Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 43.511 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:54:
[...]

Waarom ga je dan niet voor de concerto's eigenlijk?? Ik vind 500 euro voor iets dat geen geluid produceert nogal duur...
Sommige dingen kunnen toch ook een estetische functie vervullen? Ik zou die stands ook kopen als ik die speakers zou hebben.....ze hóren er gewoon bij vind ik. En je kan ze eventueel ook later nog een keer halen...hoeft niet per sé tegelijk met de speakers zelf. Bovendien is de Concerto echt wel een stuk duurder dan de Concertino inclusief stands.

We hebben het trouwens toch wel over de Domus serie hè? Of ga je de "oude" Concertino tweedehands kopen?

En dan even over mijn aangekondigde upgrade.....die gaat nog heel even niet door. Het ging om een tweedehands Duson A10 eindversterker, maar de winkelier had hem even te leen gegeven aan een klant die met een kapotte Spectral zat. Dus als die Spectral gerepareerd is kan ik de Duson ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:03

Daklem

Audio Nerd

jOzh schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:56:
[...]

B&W heeft dat ook, van die belachelijke prijzen voor hun stands.

Hey maar Daklem, waarom ga je je puur richten op stereo, valt je Arcam set niet te combineren met HT?
Het was prima te combineren, maar vanwege gebrek aan plaats heb ik besloten om mijn HT weg te doen.

Film in stereo incl. subwoofer klonken alsnog erg fijn en vond het lekker klinken.

Upgrades voor stereo zijn minder belastend dan voor je HT set. Dat was ook 1 van de redenen. Uiteindelijk kostenbesparing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:54:
[...]

Waarom ga je dan niet voor de concerto's eigenlijk?? Ik vind 500 euro voor iets dat geen geluid produceert nogal duur...
de concerto's kosten 2.350 per paar. De concertinos incl stands in kleur zwart, 1.450.

Vind ik nogal een groot verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

zimbab schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:33:
[...]

Sommige dingen kunnen toch ook een estetische functie vervullen? Ik zou die stands ook kopen als ik die speakers zou hebben.....ze hóren er gewoon bij vind ik. En je kan ze eventueel ook later nog een keer halen...hoeft niet per sé tegelijk met de speakers zelf. Bovendien is de Concerto echt wel een stuk duurder dan de Concertino inclusief stands.

We hebben het trouwens toch wel over de Domus serie hè? Of ga je de "oude" Concertino tweedehands kopen?
Ik heb het inderdaad over de Domus serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Wil je ze in teak of in het zwart hebben Daklem? Niet dat het veel uitmaakt....beide versies zien er super uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend me nieuwe tv binnen gekregen :)
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/mikespace/homecinema/tv.jpg
JVC AV-28X5BU
Mooie tv, heerlijk beeld. En dat geluid, zit veel meer in dan ik had verwacht.

overzicht foto:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/mikespace/homecinema/overzicht.jpg

Volgende maand ofzo als ik weer geld heb even gaan kijken voor een passend meubel. En een DTS receiver, dat 'dolby surround' van ~8 jaar geleden is 10x nix :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:47:
[...]En een DTS receiver, dat 'dolby surround' van ~8 jaar geleden is 10x nix :P
Ik vraag me af of het echt nuttig is geld uit te geven aan het geluid in zo'n kleine kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
BlackJack schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:15:
[...]

Ik vraag me af of het echt nuttig is geld uit te geven aan het geluid in zo'n kleine kamer.
Je hoeft echt geen grote kamer te hebben om van DTS te kunnen genieten hoor, vraag maar aan Tom Swinnen. Overigens blijft men meestal niet 10 jaar in hetzelfde kamertje wonen :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, ik wil gewoon een mortier achter me kunnen horen fluiten/vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:47:
Idd, ik wil gewoon een mortier achter me kunnen horen fluiten/vallen :P
Bel de landmacht eens. Is je kamer ook meteen een stuk groter :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[afbeelding]
JVC AV-28X5BU

overzicht foto:
[afbeelding]

Volgende maand ofzo als ik weer geld heb even gaan kijken voor een passend meubel. En een DTS receiver, dat 'dolby surround' van ~8 jaar geleden is 10x nix :P
Heeft die VCR van jou (als je dat ding uberhaupt nog gebruikt :? ) geen last van de magnetische straling die van je sub afkomt? Of is die sub magnetisch afgeschermd? Kan me anders voorstellen dat je VCR + de evt band die er in zit dat nit zo leuk zal vinden ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humor :+ Mja dit is meer homebedroom-cinema. Eigenlijk is me kamer erg groot, kwa M² dan :P Hij's erg lang en heel smal. Als ik gasten heb kijken ze toch niet naar de ruimte.. die beginnen meteen naar me sub te kwijlen.
The_Eagle schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:52:
[...]

Heeft die VCR van jou (als je dat ding uberhaupt nog gebruikt :? ) geen last van de magnetische straling die van je sub afkomt? Of is die sub magnetisch afgeschermd? Kan me anders voorstellen dat je VCR + de evt band die er in zit dat nit zo leuk zal vinden ;)
Ja die is afgeschermd. Gebruik em eigenlijk alleen nog maar om tv-geluid naar me receiver te pompen, hoewel me nieuwe tv nu een audio-out heeft word ie eigenlijk overbodig...

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
[afbeelding]
JVC AV-28X5BU

overzicht foto:
[afbeelding]

Slogan voor je kamer:

"Who needs a remote anyway?Everything in control with the touch of you toe!"

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

zimbab schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:36:
Wil je ze in teak of in het zwart hebben Daklem? Niet dat het veel uitmaakt....beide versies zien er super uit!
Teak ziet er heel erg stijlvol uit, maar pianolak zwart is ook wel heel erg mooi!

Ben er dus nog niet helemaal over uit! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Daklem schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:32:
[...]

Teak ziet er heel erg stijlvol uit, maar pianolak zwart is ook wel heel erg mooi!

Ben er dus nog niet helemaal over uit! O+
Pianolak -oei oei, laat kippekop het maar niet horen! ;)

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Mosez schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:20:
[...]

Het worden ook niet zijn speakers, maar die van mij :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mosez schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:20:
[...]

Terecht! ;)

Nee ik heb ze al in zwart pianolak (de concerto's dan) gezien op htforum, maar ik vind ze toch wel enorm veel mooier in teak, wel weer duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:08:
[...]

Terecht! ;)

Nee ik heb ze al in zwart pianolak (de concerto's dan) gezien op htforum, maar ik vind ze toch wel enorm veel mooier in teak, wel weer duurder...
Op zo'n bedrag maakt die 100 euro ook niet meer uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:05

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Momenteel heb ik het volgende als ht:

TV: Philips 28PW5407 70cm scherm, 50hz
Afbeeldingslocatie: http://stud.hro.nl/0771591/ht1.jpg

AUDIO: Creative Inspire digital 5500, 5.1
DVD: Philips DVD 612
Afbeeldingslocatie: http://stud.hro.nl/0771591/ht2.jpg

de rear speakers
Afbeeldingslocatie: http://stud.hro.nl/0771591/ht3.jpg

M'n bed/bank idee. momenteel aan het leren voor tentamen dus vandaar de boeken
Afbeeldingslocatie: http://stud.hro.nl/0771591/ht4.jpg

M'n boxsets staan op dit plankje. CSI, ER en 24.
Afbeeldingslocatie: http://stud.hro.nl/0771591/ht5.jpg

Ik heb aardig wat geld opgespaart ben van plan m'n audio systeem te vervangen. Voor deze speakertjes krijg ik denk ik nog wel 50 euro, dat zou mooi meegenomen zijn.

M'n oog is gevallen op de Harman/Kardon AVR130
Afbeeldingslocatie: http://www.muszakidepo.hu/images/res/avr-130_100_100.jpg

Die wil ik combineren met speakers van JBL:

Voor LF, RF, LR, RR: JBL balboa
Afbeeldingslocatie: http://www.jbl.com/home/products/images/products_large/balboa10.jpg

De JBL balboa voor de Centerspeaker:
Afbeeldingslocatie: http://www.jbl.com/home/products/images/products_large/balboacenter.jpg

En de subwoofer moet ik nog uitkiezen, maar een logische keuze zou natuurlijk zijn, de balboa subwoofer:
Afbeeldingslocatie: http://www.jbl.com/home/products/images/products_large/balboasub.jpg

Eerst moet ik m'n kamer nog gaan verbouwen om dit alles zo mooi op z'n plek te krijgen en ik denk dat ik de muren ook even een likje verf geef. Kamer is nu 3 tinten wit/geel, en dat past wel mooi bij de speakers.

Nog een vraag, receivers ed zijn in het buitenland meestal goedkoper te krijgen dan hier. Ik wil m'n speakers in NL halen, maar het goedkoopste waarvoor ik die receiver heb zien staan is 298 euro.

Weet iemand een online shop in duitsland oid waar deze receiver waarschijnlijk goedkoper is?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Roland_EM25 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:13:

[afbeelding]

[afbeelding]

de rear speakers
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb aardig wat geld opgespaart ben van plan m'n audio systeem te vervangen. Voor deze speakertjes krijg ik denk ik nog wel 50 euro, dat zou mooi meegenomen zijn.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En de subwoofer moet ik nog uitkiezen, maar een logische keuze zou natuurlijk zijn, de balboa subwoofer:
[afbeelding]

Eerst moet ik m'n kamer nog gaan verbouwen om dit alles zo mooi op z'n plek te krijgen en ik denk dat ik de muren ook even een likje verf geef. Kamer is nu 3 tinten wit/geel, en dat past wel mooi bij de speakers.

Nog een vraag, receivers ed zijn in het buitenland meestal goedkoper te krijgen dan hier. Ik wil m'n speakers in NL halen, maar het goedkoopste waarvoor ik die receiver heb zien staan is 298 euro.

Weet iemand een online shop in duitsland oid waar deze receiver waarschijnlijk goedkoper is?
Leuk uitziende speakertjes van JBL, nieuwe serie oid?

Verder kan je voor winkel in duitsland kijken op www.preissuchmachine.de of www.guenstiger.de (guenstiger is in feite preissuchmachine). Succes :)

Overigens is 298 euro volgens mij wel een nette prijs voor die reciever.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Bedankt voor je reactie!

298euro is volgens mij idd de laagste prijs die er is. Geen probleem natuurlijk, als de receiver maar degelijk is. Ik ga er natuurlijk altijd op vooruit als je het vergelijkt met wat ik nu heb!

Die balboa serie is idd een vrij nieuwe serie. Zijn niet eens zo duur, 2 stuks balboa 10 zijn ongeveer 150 euro. Ik ben nog aan het kijken of ik het geld en de ruimte heb om misschien als front deze te kopen:

De balboa 30, standing speaker
Afbeeldingslocatie: http://www.jbl.com/home/products/images/products_large/balboa30.jpg

Een link naar de serie:
http://www.jbl.com/home/products/series.aspx?SerId=BAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:48

-Sander-

///M Powerrrrrr

Wow, die serie is gaaf!!
Waar kan je die oa halen/beluisteren ?

Dat lijkt me wel een mooie set als vervanging van mijn te grote fronts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Een vriend van me heeft de front speakers (balboa 30) bij homecinemastore.nl besteld.
Ik heb ze bij hem beluisterd.
Ik ga morgen even langs de MM rotterdam. Misschien dat ze daar staan, misschien neem ik ze dan wel gelijk mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ZiegoM schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:23:
[...]

Leuk uitziende speakertjes van JBL, nieuwe serie oid?

Verder kan je voor winkel in duitsland kijken op www.preissuchmachine.de of www.guenstiger.de (guenstiger is in feite preissuchmachine). Succes :)

Overigens is 298 euro volgens mij wel een nette prijs voor die reciever.
Als ik daar ga zoeken (zit zelf ook aan een HK setje te denken namelijk) kom ik als goedkoopste toch in NL uit :) Probeer de site van Pick2pay.nl eens. Zitten soms echt ver onder de winkelprijs. HK AVR135 doet daar 377,- ex verzendkosten. ter indicatie: homecinemastore doet voor die zelfde receiver op het moment 466,- Valt reuze mee dus :)
Pick2pay:
Balboa 5.1 set met 2 30'ers: 830,- euro, en die met alleen de kleintjes in 5.1: 689,- euro, beide ex verzend.
homecinemastore: Balboa 5.1 set met 2 30'ers: 1189,- eur, alleen de kleintjes: 741 euro. Wel incl verzendkosten, maar dan nog. Je maakt mij niet wijs dat je voor zon grote balboa set meer dan 360 euro aan verzendkosten kwijt bent ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

The_Eagle schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:32:
[...]

Als ik daar ga zoeken (zit zelf ook aan een HK setje te denken namelijk) kom ik als goedkoopste toch in NL uit :) Probeer de site van Pick2pay.nl eens. Zitten soms echt ver onder de winkelprijs. HK AVR135 doet daar 377,- ex verzendkosten. ter indicatie: homecinemastore doet voor die zelfde receiver op het moment 466,- Valt reuze mee dus :)
Pick2pay:
Balboa 5.1 set met 2 30'ers: 830,- euro, en die met alleen de kleintjes in 5.1: 689,- euro, beide ex verzend.
homecinemastore: Balboa 5.1 set met 2 30'ers: 1189,- eur, alleen de kleintjes: 741 euro. Wel incl verzendkosten, maar dan nog. Je maakt mij niet wijs dat je voor zon grote balboa set meer dan 360 euro aan verzendkosten kwijt bent ;)
Ja, die ken ik ook. Daar had ik mijn vorige receiver vandaan.
Ik heb hem daar in Elst opgehaald, goede service!

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 14-09 10:07
ik heb mijn E90 voor 269 per stuk bij pick2pay gekocht, terwijl ze bij mediamarkt 399 waren en enige wat er bovenop kwam was 30 euro rembourskosten.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier dan mijn setje.

Afbeeldingslocatie: http://66.227.12.197/~so32/tv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://66.227.12.197/~so32/tv2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk een hoek setup, echter zie ik alleen de subwoofer. Waar is de rest ?

@The_Eagle
Voor onegeveer het zelfde 749 euro heb je een Tannoy 5.1 setup met twee fusion 4 zuilen.
Afbeeldingslocatie: http://www.bestekeus.nl/shop/images/fusionset.jpg
Aanbiedingsset bestaande uit:
Fusion 4 ( 2x )
Fusion 1 ( 2x )
Fusion Centre ( 1x )
TS8 Subwoofer ( 1x )
5 jaar garantie van Tannoy Nederland op de onderdelen
Als ik jou was zal ik het in iedergeval overwegen om er een keertje naar te gaan luisteren. Wie weet vind je ze beter klinken. In de aanbiening bij http://www.bestekeus.nl/s...nfo.php/products_id/12455 .

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Hopen dat dat staatslot wat opleverd, kun je er fatsoenlijk geluid bij kopen. :Y)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:02:
Leuk een hoek setup, echter zie ik alleen de subwoofer. Waar is de rest ?
Een subwoofertje. Als je goed kijkt, zie je op de 2e foto een speaker half verscholen achter de tv. Lijkt me een alles-in-één set.
Is dat nou plasma of lcd? Lijkt me plasma, gezien het formaat, maar het blijft gissen. Specs? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door lord.farquaad op 02-02-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niet echt een update... Meer een kleine verbetering... Heb het originele -spuuglelijke- frontdoek van m'n REL Q150 vervangen door wat dichter speakerdoek... Ziet er een stuk beter uit, al zeg ik het zelf... De driver van die rel is namelijk niet om aan te zien...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/i/55K9XPF8205L/512

Heb om de transparantie van het oude speakerdoek te laten zien, het even los op een wit vel gelegd...

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 02-02-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:44
Allereerst: wat een geweldig topic. Heb hier al meerdere malen droom HT sets voorbij zien komen.

Back ontopic:

Uiteraard kijk ik hier niet om alleen te zien wat andere mensen hebben, maar is het de bedoeling dat ik mijn HT droom waar ga maken (al zal dat waarschijnlijk nooit helemaal lukken, je wilt altijd weer meer en beter).

Op dit moment heb ik een simpel setje staan de woonkamer:
Yamaha RX-V357 receiver
Yamaha S557 DVD/CD speler
Yamaha Speaker pack NS-P110 ( :X crap satellietjes)
Sagem DTV decoder (wacht al 4 maanden op de Samsung decoder die Casema heeft beloofd)
Sony KV 28FQ86 100hz breedbeeld tv
(heb nog geen foto's, en het is niet echt een boeiende set)

Ik ga deze set uitbreiden met nieuwe speakers (budget ongeveer €1200,-)
Wat ik hier elke pagina wel lees is: luister de set/speaker voor je hem aanschaft.

Mijn probleem is alleen dat ik geen winkels in de omgeving ken die deze mogelijkheid bieden.
Ik ben woonachtig in Den Haag, het leek mij slim om winkels als Mediamarkt en Modern Electornics links te laten liggen aangezien zij een wat simpel assortiment hebben.
Ik ben wat verder gaan kijken (gouden gids e.d.) maar dan loop je tegen B&O (wat net €10.000 te duur is) of DJ winkels aan.

Wie weet een goed luister/koop adres?
(Uiteraard ben ik bereid buiten Den Haag te gaan shoppen, maar 3 uur reizen wordt me teveel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van de Electro World?
Bij de Block mocht ik mijn xbox meenemen om mijn tv te testen. En Expert is er ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan even langsgaan bij praalder.

www.praalder.nl voor adres enzo. De zaken zijn gevestigd in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij hangt plat tegen de muur met een steun waarbij ik hem naar de eetkamertafel kan draaien (60 graden ongeveer)

Sorry dat ik het zeg maar het geluid is uitstekend.

Het is van boven naar beneden
PS2
UPC digital
Versterker met 6.1 (centerspeaker is de tvboxen geworden, box staat bij de gordijnen)
HDD-DVD recorder

het is een 42" plasma scherm

De steun van vogels is overigens ideaal.
Alles van JVC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:30:
wat vinden jullie van de mijne:

Even uit het hoofd mijn setje:

1 x JVC Plasma Televisie PD-42X50B
1 x JVC DVD Recorder DR-MH30 -> dit is een MH200 geworden
1 x JVC Home Cinema TH-S66
1 x Vogel`s Muurbeugel EFW6345
en nog wat meer vogel's steuntjes.
verder nog een (oude) PS2 erbij
Hier de specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:47:
Je kan even langsgaan bij praalder.

www.praalder.nl voor adres enzo. De zaken zijn gevestigd in Den Haag
Goede tent inderdaad... Heb ik ook m'n speakers vandaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

sinds eergisteren een DVD-speler gekocht :)

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/126/img49941at.th.jpg

- Samsung LE32R41
- Samsung HD850
- Rotel RA-970BX
- 2 * JBL TLX6
- PC zit er ook nog aan
* DVD aangesloten met HDMI kabel
* PC aangesloten met YbYcr kabel (Oid :P)

Ik ben geen fotograaf zo te zien :P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:44
dankjewel voor de snelle reacties.

Tot mijn grote verbazing zitten de 3 van de 5 Praalder winkels in de straat van me school :P .
(heb de straat alleen nog nooit helemaal uitgelopen, is best lange straat).

[ Voor 73% gewijzigd door Erik070 op 02-02-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:31
Erik070 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:34:
Allereerst: wat een geweldig topic. Heb hier al meerdere malen droom HT sets voorbij zien komen.

Back ontopic:

Uiteraard kijk ik hier niet om alleen te zien wat andere mensen hebben, maar is het de bedoeling dat ik mijn HT droom waar ga maken (al zal dat waarschijnlijk nooit helemaal lukken, je wilt altijd weer meer en beter).

Op dit moment heb ik een simpel setje staan de woonkamer:
Yamaha RX-V357 receiver
Yamaha S557 DVD/CD speler
Yamaha Speaker pack NS-P110 ( :X crap satellietjes)
Sagem DTV decoder (wacht al 4 maanden op de Samsung decoder die Casema heeft beloofd)
Sony KV 28FQ86 100hz breedbeeld tv
(heb nog geen foto's, en het is niet echt een boeiende set)

Ik ga deze set uitbreiden met nieuwe speakers (budget ongeveer €1200,-)
Wat ik hier elke pagina wel lees is: luister de set/speaker voor je hem aanschaft.

Mijn probleem is alleen dat ik geen winkels in de omgeving ken die deze mogelijkheid bieden.
Ik ben woonachtig in Den Haag, het leek mij slim om winkels als Mediamarkt en Modern Electornics links te laten liggen aangezien zij een wat simpel assortiment hebben.
Ik ben wat verder gaan kijken (gouden gids e.d.) maar dan loop je tegen B&O (wat net €10.000 te duur is) of DJ winkels aan.

Wie weet een goed luister/koop adres?
(Uiteraard ben ik bereid buiten Den Haag te gaan shoppen, maar 3 uur reizen wordt me teveel)
Dan moet je eff gaan kijken en luisteren bij Praalder :P, die zit in de Theresiastraat . Die verkoopt B&W, Kef enzo.
website: http://www.praalder.nl en http://www.hifi.nl/winkeldetails.php?wid=300

Edit: Oeps, ben net iets te langzaam :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooi spul hier mannen! Ikzelf heb een Denon AVR 3803 surround receiver, die hangt aan een setje Dali speakers. Prachtgeluid! De DVD speler is een Pioneer 575. Uiteraard alles zwart, dat zilverkleurige spul is aan mij niet besteed. Beeld wordt nog gevormd door een 72 cm Panasonic breedbeeld CRT, maar daar gaat na tien jaar eindelijk een keer een Plasma voor komen (waarschijnlijk Pioneer). Bekabeling is voornamelijk Monster Cable, en dan niet de instap-versie ;) Ik zal er snel eens een foto van maken en hier posten, for your viewing pleasure.

Ik zit wel te denken aan projectie. Nu is het zo, dat wil ik dan wel graag in de woonkamer doen, waar mijn apparatuur staat. Denk aan een vierkante woonkamer, met tegen de ene muur het bankstel en de tegenoverliggende muur het audio meubel (laag dressoir, feitelijk) met de apparatuur.

Heb ik een vraag: ik zou dan graag een oprolbaar scherm willen, wat in rusttoestand, niet zichtbaar is. Ergo: qua hoogte niet hoger dan ca. 75cm, zodat de bak tussen het dressoir en de muur kan staan. Dan moet 'ie dus omhoog uitrollen, bij voorkeur met afstandsbediening. Bestaat dit? (ps: voor de beeldvorming: het is dit dressoir, maar dan zwart: http://www.pastoe.nl/gallery/uploads/Base_E06.jpg)

Nog een vraag: is er een beperking aan de lengte van de kabel die tussen de DVD speler en de projector mag? Een snelle rekensom leert dat die kabel tussen de 7 en 8 meter lang zal zijn. Ik kan me voorstellen dat dat enig kwaliteitsverlies oplevert namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 02-02-2006 13:59 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

A. Qonsaides schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:54:
[...]

Dan moet je eff gaan kijken en luisteren bij Praalder :P, die zit in de Theresiastraat . Die verkoopt B&W, Kef enzo.
website: http://www.praalder.nl en http://www.hifi.nl/winkeldetails.php?wid=300

Edit: Oeps, ben net iets te langzaam :z
En niet te vergeten: Dynaudio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:59:
Heb ik een vraag: ik zou dan graag een oprolbaar scherm willen, wat in rusttoestand, niet zichtbaar is. Ergo: qua hoogte niet hoger dan ca. 75cm, zodat de bak tussen het dressoir en de muur kan staan. Dan moet 'ie dus omhoog uitrollen, bij voorkeur met afstandsbediening. Bestaat dit? (ps: voor de beeldvorming: het is dit dressoir, maar dan zwart: http://www.pastoe.nl/gallery/uploads/Base_E06.jpg)
Waarom niet gewoon een oprolbaar scherm aan het plafond...?

Aangezien de zwaartekracht over het algemeen naar beneden is gericht is het iets makkelijker een doek naar beneden te laten dan omhoog te laten zweven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Goed adresje in Den Haag: Olie & Olie: http://www.olie-olie.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
Roland_EM25 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:13:

[afbeelding]

[afbeelding]

de rear speakers
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Verpleegkunde student zie ik :). Grappig.

H/K is zeker een aanrader :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MikeyMan schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:13:
[...]

Waarom niet gewoon een oprolbaar scherm aan het plafond...?

Aangezien de zwaartekracht over het algemeen naar beneden is gericht is het iets makkelijker een doek naar beneden te laten dan omhoog te laten zweven...
Omdat ik hem in opgerolde toestand eigenlijk niet wil zien :) Maar, het plafond is wel een optie, mits de bak waar het scherm in oprolt enigszins om aan te zien is (lees: vooraleerst wit is) :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:40:
[...]

Omdat ik hem in opgerolde toestand eigenlijk niet wil zien :) Maar, het plafond is wel een optie, mits de bak waar het scherm in oprolt enigszins om aan te zien is (lees: vooraleerst wit is) :)
Kijk hier eens naar:

http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=37459

Verlaagd plafond bouwen, kun je gelijk al je kabels en verlichting kwijt, electrisch scherm erin en klaar is kees...

edit:
http://www.projectascreens.nl/pages/index.php?taalCode=NL
http://www.computerpirates.com/

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 02-02-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 18:14
Een nieuwe aanwist :

Afbeeldingslocatie: http://bfdguide.ws/images/bfd.jpg

De Behringer DSP1124P. Om je subwoofer mee af te regelen, exact wat ik nodig had.

Meer info : http://bfdguide.ws/

[ Voor 23% gewijzigd door Theebag op 02-02-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik gebruik daarvoor een zelfontworpen sound feedback controller.
http://members.lycos.nl/comok/Opdracht-MFB-(joram).gif

Geen filters basereflex port, ect nodig om de woofer linear te late klinken, het word realtime gecorigeerd. Ik heb er een keer metingen aan laten verichten en de resoltaat waren zeer posetief, linear geluid, minder vervorming, en de woofer trilt veel minder lang na.
(Dit is wel gemeten met een niet zo goede woofer waardoor die feedback controller makelijk veel kon corigeren wat je in de metingen terug zag.)

Nadeel voor een hoog volumes is erg veel vermogen nodig om de laagste tonen te laten horen, en hij reageerd ook op de luchtdruk veranderingen. De bedoeling is om te controller nog te verbeteren door een subsonic filter aan toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Laat ik dan nog eventjes Rikstoet noemen: http://www.rikstoet.nl

Hebben ze tenminste iets anders dan Kef en B&W ;)
Bijvoorbeeld Amphion en Xavian zijn zeer de moeite waard daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:16:
En ik gebruik daarvoor een zelfontworpen sound feedback controller.
http://members.lycos.nl/comok/Opdracht-MFB-(joram).gif

Geen filters basereflex port, ect nodig om de woofer linear te late klinken, het word realtime gecorigeerd. Ik heb er een keer metingen aan laten verichten en de resoltaat waren zeer posetief, linear geluid, minder vervorming, en de woofer trilt veel minder lang na.
(Dit is wel gemeten met een niet zo goede woofer waardoor die feedback controller makelijk veel kon corigeren wat je in de metingen terug zag.)

Nadeel voor een hoog volumes is erg veel vermogen nodig om de laagste tonen te laten horen, en hij reageerd ook op de luchtdruk veranderingen. De bedoeling is om te controller nog te verbeteren door een subsonic filter aan toe te voegen.
Een subsonic filter zorgt alleen maar voor meer delay en minder diepgang, of jij moet er iets anders mee bedoelen dan de orginele definitie. Een woofer kun je trouwens nooit ''linear'' later klinken met BR. Je kunt wat extra output produceren in het laag, maar dat is het tegenovergestelde van ''linear''. Je zult altijd wat kwaliteit moeten inleveren om extra diepgang te kunnen produceren, met een luidspreker die daar eigenlijk niet geschikt voor is.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

mag ik in dit topic eigenlijk ook om koopadviezen vragen? :9

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoplasm
  • Laatst online: 15-09 21:40
Nog maar eens posten:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35960.0
http://my.hifi.nl/index.php?user=1493

Het hele verhaal met een mooi aantal foto's :7

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/7788/43bz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/4416/17ap1.th.jpg

Edit een plaatje van mijn tijdelijke opstelling, de cd speler is weer weg vanwege de minimale verbetering op mijn oude Philips cd speler, erg jammer, nu maar eens proberen icm een Marantz CD7300 / 5400 OSE.

Afbeeldingslocatie: http://img491.imageshack.us/img491/2203/26xm.th.jpg

Specs:
Marantz SR6200
Marantz DV6200
Klipsch reference RB-15
Klipsch reference RC-25
Klipsch reference RS-25
Philips CD618

Kabel:
Ixos 105 met wbt pluggen tussen DV en SR.
Dikke blauwe draad tussen CD en SR (tijd voor vervanging).
Vivanco performance scartflex.
Monster Z1R voor en center.
Oehbach 2x1.5mm achter.

(HT)PC:
AMD 64 3400+.
Asus moederbord.
1024 mb Corsair xms (2x 512).
36 GB 10.000RPM Raptor.
250 GB Maxtor diamond max 10 16mb cache (opslag).
Plextor PX 504-A / PX116-A.
Asus 6800GT (zalman geruisloos gekoeld).
Audigy geluidskaart.
Philips 170c lcd monitor.
Logitech X320.

[ Voor 79% gewijzigd door Dracoplasm op 03-02-2006 11:25 ]

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Da's de eerste keer dat ik een Senseo in een hi-fi set zie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet lullig bedoeld en wil niet nog 1x een flamewar ontketenen, maar deze winkel zegt dat ie een gekwalificeerde BOSE dealer is (need I say more?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:01:
[...]

Niet lullig bedoeld en wil niet nog 1x een flamewar ontketenen, maar deze winkel zegt dat ie een gekwalificeerde BOSE dealer is (need I say more?)...
Nou, wel lullig bedoeld... Wat wil je hier nu in godsnaam mee zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

offtopic:
Kun je je wat verduidelijken voor de beginners like me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:04:
[...]

offtopic:
Kun je je wat verduidelijken voor de beginners like me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

DracoplasM64 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:04:
Nog maar eens posten:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35960.0
http://my.hifi.nl/index.php?user=1493

Het hele verhaal met een mooi aantal foto's :7

Overzicht:
[afbeelding]

[afbeelding]
................
Logitech X320.[/i]
Waarom zet je je lcd-tv niet tussen het rijtje ? :) Het is een acer xx" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 02:23:
Een subsonic filter zorgt alleen maar voor meer delay en minder diepgang, of jij moet er iets anders mee bedoelen dan de orginele definitie. Een woofer kun je trouwens nooit ''linear'' later klinken met BR. Je kunt wat extra output produceren in het laag, maar dat is het tegenovergestelde van ''linear''. Je zult altijd wat kwaliteit moeten inleveren om extra diepgang te kunnen produceren, met een luidspreker die daar eigenlijk niet geschikt voor is.
Tuurlijk klinkt een beter luidspreker beter, maar waar het in dit geval omgaat gaat is dat je door slecht een FB controller van 10 euro de huidige woofer een stuk beter kan laten klinken.

"maar dat is het tegenovergestelde van linear"
Dat geld inderdaard voor de uitsturing van de versterker, maar de geluid geproduceerd is zeker stuk linear. Jammer dat ik die meting niet had laten afdrukken anders had ik die hier wel gepost.

Subsonic filter, het probleem is dat het verschijnlijk te veel vetraging gaat geven om de FB controller nog goed te laten werken maar ik wil toch kijken of ik daarvoor een oplosing kan vinden of anders plaats ik hem voor de FB controller. Het is de bedoeling om pas de ferquentie's af te gaan filteren onder de 5Hz.
Dat wil niet meteen zeggen dat ze veder geen goede luidsprekers verkopen, het gaat er om wat de klant mooi vinden klinken waardoor het erg verschilt per klant wat er wordt verkocht.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[...]

Ja, en :?
Ze zijn vast wel gekwalificeerd / gecertificeerd dealer van meer merken. klipsch oa, en ze hebben ook Loewe etc.
Ik heb zelf een ITIL-certificering en een Ing. titel.
Maar een titel / certificering / kwalificering zegt meer iets over wat je gedaan hebt dan over wat je kunt :)
Mijn stagebedrijf was authorized SUN reseller...de laatste sun die daar binnen was gekomen was twee jaar voor mijn tijd.....

Just my 2 cts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

ok, laat maar.... :)

[ Voor 99% gewijzigd door Mooody op 03-02-2006 23:09 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoplasm
Bartjuh schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:09:
[...]

Waarom zet je je lcd-tv niet tussen het rijtje ? :) Het is een acer xx" ?
Naja, geen zin in, op zich het mindere onderdeel in mijn ht, ondaks het fantastische beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 14:50
DracoplasM64 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 01:05:
[...]

Naja, geen zin in, op zich het mindere onderdeel in mijn ht, ondaks het fantastische beeld ;)
Maar daar gáát het toch, dat het fantastisch beeld heeft? :) Het gaat niet om het merknaampje wat 'op zit, dus waarom je al je bekende merk stuff wel opnoemt maar de TV niet terwijl hij overduidelijk aanwezig is in je pics snap ik eerlijk gezegd niet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
DracoplasM64 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 01:05:
[...]

Is de center niet erg groot ivm fronts? Of ligt dat aan mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoplasm
@ Abbandon: Ik ben het gewoon vergeten, het gaat mij toch meer om het geluid, en heb geloof ik het type ook niet op htforum of hifi.nl erbij staan :O

Type is gewoon Acer AL2671w, bevalt erg goed, heel erg goed, en dat voor 700 euro.
lowfi schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:16:
[...]

Is de center niet erg groot ivm fronts? Of ligt dat aan mij? :)
Nee, center vind ik persoonlijk prima zo. Al mijn componenten zijn gelijk, gelijke tweeter (+groote) en gelijke woofer (ook qua groote). Dus een beetje richting de 4G (allemaal gelijke luidsprekers, maar dan in onderdelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Kan je mij mischien ook vertellen hoe die kleur heet, en welk merk enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Afbeeldingslocatie: http://img386.imageshack.us/img386/8866/sta702173kd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/1713/sta702184zo.jpg

Vooralsnog niet veel spannende apparatuur. Ben pas verhuist en ben nu druk aan sparen voor een Phillips 32PF9966 met ambilight. Deze zal mooi uitkomen op de gestucte muren.

Vooralnog heb ik een Technics SE-EH760 setje met Dolby Pro-logic staan maar daar kom ook verandering in.

[ Voor 3% gewijzigd door swopdark op 05-02-2006 23:06 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

swopdark schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:07:
http://img386.imageshack.us/img386/8866/sta702173kd.jpg
http://img97.imageshack.us/img97/1713/sta702184zo.jpg

Vooralsnog niet veel spannende apparatuur. Ben pas verhuist en ben nu druk aan sparen voor een Phillips 32PF9966 met ambilight. Deze zal mooi uitkomen op de gestucte muren.

Vooralnog heb ik een Technics SE-EH760 setje met Dolby Pro-logic staan maar daar kom ook verandering in.
Als je img tags om je links doet krijg je het plaatje direct hier te zien, is misschien wat makkelijker ;)

code:
1
[img]link[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Laatst online: 08:09
Ik ben toe aan een nieuwe ht-set. Nu is mijn vraag is het verstandig om 4 Bowers & Wilkins DM-602 S-3 2-WEG 120W te nemen voor front en surround? Of kan ik beter voor de fronts 2 grotere( Bowers & Wilkins DM-603 S-3 VLOER 2.5 WEG 150 W)speakers te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Als je enkel surround hebt ben je beter af met gelijke speakers. Luister je daarentegen ook muziek met je set ben je beter met de vloerstaanders als fronts. Maar dat is mijn mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik ben van mening dat je altijd beter afbent met 2 goede fronts.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Okee, ik zal het meenemen in mijn basluit. Mijn ht zal meer voor films bedoelt zijn. Maar toch, de gedachte dat grotere fronts de voorkeur hadden was al mijn gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ali-a schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:11:
Okee, ik zal het meenemen in mijn basluit. Mijn ht zal meer voor films bedoelt zijn. Maar toch, de gedachte dat grotere fronts de voorkeur hadden was al mijn gedachte.
Bedenk je wel dat de combinatie van grote fronts en kleine rears net iets duurder is dan 4 x DM602 s3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Dat had ik wel ingecalculeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook eerst 4 gelijke speaker, met de gedachten dat dat het beste moetzijn. Nu heb ik grotere B&Ws als front, en dat bevalt toch wel een stuk beter. Er is gewoon meer impact van voor (ook met films dus), ipv de sub die alles maar moet regelen. Ik kan dus ook alleen maar grotere fronts aan raden, achter hoeft niet zoveel power te hebben. (mijn mening..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Heb jij je fronts dan ingesteld als large? Wat voor speakers heb je dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, large. Ik heb B&W 603s3 als front, en kleine missions (type even niet bekend) voor achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:47:
Ik had ook eerst 4 gelijke speaker, met de gedachten dat dat het beste moetzijn. Nu heb ik grotere B&Ws als front, en dat bevalt toch wel een stuk beter. Er is gewoon meer impact van voor (ook met films dus), ipv de sub die alles maar moet regelen. Ik kan dus ook alleen maar grotere fronts aan raden, achter hoeft niet zoveel power te hebben. (mijn mening..)
Het geluid van achteren is meestel niet veel meer dan wat geluidseffecten of omgevingsgeluiden. Het geluid wat uit de fronts komt is een stuk belangrijker. Ik zou best betere speakers hebben achter, want wat ik nu heb is 3x niks. Maar er zijn maar heel weinig films of concerten wat het echt de moeite waard maakt om daarvoor dure dingen neer te zetten.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben pas verhuisd dus heb ik weer een goede reden om mijn simpele home cinema te posten.

Het bestaat uit:
Hyundai 26 inch LCD tv (bevalt uitstekend gekocht voor 550 euro)
Panasonic SA-HT500
Philips dvd recorder
Sony platenspeler
Windows MCE pc (aangesloten op de tv en home cinema set via respectievelijk svideo en analoog audio)

Het is misschien niet super, maar het bevalt mij echt uitstekend. Geluid valt me niks niet tegen ook ben ik erg tevreden over de LCD.

Hier wat fototjes

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ronald-visscher/tv%20enzo/tn_DSCF0008.JPG
De PC
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ronald-visscher/tv%20enzo/tn_DSCF0003.JPG
De stuf
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ronald-visscher/tv%20enzo/tn_DSCF0004.JPG
Totaalplaatje
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ronald-visscher/tv%20enzo/tn_DSCF0005.JPG
Dvd collectie
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ronald-visscher/tv%20enzo/tn_DSCF0012.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:46:
Ik ben pas verhuisd dus heb ik weer een goede reden om mijn simpele home cinema te posten.

Het bestaat uit:
Panasonic SA-HT500
Philips dvd recorder
Sony platenspeler
Windows MCE pc (aangesloten op de tv en home cinema set via respectievelijk svideo en analoog audio)

Het is misschien niet super, maar het bevalt mij echt uitstekend. Geluid valt me niks niet tegen ook ben ik erg tevreden over de LCD.

Hier wat fototjes

[afbeelding]
De PC
[afbeelding]
De stuf
[afbeelding]
Totaalplaatje
[afbeelding]
Dvd collectie
[afbeelding]
Leuke set hoor! Kamer is ook mooi ingericht.

LCD is wel goedkoop. Is deze 2e hands of ergens een goeie aanbieding (zo ja waar? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx!

De lcd komt van Mycom via hun online veiling. Beetje op de gok gekocht toen, maar geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:46:

Het bestaat uit:
Panasonic SA-HT500
Philips dvd recorder
Sony platenspeler

Hier wat fototjes

[afbeelding]
De PC
[afbeelding]
De stuf
[afbeelding]
Totaalplaatje
[afbeelding]
Dvd collectie
[afbeelding]
Mooi tv meubel :+

Verder leuk setje hoor!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.voortman/2.JPG

kabels zijn inmiddels weggewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cougar schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:17:
[...]

Verder leuk setje hoor!

[afbeelding]

Ikea rules!

offtopic:
waarom heb je de receiver erboven op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
marantz past er niet in. Daarnaast staat het wel wat beter vind ik zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik koop binnenkort een Panasonic TX-26LX52F met audiozooi. Hieronder alvast wat plaatjes van deze set :)

Afbeeldingslocatie: http://produkte.panasonic.de/doc/N0900/TX-32LX52F/PICT/tx-32lx52f_9.jpg

Hierbij komt een Harman Kardon DVD-37, AVR-235 receiver en 2 Kef iQ5 speakers.

Afbeeldingslocatie: http://picnic.ciao.com/de/196716.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.harmankardon.com/images/product_large/AVR135.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.progress.nl/productinformatie/illustraties/hifiaudio/kefiq5apple.jpg

Ik ben van mening dat je beter rustig je set speakers kan samenstellen, zodat je op den duur een goede set krijgt i.p.v. direct voor een kant-en-klare 5.1 of 7.1 set te gaan.
Binnenkort een 'real life' foto van dit moois :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 07-02-2006 22:11 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

En ik zit nog te wachten op een telefoontje dat ik onderstaande eindversterker op kan halen. Ik kan niet wachten!!!! :X Ik zal hem ook meteen open schroeven voor wat foto's.....ben wel benieuwd. :9

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/a10.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door zimbab op 07-02-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

zimbab schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:07:
En ik zit nog te wachten op een telefoontje dat ik onderstaande eindversterker op kan halen. Ik kan niet wachten!!!! :X Ik zal hem ook meteen open schroeven voor wat foto's.....ben wel benieuwd. :9

[afbeelding]
Oeh... Duson A 10

Leuk spul hoor! :9
2 x 50watt klasse A

Tweedehands of nieuw?

[ Voor 5% gewijzigd door ZiegoM op 07-02-2006 22:20 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

ZiegoM schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:19:
[...]

Oeh... Duson A 10

Leuk spul hoor! :9
2 x 50watt klasse A

Tweedehands of nieuw?
Tweedehands uiteraard. Duson wordt al een paar jaar niet meer gemaakt helaas. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

zimbab schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:11:
Tweedehands uiteraard. Duson wordt al een paar jaar niet meer gemaakt helaas. ;(
Wat ik er van gezien heb (van jou vooral eigenlijk) ziet er top uit. Schitterend spul :)

Mijn versterkerkasten zijn betaald en inmiddels mijn kant op verzonden. Over een paar weken hoop ik de nieuwe eindversterkers te hebben staan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeeee Zimbab

Very nice maarrr ehhhh ruilen ;) ;) ;)

Afbeeldingslocatie: http://img287.imageshack.us/img287/4236/duson1if.jpg

Welke apparatuur hebt je nu staan van Duson ???

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Damn, prachtig design! Erg robuust, stijlvol, simpel en tijdloos. Wat kost zoiets nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 13:35

Tacoos

i am i

Heeft Femme z'n set-up hier al eens gepost?
Zag wat plaatjes in dit topic en dat ziet er ook leuk uit!
Heeft iemand een link, toevallig?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Barry|IA schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 00:57:
Damn, prachtig design! Erg robuust, stijlvol, simpel en tijdloos. Wat kost zoiets nou?
En dan vergeet je de mooie blauw ledjes er bij :9~ Mooi spul !

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ranzige_pad schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:21:
En dan vergeet je de mooie blauw ledjes er bij :9~ Mooi spul !
Tegenwoordig zitten OVERAL blauwe LEDjes in. Zo veel dat ik de groene displays en LEDs in m'n Arcam spul weer mooi vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Mja bovendien hebben blauwe led vaak het nadeel dat ze zo fel zijn. Ik wou dat ik die van mij kon dimmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een zaak kunne vinden waar ik de Tannoy fusion 2 heb kunne beluisteren in Amsterdam.

Als eerst ben ik de Fusion 2 wezen beluisteren, ik vond ze erg mooi klinken. De klank komt tot ver ik heb kunne horen goed overeen met de oudere serie. Al kan ik dat pas goed bepalen waneer ik ze thuis heb waar ik ze naast de oude model kan beluisteren. Toen ben ik de Fusion 1wezen beluisteren, deze luidsprekers klonken ook erg goed, al was het laag wel wat minder aanwezig. Maar voor een suround luidspreker is dat niet erg.

De fusion 3 stonden anders opgesteld wat het moelijker maakte om goed te beoordelen. Je hoorde duidelijk dat deze luidsprekers zeer laag gaan wat een subwoofer overbodig maakt. Maar het detial in de midde tonen (de stem van de zanger) was minder aanwezig bij deze luidspreker. Ook was het stereo beeld iets minder maar dat kwam verschijnlijk doordat ze wat minder goed waren opgesteld.
Daarna ben ik nog even naar de Dali Concept 2 wezen luisteren, het vielt me op dat bij deze luidspreker de details in het midde geluid (stem van de zanger) ook minder aanweizg was tot zo ver de Fusion 2. Dit is zeker de rede waarom ik Fusion 2 zo mooi vind klinken. Al heb ik wel een versterker die als warm wordt bestempeld (denon 1905).

Ik heb besloten om de Fusion 2 te gaan aanschaffen, de ouder model die ik heb staan mx 2 ga ik gebruiken als center & rear center. En ik neem van iemand de MX 1 over (vergelijkbaar met de fusion 1) die als rears gaan dienen.
De Tannoy MX-Center ga ik weer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cougar schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:17:
[...]

Verder leuk setje hoor!

[...]

Welke speakers zijn dat? Ze zien er leuk uit en ik wil binnen kort wel eens gaan rondkijken naar iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
fronts

center

Prima speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 00:27:
Heeeee Zimbab

Very nice maarrr ehhhh ruilen ;) ;) ;)

[afbeelding]

Welke apparatuur hebt je nu staan van Duson ???
Ik heb nu de PA50 en de CD75 staan. Als ik de A10 eenmaal heb ga ik tzt die ook vervangen door een voortrap met ab (als ik die kan vinden voor een normale prijs) en een CD150 (die jij al hebt). Tuner weet ik nog niet zo......denk het niet eigenlijk. Maar ik heb geen haast met die voortrap en de CD150. Moe m'n geld ook nog aan andere dingen uitgeven enzo. Versterker was nu echter echt wel een keer nodig. Laatst al bijna een C100/B100 gekocht, maar gelukkig niet gedaan, want nu kan ik dus de A10 kopen.
Tacoos schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:06:
Heeft Femme z'n set-up hier al eens gepost?
Zag wat plaatjes in dit topic en dat ziet er ook leuk uit!
Heeft iemand een link, toevallig?
Ziet er errug mooi uit! Maar toch is het meer iets uit een folder dan een gezellig woonhuis vind ik. Er staat (nog) wel erg weinig in. Maar wat er in staat is helemaal toppie! _/-\o_
En hij rijdt ook al BMW......goede smaak die gozer.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.