Mjah, zal wel weer in een kabeldiscussie verzanden, maar ik denk persoonlijk dat zo'n plaatje echt wel minder weerstand heeft dan een stukje kabel... En dat dit weer een van die dingen is die je in een blinde test toch niet merkt...
Gooi de plaatjes in ieder geval niet weg, mocht je geen verschil horen.................
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Wat een waanzin...Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:06:
Yep is iig beter dan zo'n brakplaatje.

Stel als er al een miniem verschil hoorbaar zou zijn door zeer getrainde luisteraars, dan nog is het te zot om het daarom 'brak' te noemen.
Laten we alles aub even in een gezond perspectief zien.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Daarom zei ik er ook maar meteen bij dat het er in ieder geval ook nog mooier uitziet.Cougar schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:41:
het is idd onzin.
heb het net voor de grap eens ff getest met mijn setje. Geluid is hetzelfde
Bovendien is het een aanzienlijk upgrade in de psycho-akoestiek
\_Specs_/
Gratis is het nooit...ZiegoM schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:49:
[...]
Daarom zei ik er ook maar meteen bij dat het er in ieder geval ook nog mooier uitziet.
Bovendien is het een aanzienlijk upgrade in de psycho-akoestiek, en de prijs/kwaliteit verhouding van deze tweak is in ieder geval niet te overtreffen (gratis).
5x 10cm van mijn kabels kost toch al gauw 10 euro
Ik heb mijn plaatjes er ook al tijden tussen uitgehaald, klinkt nu stukken beter...
Verwijderd
Brak in de trand van: lelijk, smakeloos en saai. Maar anyways: wat boeit het, kost toch zo goed als niets (4x 3cm hier).Exirion schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:29:
[...]
Wat een waanzin...
Stel als er al een miniem verschil hoorbaar zou zijn door zeer getrainde luisteraars, dan nog is het te zot om het daarom 'brak' te noemen.
Laten we alles aub even in een gezond perspectief zien.
Psst...je 007 collectie staat niet op volgordeCougar schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:41:
het is idd onzin.
heb het net voor de grap eens ff getest met mijn setje. Geluid is hetzelfde
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Verwijderd
Lekkere upgrade!pokeran schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:46:
Sinds vorige week ben ik in het bezit van m’n nieuwe vriendin. Ze is een Koreaanse en heet LE32R41 (keuze tussen de 41 en 51 was makkelijk, beter verkrijgbaar en ik vond de 41 mooier). We wonen momenteel samen in een studentenkamertje
Mijn tijdelijke opstelling:
- Samsung LE32R41 (wordt binnenkort opgehangen aan de muur)
- 2 * JBL TLX 10 (kan fout zijn)
- Rotel 960BX stereo versterker, (ik hou van dit ding, enige mispunt: geen afstandsbediening)
gekoppeld aan mijn pc:
Athlon64 3000+ venice
X700 vivo (met component verbonden aan de tv)
19" iiyama visionmaster 454
naja niet zo bijzonder
[afbeelding]
[afbeelding]
ennuh hoe groot is jou studenthokje wel niet man hoeveel m2

Verwijderd
Eindelijk ook iemand hier met Monitor Audio Speakers, Bevallen goed heh.Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:51:
Heel verhaal+Foto´s
Heb ze ook sinds oktober, en zal binnenkort nog 2 maal RS6 erbij kopen.
Maar die reciever heeft toch ook een Bi-Amp optie? Waarom sluit je hem dan niet zo aan, hoef je die zogenaamde Brakke plaatjes ook niet te gebruiken.
Vaag eigenlijk je zou toch zeggen dat iets wat massief is beter zou geleiden dan een kabel die gevlochten is.
Bij DC is een plaatje beter, bij AC (geluid) ben je beter met losse kernen.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:13:
[...]
Eindelijk ook iemand hier met Monitor Audio Speakers, Bevallen goed heh.![]()
Heb ze ook sinds oktober, en zal binnenkort nog 2 maal RS6 erbij kopen.
Maar die reciever heeft toch ook een Bi-Amp optie? Waarom sluit je hem dan niet zo aan, hoef je die zogenaamde Brakke plaatjes ook niet te gebruiken.
Vaag eigenlijk je zou toch zeggen dat iets wat massief is beter zou geleiden dan een kabel die gevlochten is.Dat je het mooier vindt is nog tot daar aan toe, maar een hoorbaar verschil daar geloof ik niet zo in.
Dupje schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:15:
[...]
Bij DC is een plaatje beter, bij AC (geluid) ben je beter met losse kernen.

MMMmmmm, ik kan dan wel stoppen met mijn studie elektro

Maargoed GENOEG over kabel discsussie.
Het is iig een zeer zeer fraaie set. mooi bijelkaar gezocht, heeft altijd wel weer wat
Ziet er altijd gelikt uit...
Ik heb het ook geprobeerd, maar vind dat er verdacht weinig hoge tonen over blijven...ConZito schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 08:54:
Ik heb mijn plaatjes er ook al tijden tussen uitgehaald, klinkt nu stukken beter...
hehehe na 6 jaar elektro gestudeerd te hebben snap ik die ook nietB_FORCE schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:47:
[...]
![]()
, bij gelijk stroom is de geleiding opeens anders dan wissel ???
MMMmmmm, ik kan dan wel stoppen met mijn studie elektro![]()
![]()
Maargoed GENOEG over kabel discsussie.
Het is iig een zeer zeer fraaie set. mooi bijelkaar gezocht, heeft altijd wel weer wat
Ziet er altijd gelikt uit...![]()
heb je slaapVerwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:40:
[...]
Lekkere upgrade!
ennuh hoe groot is jou studenthokje wel niet man hoeveel m2
naja upgrade, het enige wat een ge-upgraded is, is de TV. van een jvc 34cm campingmodel naar een lcdTV. Die jvc heeft jaren dienst gedaan en is nu in mn slaapkamer bij mn ouderdlijk huis.
mijn kamer is 7 * 3,3 meter, links een keukenblokje (zit in de 7*3,3) en daarachter een klein badkamertje (buiten de 7*3,3). Naja goed te doen met 1 persoon vind ik
Toen ik het liet zitten sprongen bij mij mijn versterkers in de protection modeOfftrack schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:52:
[...]
Ik heb het ook geprobeerd, maar vind dat er verdacht weinig hoge tonen over blijven...
Zodra mensen het over 'lage tonen' en 'hoge tonen' hebben gaan mijn nekharen al overeind staan. Je bedoelt dat de piano/gitaar in een opname ineens een paar toetsen/snaren mist?Offtrack schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:52:
Ik heb het ook geprobeerd, maar vind dat er verdacht weinig hoge tonen over blijven...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
opzich is met de termen hoge en lage tonen niks mis mee.Exirion schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:14:
[...]
Zodra mensen het over 'lage tonen' en 'hoge tonen' hebben gaan mijn nekharen al overeind staan. Je bedoelt dat de piano/gitaar in een opname ineens een paar toetsen/snaren mist?Mensen die het minst over audio en de achterliggende techniek weten hebben vaak de meest fantastische theorieen over wat ze (denken te) horen
Zo is bv een E (op een gitaar ff simpel, zeggen, frequentie weet ik niet (meer) uit mijn hoofd) een lagere toon dan een A (op 440Hz).
En je mist geen snaren toetsen, of je set moet wel heel belabberd zijn. Het enige wat je kan missen is de boventonen (of ondertonen, maar komt niet vaak voor) van een bepaalde frequentie plus wat bijgeluiden.
maargoed het klopt wel dat de definities lage en hoge tonen enigsionds vaag zijn.
Beter kan je zeggen de hogere frequenties, maargoed das nog vaag.
Dan moet je misschien gaan zeggen de frequenties van 3000 en hoger. Maar frequenties zeggen niks over de klank die je uiteindelijk hoort, enkel ove rhet berijk misschien.
Het gaat puur om welke frequenties precies beter hoorbaar zijn, en welke meerwaarde dit heeft.
[ Voor 21% gewijzigd door B_FORCE op 18-01-2006 13:21 ]
Waarschijnlijk mis jij het grapje..Exirion schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:14:
[...]
Zodra mensen het over 'lage tonen' en 'hoge tonen' hebben gaan mijn nekharen al overeind staan. Je bedoelt dat de piano/gitaar in een opname ineens een paar toetsen/snaren mist?Mensen die het minst over audio en de achterliggende techniek weten hebben vaak de meest fantastische theorieen over wat ze (denken te) horen
Of je moet zelf heel subtiel zijn met grapjes
[ Voor 6% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 18-01-2006 14:58 ]
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Ten eerste was mijn opmerking natuurlijk een poging tot humor.Exirion schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:14:
[...]
Ten tweede begrijp ik nog steeds niet wat er mis zou zijn met de stelling dat de tonen uit een tweeter hoger zijn dan die uit een woofer. In mijn idee gaat jouw verhaaltje eerder over noten dan over tonen.
Maar misschien heb je gelijk en weet ik zo weinig van audio en de achterliggende techniek dat ik de meest fantastische theorieën heb over wat ik denk te horen...
[ Voor 15% gewijzigd door Offtrack op 18-01-2006 15:01 ]
Het sarcasme was overgekomen hoor, maar er zijn er genoeg die zoiets nog serieus menen ook. En dat is waar ik op in gingOfftrack schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:59:
Ten eerste was mijn opmerking natuurlijk een poging tot humor.
Ik vraag jullie mening over het volgende:
Ik heb sinds de lauch een xbox 360.
Maar deze valt nogal uit de toon met zijn wit bij de rest van mijn homecinema set.
Samsung Digitale Decoder
Sony HTP2000
Bij mijn xbox heb ik toen een sticker brushed alluminium erop geplakt en dat stond best aardig. Nu wil ik dus mijn xbox 360 ook beter laten passen bij de rest.
Nu zou ik dus wel graag een faceplate willen gebruiken. Werkt makkelijk en scheelt je het werk van plakken.
Maar ik vraag mij af naar wat voor smaak ik moet kijken. Is zilver degeen voor mij of moet ik gaan wachten/kijken naar (brushed) alluminium of misschien nog iets anders.
Ik wil best foto's plaatsen (heb ik ook al wel eerder gedaan in dit topic) maar ik weet niet of dit verstandig is omdat een monitor nog wel eens een andere indruk geeft van de bron dan dat hij daadwerkelijk is. Ik hoop dus dat er hier mensen zijn die zelf de apparatuur kennen en weten welk 'label' daar op past.
Maar deze valt nogal uit de toon met zijn wit bij de rest van mijn homecinema set.
Samsung Digitale Decoder
Sony HTP2000
Bij mijn xbox heb ik toen een sticker brushed alluminium erop geplakt en dat stond best aardig. Nu wil ik dus mijn xbox 360 ook beter laten passen bij de rest.
Nu zou ik dus wel graag een faceplate willen gebruiken. Werkt makkelijk en scheelt je het werk van plakken.
Ik wil best foto's plaatsen (heb ik ook al wel eerder gedaan in dit topic) maar ik weet niet of dit verstandig is omdat een monitor nog wel eens een andere indruk geeft van de bron dan dat hij daadwerkelijk is. Ik hoop dus dat er hier mensen zijn die zelf de apparatuur kennen en weten welk 'label' daar op past.
Verwijderd
Dat kan toch best? Bij een kabel met een wat hoge impedantie zullen de hoge frequenties minder goed doorgelaten worden, dus een andere geleiding dan wanneer er gelijkspanning op zou staan. Niet zo gek toch?B_FORCE schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:47:
[...]
![]()
Ik heb trouwens ook gewoon de plaatjes ertussen zitten. (B&W 602S3)
Ik heb ook een xbox360 die uit de toon valt bij de rest (zilver/zwart). Stomme van die faceplates is dat het ook echt alleen de face is. Rest blijft gewoon witBanjy schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:05:
Ik vraag jullie mening over het volgende:
Samsung Digitale Decoder
Sony HTP2000
Nu zou ik dus wel graag een faceplate willen gebruiken. Werkt makkelijk en scheelt je het werk van plakken.Maar ik vraag mij af naar wat voor smaak ik moet kijken. Is zilver degeen voor mij of moet ik gaan wachten/kijken naar (brushed) alluminium of misschien nog iets anders.
Verwijderd
volgens mij gaat het hier totaal niet over spanning maar over stroom. een versterker is naar mijn weten nog altijd een stroombronVerwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:40:
[...]
Dat kan toch best? Bij een kabel met een wat hoge impedantie zullen de hoge frequenties minder goed doorgelaten worden, dus een andere geleiding dan wanneer er gelijkspanning op zou staan. Niet zo gek toch?
Euh.. jah das wel gek, Aangezien je het nu over de kabel hebt en niet de wisselspanning of gelijk spanning.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:40:
[...]
Dat kan toch best? Bij een kabel met een wat hoge impedantie zullen de hoge frequenties minder goed doorgelaten worden, dus een andere geleiding dan wanneer er gelijkspanning op zou staan. Niet zo gek toch?
Het enige wat ik me voor kan stellen is dat in extreme omstandigheden de moleculen anders reageren, aangezien die bij wissel "heen en weer" moeten, en bij wisselsspanning niet.
Maargoed zoiets is nauwelijks te meten, laat staan dat je hoort.
Er zit geen verschil tussen wissel of geleikspanning.
[ Voor 7% gewijzigd door B_FORCE op 18-01-2006 18:22 ]
Waar haal je dat vandaan? Een versterker versterkt amplitude oftewel spanning en die spanning blijft in het ideale geval stabiel ongeacht de belasting. Dat betekent dat een versterker een spanningsbron is. Dat de versterker stroom moet kunnen leveren is evident maar dat maakt het geen stroombron.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:14:
volgens mij gaat het hier totaal niet over spanning maar over stroom. een versterker is naar mijn weten nog altijd een stroombron
Dit zou je dus kunnen opvangen door stickers te nemen. Type op ebay maar eens in: Xbox 360 faceplate. Je garantie verloopt er niet mee.lowfi schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:52:
[...]
Ik heb ook een xbox360 die uit de toon valt bij de rest (zilver/zwart). Stomme van die faceplates is dat het ook echt alleen de face is. Rest blijft gewoon wit
Maar een faceplate is voor mij opzich genoeg ik zit er dan toch bijna recht voor en zie het wit van de rest dan toch bijna niet.
Het gaat mij er dus om of silver de kleur is die ik moet hebben of dat ik beter af ben met iets van aluminium...
Verwijderd
Vandaag mijn Jamo Center speaker gehad. Althans, gehad, heb em voor me verjaardag gehad
Dus nog ff paar dagen geduld hebben voordat ik er van mag genieten.
Als ie uitgepakt en wel is zal eindelijk eens wat foto's posten van mijn Ht'tje
Als ie uitgepakt en wel is zal eindelijk eens wat foto's posten van mijn Ht'tje
Verwijderd
Ghehe verkeerde smiley
Redelijk grote studenten kamer dannaja upgrade, het enige wat een ge-upgraded is, is de TV. van een jvc 34cm campingmodel naar een lcdTV. Die jvc heeft jaren dienst gedaan en is nu in mn slaapkamer bij mn ouderdlijk huis.
mijn kamer is 7 * 3,3 meter, links een keukenblokje (zit in de 7*3,3) en daarachter een klein badkamertje (buiten de 7*3,3). Naja goed te doen met 1 persoon vind ik
Een paar weken geleden heb ik het volgende gekocht voor op mijn slaapkamer (zie foto's) en was slechts €125,- kwijt.... Niet op het stof letten
en moet nog even helemaal geinstalleerd worden.
Specs:
receiver: JVC RX-6001R
dvd speler: JVC XV-523
video recorder: JVC HR-S6700
speakerset: Eltax Stargate 5.1

Achteraf was het de set vrij groot voor op de slaapkamer, maar ach ja wat maakt het uit!
Specs:

Achteraf was het de set vrij groot voor op de slaapkamer, maar ach ja wat maakt het uit!
Verwijderd
Hoi .
Maar iig de buren kunnen dan ook mee genieten als de diepte bommen af gaan in de film U-571
Maar iig de buren kunnen dan ook mee genieten als de diepte bommen af gaan in de film U-571
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 21:39 ]
Verwijderd
Het is nl een spoel, het versterkt dus wel degelijk stroom. Vandaar dus stroombronExirion schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:22:
[...]
Waar haal je dat vandaan? Een versterker versterkt amplitude oftewel spanning en die spanning blijft in het ideale geval stabiel ongeacht de belasting. Dat betekent dat een versterker een spanningsbron is. Dat de versterker stroom moet kunnen leveren is evident maar dat maakt het geen stroombron.
Hij levert een zoveel mogelijk stabiele spanning bij een variabele stroom, want die laatste hangt af van de impedantie van de speaker (en de impedantie van een speaker is in hoge mate variabel). Het is toch echt een spanningsbron,Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:33:
Het is nl een spoel, het versterkt dus wel degelijk stroom. Vandaar dus stroombron
[ Voor 8% gewijzigd door Exirion op 19-01-2006 00:37 ]
Verwijderd
Ik denk dat Dupje bedoelt dat de weerstand niet alleen bestaat uit de Ohmse impedantie (dat is een betere benamining), maar er zijn ook zogenaamde complexe impedanties (veroorzaakt door spoelen en capacitors). De totale impedantie = sqrt((Z_spoel)^2+(Z_cap)^2+(Z_Ohm)^2) (als ik de electronica theorie nog goed onthouden heb). Bij DC zijn Z_cap en Z_spoel 0 (de omega is nl. 0) en dus krijg je Z_tot=Z_ohm...B_FORCE schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:47:
[...]
![]()
Uiteraard zijn materiaalconstanten van belang om de invloeden van de spoel/capacitors te bepalen, maar ik heb geen zin om dat uit te zoeken en uit te rekenen (amplitude/fase grafiekjes te maken)
De ohmse weerstand van een condensator is (theoretisch, bij een ideale condensator) oneindig en die van een spoel is afhankelijk van de weerstand van het gebruikte draad (theoretisch 0 dus)..Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 08:56:
[...]
Ik denk dat Dupje bedoelt dat de weerstand niet alleen bestaat uit de Ohmse impedantie (dat is een betere benamining), maar er zijn ook zogenaamde complexe impedanties (veroorzaakt door spoelen en capacitors). De totale impedantie = sqrt((Z_spoel)^2+(Z_cap)^2+(Z_Ohm)^2) (als ik de electronica theorie nog goed onthouden heb). Bij DC zijn Z_cap en Z_spoel 0 (de omega is nl. 0) en dus krijg je Z_tot=Z_ohm...
Uiteraard zijn materiaalconstanten van belang om de invloeden van de spoel/capacitors te bepalen, maar ik heb geen zin om dat uit te zoeken en uit te rekenen (amplitude/fase grafiekjes te maken)
www.teamgenie.nl
[quote]B_FORCE schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:47:
[...]
quote]
Aha, nu komt ook mijn elektronika studie weer 's van pas..
Er is wel verschil in geleiding tussen gelijk en wisselstroom. Bij wisselstroom hebben de electronen namelijk de neiging om aan de buitenkant van de geleider te gaan zitten. Dat heet het skin-effect. Een kabel met veel dunne aders kan op die manier een betere geleiding hebben dan een kabel met één dikke ader (een plaatje metaal is niet anders dan een dikke platgeslagen ader).
Maar.... dit effect zie je alleen bij zeer hoge frequenties en speelt in het audiospectrum helemaal geen rol.
[...]

quote]
Aha, nu komt ook mijn elektronika studie weer 's van pas..
Er is wel verschil in geleiding tussen gelijk en wisselstroom. Bij wisselstroom hebben de electronen namelijk de neiging om aan de buitenkant van de geleider te gaan zitten. Dat heet het skin-effect. Een kabel met veel dunne aders kan op die manier een betere geleiding hebben dan een kabel met één dikke ader (een plaatje metaal is niet anders dan een dikke platgeslagen ader).
Maar.... dit effect zie je alleen bij zeer hoge frequenties en speelt in het audiospectrum helemaal geen rol.
Condensator of spoel?, welke condensator of spoel. De werking van je kabel naar je speakers ?
Die is heeel erg te verwaarlozen, zeker voor zo'n klein stukje van 3 cm.
@ synthdood
Ik had het er net met een huisgenoot over, dat idd in extreme omstandigheden (vooral (hele) hoge frequenties) je dit idd kan krijgen (vertelde ik al eerder). Maar het muziek spectrum is zo klein, en laag dat je daar allemaal niks van merkt.
Maargoed, daarbij komt oook nog dat he tplaatje bv brder is, maar platter, dus de totale oppervlakte zou gelijk kunnen zijn aan een normale speaker kabel.
Daarbij heeft het plaatje ook nog voordell dat het massief is, dat is een speaker kabel niet zo. (zijn in elkaar gevlochten aders).
Maargoed het is sowieso allemaal niet rendabel wat je noemt omdat de afmeting TE klein is om het met het mensenlijk oor waartenmene, en waarschijnlijk alleen met hele precieze meters (een huis tuin keuken multimetertje voldoet daar niet aan
)
Maargoed we zijn weer aan het kabeldiscuseren
Laen we er maar weer over open houde, maar het zit wel diep bij ons
Met set komt er binnnekort ook aan, ga binnekort mijn nieuwe rears fixen...
Nu nog een leuke centre speakers , iemand suggesties (zelfbouw uiteraard
)
Die is heeel erg te verwaarlozen, zeker voor zo'n klein stukje van 3 cm.
@ synthdood
Ik had het er net met een huisgenoot over, dat idd in extreme omstandigheden (vooral (hele) hoge frequenties) je dit idd kan krijgen (vertelde ik al eerder). Maar het muziek spectrum is zo klein, en laag dat je daar allemaal niks van merkt.
Maargoed, daarbij komt oook nog dat he tplaatje bv brder is, maar platter, dus de totale oppervlakte zou gelijk kunnen zijn aan een normale speaker kabel.
Daarbij heeft het plaatje ook nog voordell dat het massief is, dat is een speaker kabel niet zo. (zijn in elkaar gevlochten aders).
Maargoed het is sowieso allemaal niet rendabel wat je noemt omdat de afmeting TE klein is om het met het mensenlijk oor waartenmene, en waarschijnlijk alleen met hele precieze meters (een huis tuin keuken multimetertje voldoet daar niet aan
Maargoed we zijn weer aan het kabeldiscuseren
Laen we er maar weer over open houde, maar het zit wel diep bij ons
Met set komt er binnnekort ook aan, ga binnekort mijn nieuwe rears fixen...
Nu nog een leuke centre speakers , iemand suggesties (zelfbouw uiteraard
[ Voor 82% gewijzigd door B_FORCE op 19-01-2006 10:03 ]
Verwijderd
In een versterker gebeurt een omzetting van energie die zich eerst manifesteert onder de vorm van DC-stroom & spanning energie onder de vorm van een AC-stroom & spanning. Het is dus noch een spanningsbron noch een stroombron. Naargelang de schakeling kan je ofwel spreken van een spanningsversterker of een stroomversterker.Exirion schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:37:
[...]
Hij levert een zoveel mogelijk stabiele spanning bij een variabele stroom, want die laatste hangt af van de impedantie van de speaker (en de impedantie van een speaker is in hoge mate variabel). Het is toch echt een spanningsbron,
Als je in een testlab werkt zou je toch wel moeten weten wat een impedantie is? Of heb ja al altijd met laagfrequente toepassingen gewerkt? Vanaf 100 KHz ofzo moet je toch beginnen te kijken naar impedanties ipv weerstanden.KappeNou schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:55:
[...]
hehehe na 6 jaar elektro gestudeerd te hebben snap ik die ook nietzoizo snap ik dat kabel gedoe niet helemaal, aangezien ik bij een kalibratie lab werk.. werk met calibrators en multimeters van €20K+ en mja het verschil tussen 2 goede kabels van 50 of 200€
zucht.. idd tussen de oren
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 12:31 ]
Ik heb ook weer een upgrade: een nieuwe subwoofer. 
Een SVS PB10-ISD
vanavond waarschijnlijk een foto-tje
Een SVS PB10-ISD
\_Specs_/
Mooi ding, waar zou je die nou vandaan hebben?ZiegoM schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:09:
Ik heb ook weer een upgrade: een nieuwe subwoofer.
Een SVS PB10-ISD
Veel plezier gewenst in ieder geval met je nieuwe sub.
Verwijderd
Nog ff 1 dingetje om alles te complementeren!DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:35:
[...]
De ohmse weerstand van een condensator is (theoretisch, bij een ideale condensator) oneindig en die van een spoel is afhankelijk van de weerstand van het gebruikte draad (theoretisch 0 dus)..
De impedantie van de condensator Z_cap=1/(j*omega*C). Dus omega ->0 = Z-cap ->0
De impedantie van de spoel Z_spoel = j*omega*L. Dus omega->0 = Z_spoel->0.
Bedankt voor je opmerking DuDe. Dankzij jou zijn de basisforumules naar boven gekomen (onder die dikke pak stof van 7 jaar geleden)
Hey dat ziet er wel goed uit, die SUB.
Had zelf mijn oog laten vallen op een REL Quake II, maar dit gaat nog een stukje lager. Ben benieuwd naar je bevindingen/ervaringen.
Had zelf mijn oog laten vallen op een REL Quake II, maar dit gaat nog een stukje lager. Ben benieuwd naar je bevindingen/ervaringen.
PSN: Shiver23
Verwijderd
Dat meubel heb ik ook. Ik ben alleen kwijt hoeveel deze maximaal kan tillen. Weet jij dat misschien?chrissis schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:24:
Een paar weken geleden heb ik het volgende gekocht voor op mijn slaapkamer (zie foto's) en was slechts €125,- kwijt.... Niet op het stof lettenen moet nog even helemaal geinstalleerd worden.
Specs:
[afbeelding]
[afbeelding]
Is het 60kg of 100kg, dit in verband met de aanschaf van een nieuwe center speaker
Ik denk dat het 60 of 70 kg. Kijk maar eens op de ikea website welke modellen 100 kg kunnen dragen. Dat zijn er slechts enkele en die zijn dan vaak van echt hout. Maar hoe zwaar is je totale installatie op dit moment dan? Meeste heb je wel een aantal kg speling.
Vanwaar had je je oog laten vallen op een Quake?Shiver23 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:08:
Hey dat ziet er wel goed uit, die SUB.
KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
Omdat ik die geluisterd heb bij Hobo-hifi en mij goed beviel qua geluid, prijs en mogelijkheden.
Maar eerst de rest hier binnenkrijgen. Heb hier nu een set Quadrals staan die al erg laag gaan. Dus eerst maar even zonder sub.
Receiver en center komen over 2 weken en dan alles maar eens aansluiten en proberen en foto's maken uiteraard
. Ik ben nog niet direct op zoek naar een subwoofer. Eerst mijn banksaldo weer even aanvullen
Maar eerst de rest hier binnenkrijgen. Heb hier nu een set Quadrals staan die al erg laag gaan. Dus eerst maar even zonder sub.
Receiver en center komen over 2 weken en dan alles maar eens aansluiten en proberen en foto's maken uiteraard
[ Voor 68% gewijzigd door Shiver23 op 19-01-2006 19:33 ]
Over rel gesproken...
Mijn zwarte storm 5 staat eindelijk klaar! Woehoe
Verwijderd
het klopt volgens mij echt niet wat jij zegt, ik kan helaas het tegendeel niet uitleggen/onderbouwen.. ik zal nog eens even wat research doen ed. tbc.Exirion schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:37:
[...]
Hij levert een zoveel mogelijk stabiele spanning bij een variabele stroom, want die laatste hangt af van de impedantie van de speaker (en de impedantie van een speaker is in hoge mate variabel). Het is toch echt een spanningsbron,
Zie hier:Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:29:
het klopt volgens mij echt niet wat jij zegt, ik kan helaas het tegendeel niet uitleggen/onderbouwen.. ik zal nog eens even wat research doen ed. tbc.
Dit komt precies overeen met wat ik zei.Een ideale versterker gedraagt zich als een spanningsbron.
Een ideale spanningsbron houdt de spanning aan zijn uitgangsklemmen constant, ongeacht de belasting.
MAW. een versterker die belast wordt met een "8 ohm" speaker levert bijv. 10 Veff.
Het vermogen is dan 12,5 watts (volt-ampere).
Bij belasting met 4 ohm nog steeds 10 volt eff, vermogen is dan 25 watts.
Bij 2 ohm is het 50 watts enz.
Dat zullen de buren leuk vindenlowfi schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 19:30:
Over rel gesproken...
Verwijderd
Aan zoiets dacht ik, maar zoals ik zei: ik ga nog eens wat meer lezen...Een conventionele versterker gedraagt zich (aan de LS uitgang) als een (niet ideale) stroombron. Dat is een logisch gvolg van het feit dat een luispreker een inductieve (lees spoel) belasting is.
Verwijderd
Ik heb een tv van 35 kg, dvd speler en xbox van in totaal 6 kg. Een versterker van 11 kg en ik zit nu te kijken voor een center van +-7-10kg.chrissis schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:49:
Ik denk dat het 60 of 70 kg. Kijk maar eens op de ikea website welke modellen 100 kg kunnen dragen. Dat zijn er slechts enkele en die zijn dan vaak van echt hout. Maar hoe zwaar is je totale installatie op dit moment dan? Meeste heb je wel een aantal kg speling.
Ik probeer het wel. Ik zie wel hoe het meubel reageert als ik er een nieuwe center op zet.
Dit is mijn huidige opstelling:
- TV: JVC 28P37S (HDTV - 1080i)
- Speakers front: Quadral Odin MK3
- JVC setje voor Stereo icm Ipod
- Aiwa 5.1 setje voor surround (met ingebouwde DD en DTC decoder)
- Targa DVDspeler met met DivX
- PS2 (met singstar

In bestelling staat het volgende:
- Denon 2106 AV-Receiver
- ASW Opus C (center speaker) --> voor dit geld een absolute aanrader. Nog eens in 20 verschillende kleuren fineer/hout te krijgen.

Voor surround ga ik voorlopig mijn oude JVC-boxen gebruiken. Omdat de Quadrals al erg laag gaan (32hz) wacht ik ook nog even met het halen van een subwoofer.
- PS2 (met singstar

- Denon 2106 AV-Receiver
- ASW Opus C (center speaker) --> voor dit geld een absolute aanrader. Nog eens in 20 verschillende kleuren fineer/hout te krijgen.

Voor surround ga ik voorlopig mijn oude JVC-boxen gebruiken. Omdat de Quadrals al erg laag gaan (32hz) wacht ik ook nog even met het halen van een subwoofer.
Volgens mij moet dat geen probleem opleveren, welke center speaker had je in gedachten? 7 a 10 kg is een behoorlijke center imo.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:33:
[...]
Ik heb een tv van 35 kg, dvd speler en xbox van in totaal 6 kg. Een versterker van 11 kg en ik zit nu te kijken voor een center van +-7-10kg.
Ik probeer het wel. Ik zie wel hoe het meubel reageert als ik er een nieuwe center op zet.
De JBL EC35 weegt al 10 kilo en die klinkt best goed.Volgens mij moet dat geen probleem opleveren, welke center speaker had je in gedachten? 7 a 10 kg is een behoorlijke center imo.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik ben van plan dat meubel onder je tv te halen.Shiver23 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:36:
Dit is mijn huidige opstelling:
- PS2 (met singstar![]()
[afbeelding]
- Denon 2106 AV-Receiver
[afbeelding]
Verwijderd
Heb even nog geen pics met wel een update,
Tannoy EFX 5.1 de deur uit gedaan voor 160,-
Tannoy mxC center gekocht voor 75,- die goed bij me fronts passen (Tannoy mx2)
Nu ben ik nog op zoek naar een tweede paar Tannoy mx2 luidsprekers voor als rears.
Tannoy EFX 5.1 de deur uit gedaan voor 160,-
Tannoy mxC center gekocht voor 75,- die goed bij me fronts passen (Tannoy mx2)
Nu ben ik nog op zoek naar een tweede paar Tannoy mx2 luidsprekers voor als rears.
Ik ga morgen mijn Yamaha DSP E800 halen, dus ik zal volgende week wel updates posten...
www.teamgenie.nl
Verwijderd
Deze had ik dan ook in gedachteRainesh schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:24:
[...]
De JBL EC35 weegt al 10 kilo en die klinkt best goed.
Naast mijn twee jbl e60 speakers.
Nog ff nadenken wat het wordt. Of kef q6c center of ec35 of ec25. Heb een beetje een probleem met de ruimte op mijn tv, waardoor de ec35 denk te groot is.
Ga eens kijken/luisteren naar de ASW Conept C. Kost ongeveer €200.
Ik heb redelijk wat centers geluisterd hier komt, ondanks zijn bescheide afmeting een erg goed geluid uit. En in heel veel kleuren en fineren te verkrijgen. Een erg heldere weergave van stemmen. Niet schel maar enorm duidelijk.
Ik laat zelfs een Mission V6C die ik voor het zelfde geld kan krijgen er voor liggen, omdat ik deze gewoon beter vind klinken. Mission had iets meer laag, maar in het hoge werd deze nogal schel.
Over ASW. Het is een Duits merk. De fabrikant van Quadral en Canton is zelf ook speakers gaan ontwerpen met ASW al resultaat.
Ik heb redelijk wat centers geluisterd hier komt, ondanks zijn bescheide afmeting een erg goed geluid uit. En in heel veel kleuren en fineren te verkrijgen. Een erg heldere weergave van stemmen. Niet schel maar enorm duidelijk.
Ik laat zelfs een Mission V6C die ik voor het zelfde geld kan krijgen er voor liggen, omdat ik deze gewoon beter vind klinken. Mission had iets meer laag, maar in het hoge werd deze nogal schel.
Over ASW. Het is een Duits merk. De fabrikant van Quadral en Canton is zelf ook speakers gaan ontwerpen met ASW al resultaat.
[ Voor 22% gewijzigd door Shiver23 op 20-01-2006 23:31 ]
Work in Progress!!

Ze staan nu allebei in de grondverf, volgende week camel kleur aan de zijkant erop en randjes nog wat afwerken. Dan zijn ze ready to fire! Ze klinken geweldig! Superdroog geluid, en een enorm realisme!
Hoogte is +/- 130 cm
Drivers: 2x Altec 421-8h (15 inch, kan doorlopen tot 8000hz)
Hoog: Altec 811 Hoorn (800 hz hoorn, begint momenteel vanaf 1800 hz)
Voorlopig geschakeld op Behringer actief cross-over en twee Techics eindversterkers. Even voor de duidelijkheid: dit is niet mijn kamer, ik bouw ze bij een goede vriend van mij.
UIteindelijk gaat het draaien op een Harmann Kardon Citation sixteen en een Denon Poa2200 eindversterker.
Ze staan nu allebei in de grondverf, volgende week camel kleur aan de zijkant erop en randjes nog wat afwerken. Dan zijn ze ready to fire! Ze klinken geweldig! Superdroog geluid, en een enorm realisme!
Hoogte is +/- 130 cm
Drivers: 2x Altec 421-8h (15 inch, kan doorlopen tot 8000hz)
Hoog: Altec 811 Hoorn (800 hz hoorn, begint momenteel vanaf 1800 hz)
Voorlopig geschakeld op Behringer actief cross-over en twee Techics eindversterkers. Even voor de duidelijkheid: dit is niet mijn kamer, ik bouw ze bij een goede vriend van mij.
UIteindelijk gaat het draaien op een Harmann Kardon Citation sixteen en een Denon Poa2200 eindversterker.
[ Voor 88% gewijzigd door lordofthelints op 21-01-2006 01:24 ]
Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481
Voordat ik foto's durf te maken van mijn opstelling, wil ik eerst een nieuw kastje om mijn audioapparatuur in te zetten. Aangezien ik daar hele specifieke wensen voor heb, wil ik dat ding op maat laten maken. Nu zoek ik iemand (een timmerman, een handige Harry of iets van gelijke strekking) in Utrecht (of omstreken) die dat kan en, vooral, wil. Heeft iemand hier ervaring met een wens van deze aard?
Gouden gids staan zat Timmerlui in volgens mij, wordt wel behoorlijk duur denk ik.Steveedge schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:39:
Voordat ik foto's durf te maken van mijn opstelling, wil ik eerst een nieuw kastje om mijn audioapparatuur in te zetten. Aangezien ik daar hele specifieke wensen voor heb, wil ik dat ding op maat laten maken. Nu zoek ik iemand (een timmerman, een handige Harry of iets van gelijke strekking) in Utrecht (of omstreken) die dat kan en, vooral, wil. Heeft iemand hier ervaring met een wens van deze aard?
BTW: je nieuwe band is vet
Haha, scary shit dit. Maar thanks.Sjoewe schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:57:
[...]
Gouden gids staan zat Timmerlui in volgens mij, wordt wel behoorlijk duur denk ik.Ben zelf ook voor zoiets aan het kijken, maar ik ga het vooralsnog eerst zelf proberen te doen.
BTW: je nieuwe band is vet
Ik weet dat er veel timmerlui in de GG staan, maar dat wordt idd een duur mopje. Ik ben ook echt op zoek naar een "enthousiast" die van wanten weet.
Dit is mijn systeem.
Samsung LE26M51B in combinatie met HK AVR135, HK DVD22 en HKTS7. Enkele foto's:

Momenteel staat de center speaker nog gewoon op de grond onder het televisietoestel, maar de plannen voor een zwevend tablet dat door een schrijnwerker gemaakt zal worden en waar zowel center speaker als receiver/dvd player op komen te staan zijn klaar.
Samsung LE26M51B in combinatie met HK AVR135, HK DVD22 en HKTS7. Enkele foto's:
Momenteel staat de center speaker nog gewoon op de grond onder het televisietoestel, maar de plannen voor een zwevend tablet dat door een schrijnwerker gemaakt zal worden en waar zowel center speaker als receiver/dvd player op komen te staan zijn klaar.
edit:
Meer foto's gepost.
Meer foto's gepost.
[ Voor 35% gewijzigd door Loro op 22-01-2006 14:46 ]