Gave topic manne en vrouwen, ik heb het zo'n beetje gevolgd en trek hierbij de stoute schoenen aan.
Ik heb niet een zeer dure audiofiele set waar je van watertand maar ikzelf ben erg tevreden. (m'n portemonaie ook.

)
Ik heb nogal een grote woonkamer en heb daarom gekozen voor wat grotere fronts voor een lekkere warme en volle film en muziek ervaring,. (Over de omvang en mijn denkwijze hierover zijn de meningen verschillend, maar ja ik ben ook pas na de aanschaf actief op fora gaan kijken, en ik weet nu inmiddels dat er kleinere speakers zijn die ook een aardig robbertje kunnen boemen.)
Mijn budget lag rond de 2500 euro maar daar ben ik, mede door de aanschaf van bijzaken zoals, speakerkabels en stands aardig overheen geschoten.
Veel verbeteringen heb ik gewoon met goedkope middelen zelf gedaan. Zo heb ik cones gemaakt om de spikes in te zetten. (2 rubberen pc voetjes met een 2 eurocent erin gekit.)
Ik heb m'n dvd speler getweaked. (opengemaakt, loodstrips met kit op de bodem en boven paneel geplakt. Boven het loopwerk een zwart papier geplakt om verstrooing van de laser tegen te gaan.
En ik heb het loopwerk volledig ingepakt met elastische kit om trillingen uit het loopwerk te houden.)
De verzwaring en stabilisering van de DVD speler geven meer detail en rust in het geluid. Kosten 17,50 voor dvd speler en 32 cent voor de spike- voetjes. (handig als je bij een computer groothandel werkt.)
Dit is dus de voorkant je ziet slechts de halve woonkamer.

Dit is dus de receiver en DVD-speler.
Denon AVR2805 7 x 135 watt bij 6 ohm
Yamaha S557 custom modified.

Dit is de Infinity Beta 50 zonder front. 250 Watt input en een bereik van 30hz tot 20khz.
De center speaker is ook van Infinity. (CS250 100 watt 45hz t/m 20khz.)

De achterspeakers: Visonik E352, 100 Watt input 6 ohm. (heerlijke zuivere machientjes.)
Staand op 2 Apollo speakerstands.
Mijn zitplek.
Achter zie je nog mijn computer bureau, waar ik op dit moment zit.

Nog een overzichts foto

Een collectie muziek dvd's, dan heb ik wat te kijken.
Zoals je ziet heb ik geen subwoofer, en ga die ooit nog wel eens kopen.
Ik vind dat er genoeg bas uit de fronts komt. (vergeleken bij wat ik had.)
Als ik over een jaartje aan de sound gewend ben kan ik me nog een keer blij maken met een sub.
Ben ook nog van plan een breedbeeld te kopen, en dat doe ik nog voor het WK voetbal.
Een erg tevreden home cinema bezitter.
[
Voor 16% gewijzigd door
Verwijderd op 02-03-2006 22:03
. Reden: Images verkeerd toegevoegd. ]