Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 43.513 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Wat gaat er precies lastig dan? Je kunt je speakers wel zo neerzetten alsof de tv in het midden staat toch?

Of gewoon je raam verplaatsen :P

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:56:
Hoog tijd voor een surround setje.. helaas gaat dat een beetje lastig aangezien de tv links hangt..

[afbeelding]
Welk scherm is dat... een benq 26" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook je scherm 45° draaien en een hoek opsteling neme ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:06:
[...]

Welk scherm is dat... een benq 26" ?
Nee joh een 37" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:56:
Hoog tijd voor een surround setje.. helaas gaat dat een beetje lastig aangezien de tv links hangt..

[afbeelding]
Je kan em aan een arm hangen die je aan de muur monteerd, maar dat je het scherm precies in het midden kan hangen. Als je het scherm dan niet nodig hebt kan je em gewoon de andere kant op buigen.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee joh een 37"
Heb je toevallig de kans gehad hem naast een de 32" van BenQ te zien? Want de lokale verkoper beweert dat de 37" stukken beter zou zijn dan 32", maar ik heb nog geen winkel gevonden waar ze in demo naast elkaar staan.
Anders wel interessante LCD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:14:
[...]

Heb je toevallig de kans gehad hem naast een de 32" van BenQ te zien? Want de lokale verkoper beweert dat de 37" stukken beter zou zijn dan 32", maar ik heb nog geen winkel gevonden waar ze in demo naast elkaar staan.
Anders wel interessante LCD's.
Nee helaas niet, maar het kan best kloppen wat die man zei want de 37" (dv3750) heeft een resolutie van 1920x1080 en de 32" lcd tv's zijn er alleen maar in 1366x768 of in die buurt (naar mijn weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:24:
[...]

Mooie (zware) speaker hoor! En niet al te duur voor wat je krijgt, hoeveel kost hij in nederland, zo'n 2500 euro ofzo??

Veel luisterplezier in ieder geval, je gebruikt hem nu als apart stereo installatie haaks op je home cinema set of niet?
Heb in middels ff mijn huiskamer verbouwd en heb daar voor mijn HTset moeten afbreken die binnen kort weer op gebouwd wordt.

Nieuw prijs van de Ushers zijn 2200 euri de set ik heb ze tweede hands gekocht,
zal binnen kort nieuwe foto's plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm... die Ushers lijken verdacht veel op de Sonus Fabers (of omgekeerd :X )

http://www.sonusfaber.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:25:
[...]

Nee helaas niet, maar het kan best kloppen wat die man zei want de 37" (dv3750) heeft een resolutie van 1920x1080 en de 32" lcd tv's zijn er alleen maar in 1366x768 of in die buurt (naar mijn weten)
tja jammer dat je geen 1080p op dat scherm kunt draaien. Alleen 720p en 1080i net als de 32" varianten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51

sphere

Debian abuser

pokeran schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:36:
tja jammer dat je geen 1080p op dat scherm kunt draaien. Alleen 720p en 1080i net als de 32" varianten..
Het lijkt mij juist een bijzonder fijn scherm, en ik val niet over de 1080p, maar over de zwartheid van het zwart ;) Ik denk echter dat een scherm dat wel 1080p aankan en ook nog eens beter presteert in donkeren scenes een flink ander prijskaartje zal hebben.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:05
Loro schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:25:
Dit is mijn systeem.

Samsung LE26M51B in combinatie met HK AVR135, HK DVD22 en HKTS7. Enkele foto's:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Momenteel staat de center speaker nog gewoon op de grond onder het televisietoestel, maar de plannen voor een zwevend tablet dat door een schrijnwerker gemaakt zal worden en waar zowel center speaker als receiver/dvd player op komen te staan zijn klaar.

edit:

Meer foto's gepost.
Hoe bevalt deze set? Ik lees namelijk zo her en der dat er nog al wat problemen zijn met de DVD 22. Het geluid zou namelijk niet gelijk lopen met het beeld en de DVD-speler zou nog al gevoelig zijn, d.w.z. moeite hebben met sommige DVD's en soms blokken vertonen. Heb jij hier ook last van?

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:20:
mmm... die Ushers lijken verdacht veel op de Sonus Fabers (of omgekeerd :X )

http://www.sonusfaber.com/
Usher heeft wel meer ontwerp features van andere merken "geleend"

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had tussendoor nog even een vraagje over een aantal spikes en rubbers. Ik ben van plan om spikes of rubbers onder mijn speakers te zetten om zo te voorkomen dat mijn ouders beneden last hebben van mijn bass en zodat ik zelf een wat strakkere bass mid/high krijg. Nu zat ik te twijfelen tussen deze gummidempers (5 euro per stuk) Afbeeldingslocatie: http://www.elac.nl/images/AudioSelection/gummi-demper-100mm.JPG
en deze spikes (9 euro per stuk) Afbeeldingslocatie: http://www.elac.nl/images/AudioSelection/gr-kegel+onderl-zw.gif of deze simpele spikes (3 euro per stuk) Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/3000_3999/3000/3000/3005/300589_BB_00_FB.EPS.jpg
ik heb al verschillende topics hierover bezocht maar kom eigenlijk niet echt tot een conclusie of ik nou voor die dempers moet gaan of voor spikes en als ik dan voor spikes zou gaan of het dan nog erg veel uitmaakt of ik die dure of die goedkopere neem. alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:25
Mja, het zit een beetje op het randje van een "kabeldiscussie" maargoed, ik denk dat het behalve een eventueel verschil in productie kwaliteit op het gebied van het geluid geen zak uit gaat maken.

Ik zou zelf gewoon de goedkope nemen dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjoewe op 24-01-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:19:
Mja, het zit een beetje op het randje van een "kabeldiscussie" maargoed, ik denk dat het behalve een eventueel verschil in productie kwaliteit op het gebied van het geluid geen zak uit gaat maken.

Ik zou zelf gewoon de goedkope nemen dus.
ik hoop niet dat dit op een kabeldiscussie gaat lijken want dat was namelijk niet mijn bedoeling het was meer als vraag bedoelt omdat ik een topic erover iets te overdreven vond. ik weet alleen niet waar ik nou beter aan doe spikes of dempers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
spikes zien er mooier uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Idd, gewoon de mooiste nemen (of de meest praktische).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lord.farquaad schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:41:
[...]
Idd, gewoon de mooiste nemen (of de meest praktische).
dus er is geen verschil of ik nou spikes neem of die dempers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:10
Heb eindelijk mn magnat center binnen na een maand, vanavond ff testen met een goeie film en zal binnekort hier wel ff fotos posten :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:45:
[...]

dus er is geen verschil of ik nou spikes neem of die dempers :)
Dat lijkt me een beetje te kort door de bocht. Die dempers die eh, dempen. Spikes koppelen juist. (Aangezien het complete gewicht van de speaker op 4 kleine puntjes komt te rusten wordt de druk op die punten veel groter).

Ook spikes helpen tegen "doordreunen" omdat een speaker minder makkelijk gaat trillen als er een hele hoge druk op die 4 spikes staan. Maar spikes zijn niet in eerste instantie bedoelt om te ontkoppelen.

Tenminste, zo zat het volgens mij. Ik heb zelf overigens spikes, soundcare superspikes. Ook nooit rubberen dempers gehad oid.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e57f574043894b57f33868dd013e78ae/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 24-01-2006 19:10 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:56
okay hier een foto van mijn studenten HC

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/n/c.v.calsteren/hc.jpg

Basis info

Receiver : Denon AVR-1803
TV : 72 cm Finlux
CD : Denon DCD-655
DVD : Pioneer DVD-360
Frons : Dali Blue 2002
Center : Dali Blue C-1000
Rear : Dali Blue - R-1000
Sub : Dali AW-8

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, volgens mij bijna dezelfde smaak ;)

Mijn set:

receiver: Denon AVR-1905
DVD: Pioneer DV360 (wordt nog Denon DVD-1920)
Front: Dali Blue 3003
Center: Dali Concept Center
Surround: Dali Blue 2002
CD: Marantz CD5400

Hoe bevalt die Dali sub eigenlijk? Ik vind hem qua uiterlijk niet mooi, maar wat ik hoorde bij een vriend hebben die Dali subs wel een mooie strakke directe muzikale bas :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

XanderH schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:09:
[...]

Dat lijkt me een beetje te kort door de bocht. Die dempers die eh, dempen. Spikes koppelen juist. (Aangezien het complete gewicht van de speaker op 4 kleine puntjes komt te rusten wordt de druk op die punten veel groter).

Ook spikes helpen tegen "doordreunen" omdat een speaker minder makkelijk gaat trillen als er een hele hoge druk op die 4 spikes staan. Maar spikes zijn niet in eerste instantie bedoelt om te ontkoppelen.

Tenminste, zo zat het volgens mij. Ik heb zelf overigens spikes, soundcare superspikes. Ook nooit rubberen dempers gehad oid.
[afbeelding]
Even over spikes.
Neem 3 ipv 4. Dat staat stabieler en is nog eens goedkoper ook. Met spikes heb je dus zo min mogelijk contact met de vloer waardoor er bijna geen geluid doorgegeven wordt via de grond, maar alleen door de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Nog geen pics, maar wel alvast wat specs. Ik ben bezig met een verhuizing dus nog niet alles staat op hun plek. Als alles staat zal ik ook wel wat piccies schieten :)

tv: Samsung LE40M61B
amp: Denon 2106
dvd: Denon 1920
Speakers: nog geen, zondag ga ik luisteren bij iemand die zijn quad set wegdoet (2x 12L, 2x 11L, 1x L-Center). Sub wordt zelfbouw (ooit :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
die soundcares gaan per 4 als ik het goed heb...

in mijn speakers/stands zitten ook 4 gaatjes dus zou ik er bv 2 met boutjes kunnen doen en 1 plakken ofzo.. beetje kut oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:22:
[...]

Even over spikes.
Neem 3 ipv 4. Dat staat stabieler en is nog eens goedkoper ook. Met spikes heb je dus zo min mogelijk contact met de vloer waardoor er bijna geen geluid doorgegeven wordt via de grond, maar alleen door de lucht.
bedankt voor alle tips ga waarschijnlijk voor 3 spikes per speakers en neem eerst de goedkope zodat ik later altijd nog kan overstappen op mooiere spikes. nogmaal bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Laatst online: 16-02 09:22
Shiver23 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:22:
Idd, 3 is altijd stabiel, ook als je vloer niet perfect vlak is.
Nadeeltje, als je kat het leuk vind om op je luidsprekers te gaan zitten en je jaagt 'm er vanaf, dan valt de luidspreker nogal makkelijk scheef achterover (met 1 spike achter en 2 voor dus). Maar hier zal ik verder niet over uitwijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 22:40
Die soundcares werden idd per 4 verkocht. En mijn speakers hebben gewoon mounting holes voor spikes, 4 stuks dus ook ... ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:58
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:32:
[...]

bedankt voor alle tips ga waarschijnlijk voor 3 spikes per speakers en neem eerst de goedkope zodat ik later altijd nog kan overstappen op mooiere spikes. nogmaal bedankt :)
ligt aan de vloer die je hebt. Heb je een houten vloer (geen parket, maar echt een houten bodem) dan wil je de speakers niet aan de vloer gekoppeld hebben, en kies je dempers. Heb je een betonnen vloer, dan koppel je ze aan de vloer met spikes. Wiakundig gezien zijn drie spikes het stabiels, maar zoals eerder aangegeven kantelen ze wel sneller. De meeste spikes bestaan uit twee delen, onderling met schroefdraad gekoppeld. Je kunt je dus in hoogte verstellen om ze zo perfect waterpas te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-05 12:18

Loro

mozilla is better

Stimpy001 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:54:
[...]

Hoe bevalt deze set? Ik lees namelijk zo her en der dat er nog al wat problemen zijn met de DVD 22. Het geluid zou namelijk niet gelijk lopen met het beeld en de DVD-speler zou nog al gevoelig zijn, d.w.z. moeite hebben met sommige DVD's en soms blokken vertonen. Heb jij hier ook last van?
Het klopt inderdaad dat heel af en toe het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Als het al eens gebeurt is het van heel korte duur en ik heb me er eerlijk gezegd nog niet aan gestoord. Verder werkt mijn DVD 22 perfect en kan ik geen andere problemen melden.

powered by iMac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:20:
Haha, volgens mij bijna dezelfde smaak ;)

Mijn set:

receiver: Denon AVR-1905
DVD: Pioneer DV360 (wordt nog Denon DVD-1920)
Front: Dali Blue 3003
Center: Dali Concept Center
Surround: Dali Blue 2002
CD: Marantz CD5400

Hoe bevalt die Dali sub eigenlijk? Ik vind hem qua uiterlijk niet mooi, maar wat ik hoorde bij een vriend hebben die Dali subs wel een mooie strakke directe muzikale bas :)
Ik heb een Dali AW10 gehad. Deze beviel mij niet echt goed, hij is juist niet geschikt voor muziek (te langzaam). Hij is gewoon niet erg krachtig.

Ik heb daarna een JBL Northridge e250p gehad en die was duidelijk beter.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde graag weten welke muurbeugel je gebruik heb en hoe ver de LCD van de muur komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:18:
[...]

Ik heb een Dali AW10 gehad. Deze beviel mij niet echt goed, hij is juist niet geschikt voor muziek (te langzaam). Hij is gewoon niet erg krachtig.

Ik heb daarna een JBL Northridge e250p gehad en die was duidelijk beter.
Ik heb dan ook de Suite S1.2 gehoord. Ik heb al JBL geluisterd, maar is niet mijn smaak. Voor techno muziek enzo is hij inderdaad beter geschikt, maar als je naar bijv. de akoustische versie van Hotel California van de Eagles dvd "Hell Freezes Over" luistert, maakt hij van een trommel een bom. Veel te overdreven bas.
Dat hij te langzaam is kan een groot nadeel zijn, maar dat hij niet krachtig genoeg is heeft daar vrij weinig mee te maken volgens mij :) Kracht is juist nodig bij heftig filmscenes, ik wil juist een gecontroleerde directe sub. Iemand off-topic tussendoor advies voor +- 300 euro O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:26:
[...]

Ik heb dan ook de Suite S1.2 gehoord. Ik heb al JBL geluisterd, maar is niet mijn smaak. Voor techno muziek enzo is hij inderdaad beter geschikt, maar als je naar bijv. de akoustische versie van Hotel California van de Eagles dvd "Hell Freezes Over" luistert, maakt hij van een trommel een bom. Veel te overdreven bas.
Dat hij te langzaam is kan een groot nadeel zijn, maar dat hij niet krachtig genoeg is heeft daar vrij weinig mee te maken volgens mij :) Kracht is juist nodig bij heftig filmscenes, ik wil juist een gecontroleerde directe sub. Iemand off-topic tussendoor advies voor +- 300 euro O-) ?
Een sterkere versterker ( :+ ) kan een driver beter onder controle houden. Dit merk je vooral bij muziek in minder nadreunen van de bas, de bas is dan strakker. Ik vond dat Dali AW10 gewoon een te klein bemeten versterker had om de 10inch driver onder controle te houden. De JBL e250p was hier al beter in en mijn huidige SVS is er nog beter in.

Onder de 300 euro lijkt mij de e250p toch wel een van de beste subs, als je dit niets vind kan je ook naar MS subwoofers kijken, of doorsparen :)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Een Rel Quake doet het wel leuk. Maar is wel ietsjes duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een MS 309 subje, doet het naar mijn mening ook goed voor zijn geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Pauwl schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:26:
Nog geen pics, maar wel alvast wat specs. Ik ben bezig met een verhuizing dus nog niet alles staat op hun plek. Als alles staat zal ik ook wel wat piccies schieten :)

tv: Samsung LE40M61B
amp: Denon 2106
dvd: Denon 1920
Speakers: nog geen, zondag ga ik luisteren bij iemand die zijn quad set wegdoet (2x 12L, 2x 11L, 1x L-Center). Sub wordt zelfbouw (ooit :P)
Woah. Als Quad L-series bezitter heeft dit natuurlijk mijn aandacht, ben benieuwd wat je ervan vindt. Weet je waarom die persoon de set weg doet?

Als je ervoor kiest om de boel over te nemen raad ik je aan om te proberen de L-sub ergens "op zicht" te regelen. Die integreert heel fraai in deze set.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:09:
[...]

[afbeelding]
Het zal natuurlijk wel beter klinken als je je kabel niet over de grond laat lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 07:30:
[...]

Het zal natuurlijk wel beter klinken als je je kabel niet over de grond laat lopen :+
Maak je geen zorgen, de eerste ACOUSTIC Cable-Raiser CR1000Pro staat net niet op de foto :+

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Nu online
Mosez schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 04:14:
[...]

Woah. Als Quad L-series bezitter heeft dit natuurlijk mijn aandacht, ben benieuwd wat je ervan vindt. Weet je waarom die persoon de set weg doet?

Als je ervoor kiest om de boel over te nemen raad ik je aan om te proberen de L-sub ergens "op zicht" te regelen. Die integreert heel fraai in deze set.
Hoi :)

Wa ik ervan begrepen heb, is de quad een zeer neutrale speaker, daar houd ik wel van dus ik ben benieuwd. Ik heb je set gezien, die is zeer mooi. De jongen wilt zijn set wegdoen omdat het eigenlijk iets teveel is voor zijn (te kleine) kamer, hij wilt liever voorlopig teruggaan naar 2 speakers. De kleur is alleen wel maple, niet mijn favoriete kleur maar het kan me wel veel geld besparen :)

De L-Sub zit er trouwens niet bij, en ik was sowieso eerst van plan zelf een sub te gaan bouwen, mocht dat niets worden (wat niet onmogelijk is :P) dan kan ik tegen die tijd nog wel eens gaan kijken naar de L-Sub.

Ik hou je wel op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de Tannoy Mercury Fusion 2 kan besluisteren in de buurt van Amsterdam ?

Op dit moment heb ik,
1*Tannoy MercuryX Center
2*Tannoy MercuryX 2 als fronts
2*Tannoy luidsprekers als rears.

De Mercury Fasion 2 is de opvolger van de mx2 die ik als fronts wil gaan gebruikten. De specificaties zijn excate het zelfde behalve de afmetingen van de behuizing en de woofers is vervangen voor een iets groter model. Waar het mij omgaat is of ze de zelfde klank hebben als de vorige moddel waardoor ik ze perfect als fronts kan inzetten (en de mx 2 als rears).

De bedrijf waar ik ze van plan bent om aan te schaffen heeft wel luisterruimte's maar dat is in de buurt van Eindhoven wat nogal ver is voor een Amsterdammer :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:52:
Weet iemand waar ik de Tannoy Mercury Fusion 2 kan besluisteren in de buurt van Amsterdam ?

Op dit moment heb ik,
1*Tannoy MercuryX Center
2*Tannoy MercuryX 2 als fronts
2*Tannoy luidsprekers als rears.

De Mercury Fasion 2 is de opvolger van de mx2 die ik als fronts wil gaan gebruikten. De specificaties zijn excate het zelfde behalve de afmetingen van de behuizing en de woofers is vervangen voor een iets groter model. Waar het mij omgaat is of ze de zelfde klank hebben als de vorige moddel waardoor ik ze perfect als fronts kan inzetten (en de mx 2 als rears).

De bedrijf waar ik ze van plan bent om aan te schaffen heeft wel luisterruimte's maar dat is in de buurt van Eindhoven wat nogal ver is voor een Amsterdammer :+ .
Waarom zou je ze willen hebben als ze exact dezelfde klank hebben als je huidige mx2's? Dan is het toch geen upgrade? Of wil je naar 7.1?

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar 5.1 :+
Als rears heb ik op dit moment twee tannoy efx luidsprekers staan die ik nog over had maar die hebben een hele andere klank. Vandaar dat ik een upgrade wil doen waardoor de rears en front wel het zelfde klinken. Ik vermoed dat de Fusion 2 mischien zelfs wat beter klinken (waardoor het stereo geluid ook iets beter wordt) maar wat belangrijk is dat die ook goed in ballans is met me center en rears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:11:
[...]

ja hoor ;)

het is de LG RZ-26LZ55 (dus 26inch)
Het is een goedkoop lcd schermpje, maar het is wel een redelijke beeld kwaliteit zker voor die prijs. Het geluidskwaliteit vindt ik wel erg slecht.. maja dat is bij de meeste lcd schermen, heel blikkerig en geen bass. ik heb hem overigens ook op een sony QS serie receiver aangesloten dus heb er verder geen last van ;)
Hij heeft wel super veel aansluitingen.. S-video, HD-TV ready etc.. Ook zijn de kabels mooi verborgen via een kap zodat de kabel in de poot van het scherm naar beneden lopen.
Ik heb er 799 voor betaald bij de mediamarkt, hij was daar tijdelijk in de aanbieding van 999. verder zie ik hem bij bcc voor rondt de 850 a 900 dacht ik.. en bij webwinkels ook voor 799 en iets lager.
Oeh, de LG RZ-26LZ55 was vorige week in de aanbieding voor 666 euro bij de mediamarkt in hengelo 8) Erg goedkoop dus voor die tv. Heb zelf de 23lz55 voor ongeveer hetzelfde geld gekocht een tijdje terug en die bevalt me erg goed. Aangezien ik het tussendoor als pc-scherm gebruik vind ik 23" groot zat. Als ik vlak achter een 26" ga zitten en ga gamen krijg ik het heen en weer van snel bewegende dingen :9
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lord.farquaad schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:43:
[...]
Idd, 3 is altijd stabiel, ook als je vloer niet perfect vlak is.
Nadeeltje, als je kat het leuk vind om op je luidsprekers te gaan zitten en je jaagt 'm er vanaf, dan valt de luidspreker nogal makkelijk scheef achterover (met 1 spike achter en 2 voor dus). Maar hier zal ik verder niet over uitwijden...
Als je dan toch drie wil gebruiken, en beter dan die bouncing dingen, kijk dan eens naar de self adhesive spikes van soundcare: http://www.soundcare.no/Spikemal-72.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
[schaamteloze crosspost] O-)

Zojuist mn "nieuwe" versterker opgehaald... :) (Ik had hem zaterdag al gekocht, maar had hem nog bij mn vader thuis staan)

Direct maar ff fototje gemaakt..
Afbeeldingslocatie: http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/Yamaha/DSP_E800.JPG

Het is een Yamaha DSP E800.. Een DD/DTS decoder met voor de surround/center kanalen een eigen eindtrap en voor de front kanalen een pre-out, zodat ik voor stereo gewoon mn huidige installatie kan blijven gebruiken.. Een ideale oplossing wat mij betreft.. :)
Alleen jammer dat ze al een poosje niet meer gemaakt worden en ook erg lastig 2e hands te krijgen zijn..

Nu alleen nog achter/center speakers.. :)

Zodra ik alles netjes in een kastje heb post ik nog wel eens pics van de hele installatie..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste reveicers hebben wel preouts. Al snap ik het wel want het isgewoon goedkoper als ze de eindtrappen er niet inbouwen die je toch niet gebruikt. (laten we het helemaal niet over de 7.1 reveicers gaan hebben :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:03

Daklem

Audio Nerd

Mijn nieuwste aanwinst

Arcam A80 integrated amp

Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/8592/imgp1414small5it.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Pauwl schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:28:
[...]

Hoi :)

Wa ik ervan begrepen heb, is de quad een zeer neutrale speaker, daar houd ik wel van dus ik ben benieuwd. Ik heb je set gezien, die is zeer mooi. De jongen wilt zijn set wegdoen omdat het eigenlijk iets teveel is voor zijn (te kleine) kamer, hij wilt liever voorlopig teruggaan naar 2 speakers. De kleur is alleen wel maple, niet mijn favoriete kleur maar het kan me wel veel geld besparen :)

De L-Sub zit er trouwens niet bij, en ik was sowieso eerst van plan zelf een sub te gaan bouwen, mocht dat niets worden (wat niet onmogelijk is :P) dan kan ik tegen die tijd nog wel eens gaan kijken naar de L-Sub.

Ik hou je wel op de hoogte.
Ok, cool. Maple is overigens nog best aardig hoor, Quad vineer en lakproces is echt super (7 lagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Hier mijn audio video set,
op dit moment nog stereo maar dus volgende maand een upgrade naar 5.1 en later nog 6.1.

4 zuilen van 1,07 meter in een kamer van 20m2 lijkt een beetje overdreven maar het lijkt mij geweldig klinken. :9

specs

nu
2x Infinity Reference 61i
canton plus c sub
30 mtr OELBACH 2x2.5 mm2 LS Luidspreker Kabel
JVC rx-32 stereo versterker
technics cd-speler
dual DVD speler
HT-computer via tv-out

wordt volgende maand geupgrade ( heb ik al gekocht maar staat nog in duitsland)

2x Infinity Reference 61i
2x Infinity Reference 61 MK II (bijna dezelfde als 61 i)
1x Infinity Reference 100 MK II center
1x Infinity alpha active sub
1x Pioneer VSX D1011 THX 7.1 Receiver
1x Pioneer DV-737 dvd-speler
1x technics cd-speler
30 mtr OELBACH 2x2.5 mm2 LS Luidspreker Kabel
HT-computer via tv-out

foto's

nu

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/893/overzicht5jg.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/7026/overzicht29re.th.jpg

upgrades

pioneer dv-737
Afbeeldingslocatie: http://dvdhificinema.free.fr/images/materiel/Pionner_DV737.jpg
pioneer vsxd1011-k
Afbeeldingslocatie: http://www.zumi.ch/BilderUpload%5CVSX-D-1011-K.jpg
infinity alpha sub
Afbeeldingslocatie: http://www.watt.sk/_dbimages/clanky/obrazky/315_407.jpg

volgende maand zal ik meer foto's maken wanneer ik alles binnen heb en alles op zijn plaats staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal is een overzichtje maken van wat ik in de kamer heb staan.En als ik zo het huis uit ben hoop ik ook nog is zo een mooie foto the posten als ik hier in het topic heb zien staan.
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/6607/102381lt23c50bu21im.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/8028/davx119qb.th.jpg

Dan heb ik nog een Multi Media PC van de VAio lijn van Sony.
Hoop binnekort de TV te kunnen vervangen voor de Sony Bravia en een goeie projector staat ook nog op me lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:39:
Ik zal is een overzichtje maken van wat ik in de kamer heb staan.En als ik zo het huis uit ben hoop ik ook nog is zo een mooie foto the posten als ik hier in het topic heb zien staan.
[afbeelding]

[afbeelding]

Dan heb ik nog een Multi Media PC van de VAio lijn van Sony.
Hoop binnekort de TV te kunnen vervangen voor de Sony Bravia en een goeie projector staat ook nog op me lijstje.
Je hoopt binnekort je lcd (:?) tv te vervangen voor een nieuwe bravia? :D Wat voor een is het dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb uiteindelijk besloten om de Tannoy Fusion 2 te gaan aanschaffen na goed na een goed advies. De hifi zaak wis me te vertellen dat de klank iets anders is maar dat de klankarkte het zelfde is gebleven tot zover de oude mercury serie.

Hier alvast een voor proefje.
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/tannoy/fusion2/fusion2lrg.jpg
En de oude MX2 die als rearsworde gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://www.stereovideo.cz/old/0010/34.jpg

Ik ben zeer benieuwd welke nou lichter van kleur is (apple vs maple vinyle). En hoe ze zullen klinken, qwa surround zal ik er zeker op vooruit gaan. Al verwacht ik dat de stereo geluid ook iets zal verbeteren. Het is erg jammer dat ze bij me in de buurt niet te luisteren zijn, maar opzich is het niet zo heel erg want je mag van een goed merk kan je wel verwachten dat de verbetering in de nieuwe serie worden gemaakt om de klank nog meer te verbeteren (behalve de magnetiche afschermingen wat van mij echt niet hoefde ;) ).
(Tweedehands waren de mx2 erg slecht te verkrijgen, vaak 3 jaar oud en als je pech heb wat beschadigenen. Voor twee keer zoveel kan ik de fusion2 nieuwe aanschaffen inclusief 5 jaar gerantie.)

Als ik ze binne heb dan laat ik het zeker weten en maak er wel paar foto's van. Normaal kwam Tannoy om de 2 jaar met een nieuwe mecury serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mosez schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 06:59:
[...]

Ok, cool. Maple is overigens nog best aardig hoor, Quad vineer en lakproces is echt super (7 lagen).
Ik vind het juist zo jammer dat alle speakers die tegenwoordig in china worden gefabriceerd zo perse een piano laklaag moeten hebben, ik vind dat verschrikkelijk storend in mijn kamer, en het is behoorlijk snel vies. Jammer van quad en wharfedale (zelfde chinese eigenaar) want het lijken me verder prachtige speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:51:
[...]

Ik vind het juist zo jammer dat alle speakers die tegenwoordig in china worden gefabriceerd zo perse een piano laklaag moeten hebben, ik vind dat verschrikkelijk storend in mijn kamer, en het is behoorlijk snel vies. Jammer van quad en wharfedale (zelfde chinese eigenaar) want het lijken me verder prachtige speakers...
Kwestie van smaak denk ik, ik vind de speakers vooral in zwart erg stijlvol. Gewoon niet met je plakvingers aan zitten en op tijd afstoffen. Net als je donkere hifi-componenten trouwens. En je TV-scherm. De speakers worden overigens geleverd met een paar witte katoenen handschoenen, dus vies hoeven ze helemaal niet te worden.

De Quad L-serie bestaat toch al weer geruime tijd en heeft altijd deze afwerking (met pianolak) gehad. Met Wharfedale heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:58

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Bij deze even een pic van mijn huidige setje.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.m.dijkstra/Pictures/hifi/hifi01_tmb.jpg

Wat is dat?

TV : Philips 28PW9527
Reciever : ARCAM AVR300
DVD : Philips 963SA
Front Sp. : B&W DM630i
Center Sp. : B&W LCR60 S3
Rear Sp. : B&W DM302 (Niet te zien op foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:10
Nadat mn center (Magnat Vector Needle Center 10) eindelijk is aangekomen even wat fotos gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/kamer/Afb086.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/kamer/Afb087.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/kamer/Afb088.jpg

Hij is alleen in de verkeerde kleur geleverd :( De speaker had helemaal zilver moeten zijn, gelukkig is de voorkant wel zilver en valt het niet zo op, ga em ook niet terug sturen want ik heb geen zin om weer zolang te moeten wachten.

Ook nog een nieuwe stoel derbij, zit echt heerlijk:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/kamer/Afb089.jpg

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mosez schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 01:55:
[...]

Kwestie van smaak denk ik, ik vind de speakers vooral in zwart erg stijlvol. Gewoon niet met je plakvingers aan zitten en op tijd afstoffen. Net als je donkere hifi-componenten trouwens. En je TV-scherm. De speakers worden overigens geleverd met een paar witte katoenen handschoenen, dus vies hoeven ze helemaal niet te worden.

De Quad L-serie bestaat toch al weer geruime tijd en heeft altijd deze afwerking (met pianolak) gehad. Met Wharfedale heb ik geen ervaring.
Ik vind het net een piano in het zwart, en het ziet er nogal pimperig eruit, nee ik hoef die aandacht niet zo op mijn speakers, de WAF is ook niet al te hoog als ik mijn vriendin als gemiddelde vrouw mag nemen :) Het is gewoon jammer dat je niet de keuze hebt: of pianolak of niet, zonder is meestal nog goedkoper ook
Freekdernatuur schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:22:

[afbeelding]

Wat is dat?

Leuke set! Jammer dat je geen bijpassende centern meer hebt kunnen krijgen. Hoe klinkt je receiver, daar ga ik denk ik binnenkort ook maar eens luisteren, de verhalen zijn zo enorm postief daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://hakker.hopto.org/temp/kamer/tn_receiver.jpg
Marantz SR-7500

Afbeeldingslocatie: http://hakker.hopto.org/temp/kamer/tn_rest.jpg
Pioneer DVD-656A
Mordaunt Short Genie Center
Xbox en PS2 en oude Sony passive sub (niet aangesloten btw ;) )

Afbeeldingslocatie: http://hakker.hopto.org/temp/kamer/tn_tv.jpg
Sony KV 28FX20

Afbeeldingslocatie: http://hakker.hopto.org/temp/kamer/tn_speaker.jpg
Mordaunt Short Genie Speaker

Afbeeldingslocatie: http://hakker.hopto.org/temp/kamer/tn_subwoofer.jpg
Mordaunt Short Genie Subwoofer

Nog te halen/maken
Zelf te maken AV rack die ik in hoogte kan stellen inclusief demping
Beamer Benq PE-7700
Projecta scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Mooie setjes allemaal op deze pagina!

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekdernatuur schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:22:

[afbeelding]

Wat is dat?

hé, dit is de eerste keer dat ik een foto zie van die speakers. Ik heb (ergens op zolder) dezelfde staan maar dan zonder dat grijze, waar B&W opstaat. B&W staat bij mij gewoon op t zwarte, zullen dat dezelfde type speakers zijn? Ik heb namenlijk geen idee welke type die van mij zijn. Ik heb nu nieuwe B&Ws staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het word geen plasma tv voor mij. Alles ging hier tegelijk kapot, wasdroger enzo. Dus houd ik het nog even op een normale breedbeeld tv. Ik heb de JVC AV-S28X5B besteld en die komen ze dinsdag brengen, dus even wachten nog voor pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:32
Leuke set! Jammer dat je geen bijpassende centern meer hebt kunnen krijgen. Hoe klinkt je receiver, daar ga ik denk ik binnenkort ook maar eens luisteren, de verhalen zijn zo enorm postief daarover.
Over de AVR300 zijn alle recente reviews het eens, en er geldt hetzelfde voor als lange tijd voor de AVR200 gold: een erg goede koop als stereo ook erg belangrijk voor je is, maar als de prioriteit bij HT ligt zijn er beter opties voor veel minder geld te krijgen bij Denon (3806) en Yamaha (RX-V2600). Pioneer noem ik niet omdat je dan wel erg veel inlevert op stereogebied naar mijn mening. Zelfs mijn dealer gaf aan mij als Arcam fan toe dat Arcam wel erg veel extra vraagt op HT gebied terwijl ze qua features erg achterlopen, op HT gebied minder zijn en dat willen compenseren door iets beter te presteren op stereo gebied. Voor hun DVD-spelers geldt trouwens hetzelfde. Klassespul, maar te duur in vergelijking met wat de competitie biedt.

Erg jammer, ik had al mijn spul graag van een merk gehad, maar de portemonnee, het gehoor en het verstand gaan toch boven het gevoel.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-01-2006 17:51 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik al tijden van plan was maar wat er maar nooit van kwam:
een paar foto's plaatsen van mijn HT'tje.

Het is er als zovelen hier 1 met een beperkt budget
Afijn, hier de foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y160/Profion/P1290298.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y160/Profion/P1290300.jpg

Dit is natuurlijk maar de helft van de HT. De zitpositie heb ik niet gefotografeerd want dat is niet echt de moeite waard. (mijn bed) Ook zijn de R+L rears niet bijzonder (sony speakers). Deze voldoen voorlopig maar staan op de nominatie om vervangen te worden voor 9.1's. Als ik in de toekomst het wel de moeite waard vind dan komen er uiteraard nieuwe foto's.

Mijn set:
Receiver: Denon AVR-1905
DVDspeler: Toshiba SD-340E
Luidsprekers: 4x Wharfedale Diamond 9.1 (fronts, center en rear center)
Subwoofer: Wharfedale SW150
Rears: Sony SS-L90V
TV: tweede hands Philipsje (ik droom over een Barco en/of een mooie LCD)

De speakerstands zijn zelfgemaakt en moeten nog wel geverfd worden natuurlijk ;)

ps. De set staat in mijn soort-van-studenten kamer. Er staan ook spullen die niet van mij zijn (dozen en mappen) en het kleurtje op de muur heb ik er ook niet opgekwakt, dus als je dat was opgevallen: ik weet het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:10:

De speakerstands zijn zelfgemaakt en moeten nog wel geverfd worden natuurlijk ;)

ps. De set staat in mijn soort-van-studenten kamer. Er staan ook spullen die niet van mij zijn (dozen en mappen) en het kleurtje op de muur heb ik er ook niet opgekwakt, dus als je dat was opgevallen: ik weet het :+
Kan je eens wat close ups en wat meer info geven hoe je die stands hebt gemaakt? Volgens mij zie ik een pvc buis? Altijd leuk om te zien nl en ik zat er zelf ook aan te denken van zulke stands zelf te maken. Hoe zit het met de stabiliteit trouwens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur
  • Laatst online: 19:58

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:27:
[...]

Ik had eigenlijk juist een nieuwere center gekocht omdat ik toen (2003) dacht dat ik mijn mains zou upgraden naar dezelfde serie. Zoals je ziet loopt dat nog wat anders. Momenteel is de planning na de belastingteruggaaf :*) verder te investeren. Wat het gaat worden weet ik nog niet, wellicht B&W 700 of 800 serie; Quad; Monitor Audio... eerst geld, dan horen we wel weer verder!

Ik ben echt heerlijk tevreden over de Arcam. Het was een upgrade van Yamaha rx-v396rds. Nog geen seconde spijt van gehad. Ik stuur mijn speaker ge-bi-amped aan. Klinkt echt top! (en naast mijn oren willen mijn ogen ook wat!)
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:06:
[...]

hé, dit is de eerste keer dat ik een foto zie van die speakers. Ik heb (ergens op zolder) dezelfde staan maar dan zonder dat grijze, waar B&W opstaat. B&W staat bij mij gewoon op t zwarte, zullen dat dezelfde type speakers zijn? Ik heb namenlijk geen idee welke type die van mij zijn. Ik heb nu nieuwe B&Ws staan.
Bij mij staat bij de speaker terminals achterop dat het een 630 is. Voorop de "stofkap" staat dat het de 600i serie is... Grote kans dat die van jou ook een 600 series is. Ik zou anders even de back catalogue van B&W checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 17:06
Sv3n schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:40:
Ook nog een nieuwe stoel derbij, zit echt heerlijk:
[afbeelding]
Die stoel is gaaf. Ikea, toch?
Is die stoel ook in hoogte verstelbaar? Dan zou het een mooi stoeltje voor bij m'n computer zijn.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:50
rimave schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:39:
[...]

Die stoel is gaaf. Ikea, toch?
Is die stoel ook in hoogte verstelbaar? Dan zou het een mooi stoeltje voor bij m'n computer zijn.
Heb deze ook voor mijn Home Cinema System in het blauw en nope is niet in hoogte verstelbaar en erg laag. Om mee te computeren is dus niet aan te raden, tevens omdat je helemaal naar achteren zit.. (half ligt) Indd Ikea trouwens. :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Afijn, hier de foto's:

[afbeelding]
[afbeelding]

Dit is natuurlijk maar de helft van de HT. De zitpositie heb ik niet gefotografeerd want dat is niet echt de moeite waard. (mijn bed) Ook zijn de R+L rears niet bijzonder (sony speakers). Deze voldoen voorlopig maar staan op de nominatie om vervangen te worden voor 9.1's. Als ik in de toekomst het wel de moeite waard vind dan komen er uiteraard nieuwe foto's.

Mijn set:

Erg gave speakerstands!
Ik heb zelf ook van die DIY stands onder mijn rears zitten.
Ik heb gewoon een 80mm PVC buis zwart gespoten, doppen erop, gevuld met zand, draadeind er doorheen, twee (kersen) meubelplankjes boven en onder.

Die van jou zien er ook wel erg mooi uit met die meegevormde mdf platen en dikkere (120mm?) pvc buis. Alleen inderdaad nog even spuiten!

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahem...

laat ik nou net vandaag op htforum.nl een (beperkte uitleg) hebben gegeven!

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=39209.0

Ik wil ook nog een keer een soort project log maken (heb foto's van verschillende stadia) maar ik wil ze dan eerst helemaal af hebben. :Y)

Oh jah: de stabiliteit is prima. Ik heb bewust de voet groter gemaakt zodat de basis wat breder is dan het bovenste gedeelte. Ik heb ze daarnaast op drie kegels (spikes) staan en ze zijn tot over de helft gevuld met zand. Hierdoor komt het zwaartepunt lager te liggen = stabieler.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
bijna alles binnen nu nog die eindtrap waar ik al 2 maanden op wacht :(

rotel 1068 pre/pro

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/temp/rotel.jpg

wat kabels:

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/temp/kabels.jpg

rel storm 5 subwoofer:

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/temp/rel1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/temp/rel2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afijn, hier de foto's:

[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn set:

Hoe klinkt die Wharfedale SW150? Wat films betreft en wat muziek.
Deze kwam namelijk goed uit een test van "what's hifi" in zijn prijsklasse.
Ik zit er zelf nu ook naar te kijken.
Heeft deze sub een zware versterker nodig? Ik heb zelf een yamaha V450. Zou dat genoeg zijn?

mastermano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

lowfi schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:02:

rotel 1068 pre/pro

[afbeelding]

wat kabels:

[afbeelding]

rel storm 5 subwoofer:

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie spulletjes! :P

Heb je ook foto's van alles op zijn plaats (of gaan die misschien nog komen) :P
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:15:
[...]

Hoe klinkt die Wharfedale SW150? Wat films betreft en wat muziek.
Deze kwam namelijk goed uit een test van "what's hifi" in zijn prijsklasse.
Ik zit er zelf nu ook naar te kijken.
Heeft deze sub een zware versterker nodig? Ik heb zelf een yamaha V450. Zou dat genoeg zijn?

mastermano
Waarschijnlijk is dat een actieve subwoofer (die dus al een versterker ingebouwd heeft). Die kan je dan aan iedere a/v reciever met een subwoofer pre-out hangen. Zoals jouw Yamaha 450.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Nu online
Nu ook in bezit van 2x Quad 12L, 2x 11L en L-center in kleur maple :)
Pics volgens zodra ik tijd heb gehad om alles knap neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
lowfi schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:02:

rotel 1068 pre/pro

[afbeelding]

wat kabels:

[afbeelding]

rel storm 5 subwoofer:

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi spul. Wat gaat er nog meer komen?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Pauwl schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:35:
Netjes, proficiat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pauwl schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:35:
Die van HT-forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk ga ik zaterdag 2 B&W 601's beluisteren. :) Als ze bevallen kan ik eindelijk mijn setup hier eens posten. Bose 201's zijn dat niet echt waard, alhoewel ze voor 2,50 per stuk best goed klinken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Laatst online: 16:40

jOzh

Sweet dude!

Daklem schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 01:02:
Mijn nieuwste aanwinst

Arcam A80 integrated amp

[afbeelding]
* jOzh is jaloers...

Mooi spul man, wil ik ook nog eens naar gaan kijken/luisteren als stereo-aanvulling op m'n (nu nog puur op HT gerichte) set.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Morgen ga ik ergens een kijkje nemen naar een (tweedehands) eindversterker. Als ik die besluit te kopen dan zal ik ook weer wat nieuwe foto's plaatsen, want ik zit ook al weer twee maandjes in een nieuw huisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Metal schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:34:
Waarschijnlijk ga ik zaterdag 2 B&W 601's beluisteren. :) Als ze bevallen kan ik eindelijk mijn setup hier eens posten. Bose 201's zijn dat niet echt waard, alhoewel ze voor 2,50 per stuk best goed klinken. :+
ik was gisteren bij mijn oom en die heeft twee B&W's 703's staan, een B&W ASW1000 sub met nog 2 kleine B&W's 60X (geen idee welke precies) als surrounds en een center (ook geen idee welke)
aangesloten op een yamaha receiver op 8 kanalen (2 kanalen per front, en de rest gewoon 1 kanaal).
Naja ik ben geen audiofiel, maar het klonk wel erg mooi. (alhoewel ik misschien wel geen onderscheid zou kunnen maken tussen jouw bose's en zijn set :P )

[ Voor 30% gewijzigd door randje op 30-01-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 10-09 10:03
703 :9~
Had ik het geld maar ;) Kost al snel 3000€ voor zo'n paar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Barry|IA schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:39:
[...]

Mooi spul. Wat gaat er nog meer komen?
Een rotel 1077 eindtrap en waarschijlijk een andere dvd speler al hoewel ik niet zon zin heb om een berg geld uit te geven aan aan een rotel terwijl binnenkort hd-dvd of br-dvd door zal breken. Tot die tijd doe ik het denk ik maar met een hk dvd22. Ik heb al speakers uit bw 700 serie en een projector plus scherm enzo.

Ik heb nu een nad c373 stereo eindtrap in bruikleen omdat ik al zolang op mijn 1077 wacht :(

Totaal plaatje komt als het wat meer er af uit ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
pokeran schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:39:
[...]

ik was gisteren bij mijn oom en die heeft twee B&W's 703's staan, een B&W ASW1000 sub met nog 2 kleine B&W's 60X (geen idee welke precies) als surrounds en een center (ook geen idee welke)
aangesloten op een yamaha receiver op 8 kanalen (2 kanalen per front, en de rest gewoon 1 kanaal).
Naja ik ben geen audiofiel, maar het klonk wel erg mooi. (alhoewel ik misschien wel geen onderscheid zou kunnen maken tussen jouw bose's en zijn set :P )
Ouch... die 703s verdienen wel wat betere amplificatie dan wat biamping van een AV receiver ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:29:
[...]

Mooie spulletjes! :P

Heb je ook foto's van alles op zijn plaats (of gaan die misschien nog komen) :P

[...]

Waarschijnlijk is dat een actieve subwoofer (die dus al een versterker ingebouwd heeft). Die kan je dan aan iedere a/v reciever met een subwoofer pre-out hangen. Zoals jouw Yamaha 450.
Het is inderdaad een actieve subwoofer, ik zou hem zelf niet nemen voor kamers groter dan 15-20 m2... het is een subtiele subwoofer, dus geen bakbeest maar daardoor wel wat beter in te zetten bij muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jOzh schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:31:
[...]

* jOzh is jaloers...

Mooi spul man, wil ik ook nog eens naar gaan kijken/luisteren als stereo-aanvulling op m'n (nu nog puur op HT gerichte) set.
Jou set is anders ook niet verkeerd met een sr8500, dv 7600 svs sub toch ;)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:45:
[...]

Tuurlijk wel. Je eigen set is altijd verkeerd! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Nieuwe aanwinst:

Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid1098_cf017fd4cd7912d4c85a8b78e21c6ca5.jpg

Denon DA-500

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik zit er zelf over na te denken om ook een Denon DA-500 te kopen.
Is het goed dat ik je via mail een paar vragen hierover stel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Frenkie567 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:17:
[...]

Ik zit er zelf over na te denken om ook een Denon DA-500 te kopen.
Is het goed dat ik je via mail een paar vragen hierover stel? :)
Tuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

jOzh schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:31:
[...]

* jOzh is jaloers...

Ik heb zelfs mijn HT weg gedaan, nudat ik stereo heb...

ik ben zo onder de indruk van dit geluid, dat ik me totaal op stereo ga wijden :)

Mijn volgende en 1 van de laatste upgrades gaat worden:

Sonus Faber Concertino's incl stands. :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Mooie dingen die Sonus Fabers. Die had ik eerst ook op mijn lijstje staan. Jammer dat de stands zo duur zijn, maar ze passen er wel erg goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:45:
Is ook zo ;)
Wat HT betreft ben ik reuze tevreden, maar wat stereo betreft wil ik toch een stapje verder. En ik begreep dat Arcam een handige passthrough mode heeft zodat ik mooi zo'n geintegreerde stereo versterker aan m'n 8500 kan hangen :)
Maar goed, nieuwe tv heeft prioriteit.
zimbab schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:24:
Tuurlijk wel. Je eigen set is altijd verkeerd! :P
Spijker op z'n kop ;)
Nee maar das toch het mooie aan deze hobby, er is zoveel moois te vinden en er blijven altijd mogelijkheden tot upgraden!

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

zimbab schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:02:
Mooie dingen die Sonus Fabers. Die had ik eerst ook op mijn lijstje staan. Jammer dat de stands zo duur zijn, maar ze passen er wel erg goed bij.
Die stands zijn heel erg duur. Die kosten gewoon 500 euro.Maargoed, als ik voor die speakers ga, dan vind ik ook dat die stands erbij moeten, want die maken het plaatje wel af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daklem schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:50:
[...]

Die stands zijn heel erg duur. Die kosten gewoon 500 euro.Maargoed, als ik voor die speakers ga, dan vind ik ook dat die stands erbij moeten, want die maken het plaatje wel af :)
Waarom ga je dan niet voor de concerto's eigenlijk?? Ik vind 500 euro voor iets dat geen geluid produceert nogal duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Daklem schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:50:
[...]

B&W heeft dat ook, van die belachelijke prijzen voor hun stands.

Hey maar Daklem, waarom ga je je puur richten op stereo, valt je Arcam set niet te combineren met HT?

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Daklem schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 00:24:
[...]

Ik heb zelfs mijn HT weg gedaan, nudat ik stereo heb...

ik ben zo onder de indruk van dit geluid, dat ik me totaal op stereo ga wijden :)

Mijn volgende en 1 van de laatste upgrades gaat worden:

Sonus Faber Concertino's incl stands. :9~ O+
Dat zeg ik ook iedere keer tegen mezelf :+

Maar mooie keuze hoor!

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Er is altijd wel een zwakke plek in de keten te vinden :)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.