over exirion ging 8)7
Ik heb nooit een Arcam receiver gehad ;) Het is een AVP700 preamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Exirion schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:37:
[...]

Ik heb nooit een Arcam receiver gehad ;) Het is een AVP700 preamp.
Dr. Strangelove had/heeft de receiver.....lekker overzichtelijk allemaal. Misschien moeten we eens een database maken. Kunnen we ook bijhouden hoe vaak men aan de upgrade gaat en hoe de setjes zich in de loop van de tijd ontwikkelen. :P
Maar ik doe het niet! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zimbab schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:21:
[...]

Dr. Strangelove had/heeft de receiver.....lekker overzichtelijk allemaal. Misschien moeten we eens een database maken. Kunnen we ook bijhouden hoe vaak men aan de upgrade gaat en hoe de setjes zich in de loop van de tijd ontwikkelen. :P
Leuk idee... Maar ik doe het ook niet... Misschien een user-adjustable database...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48706

Word binnenkort ook maar eens tijd om de set van mijn studentenkamertje (eens een keertje niet meer thuiswonende :P) te posten. Moet alleen nog een leuk meubeltje zien te regelen.

Mijn set bestaat uit:
- 2 elac fs 208.2 als front
- denon avr 1801 als preamp en rear versterker
- marantz pm80mk2
- quart 350s als rears
- denon dcd 425, rechtstreeks op de pm80 aangesloten
- tussen cd en pm80 monster m350i
- naar elacs vdhul d352
- naar rears vdhul snowline

En de denon nog met een vivanco optische kabel naar een audigy zs2 notebook.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 48706 op 15-05-2006 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

MikeyMan schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:29:
Misschien een user-adjustable database...?
Dat sowieso. Anders wordt het wel erg lastig allemaal denk ik. Maar ik wil maar even aangeven dat ik zelfs de initiële opzet niet ga doen. :P Ik heb al méér dan genoeg gedaan door met het idee te komen. Dat zie je me op het werk nog niet doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

zimbab schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:21:
[...]

Is het weer iets van Duson?

Daar had jij toch veel mooi/ leuk spul van? :P

Om de verwarring even compleet te maken

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

ZiegoM schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:23:
[...]

Is het weer iets van Duson?

Daar had jij toch veel mooi/ leuk spul van? :P

Om de verwarring even compleet te maken
Ja inderdaad. En ik zal het ook meteen maar verklappen.......mijn geliefde geïntegreerde moet plaats maken voor een voortrap, de C100. Dit omdat ik dus sinds februari een eindversterker heb en dan moet het plaatje even compleet gemaakt worden. Mijn geïntegreerde doet nu ook alleen dienst als voorversterker, maar daar komt dus een echte voor.
Voor de rest ziet die er gewoon hetzelfde uit als mijn geïntegreerde met als enige duidelijke verschillen de koptelefooningang en de IR-ontvanger. De enige interessante foto's zullen dan ook van het interieur zijn.

En het wordt waarschijnlijk aankomende donderdag (daarom verklap ik het nu maar alvast), want eerder kan ik niet bij hem terecht hoor ik net.

[ Voor 5% gewijzigd door zimbab op 15-05-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Anoniem: 5674 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:26:

[afbeelding]

en voor het overzicht:

[afbeelding]

Belangrijkste spullen:
Foto's doen het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:14
He, ik ben op zoek naar een topic over een apart soort speakers. Die werkten met veel ijzerdraadjes over een groot oppervlak gespannen met een hoge spanning (oid).
Maar ik kan ze niet vinden. Het voordeel was dat ze heel plat zijn, maar wel weer groot. Iemand enig idee hoe dat heet, of trefwoorden waar ik op kan zoeken?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.