Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.243 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/homecinemaheader2.jpg
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19
Nummer 19 alweer, lekker doorposten zo! Het blijft maar sneller en sneller gaan! Zoals uit de titel wel moet blijken is dit topic dus bedoeld om eens fijn met je eigen thuisbioscoop zut te patsen.
Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Het is niet verstandig om hier een uitgebreide "wat-moet-ik-kopen" discussie te starten. Dit is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoek, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus eigenlijk ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijk boel.
  • Liever ook geen Bose discussies en zeker geen kabel discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteed. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet heb ik er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18

Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. En pats er lekker op los :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio
Directe link

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Even verdergaan met Voodoo:
Daklem schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 08:06:
[...]

haha, ik heb toch wel ff moeten lachen om dat stukje. wat een idiote belg! :o
Die idiote Belg is geen referentie voor andere Belgen, laat dat duidelijk zijn. :P
Mijn artikels bij Audioforum zijn altijd ethisch verantwoord :P

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-04 23:55
Ja, daar valt je bek toch van open, wat een idioot zeg. Dit soort mensen zijn een gevaar voor de hobby |:( Die vent is totaal de kluts kwijt, kent geen verschil meer tussen de realiteit en het stemmetje tussen z'n oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:13
TomSwinnen schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:26:
Even verdergaan met Voodoo:

[...]

Die idiote Belg is geen referentie voor andere Belgen, laat dat duidelijk zijn. :P
Mijn artikels bij Audioforum zijn altijd ethisch verantwoord :P
Offtopic:
Ik laat mijn Missions een keer per maand inzegenen door een bisschop, het kost een paar duiten, maar het heeft duidelijk een beter en scherper hoog tot gevolg :'(

Ontopic:
Zeg een plaatje marmer onder je speakers, wat moet dat ongeveer kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85217

Zo ik ben net wezen luisteren. De kef Q4 en Q5. Ben tot de conclusie gekomen dat de Q5 toch een stuk beter warmer en dieper klinkt dan de Q4. De prijs viel me alleen wat tegen. 450 euro voor een zwarte. Ik had liever de houten kleur gehad. Dus ik kijk/luister nog ff verder. Verder zeer goede speakers.

edit:

iemand ervaring met abetterprice.nl?
Wanneer ik hier geen links mag plaatsen haal hem maar gauw weg en mijn excuses dan.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 85217 op 29-10-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:45

Blamm

Niet meer Smart

En TOCH heeft die man gelijk! in het donker is het zelfde als met je ogen dicht, en je hoort beter wanneer je dit doet. Je kunt je dan namelijk beter concentreren op je gehoor door andere zintuigen uit te schakelen.
Moet wel toegeven dat hij aardig overdrijft toch ;) ook met dat strelen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

Heb zelf een receiver en speakers bij abetterprice gekocht , geen klachten over ze ;)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22

Jag

baquelappe schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:20:
Ja, daar valt je bek toch van open, wat een idioot zeg. Dit soort mensen zijn een gevaar voor de hobby |:( Die vent is totaal de kluts kwijt, kent geen verschil meer tussen de realiteit en het stemmetje tussen z'n oren.
Beetje idioot is het natuurlijk wel, maar ik heb wel eens grotere onzin gehoord hoor. Van die Peter Belt bijvoorbeeld, dat is echt de grootste irrationele onzinverkoper die ik ken uit audioland. Ik heb ooit de link naar zijn site gekregen van een collega (geluidstech), ik heb echt helemaal krom gelegen, wat een onzin :P ! Slechte site ook, wel de moeite :).
Ben wel benieuwd wat dat spul is dat dan op de lampen of de kabel ervan geplakt moet worden. Klinkt als een typisch Peter Belt produkt :).

[ Voor 10% gewijzigd door Jag op 29-10-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Jag schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:25:
[...]
Ben wel benieuwd wat dat spul is dat dan op de lampen of de kabel ervan geplakt moet worden. Klinkt als een typisch Peter Belt produkt :).
Dat is het ook! Die idiote Belg (mijn hoofdredacteur... :X ) is een gigantische voorstander van de Belt producten. :O

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Razorfist schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:57:
En TOCH heeft die man gelijk! in het donker is het zelfde als met je ogen dicht, en je hoort beter wanneer je dit doet. Je kunt je dan namelijk beter concentreren op je gehoor door andere zintuigen uit te schakelen.
Moet wel toegeven dat hij aardig overdrijft toch ;) ook met dat strelen enzo
Oké, dat van in het donker weet iedereen wel :) Blinden horen ook over het algemeen veel beter é. Maar een stripje plakken op je lamp gaat écht niet helpen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 07:49
wooooeeei mijn nieuwe eindversterker en processor zijn besteld :)

binnenkort echte pics :)

Afbeeldingslocatie: http://europe.rotel.com/products/images/rsp1068.jpg

rotel 1068 processor (Dolby Digital, Dolby EX, Dolby Pro-Logic II, DTS, DTS ES, DTS ES Discrete, DTS Neo 6, HDCD) al die zooi dus :)

Afbeeldingslocatie: http://europe.rotel.com/products/images/RMB1077.jpg

rotel 1077 icepower digitale eindversterker.. 7 x 100 watt 8)

nu nog wachten tot het binnen is :(

[ Voor 86% gewijzigd door lowfi op 30-10-2005 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 13:26
Een tijdje geleden ( begin augustus ) had ik al m'n set geplaatst, daarop volgde een kleine discussie over netheid en meubels :+ . Maargoed : Hier een update.

In augustus had ik besloten dat ik minstens 2 maanden zou wachten voor dat er eventueel iets zou veranderen. Dit had te maken met het inspelen van het geheel. Het geluid van de set werd in die periode steeds beter en beter en ik begon te horen wat nog niet helemaal goed zat.

Er waren 3 punten die voor verbetering vatbaar waren, en deze heb ik aangepakt met het upgrade-plan.

- De Subwoofer. Het was overduidelijk te horen dat er resonanties waren. Eén toon dreunde door de kamer heen, de rest viel weg. Bij het zoeken voor een oplossing kwam ik de Gramma plaat tegen. Volgens de ervaringen die te lezen zijn, zou dit voor mij een oplossing kunnen zijn en dat bleek ook uiteindelijk. Het verschil is overduidelijk, het geheel klinkt wat gecontroleerder, het dreunt veel minder en andere tonen zijn beter te horen. De resonantie van die bepaalde toon blijft wel iets, maar het is een stuk minder.

- Bekabeling. Na een paar maanden luisteren vond ik dat de speakers wat "modderachtig" klonken. Wat donker en het miste detail, vooral in het midden en wat in het hoog. De oorzaak was wel bekend, ik had nml bespaard op de kabels ( Eltax koperdraad ). Om het euvel op te lossen heb ik uiteindelijk gekozen voor de Qed Silver Anniversary Cable. De fronts en de center heb deze gekregen. Ze klinken nu wat minder warm en het midden + hoog zijn merkbaar gedetailleerder. Exact wat ik zocht.

- Calibratie, het had in het begin moeten gebeuren, maar aangezien ik student ben en het meeste "bang-for-buck" wilde werd het calibratie setje weggebudgeteerd. Om mijn upgrade plan af te sluiten heb ik zo'n DVE+dB-meter bij ITC besteld. Deze zal volgende week aankomen.

Naast deze 3 punten heb ik ook wat geschoven met de plaatsing van de achterspeakers. Ze zijn wat verder uitelkaar gezet, meer naar binnen gedraaid en de bank is wat vooruit geschoven.

Ik ben heel erg tevreden met deze tweaks. Het geluid is er een stuk op vooruit gegaan zonder de investeren in apperatuur, wat ook mijn doel was.

En de Foto's natuurlijk :

Kabel :
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/theebag/Home%20Theatre/1.jpg

Overzichtfoto's

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/theebag/Home%20Theatre/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/theebag/Home%20Theatre/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/theebag/Home%20Theatre/5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bent
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 09:20
Ik moet zeggen dat ik het er erg netjes en opgeruimt vind uitzien. Alleen waarom heb je je bank niet recht voor de tv (en dus recht tussen je rears) staan, of lijkt het alleen scheef? Ik zou zelf ook de kappen van de speakers erop zetten (die zitten er toch bij?) omdat je dan een veel rustiger sfeer ;) krijgt, en niet zo word afgeleid door al die wilde vormen. Tenzij je er van houd nl.

Verder echt erg mooie set :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Bent op 29-10-2005 23:19 . Reden: stijl foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

lowfi schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:12:

[afbeelding]

rotel 1068 processor (Dolby Digital, Dolby EX, Dolby Pro-Logic II, DTS, DTS ES, DTS ES Discrete, DTS Neo 6, HDCD) al die zooi dus :)

[afbeelding]

Super! Laat eens horen hoe het klinkt... hoe duur is die digitale versterker eigenlijk? Ben daar zelf erg benieuwd naar vooral omdat het 7 channel is...
Theebag schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:53:
Er waren 3 punten die voor verbetering vatbaar waren, en deze heb ik aangepakt met het upgrade-plan.

- De Subwoofer. Het was overduidelijk te horen dat er resonanties waren. Eén toon dreunde door de kamer heen, de rest viel weg. Bij het zoeken voor een oplossing kwam ik de Gramma plaat tegen. Volgens de ervaringen die te lezen zijn, zou dit voor mij een oplossing kunnen zijn en dat bleek ook uiteindelijk. Het verschil is overduidelijk, het geheel klinkt wat gecontroleerder, het dreunt veel minder en andere tonen zijn beter te horen. De resonantie van die bepaalde toon blijft wel iets, maar het is een stuk minder.

- Bekabeling. Na een paar maanden luisteren vond ik dat de speakers wat "modderachtig" klonken. Wat donker en het miste detail, vooral in het midden en wat in het hoog. De oorzaak was wel bekend, ik had nml bespaard op de kabels ( Eltax koperdraad ). Om het euvel op te lossen heb ik uiteindelijk gekozen voor de Qed Silver Anniversary Cable. De fronts en de center heb deze gekregen. Ze klinken nu wat minder warm en het midden + hoog zijn merkbaar gedetailleerder. Exact wat ik zocht.

- Calibratie, het had in het begin moeten gebeuren, maar aangezien ik student ben en het meeste "bang-for-buck" wilde werd het calibratie setje weggebudgeteerd. Om mijn upgrade plan af te sluiten heb ik zo'n DVE+dB-meter bij ITC besteld. Deze zal volgende week aankomen.

Naast deze 3 punten heb ik ook wat geschoven met de plaatsing van de achterspeakers. Ze zijn wat verder uitelkaar gezet, meer naar binnen gedraaid en de bank is wat vooruit geschoven.

Ik ben heel erg tevreden met deze tweaks. Het geluid is er een stuk op vooruit gegaan zonder de investeren in apperatuur, wat ook mijn doel was.
Ik heb die kabels zelf ook, vooral bij te warme speakers of waar het geluid aan de speaker lijkt te hangen zijn deze ideaal, zeer zuiver...maar meer dan dit zou ik zelf niet snel aan speakerdraad gaan uitgeven, ze zijn perfect beschermd en staan als zeer goed qua geluid bekent.

Ik heb een isf calibratie laten doen...was het zeker waard, veel natuurlijker qua kleuren...en meer detail in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
rmb 1077 kost 3000 euro

rsx 1068 kost 1700 euro

Rotel heeft nogal strikte prijs afspraken waardoor je hem niet veel goedkoper ergens anders zult vinden. In amerika is ie overigens wel een stuk goedkoper maar ja :(

Waar kopen jullie trouwens die qed kabels? Op internet of gewoon in een winkel? Qed vind ik ook nog wel betaaldbaar maar als ik kijk naar bv siltech of crystal cable pfff

[ Voor 33% gewijzigd door lowfi op 30-10-2005 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30015

Theebag, ten eerste ziet er allemaal netjes uit! Ten tweede, hoe bevallen de mordaunt shorts?

Ik begin zelf net, heb een Pioneer VSX-D810 receiver gekocht en zat er aan te denken om te beginnen hierbij 2 Mordaunt Shorts te kopen. Lijkt me een veilige keus toch, als je een beperkt budget hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25

talin

ES-MA

ieredeen schreeuwt om meer pics ( ik kijk ook liever hoe mooi anderen het hebben dan al die specs )

dus hier mijn schamele bijdrage :
ik zit momenteel ff tijdelijk ergens waar ik alles zo compact kwijt moest , dus een hoekkast gemaakt van MDF platen 2 meter draadstang M10 met daaromheen RVS buis, wieltjes er onder, et lijkt allemaal een beetje wankel maar er komt weinig beweging in .

te beginnen met mn TV (hoofdletters ja want et ding is 95cm doorsnee grootste beeldbuis , 150 euro bij een zaak die failiet ging )
Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/img373/5109/tv1oi.png

mijn onlangs aangeschafte Yamaha DSP amp :
achterkant :
Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/2337/ampachter9wp.png
voorkant :
Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/1256/ampvoor5ga.png
Dolby Digital en Pro logic
met daaraan een Infinity Front speaker en 4 oude Sony speakers
nog geen Active sub maar die zoek ik nog.

rest van de apparatuur:
Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/3408/complete9ei.png
Xbox met silver coating
mijn Philips Video speler
Philips Digitale sateliet ontvanger
Samsung regio vrij gemaakte DVD speler (optisch aangesloten op Amp)
en mijn Kenwood cd speler
oh ja mijn kleine gitaar versterker ( voor mijn Les Paul)

[ Voor 18% gewijzigd door talin op 30-10-2005 19:50 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Laatst online: 21-04 13:26
Anoniem: 30015 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:40:
Theebag, ten eerste ziet er allemaal netjes uit! Ten tweede, hoe bevallen de mordaunt shorts?

Ik begin zelf net, heb een Pioneer VSX-D810 receiver gekocht en zat er aan te denken om te beginnen hierbij 2 Mordaunt Shorts te kopen. Lijkt me een veilige keus toch, als je een beperkt budget hebt?
Ik ben heel tevreden met de Mordaunt-Shorts, ze passen goed bij de Marantz ( M&S is ook van Marantz ). Warme speakers, vooral muzikaal. Ik heb geen ervaringen met een Pioneer en ik weet ook niet welke klank kleur ze hebben. Je zal ze toch moeten gaan beluisteren icm de Pioneer. Voor hetzelfde geld matchen ze helemaal niet en is het een grote teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

lowfi schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:26:
rmb 1077 kost 3000 euro

rsx 1068 kost 1700 euro

Rotel heeft nogal strikte prijs afspraken waardoor je hem niet veel goedkoper ergens anders zult vinden. In amerika is ie overigens wel een stuk goedkoper maar ja :(

Waar kopen jullie trouwens die qed kabels? Op internet of gewoon in een winkel? Qed vind ik ook nog wel betaaldbaar maar als ik kijk naar bv siltech of crystal cable pfff
Ik heb dezelfde kabel, en heb hem bij praalder in den haag besteld... Mooie kabels, ben alleen wel een hoekje van m'n tand kwijtgeraakt door de stugge mantel... ;)
Je zou even op hifi.nl moeten kijken naar qed leveranciers, de kabel is namelijk gewoon per meter te bestellen bij de importeur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
Theebag schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:47:
[...]

Ik ben heel tevreden met de Mordaunt-Shorts, ze passen goed bij de Marantz ( M&S is ook van Marantz ). Warme speakers, vooral muzikaal. Ik heb geen ervaringen met een Pioneer en ik weet ook niet welke klank kleur ze hebben. Je zal ze toch moeten gaan beluisteren icm de Pioneer. Voor hetzelfde geld matchen ze helemaal niet en is het een grote teleurstelling.
Ik heb zelf ook de ms902 als rears en de ms905 als center. Daar gebruik ik ook een ms907 sub bij. Als fronts heb ik de Mission m35 staan (echt heerlijke speaker :-) )
De aansturing is een sr6300 van Marantz. (net een jaar en paar maanden oud) Deze gaat binnenkort weg voor reparatie (hoeveel jaar garantie zit er op als iemand dat weet?)

De versterker geeft een lichte ruis op mijn speakers vooral als ik analoog selecteer. (ook als er geen signaal op binnen komt zoals op de aux ingang of tape ingang) Als ik digitaal selecteer dan ruist er niets maar als ik de bijbehorende digitale bron aanzet hoor ik wel weer ruis. Daarnaast hoor ik "tikjes" als ik het volume omhoog of omlaag draai. De ruis is goed hoorbaar op zon 20 cm van de tweeter.
Ik begin langzaam wel een beetje van Marantz te balen. Eerst een sr4200 met de bekende dts tik bug, + ook ruis op de speakers + ploppen van speakers bij wisselen van input. terug van reparatie (na 6 weken) nog steeds dezelfde problemen. Toen naar de winkel teruggebracht en een sr6300 gehaald (deze presteert trouwens boven verwachting goed) tot nu dan in ieder geval.
Daarnaast een dv6200 dvd speler. Ook net terug uit reparatie. Las geen dvd's meer loopwerkje bleef hangen en daarvoor al eens weggeweest voor de soldeerpunten van de outputs coax en spdif waar soms wel soms gene geluid uit kwam.
Ik wordt er langzamerhand niet goed van.
Zo wat eigenlijk mijn ervaring met MS had moeten zijn (en die is prima!) is het ineens een klaagpost geworden :Y)
Het is dat het zo fijn klinkt anders stapte ik over naar een ander merk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

OcNewB schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:28:
[...]

Ik heb zelf ook de ms902 als rears en de ms905 als center. Daar gebruik ik ook een ms907 sub bij. Als fronts heb ik de Mission m35 staan (echt heerlijke speaker :-) )
De aansturing is een sr6300 van Marantz. (net een jaar en paar maanden oud) Deze gaat binnenkort weg voor reparatie (hoeveel jaar garantie zit er op als iemand dat weet?)

De versterker geeft een lichte ruis op mijn speakers vooral als ik analoog selecteer. (ook als er geen signaal op binnen komt zoals op de aux ingang of tape ingang) Als ik digitaal selecteer dan ruist er niets maar als ik de bijbehorende digitale bron aanzet hoor ik wel weer ruis. Daarnaast hoor ik "tikjes" als ik het volume omhoog of omlaag draai. De ruis is goed hoorbaar op zon 20 cm van de tweeter.
Ik begin langzaam wel een beetje van Marantz te balen. Eerst een sr4200 met de bekende dts tik bug, + ook ruis op de speakers + ploppen van speakers bij wisselen van input. terug van reparatie (na 6 weken) nog steeds dezelfde problemen. Toen naar de winkel teruggebracht en een sr6300 gehaald (deze presteert trouwens boven verwachting goed) tot nu dan in ieder geval.
Daarnaast een dv6200 dvd speler. Ook net terug uit reparatie. Las geen dvd's meer loopwerkje bleef hangen en daarvoor al eens weggeweest voor de soldeerpunten van de outputs coax en spdif waar soms wel soms gene geluid uit kwam.
Ik wordt er langzamerhand niet goed van.
Zo wat eigenlijk mijn ervaring met MS had moeten zijn (en die is prima!) is het ineens een klaagpost geworden :Y)
Het is dat het zo fijn klinkt anders stapte ik over naar een ander merk..
VWB die ruis: klinkt misschien gek, maar trek je antennekabel van je receiver er eens uit. Dikke kans dat het dan over is (ik had nl precies het zelfde met mijn Technics set).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 16-04 09:57
The_Eagle schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:37:
[...]

VWB die ruis: klinkt misschien gek, maar trek je antennekabel van je receiver er eens uit. Dikke kans dat het dan over is (ik had nl precies het zelfde met mijn Technics set).
Nee helaas dat biedt geen soelaas :'(
Moet ook zeggen dat ik er een maand terug nog geen last van had. Ben eerder benieuwd naar de garantie regelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03 16:34

T.C

OcNewB schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:46:
[...]

Ben eerder benieuwd naar de garantie regelingen.
Zelf ook de Marantz SR-6300 mooi ding klinkt zeker goed met MS speakers.
Garantie was volgens mij 2 jaar, tenminste dat werd mij verteld bij aanschaf.

Zelf gelukkig geen problemen met Marantz... wel balen dat jij dat wel hebt.
Verder ziet Marantz er strak uit, geen rare lichtjes die gaan branden.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Jullie hadden nog goede foto's van mijn "nieuwe" speakers tegoed, dus bij deze eindelijk eens een setje goede foto's weer. Het zijn wel veel foto's, maar wel échte thumbnails, dus redelijk bandbreedtevriendelijk. Zijn er desondanks toch bezwaren tegen deze hoeveelheid dan hoor ik het graag en maak er wel links van ofzo.

Overzicht
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(1).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(3).jpg

Xavian XN270
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(5).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(7).jpg

Met frontje (die alleen bedoeld is voor vervoer, want is gewoon een
plaat MDF) Hier kan je goed de welving in de kast zien.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(9).jpg

De Scan Speak drivers (ook hier goed te zien de welving in de
kast halverwege de woofer)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(11).jpg

De 970000 met grill
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(13).jpg

De 970000 zonder grill
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(15).jpg

De befaamde 8530
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(17).jpg

Detail van de achterkant 1
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(19).jpg

Detail van de achterkant 2
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(21).jpg

De Target stands zo gemodificeerd (lees: geboord) dat ik de
Xavians op de stands kon vastschroeven. De stands zijn ook
gevuld met zand en tussen de speaker en de stand een laagje
schuim aangebracht tegen de krassen.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(23).jpg

De binnenkant van de speaker. Zo te zien niet de normale
manier van dempen, maar verstrooiing van de geluidsgolven
dmv die pyramides (398 stuks). Het betreft overigens een
gesloten systeem.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(25).jpg

Het enige stukje dempingsmateriaal dat er wel is.......
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(27).jpg

bedekt het (eerste orde) filter. De spoel op de voorgrond hoort
daar uiteraard ook bij.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(29).jpg

Alles wordt aangedreven door (nog steeds) Duson apparatuur. De PA50 en CD75
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(31).jpg

De PA50 van binnen
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(33).jpg

De CD75 van binnen
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(35).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(37).jpg

En soms doet dit ding dienst als HTPC
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(39).jpg

Wellicht dat er over een tijdje nog een paar foto's komen, want per 1 december ga ik verhuizen. Maar er zal niet zoveel veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 31-10-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 19:39

voodooless

Sound is no voodoo!

Mooi :D Maar is dit nu zelfbouw of niet? Het ziet er in ieder geval zeer netjes uit als het een commercieele speaker zou zijn ;)

[ Voor 53% gewijzigd door voodooless op 31-10-2005 17:19 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

deepspace schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:17:
Mooi :D Maar is dit nu zelfbouw of niet?
Hehehe....nee. Dat is niet op een bevredigend resultaat uitgekomen. Probleem bij mijn DIY aspiraties was gewoon dat ik geen speakers had op dat moment en dus mijn DIY setje zo snel mogelijk af wilde hebben.....dus nam ik er weinig tijd voor en verder dan mijn test versie kwam ik niet. Er kwam immers al geluid uit en daar was ik wel tevreden mee aangezien ik een paar maanden zonder muziek had gezeten. Die DIY spullen toen weer verkocht en dit terug gekocht. Misschien ga ik nog wel een keer DIYen, maar dan wel als extra setje....dus dat ik ondertussen gewoon muziek kan luisteren en er dus geen haast achter zit. Maar eerlijk gezegd ben ik ook meer een theorie DIYer dan een praktijkman. Ik heb er niet zo'n geduld voor en houtbewerking is niet bepaald mijn hobby. Misschien echter wel eens een sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Een sub kan ik me voorstellen. Dat gesloten laag zal zeker wel prachtig zijn, maar erg diep zul je niet komen in verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

deepspace schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:24:
Een sub kan ik me voorstellen. Dat gesloten laag zal zeker wel prachtig zijn, maar erg diep zul je niet komen in verhouding.
Op zich mis ik niet veel hoor. Die driver werkt wel goed in gesloten systemen en hij doet 55Hz bij -3dB. Mits de luisterruimte goed is heb ik niet écht de behoefte aan een sub, maar beter kan natuurlijk altijd. Ik zou een sub gewoon eens willen proberen omdat het bouwen daarvan ook iets eenvoudiger is en omdat het dan wel een echte toevoeging kan zijn. Een tweede setje speakers zit ik gewoon niet op te wachten voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

lowfi schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:12:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben erg benieuwd hoe die klasse D amp gaat klinken. Houd ons op de hoogte, pls!

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
mss kan je dit dan eens lezen: http://www.htguide.com/forum/showthread.php4?t=15741
I remember years ago one of the manufacturers billed their amp as a straight wire with gain. That would be the ultimate amp, as it would add hardly anything in terms of distortion and noise and would loose very little as well. When I opened the box for the RMB 1077 and took out the diminutive device inside that ancient sound bite came to mind.

We are taking a giant leap towards the ultimate amp: A straight wire with gain. I?ve spent the past 5 days burning her in and playing all types of source material, and offer the following observations. I?ll also include some comparison to the three other Rotel amps I own, an RB 1080, a RB 1050 and an RMB 1075, and some other high end amps I?ve auditioned on my equipment, a Halo A21 and Krell Showcase.

The 1077 is definitely a Rotel in sound signature, clean, clear and musical. However, it has much more of the mid and low end weight and forwardness of the Krell Showcase or a Halo. The mid and low bass are much stronger than what I am used to experiencing with my 1080 making the 1077 sound like a much more powerful amp. The Halo A21 that I tested, with it?s 250 wpc has similar weight in the low end. The top end is very extended without being bright. The 1077 is less ?rounded? than most Rotel amps, it is also much more transparent then the Halo, who?s top end is so rounded that it seems to be designed specifically for brighter speakers that have hot tops, or for people who?s high frequency hearing is already shot from too many years of high SPL listening.

When I first turned it on the 1077 was a bit harsh at the top. Sibilant sounds grated like sandpaper. Over time she has smoothed out considerably. This initial harshness is a characteristic I find of all Rotel amps. After break in the overall sound signature of the 1077 is as close to perfect as I can imagine for use with MY speakers. The Krell Signature 5 channel amp I ?borrowed? last year left a similar impression.

I wouldn?t have expected an amp with a FTC rating of only 100 wpc to be so powerful. I think this new breed of amps will have to come along with a new way of defining amplifier power. AMD had to do this a few years back when it?s processors performed on the level of much higher clock speed Intel processors. AMD started to rate their processors at Intel equivalent clock speed, rather than true clock speed. On day 3 I cranked up the 1077 for a rendition of the "Stars and Stripes" played by the Boston Pops to a level that could be heard by just about the entire neighborhood. I didn't experience any "compression" of the sound as I would expect from an amp sporting only 100wpc (and have experienced with my 1075 while driving the mains). I?ve played some heavy material since at ?insane? SPL and the 1077 has handled it all without the slightest hint of clipping or other signs of distress. My speakers, Klipsch RF 7s, are super efficient at 102 dbw, but that is balanced off by the fact that I have an enormous room to fill. It?s over 7000 cu ft.

Although they are very efficient, the RF7s are a somewhat difficult load since they have an impedance dip to 2.8 ohms at low frequencies. This will quickly show the deficiencies of any amp, and multi-channel receiver?s with their puny excuses for onboard amplifiers simply do a terrible job with the 7s. The 1077s ability to "track" the impedance curve of a speaker allows it to transfer max power even at surprisingly low impedances. Only "bigger" amps (200 wpc and up) have achieved this sound with my RF7s. The 1077 does appear to sound like a "bigger" amp than my 200 wpc 1080 does, and at least as big as the 250 wpc A21.

Soundstage: My initial apparent dissapointment with the amp centered around it?s seemingly narrow and shallow soundstage. On day 2 I realized that this dummy, in his rush to get the amp up and running had reversed the left and right channels. No wonder everything sounded so weird. I can now report the following. The soundstage of the 1077 in 2 channel mode is at least as wide as the 1080, however, it does lack some of that amps depth. Most of the 1077s soundstage is forward of the speakers so it tends to project instruments out into the room. The musicians seem to be out in the room with you rather than being in front of you on a stage. I was able to moderate this a bit by adjusting the separation width and tow-in of my speakers. It seems that the tonal balance differences from the 1080 create new and different room reactions. I am growing fond of this effect for 2 channel, however, in theater mode the amp projects the center channel out into the room and it no longer anchors dialog to the screen as well as the 1075 does. The overall sound is very reminiscent of the 1075 in combination with the RSP 1066 I used to own.

The amp is exceedingly linear. It performs as well at low volumes as it does at high SPL. This has been a characteristic of Rotel amps for as long as I?ve owned them, and it?s a characteristic I enjoy. When I auditioned the Halo A21 for three weeks one of the things that distressed me the most about that amp was the fact that it performed well at high SPL and had a good, if not great top end and a huge soundstage. But it fell apart completely when turned down. The Krell Showcase held up well under similar conditions. It never lost it.

I?ve decided that the 1077 is a keeper!
Hij gebruikt klipsch rf7 ik heb zelf b&w 705

Ik zal mijn bevindingen hier ook posten natuurlijk :)

[ Voor 94% gewijzigd door lowfi op 31-10-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-04 08:17

Atmoz

Techno!!

Geen echte "home cinema" maar wel een studentenkamer met wat apparatuur:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/totaal1%20(Custom).jpg
bovenin hangt de beamer (Epson TW10H)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/hoek2%20(Custom).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/tvhoek1%20(Custom).jpg
70CM Philips TV, Philips DTS Receiver, DVD speler, CD speler, Xbox

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/hoek1%20(Custom).jpg
een deel van het DVD rek + het beamer scherm (2,10 meter breed)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/tvhoek2%20(Custom).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/afstandsbedieningen%20(Custom).jpg
een hoop afstandsbedieningen die binnenkort vervangen worden door de MDA Vario

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/beertender1%20(Custom).jpg
pas 3 dagen oud beertender tafeltje...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/beertender2%20(Custom).jpg
de glazen worden verlicht door 8 blauwe LED's

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/rode_tls%20(Custom).jpg
rode TL's (liggend op sterrenhemel)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/paneel%20(Custom).jpg
"control panel" voor sterrenhemel, rode TL en 3x spots te bedienen...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/hoek3%20(Custom).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/slaapbank%20(Custom).jpg
heerlijk zittende, maar vooral ook liggende (slaap)bank

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/salontafeltje%20(Custom).jpg
het tafeltje waar overdag water, en 's avonds bier op staat :9~

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/bureau2%20(Custom).jpg
computer (aangesloten op beamer + tv)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/bureau1%20(Custom).jpg

----------------------

Binnenkort komt de Xbox360 met bijbehorend een 42" plasma of LCD scherm. De gewone TV wordt dan natuurlijk overbodig. Deze komt dan in het "chill-hok" van ons studentenhuis te staan. Na de aanschaf van de nieuwe HDTV zijn de speakers en de receiver aan de buurt. Tijd voor echte kwaliteit >:) De rest is wel in orde zo. Zeker perfect om iedere avond een DVD'tje te kijken :D

That's it.

[ Voor 9% gewijzigd door Atmoz op 01-11-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nz0r
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

Heey atmoz, dat ziet er strak uit. Vooral dat paneeltje spreekt mij wel aan. Ik heb ook aspiraties om zoiets toe te passen in mijn eigen 'chill' hok. Maar zou ik mogen vragen hoe je dat paneel hebt gemaakt. Met toepassing van Qprox sensoren? Of anders?
En schakel je er ook lichtnet mee? Hoe heb je dat gefixt? Als dat buiten de scope van deze thread valt misschien een andere thread aanmaken of bestaat die al?

Ik was van plan om mijn receiver en een toekomstige beamer ook op zo'n manier aan te sturen. Ik zal er verder niet op ingaan maar omdat ze allemaal een console poort hebben om te besturen moet dat lukken lijkt me. Als het lukt horen jullie er wel meer van maar ik ben nu nog even met een ander project bezig.

Maar ziet er goed uit, en sorry voor zoveel vragen :D

Hymns of indigestible suppuration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:25

EraZor

Don't mention the war

Aardig kostbare set-up voor een student...Zuip je wel genoeg? ;)

Cool hoor! Wou dat ik er zo bij had gezeten in m'n studententijd (had ik er nóg langer over gedaan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-04 09:51

Daklem

Audio Nerd

hehe

als student zijnde kun je een aardige set opbouwen...

daar ben ik momenteel ook mee bezig en het gaat perfect. het einde is bijna in zicht van een lange tijd upgraden. Ik ben bijna tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Daklem schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:51:
hehe

daar ben ik momenteel ook mee bezig en het gaat perfect. het einde is bijna in zicht van een lange tijd upgraden. Ik ben bijna tevreden ;)
...en dan val je in een diep gat ;) Er is altij wel weer wat, nieuwe techniek die om de hoek komt kijken, mooi nieuw meubeltje voor de spullen, mooi stekkerblokje, beamertje...

Mooie studentenkamer trouwens, veel te netjes man ;) Sfeerverlichting voor als er vrouwelijk gezelschap komt is een pré natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Anoniem: 110233 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:05:
[...]

...en dan val je in een diep gat ;) Er is altij wel weer wat, nieuwe techniek die om de hoek komt kijken, mooi nieuw meubeltje voor de spullen, mooi stekkerblokje, beamertje...

Mooie studentenkamer trouwens, veel te netjes man ;) Sfeerverlichting voor als er vrouwelijk gezelschap komt is een pré natuurlijk!
Ik vind het ook een mooie set. en leuke hoerenverlichting :o :*) leuk voor de vrouwen ;)

dat er altijd iets up te graden valt, klopt helemaal... op mijn verlangelijstje staat nog veel :(

mijn verlangenlijstje:

2x iQ1 (rear speakers)
Atacama nexus 60 Zwart (zwarte stands ipv de zilveren die ik nu heb)
Velodyne CHT-10R subwoofer
Kimber 8TC speaker kabel (7 meter)
Nordost Blue Heaven interlink

zelfbouw meubel (deze wil ik misschien gaan maken, mits ik tijd kan maken)

Hierna hoop ik toch wel even voor een tijdje klaar te zijn met upgraden.....

Ik heb trouwens geluk dat ik geen beamer kwijt kan.... anders stond er ook nog een beamer op het verlangenlijstje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daklem schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:51:
hehe

Daklem mooie set heb je staan :). De Lcd is ook erg netjes.

Greetz Sproedie a.k.a. Slotje (dan gaat er vast wel een lichtje branden)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 85217 op 01-11-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Anoniem: 85217 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:21:
[...]

Daklem mooie set heb je staan :). De Lcd is ook erg netjes.

Greetz Sproedie a.k.a. Slotje (dan gaat er vast wel een lichtje branden)
heey slut :)

Thanks! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik wil vanmiddag eens mijn subwoofer fatsoenlijk gaan afstellen, dmv een subwoofer calibratie. Ze zeggen altijd dat je de sub eerst moet neerzetten op de luisterplek en dan wat gaan rondlopen. Nou vroeg ik mij af of ik de sub dan op de bank moet zetten, de bank aan de kant schuiven (leek me niet) of 'm voor de bank moet zetten?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou hem op de bank zetten... Als je hem ervoor zet, wordt het geluid anders geblokkerd dan als jij daar zou zitten luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

MikeyMan schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:17:
Ik zou hem op de bank zetten... Als je hem ervoor zet, wordt het geluid anders geblokkerd dan als jij daar zou zitten luisteren...
En spikes er gewoon onder laten want dat heeft ie op de luister plek ook 8)7 })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 100231 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:30:
[...]

En spikes er gewoon onder laten want dat heeft ie op de luister plek ook 8)7 })
Juistem... Goed voor je bank... Naja, glijdt ie er iig niet af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

MikeyMan schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:49:
[...]

idiote manier van calibreren.... soms heb je geen plaats om je sub op een andere plaats neer te zetten. dus mja, beetje vreemde zaak dus.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Always look on the bright side of life.. padam padam... :7 >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 22-04 22:56

JT

VETAK y0

Hier nog iemand in Enschede die mijn HT wilt zien en toevallig ook een digicam heeft ? O-)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JT schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:56:
Hier nog iemand in Enschede die mijn HT wilt zien en toevallig ook een digicam heeft ? O-)
Wel iemand uit buurplaatsje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ook goed :P Geloof me, je komt niet voor niets, je krijgt natuurlijk een uitgebreide demo :P :Y)

Hoe kan ik contact met je opnemen ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vandaag speakers enzo verschoven vanwege de aanschaf van een beamer. Op de oude plaats was er namelijk geen goede plek voor beamer en scherm, dus de gehele setup een kwartslag gedraaid.

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/8278/dscf3061large4eg.th.jpg
Eerst de beamer opengemaakt, er zaten allemaal vlekken in het beeld. Achja, ik heb hem voor 40€ gekocht. Dan mag je zijn afmetigen en gewicht wel voor lief nemen . (Prijs van een nieuwe lamp is 1100€ 8)7 :o )

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/3019/dscf3078large1dv.th.jpg
De boosdoener, allemaal aangeslagen/verbrand stof, 1 spiegel was er net zo aan toe. Daarna waren de tft's niet meer goed uitgelijnd, maar met wat voorzichtig verbuigen van de montagelipjes kon ik ze stukje bij beetje weer behoorlijk goed op elkaar krijgen qua beeld.

Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/5533/dscf3090large0mr.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/2637/dscf3092large1ux.th.jpg
De oude situaties.

Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/7858/dscf3094large4sf.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/3712/dscf3096large2bi.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/3782/dscf3097large6fz.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/2900/dscf3103large4ps.th.jpg
De nieuwe situatie :P Weer even wennen aan het geluid, door de nieuwe opstelling is het net of je een andere speakerset heb gekocht (Ideaal voor de mensen die telkens wat anders willen ;) ). En naturlijk nog een scherm. Daarbij wil ik nog een leuk versterker rekje gaan maken IPV het houten ikea meubeltje. Iets met metaal en (plexi)glas. En er zijn nog een hele hoop kabels om op te ruimen/ weg te werken. En de linker front juist plaaten.

Specs:
Marantz sr4300 versterker
Sony vpl 350qm beamer
Infinity reference 41 fronts
Stage 47 center speaker.
sony surrounds.
Infinity subwoofertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

[...]

En wat te denken van een REL Stadium 3 met een granieten blok eronder van 80 kg... Dat gaat mijn fauteuil niet leuk vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kingfriko schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:05:
Heb zelf een receiver en speakers bij abetterprice gekocht , geen klachten over ze ;)
Zo ik heb de kefs besteld. Hoop dat ze er snel zijn. Denk het wel want ze waren op voorraad.

Receiver: Yamaha RX-v450
Speakers: Kef Q5

Iemand tips over de kabels die ik hier tussen zou moeten hangen?

er zit geen versterker ofzo tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Kleine update:

Zwarte Atacama stands binnen :D:D

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/5099/imgp1341large3jn.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/4579/imgp1342large6ly.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/1936/imgp1343large8gu.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Anoniem: 85217 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:13:
[...]

Zo ik heb de kefs besteld. Hoop dat ze er snel zijn. Denk het wel want ze waren op voorraad.

Receiver: Yamaha RX-v450
Speakers: Kef Q5

Iemand tips over de kabels die ik hier tussen zou moeten hangen?

er zit geen versterker ofzo tussen.
Ook goed :P Geloof me, je komt niet voor niets, je krijgt natuurlijk een uitgebreide demo :P :Y)

Hoe kan ik contact met je opnemen ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Wat heb je daarvoor betaald? Ik heb zelf b&w nog stands en die waren eigenlijk wel schreeuwend duur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry had niet niet alle berichten gelezen. ruuds33@hotmail.com voeg me maar toe kijken we wel of het doorgaat en zoja hoe en wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

lowfi schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:37:
[...]

Wat heb je daarvoor betaald? Ik heb zelf b&w nog stands en die waren eigenlijk wel schreeuwend duur :/
deze heb ik bij hermes electronics besteld via internet. waren 109 euro excl 7.95 verzendkosten. :)

Ik heb daar mijn zilveren stands voor mijn rears ook vandaan.... deze worden nog vervangen door zwarte.. is wel zo mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Hmm ja ik heb ook zwarte stands alleen waren dus wel even wat duurder...

Die van jou zien er ook wel mooi uit namelijk :)

mijne:

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/zooi/stands.jpg

offtopic:
crappy phone cam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:09

xdc

lowfi schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:06:
Hmm ja ik heb ook zwarte stands alleen waren dus wel even wat duurder...

Die van jou zien er ook wel mooi uit namelijk :)

mijne:

[afbeelding]

offtopic:
crappy phone cam
kosten deze dan ?

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Euh, als ik heel eerlijk ben hoop ik voor je dat het ding beter klinkt dan dat ie eruit ziet... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

MikeyMan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:19:
Euh, als ik heel eerlijk ben hoop ik voor je dat het ding beter klinkt dan dat ie eruit ziet... :X
In het echt is ie mooier >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Wat gaat daar voor stofzuigerslang naar je stopcontact :?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Captain Pervert schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:59:
waarschijnlijk een stukje kabel waar veel te veel geld voor is betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

harryslinger schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 00:15:
[...]

waarschijnlijk een stukje kabel waar veel te veel geld voor is betaald ;)
van den Hul - The Mainstream.
Idd vrij prijzig nieuw (200e), gelukkig heb ik hem 2e hands (100e) ;)

Maar het is zeker een verbetering dus absoluut waar voor mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Je wil niet weten wat er voor kabel achter het stopkontact zit ;) Vast niks dat 200 euro/1.5 meter kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

deepspace schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 00:26:
Je wil niet weten wat er voor kabel achter het stopkontact zit ;) Vast niks dat 200 euro/1.5 meter kost.
Met slim. :+

Je moet minstens een apparaat hebben dat de stroom van het net terug opfrist. De componenten van PS Audio: www.psaudio.com.

Anders waren al die kleurrijke kabels voor niets, voor NIETS zeg ik! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122815

omijngod, een stopcontact snoer van honderd euro! (250gulden!! : + )

mis ik iets?

^^ ik heb ook nog wel wat van die dingen liggen hoor (in zwarte uitvoering) mogen weg voor 50e stuk

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 04-11-2005 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-04 01:35

TommyGun

Stik er maar in!

Ik vind die slang wel gaaf :)

Maar idd CD-speler zelf is niet echt mijn ding. Maar als je er blij mee bent, dan is t toch goed? :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
TomSwinnen schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 00:32:
[...]

Met slim. :+

Je moet minstens een apparaat hebben dat de stroom van het net terug opfrist. De componenten van PS Audio: www.psaudio.com.

Anders waren al die kleurrijke kabels voor niets, voor NIETS zeg ik! :Y)
idd vrij nutteloos en weg gegooid geld als je kijkt wat voor standaard 2,5mm kabel er aan de andere kant van het stopcontact zit! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er echt veel sjieker uit daklem! nice
------
Mooie cayin rody!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156147

Eindelijk heb ik mijn home cinema ook zo goed als compleet! :*)

Ik ben nog niet zo lang lid van GoT maar hou dit topic al wel erg lang in de gaten en kon het niet meer houden, ik moest gewoon ook een fatsoenlijke (in mijn optiek dan) home cinema hebben :+ .

Ik heb nog geen foto's (deze zal ik zo snel mogelijk maken & posten) maar de set bestaat tot nu toe uit:
  • Receiver: Marantz SR4500
  • TV: Acer AT3201W (32" LCD TV)
  • Speakerset: Mordaunt-Short Genie (zwart)
  • Bekabeling: Van den Hul Clearwater
  • Media Center: MSI K8N Neo2 met een A64 3000+ @ 3800+, 1 GB, 2 x 160 GB Sata, X800Pro, en dit alles in een standaard zwarte midi tower :r
Nu nog een mooi meubel (en een bijpassende pc kast) want receiver en tv staan op een standaard leenbakker tv kastje uit de oertijd welke moeite heeft met het gewicht en de diepte van de receiver 8)7 (heb de achterkant er al uit moeten slopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoplasm
  • Laatst online: 08-04 16:39
@ Da-Man.

Ben best benieuwd naar je geluid, zou ook bijna terug naar stereo gaan, mooie buizenversterkers etc.

Vind het ook wel een leuke cd speler, hopelijk klinkt die beter dan je vorige, dat was een vincent met een raampje en buisje in het voorpaneel toch?

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Laatst online: 23-04 12:51
Anoniem: 100231 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:16:
Ziet er echt veel sjieker uit daklem! nice
------
Mooie cayin rody!
Ik vind de Cayin er ook zeker mooi uit zien!!!! Die was denk ik niet zo cheap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Road-runner83 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:46:
[...]

Ik vind de Cayin er ook zeker mooi uit zien!!!! Die was denk ik niet zo cheap ;)
Hij heeft voor deze minder betaald dan voor de Vincent. Deze kostte iets minder dan 1000 euro, als ik het goed heb onthouden. Via een e-bay store.
Check anders ff z`n persoonlijke topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Laatst online: 01:34
@Da man
Waarom heb je eigenlijk je speaker-kabel onder je vloerkleed lopen als het ook gewoon langs de muur kan?
Niet antwoorden voor een beter stereo beeld ;)

[ Voor 38% gewijzigd door leonbong op 04-11-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 14:31
volgens mij klinkt die set van da_man zo goed door een prijs/psychologisch effect.. maar 't ziet er wel el-sjieko uit hoor.. (is eigenlijk zelfde verhaal met camera's :P)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
298 euro per 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122815 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 00:35:
omijngod, een stopcontact snoer van honderd euro! (250gulden!! : + )

mis ik iets?

^^ ik heb ook nog wel wat van die dingen liggen hoor (in zwarte uitvoering) mogen weg voor 50e stuk
Of je het verschil hoort ligt natuurlijk aan de rest van je set.
Op een set van 1000 euro hoor je natuurlijk minder dan op een set van 5000 euro.
In een set van 5000 euro kan een stroomkabel van (nieuw) 200 euro best een prestatieverbetering opleveren. Percentueel gezien maar een kleine investering, maar zeker een ook een verbetering :)

Ik vind dat je niet kunt oordelen over het nut als je geen ervaring hebt met een stroomkabel als dit op een GOEDE set. Dat het je persoonlijk niet kunt voorstellen is wat anders, maar geen bewijs dat er totaal geen verschil zit tussen kabels.
DracoplasM64 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:27:
@ Da-Man.

Ben best benieuwd naar je geluid, zou ook bijna terug naar stereo gaan, mooie buizenversterkers etc.

Vind het ook wel een leuke cd speler, hopelijk klinkt die beter dan je vorige, dat was een vincent met een raampje en buisje in het voorpaneel toch?
Ik zou het zeker overwegen hoor, terug gaan naar stereo.
Je zult versteld staan hoe goed een gewone stereo versterker is tov een AV Receiver van vele malen duurder.

Die Vincent was idd die met dat raampje en dat buisje er achter :)
De Cayin is nog een stukkie beter, maar is nu nog in z'n inspeelperiode.
Merk nu al veel meer detail e.d.
Trasos schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:19:
[...]

Hij heeft voor deze minder betaald dan voor de Vincent. Deze kostte iets minder dan 1000 euro, als ik het goed heb onthouden. Via een e-bay store.
Check anders ff z`n persoonlijke topic ;)
Mijn persoonlijk assisent O+ :P
leonbong schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:35:
@Da man
Waarom heb je eigenlijk je speaker-kabel onder je vloerkleed lopen als het ook gewoon langs de muur kan?
Als hij langs de muur gaan, dan gaat de deur niet meer open :+
Bovendien kun je er nu niet meer over struikelen :)

En het kleed geeft een betere afscherming waardoor de stemweergave nog beter wordt natuurlijk :+
Simon schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:49:
volgens mij klinkt die set van da_man zo goed door een prijs/psychologisch effect.. maar 't ziet er wel el-sjieko uit hoor.. (is eigenlijk zelfde verhaal met camera's :P)
Wat het prijs/psychologisch effect is mag je even uitleggen :P

Het is gewoon een set met een waanzinnige prijs/kwaliteit verhouding.
Het is niet beste set ever, maar ik denk dat er weinig andere sets zijn die net zo goed of laat staan beter klinken dan deze met het budget in het achterhoofd wat ik er aan uitgegeven heb (nieuwprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 12609 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:21:
Wat het prijs/psychologisch effect is mag je even uitleggen :P
Dat doe je zelf al:
Op een set van 1000 euro hoor je natuurlijk minder dan op een set van 5000 euro.
Hoe een kabel van 250 euro een hoge prijs/kwaliteit verhouding moet hebben vraag ik me echt af (ook al betaal je er minder voor)? Geef je dat geld extra uit aan een betere CD speler, heb je vast en zeker meer winst.

[ Voor 28% gewijzigd door voodooless op 04-11-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Wat voor versterker had je hiervoor dan? Want er zijn natuurlijk wel degelijk multichannel verstekers die stereo goed kunnen weer geven. Rotel en marantz bv

Andere zijn er weer beroerd in zoals denon en pioneer.

Allemaal imo dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09
Denon doet het heel aardig in stereo, zeker vanaf de 38xx serie. Marantz vind ik zwaar overtrokken, ik heb een SR4200 en daar ben ik niet van onder de indruk in stereo.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
leonbong schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:35:
@Da man
Als je goed kijkt zie je dat er daar een deur is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deepspace schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:27:
[...]

Dat doe je zelf al:

[...]

Hoe een kabel van 250 euro een hoge prijs/kwaliteit verhouding moet hebben vraag ik me echt af (ook al betaal je er minder voor)? Geef je dat geld extra uit aan een betere CD speler, heb je vast en zeker meer winst.
Een goede stroomkabel kan wel degelijk een verbetering geven.
Natuurlijk is het onzin om op een set van 1000 euro, 200 uit te geven aan een stroomkabel, want zo'n set laat gewoon minder horen, dus de verbetering zal dan niet zo groot zijn voor die 200 euro.

Op een set die veel duuder ('beter') is, zal een stroomkabel een veel grotere verbetering kunnen laten horen en is dus die 200e relatief een veel betere investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lowfi schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:28:
Wat voor versterker had je hiervoor dan? Want er zijn natuurlijk wel degelijk multichannel verstekers die stereo goed kunnen weer geven. Rotel en marantz bv

Andere zijn er weer beroerd in zoals denon en pioneer.

Allemaal imo dus ;)
Ik heb hiervoor verschillende receivers gehad, een Marantz SR5400 en een Pioneer AX5i.
Daarna een Marantz Pm 17 MkII stereo versterker.

AV Receiver kunnen wel aardig zijn in stereo, maar wat betaal je daarvoor in verhouding tot een goedkope stereo versterker.. zeker 3x zoveel.

Hoe je erbij komt dan Denon en Pioneer daar beroerd in zijn is natuurlijk onzin (imo ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
*zucht * niet weer een discussie over stroom kabel / kabels |:( 8)7 , daar zijn er al genoeg van.

Laat iedereen kopen wat hij/zij denkt dat goed is.
(zelf vind ik het ook onzin, maargoed als mensen er blijer van worden moeten ze het vooral doen :) )

Wel een mooi set iig :)
Is weer eens wat anders dan de rest hier.
Maar wat mij verbaast is dat die kleine woofertjes jou kamer kunnen vullen (ik weet niet precies hoe groot die kamer is hoor :P )

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 12609 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:42:
[...]
Op een set die veel duuder ('beter') is, zal een stroomkabel een veel grotere verbetering kunnen laten horen en is dus die 200e relatief een veel betere investering.
Nu nog een aparte groep, op een aparte aardlekschakelaar, met bekabeling van 200€/m en je bent helemaal klaar.

Of misschien toch mainstream cable ingraven tot aan de energiecentrale? :D

Nee, ff serieus, mooie set. :) Persoonlijk vond ik de Vincent mooier, hij paste ook veel beter bij je buizenversterker. Maar design zegt niet alles natuurlijk. :P

edit:

Zeg, gaat die deur nou tegen die rechter luidspreker aan open? :X :P

[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 04-11-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Anoniem: 12609 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:45:
[...]

Ik heb hiervoor verschillende receivers gehad, een Marantz SR5400 en een Pioneer AX5i.
Daarna een Marantz Pm 17 MkII stereo versterker.

AV Receiver kunnen wel aardig zijn in stereo, maar wat betaal je daarvoor in verhouding tot een goedkope stereo versterker.. zeker 3x zoveel.

Hoe je erbij komt dan Denon en Pioneer daar beroerd in zijn is natuurlijk onzin (imo ;))
In vergelijking met rotel vind ik het knap beroerd ;)

Maar goed ik ben dan ook een rotel fan boy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Ja, en check vervolgens de voedings kabel van z'n versterker |:( Daar mag dan weer wel een "goedkope" kabel in :Z

[ Voor 20% gewijzigd door baquelappe op 04-11-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92827

@Da_Man

Spanning = Spanning
een kabel van 200e veranderd daar niks aan. Kijk maar eens wat er acter een wand contact doos zit.dat is ook maar gewoon een 2.5 mm kabeltje van een paar euro. en daar nog eens bovenop, die cd speler van jou maakt er weer een gelijkspanning van dus in mijn ogen kan dat nooit invloed hebben.

Als jij er zo van overtuigt bent dat het wel degelijk beter gaat klinken dan moet jij ff een blinde test gaan doen. Zet je set achter een doek en laat iemand anders de netsoeren vervangen. Ik durf te wedden dan je minstens 8 van de 10 keer er naast zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 92827 op 04-11-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Ja, je kan dit soort mensen proberen te overtuigen maar dat is denk ik onbegonnen werk. Het is ze gewoon naar de bol gestegen, los geslagen zogezegd. Op hifi.nl kunnen ze er ook wat van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92827 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:08:
@Da_Man

Spanning = Spanning
een kabel van 200e veranderd daar niks aan. Kijk maar eens wat er acter een wand contact doos zit.dat is ook maar gewoon een 2.5 mm kabeltje van een paar euro. en daar nog eens bovenop, die buizenversterker van jou maakt er weer een gelijkspanning van dus in mijn ogen kan dat nooit invloed hebben.

Als jij er zo van overtuigt bent dat het wel degelijk beter gaat klinken dan moet jij ff een blinde test gaan doen. Zet je set achter een doek en laat iemand anders de netsoeren vervangen. Ik durf te wedden dan je minstens 8 van de 10 keer er naast zit.
Als je goed had gekeken, dan kun je zien dat deze kabel op mijn CDSpeler zit aangesloten en niet op de buizenversterker ;) ;)
En ik heb ervaren dat het wel degelijk uitmaakt, zo veel zelfs dat ik het duidelijk het verschil merkte.
Als ik iets niet hoor, dan zeg ik dat ook eerlijk want ik geef natuurlijk ook zo min mogelijk uit aan dingen die ik niet hoor :P

Een slechte stroomkabel (dus ook de stekker zelf) kan de toch al slechte stroom nog verder vernielen, terwijl een goede stroomkabel de slechte stroom niet nog slechter maakt.

Dus een goede stekker verbeterd de stroom niet, maar maakt het ook niet nog erger.
En dat is het verschil met een 'standaard' stekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:38
@Da_man:
Persoonlijk vind ik het zonde dat je zo'n mooie, ingetogen set uitbreidt met zo'n kermis cd-speler.
Hadden ze geen zwarte?
Kunnen alle lampje uit?
Afgezien van het feit dat het vast fantastisch klinkt.

Ik heb laatst m'n stekkersnoer knalblauw geverfd, en ik moet zeggen: het klinkt stukken frisser :)

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:36

Reinier

\o/

ToniBraxton schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:32:

Ik heb laatst m'n stekkersnoer knalblauw geverfd, en ik moet zeggen: het klinkt stukken frisser :)
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 12609 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:26:
Een slechte stroomkabel (dus ook de stekker zelf) kan de toch al slechte stroom nog verder vernielen, terwijl een goede stroomkabel de slechte stroom niet nog slechter maakt.
En jij denkt serieus dat dat extra metertje echt uitmaakt? De stroom verslechtert echt niet in een standaard kabel, ik zou niet weten waarom. Bovendien zal je high-end cd-speler toch vast wel een delijke zeef aan boord hebben om die "slechte" stroom eruit te filteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Komop jongens, laat dit topic niet verzanden in het aloude kabelverhaal, dat weten we nu wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Da_man moet maar ff met Stuiter mailen of ie ook op de blinde CD vs CD-R test mag komen. We vinden vast wel een plekje om ook zijn stroomkabel te testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 12609 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:26:

Dus een goede stekker verbeterd de stroom niet, maar maakt het ook niet nog erger.
En dat is het verschil met een 'standaard' stekker ;)
In dat geval ga ik binennkort deze kabel eens beluisteren. Lijkt me nu echt een koopje voor €1435. :P

Nja, ik probeer me ook niet in een kabeldiscussie te mengen. Bij netkabels kan ik me nog voorstellen dat er verschil te horen valt, het enige waarbij ik dure kabels absoluut overdreven vind is bij spdif ofzo... :P

Van mij mag iedereen netkabels kopen zo duur als ze maar willen. Ik ga het zelf alleen niet doen. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 04-11-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Laatst online: 01:34
@da_man en Twan1
Sorry ik had deur niet gezien.. Duidelijk

Ander onderwerp
Pff wat gezeur over die stroomkabel laat toch iemand lekker z'on kabel kopen als hij daar zin in heeft. Ik denk niet dat ik het ooit zal doen maarja ik heb ook geen dure set. Ik wil eerst nieuwe speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
mm en dan nog fftjes iets anders,
Wrom maken ze die kabels van goud ???
Zilver en koper geleiden veeeeel beter dan goud, goud gaat alleen wat langer mee, maar dan nog kan je beter zilver gebruiken (check je binas maar eens)

maargoed nou weer ontopic en hup posten van mooie setups :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Vaak worden legeringen gebruikt. Dus bv koper samen met zilver of goud of wat dan ook....

Maar idd fotooooos :P
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.